De oorlog in Oekraïne - deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 171 ... 254 Laatste
Acties:
  • 1.986.448 views

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Leuk stukje waarom UA nu terrein verliest
Mark Hertling
Finally...we're about 7-10 days (at best) into this second phase. It will go for awhile. New forces are feeling each other out in the east.

RU will initially outgun with arty, then it may become a big arty duel.
complete twitterdraad in hapklaar formaat https://threadreaderapp.com/thread/1519839018187476997.html

en grote overwinning voor UA
Officially, the Main Intelligence Directorate of the Ministry of defense of Ukraine

The village of Russkaya Lozovaya in Kharkiv region was liberated from the invaders by the assault unit of the Main Directorate of the Ministry of Defense under the leadership of the commander of the ground forces of the armed forces of Ukraine, Colonel-General Alexander Syrsky. Now it is completely under the control of the Armed Forces of Ukraine.

This is a strategically important locality located on the Kharkiv-Belgorod Highway. It was from this suburb, during the occupation, that the enemy conducted targeted fire on the civilian infrastructure and residential areas of Kharkiv.

Onder het motto "corruption kills"

https://t.me/voynareal/20478 filmpje (niet spannend) van hoe sterk een RU helm is
beetje kracht op de helm zetten en "krak" .. :|

[ Voor 8% gewijzigd door vso op 29-04-2022 12:49 ]

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-10 19:11

pro_6or

amateur_60r

RazorX4 schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 11:13:
[...]

:P Trailer met een 1L260 Zoopark-1M counter-battery radar zit vast onder een brug :+
De onderkant van die brug is zo te zien wel eens vaker geraakt.

Niet alles kan/gaat overal per trein. Een enkel stuk materieel kan makkelijker op een trailer, of het is voor het laatste stuk van de reis.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Er heeft in de begindagen blijkbaar toch iets gespeeld met een aanval op de locatie waar Zelensky zich ophield:
https://nos.nl/liveblog/2...UPDATE-container-61059742

Had dit niet eerder ergens gelezen iig:
Toen het bombarderen op 24 februari begon, bereidden Zelensky en zijn vrouw, dochter (17) en zoon (9) zich voor om te vluchten. Dat kwam er niet van. Toen de avond viel, deelden zijn beveiligers kogelwerende vesten en automatische wapens uit aan zijn medewerkers. Die moesten eerst uitleg krijgen over hoe de wapens werkten. Daarna zouden de Russen twee pogingen hebben gedaan om het terrein te bestormen waar Zelensky en zijn gezin zich ophielden. Het geweervuur was in hun schuilplaats hoorbaar.
(nog steeds wel benieuwd of die 'beveiligers' een SAS of Seal team waren)

[ Voor 4% gewijzigd door YakuzA op 29-04-2022 12:54 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

downtime schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 12:31:
[...]

Wat is er met Dvornikov gebeurt? Die heeft zijn huidige baan minder dan drie weken geleden gekregen. Nu alweer exit?
Dvornikov is het nog steeds wel maar blijkbaar vinden ze het Izyum-front zodanig belangrijk dat er een aparte op zetten.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2022 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 11:23:
[...]

dat is het voordeel van oorlogen: je leert de topografie/plaatsnamen van een land kennen en langzaam maar zeker ga je ook de woorden herkennen ook al is het cyrillisch. Tank is natuurlijk makkelijk :P
Tahk. Dat is natuurlijk een pantserkampwagen.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

YakuzA schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 12:53:
Er heeft in de begindagen blijkbaar toch iets gespeeld met een aanval op de locatie waar Zelensky zich ophield:
https://nos.nl/liveblog/2...UPDATE-container-61059742

Had dit niet eerder ergens gelezen iig:

[...]

(nog steeds wel benieuwd of die 'beveiligers' een SAS of Seal team waren)
Overduidelijk. Er zijn ook plaatjes gepost van hoe ver Kiev in die groepen zijn gekomen. Gelukkig mislukt. Ik was gisteren ook bang met die raket, aangezien Zelensky ook best wel op straat komt. 1 verklikker of een patroon van wanneer hij waar is en het is raak.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

hoevenpe schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 12:43:
[...]

Het zou echt heel vervelend zijn als... O-)
Van Uhm. (Verloor zijn zoon in Afghanistan).

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skybullet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23:41
vso schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 11:58:
Als ik RU zou aanvallen (blitz) zou ik gewoon internet de stekker eruit trekken voor 48 uur bv vanaf 8 mei en dan massaal F35 overal parkeren en bv op parade dag RU invliegen en los gaan elke AA en parade is prijs schieten .. ook al rijd er niet super veel je kan heel snel heel veel doen.
Die paar tanks / trucks/ jeeps en aa voertuigen zijn misschien wel de minst interessante doelen om aan te grijpen op dag 1 van je operatie.

Communicatie, opsrooms eigenlijk alles om de "command chain" te ondermijnen

Luchtverdediging dus luchtmacht, radar landingsbanen, depots, munitie, brandstof, mobiele en vaste AA.

Omdat het om Rusland gaat installaties van nucleaire wapens onklaar maken

Grote infra zoals bruggen van wegen en spoorlijnen want die zijn lastig te repareren.

Die paar losse tanks die je pakt op de parade zijn heel misschien interessant ALS het dan al op een grond oorlog aankomt.

( Al zou het natuurlijk wel een totaal inefficiënte maar stoere statement/boodschap zijn >:) )

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Ik denk dat dit niet de plek is om WO3 power fantasieën inclusief het binnenvallen van Rusland te posten :)

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Skybullet schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 13:04:
( Al zou het natuurlijk wel een totaal inefficiënte maar stoere statement/boodschap zijn >:) )
Met geluk pak je putin mee, (whisfull thinking) maar heel die parade voor nationale tv aan gort is inderdaad een boodschap die men begrijpt

Dat je ondertussen de rest aan flarden schiet en/of uit het water blaast is wel een dingetje wat je erbij moet doen.

Ander iets is dat zo'n parade ook een collectie heeft van heel veel hoge piefen, een reden voor ons om zoiets juist niet te doen. hier in den haag bijvoorbeeld.

maar eerlijk gezegd zoiets zie ik niet gebeuren.
YakuzA schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 13:14:
[...]
Ik denk dat dit niet de plek is om WO3 power fantasieën inclusief het binnenvallen van Rusland te posten :)
fantasie vraag ik me steeds meer af, de intensiteit zie ik wel langzaam maar zeker stijgen. Maar voor nu laten we beter focussen op UA inderdaad

[ Voor 21% gewijzigd door vso op 29-04-2022 13:18 ]

Tja vanalles

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Skybullet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23:41
YakuzA schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 13:14:
[...]

Precies laten we inderdaad afsplitsing nr 86 maken van een topic wat eigenlijk allemaal maar over 1 ding gaat

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Skybullet schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 13:19:
Precies laten we inderdaad afsplitsing nr 86 maken van een topic wat eigenlijk allemaal maar over 1 ding gaat
Iedereen z'n eigen leunstoel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:39
pro_6or schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 13:00:
Van Uhm. (Verloor zijn zoon in Afghanistan).
Dacht vooral aan Gerasimov die bij Irzum een praatje maakt met Dvornikov.
Switchblade has entered the chat...

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:52
vso schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 13:16:
[...]

Met geluk pak je putin mee, (whisfull thinking) maar heel die parade voor nationale tv aan gort is inderdaad een boodschap die men begrijpt

Dat je ondertussen de rest aan flarden schiet en/of uit het water blaast is wel een dingetje wat je erbij moet doen.

Ander iets is dat zo'n parade ook een collectie heeft van heel veel hoge piefen, een reden voor ons om zoiets juist niet te doen. hier in den haag bijvoorbeeld.

maar eerlijk gezegd zoiets zie ik niet gebeuren.
Het is eerder gedaan! :) :P

Ik kan die van Mark Felton zo snel niet vinden maar de RAF heeft met 6 mosquito's een Nazi feestje zwaar weten te verzieken. :9

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:44
Als 5 Mei de bommen vallen op Europese steden hebben we precies 77 Jaar vrede gehad. Zou wel symbolisch zijn >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:52
jaapstobbe schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 13:37:
Als 5 Mei de bommen vallen op Europese steden hebben we precies 77 Jaar vrede gehad. Zou wel symbolisch zijn >:)
Niet heel Europa is op 5 mei 1945 bevrijd. ;)

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:55
jaapstobbe schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 13:37:
8 mei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Ok. Ik sta 100% achter Ukraine, maar dit is wel erg toevallig.

Free speech, het allerbelangrijkste wat we hebben. Toen de eerste dagen er veel beelden van schuilen in parkeergarages in Kyiv opdoken stonden er erg veel grote zwarte Duitse macho mobielen. Het is wel heeeeel erg te hopen dat Ukraine echt richting democratie probeert te gaan en niet die andere kant op.

Hopelijk zit ik hier mis met mijn be/verdenkingen en woonde ze echt daar en was het pure pech.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:03

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Aan die parade pakken heb je helemaal niks.
Nu in de oorlog blijkt maar dat het allemaal fake is

Ze hebben gewoon een ijzersmid een modern lijkende tank laten fabriceren en dat is het dan. Gewoon een leeg omhulsel om dan te zeggen dat alles net beter kan dan welke tank dan ook.

Het Russische volk zal bij zo'n aanval op tv zichzelf massaal aanmelden bij het leger.

Communicatie en infrastructuur prio nummer 1.
Sowieso wel echt iets waar Rusland keihard in faalt nu. Had zelf de verwachting dat bij een oorlog als dit gewoon binnen een dag alle communicatie uit zou hebben geschakeld. Vliegvelden kapot schieten, belangrijke infrastructuur vanuit het zuid/westen etc etc etc.

Maar het lijkt echt alsof Rusland al die Intel dus niet heeft. Vraag mezelf af of de VS dit wel weet in Rusland. Maw dat zij het wel zo aan kunnen pakken mochten ze Rusland invallen.

Of schat ik al die satellieten en Intel vliegtuigen te hoog in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

asing schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 13:35:
[...]

Het is eerder gedaan! :) :P

[YouTube: The Berlin Trolls | When the RAF Ruined Goering's Parade!]

Ik kan die van Mark Felton zo snel niet vinden maar de RAF heeft met 6 mosquito's een Nazi feestje zwaar weten te verzieken. :9
thx voor het pareltje !

Tja vanalles

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:03

AndereKoekoek

Ping! Pong?

pro_6or schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 13:45:

[Embed]

Free speech, het allerbelangrijkste wat we hebben. Toen de eerste dagen er veel beelden van schuilen in parkeergarages in Kyiv opdoken stonden er erg veel grote zwarte Duitse macho mobielen. Het is wel heeeeel erg te hopen dat Ukraine echt richting democratie probeert te gaan en niet die andere kant op.

Hopelijk zit ik hier mis met mijn be/verdenkingen en woonde ze echt daar en was het pure pech.
Kun je ook onderbouwen waarom Kyiv deze journaliste zou ombrengen in een false flag operatie? Was ze pro-russisch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

[Embed]

Leg eens verder uit dan aub ?

denk dat iedereen wel zijn reserveringen heeft over UA, maar alternatief is niet veel beter.

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
DoubleDutch schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 10:38:
Deze zijn in ieder geval onderweg naar UA vanuit Amerika.

The US Department of Defense showed the loading of 155-mm howitzers for shipment to Ukraine.
Persoonlijk ben ik super benieuwd of dit het verschil gaat maken.
Ergens in dit topic kwam al een berichtje voorbij van Russen die 'klaagden' over de precisie van UA artillerie.

De Russen hebben weken lopen oefenen om doelen te raken van het formaat stad of wijk. De nauwkeurigheid hoefde niet veel groter te zijn dan een paar honderd meter (en past ook bij de strategie, overdonderen met vuurkracht).
Ik lees/hoor ook veel over 'als de Russen hun doelen straks hebben behaald, dan graven ze zich in'. En dat daarna het conflict nog jaren kan gaan duren. Dat vraag ik me een beetje af. Het bereik van die houwitsers is meer dan wat de Russen normaal meenemen (en veel van het modernere spul is al gesloopt), wat betekent dat de Russen het bereik niet hebben om terug te schieten en de nauwkeurigheid van die houwitsers met de geleide munitie is dusdanig dat ze (met de juiste intel) de Russen ook pijn kunnen blijven doen. En over het geheel genomen zijn de Oekraïners gewoon veel beter getraind.

Effectief hebben de Oekraïners in een gelijkwaardige (getalsmatige) situatie dan fors de overhand. Een uitbraak wordt neergeslagen met tanks & NLAW's, met drones kunnen doelwitten worden uitgeschakeld die strategisch veel waarde hebben en met de artillerie kunnen ze daarna alles uitschakelen wat een bedreiging vormt.
RF shoots him in the back. For a cruise missile, the difference between anywhere and where Guterres was located is the same as for a 2 mm pistol. He was shot near the temple. Interestingly, the Russian Federation will remain a member of the UN Security Council, will it once again swallow it?” asked Arestovich.
Ik geloof toch dat we de tijd van V2's met 'het moet ongeveer die kant zijn' wel voorbij zijn.
Maar de nauwkeurigheid is wel echt een probleem met die kruisraketten voor Rusland. Het werkt prima om dreiging te creëren, maar daadwerkelijk doelwitten uitschakelen, dan moeten ze toch wel binnen 50m vallen, voor kleinere doelen binnen 10-20m.
Als je dat vergelijkt met geleide artillerie die binnen 10m valt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:22

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[Embed]

Ik begrijp niet helemaal wat je wilt zeggen? Je denkt dat dit fake news is?

Zelfs als dit zo zou zijn, zou dat eerder fog of war zijn dan onderbouwing voor het al dan niet nastreven van een fatsoenlijke democratie. Daarmee zeg ik overigens niet dat Oekraïne een voorbeeld land is op dit moment. Los van de standvastigheid en onverschrokkenheid wellicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-10 18:44

Garyu

WW

AndereKoekoek schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 13:49:
[...]

Kun je ook onderbouwen waarom Kyiv deze journaliste zou ombrengen in een false flag operatie? Was ze pro-russisch?
Het is puur toeval.

Bij de aanval was een fabriek van ARTEM het doel, een raket- en ruimtevaartbedrijf. Je zou het een legitiem militair doel kunnen noemen.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

AndereKoekoek schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 13:49:
[...]

“False flag operatie”, “pro Russisch”.

Nee natuurlijk niet. Ze was een voorvechter voor democratie in Oekraïne, schreef openlijk wat er gezegd moest worden.

Ik ben bang dat een of andere Ukrainse oligarch/maffioos die bang was voor de waarheden die ze op durfde te schrijven haar heeft omgebracht en gedumpt op de plek waar de raket in sloeg.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

*knip* dit valt onder schokkende beelden, zie topic warning.

Echte geluks treffer

pro_6or schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 14:29:
Nee natuurlijk niet. Ze was een voorvechter voor democratie in Oekraïne, schreef openlijk wat er gezegd moest worden.

Ik ben bang dat een of andere Ukrainse oligarch/maffioos die bang was voor de waarheden die ze op durfde te schrijven haar heeft omgebracht en gedumpt op de plek waar de raket in sloeg.
helder thx

[ Voor 20% gewijzigd door defiant op 29-04-2022 22:10 ]

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlevi01
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
pro_6or schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 14:29:
[...]

“False flag operatie”, “pro Russisch”.

Zou wel heel toevallig zijn, als ze net is omgebracht in haar eigen appartement, net voordat daar een raket insloeg.

Jouw gelinkte tweet spreekt ook over haar eigen appartement.
FE/RL journalist Vira Hyrych has died in Kyiv after a Russian air strike hit the residential building where she lived in the Ukrainian capital.
https://www.rferl.org/a/r...killed-kyiv/31826912.html

[ Voor 3% gewijzigd door sugarlevi01 op 29-04-2022 14:35 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

sugarlevi01 schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 14:34:
[...]

Zou wel heel toevallig zijn, als ze net is omgebracht in haar eigen appartement, net voordat daar een raket insloeg.

[...]

in een ander geval waren het Valeria en haar baby Kira in Odessa die een raket in hun appartement kregen.
Soms is het beroep van de bewoner toevallig journalist, de andere keer is het een electricien.

Soms zijn dingen gewoon zo en hoeven we er niets achter te zoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23:15

Agent47

I always close my contracts.

Ik merk aan mezelf dat ik toch wel weer nerveus wordt voor een Wereldoorlog. De kranten blijven hier ook over schrijven en het westen is al gewaarschuwd.

Wat een verschrikking allemaal.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:01
Interessant antwoord van de Defence Secretary van VK:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OewUX8tbxKYU_NSQJgOqwpp2e5E=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/5qFutC3GfkStElCjszzDDV5m.png?f=user_large

Hier de beelden van de vraag en het antwoord

Dit zou een opening kunnen zijn om westerse troepen in Oekraine te plaatsen??

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Agent47 schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 14:49:
Ik merk aan mezelf dat ik toch wel weer nerveus wordt voor een Wereldoorlog. De kranten blijven hier ook over schrijven en het westen is al gewaarschuwd.

het westen wordt sinds 2008 al gewaarschuwd.

Op zich zitten we dichterbij een kernoorlog dan tijdens de Cuba-crisis als je het mij vraagt maar nog steeds geen reden om in paniek te raken, al was het maar omdat we er toch niks aan kunnen doen.
Soms denk je dat de boel zichzelf opblaast, het andere moment is het ineens over en denk je 'heb ik daarvoor zitten panieken?'.
Soms is de-escalatie er ineens en draait de wereld gewoon door.

Dus we gaan er gewoon vanuit dat het ook dit keer weer gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:44

Die oorlog komt er ook (of is er eigenlijk al). Het enige waar we op kunnen hopen is dat Rusland "bevrijd" wordt, het liefst van binnenuit.

Europa, de EU, de NAVO moeten verenigd blijven.

Mijn grootste zorg is China, die inmiddels duidelijk de kant van Rusland kiest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

beany schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 14:50:

[Afbeelding]

[Twitter]

Zou als ik het goed lees wel betekenen dat 20% opgegeven moet worden en nieuwe grenzen vastgesteld zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[Afbeelding]

[Twitter]

Arestovich heeft gezegd dat er geen westerse troepen (meer) nodig zijn.
Enige wat ze nodig hebben zijn wapens. De klus klaren ze zelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-10 17:11

Indoubt

Always be indoubt until sure

De meest gangbare media is nu niet bepaald het toonbeeld van terughoudendheid als het om de clicks gaat. Schreeuwerige koppen zijn schering en inslag.

Dat betekend niet dat het niet zou kunnen overigens maar als je gevoelig ben voor dat soort koppen in de media zou ik er niet te veel van consumeren.

De kans op escalatie is er altijd en de huidige situatie is daar een goed voorbeeld van. Vooralsnog wordt er op Oekraine's grondgebied gevochten en niet hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

[Afbeelding]

[Twitter]

Het enige interessante is dat hij de echte vraag omzeilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Oekraine is die russen enorm aan het "trollen"

Overal zie je berichten van 155mm Arty voorbij komen

De russen weten dat het westen niet liegt/eerder conservatief is over wat zo'n ding kan..
Dus RU propagana zegt 30km .. sure onder ideale condities .. maar 90% is 15km of minder. en niet zo accuraat.

Westerse zegt 50km ,, hmm doe er maar 25km bij :) en veel accurater.

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MikeyMan schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 14:52:
[...]

Zou als ik het goed lees wel betekenen dat 20% opgegeven moet worden en nieuwe grenzen vastgesteld zijn.
kan het me haast niet voorstellen. Rusland heeft nog lang niet gewonnen, sowieso niet zodanig succesvol dat ze iets te claimen hebben en ik kan ook gewoon niet geloven dat Oekraine zich hier bij neer legt.
En de VS ook niet.
Misschien dat Frankrijk en Engeland een deal willen sluiten waarin Oekraine verder neutraal blijft (non-NATO) en de Donbas en de Krim af moet staan aan Rusland, maar ik hoop van niet. Dat is niet het sentiment wat ik meekrijg uit UA en VS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:50
Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 14:51:
[...]
Op zich zitten we dichterbij een kernoorlog dan tijdens de Cuba-crisis als je het mij vraagt maar nog steeds geen reden om in paniek te raken, al was het maar omdat we er toch niks aan kunnen doen.[...]
Hoe kan je nou dichterbij zitten dan dit? Wikipedia: Vasily Arkhipov "[...]Soviet submarines armed with the "Special Weapon" only required the captain to get authorization from the political officer to launch a nuclear torpedo, but due to Arkhipov's position as chief of staff, B-59's captain was also required to gain Arkhipov's approval. An argument broke out, with only Arkhipov against the launch[...]"
Letterlijk de enige stap die je dichterbij kan zetten is de lancering vlak voordat ze inslaan.

[ Voor 22% gewijzigd door Caelorum op 29-04-2022 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

jaapstobbe schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 14:51:
[...]

Zover ik weet valt dat nogal tegen. Praktische steun geven ze niet, hooguit diplomatieke steun, maar daar kopen de Russen niet zoveel voor.
Tot dusver heeft China niks gedaan om de verhoudingen met het westen definitief te verpesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Ik denk dat Rusland nu wel doorheeft dat ze het conventioneel nooit aan zullen kunnen als ze escaleren en het 'westen' ook aanvallen.

Voorlopig zal alles binnen de huidig gestelde kaders blijven zitten.
Westen levert wapens en Rusland ziet lijdzaam en langzaam de 'balance of power' verschuiven op Oekrains grondgebied.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 14:55:
[...]

kan het me haast niet voorstellen. Rusland heeft nog lang niet gewonnen, sowieso niet zodanig succesvol dat ze iets te claimen hebben en ik kan ook gewoon niet geloven dat Oekraine zich hier bij neer legt.
En de VS ook niet.
Misschien dat Frankrijk en Engeland een deal willen sluiten waarin Oekraine verder neutraal blijft (non-NATO) en de Donbas en de Krim af moet staan aan Rusland, maar ik hoop van niet. Dat is niet het sentiment wat ik meekrijg uit UA en VS.
Lijkt me op dit moment ook niet echt aan de orde. Maar snap de logica ergens wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

downtime schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 14:56:
[...]

Zover ik weet valt dat nogal tegen. Praktische steun geven ze niet, hooguit diplomatieke steun, maar daar kopen de Russen niet zoveel voor.
Tot dusver heeft China niks gedaan om de verhoudingen met het westen definitief te verpesten.
Ik heb eerder de indruk dat ze voorzichtiger zijn geworden als in het begin van de oorlog.

Mogelijk dat ze niet meer zo geloven dat de russen ze Oekraiens graan, staal en olie kunnen leveren nu de inname van Oekraine niet binnen 4 dagen is gelukt en het verloop uitermate onzeker is voor de russen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Indoubt schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 14:58:
[...]

Ik heb eerder de indruk dat ze voorzichtiger zijn geworden als in het begin van de oorlog.

Mogelijk dat ze niet meer zo geloven dat de russen ze Oekraiens graan, staal en olie kunnen leveren nu de inname van Oekraine niet binnen 4 dagen is gelukt en het verloop uitermate onzeker is voor de russen.
Precies. Ze roeren zich juist helemaal niet meer. Lijkt het iig.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Indoubt schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 14:58:
[...]

Dat denk ik ook. De overmoed is in Beijing nu ook weg, net als in Minsk, en ze houden nu serieus rekening met een Russische nederlaag. Dus ze proberen nu om de relatie met beide partijen intact te houden en tegelijk te doen alsof ze nooit van houding veranderd zijn, want dat is binnenlands weer lastig uit te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

downtime schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 15:03:
[...]

Dat denk ik ook. De overmoed is in Beijing nu ook weg, net als in Minsk, en ze houden nu serieus rekening met een Russische nederlaag. Dus ze proberen nu om de relatie met beide partijen intact te houden en tegelijk te doen alsof ze nooit van houding veranderd zijn, want dat is binnenlands weer lastig uit te leggen.
daarentegen zit Lukashenka te roeptoeteren over een soort NATO/EU tussen Rusland en Belarus met een uitnodiging aan omringende landen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2022 15:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 14:55:
[...]

En de VS ook niet.
De kans dat oekraine opgeeft is NUL

De kans dat ze donbass opgeven zie ik niet gebeuren, sterker nog ik zie het krim ook schoongeveegd worden.

Dat ze nu terugvallen ipv vooruit gaan kan je hier lezen https://threadreaderapp.com/thread/1519839018187476997.html

Vergeet niet je hebt 2 partij-en nodig voor "vrede" en Oekraine heeft aangeven niet rond de tafel te gaan zitten zolang er nog Russen zich op UA grondgebied bevinden.

Betreft atoom wapens gooien .. daar heeft USA heel fel en duidelijk op gereageerd .. dan krijgt Rusland een andere uitdaging.

Als je kijkt heeft UA veel meer doden alleen 99,9% is burger bevolking .. een fractie is militair (3k) versus 23-25K RU x4 voor aantal "gewonden"

Hoe duidelijk wil je het hebben ?

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

vso schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 14:55:
Oekraine is die russen enorm aan het "trollen"

Overal zie je berichten van 155mm Arty voorbij komen

De russen weten dat het westen niet liegt/eerder conservatief is over wat zo'n ding kan..
Dus RU propagana zegt 30km .. sure onder ideale condities .. maar 90% is 15km of minder. en niet zo accuraat.

Westerse zegt 50km ,, hmm doe er maar 25km bij :) en veel accurater.
Dat is echt niet zo. Kijk maar eens wat een enorme energie er vrij komt bij afvuren van zeg een D-20. En dat is een stuk uit 1955. Daar kom je echt al wel bij de limiet. Ook moderne stukken zijn gewoon gebonden aan de wetten der natuur. Met rocket assisted munitie kom je wat verder, maar no way dat de onzen 75 halen en de “hunzen” 25.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RazorX4
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-10 16:50

RazorX4

Kona Limited Sky 2020

jaapstobbe schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 14:51:
[...]

Die oorlog komt er ook (of is er eigenlijk al). Het enige waar we op kunnen hopen is dat Rusland "bevrijd" wordt, het liefst van binnenuit.

Europa, de EU, de NAVO moeten verenigd blijven.

China bemoeit gewoon minder met wat niet direct in hun tuin/straat gebeurt...
Niet heel raar dat ze vooral in eigen belang dingen doen...

:+ Dat "wij" een mening moeten hebben over alles in de wereld, zegt niet dat de rest dat ook wilt doen.

:P Maar eigenlijk is heel veel hier : Made in china (of die regio waar ze veel te zeggen hebben).
Wij kunnen dus ook niet echt zomaar zonder....
(omgekeerd waarschijnlijk ook niet echt..)

[ Voor 13% gewijzigd door RazorX4 op 29-04-2022 15:11 ]

Xbox Series X | Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

pro_6or schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 15:05:
[...]

Dat is echt niet zo. Kijk maar eens wat een enorme energie er vrij komt bij afvuren van zeg een D-20. En dat is een stuk uit 1955. Daar kom je echt al wel bij de limiet. Ook moderne stukken zijn gewoon gebonden aan de wetten der natuur. Met rocket assisted munitie kom je wat verder, maar no way dat de onzen 75 halen en de “hunzen” 25.
Nauw nauw , je mag best een korrel zout nemen over (mijn)bericht .. ging meer overdrijven vs voorzichtigere insteek wat ik bedoelde

btw 75km met 155minutie is wel bewezen alleen battle of "ideale" condities durf ik niet te zeggen.

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

sugarlevi01 schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 14:34:
[...]

[...]

Laten we het hopen. Ik kreeg er een naar gevoel bij. Mannetjes die haar liever kwijt dan rijk zijn kunnen in deze tijd natuurlijk gebruik maken van een inslag “in het complex waar ze woonde”.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

vso schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 15:08:
[...]

Nauw nauw , je mag best een korrel zout nemen over (mijn)bericht .. ging meer overdrijven vs voorzichtigere insteek wat ik bedoelde

btw 75km met 155minutie is wel bewezen alleen battle of "ideale" condities durf ik niet te zeggen.
Dat is echt heeeel erg ver. Zelfs voor rocket assisted.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

vso schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 15:05:
[...]

De kans dat oekraine opgeeft is NUL

De kans dat ze donbass opgeven zie ik niet gebeuren, sterker nog ik zie het krim ook schoongeveegd worden.

Dat ze nu terugvallen ipv vooruit gaan kan je hier lezen https://threadreaderapp.com/thread/1519839018187476997.html

Vergeet niet je hebt 2 partij-en nodig voor "vrede" en Oekraine heeft aangeven niet rond de tafel te gaan zitten zolang er nog Russen zich op UA grondgebied bevinden.

Betreft atoom wapens gooien .. daar heeft USA heel fel en duidelijk op gereageerd .. dan krijgt Rusland een andere uitdaging.

Als je kijkt heeft UA veel meer doden alleen 99,9% is burger bevolking .. een fractie is militair (3k) versus 23-25K RU x4 voor aantal "gewonden"

Hoe duidelijk wil je het hebben ?
kan allemaal zijn maar daarom snap ik de opmerkingen van Mickey Man over die tweets van Bradshaw en dinges ook niet.

Ik snap niet dat er gepraat wordt over het gunnen van stukken land aan de Russen om de oorlog te kunnen beëindigen.
Ik dacht dat we in de gehele wereld wel wakker zouden zijn over dat er geen vrede meer mogelijk is met de Russen. Dat we ze niets kunnen en mogen gunnen.

They will come back for more. Alleen daarom al.
Omdat we het plan van de Russen weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 15:10:
[...]

kan allemaal zijn maar daarom snap ik de opmerkingen van Mickey Man over die tweets van Bradshaw en dinges ook niet.

Ik snap niet dat er gepraat wordt over het gunnen van stukken land aan de Russen om de oorlog te kunnen beëindigen.
Ik dacht dat we in de gehele wereld wel wakker zouden zijn over dat er geen vrede meer mogelijk is met de Russen. Dat we ze niets kunnen en mogen gunnen.

Dat staat er ook niet.

Ik zie het alleen niet gebeuren dat er troepen in Oekraïne gelegerd worden zonder die voorwaarde. En dat lees ik ook in de woorden van die uk mindef.

Zolang er geen ‘verdict’ is over de grenzen van Oekraïne, zullen er geen buitenlandse troepen gestationeerd worden. Of dit dan de 1994, 2014 of 2023 grenzen zijn doet hierin niet ter zake.

Dat ze zonder total defeat terug blijven komen kunnen we het over eens zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door MikeyMan op 29-04-2022 15:21 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:20
pro_6or schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 15:09:
[...]Dat is echt heeeel erg ver. Zelfs voor rocket assisted.
Gaan we nou alweer een wedstrijdje ver pissen houden over welk projectiel wanneer het verst komt?
Daar is een topic voor, namelijk: Wapensystemen en effectiviteit. Ga daar maar verder, hier is het irrelevant.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

pro_6or schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 15:09:
[...]
Dat is echt heeeel erg ver. Zelfs voor rocket assisted.
:) ik lepel op wat ik op meerdere bronnen gelezen heb, die het denk ik wel weten.

trouwens je moet ook wel diverse upgrades hebben wellicht dat vertelt het verhaal niet .

25km RU versus 40-60km UA/ons materieel vind ik al groot genoeg :) excaliber is 56km geloof ik
Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 15:10:
[...]

Ze lezen wat op clickbait sites en zitten wellicht wat minder te volgen, kost ook hier tijd en moeite om te zien wat er gebeurt .. tis geen game waar je middenin kan springen en "go"

Probeer de vraag te zien en leg even uit waarom wel/niet .. 1700 posts doorzeven is best veel
Yaksa schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 15:23:
[...]
Gaan we nou alweer een wedstrijdje ver pissen houden over welk projectiel wanneer het verst komt?
Daar is een topic voor, namelijk: Wapensystemen en effectiviteit. Ga daar maar verder, hier is het irrelevant.
jeetje beetje vraag en antwoord moet kunnen toch? volgens mij waren we allang klaar.

Als we 10 posts met elk 100 regels eraan zouden wijden en wellus nietus dan merk je iets terecht op

[ Voor 18% gewijzigd door vso op 29-04-2022 15:28 ]

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
pro_6or schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 14:59:
Ze hebben ook aardige problemen in eigen land. Shanghai zit in lockdown en dat gaat er niet zo humanitair aan toe als in Nederland. Ook een lockdown van Peking ligt op de loer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

pro_6or schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 15:05:
[...]

Correct, zo eenvoudig is het niet.

Wat niet wil zeggen dat de PH2000 met een excalibur een afstand van 67 km heeft overbrugd. Dat zal je echter in het veld onder gevechtsomstandigheden niet snel doen. Wel is het bereik van de PH2000 groter als van de meeste russische tegenhangers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

https://t.me/voynareal/20497
Azovstal. Azov fighters show how they live.
zou dat inhouden dat ze nog leven ?
The occupiers can no longer return to Sumy and Chernihiv region, because they do not have enough troops, - NSDC Secretary Alexey Danilov

According to him, the occupiers "have now thrown everything into the territory of Donetsk, Lugansk, Kharkiv (https://t.me/now_kharkov ) regions".
https://t.me/u_now/46218

LOL
⚡️ Shootout of Buryats with Chechens – the invaders cannot share the loot and do not want to go on the offensive

▪️ In occupied Kiselevka (Chernobayevskaya rural community of Kherson region), a shootout took place between Russian military personnel of Chechen and Buryat nationality. In the night incident, more than 50 participants from each side distinguished themselves. The exact number of wounded and Dead is still unknown.

▪️ The reasons for the interethnic conflict are the unwillingness of the Buryats to conduct offensive military operations and the "inequality" of conditions with the Chechens. The latter do not appear on the front line at all, remaining in the rear exclusively as "barrage detachments". Their task is to encourage the occupiers ' units to take active actions. That is, open fire on anyone who tries to retreat.
▪️ Another reason is the uneven distribution of loot. The main "benefit" from looting is received by the same Chechens.

▪️ Due to unwillingness to participate in offensive operations, a conflict arose between the commanders and personnel of units of the Russian armed forces in occupied Fedorovka, Zaporizhia region. Russians complain to local residents about deception when signing contracts and obtaining consent to participate in military operations.

▪️ It turned out that Russian contract soldiers were promised an operation under the "Crimean scenario". That is, the absence of resistance from Ukraine, the allocation of housing in the occupied territories and quiet service.

▪️ After seeing the real picture, many Russians refused to conduct further service. This led to a conflict in which representatives of the FSB arrived to investigate. Some of the servicemen were taken to an unknown destination after being interrogated. They did not return to their place of Service.
https://t.me/DIUkraine/425

[ Voor 122% gewijzigd door vso op 29-04-2022 15:40 ]

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

laten we hopen dat ze alleen in Donetsk/Luhansk blijven.
Er wordt nu opgeroepen om Moldavië te verlaten, door diverse landen.

Mogelijk dus een Russische landing ten westen van Odessa alsnog? Om wat land te bezetten in Moldavië voor weer een betere uitgangspositie?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2022 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 15:40:
[...]

ha, we mogen ze (hier) geen orks noemen maar ze gedragen zich net als de orks in Lord of the Rings, vechtend om loot, met elkaar, om de hobbit legs.

Anyway... laten we hopen dat ze alleen in Donetsk/Luhansk blijven.

Mogelijk dus een Russische landing ten westen van Odessa alsnog? Om wat land te bezetten in Moldavië voor weer een betere uitgangspositie?
weet ik niet, kan best

Best wel veel tegenstrijdige informatie

UA (astrovich) denkt binnen 2-3 weken klaar te zijn, terwijl nu geluiden (radio) dat USA bv denkt dat dit maanden/jaren kan gaan duren .

Het is rottig dat UA geen engels praat en de vertaling bagger is, zit af en toe wel eens te luisteren en kijken maar het is gewoon filteren.

update
https://t.me/voynareal/20499
The Pentagon sees no signs of preparation for the landing in Odessa

The actions of the Russian Black Sea Fleet off the Ukrainian coast are a demonstration of force. There are no signs of preparation for the landing or just approaching the shore, the Pentagon said.

[ Voor 15% gewijzigd door vso op 29-04-2022 15:48 ]

Tja vanalles

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

vso schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 15:44:
[...]

weet ik niet, kan best

UA (astrovich) denkt binnen 2-3 weken klaar te zijn, terwijl nu geluiden (radio) dat USA bv denkt dat dit maanden/jaren kan gaan duren .

Het is rottig dat UA geen engels praat en de vertaling bagger is, zit af en toe wel eens te luisteren en kijken maar het is gewoon filteren.
Arestovich noemde 2-3 weken voor de reguliere aanval. Daarna is het stalemate, met in de maanden erna Oekraiense operaties om ze terug te dringen.
Dus 2-3 weken tops is de operationele mogelijkheden voor de Russen, daarna is het blijven staan waar ze staan zonder verdere aspiraties omdat het op is.

Misschien dat ze nog een bataljon mariniers uit Crimea halen om neer te zetten in Transnistrie en daar de smalle strook wat breder maken.
Bijv. een landing bij Zatoka ten zuidwesten van Odessa en dat laatste stukje Oekraine ten zuidwesten daarvan bezetten voor een connectie richting Transnistrië?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

[...]

Mijn verwachting is dat er geen Russische landing komt (het verlies van de Moskva maakt dat te riskant) maar dat de pro-Russische regering in Transnistrië te horen heeft gekregen dat ze moeten bijdragen aan de oorlog, net als de ethnische Russen uit Luhansk en Donetsk. Ik geloof dat dat staatje een half miljoen inwoners heeft dus misschien kunnen er enkele tienduizenden opgeroepen worden. Op zich niet zo heel gevaarlijk voor Oekraine maar zo gaan ze wel weer een stuk sneller door de bestaande munitievoorraden heen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Yaksa schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 15:23:
[...]

Rustig maar, VSO en ik zijn helemaal niet aan het pissen, gewoon even het enthousiasme iets beteugelen.

een treffende spreuk

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-10 13:15
pro_6or schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 14:59:
[...]

Ik denk dat China niet zo blij is met de schade die Rusland nu aanricht.

Zo'n beetje het grootste project ooit van de Chinezen (nieuwe zijderoute), waar ze al decennia lang mee bezig zijn en waarvan de geschatte kosten rond de 900 miljard liggen, word nu even in een paar maanden tijd door de Russen om zeep geholpen. :o

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

[...]

weet ik niet, kan best

update

[...]
Die spoorbrug ten westen van odessa (over die inham) kunnen de Russen evt ook kapot hebben gemaakt om de graan leveranties aan Bulgarije (die vanuit hun havens wel wil verschepen voor Oekraïne) te bemoeilijken, en niet zozeer als voorbereiding voor een aanval vanuit transnistrie/landing vanaf zee ten zuidwesten van odessa (waar ik nog steeds wat angst voor heb). Zal wel net zo lopen als de belarussen maar OK. Er zitten daar wel, ook, Russische troepen. Weinig maar ok.

[ Voor 8% gewijzigd door pro_6or op 29-04-2022 16:11 ]

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloody
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:07

bloody

0.000 KB!!

ChojinZ schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 16:04:
[...]

Zo'n beetje het grootste project ooit van de Chinezen (nieuwe zijderoute), waar ze al decennia lang mee bezig zijn en waarvan de geschatte kosten rond de 900 miljard liggen, word nu even in een paar maanden tijd door de Russen om zeep geholpen. :o
China 8)7 >:)
Ze hebben eerst hard Rusland gesupport en andere berichten gecensureerd. Nu UA best sterk blijkt te zijn, komt dat als een boemerang terug bij hun.
Getuige ook dit klagerige bericht:
China vindt dat Navo er in Europa een potje van maakt en conflicten in de Azië-Pacific-regio aanwakkert. ,,Navo heeft het verpest in Europa en komt nu onrust stoken in de Azië-Pacific en de rest van de wereld'', zegt Wang Wenbin, een woordvoerder van het Chinese ministerie van Buitenlandse Zaken.

Hij beschuldigt ook het militaire bondgenootschap ervan te eisen dat andere landen zich aan bepaalde normen en waarden houden, maar dat de alliantie zelf 'lichtzinnige oorlogen heeft gevoerd en bommen heeft gedropt in soevereine staten, waarbij onschuldige burgers zijn gedood en verdreven.'
Bron: AD

nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

[...]

Ja. Dat denk/hoop ik ook. Economische belangen altijd voor oorlogen laten gaan. Ik was ook pas zeer kort voor de aanval van Rusland er van overtuigd dat hij daadwerkelijk komen zou. Nog steeds moeilijk te bevatten/verteren.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
[...]

laten we hopen dat ze alleen in Donetsk/Luhansk blijven.

Hoe moet zo'n landing eruit zien? De Zwarte Zeevloot had slechts 6 landingsschepen, waarvan 1 inmiddels vernietigd is en 2 beschadigd zijn.

Wikipedia: Black Sea Fleet

Daarbij, voor een succesvolle landing zal de Oekraïense artillerie in en rond Odessa toch eerst uitgeschakeld moeten worden. Dat lijkt ook niet te gebeuren.

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

XWB schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 16:09:
[...]

Hoe moet zo'n landing eruit zien? De Zwarte Zeevloot had slechts 6 landingsschepen, waarvan 1 inmiddels vernietigd is en 2 beschadigd zijn.

Wikipedia: Black Sea Fleet

Daarbij, voor een succesvolle landing zal de Oekraïense artillerie in en rond Odessa toch eerst uitgeschakeld moeten worden. Dat lijkt ook niet te gebeuren.
Er is nog een heel stuk Oekraïne voorbij Odessa. Gelukkig lastig landingsgebied. Eigenlijk maar 1 serieuze plek. Maar ze kunnen natuurlijk ineens van transnistrie aanvallen en daarna pas landen. Zal wel allemaal rumoer zijn om de troepen rond odessa weg te houden van het Zuidfront.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-10 00:43
[...]

Wat voor NL en Rotterdam wellicht niet zo beroerd uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pro_6or schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 16:14:
[...]

Er is nog een heel stuk Oekraïne voorbij Odessa. Gelukkig lastig landingsgebied. Eigenlijk maar 1 serieuze plek. Maar ze kunnen natuurlijk ineens van transnistrie aanvallen en daarna pas landen. Zal wel allemaal rumoer zijn om de troepen rond odessa weg te houden van het Zuidfront.
Ahem, dat klinkt een beetje als dat plan, destijds, om met luchtlandingstroepen eerst Hostomel te bezetten en versterkingen in te vliegen en te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-10 00:43
Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 16:17:
[...]

Ahem, dat klinkt een beetje als dat plan, destijds, om met luchtlandingstroepen eerst Hostomel te bezetten en versterkingen in te vliegen en te rijden.
Was het plan zo gek, of was het vooral de uitvoering (en daarmee of het plan haalbaar was) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

[...]

Ja, ik denk ook dat het deze keer meer afleiding is dan reeel dreiging, maar zeker weten doe je het niet.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

op papier is het nog steeds een goed plan. Dus wie weet.

Landen ten zuiden van Odessa, en dan een beetje het water over gaan schieten richting Odessa en dan steeds meer mariniers invliegen/varen.

Al was het maar een tijdelijke afleiding zonder plannen om er echt langdurig te blijven.
Er zijn vast nog wel Russische militairen die nog een theater/war medal moeten/willen krijgen voor UKR2022 :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sugarlevi01
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
[...]

weet ik niet, kan best

update

[...]
Ik dacht twee drie weken totdat Oekraïne genoeg zwaar materieel had gekregen, om de tegenaanval in te gaan zetten.

Het is nu vooral standhouden, en zo veel mogelijk schade aan het Russische leger te brengen. Totdat Rusland verzwakt genoeg is, en ze zelf sterk genoeg zijn om het offensief in te zetten.
pro_6or schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 16:07:
[...]

Die spoorbrug ten westen van odessa (over die inham) kunnen de Russen evt ook kapot hebben gemaakt om de graan leveranties aan Bulgarije (die vanuit hun havens wel wil verschepen voor Oekraïne) te bemoeilijken, en niet zozeer als voorbereiding voor een aanval vanuit transnistrie/landing vanaf zee ten zuidwesten van odessa (waar ik nog steeds wat angst voor heb). Zal wel net zo lopen als de belarussen maar OK. Er zitten daar wel, ook, Russische troepen. Weinig maar ok.
En de weg via Roemenië afsnijden, pro-russische kanalen hadden het steeds over levering via Roemenië en Odessa. Die zijn behoorlijk trots op zichzelf nu dat ze die brug hebben opgeblazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
pro_6or schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 16:14:
[...]

Tja, en dan wat? Die drie resterende landingsschepen kunnen niet zoveel materieel uitladen. Het gaat om 400 troepen + materieel per schip, dat zijn geen serieuze aantallen.

March of the Eagles

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Je kan zeggen wat je wil maar de PR van UA is super

Gisteren hadden we het nog over music vid's die bij de filmpjes zaten, deze is vandaag ? uitgekomen

ik ben er geen fan van maar ach het luisterd wel lekker weg

[ Voor 4% gewijzigd door vso op 29-04-2022 16:41 ]

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:27
Is het bekend of en hoeveel militair materieel er inmiddels vanuit Roemenië Moldavië ingeduwd wordt?

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Hier, pas op, keiharde beelden, nog een realiteitscheck hoe drones nu al, en steeds meer, het beeld zullen gaan bepalen. Metname als die krengen geautomatiseerd gaan worden.

*knip* geen schokkende beelden, zie topic warning.

Dit is de lange versie, met het resultaat.

Ik ben bang van die dingen. Nog 2 decennia en degene die de grootste zwerm heeft kan alles pakken wat hij/zij wil.

[ Voor 15% gewijzigd door defiant op 29-04-2022 22:13 ]

een treffende spreuk

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23:48

Fanta

FordPerformance™️

pro_6or schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 16:27:
Hier, pas op, keiharde beelden, nog een realiteitscheck hoe drones nu al, en steeds meer, het beeld zullen gaan bepalen. Metname als die krengen geautomatiseerd gaan worden.
*knip*

Ik ben bang van die dingen. Nog 2 decennia en degene die de grootste zwerm heeft kan alles pakken wat hij/zij wil.
Dat laatste bommetje was wel belachelijk goed getimed, precies door het dakraampje zo te zien! _/-\o_

[ Voor 9% gewijzigd door defiant op 29-04-2022 22:12 ]

Daily driver | Ford Fanta ST | 280pk 420Nm | Orange Fury | Performance Pack

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

*knip*

die kleintjes met springlading op je voorhoofd mbv gezichtsherkenning zijn nog enger wat mij betreft.
Dat zijn dan letterlijk springhanen.
Doe daar een zwerm van op het slagveld tbv uitschakelen infanterie.

Je hebt ook zo'n film, was dat niet GI Joe ofzo? Dat ze een zwerm van die dingen een militaire basis in lieten vliegen? Dat waren weer zwaardere dingen dacht ik.
Als dat de toekomst is, dan ben je als infanterist net zo miserabel als die lui in dit filmpje. Zo machteloos.
Tja, oorlog is een bitch.

[ Voor 5% gewijzigd door defiant op 29-04-2022 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Fanta schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 16:34:
[...]

Dat laatste bommetje was wel belachelijk goed getimed, precies door het dakraampje zo te zien! _/-\o_
Jep, de Lada ging net rijden.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 16:35:
[...]

die kleintjes met springlading op je voorhoofd mbv gezichtsherkenning zijn nog enger wat mij betreft.
Dat zijn dan letterlijk springhanen.
Doe daar een zwerm van op het slagveld tbv uitschakelen infanterie.

Je hebt ook zo'n film, was dat niet GI Joe ofzo? Dat ze een zwerm van die dingen een militaire basis in lieten vliegen? Dat waren weer zwaardere dingen dacht ik.
Als dat de toekomst is, dan ben je als infanterist net zo miserabel als die lui in dit filmpje. Zo machteloos.
Tja, oorlog is een bitch.
Bij wijze van spreken, maak er 17.000.000 en stuur ze op elke Nederlander af. Totaal ontkenbaar ook nog.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

*knip*

Hij is wel goed ja erg heftig maar schijnt ook diy bommen te zijn ? het helpt niet als de 2de wat geholpen word door de bestuurder en ipv op het dak door het dakluik heen valt (btw dubbel post oid)

Tja drones kan je lang over debateren (iets met apart topic ;) ) maar ze gaan niet zo snel als een vliegtuig of 8cm staal kan een uitdaging zijn. en ook iets met reikwijdte.
Maar belangrijker tegen welk leger vecht je, de Russen c.q parade legers zijn totaal niet opgewassen (lees getraint) tegen dit. lekker op een kluitje zitten en totaal geen aandacht voor de omgeving.

Die russen zijn nog met bilboards bezig
"wie is een goeie rus" --> die vecht en komt op het rode bord
"wie is een stoute rus" --> die komt op het zwarte bord
https://t.me/operativnoZSU/21671 <--- zie plaatjes |:( |:(

[ Voor 14% gewijzigd door defiant op 29-04-2022 22:13 ]

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Zien we hier de eersten beelden van echte long range artillerie? Laser guided?

Op het einde filmen ze vanaf een stugna-p schermpje dus de locatie is aangestraald met de laser van de stugna door een special operation forces unit die is doorgedrongen in het achterland denk ik. Massive win:

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

vso schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 16:40:
[...]

Hij is wel goed ja erg heftig maar schijnt ook diy bommen te zijn ? het helpt niet als de 2de wat geholpen word door de bestuurder en ipv op het dak door het dakluik heen valt (btw dubbel post oid)

Tja drones kan je lang over debateren (iets met apart topic ;) ) maar ze gaan niet zo snel als een vliegtuig of 8cm staal kan een uitdaging zijn. en ook iets met reikwijdte.
Maar belangrijker tegen welk leger vecht je, de Russen c.q parade legers zijn totaal niet opgewassen (lees getraint) tegen dit. lekker op een kluitje zitten en totaal geen aandacht voor de omgeving.
Hier is niks tegen opgewassen, in ieder geval nu niet. Onze jongens zou het niet veel beter vergaan onder zo’n drone attack vrees ik.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

vso schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 16:40:
[...]

Die russen zijn nog met bilboards bezig
"wie is een goeie rus" --> die vecht en komt op het rode bord
"wie is een stoute rus" --> die komt op het zwarte bord
https://t.me/operativnoZSU/21671 <--- zie plaatjes |:( |:(
Employee of the month.

Totale dictatuur.

“Das leben der Anderen” kijktip voor vh weekend. Over oost Duitsland waar dit wellicht het allerergste was van het hele Warschau pact.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
Had je maar geen land moeten binnenvallen.
Kan er geen empathie voor voelen, eerder euforie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hoevenpe
Fanta schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 16:34:
Had hij nou maar een cope-cage gehad... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

pro_6or schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 16:41:
Zien we hier de eersten beelden van echte long range artillerie? Laser guided?

Op het einde filmen ze vanaf een stugna-p schermpje dus de locatie is aangestraald met de laser van de stugna door een special operation forces unit die is doorgedrongen in het achterland denk ik. Massive win:

[Embed]
Denk dat je elk moment kan gaan verwachten maar dat is tussen nu en dagen .. denk eerder aan de logistiek tussen utrecht en frans/spaanse grens dingen transporteren +/- paar 100km en je moet ondertussen goed rusten want je gaat een hotzone in.

Tja vanalles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Er komt veel materieel binnen nu:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

*knip*

En voor de rest hebben we die lieve, gele, dansende, hond spot.

[ Voor 10% gewijzigd door defiant op 29-04-2022 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-10 16:30

psy

pro_6or schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 16:38:
[...]

Bij wijze van spreken, maak er 17.000.000 en stuur ze op elke Nederlander af. Totaal ontkenbaar ook nog.
De continue wapenwedloop zorgt er wel voor dat hier ook weer defense op komt.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

en weer een tiktokker minder

(stapt op mijn) mogen we niet delen dus .. helaas.

https://twitter.com/CanadianUkrain1 uur geleden gepost

[ Voor 6% gewijzigd door vso op 29-04-2022 17:09 ]

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
vso schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 17:08:
(stapt op mijn) mogen we niet delen dus .. helaas.
Volgens mij is dat geen mijn. Voor de knal lijkt het alsof je een shell/raket aan hoort komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

TheBrut3 schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 17:13:
[...]

Volgens mij is dat geen mijn. Voor de knal lijkt het alsof je een shell/raket aan hoort komen.
jup kan ook nog, maaruh die produceert voorlopig geen content meer :)

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

vso schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 17:15:
[...]

jup kan ook nog, maaruh die produceert voorlopig geen content meer :)
the clock was ticking. tik tok.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

even wat anders

heeft dat met het volgende te maken?

hmmm ...

update
- Er is tot 22:00 en 05:00 straat verbod (bepaalde gebieden?)

- In odessa rijden geen treinen van 1 tot 3 mei ??

[ Voor 21% gewijzigd door vso op 29-04-2022 17:24 ]

Tja vanalles

Pagina: 1 ... 171 ... 254 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Specifieke topic regels
• Geen ongefundeerde speculaties over WW3
• Geen gelukszoekers vs. vluchtelingen of vluchtelingen vs. huisvesting
• Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
• Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
• Geen propaganda talking points of desinformatie, check je bronnen.
• Hieronder vallen ook bijvoorbeeld de "afspraak" over NAVO lidmaatschap van Oost-Europese landen.
• Russische "media" zoals Russia Today (RT) is geen bron en is hier niet meer welkom.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
• Post s.v.p. vliegbewegingen in dit topic, het voegt weinig toe aan dit topic en is vaak alleen speculatief. Alleen als het echt relevant is, dan zien we graag een motivatie.

Andere topics
Verschillende fronten:
Het Krim front
Het Donbass front
Het Chernihiv-Charkiv front
Het Kyiv front

Verbreding en verdieping:
MH17: De weg richting daders en mogelijke berechting
Sancties tegen Rusland: actualiteit en achtergronden
[ZT] Russisch-Westerse verhoudingen deel 3
Wapensystemen en effectiviteit

Overig: