De oorlog in Oekraïne - deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 161 ... 254 Laatste
Acties:
  • 1.986.465 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
vso schreef op maandag 25 april 2022 @ 17:41:
[...]

toevallig is het niet.

Maar ik zie het verband met UA ook niet direct, dit is/was vroeger toch Moldavisch grondgebied ?
Transnistrië

[...]
Dit is in het grensgebied met Oekraïne, er zitten een paar duizend Russische soldaten, en Poetin zou maar wat graag een landbrug krijgen met Transnistrië. Er is ook al meerdere malen gesproken over een aanval vanuit Transnistrië (zie het overigens niet gebeuren, zo groot is de aanwezigheid daar niet).

Dus, Transnistrië blijft een relevante factor om in de gaten te houden gedurende de oorlog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:26
RoD schreef op maandag 25 april 2022 @ 17:38:
[Twitter]
Het blijft maar doorgaan met explosies, branden, etc. In hoeverre is het nog realistisch dat dit allemaal toevallig is?
Georganiseerd verzet? Zoiets?

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Nu online

Amphiebietje

In de blubber

vso schreef op maandag 25 april 2022 @ 17:41:
[...]

toevallig is het niet.

Maar ik zie het verband met UA ook niet direct, dit is/was vroeger toch Moldavisch grondgebied ?
Transnistrië

[...]
Ah, het pro-Russische afvallige deel van Moldavië. Gezien dat het bij de veiligheidsdienst is, kan dit wel eens een Russische false flag zijn om Moldavië ook maar aan te vallen (zoals Rusland al had aangekondigd te gaan doen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Prosac schreef op maandag 25 april 2022 @ 17:41:
[...]

Economisch gezien gaat Oekraine natuurlijk ook nooit zomaar de Krim opgeven, vanwege de gasvelden die dan gratis en voor niets binnen de economische zone van Rusland vallen.
Welke keuze zou Oekraine maken? Veiligheid en welvaart als lid van NATO en EU? Of een paar extra gasvelden die Rusland in de volgende oorlog weer af kan pakken?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
De Russen beweren een Oekraïnse neo-nazi ontdekt te hebben die een aanslag wilde plegen op Solovyov:
[Twitter: https://twitter.com/francska1/status/1518596830661066752]
Het "grappige" hier is dat je op de foto's ook The Sims 3 DVDs ziet. Op het eerste gezicht totaal random en onzinnig zou je denken, maar een theorie die rondgaat is:

Moeilijk te geloven, maar dat hebben we vaker gezegd in dit topic...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08-10 22:44
downtime schreef op maandag 25 april 2022 @ 17:49:
[...]

Welke keuze zou Oekraine maken? Veiligheid en welvaart als lid van NATO en EU? Of een paar extra gasvelden die Rusland in de volgende oorlog weer af kan pakken?
Rusland gaat nooit akkoord met een Oekrains lidmaatschap van de NAVO, dan vervalt hun hele excuus voor deze oorlog. speciale militaire operatie.
En als je een land wilt opbouwen, zou ik ook niet zomaar gasvelden opgeven

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

user109731 schreef op maandag 25 april 2022 @ 17:51:
De Russen beweren een Oekraïnse neo-nazi opgepakt te hebben die een aanslag wilde plegen op Solovyov:
[Twitter]
Het "grappige" hier is dat je op de foto's ook The Sims 3 DVDs ziet. Op het eerste gezicht totaal random en onzinnig zou je denken, maar een theorie die rondgaat is:
[Twitter]
Die foto van Hitler en dat t-shirt met een hakenkruis _O-

Dit lijkt wel heel erg fake, maar ik moet zeggen dat ik geen expert ben op het gebied van neonazi's die naar Rusland gaan om aanslagen te plegen (ipv gewoon mee te vechten aan het front).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

downtime schreef op maandag 25 april 2022 @ 17:37:
[...]

Aangenomen dat Oekraine de oorlog militair wint dan zouden onderhandelingen alleen nog maar over formaliteiten gaan. Maar die formaliteiten zijn wel belangrijk. Want als Rusland de Oekraiense grenzen erkent, en er niet langer een conflict is, dan kan Oekraine lid van NATO en EU worden.
Ik ben benieuwd waar je de gevolgtrekking dat Oekraine zo geen lid van de EU kan worden op baseert?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Prosac schreef op maandag 25 april 2022 @ 17:52:
[...]

Rusland gaat nooit akkoord met een Oekrains lidmaatschap van de NAVO, dan vervalt hun hele excuus voor deze oorlog. speciale militaire operatie.
Jij denkt dat Putin liever accepteert dat Oekraine de Krim inneemt? Het uitgangspunt was immers de aanname dat Oekraine het Russische leger verslaat en zelf kan bepalen of ze de Krim innemen of niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17:40
downtime schreef op maandag 25 april 2022 @ 17:37:
[...]

Aangenomen dat Oekraine de oorlog militair wint dan zouden onderhandelingen alleen nog maar over formaliteiten gaan. Maar die formaliteiten zijn wel belangrijk. Want als Rusland de Oekraiense grenzen erkent, en er niet langer een conflict is, dan kan Oekraine lid van NATO en EU worden.

Maar Rusland heeft maar één reden om die grenzen formeel te erkennen: Als Oekraine er iets voor terug geeft. Dat zou de Krim kunnen zijn. Daar is voor Oekraine weinig meer te halen en voor Putin is het zaak om die te houden.
Waarom? Omdat de Russische grondwet het verbiedt om Russisch grondgebied vrijwillig op te geven. En de Krim is volgens die grondwet Russisch. Gedwongen worden om zijn eigen grondwet aan te passen zou een enorme vernedering voor Putin zijn. Dat gaat niet gebeuren. Maar hij kan wel de Donbass opgeven in ruil voor de Krim. Dan heeft iedereen wat:

Putin houdt de Krim en hoeft zijn eigen grondwet niet te herschrijven.
Oekraine heeft Donbass en krijgt erkende grenzen zodat ze lid van EU en NATO kunnen worden.

Maar het blijft een beetje luchtfietsen. Eerst maar zien of Oekraine echt een duidelijke militaire overwinning kan boeken. Ik zie niet waarop al dat optimisme gebaseerd is.
Besef je wel wat je hier zegt? Dat zou betekenen dat we erkennen dat RU de Krim rechtmatig heeft verkregen. Waarom de agressor belonen? Ik zou niet weten waarom.
Je zegt: "Dan heeft iedereen wat". Leg mij eens uit wat UA dan heeft gewonnen.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

YakuzA schreef op maandag 25 april 2022 @ 18:00:
[...]

Ik ben benieuwd waar je de gevolgtrekking dat Oekraine zo geen lid van de EU kan worden op baseert?
Laat ik het anders formuleren: Het is een eis voor NATO en zal EU lidmaatschap ook makkelijker maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Yaksa schreef op maandag 25 april 2022 @ 18:05:
[...]

Besef je wel wat je hier zegt? Dat zou betekenen dat we erkennen dat RU de Krim rechtmatig heeft verkregen. Waarom de agressor belonen? Ik zou niet weten waarom.
Je zegt: "Dan heeft iedereen wat". Leg mij eens uit wat UA dan heeft gewonnen.
Veiligheid als lid van NATO. Daarvoor is vrede met Rusland nodig. Zonder NATO-lidmaatschap kan Rusland het over een tijdje gewoon opnieuw proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:47
RoD schreef op maandag 25 april 2022 @ 17:53:
[...]

Dit lijkt wel heel erg fake, maar ik moet zeggen dat ik geen expert ben op het gebied van neonazi's die naar Rusland gaan om aanslagen te plegen (ipv gewoon mee te vechten aan het front).
Moet het het Twitter draadje maar eens lezen. T shirt heeft nog vouwlijnen van de verpakking. Dit type Passpoorten wordt al 6 jaar niet meer uitgegeven. Aangezien Oekraïne over is gegaan op IDkaart en toch lijkt het paspoort nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:44

Bloodclot

Jawier!

De Russen beweren een Oekraïnse neo-nazi ontdekt te hebben die een aanslag wilde plegen op Solovyov:
[Twitter]
[Twitter]
Is dit geverifieerd als echt staatstelevisie nieuws? Dit kun je toch niet serieus nemen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:37
RoD schreef op maandag 25 april 2022 @ 17:53:
[...]

Ze hebben blijkbaar getraind met een aantal oude versie van The Sims, want dat lag ook bij de 'buit'. Beste manier om infiltratie en een aanslag te trainen, uiteraard.

Die sonarbeelden die er zo raar uit zagen? Komt omdat ze nep zijn, het is exact de foto van het schip toen het nog dreef.

[Twitter: https://twitter.com/CanadianUkrain1/status/1518600697989812224?s=20&t=rv_l5ZDK3GUBp6i_1VFhaA]

Vuurgevecht '1st person'. De maker maakt het goed, ondanks dat een ogenblik geraakt te zijn door iets.

Nog even over The Sims 3... :X

Tenslotte mbt de krijgsgevangenen: als je het al overleeft om gevangen genomen te worden door Rusland dan staat je een onzekere toekomst te wachten. In tegenstelling tot wat Ukraine ons doorgaans laat zien (en nee, we zien niet alles), zie je aan de Russische zijde de nodige narigheid incl laten oplezen van onzin, fysieke mishandeling en vanuit Bucha en andere plaatsen weten we dat martelingen en executies ook gewoon zijn.

Deze is echter weer uniek in z'n soort voor dit conflict, maar ook een bekend concept van ISIS en anderen. Wellicht is dit de invloed van Kadyrov en z'n troepen.

[ Voor 23% gewijzigd door NiGeLaToR op 25-04-2022 18:25 ]

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ledog
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 10:53
downtime schreef op maandag 25 april 2022 @ 18:06:
[...]

Veiligheid als lid van NATO. Daarvoor is vrede met Rusland nodig. Zonder NATO-lidmaatschap kan Rusland het over een tijdje gewoon opnieuw proberen.
We hebben het een tijdje geprobeerd, maar de feiten laten zien dat de vrede met Rusland nooit van twee kanten is gekomen en voorlopig is uitgesloten. Bereidt je maar voor op tientallen jaren koude oorlog.

Alleen met een hechte coalitie en krachtige wapens houden we Rusland binnen de grenzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
ledog schreef op maandag 25 april 2022 @ 18:21:
[...]

We hebben het een tijdje geprobeerd, maar de feiten laten zien dat de vrede met Rusland nooit van twee kanten is gekomen en voorlopig is uitgesloten. Bereidt je maar voor op tientallen jaren koude oorlog.

Alleen met een hechte coalitie en krachtige wapens houden we Rusland binnen de grenzen.
Ik denk dat je buiten bedoelt ipv binnen ;)

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:50
Er zou nu een Luchtmachtsbasis in Ussuriysk Rusland in brand staan.

https://www.reddit.com/r/...roid_app&utm_source=share

[ Voor 5% gewijzigd door DoubleDutch op 25-04-2022 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ledog
asing schreef op maandag 25 april 2022 @ 17:45:
[...]

Georganiseerd verzet? Zoiets?
Een paar dagen geleden kwam ik een kort bericht tegen dat er bij Kherson een grote hoeveelheid gegevens van de AU veiligheidsdienst in handen van RU zou zijn gevallen. De dag daarna begon de serie sabotageacties.

Ik kan het bericht niet meer terugvinden. Zijn hier mensen die het ook langs hebben zien komen? Het uitlekken van een special ops netwerk van UA zou deze golf van aanslagen kunnen verklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ledog
asing schreef op maandag 25 april 2022 @ 18:26:
[...]

Ik denk dat je buiten bedoelt ipv binnen ;)
Binnen de eigen Russische grenzen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-10 14:44
DoubleDutch schreef op maandag 25 april 2022 @ 18:29:
Er zou nu een Luchtmachtsbasis in Ussuriysk Rusland in brand staan.

https://www.reddit.com/r/...roid_app&utm_source=share
Lijkt erop dat er overal aan de poten van de Russische oorlogsmachine wordt gezaagd :) slim bekeken door Oekraïne

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Nu online

Amphiebietje

In de blubber

downtime schreef op maandag 25 april 2022 @ 18:01:
[...]

Jij denkt dat Putin liever accepteert dat Oekraine de Krim inneemt? Het uitgangspunt was immers de aanname dat Oekraine het Russische leger verslaat en zelf kan bepalen of ze de Krim innemen of niet.
Wie zegt dat Putin er dan nog is? })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

ledog schreef op maandag 25 april 2022 @ 18:21:
[...]

Vrede met Rusland is inderdaad alleen maar een krabbel op een stuk papier. Maar die krabbel is wel het Oekraiense toegangsbewijs voor NATO. En aan dat lidmaatschap ontlenen ze echte veiligheid. Niet aan het stukje papier.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• asing
ledog schreef op maandag 25 april 2022 @ 18:30:
[...]

Een paar dagen geleden kwam ik een kort bericht tegen dat er bij Kherson een grote hoeveelheid gegevens van de AU veiligheidsdienst in handen van RU zou zijn gevallen. De dag daarna begon de serie sabotageacties.

Ik kan het bericht niet meer terugvinden. Zijn hier mensen die het ook langs hebben zien komen? Het uitlekken van een special ops netwerk van UA zou deze golf van aanslagen kunnen verklaren.
Dat is niet logisch. Als Rusland de hand heeft weten te leggen op info van de UA veiligheidsdiensten dan gaan ze die bombarderen of executeren. Er gaan niet op de meest vreemde plekken incidenten komen wegens het lekken van intel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NiGeLaToR
asing schreef op maandag 25 april 2022 @ 18:33:
[...]

Dat is niet logisch. Als Rusland de hand heeft weten te leggen op info van de UA veiligheidsdiensten dan gaan ze die bombarderen of executeren. Er gaan niet op de meest vreemde plekken incidenten komen wegens het lekken van intel.
De redenatie is volgens mij: hun positie/naam is gecompromiteerd, dus ze gaan allemaal per direct doen waarvoor ze in positie waren - sabotage. Voor dat de Russen ze komen bombarderen of executeren, dus.

Klinkt zo enorm gezocht dat het gezien alles wat in dit conflict gebeurt het in ene volkomen logisch lijkt.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Nu online

Amphiebietje

In de blubber

asing schreef op maandag 25 april 2022 @ 18:33:
[...]

De rest van de acties van Rusland spreken niet echt voor het onmogelijk zijn van die theorie... :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:31

pro_6or

amateur_60r

[Twitter]
[Twitter]
Aan de rest van de knullige fouten in dit pakket kan ik niet anders dan concluderen dat dat de enige verklaring is.

The sims 3, en moet ik er dan 1 2 of 3 doen :*)

een treffende spreuk

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:17
vso schreef op maandag 25 april 2022 @ 17:36:
Oke dan. dit word nog wel een uitdaging voor rusland om het te blussen ?
[Twitter]
[Afbeelding]
[Twitter]
Ik heb deze morgen die locatie aan het bekijken geweest via Google maps. Ten oosten van die grote opslagtanks lagen er nog een hopen kleine opslagtanks binnen een aarden wal. En meer naar de westkant, langs beide kanten van het spoor, liggen er nog van die kleine opslagtanks.
Ten oosten van die opslagtanks, tussen de 4 bovenste en 4 onderste, het komt net onder de bomen uit, is er ook een betonnen put of iets dergelijks, waar er iets doorloopt richting die grote opslagtanks. Ik kan maar vermoeden dat dit pijpleidingen zijn om die tanks te vullen.

En met een beetje geluk stond het daar vol met tankwagens en een trein die zich kwamen bevoorraden alvorens naar het front te rijden.

Brandweer zal het ook druk hebben met die brand op die raffinaderij.

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• asing
Arator schreef op maandag 25 april 2022 @ 18:42:
[...]

Ik heb deze morgen die locatie aan het bekijken geweest via Google maps. Ten oosten van die grote opslagtanks lagen er nog een hopen kleine opslagtanks binnen een aarden wal. En meer naar de westkant, langs beide kanten van het spoor, liggen er nog van die kleine opslagtanks.
Ten oosten van die opslagtanks, tussen de 4 bovenste en 4 onderste, het komt net onder de bomen uit, is er ook een betonnen put of iets dergelijks, waar er iets doorloopt richting die grote opslagtanks. Ik kan maar vermoeden dat dit pijpleidingen zijn om die tanks te vullen.

En met een beetje geluk stond het daar vol met tankwagens en een trein die zich kwamen bevoorraden alvorens naar het front te rijden.

Het fikt ook nog. ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15:52

psy

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

hahaha "denial"

Arator schreef op maandag 25 april 2022 @ 18:42:
[...]

water hebben ze in overvloed toch ?

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FRM19LJXEAIk21h?format=jpg&name=small

Tja vanalles

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NiGeLaToR
In dezelfde omgeving zou dit schouwspel zich voltrekken:
[Twitter: https://twitter.com/sputnikato/status/1518629625341124611?s=21&t=ZC8ddnByV2x0o5vs_3a5IA]

Trein is met materieel en al omgevallen. Net als die loc naast de rails. Theorie kan zijn dat net als bij de loc het fundament onder de rails niet gebouwd is voor vervoer van trein+tank of bijvoorbeeld door water is aangetast.

Tegelijkertijd wordt gemeld dat artillerie vanuit de VS reeds is aangekomen in Ukraine. Dat is wel bewonderingswaardig hoe snel die materieel over de hele planeet kunnen slepen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

NiGeLaToR schreef op maandag 25 april 2022 @ 18:48:
[Embed]

Trein is met materieel en al omgevallen. Net als die loc naast de rails. Theorie kan zijn dat net als bij de loc het fundament onder de rails niet gebouwd is voor vervoer van trein+tank of bijvoorbeeld door water is aangetast.
Ik wilde al bijna posten dat we dit eerder vandaag al voorbij zagen komen, maar toen ik op je linkje klikte, zag ik dat het gewoon nog een incident is met een trein :X

Hopen dat het materiaal op de trein schade heeft en niet meer inzetbaar is.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• psy

psy

Tegelijkertijd wordt gemeld dat artillerie vanuit de VS reeds is aangekomen in Ukraine. Dat is wel bewonderingswaardig hoe snel die materieel over de hele planeet kunnen slepen.

[Embed]
Ja als ze zelfs een 60 tons Pzh-2000 met een C-17 kunnen vervoeren. Dan kan het snel gaan.
Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/55/Dutch_army_Pzh-2000_transport.jpg

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/e/e8/Pzh-2000_inside_of_a_C-17.jpg/2560px-Pzh-2000_inside_of_a_C-17.jpg

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• asing
psy schreef op maandag 25 april 2022 @ 18:53:
[...]

Ja als ze zelfs een 60 tons Pzh-2000 met een C-17 kunnen vervoeren. Dan kan het snel gaan.
[Afbeelding]

[Afbeelding]
KZ-03-07, is die van ons???? :P

Edit, ja dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DukeBox schreef op maandag 25 april 2022 @ 17:11:
[...]

En dus ook niet dat ze wél kloppen. Sterker nog, ik ben bang dat ze een heel stug hoger zijn maar zolang er geen manier is om ook maar op enige manier de getallen de verifiëren kan je zo ieder plaatje met (in mijn ogen) random getallen bestempelen tot 'waarheid'.
ah is dat wat je bedoelt.
Ja, het werkelijke aantal is ongetwijfeld hoger maar dit zou dan het getal zijn wat ze op dit moment zeker weten.

Pas als de oorlog voorbij is en de bezette gebieden zijn heroverd zal er beter geinventariseerd kunnen worden wat de schade is zowel qua mensen als materiaal.

Er schijnt een fabriek te zijn die compleet is gestript en verplaatst naar Rusland en in de lege fabriekshal is nu een soort concentratiekamp waar mensen worden gemarteld en gedwongen om het Russische leger in te gaan.
Hoeveel mensen daar zitten, hoeveel er omgekomen zijn etc. zullen we pas later weten.
Hoeveel vrouwen en meisjes er verkracht zijn en hoeveel daarvan het overleefd hebben.

Mariupol schijnt al een getal te noemen van zeker 20.000 burgers die omgekomen zijn en volgens mij 40.000 gedeporteerd naar DLNR of zelfs Rusland en Siberie zelf.
Mogelijk zullen we het nooit precies weten maar de getallen die nu genoemd worden zijn eerder zekerheidsgetallen. Zoals je zelf zegt: de vrees is dat het werkelijke getal hoger zal zijn.
Maar wil je pas cijfers horen als het allemaal tot de laatste bekend is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Afbeeldingslocatie: https://www.bragazeta.ru/wp-content/uploads/2022/04/bragazeta-ru-photo_2022-04-22-13.39.41-e1650624043697.jpeg
[Embed]

had je deze post gezien ?
Apr 22 at 12:35
https://t.me/braga32/15701

[ Voor 8% gewijzigd door vso op 25-04-2022 18:57 ]

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
asing schreef op maandag 25 april 2022 @ 18:55:
[...]

KZ-03-07, is die van ons???? :P

Edit, ja dus.
Er staat 'NL' op en een Nederlands vlaggetje. Dus die op de foto in ieder geval wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• asing
Het lijkt erop dat de grond zeer drassig is geworden en het gewicht niet kon dragen. Dan krijg je een kleine aardverschuiving met een locomotief erop. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

asing schreef op maandag 25 april 2022 @ 18:57:
[...]

Het lijkt erop dat de grond zeer drassig is geworden en het gewicht niet kon dragen. Dan krijg je een kleine aardverschuiving met een locomotief erop. :+
iets met dam kapot paar dagen geleden ? ;) of "ze hebben water genoeg" post hierboven :P

Edit: dat moeten wij waterlanders/dijkenbouwers wel weten :)

[ Voor 8% gewijzigd door vso op 25-04-2022 18:59 ]

Tja vanalles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Prosac schreef op maandag 25 april 2022 @ 17:04:
Een vrij optimistische militair adviseur van Zelensky

[...]

[...]

Bron: https://twitter.com/rusverafnabij
ik was van plan om dit vanavond zelf te posten maar iemand heeft het me al bespaard.

Is eigenlijk best triest hoe dat gaat met de Russische manier van vechten: naar een locatie/kruispunt toe moeten omdat je daar heen moet, ja en dan? Geen idee.
Het hele idee van een BTG was volgens mij meer decentralisatie en macht bij de lokale commander om dingen uit voeren.
Kan je wel tactisch naar een kruispunt toerijden als opdracht van het Kremlin maar daarna moet je toch geowon operationeel gaan werken ook samen met nabijgelegen BTG's?
Het zou van de zotte zijn als ze daar als robots gaan staan en zichzelf laten kapot schieten.
Toch zie ik hier wel een trend die klopt met wat we de afgelopen weken gezien hebben. Keer op keer berichten over weer een vernietigde column. Lijkt te kloppen met de werkelijkheid.

En dan zijn ze inderdaad ten dode opgeschreven want vroeg of laat komen ze allemaal wel aan de beurt.
Als een gezamenlijk front opereren is er dus niet bij, ja dan ben je het haasje.

9 mei is het klaar, daarna blijven ze waarschijnlijk staan waar ze staan, wachten tot ze gesloopt gaan worden?

Wat een afgang voor het voormalige Soviet-leger.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-10 17:11

Indoubt

Always be indoubt until sure

Brazos schreef op maandag 25 april 2022 @ 18:57:
[...]

Er staat 'NL' op en een Nederlands vlaggetje. Dus die op de foto in ieder geval wel.
Ja maar het is een oude foto (kunduz missie)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• psy

psy

vso schreef op maandag 25 april 2022 @ 18:58:
[...]

iets met dam kapot paar dagen geleden ? ;) of "ze hebben water genoeg" post hierboven :P

Als ik zo op die foto's moet afgaan, lijkt me dat ook knap lastig om snel te herstellen. Je moet daar toch met serieus graafwerk gaan herstellen voordat je het spoor kan repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NiGeLaToR schreef op maandag 25 april 2022 @ 18:35:
[...]

De redenatie is volgens mij: hun positie/naam is gecompromiteerd, dus ze gaan allemaal per direct doen waarvoor ze in positie waren - sabotage. Voor dat de Russen ze komen bombarderen of executeren, dus.

Klinkt zo enorm gezocht dat het gezien alles wat in dit conflict gebeurt het in ene volkomen logisch lijkt.
werkt alleen als ze weten dat ze compromised zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

psy schreef op maandag 25 april 2022 @ 19:03:
[...]

Als ik zo op die foto's moet afgaan, lijkt me dat ook knap lastig om snel te herstellen. Je moet daar toch met serieus graafwerk gaan herstellen voordat je het spoor kan repareren.
het word nog erger hou je vast

<fake news verwijderd>

@Prosac thx ! dat was inderdaad UA niet RU (tweet verwijderd)

[ Voor 24% gewijzigd door vso op 26-04-2022 00:04 ]

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prosac
vso schreef op maandag 25 april 2022 @ 19:04:
[...]

het word nog erger hou je vast

[Twitter]
EN !!!
[Twitter]
Die 2e is vernietiging van Oekrainse spoorlijnen he.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
vso schreef op maandag 25 april 2022 @ 18:58:
[...]

Ik mis iets in de foto's, en dat is een soort van fundering. Een tweet eronder:

Het lijkt gewoon vlak gemaakt te zijn, rails erop en ballast eroverheen. Als het drassig wordt krijg je dit. Het komt vaker voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 25 april 2022 @ 19:01:
Het hele idee van een BTG was volgens mij meer decentralisatie en macht bij de lokale commander om dingen uit voeren.
Kan je wel tactisch naar een kruispunt toerijden als opdracht van het Kremlin maar daarna moet je toch gewoon operationeel gaan werken ook samen met nabijgelegen BTG's?
Communicatie is sowieso een dingetje daar. Maar er zijn 120+ BTG's en ze krijgen af toe rake klappen. Welke BTG 'naast' je zit kan wisselen en het zijn matig getrainde militairen.

Ik kan allerlei scenario's bedenken waardoor zo'n BTG net even een 'detail' mist wat een paar uur later genadeloos wordt afgestraft.
Ik weet bijvoorbeeld niet of die militairen door hebben waarmee ze daarvoor zijn aangevallen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:17
[Embed]

Bedding en rails liggen er nog, in tegenstelling met de foto's van die losse loc.
Er ligt daar een wissel, ik zou het daar gaan zoeken. Een wissel is altijd een leuk spoortoestel voor het veroorzaken van een ontsporing. Ook gelet op het markeringen die zijn achtergebleven op de dwarsliggers. Al had ik die wagons dan wel eerder zien ontsporen kant tussenspoor.

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

mijn telegram app onploftte vandaag meeste is hier al gezegd.
In Kremennaya, during a meeting of the so-called "people's measure" with traitors from law enforcement agencies, a powerful explosion thundered

"They say that everyone who betrayed the oath of allegiance to the people of Ukraine died. We do not sympathize and do not grieve," said Anton Gerashchenko, adviser to the Minister of Internal Affairs.

As a result of the gas explosion in the City Council, no one survived.

Simultaneously with this explosion, another one occurred - in the district police department, where another group of collaborators gathered for a meeting at that moment.

The number of liquidated traitors is being specified.
https://t.me/u_now/45534
hoort bij deze tweet

[ Voor 37% gewijzigd door vso op 25-04-2022 19:56 ]

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:28

Fiber

Beaches are for storming.

[Twitter: https://twitter.com/spook_info/status/1518631198117015552]

Kan 'agriculture products' wellicht een eufemisme of dekmantel zijn voor iets anders? O-)

[ Voor 7% gewijzigd door Fiber op 25-04-2022 19:38 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Deem
  • Laatst online: 12-10 00:48

Deem

Ontcijfer mij!

Fiber schreef op maandag 25 april 2022 @ 19:36:
[Twitter]

Kan 'agriculture products' wellicht een eufemisme of dekmantel zijn voor iets O-) anders?
Inderdaad, ammonium nitraat. Daar kan je prima explosieven mee maken.

"May our framerates be high and our temperatures low."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Deem schreef op maandag 25 april 2022 @ 19:38:
[...]

zoals de comments ook al weergeven: fertilizer etc.
Beiroet heeft daar ook ervaring mee als dat de lucht in gaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

<fake news verwijderd>

[ Voor 114% gewijzigd door vso op 26-04-2022 00:05 ]

Tja vanalles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
Ik ben benieuwd hoe Oryx dit gaat classificeren (zie video)

@VSO je was me voor.

[ Voor 8% gewijzigd door jan390 op 25-04-2022 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Do you remember the ru whose wife allowed (https://t.me/kharkivlife/34899 ) to rape Ukrainians, and so - to capture the APU under the Raisin"

There is no official confirmation of this information yet. But sooooo waiting
https://t.me/kharkivlife/36681

en dus ja

Tja vanalles

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-10 17:11

Indoubt

Always be indoubt until sure

Deem schreef op maandag 25 april 2022 @ 19:38:
[...]

Ik heb even gekeken maar kan zo snel vanuit de lucht geen kunstmestfabriek ontdekken. Nu is de area redelijk groot, heeft iemand coordinaten

yep, i'm a nerd, ik herken kunstmestfabrieken ook vanuit de lucht/google maps. tenminste als het urea nitrogen gedreven is. don't ask why. genoeg om te weten dat ik risico analyses heb uitgevoerd

[ Voor 5% gewijzigd door Indoubt op 25-04-2022 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Die lag toch in het ziekenhuis? Ten minste dat was na onderzoek van de UA media.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Cyberpope schreef op maandag 25 april 2022 @ 20:04:
[...]

Die lag toch in het ziekenhuis? Ten minste dat was na onderzoek van de UA media.
kan je best gelijk in hebben, denk het wel

@Indoubt zie dm

Tja vanalles

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Fiber schreef op maandag 25 april 2022 @ 19:36:
[Twitter]

Kan 'agriculture products' wellicht een eufemisme of dekmantel zijn voor iets anders? O-)
Dit is al debunkt door:
https://twitter.com/BertvdLingen/status/1518637401056452610

Eventjes nakijken met geolocating:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qgXP1PmGdbYTlI6ialwxqtkA0po=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C9YjOkpqHjNDiTo9A16kxYr6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bEg5ghm1iN4E8KSL70ml7MPRrYo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FzrnOPfM6T9y62iYvh8w1joe.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AOJs229Pzy190iDA5hWwmRSCYNU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3qNRowsHfMDEata4zgEDou7d.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OY8lxmwEG6_cQMmE9P-_KuCmWGQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/9EADTLmvWY5meWae3WDAJYly.jpg?f=user_large

Dat is een bestaande brand dat al bekend is:
https://twitter.com/Osint...tatus/1518413419187257344

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

had zo'n bericht ook al gezien ja. Arm jong.

Ben benieuwd of UA/SBU zich kan bedwingen om zich aan de Geneefse Conventies te houden als het gaat om dit geval. Of dat ze iedereen van de 64th per ongeluk van de trap laten vallen, uiteraard via een hornets nest, een kapotte broeikas, een smelterij en een messenfabriek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevsticks
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 12-10 13:12
Verwijderd schreef op maandag 25 april 2022 @ 20:07:
[...]

had zo'n bericht ook al gezien ja. Arm jong.

Ben benieuwd of UA/SBU zich kan bedwingen om zich aan de Geneefse Conventies te houden als het gaat om dit geval. Of dat ze iedereen van de 64th per ongeluk van de trap laten vallen, uiteraard via een hornets nest, een kapotte broeikas, een smelterij en een messenfabriek.
Denk dat wat spierverslappers in een infuuszak spuiten ook een prima manier is om het op te lossen. O-)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

in de tussentijd staan er op de livemap wat berichten over eenheden die zich klaarmaken om in het Zaporizhzhia-front noordwaarts op te rukken, waarschijnlijk naar de H-15 (blijkbaar zien ze geen opties vanuit Donetsk) om op de lijn te komen richting Zaporizhzhia.

En in het Kherson-front inderdaad nog steeds ten zuiden van Krivy Rih een poging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Explosions in the Transnistrian region are a planned provocation by the Russian special services.
Document: https://gur.gov.ua/conten...spetssluzhb-dokument.html
bijgevoegd plaatje van het document

dit is het bericht van UA aan RU https://twitter.com/Canad...tatus/1518636717221232641

Tja vanalles

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Prosac
Nou kan Poetin zich wel druk maken om nazi's in Oekraine, maar liever maakt hij zich zorgen om het pyromanenprobleem in eigen land. _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vso schreef op maandag 25 april 2022 @ 20:20:
[Twitter]

[...]
bijgevoegd plaatje van het document

dit is het bericht van UA aan RU https://twitter.com/Canad...tatus/1518636717221232641
ze hebben wel humor :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Prosac schreef op maandag 25 april 2022 @ 20:25:
Nou kan Poetin zich wel druk maken om nazi's in Oekraine, maar liever maakt hij zich zorgen om het pyromanenprobleem in eigen land. _O-

[Twitter]
it giet oan!

<insert The Crow meme>: Fire it up! fire it up!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

jup (telegram staat vol met dit soort mooie plaatjes & teksten) helaas moet ik ze vertalen.. dat is dus uitkiezen welke wel en welke niet

Trouwens dat document is ook geniaal, ipv o dat zal UA wel gedaan hebben, krijgen ze nu keihard een document om hun oren "nope dat waren jullie zelf" case closed "next"

[ Voor 17% gewijzigd door vso op 25-04-2022 20:28 ]

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ook explosie in Transnistrie zie ik net:

https://t.me/pridnestrovec/19135

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:16
Is al een paar keer genoemd, beschoten met een RPG Made in Russia en nooit geleverd aan UA.
Dus kan geen “false vlag” worden.

Wel bizar zoveel er nu gebeurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17:08
Mektheb schreef op maandag 25 april 2022 @ 20:52:
[...]

Is al een paar keer genoemd, beschoten met een RPG Made in Russia en nooit geleverd aan UA.
Dus kan geen “false vlag” worden.

Wel bizar zoveel er nu gebeurt
Ik neem aan dat UA dergelijk spul ook al wel in beslag genomen heeft van gedode of terug trekkende Russen?

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DoubleDutch
*knip* zit achter een authentication wall, check aub de toegang tot bronnen, anders voegt het niets toe aan dit topic/de discussies alhier

[ Voor 78% gewijzigd door polthemol op 26-04-2022 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Malantur schreef op maandag 25 april 2022 @ 20:55:
[...]

Ik neem aan dat UA dergelijk spul ook al wel in beslag genomen heeft van gedode of terug trekkende Russen?
Het is niet in Oekraïne, en van alles wat Moldavië in gaat wordt elke vierkante centimeter geïnspecteerd.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Nu online

MLLL

Palm Treo 650

[...]

De russische пикобелло BV
Picobello BV
lost dat zo op.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
De Russen moeten maar weer wat nieuw spul sturen. 4 stuks achter elkaar met een Stugna in nog geen 4 minuten.

https://www.reddit.com/r/...nap_in_action_near_izyum/

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-10 12:55
Met dat FIRMS van de NASA (waarop je branden ziet) kun je ook best ontdekken waar de frontlijn precies loopt.

Eerst screenshot van de NASA en dat dan geplot op de kaart van de Finnen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iv9alBetQDGqemzRiHQyGG3L-LQ=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/k6CU47TEbSmuPtqM0mH2wXYA.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1MBaG2OUAfsu7dYITtqK3Y5vzBM=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/6XyMICNd5QcTguC1gIW5aeit.png?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDutch
Brandje in een winkelcentrum, misschien toeval of toch niet. 🤔

https://www.reddit.com/r/...ium=android_app&utm_sourc

[ Voor 3% gewijzigd door DoubleDutch op 25-04-2022 21:25 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Prosac
Rusland krijgt de bosbranden in Siberie niet onder controle, omdat.. de normaal gesproken voor bestrijding verantwoordelijke militaire eenheden in Oekraine zitten.
Siberian wildfires burning unchecked because Russian military units which usually fight them are at war
https://www.independent.c...isis-russia-b2063988.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Prosac schreef op maandag 25 april 2022 @ 21:42:
Rusland krijgt de bosbranden in Siberie niet onder controle, omdat.. de normaal gesproken voor bestrijding verantwoordelijke militaire eenheden in Oekraine zitten.

[...]

https://www.independent.c...isis-russia-b2063988.html
ze hebben toch genoeg rond de grens/reservisten en parade personeel .. stuur die dan

De britten blijven lagere cijfers aangeven dan UA, ook zeggen ze nog steeds dat UA het niet zo makkelijk kan winnen oid

[ Voor 17% gewijzigd door vso op 25-04-2022 21:52 ]

Tja vanalles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
vso schreef op maandag 25 april 2022 @ 21:45:
[...]

ze hebben toch genoeg rond de grens/reservisten en parade personeel .. stuur die dan

[Twitter]

De britten blijven lagere cijfers aangeven dan UA, ook zeggen ze nog steeds dat UA het niet zo makkelijk kan winnen oid
Het is 15k+. Dat kan je ook zien als: We zijn er zeker van dat het minmaal 15k is. Als ze zeker wisten dat het hoger was dan hadden ze het gezegt. Ze geven geen getal waar ze niet 100% zeker van zijn. Het getal van Oekraïne kan nog steeds prima kloppen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nordcore
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-10 06:45
wauw, kijk eens op 01:41 van dit filmpje, een bijzonder grote explosie!
Zou het gevolg zijn van 1 raket

https://t.me/Russia_Vs_Ukraine_War3/4327
[embed]https://twitter.com/O_Ostapchuk/status/1518598500581314564[/embed]

oud nieuws

[ Voor 24% gewijzigd door Nordcore op 25-04-2022 22:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

@PilatuS oke check, vind ze nogal negatief klinken maar dat klinkt redelijk :)
Nordcore schreef op maandag 25 april 2022 @ 22:09:
wauw, kijk eens op 01:41 van dit filmpje, een bijzonder grote explosie!
Zou het gevolg zijn van 1 raket

https://t.me/Russia_Vs_Ukraine_War3/4327
dat is een deminer = oud nieuws staat in dit topic of Wapens en wapensystemen

Tja vanalles

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:18
Interessant stuk over hoe de Russische oorlog een bedreiging is voor de Nieuwe Zijderoute:

Poland is home to train routes connecting China to Europe along the New Eurasian Land Bridge. This railway corridor that crosses all of Eurasia—running through Kazakhstan, Russia, and Belarus—has become an important branch of the Belt and Road Initiative (BRI), dubbed the iron silk road. The image of Chinese trains crossing Eurasia and bringing Chinese goods to European consumers has been intensely promoted by Beijing and has become an important part of the BRI brand. But almost half of those routes pass through Russia—and could be massively impacted by European sanctions following Russia’s invasion of Ukraine.

https://foreignpolicy.com...idge-china-russia-poland/

[ Voor 61% gewijzigd door ChojinZ op 25-04-2022 22:17 ]

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
[...]

Als ze haast hebben is dat in een paar dagen wel op te lossen. Voor een werktrein zijn dit normale werkzaamheden en die kun je er gewoon heenrijden. Alleen weten we niet waarom dit is gebeurd, was dit een plaatselijk fenomeen of is dit hele spoor over een groot stuk instabiel geworden. In het laatste geval kun je alles wel repareren, maar kun je er nog steeds niet overheen met zwaar beladen treinen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

@YakuzA (dit net gepost) dus toch een SU-35 vandaag ?
The best plane in the world according to the Russian version was shot down in Kharkiv

The pride of the aviation industry of the Russian Federation, the plane in whose honor a commemorative coin was issued. An aircraft that was considered invulnerable and super effective on the battlefield with the ability to perform unescorted combat missions.
The aircraft of the latest generation. What kind of epithets were invented for this plane, and "the fury of the heavens" and "the duckling thunderer". The most expensive aircraft of the Russian Aerospace Forces in its class. The cost of the export option reaches $ 80 million .

One hour of operation costs $55,000.

Such a plane was shot down today near Balakleya in the Kharkiv region.

And who shot it down? Our APU )
https://t.me/kharkivlife/36695

Tja vanalles

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• asing
Prosac schreef op maandag 25 april 2022 @ 20:25:

[Twitter]
Ik denk niet dat je iedere brand in Rusland nu moet oormerken als iets wat met de oorlog te maken heeft. Zeker geen winkelcentrum in Moskou ;) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

vso schreef op maandag 25 april 2022 @ 21:45:
[...]

[Twitter]

Grenspersoneel hebben ze nodig voor de grensbewaking, helemaal nu het leger druk is in Oekraïne. Reservisten komen wellicht niet opdagen omdat ze bang zijn naar Oekraïne gestuurd te worden. Parade personeel moet zich natuurlijk voorbereiden voor die grote parade in Moskou. Prioriteiten, prioriteiten :+

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2022 22:40 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:03

Garyu

WW

Ondertussen hebben Oekraiense game developers een spel over de oorlog gemaakt, met een knipoog farmy genoemd naar de farmer-army van Oekraïne. Ze hopen zo geld binnen te halen voor de wederopbouw van het land. Het spel zelf is gratis met donatie links:

https://ukrainian.itch.io/ukrainian-farmy

[ Voor 11% gewijzigd door Garyu op 25-04-2022 22:42 ]

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Garyu schreef op maandag 25 april 2022 @ 22:40:
Ondertussen hebben Oekraiense game developers een spel over de oorlog gemaakt, met een knipoog farmy genoemd naar de farmer-army van Oekraïne. Ze hopen zo geld binnen te halen voor de wederopbouw van het land. Het spel zelf is gratis met donatie links:

nah real life is beter https://t.me/UkraineWarPosts/551

wel goeie Though :9~ game rules !

[ Voor 4% gewijzigd door vso op 25-04-2022 22:43 ]

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-12-2024
Hmm is het geen tijd voor een extra topic met tweets/telegram dingen waar mensen dan Cyrillische meuk kunnen dumpen en dit topic schoon blijft en te volgen?"
Ja dan loopt het hier 2 dagen achter want alleen gedegen nieuwsbronnen hier en kan iedereen die gelijk dingen wil posten of zien daar terecht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubberen
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17:06
PilatuS schreef op maandag 25 april 2022 @ 21:14:
De Russen moeten maar weer wat nieuw spul sturen. 4 stuks achter elkaar met een Stugna in nog geen 4 minuten.

https://www.reddit.com/r/...nap_in_action_near_izyum/
Het lijkt zo gemakkelijk dat het precies in scène is gezet.. Werkelijk ongelooflijk hoe makkelijk het is om defensieve zaken te omzeilen door in het begin boven de tank te mikken zodat er geen 'alarmen' afgaan in de tank.

Aan dit tempo vind ik de aantallen van verwoeste tanks die Oekraïne aangeeft, toch realistisch ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
Garyu schreef op maandag 25 april 2022 @ 22:40:

[YouTube: Ukrainian fArmy release video]
Windows defender geeft een voor mij nieuw scherm met waarschuwing, kan er langs maar moet dan nog meerdere dingen installen, doe het, toch net een herstelpunt gemaakt, maar toch ff oppassen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Silent7 schreef op maandag 25 april 2022 @ 22:42:
Hmm is het geen tijd voor een extra topic met tweets/telegram dingen waar mensen dan Cyrillische meuk kunnen dumpen en dit topic schoon blijft en te volgen?"
Ja dan loopt het hier 2 dagen achter want alleen gedegen nieuwsbronnen hier en kan iedereen die gelijk dingen wil posten of zien daar terecht.
vraag licht al bij de mods voor de lichtere zaken zullen we maar zeggen

Denk dat een vertaling c.q dubbelpost check een minimale moeite is maar het is een kleine moeite om de posts van de dag door te lopen voordat je een nieuwe post opstart

binnen enkele minuten dubbelpost(s) krijgen is wellicht onvermijdelijk maar zie dagelijkse enkelen die wat minder de moeite nemen.

Snelle posts naast elkaar daarintegen lost zichzelf vaak op met een ;)

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-10 19:01
jan390 schreef op maandag 25 april 2022 @ 19:46:
[Twitter]

@VSO je was me voor.
Jammer dat die wagon met dat wagentje met dieselolie er net niet bij omgevallen is, weliswaar niet licht ontvlambaar, maar een mens had ook daar kunnen hopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:54
jan390 schreef op maandag 25 april 2022 @ 19:46:
[Twitter]

@VSO je was me voor.
Schijnt trouwens fake te zijn, en uit 2017 te stammen
YouTube: Платформы с военной техникой сошли с рельсов в Чите

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silent7
Silent7 schreef op maandag 25 april 2022 @ 22:46:
[...]

Windows defender geeft een voor mij nieuw scherm met waarschuwing, kan er langs maar moet dan nog meerdere dingen installen, doe het, toch net een herstelpunt gemaakt, maar toch ff oppassen
game werkt. geen gekke dingen of procesen erbij, dus safe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

250 / 12 maanden = 20,8 tanks per maand.
150 / 12 maanden = 12.5 vliegtuigen
Even less-sophisticated land vehicles could pose a replacement challenge for Russian defense companies, which haven't extensively modernized production systems since Soviet times and still rely heavily on now-sanctioned foreign equipment, machine tools and precision components such as electronics and bearings. Russia’s military-industrial sector has shrunk from its Soviet scale, further complicating a production surge like during World War II.
en shocker
“When their weapons are being shown to be blown up all over the place, there’s a general perception that maybe this equipment isn’t that good,” he said.
Vergeet niet dat die chemical plant die in TVER in de lucht ging afgelopen weekend een grote rol speelde in productie lijnen..

Dus denk dat ze een redelijk grote uitdaging gaan hebben

Tja vanalles

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Rubberen schreef op maandag 25 april 2022 @ 22:45:
[...]

Het lijkt zo gemakkelijk dat het precies in scène is gezet.. Werkelijk ongelooflijk hoe makkelijk het is om defensieve zaken te omzeilen door in het begin boven de tank te mikken zodat er geen 'alarmen' afgaan in de tank.

Aan dit tempo vind ik de aantallen van verwoeste tanks die Oekraïne aangeeft, toch realistisch ogen.
Dat ding staat waarschijnlijk zo'n 2 kilometer vanaf de Russen. als het niet verder is. De mensen die schieten zitten verborgen, waarbij de hele eenheid eigenlijk onzichtbaar is. Het grootste risico is herladen na ieder schot, maar als de Russen niet op zitten te letten maakt zelfs dat niet eens uit. Het maximale bereik is 5 kilometer van dat ding. Als er bij die voertuigen van de Russen wat slecht getrainde 20 jarigen zitten die bij wijze van spreken aan het kaarten zijn, veel succes om er ook maar iets tegen te doen.

Laatst nog een video gezien van hoe het trainen van het leger bij de Russen gaat. Dat is meer pesten en nutteloze dingen doen dan echt een leger trainen om effectief te zijn. Er zijn ook maar heel weinig mensen die in het leger blijven omdat die 2 jaar training zo'n hel is dat niemand nog wil blijven als het niet meer moet. Daarom hebben ze ook een gebrek aan mensen tussen de soldaat en generalen in. Simpele soldaten zijn er genoeg, maar dus met slechte training. Generalen zijn er ook wel genoeg, maar alles er tussen in, dat is zeer mager. Daarom zie je ook generalen die dood gaan omdat ze naar het front moeten. De gemiddelde Rus heeft een slecht moraal, slechte training en slechte leiders. Zet daar tegenover een goed getraind leger van Oekraïne en dit is het resultaat. Complete BTG's worden gesloopt zonder ook maar een kwart aan troepen van Oekraïne uit te schakelen. Het enige wat de Russen zou moeten redden is een land dat zich overgeeft omdat ze denken toch nooit te kunnen winnen. Komt het aan op echte oorlogvoering, dan is het Russiche leger heel sterk op papier, maar in het echt een stel idioten met veel spullen. Als je niet de juiste mensen hebt dan zijn je spullen vrij waardeloos. Dit filmpje is daar het perfecte voorbeeld van.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• PLAE
@PilatuS ik denk echt dat we het iets te rooskleurig in zien in dit topic. Ja de Russen presteren ondermaats en ja wat we rond Kiev hebben gezien was bizar. Maar het zijn niet complete nietsnutten. Vergeet niet dat de propagandamachines ons ook graag bepaalde zaken willen laten geloven. Goed voor moraal, meer steun bieden et cetera et cetera.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PLAE
Het verhaal bij die Stugna-P wat ik las is dat het regelmatig voorkomt dat met behulp van artillerie de Russen het bos in gejaagd worden, bijvoorbeeld op een rustmoment en dan hun voertuig achterlaten. Waarna ze één voor éen op deze manier worden uitgeschakeld.
Pagina: 1 ... 161 ... 254 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Specifieke topic regels
• Geen ongefundeerde speculaties over WW3
• Geen gelukszoekers vs. vluchtelingen of vluchtelingen vs. huisvesting
• Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
• Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
• Geen propaganda talking points of desinformatie, check je bronnen.
• Hieronder vallen ook bijvoorbeeld de "afspraak" over NAVO lidmaatschap van Oost-Europese landen.
• Russische "media" zoals Russia Today (RT) is geen bron en is hier niet meer welkom.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
• Post s.v.p. vliegbewegingen in dit topic, het voegt weinig toe aan dit topic en is vaak alleen speculatief. Alleen als het echt relevant is, dan zien we graag een motivatie.

Andere topics
Verschillende fronten:
Het Krim front
Het Donbass front
Het Chernihiv-Charkiv front
Het Kyiv front

Verbreding en verdieping:
MH17: De weg richting daders en mogelijke berechting
Sancties tegen Rusland: actualiteit en achtergronden
[ZT] Russisch-Westerse verhoudingen deel 3
Wapensystemen en effectiviteit

Overig: