De oorlog in Oekraïne - deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 160 ... 254 Laatste
Acties:
  • 1.986.470 views

Acties:
  • +8 Henk 'm!

Verwijderd

CarJunkyXL schreef op maandag 25 april 2022 @ 11:11:
[...]

Zelf snap ik dit soort berichten niet in de media. Hiermee wordt geimpliceerd dat het ene mensen leven meer waard is dan een ander. Zelfde als ze zeggen: X aantal gewonden. waaronder zoveel kinderen.
when you kill one, it's a tragedy.
when you kill 10 million, it's a statistic.

Kinderen zijn 'heilig' in veel samenlevingen.
Als mannen elkaar kapot willen schieten op het slagveld, prima, maar bescherm kinderen.

En soms moet je even met beide voeten op aarde, om een gezicht erbij te krijgen ipv koude dode letters in nieuwsberichten 'x doden'.
Het zijn wel mensen namelijk, met een leven.
Waarom waren die raketten nodig? Waarom moet er zo nodig vanuit de Kaspische Zee helemaal naar Odessa geschoten worden met raketten die dus blijkbaar helemaal niet zo accuraat zijn en dus van het ene op het andere moment dit kind wegrukken uit het leven.
Erg belangrijk om in elk geval te kunnen zien wat er soms aan de andere kant van zo'n raketinslag zit. Niet dat het de Russen boeit, maar toch.

En uiteraard hebben die 20k dode Russen ook een moeder en een vriendin.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2022 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ugchel
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

[...]

Zelf snap ik dit soort berichten niet in de media. Hiermee wordt geimpliceerd dat het ene mensen leven meer waard is dan een ander. Zelfde als ze zeggen: X aantal gewonden. waaronder zoveel kinderen.
De noodzaak van het uitsplitsen van de groepen snap ik op zich ook nooit zo goed, maar dat het ene mensenleven minder waard is dan het andere is toch niet zo'n hele uitzonderlijke gedachte?

A donkey is a lonely bloke, he hardly ever gets to poke

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silent7
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-12-2024
PLAE schreef op maandag 25 april 2022 @ 11:08:
[...]
[...]
Zullen we het een beetje realistisch houden?
Hmm toen ik het las dacht ik in 1e instantie, prachtige middelbinger naar rusland
Tweede gedachte, USA zal veel beter weten dan wij hoe rusland ervoor staat en dus een duidelijk signaal aan de rest van de wereld geven dat rusland het gewoon niet gaat redden in het oosten laat staan dat ze nieuwe fronten kunnen beginnen.
Maar ik vond de opmerking van @Gebanned eigenlijk ook veel verstand maken, Het geeft toch veel meer ruimte om beschermende maatregelen te namen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarJunkyXL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-10 14:40
Ugchel schreef op maandag 25 april 2022 @ 11:15:
[...]

De noodzaak van het uitsplitsen van de groepen snap ik op zich ook nooit zo goed, maar dat het ene mensenleven minder waard is dan het andere is toch niet zo'n hele uitzonderlijke gedachte?
Een mens is een mens. Ongeacht hoe oud je bent, waar je vandaan komt of wat je geslacht is en wat voor status je hebt. Dus voor mij is het wel een uitzonderlijke gedachte. We gaan allemaal naar de wc. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door CarJunkyXL op 25-04-2022 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
klaw schreef op maandag 25 april 2022 @ 10:11:
[...]

Maar ze steken nu recht naar onderdoor, daar zijn verder geen wegen naar het zuiden ze moeten een keer links of rechts richting Sloviansk of Barvinkove...
Naar onderen is geen weg meer (aanname) daar is het te drassig en kun je niet langs... ze hebben praktisch gezien nu een doodlopende weg veroverd...
Nee hoor, zie maar op kaarten geraak je door.

En volledig onderaan in het noorden van oekraine zijn rapporten dat ze zich daar ook aan het verzamelen zijn, en zijn er mooie wegen helemaal naar het front boven.
Deze oorlog is nog langs geen kanten gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

[...]

De ene foto spreekt meer dan de ander, je kan niet iedereen op de gevoelige plaat neerzetten.

Hoewel je moeilijk een grens kan trekken in dit soort conflicten, immers 1 burger is al te veel.
Rusland gaat alle grenzen ten over, ik sta verbaasd dat we dit accepteren.

Tja vanalles

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08-10 22:44
Kinderen vertegenwoordigen toekomst, hoop en een zekere onschuld. Wij zijn als volwassenen verantwoordelijk voor kinderen. De dood van kinderen komt dus extra aan.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:42
Prosac schreef op maandag 25 april 2022 @ 11:32:
Kinderen vertegenwoordigen toekomst, hoop en een zekere onschuld. Wij zijn als volwassenen verantwoordelijk voor kinderen. De dood van kinderen komt dus extra aan.
Het is een emotioneel middel, met goede reden. We horen kinderen te beschermen, ze zijn kwetsbaar, kunnen niet voor zichzelf zorgen en maken zelf geen keuzes.

En toch worden ze klakkeloos gedood, verkracht en uitgehongerd - door een partij die het Ukrainse volk al meermalen bewezen heeft te willen uitroeien. Dus soms voelt het als een vorm van verontwaardiging die niet past - we weten dat Rusland OOK alle kinderen wil dood maken of onderwerpen. In plaats van verontwaardigd te zijn, zorg voor bescherming.

Dus het stompt mij helaas wel wat af (alsin ik kijk er niet meer van op) - ik vond het in het begin, als vader, verschrikkelijk. Lezen dat Russische soldaten kinderen verkracht hebben, dit filmden en toen ook nog gingen delen op social was wel een limiet. Zo verlies je snel elke vorm van empathie voor de andere partij en zie je inderdaad de andere kant alleen nog maar verliezen. Zo ontstaat haat.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silent7
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-12-2024
https://www.bbc.com/news/live/world-europe-61185469
US Secretary of State Antony Blinken says Russia is failing in its war aims, while Ukrainians are standing strong. He was speaking in Poland after a trip to Kyiv on Sunday - the first such US visit since Russian President Vladimir Putin launched his invasion in February

Pentagon chief Lloyd Austin, who was also on the trip, said on Monday the US wanted to "see Russia weakened to the degree that it can't do the kinds of things that it has done in invading Ukraine". The US defense secretary also said he believed Ukraine could win with the right support

The UK's Ministry of Defence says Russia has made "minor advances" in its push to occupy the Donbas region - adding it is yet to achieve any "significant breakthrough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Silent7 schreef op maandag 25 april 2022 @ 11:17:
[...]

Hmm toen ik het las dacht ik in 1e instantie, prachtige middelbinger naar rusland
Tweede gedachte, USA zal veel beter weten dan wij hoe rusland ervoor staat en dus een duidelijk signaal aan de rest van de wereld geven dat rusland het gewoon niet gaat redden in het oosten laat staan dat ze nieuwe fronten kunnen beginnen.
Maar ik vond de opmerking van @Gebanned eigenlijk ook veel verstand maken, Het geeft toch veel meer ruimte om beschermende maatregelen te namen?
Ja, het geeft ruimte om een paar Centurion C-RAM systemen rond je ambasade te zetten. En dat die het buurgebouw ook beschermen, dat is nog wel te overzien. Maar het geeft je niet de ruimte om een vliegtuig op 30km afstand neer te halen uit "zelfverdediging".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:35
CarJunkyXL schreef op maandag 25 april 2022 @ 11:24:
Een mens is een mens. Ongeacht hoe oud je bent, waar je vandaan komt of wat je geslacht is en wat voor status je hebt. Dus voor mij is het wel een uitzonderlijke gedachte
Dat kan, maar voor een meerderheid is dat toch echt anders. Er zijn niet voor niets draaiboeken wie we als eerst dood laten gaan als de ziekenhuizen vol liggen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:42

Concept antwoord:

Sure, whenever you’ve retreated behind the 1991 borders we’ll stop. Maybe.’

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:17
Gebanned schreef op maandag 25 april 2022 @ 10:57:
[...]

Maar het kan wel een excuus zijn om je ambassade actief te gaan beschermen. Bijvoorbeeld door wat luchtafweer naast de ambassade te plaatsen. Dat je daarmee de rest van Kyiv ook actief beschermt is dan uiteraard puur bijvangst.
Ik ben niet ervoor om direct betrokken te worden, maar onze bediening op Patriots vind ik niet gek. Als je als Rus niet geraakt wilt worden, had je er maar niet rond moeten gaan vliegen.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

SkiFan schreef op maandag 25 april 2022 @ 12:06:
[...]
Ik ben niet ervoor om direct betrokken te worden, maar onze bediening op Patriots vind ik niet gek. Als je als Rus niet geraakt wilt worden, had je er maar niet rond moeten gaan vliegen.
Er vliegen sinds de terugtrekking niet echt Russische vliegtuigen of helikopters rondom Kyiv.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

NiGeLaToR schreef op maandag 25 april 2022 @ 12:03:
[Embed]

Concept antwoord:

Zou, "Please send a more appropriate message" of "Forwarding you to ICC at The Hague" als antwoord sturen

Laat ze daar maar even over nadenken :+

Azovstal
The Ministry of Defense of the Russian Federation stated that today, on April 25, from 14:00, Russia allegedly stops fighting for the exit of civilians who are on Azovstal
https://t.me/u_now/45474

btw alles wat de Russen zeggen is iets wat je in twijfel moet trekken.

[ Voor 24% gewijzigd door vso op 25-04-2022 12:15 ]

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vso schreef op maandag 25 april 2022 @ 12:12:
[...]

Zou, "Please send a more appropriate message" of "Forwarding you to ICC at The Hague" als antwoord sturen

Laat ze daar maar even over nadenken :+
mensen die vrouwen verkrachten (en waarvan de eigen vrouwen ze soms ook nog aansporen om Oekraiense vrouwen te verkrachten) en kinderen doden liggen niet wakker van het ICC of een diplomatieke formulering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy007
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-10 17:23
Dit vond ik ook weer typisch. Dus blijkbaar heeft de FSB alle gestolen goederen 'overgenomen'. Vermoedelijk om te voorkomen dat ze weer een kaart met namen en nummers terug kunnen vinden op het internet met gestolen goederen, met zelfs het aantal kilogram erbij wat verstuurd is.
In dit geval zou het zelfs gaan over 63 iPhones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dutchy007 schreef op maandag 25 april 2022 @ 12:16:
Dit vond ik ook weer typisch. Dus blijkbaar heeft de FSB alle gestolen goederen 'overgenomen'. Vermoedelijk om te voorkomen dat ze weer een kaart met namen en nummers terug kunnen vinden op her internet met gestolen goederen, met zelfs het aantal kilogram erbij wat verstuurd is.

[YouTube: FSB starts to ‘protect’ Russian military looters]
hoe hoger je in de boom zit, hoe meer je kan stelen. Zolang je maar niet teveel steelt (of van de verkeerde) voor je status.

FSB staat hoger in de boom dan die militairen dus ze kunnen jatten wat ze willen; dit doen ze echt niet uit de goedheid van hun hart om het terug te willen geven aan UA.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Ik wilde het kort houden, maar wie weet vind iemand nog waarde in de rant.
TheBrut3 schreef op maandag 25 april 2022 @ 11:49:
[...]

Dat kan, maar voor een meerderheid is dat toch echt anders. Er zijn niet voor niets draaiboeken wie we als eerst dood laten gaan als de ziekenhuizen vol liggen.
Was dat maar zo, dan hadden we in de pandemie intelligente keuzes kunnen maken om de overdruk in de zorg te schalen. Dat draaiboek bestaat niet, selectie gebeurde in welke mate het geval acuut was: een kankerpatiënt was minder acuut dan ome Harry de antivaxer.

In het westen wegen we mensenlevens gelijkwaardig af, en in sommige gevallen zorgt dat inderdaad voor oneerlijke scenario's. We zijn ingericht op bepaalde normen en waarden die we zonder handhaving (zowel krijgsmacht als justitieel) niet kunnen naleven zodra er invloeden verschijnen die niks te maken hebben met die ongeschreven regels. Dat zag je bij corona, en dat zie je nu bij een brutale dictator.

En daarvan leren doen we maar slecht, gegeven de angst om daadkrachtige keuzes te maken. Ik verwacht dat die les heel lang gaat duren en moet beginnen in de maatschappij zelf. Om te beginnen met het ontdoen van het taboe wat rust op geweld en niet bang durven zijn grenzen te stellen. Incidenten escaleren naar een hogere autoriteit kan maar tot een bepaalde bovengrens, en je ziet hoe ver dat mechanisme bij ons door de maatschappij is gesijpeld: bied geen weerstand maar bel de politie ≈ bouw geen krijgsmacht op maar laat de NATO het oplossen.

Ergens in die keten moet iemand z'n mouwen opstropen en een agressor aanpakken. Ik snap daarbij de foto's van overleden vrouwen en kinderen wel, onder andere in Oostbloklanden leeft die absolute behoud van zelfbeschikking (en dus bescherming) nog wel. Die foto's moeten als herinnering dienen wat moeten willen beschermen, alleen je merkt dat dit niet werkt omdat het niet aansluit bij ons aangeleerde respons van alles maar willen wegdelegeren.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23:31

servies

Veni Vidi Servici

Dutchy007 schreef op maandag 25 april 2022 @ 12:16:
Dit vond ik ook weer typisch. Dus blijkbaar heeft de FSB alle gestolen goederen 'overgenomen'. Vermoedelijk om te voorkomen dat ze weer een kaart met namen en nummers terug kunnen vinden op het internet met gestolen goederen, met zelfs het aantal kilogram erbij wat verstuurd is.

[YouTube: FSB starts to ‘protect’ Russian military looters]
Jaja... Mompelt iets van "Geen eer onder de dieven zelf"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:35
nst6ldr schreef op maandag 25 april 2022 @ 12:19:
Dat draaiboek bestaat niet, selectie gebeurde in welke mate het geval acuut was
Omdat we niet op dat punt zijn gekomen tijdens corona.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

nst6ldr schreef op maandag 25 april 2022 @ 12:19:
Ik wilde het kort houden, maar wie weet vind iemand nog waarde in de rant.
triage is zoiezo erg lastig, onder welke conditie dan ook

Wikipedia: Triage

dat is wat je omschrijft en @TheBrut3 mist denk ik

maar goed Triage gebeurt 24x7 in ziekenhuizen

[ Voor 16% gewijzigd door vso op 25-04-2022 12:54 ]

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

[...]

Dit soort berichten zijn een nuttige reminder dat oorlog meer is dan een Excel lijstje met aantallen slachtoffers of een statistiek van de economische impact. Je ziet een keer het gezicht van echte mensen die omkomen in een oorlog die ze niet wilden, terwijl ze echt heel andere plannen voor hun leven hadden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bulle bas
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
TheBrut3 schreef op maandag 25 april 2022 @ 12:43:
[...]

Omdat we niet op dat punt zijn gekomen tijdens corona.
Omdat we de kankerpatiënt naar huis hebben gestuurd. Een daling van overlevingskans/verwachte levensjaren is veel abstracter dan "als we ome Harry nu niet helpen gaat hij dood". Concreet en urgent.

Wij wachten steeds tot het urgent en concreet wordt. Tot die tijd kan je hopen dat het overwaait.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod

Er is beeld in de tweet en de vervolgtweets :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

RoD schreef op maandag 25 april 2022 @ 12:54:
[Embed]
Dat is goed die dingen zijn duur ! en china word steeds minder blij

Tja vanalles

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
[Embed]
Oeh, is dat inmiddels de tweede Su-34 die neergeschoten is in Oekraïne?

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

XWB schreef op maandag 25 april 2022 @ 12:56:
[...]

7 Su-34 strike aircraft: (1, destroyed) (2, destroyed) (3, destroyed) (4, destroyed) (5, destroyed) (6, destroyed) (7, destroyed)

+ 1 hier dus

https://www.oryxspioenkop...ocumenting-equipment.html

[ Voor 11% gewijzigd door vso op 25-04-2022 12:58 ]

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-10 12:31

pro_6or

amateur_60r

downtime schreef op maandag 25 april 2022 @ 12:51:
[...]

Dit soort berichten zijn een nuttige reminder dat oorlog meer is dan een Excel lijstje met aantallen slachtoffers of een statistiek van de economische impact. Je ziet een keer het gezicht van echte mensen die omkomen in een oorlog die ze niet wilden, terwijl ze echt heel andere plannen voor hun leven hadden.
Mee eens, we snappen allemaal dat een gezicht geven aan iets abstracts helpt.

Toch vraag ik me ook al jaren af waren de ene aangereden fietser uitgebreid in de krant komt en van de ander nog niet eens een vermelding wordt gegeven. Wat leid tot die keuze. Waarom de een wel en de ander niet. Ik kan het niet helpen maar wordt altijd een beetje naar van die wetenschap terwijl het (hopelijk) alleen maar goed bedoeld is om ergens aandacht aan te geven.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pro_6or schreef op maandag 25 april 2022 @ 13:02:
[...]

Mee eens, we snappen allemaal dat een gezicht geven aan iets abstracts helpt.

Toch vraag ik me ook al jaren af waren de ene aangereden fietser uitgebreid in de krant komt en van de ander nog niet eens een vermelding wordt gegeven. Wat leid tot die keuze. Waarom de een wel en de ander niet. Ik kan het niet helpen maar wordt altijd een beetje naar van die wetenschap terwijl het (hopelijk) alleen maar goed bedoeld is om ergens aandacht aan te geven.
is vooral een willekeurige keus denk ik. De waan van het moment, of wat de redacteur op een bepaald moment meer raakt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

XWB schreef op maandag 25 april 2022 @ 12:56:
[...]

De Su-35 was de dure :)

PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ingelogd
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:07
vso schreef op maandag 25 april 2022 @ 12:58:
[...]

7 Su-34 strike aircraft: (1, destroyed) (2, destroyed) (3, destroyed) (4, destroyed) (5, destroyed) (6, destroyed) (7, destroyed)

+ 1 hier dus

https://www.oryxspioenkop...ocumenting-equipment.html
Dat zijn al best wet verliezen. Volgens Wikipedia heeft Rusland 129 operationele Su-34 straaljagers, jammer dat er nog zo veel zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

russen liegen weer eens de boel aan elkaar
They switched to terror! To prepare for the murder of our journalists - Putin on the preparation of the murder (https://t.me/youlistenedmayak/21083 ) Solovyov

This morning, the FSB authorities suppressed the activities of a terrorist group that planned to attack and kill one of the famous Russian TV journalists. Of course, they will disown it now, but the facts and evidence are irrefutable. They switched to terror! To prepare the murders of our journalists. We know by name curators from Western services, first of all, of course, from the US CIA, who work with the security agencies of Ukraine. Apparently, they give such advice. So much for the attitude to the rights of journalists, the attitude to the dissemination of information, human rights in general. They only care about their own rights. Someone based on their imperial ambitions, and someone in the old-fashioned way, based on their colonial past, but this will not work in Russia.
btw dat is die gast die je in media clips voorbij zit komen met proef ballontjes.

en er is er nog maar 1 neergehaald, volgens Oryx in elk geval
Ingelogd schreef op maandag 25 april 2022 @ 13:16:
[...]
Dat zijn al best wet verliezen. Volgens Wikipedia heeft Rusland 129 operationele Su-34 straaljagers, jammer dat er nog zo veel zijn.
Valt mee spare parts zijn moeilijk te krijgen, de piloten hebben niet veel vlieguren daarom en dus branden ze nu snel door de parts enzv heen. het word ook hier steeds minder een dreiging om mee rekening te houden.

[ Voor 15% gewijzigd door vso op 25-04-2022 13:19 ]

Tja vanalles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

wat plaatjes van echo locatie
⚡ Echolocating snmac cruiser "Moskva" in the dni of the Black sea zrobienia nemeckim sonar Atlas Elektronik CS 90
https://t.me/bpz_ua/9137
⚡ no less interesting was the picture, which shows the wreckage of the Mi-26 helicopter, which lies at the bottom of the sea near the cruiser
https://t.me/bpz_ua/9138

Trouwens als je ziet hoe scherp de beelden zijn, deze heb ik op nog niet zo scherp gezien op discovery / history channel oid .

btw

De humor van die Oekrainers
Vlad Putin sent a telegram congratulating Macron on his re-election as president of France.

By Telegram, Karl!
Ze zeggen nog net niet "upgrade to fax"

[ Voor 31% gewijzigd door vso op 25-04-2022 13:34 ]

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:22
vso schreef op maandag 25 april 2022 @ 13:27:
wat plaatjes van echo locatie

[...]

[...]

Trouwens als je ziet hoe scherp de beelden zijn, deze heb ik op nog niet zo scherp gezien op discovery / history channel oid .
Er is alleen net te weinig in beeld. Als je youtube kanalen volgt als Adventures With Purpose dan zie je beelden die net zo scherp zijn. Wat je ook ziet is hoe diep het is. Dat staat links in beeld maar is niet te zien op het geposte plaatje.

Ik denk dat de Moskva en de heli 150-200 meter diep liggen. Daar is nog wel op te duiken als je echt wilt.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rendiertje
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:15
asing schreef op maandag 25 april 2022 @ 13:39:
[...]

Er is alleen net te weinig in beeld. Als je youtube kanalen volgt als Adventures With Purpose dan zie je beelden die net zo scherp zijn. Wat je ook ziet is hoe diep het is. Dat staat links in beeld maar is niet te zien op het geposte plaatje.

Ik denk dat de Moskva en de heli 150-200 meter diep liggen. Daar is nog wel op te duiken als je echt wilt.
Ik denk dat er tzt na de oorlog ook zeker wel meer beelden hiervan zullen opduiken.

Genoeg mensen die hier wel een shot van willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzarect0r
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 14:17
Rendiertje schreef op maandag 25 april 2022 @ 13:47:
[...]

Ik denk dat er tzt na de oorlog ook zeker wel meer beelden hiervan zullen opduiken.

Genoeg mensen die hier wel een shot van willen hebben.
Denk niet dat die lang zal blijven liggen, metaalhandel is erg populair in oekraïne.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Rzarect0r schreef op maandag 25 april 2022 @ 13:51:
[...]

Denk niet dat die lang zal blijven liggen, metaalhandel is erg populair in oekraïne.
De tractor variant die de zeebodem kan bereiken is nog wel uitdagende ontwikkeling

Maar ja als ze toch nu al bij Kiev een drone fabriek aan het bouwen zijn, waarom niet starten met de ontwikkeling.

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15:52

psy

pro_6or schreef op zondag 24 april 2022 @ 22:33:
En uiteindelijk wordt de oorlog gevochten door mensen in en tussen machines. Artillerie, tanks. Rondvliegend staal.

De technologie maakt het alleen maar nóg dodelijker.
Dat is toch niks nieuws? Dat is al zo sinds WOII. In feite is er bar weinig veranderd sindsdien qua brute kracht aan wapens. Het is alleen slimmer geworden.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
NiGeLaToR schreef op maandag 25 april 2022 @ 12:03:
[Embed]

Concept antwoord:

Ik denk dat de reactie van zeker een land als VS meer is;

ROFL! :z

One World Concepts

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• asing
Rzarect0r schreef op maandag 25 april 2022 @ 13:51:
[...]

Debatable :) . Ze hebben voorlopig denk ik voldoende aan de uitgebrande tanks en ander materieel. Daarnaast is het verwijderen van een wrak op 200 meter diepte duur en uitdagend. Ook is het waarschijnlijk een graf omdat Rusland lang niet iedereen eraf heeft gekregen. Laatste, maar niet onbelangrijk : het ding zit vol munitie.

Het gebeurt wel, zo zijn alle gezonken Nederlandse oorlogsbodems van de Javazee geroofd. Geroofd want het is nog altijd een zeemansgraf. De reden dat dat gebeurd is is omdat het staal is wat is verwerkt voor de eerste atoombom tot ontploffing kwam.

[ Voor 4% gewijzigd door asing op 25-04-2022 14:13 ]

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

asing schreef op maandag 25 april 2022 @ 14:13:
[...]

Debatable :) . Ze hebben voorlopig denk ik voldoende aan de uitgebrande tanks en ander materieel. Daarnaast is het verwijderen van een wrak op 200 meter diepte duur en uitdagend. Ook is het waarschijnlijk een graf omdat Rusland lang niet iedereen eraf heeft gekregen. Laatste, maar niet onbelangrijk : het ding zit vol munitie.

Het gebeurt wel, zo zijn alle gezonken Nederlandse oorlogsbodems van de Javazee geroofd. Geroofd want het is nog altijd een zeemansgraf. De reden dat dat gebeurd is is omdat het staal is wat is verwerkt voor de eerste atoombom tot ontploffing kwam.

[YouTube: The Bizarre Market for Old Battleship Steel]
Moskva zou 80 mijl uit de kust liggen in water van 40-50 meter diep. Daarom gaan ze er een duik-attractie van maken.

Maar er ligt al een bergingsschip van de Russen boven naar ik begreep dus ze zullen m wel gaan bergen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2022 14:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:56
Verwijderd schreef op maandag 25 april 2022 @ 14:16:
[...]

Moskva zou 80 mijl uit de kust liggen in water van 40-50 meter diep. Daarom gaan ze er een duik-attractie van maken.

Maar er ligt al een bergingsschip van de Russen boven naar ik begreep dus ze zullen m wel gaan bergen.
Die kan je ook raken toch ? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Mektheb schreef op maandag 25 april 2022 @ 14:26:
[...]

Die kan je ook raken toch ? :+
het is een militair schip naar verluid dus het is een valide doelwit

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gustaveau
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:34
vso schreef op maandag 25 april 2022 @ 14:27:
[...]

het is een militair schip naar verluid dus het is een valide doelwit
Als je de russische doctrine volgt dan zou het juist als het een civiel doelwit zou zijn, de volle laag krijgen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
asing schreef op maandag 25 april 2022 @ 14:13:
[...]

[YouTube: The Bizarre Market for Old Battleship Steel]
Als het je filmpje afkijkt dan wordt geconcludeerd dat het niet gaat om het staal van voor de eerste atoombom. Dat gebeurde in de jaren 60 blijkbaar wel, maar de markt is opgedroogd, omdat moderne apparatuur kan compenseren voor de radioactiviteit in nieuw staal. Dus conclusie is dat het ; gewoon' voor het staal (en koper etc) is gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:40

HaterFrame

Well... Poo came out!

[Embed]
Vraag me af hoe dat ding in een flatspin terecht is gekomen. Moet er iets van de roeren van vast zitten.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:17
Of hij mist een complete stabilo. Hoofdzaak: -1.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
HaterFrame schreef op maandag 25 april 2022 @ 15:13:
[...]

Vraag me af hoe dat ding in een flatspin terecht is gekomen. Moet er iets van de roeren van vast zitten.
In de commentaren er onder wordt gesuggereerd dat één van de motoren is geraakt, waardoor hij in een spin is gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

https://t.me/operativnoZSU/20936
Sweden transfers its FH77BW Archer self-propelled guns to the Armed Forces of Ukraine.

This self-propelled gun is like a work of military art.

Ruzznya should appreciate the novelty
Dat ding bespreken --> Wapens en wapensystemen

in elke geval goed nieuws voor iemand of slecht nieuws voor iemand

Tja vanalles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

jeroenkb schreef op maandag 25 april 2022 @ 15:14:
[...]

In de commentaren er onder wordt gesuggereerd dat één van de motoren is geraakt, waardoor hij in een spin is gekomen.
Vermoed van niet, t ding heeft totaal geen voorwaartse beweging meer en komt spinnend naar beneden (zogenaamde flatspin).

Met 1 motor kun je normaliter nog prima vliegen, hell zelfs zonder motoren kun je nog een mooie glide maken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

vso schreef op maandag 25 april 2022 @ 15:16:
https://t.me/operativnoZSU/20936

[...]

Dat ding bespreken --> Wapens en wapensystemen

in elke geval goed nieuws voor iemand of slecht nieuws voor iemand
Kan ie mooi op het lijstje erbij? :)

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
HaterFrame schreef op maandag 25 april 2022 @ 15:18:
[...]

Vermoed van niet, t ding heeft totaal geen voorwaartse beweging meer en komt spinnend naar beneden (zogenaamde flatspin).

Met 1 motor kun je normaliter nog prima vliegen, hell zelfs zonder motoren kun je nog een mooie glide maken.
Ben absoluut geen expert, dus je zult wel gelijk hebben. Er stond dit:
in reality it probably had loss of thrust of an engine from a nearby explosion, resulting in differential yaw, which was uncontrollable and resulted in a flat spin. Issue when your engines are so far apart like most Russian designs

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:14
25 April update.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HBhFCy0m-I_IevcSc9nJG_E61Sc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VZZ32rgtg3AoeOtN78QP90NS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y6N3FIYzqxFidFmnsh0Epjq3lJ8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pTTLLdy3rh6IrCx8LInNQO5A.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

jeroenkb schreef op maandag 25 april 2022 @ 15:22:
[...]

Ben absoluut geen expert, dus je zult wel gelijk hebben. Er stond dit:

[...]
Ik ook niet, maar nu ik me bedenk dat wanneer je bijv. op 100% thrust je 1 van je motoren verliest en niet direct kunt ingrijpen je wel in een beste spin terecht kunt komen. Normaliter kun je dat prima opvangen, wat hier dus niet gebeurd en dat vind ik vreemd, helemaal omdat er geen voorwaartse beweging meer in zit. Als zoals hierboven gesuggereerd word de stabilo`s beschadigd zijn word het lastig, maar zou je met full nose down nog wel wat moeten kunnen doen. Hmmm, vanavond eens spelen met KSP :D

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:10

DukeBox

loves wheat smoothies

@DoubleDutch voor mij hoeft dat 2e plaatje niet, er is geen enkele mogelijkheid om die getallen te verifiëren dus dat is echt 'giswerk'. De andere getallen zijn nog enigszins te extrapoleren uit bevestigde getallen en meldingen van de tegenpartij.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

HaterFrame schreef op maandag 25 april 2022 @ 15:26:
[...]

Ik ook niet, maar nu ik me bedenk dat wanneer je bijv. op 100% thrust je 1 van je motoren verliest en niet direct kunt ingrijpen je wel in een beste spin terecht kunt komen. Normaliter kun je dat prima opvangen, wat hier dus niet gebeurd en dat vind ik vreemd, helemaal omdat er geen voorwaartse beweging meer in zit. Als zoals hierboven gesuggereerd word de stabilo`s beschadigd zijn word het lastig, maar zou je met full nose down nog wel wat moeten kunnen doen. Hmmm, vanavond eens spelen met KSP :D
als een explosie dichtbij genoeg is om 1 motor uit te schakelen, weet ik ook niet wat er verder nog meer kapot was, als er ook wat hydroliek/electronica/kabels kapot zijn heb je mogelijk geen kans meer om te corrigeren.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

YakuzA schreef op maandag 25 april 2022 @ 15:21:
[...]

[Twitter]
who cares about lijstjes .. ik wil de vid zien NU !!! NU !! en NU als ze nog een training moeten krijgen.
Het is dat de russen zoveel burger slachtoffers maken, en de huidige frontline ze al aan het slopen is .

Misschien dat we moskou moeten vragen om die parade daar te houden ? ik vrees echt dat als die mooie lijst die je aanstipt er aankomt karren het snel afgelopen is.

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:17
asing schreef op maandag 25 april 2022 @ 13:39:
[...]

Extreem mooie plaatjes. Stukken beter dan waar de Navo mee komt en ook nog eens 100 meter dieper. ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Dx_MgOeURO-eYfI4kehsbYjT_cA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SS1U6U2iCHC0t0UzDkZQaSch.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• asing
jan390 schreef op maandag 25 april 2022 @ 15:36:
[...]

Extreem mooie plaatjes. Stukken beter dan waar de Navo mee komt en ook nog eens 100 meter dieper. ;)

[Afbeelding]
Waar kijken we naar :) ?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

zou dit een voorbode kunnen zijn van iets wat los gaat in die regio ?
[Twitter: https://twitter.com/OSINT88/status/1518583089294893056]
let op dit is in de buurt van Japan dus wat het te maken heeft met UA ? tja .. lets see
de olie vlek die de moskva achterlaat

[ Voor 29% gewijzigd door vso op 25-04-2022 15:42 ]

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-10 13:21

AndereKoekoek

Ping! Pong?

vso schreef op maandag 25 april 2022 @ 15:41:
[Twitter]
let op dit is in de buurt van Japan dus wat het te maken heeft met UA ? tja .. lets see

[...]

de olie vlek die de moskva achterlaat
Met al die brandende gebouwen lijkt het wel of er a) een opstand is, b) bijvoorbeeld de CIA goed vertegenwoordigd is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prosac
[Twitter]
Het begint nu toch wel opvallend te worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

https://t.me/operativnoZSU/20941
Together in one night and the first half of the day in the Russian Federation were destroyed:

- Tank farm in Bryansk
- Military base in Bryansk
- Meat processing plant in Bryansk
- "Agropromkomplekt" in Bryansk
- House in Saint Petersburg
- Ussuriysk air base
- Police stations in Moscow, Irkutsk and Novosibirsk

The information is being updated and we are waiting for the continuation
Die airbase staat dus 1 post van me terug (de gedeelde tweet)

die andere 2 zijn dus nieuw

@asing kan de telegram bericht niet meer vinden van wat @jan390 stuurt wellicht tzt op twitter te vinden

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:45
[...]

[Twitter]
In dit lijstje staat dat wij 24 PZH's leveren. Dat is onze totale inventaris. Lijkt mij een sterk verhaal. Volgens mij had Ollongren ook gezegd dat het om een beperkt aantal ging.

Dat Zweden alles wat ze hebben zou leveren lijkt mij ook nogal wat. Dat zijn wel echt aantallen namelijk (meer dan 50).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
vso schreef op maandag 25 april 2022 @ 15:52:
https://t.me/operativnoZSU/20941

[...]

Die airbase staat dus 1 post van me terug (de gedeelde tweet)

die andere 2 zijn dus nieuw

@asing kan de telegram bericht niet meer vinden van wat @jan390 stuurt wellicht tzt op twitter te vinden
Deze?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

PLAE schreef op maandag 25 april 2022 @ 15:53:
[...]
In dit lijstje staat dat wij 24 PZH's leveren. Dat is onze totale inventaris. Lijkt mij een sterk verhaal. Volgens mij had Ollongren ook gezegd dat het om een beperkt aantal ging.

Dat Zweden alles wat ze hebben zou leveren lijkt mij ook nogal wat. Dat zijn wel echt aantallen namelijk (meer dan 50).
NL heeft er 50 pzh’s oid.
Waarvan er de helft met mottenballen bewaard wordt.
Netherlands: 57 ordered in 2002 and delivered between 2004 and 2009, 24 in active service (2019).[18][19]
Vermoed dat ze het uit de mottenballen halen tegelijk doen met de training.

[ Voor 16% gewijzigd door YakuzA op 25-04-2022 15:57 ]

PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-10 17:11

Indoubt

Always be indoubt until sure

PLAE schreef op maandag 25 april 2022 @ 15:53:
[...]

We hadden er iets van 57 maar slechts 24 in actieve dienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:45
Deze maakt het helemaal mooi en concludeert dat Nederland alles levert, inclusief dat uit de opslag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:18
[Twitter]
Ik weet dat in Scandinavië er een traditie is om met Pasen "vuurke-stook" te doen, volgens de traditie om heksen weg te jagen. "påskebål" in het Deens.
Ik kan maar vermoeden dat de Russen ook een dergelijke traditie hebben. Het Orthodox Pasen was gisteren. :+

@asing
Die foto's zijn van het nieuwe Oekraïens onderwater monument.
Ukraine registers Moskva shipwreck as ‘underwater cultural heritage’.
...
The country’s defense ministry argued that “all traces of human activity on the bottom of the Black Sea within the economic activity of our state” are national property, according to “the UNESCO Convention.”

Eden Sarid, a lecturer at the University of Essex and expert on cultural heritage law, said this is wrong.

“They can register any site or any underwater object in their territorial waters as a site of cultural heritage,” he said. “It gets a little more complicated when … international law kicks in.”
...
The international agreement governing underwater heritage is the UNESCO-led Underwater Cultural Heritage Convention, created in 2001 and signed by 71 countries, including Ukraine. It aims to preserve “all traces of human existence” — including shipwrecks and sunken cities — with a “cultural, historical or archaeological character” found underwater, and create a framework to combat illegal looting.

This designation means the site can only be accessed for research or recreational purposes, and cannot be salvaged, Sarid said. But on multiple fronts, he argued, the law doesn’t apply to the Moskva.
First, the convention states that any heritage site must be “partially” underwater “for at least 100 years.” Second, the Moskva is a foreign vessel flying a foreign flag, preventing Ukraine from claiming it as its own national heritage. Finally, Russia is not a signatory to the UNESCO agreement, meaning it does not have to abide by any of its guidelines.
https://www.politico.eu/a...rwater-cultural-heritage/

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Hmmmz, om het wat ingewikkelder te maken wordt er nu geclaimed dat het bayraktar's waren ipv Tochka's ;)

[ Voor 16% gewijzigd door YakuzA op 25-04-2022 16:09 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

@YakuzA en @PLAE eerst zouden er 6 geleverd worden toch ? en btw Italie levert er ook een aantal blijkbaar eerst nietus en laatste zou de PM van italie toch overstag zijn gegaan.
nee dan had ik die link naar mijn post wel gedaan ;) trouwens daar reageerde je denk nog op :)

bedoel de t.me bron van het plaatje wat @jan390 toonde (eerder vandaag gezien ergens) .. vond het niet boeiend genoeg om te posten. kan anders 1001 posts neerzetten :)
YakuzA schreef op maandag 25 april 2022 @ 16:08:
Hmmmz, om het wat ingewikkelder te maken wordt er nu geclaimed dat het bayraktar's waren ipv Tochka's ;)
[Twitter]
--> https://pbs.twimg.com/med...UG7?format=jpg&name=small ;) als je klik doet zie je de belangrijkste statement IMHO

[ Voor 24% gewijzigd door vso op 25-04-2022 16:10 ]

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
[...]

[Twitter]
Benieuwd wat Italië gaat sturen, want die hebben ook nog wat PzH 2000 staan.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:56
XWB schreef op maandag 25 april 2022 @ 16:11:
[...]

Dat hebben ze toch al ergens aangegeven? Dacht ik teminste

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15:52

psy

[Twitter]
In ieder geval moeilijk om UA hiervan de schuld te geven.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

psy schreef op maandag 25 april 2022 @ 16:16:
[...]

In ieder geval moeilijk om UA hiervan de schuld te geven.
Heb je het nog niet gehoord? De woordendiarree uit het Kremlin haalt de cia als bron van alles wat mis gaat weer eens van stal:
Poetin: Westen wil Russische journalisten vermoorden

De Russische president Poetin beticht westerse landen ervan dat ze een complot hebben gesmeed om een prominente Russische journalist te vermoorden. Zijn inlichtingendienst zou een moordpoging van "een terroristische groepering" op de journalist hebben verijdeld, zei hij op de staatstelevisie. "Ze zijn overgegaan op terreur, op het voorbereiden van het vermoorden van onze journalisten." Poetin uitte zijn beschuldigingen zonder enig bewijs te leveren.

Volgens het Russische persbureau Interfax gaat het om Vladimir Solovjov en doelde Poetin op een groep die in opdracht van Oekraïense spionnen hem wilde vermoorden. De Russische autoriteiten zouden enkele leden van de groepering hebben aangehouden.

Poetin zei verder dat het Westen Rusland van binnenuit probeert te vernietigen. Volgens Poetin heeft de Amerikaanse CIA de leiding over pogingen om Rusland te ondermijnen en de Oekraïense regering adviseert.
https://nos.nl/liveblog/2...-vs-stop-wapenleveranties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Verwijderd schreef op maandag 25 april 2022 @ 16:21:
[...]
Heb je het nog niet gehoord? De woordendiarree uit het Kremlin haalt de cia als bron van alles wat mis gaat weer eens van stal:
[...]
https://nos.nl/liveblog/2...-vs-stop-wapenleveranties
NOS ---> clickbait + ALLES wat russen zeggen --> is gelogen --> ook al klinkt het aannemelijk --> het is een leugen

EN als het waar is .. who cares ?

Tja vanalles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

vso schreef op maandag 25 april 2022 @ 16:27:
[...]

... ALLES wat russen zeggen --> is gelogen --> ook al klinkt het aannemelijk --> het is een leugen

Dacht dat ik dat al duidelijk had gemaakt met het woordje "diarree" ^_^

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2022 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

XWB schreef op maandag 25 april 2022 @ 16:11:
[...]

neuh dat is te traag <-- dat spul is leuker

Tja vanalles

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Michael_OsGroot
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15-11-2022

Michael_OsGroot

Yes... Yes!

vso schreef op maandag 25 april 2022 @ 16:27:
[...]

NOS ---> clickbait + ALLES wat russen zeggen --> is gelogen --> ook al klinkt het aannemelijk --> het is een leugen

Sorry, maar ik heb echt geen idee wat je nou wil zeggen. Kan je bovenstaand post nader toelichten?

Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[Twitter]
op die betwiste eilanden bij Japan (Kurilen) wonen ook Oekrainers.
En Japan wil de eilanden terug hebben van Rusland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Verwijderd schreef op maandag 25 april 2022 @ 16:41:
[...]

op die betwiste eilanden bij Japan (Kurilen) wonen ook Oekrainers.
En Japan wil de eilanden terug hebben van Rusland.
Dat zeg ik al een paar dagen :) als UA het netjes vraagt aan Japan dan word dat voor ze gedaan.

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:59

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

vso schreef op maandag 25 april 2022 @ 16:42:
[...]

Dat zeg ik al een paar dagen :) als UA het netjes vraagt aan Japan dan word dat voor ze gedaan.
Weinig kans. Japan is nogal van de verdedigende doctrine inmiddels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13-10 12:16
Verwijderd schreef op maandag 25 april 2022 @ 16:21:
" Poetin uitte zijn beschuldigingen zonder enig bewijs te leveren.
Ik heb nog geen enkele keer iets van bewijs gezien vanuit beweringen uit het Kremlin. Een tijdje terug haalde ik een interview met een Russische staatsman aan, die bij iedere video beweerde 'het is een fake', wij hebben het onderzocht en het is fake' (eigenlijke betekenis, wij communiceren intern dat het een fake is, maar het is niet fake).
Geen enkele keer was er bewijs, alleen opmerkingen als 'ja de datum kan zijn aangepast' op de video. Waarbij de verslaggever ook video's en satelietmateriaal aanhaalde met diezelfde datumstempel die stuk voor stuk het gebeuren bevestigden, geen ander antwoord dan 'ja, fake'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DukeBox schreef op maandag 25 april 2022 @ 15:30:
@DoubleDutch voor mij hoeft dat 2e plaatje niet, er is geen enkele mogelijkheid om die getallen te verifiëren dus dat is echt 'giswerk'. De andere getallen zijn nog enigszins te extrapoleren uit bevestigde getallen en meldingen van de tegenpartij.
dat tweede plaatje over de gedode en gewonde kinderen?
Waarom zou het eerste plaatje beter zijn te verifieren en die tweede over de kinderen niet?

Dat getal komt vermoedelijk gewoon letterlijk van het aantal gedode kinderen dat ze tastbaar hebben.
En gewonde kinderen in het ziekenhuis.
denk dat die aantallen gewoon betrouwbaarder zijn dan al die andere getallen van Russische verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Ik vind het zelf wel prettig dat plaatje met kids erbij, toch elke keer weer even de herinnering dat het niet een lollige zaak is maar dood serieus.

Dat mods ingrijpen op "de humanificatie" van russen / de meme's die men plaatst en dat verwijderd vind ik een goeie zaak.

@DoubleDutch blijf ze beide posten aub
MikeyMan schreef op maandag 25 april 2022 @ 16:44:
[...]
Weinig kans. Japan is nogal van de verdedigende doctrine inmiddels.
mag hopen toch :)

[ Voor 24% gewijzigd door vso op 25-04-2022 16:54 ]

Tja vanalles

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:14
DukeBox schreef op maandag 25 april 2022 @ 15:30:
@DukeBox Als er leden zijn die dit niet graag willen zien dan respecteer ik dit en plaats ik ze niet meer. 👍🏻

Sorry @vso ✌🏻

[ Voor 199% gewijzigd door DoubleDutch op 25-04-2022 16:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

jbdeiman schreef op maandag 25 april 2022 @ 16:44:
Ik heb nog geen enkele keer iets van bewijs gezien vanuit beweringen uit het Kremlin.
Heel wat paginas terug was dit ook besproken. TAAS is meerdere keren met getallen naar buiten gekomen die relatief overeen kwamen net als de diverse OSINT bronnen, op de momenten teruggerekend vanaf de backlogs zat hier 'maar' 10 tot 20% afwijking in.

Voor wat betreft de getallen van de kinderen (en burgers in het algemeen) zijn er geen andere bronnen beschikbaar zover ik weet. Zelfs de OSINT bronnen geven aan dat burgerdoden in het algemeen vrijwel niet te herleiden zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:59

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zeg dat dan ook zo. Je lijkt nogal wat als waarheid te verkondigen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DukeBox schreef op maandag 25 april 2022 @ 16:55:
[...]

Heel wat paginas terug was dit ook besproken. TAAS is meerdere keren met gerallen naar buiten gekomen die relatief overeen kwamen net als de diverse OSINT bronnen, op de momenten teruggerekend vanaf de backlogs zat hier 'maar' 10 tot 20% afwijking in.

Voor wat betreft de getallen van de kinderen (en burgers in het algemeen) zijn er geen andere bronnen beschikbaar zover ik weet. Zelfs de OSINT bronnen geven aan dat burgerdoden in het algemeen vrijwel niet te herleiden zijn.
maar dan nog. OSINT is precies dat wat het is: open source.
Even heel overdreven: als ouders en ziekenhuizen en overheden het niet op twitter zetten weet OSINT het niet nee.

wil niet betekenen dat de betreffende cijfers die op zo'n plaatje verschijnen niet kloppen.
Of wil je namen en rugnummers van de kinderen of volwassen burgers inclusief autopsierapport?
OSINT heeft ook zo z'n beperkingen en is zeer zeker niet de heilige graal.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2022 17:02 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Prosac
Een vrij optimistische militair adviseur van Zelensky
Zeer boeiend gesprek met Aleksej Arestovitsj, militair adviseur van Zelensky. Citaten:
Over 2, 3 weken eindigt die aanval [in de Donbas]. En daarmee zeer waarschijnlijk de actieve fase van de oorlog, want de Russische troepen hebben niks meer om mee aan te vallen. ...
Wat ze nu verzameld hebben, zijn hun voorlaatste operatieve reserves.
Rusland heeft niks meer om zich mee te versterken. Het grote moedertje Rusland heeft geen munitie meer over, en evenmin veel troepen meer.
Aan wapens alleen hebben we genoeg. We redden het zelf prima. We hebben hier geen Westerse soldaten nodig.
Een positie-oorlog is in ons voordeel. Wij zijn in ons eigen land. Partizanen en de natuur werken voor ons, en het Westen helpt ons. [De Russen] staan stil en moeten zich bevoorraden in een gebied dat hun niet erg welgezind is.
In hun rug hebben ze, op een paar sleutelposities na, geen enkele soldaat. Als we door die linie breken, kunnen we zo door naar de Krim. Zij zetten hun reserves in en raken verzwakt, voor ons staan de lichten op groen:
Onze partizanen en speciale troepen hakken hen in de pan. Die waanzin duurt nog een maand of twee, want we doden ze allemaal, we vernietigen al hun troepen.
Tegen 9 mei melden ze een paar tussentijdse zeges, zeggen ze dat de opdracht is uitgevoerd …
en stellen ze onderhandelingen voor. Daarbij gaan ze hard roepen dat ze het volk van de Donbas hebben beschermd, dat ze niks tegen Oekraïne hebben, waarbij ze vergeten dat ze ons in 72 uur zouden denazificeren. Dan is het de vraag of wij onderhandelingen willen
Hoe vechten de Russen? Je gaat naar een kruispunt waar 60-90 stuks aan uitgebrande voertuigen staan en aan stukken gereten lijken verspreid liggen. […]. Je komt onder vuur, maar je staat daar. Omdat de staf in Moskou gezegd heeft dat je naar dat kruispunt moet, en suffig gaan ze daar naartoe, keer op keer. Ze zijn hopeloos gecentraliseerd.
Arestovitsj voorziet overigens geen militaire herovering van de Krim, en denkt ook bij de Donbas aan diplomatie.
Bron: https://twitter.com/rusverafnabij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Verwijderd schreef op maandag 25 april 2022 @ 17:00:
..wil niet betekenen dat de betreffende cijfers die op zo'n plaatje verschijnen niet kloppen.
En dus ook niet dat ze wél kloppen. Sterker nog, ik ben bang dat ze een heel stug hoger zijn maar zolang er geen manier is om ook maar op enige manier de getallen de verifiëren kan je zo ieder plaatje met (in mijn ogen) random getallen bestempelen tot 'waarheid'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alpina
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 23:28
Prosac schreef op maandag 25 april 2022 @ 17:04:
Een vrij optimistische militair adviseur van Zelensky

[...]

[...]

Bron: https://twitter.com/rusverafnabij
Heerlijk duidelijke taal. Geen angst tonen.
Geef ons wapens en we lossen het zelf wel op.

Voor mij ook wel de vraag hoe en waarover gaan ze onderhandelen als het zover komt?

Weer geen kans op een corridor vandaag trouwens. Ik trek die beelden van die kinderen erg slecht merk ik. Kwestie van tijd zo…

[emotie]kan Putin niet gewoon kapot vallen aub[/emotie]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

MikeyMan schreef op maandag 25 april 2022 @ 16:56:
[...]

Zeg dat dan ook zo. Je lijkt nogal wat als waarheid te verkondigen. ;)
oke check was ik niet bewust van

Tja vanalles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Oke dan. dit word nog wel een uitdaging voor rusland om het te blussen ?
[Twitter: https://twitter.com/OSINT88/status/1518595001407754244]
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FRMhz_uWYAAXImD?format=jpg&name=small
[Twitter: https://twitter.com/OSINT88/status/1518612236750708736]

[ Voor 12% gewijzigd door vso op 25-04-2022 17:37 ]

Tja vanalles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Alpina schreef op maandag 25 april 2022 @ 17:15:
[...]

Voor mij ook wel de vraag hoe en waarover gaan ze onderhandelen als het zover komt?
Aangenomen dat Oekraine de oorlog militair wint dan zouden onderhandelingen alleen nog maar over formaliteiten gaan. Maar die formaliteiten zijn wel belangrijk. Want als Rusland de Oekraiense grenzen erkent, en er niet langer een conflict is, dan kan Oekraine lid van NATO en EU worden.

Maar Rusland heeft maar één reden om die grenzen formeel te erkennen: Als Oekraine er iets voor terug geeft. Dat zou de Krim kunnen zijn. Daar is voor Oekraine weinig meer te halen en voor Putin is het zaak om die te houden.
Waarom? Omdat de Russische grondwet het verbiedt om Russisch grondgebied vrijwillig op te geven. En de Krim is volgens die grondwet Russisch. Gedwongen worden om zijn eigen grondwet aan te passen zou een enorme vernedering voor Putin zijn. Dat gaat niet gebeuren. Maar hij kan wel de Donbass opgeven in ruil voor de Krim. Dan heeft iedereen wat:

Putin houdt de Krim en hoeft zijn eigen grondwet niet te herschrijven.
Oekraine heeft Donbass en krijgt erkende grenzen zodat ze lid van EU en NATO kunnen worden.

Maar het blijft een beetje luchtfietsen. Eerst maar zien of Oekraine echt een duidelijke militaire overwinning kan boeken. Ik zie niet waarop al dat optimisme gebaseerd is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod

Het blijft maar doorgaan met explosies, branden, etc. In hoeverre is het nog realistisch dat dit allemaal toevallig is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leeuwtje1
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 02-10 23:39
RoD schreef op maandag 25 april 2022 @ 17:38:
[Twitter]
Het blijft maar doorgaan met explosies, branden, etc. In hoeverre is het nog realistisch dat dit allemaal toevallig is?
Niet natuurlijk. Daar heb je geen statistiek voor nodig.

[ Voor 5% gewijzigd door leeuwtje1 op 25-04-2022 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

RoD schreef op maandag 25 april 2022 @ 17:38:
[Twitter]
toevallig is het niet.

Maar ik zie het verband met UA ook niet direct, dit is/was vroeger toch Moldavisch grondgebied ?
Transnistrië
Sinds 1990 ligt hier de Pridnestrovische Moldavische Republiek.

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prosac
downtime schreef op maandag 25 april 2022 @ 17:37:
[...]

Putin houdt de Krim en hoeft zijn eigen grondwet niet te herschrijven.
Oekraine heeft Donbass en krijgt erkende grenzen zodat ze lid van EU en NATO kunnen worden.
Economisch gezien gaat Oekraine natuurlijk ook nooit zomaar de Krim opgeven, vanwege de gasvelden die dan gratis en voor niets binnen de economische zone van Rusland vallen.
Pagina: 1 ... 160 ... 254 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Specifieke topic regels
• Geen ongefundeerde speculaties over WW3
• Geen gelukszoekers vs. vluchtelingen of vluchtelingen vs. huisvesting
• Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
• Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
• Geen propaganda talking points of desinformatie, check je bronnen.
• Hieronder vallen ook bijvoorbeeld de "afspraak" over NAVO lidmaatschap van Oost-Europese landen.
• Russische "media" zoals Russia Today (RT) is geen bron en is hier niet meer welkom.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
• Post s.v.p. vliegbewegingen in dit topic, het voegt weinig toe aan dit topic en is vaak alleen speculatief. Alleen als het echt relevant is, dan zien we graag een motivatie.

Andere topics
Verschillende fronten:
Het Krim front
Het Donbass front
Het Chernihiv-Charkiv front
Het Kyiv front

Verbreding en verdieping:
MH17: De weg richting daders en mogelijke berechting
Sancties tegen Rusland: actualiteit en achtergronden
[ZT] Russisch-Westerse verhoudingen deel 3
Wapensystemen en effectiviteit

Overig: