De oorlog in Oekraïne - deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 151 ... 254 Laatste
Acties:
  • 1.986.381 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:39
SkiFan schreef op donderdag 21 april 2022 @ 09:01:
[...]

Die luchtverdediging was dan wel een lachertje. Het ding kon zichzelf niet eens tegen 2 raketten verdedigen. Prutsers. Jammer van de bemanning, maar niet meer dan terecht dat die oude boot als target practice gebruikt is.
Ik denk toch dat heel goed onderzocht gaat worden wat er daar precies is mis gegaan. En dan niet alleen door de russen, maar ook de Amerikanen en Europeanen. Dat schip had zich normaal gesproken prima moeten kunnen verdedigen tegen deze raketten. Waarschijnlijk zal het wel weer met training e.d. te maken hebben, maar dit schip had zich heel wat beter moeten kunnen verdedigen. Het is dus belangrijk dat goed uitgezocht wordt wat er aan de hand is geweest, want het kan betekenen dat andere schepen ook veel kwetsbaarder zijn dan verwacht.

[removed]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Skybullet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 03-10 19:32
SkiFan schreef op donderdag 21 april 2022 @ 09:08:
[...]

Je moet je met je boot helemaal niet in oorlogsgebied begeven zonder dat je luchtoverwicht hebt. En al helemaal niet met dit lijk. Het is bij de Russen voor een groot deel wel 'all show, no go'.
Mijn punt is dat je nu heel stoer verkondigd dat de Russische marine prutsers waren en dat daarom die " oude" boot gezonken is. Die oude boot was juist net 1 van de meest moderne. En die boot was juist net bedoeld om vanuit zee ook luchtafweer te geven. ( en je moest eens weten hoe oud veel westerse schepen zijn )

En mijn voornaamste punt is dat geen enkele Westere macht een recente oorlog heeft moeten uitvechten tegen een leger dat de beschikking heeft over dermate veel (moderne) drones.

En dat we ( ik werk bij de luchtmacht ) ons ZEER erg moeten gaan afvragen of je ooit nog wel kan spreken van 100 % luchtoverwicht als je in elke intertoys een drone kan halen en er een 4k camera/thermal op kan plakken, jammers, en nog een granaat aan kan binden ook.

Feit is dat wij als NAVO defensie landen nu ook bar weinig weten van hoe wij dat zouden doen vs drones. En dat er nu heel driftig wordt meegeschreven ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:08

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@Skybullet Ding lag ook al ruim 40 jaar in het water. Modern is wellicht niet het juiste woord.
Nu hebben we niet veel bootjes meer rondvaren helaas, maar de Zeven Provinciën klasse is wel van een wat ander orde.

Overigens triest dat de boten die we hebben, zoals de Van Speijk, tijdelijk uit de vaart zijn wegens personeelstekort.

[ Voor 60% gewijzigd door MikeyMan op 21-04-2022 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 03-10 16:12

Agent47

I always close my contracts.

MikeyMan schreef op donderdag 21 april 2022 @ 09:20:
@Skybullet Ding lag ook al ruim 40 jaar in het water. Modern is wellicht niet het juiste woord.
Nu hebben we niet veel bootjes meer rondvaren helaas, maar de Zeven Provinciën klasse is wel van een wat ander orde.

Overigens triest dat de boten die we hebben, zoals de Van Speijk, tijdelijk uit de vaart zijn wegens personeelstekort.
Ondanks dat die boot wel 40 jaar in het water lag, was die volgens mij wel uitgebreid met modernere apparatuur. Ik dacht ergens gelezen te hebben dat die boot steeds upgrades kreeg qua wapens etc.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:09
Agent47 schreef op donderdag 21 april 2022 @ 09:26:
[...]

Ondanks dat die boot wel 40 jaar in het water lag, was die volgens mij wel uitgebreid met modernere apparatuur. Ik dacht ergens gelezen te hebben dat die boot steeds upgrades kreeg qua wapens etc.
Blijkbaar stond iig z'n luchtafweerradar niet aan op het moment van aanval. Misplaatst gevoel van superioriteit, of zou het ding alleen maar een behuizing zijn en zou de rest van de radar op een jacht gemonteerd zijn? Vragen vragen..... :)

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07:23
MikeyMan schreef op donderdag 21 april 2022 @ 09:20:

Volgens mij maakt het niet zo veel uit hoe oud het schip is, zolang je het maar onderhoud en er moderne hardware in blijft stoppen. Nu zou het natuurlijk goed kunnen dat de Russen dat hebben nagelaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02-10 21:50

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

Volgens Reuters is Mariupol gevallen

Steam/Discord: Flimovic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
SkiFan schreef op donderdag 21 april 2022 @ 09:28:
[...]
Blijkbaar stond iig z'n luchtafweerradar niet aan op het moment van aanval. Misplaatst gevoel van superioriteit, of zou het ding alleen maar een behuizing zijn en zou de rest van de radar op een jacht gemonteerd zijn? Vragen vragen..... :)
Dit is dus de belangrijkste vraag. Wat er op stond was nl. echt wel goede anti-air en ook voldoende om die raketten uit te schakelen. Stond alles uit is het incompetentie, werkte het simpelweg niet is het corruptie en blijkt alles toch aan te hebben gestaan is de grote vraag wat er dan fout is gegaan. Het is niet zo dat de anti-air die op onze schepen staan nu zoveel beter is (wat specs betreft).

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:09
Vermoed dat een onderzoek naar de oorzaak best wel lastig gaat worden met de boot en vermoedelijk ook de radar-operator op de bodem van de zwarte zee.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:48
Flimovic schreef op donderdag 21 april 2022 @ 09:35:
Volgens Reuters is Mariupol gevallen
Volgens LiveUAMap:
Russian defence minister Shoigu has reported to Putin that Russian forces have fully captured Mariupol, except of Azovstal (https://t.me/youlistenedmayak/21029)
Klinkt ook aannemelijker.

[ Voor 5% gewijzigd door Caelorum op 21-04-2022 09:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-10 09:38
MikeyMan schreef op donderdag 21 april 2022 @ 09:07:
[...]

Dat lukt dan ook alleen als Putin op een of andere wijze verwijderd wordt. En niet wordt opgevolgd door een kloon. Want daar zit het verschil met Duitsland in beide WO's. Die verloren een oorlog uiteindelijk op eigen bodem. Rusland verliest een oorlog in Oekraïne. Of moet ik zeggen 'special operation'?
Eens! Ik denk dat we dit vroeg of laat ook aan het Russische volk kenbaar moeten maken. Het is geen verrassing dat Putin daarom de communicatie mogelijkheid tussen 'de wereld' en 'de Russen' blokkeert - hij weet dat hij aan het kortste eind trekt als Rusland in de loop van de tijd leert dat de vrijheid die wij hier hebben heel prettig is en voorspoed gaat bieden.
oldgrumpy schreef op donderdag 21 april 2022 @ 09:11:
[...]

een uitweg ? Misschien dat ze die zelf beter kiezen, zoals de Oekrainers in de Maidan revolutie.
Wat @MikeyMan zegt is de crux: ze weten niet dat er zo'n uitweg is, want die informatie kunnen ze niet bij, dat beeld van de het westen kunnen ze zich niet vormen. En dat is dus - exact de reden waarom ze die niet mogen zien van Putin et al - Ukraine kwam op dit punt door de Europese belofte en besloot dat ze daar meer van willen. En nog steeds. Elke dag, vechten ze, voor die droom.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod

Een wat andere toon dan de afgelopen weken. Positief signaal. Verder geen details maar dat hoeft ook niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
SkiFan schreef op donderdag 21 april 2022 @ 09:39:
Vermoed dat een onderzoek naar de oorzaak best wel lastig gaat worden met de boot en vermoedelijk ook de radar-operator op de bodem van de zwarte zee.
De meldingen benoemden bijna allemaal dat er een TB2 drone bij betrokken was. En dan is er video-footage van, welke na de oorlog vast wel ergens op gaat duiken. Daarnaast zijn er na al filmpjes van het schip voorbij gekomen, de kans is groot dat er nog wel meer zijn.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldgrumpy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 03-10 13:27
NiGeLaToR schreef op donderdag 21 april 2022 @ 09:45:
[...]

Eens! Ik denk dat we dit vroeg of laat ook aan het Russische volk kenbaar moeten maken. Het is geen verrassing dat Putin daarom de communicatie mogelijkheid tussen 'de wereld' en 'de Russen' blokkeert - hij weet dat hij aan het kortste eind trekt als Rusland in de loop van de tijd leert dat de vrijheid die wij hier hebben heel prettig is en voorspoed gaat bieden.

[...]

Wat @MikeyMan zegt is de crux: ze weten niet dat er zo'n uitweg is, want die informatie kunnen ze niet bij, dat beeld van de het westen kunnen ze zich niet vormen. En dat is dus - exact de reden waarom ze die niet mogen zien van Putin et al - Ukraine kwam op dit punt door de Europese belofte en besloot dat ze daar meer van willen. En nog steeds. Elke dag, vechten ze, voor die droom.
Driekwart van de bevolking leeft in de steden, er is oppositie.Ze leven niet op een eiland, totaal afgesloten van de buitenwereld. Tuurlijk is er propaganda en repressie. Er is een reden datde conscripts uit de verre arme gebieden komen, waar armoede heerst. Van deze mensen kan ik nog geloven dat ze niet weten dat de aarde rond is. De rest? Gewoon te bang of laf.
Er is een verschil tussen niet kunnen weten en niet willen weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-10 15:25

Qwerty-273

Meukposter

Het zijn echter wel de woorden van Shoigu aan Putin. Hoe volledig dat is durf ik eigenlijk wel te betwijfelen. Volledig onder Russische controle, maar wel met actieve verzetsmilities er in?

https://t.me/chanel24/36355
Putin ordered to stop assault on Azovstal at Shoigu meeting

He says this is not appropriate at the moment. At the same time, Shoigu reported that Mariupol was allegedly completely under Russian control

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stefanass
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:40
alexbl69 schreef op donderdag 21 april 2022 @ 03:59:
[...]

Weet niet... begin wel steeds onrustiger te worden van de steeds openlijker inmenging van 'ons' (de Navo) in dit conflict.

Heb theorieën gehoord dat dit zou zijn om Poetin een mogelijkheid te geven om 'waardig' uit het conflict te stappen omdat verliezen van de Navo minder erg zou zijn dan verliezen van Oekraïne. Hoop niet dat deze idiote gedachtengang werkelijkheid is. Poetin heeft zich tot nu toe aan geen enkele voorspelling gehouden, maar het is wel spelen met vuur.

Kijk, dat er wat voormalig Sovjet spul over de grens wordt geschoven waar de Oekraïners al bekend mee zijn, daar kunnen de Russen niet zoveel over zeggen. Maar als er nu geavanceerde wapensystemen worden gestuurd die enkel door Westerse militairen bediend kunnen worden of waarvoor de Oekraïners intensieve training nodig hebben kan door de Russen wel eens als directe inmenging worden opgevat.

Ik begrijp dat dit rechtvaardig voelt en ben ook nog elke dag woedend als ik de beelden zie van wat de Russen aanrichten, maar bedenk wel dat we niet oneindig door kunnen drukken zonder dat onze eigen veiligheid op zeker moment op het spel komt te staan. Dan kun je nog redeneren dat we 'lef' moeten tonen en een zeker risico moeten accepteren, maar het zal de Oekraïners zeker niet helpen als wij openlijk partij worden in dit conflict. Het zal namelijk hoofdzakelijk in Oekraïne worden uitgevochten.

Vermoed dat de Duitsers dat een stuk scherper zien dan wij.
Het probleem met de Duitsers is dat zij zelf voor een groot deel mede verantwoordelijk zijn voor de huidige situatie door het appeasement van Rusland wat jarenlang van daaruit is bedreven.

Daarnaast is het schokkend in welke mate zij "dwarsliggen", liegen door hun bondskanselier(s) en zichzelf in de huidige situatie laten chanteren door Rusland en zich blijven gedragen als "Putin-versteher. "
Hierover is voldoende terug te vinden in het topic o.a. in diverse posts van @bulle bas

Juist Duitsland zou zichzelf imo diep moeten schamen voor hun opstelling in deze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teacup
  • Registratie: December 2008
  • Nu online

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

Caelorum schreef op donderdag 21 april 2022 @ 09:43:
[...]

Volgens LiveUAMap:

[...]

Klinkt ook aannemelijker.
De liveblog van de Volkskrant meldt om 09:43 uur dat Rusland de bestorming van de Azovstal fabriek afblaast (was die ooit begonnen?) en kiest voor een blokkade.

Reden: veiligheid Russische soldaten
Observatie: Rusland die om de veiligheid van zijn militairen denkt? De Oekraïense burgers zijn in ieder geval geen punt van overweging geweest.

TLDR: Geen nieuws uit Marioepol.

Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 09:08

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

oldgrumpy schreef op donderdag 21 april 2022 @ 09:50:
[...]

Driekwart van de bevolking leeft in de steden, er is oppositie.Ze leven niet op een eiland, totaal afgesloten van de buitenwereld. Tuurlijk is er propaganda en repressie. Er is een reden datde conscripts uit de verre arme gebieden komen, waar armoede heerst. Van deze mensen kan ik nog geloven dat ze niet weten dat de aarde rond is. De rest? Gewoon te bang of laf.
Oppositie? Vraag maar aan Navalny hoe dat in z'n werk gaat.

Op papier is er oppositie. In de praktijk is het gecontroleerde oppositie. Past het binnen het straatje van Putin mag je een beetje. Ga je een grens over zit je ofwel in de goelag, ofwel krijg je te maken met hoge doses ongezond spul of een plotselinge val uit het raam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

Ik verwacht vandaag behoorlijk wat nieuws uit Marioepol op basis van het eerste nieuws vandaag.

https://t.me/ukrainenowenglish/5681
❗️A new 30-meter mass grave has been found near Mariupol. This was stated on the telethon by the mayor of the city Vadim Boychenko.

"Our locals said that today Russians dug a mass grave near Mangush and trucks are bringing bodies that they are trying to hide there," — he said.
https://t.me/ukrainenowenglish/5682
⚡️Shoigu's meeting with Putin:

Serhiy Shoigu reported that the Russian troops need three to four days to complete the "Azovstal" operation. According to him, it seems that the whole of Mariupol is under Russian control.

Putin ordered to end the assault of "Azovstal" and called it pointless.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

SkiFan schreef op donderdag 21 april 2022 @ 09:28:
[...]

Aangezien Oekraine er twee van hun schaarse Neptunes aan gespendeerd hebben wisten ze waarschijnlijk iets wat wij (nog) niet weten. Dat doe je niet op goed geluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

Als toevoeging nog de meest recente update van Iryna Vereshchuk. https://t.me/vereschuk_iryna/1301
We demand from the Russians an urgent humanitarian corridor from the Mariupol plant "Azovstal"!

There are now about 1,000 civilians and 500 wounded soldiers. They all need to be removed from Azovstal today!

I call on world leaders and the international community to focus their efforts on Azovstal now. Now this is a key point and a key moment for the humanitarian effort !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-12-2024
"Russian President Vladimir Putin has ordered a siege rather than an assault on the Azovstal steel plant in Mariupol, the last stronghold for Ukrainian troops in the city. Follow DW for updates."
https://www.dw.com/en/put...t-live-updates/a-61529869

dang ze worden uitgehongerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-12-2024
"Putin orders troops to block off steel plant so 'not even a fly can escape'
More now on Russian President Vladimir Putin cancelling plans to storm the Azovstal steel plant in Mariupol, where the last Ukrainian troops in the city have been holding out against a Russian onslaught.

Putin said there was "no need to climb into these catacombs and crawl underground through these industrial facilities"."

https://www.bbc.com/news/live/world-europe-61157670

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaXeRs
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 02-10 22:39
teacup schreef op donderdag 21 april 2022 @ 09:56:
[...]

De liveblog van de Volkskrant meldt om 09:43 uur dat Rusland de bestorming van de Azovstal fabriek afblaast (was die ooit begonnen?) en kiest voor een blokkade.

Observatie: Rusland die om de veiligheid van zijn militairen denkt? De Oekraïense burgers zijn in ieder geval geen punt van overweging geweest.

Ja inderdaad ,allemaal even het filmpje bekijken van de troepen die zich moesten ingraven rondom Tsjernobyl |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-10 19:06
whyz schreef op donderdag 21 april 2022 @ 08:27:
[...]

Inderdaad, ben zelf ook wel klaar met dat zwaard van damocles.
Beschouw dit even op een micro/persoonlijk niveau: als jij in een bar-fight tegenover iemand staat die ineens een pistool uit z'n broek trekt en deze doorlaadt, en deze op jou richt en zegt dat je snel moet wegwezen anders schiet ie je door je hoofd, wat doe je dan? Neem je het risico op dat moment, en voor wat precies?

Of loop je rustig weg, en probeer je de situatie later en op een beter moment "op te lossen"?

Iedereen weet denk ik wel wat het wijze antwoord is.

Ik merk dat er toch best veel emotie en naiviteit, en ook steeds meer ongeduld, in reacties komt. Dat is precies waar meneer Putin z'n voordeel uit haalt, zuigen en etteren en irriteren, en dreigen, net zolang totdat iemand zich niet meer kan inhouden en iets doms doet.

[ Voor 17% gewijzigd door olafmol op 21-04-2022 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pro_6or schreef op woensdag 20 april 2022 @ 23:11:
[...]

Wat lees ik nou, de andere twee Slava’s zijn ook net spontaan in de fik gevlogen. Ja, het kon dus goed blijkbaar :*) of nee, die varen nog vrolijk rond net zoals de Moskva 40 jaar deed. Het feit dat Oekraïne rapporteerde het schip beschoten te hebben een aantal uren voordat het spontaan in de fik vloog is puur toeval zeker.

Dit is zo ongeloofwaardig dat ik er echt moeite mee heb er zelfs maar over te filosoferen.
ik snap wat je bedoelt, maar bijv. de Kuznetsov wist ook prima in brand te geraken door andere oorzaken dan aanvallen door Oekraieners. Soms gebeuren dingen nu eenmaal, ook zonder Neptunes.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

olafmol schreef op donderdag 21 april 2022 @ 10:17:
[...]
Beschouw dit even op een micro/persoonlijk niveau: als jij in een bar-fight tegenover iemand staat die ineens een pistool uit z'n broek trekt en deze doorlaadt, en deze op jou richt en zegt dat je snel moet wegwezen anders schiet ie je door je hoofd, wat doe je dan? Neem je het risico op dat moment, en voor wat precies?

Of loop je rustig weg, en probeer je de situatie later en op een beter moment "op te lossen"?
De Russen hebben al laten blijken dat als je knippert en omdraait dat ze je in je rug dood schieten.

Wat is dan de slimme keuze?
Kans maken door te proberen het wapen af te pakken of omdraaien en sterven?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Daily update:
Afbeeldingslocatie: https://static.ukrinform.com/photos/2022_04/1650525264-941.jpg

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RazorX4
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-10 12:41

RazorX4

Kona Limited Sky 2020

YakuzA schreef op donderdag 21 april 2022 @ 10:22:
[...]

De Russen hebben al laten blijken dat als je knippert en omdraait dat ze je in je rug dood schieten.

:P Niet omdraaien, maar achteruit weglopen :+
En dan uit het zicht wegsprinten...

Xbox Series X | Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
YakuzA schreef op donderdag 21 april 2022 @ 10:22:
[...]

Je moet je ook niet omdraaien als je wegloopt ;P

"Wapen afpakken" werkt alleen in films en games. Tenzij je een deadwish hebt.

Elke martial arts-expert zal je vertellen dat gecontroleerd weglopen de beste verdediging is.

[ Voor 18% gewijzigd door olafmol op 21-04-2022 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Laatst online: 09:30

Spotmatic

Ken sent me

[...]

Dit is wel een heel versimpelde voorstelling van zaken. Ja, in een bar zou ik direct de aftocht blazen. Maar wat de Russen aangaat weten we dat ze eerst schieten en dan pas vragen stellen. *knip* we gaan hier niet welke groep mensen dan ook dehumaniseren. Russen zijn Russen en niets anders dan dat

[ Voor 19% gewijzigd door polthemol op 21-04-2022 10:40 ]

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klaw
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 03-10 14:55
[...]

Ik merk dat er toch best veel emotie en naiviteit, en ook steeds meer ongeduld, in reacties komt. Dat is precies waar meneer Putin z'n voordeel uit haalt, zuigen en etteren en irriteren, en dreigen, net zolang totdat iemand zich niet meer kan inhouden en iets doms doet.
Of de vergelijking gaat compleet mank of je snapt de situatie niet; Het doel van Poetin is de vernietiging van de Oekraïense staat; hij probeert je sowieso neer te schieten.
Oftewel dichtstbijzijnde glazen object pakken een stuk eraf slaan en de scherpe rand ik zijn keel duwen... het is je enige kans...

Rusland/Poetin is compleet niet te vertrouwen het enige waar ze respect voor hebben is macht en kracht. Onderhandelingen zijn zinloos vroeg of laat komt hij terug op de afspraken...

[ Voor 7% gewijzigd door klaw op 21-04-2022 10:37 ]

How to Beat Putin & The American Origins of Putin's Madness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Wat is het "betere moment" hier? Nadat Oekraïne een provincie van Rusland is geworden, de burgers zijn afgevoerd naar Siberië, en de Russen in Polen of Letland staan? Je vergelijking klopt totaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2022 @ 10:19:
[...]

ik snap wat je bedoelt, maar bijv. de Kuznetsov wist ook prima in brand te geraken door andere oorzaken dan aanvallen door Oekraieners. Soms gebeuren dingen nu eenmaal, ook zonder Neptunes.
Ja, er is een heel minieme kans dat het een ongelukje is geweest. Iets realistischer bekeken is dat ding gewoon door Oekraine naar de bodem geschoten. Ook gezien de verhalen van de russen zelf, die weer eens voor geen meter kloppen, is het wel duidelijk dat ie door Neptunes is gezonken.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• olafmol
user109731 schreef op donderdag 21 april 2022 @ 10:36:
[...]

Wat is het "betere moment" hier? Nadat Oekraïne een provincie van Rusland is geworden, de burgers zijn afgevoerd naar Siberië, en de Russen in Polen of Letland staan? Je vergelijking klopt totaal niet.
Ik reageerde op het verhaal hierboven over aanvallen met nucleaire wapens.

Echt, wat een stelletje armchair generals hier. Een glas kapot slaan en iemands keel steken jajaja. Iemands pistool afpakken, krav maga stylo. Grote stoere praatjes op het internet.

Ik heb ooit 's nachts een ongepland luchtalarm meegemaakt tijdens de koude oorlog, reken maar dat je er dan ff iets anders instaat als je je hele straat en je ouders half in paniek in pyama in de straat ziet staan en naar de lucht ziet kijken (wij woonden vlakbij een luchtmachtbasis).

[ Voor 36% gewijzigd door olafmol op 21-04-2022 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaw
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 03-10 14:55
olafmol schreef op donderdag 21 april 2022 @ 10:40:
[...]

Ik reageerde op het verhaal hierboven over aanvallen met nucleaire wapens.

Echt, wat een stelletje armchair generals hier. Een glas kapot slaan en iemands keel steken jajaja. Iemands pistool afpakken, krav maga stylo. Grote stoere praatjes op het internet.

Ik heb ooit 's nachts een ongepland luchtalarm meegemaakt tijdens de koude oorlog, reken maar dat je er dan ff iets anders instaat als je je hele straat en je ouders half in paniek in pyama in de straat ziet staan en naar de lucht ziet kijken (wij woonden vlakbij een luchtmachtbasis).
Dan laten we maar even voorbeelden terzijde. Wat zou jij dan doen als Oekraïne zijnde?

How to Beat Putin & The American Origins of Putin's Madness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
klaw schreef op donderdag 21 april 2022 @ 10:47:
[...]

Dan laten we maar even voorbeelden terzijde. Wat zou jij dan doen als Oekraïne zijnde?
Ik heb de wijsheid niet in pacht, ik denk (hoop) dat de strategen die nu aan het werk zijn, heel goed weten wat ze moeten doen.

Zoals gezegd: ik reageerde op de posting(s) hierboven dat het wellicht eens tijd werd om wat nucleair wapenspul van stal te halen en de boel te forceren. Mijn analogie ging daar over. Het hele concept van MAD is daar ook op gebaseerd, dat het dom is om als eerste de trekker over te halen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ugchel
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

olafmol schreef op donderdag 21 april 2022 @ 10:52:
[...]

Ik heb de wijsheid niet in pacht, ik denk (hoop) dat de strategen die nu aan het werk zijn, heel goed weten wat ze moeten doen.

Zoals gezegd: ik reageerde op de posting(s) hierboven dat het wellicht eens tijd werd om wat nucleair wapenspul van stal te halen en de boel te forceren. Mijn analogie ging daar over. Het hele concept van MAD is daar ook op gebaseerd, dat het dom is om als eerste de trekker over te halen.
Je analogie slaat als een lul op een drumstel, los van waar je ook op reageert. Met zulke simplistische vergelijkingen en dan claimen dat hier een bende armchair-generals zit... tja.

A donkey is a lonely bloke, he hardly ever gets to poke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-10 16:35

pro_6or

amateur_60r

downtime schreef op donderdag 21 april 2022 @ 08:18:
[...]

Dat is nu juist wel heel logisch. Moskva was verantwoordelijk voor de luchtafweer van de vloot. Als Moskva zinkt zit de vloot zonder luchtafweer en is het bij de kust niet veilig meer. Die beslissing klinkt logisch ongeacht de reden voor het zinken van Moskva.
Niet echt toch, want als ze verder uit de kust varen door luchtdreiging dan zouden ze wel heel ver weg moeten gaan varen want je hebt naast neptunes natuurlijk ook nog gevechtsvliegtuigen met een veel groter bereik.

Het lijkt er op dat ze puur buiten bereik van de neptunes zijn gaan varen.

Hebben die andere schepen geen CIWS? Extremely unlikely.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
oldgrumpy schreef op donderdag 21 april 2022 @ 09:50:
[...]
Als jij je familie niet meer gaat zien omdat je openlijk tegen bent, kun je het inderdaad bang of laf noemen dat iemand niet openlijk tegen is. Ik zou het echter eerder onderdrukking noemen.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
Ugchel schreef op donderdag 21 april 2022 @ 10:53:
[...]

Je analogie slaat als een lul op een drumstel, los van waar je ook op reageert. Met zulke simplistische vergelijkingen en dan claimen dat hier een bende armchair-generals zit... tja.
(Zelf censuur na wat ademhalingsoefeningen en een bakkie pleur)

[ Voor 25% gewijzigd door olafmol op 21-04-2022 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-10 16:35

pro_6or

amateur_60r

Skybullet schreef op donderdag 21 april 2022 @ 09:03:
[...]

Wanneer is er een modern westers marine schip in actief oorlogsgebied, tijdens een conventionele oorlog afgeleid door meerdere moderne drones terwijl er 2 moderne anti-schip-raketten onderweg zijn ?

;)
Een modern westers schip uit de jaren 70 met dito afweer, even nadenken. Nee, die zijn allemaal al afgedankt.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

redwing schreef op donderdag 21 april 2022 @ 10:36:
[...]

Ja, er is een heel minieme kans dat het een ongelukje is geweest. Iets realistischer bekeken is dat ding gewoon door Oekraine naar de bodem geschoten. Ook gezien de verhalen van de russen zelf, die weer eens voor geen meter kloppen, is het wel duidelijk dat ie door Neptunes is gezonken.
volgens berichtje dat ik vanochtend las heeft UA drie raketten afgevuurd.
Was een matroos die met z'n moeder belde.
Blijkbaar lagen ze ook te slapen ofzo want zover ik begreep stonden ze in hun ondergoed en zijn ze zonder al hun spullen naar Sevastopol gebracht.
Klinkt in elk geval niet als battle stations op moment van impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
Op de Russische TV wordt nog maar eens gezegd dat na Oekraïne, Europa/NATO aan de beurt is:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

user109731 schreef op donderdag 21 april 2022 @ 11:10:
Op de Russische TV wordt nog maar eens gezegd dat na Oekraïne, Europa/NATO aan de beurt is:
[Twitter]
tja, t is een soort Speld, de dorpsgek van de Russische Federatie, die Solovyov.

Ik vraag me af of iemand hem gevraagd heeft met welk leger hij NATO gaat aanvallen.
Immers, 'they get blown to piece by some dudes with expensive tubes'.
Ze kunnen Ukraine er nog niet eens fatsoenlijk onder krijgen, laat staan NATO-landen met moderner materiaal.
Toegegeven: ik denk dat de NLAWs echt de verrassing zijn geweest op het wereldtoneel (en de redding voor Ukraine) en niet ingecalculeerd door de Russen. Splinternieuw spul, in service sinds 2009 en eigenlijk voor het eerst op het slagveld nu precies in Ukraine. En succesvol in elk geval tegen Russisch materiaal. Kwestie van wachten tot dat wapensysteem gecountered gaat worden. Kwestie van tijd.

In ander nieuws: Azovstal wordt belegerd en niet meer aangevallen.
De langzame hongerdood dus. Of dat beter is dan gebombardeerd worden weet ik even niet.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2022 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2022 @ 11:14:
[...]

tja, t is een soort Speld, de dorpsgek van de Russische Federatie, die Solovyov.

Ik vraag me af of iemand hem gevraagd heeft met welk leger hij NATO gaat aanvallen.
Ze kunnen Ukraine er nog niet eens fatsoenlijk onder krijgen, laat staan NATO-landen met moderner materiaal.

De langzame hongerdood dus. Of dat beter is dan gebombardeerd worden weet ik even niet.
Klinkt mij vooral dat de grote bommen van de laatste dagen de verdediging te weinig hebben verzwakt en dat er nog steeds teveel russen neer werden geschoten.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

teacup schreef op donderdag 21 april 2022 @ 09:56:
[...]

...

Mijn vermoeden: de soldaten hebben er geen zin in. Meer een praktische overweging dan daadwerkelijke zorgen over de gezondheid van die soldaten, dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07:23
Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2022 @ 11:14:
[...]

Toegegeven: ik denk dat de NLAWs echt de verrassing zijn geweest op het wereldtoneel en niet ingecalculeerd door de Russen. Splinternieuw spul, in service sinds 2009 en eigenlijk voor het eerst op het slagveld nu precies in Ukraine. En succesvol in elk geval tegen Russisch materiaal. Kwestie van wachten tot dat wapensysteem gecountered gaat worden. Kwestie van tijd.

Het ligt er een beetje aan of ze alsnog kunnen worden bevoorraad of zelfs kunnen worden ontzet. Over het algemeen is niet dood beter dan wel dood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
user109731 schreef op donderdag 21 april 2022 @ 11:10:
[Twitter]
Waar moeten de Russen dan hun potjes Nutella en Ikea meubels vandaan halen? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldgrumpy
redwing schreef op donderdag 21 april 2022 @ 10:56:
[...]

Als jij je familie niet meer gaat zien omdat je openlijk tegen bent, kun je het inderdaad bang of laf noemen dat iemand niet openlijk tegen is. Ik zou het echter eerder onderdrukking noemen.
Uiteraard is het onderdrukking maar de vraag is, hoelang ga je dat tolereren?
Zonder revolutie zal er nooit iets veranderen,na Poetin komt Poetin 2 en dan Poetin 3 en ga zo maar door.
Ik begrijp best dat er een heel verdeel en heers mechanisme achter zit maar de geschiedenis leert ons dat enkel iets verandert als de massa in opstandkomt, eerder niet. Dat gaat van de Franse Revolutie tot de Maidan Revolutie.
Kijk naar "Winter on fire". Mijn respect voor de Oekrainers is immens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldgrumpy
olafmol schreef op donderdag 21 april 2022 @ 11:22:
[...]

Waar moeten de Russen dan hun potjes Nutella en Ikea meubels vandaan halen? ;)
Waarom denken de mensen altijd dat er buiten Rusland en de EU geen andere wereld meer is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
oldgrumpy schreef op donderdag 21 april 2022 @ 11:29:
[...]

Waarom denken de mensen altijd dat er buiten Rusland en de EU geen andere wereld meer is?
Ja maar dan wordt het Ali Express Mutela en Nikea meubels ;)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-10 20:06
Op het filmpje bij de NOS, zit Poetin er niet heel comfortabel bij. Hij houdt zich stevig vast aan de tafel en zijn rechtervoet is continu in beweging. Hij lijkt ook wel erg onderuit gezakt te zitten. https://nos.nl/liveblog/2...UPDATE-container-60896494

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
oldgrumpy schreef op donderdag 21 april 2022 @ 11:27:
[...]

Uiteraard is het onderdrukking maar de vraag is, hoelang ga je dat tolereren?
Zonder revolutie zal er nooit iets veranderen,na Poetin komt Poetin 2 en dan Poetin 3 en ga zo maar door.
Ik begrijp best dat er een heel verdeel en heers mechanisme achter zit maar de geschiedenis leert ons dat enkel iets verandert als de massa in opstandkomt, eerder niet. Dat gaat van de Franse Revolutie tot de Maidan Revolutie.
Kijk naar "Winter on fire". Mijn respect voor de Oekrainers is immens.
Tuurlijk, maar de bevolking bang/laf noemen vind ik in zo'n geval toch heel lastig. Ik weet ook niet wat ik zou doen met zo'n staatshoofd, terwijl ik weet dat een revolutie me op zijn minst mijn gezin kost. Ondanks dat ik zou weten dat het nodig is om het land weer normaal te krijgen, zou ik het toch heel lastig vinden om toch de straat op te gaan.

[removed]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Het volgende grote doelwit staat ook al een tijdje op de radar:
Secretary of the National Security and Defense Council of Ukraine, Oleksiy Danilov, does not rule out a Ukrainian strike targeting the Kerch Strait bridge connecting the occupied Crimean peninsula with mainland Russia.
...
"Had we had the ability to do it, we would’ve already done it. If there is an opportunity to this end, we will definitely do it," Danilov said.
En over de security guarantees raakt hij precies het punt:
The rest, he said, is "all these promises that people in power offer us (don’t last long - ed): the administration changes and then they say, 'We didn't sign this, there was another president.' Besides, every nation (security guarantor - ed.) then interprets them in its own way," said the secretary of the National Security and Defense Council.
https://www.ukrinform.net...rises-nsdc-secretary.html

[ Voor 38% gewijzigd door YakuzA op 21-04-2022 11:38 ]

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:46

YellowCube

Wait...what?

LongBowNL schreef op donderdag 21 april 2022 @ 11:31:
Op het filmpje bij de NOS, zit Poetin er niet heel comfortabel bij. Hij houdt zich stevig vast aan de tafel en zijn rechtervoet is continu in beweging. Hij lijkt ook wel erg onderuit gezakt te zitten. https://nos.nl/liveblog/2...UPDATE-container-60896494
Je hebt wel een punt. Hij ziet er alles behalve comfortabel uit

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RazorX4
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-10 12:41

RazorX4

Kona Limited Sky 2020

olafmol schreef op donderdag 21 april 2022 @ 11:30:
[...]

Ja maar dan wordt het Ali Express Mutela en Nikea meubels ;)
:+ Nee hoor, gaat gewoon via een omweg dan..
Er is altijd wel een bedrijf dat het toch gaat verhandelen :+
(Zeker als er omzet te halen valt, geef het een jaar ofzo)

Xbox Series X | Playstation 5

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 03-10 09:42
YakuzA schreef op donderdag 21 april 2022 @ 11:34:
Het volgende grote doelwit staat ook al een tijdje op de radar:

[...]
Zou ook kunnen zijn dat dit soort dingen genoemd worden om Rusland te dwingen die brug sterk te blijven (gaan?) verdedigen.

En wat betreft Azovstal, het zal de Russen idd teveel manschappen kosten die beter elders inzetbaar zijn. Zoals de Oekrainers geen poging doen om Mariupol te ontzetten, immers die troepen ook beter elders inzetbaar zijn.
Maar let wel: Rusland kan niet alle troepen uit Mariupol weghalen zolang er nog een paar duizend Oekrainse militairen in/onder die stad zitten.
"Er mag geen vlieg uit", dat betekent nogal wat inzet van troepen. Want dat complex is gigantisch en kent vele in en uitgangen. Het is niet een kwestie van 1 tankje bij 1 ingang neerzetten.

Wel een prachtig propagandafilmpje van Poetin met Shoigu. Shoigu die zegt nog 3 a 4 dagen nodig te hebben Azovstal leeg te maken (zoals ze 3 weken geleden nog een paar dagen nodig hadden Mariupol te bevrijden) en Poetin die vervolgens als een ware landelijk leider en vaderfiguur zomaar spontaan de tactische beslissing neemt om dit niet te doen, om de levens van zijn jongens te sparen. Wat een held, wat een baas, wat een hart voor zijn volk. O+

[ Voor 20% gewijzigd door Prosac op 21-04-2022 11:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Prosac schreef op donderdag 21 april 2022 @ 11:37:
[...]
Zou ook kunnen zijn dat dit soort dingen genoemd worden om Rusland te dwingen die brug sterk te blijven (gaan?) verdedigen.

En wat betreft Azovstal, het zal de Russen idd teveel manschappen kosten die beter elders inzetbaar zijn. Zoals de Oekrainers geen poging doen om Mariupol te ontzetten, immers die troepen ook beter elders inzetbaar zijn.
Maar let wel: Rusland kan niet alle troepen uit Mariupol weghalen zolang er nog een paar duizend Oekrainse militairen in/onder die stad zitten.
"Er mag geen vlieg uit", dat betekent nogal wat inzet van troepen. Want dat complex is gigantisch en kent vele in en uitgangen. Het is niet een kwestie van 1 tankje bij 1 ingang neerzetten.
Ook gezien ze nog aardig wat bewegingsvrijheid hebben en gisteren nog een x honderd mensen even uit het zuiden van de stad hebben opgehaald.
The rumors of Ukrainian resistance pocket near the harbor were confirmed. Ukrainian Marines and soldiers of Azov Regiment conducted a successful breakthrough operation towards the harbor to help fellow servicemen defending the area. About 500 fighters of Ukrainian Border Guards and National Police reportedly requested assistance after the latter one was running low on ammo. They have been successfully evacuated to Azovstal Plant.

[ Voor 19% gewijzigd door YakuzA op 21-04-2022 11:40 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marapuru
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-10 17:12

marapuru

db.

Hij lijkt zijn commandant niet eens in de ogen aan te kijken. Ik krijg hier erg "Der Untergang" vibes bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-10 19:53
idd, erg gezond ziet hij er niet uit. De 'zorg' voor eigen mensen is ook opvallend. Bijzonder ook dat de melding opgelezen werd vanaf kaartjes. De tekst lijkt me niet zo moeilijk te onthouden.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• gustaveau
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:46
Het is apart dat ze dit filmpje zo naar buiten brengen.

Aangezien alles is gepland en gescript, zou je toch verwachten dat er alleen maar beeld naar buiten komt van een sterke Poetin die alles onder controle heeft en niet zichtbaar lijdt onder enige stress. (daar is mogelijk wat videomanipulatie of een acteur voor nodig, maar daar zou voldoende ervaring en kennis voor moeten zijn in Rusland)

Je kunt het ook omdraaien natuurlijk, bewust een beeld scheppen dat Poetin er wat kwetsbaar uitziet om het buitenland te verwarren....

Ach, het blijft allemaal lastig met de Russische propaganda. Je kunt het niet geloven, maar het is niet 1,2,3, duidelijk wat wel het doel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
marapuru schreef op donderdag 21 april 2022 @ 11:40:
[...]

Hij lijkt zijn commandant niet eens in de ogen aan te kijken. Ik krijg hier erg "Der Untergang" vibes bij.
Ik ook, niet Untergang, maar meer de woorden over Stalingrad in 1942, dat er nog maar een kleine verzetshaard was, maar dat de Duitsers in principe Stalingrad wel in handen hadden. En de overwinning verklaard kon worden.
Maar verder zit hij er inderdaad niet heel lekker bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
[...]

Dit acteerwerk is nog slechter dan de gemiddelde 80s porno. Tenenkrommend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloody
  • Laatst online: 03-10 19:58

bloody

0.000 KB!!

Hopelijk leeft ie niet lang meer en gaat een opvolger eea rechtzetten. Hoewel dat ontzettend (te) positief gedacht is ws.

Edit:
meerdere mensen valt dat op:
Everyone is mentioning that strange table grip as an effect of some medical condition. But maybe he has some dead man switch there, lifting it would cause storming agents inside - only reason he allowed Schoigu this close. :)
Observations: I wonder why his hand holds the edge of the desk so strangely. That’s a short desk! The comments about how scared he must be that he had kilometric-length desks really got to him. He’s a foot fidgeter. His super slouchy posture screams tired old man.
I could swear his left side is paralyzed. The position and the complete lack of movement suggest this. Also the weird camera angle.

[ Voor 38% gewijzigd door bloody op 21-04-2022 11:47 ]

nope

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prosac
Tens schreef op donderdag 21 april 2022 @ 11:44:
[...]

idd, erg gezond ziet hij er niet uit. De 'zorg' voor eigen mensen is ook opvallend. Bijzonder ook dat de melding opgelezen werd vanaf kaartjes. De tekst lijkt me niet zo moeilijk te onthouden.
Jij zegt dit Shoigu, dan kan Vladimir vervolgens de vader van het vaderland spelen door niet langer zinloos levens te willen vernietigen voor een staalfabriekje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• redwing
Tens schreef op donderdag 21 april 2022 @ 11:44:
[...]

Dat viel me dus ook al op. Normaal gesproken zit ie echt als een stoere machtshebber, nu zit ie onderuit gezakt van kaartjes te lezen. Ik vraag me toch echt af waarom dat is. Normaal gesproken zijn de media-filmpjes juist volledig uitgedacht, dus dat dit per ongeluk zo gedaan is geloof ik niet. Maar dit is niet hetzelfde beeld als we voor de oorlog altijd zagen.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
bloody schreef op donderdag 21 april 2022 @ 11:45:
[...]

Hopelijk leeft ie niet lang meer en gaat een opvolger eea rechtzetten. Hoewel dat ontzettend (te) positief gedacht is ws.
Gezien er steeds meer berichten komen dat men niet blij is met de aanval van Oekraine zou het voor de oorlog best eens wat uit kunnen maken. Voor het algehele rusland-beleid geloof ik dat ook niet. Aan de andere kant moet rusland wel veranderen, want in de huidige staat blijft er zowel militair als economisch weinig meer over.

[removed]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• oldgrumpy
Prosac schreef op donderdag 21 april 2022 @ 11:45:
[...]

Jij zegt dit Shoigu, dan kan Vladimir vervolgens de vader van het vaderland spelen door niet langer zinloos levens te willen vernietigen voor een staalfabriekje.
Ik vind het bizar.
Sowieso al heel zijn houding, er gaat geen kracht van uit, integenstelling tot vroegere beelden.
Daarenboven als denazificatie zijn doel was zou uitschakelen van Azov wel de kers op de taart moeten zijn.
Ik heb ook de indruk dat hij einde latijn is, misschien niet qua gezondheid(hoewel hij er dus niet top uitziet) maar ik denk dat hij veel tegenkanting aan het krijgen is, de verliezen veel zwaarder zijn dan gedacht en hij misschien wel beseft dat hij zijn droom van een groot Russisch Rijk mag opbergen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloody
  • Laatst online: 03-10 19:58

bloody

0.000 KB!!

oldgrumpy schreef op donderdag 21 april 2022 @ 11:50:
[...]

Ik vind het bizar.
Sowieso al heel zijn houding, er gaat geen kracht van uit, integenstelling tot vroegere beelden.
Daarenboven als denazificatie zijn doel was zou uitschakelen van Azov wel de kers op de taart moeten zijn.
Ik heb ook de indruk dat hij einde latijn is, misschien niet qua gezondheid(hoewel hij er dus niet top uitziet) maar ik denk dat hij veel tegenkanting aan het krijgen is, de verliezen veel zwaarder zijn dan gedacht en hij misschien wel beseft dat hij zijn droom van een groot Russisch Rijk mag opbergen.
Erger nog, dat hij wel eens NIET zo positief in de geschiedenisboekjes zou kunnen komen als hij eerst gedacht had. Wat moet dat een afgang zijn voor zo'n narcist.

nope

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:16
Je ziet duidelijk zijn benen onbedoeld heen en weer gaan.
Dat krampachtig vasthouden aan de tafel zie ik een beetje als voorkomen dat zijn handen en de rest ook gaan zitten schudden, Parkinson misschien?
Wie had dat destijds ook tijdens een oorlog en probeerde dit zo lang mogelijk verbergen. 😏

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

met name in het begin inderdaad een Untergang vibe. Beetje ineengedoken, een wat ouder gezicht lijkt het.
Later wordt het wel beter maar hij zit er minder losjes bij dan in het verleden. Misschien wordt ie een dagje ouder, of heeft ie inderdaad een ziekte waar men over speculeert, of issie gespannen.

zoals al gezegd inderdaad een kotsmisselijk argumentje: 'we houden ons aan de regels en zorgen goed voor ze'.
Oh ja? waarom mogen ze er dan nog niet uit? Waarom worden corridors telkens beschoten?
Mogen ze wel eten krijgen?
Charme-offensief voor de eigen burgers waarschijnlijk: merciful Putin.

Voor de rest, hij houdt inderdaad de tafel vast met z'n hand. Misschien als afweer, direct actie kunnen ondernemen met behulp van de tafel.
Dit is geen losjes handgebruik maar krampachtig en voorbereid.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2022 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:48
Kan aan mij liggen, maar werd die de vorige keren niet altijd vanaf de andere kant gefilmd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Laatst online: 03-10 21:38

Bever!

3

bloody schreef op donderdag 21 april 2022 @ 11:45:
[...]

Edit:
meerdere mensen valt dat op:

[...]

[...]

[...]
apart zeg, shoigu zit daarentegen op het puntje van zijn stoel. Lijkt kwa lichaamstaal de dominante te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sugarlevi01
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Blijft toch elke keer een bijzondere man om te zien. Rustig, zacht bespraakt. Het zou je oom kunnen zijn, de accountant op je werk, of archiefbeheerder die altijd rustig en onopvallend in zijn kantoor zit.

Niet een halve dictator die een heel land onderdrukt en duizenden de dood injaagt. Niet opzwepend, niet fel.

Ik vond hem vroeger trouwens ook niet heel krachtig overkomen, gewoon normaal, altijd al een beetje weeïg. Saai. Zodat je net als Merkel oogrol neigingen krijgt, als hij weer eens te lang over een van zijn stokpaardjes doorgaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

Van een Russisch propaganda kanaal het nieuws dat het Somalia Battalion (van de DNR) vertrekt uit Marioepol en op een andere plek van het front ingezet zal worden.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
⚡️Exclusive⚡️"Somalis" march out from Mariupol in victory⚡️

After the statement of the Minister of Defense of the Russian Federation on the liberation of Mariupol, the legendary Donbass battalion "Somalia" completed the assault operation and is now sent to another sector of the front.

The guys really played one of the key roles in the offensive operation of the NM DPR and the RF Armed Forces.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Het verbazingwekkende is dat Shoigu volgens de berichten in de afgelopen weken al twee keer (!) met ernstige hartproblemen in het ziekenhuis was opgenomen. Maar juist Putin komt over als een lichamelijk wrak...

Oftewel: letterlijk alles wat aan informatie uit Rusland komt bestaat uit pertinente leugens?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sugarlevi01
  • Niet online
Spotmatic schreef op donderdag 21 april 2022 @ 12:05:
[...]

Het verbazingwekkende is dat Shoigu volgens de berichten in de afgelopen weken al twee keer (!) met ernstige hartproblemen in het ziekenhuis was opgenomen. Maar juist Putin komt over als een lichamelijk wrak...

Oftewel: letterlijk alles wat aan informatie uit Rusland komt bestaat uit pertinente leugens?
Die vind ik ook opvallend. Er komen steeds van die rare berichten over/met Shoigu naar boven.
En dan opeens weer een filmpje waar hij zichtbaar is.

Zouden ze een aantal filmpjes gewoon van tevoren hebben opgenomen?
Dat Putin hier zit, van blegh gaan we weer, en Shoigu van zijn kaartjes zit op te lezen, wat ze nu weer bedacht hebben wat hij moet zeggen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Calamor
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-10 14:32
DoubleDutch schreef op donderdag 21 april 2022 @ 11:52:
Dat krampachtig vasthouden aan de tafel zie ik een beetje als voorkomen dat zijn handen en de rest ook gaan zitten schudden, Parkinson misschien?
Wie had dat destijds ook tijdens een oorlog en probeerde dit zo lang mogelijk verbergen. 😏
Of misschien is die wel vergiftigd? Zal mij niks verbazen als het gebeurd is.

Maar het is wel erg apart zijn houding. Iemand die slapen loze nachten heeft gehad en aan de tafel vast houd om niet om te vallen van zijn stoel.

Edit:
Of dit is nog een proef opnamen voordat de echten opname zou zijn, maar dat iemand het (expres) verkeerde deel heeft uit gezonden. Dit komt helemaal net krachtig over.

[ Voor 12% gewijzigd door Calamor op 21-04-2022 12:20 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bulle bas
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2022 @ 11:53:
[...]

met name in het begin inderdaad een Untergang vibe.
Later wordt het wel beter.

zoals al gezegd inderdaad een kotsmisselijk argumentje: 'we houden ons aan de regels en zorgen goed voor ze'.
Oh ja? waarom mogen ze er dan nog niet uit? Waarom worden corridors telkens beschoten?
Mogen ze wel eten krijgen?
Charme-offensief voor de eigen burgers waarschijnlijk: merciful Putin.

Voor de rest, hij houdt inderdaad de tafel vast met z'n hand. Misschien als afweer, direct actie kunnen ondernemen met behulp van de tafel.
Dit is geen losjes handgebruik maar krampachtig en voorbereid.
We zoomen nu wel erg in op details, maar het handje wat het tafelblad omklemt is wel typisch de Putin-houding. Ook het tikken met de benen. Ik zie er geen bijzondere dingen in. Hij hangt wat slap in zijn stoel, maar voor een Russische man is hij al erg oud zullen we maar zeggen. Hij zal vast kwalen hebben, misschien ernstige, maar ik zou er geen hoop uit putten.

Toch vond ik het filmpje wel bijzonder. Het is met de timing rond Pasen toepasselijk: Shoigu is uit de dood herrezen. Eerdere berichten waren dat de beste man in een ziekenhuis lag.

Wat ik er uit opmaak:

1. Putin achtte het nodig zich te verzekeren van steun van de bevolking:

- Putin toont zich de alpha, de absolute top dog. Alle discussies over gezondheid terzijde, hier overruled Putin de minister van Defensie. Shoigu mag zijn kleurplaat tonen aan meester Putin.

- Putin toont dat hij alles onder controle heeft. Als de grimmige werkelijkheid door begint te dringen moet Putin wel het imago zien hoog te houden dat hij de grip niet kwijt is.

2. Noodzaak voor verbeteren imago legerleiding

Putin moet enige zorg tav eigen manschappen tonen. De eerdere intel wees erop hoe moeilijk het is voor het Kremlin om mensen te vinden. Elke Oekraïner mag dan wel verkracht, gemarteld en gedood worden, maar velen binnen Rusland hebben geen zin zelf dood te gaan. Het leger heeft een reputatie. En met de aantallen doden van 20k (?) wordt het steeds moeilijker om mensen zo gek te krijgen. Als ook de media het beeld beginnen te creeeren van een ongelijke strijd want NAVO vermorzelt onze mensen, dan moet er iets recht gezet worden: nee hoor, we sturen jullie niet een gehaktmolen in, wij zijn zuinig op onze soldaten.
Dat op zich zou een noodzakelijke stap zijn tbv massamobilisatie. Vraag is of dit humeur voldoende verbeterd kan worden.

3. Putin kopieert (nog) niet het Stalin-handboek, er zijn geen massazuiveringen.

Shoigu is mateloos populair in Rusland, hij komt vertrouwenswekkend over. Het zou heel goed kunnen dat Putin deze Shoigu zou willen opvreten vanwege de beroerde prestaties, maar als ze ten onder gaan, gaan ze samen ten onder. De scene met de Veiligheidsraad zie ik als opmaat voor die lotsverbinding. Men is gezamenlijk de fuik ingezwommen onder dwang van Putin, en het wordt steeds moeilijker om hier individueel uit los te breken. Te zwaar gecompromitteerd. Het is wellicht ook gevaarlijk voor Putin om deze deal te doorbreken: zou hij een Shoigu met zo'n publiek profiel opofferen, dan weten de andere Siloviki dat zijzelf ook fair game zijn. En dat is gevaarlijke instabiliteit voor Putin zelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Plottwist: Putin is nu de marionet van Shoigu. Vandaar de krampachtige houding, de Putin-onwaardige korte afstand tussen beiden en wat mij betreft vreemde beslissing om de belegering op Azovstal te staken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

DoubleDutch schreef op donderdag 21 april 2022 @ 11:52:
Daar zit de knop die Shoigu in de pirana tank dumpt.

Maar dit is wel een vreemde zet, toegeven dat het Russische leger niet een vijand in een tunnelcomplex durft aan te vallen. Nu zal een flink aantal troepen die nodig zijn aan het Donbas front daar de wacht moeten gaan houden als een soort Mordor waar het Kwaad z'n oorsprong heeft.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:04
Spotmatic schreef op donderdag 21 april 2022 @ 12:21:
Plottwist: Putin is nu de marionet van Shoigu. Vandaar de krampachtige houding, de Putin-onwaardige korte afstand tussen beiden en wat mij betreft vreemde beslissing om de belegering op Azovstal te staken?
Militair gezien juist logisch: Azovstal kan je met minimale middelen afgrendelen, daarmee maak je 11 BTG's vrij voor de grote aanval op de Donbass.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• redwing
bulle bas schreef op donderdag 21 april 2022 @ 12:21:
[...]

We zoomen nu wel erg in op details, maar het handje wat het tafelblad omklemt is wel typisch de Putin-houding. Ook het tikken met de benen. Ik zie er geen bijzondere dingen in. Hij hangt wat slap in zijn stoel, maar voor een Russische man is hij al erg oud zullen we maar zeggen. Hij zal vast kwalen hebben, misschien ernstige, maar ik zou er geen hoop uit putten.

Toch vond ik het filmpje wel bijzonder. Het is met de timing rond Pasen toepasselijk: Shoigu is uit de dood herrezen. Eerdere berichten waren dat de beste man in een ziekenhuis lag.

Wat ik er uit opmaak:

1. Putin achtte het nodig zich te verzekeren van steun van de bevolking:

- Putin toont zich de alpha, de absolute top dog. Alle discussies over gezondheid terzijde, hier overruled Putin de minister van Defensie. Shoigu mag zijn kleurplaat tonen aan meester Putin.

- Putin toont dat hij alles onder controle heeft. Als de grimmige werkelijkheid door begint te dringen moet Putin wel het imago zien hoog te houden dat hij de grip niet kwijt is.

2. Noodzaak voor verbeteren imago legerleiding

Putin moet enige zorg tav eigen manschappen tonen. De eerdere intel wees erop hoe moeilijk het is voor het Kremlin om mensen te vinden. Elke Oekraïner mag dan wel verkracht, gemarteld en gedood worden, maar velen binnen Rusland hebben geen zin zelf dood te gaan. Het leger heeft een reputatie. En met de aantallen doden van 20k (?) wordt het steeds moeilijker om mensen zo gek te krijgen. Als ook de media het beeld beginnen te creeeren van een ongelijke strijd want NAVO vermorzelt onze mensen, dan moet er iets recht gezet worden: nee hoor, we sturen jullie niet een gehaktmolen in, wij zijn zuinig op onze soldaten.
Dat op zich zou een noodzakelijke stap zijn tbv massamobilisatie. Vraag is of dit humeur voldoende verbeterd kan worden.

3. Putin kopieert (nog) niet het Stalin-handboek, er zijn geen massazuiveringen.

Shoigu is mateloos populair in Rusland, hij komt vertrouwenswekkend over. Het zou heel goed kunnen dat Putin deze Shoigu zou willen opvreten vanwege de beroerde prestaties, maar als ze ten onder gaan, gaan ze samen ten onder. De scene met de Veiligheidsraad zie ik als opmaat voor die lotsverbinding. Men is gezamenlijk de fuik ingezwommen onder dwang van Putin, en het wordt steeds moeilijker om hier individueel uit los te breken. Te zwaar gecompromitteerd. Het is wellicht ook gevaarlijk voor Putin om deze deal te doorbreken: zou hij een Shoigu met zo'n publiek profiel opofferen, dan weten de andere Siloviki dat zijzelf ook fair game zijn. En dat is gevaarlijke instabiliteit voor Putin zelf.
Als dit zo zou zijn, zou het Putin zijn die recht zit en Shoigu die juist onderuit zit. Dit zijn nu juist de details die je altijd in de filmpjes van Putin ziet. Houding, plaatsing, attributen, alles wordt gecontroleerd om het juiste beeld te geven. En ook al klopt wat je zegt wel wat er in dit filmpje gebeurt, komen de houdingen daar niet mee overeen. Ik vind het iig maar een rare film en niet passend bij eerdere filmpjes van Putin.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

hoevenpe schreef op donderdag 21 april 2022 @ 12:22:
[...]

Militair gezien juist logisch: Azovstal kan je met minimale middelen afgrendelen, daarmee maak je 11 BTG's vrij voor de grote aanval op de Donbass.
Ik denk niet dat ze daar rustig binnen blijven zitten, als er voldoende troepen daar worden weg getrokken dan worden de Russen net zo hard weer terug gedreven?

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 09:15
stefanass schreef op donderdag 21 april 2022 @ 09:54:
[...]

Het probleem met de Duitsers is dat zij zelf voor een groot deel mede verantwoordelijk zijn voor de huidige situatie door het appeasement van Rusland wat jarenlang van daaruit is bedreven.

Daarnaast is het schokkend in welke mate zij "dwarsliggen", liegen door hun bondskanselier(s) en zichzelf in de huidige situatie laten chanteren door Rusland en zich blijven gedragen als "Putin-versteher. "
Hierover is voldoende terug te vinden in het topic o.a. in diverse posts van @bulle bas

Juist Duitsland zou zichzelf imo diep moeten schamen voor hun opstelling in deze.
Dat Duitsland veel te lief is geweest voor Rusland staat buiten kijf. Dat hebben ze inmiddels ook toegegeven. Maar dat betekent niet dat ze nu niet meer zelf na mogen denken en maar blind achter de Amerikanen aan moeten lopen.

Poetin heeft ons in een zeer gevaarlijke situatie gestort. Eentje waar we verstandig mee om moeten gaan.

Wat bedoel je trouwens met Putin-versteher? Zoals je misschien weet heeft dat woord in het Duits een dubbele betekenis waardoor het zo'n vilein woord is in die taal.

Wij hebben er twee vertalingen voor en het verschil er tussen is juist essentiëel: 'begrijpen' of 'begrip hebben'.

'Begrijpen' is wat elke Westerse denktank momenteel probeert, 'begrip' is iets dat vrijwel niemand in het Westen heeft.

Vermoed niet dat je bedoelt dat Duitsland begrip zou hebben voor Poetin. Maar zoals gezegd, door de dubbele betekenis in het Duits is het eigenlijk een heel 'gemene' betiteling.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanass
alexbl69 schreef op donderdag 21 april 2022 @ 12:29:
[...]
Wat bedoel je trouwens met Putin-versteher? Zoals je misschien weet heeft dat woord in het Duits een dubbele betekenis waardoor het zo'n vilein woord is in die taal.
Wikipedia: Putinversteher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
[...]

Toch vraag ik me dat af. Gezien hoe ze daar gevochten hebben zullen er toch wel aardig wat troepen moeten blijven om het af te grendelen. Mochten ze daar uitbreken zou dat nl. wel een heel groot fiasco zijn. En ook de bevoorrading zou dan zomaar weer een keertje kunnen lukken. Ik ben iig wel benieuwd of daar nog wat gaat gebeuren.

[removed]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• polthemol
  • Laatst online: 07:45

polthemol

Moderator General Chat
de wiki pagina struikelt in de uitleg precies over wat @alexbl69 zijn punt is, de meerdere betekenissen die het heeft.

In ieder geval is de term nogal kort door de bocht om toe te passen op Duitsland als ik de negatieve uitleg neem (sympathie/empathie voor). Duitsland heeft een historie die zelfs in de huidige generatie Duitsers hun handelen en wandelen is gegrift. De lading schuldgevoelens waar men daar mee loopt ten aanzien van WOI en II zijn echt van bijna onbezonde proporties en dat zie je ook terug met hoe ze om gaan met anderen, zoals in dit geval Rusland. Het kost tijd om te breken met de appeasementpolitiek.

Dat is ook het jammere van dergelijke labels plakken op een compleet land: je doet zoveel te kort aan de historie en waarom men doet wat men doet.

Voor de rest is het ook lekkere afleiding van wat een hoop andere landen niet doen, waaronder Nederland: strikte sancties instellen en die handhaven. Want ook wij zijn 'verstehers' geweest na MH17, ook wij waren van het appeasen.

@redwing aanvallen kost je meer manschappen dan verdedigen. Ze zitten voor nu 'sterk' omdat ze zijn ingegraven in die fabriekshallen en schuilkelders eronder, maar op den duur moeten ze naar buiten gaan komen vanwege een gebrek aan eten. Munitie zal er niet heel veel meer zijn. Ik verwacht dat er deels overgaves gaan komen van de burgers die er zitten en dat er een aardige kans is dat de restanten van het Azovregiment en de mariniers di er nog zitten, zoveel mogelijk tijd gaan rekken om zoveel mogelijk Russische resources daar te houden en mogelijk daarna voor een 'faire camerone' kiezen

[ Voor 19% gewijzigd door polthemol op 21-04-2022 12:39 ]

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

"Afgegrendeld" of niet, ik denk dat er bijzonder weinig generaals comfortabel zouden zijn met zo een potentiële messteek in de rug.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stefanass
polthemol schreef op donderdag 21 april 2022 @ 12:37:
[...]

de wiki pagina struikelt in de uitleg precies over wat @alexbl69 zijn punt is, de meerdere betekenissen die het heeft.

In ieder geval is de term nogal kort door de bocht om toe te passen op Duitsland als ik de negatieve uitleg neem (sympathie/empathie voor). Duitsland heeft een historie die zelfs in de huidige generatie Duitsers hun handelen en wandelen is gegrift. De lading schuldgevoelens waar men daar mee loopt ten aanzien van WOI en II zijn echt van bijna onbezonde proporties en dat zie je ook terug met hoe ze om gaan met anderen, zoals in dit geval Rusland. Het kost tijd om te breken met de appeasementpolitiek.

Dat is ook het jammere van dergelijke labels plakken op een compleet land: je doet zoveel te kort aan de historie en waarom men doet wat men doet.

Voor de rest is het ook lekkere afleiding van wat een hoop andere landen niet doen, waaronder Nederland: strikte sancties instellen en die handhaven. Want ook wij zijn 'verstehers' geweest na MH17, ook wij waren van het appeasen.
Als je het wiki-stukje leest, zie je bij Origin of the term precies wat er mee bedoeld wordt in relatie tot de Duitse politiek, specifiek Schröder wordt daarbij genoemd. Scholz is geen haar beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Laatst online: 07:45

polthemol

Moderator General Chat
stefanass schreef op donderdag 21 april 2022 @ 12:41:
[...]

Als je het wiki-stukje leest, zie je bij Origin of the term precies wat er mee bedoeld wordt in relatie tot de Duitse politiek, specifiek Schröder wordt daarbij genoemd. Scholz is geen haar beter.
maar dan kom je erop terug dat je Duitsland daar niet onder kunt gaan noemen en blijf je wat haken op de dubbele betekenis van 'verstehen'. Anyhow: een simpel label voor een complex stukje historie doet zelden recht aan alles, vooral niet met deze dingen.

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sugarlevi01
  • Niet online
Ik lees berichten dat Duitsland een ring exchange wilt gaan opzetten.
Wapens leveren aan Oekraïne lijkt toch erg gevoelig te liggen. Idee is dat andere landen hun oudere wapens leveren aan Oekraïne, en Duitsland gaat nieuwere wapens leveren om de oude te vervangen.

https://www.tagesspiegel....ukraine-vor/28267076.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacup
  • Nu online

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

Volkskrant live blog 12:28

Min v. BuZa Dld Baerbock: zware wapens voor Oekraïne zijn geen taboe
Volgens de Duitse minister van Buitenlandse Zaken Annalena Baerbock zijn er voor haar land ‘geen taboes als het gaat om zware wapens die Oekraïne nodig heeft’. Bondskanselier Olaf Scholz kwam de afgelopen dagen onder vuur te liggen omdat zijn regering zou weigeren om zware wapens, zoals tanks en pantservoertuigen, aan Kyiv te leveren.

Baerbock meldt nu dat Duitsland onderzoekt wat voor onderhoud er nodig is om oude Marder-pantservoertuigen en Leopard-tanks gevechtsklaar te krijgen. Baerbock voegde daaraan toe dat het Duitse leger zelf op dit moment ook kampt met tekorten aan materieel.

De duitse minister deed haar uitspraken in Tallinn, op een persconferentie met haar Estse ambtsgenoot Eva-Maria Liimets. Zij riep op tot hardere sancties regen Rusland, om de oorlog uiteindelijk onbetaalbaar te maken. Het nieuwe sanctiepakket van de EU moet volgens Liimets ook maatregelen tegen olie en gas bevatten.
Bij de Leopard interpreteer ik vooral Leopard I.

[ Voor 7% gewijzigd door teacup op 21-04-2022 12:59 ]

Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
Afgrendelen of niet, Azov blijft actief in Mariupol.
De laatste 2 dagen hebben ze 3 tanks, 2 IFV's en een APC uitgeschakeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

teacup schreef op donderdag 21 april 2022 @ 12:56:
Volkskrant live blog 12:28

Min v. BuZa Dld Baerbock: zware wapens voor Oekraïne zijn geen taboe

[...]

Bij de Leopard interpreteer ik vooral Leopard I.
toevallig gisteravond onderstaand filmpje gezien daarover: wat kan Duitsland leveren qua Leopard, heeft Ukraine er wat aan en komt het eigenlijk wel op tijd?
Inderdaad de Leopard 1.

YouTube: Leopards for Ukraine: Scrap or Wunderwaffe?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prosac
Toch twee dingen die mij opvielen in de livemap
Russian troops using Ukrainian uniform attempted to seize Dovhenke village in Kharkiv region, but failed
Dit is wederom een oorlogsmisdaad.
Fighters from Syria and Libya were killed during clashes in Luhansk region - Secretary of NSDC of Ukraine Danylov
Ze zijn er dus wel, de buitenlandse huurlingen die al kanonnenvoer mogen dienen. Er is ook al beeld van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubberen
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 08:01
Rubberen schreef op woensdag 20 april 2022 @ 08:53:
We zitten met de grootste militaire dreiging sinds WOII. Je zou denken dat het niet erger meer kan, echter slaagt Europa er in om toch de neiging voor interne zelfdestructie niet los te kunnen laten.

Ik verwijs naar 24 april, namelijk de dag van de resultaten van de franse verkiezingen. Macron Vs Le Pen.
Wissel van staatshoofd is in crisis situatie al niet z'n goed idee naar mijn persoonlijke mening, tenzij de zittende partij er een waar zooitje zou van maken, wat in dit geval naar mijn mening niet zo is.

Zoals ik het zie is naast Putin, Le Pen zowat het 2de grootste gevaar waar Europa mee te maken zou kunnen hebben:
- Ze is euro sceptisch en ze steek dit niet onder stoelen of banken. Frexit staat zowaar op haar planning.
- Ze zou blijkbaar graag in de voetstappen van Charles de gaulle treden, aangezien ze Frankrijk wil loskoppelen van de NATO..
- Ze heeft ook al aangeven dat na de Oekraïne crisis, ze voorstander is om de relatie met Rusland zo snel mogelijk terug op te bouwen.

Je zou denken dat deze dame geen stemmen kan halen met deze ideeën. Wel verkeerd gedacht dus.. Bij de laatste polls te zien zal het toch een ware race worden tussen Macron en Le Pen. Werkelijk ongelofelijk!!

Laat ons hopen dat Macron de verkiezingen wint. Indien anders, zijn de gevolgen niet te overzien.
Even een quote van mezelf over de franse verkiezingen, aangezien het verder borduurt op bovenstaande post.

20/04 was er een debat van twee uur en een half, en het moet gezegd zijn dat Macron hier toch wel makkelijk als beste kandidaat uitkwam. Dit debat was zeer belangrijk voor Le Pen, om te kunnen aantonen dat ze genoeg op de hoogte is over belangrijke topics die de fransen aan het hart liggen.

Een mooi overzicht, van dit debat vind je in onderstaand artikel. Vooral het feit dat Le Pen nog een openstaande factuur heeft staan bij een Russische bank, die gelinkt is aan het Russisch regime is tenenkrommend. Daar heeft Macron op gezegd "U praat niet met andere leiders, u praat met uw bankier als u over Rusland praat", aldus Macron. "U hangt af van de Russische machthebbers en van Poetin.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/04/20/debat/

Nu zondag 24/04 mogen de fransen gaan stemmen en zullen we ook weten wie uiteindelijk de rol van president op zich mag nemen voor de komende jaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teacup
  • Nu online

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2022 @ 13:00:
[...]

toevallig gisteravond onderstaand filmpje gezien daarover: wat kan Duitsland leveren qua Leopard, heeft Ukraine er wat aan en komt het eigenlijk wel op tijd?
Inderdaad de Leopard 1.

YouTube: Leopards for Ukraine: Scrap or Wunderwaffe?

Twee zielen een gedachte. Voor die Leopard I (trouwens ook voor de Marder) is training nodig. Afhankelijk van de upgrades die de aangeboden exemplaren hebben.

Ook munitie voor de Leopard I is een ding, die wordt dacht ik in Brazilië nog wel gemaakt, maar zou in Europa niet op voorraad zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door teacup op 21-04-2022 13:06 ]

Pagina: 1 ... 151 ... 254 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Specifieke topic regels
• Geen ongefundeerde speculaties over WW3
• Geen gelukszoekers vs. vluchtelingen of vluchtelingen vs. huisvesting
• Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
• Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
• Geen propaganda talking points of desinformatie, check je bronnen.
• Hieronder vallen ook bijvoorbeeld de "afspraak" over NAVO lidmaatschap van Oost-Europese landen.
• Russische "media" zoals Russia Today (RT) is geen bron en is hier niet meer welkom.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
• Post s.v.p. vliegbewegingen in dit topic, het voegt weinig toe aan dit topic en is vaak alleen speculatief. Alleen als het echt relevant is, dan zien we graag een motivatie.

Andere topics
Verschillende fronten:
Het Krim front
Het Donbass front
Het Chernihiv-Charkiv front
Het Kyiv front

Verbreding en verdieping:
MH17: De weg richting daders en mogelijke berechting
Sancties tegen Rusland: actualiteit en achtergronden
[ZT] Russisch-Westerse verhoudingen deel 3
Wapensystemen en effectiviteit

Overig: