De oorlog in Oekraïne - deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 148 ... 254 Laatste
Acties:
  • 1.986.374 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• teacup
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 06:34

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

vso schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 22:58:
[...]

Is dat niet getrokken zooi en die dingen verplaats je wellicht niet 1.2.3 ??? + hoe zit het dan met die getrokken AN-radar meuk ?

UA heeft ook zelf proppeled Artillerie gekregen .. hoop dat die snel naar het front kunnen ..
@vso en @PLAE Het mooie van die M-777 howitzer is dat ze "licht" genoeg is om gelift te worden door een.... MI-17. Dit maakt het Amerikaanse plan ook best wel stoer.

Het maakt een soort "spookatillerie" zo is ze er, zo is ze er niet. Een setup waarmee de Russen best wel horentjesdol zijn te maken.

Edit: linkje waarin wordt benoemd dat die howitzer onder helicopters worden rondgesjouwd. En nog een beter linkje.

[ Voor 36% gewijzigd door teacup op 20-04-2022 07:28 ]

Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Butler
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-09 13:06
De website euronews heeft een item over de twintig meest impactvolle foto's van de oorlog gemaak... Powerfull stuff.

at your service

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
teacup schreef op woensdag 20 april 2022 @ 05:47:
[...]

@vso en @PLAE Het mooie van die M-777 howitzer is dat ze "licht" genoeg is om gelift te worden door een.... MI-17. Dit maakt het Amerikaanse plan ook best wel stoer.

Het maakt een soort "spookatillerie" zo is ze er, zo is ze er niet. Een setup waarmee de Russen best wel horentjesdol zijn te maken.
De luchtafweer is wel een dingetje.

Maar Oekraïne doet veel dingen anders, ik sluit niet uit dat ze achter een SUV, bestelbus of traktor belanden. Alleen remmen is een dingetje (lucht remmen).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Ben de tel kwijt, hoeveelste ultimatum voor Marioepol is dat nu al?
Russia issues fresh ultimatum to Ukrainian troops in Mariupol - report

The Russian Defence Ministry has given Ukrainian fighters, who are in an industrial complex in the besieged port city of Mariupol, a fresh ultimatum, according to a Reuters report.

"Russia's armed forces, based purely on humanitarian principles, again propose that the fighters of nationalist battalions and foreign mercenaries cease their military operations from 1400 Moscow time on 20th April and lay down arms," the Russian Defence Ministry said.

Not a single Ukrainian soldier accepted the same offer on Tuesday, the ministry said in a statement.

Russian-backed fighters are reportedly trying to storm the Azovstal steelworks in Mariupol where Ukrainian troops and civilians are said to be holding out.

In a post on Telegram, the Mariupol City Council said that despite the advantage of the many Russian troops in the city, they still have not been able to take Mariupol, and so "they want to level" the steel plant.

It further said that Russia was not deterred by the fact that civilians are also taking refuge in the complex.

Ukrainian President Zelensky said the situation remained "as tough as possible without any changes", and the fate of tens of thousands of civilians remains unknown.
Bron (BBC live, 3:22): https://www.bbc.co.uk/news/live/world-europe-61157670

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Louwke
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09:24
Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2022 @ 07:54:
Ben de tel kwijt, hoeveelste ultimatum voor Marioepol is dat nu al?

[...]

Bron (BBC live, 3:22): https://www.bbc.co.uk/news/live/world-europe-61157670
"Russian Defence Ministry, go fuck yourself"

Untappd: Louwke80

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Het probleem van de "bied overgave en veilige aftocht aan, schiet iedereen dan alsnog dood en ontken achteraf alles" is dat het maar een keer werkt. Behalve wat Westerse "experts" die nog steeds geloven in een Rusland dat zich aan een afspraak houdt trapt niemand daar nog in.

[ Voor 3% gewijzigd door IJzerlijm op 20-04-2022 08:06 ]

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-10 08:16
IJzerlijm schreef op woensdag 20 april 2022 @ 08:05:
Het probleem van de "bied overgave en veilige aftocht aan, schiet iedereen dan alsnog dood en ontken achteraf alles" is dat het maar een keer werkt. Behalve wat Westerse "experts" die nog steeds geloven in een Rusland dat zich aan een afspraak houdt trapt niemand daar nog in.
Ik geloof helemaal niets van die veilige corridors van de Russen. Ik heb het al meermalen herhaald, maar sinds Debaltseve (2015) en Ilovaisk (2014) moet je als militair niets, maar dan ook niets geloven omtrent "veilige aftocht" en garanties die Rusland geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
In Marioepol lijkt het nu echt zo goed als over te zijn
https://www.rtlnieuws.nl/...upday&utm_medium=referral
pro_6or schreef op woensdag 20 april 2022 @ 00:40:
Canada gaat ook M777 howitzers sturen. Naast een contingent royal mounted police. Of toch iig 1 van deze 2.

[Embed]

Waarom nou juist deze Howitzer, 155mm is helemaal niet handig.

Of gaat de US ook een enorme stockpile laser guided ammunition meesturen?
Volgens mij zag ik hier gisteren een post dat er 40.000 granaten bij zitten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Prosac schreef op woensdag 20 april 2022 @ 08:16:
[...]

Ik geloof helemaal niets van die veilige corridors van de Russen. Ik heb het al meermalen herhaald, maar sinds Debaltseve (2015) en Ilovaisk (2014) moet je als militair niets, maar dan ook niets geloven omtrent "veilige aftocht" en garanties die Rusland geeft.
Ook als burger niet, overigens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sugarlevi01
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Family Guy schreef op woensdag 20 april 2022 @ 05:29:
[...]

The hell gebeurt hier? Eronder nog zo'n filmpje.
Volgens een reddit post zitten ze eens niet in het luchtledige te schieten. En krijgen ze tegenvuur van links om de hoek.

Ziet er alleen niet zo uit gezien de achteloosheid waarmee ze daar rondlopen en staan.

De eerste wordt in de arm geschoten. De tweede man dacht wel even het wapen van de eerste op te kunnen gaan pakken en wordt in de billen geschoten.

[ Voor 3% gewijzigd door sugarlevi01 op 20-04-2022 08:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Ik zie veel rehashes van nieuws over dat voorraden nu nog steeds bijna op zijn en niet waarom het nu ‘echt zo goed als over’ is.

/edit:
https://www.ukrinform.net...-from-mariupol-today.html
“A humanitarian corridor from Mariupol was approved on April 20, 2022. Considering the humanitarian catastrophe in Mariupol, we are focusing efforts on this direction today. We have preliminarily agreed on a humanitarian corridor for women, children and the elderly,” Vereshchuk told.

In her words, the evacuation column will use the following route: Mariupol-Manhush-Berdiansk-Tokmak-Orikhiv-Zaporizhzhia.
Hopen dat dit goed gaat.

[ Voor 39% gewijzigd door YakuzA op 20-04-2022 08:52 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Wauw dit zou het gevecht nog wel eens kunnen wijzigen.

Alhoewel dit best wel eens als "reden" gebruikt kunnen worden om toch te stoppen ??? goed voor UA natuurlijk. Laten we hopen dat dit waar is en als een lopend vuurtje door gaat.

Tja dit is ook wel een beetje "mosterd na de maaltijd"

Gevoels matig zijn er velen 10.000de burgers (ik durf het niet eens op te zoeken/verzamelen over na te denken) geraakt en nu gaan we boos worden ??? Beetje laat

Tja vanalles

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

vso schreef op woensdag 20 april 2022 @ 08:36:
[Twitter]
Gevoels matig zijn er velen 10.000de burgers (ik durf het niet eens op te zoeken/verzamelen over na te denken) geraakt en nu gaan we boos worden ??? Beetje laat
"State sponsor of Terrorism" is vanuit de VS simpelweg een stap om meer sancties op te kunnen leggen:
Wikipedia: State Sponsors of Terrorism (U.S. list)

(volgens mij gaf dit o.a. ook meer mogelijkheden om andere bedrijven/landen te straffen die de sancties ontwijken)

[ Voor 8% gewijzigd door YakuzA op 20-04-2022 08:46 ]

PSN

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Rubberen
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 08:42
We zitten met de grootste militaire dreiging sinds WOII. Je zou denken dat het niet erger meer kan, echter slaagt Europa er in om toch de neiging voor interne zelfdestructie niet los te kunnen laten.

Ik verwijs naar 24 april, namelijk de dag van de resultaten van de franse verkiezingen. Macron Vs Le Pen.
Wissel van staatshoofd is in crisis situatie al niet z'n goed idee naar mijn persoonlijke mening, tenzij de zittende partij er een waar zooitje zou van maken, wat in dit geval naar mijn mening niet zo is.

Zoals ik het zie is naast Putin, Le Pen zowat het 2de grootste gevaar waar Europa mee te maken zou kunnen hebben:
- Ze is euro sceptisch en ze steek dit niet onder stoelen of banken. Frexit staat zowaar op haar planning.
- Ze zou blijkbaar graag in de voetstappen van Charles de gaulle treden, aangezien ze Frankrijk wil loskoppelen van de NATO..
- Ze heeft ook al aangeven dat na de Oekraïne crisis, ze voorstander is om de relatie met Rusland zo snel mogelijk terug op te bouwen.

Je zou denken dat deze dame geen stemmen kan halen met deze ideeën. Wel verkeerd gedacht dus.. Bij de laatste polls te zien zal het toch een ware race worden tussen Macron en Le Pen. Werkelijk ongelofelijk!!

Laat ons hopen dat Macron de verkiezingen wint. Indien anders, zijn de gevolgen niet te overzien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

@YakuzA oke dat is wel intressant, dat geeft inderdaad een ander perspectief

trouwens over ander perspectief gesproken

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FQxL1CsXIAIHzDY?format=jpg&name=small

der zijn zoveel schrikbarende zaken / meme's
- sleep wel son there are no tractors onder your bed
- vliegveld blackhole
- of de artikel 5 meme
en de lijst word langer en langer

Dit is zo erg zwart/wit bijna op het letterlijk good cop/bad dat het eng is.

[ Voor 7% gewijzigd door vso op 20-04-2022 09:19 ]

Tja vanalles

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Skybullet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07:23
Er is echt helemaal niks geks aan het alvast (deels) camoufleren van je voertuig op een veilige locatie voor vertrek om dan later ergens bij aankomst op een locatie met hogere dreiging sneller afgecamoufleerd je stelling in te nemen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:19
vso schreef op woensdag 20 april 2022 @ 09:12:
@YakuzA oke dat is wel intressant, dat geeft inderdaad een ander perspectief

trouwens over ander perspectief gesproken

[Twitter]
[Afbeelding]

der zijn zoveel schrikbarende zaken / meme's
- sleep wel son there are no tractors onder your bed
- vliegveld blackhole
- of de artikel 5 meme
en de lijst word langer en langer

Dit is zo erg zwart/wit bijna op het letterlijk good cop/bad dat het eng is.
Die dingen hebben zo lang buiten gestaan dat de ooievaars de nesten erop hebben zitten maken. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rzarect0r
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 08:59
[Twitter]
Alhoewel dit best wel eens als "reden" gebruikt kunnen worden om toch te stoppen ??? goed voor UA natuurlijk. Laten we hopen dat dit waar is en als een lopend vuurtje door gaat.

[Twitter]
Zover ik weet wordt er in Zaporizhia uberhaupt niet gevochten (mijn oom is daar nog). Wel veel gewonden/vluchtelingen uit Mariupol

[ Voor 22% gewijzigd door Rzarect0r op 20-04-2022 09:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Skybullet schreef op woensdag 20 april 2022 @ 09:17:
Er is echt helemaal niks geks aan het alvast (deels) camoufleren van je voertuig op een veilige locatie voor vertrek om dan later ergens bij aankomst op een locatie met hogere dreiging sneller afgecamoufleerd je stelling in te nemen.
hoe wil je camoufleren tegen een Warmte/IR/4k HD beeld ??? twitter/youtube/telegram staat vol met posts/vids waarbij dit niet effectief blijkt te zijn
Gisteren (rond 00:00 nog een kanaal gepost met per dag een resume van deze events ..

En wat er momenteel aangevoerd word naar UA gaat dit er niet beter op maken, als Rus maak je imho steeds minder kans om te overleven.

Dit is imho het VDV verhaal maar dan in extreme vorm ..
Rzarect0r schreef op woensdag 20 april 2022 @ 09:27:
[...]
Zover ik weet wordt er in Zaporizhia uberhaupt niet gevochten (mijn oom is daar nog). Wel veel gewonden/vluchtelingen uit Mariupol
Sterkte voor je oom !! hopen dat als alles over is je hem kan omhelsen !!!!

Dat word er ook gezegd ;) de russen hebben geen zin ;) dat is goed
DoubleDutch schreef op woensdag 20 april 2022 @ 09:21:
Die dingen hebben zo lang buiten gestaan dat de ooievaars de nesten erop hebben zitten maken. :P
:) resume kanaal per dag gezien ?

[ Voor 29% gewijzigd door vso op 20-04-2022 09:32 ]

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Rzarect0r schreef op woensdag 20 april 2022 @ 09:27:
[...]

Zal over Zaporizha Oblast gaan vermoed ik:
Wikipedia: Zaporizhzhia Oblast

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod

Zucht...

Ongelofelijk dat EU/VS het niet voor elkaar krijgt om gewoon een paar vliegtuigen aan Oekraïne te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubberen
vso schreef op woensdag 20 april 2022 @ 09:29:
[...]

hoe wil je camoufleren tegen een Warmte/IR/4k HD beeld ??? twitter/youtube/telegram staat vol met posts/vids waarbij dit niet effectief blijkt te zijn
Gisteren (rond 00:00 nog een kanaal gepost met per dag een resume van deze events ..
Vreemde opvattingen weer. Met jouw aanname kunnen we evengoed ieder militair voertuig wit schilderen, want ja de camera's zien toch alles? Terwijl kunnen we nog kosten uitsparen want witte verf is goedkoper dan groene?

Het doel van camouflage is om het de vijand zo moeilijk mogelijk maken om gespot te worden, zie definitie hieronder.

Verder zijn warmtecamera's enkel van nut bij schemer of nachttoepassing. En die detecteren zoals de naam het ook al aangeeft enkel warmte.

Camouflage of verhulling is het zodanig toepassen van kleur, tekening en vorm dat een normalerwijs zichtbaar object tegen zijn achtergrond verdwijnt of moeilijker wordt herkend. Er is bij camouflage dus sprake van gezichtsbedrog.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Rubberen schreef op woensdag 20 april 2022 @ 09:40:
[...]

Verder zijn warmtecamera's enkel van nut bij schemer of nachttoepassing. En die detecteren zoals de naam het ook al aangeeft enkel warmte.
Dat is niet waar.

De camouflage op de trucks valt behoorlijk tegen, dat kan echt wel beter inderdaad. Ik denk dat ze bang zijn voor drones overigens, die worden nog wel eens met een tablet gebruikt. Onder die omstandigheden kan camouflage redelijk helpen (mits er geen zon staat en je wat beter je best doet dan op de bovenstaande foto).

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzarect0r
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 08:59
Oja, vergeten dat het natuurlijk een regio/provincie is 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 30-09 15:37

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Indoubt schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 23:41:
[...]En als je een tankeenheid moet uitschakelen dan doe je dat met fosfor.[...]
Is het gebruik daarvan niet in strijd met de Geneefse Conventie? Of bedoel je iets anders dan Willy Pete?

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldgrumpy
  • Registratie: September 2013
  • Nu online
RoD schreef op woensdag 20 april 2022 @ 09:39:
[Embed]
Zucht...

Ongelofelijk dat EU/VS het niet voor elkaar krijgt om gewoon een paar vliegtuigen aan Oekraïne te geven.
Misschien is dat ook gewoon de officiële communicatie en is de realiteit anders(laten we hopen)
De vraag is ook wat zijn "spare parts" in die zin.
Misschien dus bedoeld om Rusland niet de mogelijkheid te geven om moeilijk te doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

nst6ldr schreef op woensdag 20 april 2022 @ 09:45:
[...]

Dat is niet waar.

De camouflage op de trucks valt behoorlijk tegen, dat kan echt wel beter inderdaad. Ik denk dat ze bang zijn voor drones overigens, die worden nog wel eens met een tablet gebruikt. Onder die omstandigheden kan camouflage redelijk helpen (mits er geen zon staat en je wat beter je best doet dan op de bovenstaande foto).
Kan me voorstellen dat er beperkte scenario's zijn waar dit handig is (zoals wanneer er met een "goedkope" drone wordt gescout en je deze wagens in een bosrand hebt gezet), dan is er best wel iets voor te zeggen om het op z'n minst te proberen, in het beste geval wordt (een deel van) het konvooi dan niet geteld. Die takken kosten niks en de arbeid ook niet, ik zou liever hebben dat mijn manschappen het op z'n minst proberen dan dat ze zich naast de truck kapot zuipen van verveling/spanning. (nou mogen die Russen zich van mij prima kapot zuipen hoor, trouwens).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:54

Spotmatic

Ken sent me

[Embed]
Zucht...

Wat als het eigenlijk wel is gebeurd (dus er zijn vliegtuigen geleverd), maar dit bericht bedoeld is om twijfel bij de Russen te zaaien? FUD is een krachtig hulpmiddel.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

[Embed]
Zucht...

Er zijn geluiden dat het wel gelukt is Slov.... anderzijds er zijn s400 AA door de russen neergezet die zullen eerst uitgeschakeld moeten worden! dus schuif het onder Fog of War
Blaat schreef op woensdag 20 april 2022 @ 09:51:
[...]
Is het gebruik daarvan niet in strijd met de Geneefse Conventie? Of bedoel je iets anders dan Willy Pete?
Dat is het deels, maar er zijn teveel zaken waar de conventie niet ge-eerd word dat dit een extra krijtstreepje onderaan de lijst is :(

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDutch
[...]

:) resume kanaal per dag gezien ?
Nee niet gezien. :?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Skybullet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07:23
[...]

En wat er momenteel aangevoerd word naar UA gaat dit er niet beter op maken, als Rus maak je imho steeds minder kans om te overleven.
Omdat elke vorm van camouflage in bijna alle gevallen beter is dan helemaal geen camouflage. Dat is toch niet zo lastig te begrijpen ? Anders kunnen we hier maar meteen stoppen met voertuigen en uniformen in camouflage print/verf uit te geven. En waarom heb ik nu dan een vlekkenpak aan :+

En nee idd, niet elke camouflage vorm werkt even goed tegen moderne thermal camera's etc, maar die zijn daar nu helemaal niet zo veel in gebruik als de meesten hier denken.

Afbeeldingslocatie: https://www.ivd.nl/binaries/medium/content/gallery/ivd/content-afbeeldingen/ivd.cv90.web.d180215ge2054-1920.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08:08
pro_6or schreef op woensdag 20 april 2022 @ 00:40:
Canada gaat ook M777 howitzers sturen. Naast een contingent royal mounted police. Of toch iig 1 van deze 2.

[Embed]

Waarom nou juist deze Howitzer, 155mm is helemaal niet handig.

Of gaat de US ook een enorme stockpile laser guided ammunition meesturen?
155mm is de NATO-standaard. Ik vermoed dat daarom er genoeg munitievoorraad zal zijn, dat ieder NATO-lid dit wel kan leveren. Ik dacht dat het Warschaupact vooral 152mm had. Geen idee of Polen of Tsjechië daar nog een grote voorraad van hebben liggen.

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prosac
[Twitter]
Dit soort berichtjes verschijnen wel vaker sinds maart en het vastlopen van de speciale operatie. Soldaten die niet wilden landen in Odessa, stakingen over de grens rondom Belgorod, maar nooit echt 100% bevestigd en er wordt gewoon gevochten.
Wel heeft RU moeite personeel te krijgen, dermate dat mannen in de republiekjes van de straat geplukt moeten worden om in dienst te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-09 19:39

Indoubt

Always be indoubt until sure

Blaat schreef op woensdag 20 april 2022 @ 09:51:
[...]

Nee, tegen tanks en voertuigen mag het gewoon worden gebruikt. Het was in mijn tijd inderdaad not done om het tegen uitgestegen infanterie te gebruiken.

Fosfor wordt ook gebruikt als rookgranaat

Volgens mij staat er ook geen verbod in de conventie anders dan dat dit soort granaten niet mag worden gebruikt tegen civiele doelen en mensen.

Het zou inmiddels met alle toevoegingen en addenda's anders kunnen zijn. Ik heb wel even gezocht maar geen addenda's gevonden die dit benoemen en van kracht zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arator
En business as usual
Bandenproducent hervat "uit noodzaak" productie in Rusland
Bandenproducent Continental heeft zijn productie in Rusland hervat. Het Duitse bedrijf doet dat naar eigen zeggen om zijn personeel tegen vervolging te beschermen.

Vorige maand had het bedrijf zijn bandenfabriek in Kaluga, ten zuidwesten van Moskou, stilgelegd. De krant 'Frankfurter Allgemeine Zeitung' meldt nu echter dat de fabriek eind vorige week weer werd opgestart.

"De huidige toestand is extreem complex voor internationaal actieve bedrijven met fabrieken in Rusland, zoals Continental", zegt het bedrijf in een statement. "Onze werknemers en managers in Rusland worden geconfronteerd met zware strafrechtelijke gevolgen als we de lokale vraag niet meer zouden beantwoorden."

De productie werd "tijdelijk en uit noodzaak" herstart, maar zou aanzienlijk lager liggen dan vroeger. Continental zegt ook geen winst te willen maken met de fabriek.
Uit de liveblog van HLN.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

IJzerlijm schreef op woensdag 20 april 2022 @ 08:05:
Het daar op volgende probleem is dat onze naïeve politici luisteren naar die "experts" en vervolgens daar naar gaan handelen.

Uiteindelijk komt dan naar buiten dat het toch niet zo netjes gegaan is, zeggen de politici "hoe zeer ze dat betreuren", maar dat ze niet beter wisten en dan is het weer klaar. Dat er dan zoveel doden zijn gevallen is "tragisch", maar gelukkig is het niet het eigen electoraat. En tja, actief ingrijpen, dan hebben we de poppen pas echt aan het dansen. Verrassing: de dansvoorstelling is al lang begonnen, we hebben het alleen nog niet in de gaten.

Ik heb zo'n naar voorgevoel dat Mariupol, specifiek Azovstal, straks wel eens het toneel kan worden waar een bepaald tactisch wapen gebruikt kan worden. Aan de andere kant, ze moeten dan nog wel een goede 2 weken stand houden en dat is heel erg lang, helemaal zonder resources.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

Kunnen dan misschien ook wel mooi bandjes maken voor wat specifieke trucks..... :N

Wat is het nut van sancties als bedrijven gewoon de boel weer kunnen opstarten door "ja, maar de locals" te zeggen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:20
Sjongejongejonge. De rug is niet eens recht, en ze staan al weer krom.

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• oldgrumpy
  • Nu online
Boycotten die handel, zou ik zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

dr.lowtune schreef op woensdag 20 april 2022 @ 10:10:
[...]

Wat is het nut van sancties als bedrijven gewoon de boel weer kunnen opstarten door "ja, maar de locals" te zeggen?
Afhankelijk van waar het bedrijf is gevestigd kan dit gevolgen hebben, in de VS en EU staat hier gewoon een dikke boete op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-10 19:37

pro_6or

amateur_60r

dr.lowtune schreef op woensdag 20 april 2022 @ 09:52:
[...]

Kan me voorstellen dat er beperkte scenario's zijn waar dit handig is (zoals wanneer er met een "goedkope" drone wordt gescout en je deze wagens in een bosrand hebt gezet), dan is er best wel iets voor te zeggen om het op z'n minst te proberen, in het beste geval wordt (een deel van) het konvooi dan niet geteld. Die takken kosten niks en de arbeid ook niet, ik zou liever hebben dat mijn manschappen het op z'n minst proberen dan dat ze zich naast de truck kapot zuipen van verveling/spanning. (nou mogen die Russen zich van mij prima kapot zuipen hoor, trouwens).
Als ik de drone beelden zie van de ontdekte voertuigen begint het eigenlijk altijd met (track)sporen door het veld/zand. Zo lang je die niet weg kan werken gaan ze je wel vinden.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

nst6ldr schreef op woensdag 20 april 2022 @ 10:14:
[...]
Afhankelijk van waar het bedrijf is gevestigd kan dit gevolgen hebben, in de VS en EU staat hier gewoon een dikke boete op.
Erhm nu wil ik niet advocaat van de duivel spelen (lees ik keur het niet goed)

Maar als dat de enige bron is van je product ??? dan kan je je toko sluiten, dat is wel flink balen dan voor het bedrijf.

edit:

mij maakt het niet uit to be honest, dat is dan een (bedrijfs)keuze geweest die minder handig uitgepakt heeft.

btw over "sancties" gesproken

nu eerste "effect" gespot
In Chita, an iPhone 11 with the Sberbank app is sold for the price of an apartment

The owner estimated the mobile phone at 3 million rubles. rubles.

Sanctions in action
Chita (Ru) ligt tegen Mongolië aan en behoort niet tot de rijkere "kern" van Ru eerder het armste deel
bron: https://t.me/operativnoZSU/20087

[ Voor 38% gewijzigd door vso op 20-04-2022 10:22 ]

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

vso schreef op woensdag 20 april 2022 @ 10:17:
[...]

Maar als dat de enige bron is van je product ??? dan kan je je toko sluiten, dat is wel flink balen dan voor het bedrijf.
Er zitten altijd risico's aan ondernemen, dat zag je ook bij de horeca in de pandemie. Dat we gewend zijn om overal een vangnet voor te hebben maakt onze verwachtingen mijn inziens soms wat onrealistisch. Niet alleen op militair vlak dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:20
[...]

edit:

mij maakt het niet uit to be honest, dat is dan een (bedrijfs)keuze geweest die minder handig uitgepakt heeft.
Zijn wel meer bedrijven die de toko kunnen sluiten. Azov Staal bijvoorbeeld... waar gehakt wordt vallen spaanders.

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
De NYT heeft een artikel over het leveren van zwaarder materiaal. De Amerikanen zijn steeds minder bang voor escalatie. Ze hielden eerst ook rekening met het scenario dat Oekraïne aanvallen zou doen diep in Rusland:
American officials say the warning shows that the weapons being sent are making a big difference on the battlefield. So, for Washington at least, concerns about supplying arms that Russia might consider “escalatory” have ebbed — as has the initial worry that Ukraine will use longer-range weapons, like jet fighters, to attack Moscow itself and set off a bigger war.
En nog steeds zijn ze voorzichtig:
Officials in Washington are now grappling with how much intelligence to give the Ukrainians about bases inside Russia, given that the Ukrainians have already made small helicopter raids on Russian fuel depots. The White House has also held back on supplying some weapons that could strike Russian forces across the border, like rocket artillery, ground attack planes and medium range drones.
Volgens sommigen zijn ze te voorzichtig:
“Seven weeks ago, they were arguing over whether to give Stinger missiles — how silly does that seem now?” said retired Lt. Gen. Frederick B. Hodges, the former top U.S. Army commander in Europe. “We have been deterred out of an exaggerated fear of what possibly could happen.”
Er is behoefte aan Soviet-era spul, de VS probeert dat zelfs in India in te kopen:
The United States has also agreed to provide some 155-millimeter howitzers, along with 40,000 matching rounds, while trying to buy Soviet-standard ammunition from countries that use it, including nations outside of Europe, like Afghanistan and even India, a longstanding buyer of Russian arms.
Veel landen zijn minder open over hun bijdrages:
But nations are trying not to advertise to Moscow exactly what is being provided. France says it has supplied 100 million euros of military equipment to Ukraine, without specifying what it has sent. Some countries have no desire to goad the Russian bear.
Ze denken dat vooral de kleinere Switchblade 'kamikaze' drones effectief kunnen zijn:
Bigger armed drones, like American-made Predators or Reapers, would be difficult for Ukrainians to fly and would be easily destroyed by Russian fighter planes. But Pentagon officials said the small, portable kamikaze drones could prove more cost-effective and elusive against Russian armored convoys.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubberen
nst6ldr schreef op woensdag 20 april 2022 @ 09:45:
[...]

Dat is niet waar.

Het is minstens deels waar.

Ik spreek uit ervaring, aangezien ik op een vorige job in het kader van mensensmokkel verscheidene thermische camera's diende te testen om te gebruiken op de werkvloer. Ik spreek hier niet over particulier aan te kopen camera's, maar politie / douane wellicht zelfs op militair vlak te gebruiken camera's. Zelf heb ik 4 type's van het merk FLIRR getest. Hoewel ze aangeven dat dit altijd kan worden gebruikt, viel dit in de praktijk behoorlijk tegen. Werkt het tijdens de dag? Ik zou hier niet 'ja' op durven antwoorden.. In de nacht is het een prachtapparaat, alhoewel wij dachten dat warmte achter een object makkelijk zou worden gespot, wat in de praktijd dus ook dik tegenviel. ( glas is een bitch )

Los van bovenstaande, denk ik niet dat de russen over dergelijke kwaliteit camera's beschikken. Zeker niet na het zien van een orlav drone die uitgerust is met een particuliere te kopen camera van het merk Canon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Indoubt schreef op woensdag 20 april 2022 @ 10:07:
[...]

Nee, tegen tanks en voertuigen mag het gewoon worden gebruikt. Het was in mijn tijd inderdaad not done om het tegen uitgestegen infanterie te gebruiken.

Fosfor wordt ook gebruikt als rookgranaat

Volgens mij staat er ook geen verbod in de conventie anders dan dat dit soort granaten niet mag worden gebruikt tegen civiele doelen en mensen.

Het zou inmiddels met alle toevoegingen en addenda's anders kunnen zijn. Ik heb wel even gezocht maar geen addenda's gevonden die dit benoemen en van kracht zijn.
Zoiets ook vernomen. maar het blijft nasty spul als je het op je krijgt brand door totdat het op is .. alleen zuurstof weghalen (onder water???) dooft het .. gewoon met grofste middelen die voor handen zijn van het lichaam verwijderen .. (lees erg RAP zijn)

@Arator (hieronder) thx

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arator
vso schreef op woensdag 20 april 2022 @ 10:26:
[...]

Zoiets ook vernomen. maar het blijft nasty spul als je het op je krijgt brand door totdat het op is .. alleen zuurstof weghalen (onder water???) dooft het .. gewoon met grofste middelen die voor handen zijn van het lichaam verwijderen .. (lees erg RAP zijn)
Brandend fosfor is niet te blussen met water. Bordeauxse pap kan als blusmiddel gebruikt worden. Maar of dat een aanrader is...
Bordeauxse pap werd door Millardet ontdekt in 1885. Bordeauxse pap wordt toegepast als fungicide. Het mengsel wordt bereid door het neutraliseren van 2 delen koper(II)sulfaat-met 1 deel gebluste kalk in 100 delen water. De toepassingen van het mengsel in de landbouwsector zijn in de jaren 80 van de 19e eeuw ontdekt door de chemicus Ulysse Gayon en de botanicus Pierre-Marie-Alexis Millardet. Daarnaast werd het mengsel ook gebruikt om fosforbranden te blussen. Het vaste mengsel (waar dan toch nog wel wat water in zit) bevat ongeveer 20 massa% koper.
...
Bordeauxse pap is beslist niet een van de minst giftige fungicides. Koper is als zwaar metaal potentieel schadelijk voor de gezondheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Rubberen schreef op woensdag 20 april 2022 @ 10:24:
[...]

Het is minstens deels waar.

Ik spreek uit ervaring, aangezien ik op een vorige job in het kader van mensensmokkel verscheidene thermische camera's diende te testen om te gebruiken op de werkvloer. Ik spreek hier niet over particulier aan te kopen camera's, maar politie / douane wellicht zelfs op militair vlak te gebruiken camera's. Zelf heb ik 4 type's van het merk FLIRR getest. Hoewel ze aangeven dat dit altijd kan worden gebruikt, viel dit in de praktijk behoorlijk tegen. Werkt het tijdens de dag? Ik zou hier niet 'ja' op durven antwoorden.. In de nacht is het een prachtapparaat, alhoewel wij dachten dat warmte achter een object makkelijk zou worden gespot, wat in de praktijd dus ook dik tegenviel. ( glas is een bitch )

Los van bovenstaande, denk ik niet dat de russen over dergelijke kwaliteit camera's beschikken. Zeker niet na het zien van een orlav drone die uitgerust is met een particuliere te kopen camera van het merk Canon.
...ik snap even niet waarom je verwacht dat je dingen door ramen heen zou zien, is het je werk of niet?

Maar los daarvan, militaire inzet is puur detecteren, en identificeren doe je nog steeds met je ogen (of nachtkijken indiens 's nachts). Deze vrachtwagens - stel ze zijn goed gecamoufleerd - je prima kunnen detecteren overdags. Naast auto's zie ik ook gewoon uitstoot van schepen en helikopters overdags.

Of het nodig is, nu niet nee. Vanuit de lucht zie je overduidelijk dat dit vrachtwagens zijn. Helemaal zo in het open zie je grote onnatuurlijke schaduwen geworpen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubberen
nst6ldr schreef op woensdag 20 april 2022 @ 10:39:
[...]

...ik snap even niet waarom je verwacht dat je dingen door ramen heen zou zien, is het je werk of niet?

Maar los daarvan, militaire inzet is puur detecteren, en identificeren doe je nog steeds met je ogen (of nachtkijken indiens 's nachts). Deze vrachtwagens - stel ze zijn goed gecamoufleerd - je prima kunnen detecteren overdags. Naast auto's zie ik ook gewoon uitstoot van schepen en helikopters overdags.

Of het nodig is, nu niet nee. Vanuit de lucht zie je overduidelijk dat dit vrachtwagens zijn. Helemaal zo in het open zie je grote onnatuurlijke schaduwen geworpen worden.
- Wij deden een test of we konden zien of er zich nog iemand bevond in een vrachtwagen door vanonder een schuine hoek in de cabine te kijken. Dit werkt dus niet aangezien een raam alles afblokt.
- Wij deden ook een test om we met een thermische camera door een zeil konden kijken van een trailer gekoppeld of niet gekoppeld aan een vrachtwagen, werkt ook niet.

Kan zo nog wel even doorgaan. Maar dit zijn dus andere toepassingen dan die voor militaire doeleinden. Voor onze doelstelling konden we de thermische camera's maar beperkt gebruiken. Daarom uiteindelijk gekozen voor nachtzicht camera's.

Maar goed, we gaan iets teveel offtopic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

@Rubberen ik snap je hele punt niet, je argumenten zijn imho niet valide in deze situatie

Niet gezegd dat je onzin praat integendeel zelfs !! je uitleg is waardevol en nuttig! dus dank daarvoor _/-\o_ voor het inzicht/uitleg

Maar om het erg simpel te stellen, RU komt (nog net niet) met nerf pistolen en UA schiet met een daadwerkelijk lood teminste als ik het enorm mag overdrijven .. .. dat is wat we een beetje duidelijk proberen te maken

Ik zeg het nogmaals ik sta niet vreemd te kijken als UA zometeen de parade overneemt op het rooie plein met Zelensky op het "balkon" ..

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nst6ldr schreef op woensdag 20 april 2022 @ 10:39:
[...]

Ik kan me voorstellen dat, als de vrachtwagens achter de linies blijven, de prioriteit zou zitten bij camouflage tegen satellieten/hoogvliegende drones. Het ene moment duidelijk te zien, dan als de camera voorbij is gevlogen snel in een bos zetten zodat ze bij een volgende lastiger te vinden zijn.

Het schijnt dat het Servische leger tijdens de Kosovo oorlog dergelijke methodes gebruikte (meest beroemde geval was het luchtafweer dat de f117 neerhaalde). Ik heb geen idee hoe goed/slecht dat tegenwoordig tegen de modernere speurders werkt.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2022 11:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bloody
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 02-10 17:58

bloody

0.000 KB!!

vso schreef op woensdag 20 april 2022 @ 10:49:

Maar om het erg simpel te stellen, RU komt (nog net niet) met nerf pistolen en UA schiet met een daadwerkelijk lood teminste als ik het enorm mag overdrijven .. .. dat is wat we een beetje duidelijk proberen te maken
Vooralsnog gooien Russische strategische bommenwerpers de zwaarste bunkerbusters die ze hebben op Marioupol. Boeit ze ook niets dat burgers omkomen.

nope

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Rubberen
@Rubberen ik snap je hele punt niet, je argumenten zijn imho niet valide in deze situatie

Niet gezegd dat je onzin praat integendeel zelfs !! je uitleg is waardevol en nuttig! dus dank daarvoor _/-\o_ voor het inzicht/uitleg

Ik zeg het nogmaals ik sta niet vreemd te kijken als UA zometeen de parade overneemt op het rooie plein met Zelensky op het "balkon" ..
Mijn WTF gehalte bij jouw comments blijft alleen maar de lucht in gaan. Misschien moet je even een quote van de post maken waar mijn argumenten niet valide zijn? Gaat het over de camouflage? Zoja, meerdere personen onder wie ikzelf hebben je al uitgelegd wat het nut van camouflage is. Wat begrijp je er nu nog niet van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

bloody schreef op woensdag 20 april 2022 @ 10:52:
[...]
Vooralsnog gooien Russische strategische bommenwerpers de zwaarste bunkerbusters die ze hebben op Marioupol. Boeit ze ook niets dat burgers omkomen.
Dat is niks nieuws .. maar als je de bodem van het vat bereikt en je wilt toch je doel bereiken moet je gooien met wat je nog over hebt ..

Maar het is nog te vroeg om conclusies zoals dit te trekken:

Kat in het nauw kan rare sprongen maken, en helaas kunnen ze erg vervelend zijn.
edit:

toevoeging

Correctie: dit is geen conclusie maar een gedachte .
Rubberen schreef op woensdag 20 april 2022 @ 10:53:
[...]
Mijn WTF gehalte bij jouw comments blijft alleen maar de lucht in gaan. Misschien moet je even een quote van de post maken waar mijn argumenten niet valide zijn? Gaat het over de camouflage? Zoja, meerdere personen onder wie ikzelf hebben je al uitgelegd wat het nut van camouflage is. Wat begrijp je er nu nog niet van?
jammer dat je over de waardering van je argumenten heen stapt. het is de toon van de muziek die voor mij anders dwingt te stoppen wat ik jammer zou vinden.

Zoals je zelf opmerkt(te) je kan ze net zo goed wit verven, wit = voor sneeuw omstandigheden .. dat snappen we allemaal.

Als we het on topic houden, er zijn zoveel filmpjes waar russen elke tacktiek proberen die ze kennen, ingraven, in het bos verstoppen (onder bomen) noem het maar op en ze worden allemaal weggevaagd

Wat is dan nog de discussie die zie ik niet

[ Voor 46% gewijzigd door vso op 20-04-2022 11:10 ]

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stefanass
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:05
Mijn schoonfamilie is nog steeds in Odessa, schoonvader moest naar het ziekenhuis gisteren.

Opvallend was dat het er heel druk was met ambulances en andere voertuigen die gewonden kwamen brengen vanuit de regio Mykolaev, terwijl daar in het nieuws niet heel veel (recents) over te vinden is. Moet flink tekeer gegaan zijn, er lagen o.a. mensen in de rij die wat ledematen misten....

Iemand die toevallig iets in het nieuws voorbij heeft zien komen over Mikolaiv?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 24-09 14:16

psy

[...]

hoe wil je camoufleren tegen een Warmte/IR/4k HD beeld ???
Leuk weetje. Toen ik nog als 4-tonner chauffeur in dienst was bij de veldartillerie, deden we dat met grote jute lappen. Dit moest geheel rondom het chassis. Geen idee hoe effectief dit eigenlijk was.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:51

Qwerty-273

Meukposter

Wederom een oproep vanuit Marioepol van Commander of the 36th Marine Brigade Serhiy Volyna (al kan het ook van gisteren zijn geweest). Video via de link.
"This may be our last appeal. We are probably facing our last days, if not hours."

Commander of the 36th Marine Brigade Serhiy Volyna, stationed at Azovstal in Mariupol, appealed to the world leaders to take out civilians, wounded and defenders of the city to the territory of a third country
De Russische propaganda kanalen hebben dit natuurlijk ook opgepakt, en betwisten dat er burgers/familie aanwezig zijn….
The commander of the 36th Marine Brigade, Sergei Volyn, who is at Azovstal in Mariupol, addressed the world leaders. According to him, there are already more than 500 wounded soldiers and hundreds of civilians at the plant (we do not believe it here). He asks to arrange for them to be evacuated to third countries.

The Nazis were completely desperate, they wanted to escape from the country.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 23:02
vso schreef op woensdag 20 april 2022 @ 10:56:
[...]

Dat is niks nieuws .. maar als je de bodem van het vat bereikt en je wilt toch je doel bereiken moet je gooien met wat je nog over hebt ..

[Twitter]
Kat in het nauw kan rare sprongen maken, en helaas kunnen ze erg vervelend zijn.
edit:

toevoeging

Misschien kunnen deze bewerkingen ook eens met bewijzen worden onderbouwd.

Ik hoor op het nieuws net dat er meer dan 1000 doelen zijn bestookt afgelopen nacht.

Tegelijkertijd hoor ik hier al weken dat de Russen bijna niets meer hebben.

Heeft dat vat misschien wel een dubbele bodem?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

stefanass schreef op woensdag 20 april 2022 @ 11:04:
Mijn schoonfamilie is nog steeds in Odessa, schoonvader moest naar het ziekenhuis gisteren.

Opvallend was dat het er heel druk was met ambulances en andere voertuigen die gewonden kwamen brengen vanuit de regio Mykolaev, terwijl daar in het nieuws niet heel veel (recents) over te vinden is. Moet flink tekeer gegaan zijn, er lagen o.a. mensen in de rij die wat ledematen misten....

In de afgelopen dagen meerdere grote beschietingen op Mykolaiv geweest, en gisteren ook een ziekenhuis in Bashtanka beschoten.
16e: https://liveuamap.com/en/time/16.04.2022
17e: https://liveuamap.com/en/time/17.04.2022
18e: https://liveuamap.com/en/time/18.04.2022
19e: https://liveuamap.com/en/time/19.04.2022

Als je dan ingezoomed hebt op Nikolaiv kan je het snel terug vinden.

[ Voor 15% gewijzigd door YakuzA op 20-04-2022 11:16 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:03
Qwerty-273 schreef op woensdag 20 april 2022 @ 11:08:
Wederom een oproep vanuit Marioepol van Commander of the 36th Marine Brigade Serhiy Volyna (al kan het ook van gisteren zijn geweest). Video via de link.

[...]

De Russische propaganda kanalen hebben dit natuurlijk ook opgepakt, en betwisten dat er burgers/familie aanwezig zijn….

[...]
En het meest treurige is dat de Baudet/Engel gaan lopen retweeten onder het mom van vrijheid van meningsuiting

Nazi's tegen Nazi's 8)7 overgebleven stemmers zijn die zwakbegaafden ?

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
Je draaft nu nogal door :) Rusland is nog steeds versterkingen aan het aanvoeren en als Marioepol straks volledig ingenomen is komen daar ook weer eenheden vrij. Ze zijn nog lang niet verslagen en Oekraine mag heel blij zijn als ze de huidige posities in grote lijnen kunnen vasthouden de komende weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Tweak_ers schreef op woensdag 20 april 2022 @ 11:11:
[...]

Ik hoor op het nieuws net dat er meer dan 1000 doelen zijn bestookt afgelopen nacht.

heel lang verhaal kort geslagen dat is iedereens gok op het moment

Maar als je echt de staat wilt weten moet je eigenlijk dit topic(deel) teruglezen er zijn aanwijzingen die het vermoeden "bevestigen" maar dat is eigenlijk wat je nu concreet kan zeggen.

Maar vergeet niet dat er met een westerse gedachte & westerse docterine naar gekeken word en russen werken/denken heel anders sta niet verbaast als een soldaat bv met 1 magezijn met maar paar kogels op het front staat. en alleen in kleding is gehezen nadat tie van de straat was geplukt .. en ik zou willen dat dit een sarcastische grap zou zijn.
user109731 schreef op woensdag 20 april 2022 @ 11:17:
[...]
Je draaft nu nogal door :) Rusland is nog steeds versterkingen aan het aanvoeren en als Marioepol straks volledig ingenomen is komen daar ook weer eenheden vrij. Ze zijn nog lang niet verslagen en Oekraine mag heel blij zijn als ze de huidige posities in grote lijnen kunnen vasthouden de komende weken.
ik zal nooit beweren dat ik verstand heb van dit verhaal, tis niet alsof ik in 12 uur tijd ipv loodgieter een huistarts ben ofzo .. dus neem het aub met een lading zout ..

Maar dat gezegd ben geen rus waar de lading zout niet groot genoeg kan zijn ;) en ik ben hoopvol op de afloop

[ Voor 25% gewijzigd door vso op 20-04-2022 11:26 ]

Tja vanalles

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Rubberen
vso schreef op woensdag 20 april 2022 @ 10:56:
[...]

[Twitter]
edit:

toevoeging

[...]

jammer dat je over de waardering van je argumenten heen stapt. het is de toon van de muziek die voor mij anders dwingt te stoppen wat ik jammer zou vinden.

Zoals je zelf opmerkt(te) je kan ze net zo goed wit verven, wit = voor sneeuw omstandigheden .. dat snappen we allemaal.

Als we het on topic houden, er zijn zoveel filmpjes waar russen elke tacktiek proberen die ze kennen, ingraven, in het bos verstoppen (onder bomen) noem het maar op en ze worden allemaal weggevaagd

Wat is dan nog de discussie die zie ik niet
Misschien dat je er nog even een willekeurige tactische kaart van de vorderingen van de russen er nog eens moet bijhalen. Voor zover ik zie is bijna de volledige zuidkust ondertussen veroverd door het Russisch regime. Ook in het oosten zie ik een grote blok 'rood'.

Dus wat jij beweerd ' dat ze allemaal worden weggevaagd ' is een leuke illusie maar in de realiteit hebben de Oekraïners het enorm moeilijk om hun land te verdedigen. in en rond Kyyiv hadden ze het voordeel van de stedelijke setting. Een setting die ze dus nu niet meer hebben.

Waar de veldslagen momenteel plaatsvinden zijn we in open terrein, een enorm voordeel voor de russen:
- De russen hebben een enorme overmacht, bekijk je die kaarten eigenlijk wel die je post?
- Luchtoverwicht zal zich hier pas echt laten gelden.
- Ze hebben as we speak veel meer artilleriestukken. De tactiek scorched earth zal hier veel efficiënter zijn dan in stedelijk gebied.
-Guerrilla aanvallen waar Oekraïne op toevertrouwt zal veel moeilijker zijn, want open terrein.

Dus om met bovenstaande te weten dan iemand zien zeggen dat ' zelenski binnenkort op het rode plein zal staan', is niet enkel belachelijk maar uitermate storend. Je leeft duidelijk in een illusie.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-09 19:39

Indoubt

Always be indoubt until sure

vso schreef op woensdag 20 april 2022 @ 11:23:
[...]

heel lang verhaal kort geslagen dat is iedereens gok op het moment

Maar als je echt de staat wilt weten moet je eigenlijk dit topic(deel) teruglezen er zijn aanwijzingen die het vermoeden "bevestigen" maar dat is eigenlijk wat je nu concreet kan zeggen.

Maar vergeet niet dat er met een westerse gedachte & westerse docterine naar gekeken word en russen werken/denken heel anders sta niet verbaast als een soldaat bv met 1 magezijn met maar paar kogels op het front staat. en alleen in kleding is gehezen nadat tie van de straat was geplukt .. en ik zou willen dat dit een sarcastische grap zou zijn.

[...]

ik zal nooit beweren dat ik verstand heb van dit verhaal, tis niet alsof ik in 12 uur tijd ipv loodgieter een huistarts ben ofzo .. dus neem het aub met een lading zout ..

Maar dat gezegd ben geen rus waar de lading zout niet groot genoeg kan zijn ;) en ik ben hoopvol op de afloop
Zal best voorkomen hoor, een paar kogels een een opgelapt pak

Maar bij hoeveel van de 200.000 man?

Voorlopig schieten die russen nog alles aan gort, zoals jij het doet voorkomen is alsof je daar bijna op een terras een biertje kunt gaan pakken. Dat is momenteel ver van de werkelijkheid

Er wordt heel veel geroepen in dit topic, vaker zonder enige kennis dan met, om daar op af te gaan lijkt me voorbarig.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sugarlevi01
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Dmitri, met de vertaling van een van de vrijgegeven audiofragmenten van de SBU.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FQxuuZ7XEAE7OU2?format=png&name=900x900

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Nox
  • Laatst online: 09:23

Nox

Noxiuz

[...]

Continental maakt haar premium compounds gewoon in Duitsland. Als je de toko sluit, heel lullig, hoef je volgens mij geen loonkosten door te betalen, het is een forse afschrijving zo'n fabriek maar dan hadden ze de politieke situatie beter moeten bekijken voor ze investeerden.

Anyway, geen bandjes van Continental op de fiets volgende keer. Net als dat ik geen Lenovo laptop heb gekocht maar een HP. Je komt er nog wel, hopelijk maken programma's als Lubach e.d. gewoon duidelijk welke bedrijven nog doorgaan. Winst of geen winst, zodra ze daar doorgaan met productie en sancties ontwijken mogen ze imho daar best voor benadeeld worden.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Tweak_ers schreef op woensdag 20 april 2022 @ 11:11:
[...]

Ik heb altijd de indruk gehad dat het meer ging om "de voorraad is beperkt" dan "het raakt op".

Op zich zou het natuurlijk niet zo vreemd zijn als de Russen een deel (of zelfs het merendeel) van de voorraden gereserveerd hadden voor het geval dat de navo legers wel ingrepen (of voor een volgend stukje landjepik), en nu besloten hebben dat het risico zo beperkt is dat ze die voorraad wel kunnen aanspreken.

Vergeet ook niet dat als ze van plan waren om Kyiv plat te gooien ze nu het merendeel van die zooi beschikbaar gaan hebben voor het oost front.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2022 11:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prosac
Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2022 @ 11:49:
[...]

Ik heb altijd de indruk gehad dat het meer ging om "de voorraad is beperkt" dan "het raakt op".

Op zich zou het natuurlijk niet zo vreemd zijn als de Russen een deel (of zelfs het merendeel) van de voorraden gereserveerd hadden voor het geval dat de navo legers wel ingrepen (of voor een volgend stukje landjepik), en nu besloten hebben dat het risico zo beperkt is dat ze die voorraad wel kunnen aanspreken.
Je zou kunnen stellen dat het inzetten van de anti-scheepsraketten vanaf de Krim voor doelen in Oekraine zelf, dat ze inderdaad was voorzichtiger waren met hun kruisraketten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:26

nm, was al beantwoord.

[ Voor 7% gewijzigd door Tens op 20-04-2022 12:09 ]

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

[Twitter: https://twitter.com/micahflee/status/1516521193808875527?t=d9iF4oAWVzmrbXhCz8J8iw&s=19]
Interessant draadje over de hoeveelheid gehackte Russische instellingen en bedrijven. De hoeveelheid data is gigantisch. Het gaat veel tijd kosten om het te doorzoeken maar hier gaan we vast nog wel wat van horen de komende tijd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DoubleDutch
20 April update.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-nFi0vjcriF8NcLRTRVAl_jy0jA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vW7nfCZHCqJvk56g8Jg8eg1F.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0qUcc7e-TvrQJ578Vlt4-4CBBwI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/enFr4moxpjAkZlkXCpI3ZVCF.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoubleDutch

Gisteren toevallig RTL4,weet alleen niet of dit Mikolaiv was,maar daar waren ze in een ziekenhuis waar veel mensen zonder ledematen werden behandeld, ook veel brandwonden en natuurlijk doden opgeslagen in koel vrachtwagens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:51

Qwerty-273

Meukposter

RoD schreef op woensdag 20 april 2022 @ 12:10:
De hoeveelheid data is gigantisch. Het gaat veel tijd kosten om het te doorzoeken maar hier gaan we vast nog wel wat van horen de komende tijd.
Dat gaat wel even duren, denk eerder aan jaren om dat allemaal door gespit te krijgen en daar de juiste verbanden in bloot te leggen. Daarnaast is er ook behoorlijk wat data van het Russische leger (wie dient in welke eenheid op welk moment en was waar gestationeerd) waarmee het een stuk makkelijker wordt om oorlogsmisdaden aan groepen personen te koppelen.

Ik verwacht wel dat er ook behoorlijk wat blootgelegd gaat worden in het Westen kwa financiële relaties. En dat we daar toch nog van gaan schrikken hoe wijdverspreid dat eigenlijk allemaal is, en slaan we ons voor ons kop dat we dat niet hebben opgemerkt in al die jaren.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubberen
Het zoveelste ultimatum dat Rusland geeft naar de resterende troepen in AZOV staalfabriek, we kennen het antwoord wellicht al.. PR gezien, zou de overgave van het resterende AZOV battelion een serieuze overwinning kunnen zijn voor Rusland.

Artikel:
Rusland stelt nieuw ultimatum voor Oekraïense troepen in Marioepol
Het Russische ministerie van Defensie heeft een nieuw ultimatum gesteld voor de Oekraïense strijders die de Azovstal-fabriek verdedigen in de zwaar belegerde zuidelijke stad Marioepol. Dat bericht het persagentschap Reuters. De Russen stellen voor dat de Oekraïense strijdkrachten er woensdag de wapens neerleggen vanaf 13 uur Belgische tijd.

Bron: De tijd

Ook is er opnieuw een eventueel akkoord om burgers te evacueren, laat ons hopen..

Akkoord over humanitaire corridor uit Marioepol
Moskou en Kiev sloten een akkoord om woensdag burgers te evacueren vanuit de belegerde zuidelijke havenstad Marioepol. De evacuatie wordt de eerste sinds vorige zaterdag, meldt de Oekraïense vicepremier Irina Veresjtsjoek. De corridor is er enkel voor vrouwen, kinderen en bejaarden.

De burgemeester van Marioepol zei op de nationale televisie dat Oekraïne hoopt dat het 90 bussen kan sturen naar Marioepol woensdag om zo’n 6.000 mensen te evacueren.

Bron: De tijd.

En de lachende derde, die blijft natuurlijk lachen..

China koopt nog meer goedkope Russische steenkool
China gaat nog meer metallurgische steenkool uit Rusland aankopen. Hun import voor de staalindustrie is vorige maand al verdubbeld. Ze profiteren hierbij van een goedkoop tarief omdat verschillende kopers, zoals Japan en de EU, hun leveringen uit Rusland afbreken.

Peking trekt zich hierbij niets aan van de internationale gemeenschap die deze steun voor Rusland afkeurt. Le Yucheng, de Chinese vice-minister van Buitenlandse Zaken, prees al de 'grote veerkracht en goede bilaterale samenwerking met Rusland'.

[ Voor 23% gewijzigd door Rubberen op 20-04-2022 12:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

Rubberen schreef op woensdag 20 april 2022 @ 12:32:
Het zoveelste ultimatum dat Rusland geeft naar de resterende troepen in AZOV staalfabriek, we kennen het antwoord wellicht al.. PR gezien, zou de overgave van het resterende AZOV battelion een serieuze overwinning kunnen zijn voor Rusland.

Artikel:
Rusland stelt nieuw ultimatum voor Oekraïense troepen in Marioepol
Het Russische ministerie van Defensie heeft een nieuw ultimatum gesteld voor de Oekraïense strijders die de Azovstal-fabriek verdedigen in de zwaar belegerde zuidelijke stad Marioepol. Dat bericht het persagentschap Reuters. De Russen stellen voor dat de Oekraïense strijdkrachten er woensdag de wapens neerleggen vanaf 13 uur Belgische tijd.

Bron: De tijd

Ook is er opnieuw een eventueel akkoord om burgers te evacueren, laat ons hopen..

Akkoord over humanitaire corridor uit Marioepol
Moskou en Kiev sloten een akkoord om woensdag burgers te evacueren vanuit de belegerde zuidelijke havenstad Marioepol. De evacuatie wordt de eerste sinds vorige zaterdag, meldt de Oekraïense vicepremier Irina Veresjtsjoek. De corridor is er enkel voor vrouwen, kinderen en bejaarden.

De burgemeester van Marioepol zei op de nationale televisie dat Oekraïne hoopt dat het 90 bussen kan sturen naar Marioepol woensdag om zo’n 6.000 mensen te evacueren.

Bron: De tijd.
We weten allemaal wat er met de mannen gaat gebeuren, ook de burgers. Er was toen ooit zo’n enclave in Joegoslavië……

En die bussen vol vrouwen en kinderen, ik moet nog maar zien waar die naartoe gaan, of die niet beschoten gaan worden en of de passagiers niet “ter troost van de Heroïsche Russische bevrijders” gaan dienen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
Indoubt schreef op woensdag 20 april 2022 @ 11:33:
[...]
Er wordt heel veel geroepen in dit topic, vaker zonder enige kennis dan met, om daar op af te gaan lijkt me voorbarig.
Inderdaad. Verschillende luitjes plempen hier de ene na de andere link, tweet etc. neer zonder even naar de relevantie te kijken. "Als ik maar lekker veel post".

Hopelijk kunnen de Oekraïnse strijdkrachten de komende weken stand houden.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 12:29
Kamil Galeev:

The motivation behind Z-war is not "security", "alliances" or even political affiliation. It's the need to extinguish wrong cultural memes and impose correct ones. That's why Z-war has such a wide popular support and why Russians so easily agreed for a total war against Ukraine

https://twitter.com/kamilkazani/status/1516162437455654913

Interessante read. Geeft wel een goed beeld waarom de meeste Russen neerkijken op de Oekraine en de bewoners zien als 'minderwaardig' .

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zewatanejo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07:12

Zewatanejo

Fine Thanks!

ChojinZ schreef op woensdag 20 april 2022 @ 12:57:
Kamil Galeev:

The motivation behind Z-war is not "security", "alliances" or even political affiliation. It's the need to extinguish wrong cultural memes and impose correct ones. That's why Z-war has such a wide popular support and why Russians so easily agreed for a total war against Ukraine

Interessante read. Geeft wel een goed beeld waarom de meeste Russen neerkijken op de Oekraine en de bewoners zien als 'minderwaardig' .
Dit is inderdaad erg interessant. Ik wist dat het erg was, maar zoals hij het omschrijft leven de Russen echt in een totaal andere wereld.
Alleen al de idee dat de Russen, Oekraïne ging redden met een speciale operatie, maar dat het door het verzet van Oekraïne een oorlog is geworden beschrijft voor mij de kern van de absurditeit van het Russische wereldbeeld. Bovenal doet het me beseffen dat Rusland deze oorlog alleen maar kan verliezen, ook al kun je verwachten dat ze qua vernietiging van Oekraïne mogelijk nog verder gaan dan dat ze nu al doen.

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-10 15:01
[Embed]
Interessant draadje over de hoeveelheid gehackte Russische instellingen en bedrijven. De hoeveelheid data is gigantisch. Het gaat veel tijd kosten om het te doorzoeken maar hier gaan we vast nog wel wat van horen de komende tijd.
Grootste probleem is dat alleen mensen die de Russische taal beheersen hiermee wat kunnen gaan doen.

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

[Embed]
Als dit ruwe data is dan heb je als "puzzelaar" wel je handen vol, extraheren van zaken, database erbouwen
en eventueel metadata van plaatjes

Damm begin er maar aan .. zou er 007 achtige meuk tussen zitten? ;) hahahahaha

Maar even serieuzer stel je voor dat er bijvoorbeeld nederlanders naar voren komen (in dubieuze zin) ik heb niet veel mee gekregen van de panama papers maar volgens mij was dat niet super extreem hier ? hmm dus wel Wikipedia: Panama Papers lees ik

Nu ja mooie vondst thx voor delen !

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

*knip* offtopic

[ Voor 119% gewijzigd door polthemol op 20-04-2022 14:09 ]

Tja vanalles

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:01
ChojinZ schreef op woensdag 20 april 2022 @ 12:57:
Kamil Galeev:

Super interessant! (een verademing in deze thread waar toch wel een bepaalde mate van fascinatie voor war-pr0n lijkt te zijn, als ware deze ellendige oorlog een soort van actie-film of computer-game, maar dit terzijde).

Het lijkt idd erg op "Putin, de strenge doch rechtvaardige vader van het Russische volk, die straf geeft aan de opstandige puber, zodat deze weer in lijn gaat lopen met de rest van de familie. Wie niet wil horen moet maar voelen, met de riem erover."

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

https://www.oryxspioenkop...ocumenting-equipment.html

Daar is ie dan, de mijlpaal van 3000 visueel bevestigd vernietigde Russische voertuigen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

RoD schreef op woensdag 20 april 2022 @ 13:49:
https://www.oryxspioenkop...ocumenting-equipment.html

Daar is ie dan, de mijlpaal van 3000 visueel bevestigd vernietigde Russische voertuigen.
3300 tweet hij net

Ben best wel benieuwd naar de stat(s) van derglijke observaties .. ook de UA kant btw

Blijf me toch verbazen van de enorme verschil dat UA gemaakt met "maar" 8 jaar training oid en dat is dan inclusief je legerleiding van "russische docterine" naar "westers" (lees UA eigen docterine) ..

offtopic:
dan vraag ik me wel af waarom andere "oorlogen" wellicht wat minder postitief ging voor het westen, immers dat is het anti geluid wat je hier ook vaak hoort (doelend op afganistan enzv)

Alhoewel .. denk dat "terrein" ook best wel scheelt.

Ik zie kaarten waar ze trachten bij Marioepol te komen voor hulp ??

Azov: 'We are maybe facing our last days, if not hours'
"We are maybe facing our last days, if not hours".
🇺🇦 A commander for the Ukrainian marines in the besieged city of Mariupol appeals to western leaders to help extract his forces before they are overcome by Russian troops.

[ Voor 20% gewijzigd door vso op 20-04-2022 14:05 ]

Tja vanalles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:12
vso schreef op woensdag 20 april 2022 @ 13:58:
Blijf me toch verbazen van de enorme verschil dat UA gemaakt met "maar" 8 jaar training oid en dat is dan inclusief je legerleiding van "russische docterine" naar "westers" (lees UA eigen docterine) ..
Ukraine heeft een aantal andere voordelen tov Rusland:
- hogere kwaliteit troepen / officieren
- hogere moraal
- thuisvoordeel
- verdedigen
- westerse inlichtingen

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:26
https://www.bloomberg.com...-fearing-global-isolation, met de volgende samenvatting van het NOS liveblog:
'Top binnen Kremlin noemt oorlog catastrofale fout'

Binnen de top van het Kremlin wordt het besluit van president Poetin om Oekraïne binnen te vallen in twijfel getrokken, meldt Bloomberg. Sommige leden van de kring rond Poetin vinden dat de Russische invasie een "catastrofale fout was die het land jarenlang in de problemen zal brengen", vertellen tien verschillende bronnen aan het Amerikaanse persbureau.

De bronnen zeggen ook dat deze top binnen het Kremlin het kansloos acht dat de Russische leider van koers gaat veranderen. Sommigen in Poetins kring zouden vrezen dat hij zijn toevlucht zou kunnen nemen tot kernwapens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Denk meer dat nadat Poetin zijn zin heeft en half oekranie afgeslacht heeft voor dat stukje land wat hij wilt bezetten ivm grondstoffen.
Dat daarna de boel natuurlijk niet ophoud, want ja...de sancties gaan op een gegeven moment zijn tol eisen en Rusland raakt economisch meer en meer in de problemen + import loopt leeg.
Dan zie ik het nog wel eens voor me dat hij vind dat de landen die de sancties tegen hen opgezet hebben een keuze krijgen.

Of haal de sancties weg want ons volk leid eronder, of ga ten onder want met die sancties zal Rusland het niet overleven op de wereld en dreigt dus met het nuken van landen.

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alvanosa
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-09 18:48
Xtr3me4me schreef op woensdag 20 april 2022 @ 14:14:
[...]

Denk meer dat nadat Poetin zijn zin heeft en half oekranie afgeslacht heeft voor dat stukje land wat hij wilt bezetten ivm grondstoffen.
Dat daarna de boel natuurlijk niet ophoud, want ja...de sancties gaan op een gegeven moment zijn tol eisen en Rusland raakt economisch meer en meer in de problemen + import loopt leeg.
Dan zie ik het nog wel eens voor me dat hij vind dat de landen die de sancties tegen hen opgezet hebben een keuze krijgen.

Of haal de sancties weg want ons volk leid eronder, of ga ten onder want met die sancties zal Rusland het niet overleven op de wereld en dreigt dus met het nuken van landen.
Meh nukes, dat dreigen heeft alleen geen effect meer.

PSN: Alvanosa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Alvanosa schreef op woensdag 20 april 2022 @ 14:32:
[...]

Meh nukes, dat dreigen heeft alleen geen effect meer.
In het begin van dit conflict maakte ik me daar wel druk om maar nu is het meer het gevoel dat blaffende honden niet bijten en haal ik m'n schouders maar op. Maar de NOS wil dit graag dit beeld nog graag verspreiden voor de clicks denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prosac
Rusland/Poetin heeft inmiddels zo vaak gedreigd met nukes, dat vrijwel iedereen zijn schouders er over ophaalt. Het dreigen helpt ook geen meter bij het stoppen van de NAVO aanvraag van Zweden en Finland. Het stopte geen enkele wapenleverantie. Het enige dat hij over heeft is ze daadwerkelijk gebruiken.
En waarom zou hij dat doen? Daar wint hij helemaal niks meer mee.

[ Voor 9% gewijzigd door Prosac op 20-04-2022 14:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Prosac schreef op woensdag 20 april 2022 @ 14:36:
Rusland/Poetin heeft inmiddels zo vaak gedreigd met nukes, dat vrijwel iedereen zijn schouders er over ophaalt. Het dreigen helpt ook geen meter bij het stoppen van de NAVO aanvraag van Zweden en Finland. Het stopte geen enkele wapenleverantie. Het enige dat hij over heeft is ze daadwerkelijk gebruiken.
Heeft er maar 1 nodig om de wereld in schok te brengen. Maar waar die hij dropt is een 2e.
Maar goed, dreigen heeft ie vaker gedaan maar als een last resort mocht alles tegen gaan zitten en niks meer werkt, zie ik die mafklapper ze nog gebruiken ook.

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanta
  • Nu online

Fanta

FordPerformance™️

Prosac schreef op woensdag 20 april 2022 @ 14:36:
Wie zegt dat hij ze niet zou gebruiken? Ik zag hier van de week (volgens mij gisteren) beelden voorbij komen van de explosie n.a.v. het bombardement op een ziekenhuis bij Mariupol. Ik heb er niet veel verstand van, maar volgens mij was deze bom niet zoveel minder dan een tactisch kernwapen. Als je zulke bommen op een ziekenhuis durft te laten vallen, is de stap naar een tactisch kernwapen volgens mij niet eens meer zo groot.

Daily driver | Ford Fanta ST | 280pk 420Nm | Orange Fury | Performance Pack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:23

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Xtr3me4me schreef op woensdag 20 april 2022 @ 14:14:
[...]
Die grondstoffen zijn leuk en aardig maar als oom China niet investeerd komt men daar niet bij. LPG / olie leiding, schepen, raffinaderij in of nabij conflict/bezet gebied openen kent ook wel wat risico :P

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
Fanta schreef op woensdag 20 april 2022 @ 14:45:
[...]

Als je zulke bommen op een ziekenhuis durft te laten vallen, is de stap naar een tactisch kernwapen volgens mij niet eens meer zo groot.
Rusland durft alles te gebruiken behalve een kernwapen, als ze dat hadden gewild, hadden ze dat imho allang gedaan in Mariupol of op 1 van de andere onwillige steden om een punt te maken of Oekraine te dwingen tot overgave.
kernwapens = zelfdestructie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fanta
  • Nu online

Fanta

FordPerformance™️

Prosac schreef op woensdag 20 april 2022 @ 14:51:
[...]

Rusland durft alles te gebruiken behalve een kernwapen, als ze dat hadden gewild, hadden ze dat imho allang gedaan in Mariupol of op 1 van de andere onwillige steden om een punt te maken of Oekraine te dwingen tot overgave.
kernwapens = zelfdestructie.
Ik vraag me echt af of dat zo werkt. Wat is het verschil in kracht tussen de bom op dat ziekenhuis naast Azovstal en het lichtste kernwapen wat ze in hun arsenaal hebben? Ligt dat echt nog zo ver uit elkaar, dat de hele wereld direct weet dat er een kernwapen is gebruikt? Hoe en door wie wordt dat überhaupt geïdentificeerd en geverifieerd? Oprechte vraag, geen stellingname.

Daily driver | Ford Fanta ST | 280pk 420Nm | Orange Fury | Performance Pack

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-09 20:32
Fanta schreef op woensdag 20 april 2022 @ 14:55:
[...]

Ik vraag me echt af of dat zo werkt. Wat is het verschil in kracht tussen de bom op dat ziekenhuis naast Azovstal en het lichtste kernwapen wat ze in hun arsenaal hebben? Ligt dat echt nog zo ver uit elkaar, dat de hele wereld direct weet dat er een kernwapen is gebruikt? Hoe en door wie wordt dat überhaupt geïdentificeerd en geverifieerd? Oprechte vraag, geen stellingname.
Bij een kernwapen komt er radioactieve straling vrij. Dat is prima te meten. Zie Tsjernobyl waar ook op grote afstand straling werd gemeten. Rusland kan dit niet 'stiekem' inzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
Fanta schreef op woensdag 20 april 2022 @ 14:55:
[...]

Wat @honey zegt, een kernwapen valt gewoonweg niet te ontkennen. Je kunt ook niet wijzen naar Oekraine dat het dan wel gebruikt zou hebben, zoals ze bij chemische aanvallen in Syrie altijd de rebellen beschuldigden.
Natuurlijk is een superbom of zo'n brandstofbom in sommige gevallen net zo krachtig als een mininuke, desondanks zit bij kernbommen gewoonweg een psychologische grens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bloody
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 02-10 17:58

bloody

0.000 KB!!

Het gebruik van een kernwapen in Mariupol is ook vrij onhandig, want dat zorgt meteen dat de zo gewilde landbrug naar de Krim voor een goede tijd onbruikbaar is ivm de straling.

nope

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-10 17:11

FunkyTrip

Funky vidi vici!

olafmol schreef op woensdag 20 april 2022 @ 13:48:
Super interessant! (een verademing in deze thread waar toch wel een bepaalde mate van fascinatie voor war-pr0n lijkt te zijn, als ware deze ellendige oorlog een soort van actie-film of computer-game, maar dit terzijde).
Heel nihilistisch gezegd *is* het voor de gemiddelde Nederlander ook een actiefilm/computergame. Irak in '94 vonden we al spannend met die pixelated nachtbombardementen. Oekraine '22 is eigenlijk de culminatie van ruim twee decennia doorontwikkeling van 'war, brought to you by social media'

Dit dus.

Pagina: 1 ... 148 ... 254 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Specifieke topic regels
• Geen ongefundeerde speculaties over WW3
• Geen gelukszoekers vs. vluchtelingen of vluchtelingen vs. huisvesting
• Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
• Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
• Geen propaganda talking points of desinformatie, check je bronnen.
• Hieronder vallen ook bijvoorbeeld de "afspraak" over NAVO lidmaatschap van Oost-Europese landen.
• Russische "media" zoals Russia Today (RT) is geen bron en is hier niet meer welkom.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
• Post s.v.p. vliegbewegingen in dit topic, het voegt weinig toe aan dit topic en is vaak alleen speculatief. Alleen als het echt relevant is, dan zien we graag een motivatie.

Andere topics
Verschillende fronten:
Het Krim front
Het Donbass front
Het Chernihiv-Charkiv front
Het Kyiv front

Verbreding en verdieping:
MH17: De weg richting daders en mogelijke berechting
Sancties tegen Rusland: actualiteit en achtergronden
[ZT] Russisch-Westerse verhoudingen deel 3
Wapensystemen en effectiviteit

Overig: