De oorlog in Oekraïne - deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 146 ... 254 Laatste
Acties:
  • 1.986.372 views

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23:14

Agent47

I always close my contracts.

Rubberen schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 13:17:
Op het middag journaal was te horen dat de Russen opnieuw een ultimatum hebben gesteld naar het AZOV battelion toe.

Om 15u onze tijd starten ze de aanval, allen die nog leven wil dient zich voor dat uur over te geven.

Denk dat we dus wellicht vandaag nog te maken zullen hebben met chemische wapens.

Kijk maar eens hoe die fabriek eruit ziet, praktisch onmogelijk in te nemen zonder gigantische verliezen te lijden. Dan zit je nog met +20kilometers tunnels die je dient te veroveren.

Ik zie het de Russen het niet doen zonder een trede hoger te gaan op de escalatie ladder.
Je bent nu gewoon aan het speculeren he? Is tot heden nog geen enkel bewijs voor. Met een beetje geluk heb je gelijk, maar dit is gewoon random gokken.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:19
Vraag van mijn kant, hoe werkt nu zoiets met een uav, zit daar een laser op waarmee ze de locatie kunnen aangeven om mortieren precies op af te vuren?

https://www.reddit.com/r/...roid_app&utm_source=share

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Rubberen schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 13:17:

Kijk maar eens hoe die fabriek eruit ziet, praktisch onmogelijk in te nemen zonder gigantische verliezen te lijden. Dan zit je nog met +20kilometers tunnels die je dient te veroveren.
Waarom zijn die tunnels een probleem? Ze zitten aan zee. Die tunnels kun je toch gewoon volpompen met water? Geen chemische wapens nodig.

De staalfabriek boven de grond is natuurlijk een ander verhaal. Maar aangezien ik niet weet of de verdedigers gasmaskers e.d. hebben weet ik ook niet hoe gevaarlijk chemische wapens daar zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:21

steveman

Comfortabel ten onder

DoubleDutch schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 13:22:
Vraag van mijn kant, hoe werkt nu zoiets met een uav, zit daar een laser op waarmee ze de locatie kunnen aangeven om mortieren precies op af te vuren?

Lasergeleide projectielen bestaan, maar ook met een doodgewone consumentendrone kun je helpen. Zo kun je correcties doorgeven of überhaupt doelen opzoeken.

Edit: linkje: Wikipedia: Krasnopol (weapon system)

[ Voor 9% gewijzigd door steveman op 19-04-2022 13:29 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:50
downtime schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 13:23:
[...]

Waarom zijn die tunnels een probleem? Ze zitten aan zee. Die tunnels kun je toch gewoon volpompen met water? Geen chemische wapens nodig.[...]
Als het daadwerkelijke 20km aan tunnels zijn ben je wel even bezig met pompen hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online

nee, ze zullen de granaten gewoon naar locatie praten.
rs 50 meter links, 200 meter verder.

grote drone's (mq-9) hebben idd een doellaser aan boord, niet voor granaten maar voor bv een raket met laserzoeker.

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Caelorum schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 13:28:
[...]

Als het daadwerkelijke 20km aan tunnels zijn ben je wel even bezig met pompen hoor.
Als het daadwerkelijk 20km aan tunnels zijn dan ben je met chemische wapens ook wel even bezig met pompen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubberen
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23:26
Agent47 schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 13:20:
[...]

Je bent nu gewoon aan het speculeren he? Is tot heden nog geen enkel bewijs voor. Met een beetje geluk heb je gelijk, maar dit is gewoon random gokken.
Het is inderdaad een aanname van mezelf die wel gebaseerd is op hetgeen wat de Russen tot nu toe hebben gedaan.

Zoals jij het zegt heb ik liever geen geluk.. Ik hoop dat mijn aanname incorrect is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:24

Bever!

3

Thermobarische wapens zouden effectief kunnen zijn in die tunnels? Beetje zoals de taliban in de bergen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:35

Spotmatic

Ken sent me

Bever! schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 13:46:
Thermobarische wapens zouden effectief kunnen zijn in die tunnels? Beetje zoals de taliban in de bergen..
Ik snap dat je het niet zo bedoelt, maar het komt wel erg kil over.

Een thermobarische bom op Moskou of waar het commandocentrum van de Russen zich dan ook maar bevindt mag ik dus ook als "effectief" bestempelen?

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Silent7
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-12-2024
Hmm na die post over al die genociden die NU bezig zijn raakte mijn eigen hypocrisie me enorm.
Zoon bijna 18 en opeens is een ellendige oorlog wel iets wat me een topic als dit laat volgen en bij elke nieuwe post toch laat kijken, waar al die andere ellende ter kennisgeving is aangenomen tijdens het kijken naar het journaal.
Ik neem derhalve even pauze van dit topic want ik merk dat het me steeds meer begint te drukken en de hele oorlog mijn real life verantwoordelijkheden soms flink in de weg zit.
Succes allen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:50
Spotmatic schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 14:13:
[...]
Ik snap dat je het niet zo bedoelt, maar het komt wel erg kil over.

Een thermobarische bom op Moskou of waar het commandocentrum van de Russen zich dan ook maar bevindt mag ik dus ook als "effectief" bestempelen?
Hoe vervelend het ook is, het is wel belangrijk om óók naar de situatie te kijken zonder emoties. Je kan er uiteraard alles van vinden, maar emoties gaan bij het bestuderen en voorspellen van de situatie alleen maar in de weg zitten. Dat je los van die hele discussie ook nog er iets van vind moet je zeker uiten en niet binnen houden, maar dat maakt de andere discussie niet minder waardevol of belangrijk om te voeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

USA in tijd van oorlog kan/zal gewoon voor gebieden de nauwkeurigheid van GPS beinvloeden sta niet verbaast als je routeplanner je in die gebieden dus ook erg wisselende ervaringen behalve de juiste geeft.

Maar beperkt tot die drones alleen kan ik me het volgende bedenken:

Het ligt eraan met welke drone in gedachten hebt, de Orlan-10 bv is nogal gelimiteerd .. een 2000,- kostende drone voor consumenten functioneert wellicht nog beter dan dat ding. en de kans dat die de capaciteiten hebben is niet echt groot. Teminste op basis van de "intel" die ik heb.

Echter ga je naar de Bayraktar of een USA variant dan heb je wel kans dat de "laser" dusdanig geavanceerd is dat de GPS coordinaten van een doel 95% kans correct zijn. maar daar gaat wel een zeer complexe berekening vooraf. denk bv 6 gps ontvangers diverse metingen tot de grond / doel etc ...

Het is trouwens ook niet gezond(er) voor de ontvangende Rus als de munitie die al dan niet via de drone verstuurt c.q attilerie de laatste meter ook doel kan zoeken ..of andere slimme foefjes heeft

Kortom het is een combinatie van veel factoren :)

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Dit is wat UA denkt over de rakket aanvallen.
Russian missile strikes on Ukraine will continue until the last day of the war

They hit with air-launched missiles, which Ukraine handed over to them as a result of the Budapest Memorandum. This is a great irony. And there are hundreds more such missiles.

The Russians will leave part of their missile arsenal for a terrible war with NATO. But for at least a month the invaders will hit the cities of Ukraine with missiles
bron: https://t.me/operativnoZSU/19951

@YakuzA je wees me hier al op, hier de "bevestiging"

Over Wagner/Libische strijdkrachten
On March 20, during the visit of the head of the Libyan National Army, Khalifa Haftar, to Moscow, agreements were reached on sending Libyan “volunteers” to Ukraine in order to participate in combat operations on the side of the Russian Federation.

The transfer of military mercenaries was probably carried out at the expense of the Private Military Company “League” (formerly “Wagner”), by aircraft of the Aerospace Forces of the Russian Federation.
But they did not manage to take root in Ukraine for a long time. Without acclimatization and proper vaccination, they were thrown into one of the hottest spots of the Russian-Ukrainian war - near Popasna, where they were happily warmed and heartily fed lead by Ukrainian soldiers. And so it will be with everyone who comes to our land with weapons in their hands.

Glory To The Nation

Death to enemies
bron: https://t.me/operativnoZSU/19954?single

[ Voor 45% gewijzigd door vso op 19-04-2022 14:27 ]

Tja vanalles

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Rubberen schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 13:37:
Het is inderdaad een aanname van mezelf die wel gebaseerd is op hetgeen wat de Russen tot nu toe hebben gedaan.
Maar we zitten hier wel in een redelijk niveau discussie, gewoon onderbuik 'want de Russen doen foute dingen' vind ik wel heel kort door de bocht en ik ben het er eigenlijk ook niet mee eens:

De inzet van chemische wapens is niet iets wat je lokaal beslist, dat komt van de top. Ik weet niet eens of de Russen die spullen 'standaard' bij zich hebben. Het zou me niet verbazen als het niet standaard mee wordt genomen (want anders gaan ze het in nood ook gebruiken)
De oorlogsmisdaden die we gezien hebben zien er veel meer uit als op laag/lager niveau beslist. We hebben een paar clubjes rondlopen in Oekraïne die geen frisse reputatie hebben. En van sommige oorlogsmisdaden is bekent dat het door zo'n club is gedaan.
Ik moet daarbij een beetje denken aan de SS in WW2, die hadden ook geen frisse reputatie maar waren zo fanatiek dat de 'gewone soldaat' ze niet in de weg ging staan, maar het er zeker ook niet mee eens was.

Anders gezegd, er lopen 200.000 Russische soldaten rond, als die allemaal als beesten los waren gegaan, dan had het beeld er slechter uitgezien. Overigens blijft het motto van de Russen: "Plat bombarderen totdat ze zich overgeven, ongeacht wie je raakt". Maar ze hebben nooit iets anders gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:54

Qwerty-273

Meukposter

Silent7 schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 14:14:
Ik neem derhalve even pauze van dit topic want ik merk dat het me steeds meer begint te drukken en de hele oorlog mijn real life verantwoordelijkheden soms flink in de weg zit.
Succes allen :)
Ik denk dat dit heel goed is, het is ook een van de redenen dat ik minder de actuele twitter/telegram feeds bekijk maar eerder een dagelijkse update lees. Nu dacht ik dat er eerder in de topic-warning daar ook een stukje over stond, maar kan het niet terug vinden.

Om maar een bron te geven (zeker niet de beste, maar iets wat in een snelle zoekactie naar voren kwam):
https://www.nu.nl/media/6...n-met-je-psyche-doen.html
Coster raadt daarom aan om niet te veel informatie bij de bron te gaan te zoeken of veel meer tijd door te brengen op sociale media dan normaal. "We worden met z'n allen bang gemaakt en van alle kanten beïnvloed. Heb vertrouwen in de reguliere nieuwsmedia en vertrouw erop dat die aan factchecking doen. Doseer je nieuwsinname en kijk niet de hele dag naar journaals of andere nieuwsmedia. Niet om naïef te zijn, maar om jezelf te beschermen."
....
De mediapsycholoog verwijst naar een onderzoek waarin de gevolgen werden onderzocht van het bekijken van beelden van de aanslag op de Twin Towers. "Dat wees uit dat mensen die langdurig naar heftige beelden keken een significant hogere kans hadden om twee, drie jaar later psychische problematiek te ervaren, of zelfs posttraumatische stresssymptomen."

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

vso schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 12:33:
[Twitter]
vertaling

[...]

Plaatje 2/2 v.d tweet (is dat nu een normale baby monitor camera? :+ zou me niks verbazen )
[Afbeelding]

ziet er wel wat geavanceerder uit.
Baby camera of niet, ik vind het stukje ducktape ook wel bizar :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

[Twitter: https://twitter.com/MinPres/status/1516386329688518656]
Dit juich ik toe

maar mooi bruggetje
Qwerty-273 schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 14:31:
Ik denk dat dit heel goed is, het is ook een van de redenen dat ik minder de actuele twitter/telegram feeds bekijk
Denk dat je goed moet realiseren dat alles wat je "hier" weet verouderde informatie is per definitie met wellicht kleine "direct impact volle zaken"

ik ben er niet 100% mee eens dat je dit af moet sluiten, immers dit gaat enorm impact hebben op ons toekomstig leven .. en hoewel de dreiging voor NL/EU zeer realistisch is (het kan morgen omslaan)

Is er het zeker niet nodig dit topic op de voet te volgen, maar het is wel handig beetje recente informatie te lezen (12-24 ervoor) enof de zoek functie te gebruiken voordat je gaat reageren ..

Dat betreft is "pulp" media goed genoeg om bij te blijven.

[ Voor 16% gewijzigd door vso op 19-04-2022 15:07 ]

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
edit: dubbel

De andere kant van het gesprek:

[ Voor 173% gewijzigd door user109731 op 19-04-2022 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

TheGhostInc schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 14:27:
[...]

De inzet van chemische wapens is niet iets wat je lokaal beslist, dat komt van de top. Ik weet niet eens of de Russen die spullen 'standaard' bij zich hebben. Het zou me niet verbazen als het niet standaard mee wordt genomen (want anders gaan ze het in nood ook gebruiken)
Zover ik weet hebben de Russen geen chemische wapens. Samen met de VS hebben ze biologische en chemische wapens per verdrag opgegeven. Ik verwacht dus dat ze dat ergens moeten inkopen (Noord Korea werd al genoemd als mogelijke leverancier). Het initiatief zal dan wel uit Moskou moeten komen.

Of het een slimme zet is? Wat weerhoudt de Amerikanen om hun productie weer op te starten en dat aan Oekraine te leveren als de Russen het ook doen? Wat weerhoudt Oekraine om het zelf te doen? Het land is ontwikkeld genoeg om zelf gassen te maken.
De oorlogsmisdaden die we gezien hebben zien er veel meer uit als op laag/lager niveau beslist. We hebben een paar clubjes rondlopen in Oekraïne die geen frisse reputatie hebben. En van sommige oorlogsmisdaden is bekent dat het door zo'n club is gedaan.
Ik geloof dat niet. Het feit dat in Bucha de doden wekenlang open en bloot op straat bleven liggen is voor mij bewijs dat dit in opdracht gebeurde. Ze waren overduidelijk niet bang dat hogere officieren de lijken zouden zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-09 19:39

Indoubt

Always be indoubt until sure

@downtime Per verdrag hebben de russen misschien chemische wapens opgegeven. Of dat in de praktijk dan ook zo uitpakt is mogelijk iets anders. Als ik me niet vergis zijn er, met name van de FSB zijde, voldoende ontwikkelingen voor van alles en nog wat. Een kopje thee hoeft niet altijd beperkt te blijven tot thee.

Inkopen bij NK kan natuurlijk ook maar er zijn meer plekjes waar je van alles en nog wat kunt krijgen.

Vergis je niet, ik ben wel eens op een lokatie geweest waar mosterdgas werd geproduceerd. Dat is anderhalf uur rijden en ik hoef mijn paspoort niet mee. Streng gereguleerd, dat dan weer wel en buitengewone veiligheidsmaatregelen.

Er zijn zat substanties in gasvorm die andere nuttige civiele toepassingen kennen maar ook gebruikt kunnen worden voor "dual use"

En die vindt je nagenoeg in elk groter ontwikkeld land.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:11
downtime schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 14:53:
[...]

[...]

Ik geloof dat niet. Het feit dat in Bucha de doden wekenlang open en bloot op straat bleven liggen is voor mij bewijs dat dit in opdracht gebeurde. Ze waren overduidelijk niet bang dat hogere officieren de lijken zouden zien.
Putin heeft de soldaten die daar gezeten hebben een onderscheiding gegeven voor hun moed. Zoiets doe je niet als je twijfels hebt dat een groep zich niet aan regels heeft gehouden. Combineer dat met dat hij echt wel weet dat daar van alles heeft plaats gevonden (net als in elke andere russische oorlog) Die regels zijn er dus ook gewoon niet. Sterker nog, die onderscheiding (en vooral het naar buiten brengen ervan) is puur voor de provocatie.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Heb mijn post aangepast ;) dubbel kan er imho uit ;)

Anway belangrijkere vraag hebben we wel zware meuk die we kunnen sturen zonder daar zelf onderdoor aan te gaan ? ik leef niet echt in de veronderstelling dat we extreem veel overschot hebben met al die bezuinigen enzv.

Tja vanalles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
vso schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 15:10:
[...]

Heb mijn post aangepast ;) dubbel kan er imho uit ;)

Anway belangrijkere vraag hebben we wel zware meuk die we kunnen sturen zonder daar zelf onderdoor aan te gaan ? ik leef niet echt in de veronderstelling dat we extreem veel overschot hebben met al die bezuinigen enzv.
Kies maar ;-)

https://www.defensie.nl/o...ensie/aantallen-materieel

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

redwing schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 15:04:
[...]

Putin heeft de soldaten die daar gezeten hebben een onderscheiding gegeven voor hun moed. Zoiets doe je niet als je twijfels hebt dat een groep zich niet aan regels heeft gehouden. Combineer dat met dat hij echt wel weet dat daar van alles heeft plaats gevonden (net als in elke andere russissche oorlog) Die regels zijn er dus ook gewoon niet. Sterker nog, die onderscheiding (en vooral het naar buiten brengen ervan) is puur voor de provocatie.
Inderdaad, duidelijker bewijs dat de politieke leiding geen problemen met oorlogsmisdaden heeft kun je haast niet krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Dat is waar we nu in rondrijden/vliegen/varen.

Zou de reserves wel willen zien, de oude YPR's die ergens onder een zeiltje staan bijvoorbeeld, we hebben natuurlijk ook een hele rits verkocht aan allerlei landen, maar we hebben vast nog wel wat staan, zou je denken.

Natuurlijk, zo'n oude M113-achtige is niet helemaal geweldig, maar het is beter dan niets, en komt vast beter door de blubber dan iets met wielen.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:37

pro_6or

amateur_60r

RobinHood schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 15:26:
[...]

Dat is waar we nu in rondrijden/vliegen/varen.

Zou de reserves wel willen zien, de oude YPR's die ergens onder een zeiltje staan bijvoorbeeld, we hebben natuurlijk ook een hele rits verkocht aan allerlei landen, maar we hebben vast nog wel wat staan, zou je denken.

Natuurlijk, zo'n oude M113-achtige is niet helemaal geweldig, maar het is beter dan niets, en komt vast beter door de blubber dan iets met wielen.
volgens mij zijn ze allemaal weg. Paar museum exemplaren en manusjes van alles (en de marechaussee) paar 806s (dat is een 113 variant eigenlijk) maar that's it. De oudjes zijn weg imho.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-10 21:14

AndereKoekoek

Ping! Pong?

redwing schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 15:04:
[...]

Putin heeft de soldaten die daar gezeten hebben een onderscheiding gegeven voor hun moed. Zoiets doe je niet als je twijfels hebt dat een groep zich niet aan regels heeft gehouden. Combineer dat met dat hij echt wel weet dat daar van alles heeft plaats gevonden (net als in elke andere russische oorlog) Die regels zijn er dus ook gewoon niet. Sterker nog, die onderscheiding (en vooral het naar buiten brengen ervan) is puur voor de provocatie.
Daarbij de vele telefoongesprekken van tussen soldaten en het thuisfront waarin openlijk wordt gesproken over verkrachtingen. En het ook wordt aangemoedigd... Alsof je gewoon echt het recht hebt om zoiets te doen in tijden van oorlog.

Eigenlijk een soort van alfagedrag wat je bij dieren ziet. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

AndereKoekoek schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 15:33:
Daarbij de vele telefoongesprekken van tussen soldaten en het thuisfront waarin openlijk wordt gesproken over verkrachtingen. En het ook wordt aangemoedigd... Alsof je gewoon echt het recht hebt om zoiets te doen in tijden van oorlog.

Eigenlijk een soort van alfagedrag wat je bij dieren ziet. 8)7
Vergeet niet de vele GPS signalen die van UA naar Ru zijn verhuist .. alles word netjes opgeslagen en gearchiveerd totdat Ru uit Oekraine vertrokken is.

Dan vraag ik me af of we berichten gaan horen wat er in Ru gebeurt ? maar laten we eerst focussen op Oekraine dat komt later wel ..

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gelijk in het oog springend in dat lijstje, met in het achterhoofd dat Poolse f16's voor migs voorstel:
Aantal F-16-jachtvliegtuigen neemt in 2022 af tot 24 (10 in de Verenigde Staten)
Hoeveel f16's worden nog weggedaan, wat is daar de staat van, en wat gebeurt daar mee?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2022 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvdBent
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:28
Dit is beschikbaar materieel en niet de mottenballen? Ik weet niet of al onze oude tanks al verkocht zijn/waren?
Ik denk dat er in die strategische reserve nog wel wat bruikbaar spul ligt.
edit spuit 11.... :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:50

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvdBent
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:28
Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 15:41:
[...]

Gelijk in het oog springend in dat lijstje, met in het achterhoofd dat Poolse f16's voor migs voorstel:

[...]

Hoeveel f16's worden weggedaan, wat is daar de staat van, en wat gebeurt daar mee?
Die F16's zijn echt wel op m.i., diegene die polen ontvangt zijn van een veel later bouwjaar...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

@Tens je post nieuws van 20 uur geleden wel even opletten ;) de situatie is nogal vloeibaar zeg maar

[ Voor 8% gewijzigd door vso op 19-04-2022 15:49 ]

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:50
vso schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 15:48:
@Tens je post nieuws van 20 uur geleden wel even opletten ;) de situatie is nogal vloeibaar zeg maar

[Twitter]
[Twitter]
Huh? bron: osint aggregator 3:13 PM · Apr 19, 2022

ah, zie het, de livemap melding is ouder.

[ Voor 5% gewijzigd door Tens op 19-04-2022 15:57 ]

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sugarlevi01
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
[...]

Maar we zitten hier wel in een redelijk niveau discussie, gewoon onderbuik 'want de Russen doen foute dingen' vind ik wel heel kort door de bocht en ik ben het er eigenlijk ook niet mee eens:

Ik moet daarbij een beetje denken aan de SS in WW2, die hadden ook geen frisse reputatie maar waren zo fanatiek dat de 'gewone soldaat' ze niet in de weg ging staan, maar het er zeker ook niet mee eens was.

Anders gezegd, er lopen 200.000 Russische soldaten rond, als die allemaal als beesten los waren gegaan, dan had het beeld er slechter uitgezien. Overigens blijft het motto van de Russen: "Plat bombarderen totdat ze zich overgeven, ongeacht wie je raakt". Maar ze hebben nooit iets anders gedaan.
NYtimes, heeft een achtergrond artikeltje.

Atrocities in Ukraine War Have Deep Roots in Russian Military

Er zijn altijd van die mensen, maar als dit soort gedrag niet ontmoedigd wordt, maar geaccepteerd, en niemand het tegenhoudt, dan loopt het flink uit de hand. Zelfs als maar een klein deel van die 200.000 tot zulk gedrag in staat is. Als daar 2000 schoften tussen zitten die zo huishouden onder de bevolking, en dat een maand lang, of zelfs maar een week lang, dan kunnen die al forse schade aanrichten.

Ik vind het beeld sowieso al heel erg slecht trouwens.

Artikelen zoals onderstaand, waarin een aantal hulpverleners vertellen over de verhalen hun cliënten, schetsen al een behoorlijk naar plaatje, en merken ook op dat maar een klein zichtbaar is, en überhaupt publiekelijk bekend zal worden.
Voordat je het door een vertaalmachine gooit, even nadenken of je het wilt lezen.
https://zona.media/article/2022/04/17/rape

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08:16
Het is een beetje zoals de eerste dagen vanaf 24 februari, onduidelijk, chaotisch, wie bezit nu wat. Ik merk dat ik weer net zo onrustig begin te worden, wat nu al het de Russen wél lukt.. Terwijl de Oekrainers bewezen hebben zich kranig te kunnen weren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubberen
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23:26
[...]

Ik denk niet dat ik persoonlijk hier het niveau onderuit haal. Dit bepaal jij aan de hand van een post die ik heb gemaakt?

Ik heb toch ook niet gezegd dat die lokale troepen daarover beslissen, natuurlijk dient deze actie door de top te worden goedgekeurd. Persoonlijk kijk ik verder dan oekraïne. In Aleppo hebben de Russen ook chemische wapens ingezet, dus mijn aanname is niet zomaar uit de lucht gegrepen.

Verder ben ik het volledig eens met je stelling dat niet iedere rus een slechte rus is. Iets wat ook helemaal niet uit mijn post valt af te leiden dat ik dat zou beweren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

6 uur 20 min geleden

piclink = tekst

https://www.unian.ua/war/...-v-ukrajinu-11793075.html
vertaalde qoutes
Vandaag, 19 april, hebben de Russische bezetters in Mariupol een krachtige bom gedropt op een ziekenhuis in de buurt van de Azovstal-fabriek, met ongeveer 300 mensen onder het puin, waaronder kinderen.
De politicus herinnerde eraan dat ze aan de vooravond van de veiligheidsdienst van Oekraïne een onderschept gesprek tussen een van de Russische militairen hadden onderschept , waarin stond dat bommen van drie ton op Azovstal zouden worden gedropt.
Het onderscheppen van berichten voegt niks toe, als je er niks aan kan doen houd het op..

bij behorende plaatje is van US/nato bommen ..blijkbaar (piclink) voegt niks toe aan de tekst.

genoemde gesprek + vertaling hier te vinden https://twitter.com/mdmitri91/status/1516405040411516929

Dit is NOG NIET bevestigd via officiele kanalen, wel een vuurtje aan het worden op twitter though

[ Voor 91% gewijzigd door vso op 19-04-2022 16:53 ]

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:43
vso schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 16:22:
20 min geleden [Twitter]
piclink = tekst https://www.unian.ua/war/...-v-ukrajinu-11793075.html
vertaalde qoutes [...][...]Het onderscheppen van berichten voegt niks toe, als je er niks aan kan doen houd het op.. [Twitter]
bij behorende plaatje is van US/nato bommen ..blijkbaar (piclink) voegt niks toe aan de tekst. Dit is NOG NIET bevestigd via officiele kanalen, wel een vuurtje aan het worden op twitter though[Twitter]
Waarom bommen gooien op (of vlakbij) een plek waar ook nog door je eigen troepen wordt gevochten?
En welk ziekenhuis? Er zijn meerdere ziekenhuizen in Mariupol.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!

Bever!

3

Typisch dat er dan in bericht 1 300 mensen en kinderen onder het puin liggen, en vervolgens er niemand in het ziekenhuis was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Yaksa schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 16:51:
[...]

Waarom bommen gooien op (of vlakbij) een plek waar ook nog door je eigen troepen wordt gevochten?
En welk ziekenhuis? Er zijn meerdere ziekenhuizen in Mariupol.
Moest even de timline checken, dit is ongeveer tussen nu en 10 uur geleden gebeurt, was op zoek naar officiele kanalen die er wat over zeiden .. (nog niet gevonden)
Denk een ziekenhuis in de buurt, maar er zal niet veel meer uberhaupt staan in Marioepol

Betreft eigen troepen raken, staan we daar nog om verbaast ? Dan geef je alleen info aan de vijand door .. dat er iets op het punt staat te gebeuren... jammer van wie/wat daar stond "casualty of war".

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
Prosac schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 15:58:
Het is een beetje zoals de eerste dagen vanaf 24 februari, onduidelijk, chaotisch, wie bezit nu wat. Ik merk dat ik weer net zo onrustig begin te worden, wat nu al het de Russen wél lukt.. Terwijl de Oekrainers bewezen hebben zich kranig te kunnen weren.
Gezien het aantal russen dat daar zitten, zullen ze nooit ver uit kunnen breken. Zodra ze dat doen missen ze zowel artillerie (kan niet snel verplaatsen) als bevoorrading en zitten ze al snel te verspreid. Het zal dus hooguit een front zijn dat traag vooruitgaat. Waarbij ik er ook niet raar van opkijk als ze her en der een stukje door mogen breken om ze daarna van meerdere kanten aan te kunnen vallen.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:01

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Bever! schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 16:52:
Typisch dat er dan in bericht 1 300 mensen en kinderen onder het puin liggen, en vervolgens er niemand in het ziekenhuis was...
Fog of war. Gewoon geduld hebben dan komen feiten op den duur boven. Voor zo ver mogelijk in een oorlog...

Ik was nog aan het zoeken naar de Russische ban op chemische wapens en geloof dat er nog een groot deel onvernietigd is. * sh4d0wman zoekt verder naar bronnen

Maakt onder de streep ook weinig uit als je biologisch of thermobaric of een shitload aan conventionele bommen en raketten als alternatief in kan zetten.

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Het is handig als je aan kan geven naar welk 'het bericht' je verwijst, kan het hierboven iig niet vinden op de laatste 2 pagina's :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!

Bever!

3

YakuzA schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 17:00:
[...]

Het is handig als je aan kan geven naar welk 'het bericht' je verwijst, kan het hierboven iig niet vinden op de laatste 2 pagina's :)
6 uur 20 min geleden
Russian plane dropped powerful aerial bomb on the hospital near Azovstal https://t.co/4eivVNjvuL #Ukraine pic.twitter.com/S6M0BcQ3gk

— Liveuamap (@Liveuamap)19 april 2022

piclink = tekst

vertaalde qoutes
Vandaag, 19 april, hebben de Russische bezetters in Mariupol een krachtige bom gedropt op een ziekenhuis in de buurt van de Azovstal-fabriek, met ongeveer 300 mensen onder het puin, waaronder kinderen.
De politicus herinnerde eraan dat ze aan de vooravond van de veiligheidsdienst van Oekraïne een onderschept gesprek tussen een van de Russische militairen hadden onderschept , waarin stond dat bommen van drie ton op Azovstal zouden worden gedropt.
Het onderscheppen van berichten voegt niks toe, als je er niks aan kan doen houd het op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Om meer hulp te krijgen doen ziekenhuizen het altijd goed. Helaas kan dat onderwerp met de russen vaak gebruikt worden :( Punt is uiteindelijk dat zeker bij burgerdoelen het aantal slachtoffers al snel te hoog ingeschat zal worden in het nieuws. Wat er echt van waar is zal pas veel later bekend worden.

[removed]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

sh4d0wman schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 16:59:
[...]

Ik was nog aan het zoeken naar de Russische ban op chemische wapens en geloof dat er nog een groot deel onvernietigd is. * sh4d0wman zoekt verder naar bronnen
Misschien kun je hier wat mee: Wikipedia: Chemical Weapons Convention

Daar beweren ze dat Rusland 100% vernietigd heeft. Maar ik vond inderdaad een ander artikel op Wikipedia waar heel iets anders beweerd werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Bever! schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 17:00:
[...]

6 uur 20 min geleden
Russian plane dropped powerful aerial bomb on the hospital near Azovstal https://t.co/4eivVNjvuL #Ukraine pic.twitter.com/S6M0BcQ3gk

— Liveuamap (@Liveuamap)19 april 2022

piclink = tekst

vertaalde qoutes
Ah, tnx.
In de 'officiele' bronnen vanuit UA overheid etc, zie ik namelijk nergens iets over 300 slachtoffers inderdaad.

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

redwing schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 17:06:
[...]

Om meer hulp te krijgen doen ziekenhuizen het altijd goed. Helaas kan dat onderwerp met de russen vaak gebruikt worden :( Punt is uiteindelijk dat zeker bij burgerdoelen het aantal slachtoffers al snel te hoog ingeschat zal worden in het nieuws. Wat er echt van waar is zal pas veel later bekend worden.
Denk dat 1 dode al te veel is,
Hoop dat men het overleeft heeft door in de tunnels te zitten en nog door kunnen vechten.

Wel jammer als UA niet een paar van die vliegtuigen heeft kunnen pakken met (lange afstands) AA

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RazorX4
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-10 15:37

RazorX4

Kona Limited Sky 2020

redwing schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 17:06:
[...]

}:| Maar waarom zitten er eigenlijk nog zoveel burgers daar (in de regio)?
Dat militairen niet uit die regio wegvluchten dat is nog logisch...

:| Als je weg vlucht, maar in leven blijft, kan je later (mogelijk) nog terug.
Echt veel zelf te beschermen tegen een raket is er niet (als die raakt)

Xbox Series X | Playstation 5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
vso schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 17:14:
[...]

Denk dat 1 dode al te veel is,
Hoop dat men het overleeft heeft door in de tunnels te zitten en nog door kunnen vechten.

Wel jammer als UA niet een paar van die vliegtuigen heeft kunnen pakken met (lange afstands) AA
Ja, ik krijg wel het idee dat ze wat betreft lange afstand AA nog wel wat kunnen gebruiken. Het lager vliegende spul is niet echt actief, maar de hoger vliegende bommenwerpers lijken nog weinig problemen te hebben. Jammer dat de farmers die Moskva niet op het land neer hebben kunnen zetten ;)

[removed]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• redwing
RazorX4 schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 17:16:
[...]

Vaak zijn het ouderen en mensen die niet zo goed ter been zijn. Die krijg je daar gewoon niet weg, zelfs met de eerdere 'corridors' was het vaak kilometers lopen voordat je bij een bus uit kwam. Daarnaast is het voor velen een betere optie om een raket te koppen dan om in rusland terecht te komen.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

[...]
Na de Bucha taferelen en de massale deportatie naar Rusland weet ik niet of je daar slechter af bent dan onder de Russische bezetting?

(verder heb je ook veel mensen die niet konden vluchten, met ouderen of kinderen of geen benzine etc, met de insluiting van Mariupol zijn daardoor ook veel mensen naar binnen toe gedreven)

[ Voor 19% gewijzigd door YakuzA op 19-04-2022 17:24 ]

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
  • Laatst online: 23:28
[...]

Er zijn heel veel mensen die niet wilden vluchten. Dachten dat het mee ging vallen, hopen op een wonder.

In bepaalde gebieden kon je een afwachtende houding nog wel aanmeten. Marioepol daarentegen was meteen omsingeld dus niemand kon erin of eruit.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

<nevermind>@redwing, @YakuzA en @asing waren me voor ;)

[ Voor 102% gewijzigd door vso op 19-04-2022 17:22 ]

Tja vanalles

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• Michael_OsGroot
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15-11-2022

Michael_OsGroot

Yes... Yes!

Ik word er echt verdrietig van dat wij zwaarder materieel sturen. Vooropgesteld, ik vertrouw de overheid en vind dat we Putin te vuur en te zwaard moeten bestrijden, waarbij geen prijs (in geld) te hoog is. Het feit dat de experts echter de noodzaak zien op te schalen in plaats van te normaliseren stemt me verdrietig. Ergens had ik de hoop dat het einde een keer in zicht zou komen van het leed maar het lijkt er niet op.

Ik kan er nog steeds niet bij dat we anno 2022 weer oorlog hebben in Europa. Ik ben als millennial opgegroeid in vrede en het voelt alsof 'wij' de grootste gift die we van onze ouders en grootouders, vrede op het continent, verliezen. Gelijktijdig ervaar ik ook een soort woede die ik niet eerder kende. Niet woede in de zin van ik sla een lantaarnpaal stuk, maar woede naar Rusland. Hoe halen ze het in hun hoofd dit de flikken. Waar in Godshemelsnaam halen ze het lef vandaan dat land naar de tyfus te bombarderen en onschuldige burgers stande pede de kogel te geven. We stonden daar 10 jaar terug nog te hossen, nu is het een bloedbad. Het is een schande. Als er een hel is dan hoop ik dat Putin en de zijnen te zijner tijd er verantwoording mogen afleggen

Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

https://www.uawardata.com/ laat zien dat het noord oosten "bevrijd word" en in het zuidwesten "bezet" word door de russen (ff met de datum balk schuiven linkerkant om te zien)

de big boom van Marioepol is released

[Twitter: https://twitter.com/UkraineNewsLive/status/1516437537404985346]

[ Voor 35% gewijzigd door vso op 19-04-2022 17:54 ]

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michael_OsGroot

Michael_OsGroot

Yes... Yes!

vso schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 17:31:
Wij ook maar het moet anders staan ze straks hier voor de deur
Weet ik. Dat is de frustratie ook. Ik heb een tijdje in Rusland gewoond, het zijn prima mensen. Het idee dat we MOETEN vechten voor onze vrijheid en veiligheid is zo ontzettend deprimerend. Neem 3 stappen terug en je ziet dat het nergens op slaat. Wij willen geen conflict, ik hoop dat de gemiddelde Rus ook hun kind niet in 3 stukken in de kist legt. Waarom doen ze ons (en nog meer UA) dit aan. Het is onzin en het moet stoppen. Maar we zijn machteloos dit te stoppen met slechts woorden, en dat is het verdrietige.

Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Czech Tank repair shop is nu ook geopend:

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Jammer dat ze niet erg specificeren welk type .. (bv iskander ofzo)

Ongeveer 30 per dag (1670/54 = 30)
Als dat dure rakketen zijn .. dan zouden ze redelijk aan de bodem kunnen zitten.

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

En het goeie nieuws van dit verhaal

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:25

gws24

Thinking is hard!

Qua kernwapen inzet door de russen:
Lavrov: Rusland gaat geen nucleaire wapens inzetten in Oekraïne

Rusland zal volgens de Russische minister van Buitenlandse Zaken geen kernwapens inzetten in Oekraïne. In een interview met het televisiekanaal India Today zei hij dat Russische troepen "uitsluitend conventionele wapens" zullen gebruiken.
bron: https://nos.nl/liveblog/2...UPDATE-container-60857716

Moet je Lavrov deze keer wel geloven natuurlijk en aangezien wat hij zegt normaal zo onbetrouwbaar als de pest is... Toch heb ik het idee dat dit wel klopt want imho was het altijd al blufpoker met die dreigementen van ze.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alpina
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 23:46
gws24 schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 18:10:

[...]

Moet je Lavrov deze keer wel geloven natuurlijk en aangezien wat hij zegt normaal zo onbetrouwbaar als de pest is... Toch heb ik het idee dat dit wel klopt want imho was het altijd al blufpoker met die dreigementen van ze.
We geloven anusmondje Lavrov op zijn woord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Laatst online: 22:43
...]
Het hangt er natuurlijk ook van af wat Lavrov bedoelt met "Russische troepen". Zou Putin daar ook onder vallen?

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19:04

[...]

Een paar weken geleden zeiden ze nog dat ze Oekraïne niet binnen zouden vallen. Alles wat Rusland zegt met een grote korrel zout nemen. Of nu juist de schuilkelders opzoeken.

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• teacup
  • Laatst online: 20:02

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

vso schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 12:33:
[Twitter]
vertaling

[...]

Plaatje 2/2 v.d tweet (is dat nu een normale baby monitor camera? :+ zou me niks verbazen )
[Afbeelding]

ziet er wel wat geavanceerder uit.
De drone lijkt wel wat op de Eleron 3SV die ook op dit overzicht is te zien: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VQDvo8BA8zAOAzltY2TV3gxHkAs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0pOOjNHtWRHnShZtTMNr5dzd.jpg?f=fotoalbum_large

Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Dit word op diverse plekken weggewuift als "voorzichtige" schatting ..

voegt dit wat toe Oekraine vs Rusland (vergelijkings site met getallen)
russen praten = leugen,

Voor de rest we staan paraat en meer kunnen we niet doen.

Tja vanalles

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:51

Standeman

Prutser 1e klasse

TheRicolaa10 schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 18:19:
[...]

Een paar weken geleden zeiden ze nog dat ze Oekraïne niet binnen zouden vallen. Alles wat Rusland zegt met een grote korrel zout nemen. Of nu juist de schuilkelders opzoeken.
Er is niet genoeg zout op de wereld voor een enkele uitspraak van lazrov.

Alles wat uit het Kremlin komt is een grove leugen. Er zit niet eens een kern van waarheid in. Als wat ze zeggen in overeenkomst is met de werkelijkheid, is dat louter toeval.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
  • Laatst online: 23:28
vso schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 17:48:
[Twitter]

Als dat dure rakketen zijn .. dan zouden ze redelijk aan de bodem kunnen zitten.
https://www.shephardmedia...itution-success-for-guid/

Het schijnt dat ze voor de componenten die onder de sancties vallen een alternatief hebben. Dat betekent dat de hoeveelheid Iskanders aangevuld kan worden.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Standeman schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 18:24:
[...]

Er is niet genoeg zout op de wereld voor een enkele uitspraak van lazrov.

Alles wat uit het Kremlin komt is een grove leugen. Er zit niet eens een kern van waarheid in. Als wat ze zeggen in overeenkomst is met de werkelijkheid, is dat louter toeval.
Klopt, maar die leugens kunnen wel een bepaalde functie hebben, bijv. om propaganda te maken voor het thuisfront, of om bepaalde politici te paaien. Dus het heeft misschien wel zin om te kijken welke functie de leugen heeft.

Als Lavrov wat tegen India zegt, heeft dit wellicht een andere functie dan wanneer ie iets tegen het westen zegt, omdat India volgens mij meer pro-rusland is, en bijv. ook nog handel drijft met rusland geloof ik.

[ Voor 15% gewijzigd door Salvatron op 19-04-2022 18:37 ]

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

asing schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 18:28:
[...]

https://www.shephardmedia...itution-success-for-guid/

Het schijnt dat ze voor de componenten die onder de sancties vallen een alternatief hebben. Dat betekent dat de hoeveelheid Iskanders aangevuld kan worden.
Vooraf zoals eerdere/zelfde post van mij (vandaag) denkt UA zelf dat zolang Rusland aanvalt het nog wel rakketjes regent ..

Het bericht eindigt wel met een andere note dan je conclusie, teminste als ik het zo interperteer
In addition, the prospect of Russia itself producing microchips (an essential component of KTRV precision-guided missiles) is quite distant, given the ban imposed by Taiwanese manufacturer TSMC after the Russian invasion of Ukraine.

Even China, which does not yet have similar technological capabilities, is incapable of filling the microchip gap for the Russian defence industry
Helaas weten we niet hoeveel ze daadwerkelijk op voorraad hebben, getallen die een schatting durven doen zijn vrij schaars zeg maar

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Heeft iemand al iets concreets gezien over dat Nederland de oude YP-765s gaat leveren? Want het zouden er nog circa 660 moeten zijn en dat is toch al snel richting meerdere gemechaniseerde brigades aan voertuigen voor infanterietransport. Het zou een zinvolle donatie zijn. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
[Twitter]

Of niet, wie weet heeft Rusland veel meer raketten.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

@XWB true
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 18:58:
Heeft iemand al iets concreets gezien over dat Nederland de oude YP-765s gaat leveren? Want het zouden er nog circa 660 moeten zijn en dat is toch al snel richting meerdere gemechaniseerde brigades aan voertuigen voor infanterietransport. Het zou een zinvolle donatie zijn. :)
dit ? :+ artikel = 19 april !!! zie de foto !
[Twitter: https://twitter.com/oryxspioenkop/status/1516421996015403018]
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FQtpaDEXoAsW8un?format=png&name=small

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

vso schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 19:05:
@XWB true

[...]

dit ? :+ artikel = 19 april !!! zie de foto !
[Twitter]
[Afbeelding]
Concreet, want dat is dit niet. ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Hadden we die Leopard 2 tanks maar nooit verkocht, dat zou een mooie aanvulling geweest zijn voor die YP-765's.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19:04
XWB schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 19:13:
Hadden we die Leopard 2 tanks maar nooit verkocht, dat zou een mooie aanvulling geweest zijn voor die YP-765's.
Hebben we uberhaupt straks nog materieel of staat alles straks in Oekraine? :P

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

XWB schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 19:13:
Dan zou Duitsland ook toestemming moeten geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odessa
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
[...]

Hier een imo aangrijpend filmpje over mensen in het zuidoosten. Een vrouw gaat niet weg omdat ze de dieren wil blijven voeren. Andere om hun hoogbejaarde moedertje niet achter te laten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:57
TheRicolaa10 schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 19:14:
[...]

We kunnen alleen maar hopen dat alles die kant op gaat want hier wil toch bijna niemand vechten en daar worden de spullen tenminste gebruikt.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

kaartje van de situatie kon ik helaas niet posten (wellicht tzt op twitter)
Information from the General Staff: In the Kharkiv region, south of Izyum, Russian troops attempted to conduct an offensive
They had no success, suffered losses and were forced to retreat to previously occupied positions.
It is important to understand that it is impossible to take Kharkiv, but despite this, the creatures will bomb it…
https://t.me/kharkivlife/35985

Tja vanalles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

[Twitter]

24 maart zaten ze al op 1200:
https://www.forbes.com/si...unitions/?sh=12e3756632ac
Dat was dag 28: 1200/28 = 43 / dag
Daarna dus: 470/26 = 18 / dag

(Dat is een aardig significante daling, mogelijk/waarschijnlijk door tekorten, maar het blijft een beetje gissen)

[ Voor 8% gewijzigd door YakuzA op 19-04-2022 19:36 ]

PSN

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wapens die pas eind maart geleverd waren aan Oekraïne worden nu schijnbaar in Mariupol gebruikt (Matador):
[Embed: https://nitter.net/UAWeapons/status/1516395004935213061#m]
Geeft wel aan debat ze nog redelijk recent nieuwe wapens hebben ingevlogen.

PSN

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• Michael_OsGroot

Michael_OsGroot

Yes... Yes!

TheRicolaa10 schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 19:14:
[...]

Als er ooit een moment in ons leven komt om het leger in te zetten dan is dit het. Wat mij betreft mogen we 150% geven. Ik ben MH17 niet vergeten, waar Putin 300 mensen, waarvan bijna 200 landgenoten, in koelen bloede vermoord heeft. Rusland zet hun imperialistische en bloeddorstige genocidale campagne inmiddels vrolijk voort. Dit moeten we stoppen met alle middelen die ons ter beschikking zijn gesteld.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-09 18:15
vso schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 19:19:
kaartje van de situatie kon ik helaas niet posten (wellicht tzt op twitter)

[...]

https://t.me/kharkivlife/35985
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/khzaRaRITNzgFAAyoz8jO1DLmas=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2llqDd1htRfXD7OICXxow2Pb.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Prosac
Oekrainse generale stad meldt dat ze het stadje Marinka nabij Donetsk volledig heroverd hebben.
The #Ukrainian Armed Forces have defeated the occupiers near #Marinka in #Donetsk Region. Control over the city has been restored, the AFU General Staff reports.
met beeld van hoe de stad eruit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

YakuzA schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 19:32:
[...]

24 maart zaten ze al op 1200:
https://www.forbes.com/si...unitions/?sh=12e3756632ac
Dat was dag 28: 1200/28 = 43 / dag
Daarna dus: 470/26 = 18 / dag

(Dat is een aardig significante daling, mogelijk/waarschijnlijk door tekorten, maar het blijft een beetje gissen)
Het zou hoger kunnen zijn he .. maar daling desalniet te min . dan zou je verwachten dat ze nog een maand of 2 door kunnen gaan ? als je een soort trend ervan kan maken ? .. (te vroeg wellicht)

te kort of aanvoer issues wellicht .. maar je zal ook wellicht nodig hebben op andere lokaties .. dus je kan niet 100% inzetten..

@PLAE thx voor het plaatje erbij

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Prosac schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 19:48:
Oekrainse generale stad meldt dat ze het stadje Marinka nabij Donetsk volledig heroverd hebben.
[...]
met beeld van hoe de stad eruit ziet.
[Twitter]
Maryinka ligt dan ook al 8 jaar in de frontlinie met Donetsk.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

zelden gehoord stukje nieuws van UA zelf ..

Maar der word vervanging geleverd :)

Dit is minder

[ Voor 22% gewijzigd door vso op 19-04-2022 19:59 ]

Tja vanalles

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DoubleDutch
Een kaart met beschadigde gebouwen in Marioepol.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k_9LwCHlMyWBXygQSpF368udv8o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iN85AlTivzrbGCkyIU3f01TB.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Zo worden die zonnebloemen dus geplant in Oekraine
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FQuTS5XXoAY6Qxb?format=jpg&name=small

zie voor je zelf (t=25sec)
Ukrainian forces destroyed a Russian tank.

Gezien hier nogal heftig gediscussierd werd over graven in het rode bos een video

Ja ja dat is het niet een super slimme actie is geweest .,., weten we nu wel

[ Voor 33% gewijzigd door vso op 19-04-2022 20:09 ]

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:34
Volgens het Penragon is dit offensief pas een opmaat naar het echte grote offensief, maar het gaat nu al echt los!

*knip* ongepaste reactie, het is geen voetbalwedstrijd waar we het over hebben

[ Voor 32% gewijzigd door polthemol op 20-04-2022 08:26 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Prosac
vso schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 19:57:
zelden gehoord stukje nieuws van UA zelf ..
[Twitter]
Maar der word vervanging geleverd :)
Dit komt uit een tiktokfilmpje van de Tsjetsjenen. Is in de Azovmash fabriek die 5 of 6 dagen geleden werd veroverd en waar een deel van de mariniers zich overgaf aan de Russen.
Als ze een beetje goed opgeleid zijn, zijn die kanonnen onbruikbaar voor de Russen.

Filmpje met wat beelden van Azov, alsof het een netflix-serie is, Tour of Duty: Ukraine.
Mij valt het moraal van de mannen op, alsof ze iets leuks aan het doen zijn.
En weer een voorbeeld van de socialmedia "game" van Oekraine.

YouTube: AZOV

edit: even gewijzigd naar link wegens wat korte mogelijk nsfw beeldjes.

[ Voor 9% gewijzigd door Prosac op 19-04-2022 20:13 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ratzz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13:57
jaapstobbe schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 20:06:
Volgens het Penragon is dit offensief pas een opmaat naar het echte grote offensief, maar het gaat nu al echt los!

*knip* ongepaste reactie, het is geen voetbalwedstrijd waar we het over hebben
Ik zie effe de spanning niet. Er zullen alleen maar meer doden vallen.

[ Voor 13% gewijzigd door polthemol op 20-04-2022 08:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Prosac schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 20:09:
[...]

Dit komt uit een tiktokfilmpje van de Tsjetsjenen. Is in de Azovmash fabriek die 5 of 6 dagen geleden werd veroverd en waar een deel van de mariniers zich overgaf aan de Russen.
Als ze een beetje goed opgeleid zijn, zijn die kanonnen onbruikbaar voor de Russen.
Ging me meer om het feit dat UA dit zelf bevestigd dat is apart .. ;) maar thx voor de "bron"
Filmpje met wat beelden van Azov, alsof het een netflix-serie is, Tour of Duty: Ukraine.

Wanneer je plezier hebt in je "werk" is het een hobby zegt men toch ?
edit:

toevoeging:

tis geen leuke situatie, maar in een hoekje zitten huilen schiet niks op, zag ook andere filmpjes/plaatjes waar ze "plezier" hebben .. beetje ontladen moet kunnen vind ik. Het is al erg genoeg

[ Voor 11% gewijzigd door vso op 19-04-2022 20:19 ]

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prosac
vso schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 20:16:
[...]

Ging me meer om het feit dat UA dit zelf bevestigd dat is apart .. ;) maar thx voor de "bron"

[...]

Wanneer je plezier hebt in je "werk" is het een hobby zegt men toch ?
Ja, mogelijkerwijs, maar ja.. dit is niet ff paintballen, ouwehoeren en weer naar de vrouw gaan. Dit zijn mannen die hun kameraden kwijt raken om een verloren stad te blijven verdedigen en die waarschijnlijk voor een deel al gesneuveld zijn.
Maar wat je zegt, met lachen en humor kun je de ellende ff vergeten. Die another day.

Mogelijk dat Oekraine het bevestigd omdat het toch al geen kwaad meer kan.

[ Voor 6% gewijzigd door Prosac op 19-04-2022 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Wat zal hij hiermee bedoelen ?

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoubleDutch
Prosac schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 20:09:
[...]

En weer een voorbeeld van de socialmedia "game" van Oekraine.

Ind alsof ze er plezier in hebben en ze het knopje om hebben gezet en tot het einde door gaan, dead or alive fuck it.
Kwam gisteren een filmpje tegen (kan hem niet meer vinden) ook een groepje Azov strijders die wat leek een strijd hadden gewonnen en samen even gingen poseren voor een tiktok filmpje , stond er één tussen met een mes in zijn buik te bloeden als een rund en een grijns op zijn gezicht, onbegrijpelijk. 😳
Pagina: 1 ... 146 ... 254 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Specifieke topic regels
• Geen ongefundeerde speculaties over WW3
• Geen gelukszoekers vs. vluchtelingen of vluchtelingen vs. huisvesting
• Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
• Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
• Geen propaganda talking points of desinformatie, check je bronnen.
• Hieronder vallen ook bijvoorbeeld de "afspraak" over NAVO lidmaatschap van Oost-Europese landen.
• Russische "media" zoals Russia Today (RT) is geen bron en is hier niet meer welkom.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
• Post s.v.p. vliegbewegingen in dit topic, het voegt weinig toe aan dit topic en is vaak alleen speculatief. Alleen als het echt relevant is, dan zien we graag een motivatie.

Andere topics
Verschillende fronten:
Het Krim front
Het Donbass front
Het Chernihiv-Charkiv front
Het Kyiv front

Verbreding en verdieping:
MH17: De weg richting daders en mogelijke berechting
Sancties tegen Rusland: actualiteit en achtergronden
[ZT] Russisch-Westerse verhoudingen deel 3
Wapensystemen en effectiviteit

Overig: