De oorlog in Oekraïne - deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 145 ... 254 Laatste
Acties:
  • 1.986.371 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

teacup schreef op maandag 18 april 2022 @ 22:04:
[...]

@vso Nauwelijks, misschien zijn de Oekraïners al bijna klaar ;). Vier uur geleden al (zie LiveUAmap post). Wat heeft iedereen zitten slapen. Misscien wijzelf, maar ik denk vooral aan de media. Heb nog niet veel gezocht, maar alleen kranten als Vk en NYT maken er melding van. ik zoek nog even verder.
inderdaad

die verwijst naar

ik zoek ook nog even verder

Tja vanalles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Vanwege deze reden schreef ik bij mijn eerdere bericht over die “unblurred” russische bases op google maps, “ik weet niet of het waar is”. Blijkbaar waren ze altijd al te zien.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

teacup schreef op maandag 18 april 2022 @ 22:04:
P.S. Jouw Early warning post vso in "De oorlog in Oekraïne - deel 2" zat nog voor dat vier uur punt (wat bij ons ergens tussen 17:00 uur en 18:00 uur moet zijn geweest.
dacht dat ze bezig waren met Izyum .. had het niet echt voorzien als "voorbereiding" maar if you say so ;)

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Odessa
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
nextware schreef op maandag 18 april 2022 @ 22:07:
Wat ik me afvraag..
In het zuidwesten is ook een strook van Oekraïne ingenomen. Zijn dat die pro-Russische separatisten vanuit Moldavië?

Want het lijkt er, in mijn ogen, op dat er daar niet wordt gevochten. Of liggen die troepen tegen de grens van Oekraïne en Moldavië en gebeurd daar verder niks ?

In het kader dat de 2e invasie lijkt begonnen.. hopelijk kan Oekraïne het tegenhouden en de Russische troepen terugwerpen..
Ik denk dat je Transnistria bedoelt?
Wikipedia: Transnistria

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:48
Thx, dat is het inderdaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
nextware schreef op maandag 18 april 2022 @ 22:07:
Wat ik me afvraag..
In het zuidwesten is ook een strook van Oekraïne ingenomen. Zijn dat die pro-Russische separatisten vanuit Moldavië?

Want het lijkt er, in mijn ogen, op dat er daar niet wordt gevochten. Of liggen die troepen tegen de grens van Oekraïne en Moldavië en gebeurd daar verder niks ?

In het kader dat de 2e invasie lijkt begonnen.. hopelijk kan Oekraïne het tegenhouden en de Russische troepen terugwerpen..
Moldavië ligt ten westen van Odessa.
De troepen die terrein in het zuiden bezetten komen via de Krim.
En het stelt niet veel voor, wat er in Transnistrië aan vredeshandhavers/troepen ligt, die durven nooit de grens over.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
bulle bas schreef op maandag 18 april 2022 @ 21:05:
Addendum:
[Twitter]
[Twitter]

En beeld:

[Afbeelding] - [Afbeelding]

Maar de Oekraïne-haat blijft onverminderd

[Afbeelding]
Als je kind zeer waarschijnlijk dood is, en hij wordt online uitgescholden + waarschijnlijk nog een stuk ernstigere verwensingen krijgt, tja dan is het natuurlijk niet vreemd dat die vader ook weinig met Oekraïners op heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teacup
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:02

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

Wat links om vast te stellen in hoeverre mediakanalen het nieuws oppakken. Ik was begonnen met die links in
teacup in "De oorlog in Oekraïne - deel 2"

Hierbij nog een keer apart:

21:36 uur vastgesteld: New York Times bevestigd Donbass aanval, helaas achter paywall

22:15 uur vastgesteld: CNN geeft 4h en 7min uur terug aan dat de Russen stellen klaar te zijn met de voorbereidingen.

22:30 uur vastgesteld: Times of India confirms Donbass invasion.

[ Voor 74% gewijzigd door teacup op 19-04-2022 07:20 ]

Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Nox schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 10:18:
[...]

2, de saratov hebben ze laten afzinken om ammo detonation te voorkomen. Stond in de tweets onder het verlies van de andere boot, dus nog niet bevestigd.

bevestigd bij deze denk ik zo :)

Tja vanalles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bulle bas
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
vso schreef op maandag 18 april 2022 @ 22:08:
[...]

inderdaad
[Twitter]
[Twitter]

[Twitter]
die verwijst naar
[Twitter]

ik zoek ook nog even verder
@teacup Met het gebrek aan night vision, is het niet bijzonder dat Rusland laat op de dag een offensief start? Of gaat men ervan uit dat met het verrassingseffect 's nachts niet snel geschakeld kan worden door Oekraïne?

Dit is bezijden mijn kennis, maar was het front niet al zo breed dat men uberhaupt makkelijk door linies kon bewegen, maw welk voordeel biedt de nacht dan nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

bulle bas schreef op maandag 18 april 2022 @ 22:31:
[...]

@teacup Met het gebrek aan night vision, is het niet bijzonder dat Rusland laat op de dag een offensief start? Of gaat men ervan uit dat met het verrassingseffect 's nachts niet snel geschakeld kan worden door Oekraïne?

Dit is bezijden mijn kennis, maar was het front niet al zo breed dat men uberhaupt makkelijk door linies kon bewegen, maw welk voordeel biedt de nacht dan nog?
goeie vraag en UA heeft uitmuntende nacht zicht toch ? (maar heb dezelfde vraag als jij hoor) teacup ?

foto's van de lucht van odessa https://t.me/our_odessa/31955 (aparte wolken, strepen in de lucht)
kan helaas niet de foto link eruit pulken

[Twitter: https://twitter.com/200_zoka/status/1516143814821433344]
vid van 1 helikopter die een mi-8 ? beschermt tijdens het offloaden van (ru?) troepen ?

[ Voor 12% gewijzigd door vso op 18-04-2022 22:38 ]

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacup

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

[...]

Misschien is het daglicht te confronterend voor ze O-)

Even serieus: het is nu van beide zeiden wel formeel erkend, maar definieer invasie.... Het is maar de vraag of het vannacht meteen al zo actief is.

Edit: nog een mogelijke reden: het opwekken van anticipatie en terror. Of dit nog bij de Oekraieners zo werkt dat betwijfel ik.

[ Voor 19% gewijzigd door teacup op 18-04-2022 22:59 ]

Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-10 21:14

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Sissors schreef op maandag 18 april 2022 @ 22:24:
[...]

Als je kind zeer waarschijnlijk dood is, en hij wordt online uitgescholden + waarschijnlijk nog een stuk ernstigere verwensingen krijgt, tja dan is het natuurlijk niet vreemd dat die vader ook weinig met Oekraïners op heeft.
En de waarheid van die vader is natuurlijk ook dat zijn zoon op vredesmissie is. Om de Oekraïners te bevrijden van het nazi regime.

Maw. Als die Oekraïners hun zaken ik orde hadden, dan was zijn zoon daar nooit geweest.

Oh nee wacht....het waren natuurlijk gewoon de hoge golven en een menselijke fout. Niks met de vredesmissie/oorlog te maken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MeteoVir
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
vso schreef op maandag 18 april 2022 @ 22:35:
[...]
foto's van de lucht van odessa https://t.me/our_odessa/31955 (aparte wolken, strepen in de lucht)
kan helaas niet de foto link eruit pulken
Dat is 'puur natuur'. Wolkensoort Altocumulus (middelhoge bewolking) Undulatus (stroken of lagen, enigszins golvend). Zie een ander voorbeeld uit de WMO wolkenatlas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08:16
AndereKoekoek schreef op maandag 18 april 2022 @ 22:38:
[...]

En de waarheid van die vader is natuurlijk ook dat zijn zoon op vredesmissie is. Om de Oekraïners te bevrijden van het nazi regime.

Maw. Als die Oekraïners hun zaken ik orde hadden, dan was zijn zoon daar nooit geweest.

Oh nee wacht....het waren natuurlijk gewoon de hoge golven en een menselijke fout. Niks met de vredesmissie/oorlog te maken.
Ik denk dat papa het heus allemaal wel weet, maar ongetwijfeld ook de "hahahaha lekker voor je!" berichtjes krijgt van boze Oekrainers en ik begrijp dan nog wel dat je je bevestigd ziet in het beeld dat de tv je schetst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Van wat ik in het nieuws zie is het op het moment zware artillerie, daarvan weten de Russen wel ongeveer waarop ze willen mikken dus nacht of dag maakt daarvoor niet veel uit. Veel verrassingseffect hadden ze toch al niet, misschien willen ze bijkomend iedereen een nacht wakker gaan houden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

in het kader van B-films --> afgrijselijke muziek, maar 2 tanks die Oryx toe kan voegen op de "destroyed" lijst

schokkend

anyway

ik ga niet de overtollige hoeveelheid "nacht" shelling vids aanwijzen, zie je toch niks aan.

[ Voor 42% gewijzigd door vso op 18-04-2022 22:48 ]

Tja vanalles

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:24
RoD schreef op maandag 18 april 2022 @ 19:56:
[...]

Maar de tankcrew kan door de grote (?) reserves wel in een nieuwe tank stappen die ze vanuit Rusland krijgen, volgens mij is dat wat @asing bedoeld. Het voordeel van een vernietigde Russische tank is dat je de tankcrew er doorgaans ook mee uitschakelt.
Correct, een uitgeschakelde tank crew kan je niet vervangen. Dat proberen ze nu wel door vacatures te vullen maar dat gaat langzaam.

Een niet uitgeschakelde crew kan terug om een verse tank te halen. Eerder had ik een video gepost met daarin het bericht dat een deel van de tanks wel is getransporteerd naar de omgeving van het slagveld, maar niet ingezet kon worden omdat er gewoon niet genoeg crews waren. Er staan dus nog ongeveer 600 tanks te wachten.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• milotic
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 25-09 10:14
zit wat beelden te bekijken maar lijkt wel alsof die putin nu echt gezichts verlies voorkomen wilt, zit met de nekharen recht overeind.

zou bijna overwegen om die kant op te gaan ( jaja stoere praat over het internet jaja) maar jah dat los je ook niet op om daar stoer met je gun wat rond te schieten.

wat een schoft is die putin man man man

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

asing schreef op maandag 18 april 2022 @ 22:58:
[...]

Correct, een uitgeschakelde tank crew kan je niet vervangen. Dat proberen ze nu wel door vacatures te vullen maar dat gaat langzaam.

Een niet uitgeschakelde crew kan terug om een verse tank te halen. Eerder had ik een video gepost met daarin het bericht dat een deel van de tanks wel is getransporteerd naar de omgeving van het slagveld, maar niet ingezet kon worden omdat er gewoon niet genoeg crews waren. Er staan dus nog ongeveer 600 tanks te wachten.
hier is het oekrainse antwoord om dat probleem op te lossen (NSWF art)

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milotic
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 25-09 10:14
milotic schreef op maandag 18 april 2022 @ 23:00:
zit wat beelden te bekijken maar lijkt wel alsof die putin nu echt gezichts verlies voorkomen wilt, zit met de nekharen recht overeind.

zou bijna overwegen om die kant op te gaan ( jaja stoere praat over het internet jaja) maar jah dat los je ook niet op om daar stoer met je gun wat rond te schieten.

wat een schoft is die putin man man man
*knip* offtopic

[ Voor 21% gewijzigd door polthemol op 19-04-2022 07:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutchy007
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:19
Voor de geolocatie fans;

Ik heb even wat zitten onderzoeken wát de Russen nou precies hebben geraakt vanochtend in Lviv, of wilden raken.
Hier is de video die al eerder is gepost. Echter nu met timestamp met een specifiek gebouw:
YouTube: Ракетний удар російськими ракетами по Львову

Dit is datzelfde gebouw op Streetview (en dan ook de locatie:):
https://www.google.com/ma...13312!8i6656!9m2!1b1!2i50

Als je ongeveer een beetje gaat kijken waar de raket inslaat lijkt dit inderdaad dan een car repair shop te zijn?
https://www.google.com/ma...3d49.8442923!4d23.9917874

Het kan natuurlijk zijn dat er vlakbij iets militairs is neergezet. Ook de locatie is strategisch, namelijk vlakbij treinsporen.
Heeft iemand nog wat meer info?

Edit:
Ah wacht, er zijn wel een soort van 'warenhuisjes' daar in de buurt. Echt groot zijn ze echter niet...

[ Voor 3% gewijzigd door Dutchy007 op 18-04-2022 23:09 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-09 18:15
Eerst link naar + stukje tekst uit oude post.
PLAE schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 18:59:
Voor wie het interessant vindt. Ik heb geprobeerd op een rijtje te zetten wat waar is ingezet door de Oekraïners.

Ik kan niet goed vinden hoe groot een Oekraïense brigade is qua omvang in manschappen. Maar we kunnen er wel vanuit gaan dat dit lijstje opgeteld om meer dan 150k gaat. Daarnaast heb je nog allerlei grote en kleine onderdelen (Territorial Defence, Ukrainian Volunteer Corps, Ukrainian Volunteer Army) en nog veel vagere clubjes. Maar dat zal voor een groot deel minder bewegelijk zijn en er tegelijkertijd wel voor zorgen dat onderstaande eenheden in beweging kunnen blijven. Daar zal ik later een lijstje van delen. Dit is allemaal een beetje bij elkaar gesprokkeld van de mensen die hun verschillende kaarten weer maken op basis van openbare (Oekraïense) bronnen en wat oude publiek toegankelijke rapporten op het www.
Een update:

Groen = Locatie duidelijk, bekend waar eenheid dit moment worden ingezet.

Geel = locatie onduidelijk. Van 5 brigades is de locatie sinds de start van de oorlog nog onbekend. Waaronder 3 brigades vanuit de strategische reserve. Kunnen in het westen van het land liggen, tijd nodig hebben om gereed te zijn of op de juiste locaties aan te komen of een actieve rol spelen in opleiding van inmiddels andere gemobiliseerde reserves. Maar dat is gissen.

Roze = Er bestaan onduidelijkheden inzake herkomst / bestaan brigade

Blauw = nieuwe kleur, wijziging van locatie. Dit is natuurlijk interessant om te bekijken ten opzichte van het overzicht van 9 dagen terug. Zie de post hierboven (als je daarop klikt zie je het oude overzicht).

We zien hier wel bevestigd worden dat de Oekraïners veel troepen samen hebben getrokken ten ZO van Izyum en ten Oosten van Charkov.

Ik vind het ook opvallend dat de Oekraïners geen enkele(!!) T-72 lijken te hebben verloren in de afgelopen 9 dagen. En daar leunen hun reserves zwaar op. Het lijkt mij een goed teken dat ze die maar heel beperkt in de strijd hebben hoeven gooien (eerder alleen bij Charkov). Als we de komende dagen meer verliezen gaan zien van T-72's dan kun je erop rekenen dat de 4e Tankbrigade vanuit Kharkov bij het offensief betrokken en is en de 3e Tankbrigade vanuit het ZO van Izyum.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-uUiC8NSdINjo7a9ZsLWZns373o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rYmz7A2DCs0SibS3xJ4I8fkV.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

US believes Russia is learning from failures in north of Ukraine, senior defense official says
"It appears as if they are trying to learn from the failed lessons of the north where they didn't have proper sustainment capabilities in the area they were about to operate," the official said.
The official said that the US has seen Russia moving in "heavy artillery," "command and control enablers" and "aviation, particularly rotary aviation support" as part of the 11 new battalion tactical groups that have moved into the east and south of Ukraine "over the last few days."
+
"Donbas. The second phase of the war has begun, but I will tell you to believe in the Armed Forces," he said.
+
"We'll try to get opportunities for a small number of Ukrainians to be familiarized with these systems," said Pentagon Press Secretary John Kirby at a briefing with reporters last week, "but we don't believe that it's going to be an onerous task or lengthy in time or in resources
onerous = (of a task or responsibility) involving a great deal of effort, trouble, or difficulty.

Zelensky (attached vid) op de vraag wie ook zegt dat we donbas moet opgeven is dom en dat gaan we niet doen.

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Dutchy007 schreef op maandag 18 april 2022 @ 23:05:
Voor de geolocatie fans;

Ik heb even wat zitten onderzoeken wát de Russen nou precies hebben geraakt vanochtend in Lviv, of wilden raken.
Hier is de video die al eerder is gepost. Echter nu met timestamp met een specifiek gebouw:

Als je ongeveer een beetje gaat kijken waar de raket inslaat lijkt dit inderdaad dan een car repair shop te zijn?

Het kan natuurlijk zijn dat er vlakbij iets militairs is neergezet. Ook de locatie is strategisch, namelijk vlakbij treinsporen.

Edit:
Ah wacht, er zijn wel een soort van 'warenhuisjes' daar in de buurt. Echt groot zijn ze echter niet...
Als je de Iskander kruisrakketten geschat op 1$ miljoen per stuk om militaire fietswinkels aan te vallen en kleine toko's tja dat is hun keuze toch ?

Voorzichtige schatting denk Russia Loses $5 Billion in Military Equipment Amid Ukraine War: Report

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

teacup schreef op maandag 18 april 2022 @ 22:28:
21:36 uur vastgesteld: New York Times bevestigd Donbass aanval, helaas achter paywall

22:15 uur vastgesteld: CNN geeft 4h en 7min uur terug aan dat de Russen stellen klaar te zijn met de voorbereidingen.

22:30 uur vastgesteld: Times of India confirms Donbass invasion.
Het is altijd handig om bij de waarschijnlijke bron te beginnen:
https://www.ukrinform.net...s-in-eastern-ukraine.html
Russian troops begin offensive operations in eastern Ukraine
18.04.2022 20:51

[ Voor 4% gewijzigd door YakuzA op 18-04-2022 23:17 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Stukje live stream van John Kirby

sluit aan op bovenstaande CNN stuk hierboven.

Tja vanalles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• consolefreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:39
Voor de geolocatie fans;

Edit:
*knip* gezien de context of het wel of niet burgerdoelen zijn, behoeft de claim die je maakt meer onderbouwing dan 'ik heb gezien op twitter dat'

[ Voor 7% gewijzigd door polthemol op 19-04-2022 07:41 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Laatst online: 21:05

Qwerty-273

Meukposter

Denis Prokopenko van het Azov Regiment heeft weer een update geplaatst op hun Telegram kanaal. Volledig in het Engels en gericht op de internationale gemeenschap:
I am commander of Azov regiment, Denis Prokopenko. I call to the leaders of the world. Right now, in Mariupol, at "Azovstal" steel factory hundreds of civilians are sheltering. Among them - people of all ages, women, children, families of Mariupol defenders. They are sheltering in the basements and bunkers from "russian world"
They found their only available shelter next to the Ukrainian soldiers, who are still defending the city from russian invaders.
Russian occupational forces, and their proxy from "lnr/dnr" know that, they know about civilians, and they keep their fire on the factory willingly. They use free fall bombs, rockets, bunker-buster bombs, all varieties of artillery, both ground and naval for indiscriminate attacks.
City theater, maternity hospital, schools, kindergartens, hospitals, houses were destroyed by those who now offers civilians evacuation and safety. These are the same people. And nobody believes these bastards. Therefore I urge the politicians of all civilized world to organize a proper "green corridor", ensure it's safety and provide immediate evacuation and protection of civilians, wounded soldiers, and bodies of dead soldiers, to bury them with honors.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:37

pro_6or

amateur_60r

Peep. Ik hoopte echt dat Ukraine een pincer kon gaan doen en nu komt toch de Russische klap. Maar afwachten hoe het uit gaat pakken.

een treffende spreuk

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
pro_6or schreef op maandag 18 april 2022 @ 23:51:
Peep. Ik hoopte echt dat Ukraine een pincer kon gaan doen en nu komt toch de Russische klap. Maar afwachten hoe het uit gaat pakken.
Misschien juist daarom wel. Als UA RU dwingt tot actie terwijl zo er eigenlijk nog niet klaar voor zijn ( zie ook 9 mei deadline) is dat alleen maar positief hoop ik.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Als die info accuraat én actueel zou zijn hoort die niet gedeeld te worden.
Ik ben in een optimistische bui, dus ga er dus maar van uit dat een van de twee net opgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

TheekAzzaBreek schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 00:14:
[...]

Ik ben in een optimistische bui, dus ga er dus maar van uit dat een van de twee net opgaat.
Die info is gebaseerd op internet info die is overwegend 24-48 uur oud, ISW en andere publieke analysten hebben dezelfde data dus denk wel dat het veilig zit.

Misinformatie is ook informatie .. zullen we dan maar denken

Om de tussentijd door te komen

[ Voor 12% gewijzigd door vso op 19-04-2022 00:21 ]

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PLAE
TheekAzzaBreek schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 00:14:
[...]

Is allemaal op basis van openbare bronnen (waaronder UKR ministerie van defensie en social media pagina's van brigades zelf). Daarnaast is er natuurlijk heel veel wat we niet zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

leuk draadje van Mark Hertling (7 post van RU vs UA artillerie gebruik)

Toespraak van Zelensky

- Over het gevecht met het oosten,
- De zwakte van de russen
- Op ongeveer 4min gaat het het over het toetreden (in record tijd) tot de EU in weken ipv jaren

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpina
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 21:40
Qwerty-273 schreef op maandag 18 april 2022 @ 23:36:
Denis Prokopenko van het Azov Regiment heeft weer een update geplaatst op hun Telegram kanaal. Volledig in het Engels en gericht op de internationale gemeenschap:

[...]
Kan aan mij liggen maar vind dit toch best verontrustend. Dat je met je strijdmakkers tot de laatste snik doorvecht in die fabriek / ondergronds oke. Maar met het idee dat je vrouw / kinderen / familie daar ook nog zijn?

Moeilijk te zeggen wat er van waar is en in welke aantallen maar met een simpele zoektocht op Azov kids wil ik het nog best geloven ook…

Triest eigenlijk.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Denk dat jullie dit wel interessant vinden
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FQnsUxWXEAEGoF5?format=jpg&name=small

Wil je nu inzoemen enzv volg dan
Battlemaps van/voor Armstoel generaals

Wil je nu meer weten ---> https://militaryland.net/ukraine/invasion-day-54-summary/
Day by day overview https://militaryland.net/ (duh)

btw
Avozstal lijkt beetje op Asterix en Obelix, alleen de eerste hebben ballen ipv Toverdrank

[ Voor 11% gewijzigd door vso op 19-04-2022 01:57 ]

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silent7
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-12-2024
Kasparov, weliswaar op CNN maar desalniettemin interessant
YouTube: Putin critic on what has to happen for Putin's inner circle to turn ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• teacup

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

YakuzA schreef op maandag 18 april 2022 @ 23:16:
[...]

Het is altijd handig om bij de waarschijnlijke bron te beginnen:
https://www.ukrinform.net...s-in-eastern-ukraine.html

[...]
Mijn doel met die post was om vast te stellen in hoeverre mediakanalen het nieuws oppakten. Ik was begonnen met die links in teacup in "De oorlog in Oekraïne - deel 2"

Maar ik zal dat er nog even bijzetten. Dingen gingen wat snel gisteren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alvanosa
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-09 18:48
vso schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 01:04:
...
Avozstal lijkt beetje op Asterix en Obelix, alleen de eerste hebben ballen ipv Toverdrank
Die zullen ook bij zichzelf denken dat het beter is om een kogel te koppen dan gevangen genomen te worden door de Russen.

PSN: Alvanosa

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• teacup

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

De Volkskrant meldt dat de Russen de plaats Kreminna hebben ingenomen:
Russische militairen zouden erin zijn geslaagd de Oost-Oekraïense stad Kreminna in te nemen. De Russen zijn maandag begonnen aan het langverwachte offensief in de Donbas, in het oosten van het land. Inwoners van de regio's Donetsk en Loehansk zijn door lokale autoriteiten opgeroepen te evacueren.

'Momenteel zijn we de controle over de stad Kreminna kwijt en vinden er grondgevechten plaats', zei de regionale gouverneur van Luhansk, Sergiy Gaiday, maandagavond in een verklaring op zijn officiële Telegram-kanaal.

'De Russen schieten op mensen die proberen Kreminna te verlaten', voegde hij eraan toe. Hij beweerde dat vier mensen werden gedood toen ze in hun eigen voertuig probeerden te vluchten.

Bij de beschietingen werden huizen, een sportcomplex en andere gebouwen verwoest. Ook in de nabijgelegen steden Rubizne en Lysychansk werd stevig gevochten. In Lysychansk werd het gebouw van de regionale politieafdeling verwoest, waarna zes agenten in het ziekenhuis moesten worden opgenomen.

'Vanochtend hebben de bezetters geprobeerd langs de hele frontlinie van de regio's Donetsk, Loehansk en Charkov onze verdediging te doorbreken', zei Oleksiy Danilov, secretaris van de Oekraïense nationale veiligheidsraad, tegen Oekraïense media. 'Gelukkig houdt ons leger stand. Ze zijn maar door twee steden gereisd. Dit is Kreminna en nog een klein stadje.' Hij voegde eraan toe: 'We geven onze gebieden niet op.'

Kreminna, dat voor het uitbreken van de oorlog bijna 20.000 inwoners telde, ligt ongeveer 50 km ten noordoosten van Kramatorsk, het administratieve centrum van de regio, en wordt door de Russen beschouwd als strategisch doelwit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacup

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

Alpina schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 00:43:
[...]

Kan aan mij liggen maar vind dit toch best verontrustend. Dat je met je strijdmakkers tot de laatste snik doorvecht in die fabriek / ondergronds oke. Maar met het idee dat je vrouw / kinderen / familie daar ook nog zijn?

Moeilijk te zeggen wat er van waar is en in welke aantallen maar met een simpele zoektocht op Azov kids wil ik het nog best geloven ook…

Triest eigenlijk.
Dit heb ik ook wel gedacht, ook vraag ik mij af hoe verstandig het is om als burger daar te gaan zitten. Maar als Marioepol inderdaad zo in puin is geschoten, dan weten die mensen waarschijnlijk ook niet meer waar ze heen moeten. Ben je al dagen oververmoeid en opgejaagd dan wordt het moeilijk helder te denken.

Uit de Volkskrant maak ik op dat de Russen zijn begonnen met bombarderen van de fabriek. Ze zijn wat dat betreft een kapotte plaat. Het gaat hen alleen maar om de statement van het veroveren. Dat die hele fabriek platgegooid en nutteloos wordt is geen belang. Zie heel de hand van narcis Poetin met zijn volledig incapabele leger.

Volkskrant:
Rusland is begonnen met het bombarderen van een staalfabriek in Marioepol, waar de laatste inwoners van de stad, onder wie vrouwen, kinderen en bejaarden, zich schuilhouden. De laatste Oekraïners die zich nog in de stad begeven, weigeren zich over te geven, zei de commandant van het Azov-regiment van de Nationale Garde maandag.

'De Russen weten van de burgers, maar desondanks blijven ze op de fabriek schieten', zei Denys Prokopenko, wiens soldaten het opnemen tegen het Russische leger in de belangrijkste zuidelijke havenstad. Rusland schat dat ongeveer 2500 Oekraïense militairen en 400 buitenlandse huursoldaten zich in de stad hebben ingegraven.

Volgens schattingen van Oekraïne zijn er al zo'n 21.000 mensen gedood in Marioepol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

teacup schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 07:31:
[...]

Dit heb ik ook wel gedacht, ook vraag ik mij af hoe verstandig het is om als burger daar te gaan zitten. Maar als Marioepol inderdaad zo in puin is geschoten, dan weten die mensen waarschijnlijk ook niet meer waar ze heen moeten. Ben je als dagen oververmoeid en opgejaagd dan wordt het moeilijk helder te denken.

Uit de Volkskrant maak ik op dat de Russen zijn begonnen met bombarderen van de fabriek. Ze zijn wat dat betreft een kapotte plaat. Het gaat hen alleen maar om de statement van het veroveren. Dat die hele fabriek platgegooid en nutteloos wordt is geen belang. Zie heel de hand van narcis Poetin met zijn volledig incapabele leger.

Volkskrant:

[...]
Draai het eens om; hoe verstandig is het als burger in bezet gebied, helemaal als familielid van een soldaat of iemand waar de Russen het woordje "fascist" op hebben geplakt, om onbeschermd te blijven?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2022 08:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
vso schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 00:39:
leuk draadje van Mark Hertling (7 post van RU vs UA artillerie gebruik)
- Op ongeveer 4min gaat het het over het toetreden (in record tijd) tot de EU in weken ipv jaren
Ik ga dat filmpje niet kijken maar heeft ie dat echt zo gezegd? Dan is hij z'n realiteitszin nog meer kwijt dan dat hij al was. (sommige delen van het proces zullen sneller kunnen maar voordat dat rond is zijn we jaren verder)
Silent7 schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 08:14:
[...]

Een oud USA legerman heeft niet zoveel te zeggen over EU toetreding lijkt me :)
Ik reageer op het filmpje van Zelensky daaronder?

[ Voor 20% gewijzigd door RodeStabilo op 19-04-2022 08:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silent7
RodeStabilo schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 08:12:
[...]

Ik ga dat filmpje niet kijken maar heeft ie dat echt zo gezegd? Dan is hij z'n realiteitszin nog meer kwijt dan dat hij al was. (sommige delen van het proces zullen sneller kunnen maar voordat dat rond is zijn we jaren verder)
Een oud USA legerman heeft niet zoveel te zeggen over EU toetreding lijkt me :)
Wacht de USA man schrijft niets over Eu, het zal in de speech van Z zitten die inderdaad vanaf 4 min praat over opbouw UA NA de oorlog

[ Voor 13% gewijzigd door Silent7 op 19-04-2022 08:19 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

RodeStabilo schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 08:12:
[...]

[...]
Nee, dat heeft hij niet zo gezegd. Wat hij gezegd heeft is dat de specifieke procedure van het insturen van de "questionnaire" in iets meer dan een week was gebeurd, waar andere landen daar jaren over deden. Verder hoopt hij dat kandidaat-lidmaatschap snel wordt goedgekeurd en spreekt over de voordelen daarvan, maar geeft daar geen concrete tijdspanne voor en al helemaal niet voor daadwerkelijk lidmaatschap.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2022 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
Ja idd het is Zelensky, die heel slim zegt dat zij een stap (vragen EU beantwoorden) in weken doen waar anderen daar jaren over deden. Hij wekt de indruk dat het om weken gaat voor toetreding, maar hij zegt het niet, imho dus iets om mensen in UA hoop te geven.
En het is goed dat hij poogt hoop te geven, een visie van een goed werkend zich ontwikkelend zelfstandig land dat op termijn bij de EU gaat.

laten we hier geen namen gaan afkorten tot een enkele letter en al helemaal niet als die letter een geheel andere betekenis heeft gekregen in deze oorlog

[ Voor 19% gewijzigd door polthemol op 22-04-2022 12:56 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19:52
YakuzA schreef op donderdag 14 april 2022 @ 22:53:
[...]

Ach Nederland houd altijd van half werk. Wel de drones met de hardpoints, maar niet de specifieke raketten gekocht.
Dan valt het onder ‘surveillance’ ipv aanvalswapen.
Donderdag wordt er een motie ingebracht dat bewapening van mq-9's mogelijk moet mogelijk moet maken, er is inmiddels een Kamermeerderheid voor namelijk.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FQSfsykXoAAOyj4?format=jpg&name=large

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Ja idd het is Zelensky, , die heel slim zegt dat zij een stap (vragen EU beantwoorden) in weken doen waar anderen daar jaren over deden. Hij wekt de indruk dat het om weken gaat voor toetreding, maar hij zegt het niet, imho dus iets om mensen in UA hoop te geven.
En het is goed dat hij poogt hoop te geven, een visie van een goed werkend zich ontwikkelend zelfstandig land dat op termijn bij de EU gaat.
[/quote]

Ik ben heel benieuwd wat in die vragenlijst is ingevuld over de status van de Krim en de opstandige gebieden. Ergens zal vast wel een definitie worden gevraagd van het territorium van de staat die lid wil worden en of ze claims hebben op gebieden daar buiten.

Als die gebieden niet als deel van Oekraine worden beschouwd is dat een enorme beslissing die tegen de grondwet van Oekraine in gaat. Maar als ze die gebieden wel claimen dan is daarmee de bevolking die daar woont niet meegenomen in de beslissing om EU lidmaatschap aan te vragen. Beiden zijn problematisch, daar kunnen zowel de Putin aanhangers in Hongarije als degenen die strikte handhaving van de regels willen een punt van maken.

[ Voor 5% gewijzigd door polthemol op 22-04-2022 12:56 ]

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
IJzerlijm schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 08:31:
[...]

Ik ben heel benieuwd wat in die vragenlijst is ingevuld over de status van de Krim en de opstandige gebieden. Ergens zal vast wel een definitie worden gevraagd van het territorium van de staat die lid wil worden en of ze claims hebben op gebieden daar buiten.

Als die gebieden niet als deel van Oekraine worden beschouwd is dat een enorme beslissing die tegen de grondwet van Oekraine in gaat. Maar als ze die gebieden wel claimen dan is daarmee de bevolking die daar woont niet meegenomen in de beslissing om EU lidmaatschap aan te vragen. Beiden zijn problematisch, daar kunnen zowel de Putin aanhangers in Hongarije als degenen die strikte handhaving van de regels willen een punt van maken.
goede analyse, en mede door al dit soort zaken zal het nog heel lang duren voor ze Eu lid zijn, maar dat geeft niet de hoop die de mensen daar nu nodig hebben, dus van mij (alsof dat ter zake doet :) ) mag ie het zeggen. Zou alleen wel jammer zijn als FVD achtigen nu gaan staan moeilijk doen, want dat zou werkelijk om niets zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Lijkt erop dat de Russen de Oekraïnse tegenaanval bijna omsingeld hebben.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

YakuzA schreef op donderdag 14 april 2022 @ 22:53:
[...]

Ach Nederland houd altijd van half werk. Wel de drones met de hardpoints, maar niet de specifieke raketten gekocht.
Dan valt het onder ‘surveillance’ ipv aanvalswapen.
Dat zijn toch hellfires? Die heeft Nederland al in de kast liggen voor de Apaches.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
[...]

Dat is niet zo problematisch, en daar is met Cyprus ook al een precedent voor geschept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Als je kijkt naar de tijdslijnen en acties die moeten worden uitgezet, dan is het conflict in Oekraïne beëindigd tegen de tijd dat de definitieve toetreding zou kunnen plaatsvinden.

Wat ik gok:
Aanvraag nu bij de EU ingediend.
Overeenkomst met Rusland over de betwiste gebieden (of ze zijn verdreven)
Toetreding tot de EU op basis van die overeenkomst.

Dit heeft 1 heel groot voordeel. Rusland maakt geen overeenkomst met Oekraïne, maar met de hele EU... daarmee kan Rusland achteraf nooit meer terugkomen op de gemaakte afspraken.
Het zou me niks verbazen als er dadelijk ineens wat EU hoge piefen bij de onderhandelingen worden betrokken.

Maar eerst maar eens de komende weken afwachten, dan weten we waar het conflict in deze fase heengaat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

vso schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 00:39:
Welke record tijd bedoel je?
Het duurt nu al minimaal 8 jaar ;)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idef1x
  • Laatst online: 29-09 17:12
TheGhostInc schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 08:56:
[...]
daarmee kan Rusland achteraf nooit meer terugkomen op de gemaakte afspraken.
Ja want de Russen houden zich nu ook al aan de gemaakte afspraken zullen we zeggen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
idef1x schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 09:06:
Ja want de Russen houden zich nu ook al aan de gemaakte afspraken zullen we zeggen?
Het verschil zit hem in wie die afspraken afdwingt.
Als de hele EU meehelpt, dan is elke tank die over de grens komt automatisch een stuk schroot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Brazos schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 08:49:
[...]

Dat is niet zo problematisch, en daar is met Cyprus ook al een precedent voor geschept.
Cyprus is een interessant geval: die waren eigenlijk toegelaten op basis van het Annan Plan, dwz het idee was om het hele eiland als federatie toe te laten treden.

Alleen was men vergeten om dat als voorwaarde op papier vast te leggen, dus na dat het plan per referendum door de Grieks Cyprioten was afgeschoten konden ze desondanks toch toetreden.

Ik denk dat, na die kater, Cyprus als precedent voor Oekraïne niet haalbaar is.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2022 09:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:21
Landen die al jaren bezig zijn toe te treden tot de EU, denk niet dat die blij worden als de UA opeens versneld toetreedt.

Aanvraag kandidaat-lidmaatschap
Kandidaat-lidmaatschap officieel aanvaard
Toetredingtraject gestart

Turkije

1987
1999
2005

Noord-Macedonië

2004
2005
2020

Montenegro

2008
2010
2012

Albanië

2009
2014
2020

Servië

2009
2012
2014

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:17
DoubleDutch schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 09:19:
Landen die al jaren bezig zijn toe te treden tot de EU, denk niet dat die blij worden als de UA opeens versneld toetreedt.

Aanvraag kandidaat-lidmaatschap
Kandidaat-lidmaatschap officieel aanvaard
Toetredingtraject gestart

Turkije

1987
1999
2005

Noord-Macedonië

2004
2005
2020

Montenegro

2008
2010
2012

Albanië

2009
2014
2020

Servië

2009
2012
2014
Turkije en Servie staan ook niet echt te springen om lid te worden. :P

Ik denk dat een formeel toetreden van Oekraine linksom of rechtsom ver weg is. Dat wil niet zeggen dat ze niet op korte termijn kandidaats-lidstaat kunnen worden en al dicht bij de EU gebracht kunnen worden.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
DoubleDutch schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 09:19:

Dat ligt helemaal aan hoe ze allen erbij betrokken worden.

Het bij voorbaat kansloos noemen lijkt mij te voorbarig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
Zal het aan hun reet roesten, want ze backtracken zelf de hele tijd.
[...] Noord-Macedonië [...]
Die hadden natuurlijk aan akkefietje over de naam waardoor Griekenland telkens ging dwarsbomen. Ik verwacht eigenlijk dat dat proces nu ook wel snel kan gaan lopen, mits de EU wat concessies wil doen aan Bulgarije die "ineens" issues had met de taal enz.

Noord-Macedonië laat overigens zien hoe makkelijk dat hele proces vastloopt, omdat 1 land er een voordeeltje uit wil halen.

[ Voor 11% gewijzigd door Caelorum op 19-04-2022 09:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dutchy007
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:19
Het is aardig stil met nieuwe berichten vanaf het front. Zal wel met een reden zijn natuurlijk, OPSEC. Denk dat het een tough cookie wordt voor Rusland om door te breken...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:01
Dutchy007 schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 09:38:
Het is aardig stil met nieuwe berichten vanaf het front. Zal wel met een reden zijn natuurlijk, OPSEC. Denk dat het een tough cookie wordt voor Rusland om door te breken...
En het zal net zo goed een tough cookie worden voor Oekraine om de Russen tegen te houden.

Ik ben een beetje bang dat deze slag wel eens verschrikkelijk bloederig kan gaan worden, voor beide partijen.

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Het is aardig stil met nieuwe berichten vanaf het front.
Liveuamap is behoorlijk druk, lijkt erop dat de Russen over een breed front massaal in de aanval zijn gegaan.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
  • Laatst online: 20:24
Als er nu niet gevochten wordt dan is dat redelijk gunstig voor de thuisploeg. De reden is dat op dit moment allerlei wapentuig onderweg is en men heeft nu tijd om dat naar het front te sturen.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:01

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Edit:
Niet direct een antwoord maar ik zag wel diverse garages "geleende" wapens ombouwen. Drones en IEDs heb je ook al snel genoeg aan een kleine werkplaats. Dus als de Rus zulke locaties weet te achterhalen....

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 09:13:
[...]

Cyprus is een interessant geval: die waren eigenlijk toegelaten op basis van het Annan Plan, dwz het idee was om het hele eiland als federatie toe te laten treden.

Alleen was men vergeten om dat als voorwaarde op papier vast te leggen, dus na dat het plan per referendum door de Grieks Cyprioten was afgeschoten konden ze desondanks toch toetreden.

Ik denk dat, na die kater, Cyprus als precedent voor Oekraïne niet haalbaar is.
Het ligt net ietsje anders. Cyprus is toegelaten omdat Griekenland aangaf alle nieuwe lidstaten te weigeren zolang Cyprus geen lid kon worden.

Daardoor is Cyprus uiteindelijk toegelaten, ongeacht het Annan plan. Net zoals met alles is het een politieke discussie. Wil men Oekraïne toelaten, dan kan dat gewoon ongeacht de praktische situatie in de Krim of de Donbass. Wil men het niet, dan volgen ellenlange discussies over de juridische situatie/implicaties van bezette gebieden.

Maar goed, dat is politiek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

sh4d0wman schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 09:43:
[...]

Niet direct een antwoord maar ik zag wel diverse garages "geleende" wapens ombouwen. Drones en IEDs heb je ook al snel genoeg aan een kleine werkplaats. Dus als de Rus zulke locaties weet te achterhalen....
Dat lijkt me sterk, het lijkt me er meer op dat Ru in het wilde weg aan het schieten is om terreur te veroorzaken,

Trouwens ze gaan er ook enorm hard doorheen, we zitten op dag 55 als ze er 10 gemiddeld per dag doorheen jagen dan gaat het hard. als je dan lukraak schiet ... + een failure rate van x

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvdBent
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:28
vso schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 10:00:
[...]

Dat lijkt me sterk, het lijkt me er meer op dat Ru in het wilde weg aan het schieten is om terreur te veroorzaken,

Trouwens ze gaan er ook enorm hard doorheen, we zitten op dag 55 als ze er 10 gemiddeld per dag doorheen jagen dan gaat het hard. als je dan lukraak schiet ... + een failure rate van x
volgens mij was de redenering van de Russen dat er EU wapens werden opgeslagen, maar dat is altijd twijfelachtig....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

niet "te' recent nieuws (vertaald)
⚡️ Operational information as of the morning of 19.04.2022 on the Russian invasion from the General Staff of the armed forces of Ukraine.

There is a full-scale armed aggression of the Russian Federation against our state. The enemy is trying to continue offensive operations in the Eastern operational zone in order to establish full control over the territory of the Donetsk and Luhansk regions, as well as maintain a land corridor with the temporarily occupied Crimea.

Missile and air strikes on civilian targets throughout Ukraine do not stop. During the previous day, the task of missile strikes on objects in the western regions was intensified.

In the Slobozhansky and Donetsk operational areas, the aggressor conducts offensive and assault operations in certain areas.

The enemy continues to transfer weapons and military equipment to Ukraine from the central and eastern regions of the Russian Federation. Next to combat units, it transfers support units.

In addition, in order to improve the system of material and technical support, the invaders are deploying logistics centers and creating field bases for the repair and restoration of damaged equipment.

▫️ In the Slobozhansky direction, the enemy continues to partially block the city of Kharkiv with a certain composition of forces. According to available information, in order to organize the air defense system of the offensive group, the enemy is transferring additional anti-aircraft missile divisions of the Tor air defense system to the Kharkiv region. At the same time, S-400 and S-300 anti-aircraft missile divisions have been deployed in the border areas of the Belgorod region with Ukraine to cover the main control points, as well as rear areas.

▫️ In the Izyum direction, the enemy is conducting offensive operations on the Left Bank of the Seversky Donets River. To support the offensive actions of the group in the specified direction, the enemy created a system of Main and reserve firing positions of rocket and barrel artillery.

In the Donetsk and Tauride directions, the Russian occupiers have stepped up offensive operations along the entire contact line.

The main efforts of the enemy are focused on breaking through the defense of our troops in the Luhansk and Donetsk regions, as well as establishing full control over the city of Mariupol. In the Zaporozhye region, the concentration of units of the occupation forces continues in certain areas.

▫️ In the Yuzhnobugsky direction, the main efforts of the enemy are focused on entering the administrative border of the Kherson region. In order to improve the tactical situation, the invaders are trying to conduct offensive operations in the area of the village of Aleksandrovka. The enemy does not stop shelling civilian objects in the city of Nikolaev.

No significant changes are recorded in the Volyn, Polessky and Seversky directions.

The Republic of Belarus continues to provide its territory for conducting air strikes on the territory of Ukraine and reconnaissance of objects on our territory.

According to the available updated information, the losses of the 126th coastal defense brigade of the Black Sea Fleet amount to up to 75%. The 810th separate marine brigade of the Black Sea Fleet lost 158 soldiers killed, about 500 wounded, and 70 people are still missing.
A significant part of the military personnel of these brigades wrote reports to refuse to participate in the so-called "special operation".

On the territory of Donetsk and Luhansk regions, The Defenders of Ukraine over the past day repelled seven enemy attacks, destroyed ten tanks, eighteen armored units and eight vehicles, one artillery system, as well as an enemy mortar with calculation.

Over the previous day, a group of Air Forces of the Armed Forces of Ukraine hit seven air targets: one plane, four UAVs and two cruise missiles.
bron: https://t.me/bpz_ua/8261

Tja vanalles

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DoubleDutch
19 April update.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MxmoLAjf7Y4G0xsv3DhBLuihp4M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W1XA9FnXGbhHlv6HAgFJP4Hm.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u-rFg2gM6UgfFgpgmUsRtMq7aQM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gjdteX078jBxLYgIthhyK878.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Rapport van Chemische aanval(niet bevestigd)
[quote]
Kharkiv TRO fighter<naam verwijderd> reports that the enemy could have used shells with a prohibited chemical substance in the Izyum direction.

Such information was received from soldiers who showed certain signs of chemical exposure after the shelling: a gag reflex, someone had dizziness, someone received burns to their face.
[/quote]
bron: https://t.me/bpz_ua/8275

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FQr9Qs0XoAMikqo?format=jpg&name=small

tweet quote = vertaling
The Armed Forces of Ukraine repelled the offensive in Rubizhne and Popasna at night, - the head of the Lugansk OVA Serhiy Gaidai.

The enemy has dozens of losses, our soldiers knocked out an Orlan-10 drone and heavy equipment.
btw Rechtsboven (op het plaatje) zou Popasna en Rubizhne in Ua handen (weer) zijn via berichten die ik volg

[ Voor 20% gewijzigd door vso op 19-04-2022 11:07 ]

Tja vanalles

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Silent7
vso schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 10:42:
hmm @vso misschien enkel bevestigd nieuws posten met bronnen in Engels of Nederlands?

We zullen gewoon geduld moeten hebben, we weten dat er een embargo van 48 uur op delen info voor journalisten zit (dus ook dat iedereen die dat breekt op zijn minst niet kies bezig is) en als de officiele UA vertegenwoordigers met gegevens komen dan is dit 1 in het Engels en 2 zal het snel bij de betrouwbare buitenlandse pers (Reuters/BBC/NOS/DW/France24 en ok CNN voor een schreeuweriger USA bron :) ) bovenkomen. Vagere telegram en twitterdingen, die niet bevestigd zijn lijken me een grote kans op ruis geven, ook al hebben ze het wellicht in het verleden goed gehad.

Te vaak posten mensen iets, komen er achter dat het niet klopt, editen dat erin maar ondertussen is er al een pagina of wat ruis ontstaan wat de kwaliteit van het topic geen goed doet. Ik snap het totaal, men wil alles delen en geen nieuw info terwijl we het allemaal erg willen is lastig te verkroppen maar toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Silent7 schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 11:00:
[...]
hmm @vso misschien enkel bevestigd nieuws posten met bronnen in Engels of Nederlands?
Hier wil ik nog wel over discussieren (lees kan me niet vinden in dit statement) of dat hier de plek is ?
We zullen gewoon geduld moeten hebben, we weten dat er een embargo van 48 uur op delen info voor journalisten zit (dus ook dat iedereen die dat breekt op zijn minst niet kies bezig is) en als de officiele UA vertegenwoordigers met gegevens komen dan is dit 1 in het Engels en 2 zal het snel bij de betrouwbare buitenlandse pers (Reuters/BBC/NOS/DW/France24 en ok CNN voor een schreeuweriger USA bron :) ) bovenkomen. Vagere telegram en twitterdingen, die niet bevestigd zijn lijken me een grote kans op ruis geven, ook al hebben ze het wellicht in het verleden goed gehad.

Te vaak posten mensen iets, komen er achter dat het niet klopt, editen dat erin maar ondertussen is er al een pagina of wat ruis ontstaan wat de kwaliteit van het topic geen goed doet. Ik snap het totaal, men wil alles delen en geen nieuw info terwijl we het allemaal erg willen is lastig te verkroppen maar toch...
Denk zelf dat 1 rapport over "nieuw" ontwikkelingen wel moet kunnen die direct impact hebben op het verloop, alles gelijk wegwuiven is contra-productief naar mijn idee. ABC gebruik door Ru lijkt me zeker relevant.

Om het even opmezelf te trekken, de bronnen die ik aanhaal zijn redelijk betrouwbaar gebleken en ik haal er ook wel een kammetje overheen ;)
offtopic:
Denk dat we deze discussie verder naar een "factcheck/broncheck" achtige topic moeten trekken ? om het hier niet te veel vervuilen.

Maar dat alles gezegd: Ik snap je statement daarom de tekst die je quote ook doorstreept maar niet verwijderd als compromis, "laten we afwachten is niet erg het is immers geen race" is dat betreft ook een gezonde gedachte.

Tja vanalles

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

Gisteren heeft Serhiy Volyna, Commander of the 36th Separate Rear Admiral Mykhailo Belinsky Marine Brigade, ook een bericht naar de internationale gemeenschap gestuurd. Vergelijkbaar in de strekking die gisteren door Denis Prokopenko van het Azov Regiment gemaakt werd.
https://uavarta.org/2022/...ygady-sergiya-volyna-mor/
I am Serhiy Volyna, Commander of the 36th Separate Rear Admiral Mykhailo Belinsky Marine Brigade. I am writing to you from the besieged city of Mariupol.

For more than 50 days, the city defenders have been heroically safeguarding themselves, despite the overwhelming enemy forces and constant bombardments by air missiles, artillery and rocket attacks. Mariupol is still a Ukrainian city, no matter what Russian propaganda presents you. We fight in fierce battles every day and hold back thousands of enemy troops preventing them from advancing. This is at the cost of superhuman efforts and great losses.

We desperately need your help. The enemy has closed in on the city and holds hundreds of thousands of civilians hostage. Some women hide with children, including infants, in our military bunkers without any heat, water or food supply. These are primarily our soldiers’ family members being chased down by Russians.

Our wounded people are dying in agony every day because we no longer have any medications, disinfection and anaesthesia.

Ukrainian authorities have held talks about humanitarian corridors with Russians, involving Turkish President Recep Tayyip Erdogan. However, Russians did not keep their promise to open the corridors and all efforts failed.

We beg the world to help evacuate the wounded, children, women and bodies of the dead.

Every effort should be made to do this. Not enough attempts were made to rescue the people!

We call on world politicians, public and religious figures to hear our voice and not be indifferent to people who have fallen into the trap in Mariupol against their will.

Now we, the military, are forced not only to fight the overwhelming forces of the enemy but also to take care of more than a thousand civilians.

Do not trust Russia’s promises to open the “humanitarian corridor” for the military. Undoubtedly, this is a hoax to destroy the Ukrainian military forces in Mariupol without even fighting.

We will not give up and will fight to the end.

Nevertheless, our loyalty to the oath was not enough to liberate Mariupol.

The city needs to be unblocked immediately.

To this end, we need heavy weapons. It is within the power and authority of the EU and the US to provide us with these necessary weapons.

Heavy weapons for Mariupol defenders will save the Ukrainian military forces.

Mariupol can be saved. We are ready to fight to the last drop of blood. However, we want to know that the world has made every effort to support us. Then we are ready to do even the impossible for our country.

April 18, 2022

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Deze kwam ik op meerdere bronnen tegen.

maak ervan wat je wilt (t.me link = private kanaal, maar er zijn andere bronnen die de zelfde documenten geven)

De reden dat ik het even "aanstip" als dit enigsinds valide is dat Belarus dus een beetje in de tang zit .. maar denk dat velen van jullie dit niet echt verbazend is. En waarom word het nu naar buiten gebracht ?

[ Voor 11% gewijzigd door vso op 19-04-2022 12:03 ]

Tja vanalles

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FQsos_wWQAYUi30?format=jpg&name=small

Tja vanalles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-09 19:39

Indoubt

Always be indoubt until sure

Apache4u schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 11:39:
Deze ligt in lijn der verwachtingen:

[Embed]
Niet verwonderlijk inderdaad. Ten eerste: Orban is Orban en ten tweede is Hongarije ongeveer voor 60% van zijn energie afhankelijk van Rusland. Als je dat even wegsnijdt dan komt het land tot stilstand.

Ook een land als Bulgarije kan in de problemen komen aan gezien de enige raffinaderij die nog werkt een Lukoil raffinaderij is. (er was nog een andere maar die is failliet) Als die niet meer bevoorraad wordt dan moet alle benzine/diesel etc uit het buitenland worden aangevoerd. Dat gaat niet eenvoudig worden. De Benzine is aan de pomp daar bijna net zo duur als hier maar een gemiddeld maandsalaris is een kwart

Ik snap dat we op dit moment graag van russisch gas/kolen/olie af willen maar aangezien we de verwevenheid en afhankelijkheid zo hebben laten oplopen is dat niet eenvoudig. En voor de minder welvarende landen in Europa is het nog minder eenvoudig.

Het is goed dat het als drukmiddel wordt gebruikt in de sancties maar het is geen snel proces.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

vso schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 11:42:
[Twitter]
Die tweet verwijst naar een private telegram kanaal. Wat ik op andere kanalen zie is de volgende beschrijving:
The Russian army was planning a military invasion of Belarus

Documents obtained by the military intelligence of Ukraine testify to the preparation of the 1st Panzer Army of Russia for the invasion and capture of the territory of Belarus.

After the falsification of the presidential election in Belarus, the Russian Federation has developed a plan to invade and suppress popular protests.

The occupation of Belarus was planned under the pretext of avoiding Russia's involvement "in the European continental region in a regional or large-scale war with NATO member states in the West."

One of the proofs of Russia's preparation for military aggression against the neighboring state is "The legend of the plan to regroup units and military units of the 1st Panzer Army in the area of ​​the task," according to the Main Intelligence Directorate of the Ministry of Defense of Ukraine.
Om daar aan toe te voegen, een Belarussische oppositie krant heeft gekeken wat er met de Russische troepen rond Gomel, Belarus gebeurt. Trekken die zich inderdaad terug naar Rusland, of blijft er nog veel achter.
https://d2uy8l7fpcdb88.cl...ja-rossijskie-vojska.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoubleDutch
Wat een beelden vanuit Irpin. 😔

https://t.me/ukrainenowenglish/5516

[ Voor 3% gewijzigd door DoubleDutch op 19-04-2022 12:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Qwerty-273 schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 12:01:
Die tweet verwijst naar een private telegram kanaal. Wat ik op andere kanalen zie is de volgende beschrijving:
De tweet geeft aan hoe je ze vind (denk ik) maar als je echt wilt ..

Hier 2 alternatieven mocht je dat willen
https://t.me/bpz_ua/8277
https://t.me/bpz_ua/8287

ps . ik gebruik een vertaler die gaat alleen niet zo goed om met plaatjes + tekst

[ Voor 17% gewijzigd door vso op 19-04-2022 12:07 ]

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
vso schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 11:42:
[Twitter]
maak ervan wat je wilt (t.me link = private kanaal, maar er zijn andere bronnen die de zelfde documenten geven)

De reden dat ik het even "aanstip" als dit enigsinds valide is dat Belarus dus een beetje in de tang zit .. maar denk dat velen van jullie dit niet echt verbazend is. En waarom word het nu naar buiten gebracht ?
Maar was het plan daarmee ook om Luka te vervangen of om hem op de troon te houden? Als dat laatste dan verwacht ik dat hij er nul probleem mee heeft.

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• walletje-w
  • Laatst online: 18:48
Qwerty-273 schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 11:33:
Gisteren heeft Serhiy Volyna, Commander of the 36th Separate Rear Admiral Mykhailo Belinsky Marine Brigade, ook een bericht naar de internationale gemeenschap gestuurd. Vergelijkbaar in de strekking die gisteren door Denis Prokopenko van het Azov Regiment gemaakt werd.
https://uavarta.org/2022/...ygady-sergiya-volyna-mor/

[...]
Blijft schokkend om te lezen dit. Wat ik me nu afvraag is hoe we hier over 25 jaar op terug kijken. Hadden we inderdaad een militair corridor moeten creëren en mensen moeten helpen evacueren? Weten mensen hier wellicht vergelijkbare momenten in de geschiedenis en hoe we daar toen mee omgegaan zijn. Je zou zeggen dat we leren van onze "fouten".

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• boxlessness
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 26-07 22:02
walletje-w schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 12:21:
[...]

Blijft schokkend om te lezen dit. Wat ik me nu afvraag is hoe we hier over 25 jaar op terug kijken. Hadden we inderdaad een militair corridor moeten creëren en mensen moeten helpen evacueren? Weten mensen hier wellicht vergelijkbare momenten in de geschiedenis en hoe we daar toen mee omgegaan zijn. Je zou zeggen dat we leren van onze "fouten".
Ik denk dan aan Srebrenica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuinïnen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01-10 23:38

tuinïnen

Eventus stultorum magister

[...]

Tja en wie zijn wij om ons er mee te bemoeien? Wereldwijd genoeg ellende waarvan wordt weggekeken.

En laat nou net in Marioepol het meest extreme regiment zitten die flink wordt gehaat door de Russen. Die geven ze geen vrijgeleide terug Oekraïne in, en waarschijnlijk ook de bijbehorende families niet.. Triest alom, maar vrees dat er weinig te betekenen valt. Die corridors moeten nu behoorlijk lang worden en denk ook dat de stad wel als verloren kan worden beschouwd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

vertaling
During a search of the territory of the Chernihiv district, NMU patrols found a Russian UAV reconnaissance area near one of the settlements. For unknown reasons, communication with the aircraft was lost and it fell to the ground.
Plaatje 2/2 v.d tweet (is dat nu een normale baby monitor camera? :+ zou me niks verbazen )
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FQslzs3XwAMfegL?format=jpg&name=small

ziet er wel wat geavanceerder uit.

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
vso schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 10:42:
[quote]
Kharkiv TRO fighter<naam verwijderd> reports that the enemy could have used shells with a prohibited chemical substance in the Izyum direction.

Such information was received from soldiers who showed certain signs of chemical exposure after the shelling: a gag reflex, someone had dizziness, someone received burns to their face.
[/quote]
bron: https://t.me/bpz_ua/8275

[Twitter]
[Afbeelding]

tweet quote = vertaling

[...]

btw Rechtsboven (op het plaatje) zou Popasna en Rubizhne in Ua handen (weer) zijn via berichten die ik volg
Die kaartjes zijn wel een beetje van de bangmakerijvariant. Er staan gewenste bewegingen op vanuit Russische zijde. Maar geen bewegingen die daadwerkelijk plaatsvinden. Als ze vastlopen staat er nog steeds een dikke pijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

PLAE schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 12:37:
[...]

Die kaartjes zijn wel een beetje van de bangmakerijvariant. Er staan gewenste bewegingen op vanuit Russische zijde. Maar geen bewegingen die daadwerkelijk plaatsvinden. Als ze vastlopen staat er nog steeds een dikke pijl.
denk dat je deze gemist had ... ???
vso schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 01:04:
Battlemaps van/voor Armstoel generaals

Wil je nu meer weten ---> https://militaryland.net/ukraine/invasion-day-54-summary/
Day by day overview https://militaryland.net/ (duh)

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PLAE
vso schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 12:39:
[...]

[...]
Ik doelde op het kaartje wat je hierboven deelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:50
vso schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 12:39:
[...]

[...]
Als dat werkelijk accuraat en current is, is dat info voor de Russen. Zal ook wel een vertraging in zitten.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

PLAE schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 12:42:
[...]

Ik doelde op het kaartje wat je hierboven deelde.
Snap je, maar denk niet echt dat we veel meer "nuttigs" hebben aan info .. op het moment.
Tens schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 12:43:
Als dat werkelijk accuraat en current is, is dat info voor de Russen. Zal ook wel een vertraging in zitten.
Fog of war, dus die info is zo accuraat als "handig" voor ons stoel-generaals als het voor de russen is ..

Denk niet dat de russen dat gebruiken, sterker nog .. als ze veranderen van richting mid battle dan word het nog makkelijker voor UA

Het feit dat ze reserve inzetten zegt meer denk ik, russen vertrouwen op bekende technieken .. als je daarop kan geanticipeerd hebt.

[ Voor 59% gewijzigd door vso op 19-04-2022 12:53 ]

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• walletje-w
tuinïnen schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 12:28:
[...]
Tja en wie zijn wij om ons er mee te bemoeien? Wereldwijd genoeg ellende waarvan wordt weggekeken.
Mensen met middelen, kennis en deels ook motivatie. Wereldwijd genoeg ellende waar wel wordt geholpen, ook door "wij".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:43

Winkiller

De Mopperpot

walletje-w schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 12:50:
[...]

Mensen met middelen, kennis en deels ook motivatie. Wereldwijd genoeg ellende waar wel wordt geholpen, ook door "wij".
Wij (in het algemeen) kunnen niet iedereen helpen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
Winkiller schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 12:52:
[...]
Wij (in het algemeen) kunnen niet iedereen helpen helaas.
Dat is naar mijn mening een te makkelijk argument om in dit geval ook te gebruiken.
We maken al vele keuzes en blijkbaar vinden we dat deze tragedie ons al meer aangaat dan de hongersnood in Somalië. We nemen vele malen meer vluchtelingen aan dan uit dergelijke landen en geven veel wapens en geld aan Oekraïne.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:23

Garyu

WW

boxlessness schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 12:26:
[...]

Met het (enorm) grote verschil dat Srebrenica wel onder NAVO bescherming stond, Mariupol niet.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Silent7
[...]

tja, take your pick zou ik zeggen en kijk hoe we er mee omgaan:
https://www.genocidewatch...rrent-genocide-watch-aler
boxlessness schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 12:26:
[...]

dit ligt er dan wel erg dichtbij inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubberen
  • Registratie: December 2014
  • Nu online
Op het middag journaal was te horen dat de Russen opnieuw een ultimatum hebben gesteld naar het AZOV battelion toe.

Om 15u onze tijd starten ze de aanval, allen die nog leven wil dient zich voor dat uur over te geven.

Denk dat we dus wellicht vandaag nog te maken zullen hebben met chemische wapens.

Kijk maar eens hoe die fabriek eruit ziet, praktisch onmogelijk in te nemen zonder gigantische verliezen te lijden. Dan zit je nog met +20kilometers tunnels die je dient te veroveren.

Ik zie het de Russen het niet doen zonder een trede hoger te gaan op de escalatie ladder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zethiel
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 26-09 11:13
Rubberen schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 13:17:
Op het middag journaal was te horen dat de Russen opnieuw een ultimatum hebben gesteld naar het AZOV battelion toe.

Om 15u onze tijd starten ze de aanval, allen die nog leven wil dient zich voor dat uur over te geven.

Denk dat we dus wellicht vandaag nog te maken zullen hebben met chemische wapens.

Kijk maar eens hoe die fabriek eruit ziet, praktisch onmogelijk in te nemen zonder gigantische verliezen te lijden. Dan zit je nog met +20kilometers tunnels die je dient te veroveren.

Ik zie het de Russen het niet doen zonder een trede hoger te gaan op de escalatie ladder.
Het gaat om een ultimatum naar iedereen die zich nog in Mariupol bevind, niet specifiek azov, klein maar belangrijk verschil.
En om 15:00 verstrijkt de deadline, maar de bestorming is intussen al begonnen.

[ Voor 4% gewijzigd door Zethiel op 19-04-2022 13:21 ]

Steam | Last.fm | PSN : Theriat | Battle.net : Cepheus#2233 | Pokemon GO : 9609 4532 0149

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Rubberen schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 13:17:

Dergelijke zaken vragen een antwoord zoals:

De Moskva laten zinken, vraag me af wat het volgende antwoord word.

Tja vanalles

Pagina: 1 ... 145 ... 254 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Specifieke topic regels
• Geen ongefundeerde speculaties over WW3
• Geen gelukszoekers vs. vluchtelingen of vluchtelingen vs. huisvesting
• Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
• Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
• Geen propaganda talking points of desinformatie, check je bronnen.
• Hieronder vallen ook bijvoorbeeld de "afspraak" over NAVO lidmaatschap van Oost-Europese landen.
• Russische "media" zoals Russia Today (RT) is geen bron en is hier niet meer welkom.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
• Post s.v.p. vliegbewegingen in dit topic, het voegt weinig toe aan dit topic en is vaak alleen speculatief. Alleen als het echt relevant is, dan zien we graag een motivatie.

Andere topics
Verschillende fronten:
Het Krim front
Het Donbass front
Het Chernihiv-Charkiv front
Het Kyiv front

Verbreding en verdieping:
MH17: De weg richting daders en mogelijke berechting
Sancties tegen Rusland: actualiteit en achtergronden
[ZT] Russisch-Westerse verhoudingen deel 3
Wapensystemen en effectiviteit

Overig: