Die uitspraak is relevant voor communicatie naar
extern publiek. Ik keek echter wat er naar
intern wordt gecommuniceerd. Dat heeft een functie. Daarbij is heel duidelijk te zien dat Rusland neer wordt gezet als een slachtoffer dat leidt onder de NAVO-agressie en bespot wordt doordat Oekraine uberhaupt bestaat. Mensen moet emotioneel geraakt worden en dadendrang gaan voelen. Zo interpreteer ik het iig.
Ik was geïnteresseerd in de zetten die Putin nog kan doen. Als wij niet knipperen bij plan C dan is dat serieus gezichtsverlies. Dat zal ongetwijfeld onderwerp van strijd zijn tussen de haviken aan de ene kant en de duiven aan de andere kant.
En plan B is intern weer gevaarlijk, maar daar valt aan te werken --> hence communicatie intern en waarom ik daar geïnteresseerd in ben.
Als het plan B wordt, en massamobilisatie: wat voor repercussies heeft dat? Welke invloed gaat dit militair hebben?
Verteld me tot nog toe dat ze nog niet op escaleren aansturen.
Zie hierboven, dat zou plan C zijn en plan B is nog niet opgegeven. Mijn 2 ct.
Er is nog geen enkele poging tot het aanvallen van de wapenleveringen gedaan sinds februari.
Of wel pogingen, maar niks geslaagd?
Daar moet ik het antwoord op schuldig blijven. Er werd hier beweerd dat je wapenleveringen moeilijk zou kunnen beschieten als het transport in beweging is.
Het kan ook betekenen dat die escalatieladder betreden nog geen deel is van het huidige plan.
Rusland is nog steeds niet in ‘oorlog’. Dus hun narrative van het Kremlin zal eerst nog flink moeten bijdraaien.
‘Oorlog’ verklaren zal weer een flink gezichtsverlies zijn voor het Kremlin iig.
Ja, dat is plan B. En dat moet eerst verkocht worden aan de bevolking. Mijn gevoelen is dat dat nog niet zo lekker loopt.