De oorlog in Oekraïne - deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 138 ... 254 Laatste
Acties:
  • 1.986.361 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

B_FORCE schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 20:04:
Volgens de NOS (te vinden via Live blog), zou Rusland, Google (Youtube) en de Wikimedia Foundation gaan beboeten ivm het verdelen van informatie dat naar hun idee incorrect is.

De boetes bedrage respectievelijk 12 miljoen roebel (133.000 euro) en 8 miljoen roebel (88.000 euro).
Er staat niet bij wat daar de context is, maar als dat om een totaal bedrag gaat is dat iig voor Google natuurlijk een grote grap. Dat is voor hun niet eens wisselgeld meer, enkel een stofje op de voorruit.
Realistisch gezien zal 12M roebel nog maar 30 of 40.000 euro zijn denk ik.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:09
[Twitter: https://twitter.com/eskelinen_antti/status/1514988860555599875]

Als reactie op de dreiging vanuit Rusland is in Finland de paraatheid verhoogd: er zijn trekkers naar de grens verplaatst.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Farmers Defence Force gaat nog eens heel groot worden... O-)

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:30
hoevenpe schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 20:22:
Farmers Defence Force gaat nog eens heel groot worden... O-)
Dat zou een game zijn :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Of een mooie mod voor farming simulator. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Verwijderd schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 20:40:
[...]

Of een mooie mod voor farming simulator. :)
die is er al .. plaatjes zat

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:13
Nog nooit zoveel smileys in een topic gezien op GoT, en dat nog wel in een oorlogstopic 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

de kaart (liveuamap) gaat weer vol in het aantal luchtalarmen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4cSTGf0SHpAZ48qYoiK-FCtp8nk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/isqqGutUE8SJISSPs4VYbXW3.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 73% gewijzigd door vso op 15-04-2022 21:41 ]

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

vso schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 21:35:
de kaart (liveuamap) gaat weer vol in het aantal luchtalarmen
[Afbeelding]
Al 6 weken bijna elke dag?

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

YakuzA schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 21:41:
[...]

Al 6 weken bijna elke dag?
niet zo vol dat ik weet ..

gisteren was het de eerste bij mijn weten vandaar de foto erbij

je kan gelijk hebben though, weet het niet zeker alleen

het is weer over btw

[ Voor 3% gewijzigd door vso op 15-04-2022 21:50 ]

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulle bas
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Wie de Russische media wil volgen adviseer ik dit account https://twitter.com/JuliaDavisNews.
De talkshows zijn een stel volwassen kleuters waar geen echte discussie gevoerd wordt. Het format bestaat uit om beurten eisen van de meest harde vergeldingen en escalaties. Er wordt nu driftig aangedrongen op het vernietigen van Kyiv, nucleaire bommen, totale genocide van Oekrainers en volledige etnocide van de cultuur. Ook wordt geopperd om de krijgsgevangen te werk te stellen.

Dit geeft Putin natuurlijk de ruimte om minder te doen en zodoende beheerst over te komen. Maar Putin kan met zoveel druk ook niet niks doen. Of hij is de controle kwijt over de media, en daar zie ik geen enkele aanwijzing van.

Als Putin geen grote progressie maakt in de Donbas dan moet er uit een ander vaatje getapt worden. Ik lees meerdere signalen dat het niet zo lekker loopt met het opvoeren van het aantal mankrachten aan Russische zijde. Dat was wel plan B. Het ziet er naar uit dat de massamobilisatie erg riskant is voor Putin. Dus als hij plan B wil doorduwen zal hij niet zonder dwang kunnen, met bijbehorende backlash.

Als het risico van dat laatste te groot wordt geacht, dan moet er een plan C komen. Die zie ik momenteel niet in termen van een conventionele oorlog. Zien jullie hem wel?

Zet je schrap voor stevige escalaties. Het scenario waarbij Putin de revolver tegen het hoofd van het Westen aandrukt om bijvoorbeeld wapenleveringen te stoppen of sancties te verlichten zie ik ook nog wel als een reële optie. In de vorm van: "als jullie willen dat dit een conflict blijft met conventionele middelen moeten jullie onmiddellijk stoppen met ondersteuning/sancties. Zo niet, dan leggen wij onszelf geen beperkingen meer op".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vso schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 21:43:
[...]

niet zo vol dat ik weet ..

gisteren was het de eerste bij mijn weten vandaar de foto erbij

je kan gelijk hebben though, weet het niet zeker alleen

het is weer over btw
bijna dagelijks zijn er minimaal in bepaalde regio's gewoonweg luchtarlamen, zo ook de afgelopen dagen.
Misschien niet alles op het hele land maar dan toch zeker alle volle regio's. Dat is iets wat al weken zo gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

bulle bas schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 22:03:
Wie de Russische media wil volgen adviseer ik dit account https://twitter.com/JuliaDavisNews.
De talkshows zijn een stel volwassen kleuters waar geen echte discussie gevoerd wordt. Het format bestaat uit om beurten eisen van de meest harde vergeldingen en escalaties. Er wordt nu driftig aangedrongen op het vernietigen van Kyiv, nucleaire bommen, totale genocide van Oekrainers en volledige etnocide van de cultuur. Ook wordt geopperd om de krijgsgevangen te werk te stellen.

Dit geeft Putin natuurlijk de ruimte om minder te doen en zodoende beheerst over te komen. Maar Putin kan met zoveel druk ook niet niks doen. Of hij is de controle kwijt over de media, en daar zie ik geen enkele aanwijzing van.

Als Putin geen grote progressie maakt in de Donbas dan moet er uit een ander vaatje getapt worden. Ik lees meerdere signalen dat het niet zo lekker loopt met het opvoeren van het aantal mankrachten aan Russische zijde. Dat was wel plan B. Het ziet er naar uit dat de massamobilisatie erg riskant is voor Putin. Dus als hij plan B wil doorduwen zal hij niet zonder dwang kunnen, met bijbehorende backlash.

Als het risico van dat laatste te groot wordt geacht, dan moet er een plan C komen. Die zie ik momenteel niet in termen van een conventionele oorlog. Zien jullie hem wel?

Zet je schrap voor stevige escalaties. Het scenario waarbij Putin de revolver tegen het hoofd van het Westen aandrukt om bijvoorbeeld wapenleveringen te stoppen of sancties te verlichten zie ik ook nog wel als een reële optie. In de vorm van: "als jullie willen dat dit een conflict blijft met conventionele middelen moeten jullie onmiddellijk stoppen met ondersteuning/sancties. Zo niet, dan leggen wij onszelf geen beperkingen meer op".
‘Look at what they do, not at what they say’
Verteld me tot nog toe dat ze nog niet op escaleren aansturen.
Er is nog geen enkele poging tot het aanvallen van de wapenleveringen gedaan sinds februari.
Of wel pogingen, maar niks geslaagd?

De 800M$ aan leveringen komen vanaf morgen aan. We zullen het zien wat er gaat komen, maar zal ongetwijfeld meer van hetzelfde zijn van Russische kant.

Rusland is nog steeds niet in ‘oorlog’. Dus hun narrative van het Kremlin zal eerst nog flink moeten bijdraaien.
‘Oorlog’ verklaren zal weer een flink gezichtsverlies zijn voor het Kremlin iig.

[ Voor 7% gewijzigd door YakuzA op 15-04-2022 22:14 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-09 23:33
YakuzA schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 22:10:
[...]

Er is nog geen enkele poging tot het aanvallen van de wapenleveringen gedaan sinds februari.
Gaat ook niet gebeuren, ze zijn als de dood voor NATO

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
jaapstobbe schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 21:23:
Nog nooit zoveel smileys in een topic gezien op GoT, en dat nog wel in een oorlogstopic 8)7
Het is dan ook bizar om deze oorlog zo gedetailleerd mee te maken, dankzij social media. En ook bizar om zoveel incompetentie aan de Russische kant te zien. Het is dat er burgerslachtoffers zijn, anders lijkt het net een slechte B-film.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

bulle bas schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 22:03:

Ik ben benieuwd hoe we reageren als Poetin ons voor dat blok zet. Geen wapenleveranties meer betekent de facto een nederlaag voor Oekraïne en ik vermoed ook massa executies en deportaties (nog meer dan nu). Dat schept direct een gevaarlijk precedent.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Mijn grootste teleurstelling over de 'Moskva' is dat 58 bemanningsleden het overleefd lijken te hebben... ;)

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
In een goed gesprek en discussie moet er ruimte zijn om te kunnen relativeren.

Dat zet alles weer even op z'n plaats.
Zonder pauzes doorgaan is kansloos.
(dat is overigens geen mening, maar een feit ;) )

[ Voor 6% gewijzigd door B_FORCE op 15-04-2022 22:27 ]

One World Concepts

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

dr.lowtune schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 22:23:
[...]
Ik ben benieuwd hoe we reageren als Poetin ons voor dat blok zet. Geen wapenleveranties meer betekent de facto een nederlaag voor Oekraïne en ik vermoed ook massa executies en deportaties (nog meer dan nu). Dat schept direct een gevaarlijk precedent.
Dus elke keer als hij wat wil. Kan hij weer gaan dreiging met een nuke, lijkt me geen handige zet om hier iets mee te doen.

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulle bas
  • Niet online
YakuzA schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 22:10:
[...]

Die uitspraak is relevant voor communicatie naar extern publiek. Ik keek echter wat er naar intern wordt gecommuniceerd. Dat heeft een functie. Daarbij is heel duidelijk te zien dat Rusland neer wordt gezet als een slachtoffer dat leidt onder de NAVO-agressie en bespot wordt doordat Oekraine uberhaupt bestaat. Mensen moet emotioneel geraakt worden en dadendrang gaan voelen. Zo interpreteer ik het iig.

Ik was geïnteresseerd in de zetten die Putin nog kan doen. Als wij niet knipperen bij plan C dan is dat serieus gezichtsverlies. Dat zal ongetwijfeld onderwerp van strijd zijn tussen de haviken aan de ene kant en de duiven aan de andere kant.

En plan B is intern weer gevaarlijk, maar daar valt aan te werken --> hence communicatie intern en waarom ik daar geïnteresseerd in ben.

Als het plan B wordt, en massamobilisatie: wat voor repercussies heeft dat? Welke invloed gaat dit militair hebben?
Zie hierboven, dat zou plan C zijn en plan B is nog niet opgegeven. Mijn 2 ct.
Daar moet ik het antwoord op schuldig blijven. Er werd hier beweerd dat je wapenleveringen moeilijk zou kunnen beschieten als het transport in beweging is.
Het kan ook betekenen dat die escalatieladder betreden nog geen deel is van het huidige plan.
Rusland is nog steeds niet in ‘oorlog’. Dus hun narrative van het Kremlin zal eerst nog flink moeten bijdraaien.
‘Oorlog’ verklaren zal weer een flink gezichtsverlies zijn voor het Kremlin iig.
Ja, dat is plan B. En dat moet eerst verkocht worden aan de bevolking. Mijn gevoelen is dat dat nog niet zo lekker loopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:14

Qwerty-273

Meukposter

Er zijn verschillende visuele bevestigingen dat Rusland ook Tupolev Tu-22M, een supersonische bommenwerper, heeft ingezet. Daar waren al eerder geruchten over, maar nu bevestigt met acties boven Mariupol. Hoewel het oude kisten zijn, werden ze ook nog in 2016 ingezet in Syrië.

Maar deze keer worden ze wel voorzien van bommen die net na de tweede wereld oorlog werden ontwikkeld en in gebruik genomen (1946). Dat is echt oude oude oude oude troep, ze moeten dan ook langzamer vliegen om deze bommen te kunnen gebruiken, want die zijn niet ontwikkeld en bestand tegen supersonische snelheden.....

https://theaviationgeekcl...ombers-to-strike-ukraine/

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bulle bas
  • Niet online
dr.lowtune schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 22:23:
[...]

Ik ook. De juiste reactie is om de bluf te callen. Ook al gooit hij ter demonstratie een kleine nuke in een Oekraiens weiland.
Ik vermoed dat we dan zien wat ik al eerder constateerde bij het Mig-debacle: wij durven niet betrokken te raken zonder de VS. En ik vermoed dat de VS dan een ommekeer maakt, de bluf called, en de Europese partners toezegt bij escalatie alsnog mee te doen. De VS kan het zich niet permitteren dat nucleair gerotzooi een vrijkaartje is voor alles wat in je zieke brein opkomt. Want dan gaat er heel veel schuiven op de wereldkaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Qwerty-273 schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 22:32:
Er zijn verschillende visuele bevestigingen dat Rusland ook Tupolev Tu-22M, een supersonische bommenwerper, heeft ingezet. Daar waren al eerder geruchten over, maar nu bevestigt met acties boven Mariupol. Hoewel het oude kisten zijn, werden ze ook nog in 2016 ingezet in Syrië.

Maar deze keer worden ze wel voorzien van bommen die net na de tweede wereld oorlog werden ontwikkeld en in gebruik genomen (1946). Dat is echt oude oude oude oude troep, ze moeten dan ook langzamer vliegen om deze bommen te kunnen gebruiken, want die zijn niet ontwikkeld en bestand tegen supersonische snelheden.....

Word steeds gekker, steeds meer geluiden over "oude meuk" die ingezet word..

zou die Tu-22M niet neergehaald worden door AA installatie(s) c.q manpad/stinger oid ..

Tja vanalles

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

Zou Rusland geen moderne bommen meer hebben?

Maar goed, we kunnen wel lachen vanwege die oude bommen maar ze kunnen nog steeds slachtoffers maken.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:45

Kwam toevallig net deze beelden daarvan tegen.

https://t.me/UkraineWarReport/2106

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

vso schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 22:38:
[...]

zou die Tu-22M niet neergehaald worden door AA installatie(s) c.q manpad/stinger oid ..
Bij Mariupol heeft Oekraïne vrijwel geen anti-air (meer) staan.

PSN

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
XWB schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 22:14:
[...]
Het is dat er burgerslachtoffers zijn, anders lijkt het net een slechte B-film.
Dit inderdaad.

Boeren die tanks en AA's jatten.
Russen die zich in Chernobyl ingraven.
Groepen tanks die niet weten wat ze moeten tegen nog geen 8 man en wat NLAW's.
Enorme hoeveelheden materiaal verliezen door modder en het achter moeten laten.
Een vlaggenschip zien zinken terwijl je vijand niet eens echt een marine heeft.

Het lijstje kan nog wel wat verder aangevult worden. Stop het inderdaad in een film en iedereen zou klagen dat het onrealistisch is. Verzin het maar hoe dom, de Russen laten het zien. Oorlog is niet leuk of grappig, maar man wat doen de Russen hun best om er een slechte grap van te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

YakuzA schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 22:41:
[...]

Bij Mariupol heeft Oekraïne vrijwel geen anti-air (meer) staan.
ligt aan de vlieg route, maar kan je niet vanuit een "onbezet" gebied daar als nog AA hebben staan ?

weet jij beter denk ik
Die zwerft al langer op internet kwam hem vanochtend al tegen (zou UAV beelden zijn)
https://twitter.com/UAWar...tatus/1515021597400260617 hier 1 bv

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Laatst online: 16:21
hoevenpe schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 22:25:
[...]

Mijn grootste teleurstelling over de 'Moskva' is dat 58 bemanningsleden het overleefd lijken te hebben... ;)
Dat is prima, dan wordt het echte verhaal verteld.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

PilatuS schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 22:42:
[...]

Dit inderdaad.

Het lijstje kan nog wel wat verder aangevult worden. Stop het inderdaad in een film en iedereen zou klagen dat het onrealistisch is. Verzin het maar hoe dom, de Russen laten het zien. Oorlog is niet leuk of grappig, maar man wat doen de Russen hun best om er een slechte grap van te maken.
op twitter (plaatje):
een Comediant,
een Acteur
en een President

loopt de bar binnen,

De barman reageert met "Mr Zelenski wat u ook wilt het is gratis!"

sorry v.d joke, btw .. maar vond hem er mooi bij passen

[ Voor 3% gewijzigd door vso op 15-04-2022 22:52 ]

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online
vso schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 22:38:
[...]

Ja en nee. De Tu-22M zagen we nog niet op het toneel omdat Rusland erg zuinig is op zijn luchtmacht en wellicht bang was dat de bommenwerper neergeschoten kon worden. Maar in Mariupol is geen luchtverdediging meer, en de laatste verdedigers van de stad hebben wellicht geen luchtdoelraketten meer.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:42
bulle bas schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 22:35:
[...]

Ik ook. De juiste reactie is om de bluf te callen. Ook al gooit hij ter demonstratie een kleine nuke in een Oekraiens weiland.
Ik vermoed dat we dan zien wat ik al eerder constateerde bij het Mig-debacle: wij durven niet betrokken te raken zonder de VS. En ik vermoed dat de VS dan een ommekeer maakt, de bluf called, en de Europese partners toezegt bij escalatie alsnog mee te doen. De VS kan het zich niet permitteren dat nucleair gerotzooi een vrijkaartje is voor alles wat in je zieke brein opkomt. Want dan gaat er heel veel schuiven op de wereldkaart.
De VS heeft dit allang gezegd. Zodra er ABC wapens worden gebruikt komt er een passend antwoord. Je kunt je dan afvragen wat dat passende antwoord is, maar er zal dan echt wel een duidelijk antwoord komen.

[removed]

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:17
hoevenpe schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 22:25:
[...]

Wat mij betreft had dat schip alle 510 bemanningsleden op de kade mogen uitspugen alvorens een finale duik te doen. Die mannen zaten hier ook niet op te wachten. Dat zijn ook 500 vrouwen en wellicht nog meer kinderen die zonder hun vader moeten opgroeien.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-09 22:45
Mektheb schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 22:11:
[...]

Gaat ook niet gebeuren, ze zijn als de dood voor NATO
En als ze dat nog niet waren, zijn ze dat na 6 weken oorlog tegen een door NAVO getraind leger met Russische materieel ongetwijfeld wel. Want oorlog tegen de NAVOn betekent meer en groter spul tegen je dan een Javelin of Nlaw.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

[...]
Dit inderdaad.

Bijna vergeten:
Standaard gsm’s gebruiken in vijandelijk gebied omdat je eigen communicatie systeem niet werkt waardoor je wat generaals verliest.

PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Prosac
[...]

Als mensen in 2400 in de geschiedenisboeken lezen over deze oorlog en die is "gewonnen" door Oekraine, dan denken ze allemaal dat het aangedikt is omdat de geschiedenis nou eenmaal door winnaar geschreven is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online
user109731 schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 18:26:
Dit zou een interessante wending zijn:
[Twitter][Twitter]
Ik kan me niet voorstellen dat die landen hierop zitten te wachten...
Dat zou weer een plotwending zijn. Rusland die het woord oorlog niet in de mond wil nemen, zou straks misschien de oorlog moeten verklaren en dan openlijk over oorlog spreken. Dat land raakt verstrikt in hun eigen propaganda.

Verder vraag ik mij af hoe Kazakhstan zou kunnen helpen? Dat land kon de protesten van begin dit jaar niet eens de baas, en had de hulp van Putin nodig. Zelf Belarus wil zijn handen niet aan verbranden aan oorlog.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

XWB schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 22:51:
[...]
Ja en nee. De Tu-22M zagen we nog niet op het toneel omdat Rusland erg zuinig is op zijn luchtmacht en wellicht bang was dat de bommenwerper neergeschoten kon worden. Maar in Mariupol is geen luchtverdediging meer, en de laatste verdedigers van de stad hebben wellicht geen luchtdoelraketten meer.
Nu ja het is nog niet bevestigd zover ik weet, maar lijkt me dat de AWACS en dergelijke dat wel oppakken
en verwacht wel dat er iets in de buurt zou zijn waarmee je ze neer kan halen.
Maar dit laat ik liever over aan mensen die er iets meer over kunnen roepen/zeggen etc . @YakuzA bv die is nogal bezig in de vliegbewegings topic zag ik.

Ik bedoelde meer dat ik over de hele linie steeds meer dingen zie over oude meuk die ingezet word, beetje bodem van de ton gevoel wat je er van krijgt.

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mozes123
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 21-06-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MSzVlqO1l_kRTpTykl49-kb5qrU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rhrCiDb9E0dfg7hbJzDOBUJb.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3wpCp2ZsjP7LOwj4nlF_3ii50b4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6XWbEu80CccDMmJJ5nkmy3mf.jpg?f=fotoalbum_large

Export vanuit Belgie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online
vso schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 22:46:
[...]

ligt aan de vlieg route, maar kan je niet vanuit een "onbezet" gebied daar als nog AA hebben staan ?

weet jij beter denk ik
Blijkbaar staan er Tu-22M bommenwerpers geparkeerd op de Krim, dan hebben ze een aanvliegroute boven bezet gebied wat redelijk veilig is.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
XWB schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 22:58:
[...]

Dat zou weer een plotwending zijn. Rusland die het woord oorlog niet in de mond wil nemen, zou straks misschien de oorlog moeten verklaren en dan openlijk over oorlog spreken. Dat land raakt verstrikt in hun eigen propaganda.

Verder vraag ik mij af hoe Kazakhstan zou kunnen helpen? Dat land kon de protesten van begin dit jaar niet eens de baas, en had de hulp van Putin nodig. Zelf Belarus wil zijn handen niet aan verbranden aan oorlog.
Kazachstan nam toch ook al opzichtig afstand van Rusland na de invasie door naar buiten te brengen dat ze die republiekjes in de Donbas nooit zouden erkennen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Laatst online: 16:19
XWB schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 22:58:
[...]

Officieel in oorlog zijn zou wel wat deuren openen voor Putin toch. Inzet van soldaten en reserve e.d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
De_Bastaard schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 23:09:
[...]

Officieel in oorlog zijn zou wel wat deuren openen voor Putin toch. Inzet van soldaten en reserve e.d
Dan moet de gemiddelde Rus toch ook écht wel wakker worden en beseffen dat het toch allemaal niet zo lekker gaat?
Het houd in elk geval in dat Poetin niets heeft voor 9 mei. En ook nu gaan we weer een weekend in waar Mariupol niet in handen van de Russen is.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

[Twitter: https://mobile.twitter.com/EuromaidanPR/status/1515065050909847555]
En als 1e comment:

:+

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online
Prosac schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 23:09:
[...]

Kazachstan nam toch ook al opzichtig afstand van Rusland na de invasie door naar buiten te brengen dat ze die republiekjes in de Donbas nooit zouden erkennen?
Dat ook nog inderdaad, ik kan mij dan ook niet voorstellen dat die tweet over Kazakhstan accuraat is.
Prosac schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 23:11:
[...]

Dan moet de gemiddelde Rus toch ook écht wel wakker worden en beseffen dat het toch allemaal niet zo lekker gaat?
Het houd in elk geval in dat Poetin niets heeft voor 9 mei. En ook nu gaan we weer een weekend in waar Mariupol niet in handen van de Russen is.
In het licht van XWB in "De oorlog in Oekraïne - deel 2" gok ik dat er voornamelijk jongemannen uit de armere gebieden van Rusland gezocht zullen worden. Mensen uit Sint-Petersburg of Moskou zie ik niet zo snel in het leger gaan.

‘Liever een gesneuvelde Boerjaat dan een dode Rus met blauwe ogen’

March of the Eagles

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

hahahaha lol

Toevallig heeft mark Hertling (oud USA generaal oid) net nog geen 10 min oud een twitter draad over hoe belangrijk het zinken van de Moskva is. (ben nog aan het lezen)

hoe die ook afsluit
I've learned never to underestimate my enemies, but it's going to be VERY hard for Russian General Dvornikov to turn this around.

[ Voor 13% gewijzigd door vso op 15-04-2022 23:21 ]

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reller
  • Laatst online: 16:21

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

vso schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 23:18:
Toevallig heeft mark Hertling (oud USA generaal oid) net nog geen 10 min oud een twitter draad over hoe belangrijk het zinken van de Moskva is. (ben nog aan het lezen)

[Twitter]

hoe die ook afsluit
[...]
Wel opvallend dat hij de door Oekraïne geclaimde 20k doden/slachtoffers aan Russische kant ‘conservatief’ noemt :?

[ Voor 7% gewijzigd door YakuzA op 15-04-2022 23:30 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozes123
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 21-06-2024
US bootjes en vrachtwagens die in DE tanks gaan laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

YakuzA schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 23:28:
[...]

Wel opvallend dat hij de door Oekraïne geclaimde 20k doden/slachtoffers aan Russische kant ‘conservatief’ noemt :?
[Twitter]
Gezien iemand met de nodige ervaring/training uit het leger Wikipedia: Mark Hertling vind ik dat wel normaal.

Daarnaast zijn die cijfers geteld / bevestigde getallen (als ik het goed heb) . zal zeker het nodige buiten beeld vallen .. je ziet hem en Brigadeer General Mark Kimit veel op CNN news berichten over Oekraine.
ze zitten er soms wel naast (maar als je goed luisterd hebben ze wel meer intel dan ze direct vrijgeven)

Maar ook opvallend is dat hij of die ander de aanvallen op Belgorod "bevestigd" dat het door UA is gebeurd zou zijn bv .. en meerdere aanslagen op russisch grondgebied. Echter Rusland houd zijn mond stijf dicht over die zaken.

Dus dat ze boos zijn en dreigen met escalaties is dan niet zo verwonderlijk (opeens) want ze worden toch wel gevoelig geraakt.

Tja vanalles

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• NiGeLaToR

Een van de weinige keren dat er info wordt gegeven over slachtoffers aan Ukrainse zijde.

Het schip is blijkbaar gevonden op satelietbeelden.

[ Voor 29% gewijzigd door NiGeLaToR op 15-04-2022 23:44 ]

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:01
edit: @NiGeLaToR was mij net iets voor :)

In een interview met CNN geeft Zelensky aan dat er rond de 3000 Oekraïnse soldaten tot dus ver zijn omgekomen. Dat is nogal een verschil met de ruim 20.000 aan Russische zijde!

https://edition.cnn.com/2...nterview-cnntv/index.html

[ Voor 8% gewijzigd door beany op 15-04-2022 23:44 ]

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

NiGeLaToR schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 23:41:
[Embed]

Een van de weinige keren dat er info wordt gegeven over slachtoffers aan Ukrainse zijde.
Je bent me een slag voor :) (y)

Maar @YakuzA denk dat die 20k ook niet de gewonden meetelt x 4 ?

maar best bizar 7:1 kill rate in voordeel van UA dat is echt goed (toch?)

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
Eerlijk gezegd vind ik dat aantal doden moeilijk te geloven. Lijkt zo laag, weggezet tegen ~20k doden aan Russische zijde.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• NiGeLaToR
No worries gents, tis geen wedstrijd :)

En een ‘k/d’-ratio aanvaller vs verdediger is vaak in het nadeel van een aanvaller. Tegelijkertijd hebben we diverse oorlogen en aanvallen vergeleken en dan zie je dat geallieerden onmogelijk zoveel doden accepteren.

De VS verloren in de jarenlang durende Vietnam oorlog vele duizenden troepen waar Vietcong we mogelijk miljoenen verloor en ondanks die verhouding moest de VS terugtrekken.

Maargoed, Rusland in Afganistan was ook geen succes ook al vielen daar minder slachtoffers.

Ukraine levert een fel verzet en kan en wil zich niet zoveel slachtoffers veroorloven.

@Prosac ik denk dat het geen onzin is. Daar betrappen we ze tot nu toe sowieso niet of nauwelijks op. Garantie tot de deur, uiteraard.

[ Voor 10% gewijzigd door NiGeLaToR op 15-04-2022 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:48

pro_6or

amateur_60r

Zoals kabouter plop zegt. Opper de plopper de plop. Duizend bommen en granaten (die Belgen hadden een vooruitziende blik).

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

NiGeLaToR schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 23:48:
No worries gents, tis geen wedstrijd :)

En een ‘k/d’-ratio aanvaller vs verdediger is vaak in het nadeel van een aanvaller. Tegelijkertijd hebben we diverse oorlogen en aanvallen vergeleken en dan zie je dat geallieerden onmogelijk zoveel doden accepteren.

De VS verloren in de jarenlang durende Vietnam oorlog vele duizenden troepen waar Vietcong we mogelijk miljoenen verloor en ondanks die verhouding moest de VS terugtrekken.

Maargoed, Rusland in Afganistan was ook geen succes ook al vielen daar minder slachtoffers.

Ukraine levert een fel verzet en kan en wil zich niet zoveel slachtoffers veroorloven.
https://www.thetimes.co.u...rces-in-ukraine-32vs5bjzb
SAS troops have trained local forces in Kyiv for the first time since the war with Russia began, Ukrainian commanders have told The Times.

Officers from two battalions stationed in and around the capital said they had undergone military training from serving British special forces, one last week and the other the week before.
helpt dit een beetje denk je

@Alvanosa ja zoiets wel

[ Voor 1% gewijzigd door vso op 16-04-2022 00:03 . Reden: nee geen wedstrijd er zijn helaas alleen maar verliezers .. het is alleen enorm spannend slechte film ]

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alvanosa
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-09 18:48
vso schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 23:44:
[...]

Je bent me een slag voor :) (y)

Maar @YakuzA denk dat die 20k ook niet de gewonden meetelt x 4 ?

maar best bizar 7:1 kill rate in voordeel van UA dat is echt goed (toch?)
Volgens mij is de 20k toch echt gedode soldaten die ze bedoelen, dus daarna nog eens x 3 voor het aantal gewonden?

PSN: Alvanosa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
ja, dat is dan wel weer zo @NiGeLaToR , desondanks lijkt 3000 zo achterlijk weinig tegenover 20.000. ondanks de "aanvaller/verdediger-regel".

niet dat ik aan 10.000+ zat te denken.

het lage aantal zegt ook wel iets over de kracht van Oekraïne.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Alvanosa
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-09 18:48
Prosac schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 00:03:
ja, dat is dan wel weer zo @NiGeLaToR , desondanks lijkt 3000 zo achterlijk weinig tegenover 20.000. ondanks de "aanvaller/verdediger-regel".

Het zegt volgens mij vooral veel over de onkunde van het Russische leger.

PSN: Alvanosa

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:42
Prosac schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 00:03:

Het zegt naar mijn idee ook veel over de manier waarop de oorlog tot nu toe is gevoerd. Oekraïne heeft iedere keer afgewacht om aan te vallen en alleen de gevechten gekozen waar ze echt iets konden doen. Daarbij de kennis gebruiken van de omgeving en de vele intel die ze hebben/krijgen. Kijk naar de vele tanks en andere voertuigen die vaak van afstand worden neergeschoten. Elke tank is al snel 3 doden erbij, pak daarbij de aangevallen colonnes en het kan snel gaan.

En vergeet ook niet dat ze al begonnen met wat landers neer te halen bij het vliegveld van Kyiv wat al snel honderden dode soldaten is. Ik had eerlijk gezegd een factor 4 a 5 verwacht, dus 7 is nog beter. Het geeft ook wel aan dat er veel gebrek aan taktiek is bij rusland.

[removed]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
redwing schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 00:13:
[...]

Het zegt naar mijn idee ook veel over de manier waarop de oorlog tot nu toe is gevoerd. Oekraïne heeft iedere keer afgewacht om aan te vallen en alleen de gevechten gekozen waar ze echt iets konden doen.
Veel van zulke dingen inderdaad. De Russen een heel eind vrij laten om verder in het land te gaan. Net zolang tot ze ergens stil komen te staan om dan met wat anti-tank wapens de aanval te kiezen. Of te wachten in een dorp waar de Russen over de weg door het dorp aankomen rijden om vervolgens toe te slaan en direct terug te trekken. Ze hebben heel veel dingen heel slim gedaan, tegenover de Russen die vaak genoeg geen idee hebben wat ze aan het doen zijn. Verder natuurlijk zeer goed getrainde mensen tegenover de gemiddelde Rus die nou niet bepaald slim bezig was. Ik geloof de getallen van Oekraïne wel. Zowel qua doden en gewonden als qua schade die ze gedaan hebben. De Russen dachten wel even met wat tanks langs te komen en dan zou Oekraïne wel op zijn rug gaan liggen, niets is minder waar gebleken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

indrukwekkend interview CNN Zelensky interview

- Kernbommen komen voorbij,
- Moskva
- Verlies van soldaten komt langs
- Verlies van burgers (waarop hij reageert "Als vader van kinderen"

We kunnen veel zeggen, maar mooi gebaar

Anonymous voegt er ook nog wat aan toe.
[Twitter: https://twitter.com/YourAnonSpider/status/1515098078918938627]

Toch wel een beeld van de oorlog, zo'n zonnebloem in het veld
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FQaqhwiXsAY8gB1?format=jpg&name=small

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odessa
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Okay dan. Zit ik een paar dagen geleden een filmpje te kijken over hoe Polen wel eens de volgende kan zijn voor Rusland en het Poolse leger zich opmaakt voor een oorlog.

Zie ik nu het volgende bericht.

De spanningen tussen Polen en Rusland nemen toch wel toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

<nevermind>

[ Voor 255% gewijzigd door vso op 16-04-2022 02:58 ]

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Laatst online: 16:14

Qwerty-273

Meukposter

Odessa schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 01:02:
Ja/nee, het is een belangrijke plek voor veel Polen. Maar er liggen weinig tot geen familie graven daar van de hoogste heren in de huidige Poolse regering. Wel laat het zien dat het uitwissen van geschiedenis nog steeds in de toolkit van de Russische (semi-)overheid zit. Je schiet als stad(je) een grote kogel door nog het laatste toekomstperspectief dat ze eventueel nog hadden…

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Gelukkig maar. Goed op beeld vastleggen wie hier bij betrokken zijn!

In tegenstelling tot Rutte en consorten die beweren dat 'de gewone Rus' in het buitenland er niks mee te maken heeft, zit ik daar een stukje genuanceerder in.
Rusland vermoord duizenden burgers, trots zijn op Rusland is trots zijn op moord.

Dus rook de mensen maar uit die dusdanig andere waarden hebben dat ze een gevaar voor onze samenleving zijn. De veiligheidsdiensten hebben dan weer een paar mooie lijsten met mensen om in de gaten te houden.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Okay dan. Zit ik een paar dagen geleden een filmpje te kijken over hoe Polen wel eens de volgende kan zijn voor Rusland en het Poolse leger zich opmaakt voor een oorlog.
[YouTube: Is Poland the next country in Vladimir Putin's sights? | 60 Minutes Australia]
[Twitter]
Polen de volgende kan zijn voor Rusland? Met welk leger zou dat dan zijn? Ik geloof direct dat Rusland dat had gewild als Oekraïne volgens hun plannen was verlopen. Maar nu?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
TheGhostInc schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 07:55:
[...]

In tegenstelling tot Rutte en consorten die beweren dat 'de gewone Rus' in het buitenland er niks mee te maken heeft, zit ik daar een stukje genuanceerder in.
Rusland vermoord duizenden burgers, trots zijn op Rusland is trots zijn op moord.
Afhankelijk van je definitie van 'genuanceerd'. Als je trots bent op wat Rusland nu aan het doen is, ben ik het met je eens. Maar enige Russische collega die ik recent heb gesproken is niet bepaald trots op wat zijn vaderland aan het doen is.

En natuurlijk zijn er wel die er trots op zijn, zie de protesterende Russen in Duitsland. Maar genoeg gewone Russen in het buitenland zullen er zeker niet trots op zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door Sissors op 16-04-2022 08:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Weltschmerz
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-08 19:00
TheGhostInc schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 07:55:
[...]

Dus rook de mensen maar uit die dusdanig andere waarden hebben dat ze een gevaar voor onze samenleving zijn. De veiligheidsdiensten hebben dan weer een paar mooie lijsten met mensen om in de gaten te houden.
Sissors schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 08:02:
[...]

Afhankelijk van je definitie van 'genuanceerd'. Als je trots bent op wat Rusland nu aan het doen is, ben ik het met je eens. Maar enige Russische collega die ik recent heb gesproken is niet bepaald trots op wat zijn vaderland aan het doen is.

En natuurlijk zijn er wel die er trots op zijn, zie de protesterende Russen in Duitsland. Maar genoeg gewone Russen in het buitenland zullen er zeker niet trots op zijn.
Het zal inderdaad een mengelmoes zijn, maar ik schrik toch wel van Russen die toegang hebben tot de vrijere media en nog steeds achter Rusland staan. Ik zag gisteren in een klein dorp nog een Russische vlag hangen buiten een huis in een rustige woonwijk. Afgelopen weekend protesten in Duitsland met politiebescherming.

Dan krab ik toch echt even achter mijn hoofd over hun opnemen en verwerken van informatie.

&

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Weltschmerz schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 08:05:
[...]

[...]

Het zal inderdaad een mengelmoes zijn, maar ik schrik toch wel van Russen die toegang hebben tot de vrijere media en nog steeds achter Rusland staan. Ik zag gisteren in een klein dorp nog een Russische vlag hangen buiten een huis in een rustige woonwijk.
Kan ook nog een FvD supporter zijn natuurlijk. Wat nog een stapje triester is.

Maar ik ben het er niet mee oneens hoor dat het diep triest ook is hoeveel Russen in Duitsland hebben laten zien wat ze van oorlogsmisdaden vinden. En je kan er dus ook vanuit gaan dat een behoorlijk aantal Russen er hier ook zo over denken. Maar zeker niet alle Russen.

[ Voor 22% gewijzigd door Sissors op 16-04-2022 08:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alpina
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 17:36
[YouTube: Is Poland the next country in Vladimir Putin's sights? | 60 Minutes Australia]
[Twitter]
Euh? Vervang Polen maar gerust door NAVO dan hoor. Sta altijd een beetje te kijken van de reacties; oh Polen zal dan wel de volgende zijn.
Maar wij zitten gelukkig nog veilig in Nederland wordt er nog net niet bij gevoegd. Dan weet je echt niet wat de gevolgen zijn mocht dit ooit gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tony-stark
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 24-09 11:17
Prosac schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 23:47:
Eerlijk gezegd vind ik dat aantal doden moeilijk te geloven. Lijkt zo laag, weggezet tegen ~20k doden aan Russische zijde.
Uiteraard heeft Zelensky er baat bij om het getal zo laag mogelijk te laten lijken, dit is o.a.voor het moraal beter.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• teacup
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17:05

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

Rusland zoekt naarstig naar nieuwe militairen voor ‘operatie’ in Oekraïne

Interessante invalshoek die ook weer duidt op een tekort aan deskundige militairen die direct instaat zijn om specifieke taken op te pakken. Denk hierbij aan artilleristen, tankbestuurders of radiotelegrafisten. Wil je naar Oekraïne, dan kan je voor Rusland al binnen enkele weken aan de slag. Dit blijkt uit testjes die journalisten hebben gedaan door zich als kandidaat voor te stellen.

Normale soldij is 350-600 Euro, vindt de dienst in Oekraïne plaats dan wordt dit het dubbele, met daarbij opgeteld nog wat toeslagen. Voor een Russische ex-militair uit een gebied met weinig werk, want dit is de doelgroep, is dit best aantrekkelijk.

Maar de Russen blijken geen trek te hebben in dit aanbod. De informatie over de felle Oekraïnse weerstand sijpelt door de Russische informatiebarrage heen.
Doordat president Poetin vasthoudt aan de lezing dat het niet om een oorlog gaat maar om een ‘speciale militaire operatie’, mag het ministerie van Defensie geen dienstplichtige soldaten inzetten in Oekraïne.

Om het gebrek aan manschappen op te lossen, zou Poetin een mobilisatie moeten afkondigen, maar daarmee zou hij erkennen dat het wel degelijk om een oorlog gaat, die aanzienlijk moeizamer verloopt dan het Kremlin wil toegeven. Politiek zou het ook heel gevoelig liggen. Poetin heeft steeds beloofd dat er geen dienstplichtigen naar Oekraïne zullen worden gestuurd.

Om daar onderuit te komen, worden dienstplichtige soldaten op allerlei manieren onder druk gezet om zich als kontraktnik aan te melden. Wie een contract voor twee jaar tekent, is meteen van zijn jaar dienstplicht af, wordt hun beloofd. Als lokkertje kreeg een geïnteresseerde ook te horen dat hij door zich op te geven voor dienst in Oekraïne mogelijk zou kunnen deelnemen ‘aan de Overwinningsparade op het Rode Plein’.
Terwijl Rusland dus aan alle kanten heeft rondgebazuind dat ze een operatie in de Donbass gaat uitvoeren lijkt ze niet eens in staat de manschappen die hiervoor vereist zijn bij elkaar te krijgen.

De kans is dus aanwezig dat deze aanval uitgesteld raakt. Rusland kan niet leveren. Of dat de aanval desondanks begint, er zijn al wel meer knullige beslissingen geweest, maar dan is de kans dat Oekraïne vlotter zelf in de aanval kan omdat de Russische operatie al leegbloedt.

Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:21
Volgens Twitter is het een officieel account van het Oekraïense ministerie van defensie. Ik vind het wel mooi dat Oekraïne toch nog tactische info deelt met Rusland _/-\o_

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

teacup schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 09:03:

...

De kans is dus aanwezig dat deze aanval uitgesteld raakt. Rusland kan niet leveren. Of dat de aanval desondanks begint, er zijn al wel meer knullige beslissingen geweest, maar dan is de kans dat Oekraïne vlotter zelf in de aanval kan omdat de Russische operatie al leegbloedt.
Het zou goed kunnen dat ze de doelen van de nieuwe aanval, in het begin op zijn minst, bescheiden gaan houden, bijvoorbeeld beperkt tot de twee grootste deuken die er zijn in het al veroverde gebied. Binnenlands presenteren ze de (voor hun) positieve resultaten sinds het begin van de escalatie, waarbij ze het noordelijke fiasco stil houden. Bijkomend voordeel is dat het veroverde gebied makkelijker verdedigbaar zal zijn.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2022 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Laatst online: 30-09 22:48

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

redwing schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 22:53:
[...]

De VS heeft dit allang gezegd. Zodra er ABC wapens worden gebruikt komt er een passend antwoord. Je kunt je dan afvragen wat dat passende antwoord is, maar er zal dan echt wel een duidelijk antwoord komen.
Woorden zijn maar woorden en Poetin is niet de enige die bluft... Herriner je je Obama nog die dreigende woorden sprak tegen Assad dat 'het gebruik van chemische wapens een rode lijn is met enorme gevolgen' ? Ondanks dat Assad meerdere malen chemische wapens heeft gebruikt zijn die 'enorme gevolgen' van Amerika er nooit gekomen.

Eerlijk gezegd heb ik niet zoveel vertrouwen in Biden wat dat betreft.. eerst zien dan geloven.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

tony-stark schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 08:36:
[...]

Uiteraard heeft Zelensky er baat bij om het getal zo laag mogelijk te laten lijken, dit is o.a.voor het moraal beter.
Hij heeft er meer baat bij om over te komen als iemand die betrouwbaar is en de waarheid spreekt. Voor het Oekrainse moraal is het niet zo relevant wat de verliezen zijn, die vechten toch wel door zoals in Marioepol.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chaoss
  • Laatst online: 30-09 22:48

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

SkiFan schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 22:53:
[...]

Wat mij betreft had dat schip alle 510 bemanningsleden op de kade mogen uitspugen alvorens een finale duik te doen. Die mannen zaten hier ook niet op te wachten. Dat zijn ook 500 vrouwen en wellicht nog meer kinderen die zonder hun vader moeten opgroeien.
Slachtoffers zijn nooit leuk, met name niet voor de nabestaanden. Maar vergis je niet dat er altijd nog een enorme steun is voor deze invasie bij zowel de Russische burgers als militairen. Dus om nou te zeggen dat de banning dit ook niet wil... ze hebben ook een eigen verantwoording en ja ze hebben zelfs een keuze.

Wat mij betreft laat je pas zien dat je het niet wilt als je desserteerd. Zolang je dat niet doet ben je onderdeel van deze criminele organisatie die burgers afslacht en dus verre van onschuldig.

[ Voor 22% gewijzigd door Chaoss op 16-04-2022 09:26 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:33
Het “we pakken Polen” verhaal is imho puur oorlogs hitserij voor binnenlandse PR. Putin en z’n kliek hebben er belang bij om altijd vijanden en conflicten te creëren en benoemen, aan de grenzen van Rusland. Daarvan word de bevolking zenuwachtig en zijn ze beter onder de duim te houden door de machtige leider die weet wat goed is voor het volk. Rusland gaat Polen, navo lid, niet aanvallen. (Tenzij ze natuurlijk willen dat navo reageert, maar dat is niet in hun belang, dat zou een zelfmoord actie zijn.)

Over de Russische vlaggen in het buitenland: In de Volkskrant staat een interessante interview serie met een Rus, hij is pro Rusland maar anti Putin. Hij vertelt (anoniem) dat veel russen geen onderscheid kunnen maken tussen vaderlandsliefde en liefde voor de grote leider en zn acties. Cognitieve dissonantie dus. Als je van je land houdt, dan moet je dus ook wel van je grote leider houden. Ze kunnen die twee zaken heel lastig van elkaar scheiden. Er is ook heel veel sociale druk natuurlijk, plus de agenten van een dictator staat die ook in het buitenland actief zijn als je tegen de party line ingaat.

[ Voor 10% gewijzigd door olafmol op 16-04-2022 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-12-2024
olafmol schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 09:24:

Over de Russische vlaggen in het buitenland: In de Volkskrant staat een interessante interview serie met een Rus, hij is pro Rusland maar anti Putin. Hij vertelt (anoniem) dat veel russen geen onderscheid kunnen maken tussen vaderlandsliefde en liefde voor de grote leider en zn acties. Cognitieve dissonantie dus. Als je van je land houdt, dan moet je dus ook wel van je grote leider houden. Ze kunnen die twee zaken heel lastig van elkaar scheiden. Er is ook heel veel sociale druk natuurlijk, plus de agenten van een dictator staat die ook in het buitenland actief zijn als je tegen de party line ingaat.
mooi en goed gezegd, ik kan het online niet vinden bij de volkskrant maar neem aan dat deze rus dan in Nl woont?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
"Analysts and South Korean and US officials had widely predicted a military parade or even a nuclear test, but the celebrations Friday involved a civilian parade, synchronised dancing and fireworks."
https://www.france24.com/...h-without-military-parade

Zou kim hiermee putin willen steunen door de deur open te zetten voor een andere vorm van parada 9 mei?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teacup

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

Verwijderd schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 09:13:
[...]

Het zou goed kunnen dat ze de doelen van de nieuwe aanval, in het begin op zijn minst, bescheiden gaan houden, bijvoorbeeld beperkt tot de twee grootste deuken die er zijn in het al veroverde gebied. Binnenlands presenteren ze de (voor hun) positieve resultaten sinds het begin van de escalatie, waarbij ze het noordelijke fiasco stil houden. Bijkomend voordeel is dat het veroverde gebied makkelijker verdedigbaar zal zijn.
De Donbass zal het uiteindelijke doel wel moeten blijven. Er is al het een en ander in dit topic gezegd dat bij Poetin narsistische trekken worden herkend. Dit maakt dit natuurlijk nog niet meteen een gegeven, maar zou Poetin als een narsist acteren dan leidt hij in eigen ogen gezichtsverlies als hij zijn eerdere uitspraken niet opvolgt.

Of een bescheiden aanval kan plaatsvinden, zoals je suggereert, kan ik niet zeggen. Op voorhand kan je deeldoelstellingen formuleren, en zorgen dat je die eerst bereikt waarna je die winst consolideert met extra troepen. Zodra een aanval eenmaal gestart is raakt zo'n plan alleen snel verouderd, omdat de vijand zijn eigen dynamiek introduceert. Zo kunnen de Russen die initieel een beperkt doel beogen toch gedwongen worden verder door te pakken, omdat het beperkte doel anders niet houdbaar blijkt.

Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• olafmol
Silent7 schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 09:38:
[...]

mooi en goed gezegd, ik kan het online niet vinden bij de volkskrant maar neem aan dat deze rus dan in Nl woont?
Nee hij woont (en werkt) in Rusland. Tis volgens mij iemand uit Moskou, dus wel internationaal georiënteerd. Kan de link niet meer vinden op die helse VK site. De serie wisselt per dag om: “bericht uit de schuilkelder” met iemand in Ukraine, en dan de andere dag met deze man uit Rusland.

UPDATE: gevonden, https://www.volkskrant.nl...richt-uit-moskou~v489978/

[ Voor 8% gewijzigd door olafmol op 16-04-2022 09:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
edit: onderstaande blijkt fake news:

Weer zoiets bizars:

Vertaling van het artikel:
Chairman of the UNITED RUSSIA party Dmitry Medvedev announced the tasks set by the Russian Aerospace Forces to destroy the Starlink satellite constellation

This is due to the new data of the General Staff of the Russian Federation. According to the data received, the guidance and adjustment of fire on the flagship of the Black Sea Fleet, the cruiser Moskva, was carried out using the Starlink satellite constellation (SpaceX).

Dmitry Medvedev said that in order to ensure the security of all units participating in the special military operation, the Supreme Commander-in-Chief was ordered to destroy the Starlink satellite constellation located over the territory of the Russian Federation, the zone of the special military operation and the Black Sea basin.

"Russia is not engaged in the militarization of outer space, but it will not allow others to do it," he said.

Also, the chairman of the United Russia party announced the removal of Osipov I.V. - Commander of the Black Sea Fleet of the Russian Navy during the investigation of the reasons for the loss of the flagship of the Black Sea fleet.

[ Voor 3% gewijzigd door user109731 op 16-04-2022 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
user109731 schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 10:23:
Weer zoiets bizars:
[Twitter]

[...]
Allemaal voor interne consumptie en propaganda. Hoelang kun je het Russische volk gek blijven maken. Rusland is onschuldig maar wordt steeds aangevallen door die drugs-gebruikende Westerlingen, dus we moeten ons verdedigen! Kan niet anders! Nu ook nog eens die rare Elon Musk die Rusland kaput wil maken!

[ Voor 22% gewijzigd door olafmol op 16-04-2022 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Weer zoiets bizars:
[Twitter]

[...]
Vraag me echt af hoe ze dat willen doen. Kijk 1 satelliet ok. Maar er zijn honderden van die dingen van starlink, hoe wil je dat in godsnaam klaren? Daarbij kan Musk bij een aanval van 1 satelliet waarbij onderdelen in orbit schieten, altijd zijn satelliet in hoger orbit plaatsen.

Daarnaast, het vergt enorm veel berekeningen en tijd om zoiets uit de ruimte te schieten wat a la 18.000Km/h vliegt.

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacup

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

Weer zoiets bizars:
[Twitter]

[...]
Lijkt mij dat Rusland naarstig op zoek is naar een "veilig" groot gebaar voor binnenlandse consumptie waarbij verder ieder ander de schouders ophaalt. Zowel bij de betrokkenheid van die satellieten kan ik mij lastig iets voorstellen, behalve dan het faciliteren van netwerk zelf. Maar ook hoe Rusland die satellieten uit de lucht ruimte wil halen. Al kan geen Rus controleren of Rusland dit ook daadwerkelijk uitvoert. Zou Rusland dit desondanks proberen dan kan dit misschien de aandacht van Rusland voor Oekraïne wat afleiden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Het lijkt erop dat het een nep website was, ik heb de post aangepast. Het werd echter ook gedeeld door mensen die ik normaal vertrouw, zoals van Bellingcat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
iedereen weet toch wel dat 1 + 1 geen 3 is.
Dus "bootje in brand door foutje onze marine" =/= "zinken bootje is oorlogsdaad van UA"
Hoe meer ze erover praten intern op hoe meer tv programma's hoe meer russen de onlogica zullen zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
Silent7 schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 10:48:
iedereen weet toch wel dat 1 + 1 geen 3 is.
Dus "bootje in brand door foutje onze marine" =/= "zinken bootje is oorlogsdaad van UA"
Hoe meer ze erover praten intern op hoe meer tv programma's hoe meer russen de onlogica zullen zien
Nah. Cognitieve dissonantie is heel krachtig in de menselijke psyche. Zeker als de kosten om "anders te gaan denken" heel groot zijn (15 jaar in de bak is niet niks)

Wikipedia: Cognitive dissonance

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yaksa
  • Nu online
De eerste keer dat (tijdens dit conflict) openlijk wordt toegegeven dat een NATO land op Oekraïens grondgebied militairen aan het trainen is: Britten trainen Oekraïense militairen in Kiev
link
Dat is toch wel een stapje verder dan (wat al gedaan is) Oekraïense militairen trainen in de US en dan terugvliegen met nieuwe, modernere wapens.
En dit geven ze dan openlijk toe, ik kan me voorstellen dat er zich onder de radar nog veel meer afspeelt.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vincent_1971
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:11
Yaksa schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 11:06:
De eerste keer dat openlijk wordt toegegeven dat een NATO land op Oekraïens grondgebied militairen aan het trainen is: Britten trainen Oekraïense militairen in Kiev
link
Dat is toch wel een stapje verder dan (wat al gedaan is) Oekraïense militairen trainen in de US en dan terugvliegen met nieuwe, modernere wapens.
En dit geven ze dan openlijk toe, ik kan me voorstellen dat er zich onder de radar nog veel meer afspeelt.
Dat denk ik ook. Zie wel een groot verschil tussen oorlogvoering Oekraïne vs Rusland. Rusland gebruikt bruut groot geweld, Oekraïne gebruikt slim geweld. Merk wel op dat in Oekraïne de technologie een stuk geavanceerde is dan de Russen. Net of ze hulp krijgen op dat vlak met uitzoeken welk gevechtseenheid ze moeten in zetten en waarvoor..zie bijvoorbeeld de Turkse dromers maar ook het zinken van de Moskou.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

vincent_1971 schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 11:16:
[...]
Dat denk ik ook. Zie wel een groot verschil tussen oorlogvoering Oekraïne vs Rusland. Rusland gebruikt bruut groot geweld, Oekraïne gebruikt slim geweld. Merk wel op dat in Oekraïne de technologie een stuk geavanceerde is dan de Russen. Net of ze hulp krijgen op dat vlak met uitzoeken welk gevechtseenheid ze moeten in zetten en waarvoor..zie bijvoorbeeld de Turkse dromers maar ook het zinken van de Moskou.
Je moet ook niet vergeten dat veel wapen fabrieken uit USSR tijd en later in Oekraïne staan. (Tanks, helikopters, raketmotoren)
Daar zit enorm veel kennis en kunde en ook eigen wapen ontwikkeling, zoals we ook zien met de eigen ontwikkelde BMP, anti tank en anti schip raketten.

Ook Bayraktars zouden vanaf dit jaar mede in Oekraïne worden gebouwd.
(En de motor voor in de Bayraktar werd al in Oekraïne gemaakt dacht ik)

[ Voor 5% gewijzigd door YakuzA op 16-04-2022 11:28 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:43
Xtr3me4me schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 10:33:
[...]
Vraag me echt af hoe ze dat willen doen. Kijk 1 satelliet ok. Maar er zijn honderden van die dingen van starlink, hoe wil je dat in godsnaam klaren? Daarbij kan Musk bij een aanval van 1 satelliet waarbij onderdelen in orbit schieten, altijd zijn satelliet in hoger orbit plaatsen.[...]
1500 en die dingen kunnen niet zomaar hoger worden verplaatst zonder gevolgen voor de service.
[...] Daarnaast, het vergt enorm veel berekeningen en tijd om zoiets uit de ruimte te schieten wat a la 18.000Km/h vliegt.
Nog even los daarvan zijn er ook duizenden Tesla's bij veelal vermogenden in Rusland. Die gaan bij de eerste aanval op satellieten ook gewoon uit. Dus zonder consequenties is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Caelorum schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 11:31:
[...]

1500 en die dingen kunnen niet zomaar hoger worden verplaatst zonder gevolgen voor de service.

[...]

Nog even los daarvan zijn er ook duizenden Tesla's bij veelal vermogenden in Rusland. Die gaan bij de eerste aanval op satellieten ook gewoon uit. Dus zonder consequenties is het niet.
Klopt, services kunnen uitvallen. Maar denk om geen total loss te verklaren zouden ze uit veiligheid van kapot geschoten satelliet onderdelen op hoger orbit geplaats kunnen worden.

Ik zou als ik Tesla was de auto's onder de vermogende Russen die direct link hebben met het Kremlin sowieso volledig platleggen.

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

[Twitter]

Weer zoiets bizars:
[Twitter]

[...]
Dan ben ik toch wel heel benieuwd waar dit vandaan komt. Een website registeren, kopie maken van de echte en er een paar zinnetjes zelf bij zetten is niet zoveel werk, dit kan een individu zijn die gewoon voor de lol wat maakt om te zien hoeveel mensen er in trappen of juist een bewuste actie van een regering. En waarvoor dan? Is dit een Westerse inlichtingendienst die hoort van plannen voor zoiets en het zo anoniem publiek wil maken? Of een Russische desinfo die helpt om alles in twijfel te trekken?

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

IJzerlijm schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 11:37:
[...]

Dan ben ik toch wel heel benieuwd waar dit vandaan komt. Een website registeren, kopie maken van de echte en er een paar zinnetjes zelf bij zetten is niet zoveel werk, dit kan een individu zijn die gewoon voor de lol wat maakt om te zien hoeveel mensen er in trappen of juist een bewuste actie van een regering. En waarvoor dan? Is dit een Westerse inlichtingendienst die hoort van plannen voor zoiets en het zo anoniem publiek wil maken? Of een Russische desinfo die helpt om alles in twijfel te trekken?
Vast om de Elonisten op te stoken?

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

IJzerlijm schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 11:37:
[...]

Dit is in ieder geval geen actie van een NATO lidstaat. Ik vermoed een hacker (evt. groepering) die wat uitprobeert, geïnspireerd door de Russische desinformatie strategie.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• NiGeLaToR
[Twitter]

Weer zoiets bizars:
[Twitter]

[...]
Wat ik niet zo goed begrijp is dat er geen realisatie lijkt voor een tegenreactie: ze gaan er in de dreigementen wel vanuit dat er niet een andere partij is die directe tegenactie onderneemt en het voedt de bereidheid om Ukraine te bewapenen.

Wat een terugkerend thema is, is dat wat wij 'interne consumptie' noemen ook in de VN raad e.d. wordt verkondigd en daarmee voor ons het Russische standpunt is. We reageren daarop en dat wordt dan door Rusland zelf weer gezien als provocatie voor meer.

Stappenplan van onzinnigheid:
  • Rusland roept iets
  • NATO reageert
  • Rusland zegt: NATO provoceert, dus we doen nog iets ergers
  • NATO reageert nog meer, landen melden zich aan bij NATO
  • Rusland bedreigt iedereen en z'n moeder
  • NATO landen + aspirant leden nemen het weer serieus en verhogen de paraatheid, bewapening, etc.
Rusland verloor dit al, maar gaat dit met de dag harder verliezen. Je kunt dan wel redeneren dat ze afstevenen op een all-out oorlog of een mobilisatie - maar die verliezen ze ook.

Zouden ze dat zelf nog niet door hebben? En kom niet met het 'jamaar-nukes'-argument, want ze weten zelf wat dat voor Rusland betekent als ze daar aan beginnen. Daarom dat ze daarmee vooral dreigen als de NATO Rusland aanvalt - wat niet gaat gebeuren.

Maargoed, even terug naar de cirkel of madness - NATO is verenigder dan ooit, groeit, Ukraine verandert langzaam in een machtigere land dan Rusland zelf (op nukes na) en Putin is z'n vermogen kwijt, boot kwijt, europese luxe kwijt en Rusland een groot deel van z'n mogelijkheden en inkomsten.

Ik zie de logica nog niet - ook al zie ik ook de propaganda wel. Het lijken inmiddels lemmings die richting de afgrond blijven hollen.

Pagina: 1 ... 138 ... 254 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Specifieke topic regels
• Geen ongefundeerde speculaties over WW3
• Geen gelukszoekers vs. vluchtelingen of vluchtelingen vs. huisvesting
• Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
• Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
• Geen propaganda talking points of desinformatie, check je bronnen.
• Hieronder vallen ook bijvoorbeeld de "afspraak" over NAVO lidmaatschap van Oost-Europese landen.
• Russische "media" zoals Russia Today (RT) is geen bron en is hier niet meer welkom.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
• Post s.v.p. vliegbewegingen in dit topic, het voegt weinig toe aan dit topic en is vaak alleen speculatief. Alleen als het echt relevant is, dan zien we graag een motivatie.

Andere topics
Verschillende fronten:
Het Krim front
Het Donbass front
Het Chernihiv-Charkiv front
Het Kyiv front

Verbreding en verdieping:
MH17: De weg richting daders en mogelijke berechting
Sancties tegen Rusland: actualiteit en achtergronden
[ZT] Russisch-Westerse verhoudingen deel 3
Wapensystemen en effectiviteit

Overig: