De oorlog in Oekraïne - deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 137 ... 254 Laatste
Acties:
  • 1.986.358 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• isomis
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-09 20:52
FunkyTrip schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 13:21:
[...]

Maar 100 betekent ook dat ze hele zorgvuldige keuzes moeten maken en dat de rookpluim boven de USA en Europa een stuk kleiner zal zijn dan de honderden nukes die in retaliatie over Rusland verspreid zullen worden. Dat biedt ook wel weer hoop om het in Europa te overleven omdat de nucleaire winter wellicht niet eens komt.

Ben alleen wel bang dat de haven in Rotterdam wél in hun top 100 zal staan...
Ik denk dat je je minder zorgen moet maken over waar het neerkomt en of je het overleeft. De meeste slachtoffers komen daarna door gigantische voedseltekorten. Atoombommen roeien ons niet allemaal uit, maar het voedseltekort daarna wel.

Kortom, allemaal speculaties waar je weinig mee kan op dit moment.

[ Voor 9% gewijzigd door isomis op 15-04-2022 13:36 ]

Webontwikkelaar - Kitesurfer | Gamer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tuinïnen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 30-09 19:35

tuinïnen

Eventus stultorum magister

Boermansjo schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 13:00:
[...]
Zo'n raket zal toch wel een tijdje in de lucht vliegen neem ik aan.
Dat hoeft niet. En het allergrootste probleem is nog wel dat je niet weet vanaf waar ze komen. Via onderzeeërs kunnen ze praktisch overal ter wereld (vanaf zee) worden afgevuurd zonder dat deze worden gedetecteerd. Dus ook vlak voor de kust van de VS bijv.

Maar goed, de kernwapengedachtenspinsels zijn niet actueel en betwijfel of het hier in het topic past qua relevantie op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

FunkyTrip schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 13:21:
[...]

Maar 100 betekent ook dat ze hele zorgvuldige keuzes moeten maken en dat de rookpluim boven de USA en Europa een stuk kleiner zal zijn dan de honderden nukes die in retaliatie over Rusland verspreid zullen worden. Dat biedt ook wel weer hoop om het in Europa te overleven omdat de nucleaire winter wellicht niet eens komt.

Ben alleen wel bang dat de haven in Rotterdam wél in hun top 100 zal staan...
Neuh denk niet perse een haven, eerder een dicht bevolkt gebied/militair doelwit ---> oftewel max terreur als ik het tendens volg wat er nu gebeurt,

*knip*
Tel even tot tien, voordat we dergelijke zaken zo makkelijk bagatelliseren. Bovendien mag daar we onderbouwing voor komen.

[ Voor 28% gewijzigd door tweakduke op 15-04-2022 17:15 ]

Tja vanalles

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:28
tuinïnen schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 13:33:
[...]
Maar goed, de kernwapengedachtenspinsels zijn niet actueel en betwijfel of het hier in het topic past qua relevantie op dit moment.
Als je kijkt naar wat Putin roept dan is 9 mei (3.5 week na nu) de eerste datum waar rekening mee moet worden gehouden. Hij wil een soort van overwinning claimen. Vanuit ons perspectief valt er niet zoveel te claimen, en zeker geen overwinning.

De vraag is dus wat de Russen de komende 3 weken gaan doen om 9 mei met iets positiefs te komen. En is het 9 mei dan ook over? Ik denk het niet. :/

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:37

Yucon

*broem*

vso schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 13:37:
[...]

Wat ik eigenlijk grotere kans acht is dat tijdens liftoff die dingen exploderen al dan niet met een paddestoel.
Dan is wel de vraag wat wij gaan doen, als nog paar verzenden per luchtpost of hun keihard uitlachen
Je slaat een beetje door hier. Los van dat je volgens mij geen reden hebt om aan te nemen dat deze kans inderdaad groter zou zijn vraag ik me zelfs af of ze wel op scherp staan tijdens de lancering. Zo niet, dan is het technisch onmogelijk dat het een echte nucleaire explosie wordt.

Verder heeft Rusland z'n rakettechnologie over het algemeen wel op orde en zijn er voor zover mij bekend geen redenen waarom het specifiek met de raket mis zou gaan.

[ Voor 12% gewijzigd door Yucon op 15-04-2022 13:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:54

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

YakuzA schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 13:28:
Ik blijft het bijzonder vinden hoe ze met een beetje geknutselde drones blijkbaar aangepaste RPG-7 of -9 munitie droppen, en hoe effectief dat lijkt om bovenop de turret van een T-72 te droppen:
[Twitter]
Ik vraag me af hoeveel geluk dat is of dat dit een consistente kill ratio heeft. Op zich niet veel anders dan wat we in het midden oosten zien. Daar was een badminton shuttle vaak de stabilisator van granaten. De neus van de granaat zelf heeft dan de detonator om op x afstand van de grond of op impact te detoneren, etc.

Dan heb je alleen een drone nodig die de load kan tillen en lossen.

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

sh4d0wman schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 13:41:
[...]

Ik vraag me af hoeveel geluk dat is of dat dit een consistente kill ratio heeft. Op zich niet veel anders dan wat we in het midden oosten zien. Daar was een badminton shuttle vaak de stabilisator van dergelijke granaten. De neus van de granaat zelf heeft dan de detonator om op x afstand van de grond of op impact te detoneren, etc.

Dan heb je alleen een drone nodig die de load kan tillen en lossen.
Je vindt natuurlijk alleen de succesvolle acties terug in deze filmpjes, maar afgaande op de crosshair en de locatie waar de rpg round neer komt, lijkt het wel redelijk accuraat.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:01
nst6ldr schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 13:27:
[...]

Maar dan ga je uit van een efficiënte toepassing van beperkt budget, maar klaarblijkelijk wordt er gewoon veel achterover gedrukt.
Tuurlijk, maar ik kan me bij zoiets wel voorstellen dat er toch wel enigszins over wordt nagedacht. Aan de andere kant ben ik continue verbaasd over de staat en werking van het russische leger. (een vlaggeschip gefocust op AA die met een drone en 2 raketten wordt uitgeschakeld 8)7 )

Het grote probleem hiermee is dat het simpelweg een gok is die je niet wilt nemen.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:54

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

YakuzA schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 13:43:
[...]
Je vindt natuurlijk alleen de succesvolle acties terug in deze filmpjes, maar afgaande op de crosshair en de locatie waar de rpg round neer komt, lijkt het wel redelijk accuraat.
Ja daarom zou ik graag meer filmpjes zien. Je zou bij een gelukstreffer ook de crosshair er in kunnen monteren ;)

Heb nog even gekeken voor RPG detonator: die gaat voornamelijk af op impact af maar er valt wat aan te sleutelen om eerdere detonatie te krijgen.

Wikipedia "The warhead detonates on impact or when the fuse runs out; usually the fuse is set to the maximum burn of the rocket motor, but it can be shortened for improvised anti aircraft purpose"

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
vso schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 13:37:
[...]

Neuh denk niet perse een haven, eerder een dicht bevolkt gebied/militair doelwit ---> oftewel max terreur als ik het tendens volg wat er nu gebeurt,
Rotterdam is de belangrijkste haven voor NATO spul (niet voor niets dat er al heel wat AA geplaatst is) Aangezien het rusland vooral om de NATO gaat zou ik er maar van uit gaan dat Rotterdam juist 1 van de meest belangrijke doelen zou zijn.
Maar dan ga je ervanuit dat er x aantal gelanceerd worden, Rusland weet pas bij lancering hoeveel er daadwerkelijk werken, en dat er x aantal terug komen vanuit die richting. of alle richtingen. dat is punt 2

En dat betreft zijn alle grote steden in Rusland weg,

Wat ik eigenlijk grotere kans acht is dat tijdens liftoff die dingen exploderen al dan niet met een paddestoel.
Dan is wel de vraag wat wij gaan doen, als nog paar verzenden per luchtpost of hun keihard uitlachen
En waarom acht je die kans groot? Dat is niet echt hoe die dingen normaal gesproken werken en daarmee eerder een wens dan echt realistisch. Hoe dan ook kun je er niet van uitgaan dat die dingen niet werken.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silent7
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-12-2024
https://www.aljazeera.com...mir-putins-nuclear-threat
“The Russian nuclear arsenal is vast insofar as estimates of it hold that it has 14,000 nuclear weapons in storage. That said, the majority of these weapons are not immediately usable. Closer to reality, Russia has over 2,400 strategic nuclear weapons, with the majority of them tied to the intercontinental ballistic missile force,” Lanoszka told Al Jazeera.

Longer read:
https://www.chathamhouse....se-nuclear-weapons-russia
Any movement to ready and deploy Russian nuclear weapons would be seen and monitored by US and others’ satellites, which can see through cloud cover and at night

Dan wikipedia:
Wikipedia: Russia and weapons of mass destruction
twee dingen die ik wel interessant vind:
The RS-28 Sarmat[25] (Russian: РС-28 Сармат; NATO reporting name: SATAN 2), is a Russian liquid-fueled, MIRV-equipped, super-heavy thermonuclear armed intercontinental ballistic missile in development by the Makeyev Rocket Design Bureau[25] from 2009

Two potential carrier submarines, the Project 09852 Belgorod, and the Project 09851 Khabarovsk, are new boats laid down in 2012 and 2014 respectively

Doet me denken dat ze nu 2 subs hebben die goed zijn en echt wel iets kunnen, geen idee waar.
En dat ze nieuwe bommen/raketten hebben, maar echt niet veel, genoeg voor NAVO om te weten dat er echte dreiging is en dus dat men voorzichtig moet treden en dus treedt men voorzichtig.

Wat gelijk imho het hele MAD verhaal op de schop gooit, want als ze er niet veel hebben is hun platgooien zinloos. Als putin weet dat hij te weinig heeft voor MAD maar dat NATO er wel genoeg heeft, dan kan hij bluffen wat hij wil, hij weet dat MAD opeens betekend rusland weg en de rest van de wereld schade maar niet weg. Dus meer dan bluffen zal het niet worden (hoop hoop)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
YakuzA schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 13:28:
Ik blijft het bijzonder vinden hoe ze met een beetje geknutselde drones blijkbaar aangepaste RPG-7 of -9 munitie droppen, en hoe effectief dat lijkt om bovenop de turret van een T-72 te droppen:
[Twitter]
Op zich logisch dat het effectief is en werkt, maar wel knap dat ze het zo toepassen. Uiteindelijk droppen ze simpelweg anti-tank granaten (die je normaal tegen een tank gooit) bovenop een tank. Dus zolang je een drone hebt die die dingen kan dragen en loslaten ben je klaar. Goedkoop en effectief en dus precies wat je nodig hebt.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
redwing schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 13:54:
[...]

Op zich logisch dat het effectief is en werkt, maar wel knap dat ze het zo toepassen. Uiteindelijk droppen ze simpelweg anti-tank granaten (die je normaal tegen een tank gooit) bovenop een tank. Dus zolang je een drone hebt die die dingen kan dragen en loslaten ben je klaar. Goedkoop en effectief en dus precies wat je nodig hebt.
Wie niet sterk is moet slim zijn.

In dit geval zijn ze outnumbered maar door heel inventief met de beschikbare middelen om te gaan kunnen ze de Russen aardig wat hoofdpijn bezorgen.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Laatst online: 01:48

Qwerty-273

Meukposter

In Belarus werden de spoorwegen vertraagd door verzet die signalering en wissels onklaar maakten. Dit is nu ook op enkele plekken binnen Rusland gebeurd. Al is het lastig om te verifiëren of dit daadwerkelijk klopt.

Telegram link
The “rail war” is also unfolding on the territory of the Russian Federation.

On the Moscow Railway, one of the 16 territorial branches of Russian Railways, over the past 2 weeks, Rail Partisans have carried out a number of successful actions to render the railways unusable in the regions of Bryansk, Oryol, Smolensk and Kursk regions.

“On hauls in the relay cabinets of the signaling, centralization and blocking, special devices are installed that work on a timer and completely burn out the internal equipment of the relay cabinet.”

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• redwing
sh4d0wman schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 13:49:
[...]

Ja daarom zou ik graag meer filmpjes zien. Je zou bij een gelukstreffer ook de crosshair er in kunnen monteren ;)

Heb nog even gekeken voor RPG detonator: die gaat voornamelijk af op impact af maar er valt wat aan te sleutelen om eerdere detonatie te krijgen.

Wikipedia "The warhead detonates on impact or when the fuse runs out; usually the fuse is set to the maximum burn of the rocket motor, but it can be shortened for improvised anti aircraft purpose"
Dit zijn redelijk domme dingen die ontploffen zodra ze iets raken. Aangezien ze recht naar beneden vallen hoeven ze niets te sturen en zullen ze geen meters uit de richting gaan. Het belangrijkste waar je waarschijnlijk rekening mee moet houden is de wind, maar gezien het gewicht van zo'n granaat en de hoogte waarvan hij valt zal het hard moeten waaien voordat ie buiten de tank valt.

[removed]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
vso schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 13:07:
Denk eigenlijk dat serieuzer word aangenomen dat die dingen al exploderen bij "liftoff" en die dingen staan redelijk dicht bij de grens toch ?

@TheGhostInc "Er werkt genoeg", is dus juist wat aan vraagtekens onderworpen word,
Ik moet denken aan het beeld van die Oekraïense soldaten die lekker staan te chillen en dan van korte afstand vol worden geraakt.

Oekraïne heeft de aanval afgeslagen omdat ze een goede tactiek en een generatie nieuwere wapens hebben. Maar afgezien van wat lekke banden en matig onderhoud heb ik weinig gezien dat 'uit elkaar dondert' terwijl ze het gebruiken. Zonder brandstof komen te staan is niet iets wat je aan het materieel kunt toeschrijven. Een geschutskoepel die zichzelf lanceert, een stuk artillerie dat zichzelf opblaast of helikopters/vliegtuigen die uit zichzelf neerstorten? Ik zie weinig van dat alles en het hoort ook bij oorlog dat er spul stuk gaat (het is niet voor niets zo degelijk).

Wat ik wel weet is dat de Russen een enorm goede track record hebben in de ruimtevaart. Die lanceren al jaren naar het ISS. Dat SpaceX het nu goedkoper en/of beter kan, prima, maar de kwaliteit van de Russen is niet minder geworden. En laat die ruimtevaart techniek nu net een heleboel overeenkomsten hebben met wat je nodig hebt om nucleaire payloads over de hele wereld af te leveren.

Ik ga hier niet paniekerig doen, maar iedereen die hier aan komt zetten met 'het nucleaire arsenaal is waardeloos', die mag daar een goede bron bij zoeken.
Silent7 schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 13:53:
Wat gelijk imho het hele MAD verhaal op de schop gooit, want als ze er niet veel hebben is hun platgooien zinloos. Als putin weet dat hij te weinig heeft voor MAD maar dat NATO er wel genoeg heeft, dan kan hij bluffen wat hij wil, hij weet dat MAD opeens betekend rusland weg en de rest van de wereld schade maar niet weg. Dus meer dan bluffen zal het niet worden (hoop hoop)
Het MAD verhaal gaat er over dat als 'de een schiet' de ander terug moet schieten. Dus Rusland 'moet' in puin om te voorkomen dat ze doorgaan met schieten. En daarna is er zoveel fall-out en ellende dat er niet heel veel meer te doen is. Maar voordat we daar zijn, zal Rusland dus eerst een serieuze aanval moeten doen...
Als Rusland daar niet in staat toe is (vandaag) is er niks wat kan voorkomen dat ze zich er wel op voorbereiden. Dus misschien is het vandaag een loos dreigement, maar de enige manier om daar achter te komen is door Rusland in as te leggen. Als Poetin vandaag besluit dat het gaat gebeuren, maar het 'antiek' is nog niet gereed, dan kan hij gewoon de komende 6 maanden alles fixen en dan alsnog zijn plan uitvoeren.

Het is niet zoals een conventionele oorlog, waarbij je continu op elkaar aan het schieten bent en een defecte tank kan worden vernietigd of geconfisqueerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Yucon schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 13:40:
Je slaat een beetje door hier. Los van dat je volgens mij geen reden hebt om aan te nemen dat deze kans inderdaad groter zou zijn vraag ik me zelfs af of ze wel op scherp staan tijdens de lancering. Zo niet, dan is het technisch onmogelijk dat het een echte nucleaire explosie wordt.
Normaliter zou ik je 100% gelijk geven maar er is zoveel wat dit tegenspreekt

Enige wat we kunnen zeggen is dat "domme munitie" werkt aan het front,
vergeet niet de schaal van corruptie (100-den tanks die niet inzetbaar zijn ter illustratie) of andere aangetoonde (kartonnen / zand vullingen)

Er zijn zoveel dingen die "modern" worden geacht en dreigend eruit zien naar mijn idee, maar puntje bij paaltje eigenlijk niks voorstellen. (wat mij eerlijk gezegd verbaast) zie de T14-armata

Welk bewijs hebben we dat deze "beveiligingen" uberhaupt aanwezig zijn, en dat ze in goed werkende conditie zijn. of dat de gehele installatie niet "explodeert" wegens faalhaas onderhoud. Om eerlijk te zijn zie ik veel meer zaken op het front die dit tegenspreken dan enige indicatie dat het operationeel is.
lees het lijk en klinkt dreigend maar dat is ook alles.

Gek scherend gezegd, zie ik eerder dat iemand die heerlijk geniet op bij een meertje in de USA, met een bergje parts voor sale heeft die eigenlijk in de meuk thuis hoort ;)

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

redwing schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 13:52:
[...]

Rotterdam is de belangrijkste haven voor NATO spul (niet voor niets dat er al heel wat AA geplaatst is) Aangezien het rusland vooral om de NATO gaat zou ik er maar van uit gaan dat Rotterdam juist 1 van de meest belangrijke doelen zou zijn.

[...]

En waarom acht je die kans groot? Dat is niet echt hoe die dingen normaal gesproken werken en daarmee eerder een wens dan echt realistisch. Hoe dan ook kun je er niet van uitgaan dat die dingen niet werken.
Juist daarom, wij verwachten strategische doelen, omdat we mensen levens hoger inschalen en niet verwachten dat de vijand daarop gaat mikken. De russen laten nu zien dat het ze eigenlijk niet uitmaakt.

+ @Yucon dat we er niet vanuit mogen gaan dat ze niet werken is wel verstandig dat betwist ik ook niet laten inderdaad wel het zekere voor onzekere nemen.

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Silent7 schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 13:53:

Two potential carrier submarines, the Project 09852 Belgorod, and the Project 09851 Khabarovsk, are new boats laid down in 2012 and 2014 respectively

Doet me denken dat ze nu 2 subs hebben die goed zijn en echt wel iets kunnen, geen idee waar.
Die liggen in de haven. Laid down betekent alleen dat de kiel gelegd is. De eerste van die boten wordt pas later dit jaar te water gelaten. Hij wordt pas in 2024 in dienst genomen.

Wikipedia: Khabarovsk-class submarine

[ Voor 13% gewijzigd door downtime op 15-04-2022 14:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:19
Als er een atoomoorlog komt, hoop ik dat ikzelf en mijn geliefden direct dood zijn. Iedereen die het overleeft gaat een regelrechte hel in van wanhoop en vreselijk leiden.

Daarnaast ga ik wel vanuit dat we dit kunnen voorkomen. Godzijdank is Trump uit het witte huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-09 18:15
asing schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 13:56:
[...]

Wie niet sterk is moet slim zijn.

In dit geval zijn ze outnumbered
Ik heb niet het beeld dat ze outnumbered zijn op de grond in vergelijking tot de BTG's van Rusland op het gebied van gevechtstroepen/tanks/pantservoertuigen.

Zeker wel in de lucht(verdediging) van een iets hoger niveau, langeafstandsraketten in verschillende vormen en hoogstwaarschijnlijk artillerie.

In manschappen zouden ze in het voordeel moeten zijn. Net als drones.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yucon
  • Laatst online: 07:37

Yucon

*broem*

vso schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 14:11:
[...]
Welk bewijs hebben we dat deze "beveiligingen" uberhaupt aanwezig zijn, en dat ze in goed werkende conditie zijn. of dat de gehele installatie niet "explodeert" wegens faalhaas onderhoud.
Het is bij kernwapens gebruikelijk dat het geen beveiliging is die eraf gehaald moet worden. Het werkt juist precies andersom; als je bepaalde onderdelen niet met elkaar in één lijn zet werkt het niet als kernwapen.

Daarnaast is het track record van de russische ruimtevaart goed genoeg om als uitgangspunt te nemen dat ze ook wel werkende icbm's hebben. Je stelling was dat die bommen waarschijnlijk al bij de start zouden ontploffen.. en dat lijkt me nu echt het minst grote risico. Als ze het niet doen zal dat eerder betekenen dat ze bij aankomst niet of niet goed ontploffen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
vso schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 14:14:
[...]

Juist daarom, wij verwachten strategische doelen, omdat we mensen levens hoger inschalen en niet verwachten dat de vijand daarop gaat mikken. De russen laten nu zien dat het ze eigenlijk niet uitmaakt.

+ @Yucon dat we er niet vanuit mogen gaan dat ze niet werken is wel verstandig dat betwist ik ook niet laten inderdaad wel het zekere voor onzekere nemen.
Het maakt ze misschien niet uit, maar Rotterdam is zowel een grote haven (bevoorrading) als een grote stad. Hoe je er dus ook naar kijkt is het gewoon een belangrijk doelwit.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

FunkyTrip schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 13:14:
[...]

Wellicht dat we voor een fractie van de kost van een tank honderden, zoniet duizenden Russische soldaten kunnen laten overlopen door ze asiel te verlenen in Europa?

"Here, 10.000 euros to start, a EU passport and a job opportunity"
Heb dat ook wel eens gedacht. Al lopen er 100.000 man over, als de VS, Canada en Australie meedoen kunnen we makkelijk 100.000 gezonde jonge kerels opvangen. Het zal in de praktijk wel niet storm lopen maar je zou het moeten proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-09 12:27
asing schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 13:39:
[...]

Als je kijkt naar wat Putin roept dan is 9 mei (3.5 week na nu) de eerste datum waar rekening mee moet worden gehouden. Hij wil een soort van overwinning claimen. Vanuit ons perspectief valt er niet zoveel te claimen, en zeker geen overwinning.

De vraag is dus wat de Russen de komende 3 weken gaan doen om 9 mei met iets positiefs te komen. En is het 9 mei dan ook over? Ik denk het niet. :/
In een onderschept gesprek hoor je een militair zeggen dat als er voor 10 mei niet wat gebeurt alles plat gaat en ik denk met de Russen erbij.

https://t.me/ukrainenowenglish/5138

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/myTwbBuoXVZWy8VZJBzNE31Csrk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gTg8eFQKAB3yEb1wgE0dTEug.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

redwing schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 14:21:
[...]

Het maakt ze misschien niet uit, maar Rotterdam is zowel een grote haven (bevoorrading) als een grote stad. Hoe je er dus ook naar kijkt is het gewoon een belangrijk doelwit.
In een full scale Europese oorlog gaat Rotterdam eraan. Geen enkele twijfel mogelijk. Dat havengebied is enorm dus daar gooien ze het zwaarste op wat ze in het arsenaal hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

TheGhostInc schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 14:08:
[...]

Ik moet denken aan het beeld van die Oekraïense soldaten die lekker staan te chillen en dan van korte afstand vol worden geraakt.

Oekraïne heeft de aanval afgeslagen omdat ze een goede tactiek en een generatie nieuwere wapens hebben. Maar afgezien van wat lekke banden en matig onderhoud heb ik weinig gezien dat 'uit elkaar dondert' terwijl ze het gebruiken. Zonder brandstof komen te staan is niet iets wat je aan het materieel kunt toeschrijven. Een geschutskoepel die zichzelf lanceert, een stuk artillerie dat zichzelf opblaast of helikopters/vliegtuigen die uit zichzelf neerstorten? Ik zie weinig van dat alles en het hoort ook bij oorlog dat er spul stuk gaat (het is niet voor niets zo degelijk).
Ik doel meer op de te kort aan (geavanceerd) materieel en matig onderhoud zit daar ook bij inderdaad.

Dat het "domme" meuk werkt hoe ver je het ook dom wilt noemen staat imho ook niet ter discussie
Wat ik wel weet is dat de Russen een enorm goede track record hebben in de ruimtevaart. Die lanceren al jaren naar het ISS. Dat SpaceX het nu goedkoper en/of beter kan, prima, maar de kwaliteit van de Russen is niet minder geworden. En laat die ruimtevaart techniek nu net een heleboel overeenkomsten hebben met wat je nodig hebt om nucleaire payloads over de hele wereld af te leveren.
goed punt, maar je hebt veel mensen nodig die deze kennis beheersen iemand die een rakket in de lucht kan schieten hoeft geen goeie leraar te zijn om personeel op te leiden. en skilled personeel is iets waar ze tekort aan hebben toch ? het is niet alsof je met 2 mensen het hele arsenaal op peil kan houden.
Ik ga hier niet paniekerig doen, maar iedereen die hier aan komt zetten met 'het nucleaire arsenaal is waardeloos', die mag daar een goede bron bij zoeken.
De stelling is 50% tot 75% is waardeloos ..

Dat we met 25% nog steeds pijn hebben lijkt me een heel andere discussie. :)

Tja vanalles

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• asing
DoubleDutch schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 14:23:
[...]

In een onderschept gesprek hoor je een militair zeggen dat als er voor 10 mei niet wat gebeurt alles plat gaat en ik denk met de Russen erbij.

[Afbeelding]
Het kan van alles betekenen en het kan ook bewust gelekt zijn. Ik zou me er persoonlijk niet te druk om maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bloody
  • Laatst online: 07:25

bloody

0.000 KB!!

Verse hardware wordt aangevoerd door Rusland... hopelijk kan een drone dit stoppen.

[Twitter: https://twitter.com/Caucasuswar/status/1514942079633440768]

nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Niet online
vso schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 14:25:
De stelling is 50% tot 75% is waardeloos ..
En die stelling is zonder onderbouwing echt niks waard.

Tenzij de Amerikanen (in het geheim) een raketschild hebben gebouwd dat werkt, dan heb je een punt.
Zonder actieve verdediging, dan maakt het niet uit. Dan is alles wat vliegt en afgaat gewoon 'raak'.
Kijk ik naar wat de Russen afschieten, dan denk ik dat je op een fail rate van nog geen 10% komt. Ik heb wat kruisraketten gezien die naast hun doel kwamen, ik heb een raket gezien die niet afging etc. Niks bijzonders alvast.

Anders gezegd, elke tank, of die nu uit de jaren '60 komt of net uit de fabriek, heeft een 99+% succesratio tegen burgers. En dat is met die nucleaire wapens niet anders. Tegen ongewapende en onverdedigde doelen hoeft er niet veel goed te gaan om alles te verwoesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

bloody schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 14:34:
Verse hardware wordt aangevoerd door Rusland... hopelijk kan een drone dit stoppen.

[Twitter]
Das inderdaad een aardige rij zo.

Gelukkig (of niet) simpel spul, zonder geleiding. Dus daar zou een drone of NLAW wel raad mee moeten weten.

edit: oei... bijna 100k van die dingen gebouwd :X

[ Voor 5% gewijzigd door MikeyMan op 15-04-2022 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
MikeyMan schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 14:39:
[...]

Das inderdaad een aardige rij zo.

Gelukkig (of niet) simpel spul, zonder geleiding. Dus daar zou een drone of NLAW wel raad mee moeten weten.
juist daarom des te erger, als die dingen erop los schieten ben je verre van blij.

Helaas kan ik plaatjes niet zien, sinds een week ofzo gooit Twitter all dit soort berichten op age restrictie :(
(ik heb geen twitter account ook niet van plan te gaan maken)

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06:17
TheBrut3 schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 12:30:
[...]
Raketten horen er blijkbaar ook bij, ook niet het eerste waar ik zelf aan denk bij het horen van de term artillerie.

[...]
Wikipedia: Artillerie
Het is een upgrade van gewone artillerie: https://civilization.fandom.com/wiki/Rocket_Artillery_(Civ6) :+

Wat me er aan doet denken dat ik deze nog niet heb gezien Wikipedia: BM-21 Grad het wordt wel ingezet, maar ik heb ze nog niet op beeld gezien (of gemist iig).

[ Voor 6% gewijzigd door Caelorum op 15-04-2022 14:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

B_FORCE schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 14:41:
[...]

juist daarom des te erger, als die dingen erop los schieten ben je verre van blij.

Helaas kan ik plaatjes niet zien, sinds een week ofzo gooit Twitter all dit soort berichten op age restrictie :(
Militair gezien is dit fijner dan geavanceerder materiaal. Het is kwetsbaar spul.

Vanuit de bevolking gezien is dit inderdaad verre van prettig. Echter; vraag is of dit in de Russische doctrine iets uitmaakt. Geleide wapens of niet, burgerdoelen kiezen ze toch wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

B_FORCE schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 14:41:
[...]
Age restrictions kun je op een mobiele telefoon vaak doorklikken en alsnog kijken, ook zonder account.
Op desktop lukt dat niet, vermoed dat ze daar een of andere browseragent check doen ;)

[ Voor 13% gewijzigd door YakuzA op 15-04-2022 14:44 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
MikeyMan schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 14:43:
[...]

Militair gezien is dit fijner dan geavanceerder materiaal. Het is kwetsbaar spul.

Vanuit de bevolking gezien is dit inderdaad verre van prettig. Echter; vraag is of dit in de Russische doctrine iets uitmaakt. Geleide wapens of niet, burgerdoelen kiezen ze toch wel.
Het ging vooral om die burgerdoelen.

En het maakt idd niks uit, maar in dit geval is het goedkoop en gaan met die banaan ;( :'(

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
YakuzA schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 14:43:
[...]

Age restrictions kun je op een mobiele telefoon vaak doorklikken en alsnog kijken, ook zonder account.
Op desktop lukt dat niet, vermoed dat ze daar een of andere browseragent check doen ;)
Al geprobeerd, maar helaas doet dat vrij weinig

One World Concepts

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Caelorum schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 14:42:
[...]

Het is een upgrade van gewone artillerie: https://civilization.fandom.com/wiki/Rocket_Artillery_(Civ6) :+

Wat me er aan doet denken dat ik deze nog niet heb gezien Wikipedia: BM-21 Grad het wordt wel ingezet, maar ik heb ze nog niet op beeld gezien (of gemist iig).
Die Grad's worden MLRS genoemd:
https://www.ukrinform.net...-casualties-reported.html

zijn er al 122 van kapot geschoten ;)
https://www.ukrinform.net...sonnel-general-staff.html

PSN

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• teacup
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08:22

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

NiGeLaToR schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 10:25:
[...]

Los van wie de gasten zijn is het goed om in gedachten te houden dat deze mensen leven in een zero-sum game. Waar een concessie, een politieke optie, allemaal niet bestaat. Ze leven in dezelfde wereld waarin Trump leeft - eentje waarin je wint OF verliest.

Of ze die een uitrusting kunnen geven en een zinvolle missie in Ukraine denk ik niet per se - volgens mij heeft Rusland de beste mensen en middelen al ingezet en zijn ze er al veel van kwijt. Maar, terug naar WO2, hebben ze het ver geschopt met vooral.. mensen.. mensen.. mensen.
Ik ben echt benieuwd of we nog signalen uit de Russische bevolking gaan ontvangen als "Ja maar, dit wil ik helemaal niet, en wanneer houdt deze onzin op?". Ik kan mij nog steeds geen voorstelling maken van 150 miljoen mensen die als een zombie mechanisch op hun ondergang afstampen. En dat er dus geen personen zijn die zeggen "Jongens ik trek mij even low profile achter de Oeral terug". Maar juist van deze mensen hoor je niets, want dat is de essentie van low profile.

Voor iedereen die momenteel achter de overheid aanhobbelt wordt dit overheidsbeleid op deze manier een ondergang. En eigenlijk zou dat dramatisch zijn. Onnodig veel doden blijft in en in triest, los van welke partij het betreft.

Waarom ik een ondergang verwacht? Kijk naar hoe lang de mariniers in Marioepol de Russen nu al bezig houden, met als enige voortgang dat de recourses van de mariniers opraken. Russen zijn incapabel, dit wisten we al. Dit effect wordt bovendien met wat voor nieuwe troepen dan ook groter.

De Russen hebben ten opzichte van WO-II nog wel wat nadelen. Ze jagen geen tot op het bot verkleumd leger na, gekleed in rafels en zonder fatsoenlijke verdere uitrusting. Ze hebben niet het voordeel van de gigantische afstanden die het leger van de vijand hebben verzwakt en van zijn voorraden heeft ontdaan.

Nu hebben de Russen zelf grote afstanden te overbruggen om uit alle uithoeken genoeg soldaten aan te trekken. Zij het dat dit relatief gerieflijk gebeurd. Wel zijn veel soldaten uit hun regio weggerukt voor een oorlog met een land waar ze mogelijk zelf nooit zijn geweest. Misschien dat de denazificatie in de eerste drie dagen in februari nog wat enthousiastme kon ontketenen. Nu realiseert de gemiddelde Rus zich dat ze naar een heel potente vijand worden vervoerd, en dat ze door die vijand als een bezetter, en niet als een bevrijder, wordt beschouwd. De moraal van de Russische soldaat komt dus op een nog groter dieptepunt terecht. De ijzervretende generaal zal deze moraal zeker niet helpen.

Absolute aantallen mensen zeggen hierbij daarom niet zoveel. De Russen hebben nu al niet meer de logistiek om al die mensen tegelijk in te kunnen zetten. Die eenheden druppelen daarom Oekraïne in. Aan Oekraïne dan de taak deze eenheden met dezelfde snelheid onschadelijk te maken als waarmee ze het strijdperk betreden.

Ook over de spullen hebben we onze twijfels. De privé vrachtwagens en materieel met een bedenkelijke ouderdom hebben we al vrij snel zien passeren. Bovendien moeten de Russen zeker in de eerste fase van de strijd zelf gebied veroveren. Van Marioepol weten we hoe slecht hen dat afgaat. Als Oekraïners zich heel restrictief opstellen kunnen ze dit met goede bevoorrading lang volhouden. Pas als de Russen verzwakken zou Oekraïne moeten kijken of ze gebied kan terugwinnen.

Zou de Russische aanval tenslotte nog lang uitblijven, dan zijn ze met preemptive aanvallen voortdurend te verzwakken. Oekraïne mag zich verzekerd zien van een constante wapenaanvoer. Een voordeel dat ze maximaal moet inzetten.

Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

TheGhostInc schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 14:38:
[...]

En die stelling is zonder onderbouwing echt niks waard.

Tenzij de Amerikanen (in het geheim) een raketschild hebben gebouwd dat werkt, dan heb je een punt.
Zonder actieve verdediging, dan maakt het niet uit. Dan is alles wat vliegt en afgaat gewoon 'raak'.
Kijk ik naar wat de Russen afschieten, dan denk ik dat je op een fail rate van nog geen 10% komt. Ik heb wat kruisraketten gezien die naast hun doel kwamen, ik heb een raket gezien die niet afging etc. Niks bijzonders alvast.

Anders gezegd, elke tank, of die nu uit de jaren '60 komt of net uit de fabriek, heeft een 99+% succesratio tegen burgers. En dat is met die nucleaire wapens niet anders. Tegen ongewapende en onverdedigde doelen hoeft er niet veel goed te gaan om alles te verwoesten.
Laten we voorop stellen dat "er werken er 1 of meerdere wel" en de gevolgen daarvan erg zullen zijn niet een onderdeel vormen van de discussie.

Naar mijn idee heb ik de 50% tot 75% over meerdere posts vandaag voldoende toegelicht, en daarbij vind ik "domme" en vooral relatief simpele mechanische c.q elektronische onderdelen die robuust zijn gebleken geen graadmeter voor complexere elektronica zoals in dergelijke rakketen zit, daarvoor moet je zeer gemotiveerd en kennisrijk personeel hebben. Dat lijkt me nu net het hele eieren eten.

Dat iemand met een lanceer installatie rond kan karren vind ik niet een reden om aan te nemen dat tie van A-Z dat ding kan onderhouden, om het simpel te zeggen. Immers een vliegtuig / helikopter in de lucht houden kost toch best wel resources .. dat lijkt me voor zo'n ding niet anders.

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zijn er alleen wel ziek veel van gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06:17
Klopt, alleen ik heb nog geen beeldmateriaal gezien van die dingen. Of in ieder geval niet welke me zijn bijgebleven. Kan natuurlijk zijn dat ze allen compleet onherkembaar zijn geworden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

MikeyMan schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 15:00:
[...]

Zijn er alleen wel ziek veel van gemaakt.
Jups, maar veel in de mottenballen, maar deze zijn wat simpeler te onderhouden dan een tank denk ik, dus daar zal nog wel veel van te re-animeren zijn.

Wikipedia: List of equipment of the Russian Ground Forces
Active: 550[219]
Reserve: 2,200[220]
+180 Tornado-G, de opvolger

[ Voor 6% gewijzigd door YakuzA op 15-04-2022 15:06 ]

PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Caelorum schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 15:05:
[...]

Klopt, alleen ik heb nog geen beeldmateriaal gezien van die dingen. Of in ieder geval niet welke me zijn bijgebleven. Kan natuurlijk zijn dat ze allen compleet onherkembaar zijn geworden.
https://www.oryxspioenkop...ocumenting-equipment.html ;)
Multiple Rocket Launchers (55, of which destroyed: 25, abandoned: 5, captured: 24)

40 122mm BM-21 'Grad': (1, destroyed) (2 and 3, destroyed) (4, destroyed) (5, destroyed) (6, destroyed) (7 and 8, destroyed) (9, destroyed) (10, destroyed) (11, destroyed) (12, destroyed) (13, destroyed) (14, destroyed) (15, destroyed) (16 and 17, destroyed) (18, abandoned) (19, abandoned) (20, abandoned) (21, abandoned) (22, abandoned and destroyed) (23, damaged and captured) (24, damaged and captured) (25, captured) (26 and 27, captured) (28, captured) (29, captured) (30, captured) (31, captured) (32, captured) (33, captured) (34, captured) (35, captured) (36, captured) (37, captured) (38, captured) (39, captured) (40, captured)
6 220mm BM-27 'Uragan': (1, destroyed by Bayraktar TB2) (2, destroyed) (3, destroyed) (4, captured and destroyed) (5, captured and destroyed) (6, captured)
4 122mm 2B17 Tornado-G: (1, destroyed) (2, destroyed) (3, captured) (4, captured)
5 220mm TOS-1A: (1, abandoned) (2, damaged and captured) (3, damaged and captured) (4, captured) (5, captured)
Lang leve het internet :+

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

hadden jullie het over deze tweet ?

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-09 22:45

[Twitter]
Waarom zou je die stoppen als je ze een paar weken later toch aan je eigen materieel kunt toevoegen? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bloody
  • Laatst online: 07:25

bloody

0.000 KB!!

Prosac schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 15:36:
[...]

Waarom zou je die stoppen als je ze een paar weken later toch aan je eigen materieel kunt toevoegen? :+
Vooral omdat ze nogal wat onschuldige burgers kunnen doden denk ik.
Best oude zooi zo blijkt.

nope

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prosac
[...]

Wellicht dat we voor een fractie van de kost van een tank honderden, zoniet duizenden Russische soldaten kunnen laten overlopen door ze asiel te verlenen in Europa?

Min of meer doet Oekraine dat al met een beloning voor overlopen met materieel. Maar een uitzicht bieden op werk en paspoort kan ook helpen. Wel grondige screening me dunkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silent7
TheGhostInc schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 14:08:
[...]

Wat ik wel weet is dat de Russen een enorm goede track record hebben in de ruimtevaart. Die lanceren al jaren naar het ISS. Dat SpaceX het nu goedkoper en/of beter kan, prima, maar de kwaliteit van de Russen is niet minder geworden. (edit snip)
helemaal eens met je analyse dat ruimtevaart bedrijven hetzelfde is als zeggen "wij kunnen bommen over de hele wereld laten neerkomen.
En bronnen zoeken, ja dat had ik dus gepoogd maar het is lastig want naast dat weinig landen heel openlijk zijn over hun nucleaire arsenaal is rusland natuurlijk nog lastiger.
downtime schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 14:17:
[...]

Die liggen in de haven. Laid down betekent alleen dat de kiel gelegd is. De eerste van die boten wordt pas later dit jaar te water gelaten. Hij wordt pas in 2024 in dienst genomen.

Wikipedia: Khabarovsk-class submarine
ahhh bedankt, goed om te weten!
jaapstobbe schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 14:17:
Als er een atoomoorlog komt, hoop ik dat ikzelf en mijn geliefden direct dood zijn. Iedereen die het overleeft gaat een regelrechte hel in van wanhoop en vreselijk leiden.
Nee, als het misgaat dan hebben alle overlevenden een kans het beste vanzichzelf en de mensheid te laten zien...hoe kort of lang dat ook moge duren.
[...]

[Afbeelding]
is dit echt? betrouwbare bron? dang niet fijn als dat zo is.
vso schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 15:33:
[...]

hadden julli het over deze tweet ?
[Twitter]
duidelijke typo en "dead district" is dit een legit twitterding als bron? (serieuze vraag geen dis)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

[...]

Zijn we eindelijk van die gouden EU-paspoorten voor oligarchen af, kom je met dit idee aan.. :+

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
asing schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 13:39:
[...]

Ik verwacht niet dat op 9 mei de oorlog voorbij zal zijn, maar het Kremlin kan bijvoorbeeld een parade door Mariupol organiseren en dan aan de Russische bevolking meedelen dat de operatie geslaagd is.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 30-09 16:36

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Caelorum schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 14:42:
[...]

[Twitter]

[ Voor 8% gewijzigd door AndereKoekoek op 15-04-2022 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

XWB schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 15:48:
[...]

Ik verwacht niet dat 9 mei de oorlog voorbij zal zijn, maar het Kremlin kan bijvoorbeeld een parade door Mariupol organiseren en dan aan de Russische bevolking meedelen dat de operatie geslaagd is.
Lijkt me niet handig als ze dat doen. Als ze in het westen nog er zijn, is artillerie voor oekranie een must om tijdens de parade een massacre uit te voeren.

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
[...]

[Afbeelding]
Zo'n bericht kan ook een uitbarsting van woede zijn, daarom hoeft dat (alles plat gooien) niet echt te gebeuren.

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Silent7 schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 15:43:
duidelijke typo en "dead district" is dit een legit twitterding als bron? (serieuze vraag geen dis)
welke typo? (zie sig ;) ) Fixed btw

Dead district, spook_info volg ik o.a maar tja ze hebben nog geen onzin verkocht naar mijn idee dus dat betreft ja zou ik wel zeggen als bron maar goed iedereen kan dat betreft wel onzin sturen.. die osint_88 bv die het zinken van de Moskva bijhield had er ook wat troep tussen zitten dat debunked is .
XWB schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 15:53:
[...]
Zo'n bericht kan ook een uitbarsting van woede zijn, daarom hoeft dat (alles plat gooien) niet echt te gebeuren.
Alu hoedje op en op 1 been staan en het is fixed toch .. teminste mijn glazen bol is stuk dus moet ik het daar maar mee doen

edit:

iets minder sarcastisch

Denk dat het iedereens gok op het moment is

[ Voor 28% gewijzigd door vso op 15-04-2022 15:56 ]

Tja vanalles

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:26
downtime schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 14:22:
[...]

Heb dat ook wel eens gedacht. Al lopen er 100.000 man over, als de VS, Canada en Australie meedoen kunnen we makkelijk 100.000 gezonde jonge kerels opvangen. Het zal in de praktijk wel niet storm lopen maar je zou het moeten proberen.
Dit zijn mensen van het niveau die thuis in hun dorp in een gat in de grond schijten, en van de oekraieners de toiletpotten stelen in de veronderstelling dat als ze die thuis neerzetten ook meteen sanitair hebben.

Ik weet niet of je dat aan onze maatschappij zou willen toevoegen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Killjoy
  • Laatst online: 21:04

Killjoy

Klingon lawn products

CopyCatz schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 15:59:
[...]

Dit zijn mensen van het niveau die thuis in hun dorp in een gat in de grond schijten, en van de oekraieners de toiletpotten stelen in de veronderstelling dat als ze die thuis neerzetten ook meteen sanitair hebben.
In Cornelius Ryan's boek 'The last battle' staat een anekdote dat er Russen waren die bij de verovering van Berlijn gloeilampen stalen in de veronderstelling dat ze daarmee thuis elektrisch licht kregen.

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

CopyCatz schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 15:59:
[...]

Ze zijn echt niet de enige immigranten die nog nooit een toilet hebben gezien. Wat heb je liever? Dat ze op ons schieten of dat we uitleggen hoe sanitair werkt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

bron: https://english.pravda.ru...151184-ukraine_operation/
Russia's special operation in Ukraine and Donbas is going to end soon,

Andrey Klimov, a member of the Federation Council said, RIA Novosti reports.

Russia plans to end military operation in Ukraine soon
According to him, Russia does not intend to make it drag out deliberately.

In order for the operation to end, Ukraine needs to be transformed into a state that would be safe for Russia and the world. To this end, Russia must ensure the safety of nuclear facilities and study the work of Ukrainian biological laboratories, the senator added
en
Kremlin spokesman Dmitry Peskov explained that the end of the operation would depend on whether Ukrainian President Volodymyr Zelensky could accept Russia's conditions at negotiations.
Dus ze zijn zoiezo voor 9 mei klaar ???

De BS op (g/k)remlin translator zegt ---> We zijn door onze oude meuk heen en hebben niks meer mee om te vechten, en andere opties zijn MAD

[ Voor 9% gewijzigd door vso op 15-04-2022 16:14 ]

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
vso schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 16:08:

[...]

en

[...]

De BS op (g/k)remlin translator zegt ---> We zijn door onze oude meuk heen en hebben niks meer mee om te vechten, en andere opties zijn MAD
Ja, en dat willen ze ook niet omdat ze dan hoe dan ook naar de klote zijn.

Maar ik ben benieuwd waar ze dan mee komen. Voorlopig willen ze nog steeds dingen die ze niet gaan krijgen. En gezien hoe de oorlog gaat zal Oekraine ook niet snel iets gaan toegeven. Zeker nu ze vanaf water ook heel voorzichtig moeten zijn zonder hun vlaggeschip (en dus bescherming) wordt het steeds lastiger. Pak daar anti-arty radar bij zodat ook hun artillery steeds minder kan doen en het wordt steeds lastiger om iets te bereiken.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-09 23:33
[...]

[Afbeelding]
Gek genoeg geloof ik dit ook nog….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

redwing schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 16:19:
[...]

Ja, en dat willen ze ook niet omdat ze dan hoe dan ook naar de klote zijn.

Maar ik ben benieuwd waar ze dan mee komen. Voorlopig willen ze nog steeds dingen die ze niet gaan krijgen. En gezien hoe de oorlog gaat zal Oekraine ook niet snel iets gaan toegeven. Zeker nu ze vanaf water ook heel voorzichtig moeten zijn zonder hun vlaggeschip (en dus bescherming) wordt het steeds lastiger. Pak daar anti-arty radar bij zodat ook hun artillery steeds minder kan doen en het wordt steeds lastiger om iets te bereiken.
Hoezo ze waren toch klaar in Kiev :)

Btw als ik Zelensky was en mijn BS vertaler werkt zou ik de gok wagen en paar rakketjes over de grens sturen in elk geval heel oekraine (inclusief de geannexeerde gebieden) terug halen.

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

YakuzA schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 15:05:
[...]

Jups, maar veel in de mottenballen, maar deze zijn wat simpeler te onderhouden dan een tank denk ik, dus daar zal nog wel veel van te re-animeren zijn.

[...]

+180 Tornado-G, de opvolger
100k geproduceerd en zo weinig inzetbaar? Gek toch…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prosac
vso schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 16:08:

[...]

en

[...]

9 mei kan alleen maar wat voorstellen als ze iets hebben om te laten zien. Alleen Mariupol zal niet voldoende zijn en mogelijk denken ze nauwelijks nog progressie te kunnen boeken?
En met een NAVO lidmaatschap van landen als Finland en Zweden aanstaande zal men niet alle troepen in Oekraine willen hebben maar ook wat krachten nog aan de grens met Finland willen zetten? Geen idee.

Maar ik vertrouw het voor geen meter.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Prosac schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 16:45:
[...]

9 mei kan alleen maar wat voorstellen als ze iets hebben om te laten zien. Alleen Mariupol zal niet voldoende zijn en mogelijk denken ze nauwelijks nog progressie te kunnen boeken?
En met een NAVO lidmaatschap van landen als Finland en Zweden aanstaande zal men niet alle troepen in Oekraine willen hebben maar ook wat krachten nog aan de grens met Finland willen zetten? Geen idee.

Maar ik vertrouw het voor geen meter.
Als ze letterlijk de bodem van het vat bereikt hebben, hebben ze weinig keuze ..

Stel je eens voor dat Oekraine zegt "f*ck it" wij doen de parade in Moskou wel ..aangezien jullie niks meer hebben

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07:58
MikeyMan schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 16:38:
[...]

100k geproduceerd en zo weinig inzetbaar? Gek toch…
Ze hebben ze ook vlot geëxporteerd. Blauwe landen gebruiken ze nog. Rode landen hadden ze in hun arsenaal. De USA heeft ze ergens meegepikt ter evaluatie.
Bron : https://en.wikipedia.org/wiki/BM-21_Grad
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PFgU_LnKzrcmByDHG23dK_58k_M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IVLrQaFzixjteRvfyXbrURHq.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 11% gewijzigd door Arator op 15-04-2022 17:36 . Reden: Foto wat getrimd ]

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

.Was een fake video helaas van het zinkend oorlog schip.

[ Voor 193% gewijzigd door Xtr3me4me op 15-04-2022 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-09 19:39

Indoubt

Always be indoubt until sure

Fake

Edit: kan weg

[ Voor 9% gewijzigd door Indoubt op 15-04-2022 17:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Ja klopt, kwam ik later ook achter :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-09 20:32
Dat ziet er niet uit als een Slava-klasse kruiser. Edit: nvm

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pro_6or
  • Laatst online: 00:46

pro_6or

amateur_60r

[Twitter]
Zil131 based. Jaren 70. Echt super oude troep. Nog wel dodelijk natuurlijk maar ze zijn dus meer en meer en nog meer aan het schrapen.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

erhm telegram bericht over de Moskva https://t.me/bbcrussian/26888 (russische bbc ) 20 min oud

Vertaald
Maritime Security of Ukraine: the crew of the "Moscow" was not evacuated due to the storm

The Russian military failed to evacuate the crew of the sunken cruiser "Moscow", said the press secretary of the maritime guard of the border service of Ukraine Natalia Gumenyuk.

"The hit led to the detonation of ammunition - and the struggle for survivability began. We watched as other ships tried to help, but even the forces of nature were on the side of Ukraine. Because the storm did not allow either to carry out a rescue operation calmly, or to evacuate the crew. The defeats are so serious that the combat capability of the ship is lost," she said.

The night before, the Russian Defense Ministry confirmed that the cruiser had sunk. Representatives of the Ukrainian authorities reported that the cruiser "Moscow" was attacked by Ukrainian Neptune missiles. Russia does not recognize this.

According to the statement of the Russian Defense Ministry, the crew of the cruiser was evacuated to the ships of the Black Sea Fleet located in the area. The department did not mention the dead or wounded.

On Friday, Russian news agencies, citing sources, reported that the crew of the cruiser "Moscow" was delivered to Sevastopol. The interlocutors of the agencies did not specify how many people were on the cruiser when the fire started there, and how many sailors were evacuated.
oke ben nog even op zoek naar andere bronnen (dus unconfirmed) tenzij ik dit doorstreep
blijkbaar alternatieve bron = https://www.bbc.com/russian/live/news-60990573 zelfde tekst

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDutch
Silent7 schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 15:43:
[...]

helemaal eens met je analyse dat ruimtevaart bedrijven hetzelfde is als zeggen "wij kunnen bommen over de hele wereld laten neerkomen.
En bronnen zoeken, ja dat had ik dus gepoogd maar het is lastig want naast dat weinig landen heel openlijk zijn over hun nucleaire arsenaal is rusland natuurlijk nog lastiger.

[...]

ahhh bedankt, goed om te weten!

[...]

Nee, als het misgaat dan hebben alle overlevenden een kans het beste vanzichzelf en de mensheid te laten zien...hoe kort of lang dat ook moge duren.

[...]

is dit echt? betrouwbare bron? dang niet fijn als dat zo is.

[...]

Kan hem niet verifiëren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

vso schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 17:43:
oke ben nog even op zoek naar andere bronnen (dus unconfirmed) tenzij ik dit doorstreep
Kan me alleen een bericht van Rusland herinneren dat er 17? man aan wal kwamen in sebastopol van gisteren.

PSN

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DoubleDutch
15 April update, +1 boot staat erbij. 😊

En de 20.000 manschappen gepasseerd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YAW_-vmtf6Mj3iEYHNdthLRFNZw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zu7SYgBVqDpr2wCGDjjBfwWG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eDVJkgl7gx4iwoNV_zXIGSq9vm4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/namPOB8FyeQTkFzvXiINyQL7.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:26
DoubleDutch schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 17:46:
15 April update, +1 boot staat erbij. 😊

En de 20.000 manschappen gepasseerd.
Dan zou het 20.450 moeten zijn, het lijkt erop dat slechts 58 van de 510 opvarenden het overleefd hebben.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21:34

JoeZuCK

_Fonz > all.

YakuzA schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 17:45:
[...]

Kan me alleen een bericht van Rusland herinneren dat er 17? man aan wal kwamen in sebastopol van gisteren.
En een stuk of 50 opgepikt door de Turken.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weltschmerz
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-08 19:00
Xtr3me4me schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 17:35:
[...]

Ja klopt, kwam ik later ook achter :P
Misschien even je originele bericht aanpassen? Maakt het wel wat duidelijker : )

Misschien moet ik even de site verversen voordat ik wat type... |:( Excuses!

[ Voor 15% gewijzigd door Weltschmerz op 15-04-2022 17:59 ]

&

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:05
Silent7 schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 12:01:
Volgens mij leven veel mensen in UA nog met een moestuin en doen ze aan inmaken...potten augurken genoeg daar zou ik denken :D
In de steden niet. Op het platteland allemaal. Kelder vol met aardappels, uien en wortelen. En niet alleen maar ingemaakte augurken hoor. Platteland is vrijwel zelfvoorzienend. Zeker nu komen die 'ouderwetse' gewoontes zoals inmaken, drogen en fermenteren (zuurkool o.a. voor de borscht) de Oekraïners goed van pas.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

https://www.ukrinform.net...russia-intel-reports.html
“Russia's Uralvagonzavod tries to overcome the crisis caused by the imposed sanctions. Uralvogonzavod (Nizhniy Tagil) is a Russian manufacturer of armored vehicles, primarily the main Russian tank T-72. Since the beginning of the war in Ukraine, the company has faced numerous financial problems. Rising loan interest rates, lack of funds to service foreign currency loans, rising prices for materials and components (including armored steel) – these and other problems have significantly complicated the production of most types of military equipment," the Chief Directorate of Intelligence of the Ministry of Defense of Ukraine posted on Telegram.

...

"Therefore, the plant is forced to seek a solution to financial problems, including by requiring 100% advance payments under government contracts. Production of new equipment, including T-90 and T-14 (Armata) tanks is stopped," Ukraine’s intelligence informs.
Was overigens al eerder bekend dat de fabriek helemaal stil stond, en ook geen buitenlandse componenten voor reparaties heeft.

[ Voor 5% gewijzigd door YakuzA op 15-04-2022 18:05 ]

PSN

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:57
YakuzA schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 18:05:
https://www.ukrinform.net...russia-intel-reports.html

[...]

Was overigens al eerder bekend dat de fabriek helemaal stil stond, en ook geen buitenlandse componenten voor reparaties heeft.
Dus die 'enorme' voorraad is bagger, want na zoveel jaar niet zomaar op te starten en te gebruiken en dan nog zwaar verouderd en nieuwe productie is er ook niet.

Elke tank die wordt gesloopt is er eentje die ze niet meer kunnen vervangen, nu niet en ook de komende jaren niet.

Wordt toch wel een beetje een spannend verhaal voor Rusland als ze nu in de Donbas begroet worden met een regen van ATGM's.

En ik kan voorspellen dat dit voor de luchtmacht en marine niet anders is, danwel erger, vanwege de grotere schaal en complexiteit. Het lijkt erop alsof ze teren op de USSR-schaal en voorraden maar in de laatste 30 jaar zelf niet enorm veel danwel goede productie hebben gehad?

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

NiGeLaToR schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 18:13:
[...]
Dus die 'enorme' voorraad is bagger, want na zoveel jaar niet zomaar op te starten en te gebruiken en dan nog zwaar verouderd en nieuwe productie is er ook niet.

Elke tank die wordt gesloopt is er eentje die ze niet meer kunnen vervangen, nu niet en ook de komende jaren niet.

Wordt toch wel een beetje een spannend verhaal voor Rusland als ze nu in de Donbas begroet worden met een regen van ATGM's.

En ik kan voorspellen dat dit voor de luchtmacht en marine niet anders is, danwel erger, vanwege de grotere schaal en complexiteit. Het lijkt erop alsof ze teren op de USSR-schaal en voorraden maar in de laatste 30 jaar zelf niet enorm veel danwel goede productie hebben gehad?
Jup, is ook zichtbaar in alle equipment lijsten:
USSR: Grad 2800
post-USSR: Tornado 180

USSR: Urugan 300
post-USSR: Urugan 6

USSR: BMP1 7500, BMP2 4500
post-USSR: BMP3 650
retrofits zullen het wel vertekenen, maar de lijst gaat zo door

BTR80/82 daar hebben ze er 1100 van post-USSR tov 6500 USSR varianten dus daar valt het nog mee

[ Voor 6% gewijzigd door YakuzA op 15-04-2022 18:23 ]

PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pro_6or
  • Laatst online: 00:46

pro_6or

amateur_60r

En check dit, de Btr-60 blijkbaar ook weer in gebruik?

Tot nu toe alleen de (al oude) Btr-80/82 gezien maar de BTR-60 is écht oud:

[YouTube: Так тікали російські солдати від ЗСУ, що техніку забули]

een treffende spreuk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Dit zou een interessante wending zijn:

Ik kan me niet voorstellen dat die landen hierop zitten te wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
WW1, aanzet modernere oorlogsvoering
WW2, grondstoffen oorlog
WW3, oude meuk laten slopen en naar meer tech oriented spul.
WW4, alles op schermen, gamers van nu generaals van dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

user109731 schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 18:26:
[Twitter][Twitter]
dat spreek de BBC wel tegen
Russia plans to end military operation in Ukraine soon
Maar ja hmmm wie moet je geloven .. BBC wellicht wat minder in deze ?

btw om in die lijn te blijven

[ Voor 13% gewijzigd door vso op 15-04-2022 18:34 ]

Tja vanalles

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
user109731 schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 18:26:
[Twitter][Twitter]
Kazachstan heeft zijn handen er vanaf getrokken. Ik vraag me serieus af of dit klopt, ze hebben al een groot deel van hun actieve leger in Oekraïne zitten, en dan zouden ze er nog haastig een aantal dienstplichtigen heen willen sturen? Bovendien weten we dat een oorlog in Oekraïne niet populair is, ondanks dat ze de publieke opinie via de propaganda aardig bewerkt hebben de laatste tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silent7
rusland zou opgedeelt kunnen worden in meer staten....
YouTube: Why Russia Hides Countries Inside Its Borders
wij zien rusland en de USSR maar stiekem bestaat rusland uit veel meer "landen" die allemaal echte landen zouden kunnen worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Dit wisten we al, ik vind vooral de tweede tweet interessant:

Deze geluiden hadden we natuurlijk ook al, maar nu dus ook de bevestiging vanuit de VS. Er zal vast de komende tijd nog meer informatie naar buiten komen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:57

En die afname gaat niet meer oplopen betaald met dure euro’s. Het zal nog wel even duren, maar toch.

Russen worden gevangen genomen, onder schot.

Bizar gesprek tussen Russische soldaat die goedkeuring van zijn eigen vrouw krijgt om Ukrainse vrouwen te verkrachten - met condoom.

De journalist in kwestie vond beide personen en.. belde ze op. Lees en huiver.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

RoD schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 18:52:
[...]

Dit wisten we al, ik vind vooral de tweede tweet interessant:
[Twitter]
Deze geluiden hadden we natuurlijk ook al, maar nu dus ook de bevestiging vanuit de VS. Er zal vast de komende tijd nog meer informatie naar buiten komen.
erhm deze post over het hoofd gezien ?

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

vso schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 19:22:
[...]

erhm deze post over het hoofd gezien ?
Ja, klopt :P Laat ik er dan deze aan toevoegen.

Nog steeds geen concrete info over slachtoffers.

[ Voor 6% gewijzigd door RoD op 15-04-2022 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

RoD schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 19:27:
[...]

Ja, klopt :P Laat ik er dan deze aan toevoegen.

[Embed]
Nog steeds geen concrete info over slachtoffers.
;) btw die air-defense had ik gisteren een post (2 foto's oid) .. + scheepjes nemen afstand erbij gezet.. oid

Maaruh we missen war-porn van dat gebeuren, toch ?

Op zich wel knap om ze gevangen te nemen, dat betreft respect dat ze de menselijkheid nog hebben.

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

hmm zie deze discussie niet erg graag oplaaien hier (weer) maar wellicht wel nuttig om te delen
lees --> wellus/ nietus ik doe niet mee

President of Ukraine on nuclear weapons. "All countries in the world must be prepared" he said in an interview with CNN.
reddit post: https://www.reddit.com/r/...e_on_nuclear_weapons_all/

YouTube: Ret. general discusses CIA chief's warning about nuclear weapons
Brigadier General Mark Kimmitt btw

- 1ste item zinken Moska
- 2de item "supply lines vanuit polen/roemenie
- 3de item "low-grade tacktical nuclear" possiblity
- 4de item Marioepol

[ Voor 3% gewijzigd door vso op 15-04-2022 19:51 ]

Tja vanalles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Weet niet of dit al voorbij was gekomen, maar vond hem wel goed:

Russian Embassy blocks projection of Ukrainian flag: https://www.youtube.com/watch?v=mbU26tls4o0

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
Volgens de NOS (te vinden via Live blog), zou Rusland, Google (Youtube) en de Wikimedia Foundation gaan beboeten ivm het verdelen van informatie dat naar hun idee incorrect is.

De boetes bedrage respectievelijk 12 miljoen roebel (133.000 euro) en 8 miljoen roebel (88.000 euro).
Er staat niet bij wat daar de context is, maar als dat om een totaal bedrag gaat is dat iig voor Google natuurlijk een grote grap. Dat is voor hun niet eens wisselgeld meer, enkel een stofje op de voorruit.

One World Concepts

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

B_FORCE schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 20:04:
Volgens de NOS (te vinden via Live blog), zou Rusland, Google (Youtube) en de Wikimedia Foundation gaan beboeten ivm het verdelen van informatie dat naar hun idee incorrect is.

De boetes bedrage respectievelijk 12 miljoen roebel (133.000 euro) en 8 miljoen roebel (88.000 euro).
Er staat niet bij wat daar de context is, maar als dat om een totaal bedrag gaat is dat iig voor Google natuurlijk een grote grap. Dat is voor hun niet eens wisselgeld meer, enkel een stofje op de voorruit.
Maar ze gingen het al niet betalen. Het land staat in volledige lockdown op economische sancties en heeft een ban op bijna alles. Rusland kan en heeft nergens aanspraak op, ook niet met zulke boetes hoe laag dan ook.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
Xtr3me4me schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 20:07:
[...]

Maar ze gingen het al niet betalen. Het land staat in volledige lockdown op economische sancties en heeft een ban op bijna alles. Rusland kan en heeft nergens aanspraak op, ook niet met zulke boetes hoe laag dan ook.
oh ja, i know, maar ik vond de bedragen nogal humoristisch (als het tenminste om totaal gaat)

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

B_FORCE schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 20:04:

Als ik google was zou ik voor de hell of het in de goedkoopste valuta betalen die er te vinden is .. en een pellet bij de grens afleveren .. met de tekst " hier heb je het bedrag"

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
vso schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 20:10:
[...]

Als ik google was zou ik voor de hell of het in de goedkoopste valuta betalen die er te vinden is .. en een pellet bij de grens afleveren .. met de tekst " hier heb je het bedrag"
Dat heeft Samsung toch een keer gedaan met Apple, met een paar vrachtwagens? :+

One World Concepts

Pagina: 1 ... 137 ... 254 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Specifieke topic regels
• Geen ongefundeerde speculaties over WW3
• Geen gelukszoekers vs. vluchtelingen of vluchtelingen vs. huisvesting
• Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
• Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
• Geen propaganda talking points of desinformatie, check je bronnen.
• Hieronder vallen ook bijvoorbeeld de "afspraak" over NAVO lidmaatschap van Oost-Europese landen.
• Russische "media" zoals Russia Today (RT) is geen bron en is hier niet meer welkom.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
• Post s.v.p. vliegbewegingen in dit topic, het voegt weinig toe aan dit topic en is vaak alleen speculatief. Alleen als het echt relevant is, dan zien we graag een motivatie.

Andere topics
Verschillende fronten:
Het Krim front
Het Donbass front
Het Chernihiv-Charkiv front
Het Kyiv front

Verbreding en verdieping:
MH17: De weg richting daders en mogelijke berechting
Sancties tegen Rusland: actualiteit en achtergronden
[ZT] Russisch-Westerse verhoudingen deel 3
Wapensystemen en effectiviteit

Overig: