De oorlog in Oekraïne - deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 135 ... 254 Laatste
Acties:
  • 1.986.358 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:36
RoD schreef op donderdag 14 april 2022 @ 21:11:
[...]

Welke dan, specifiek? Op het kaartje zie ik niets nieuws, maar daar zie je natuurlijk niet per se alle details.
Het is idd geen nauwkeurige map, maar het stuk onder de legenda wordt de laatste dagen steeds roder:
zie de kaart van 7 April
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5Nrmzpouuh9okvWBQcFvEDOJBu8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1ff5Ws7h6MjZwoJpzbRiPkQZ.jpg?f=fotoalbum_large
Kaart 14 AprilAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YLo5blamX_SMCJwjr6340zl07bI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5hAwUXchSdkOZCeBpoy8jV0A.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
vso schreef op donderdag 14 april 2022 @ 21:23:
[Twitter]

En the het wordt weer waziger, want hiervoor zeiden ze dat hij op eigenkracht naar de haven terug was oid ..
de bron is echter lastig te achterhalen .. pfff
Ik kan me voorstellen dat veel wat de US openlijk zegt altijd met delay is en nooit realtime?

specs

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Laatst online: 22:57
jan390 schreef op donderdag 14 april 2022 @ 21:29:
[...]

Het is idd geen nauwkeurige map, maar het stuk onder de legenda wordt de laatste dagen steeds roder:
zie de kaart van 7 April
[Afbeelding]
Kaart 14 April[Afbeelding]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ChO-Pf13EBgXWxmpIYNBX4Hb-Jg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rQbW7UqbZQjgz9HmyL8uyaXZ.jpg?f=fotoalbum_large

Iets meer detail op deze plek bijv @RoD

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silent7
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-12-2024
vso schreef op donderdag 14 april 2022 @ 19:50:
[...]

Politico --> https://www.politico.com/...-russian-warship-00025243

Der zal wel een reden zijn dat usa het niet publiekelijk maakt.
toch hoop je en verwacht je dat USA dingen deelt met strategische partners ipv twitter/keyboard warriors :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Xtr3me4me schreef op donderdag 14 april 2022 @ 21:15:
Wat ik me afvraag hoe het momenteel nu zit aan de grens met Finland. Zijn de Russen daar ook bezig met mobilisatie en versterking? Laatste wat ik zag en las was dat ze Missle Air Defense materiaal richting de grens bij Helsinki reden en dat was het.

Hoor je ook helemaal niks meer over.
artikel van uurtje geleden

Belangrijkste eruit geknipt als je tegen 1 of andere blokkade oploopt .
For those reasons, "none of us can take lightly the threat posed by a potential resort to tactical nuclear weapons or low-yield nuclear weapons," Burns said.
That said, despite "rhetorical posturing" by the Kremlin about putting the world's largest nuclear arsenal on high alert, "We haven't seen a lot of practical evidence of the kind of deployments or military dispositions that would reinforce that concern.”

Silent7 schreef op donderdag 14 april 2022 @ 21:32:
toch hoop je en verwacht je dat USA dingen deelt met strategische partners ipv twitter/keyboard warriors :)
Dat zonder meer waar inderdaad, als ze het niet delen hebben ze denk wel een valide reden.. misschien niet voor ons .. maar ja daarvoor moet je ook alle stukjes op het schaakbord zien en alle andere info hebben

en we missen (gelukkig) een hoop denk ik zo maar

[ Voor 18% gewijzigd door vso op 14-04-2022 21:38 ]

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

[Twitter: https://twitter.com/spook_info/status/1514689929833496579]
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FQVCdkLWYAsdHc3?format=jpg&name=small

Wat is dit dan ??? kent iemand deze wagens, dit is geen leger meuk.

wiki natuurlijk Wikipedia: Ministry of Emergency Situations (Russia)

[ Voor 25% gewijzigd door vso op 14-04-2022 21:47 ]

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

vso schreef op donderdag 14 april 2022 @ 21:35:
[...]

artikel van uurtje geleden

Belangrijkste eruit geknipt als je tegen 1 of andere blokkade oploopt .

[...]

[...]

Dat zonder meer waar inderdaad, als ze het niet delen hebben ze denk wel een valide reden.. misschien niet voor ons .. maar ja daarvoor moet je ook alle stukjes op het schaakbord zien en alle andere info hebben

en we missen (gelukkig) een hoop denk ik zo maar
Nah bedoelde meer of het Russisch leger meer dan alleen Air defence had neergezet. Dus tanks en al die zooi van hun. Misschien wel fighter jets bij de basis die 60km van de grens ligt enz...

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

vso schreef op donderdag 14 april 2022 @ 21:45:
[Twitter]
[Afbeelding]

Dat lijkt sterk op die verbrandingswagens.

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Xtr3me4me schreef op donderdag 14 april 2022 @ 21:47:
[...]

Dat lijkt sterk op die verbrandingswagens.
Dat was fake volgens mijn @NiGeLaToR was hier gisteren mee bezig oid

Dunno to be faire , het is overgens nog niet bevestigd bericht, maar zag ze eerder vandaag ook al voorbij wippen (ergens)

Tja vanalles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-09 13:53
[Twitter]
[Afbeelding]

Wikipedia: Ministry of Emergency Situations (Russia)
Reddingsvoertuigen.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +30 Henk 'm!

• NiGeLaToR

Confirmed.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R2qfvmM0v7YVrPoHo5hxzEoj3uA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nHN5BRhGHRYWILJXFStwXJOy.jpg?f=fotoalbum_large

Yeah. Yes.

It. Is. Gone.

Ik heb de postzegels besteld. :7

[ Voor 21% gewijzigd door NiGeLaToR op 14-04-2022 22:00 ]

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-09 22:45
[Twitter]
[Afbeelding]

Niet gewoon totaal gebrek aan vrachtwagens en dan deze ook maar die kant op? :P

Ben trouwens ook wel benieuwd hoeveel er waar is van die verhalen die 2 dagen geleden opdoken over Melitopol, dat daar al dagen achter elkaar wachtlopende soldaten doodgeschoten/gestoken terug gevonden worden. Al 70 Russische soldaten zouden er gesneuveld zijn op deze wijze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

blijkbaar als TASS dat zegt lijkt me daar geen discussie meer voor nodig *O*

[ Voor 6% gewijzigd door vso op 14-04-2022 22:01 ]

Tja vanalles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:36
Tegenstrijdige berichten dus weer. We gaan het komende dagen zien.

Borova zou gisteren pas zijn ingenomen door de russen:

Er zou tevens een 13km lang russisch konvooi op weg zijn naar Kupiansk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:51
Zat er wel aan te komen. Het duurde veel te lang om dat schip te verplaatsen en de bemanning haal je ook niet zonder reden volledig van boord. Maar mooi om te horen dat ie nu definitief uitgeschakeld is.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

lucky bastard :) die dingen worden goud waard !

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
vso schreef op donderdag 14 april 2022 @ 22:03:
[...]

lucky bastard :) die dingen worden goud waard !
Geen idee en duurt wel even voor ze er zijn alst allemaal lukt. Symbolische waarde is al genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

NiGeLaToR schreef op donderdag 14 april 2022 @ 22:05:
[...]

Geen idee en duurt wel even voor ze er zijn alst allemaal lukt. Symbolische waarde is al genoeg.
btw ~25 uur geduurt eerste bericht

lol inderdaad

Tja vanalles

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Laatst online: 30-09 13:53
Dat is ook een manier om brand te blussen.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Odessa
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
NiGeLaToR schreef op donderdag 14 april 2022 @ 21:56:
[Embed]

Confirmed.

[Afbeelding]

Yeah. Yes.

[Embed]

It. Is. Gone.

[Embed]

Goed nieuws, daar moet op gedronken worden.. *O*
Bierbrouwer lanceert Oekraïens bier in Nederland
AB InBev, de grootste bierbrouwer ter wereld, brengt begin mei het Oekraïense biermerk Chernigivske op de markt in ons land. Het zal zowel in de horeca als in de supermarkt te koop zijn. De winst is volledig bestemd voor hulpverlening in Oekraïne.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Mogelijk krijgt Oekraïne Reaper drones.

https://www.forbes.com/si...e-drones/?sh=4e025c355b3b

Je hebt drones en je hebt drones. Dit is wel echt serieus spul.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/23APl8jvqWrP1JfIhED_1mqwN7U=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/FqHmEy6wQvR76TWd5CC6bC3q.jpg?f=user_large
The MQ-9 Reaper carries a broader range of ordnance and can be equipped with up to four Hellfire missiles + two GBU-12 Paveway II Laser-Guided Bombs or two 500-pound GBU-38 Joint Direct Attack Munitions (JDAM).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:47
Caelorum schreef op donderdag 14 april 2022 @ 16:46:
[...]

Ze hebben later aangegeven dat het schip in brand stond en aan het zinken was. Kan zijn dat het de Russen is gelukt het schip boven water te houden, maar ik denk dat hoe dan ook dat schip wel even buiten bedrijf is.
Waarom hebben ze dr niet nog een raket achterna gejaagd. Als in “finish him”?

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:35

franssie

Save the albatross

Nu na het zinken van, de tactieken etc, steeds meer modern wapentuig zoals bovenstaande drone, bekruipt mij het gevoel dat Oekraïne ook een proeftuin begin te worden voor het testen van wapens tegen de Russen. Dat is wellicht niet helemaal etisch, maar helpt UA en zet RU wel in het hemd lijkt het.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

tandje erger van Oryx (4 foto's)
[Twitter: https://twitter.com/oryxspioenkop/status/1514698881061249032]
1/4
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FQVJrr8XwAgP5H-?format=jpg&name=360x360

[ Voor 13% gewijzigd door vso op 14-04-2022 22:19 ]

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

caspervc schreef op donderdag 14 april 2022 @ 22:16:
[...]

Waarom hebben ze dr niet nog een raket achterna gejaagd. Als in “finish him”?
Waarschijnlijk hebben ze maar een handvol van die raketten. Dacht dat ze officieel nog niet eens in gebruik zijn genomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
franssie schreef op donderdag 14 april 2022 @ 22:17:
Nu na het zinken van, de tactieken etc, steeds meer modern wapentuig zoals bovenstaande drone, bekruipt mij het gevoel dat Oekraïne ook een proeftuin begin te worden voor het testen van wapens tegen de Russen. Dat is wellicht niet helemaal etisch, maar helpt UA en zet RU wel in het hemd lijkt het.
Voor veel landen is het een droom dit conflict, hoe fout het ook is. Precies kunnen zien wat de Russen allemaal doen als het tot een oorlog komt en daar van leren. Verder alleen geld uitgeven aan spullen en daarmee de Russen slopen zonder dat er ook maar 1 soldaat van bijvoorbeeld de VS zal omkomen. We zijn bezig met een oorlog tegen Rusland door spullen te sturen, maar zonder het risico mensen te verliezen. Het verliezen van mensen ligt politiek altijd moeilijk en daar is nu geen sprake van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
jan390 schreef op donderdag 14 april 2022 @ 21:29:
[...]

zie de kaart van 7 April
[Afbeelding]
Kaart 14 April[Afbeelding]
Dat is vooral achter het front, zelf kijk ik daar niet zo naar. We weten dat de gebieden enorm groot zijn en de Russen vooral wegen controleren en niet zozeer de volledige gebieden. Zelf kijk ik alleen naar het verschuiven van de frontlinies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
downtime schreef op donderdag 14 april 2022 @ 22:18:
[...]

Waarschijnlijk hebben ze maar een handvol van die raketten. Dacht dat ze officieel nog niet eens in gebruik zijn genomen.
Daarnaast was het wel al snel duidelijk dat dat schip de eerste tijd niet meer te gebruiken was. Daarnaast, is het beschieten van hulpverleners tijdens een reddinsoperatie meer iets voor rusland.....

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-09 12:27
[Embed]

Confirmed.

[Afbeelding]

Yeah. Yes.

[Embed]

It. Is. Gone.

[Embed]

Waar heb je ze besteld?
Was eerder een site voorbij gekomen maar daar krijg ik een error.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
RoD schreef op donderdag 14 april 2022 @ 22:22:
[...]

Dat is vooral achter het front, zelf kijk ik daar niet zo naar. We weten dat de gebieden enorm groot zijn en de Russen vooral wegen controleren en niet zozeer de volledige gebieden. Zelf kijk ik alleen naar het verschuiven van de frontlinies.
Zo kijk ik er ook naar. Ik schat dat in dit geval dat ene stuk rood is geworden omdat Oekraine bij Izium de boel af aan het snijden is. Door in dat stuk troepen te plaatsen, voorkom je dat je gelijk een heel groot stuk land weer verliest.

[removed]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Wat een enorm fijn nieuws dat русский корабль nu toch echt нахуй is gegaan :)

Nu ben ik nog benieuwd naar bevestiging mbt het aantal slachtoffers vs wie ze nog van het schip getrokken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

PilatuS schreef op donderdag 14 april 2022 @ 22:21:
[...]

Voor veel landen is het een droom dit conflict, hoe fout het ook is. Precies kunnen zien wat de Russen allemaal doen als het tot een oorlog komt en daar van leren.
De Russen zullen er (waarschijnlijk) ook van leren en het volgende keer beter doen. Net zoals Oekraine van 2014 leerde en het nu beter doet. Vraag me dus af wat die lessen waard zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithoijen
  • Laatst online: 22:08
Zou een schip zoals de Moskva kernwapens aan boord hebben? Ik neem eigenlijk aan dat dit het geval is, ze willen natuurlijk niet dat als de pleures echt uitbreekt dat de russiche DHL eerst een pakketje met kernkoppen moet komen afleveren voordat ze deel kunnen gaan nemen aan een kernoorlog.

Niet dat ik daarmee wil suggereren dat er plannen van rusland zijn om deze ook in te zetten in deze oorlog, ik verwacht dat de amerikaanse tegenhangers deze ook gewoon altijd bij hebben. Maar dat zou de situatie nog wel wat complexer maken dan moeten ze die asap gaan bergen en tot die tijd nog beveiligen tegen diefstal piraterij ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacup
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:17

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

De Tijd
De Russische kruiser Moskva is volgens een bericht van het Russische staatspersbureau Tass gezonken. Het vlaggenschip van de Zwarte Zeevloot verging volgens het persbureau donderdag in een storm. Ook het Russische ministerie van Defensie zei dat de Moskva gezonken was. Het Oekraïense leger had eerder gemeld dat het oorlogsschip door een raket was getroffen. Op de kruiser zit een 510-koppige bemanning. De Moskva is een van de grootste schepen in het Russische marinearsenaal. De Moskva, een oorlogsschip met een lengte van 186 meter, werd gebruikt om raketten op Oekraïens grondgebied af te vuren. Het schip zou aan het begin van de Russische invasie ook hebben deelgenomen hebben aan de verovering van het Oekraïense Slangeneiland.

Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Op basis waarvan voegt Oryx nu die Moskva toe aan de lijst met "bevestigde" verliezen? Alleen de verklaring van TASS? Dacht dat ze altijd visuele bevestiging wilden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Laatst online: 23:29
PilatuS schreef op donderdag 14 april 2022 @ 22:21:
[...]

Voor veel landen is het een droom dit conflict, hoe fout het ook is. Precies kunnen zien wat de Russen allemaal doen als het tot een oorlog komt en daar van leren. Verder alleen geld uitgeven aan spullen en daarmee de Russen slopen zonder dat er ook maar 1 soldaat van bijvoorbeeld de VS zal omkomen. We zijn bezig met een oorlog tegen Rusland door spullen te sturen, maar zonder het risico mensen te verliezen. Het verliezen van mensen ligt politiek altijd moeilijk en daar is nu geen sprake van.
En zelfs qua kosten is dit de goedkoopste oorlog van de VS in jaren. Irak en Afghanistan kostten de VS honderden miljoenen per dag. Als equivalent daarvan zouden ze Ukraine per dag alles kunnen geven wat ze nu doen met een F35 als bonus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-09 22:45
downtime schreef op donderdag 14 april 2022 @ 22:36:
Op basis waarvan voegt Oryx nu die Moskva toe aan de lijst met "bevestigde" verliezen? Alleen de verklaring van TASS? Dacht dat ze altijd visuele bevestiging wilden.
Of officiele bronnen. Denk dat het verlies van een groot schip via officiele bron wel toegevoegd kan worden, bovendien iets dat wel logisch zou kunnen zijn.

150 MIG 29's van de Oekrainse luchtmacht dan weer niet of 91 van de 48 helikopters van UA ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
PilatuS schreef op donderdag 14 april 2022 @ 22:13:
Mogelijk krijgt Oekraïne Reaper drones.

https://www.forbes.com/si...e-drones/?sh=4e025c355b3b

Je hebt drones en je hebt drones. Dit is wel echt serieus spul.

[Afbeelding]

[...]
*klik* *boom* drones, echt ernstig lethal dit spul. Ook erg bijzonder dat deze ingezet gaan worden buiten US army...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

ArcticWolf schreef op donderdag 14 april 2022 @ 22:39:
[...]

*klik* *boom* drones, echt ernstig lethal dit spul. Ook erg bijzonder dat deze ingezet gaan worden buiten US army...
Wij hebben er ook 4 (NL)

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

[...]

Ook erg bijzonder dat deze ingezet gaan worden buiten US army...
Heh? Volgens Wikipedia is er al een lange lijst internationale gebruikers van het ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlevi01
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
[Embed]

Confirmed.

[Afbeelding]

Yeah. Yes.

[Embed]

It. Is. Gone.

[Embed]

Is toch ook echt ongelofelijk hoe dat gaat.

Schip geraakt, nee, er was een ongelukje en brand uitgebroken, niets aan de hand.
Ja we zijn een reddingsactie aan het uitvoeren.
Schip wordt naar een haven gebracht nu.
Schip gaat uit zichzelf naar een haven toe.
We zijn niet geraakt, munitieladinkje was ontploft.

Aan het einde van de dag, dat schip, oh ja, dat was gisteren al gezonken.

Die russen weten het wel spannend te maken!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[...]

Zelfs NL heeft er blijkbaar 4 ;)
https://www.defensie.nl/o...n-helikopters/mq-9-reaper

[ Voor 13% gewijzigd door YakuzA op 14-04-2022 22:46 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:28
sugarlevi01 schreef op donderdag 14 april 2022 @ 22:42:
[...]

Is toch ook echt ongelofelijk hoe dat gaat.

Schip geraakt, nee, er was een ongelukje en brand uitgebroken, niets aan de hand.
Ja we zijn een reddingsactie aan het uitvoeren.
Schip wordt naar een haven gebracht nu.
Schip gaat uit zichzelf naar een haven toe.
We zijn niet geraakt, munitieladinkje was ontploft.

Aan het einde van de dag, dat schip, oh ja, dat was gisteren al gezonken.

Die russen weten het wel spannend te maken!
Er is niets heroïsch aan : we werden afgeleid met een Bayraktar, geraakt door 2 raketten, vervolgens ging er een munitieruim boem en daarna zonk het schip.

Beter : we hadden een ongelukje, brand, munitie ging af, we hebben het nog geprobeerd maar het is niet gelukt. Het stormde.

Uiteindelijk denk ik dat dit wel kloppend is:

[Twitter: https://twitter.com/TheDEWLine/status/1514573763886653443]

Wat dus ook weer vertelt dat van de 485 bemanningsleden er 54 gered zijn. De rest is mee gegaan naar Davy Jones' Locker.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
lithoijen schreef op donderdag 14 april 2022 @ 22:35:
Zou een schip zoals de Moskva kernwapens aan boord hebben? Ik neem eigenlijk aan dat dit het geval is, ze willen natuurlijk niet dat als de pleures echt uitbreekt dat de russiche DHL eerst een pakketje met kernkoppen moet komen afleveren voordat ze deel kunnen gaan nemen aan een kernoorlog.

Niet dat ik daarmee wil suggereren dat er plannen van rusland zijn om deze ook in te zetten in deze oorlog, ik verwacht dat de amerikaanse tegenhangers deze ook gewoon altijd bij hebben. Maar dat zou de situatie nog wel wat complexer maken dan moeten ze die asap gaan bergen en tot die tijd nog beveiligen tegen diefstal piraterij ook.
Kernwapens zijn voor onderzeeërs. Daar heeft Rusland er zat van. Dan kan je gewoon 100km vanaf de kust bij New York liggen en niemand die het weet. De VS doet het net zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20:07

steveman

Comfortabel ten onder

Wordt een mooie 9 mei zo, met hun bootje op de bodem >:)
[...]

Van de foto: "Armée de l'air" klinkt ook niet heel erg Amerikaans he ;)

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Oh echt, misschien ben ik dan in de war met een andere drone :P 8)7

edit:
Zo te lezen zijn de Nederlandse modellen niet voor aanvalsmissies...

[ Voor 11% gewijzigd door ArcticWolf op 14-04-2022 22:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Nu pas? Zover was ik vijf weken geleden al. ;) :z

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

PilatuS schreef op donderdag 14 april 2022 @ 22:49:
[...]

Kernwapens zijn voor onderzeeërs. Daar heeft Rusland er zat van. Dan kan je gewoon 100km vanaf de kust bij New York liggen en niemand die het weet. De VS doet het net zo.
De kernwapens van de Moskva zijn bedoeld om Amerikaanse vliegdekschepen aan te vallen. Maar ik weet ook niet of ze echt aan boord waren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

ArcticWolf schreef op donderdag 14 april 2022 @ 22:51:
[...]

Oh echt, misschien ben ik dan in de war met een andere drone :P 8)7

edit:
Zo te lezen zijn de Nederlandse modellen niet voor aanvalsmissies...
Ach Nederland houd altijd van half werk. Wel de drones met de hardpoints, maar niet de specifieke raketten gekocht.
Dan valt het onder ‘surveillance’ ipv aanvalswapen.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NiGeLaToR
DoubleDutch schreef op donderdag 14 april 2022 @ 22:23:
[...]

Waar heb je ze besteld?
Was eerder een site voorbij gekomen maar daar krijg ik een error.
Via vrienden, daar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
YakuzA schreef op donderdag 14 april 2022 @ 22:53:
[...]

Ach Nederland houd altijd van half werk. Wel de drones met de hardpoints, maar niet de specifieke raketten gekocht.
https://www.geenstijl.nl/...ones-eindelijk-bewapenen/

Nou, er gaat wat veranderen :) . Er gaan wapens onder!

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

downtime schreef op donderdag 14 april 2022 @ 22:36:
Het is wellicht instructief om te kijken hoe de Russische propaganda draaide in dit geval. Je kan, bijvoorbeeld, in deze draad zelf, teruglezen dat de Oekraïnse claim van het beschieten van die boot er was vóór dat er Russische bevestiging kwam dat er misschien wel een probleempje was. Vervolgens werd wel héél snel het Russische verhaal van een brand aan boord als aannemelijker geacht door een deel van de lezers.

Bron (Eerste melding van beschieting Moskva in het tweakers forum): vso in "De oorlog in Oekraïne - deel 2"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lithoijen
PilatuS schreef op donderdag 14 april 2022 @ 22:49:
[...]
Kernwapen zijn er in alle soorten en maten. De P-1000 Vulkaan-raketten die dat ding af kan vuren zijn geschikt voor kernkoppen. Dan lijkt het me wat vreemd om die niet bij te hebben. Misschien niet direct standby, maar wel ergens goed opgeborgen aan boord.

[ Voor 24% gewijzigd door lithoijen op 14-04-2022 22:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
weet niet of dit al gemeld was?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Verwijderd schreef op donderdag 14 april 2022 @ 22:55:
[...]

Het is wellicht instructief om te kijken hoe de Russische propaganda draaide in dit geval. Je kan, bijvoorbeeld, in deze draad zelf, teruglezen dat de Oekraïnse claim van het beschieten van die boot er was vóór dat er Russische bevestiging kwam dat er misschien wel een probleempje was. Vervolgens werd wel héél snel het Russische verhaal van een brand aan boord als aannemelijker geacht door een deel van de lezers.
Ik weet niet waar je precies op reageert. Ik heb geen twijfel over het Oekraiense verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Je bent een uurtje te laat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

DaniëlWW2 schreef op donderdag 14 april 2022 @ 22:53:
[...]

Hoeveel aandelen Raytheon heb jij al gekocht? :P
Nee, bedankt voor de update :+

Maar kriebel, dit is echt wel vrij uniek, een schip als dit hoort niet uitgeschakeld te kunnen worden op deze manier. Als hij inderdaad geraakt is door kruiskraketten, is dat echt een nieuw dieptepunt voor het Russische militaire apparaat.

En de andere mogelijkheid, inderdaad een "bedrijfsongeval" is eigenlijk niet heel veel beter. Hoe kan een ongeval ervoor zorgen dat je belangrijkste schip naar de kelder gaat :X

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaXeRs
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 28-09 17:30
YakuzA schreef op donderdag 14 april 2022 @ 22:53:
[...]

we hebben AGM's genoeg 8)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Vast al veel eerder gemeld, maar Servant of the People, de tv serie die Zelenskyi het presidentschap heeft gebracht, staat gewoon ondertiteld op youtube.
Hilarisch voor mensen met enig gevoel voor de context.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

asing schreef op donderdag 14 april 2022 @ 22:48:
[...]

Er is niets heroïsch aan : we werden afgeleid met een Bayraktar, geraakt door 2 raketten, vervolgens ging er een munitieruim boem en daarna zonk het schip.

Beter : we hadden een ongelukje, brand, munitie ging af, we hebben het nog geprobeerd maar het is niet gelukt. Het stormde.

Uiteindelijk denk ik dat dit wel kloppend is:

[Twitter]

Wat dus ook weer vertelt dat van de 485 bemanningsleden er 54 gered zijn. De rest is mee gegaan naar Davy Jones' Locker.
beeld materiaal erbij
bron
aanvulling de Moska heeft naar verluid maar 180 graden "radar zicht" vandaar de locatie drones belangrijk is.
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FQVQWnOVkBkvOEv?format=jpg&name=small

[Twitter: https://twitter.com/Fireblade577/status/1514426594835763211]
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FQRS8mrXMA46aOo?format=jpg&name=small

@ArcticWolf nope dat zie je verkeerd :+
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FQSBqTqXIAMyDm8?format=jpg&name=small

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Laatst online: 00:35

franssie

Save the albatross

DaniëlWW2 schreef op donderdag 14 april 2022 @ 22:53:
[...]

Goed voor jou! Verder nog iets (8>

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
lithoijen schreef op donderdag 14 april 2022 @ 22:35:
Zou een schip zoals de Moskva kernwapens aan boord hebben?
Zou ik niet doen, als ik er over ging.

Die dingen wil je liever in moeilijk vindbare / moeilijk uit te schakelen duikboten of mobiele land installaties stoppen dan in een enorm schip wat iedere satelliet kan vinden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• asing
vso schreef op donderdag 14 april 2022 @ 23:03:
[...]

beeld materiaal erbij
bron
aanvulling de Moska heeft naar verluid maar 180 graden "radar zicht" vandaar de locatie drones belangrijk is.
[Afbeelding]

[Twitter]
[Afbeelding]

@ArcticWolf nope dat zie je verkeerd :+
[Afbeelding]
Je zou denken/vermoeden dat dat zinkende schip op de foto de Moskva is, maar dat is het niet. Het is een ander schip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

asing schreef op donderdag 14 april 2022 @ 23:08:
[...]

Je zou denken/vermoeden dat dat zinkende schip op de foto de Moskva is, maar dat is het niet. Het is een ander schip.
Helaas heb je gelijk, (we hopen dat het nog gereleased word door de USA oid)

Had vandaag een beter plaatje gezien kan die niet meer vinden, vond je verhaal wel mooi scheelde me tik werk

btw dat die opvarende door de turken zijn gered is trouwens ook nog in twijfel getrokken maar ja niks is zeker

[ Voor 11% gewijzigd door vso op 14-04-2022 23:11 ]

Tja vanalles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mosaics.Ruled
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 30-09 07:30
Xtr3me4me schreef op donderdag 14 april 2022 @ 21:15:
Wat ik me afvraag hoe het momenteel nu zit aan de grens met Finland. Zijn de Russen daar ook bezig met mobilisatie en versterking? Laatste wat ik zag en las was dat ze Missle Air Defense materiaal richting de grens bij Helsinki reden en dat was het.

Hoor je ook helemaal niks meer over.
We hebben een presentatie van het Finse instituut van Finse Internationale zaken op kantoor gehad. Die gaf aan dat, toen in ieder geval, het laagste aantal aan militairen in decennia bij de grens staat. Gezien de huidige situatie lijkt me dat dat nog niet veranderd is.

* woont in Finland. Best spannend met wat er nu allemaal aan het gebeuren is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Odessa
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Die foto is het zinken van de General Belgrano

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:47
Oh wauw deze tweet, mooie Moskva meme film _/-\o_

[Twitter: https://twitter.com/ResusCGMedia/status/1514592744756240386]

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:22
Bij Op1 heeft men het erover dat Rusland tienduizenden extra soldaten naar de Donbass stuurt, een totaal van 70.000. Waar komen die vandaan, dacht dat ze al bijna alles ingezet hadden?

De Kruijf en Ten Broeke klonken pessimistisch over de kansen van Oekraïne, de Russen eindelijk een strategisch plan lijken te hebben.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
Pfff.

Een minimale inspanning mag toch wel verwacht worden voordat er twitter linkjes gedropped worden.
Dat plaatje lijkt in de verste verte niet op de Moskva.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Oh jazeker, het Pentagon houdt deze oorlog onder het vergrootglas. Niet alleen kunnen de wapens getest worden, de sterkte van het Russische leger kan nu echt getoetst worden.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dakka
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:45
hoevenpe schreef op donderdag 14 april 2022 @ 23:16:
Bij Op1 heeft men het erover dat Rusland tienduizenden extra soldaten naar de Donbass stuurt, een totaal van 70.000. Waar komen die vandaan, dacht dat ze al bijna alles ingezet hadden?

De Kruijf en Ten Broeke klonken pessimistisch over de kansen van Oekraïne, de Russen eindelijk een strategisch plan lijken te hebben.
Tja, 50 roebels zijn toch 50 roebels als je dakloos/werkloos bent...

Ze plukken nu kanonnenvoer overal waar ze het maar vandaan kunnen krijgen, 2 dagen training en hup naar het front.

Ondertussen ook meldingen dat soldaten niet betaald worden, dus dat zal ook interessant worden

[ Voor 7% gewijzigd door dakka op 14-04-2022 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithoijen
TheekAzzaBreek schreef op donderdag 14 april 2022 @ 23:07:
[...]

Die dingen wil je liever in moeilijk vindbare / moeilijk uit te schakelen duikboten of mobiele land installaties stoppen dan in een enorm schip wat iedere satelliet kan vinden.
Dat gaat alleen op voor grote kernkoppen. Rusland heeft ook veel kleinere tactische kernwapens, bijvoorbeeld in torpedo's om duikboten te bestrijden. Maar ook in raketten om tegen vliegdekschepen in te zetten. Laat dat laatste nou een van de taken van dit schip zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

TheekAzzaBreek schreef op donderdag 14 april 2022 @ 23:07:
[...]

Tactische kernwapens. Die batterij raketten op het voordek kan van kernkoppen voorzien worden tegen vliegdekschepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

blijkbaar weten mensen niet dat je plaatjes kan linken van het internet direct van de bron vandaan :X

goed belangrijker nieuws :+

edit:

toevoeging

Naar verluid heeft de rest van de vloot, ook geen anti-missile defense zoals Kashtan_CIWS in de zwarte zee momenteel

[ Voor 31% gewijzigd door vso op 14-04-2022 23:34 ]

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

XWB schreef op donderdag 14 april 2022 @ 23:18:
[...]
Oh jazeker, het Pentagon houdt deze oorlog onder het vergrootglas. Niet alleen kunnen de wapens getest worden, de sterkte van het Russische leger kan nu echt getoetst worden.
Welke sterkte bedoel je? Dit is geen oorlog a la Desert Storm, maar lijkt meer op een guerilla oorlog zoals in Afghanistan. Daar was en is het Amerikaanse leger ook niet zo goed voor de dag gekomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bulle bas
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online

Daarmee zou de verhouding 5:1 worden in het voordeel van de Russen. Ik heb bij bespreking van bron daar gisteren een post aan gewijd: bulle bas in "De oorlog in Oekraïne - deel 2"

Het genoemde artikel is alsnog positief omdat de versterking van een mindere spoeling zou zijn dan hun goed getrainde voorgangers. Maar ja, ik vind het ook geen prettige verhouding. Het lijkt me een bestorming in Sovietstijl te gaan worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online
vso schreef op donderdag 14 april 2022 @ 23:20:
blijkbaar weten mensen niet dat je plaatjes kan linken van het internet direct van de bron vandaan :X

goed belangrijker nieuws :+
[Twitter]
Logisch, de Moskva had onder andere de functie om andere schepen te beschermen tegen luchtaanvallen. De Zwarte Zeevloot heeft nu een probleem aangezien er geen garantie meer is dat alle raketten onderschept kunnen worden.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ze hadden een invasiemacht klaar staan. Daar zijn ook de verliezen van gerekend. Daarnaast hebben ze nog meer mensen en spullen die niet naar de grens van Oekraïne zijn gegaan. Een deel daar van komt nu dus blijkbaar in actie. Als Rusland nog eens 150k man nodig heeft is dat ook geen probleem. Het zullen alleen niet de beste mensen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

XWB schreef op donderdag 14 april 2022 @ 23:27:
[...]

... De Zwarte Zeevloot heeft nu een probleem aangezien er geen garantie meer is dat alle raketten onderschept kunnen worden.
:+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
lithoijen schreef op donderdag 14 april 2022 @ 23:20:
[...]

Dat gaat alleen op voor grote kernkoppen. Rusland heeft ook veel kleinere tactische kernwapens, bijvoorbeeld in torpedo's om duikboten te bestrijden. Maar ook in raketten om tegen vliegdekschepen in te zetten. Laat dat laatste nou een van de taken van dit schip zijn.
Je hebt gelijk.

Het was mooi weer vandaag en had zo maar een hele dag niet aan tactische kernwapens gedacht. Net als vroeger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

Er zijn altijd jonge, arme Russen te vinden die in het leger willen gaan omdat ze dan een salaris krijgen. Zie onder andere het verhaal in XWB in "De oorlog in Oekraïne - deel 2"

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-09 13:48
Met al die drones die geleverd worden… maakt het uit of hier getrainde Oekraïense piloten(?) achter zitten? Of zouden dit net zo goed Amerikanen kunnen zijn met jaren ervaring, niemand die het ziet uiteindelijk…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
bulle bas schreef op donderdag 14 april 2022 @ 23:24:
[...]

Daarmee zou de verhouding 5:1 worden in het voordeel van de Russen. Ik heb bij bespreking van bron daar gisteren een post aan gewijd: bulle bas in "De oorlog in Oekraïne - deel 2"

Het genoemde artikel is alsnog positief omdat de versterking van een mindere spoeling zou zijn dan hun goed getrainde voorgangers. Maar ja, ik vind het ook geen prettige verhouding. Het lijkt me een bestorming in Sovietstijl te gaan worden.
Hmm, die gaan er aan als ze dat doen. Die ratio maakt dat Ukraine meer munitie nodig heeft. Zolang training, strategie en dingen als inlichtingen niet verbeteren wordt het een net zo grote gehaktmolen als we al gezien hebben - maar nu is Ukraine beter bewapend.

Tuurlijk kunnen ze het front weer verschuiven, maar zolang Ukraine mensen blijft aantrekken, bewapenen en trainen en daarbij nu zwaardere wapens krijgt.. maargoed, we gaan het weer zien.

(5:1 zou overigens een fantasieratio kunnen zijn, als je ziet hoeveel mensen er naar Ukraine zijn gekomen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

XWB schreef op donderdag 14 april 2022 @ 23:27:
[...]

Logisch, de Moskva had onder andere de functie om andere schepen te beschermen tegen luchtaanvallen. De Zwarte Zeevloot heeft nu een probleem aangezien er geen garantie meer is dat alle raketten onderschept kunnen worden.
Had het net bij de post gezet, moest ff zeker weten ;) maar thx voor de bevestiging
XWB schreef op donderdag 14 april 2022 @ 23:31:
Er zijn altijd jonge Russen te vinden die in het leger willen gaan omdat ze dan een salaris krijgen. Zie onder andere het verhaal in XWB in "De oorlog in Oekraïne - deel 2"
vergeet de bonus lijst niet als je diverse meuk kapot schiet krijg je een bonus in roebels (die snel niks meer waard word)

[ Voor 33% gewijzigd door vso op 14-04-2022 23:37 ]

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joep
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:34
Het zou met trouwens niet verbazen als dat schip uiteindelijk geborgen gaat worden. De plek waar 'ie waarschijnlijk gezonken is, is nog geen 100 meter diep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-09 19:39

Indoubt

Always be indoubt until sure

Joep schreef op donderdag 14 april 2022 @ 23:36:
Het zou met trouwens niet verbazen als dat schip uiteindelijk geborgen gaat worden. De plek waar 'ie waarschijnlijk gezonken is, is nog geen 100 meter diep.
Door wie? Er waren sancties toch en ik verwacht dat dit gesanctioneerd is. Misschien over vele jaren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-09 19:39

Indoubt

Always be indoubt until sure

[...]

Tenzij de russen er echt helemaal niets van bakken verwacht ik ook dat het nog zwaar gaat worden, gewoon vanwege de verhoudingen.

Sure, het gaat wel goed, en het vlaggeschip was een huzarenstukje maar het is nog niet over.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Indoubt schreef op donderdag 14 april 2022 @ 23:39:
[...]

Door wie? Er waren sancties toch en ik verwacht dat dit gesanctioneerd is. Misschien over vele jaren
Met de mogelijkheid van kernkoppen aan boord gaat er gegarandeerd iets georganiseerd worden, niet per se door de Russen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:22
Daarmee zou de verhouding 5:1 worden in het voordeel van de Russen.
Je mag toch aannemen dat Oekraïne aanzienlijke aantallen troepen vanuit Kyiv, Cherniv en Sumy naar het oosten heeft gestuurd?

Het gevolg van een 5:1 verhouding is dat 10.000 extra Oekraïners Rusland nog eens 50.000 soldaten meer nodig heeft. Dan zit je zo weer op 3:1 of minder.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
Raar verhaal met dat schip trouwens, elke uitleg is namelijk beetje triest.

Als jouw crème de la crème schip het namelijk zomaar begeeft door wat "zwaar weer" (aldus de Russen), is dat natuurlijk ook niks om trots op te zijn. Evenmin als daar zomaar een brandje op uitbreekt (blijkbaar was de crew dan niet crème de la crème)

Slechte propaganda dat al slecht was. :+ 8)7

Dan is volgens mij de Zwarte Zee nog relatief kalm met andere oceanen?
Aangezien het meer een giga "meer" is, zul je daar waarschijnlijk geen golven hebben van meerdere verdiepingen hoog ed?

[ Voor 20% gewijzigd door B_FORCE op 14-04-2022 23:48 ]

One World Concepts

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Laatst online: 23:14
Heerlijk dat nieuws over dat schip. Knal er nog maar een paar kapot zo.

Ohnee dit was door zelfontbranding gebeurd he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
hoevenpe schreef op donderdag 14 april 2022 @ 23:44:
[...]

Je mag toch aannemen dat Oekraïne aanzienlijke aantallen troepen vanuit Kyiv, Cherniv en Sumy naar het oosten heeft gestuurd?

Het gevolg van een 5:1 verhouding is dat 10.000 extra Oekraïners Rusland nog eens 50.000 soldaten meer nodig heeft. Dan zit je zo weer op 3:1 of minder.
Naar wat ik begreep zijn het ook Oekraine’s best getrainde troepen die in het Oosten moeten vechten. Als je daar “opgetrommelde” onervaren Russen zet kan dat ook nog uitmaken. Daarnaast waren diezelfde experts er ook van overtuigd dat Kiev in 5 dagen ofwel ingenomen ofwel omsingeld zou zijn. Tuurlijk, de kans is groot dat RU in het oosten gaat winnen maar ik zou de meningen van experts niet meer zo zwaar wegen als voor deze oorlog. Wat wel 100% duidelijk is, is dat UA boven verwachting presteert en RU onder verwachting. Als dat zo blijft moet ik het nog wel eens zien. Daarnaast is het ook zo dat alleen manschappen de slag niet gaan beslissen. Het materieel is ook van belang. En daar is RU aardig wat van verloren en ik moet nog maar zien of dat allemaal makkelijk vervangen kan worden. Als de verhalen over die verwaarloosde reserves waar zijn wordt dat op de lange termijn ook een dingetje.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dakka
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:45
De_Bastaard schreef op donderdag 14 april 2022 @ 23:50:
Heerlijk dat nieuws over dat schip. Knal er nog maar een paar kapot zo.

Ohnee dit was door zelfontbranding gebeurd he
Speciale onderwater-operatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulle bas
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
hoevenpe schreef op donderdag 14 april 2022 @ 23:44:
[...]

@NiGeLaToR Ja, als Oekraine hun aantal van 18000 man weet te verdubbelen ziet het plaatje er al weer anders uit. Maar daar moet ook weer logistiek en ondersteuning voor geregeld worden. En als de tanks massaal op open veld op je af komen rollen en je hebt nog steeds niks in de lucht, poeh. Zelensky hamerde er de laatste tijd ook op dat bij alle steun die nu toegezegd wordt voor zwaardere wapens het er vooral op aankomt of dat op tijd arriveert en in gebruik genomen kan worden.
Het is jammer dat de politieke processen zo langzaam gaan, nu zal er nog veel met grote haast en wellicht halve voorbereiding moeten gebeuren als dat inderdaad tijdkritisch begint te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online
Blijkbaar was de Moskva uit balans geraakt tijdens het wegslepen, waardoor het schip ging kantelen.
"While being towed... towards the destined port, the vessel lost its balance due to damage sustained in the hull as fire broke out after ammunition exploded. Given the choppy seas, the vessel sank," state news agency Tass quoted the Russian defence ministry as saying.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
NiGeLaToR schreef op donderdag 14 april 2022 @ 23:32:
[...]

Hmm, die gaan er aan als ze dat doen. Die ratio maakt dat Ukraine meer munitie nodig heeft. Zolang training, strategie en dingen als inlichtingen niet verbeteren wordt het een net zo grote gehaktmolen als we al gezien hebben - maar nu is Ukraine beter bewapend.

Tuurlijk kunnen ze het front weer verschuiven, maar zolang Ukraine mensen blijft aantrekken, bewapenen en trainen en daarbij nu zwaardere wapens krijgt.. maargoed, we gaan het weer zien.

(5:1 zou overigens een fantasieratio kunnen zijn, als je ziet hoeveel mensen er naar Ukraine zijn gekomen)
Vergis je niet, een frontoorlog is iets heel anders dan wat Oekraïne to dusver heeft gedaan.
Sinds de invasie hebben ze hun grootste successen behaald in gevechten in stedelijk gebied en guerrilla en sniper tactieken.

En frontale aanval over een breed front wordt een stuk lastiger. De commandostructuur is ook verbeterd: er is nu één commandant voor de hele invasie, dat waren er eerder twee. Oekraïne heeft ons vaker verrast, maar ik ben er nog niet zo optimistisch over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Hoe groot zou het probleem zijn als Ua nu vanuit Belarus aangevallen word ?

Dan worden ze ook niet vrolijk denk ik, anderzijds dan zou USA ze wel waarschuwen vermoed ik.

Tja vanalles

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
B_FORCE schreef op donderdag 14 april 2022 @ 23:44:
Dan is volgens mij de Zwarte Zee nog relatief kalm met andere oceanen?
Aangezien het meer een giga "meer" is, zul je daar waarschijnlijk geen golven hebben van meerdere verdiepingen hoog ed?
Dat zou je misschien zeggen, maar nee.

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/l327rtqf99541.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

TheekAzzaBreek schreef op donderdag 14 april 2022 @ 23:57:
[...]

Vergis je niet, een frontoorlog is iets heel anders dan wat Oekraïne to dusver heeft gedaan.
Sinds de invasie hebben ze hun grootste successen behaald in gevechten in stedelijk gebied en guerrilla en sniper tactieken.

En frontale aanval over een breed front wordt een stuk lastiger. De commandostructuur is ook verbeterd: er is nu één commandant voor de hele invasie, dat waren er eerder twee. Oekraïne heeft ons vaker verrast, maar ik ben er nog niet zo optimistisch over.
Subtiel verschil nu: Oekraïne heeft nu mobiele artillerie van Duitsers meen ik, dat is best slagkracht verhogend.
Pagina: 1 ... 135 ... 254 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Specifieke topic regels
• Geen ongefundeerde speculaties over WW3
• Geen gelukszoekers vs. vluchtelingen of vluchtelingen vs. huisvesting
• Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
• Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
• Geen propaganda talking points of desinformatie, check je bronnen.
• Hieronder vallen ook bijvoorbeeld de "afspraak" over NAVO lidmaatschap van Oost-Europese landen.
• Russische "media" zoals Russia Today (RT) is geen bron en is hier niet meer welkom.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
• Post s.v.p. vliegbewegingen in dit topic, het voegt weinig toe aan dit topic en is vaak alleen speculatief. Alleen als het echt relevant is, dan zien we graag een motivatie.

Andere topics
Verschillende fronten:
Het Krim front
Het Donbass front
Het Chernihiv-Charkiv front
Het Kyiv front

Verbreding en verdieping:
MH17: De weg richting daders en mogelijke berechting
Sancties tegen Rusland: actualiteit en achtergronden
[ZT] Russisch-Westerse verhoudingen deel 3
Wapensystemen en effectiviteit

Overig: