Niemand wordt slecht geboren, tenzij er sprake is van een ernstig mentaal defect. Mensen zijn in de basis niet slecht, ben ik met je eens.pro_6or schreef op donderdag 14 april 2022 @ 13:33:
[...]
Misschien is het geen onjuiste informatie maar wil of kan je het niet geloven. Ik vind het zelf ook moeilijk. Ik wil en kan de gewone Rus niet zien als een slecht mens.
Het concept staat is ook iets raars, vooral omdat de huidige landen allemaal eigenlijk meestal pas honderden jaren oud zijn. Nederland, Willem van oranje. Duitsland, nog jonger. Vele landen in Afrika, bedacht door Europa. En dan daar allemaal steeds maar weer oorlogen om voeren. Om concepten. Vooral om ego, macht en financiën.
Daarom is het ook belangrijk je te verplaatsen in de context van Rusland, de informatie die men krijgt, de opvoeding, cultuur, scholing, alles heeft invloed op hoe iemand uiteindelijk zal reageren of open staat over andere invloeden, informatie, meningen.
Wij, in het westen, willen maar niet geloven dat mensen programeerbaar zijn en dat onze mogelijkhed om informatie te verzamelen er voor iedereen is. Ik heb al zo vaak staatjes erbij gepakt van bijvoorbeeld internet beschikbaarheid en gebruik, geletterdheid, etc. Ik denk dat zelfs dat nog een ding is in Rusland en niet iedereen goed kan lezen en schrijven en ook nog eens toegang heeft tot internet. En dan kom je tot het punt: welke informatie kan men dan tot zich nemen, die is ook beperkt.
Dus al met al: Je wereldbeeld is best wel beinvloed en beperkt als je in Rusland bent geboren.
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!