Oh, kan iedereen even eerst zijn bakkie koffie pakken voordat hij hier reageert! Het is een beladen topic, maar blijf wel een beetje aardig doen ok
[removed]
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
[removed]
Ik vraag op een normale manier (waar is dat aanvallende?) wat de bron is van dat screenshot, en waarom alles in het Engels er staat. Lijkt me een normale vraag? Ik kan dat nergens in de post of in de afbeelding vinden. Kan zijn dat ik eroverheen kijk toch? En verder lijkt het erop dat we het gewoon met elkaar eens zijn ook nog eens, het is niet alsof ik zijn/haar stelling ter discussie stel.bvbal79 schreef op donderdag 14 april 2022 @ 09:31:
[...]
Hij heeft toch gewoon gelijk...jij doet een aanvallende topic op zijn post. Dan mag je best wat terug verwachten. Of moet iedereen poeslief tegen je doen na dit soort posts?
Ook lekkere inkomer gelijk als je hier al een tijdje niet was...misschien moet je dan maar gewoon weer weg.
[ Voor 18% gewijzigd door olafmol op 14-04-2022 09:37 ]
En hij geeft normaal antwoord toch?olafmol schreef op donderdag 14 april 2022 @ 09:35:
[...]
Ik vraag op een normale manier (waar is dat aanvallende?) wat de bron is van dat screenshot, en waarom alles in het Engels er staat. Lijkt me een normale vraag? Ik kan dat nergens in de post of in de afbeelding vinden. Kan zijn dat ik eroverheen kijk toch? En verder lijkt het erop dat we het gewoon met elkaar eens zijn ook nog eens, het is niet alsof ik zijn/haar stelling ter discussie stel.
Beetje vreemd sfeer hier. Als iemand ook maar iets afwijkt of (te) kritisch is, mag ie oprotten? Zo ken ik Tweakers niet om eerlijk te zijn...
[ Voor 7% gewijzigd door bvbal79 op 14-04-2022 09:39 ]
& @nst6ldrSissors schreef op donderdag 14 april 2022 @ 08:41:
[...]
Maar hoe goed werken die nou echt in de praktijk in zo'n situatie. Oh vast beter dan wat de Russen hebben, al was het maar omdat we ze daadwerkelijk upgraden, maar als je kijkt naar praktijk situaties met Westerse CIWS op schepen:
Wikipedia: Phalanx CIWS
Eerste keer bleef CIWS in standby en activeerde niet bij raketaanval.
Tweede keer opende hij vuur op chaff van slagschip naast hem, en raakte daarbij dat slagschip. Britse raketten schoten wel raak.
Dus natuurlijk wat decenia geleden, maar alsnog, raketten onderscheppen is niet eenvoudig.
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
De twee meest ge-likede "top comments" zijn het in hun ogen slappe optreden van de Russische militairen zat zo te zien. Stellen voor om een full scale de-nazification te doen.nst6ldr schreef op donderdag 14 april 2022 @ 09:17:
[...]
Ook intern is het vertrouwen geschaad lijkt wel, onderstaand zijn reacties op een artikel van een Kremlin media outlet (dus niet te vertrouwen).
[Afbeelding]
En de grap is dat in tegenstelling tot Rusland de NATO en VS niet aan dit type informatie oorlogsvoering doen (met bots en troll farms). Deze reacties lijken echt.
nope
dat is dan jouw subjectieve mening.olafmol schreef op donderdag 14 april 2022 @ 09:38:
[...]
Nee dat vind ik niet. Ik wordt afgepist ("Dat staat er toch? Lekker bezig gap!")
[ Voor 11% gewijzigd door bvbal79 op 14-04-2022 09:40 ]
Klopt, elke mening is per definitie subjectief
[ Voor 47% gewijzigd door olafmol op 14-04-2022 09:44 ]
Maar de Phalanx ken ik wel, Goalkeeper ook. Punt was eerder dat de Kashtan-M (Russische CIWS) behoorlijk brak presteert ten opzichte van beide (terwijl hij net zoveel vuurkracht heeft als beide opgeteldNiGeLaToR schreef op donderdag 14 april 2022 @ 09:38:
[...]
& @nst6ldr
Check wat de CIWS systemen op de grond doen in Irak. Die krijgen trial by combat op wekelijkse basis. Als ze niet werkten, zouden ze niet in elke voortuin van een object wat ze willen beschermen.
Ik beweer overigens niet dat een NATO schip met een of meerdere Phalanx achtige systemen wel hadden gewerkt, ik weet alleen dat die CIWS systemen wel in staat zijn raketten te onderscheppen. Of dat met deze raket ook was gelukt weet ik uiteraard ook niet.
Wat ik wel zie, is een patroon: vliegtuigen worden uit de lucht geknald door jaren-80 airdefenses, schepen worden beschoten door MLRS en nu dus dit. Tanks worden opengeknipt als sardienenblikjes en manschappen sneuvelen bij bosjes.
Dus tjah, het is in ieder geval geen trendbreuk dit. Wellicht zou veel meer veel effectiever zijn na juiste inzet. Maargoed, die marine he, we hebben een paar duizend reacties terug dat vliegdekschip al gezien waar niet eens voldoende toiletten voor iedereen zijn en permanent een sleepboot meegaat voor het geval die weer stuk gaat.
Reflectie: wij zijn toch ook soort-van positief al-dan-niet blij over het vergaan van het vlaggenschip van de Russen? En dat ze daar op basis van de info die ze daar hebben kant kiezen van hun eigen leger vind ik niet raar. Er zijn daar geen stemmen die kritisch zijn, er zijn geen beelden van massaslachtingen, er zijn geen geluidfragmenten en filmpjes van verkrachtende soldaten die minderjarigen wat aan doen en ook geen verhaal van een land wat geen Russische spreekt en geen Russisch wil leren. Want zelf DAT weten ze niet, zagen we gister al rondom die gestolen kinderen waarvan men verbaasd was dat ze geen Russissch spreken.bloody schreef op donderdag 14 april 2022 @ 09:39:
[...]
De twee meest ge-likede "top comments" zijn het in hun ogen slappe optreden van de Russische militairen zat zo te zien. Stellen voor om een full scale de-nazification te doen.
Eng dat dat soort opruiende posts de meeste likes hebben.
Ondanks dat het vertrouwen geschaad kan zijn, stellen deze dus voor om er maar een schepje bovenop te doen
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Ik vind het ook niet zo vreemd, zeker niet gezien het continue brainwashen en de volledig gecontroleerde informatie stromen aldaar.NiGeLaToR schreef op donderdag 14 april 2022 @ 09:45:
[...]
Reflectie: wij zijn toch ook soort-van positief al-dan-niet blij over het vergaan van het vlaggenschip van de Russen? En dat ze daar op basis van de info die ze daar hebben kant kiezen van hun eigen leger vind ik niet raar. Er zijn daar geen stemmen die kritisch zijn, er zijn geen beelden van massaslachtingen, er zijn geen geluidfragmenten en filmpjes van verkrachtende soldaten die minderjarigen wat aan doen en ook geen verhaal van een land wat geen Russische spreekt en geen Russisch wil leren. Want zelf DAT weten ze niet, zagen we gister al rondom die gestolen kinderen waarvan men verbaasd was dat ze geen Russissch spreken.
Verplaats je in hun narratief en verbaas je niet meer. Je kunt niets van ze verwachten, ze zijn ontkoppelt van de realiteit. En daarom onderdeel van het probleem, ook al kunnen ze er weinig aan doen (niet niets).
[ Voor 3% gewijzigd door olafmol op 14-04-2022 09:48 ]
A Russian source is saying the Moskva has sunk and that the explosion was from a Ukrainian Neptun missile strike. Apparently, Ukraine flew a TB2 UCAV to distract the ship while it was targeted by the Neptun. The ship rolled onto its side after the strike.https://t.co/lACtPPJYVF
— Rob Lee (@RALee85) 14 april 2022
MOSKVA - All Morse and Cipher signals seem to have come to an end so i would now like to say im 99.99999% sure she is getting comfy on the bottom of the Black Sea.
— OSINT Operative (@OSINTOperative) 13 april 2022
Sleep Tight.
[ Voor 20% gewijzigd door RoD op 14-04-2022 09:49 ]
Tja, iedereen had wel wat meer verwacht van de russen. Vechten tegen een land met amper marine en je grootste schip verliezen had niemand verwacht/zien aankomen.bloody schreef op donderdag 14 april 2022 @ 09:39:
[...]
De twee meest ge-likede "top comments" zijn het in hun ogen slappe optreden van de Russische militairen zat zo te zien. Stellen voor om een full scale de-nazification te doen.
Ondanks dat het vertrouwen geschaad kan zijn, stellen deze dus voor om er maar een schepje bovenop te doen
[removed]
Humor: "As a result of all the combined factors, according to preliminary information, and unfortunately, the cruiser joined the Roskomos submarine satellite constellation."RoD schreef op donderdag 14 april 2022 @ 09:48:
[Embed]
Was deze al voorbij gekomen? Met dus de claim dat het schip op z'n kant is komen te liggen na de raketaanval.
En deze:
[Embed]
Ik denk ook dat ook onze schepen zeer kwetsbaar zijn. Alles wat groot en zichtbaar is is zeer kwetsbaar tegenwoordig.Sissors schreef op donderdag 14 april 2022 @ 08:41:
[...]
Maar hoe goed werken die nou echt in de praktijk in zo'n situatie. Oh vast beter dan wat de Russen hebben, al was het maar omdat we ze daadwerkelijk upgraden, maar als je kijkt naar praktijk situaties met Westerse CIWS op schepen:
Tweede keer opende hij vuur op chaff van slagschip naast hem, en raakte daarbij dat slagschip. Britse raketten schoten wel raak.
Dus natuurlijk wat decenia geleden, maar alsnog, raketten onderscheppen is niet eenvoudig.
een treffende spreuk
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
De praktijk is dat een CIWS a lá Phalanx en Goalkeeper erg situatiegebonden zijn. Op het land doet de Phalanx het erg goed, op zee een stuk minder. Dat geldt voor de Goalkeeper ook. Daarmee noem ik de algehele prestaties niet slecht, maar zo'n onderschepping is een momentopname die sterk word beinvloed door de zee die er staat en de persoon die 'm inzet.Sissors schreef op donderdag 14 april 2022 @ 08:41:
[...]
The Kremlin says that the Moskva cruiser has been fully evacuated as the result of a “fire” on board.
— OSINT UK (@jon96179496) 13 april 2022
“The causes of the fire are being established,”
- Russian Defense Ministry
This comes after Ukraine says they hit the ship with Neptune missiles
Something to keep in mind moving forward is the potential range of anti-ship Neptune missiles, the 280km range can enable Ukraine to launch missiles even further out and Russian defensive capabilities are likely to be considerably weaker on many of the other naval vessels pic.twitter.com/C5ZmGY6FVm
— OSINT UK (@jon96179496) 14 april 2022
Wel interessant om die reacties te zien. Blijkbaar weten veel reaguurders dat hun regering een hoop fake news verspreidt en liegt over de toedracht van het vuur, maar willen ze tevens gewoon dat heel Oekraine en hun bewoners gecleansed worden, want het zijn moorddadige nazi's.nst6ldr schreef op donderdag 14 april 2022 @ 09:17:
[...]
Ook intern is het vertrouwen geschaad lijkt wel, onderstaand zijn reacties op een artikel van een Kremlin media outlet (dus niet te vertrouwen).
[Afbeelding]
En de grap is dat in tegenstelling tot Rusland de NATO en VS niet aan dit type informatie oorlogsvoering doen (met bots en troll farms). Deze reacties lijken echt.
Dit dus.
Tja, ik had stiekem de naieve hoop dat het met de bevolking mee zou vallen, maar ws is het beter om die hoop te laten varen zolang alle media onder strikte controle staan.NiGeLaToR schreef op donderdag 14 april 2022 @ 09:45:
[...]
Verplaats je in hun narratief en verbaas je niet meer. Je kunt niets van ze verwachten, ze zijn ontkoppelt van de realiteit. En daarom onderdeel van het probleem, ook al kunnen ze er weinig aan doen (niet niets).
nope
Vergeet niet dat die modernisatie uitgevoerd is door (waarschijnlijk) een of andere oligarch die het geld in de bouw van zijn privé jacht heeft gestoken.psy schreef op donderdag 14 april 2022 @ 09:56:
Knullig vind ik het ook.
Een relatief oud schip, start bouw 1976, meeste schepen zijn dan al lang gesloopt. Gemoderniseerd in 2020 om nog mee te kunnen tot 2040 dus dat is geen goedkope klus geweest.
Een van drie Slava klasse kruisers. Gebouwd als backup voor de Kirov klasse (nucleair aangedreven).
Vlagschip van de zwarte zee vloot.
Lees onbevestigde berichten dat het inmiddels gezonken is en dat er slechts 54 man gered zijn.
Zoals ik al eerder zei, kijk eens naar hoeveel mensen er in Nederland, tijdens de corona-pandemie, geloofden in alles wat ze lazen op b.v. Facebook. En bedenk dan dat we hier nog beide kanten kunnen zien, terwijl daar maar 1 kant verteld mag worden. Mensen zijn nu eenmaal (helaas) erg beinvloedbaar.bloody schreef op donderdag 14 april 2022 @ 10:02:
[...]
Tja, ik had stiekem de naieve hoop dat het met de bevolking mee zou vallen, maar ws is het beter om die hoop te laten varen zolang alle media onder strikte controle staan.
[removed]
Klinkt zeer plausibel.CornermanNL schreef op donderdag 14 april 2022 @ 10:04:
[...]
Vergeet niet dat die modernisatie uitgevoerd is door (waarschijnlijk) een of andere oligarch die het geld in de bouw van zijn privé jacht heeft gestoken.
Dat er moderne verdedigingssystemen op de lijst stonden om te worden toegevoegd wil niet zeggen dat die er daadwerkelijk ingebouwd zijn.
Als het ding maar voer op de dag van de presentatie en het lijkt alsof het werk uitgevoerd is , is het prima. Het geld gaat vervolgens in de zak van een hele batterij aan corrupte medewerkers en oligarchen.
Ik denk dat zelfs veel oligarchen niet verwachten dat de spullen daadwerkelijk in gebruik gingen tegen een tegenstander die Oekraïne nu blijkt te zijn.
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
“A few days ago, our soldiers discovered enemy equipment in Kharkiv region. These were the armored vehicle Tigr, Kamaz and the three Ural, which were moving to strengthen their forces in Kharkiv region. Having established the route of the enemy convoy, the special operation forces of Ukraine carried out a reconnaissance of the object that was most suitable for conducting an engineering ambush. It was a bridge on the way of enemy vehicles,” the General Staff said.
[ Voor 41% gewijzigd door YakuzA op 14-04-2022 10:14 ]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --
Zal me overigens niet verbazen als daar een hoop bittere jaloersheid bij zit. Russische jongeren die geen fuck hebben behalve internettoegang en zien hoe Oekraine snel rijker wordt en verwestert. En als je dan een Russische mentaliteit hebt, tja dan moet dat gewoon allemaal kapót.bloody schreef op donderdag 14 april 2022 @ 09:39:
[...]
Dit dus.
iemand heeft iets als "think twice, type once" onder zijn naam, das ook een goede.redwing schreef op donderdag 14 april 2022 @ 09:33:
Oh, kan iedereen even eerst zijn bakkie koffie pakken voordat hij hier reageert! Het is een beladen topic, maar blijf wel een beetje aardig doen ok
wat we zien is erbarmelijk en het is duidelijk dat rusland stiekem geen groot land is behalve het grondoppervlakte, al dat zeer oude, veel onderhoud nodig hebbende wapentuig lijkt vooral op papier afschrikwekkend, kan me ook niet voorstellen dat er nog veel van werktpsy schreef op donderdag 14 april 2022 @ 10:12:
[...]
Klinkt zeer plausibel.
En ik denk dan ook meteen weer. Als blijkbaar zo weinig geld efficiënt wordt besteed. Hoe zit het nou eigenlijk met hun nucleaire arsenaal? Alleen al al hun nucleair aangedreven onderzeeërs. Om dat te onderhouden moet ook kapitalen kosten. Daar kan je nauwelijks op 'bezuinigen'.
Fun fact trouwens.
Op de werf waar deze Slava kruisers zijn gebouwd (in Oekraïne notabene) staat nog steeds een niet afgebouwd vierde exemplaar (95% af). Hoe bizar.
[ Voor 31% gewijzigd door Silent7 op 14-04-2022 10:20 ]
Verwijderd
Of, om het nog gevoeliger te maken, kijk eens hoe er nog steeds gepraat wordt over de oorlog in Indonesië. Heb het over de Nederlandse oorlogsmisdaden daar, en er komt gegarandeerd iemand om de "andere kant" toe te lichten.redwing schreef op donderdag 14 april 2022 @ 10:11:
[...]
Zoals ik al eerder zei, kijk eens naar hoeveel mensen er in Nederland, tijdens de corona-pandemie, geloofden in alles wat ze lazen op b.v. Facebook. En bedenk dan dat we hier nog beide kanten kunnen zien, terwijl daar maar 1 kant verteld mag worden. Mensen zijn nu eenmaal (helaas) erg beinvloedbaar.
Die zal wel heel hard balen, dit schip stond bekend als een goede match tegenover de Amerikaanse vliegdekschepen omdat deze zoveel anti-air raketten aan boord had.Xtr3me4me schreef op donderdag 14 april 2022 @ 10:12:
Vraag me af hoe Poetin hierop zal reageren. Dit was echt van...kijk een vliegende olifant en in ene een rechtse hoek geven.
Resultaat: Dag schip. Ik vind het echt wel knap hoe de oekrainische leger vecht. Denk dat Poetin het beter kan opgeven, dit is te knullig voor woorden en zoveel fouten die gemaakt worden.
PSN
"If I can't have it, nobody can".....dat zou heel goed wel eens aan de hand kunnen zijn met Rusland. Nog een reden om te zorgen dat we zo min mogelijk met Rusland te maken hebben, want voorlopig zullen ze weinig hebben...FunkyTrip schreef op donderdag 14 april 2022 @ 10:15:
[...]
Zal me overigens niet verbazen als daar een hoop bittere jaloersheid bij zit. Russische jongeren die geen fuck hebben behalve internettoegang en zien hoe Oekraine snel rijker wordt en verwestert. En als je dan een Russische mentaliteit hebt, tja dan moet dat gewoon allemaal kapót.
Zolang de resultaten met dezelfde (incompetente/gekleurde) blik worden bekeken als de originele plannen is er geen fatsoenlijke heroverweging van wat ze aan het doen zijn. Hoe groot zou het signaal moeten zijn richting Poetin dat hij fout zit, en is er daadwerkelijk een route door de Russische structuur die zo'n signaal onverstoord zou laten aankomen?Xtr3me4me schreef op donderdag 14 april 2022 @ 10:12:
Denk dat Poetin het beter kan opgeven, dit is te knullig voor woorden en zoveel fouten die gemaakt worden.
Jep, zeker interessant die range... als ze ooit de Krim terugwillen is dat natuurlijk een mooi raketje voor die brugRoD schreef op donderdag 14 april 2022 @ 10:01:
Dit is een aardig Twitter-draadje die opsomt wat er zoal bekend is vanuit de beschikbare bronnen:
[Embed]
Even op klikken om alles te zien. Wat ook interessant is:
[Embed]
MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue
Niet, iedereen schijt in zijn broek voor Poetin. En hoorde ook dat Rusland tegenover Vladimir heeft gezegd dat ze moeten stoppen om doelen aan te vallen op Russisch gebied omdat ze anders het hoofdkwartier in Kiev zouden aanvallen.phYzar schreef op donderdag 14 april 2022 @ 10:23:
[...]
Zolang de resultaten met dezelfde (incompetente/gekleurde) blik worden bekeken als de originele plannen is er geen fatsoenlijke heroverweging van wat ze aan het doen zijn. Hoe groot zou het signaal moeten zijn richting Poetin dat hij fout zit, en is er daadwerkelijk een route door de Russische structuur die zo'n signaal onverstoord zou laten aankomen?
If there really was a TB2 UCAV in the area:
— Tom Shugart (@tshugart3) 14 april 2022
1. It was probably the source of targeting data for the anti-ship missiles, not there as a “distraction”.
2. We may be seeing some REALLY dramatic UAV footage in the coming days, once it’s processed and released. https://t.co/uiWNGhZ1tj
Dat zal bij een deel van de troepen inderdaad zo zijn, aan de andere kant zullen er ook een deel zijn waarbij dit weer de kans is/was om met officiële toestemming/goedkeuring (of dat een beloofde "we knijpen een oogje dicht" is of meer concreet dat zal later blijken) te gaan roven en moorden. Om vervolgens op een moment terug te gaan naar het vervallen huis in een stoffig of modderig gehucht waar je ver van beschaving woont. Maar dan wel met luxe in huis, een heuse wasmachine of broodrooster in de keuken, een grote televisie in de kamer en je vrouw die een nieuwe set lingerie draagt (niet haar maat natuurlijk).Xtr3me4me schreef op donderdag 14 april 2022 @ 10:12:
de soldaten ongemotiveerd en trekken steeds meer de twijfel of de propaganda niks anders was dan een leugen. Ze zien dat ze als hoop vuil achtergelaten worden en gebruikt worden als kannonflodder.
Zo van, je bent vervangbaar een wegwerp item.
Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.
Dit is overigens een reden waarom ik bang ben dat Poetin in een laatste zet alsnog zijn nucleaire arsenaal lanceert. Een empathieloze man als hij geeft liever de toekomst van zijn dochters en familie op dan een wereld te erkennen waarin hij verloren heeft. Dan hoop ik dat zijn generaals ondanks ja-knikker-zijn, de juiste beslissing nemen.
Dit dus.
Het was gister ook erg slecht weer op zee. Ik meen een windkracht of 8 voor de kust van de Krim . Er wordt geschreven over dat de weersomstandigheden niet meehielpen maar ik kan me voorstellen dat een hoge deining inderdaad niet bevordelijk is voor de werking van dat afweergeschut of het drijfvermogen van een schipnst6ldr schreef op donderdag 14 april 2022 @ 10:01:
De praktijk is dat een CIWS a lá Phalanx en Goalkeeper erg situatiegebonden zijn. Op het land doet de Phalanx het erg goed, op zee een stuk minder. Dat geldt voor de Goalkeeper ook. Daarmee noem ik de algehele prestaties niet slecht, maar zo'n onderschepping is een momentopname die sterk word beinvloed door de zee die er staat en de persoon die 'm inzet.
If I can't have it, nobody can is niet echt een relaxte mindset voor een nucleair bewapend land. Hoewel ik niet denk dat het zo'n vaart zal lopen. Overigens, even aannemende dat die reacties legitiem zijn, snap ik de emotie ook wel. Als er een schip met 500 Nederlandse mariniers wordt getorpedeerd door Rusland dan zullen de reacties op social media hier ook niet al te mals zijn.dr.lowtune schreef op donderdag 14 april 2022 @ 10:21:
[...]
"If I can't have it, nobody can".....dat zou heel goed wel eens aan de hand kunnen zijn met Rusland. Nog een reden om te zorgen dat we zo min mogelijk met Rusland te maken hebben, want voorlopig zullen ze weinig hebben...
[ Voor 31% gewijzigd door Michael_OsGroot op 14-04-2022 10:33 ]
Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen
In dat screenshot (ik weet nog steeds niet waar dit vandaan komt, en waarom alles er in het Engels staat, maar goed) zie ik vooral het 1 op 1 kopiëren van de Staats-media: "Ukraine zit vol met drugs gebruikende Nazi's! Het hoort bij ons! Ze haten Russen! Laten we ze allemaal kapot maken en Ukraine bevrijden en weer terug bij ons halen!" Vaak zie je diezelfde reacties bij de voxpop straat interviews op straat met de "normale Rus".dr.lowtune schreef op donderdag 14 april 2022 @ 10:21:
[...]
"If I can't have it, nobody can".....dat zou heel goed wel eens aan de hand kunnen zijn met Rusland. Nog een reden om te zorgen dat we zo min mogelijk met Rusland te maken hebben, want voorlopig zullen ze weinig hebben...
DAMMM die brug moet wel een klapper zijn geweest, rond om die brug is het best zwart zeg maar ..Alvanosa schreef op donderdag 14 april 2022 @ 08:42:
De hoeveelste keer is dit nou inmiddels? Ik heb gehoord dat het de 15e keer was, maar of dit nou ook correct is weet ik niet. Het is wel bizar zeg.
Er is ook een brug opgeblazen door Oekraine bij Izyum.
[Twitter]
Tja vanalles
whahaha moest even hard lachen: je vrouw die een nieuwe set lingerie draagt (niet haar maat natuurlijk).Qwerty-273 schreef op donderdag 14 april 2022 @ 10:28:
[...]
Dat zal bij een deel van de troepen inderdaad zo zijn, aan de andere kant zullen er ook een deel zijn waarbij dit weer de kans is/was om met officiële toestemming/goedkeuring (of dat een beloofde "we knijpen een oogje dicht" is of meer concreet dat zal later blijken) te gaan roven en moorden. Om vervolgens op een moment terug te gaan naar het vervallen huis in een stoffig of modderig gehucht waar je ver van beschaving woont. Maar dan wel met luxe in huis, een heuse wasmachine of broodrooster in de keuken, een grote televisie in de kamer en je vrouw die een nieuwe set lingerie draagt (niet haar maat natuurlijk).
Over de Moskva, dat schip ligt stampvol met wapentuig. Hier lees je ook wat de rol van de Moskva was: rugdekking verlenen aan aanvalsschepen, shelling van vijandelijk gebied en verdediging van het luchtruim. De overige Russische schepen zijn nu 'fair game'. Wat ik ook interessant vind, het Forbes artikel past in de lijn van het overschatten van Ruslands militaire kracht aan Amerikaanse zijde.YakuzA schreef op donderdag 14 april 2022 @ 10:20:
[...]
Die zal wel heel hard balen, dit schip stond bekend als een goede match tegenover de Amerikaanse vliegdekschepen omdat deze zoveel anti-air raketten aan boord had.
De Russische potentiële slagkracht tegenover de VS daalt dus hard met dit verlies.
Dat is toch gevolg van de grasbrand die er daarna heeft plaatsgevonden?vso schreef op donderdag 14 april 2022 @ 10:30:
DAMMM die brug moet wel een klapper zijn geweest, rond om die brug is het best zwart zeg maar ..
Als het zo slecht weer was, kon die drone dan wel fatsoenlijk rondvliegen?Michael_OsGroot schreef op donderdag 14 april 2022 @ 10:29:
[...]
Het was gister ook erg slecht weer op zee. Ik meen een windkracht of 8 voor de kust van de Krim . Er wordt geschreven over dat de weersomstandigheden niet meehielpen maar ik kan me voorstellen dat een hoge deining inderdaad niet bevordelijk is voor de werking van dat afweergeschut of het drijfvermogen van een schip
Om in te voelen hoe de bevolking in Rusland wordt gestuurd in deze oorlog is het misschien verstandig om eens terug te gaan naar de aanloop van de Irak oorlog. De aanleiding voor de oorlog was het bezit van 'weapons of mass distruction' en weigering om deze over te dragen. De Russen horen al jaren een even slappe leugen dat Ukraine wordt geregeerd door 'nazi's'. De westerse bevolking is in de aanloop zeer sterk de Irak oorlog in gemasseerd.FunkyTrip schreef op donderdag 14 april 2022 @ 10:15:
[...]
Zal me overigens niet verbazen als daar een hoop bittere jaloersheid bij zit. Russische jongeren die geen fuck hebben behalve internettoegang en zien hoe Oekraine snel rijker wordt en verwestert. En als je dan een Russische mentaliteit hebt, tja dan moet dat gewoon allemaal kapót.
Dit is simpeler dan lezen en vermakelijkerdesmond schreef op donderdag 14 april 2022 @ 10:32:
[...]
Over de Moskva, dat schip ligt stampvol met wapentuig. Hier lees je ook wat de rol van de Moskva was: rugdekking verlenen aan aanvalsschepen, shelling van vijandelijk gebied en verdediging van het luchtruim. De overige Russische schepen zijn nu 'fair game'. Wat ik ook interessant vind, het Forbes artikel past in de lijn van het overschatten van Ruslands militaire kracht aan Amerikaanse zijde.
[Afbeelding]
Hint zeker omdat het een vage "ondertoon" van oei oei Oekraine krijgt het zwaar met dit schip .. uhuh *they did f*ck themselfs*vso schreef op donderdag 14 april 2022 @ 02:10:
Nee hoor dit gaat geen pijn doen
al in de eerste 30 sec in dit filmpje(YT) denk hahaha
Volgens het filmpje is hij vorig jaar nog gemoderniseerd,
En dan!: Hoor je dit vanaf 6:38 in het filmpje, dan vraagt hij nog af hoeveel ervan die nodig zijn .. hmm wij weten het antwoord nu
btw is wel erg "pro russisch" YT denk ik maar, who am I
[ Voor 4% gewijzigd door vso op 14-04-2022 10:36 ]
Tja vanalles
Zoiets had ik vernomen ja, dat de reddingsactie door het weer erg is bemoeilijkt. Ik had de link naar de effecten op hun CIWS nog niet eens gelegd, maar nu je het zegt, ik durf wel te stellen dat het toch al brakke systeem (echt, het lijkt bijna op twee volautomatische musketten) nu gewoon niet toereikend was.Michael_OsGroot schreef op donderdag 14 april 2022 @ 10:29:
[...]
Het was gister ook erg slecht weer op zee. Ik meen een windkracht of 8 voor de kust van de Krim . Er wordt geschreven over dat de weersomstandigheden niet meehielpen maar ik kan me voorstellen dat een hoge deining inderdaad niet bevordelijk is voor de werking van dat afweergeschut of het drijfvermogen van een schip
Oh, er zat niet eens Kashtan-M op maar de vorige variant. Nog ouder dan ik had gedacht.desmond schreef op donderdag 14 april 2022 @ 10:32:
[...]
Over de Moskva, dat schip ligt stampvol met wapentuig. Hier lees je ook wat de rol van de Moskva was: rugdekking verlenen aan aanvalsschepen, shelling van vijandelijk gebied en verdediging van het luchtruim. De overige Russische schepen zijn nu 'fair game'. Wat ik ook interessant vind, het Forbes artikel past in de lijn van het overschatten van Ruslands militaire kracht aan Amerikaanse zijde.
[Afbeelding]
Gezien de foto's die ik her en der heb gezien wel. De voertuigen die er om heen staan zijn echter ook aardig kapot, dus alsnog moet dat een grote klap zijn geweest.caspervc schreef op donderdag 14 april 2022 @ 10:34:
[...]
Dat is toch gevolg van de grasbrand die er daarna heeft plaatsgevonden?
[removed]
Hier inclusief plaatjes wat ze onder de brug hadden gelegd gisteren:vso schreef op donderdag 14 april 2022 @ 10:30:
[...]
DAMMM die brug moet wel een klapper zijn geweest, rond om die brug is het best zwart zeg maar ..
PSN
Volgens Wikipedia kan een bayraktar tot 7.5km hoogte vliegen:XWB schreef op donderdag 14 april 2022 @ 10:34:
[...]
Als het zo slecht weer was, kon die drone dan wel fatsoenlijk rondvliegen?
Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen
Voor deining(heave), roll en pitch kan je prima compenseren, mits je systeem goed ontworpen is (dat wil zeggen, accurate sensoren wiens data snel verwerkt kan worden en actuatoren die snel reageren). Maar als de leverancier van dit stukje Russische technologie er voor heeft gekozen om "net aan" componenten te gebruiken, dan werkt die zee inderdaad niet mee. Overigens werken dat soort systemen volgens mij vooral goed omdat ze gewoon heel veel materiaal in de richting van het projectiel schieten, dus je wil ook wel een zekere spreiding hebben, alsof je met hagel schiet.Michael_OsGroot schreef op donderdag 14 april 2022 @ 10:29:
[...]
Die had echt een 'first-strike' overwogen, oef...Trump joins Biden in calling Russia’s war on Ukraine ‘genocide’
Trump, who boasts of a close personal relationship with Putin, had previously called Russia’s invasion a “holocaust.”
Trump elaborated on his comments later in the interview with Fox News host Sean Hannity, saying, “This is a genocide that’s taking place.”
“We have the strongest, most capable nuclear anywhere in the world because of what I did,” Trump said, reiterating his claim that Putin would not have invaded were he in office.
Trump said the U.S. has a more powerful nuclear arsenal than Russia and that “people shouldn’t be pushing us around.”
“I think in 100 years people are going to look back and they are going to say, ‘How did we stand back and NATO stand back?'” Trump said.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Nou, op de jachten van de oligarchen natuurlijk!
Als Macron dat doet, dan worden de Franse verkiezingen eigenlijk verkiezingen voor- of tegen Poetin (waarbij Le Pen voor is uiteraard).hoevenpe schreef op donderdag 14 april 2022 @ 10:40:
Nu Macron nog...
[...]
Die had echt een 'first-strike' overwogen, oef...
YakuzA schreef op donderdag 14 april 2022 @ 10:38:
[...]
Hier inclusief plaatjes wat ze onder de brug hadden gelegd gisteren:
YakuzA in "De oorlog in Oekraïne - deel 2"
Tja vanalles
De tweede Golfoorlog was inderdaad volstrekt onder valse voorwendselen. En de shock and awe campagne waar deze werd ingeluid niet het beste wat het Westen gedaan heeft in termen van mensenrechten (zwak uitgedrukt) idem voor de misstanden in de Abu Graib gevangenis.ledog schreef op donderdag 14 april 2022 @ 10:35:
[...]
Om in te voelen hoe de bevolking in Rusland wordt gestuurd in deze oorlog is het misschien verstandig om eens terug te gaan naar de aanloop van de Irak oorlog. De aanleiding voor de oorlog was het bezit van 'weapons of mass distruction' en weigering om deze over te dragen. De Russen horen al jaren een even slappe leugen dat Ukraine wordt geregeerd door 'nazi's'. De westerse bevolking is in de aanloop zeer sterk de Irak oorlog in gemasseerd.
Tijdens de Irak oorlog was een genuanceerde discussie hierover in de VS vrijwel onmogelijk omdat dat niet patriottistisch zou zijn. Er zijn in Irak waarschijnlijk meer burgerdoden gevallen dan tot nu toe in Ukraine. Tegenstanders werden terroristen genoemd en ook in Irak zijn steden met de grond gelijk gemaakt. Toen de troepen van de VS zich moesten terugtrekken lag het land in puin.
Ik vind het conflict in Ukraine is net zo walgelijk als de oorlog in Irak. Putin doet in veel opzichten het zelfde met zijn bevolking als de regering van Bush destijds. Het zou te denken moeten geven dat hij er veel meer repressie bij nodig heeft.
Nee als president was het een notoire lafaard en nam hij geen enkele verantwoordelijkheid. Nu kan hij weer gratis roeptoetteren zonder consequenties. Maar we mogen in vedergeval onze handjes dichtknijpen dat Biden daar zit en niet Trump.hoevenpe schreef op donderdag 14 april 2022 @ 10:40:
Nu Macron nog...
[...]
Ik vrees met grote vrees. Het wordt hopen & bidden dat de grote vastgoed-oempaloempa niet herkozen wordt. Ik vrees alleen het ergstehoevenpe schreef op donderdag 14 april 2022 @ 10:40:
Nu Macron nog...
[...]
Ik denk eerder dat hij zich niet zou laten intimideren door putin's "pas op, ik ga op de knop drukken hoor" praatjes.hoevenpe schreef op donderdag 14 april 2022 @ 10:40:
Nu Macron nog...
[...]
Nja, ik had hem ook nog wel dezelfde poetineske taal terug zien smijten.olafmol schreef op donderdag 14 april 2022 @ 10:48:
[...]
Ik vrees met grote vrees. Het wordt hopen & bidden dat de grote vastgoed-oempaloempa niet herkozen wordt. Ik vrees alleen het ergste
Verwijderd
Le pen had het er net over:dr.lowtune schreef op donderdag 14 april 2022 @ 10:42:
[...]
Als Macron dat doet, dan worden de Franse verkiezingen eigenlijk verkiezingen voor- of tegen Poetin (waarbij Le Pen voor is uiteraard).
Bron: https://abcnews.go.com/Bu...-weapons-ukraine-84061569France's Le Pen warns against sending weapons to Ukraine
PARIS -- French far-right presidential candidate Marine Le Pen warned Wednesday against sending any more weapons to Ukraine, and called for a rapprochement between NATO and Russia once Moscow’s war in Ukraine winds down.
...
And despite the atrocities that Russian troops have committed in Ukraine, Le Pen said that NATO should seek a “strategic rapprochement” with Russia once the war is over. Such a relationship would be “in the interest of France and Europe and I think even of the United States,” she said, to stop Russia from forging a stronger alliance with world power China.
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2022 10:55 ]
Is flauwekul natuurlijk, ze kunnen die raketten toch al op ieder moment neerzetten wanneer het "nodig" is.CarJunkyXL schreef op donderdag 14 april 2022 @ 10:51:
NOS.nl;
Rusland: geen kernwapenvrije Oostzeeregio als Zweden en Finland bij NAVO gaan
Vanuit het Kremlin is dreigende taal geuit over een mogelijk aanstaand NAVO-lidmaatschap van Zweden en Finland. Als die landen zich bij het bondgenootschap aansluiten, is een kernwapenvrije Oostzeeregio onmogelijk, zegt voormalig president Medvedev.
Wat dit precies betekent is nog onduidelijk. Het Kremlin lijkt te suggereren dat er kernwapens in het gebied kunnen worden opgesteld. Op twee plekken grenst Russische grondgebied aan de Oostzee: bij Sint-Petersburg en de Russische enclave Kalingrad, die tussen Litouwen en Polen ligt ingeklemd.
Als Zweden en Finland daadwerkelijk overgaan tot NAVO-lidmaatschap, dan moet volgens Medvedev "de balans worden hersteld". Rusland ziet de uitbreiding van de NAVO als een bedreiging voor de eigen veiligheid. Finland grenst direct aan Rusland.
--
Bluf of geen bluf? Ik zei gisteren of eergisteren al dat het best een gevaarlijke move kan zijn. Hij heeft (denk ik) niet genoeg leger om deze landen "normaal" aan te vallen. Dus de actie van Finland en Zweden kan alleen beantwoord worden met kernwapens in zijn ogen.
Nogmaals. Kan bluf zijn, maar misschien ook niet.
Ergens kernwapens plaatsen wil niet zeggen dat Rusland die dingen gaat gebruiken.CarJunkyXL schreef op donderdag 14 april 2022 @ 10:51:
NOS.nl;
Vanuit het Kremlin is dreigende taal geuit over een mogelijk aanstaand NAVO-lidmaatschap van Zweden en Finland. Als die landen zich bij het bondgenootschap aansluiten, is een kernwapenvrije Oostzeeregio onmogelijk, zegt voormalig president Medvedev.
Wat dit precies betekent is nog onduidelijk. Het Kremlin lijkt te suggereren dat er kernwapens in het gebied kunnen worden opgesteld. Op twee plekken grenst Russische grondgebied aan de Oostzee: bij Sint-Petersburg en de Russische enclave Kalingrad, die tussen Litouwen en Polen ligt ingeklemd.
Als Zweden en Finland daadwerkelijk overgaan tot NAVO-lidmaatschap, dan moet volgens Medvedev "de balans worden hersteld". Rusland ziet de uitbreiding van de NAVO als een bedreiging voor de eigen veiligheid. Finland grenst direct aan Rusland.
--
Bluf of geen bluf? Ik zei gisteren of eergisteren al dat het best een gevaarlijke move kan zijn. Hij heeft (denk ik) niet genoeg leger om deze landen "normaal" aan te vallen. Dus de actie van Finland en Zweden kan alleen beantwoord worden met kernwapens in zijn ogen.
Denk dat het gras gewoon in brand is gevlogen. Misschien dat er net een brandstoftruck op de brug stond.vso schreef op donderdag 14 april 2022 @ 10:30:
Hoezo 'als' en 'dan'? Dat is het in feite al.dr.lowtune schreef op donderdag 14 april 2022 @ 10:42:
[...]
Als Macron dat doet, dan worden de Franse verkiezingen eigenlijk verkiezingen voor- of tegen Poetin (waarbij Le Pen voor is uiteraard).
En al verplaatsen ze ze niet, Finland en Zweden halen ze sowieso wel.q-enf0rcer.1 schreef op donderdag 14 april 2022 @ 10:53:
[...]
Is flauwekul natuurlijk, ze kunnen die raketten toch al op ieder moment neerzetten wanneer het "nodig" is.
Zelfde bullshit verhaal als Baudet.Verwijderd schreef op donderdag 14 april 2022 @ 10:52:
[...]
Le pen had het er net over:
[...]
Bron: https://abcnews.go.com/Bu...-weapons-ukraine-84061569
Dat mens moet echt niet president worden. Ze wilt en uit de Nato stappen en ze wilt Nato dichter bij Rusland brengen als vriendjes? Dat mens heeft duidelijk haar shit niet op orde.Verwijderd schreef op donderdag 14 april 2022 @ 10:52:
[...]
Le pen had het er net over:
[...]
Bron: https://abcnews.go.com/Bu...-weapons-ukraine-84061569
Bluf of geen bluf maakt eigenlijk niet eens zo veel uit.CarJunkyXL schreef op donderdag 14 april 2022 @ 10:51:
Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.
Dat NATO verhaal is vooral Russisch narratief, als Rusland zich gewoon koest houdt, dan heeft het niks te vrezen van NATO (zelfs nu ze genocide plegen in Oekraïne heeft Rusland niks van de NATO te vrezen).CarJunkyXL schreef op donderdag 14 april 2022 @ 10:56:
;@q-enf0rcer.1 en @technoaddict
Ging voornamelijk om de laatste alinea eigenlijk:
---
---
We zitten in de situatie van vandaag omdat Rusland zich ook bedreigt voelde door Oekraine .
Elke oorlog is een verschrikking. Naast elkaar zetten van de oorlog van Irak en Ukraine is niet om de oorlog in Ukraine te bagatelliseren, maar voor het besef dat een oorlog waar 'wij' ons nog niet zo lang geleden massaal achter hebben geschaard met vergelijkbare verschrikkingen gepaard is gegaan. Heel veel mensen hebben weggekeken en iets te gretig de argumenten omarmd waarmee de oorlog werd gerechtvaardigd en de verschrikkingen werden toegedekt.HEY_DUDE schreef op donderdag 14 april 2022 @ 10:45:
[...]
De tweede Golfoorlog was inderdaad volstrekt onder valse voorwendselen. En de shock and awe campagne waar deze werd ingeluid niet het beste wat het Westen gedaan heeft in termen van mensenrechten (zwak uitgedrukt) idem voor de misstanden in de Abu Graib gevangenis.
Echter gaat de zaken die je aanhaalt wel een beetje mank. Dat een discussie niet mogelijk is is wat anders dan dat je naar een Goelag wordt gestuurd om verder te discussiëren. In Amerika is en was altijd vrijheid van meningsuiting hierover. Ook de pers kon kritisch berichten en werd geen strobreed in de weg gelegd. In plaats van opgeheven.
Of het aantal burger doden overeenkomt weet ik niet. In Ukraine kennen we de aantallen nog niet. Steden zijn niet met de grond gelijk gemaakt en burgers waren geen doel op zich. Humanitaire konvooien werden niet beschoten. Er werden geen mensen gedeporteerd naar Amerika. Etc. Etc.
Het is maar net wat je naast elkaar wil zetten om de oorlog in Oekraïne minder verschrikkelijk te willen laten overkomen.
Denk dat de klap groter lijkt dan die in werkelijkheid was, als je goed kijkt zie je heel veel droog gras om de brug heen, dat heeft natuurlijk vlam gevat en is mooi zwart geworden.vso schreef op donderdag 14 april 2022 @ 10:30:
Zeg eens 10x de boot zinkt --> ik kan het sneller "blub blub" pfff die Moskva is oud nieuws![]()
Niemand heeft het nog over Kherson (en de bijbehorende filmpjes)
dat was immers een leuke lichtshow ..
[...]
[ Voor 23% gewijzigd door DoubleDutch op 14-04-2022 11:02 ]
Rusland heeft allang kernwapens in Oostzeeregio, zegt Litouwen
Dat Rusland dreigt om kernwapens op te stellen in de Oostzeeregio, als reactie op verdere NAVO-uitbreiding, is volgens Litouwen een loos dreigement. De minister van Defensie zegt dat het Russische leger allang kernwapens in de regio van de Baltische staten heeft.
Volgens de Litouwse minister Anusauskas liggen de nucleaire wapens opgeslagen in Kalingrad, een Russische enclave tussen NAVO-landen Polen en Litouwen. "De internationale gemeenschap en de landen in de regio zijn hiervan op de hoogte", zegt hij tegen landelijke media.
Was de Oostzee in het verleden kernwapenvrij dan?CarJunkyXL schreef op donderdag 14 april 2022 @ 10:51:
NOS.nl;
...
PSN
Met andere woorden: De Russen dreigde met loze woorden.Vorkie schreef op donderdag 14 april 2022 @ 11:00:
Discussie toch alweer klaar? Ze liggen er al...
https://nos.nl/liveblog/2...chip-zou-forse-dreun-zijn
[...]
7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020
Of neerkomende artillerie granaten hebben er een puinhoop van gemaakt.Bo0bz schreef op donderdag 14 april 2022 @ 11:02:
Zag zojuist dit filmpje van The Sun voorbij komen op YouTube waarin de journalist loopt door een eerder veroverde positie van de Russen. Hij laat in beeld geen dode russen zien. Wat mij opvalt is dat deze posities zo enorm vervuild zijn. Ik ben zelf geen militair maar de verschillende programma's/talkshows/deskundigen drammen, in ieder geval in Nederland, altijd op discipline. Weten waar je spullen zijn, zorgen dat alles netjes blijft zodat je in het heetst van de strijd niet valt over je eerder gemaakte lunch etc. Dit is gewoon pure puinzooi...
[YouTube: Rotting dead Russian soldiers found in trenches as Putin continues slaughter in east Ukraine]
Is de discipline in Rusland anders of zijn dit toch minder ervaren soldaten geweest?
Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua
Ja, toen ging Zweden nog over de flos. Maar ze konden het niet bewijzen dacht ik.YakuzA schreef op donderdag 14 april 2022 @ 11:01:
[...]
Was de Oostzee in het verleden kernwapenvrij dan?
Paar dagen/weken geleden vloog daar nog een vliegtuig met mogelijk kernwapens langs toch?
[ Voor 30% gewijzigd door DoubleDutch op 14-04-2022 11:45 ]
Noem dan ook even Guantanamo Bay, waar mensen zonder proces van over de hele wereld, worden opgesloten en vastgehouden voor jaren. Of een Edward Snowden en Julian Assange.HEY_DUDE schreef op donderdag 14 april 2022 @ 10:45:
Echter gaat de zaken die je aanhaalt wel een beetje mank. Dat een discussie niet mogelijk is is wat anders dan dat je naar een Goelag wordt gestuurd om verder te discussiëren. In Amerika is en was altijd vrijheid van meningsuiting hierover. Ook de pers kon kritisch berichten en werd geen strobreed in de weg gelegd. In plaats van opgeheven.
Want op grond van het oordeel dat je velt, zal er over je geoordeeld worden, en met de maat waarmee je meet, zal jou de maat genomen worden.
Precies. Dit is natuurlijk volkomen gratuit roepen vanaf de zijlijn. En niet toevallig precies wat z’n eigen achterban graag wil horen; Murica best en the Donald is de sterke leider die de rest van de wereld wel ff gaat uitleggen hoe het zit…HEY_DUDE schreef op donderdag 14 april 2022 @ 10:47:
[...]
Nee als president was het een notoire lafaard en nam hij geen enkele verantwoordelijkheid. Nu kan hij weer gratis roeptoetteren zonder consequenties. Maar we mogen in vedergeval onze handjes dichtknijpen dat Biden daar zit en niet Trump.
De ironie.....op "goede vrijdag" gaan we waarschijnlijk over de grens van 20k dode Russen heen....DoubleDutch schreef op donderdag 14 april 2022 @ 11:07:
14 April update.
+1 boot staat er nog niet op.
[Afbeelding]
Andere discipline dunkt me. In een topdown leger leg je soldaten niet uit wat het belang van hygiene, goed onderhouden spullen en een opgeruimd kamp is, dat doen ze omdat de officieren zeggen dat het moet.Bo0bz schreef op donderdag 14 april 2022 @ 11:02:
Zag zojuist dit filmpje van The Sun voorbij komen op YouTube waarin de journalist loopt door een eerder veroverde positie van de Russen. Hij laat in beeld geen dode russen zien. Wat mij opvalt is dat deze posities zo enorm vervuild zijn. Ik ben zelf geen militair maar de verschillende programma's/talkshows/deskundigen drammen, in ieder geval in Nederland, altijd op discipline. Weten waar je spullen zijn, zorgen dat alles netjes blijft zodat je in het heetst van de strijd niet valt over je eerder gemaakte lunch etc. Dit is gewoon pure puinzooi...
[YouTube: Rotting dead Russian soldiers found in trenches as Putin continues slaughter in east Ukraine]
Is de discipline in Rusland anders of zijn dit toch minder ervaren soldaten geweest?
Alleen de 'Moskou' is al +500dr.lowtune schreef op donderdag 14 april 2022 @ 11:10:
De ironie.....op "goede vrijdag" gaan we waarschijnlijk over de grens van 20k dode Russen heen....
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Dat is de hele crew. Ben benieuwd of we ooit horen hoeveel er omgekomen zijn. Aangezien er twee raketten ingeslagen zijn, gevolgd door een explosie van een magazijn, zal dat wel in de tientallen lopen.
Eigenlijk is zo'n overzicht nog niet eens zo duidelijk als je beseft dat een schip als de Moskva gewoon meerdere miljarden kost om te vervangen. Terwijl bijvoorbeeld die "Tankers" gewoon eenvoudige vrachtwagens zijn.DoubleDutch schreef op donderdag 14 april 2022 @ 11:07:
14 April update.
[Afbeelding]
die waren gered zeiden ze
btw het beruchte IT plaatje maar eens aangepastgws24 schreef op donderdag 14 april 2022 @ 01:32:
Bevestiging van russische zijde over de Moskva:
[Twitter]vertaling:
[De munitie ontplofte als gevolg van een brand op de Moskva-raketkruiser, zei het Russische ministerie van Defensie.
Het schip raakte zwaar beschadigd, de bemanning werd volledig geëvacueerd. De oorzaak van de brand wordt onderzocht, voegde de militaire afdeling eraan toe.]
[Twitter]
*wegens missende tekst vd tweet*
So if you put this through the MoD denial conversion table, this means the entire crew and the ship is at the bottom of the sea, along with a few rescue boats with them.
Tja vanalles
En de 510 crew op het schip minus 54 overlevenden (volgens onbevestigde berichten) = 456 extra personel verlorenDoubleDutch schreef op donderdag 14 april 2022 @ 11:07:
14 April update.
[Afbeelding]
Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.
Echt zo jammer dat hier geen beelden van zijn. En in tijden van oorlog leer je nu.nl wel kennen zeg. In plaats van breaking news items, Moskva duiden als vlaggenschip ipv "Russisch oorlogsschip beschadigd door raketten" krijg je vooral clickbait als "waarom Russische tanks zo makkelijk ontploffen"...Zewatanejo schreef op donderdag 14 april 2022 @ 11:18:
[...]
En de 510 crew op het schip minus 54 overlevenden (volgens onbevestigde berichten) = 456 extra personel verloren
Dat is het “officiële” verhaal. Maar natuurlijk niet de echte reden. Dus die hele argumentatie van Rusland heeft geen enkele waarde, als ze iets willen dan verzinnen ze gewoon een argument en doen ze het gewoon. Daarmee hebben ze ook keihard hun hand overspeeld denk ik, want of je nou wel of niet iets doet wat Rusland niet zint, het maakt uiteindelijk niets uit. Kun je het net zo goed wel doen, en direct goed.CarJunkyXL schreef op donderdag 14 april 2022 @ 10:56:
;@q-enf0rcer.1 en @technoaddict
Ging voornamelijk om de laatste alinea eigenlijk:
---
---
We zitten in de situatie van vandaag omdat Rusland zich ook bedreigt voelde door Oekraine .
Ik zit op de voorpagina van nu.nl al de hele ochtend tegen stroopwafels aan te kijken. Sowieso vreemde keuze's die nieuwsbedrijven soms maken met welk nieuws ze uitlichten op hun voorpagina's.CopyCatz schreef op donderdag 14 april 2022 @ 11:23:
[...]
Echt zo jammer dat hier geen beelden van zijn. En in tijden van oorlog leer je nu.nl wel kennen zeg. In plaats van breaking news items, Moskva duiden als vlaggenschip ipv "Russisch oorlogsschip beschadigd door raketten" krijg je vooral clickbait als "waarom Russische tanks zo makkelijk ontploffen"...
Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua
Miljarden? Het is de Gerald Ford niet.psy schreef op donderdag 14 april 2022 @ 11:15:
[...]
Eigenlijk is zo'n overzicht nog niet eens zo duidelijk als je beseft dat een schip als de Moskva gewoon meerdere miljarden kost om te vervangen. Terwijl bijvoorbeeld die "Tankers" gewoon eenvoudige vrachtwagens zijn.
Misschien krijgen we nog beelden, als er daadwerkelijk een TB2 rond het schip hing.CopyCatz schreef op donderdag 14 april 2022 @ 11:23:
[...]
Echt zo jammer dat hier geen beelden van zijn. En in tijden van oorlog leer je nu.nl wel kennen zeg. In plaats van breaking news items, Moskva duiden als vlaggenschip ipv "Russisch oorlogsschip beschadigd door raketten" krijg je vooral clickbait als "waarom Russische tanks zo makkelijk ontploffen"...
Over de onafgebouwde kruiser:
[ Voor 17% gewijzigd door psy op 14-04-2022 11:45 ]
Die kostte toch 12 miljard? Dan lijkt een miljard of meer om de Moskva te vervangen me geen gekke prijs.
Russian Defense Minister Sergei Shoigu with a massive heart attack ended up in intensive care. He's hooked up to life support machines. In addition, about 20 Russian generals were arrested.
This was announced by Russian-Israeli public figure, former co-owner of Yukos, Leonid Nevzlin.
Dit allemaal in het kader van: "Doelen behaald, Oekraine zwaar verzwakt, alles gaat goed".‘The commander of the Black Sea Fleet of the Russian Armed Forces, Admiral Igor Osipov, was arrested.’
Er lijkt een trend te ontstaan.Xtr3me4me schreef op donderdag 14 april 2022 @ 11:01:
[...]
Met andere woorden: De Russen dreigde met loze woorden.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq