HEY_DUDE schreef op donderdag 14 april 2022 @ 07:44:
[...]
De Russen incl de gewone burger zeiden tot een uur voor de invasie dat het leger oefeningen waren. Dat er een invasie zou komen was een westers hersenspinsel. Hoe konden wij dat ooit denk dat de Russen zo evil zouden zijn dat ze daar toe in staat zijn.
Poetin heeft ook al meer maals aangegeven waar hij vind dat de grens met Rusland zou liggen. In de propaganda shows is dit ook wel duidelijk. Dat er misschien wat verstandige Russen zouden zijn die het anders zien is niet echt een goede graadmeter voor de koers die gevaren moet worden. Eerst moet Poetin inbinden en terugtrekken uit Oekraïne.
Misschien moet je eens normaal leren lezen en reageren.
Je hoeft mijn post echt niet in het extreme door te trekken om daarmee een punt proberen te maken.
Het maakt je argumenten nogal zwak namelijk, als dat blijkbaar nodig is.
Dat Rusland propaganda gebruikt lijkt mij evident. Dat ze op een zeer grove manier mensenrechten schenden ook.
Daarmee is het niet nodig een vals beeld te schetsen. Misschien is Westerse propaganda daarvoor een te groot en zwaar begrip. Soit, ik neem dat woord terug omdat het insinueert dat we precies hetzelfde doen als Rusland, dat is natuurlijk niet zo.
Wat we wel doen is de gevaarzetting voor Baltische Staten overdrijven om een reactie goed te praten.
Wat mij betreft is dat overdrijven niet nodig, we kunnen ook nu, op basis van de huidige feiten, gewoon ingrijpen.
Mocht Rusland landen als Finland aanvallen, heeft dat een volstrekt ander doel dan Ukraine. Annexatie was het doel bij Ukraine, dat punt is Finland en Baltische Staten te ver voorbij. Ze staan te ver van Rusland af om nog te kunnen annexeren. Dat ziet de gemiddelde Rus ook in.
Is Poetin dan zo slim om deze landen nooit aan te vallen? Nee, maar we moeten in ons achterhoofd houden dat dit een heel ander doel zal hebben. Volgens Poetin zal een mogelijke aanval op Baltische Staten en Finland enkel een reactie, vergelding of waarschuwing zijn.
Dat is wezenlijk anders dan een invasie om het land te annexeren.
Dat verschil mogen we best aanbrengen en het is dus nergens voor nodig om ons bang te maken dat Rusland Finland en de Baltische Staten weer in wil nemen.
Dat is NIET de algemene tendens in Rusland. Waar dat bij Ukraine wél het geval is/was.
Dat is echt een wezenlijk verschil.
Daarnaast is het gewoon niet nodig om het argument ingrijpen extra kracht bij te zetten. We kunnen nu al lang ingrijpen op basis van de huidige onmenselijke situatie.