Sissors schreef op woensdag 6 april 2022 @ 14:58:
[...]
Nee dat weet ik niet. Hoe werken luchtdoelbatterijen niet? Ik snap die niet.
En als Rusland gaat terugschieten op luchtdoelbatterijen die wij op NATO grondgebied hebben staan wordt het toch een heeeeeel ander verhaal.
Friend & foo detectie, doelherkenning, etc. Ze schieten nu toch ook hun eigen toestellen niet uit de lucht?
Mijn probleem is dat het puur populisme aan het worden is. Elke keer worden weer de problemen van een no-fly zone aangegeven, en elke keer weer worden die gewoon genegeerd en wordt weer hetzelfde voorstel gedaan zonder uberhaupt op de problemen in te gaan.
Ok, dan zie ik dat als jouw generieke frustratie over dit thema.
Zeg je: We moeten zwaarder luchtdoel geschut aan Oekraïne leveren: Prima. Kan ik mij in vinden. Maar gaan we terug naar we moeten een no-fly-zone handhaven, dan zitten daar gewoon heel veel hele grote praktische problemen aan.
Ik denk dat je zelf blijft steken in de definitie die je hanteert voor nofly zone. Zoals ik al zei: Ukraine in staat stellen zelf te regelen met luchtafweer dat Rusland niet meer veilig kan vliegen boven Ukraine. Daar hebben ze in mijn beleving zelf ook het meeste aan.
Dan snap ik niet wat je wel wil veranderen. Je wil het niet verbieden dat ze het mogen zeggen, dus moeten ze gewoon ermee door mogen gaan?
‘Ukraine heeft zelf die kinderen verkracht en vermoord!’
Kamervoorzitter mute de spreker, verzoekt beweringen te onderbouwen met feiten en bij herhaling zonder onderbouwing volgt een schorsing.
En feiten komen niet van vage YT kanalen of Telegram maar onafhankelijke media en onderzoeken. Als men die niet wil erkennen doe je niet mee: dat is de waarheid die we erkennen en mee werken. En ja, dat is niet perfect, maar zelf kiezen welk verzinsel je aanspreekt en dat als waarheid poneren staat daar mijlenver vanaf. Snap niet waarom dat zo ingewikkeld is. Lukt hier op Tweakers ook.