De oorlog in Oekraïne - deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 107 ... 254 Laatste
Acties:
  • 1.982.929 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-05 23:31

dr.lowtune

Deugt niet

Xtr3me4me schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 14:20:
[...]

Niemand gaat kernbommen gooien :P

Waar ik naar refereerde was om het feit dat Poetin een Win moet hebben. Op welke plek, of waar dan ook in Oekranie. Defeat is not an option.
Hij kan het niet verkondigen thuis van, Rusland is verslagen. Ons machtige groot leger is verslagen. Die vernedering zal hij niet aangaan, linksom of rechtsom, dus heeft hij een Win nodig.
In het Noorden heeft hij al verloren, daarom het lul verhaal van, we gaan het oosten versterken. Maar als het oosten ook faalt, dan heb je eigenlijk naar maar 1 optie over.

Poetin moet een win hebben. Dus, ja. een TNB zie ik hem echt wel gebruiken op den duur. Want dit houd niemand lang vol. De kosten, de levens, de ongemotiveerde soldaten.
Ik ben benieuwd hoe die win voor Poetin er uit gaat zien. "ja, we hebben de Krim en Donbas, heeft ons wel 20k jonge mannen gekost, wat materieel en we kunnen nooit meer zaken doen met het westen en alles wordt heel veel duurder. Oja, ieder beschaafd land kotst ons uit, maar gelukkig hebben we onze Chinese broodrijstheren nog voor wie we nu mogen werken. Maar het was het echt waard hoor!".

En als hij heel Oekraïne heeft, dan zal het plaatje qua Russische positie op het wereldtoneel er denk ik niet heel anders uit zien.

Deze oorlog duurt te lang en kent teveel goed in beeld gebrachte wreedheden om geen enorme backlash op te leveren voor de Russen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:32
dr.lowtune schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 14:27:
[...]

Ik ben benieuwd hoe die win voor Poetin er uit gaat zien. "ja, we hebben de Krim en Donbas, heeft ons wel 20k jonge mannen gekost, wat materieel en we kunnen nooit meer zaken doen met het westen en alles wordt heel veel duurder. Oja, ieder beschaafd land kotst ons uit, maar gelukkig hebben we onze Chinese broodrijstheren nog voor wie we nu mogen werken. Maar het was het echt waard hoor!".

En als hij heel Oekraïne heeft, dan zal het plaatje qua Russische positie op het wereldtoneel er denk ik niet heel anders uit zien.

Deze oorlog duurt te lang en kent teveel goed in beeld gebrachte wreedheden om geen enorme backlash op te leveren voor de Russen.
Beetje naief. Poetin hoeft de waarheid (van die 20k dode Russen) toch niet te vertellen? Hij kan het verhaal toch zo mooi maken als hij wil?

Welkom in de wereld van de Alternate Facts, zoals die woordvoerster van Trump het zo "mooi" verwoordde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

hoevenpe schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 14:27:
[...]

Nee, hij moet voor 9 mei met een soort van overwinning thuiskomen.

Daarom is een overeenkomst hoe onrechtvaardig ook op termijn onvermijdelijk, zie geen van beide partijen definitief verslagen worden.
Wat was er op 9 mei ook alweer? Krijgt die klootzak dan eindelijk euthanasie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:27
Xtr3me4me schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 14:23:
[...]

Klopt, maar Nukes is niet iets dat je als bluf gaat nemen. Daarnaast hun Tsar Bomba alleen al, was effectief genoeg om te laten zien dat zij het ook kunnen.[...]
Konden. Dat ding is in 1961 afgegaan. Met de gemiddelde en enorm lage levensverwachting van Rusland zal het merendeel, zo niet alle, van de mensen die daar aan hebben gewerkt al het loodje hebben gelegd. Tel daar de enorme braindrain van de afgelopen decennia bij op, de corruptie die echt rampant is en ik verwacht dat ze een soortgelijk project niet meer kunnen volbrengen.

Nu wil je daar niet op gokken, maar ik acht de kans echt groter dat ze geen fatsoenlijk arsenaal meer hebben, dan wel. (Al is elke atoombom er 1 teveel voor in een oorlog).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaapstobbe
dr.lowtune schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 14:29:
[...]

Wat was er op 9 mei ook alweer? Krijgt die klootzak dan eindelijk euthanasie?
Dan vieren zij de bevrijding van Berlijn en de overwinning op de Nazis. Nogal belangrijk voor de Russen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

jaapstobbe schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 14:29:
[...]

Beetje naief. Poetin hoeft de waarheid (van die 20k dode Russen) toch niet te vertellen? Hij kan het verhaal toch zo mooi maken als hij wil?

Welkom in de wereld van de Alternate Facts, zoals die woordvoerster van Trump het zo "mooi" verwoordde.
Materieel en mensenlevens kan hij inderdaad onder het tapijt vegen. Maar alle andere Westerse pleziertjes die niet meer terugkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapstobbe
Caelorum schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 14:30:
[...]

Konden. Dat ding is in 1961 afgegaan. Met de gemiddelde en enorm lage levensverwachting van Rusland zal het merendeel, zo niet alle, van de mensen die daar aan hebben gewerkt al het loodje hebben gelegd. Tel daar de enorme braindrain van de afgelopen decennia bij op, de corruptie die echt rampant is en ik verwacht dat ze een soortgelijk project niet meer kunnen volbrengen.

Nu wil je daar niet op gokken, maar ik acht de kans echt groter dat ze geen fatsoenlijk arsenaal meer hebben, dan wel. (Al is elke atoombom er 1 teveel voor in een oorlog).
1 Waterstof bom alleen al is 10 miljoen+ doden. Het risico is te groot. Daarnaast zal er een wereldweide crisis zijn die zijn weerga niet kent. Dan kun je het wel vergeten voor je kinderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

jaapstobbe schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 14:29:
[...]

Precies, de gemiddelde Rus krijgt hier niks over te horen.

Ik heb Russische leerlingen die tot een maand geleden niet eens wisten dat er "spanningen" waren tussen Rusland en Oekraine, die wisten niks over Euromaidan, laat staan de rest van de gezellige geschiedenis tussen Rusland en Oekraine.

En dat zijn hoogopgeleide jongeren. De oudere generatie slikt alles als zoete koek, zie ik ook bij mijn Moldavische schoonouders.

"Er zijn geen Russen bij Tjernobyl, en als ze er wel zitten, is dat niet zo erg, want zo gevaarlijk is Tjernobyl niet"
dr.lowtune schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 14:31:
[...]

Materieel en mensenlevens kan hij inderdaad onder het tapijt vegen. Maar alle andere Westerse pleziertjes die niet meer terugkomen?
Komt omdat het imperialistische westen niet wil dat het geweldige Rusland beter is dan de fascisten in Europa. Ofzo.

Die man kan eigenlijk vanalles roepen, en de meerderheid gelooft hem wel.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

[...]

Hoeveel soldaten heeft hij nu al niet verloren en hoor je daar wat over? ook al zijn het 2 x zoveel, alles word gesust en stilgehouden. Mafia doet Mafia dingen.
En so what de westen hem uitkotst, hij had al een hekel aan het westen om te beginnen en daarbij gaat het om hem en zijn most trusty oligarchen om geld. Hoe meer hoe beter.

Hij is deze onzinnige oorlog begonnen, het loopt niet goed af maar hij zal niet het toneel afstappen voordat hij volledige controle heeft over de zwarte zee. Dus reken maar op dat Odessa het flink zal krijgen nog.

En nee, heb een hekel aan die man en aan deze onzinnige oorlog die niks anders dan leed en verdriet brengt. Maar als je een beetje de geschiedenis kent van deze man, sinds hij door jeltsin als PM werd aangewezen, dan kun je wel een beetje raden waar het naar toe gaat.
En als deze man ook nog eens faalt in het oosten en word terug gepushed, zoek je dekking maar. Bio wapen of TNB zal losgelaten worden om de mensen op hun knieën te krijgen

Immers is controle over de zwarte zee en super goed strategisch en economische punt voor Rusland. Hoop vooralsnog dat het niet gebeurt, maar na alle nieuws over beschuldigingen van biowapen labs en nuclaire bommen ondergronds lijkt meer op excuses wat hij later zou kunnen gebruiken.

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bulle bas
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
jaapstobbe schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 14:32:
[...]

1 Waterstof bom alleen al is 10 miljoen+ doden. Het risico is te groot. Daarnaast zal er een wereldweide crisis zijn die zijn weerga niet kent. Dan kun je het wel vergeten voor je kinderen.
offtopic:
Het probleem met een bom gooien is dat je er een terugkrijgt, en dat het dus niet zo slim is om dat te doen. Maar goed dat is allemaal voldoende besproken in het topic.

Let op richtlijn: Geen ongefundeerde speculaties over WW3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

https://twitter.com/qnazionale/status/1511275833314447366
Italy expels 30 Russian diplomats - Di Maio's announcement
We zitten al tegen de 100 diplomaten verspreid over de landen die mogen opzouten, zo ver ik begrijp zijn de ambassades nog niet gesloten alleen een hoop personeel is "exit".

Het feit dat Rusland niet reageert (wat ik wel zou verwachten) wordt dit dan geaccepteert hoe leg je dit uit dan ? Is dit een "krachtig" politiek wapen in de "economic war" of juist een statement tegen Oekraine ?

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
dr.lowtune schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 14:31:
[...]

Dat is de schuld van het boze Westen. Daarmee kan hij weer een gezamenlijk vijandbeeld scheppen om te bevolking onder de duim te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldgrumpy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16:01
Waaj schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 14:36:
[...]

Dat is de schuld van het boze Westen. Daarmee kan hij weer een gezamenlijk vijandbeeld scheppen om te bevolking onder de duim te houden.
En ondertussen zitten de rijke Russen in Dubai en Thailand aan hun cocktail te nippen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldgrumpy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ledog
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-05 00:51
oldgrumpy schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 14:21:
[...]

Dus jij gaat ervan uit dat Oekraine erin zal slagen om de Russen uit Oekraine te verdijven, inclusief de Krim
En denk jij dan echt dat Poetin dit gaat laten gebeuren?
Het is een van de mogelijke uitkomsten.
Zelfs de macht van Putin kent zijn grenzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:24
Klopt, maar Nukes is niet iets dat je als bluf gaat nemen. Daarnaast hun Tsar Bomba alleen al, was effectief genoeg om te laten zien dat zij het ook kunnen.
Tevens de Hypersonische raketten, iets wat het westen niet heeft, geeft ook kijk dat ze met sommige dingen wel verder zijn dan andere.
Mijn punt blijft staan dat we waarschijnlijk niet weten wat Rusland wel of niet heeft. En bijv. in geval van de hypersonische raketten hoeveel er überhaupt zijn. De meeste bronnen die hierover te vinden zijn, zijn van oorsprong Russische.
Da's wel heel dramatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
[...]
Het risico is inderdaad te groot, maar ik acht de kans nog steeds groter dat ze er geen meer inzetbaar hebben dan wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 57411

vso schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 14:36:
[...]

https://twitter.com/qnazionale/status/1511275833314447366

[...]

We zitten al tegen de 100 diplomaten verspreid over de landen die mogen opzouten, zo ver ik begrijp zijn de ambassades nog niet gesloten alleen een hoop personeel is "exit".

Het feit dat Rusland niet reageert (wat ik wel zou verwachten) wordt dit dan geaccepteert hoe leg je dit uit dan ? Is dit een "krachtig" politiek wapen in de "economic war" of juist een statement tegen Oekraine ?
Ik kan me zo voorstellen dat ze in Rusland op het moment zoveel op het bord hebben met het organiseren van reacties op "vijandige handelingen" en het nieuws uit Oekraïne dat er vertraging in de minder acute zaken sluipt. Of ze nu vandaag of over een weekje diplomaten het land uit knikkeren maakt ten slotte niet zo veel uit.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 57411 op 05-04-2022 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-05 10:22
Maar zouden er geen enkele familieleden/kennisen of frienden zich gaan afvragen waar de soldaten blijven?
Een aantal kan je nog verbergen, maar 20.000 + word toch wel erg lastig in mijn ogen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaapstobbe
Caelorum schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 14:42:
[...]

Het risico is inderdaad te groot, maar ik acht de kans nog steeds groter dat ze er geen meer inzetbaar hebben dan wel.
Dat denk je serieus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
DoubleDutch schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 14:44:
Maar zouden er geen enkele familieleden/kennisen of frienden zich gaan afvragen waar de soldaten blijven?
Een aantal kan je nog verbergen, maar 20.000 + word toch wel erg lastig in mijn ogen.
Heb je dat filmpje van laatst gezien met die interview van iemand van Committee of Soldiers' Mothers? Daar was er 1 die pas na een maand "ongerust" werd en vervolgens 0,0 wist van welk regiment die zoon eigenlijk zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Anders zou ik het niet neerzetten? Ik denk dat ze inderdaad de kunde en kennis ervoor niet meer hebben. Genoeg kennis van andere wapens waar je niet blij van wordt, dat wel, maar dit? Denk het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-05 23:19
En hoe denkt men dat te gaan doen?

Niet al te serieus nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDutch
Caelorum schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 14:47:
[...]

Heb je dat filmpje van laatst gezien met die interview van iemand van Committee of Soldiers' Mothers? Daar was er 1 die pas na een maand "ongerust" werd en vervolgens 0,0 wist van welk regiment die zoon eigenlijk zat.
Had ik ind gezien, maar is één voorbeeld, we hebben het over 20.000 +.
Dat kan toch niet onopgemerkt blijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Dat doen ze wel, alleen zijn alle organisaties die in Rusland contacten leggen tussen die moeders verboden.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

[...]

Klopt, maar Nukes is niet iets dat je als bluf gaat nemen. Daarnaast hun Tsar Bomba alleen al, was effectief genoeg om te laten zien dat zij het ook kunnen.
De Tsar Bomba is juist ultieme bluf. Dat ding is alleen ontwikkeld als brute force oplossing voor het gebrek aan precisie van hun toenmalige ICBM’s. Als een ICBM zomaar 1-2 kilometer mist dan heb je een hele zware bom nodig om een diepe bunker toch te verwoesten. Dat is ook de reden waarom de Amerikanen nooit zo’n debiel grote bom hebben gemaakt. Die konden een ICBM wel op het doel krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDutch
YakuzA schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 14:48:
[...]

Dat doen ze wel, alleen zijn alle organisaties die in Rusland contacten leggen tussen die moeders verboden.
Dus je zoon komt nooit meer thuis en je krijgt nooit te horen waar die is en of dier nog wel is. 🤐

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldgrumpy
autje schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 14:48:
[...]

En hoe denkt men dat te gaan doen?

Niet al te serieus nemen.
Dat men dit niet kan uitvoeren is 1 ding.
Het feit dat men zo denkt, is al even gevaarlijk en is veelzeggend

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

DoubleDutch schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 14:50:
[...]
Dus je zoon komt nooit meer thuis en je krijgt nooit te horen waar die is en of dier nog wel is. 🤐
Ja, dat is de makkelijkste manier voor de Russische overheid.
Zorgen voor geen bewijs, geen informatie en geen kennis bij je burgers.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
oldgrumpy schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 14:51:
[...]

Dat men dit niet kan uitvoeren is 1 ding.
Het feit dat men zo denkt, is al even gevaarlijk en is veelzeggend
Propaganda voor het thuisfront.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapstobbe
Caelorum schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 14:48:
[...]

Anders zou ik het niet neerzetten? Ik denk dat ze inderdaad de kunde en kennis ervoor niet meer hebben. Genoeg kennis van andere wapens waar je niet blij van wordt, dat wel, maar dit? Denk het niet.
Zo iets extreem belangrijks voor je nationale veiligheid wordt heus wel goed onderhouden en de kennis doorgegeven.

Wellicht hebben ze er "maar" 10 paraat ipv 6000 dan nog is het een sterk afschrikkingsmiddel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

downtime schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 14:49:
[...]

De Tsar Bomba is juist ultieme bluf. Dat ding is alleen ontwikkeld als brute force oplossing voor het gebrek aan precisie van hun toenmalige ICBM’s. Als een ICBM zomaar 1-2 kilometer mist dan heb je een hele zware bom nodig om een diepe bunker toch te verwoesten. Dat is ook de reden waarom de Amerikanen nooit zo’n debiel grote bom hebben gemaakt. Die konden een ICBM wel op het doel krijgen.
Ik zou me dan eens meer verdiepen in Project Poseidon van Rusland. Was ook op het nieuws zo'n jaartje terug. 200mt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Caelorum schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 14:42:
[...]

Ze kunnen ook nog steeds beter dan de Amerikanen mensen naar het ISS sturen, dus ik zou niet meteen de Russen afschrijven als dom volk, waar alle hoogopgeleiden vertrokken zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20:16

JoeZuCK

_Fonz > all.

DoubleDutch schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 14:48:
[...]

Had ik ind gezien, maar is één voorbeeld, we hebben het over 20.000 +.
Dat kan toch niet onopgemerkt blijven.
Je wilt niet weten hoe groot Rusland is en van welke uithoeken al die jongens worden opgeroepen. Geen haai die ernaar kraait in Rusland als een tiental jongeren dood zijn in Verweggistan en weer een plukje in Timboektoe.

Het is niet alsof de ene buuf tegen de ander kan zeggen; goh mijn zoon is nog niet terug van zijn militaire oefening. En de jouwe? Mobiliseren van die vrouwen is niet te doen. Hun stem wordt niet gehoord.

Die Russen halen die soldaten uit minderheidsgebieden. En heel veel wordt er in de doofpot gestopt. Veel families weten niet eens of hun zoon nou echt overleden is, omdat die Russen hun eigen manschappen gewoon op het slagveld laten liggen.

En veel van die families zijn zo arm dat de mannen in de familie eigenlijk geen keus hebben en in het leger gaan omdat ze dan nog enigszins een normaal inkomen kunnen verdienen. Sneuvelen op het slagveld is zo gewoon geworden voor die Russen dat ze nog liever de premies opstrijken van hun overleden zoon/man dan Putin gaan verwijten dat hij een zinloze oorlog is gestart. Het is een kwestie van overleven daar.

Waarom denk je dat er zoveel geloot wordt. Die gasten wanen zich in een speelgoedwinkel. Thuis hebben ze geen laptop of zelfs maar normale riolering. Wc potten kennen ze niet.

[ Voor 28% gewijzigd door JoeZuCK op 05-04-2022 15:02 ]

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:35
DoubleDutch schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 14:50:
[...]

Als je dat interview gezien hebt zoals je aangeeft snap ik je huidige verbazing niet helemaal. Volgens mij is die dame vrij duidelijk.

Overheid geeft geen f*ck, deelt niks, zegt niks. Iedereen die vragen blijft stellen wordt geïntimideerd en/of verboden, bevolking is niet meer bij machte om zich te organiseren… tja. Dan maakt het op een gegeven moment gewoon echt niet meer uit of er 20 of 40 duizend niet thuis komen.

[ Voor 8% gewijzigd door Charly op 05-04-2022 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J2S
  • Laatst online: 19:24

J2S

Xtr3me4me schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 14:56:
[...]

Ik zou me dan eens meer verdiepen in Project Poseidon van Rusland. Was ook op het nieuws zo'n jaartje terug. 200mt
Mwah, als je 200 megaton op Parijs gooit, gaat Moskou er ook meteen aan :p

Mijn systeempjes ||_|| 50D + grip || EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM; EF-S 17-55mm F/2.8 IS USM; EF 85mm F/1.8 USM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

JoeZuCK schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 14:58:
[...]
Die Russen halen die soldaten uit minderheidsgebieden. En heel veel wordt er in de doofpot gestopt. Veel families weten niet eens of hun zoon nou echt overleden is, omdat die Russen hun eigen manschappen gewoon op het slagveld laten liggen.
In de huidige oorlog verliezen ze ook veel van de elite VDV, die zitten wel iets meer in de 'gevestigde' orde in Rusland.
Maar voor hun wordt het meer als een 'heldendood' gebracht.
(had daar een aantal dagen geleden een BBC item over gepost hier)

PSN

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod

Eindelijk. Nu zullen we eens kijken of de Tsjechen genuked worden en als blijkt dat dat niet zo is, misschien kunnen we dan eens ophouden met bang zijn voor het sturen van zwaarder materieel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

J2S schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 14:58:
[...]

Project Poseidon was nooit bedoelt voor bovengronds. Het is een immens grote torpedo die op de bodem ergens in de diepe zee vaart en met zo'n langzame snelheid dat het niet detecteerbaar is door sonar of radar.

Het vaart ook alleen op de diepste punten, op het moment van aanval maakt dat ding een snelheid voorruit zo diep mogelijk en detoneert het.
YouTube: How the Secret Russian Tsunami Bomb Works

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:24
TASS zegt 2Mt. En TASS is Russische media die ik eerder zie overdrijven dan factor 100 zou onderschatten.

Edit: Bron: https://tass.com/defense/1004722

[ Voor 6% gewijzigd door TheBrut3 op 05-04-2022 15:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-05 04:06

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Het merendeel schijnt verspreid over het land en voornamelijk kleine steden te komen. Die luchtlandingstroepen (veredelde politie anabolen jongens) waren wel vrij hecht dus die vallen op als ze niet thuis komen.

Hoe zit het met de uitgezette diplomaten/spionnen? Tot op heden kwam er gewoon een nieuwe lading retour en speelt het spel weer verder.

Dat Rusland de genocide ontkent is niet vreemd. Dezelfde taktiek past China toe. Het westen roept de boom is groen, die landen roepen rood. Na genoeg blootstelling zijn er mensen die daadwerkelijk gaan twijfelen of de boom toch wel groen was. Ben alleen even de term voor deze techniek kwijt.

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20:16

JoeZuCK

_Fonz > all.

RoD schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 15:01:
[Embed]
Eindelijk. Nu zullen we eens kijken of de Tsjechen genuked worden en als blijkt dat dat niet zo is, misschien kunnen we dan eens ophouden met bang zijn voor het sturen van zwaarder materieel.
Ik zou dus als Oekraïner niet in die doodskisten willen rijden. De tank heeft zijn langste tijd wel gehad.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
downtime schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 14:49:
[...]

Dat is ook een manier om de geschiedenis uit te leggen :)

Helaas bestonden Amerikaanse ICBM's nog helemaal niet, daarom hadden ze ook Wikipedia: Operation Chrome Dome
Toen de Wikipedia: Tsar Bomba afging (30-10-1961) hadden de Amerikanen helemaal niks in te brengen tegen de Russen. En ook de Wikipedia: Ruimtewedloop liep toen nog niet echt op rolletjes bij de Amerikanen.

Alles >1980 is een beetje twijfelachtig, daar zit veel bluf bij. Maar daarvoor waren de Russen op z'n minst zo goed, maar soms ook gewoon beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

TheBrut3 schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 15:03:
[...]

TASS zegt 2Mt. En TASS is Russische media die ik eerder zie overdrijven dan factor 100 zou onderschatten.

Edit: Bron: https://tass.com/defense/1004722
Ja ene zegt 2mt en andere komen met 100mt. Ook al is het 2mt dat ding is een cobalt thermonuclair bomb. Viezer als dat zijn ze niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

JoeZuCK schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 15:05:
[...]

Ik zou dus als Oekraïner niet in die doodskisten willen rijden. De tank heeft zijn langste tijd wel gehad.
Tsja die luxe hebben ze niet. De Russen overigens ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Xtr3me4me schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 15:07:
[...]

Ja ene zegt 2mt en andere komen met 100mt. Ook al is het 2mt dat ding is een cobalt thermonuclair bomb. Viezer als dat zijn ze niet.
Het voordeel is dat er in NL weinig doelen zijn voor dergelijke wapens.... ow wacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

TheGhostInc schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 15:12:
[...]

Het voordeel is dat er in NL weinig doelen zijn voor dergelijke wapens.... ow wacht.
Poseidon is niet bedoelt voor land eh. Het is bedoelt om een mega tsunami te creëren en vermoedelijk tussen US en UK in van +/- 500 meter hoog en volledig radioactief.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

ik ga niet de hele twitter draad dumpen (maar er zijn er mee)

https://twitter.com/vonderleyen/status/1511321785123414020 < --draad start

ik zoek ondertussen een link met leesbare lijst dan per "tweet"
de twitter draad is blijkbare het behapbaarste dat ik zsm kan vinden

toevoeging:

https://www.consilium.eur...entalisation-of-migrants/
en
https://www.europa-nu.nl/...ckage_of?ctx=vhyzmvjd46xt

[ Voor 57% gewijzigd door vso op 05-04-2022 15:43 ]

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
J2S schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 14:58:
[...]

Lekkere argumentatie. Als je mijn buurjongen dood maakt, maak ik ook jouw dood. Dat verandert niks aan het feit dat je buurjongen dan dood is. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CousinBoneless
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19-05 21:45
[Embed]
Is Tjechie lid van NAVO? :|

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bulle bas
  • Niet online
Het aardige is dat Rusland lid is van het Partnership for Peace organisatie van de NATO, net als Oekraïne.
Dat houdt het volgende in:
The Partnership for Peace Framework Document presented six areas of cooperation, including:[14]

To ensure transparency in national defense proceedings and budgeting procedures;
To allow defense forces to be controlled through democratic methods;
Under the jurisdiction of the United Nations or the Conference for Security and Cooperation in Europe (CSCE), states need to retain their ability and preparedness to contribute in constitutional behavior and operations;
To enhance the ability for states to provide humanitarian missions such as peacekeeping and search and rescue as the main goal through building a cooperative militaristic relationship with NATO and other states involved;
To build forces that can work with members of the NATO in the long run;
To consult with and report to NATO if threats made to the security, territory or sovereignty of a participating state are detected.
Het grappige is dat Rusland eigenlijk de NATO op de hoogte moet stellen van alle dreigingen tav Oekraïne, dus ook elk bombardement wat men plant.

Rusland uit PfP wanneer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Yups. Na het einde van de Koude Oorlog sloten Tsjechië, Polen en Hongarije zich aan (12 maart 1999)

Daarnaast zit het tussen Duitsland, Slowakije en Polen in.

[ Voor 10% gewijzigd door Xtr3me4me op 05-04-2022 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J2S
  • Laatst online: 19:24

J2S

Z___Z schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 15:13:
[...]

Lekkere argumentatie. Als je mijn buurjongen dood maakt, maak ik ook jouw dood. Dat verandert niks aan het feit dat je buurjongen dan dood is. 8)7
Nee. De analogie is: als ik jou dood maak, maak ik mezelf ook dood.

Mijn systeempjes ||_|| 50D + grip || EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM; EF-S 17-55mm F/2.8 IS USM; EF 85mm F/1.8 USM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

JoeZuCK schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 15:05:
[...]
Ik vermoed dat dit materieel er minimaal net zo goed voor staat als het huidige Oekrainse materieel.
Ook nog oudere tanks die door de boeren van de Russen worden afgepakt worden gefixt/gecheckt en beschikbaar gesteld aan het Oekrainse leger?

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

RoD schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 15:12:
[...]

Tsja die luxe hebben ze niet. De Russen overigens ook niet.
Klopt, geen idee wat ze sturen, maar tenzij de Tjechen nog wat oude T-34's gevonden hebben, zal het niet ouder zijn dan waarmee Rusland rondrijdt.

En een tank is beter dan geen tank. Oekraine zou een stapel oude Leopard 1's ook prima kunnen gebruiken bijvoorbeeld. Zitten ook op ruwweg hetzelfde niveau als alles wat Rusland heeft, op de nieuwste T-80's na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

RobinHood schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 15:18:
[...]

Klopt, geen idee wat ze sturen, maar tenzij de Tjechen nog wat oude T-34's gevonden hebben, zal het niet ouder zijn dan waarmee Rusland rondrijdt.

En een tank is beter dan geen tank. Oekraine zou een stapel oude Leopard 1's ook prima kunnen gebruiken bijvoorbeeld. Zitten ook op ruwweg hetzelfde niveau als alles wat Rusland heeft, op de nieuwste T-80's na.
Daar bij ook nog de vraag: hebben de Russen iets wat op Javelins lijkt? Of blijft het bij "domme" RPG's?

Ook waar je die tanks inzet is natuurlijk een factor. Als je ze handig positioneert lijkt het me dat ze wat minder snel worden afgeslacht dan op de manier hoe de Russen het doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
[Embed]
Onbegrijpelijk dat jij (en de bijbehorende duimpjes) hier zo blij van worden. Onmogelijk om het niet persoonlijk te maken maar het is niet anders; je hebt je wel vaker zo opgesteld incl het narratief van 'wegkijken'

Ook jammer dat je dus iemand direct wegzet als bang als je het daar niet mee eens is. Jammer.

Nog even afgezien wat ze met die ouwe meuk moeten. Zou me niet verbazen als de NATO en/of EU ze terugfluiten net zolas met die MiG-deal die polen wilde doen.

natuurlijk is het de vraag wat het verschil is tussen anti-tankspul en dit soort wapentuig maar voor m'n gevoel is het toch ergens een grens over gaan over wat verstandig is om te doen qua hulp.

[ Voor 10% gewijzigd door RodeStabilo op 05-04-2022 15:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

dr.lowtune schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 15:20:
[...]

Daar bij ook nog de vraag: hebben de Russen iets wat op Javelins lijkt? Of blijft het bij "domme" RPG's?

Ook waar je die tanks inzet is natuurlijk een factor. Als je ze handig positioneert lijkt het me dat ze wat minder snel worden afgeslacht dan op de manier hoe de Russen het doen.
Het meeste zijn normale RPG's, ze hebben wel wat modernere anti-tank raketten, maar die lijken niet massaal beschikbaar te zijn vanwege de hoge kosten.

Nu is iets als een Leo 1 waarschijnlijk al gevoelig genoeg tegen een normaal anti-tankwapen, maar toch, het is nog steeds beter dan niets.
RodeStabilo schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 15:28:
[...]

Onbegrijpelijk dat jij (en de bijbehorende duimpjes) hier zo blij van worden. Onmogelijk om het niet persoonlijk te maken maar het is niet anders; je hebt je wel vaker zo opgesteld incl het narratief van 'wegkijken'

Ook jammer dat je dus iemand direct wegzet als bang als je het daar niet mee eens is. Jammer.

Nog even afgezien wat ze met die ouwe meuk moeten. Zou me niet verbazen als de NATO en/of EU ze terugfluiten net zolas met die MiG-deal die polen wilde doen.

natuurlijk is het de vraag wat het verschil is tussen anti-tankspul en dit soort wapentuig maar voor m'n gevoel is het toch ergens een grens over gaan over wat verstandig is om te doen qua hulp.
Waarom zouden we dan rouwig moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
RobinHood schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 15:31:

Ik volg je niet helemaal denk ik. Ik vind de toon van die post niet prettig. erg stemmingmakend. je bent naar een bangerd als je er geen voorstander van bent. de toon is gezet!

[ Voor 27% gewijzigd door RodeStabilo op 05-04-2022 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
[...]

Polen heeft ook groen licht om de MIGs te leveren, alleen durft Polen dit volgens mij niet zelf direct te doen ipv mogelijke represailles vanuit Rusland. Polen wilde het risico bij de Amerikanen neerleggen via een uitruil en daar heeft Amerika voor bedankt.

Anti-tank spul is veel effectiever tegen Poetin dan tanks zelf. Een stap maken op de escalatie ladder is wel gerechtvaardigd als je ziet in hoeverre de Russen zich als beesten hebben gedragen in Oekraïne. Het gebruik van kernwapens komt nog lang niet in zicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:39

Tijntje

Hello?!

RobinHood schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 15:31:

[...]

Omdat RodeStabilo wil voorkomen dat Rusland verder escaleert en ABC-wapens zal inzetten tegen de EU/NATO als reactie op wapen leveranties

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

[...]

Andersom vind ik het onbegrijpelijk dat jij niet wil dat we beter ons best doen om de Russen te stoppen en een heel duidelijk signaal geven dat we niet bang zijn.

Overigens denk ik dat we al te laat zijn hoor, ik maak me er vooral zorgen over dat, omdat we nu de kans niet gegrepen hebben, we over een aantal jaren tegen een actief door China geholpen Rusland moeten gaan vechten, een Rusland met meer (goed) getrainde manschappen en voorzien van deugdelijk materieel. Dat zal gepaard gaan met nog veel meer doden. Maar goed, ik hoop van harte dat ik ongelijk heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
dr.lowtune schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 15:36:
[...]

Andersom vind ik het onbegrijpelijk dat jij niet wil dat we beter ons best doen om de Russen te stoppen en een heel duidelijk signaal geven dat we niet bang zijn.
Het is geen makkeljke situatie, toegegeven. Maar het narratief van 'we kijken weg' begint me wel wat te irriteren. Hoeveel wapentuig is al niet die kant opgegaan (nog even afgezien van wat we horen in de media).

Boots on the ground gaat hem gewoon niet worden. Hoe lastig dat ook is voor Oekraine en hoe hard Zelensky er ook z'n best voor doet om dat toch voor elkaar te krijgen.

Dat maakt me nog geen Putin-lover als iemand dat soms denkt.
Tijntje schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 15:36:
[...]

Omdat RodeStabilo wil voorkomen dat Rusland verder escaleert en ABC-wapens zal inzetten tegen de EU/NATO als reactie op wapen leveranties
Precies. Maar dan ben ik maar een bangerd. Het zij zo.

[ Voor 17% gewijzigd door RodeStabilo op 05-04-2022 15:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
[...]

Overigens denk ik dat we al te laat zijn hoor, ik maak me er vooral zorgen over dat, omdat we nu de kans niet gegrepen hebben, we over een aantal jaren tegen een actief door China geholpen Rusland moeten gaan vechten, een Rusland met meer (goed) getrainde manschappen en voorzien van deugdelijk materieel. Dat zal gepaard gaan met nog veel meer doden. Maar goed, ik hoop van harte dat ik ongelijk heb.
Tenzij China echt massaal nieuw materieel naar Rusland gaat sturen, gaat Rusland nog heel lang nodig hebben om alleen al de verliezen die ze nu hebben geleden te compenseren.

En tja, ik vraag mij ook heel erg af of Oekraïne nou echt veel opschiet met die tanks. In principe heb ik ook geen problemen dat ze gestuurd worden, maar ben het wel eens met @RodeStabilo dat het hier wel heel goed verziekt wordt door de constante persoonlijke aanvallen tegen iedereen met een andere mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:31
[Embed]
Overigens hoeft daarin deels te doseren niet per se slecht te zijn.
We hebben ook maar beperkte hoeveelheden van die oud russische meuk die makkelijk voor hun te bedienen is. Dus zolang ze het qua personeel zelf moeten rooien, kun je wel alles aan hun kant van de grens zetten, dan is het wel ook gelijk een potentieel target voor vernietiging met bijvb raketten en ga je er wellicht sneller doorheen zonder dat je een deel effectief en wel hebt kunnen gebruiken.

(en tot nu toe lijkt zeer mobiel + antitank en air wapens strijden nog steeds aardig effectief, dus of min of meer spiegelen wat Rusland daar doet effectief gaat zijn betwijfel ik een beetje. Wellicht zijn APC's nog wel handiger om makkelijker het land te kunnen doorkruisen in grote getalen vanuit relatief veilig gebied naar
het front en vice versa)

Uiteraard zal altijd discutabel zijn wat op tijd is qua inzetten en het zou wel helpen als we in ieder geval het nodige politiek en militair al af handelen zodat het in ieder geval gereed is om de grens over te gaan.
(en er nog iets minder ruchtbaarheid over te geven wat en wanneer precies)

[ Voor 13% gewijzigd door gekkie op 05-04-2022 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

HEY_DUDE schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 15:35:
[...]
Anti-tank spul is veel effectiever tegen Poetin dan tanks zelf. Een stap maken op de escalatie ladder is wel gerechtvaardigd als je ziet in hoeverre de Russen zich als beesten hebben gedragen in Oekraïne. Het gebruik van kernwapens komt nog lang niet in zicht.
Klopt, de AT wapens zijn super effectief door hoe de Russische BTG's ingericht zijn.
De Russische BTG's hebben te weinig infanterie om effectief voorchecking te doen tegen kleine groepjes infanterie met AT wapens, terwijl ze wel vol gepompt zitten met Tanks, IFV, Mobiele artillerie etc.
Er zijn al een aantal voorbeelden geweest waar een 30 tot 60 man infanterie met AT wapens een BTG opmars kan lam leggen.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-05 07:49
RobinHood schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 15:18:
[...]

Ze krijgen T72's.

Volgens twitterbronnen de T72-M, dat is de exportversie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

RodeStabilo schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 15:39:
[...]

[...]
Ik zie je overigens zeker niet als Poetin-lover, we hebben er wel een aantal gezien in dit topic, maar die lijken gelukkig weer te zijn verdwenen.

Laten we "bangerd" dan ook maar nuanceren naar "iets voorzichtiger", terwijl ik juist denk dat we iets minder voorzichtig moeten zijn in deze situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

Sissors schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 15:40:
[...]

Tenzij China echt massaal nieuw materieel naar Rusland gaat sturen, gaat Rusland nog heel lang nodig hebben om alleen al de verliezen die ze nu hebben geleden te compenseren.

En tja, ik vraag mij ook heel erg af of Oekraïne nou echt veel opschiet met die tanks. In principe heb ik ook geen problemen dat ze gestuurd worden, maar ben het wel eens met @RodeStabilo dat het hier wel heel goed verziekt wordt door de constante persoonlijke aanvallen tegen iedereen met een andere mening.
Het ligt er volledig aan hoeveel voordeel China er denkt uit te kunnen halen. Als het voordeel groot genoeg is, dan zie ik ze met hun productiecapaciteit in korte tijd echt wel heel veel materiaal uit persen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulle bas
  • Niet online
[...]

Sja, angst kan verlammend werken.
offtopic:
Geef het tijd, ik meen dat ik een van de eerste haviken hier was maar sta daar echt niet (meer) alleen in. Er zijn er nu toch velen die de rekensom nog eens willen maken.

Geen enkel dreigement is uitgekomen, we zijn al over aardig wat rode lijnen van Putin gegaan. Wapenleveranties zouden een oorlogsverklaring zijn. :+ Putin escaleert graag, maar dan wel tegen weerloze tegenstanders. Burgers doodschieten die met de handen geboeid zijn, dat lukt wel. Niks veranderd de afgelopen 20 jaar.

De komende maand wordt interessant. Zoals al eerder aangehaald komt de dag van de schrootoptocht op het Rode Plein, en dan het zou het handig zijn voor Putin dat hij daar niet in gescheurde onderbroek op het podium staat. Het zou hilarisch zijn als tegen die tijd geen enkel offensief is gelukt. Ik verwacht een piek in Russische sterfgevallen, dat wordt oprukken onder het motto "whatever it takes".

Daarom: godspeed met die wapens.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:56
[...]

Het is geen makkeljke situatie, toegegeven. Maar het narratief van 'we kijken weg' begint me wel wat te irriteren. Hoeveel wapentuig is al niet die kant opgegaan (nog even afgezien van wat we horen in de media).

Boots on the ground gaat hem gewoon niet worden. Hoe lastig dat ook is voor Oekraine en hoe hard Zelensky er ook z'n best voor doet om dat toch voor elkaar te krijgen.

[...]
Deze aanpak heeft "ons" 70 jaar vrede opgeleverd. Dat lijken een aantal medetweakers te zijn vergeten.
Ik blijf me verbazen hoe makkelijk er over kernwapens (nukes: dan klinkt het minder gevaarlijk) wordt gesproken. Het is geen wedstrijd wie de grootste spierballen heeft, het is een keuze tussen slecht en heel slecht. Winnaars zijn er niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

[...]
Ik begrijp je standpunt en denk zeker niet dat je bang bent.
Zelf heb ik het gevoeld dat we ons zelf vleugellam maken door meteen uit te gaan van ABC-wapens als x of y doen.
Vanaf de start heeft Putin aangegeven dat als het westen, maar 1 vinger zou uitsteken aan hulp er een antwoord kwam van ongekende proporties. Dat is er ook niet geweest, hij weet ook dat een meerfrontenoorlog voor hem totaal niet te winnen is.
Bovendien zie ik China ook nog wel van hun support intrekken op dat moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:25

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

jan390 schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 15:52:
[...]

Deze aanpak heeft "ons" 70 jaar vrede opgeleverd. Dat lijken een aantal medetweakers te zijn vergeten.
Ik blijf me verbazen hoe makkelijk er over kernwapens (nukes: dan klinkt het minder gevaarlijk) wordt gesproken. Het is geen wedstrijd wie de grootste spierballen heeft, het is een keuze tussen slecht en heel slecht. Winnaars zijn er niet.
Welke aanpak precies?

die 70 jaar vrede lijkt inmiddels meer een emmertje dat volgelopen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gustaveau
  • Laatst online: 22:02
Xtr3me4me schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 15:01:
[...]

Project Poseidon was nooit bedoelt voor bovengronds. Het is een immens grote torpedo die op de bodem ergens in de diepe zee vaart en met zo'n langzame snelheid dat het niet detecteerbaar is door sonar of radar.

Het vaart ook alleen op de diepste punten, op het moment van aanval maakt dat ding een snelheid voorruit zo diep mogelijk en detoneert het.
YouTube: How the Secret Russian Tsunami Bomb Works
Dan geloof ik toch liever dit filmpje op Youtube, dat aangeeft dat indien de explosie diep genoeg is de waterdruk ervoor zal zorgen dat het effect van de explosie minimaal is.
https://www.youtube.com/watch?v=9tbxDgcv74c

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zewatanejo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:24

Zewatanejo

Fine Thanks!

Prosac schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 15:42:
[...]

Ze krijgen T72's.

Volgens twitterbronnen de T72-M, dat is de exportversie.
Wat mij betreft is dit allemaal symbolisch. De oorlog komt nu in een geheel andere fase en de nadruk in een andere regio. De Russen hebben in het oosten en het zuiden veel meer luchtoverwicht. Dat maar de UA veel minder effectief en ik ben bang dat ze snel veel terrein verliezen. Wat ze nodig hebben is luchtafweer en vliegtuigen. Pas dan kunnen ze die tanks een beetje effectief inzetten.

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
bulle bas schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 15:51:
De komende maand wordt interessant. Zoals al eerder aangehaald komt de dag van de schrootoptocht op het Rode Plein, en dan het zou het handig zijn voor Putin dat hij daar niet in gescheurde onderbroek op het podium staat. Het zou hilarisch zijn als tegen die tijd geen enkel offensief is gelukt. Ik verwacht een piek in Russische sterfgevallen, dat wordt oprukken onder het motto "whatever it takes".
Waarom zou je het als Putin niet aan kunnen grijpen om nog wat retoriek te verspreiden over iets als "verenigen om tegen de nazi te vechten, wederom bieden ze veel weerstand, maar we gaan slagen, zie wat er vandaag over het rode plein rolt, alle russen verenigt u voor deze strijd zoals onze voorvaderen dat deden en uiteindelijk zegenvierden ?"

Ik mis dus een beetje waarom het per se voor die parade gedaan zou moeten zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-05 11:47

boesOne

meuh

[...]

Een groot deel van die 70 jaar was koude oorlog met grote dreiging van beide zijden. Dat dreigen zijn we een beetje verleerd lijkt het.
Putin niet en we moeten zijn gedreig ook zien voor wat het is. Dreigen. Dat is iets anders dan doen.

Je kan imho net zo hard terug dreigen en rode lijnen trekken en op die manier de kaders scheppen waarin conventioneel ingrijpen geoorloofd is. Je moet niet de andere kant het ''dreignarratief'' laten bepalen en vervolgens je laten ringeloren.

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20-05 09:31

Sebazzz

3dp

[...]

Tsja, Rusland - en daarmee moet ik zeggen de regering - is goed voorbereid op een eventuele ernstige escalatie. Metro 2, Yamantau, en de dodemansknop*, als het allemaal klopt en en ook goed onderhouden is dan hebben ze wel de schaapjes op het droge.

Dat is dus:

1. Wikipedia: Metro-2 / https://www.unknownworld.co.uk/metro-2/ / https://listverse.com/202...s-secret-metro-2-railway/
2. Wikipedia: Mount Yamantau
3. Wikipedia: Dead Hand

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-05 11:57

mindcre8r

Tradepedia

[...]

Zo lust ik er ook 1, Putin is opzoek naar zijn LebensRaum zoals Adolf dat ook was voor zijn Russische bevolking volgens Russische waardes. hoe is dat bevallen destijds? kromme vergelijking? nee absoluut niet. Polen 1 september 1939 onderging hetzelfde lot als Oekraine nu. nee we vallen niet binnen, oh we doen het toch. nee we maken er niet veel dood, oh we doen het toch. Heel veel doden hadden toen voorkomen kunnen worden door ingrijpen, Duitsland werd er enkel maar sterker. Rusland zal na een winst in UA ook sterker zijn en meer durven in te zetten. Never Again my Ass.

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Zewatanejo schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 15:59:
[...]
De Russen hebben in het oosten en het zuiden veel meer luchtoverwicht.
Luchtoverwicht leken ze idd meer te hebben toen veel stingers/stugna nog in de regio Kyiv benodigd was.

De laatste dagen is er bijna elke dag wel weer aantal filmpjes van neergehaalde vliegtuigen/heli's in het oosten.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

YakuzA schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 15:41:
[...]

Klopt, de AT wapens zijn super effectief door hoe de Russische BTG's ingericht zijn.
De Russische BTG's hebben te weinig infanterie om effectief voorchecking te doen tegen kleine groepjes infanterie met AT wapens, terwijl ze wel vol gepompt zitten met Tanks, IFV, Mobiele artillerie etc.
Er zijn al een aantal voorbeelden geweest waar een 30 tot 60 man infanterie met AT wapens een BTG opmars kan lam leggen.
wat wel interessant is dat er nu gesproken word over "regeneratie" van BTG'seerste 2:20 min dat dit niet gaat werken.

Wat me opvalt is dat ook in de eerste maand vooral rusland "optrok" en nu in een "week" zie je dat (livemapua) de kaart in een rap(per) tempo minder rood word.

@RodeStabilo ik ben het met @dr.lowtune eens echter je bent nogal kort van stof versus de proza's (mooie stukjes tekst) die heel veel inzicht geven, maar dat ligt wellicht niet in lijn met je post gedrag (dit is geen + of - )

ik zou je eerder adviseren soms net iets meer uit te wijden.

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

[...]

[...]
Maar door welke bril zie je dat? Als het 'slechts' om de souvereiniteit van Oekraïne ging had ik je gelijk gegeven, maar dat is dus niet het geval.
[...]

Eerste waar ik aan denk is "welke vrede?" en "resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst".

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

gustaveau schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 15:56:
[...]

Dan geloof ik toch liever dit filmpje op Youtube, dat aangeeft dat indien de explosie diep genoeg is de waterdruk ervoor zal zorgen dat het effect van de explosie minimaal is.
https://www.youtube.com/watch?v=9tbxDgcv74c
Om een tsunami te krijgen met 2mt denk ik zelf ook niet dat het a la mariana trench diepte zal zijn, want dan voert dat ding zijn nut niet.
Ik denk dat het zal detoneren bij misschien +/- 2 a 3km diepte om het effect te geven wat het wilt geven.
Ach ik ben geen wetenschapper dus geen idee, weet alleen waarvoor het gemaakt is en dat alleen al is scary.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
De hele nucleaire gedachtegang komt er toch op neer dat je Putin er van verdenkt een suicidale gek te zijn?
Immers, voor hem persoonlijk is het beginnen van een nucleaire aanval tegen een NAVO-land hetzelfde als een pistool tegen zijn slaap zetten en de trekker over te halen.
Ik denk niet dat ie een suicidale gek is en dat "we" UA zodanig kunnen helpen zodat het wint.

En stel nu dat ie dat wel is..
Dan weerhoudt niets hem er van om over een x periode ook achter bijvoorbeeld de Baltische staten aan te gaan. Immers, suicidale gek en toch niets te verliezen. Wel of geen navo maakt in dat opzicht niets uit. Dan kun je er dus maar beter voor zorgen dat Ukraine hier wint en RU danig verzwakt zodat andere (navo landen) geen gevaar lopen in de toekomst, met alle mogelijke middelen. (exclusief NBC wapens uiteraard).

De enige reden om nu niet harder/beter te helpen is als je verwacht dat zodra UA de oorlog niet wint, RU het er bij zal laten. Dat is in tegenspraak met de lange speech van Putin zelf die hij daags voordat dit conflict begon gaf. Zover ik begreep is het uiteenvallen van de Sovjet-Unie zo ongeveer het ergste wat er in de laatste 100 jaar gebeurd is volgens die man, en moet die schande uitgewist worden.

(over de paralellen met het taalgebruik in nazi-Dld van 33 tot 39 met betrekking tot het verdrag van Versailles en Weimar-republiek zal ik niet eens beginnen)

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-05 07:49
Zewatanejo schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 15:59:
[...]

Wat mij betreft is dit allemaal symbolisch. De oorlog komt nu in een geheel andere fase en de nadruk in een andere regio. De Russen hebben in het oosten en het zuiden veel meer luchtoverwicht. Dat maar de UA veel minder effectief en ik ben bang dat ze snel veel terrein verliezen. Wat ze nodig hebben is luchtafweer en vliegtuigen. Pas dan kunnen ze die tanks een beetje effectief inzetten.
Dat is nog maar de vraag.. Het Oosten en rond Kharkiv is Rusland juist nauwelijk wat opgeschoten de laatste 40 dagen. Wat maakt dat ze nu ineens dan wel snel terrein zouden winnen?
Je kunt eventueel wel zeggen dat ze de troepen uit het noorden verplaatsen, maar dat kan Oekraine nu ook natuurlijk en het Oosten is veel meer ingericht op het defensief dan het noorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulle bas
  • Niet online
gekkie schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 15:59:
[...]

Waarom zou je het als Putin niet aan kunnen grijpen om nog wat retoriek te verspreiden over iets als "verenigen om tegen de nazi te vechten, wederom bieden ze veel weerstand, maar we gaan slagen, zie wat er vandaag over het rode plein rolt, alle russen verenigt u voor deze strijd zoals onze voorvaderen dat deden en uiteindelijk zegenvierden ?"

Ik mis dus een beetje waarom het per se voor die parade gedaan zou moeten zijn.
Als het verhaal niet beter is dan dat, wordt dat ook het verhaal. Maar dat is niet waar Putin voor gaat. Die is dan al maanden bezig en heeft niks in handen. Het past niet bij een sterke leider. Het imago wat op tv wordt voorgeschoteld is: wij zijn sterk, wij kunnen de hele wereld aan. Pundits maken het publiek duidelijk dat een overeenkomst met Oekraïne een afgang is en de ondergang van Rusland. Maw winnen, maar dat kan ook decennia kosten en dan heb je een Afghanistan-scenario. En dat was de ondergang van de Soviet-Unie. De vraag is nu hoe lang China dat overeind wil houden tegen welke prijs.

Er staat zoveel op het spel dat het moeilijk te verkopen is dat het allemaal een beetje tegenzit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20-05 09:31

Sebazzz

3dp

[...]

Misschien gaan ze er wel vanuit dat langzaam maar zeker de sancties worden opgeheven, beginnend met bedrijven zoals Nestlé die toch al terughoudend waren om hun verkoop in Rusland te stoppen. Daarnaast ook Putinisten zoals Orban in Hongarije interne druk op regeringen laten uitoefenen.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Tijntje schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 15:52:
[...]

Ik begrijp je standpunt en denk zeker niet dat je bang bent.
Zelf heb ik het gevoeld dat we ons zelf vleugellam maken door meteen uit te gaan van ABC-wapens als x of y doen.
Vanaf de start heeft Putin aangegeven dat als het westen, maar 1 vinger zou uitsteken aan hulp er een antwoord kwam van ongekende proporties. Dat is er ook niet geweest, hij weet ook dat een meerfrontenoorlog voor hem totaal niet te winnen is.
Bovendien zie ik China ook nog wel van hun support intrekken op dat moment.
Het verhaal gaat alleen verder dan kernwapens. Dat is natuurlijk het ultieme probleem, maar ook daarbuiten is de vraag tot hoever wij politieagent van de wereld moeten zijn. Volgens mij was de gemiddelde opinie hier ook ondertussen geworden dat dat gewoon niet moet gebeuren. En één nieuwe oorlog, en ja die is dichterbij, en ja ik voel mij daar ook meer bij 'verbonden', en meteen gaan we 180 graden draaien en moeten we het weer wel zijn.
En los van die vraag, laten we ook niet doen alsof Rusland niks conventioneels kan doen. Ja ze maken niet bepaald een goede beurt nu, maar ze hebben nog een hoop staan. Het is zo goed als onmogelijk om in te grijpen zonder doelen in Belarus/Rusland aan te vallen (eg S400s en raketbassisen daar). Denken dat Rusland niet terugschiet is gewoon niet realistisch.

Dat de één voorstander is van verder ingrijpen dan de ander is logisch. Ik wil ook niet niks doen, ik wil meer doen dan een gedeelte van de bevolking, en minder dan een ander gedeelte. Het zou mooi zijn als we het daar over konden hebben zonder continue de ander voor angsthaas uit te maken, te claimen dat we nu niks doen, te claimen dat we ervoor verantwoordelijk zijn doordat we niks doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:35
Als we dan toch parallellen met nazi Duitsland aan het trekken zijn. Misschien een idee om die berichten over wonderlijke Russische “wonderwapens” ook eens in dat licht te bekijken.

(Spoiler, Duitsland heeft er de oorlog niet mee gewonnen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
bulle bas schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 16:07:
[...]
Als het verhaal niet beter is dan dat, wordt dat ook het verhaal. Maar dat is niet waar Putin voor gaat. Die is dan al maanden bezig en heeft niks in handen. Het past niet bij een sterke leider. Het imago wat op tv wordt voorgeschoteld is: wij zijn sterk, wij kunnen de hele wereld aan.
Klopt, al waren de Nazi's ook niet op 1 dag door de Russen verslagen, dus volgens mij zijn er prima parallelen te trekken voor een wat langdurigere strijd. En zo doende de eigenlijke opzet publiek te vergeten (snel erin, ander regime, daarna land uithollen), dat is immers al lang onhaalbaar gebleken. Grootste overkoepelende thema is dat Nazi-verhaal, waar dus in mijn optiek genoeg mouwen aan te passen zijn (voor wie niet al te kritisch is of kan zijn).
Pundits maken het publiek duidelijk dat een overeenkomst met Oekraïne een afgang is en de ondergang van Rusland. Maw winnen, maar dat kan ook decennia kosten en dan heb je een Afghanistan-scenario. En dat was de ondergang van de Soviet-Unie. De vraag is nu hoe lang China dat overeind wil houden tegen welke prijs.
Dat zal ook weer afhankelijk zijn van wat wij (en de rest van de wereld die al spiegels en kraaltjes heeft gehad of in het vooruitzicht krijgt) gaan doen met China en de rollen die zij denkt te gaan kiezen op basis van de door hun ingeschatte voor en nadelen voor hun langjarige plannen.

Mijn huidige aanname zou zijn dat ze voorlopig het liefste Rusland nog als enigszins geloofwaardige bliksemafleider willen houden, tegelijkertijd zorgen dat ze er economisch voordeel uit halen tov de rest van de wereld en daar mee nog wat sneller zouden kunnen groeien als wereldmacht (zowel binnenlands als buitenlands).

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

Sissors schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 16:13:
[...]

Het verhaal gaat alleen verder dan kernwapens. Dat is natuurlijk het ultieme probleem, maar ook daarbuiten is de vraag tot hoever wij politieagent van de wereld moeten zijn. Volgens mij was de gemiddelde opinie hier ook ondertussen geworden dat dat gewoon niet moet gebeuren. En één nieuwe oorlog, en ja die is dichterbij, en ja ik voel mij daar ook meer bij 'verbonden', en meteen gaan we 180 graden draaien en moeten we het weer wel zijn.
En los van die vraag, laten we ook niet doen alsof Rusland niks conventioneels kan doen. Ja ze maken niet bepaald een goede beurt nu, maar ze hebben nog een hoop staan. Het is zo goed als onmogelijk om in te grijpen zonder doelen in Belarus/Rusland aan te vallen (eg S400s en raketbassisen daar). Denken dat Rusland niet terugschiet is gewoon niet realistisch.

Dat de één voorstander is van verder ingrijpen dan de ander is logisch. Ik wil ook niet niks doen, ik wil meer doen dan een gedeelte van de bevolking, en minder dan een ander gedeelte. Het zou mooi zijn als we het daar over konden hebben zonder continue de ander voor angsthaas uit te maken, te claimen dat we nu niks doen, te claimen dat we ervoor verantwoordelijk zijn doordat we niks doen.
Ik denk ook niet dat we zomaar boots on the grounds moeten toepassen, maar het zou goed zijn een aantal kaders te definiëren en die ook te handhaven.

We kunnen al starten Rusland officieel te waarschuwen dat schenden van EU- of NAVO-luchtruim direct wordt beantwoord met het neerhalen van die vliegtuigen, geen escorte meer terug.

We zouden ook veel meer de wapens moeten leveren waar Oekraïne om vraagt, nogmaals ik ben er niet bang voor dat Rusland dat aangrijpt om een offensief te starten tegen de EU of NAVO.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:55
Sissors schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 16:13:
[...]En los van die vraag, laten we ook niet doen alsof Rusland niks conventioneels kan doen. Ja ze maken niet bepaald een goede beurt nu, maar ze hebben nog een hoop staan.
Als ze nog zo'n hoop hebben staan, waarom hebben ze dat dan niet ingezet in de strijd rondom Kyiv?
Bovendien, ik heb satellietfoto's (ook hier) gezien van de 'strategische voorraad'. Er stonden inderdaad een hoop tanks. Maar zowat allemaal verroest (tenzij roodbruin de nieuwe camouflage kleur is), van de helft van de tanks was de loop verdwenen en een deel stond met alle luiken open regenwater te vangen. Dat mogen op papier dan wel tanks op voorraad zijn, maar die zijn gewoonweg niet inzetbaar.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
Tijntje schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 16:18:
[...]

Ik denk ook niet dat we zomaar boots on the grounds moeten toepassen, maar het zou goed zijn een aantal kaders te definiëren en die ook te handhaven.
Ik ben het volledig met je post eens.
Probleem alleen van bovenstaande is dat Biden helaas in het begin van dit conflict al wat zgn reverse red lines publiekelijk gedefinieerd heeft. Een grote strategische fout wat mij betreft. Hij heeft aangegeven wat de VS / NATO allemaal sowieso niet gingen doen mbt Oekraine.
Het niet doen is 1 ding, maar door daarover in het begin meteen duidelijk te zijn speel je Putin natuurlijk perfect in de kaart.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Apache4u schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 16:04:
De hele nucleaire gedachtegang komt er toch op neer dat je Putin er van verdenkt een suicidale gek te zijn?
Immers, voor hem persoonlijk is het beginnen van een nucleaire aanval tegen een NAVO-land hetzelfde als een pistool tegen zijn slaap zetten en de trekker over te halen.
Ik denk niet dat ie een suicidale gek is en dat "we" UA zodanig kunnen helpen zodat het wint.

En stel nu dat ie dat wel is..
Waarom denkt iedereen aan "het grootste wat we over de schutting kunnen mikken" ????

Hier met youtube link is 7dagen offensief dat wellicht waarschijnlijker is als het echt zo ver komt. (I hope not) dat vertelt dat ze gewoon kleinere nukes neer ploffen.

Ik zie eerder dat we als EU met de laarzen in de modder ten strijde trekken en Japan, USA, Australië en ?? zich "afzijdig" houden .. maar wel ondertussen blijven waarschuwen dat A.B.C wapens directe tegenoffensief oid betekend.

Doordat anderen zich weerhouden kunnen we over de grond als nog net zoals Oekraine nu doet de rest slopen. Belangrijk is dat we dan ook niet stoppen maar doorwalzen zodat herhaling binnen relatieve korte termijn niet mogelijk is.
nst6ldr schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 16:02:
Eerste waar ik aan denk is "welke vrede?"
Dat kan je 2 kanten op uitleggen, als optimist zeg ik ..zie wat je allemaal hebt in vergelijking <insert onderdrukt volk met rijke toplaag>, de pessimist zegt wellicht er word overal gevochten zelfs hier in NL (wellicht wijzend op crimineel volk)

Tja vanalles

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

[...]

Ik word er inderdaad blij van als we Oekraïne de tools geven waar ze om vragen. Dat je vindt dat het een grens over gaat terwijl Rusland in Oekraïne letterlijk genocide aan het plegen is, vind ik onbegrijpelijk.

Meer hiervan. Tanks, vliegtuigen, alles waar ze om vragen direct overhandigden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Yaksa schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 16:23:
[...]

Als ze nog zo'n hoop hebben staan, waarom hebben ze dat dan niet ingezet in de strijd rondom Kyiv?
Bovendien, ik heb satellietfoto's (ook hier) gezien van de 'strategische voorraad'. Er stonden inderdaad een hoop tanks. Maar zowat allemaal verroest (tenzij roodbruin de nieuwe camouflage kleur is), van de helft van de tanks was de loop verdwenen en een deel stond met alle luiken open regenwater te vangen. Dat mogen op papier dan wel tanks op voorraad zijn, maar die zijn gewoonweg niet inzetbaar.
Omdat ze nog wat reserve willen hebben? Omdat de hun onderzeeërs liever gebruiken om scheepvaartverkeer in de Noordzee aan te vallen dan ze nutteloos voor Oekraïne neer te leggen? Omdat ze geen zin hebben om al hun raketten in Kaliningrad te verplaatsen naar Oekraïne?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
RoD schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 16:33:
[...]

Ik word er inderdaad blij van als we Oekraïne de tools geven waar ze om vragen. Dat je vindt dat het een grens over gaat terwijl Rusland in Oekraïne letterlijk genocide aan het plegen is, vind ik onbegrijpelijk.

Meer hiervan. Tanks, vliegtuigen, alles waar ze om vragen direct overhandigden.
Lange afstandsraketten? Fregatten? Onze modernste tanks? F22s?

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
Dit kan natuurlijk heel goed iets anders zijn, dus een grote slag om de arm maar door de hele thread te lezen is wel duidelijk dat 1 helicopter-piloot het om de 1 of andere reden voor gezien heeft gehouden.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Sissors schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 16:35:
[...]

Lange afstandsraketten? Fregatten? Onze modernste tanks? F22s?
Ik heb het al eerder gezegd, laten we gewoon kijken waar Oekraïne om vraagt. Zij vechten tegen de Russen, dus kunnen prima inschatten waar ze behoefte aan hebben.
Pagina: 1 ... 107 ... 254 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Specifieke topic regels
• Geen ongefundeerde speculaties over WW3
• Geen gelukszoekers vs. vluchtelingen of vluchtelingen vs. huisvesting
• Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
• Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
• Geen propaganda talking points of desinformatie, check je bronnen.
• Hieronder vallen ook bijvoorbeeld de "afspraak" over NAVO lidmaatschap van Oost-Europese landen.
• Russische "media" zoals Russia Today (RT) is geen bron en is hier niet meer welkom.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
• Post s.v.p. vliegbewegingen in dit topic, het voegt weinig toe aan dit topic en is vaak alleen speculatief. Alleen als het echt relevant is, dan zien we graag een motivatie.

Andere topics
Verschillende fronten:
Het Krim front
Het Donbass front
Het Chernihiv-Charkiv front
Het Kyiv front

Verbreding en verdieping:
MH17: De weg richting daders en mogelijke berechting
Sancties tegen Rusland: actualiteit en achtergronden
[ZT] Russisch-Westerse verhoudingen deel 3
Wapensystemen en effectiviteit

Overig: