De oorlog in Oekraïne - deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 254 Laatste
Acties:
  • 1.986.101 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Whuzz schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 14:15:
[...]

Ik begrijp het, maar ik vind het moeilijk te verkroppen.
Men wil vrede en een eind aan het stijdende aantal doden. Maar als Rusland hier uit komt met "winst", in welke vorm dan ook... dan voelt dat erg oneerlijk/onterecht/wrang/... kan er niet echt woorden voor vinden.
Net BNR podcast met Peter Wijninga gehoord. Die zei dat Poetin als sterke leider naar zijn volk een verlies niet kan verkopen. Op de een of andere manier zal hij zonder gezichtsverlies moeten winnen, of intern van de troon gestoten worden (maar dan is het de vraag wat je er voor terugkrijgt). Een militair verlies zal niet snel gebeuren. Dan bombardeert hij in z'n woede liever alles plat.

Ik hoop dat Poetin ernstig ziek is, en dat dit de reden van zijn gedrag is. Ik hoop dat hij van de troon wordt gestoten, uitgeleverd wordt voor oorlogsmisdaden, en dat zijn vervanger wel democratie wil, wel een goede band met de buren, wel een goede band met de rest van de wereld. Maar dan moet eerst een Russische held opstaan.

Zelensky lijkt mij pragmatischer, maar ook hij moet de boodschap aan zijn volk kunnen verkopen.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomcatter_31
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21:47
Cid Highwind schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 14:30:
[...]

Wellicht vergezocht en cynisch, maar wanneer je als aggressor dusdanig onnauwkeurig bent met het raken van de beoogde doelen, dan klinkt het een stuk plausibeler wanneer je claimt het treffen van vluchtende mensen geen oorlogsmisdaad is, maar een ongelukje.
Goed punt, alleen niemand die het nog gelooft dat het ongelukken zijn. In Syrie maakten ze zich al schuldig aan carpet bombing van steden. Om vervolgens (onterecht) vol trots te roepen dat zij degenen waren die de strijd tegen IS gewonnen hebben. Bij voorgaande campagnes van Rusland kwam alleen niet de volle aandacht op hun misdaden te staan. Nu hebben ze met deze operatie de aandacht van heel de wereld naar zich toe getrokken en kijkt iedereen door een vergrootglas naar wat ze aan het doen zijn. Putin legt nu pijnlijk open en bloot hoe amateuristisch, incapabel en misdadig het Russische leger is. Als de berichten kloppen komen ze voorraden te kort, is moraal laag en lijden ze behoorlijk veel verliezen. Zelfs van hun moderne materieel, zoals hun SU30 en SU34 jagers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10:44
sugarlevi01 schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 14:01:
[...]

Interessant account dat het post. En interessant account dat wordt aangehaald. Hmzz....
Het account dat ontkent is idd vrij eurhm, bijzonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 10:23
hoevenpe schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 14:39:
Dit is toch een dingetje: China media openlijk aan Russische zijde...
[Embed]
Lees op Twitter eronder dat het om UA soldaten gaan. Dus wat is het, RU of UA?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-08 14:11
autje schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 14:39:
Zelf truien breien gaat nog eens heel groot worden.

Afhankelijkheid Russisch gas kan in één klap verdwijnen als we inleveren op comfort

Zie steeds meer van dit soort berichten. Inmasseren?
Als er inderdaad lege gebouwen worden verwarmd, lijkt me dat ongeacht de situatie wel verstandig om daarmee te stoppen als warmte niet nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snaggyheadshot
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19:52
bulle bas schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 13:04:
[...]

De discussie is eindeloos gevoerd, maar je accepteert soevereiniteit wel of niet.

....

Er valt daarom ook niks meer te begrijpen. Het punt is dat de andere partij soevereiniteit moet erkennen. En anders heb je de gebruikelijke respons, die past bij het mind frame van genoemde regimes
Dat ben ik 100% met je eens hoor. Laat dat duidelijk zijn. Maar: in je tweede alinea reageer je exact zoals nu veel Europese leiders reageren. Volledig te begrijpen, maar zonder begrip voor de tegenpartij gaat je diplomatie helemaal niks uit halen en is er nog maar één uitweg: escalatie. Het is een soort spagaat. Je kúnt dit moreel gezien niet accepteren, maar om hier uit te komen zal je wel begrip moeten opbrengen voor de situatie van de tegenpartij hoe wrang deze ook is. Althans dat is mijn mening.

Wat een rare wereld waar wij in leven 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:29
Brakius schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 14:46:
Russische. Oekraïners hebben gele banden om hun arm volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18:45
Dennis1812 schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 10:05:
[...]

De corridors werken ja. Richting Rusland. Ze lopen zo de bek van de leeuw in..
Nee hoor, dat was voorheen, er zijn nu ook corridors die verder Oekraïne inleiden

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snaggyheadshot
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19:52
Edit: dubbel per ongeluk.

[ Voor 96% gewijzigd door snaggyheadshot op 08-03-2022 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
[...]

witte armband = russen
rode armband = seperatisten

Geen UA leger zie ik in elk geval, die hebben geel of blauw meestal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:51
Tomcatter_31 schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 14:43:
[...]

Goed punt, alleen niemand die het nog gelooft dat het ongelukken zijn. In Syrie maakten ze zich al schuldig aan carpet bombing van steden. Om vervolgens (onterecht) vol trots te roepen dat zij degenen waren die de strijd tegen IS gewonnen hebben. Bij voorgaande campagnes van Rusland kwam alleen niet de volle aandacht op hun misdaden te staan. Nu hebben ze met deze operatie de aandacht van heel de wereld naar zich toe getrokken en kijkt iedereen door een vergrootglas naar wat ze aan het doen zijn. Putin legt nu pijnlijk open en bloot hoe amateuristisch, incapabel en misdadig het Russische leger is. Als de berichten kloppen komen ze voorraden te kort, is moraal laag en lijden ze behoorlijk veel verliezen. Zelfs van hun moderne materieel, zoals hun SU30 en SU34 jagers.
Klopt. Maar de enige geloofwaardigheid waar Poetin wat om geeft is die naar zichzelf. Nog niet eens in die naar z'n eigen volk toe. Zolang hij een excuus heeft, hoe slap en gefabriceerd dan ook, om aantijgingen van zich af te schudden, zal hij er spreekwoordelijk gezien geen nacht minder over slapen.

Niks is bewezen zolang je het geleverde bewijs structureel weerlegt als westerse propaganda en daar je eigen waarheid tegenover stelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:19
Interessant stukje met een vermoedelijk wat neutralere blik op de hele situatie (thehindu.com)

*knip*
Deel aub alleen relevante delen en doe je brontoetsing aub.

Hier wordt aangegeven dat het westen een probleem zag in de Eurasian Economic Union, de Russische versie van de EU. Oekraïne is essentieel voor het slagen van die EEU. De VS/EU zaten daar volgens dit schrijven niet op te wachten en hebben Oekraine gedwongen een harde keuze te maken tussen EU en Rusland. Er is toen gekozen voor een deal met Rusland waarop de bevolking in opstand kwam en deze meneer kon vertrekken.

Verder wordt er nog een link gelegd tussen de actie in de Krim en het voorkomen van pro democratie in Rusland. En ze komen met het punt dat de Krim de enige plek is die werkt in de winter voor de zwarte zee vloot waar het 'nieuwe' leiderschap in Oekraine , dit stamt uit 2016, over gezegd zou hebben dat ze dit zouden afsluiten.

Geeft best wat aanknopingspunten om eens uit te zoeken wat hiervan klopt.

[ Voor 82% gewijzigd door tweakduke op 08-03-2022 21:18 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
Shamalamadindon schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 14:37:
[...]

Krim is een no go voor Rusland om uit handen te geven. Betreffende de Donbas "republieken" is daar wellicht wel ruimte voor, maar ik twijfel of dat op lokaal niveau bij de separatisten ook is.
De grondstoffen -waar het waarschijnlijk om gaat- liggen in de Donbas maar niet in de bezette gebieden. Ik denk dat om die reden de strijd nooit is opgehouden. Militaire haven Sevastopol werd al aan Rusland geleased, de mensen in de Krim ontzien van water lijkt mij niet chique. Verder ligt het ook bij Lviv en voor de kust bij Odessa t/m de Krim. Kyiv heeft vooral symbolische en historische waarde, bovendien zitten daar de leiders.

Eerlijke referenda zou mooi zijn maar die weg is al bemodderd omdat Rusland er al oneerlijke referenda heeft gehouden.

Als Oekraïne die grondstoffen zou delven dan zouden wij niet meer afhankelijk zijn van Russisch gas. Dan heeft Poetin gigantisch minder inkomsten.

De tjeorie van de choke points ivm gebergte (tov NAVO grondtroepen) is vooral een hersenspinsel van Poetin. Wij willen immers Moskou of Rusland niet aanvallen. Hoogstens dat men democratische normen en waarden nastreeft. Voor Poetin en de oligarchen is dat bedreigend.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Rode armbanden, 'rebellen' dus.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prosac
NiGeLaToR schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 13:40:
[...]

Je hebt gelijk, thanks, blijkbaar zijn/waren dit Ukrainse tanks. Ik was in de war omdat ik een aantal berichten juist andersom had gezien waarbij Ukrainse militairen hetzelfde zeiden over Russische tanks.

Volgens mij kan ik er vanuit gaan dat beide kanten hun best doen de indruk te wekken dat materieel matig is. Of Ukraine gebruikt Russisch buitgemaakte tanks die al niet deugden ;) Zal een disclaimer bij m'n bericht toevoegen dat dit alles met een pot zout gezien moet worden.
Het is in elk geval opvallend dat na een week van Oekraiense berichten over verlaten tanks, slecht onderhoud, gratis brandstof, munitie e.d. ineens de pro-Russische delers ook met dergelijke berichten komen. Alles is gejat van de social media game van Oekraine.
Komen ze met bewijs dat tanks van Oekraine waren aan de hand van een scherfvest met een oekrains vlaggetje erop, maar nergens een totaalbeeld van de tank / het voertuig, ff inzoomen op wat interne dingen.

Ik twijfel wat ik mooiere propaganda vond, dat die raket in dat flatgebouw nooit Russisch kon zijn omdat Russische raketten andere rooksporen achter laten of het filmpje van door Oekrainers kapotgeschoten vluchtende burgers, waarbij mensen dood in een volledig ongeschonden auto lagen met superrood bloed dat tegen de zwaartekracht ingestroomd was. _O_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:06
Waaj schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 14:00:
[...]

Er ligt zelfs een Amerikaans plaats(je) op nog geen 4km van Rusland.
Sarah Palin zag Rusland vanuit haar huis, dus niks nieuws. ;)

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18:45
sdk1985 schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 14:52:
Interessant stukje met een vermoedelijk wat neutralere blik op de hele situatie (thehindu.com)

[...]

Hier wordt aangegeven dat het westen een probleem zag in de Eurasian Economic Union, de Russische versie van de EU. Oekraïne is essentieel voor het slagen van die EEU. De VS/EU zaten daar volgens dit schrijven niet op te wachten en hebben Oekraine gedwongen een harde keuze te maken tussen EU en Rusland. Er is toen gekozen voor een deal met Rusland waarop de bevolking in opstand kwam en deze meneer kon vertrekken.

Verder wordt er nog een link gelegd tussen de actie in de Krim en het voorkomen van pro democratie in Rusland. En ze komen met het punt dat de Krim de enige plek is die werkt in de winter voor de zwarte zee vloot waar het 'nieuwe' leiderschap in Oekraine , dit stamt uit 2016, over gezegd zou hebben dat ze dit zouden afsluiten.

Like serious? Het begint al dat ze stellen dat de inwoners van de Krim bij Rusland wilde horen……. Nog niet eens de helft stemde tegen de EU destijds, al waren ze van het complete land wel de regio met de minste voor stemmen….

Als het stuk al zo biased begint stop ik al met aandachtig lezen en skip ik door de tekst waarin met name een “aggressor” wordt aangewezen. Zo veel sjieke woorden, die zo veel stront vertegenwoordigen.

Autocratische geleide landen nemen steeds meer en meer toe, bovengenoemd stuk is er daar debet aan.

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
[...]

Als dit waar is:
To be fair, this guy has been following the Russian army for years. I still remember his coverage of Beslan school siege, where he ran into the school following the Russian special force
Zou ik zeggen move along, move along.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdk1985
jgj82 schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 14:39:
[...]

Wat wil je daarmee in Nederland? Doetutnie tegen ICBM's
Gaf je zelf niet eerder aan dat die The PAC-3 rakket dat wel kan? "The PAC-3 MSE is capable of intercepting longer-range theater ballistic missiles.".

Maar wat dacht je van een kruisraket tegenhouden bij de Rotterdamse haven. Als je dat plat legt heeft half Europa een logistiek én benzine/diesel probleem. Puur het feit dat je iets moeilijker maakt kan er al voor zorgen dat het voor de andere partij geen interessante optie meer is.

[ Voor 10% gewijzigd door sdk1985 op 08-03-2022 14:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomcatter_31
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21:47
Cid Highwind schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 14:51:
[...]

Klopt. Maar de enige geloofwaardigheid waar Poetin wat om geeft is die naar zichzelf. Nog niet eens in die naar z'n eigen volk toe. Zolang hij een excuus heeft, hoe slap en gefabriceerd dan ook, om aantijgingen van zich af te schudden, zal hij er spreekwoordelijk gezien geen nacht minder over slapen.

Niks is bewezen zolang je het geleverde bewijs structureel weerlegt als westerse propaganda en daar je eigen waarheid tegenover stelt.
Klopt en mee eens met wat je schrijft, zeker intern in Rusland. Alleen naar buiten toe wil Putin weer de glorie van het oude USSR doen herleven. Hij wil dat de USSR als supermacht gezien wordt. En op dat vlak is deze operatie ontzettend gefaald. Heel de wereld ziet nu pijnlijk duidelijk hoe belabberd het Russische leger is. Daarmee wil ik niet zeggen dat je Rusland als tegenstander niet serieus moet nemen, maar ze laten wel zien dat ze vandaag de dag allesbehalve een supermacht zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Norjee
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
autje schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 14:39:
Zelf truien breien gaat nog eens heel groot worden.

Afhankelijkheid Russisch gas kan in één klap verdwijnen als we inleveren op comfort

Zie steeds meer van dit soort berichten. Inmasseren?
Maar is dat niet waanzinnig optimistisch? Bovendien lijkt dit vooral een oplossing voor Nederland, terwijl de Europese afhankelijkheid veel groter is. In het energie topic vond ik de volgende link decorrespondent.nl: De ongemakkelijke waarheid: Europa heeft nú Gronings gas nodig (overigens strijkt dat artikel me een beetje tegen de haren in door wel heel opportuun te opperen dat de aardbeving schade die geclaimt wordt toch wel heel lastig toe te wijzen is aan de aardbevingen, dat narrative zat er al aan te komen, en dat juist de correspondent dit versterkt is op zijn zachts gezegd meh, waarme ik niet zeg gebuik geen Gronings gas, dat wel, het lijkt de de grootste/enige slag die we als EU, niet alleen NL, kunnen maken op korte termijn)

De EU is heel verenigd in het steunen van Oekraine, en dat is ook op dit moment het meest acute probleem, maar in de komende maanden zal er ook samenwerking moeten komen om die afhankelheid van Russisch gas behoorlijk te verlagen, en hoewel ik hoop dat het echt gaat lukken, verwacht ik toch dat het een lastig verhaal wordt zodra het besef komt dat we niet minder gas moeten gebruiken in NL omdat NL te veel importeerd, maar omdat land x in oost-europa dat doet.

[ Voor 34% gewijzigd door Norjee op 08-03-2022 15:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:18
Norjee schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 14:59:
[...]

Maar is dat niet waanzinnig optimistisch? Bovendien lijkt dit vooral een oplossing voor Nederland, terwijl de Eutopese afhankelijkheid veel groter is. In het energie topic vond ik de volgende link decorrespondent.nl: De ongemakkelijke waarheid: Europa heeft nú Gronings gas nodig

De EU is heel verenigd in het steunen van Oekraine, en dat is ook op dit moment het meest acute probleem, maar in de komende maanden zal er ook samenwerking moeten komen om die afhankelheid van Russisch gas behoorlijk te verlagen, en hoewel ik hoop dat het echt gaat lukken, verwacht ik toch dat het een lastig verhaal wordt zodra het besef komt dat we niet minder gas moeten gebruiken in NL omdat NL te veel importeerd, maar omdat land x in oost-europa dat doet.
Juist, Russisch gas afknijpen, Gronings gas duur verkopen, en een fatsoenlijk herstelfonds voor Groningen maken.

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
caspervc schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 15:02:
[...]

Juist, Russisch gas afknijpen, Gronings gas duur verkopen, en een fatsoenlijk herstelfonds voor Groningen maken.
Probleem is niet enkel een herstelfond, maar een plan maken wat je überhaupt met die grond gaat doen.

In de bigger picture zijn al die scheuren in huizen vervelend, maar als je op lange termijn doorgaat, wordt dat stuk grond onbewoonbaar.

anyway, ik denk dat dit een beetje off-topic gaat.

[ Voor 5% gewijzigd door B_FORCE op 08-03-2022 15:05 ]

One World Concepts

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• GeeEs
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19:09
De_Bastaard schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 13:28:
Ergens wel goed dat de Nederlandse boeren nu ook graan gaan verbouwen. Lijkt me prima wending om niet groenten te exporteren en vervolgens graan te importeren uit Oekraine.
Sowieso... Dat gesleep met spullen om vervolgens hetzelfde ergens goedkoper terug te kopen in het buitenland... Altijd bijzonder gevonden...

Vorig jaar moesten alle boeren ook nog het halve land door om op te komen voor hun bestaansrecht in NL
...
Het kan verkeren.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prodesk
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 09-03-2022
Norjee schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 14:59:
afhankelheid van Russisch gas behoorlijk te verlagen,
En wie gaat dat betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
wowly schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 14:57:
[...]

Like serious? Het begint al dat ze stellen dat de inwoners van de Krim bij Rusland wilde horen……. Nog niet eens de helft stemde tegen de EU destijds, al waren ze van het complete land wel de regio met de minste voor stemmen….
Zoals gezegd; het geeft aanknopingspunten om uit te zoeken waar de waarheid ligt. Als jij een bron hebt voor die bewering deel hem gerust.

Overigens werd 'hier' destijds min of meer hetzelfde gerapporteerd;
Direct na de bekendmaking van de eerste resultaten gingen pro-Russische bewoners van de Krim de straat op om feest te vieren. In de regionale hoofdstad Simferopol reden toeterende auto's in colonne door de straten.

Op het Leninplein hebben duizenden mensen zich verzameld met vlaggen van Rusland en de Krim. Op de gevel van het regeringsgebouw staat in groene letters de tekst 'Wij zijn thuis'.

Echt verrassend is de uitkomst van het referendum niet. De Krim is overwegend pro-Russisch. Van de naar schatting 2,5 miljoen inwoners van de Krim is 60 procent van Russische afkomst. Rusland heeft het schiereiland al onder controle sinds het land met een troepenmacht van tienduizenden soldaten binnenviel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:55
prodesk schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 15:07:
[...]
En wie gaat dat betalen?
Bovendien, wat is het alternatief? En van welk land worden we dan afhankelijk?

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
sdk1985 schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 14:57:
Maar wat dacht je van een kruisraket tegenhouden bij de Rotterdamse haven. Als je dat plat legt heeft half Europa een logistiek én benzine/diesel probleem. Puur het feit dat je iets moeilijker maakt kan er al voor zorgen dat het voor de andere partij geen interessante optie meer is.
'de Rotterdamse haven' ?
Wikipedia: Haven van Rotterdam

Dit zijn gebieden met een schaal die lastig is te bevatten. Een kruisraket beschadigd misschien een installatie (en dan is maar de vraag of dat zoveel schade is dat het echt iets doet, of dat de installatie vrij snel weer werkt).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
xzaz schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 15:08:
[...]Bovendien, wat is het alternatief? En van welk land worden we dan afhankelijk?
Het alternatief is leren om keuzes te maken. Als voorbeeld: Wat heb je liever in december: Een warme douche of een bosje rooie rozen?

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:20
[...]

NL is eigenlijk helemaal niet zo afhankelijk van Rusland. We halen al meer uit het Midden Oosten, Noorwegen en het VK.

Europees-breed zal het wel een uitdaging zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Jij, ik en alle andere burgers.
Als de overheid de rekening pakt is dat belastinggeld en als bedrijven de rekening krijgen dan komt dat (deels) weer bij de klanten terecht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Norjee
  • Niet online
[...]
En wie gaat dat betalen?
Niemand? Ok, ja natuurlijk zijn er kosten, maar kijk wat de gasprijs doet, minder afhankelijk is op lange termijn winst. Probleem is vooral de overbruggins periode (eerste naar andere bronnen van gas, daarna naar weinig-gas), vandaar ook dat ik hoop dat er een EU regeling/beweging komt zodat dit voor burgers behapbaar wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Laatst online: 18:58
B_FORCE schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 15:03:
[...]
Probleem is niet enkel een herstelfond, maar een plan maken wat je überhaupt met die grond gaat doen.

In de bigger picture zijn al die scheuren in huizen vervelend, maar als je op lange termijn doorgaat, wordt dat stuk grond onbewoonbaar.

anyway, ik denk dat dit een beetje off-topic gaat.
In welke zin zou dat "onbewoonbaar" zijn vast staan ?
Er wonen genoeg mensen in gebieden waarvan je denk ik zou kunnen betogen dat die er geologisch gezien wat extremere uitdagingen bij hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
Yaksa schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 15:11:
[...]

Het alternatief is leren om keuzes te maken. Als voorbeeld: Wat heb je liever in december: Een warme douche of een bosje rooie rozen?
Grappig dat je rozen neemt als voorbeeld. Er zijn in Nederland al heel wat rozenkwekers of weggegaan of verwarmen de kassen niet meer 's winters. Bron: mijn schoonvader is rozenkweker.

edit: Het kan al lang niet meer uit met de manier hoe ze in Afrika rozen kweken en welke bestrijdingsmiddelen ze daar mogen gebruiken.

[ Voor 13% gewijzigd door xzaz op 08-03-2022 15:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Norjee
  • Niet online
[...]

Lange termijn: minder gas, korte termijn: niet-rusland.Het moet nu toch duidelijk zijn dat afhankelijkheid van Rusland op geen enklele manier de EU helpt, ook economisch niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xzaz
Norjee schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 15:14:
[...]

Lange termijn: minder gas, korte termijn: niet-rusland.Het moet nu toch duidelijk zijn dat afhankelijkheid van Rusland alleen op geen enklele manier de EU helpt, ook economisch niet.
Maar als we minder gas gaan gebruiken wat is het alternatief? Je kan wel minder gas willen maar wat gaan we dan doen? Ergens moeten we onze energie vandaan halen?

Dit zegt ook genoeg
Het Russische ministerie van Defensie zegt dat er via die route nu 723 burgers geëvacueerd zijn. Onder hen zijn 576 Indiërs, zegt Rusland.

[ Voor 16% gewijzigd door xzaz op 08-03-2022 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0pe
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 06:22
sdk1985 schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 15:08:
[...]

Zoals gezegd; het geeft aanknopingspunten om uit te zoeken waar de waarheid ligt. Als jij een bron hebt voor die bewering deel hem gerust.

Overigens werd 'hier' destijds min of meer hetzelfde gerapporteerd;

[...]
Deze oorlog gaat al lang niet meer over de Krim? De Krim was al geannexeerd in 2014. Meningen daarover zijn verdeeld en het wordt vaak vergeten dat de Krim al een autonome republiek was binnen Oekraine.

Lees ook even de topicwarning:
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.

[ Voor 7% gewijzigd door n0pe op 08-03-2022 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:08
Norjee schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 15:14:
[...]

Lange termijn: minder gas, korte termijn: niet-rusland.Het moet nu toch duidelijk zijn dat afhankelijkheid van Rusland alleen op geen enklele manier de EU helpt, ook economisch niet.
Och in een mooie wereld zouden we elkaar gewoon kunnen helpen.
Wij zorgen voor welvaart in Rusland, hun leveren ons energie in gas en olie.
Maar its all about the money and power in this world.. :(

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:07
India is niet zo neutraal als je zou denken.
[...]

Ik kan geen bewijs voor de stelling dat er dwang vanuit de EU kwam vinden, zelfs geen vermelding buiten dit artikel.

Wel dat, zelfs in Simferopol, er meer mensen voor Oekraïne protesteerden, dan voor Rusland toentertijd: Wikipedia: 2014 pro-Russian unrest in Ukraine
Ik kan hier een bron vinden die zegt dat de lease van Sebastopol al in 2010 tot 2042 verlengt was, waarmee dit geen waarschijnlijk argument lijkt: https://www.primidi.com/s...ase_and_ownership_dispute
Niet veel, vrees ik.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• klaw
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14-09 14:03

[...]

Meh toch behoorlijk pro-Russisch
Crimea afscheiden van Rusland was een injustice in (1991) terwijl ze er zelf voor gestemd hadden.
Het westen zou bijv. protesten gemanipuleerd hebben.
Nog even op Neo nazi's gezocht staat er ook in. Niet de moeite waard om te lezen.

How to Beat Putin & The American Origins of Putin's Madness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gustaveau
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17:09
xzaz schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 15:15:
[...]

Maar als we minder gas gaan gebruiken wat is het alternatief? Je kan wel minder gas willen maar wat gaan we dan doen? Ergens moeten we onze energie vandaan halen?

Dit zegt ook genoeg

[...]
Die energietransitie moet maar even in de koelkast denk ik, om deze klap op te vangen van verminderde gas aanbod, zullen we tijdelijke terug moeten naar de ouderwetse manier van energieopwekken. Dus toch een langere periode Kolen/Kern energie binnen europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
gustaveau schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 15:21:
[...]

Die energietransitie moet maar even in de koelkast denk ik, om deze klap op te vangen van verminderde gas aanbod, zullen we tijdelijke terug moeten naar de ouderwetse manier van energieopwekken. Dus toch een langere periode Kolen/Kern energie binnen europa.
Ik denk niet dat Europa zich dat kan veroorloven. De Chinezen zijn druk bezig om in de wereld mijnen op te zetten voor unieke metalen. Maar goed dat gaat dit topic te buiten?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• gustaveau

[...]

Moskou binnen 425 KM van NAVO? Hoe dan? Oekraine is minsten 525 km verder weg en de Baltische staten (reeds NAVO lid) liggen op 600 km afstand.
Als men dit soort belangrijke data al fout heeft....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roxsman
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-09 00:59
[...]

Lange-termijnsvisie van Rusland. Laat maar stijgen die zeespiegel; heeft "Het Westen" meer last van dan Rusland :9

It's OK if you disagree with me, I can't force you to be right..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
[...]
En wie gaat dat betalen?
We betalen nu voor de invasie in Rusland, inclusief de schade die dat met zich meebrengt.
Die rekening valt binnenkort op de mat.

Ergens heb ik het idee dat we voordeliger uit zijn met ons geld op een andere manier te besteden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DVX73
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21:49
[...]

Denk juist dat hij eerder versneld kan worden.
Nu snel maatregelen nemen om minder gas te gaan verbruiken.
Wat je niet verbruik hoef je ook niet op te wekken.
De plannen voor groene energie kunnen mogelijk versneld worden uitgevoerd hierdoor.
Minder mensen die bezwaar aantekenen, groter politiek draagvlak.

Tenslotte als Rusland de kraan dichtdraait hebben we nog kolen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brent
Ewivis schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 15:15:
[...]

Och in een mooie wereld zouden we elkaar gewoon kunnen helpen.
Wij zorgen voor welvaart in Rusland, hun leveren ons energie in gas en olie.
Maar its all about the money and power in this world.. :(
Dat komt doordat niet-democratieën zoals Rusland nu eenmaal anders in elkaar steken. Kapitalisme zonder democratie is kapitalisme-kwadraat. De Russische staat is georganiseerd zoals de mafia, en daar is geen letter van overdreven. De mafia doet niet aan investeren, het doet aan uitpersen en afromen. Als het investeert, dan is dat in meer territorium, zodat er meer uit te persen en af te romen valt.

Het is fundamenteel dit te weten om te begrijpen waarom we niet zomaar welvaart voor olie en gas kunnen ruilen met Rusland. Russen worden precies zo welvarend gemaakt als het minimum waar de oligarchie mee weg weet te komen. Als er helemaal niemand meekeek, vanuit het Westen niet en Russen onderling niet, hadden Russen, net als in de goede ouwe tijd van Poetin, nauwelijks een korst om op de kauwen. Waarom zou je ze meer geven? Ze hebben toch geen keus te doen wat de oligarchie ze oplegt.

Het idee dat met welvaart democratie geïnduceerd wordt moeten we afschrijven, er zijn teveel tegenvoorbeelden van inmiddels. Democratie heeft meer nodig, en ik denk steeds meer dat dat een activistischer democratisch blok is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobalt
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-08 14:11
DVX73 schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 15:25:
[...]

Denk juist dat hij eerder versneld kan worden.
Nu snel maatregelen nemen om minder gas te gaan verbruiken.
Wat je niet verbruik hoef je ook niet op te wekken.
De plannen voor groene energie kunnen mogelijk versneld worden uitgevoerd hierdoor.
Minder mensen die bezwaar aantekenen, groter politiek draagvlak.

Rusland levert meer grondstoffen dan alleen gas. Nickel is 44% duurder geworden. https://markets.businessinsider.com/commodities/nickel-price Als het conflict niet beëindigd wordt, worden heel veel dingen duurder

[ Voor 4% gewijzigd door Cobalt op 08-03-2022 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 15:42

mindcre8r

Tradepedia

uhoh er is in minsk een militair doel in de hens. oorzaak nog onbekend.

Als ua soldaten hier de hand in hebben dan escaleert het de moeder. (wou wel erg ver in het land zijn)

Bears and Bulls

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:53

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

mindcre8r schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 15:32:

[Twitter]

Als ua soldaten hier de hand in hebben dan escaleert het de moeder. (wou wel erg ver in het land zijn)
En als Russische soldaten hier een hand in hebben, zullen UA soldaten hier alsnog wel de schuld van krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gustaveau
idd, false flag incoming in 3.2.1....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVX73
Cobalt schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 15:30:
[...]

Rusland levert meer grondstoffen dan alleen gas. Nickel is 44% duurder geworden. https://markets.businessinsider.com/commodities/nickel-price Als het conflict niet beëindigd wordt, worden heel veel dingen duurder
Klopr de graanprijzen zullen dit najaar ook gigantisch gaan stijgen, dat is een groter probleem voor de wereld dan de gasprijs.

In de media gaat het nu vooral over gas en olie.

Electronica gaat ook duurder worden op termijn, want Oekraine levert alle Neon aan ASML.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r
  • Laatst online: 08-09 15:42

mindcre8r

Tradepedia

MikeyMan schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 15:33:
[...]

En als Russische soldaten hier een hand in hebben, zullen UA soldaten hier alsnog wel de schuld van krijgen.
false flag. kans inderdaad.

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
DVX73 schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 15:25:
[...]

Kunnen die aardgas centrales uberhaupt kolen stoken? Ik tel er ruim 50 op aardgas; Wikipedia: Lijst van elektriciteitscentrales in Nederland .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20:04

Dazzler2120

FP ProMod
MikeyMan schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 15:33:
[...]

En als het binnenlandse "protesteerders/terroristen" zijn, dan zullen ze alsnog de UA soldaten de schuld van geven :+

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVX73
sdk1985 schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 15:34:
[...]

Kunnen die aardgas centrales uberhaupt kolen stoken? Ik tel er ruim 50 op aardgas; Wikipedia: Lijst van elektriciteitscentrales in Nederland .
De kolencentrales die we hebben mogen momenteel slechts tot 35% van hun maximale capaciteit draaien om de uitstoot van stikstof en co2 te beperken.

bron

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:23
mindcre8r schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 15:32:

[Twitter]

Gewoon brand.

[ Voor 20% gewijzigd door Nat-Water op 08-03-2022 15:38 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Prosac
sdk1985 schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 15:08:
[...]

[...]
Zo erg leefde de aansluiting bij Rusland voor de komst van de russische militairen op de Krim
On 26 February, near the Verkhovna Rada of Crimea building, 4,000–5,000 Crimean Tatars and supporters of the Euromaidan-Crimea movement faced 600–700 supporters of pro-Russian organizations and the Russian Unity Party. Supreme Council Chairman Vladimir Konstantinov said that the Crimean parliament would not consider separation from Ukraine, and that earlier reports that parliament would hold a debate on the matter were provocations
Het stuk gaat volledig voorbij aan het feit dat het referendum er pas kwam nadat er in het lokale parlement achter gesloten deuren met groene mannetjes met AK-47's erbij over gestemd werd om onafhankelijk worden, daarna kwam het referendum dat op geen enkele manier onafhankelijk te verifieren was.
JA, 60% van de bewoners is etnisch Rus, maar dat zegt niet dat ze allemaal pro-aansluiting zouden stemmen. Bovendien bleven veel etnische oekrainers en tartaren thuis uit angst.
Kijk ook maar naar dit stukje.
Whilst the "little green men" were occupying the Crimean parliament building, the parliament held an emergency session.It voted to terminate the Crimean government, and replace Prime Minister Anatolii Mohyliov with Sergey Aksyonov. Aksyonov belonged to the Russian Unity party, which received 4% of the vote in the last election.The parliament also voted to hold a referendum on greater autonomy set for 25 May. The troops had cut all of the building's communications, and took MPs' phones as they entered. No independent journalists were allowed inside the building while the votes were taking place. it is impossible to find out whether all the 64 members of the 100-member legislature who were registered as present at when the two decisions were voted on or whether someone else used the plastic voting cards of some of them" because due to the armed occupation of parliament it was unclear how many MPs were present.
Joh, dit zal echt allemaal superdemocratisch gegaan zijn. _O_
Donetsk People's Republic separatist Igor Girkin said in January 2015 that Crimean members of parliament were held at gunpoint, and were forced to support the annexation
Even over de betrouwbaarheid van Rusland
At a press conference on march 4, Russian president Vladimir Putin said that Russia had no plans to annex Crimea. Putin later acknowledged that he had ordered "work to bring Crimea back into Russia" as early as February
En dan het referendum zelf.
Official results reported about 95.5% of participating voters in Crimea (turnout was 83%) were in favour of seceding from Ukraine and joining Russia.The results of referendum were questioned; another report by Evgeny Bobrov, a member of the Russian President's Human Rights Council, suggested the official results were inflated and only 15% to 30% of Crimeans eligible to vote actually voted for the Russian option.

The means by which the referendum was conducted were widely criticised by foreign governments and in the Ukrainian and international press, with reports that anyone holding a Russian passport regardless of residency in Crimea was allowed to vote. OSCE refused to send observers to the referendum, stating that invitation should have come from an OSCE member state in question (i.e. Ukraine), rather than local authorities.Russia invited a group of observers from various European far-right political parties aligned with Putin, who stated the referendum was conducted in a free and fair manner
Nee, dat is indertijd allemaal heel netjes en betrouwbaar gegaan. _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvdBent
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13:46
[...]

oranje lintjes om de arm = russen

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Prosac
Niet te vertrouwen die Russen.

Mariupol:
Russia began an attack on Mariupol from the road meant to be used as a humanitarian corridor.
The road was prior cleared from mines and barbed wire to allow civilians to leave.
Dit is echt Syrie all over again. Toen de VN aan de Russen coordinaten gaf van ziekenhuizen zodat de Russische luchtmacht ze kon ontzien.
Waarna Rusland die rucksichtlos kapot bombardeerde :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
Er werden net in de kamer al vragen gesteld over die opmerking van hem over het lidmaatschap van de NAVO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

jaapstobbe schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 16:09:
[...]

Stel we moeten vluchten, waarheen dan?
Ik denk dat ik de kruipruimte maar in duik.. dan heb ik nog 25cm beton boven me :X Iets anders kan ik me ook niet bedenken.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prodesk
TheBrut3 schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 15:12:
[...]

Jij, ik en alle andere burgers.
Als de overheid de rekening pakt is dat belastinggeld en als bedrijven de rekening krijgen dan komt dat (deels) weer bij de klanten terecht.
Dan moet jij goed beseffen dat er ook grote groepen in Nederland zijn die al voor lange tijd in armoede leven en geen cent kunnen missen. Dan maar Rusland te vriend houden, soms heb je geen andere keuze.

Want nu offeren wij onze eigen onderklasse op die de energietransitie niet kunnen betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prodesk
Norjee schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 15:12:
[...]

Niemand? Ok, ja natuurlijk zijn er kosten, maar kijk wat de gasprijs doet, minder afhankelijk is op lange termijn winst. Probleem is vooral de overbruggins periode (eerste naar andere bronnen van gas, daarna naar weinig-gas), vandaar ook dat ik hoop dat er een EU regeling/beweging komt zodat dit voor burgers behapbaar wordt.
Voor niets gaat de zon op. De transitie kost enorm veel geld, iemand zal dat moeten betalen.

*knip*
Dat stokpaardje laten we op stal.

[ Voor 13% gewijzigd door tweakduke op 08-03-2022 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 22:26

Indoubt

Always be indoubt until sure

jaapstobbe schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 16:13:
[...]

OK, genoteerd. En hoelang dan?
12 jaar zou genoeg moeten zijn. :+

Er is eigenlijk niet een oplossing en al zeker geen eenvoudige

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Brent
prodesk schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 16:12:
[...]
Voor niets gaat de zon op. De transitie kost enorm veel geld, iemand zal dat moeten betalen.

*knip*
Ah, er ist wieder da. Nee, klimaat is geen onzin, en iets doen aan afhankelijkheid Russisch gas al helemaal niet. Ja, dat kost wat, en zoals ik al eerder voorstelde: we kunnen inkomsten op vermogen/bedrijfsinkomsten weer naar jaren 60 niveau omhoog krikken, noem het een war-tax, en dan hebben we het zo geregeld. Energie weer zien als zaak van nationale veiligheid en niet overlaten aan de markt is nog zo'n idee dat zou helpen.

[ Voor 11% gewijzigd door tweakduke op 08-03-2022 21:20 . Reden: Quote aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stroopwafels
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:24
Beste krater van die raketten...

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FNVdqxIWQAEa4li?format=jpg&name=medium

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:51

jgj82

Ja, maar = nee

jaapstobbe schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 16:13:
[...]

OK, genoteerd. En hoelang dan?
Daar kunnen we het best eens over hebben, maar wel hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Norjee
  • Niet online
prodesk schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 16:12:
[...]

Als jij een mooi inkomen hebt kun je wel wat missen maar genoeg mensen die moeten rondkomen van het minimumloon en hebben helemaal geen zin in die klimaatonzin.
In dit geval is het meer iemand zal er aan moeten verdienen. Het is niet voor niets dat ik hoop op ingrijpen van de EU, want idd vertrouwen op marktwerking = rekening bij lage en midden inkomens. Er zal dus een eerlijke verdeling moeten komen van die rekening (mind you in EU verband, niet enkel NL)

Edit: Het is in NL ook gelukt in enkele jaren over te schakelen op aardgas maar toen werden de kosten toch iets minder bij de burger gelegd, was er meer organisatie, dat is nu best weer mogelijk.

[ Voor 18% gewijzigd door Norjee op 08-03-2022 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

https://www.bloomberg.com...sian-oil-as-soon-as-today

Amerika stopt helemaal met Russische olie. In de EU komt er een plan zo snel mogelijk de afhankelijkheid te
verlagen.

https://www.nu.nl/economi...oer-van-russisch-gas.html

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Nu online
martwoutnl schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 15:58:
[...]Er werden net in de kamer al vragen gesteld over die opmerking van hem over het lidmaatschap van de NAVO.
Wie die vragen dan stelde lijkt me niet onbelangrijk.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:54
Het zou me niks verbazen als er plan was om Oekraïne ala DDR te maken. Gaat nu natuurlijk niet meer op na deze fail.

Dat was natuurlijk de perfecte bufferstaat.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Nu online
asing schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 16:34:
[...]We hebben een bepaalde energiebehoefte en die moet nu ergens anders vandaan komen. Dat geldt voor heel Europa.
Je kan beter zeggen: "We hadden een bepaalde energiebehoefte en die hebben we met z'n allen versneld af weten te bouwen ".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Shamalamadindon schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 16:38:
[...]

If true, zegt ook wat over de mens dat er een oorlog nodig is om een serieuze schop te geven.
Dat is eigenlijk altijd :X oorlog is ook een trigger tot groei.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• martwoutnl

Salvini was aan de grens van Polen en Oekraïne. De lokale burgemeester gaf even aan dat hij jaren terug een shirt van Poetin droeg in het Europees parlement en weigert zodoende samen met Salvini te gaan. In de link zie je het filmpje van het moment.

[ Voor 7% gewijzigd door martwoutnl op 08-03-2022 16:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martwoutnl

Journalist BNR.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Nu online

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

@martwoutnl Rutte zegt in EU verband doorgaans het tegenovergestelde dan wat hij intern verkondigt.

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martwoutnl
Proton_ schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 17:04:
@martwoutnl Rutte zegt in EU verband doorgaans het tegenovergestelde dan wat hij intern verkondigt.
Alleen is het beloven van NAVO-lidmaatschap nu wel een precaire beslissing. Dan gooi je echt olie op het vuur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheBrut3
De update van de situatie/progressie.

Verslag in de NY Times. Hierin wordt overigens duidelijk aangegeven dat Oekraïne ook verliezen kent.
In mijn ogen overigens ook een strategische blunder dat je vlak bij de Krim gaat trainen als je vanuit Amerika een waarschuwing hebt gehad over de verzameling van troepen en een aankomende inval.
https://www.nytimes.com/2...eats-russia-mykolaiv.html

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
NiGeLaToR schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 16:57:
[...]

En het mooie is: dit moest toch. Dan maar even door de zure appel heen. De grap met verduurzaming is dat het zichzelf terugverdient, dus dat het nu even inhakt op de schatkist maakt niet zoveel uit - als de energiebehoefte daalt en we meer uit duurzame bron halen reguleert het op middellange termijn de energieprijs ook meteen.
Uiteraard moest dit, maar het idee was om dit over 30 jaar te spreiden zodat niemand de pijn voelt. En zo zien wij maar weer, als de wil er is kan het roer snel omgegooid worden.

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

XWB schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 17:26:
[...]

Uiteraard moest dit, maar het idee was om dit over 30 jaar te spreiden zodat niemand de pijn voelt. En zo zien wij maar weer, als de wilnoodzaak er is gevoeld wordt kan het roer snel omgegooid worden.
Klimaat verandering is helaas gewoon ondergeschikt aan de economie, nu het echt geld kost ipv een verloren toekomst voor toekomstige generaties kan het inderdaad wel. En ook al vallen we even deels terug op kolen, dit is op lange termijn een goede zaak voor het klimaat hoop en denk ik.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Laatst online: 20:27
XWB schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 17:26:
[...]

Uiteraard moest dit, maar het idee was om dit over 30 jaar te spreiden zodat niemand de pijn voelt. En zo zien wij maar weer, als de wil er is kan het roer snel omgegooid worden.
Never let a good crisis go to waste. Ik ben er zelf al wat langer mee bezig (jaar of 10) en verbaasd over mensen die de nieuwe energieprijzen (pre-oorlog) al hoog vonden. Ik ga van 20 naar 30 euro per maand, gun ik iedereen.

Denk alleen wel dat zodra de oorlog van de voorpagina's verdwijnt de wil om te veranderen net zo snel verdwijnt. Ook zal de roep om 'toch maar weer wat gas te kopen' toenemen. De persoonlijke impact van 'even van gas af' is enorm, dus het is een dillema.

Het kan overigens nog mooier worden als Putin gaat eisen dat we zijn dino-sap-en-gas blijven kopen zodat hij Ukraine niet nodig heeft om rond te komen. Kijken wanneer zoiets op tafel komt.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:54
Situatie rond Mariopol

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OaQ69uzF4UL838fkyA0GD8ywqvI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/mSXUwmgkMjxEEpELnRx7mvnc.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
jgj82 schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 16:05:
[...]

TBM -/- ICBM. En ga er maar van uit dat als Rotterdam het doel is dat met de grote jongens gaat gebeuren. Die stop je niet met het Patriot wapensysteem. Die kruisraketten zullen dan vanaf zee of vanuit een vliegtuig gelanceerd moeten worden om Rotterdam überhaupt te halen. Te veel mogelijkheden om onderschept te worden.
Wanneer je een punt wil maken zonder de wereld te eindigen kun je een conventionele 'waarschuwing' proberen. Vanaf een duikboot een tiental raketten lanceren behoort tot de mogelijkheden. Range van een km of duizend dus je hoeft de haven niet in te sluipen met je duikboot. Daar niet op anticiperen lijkt mij wat naïef. Als je de oost front versterkt dan moet je ook de Noordzee in de gaten houden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NiGeLaToR

Je zou hier een vorm van communisme met een oligarchse inslag in kunnen zien.

Andere kant: als het om primaire levensbehoeftes gaat is er wellicht weinig keus.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

NiGeLaToR schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 17:49:
[Embed]

Andere kant: als het om primaire levensbehoeftes gaat is er wellicht weinig keus.
Het is zowel oligargisch (oppertunistisch) als wellicht noodzaak voor Putin om de mensen te voeden omdat hij anders helemaal nul draagvlak zal hebben.
Met communisme heeft het niets van doen, maar dat heeft nooit ergens gewerkt, wellicht in de zorg in Cuba een klein beetje.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
franssie schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 17:52:
[...]

Het is zowel oligargisch (oppertunistisch) als wellicht noodzaak voor Putin om de mensen te voeden omdat hij anders helemaal nul draagvlak zal hebben.
Met communisme heeft het niets van doen, maar dat heeft nooit ergens gewerkt, wellicht in de zorg in Cuba een klein beetje.
Het ligt aan de marketeer in het Kremlin hoe ze het gaan noemen wellicht :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:51

jgj82

Ja, maar = nee

sdk1985 schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 17:47:
[...]

Wanneer je een punt wil maken zonder de wereld te eindigen kun je een conventionele 'waarschuwing' proberen. Vanaf een duikboot een tiental raketten lanceren behoort tot de mogelijkheden. Range van een km of duizend dus je hoeft de haven niet in te sluipen met je duikboot. Daar niet op anticiperen lijkt mij wat naïef. Als je de oost front versterkt dan moet je ook de Noordzee in de gaten houden.
Eens. Het nut ontgaat me alleen. Onmiddellijke artikel 5 trigger waarna z'n 60 kilometer colonne samen met z'n S-400 wapensystemen in Wit-Rusland vier uur later in smeulende puinhopen veranderd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stroopwafels
NiGeLaToR schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 17:49:
[Embed]

In a statement published on Monday evening on the United Russia website, the secretary of the ruling party's general council Andrei Turchak said that shutting operations was a "war" against the citizens of Russia
SelfAwareWolves...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17:07

JoeZuCK

_Fonz > all.

Wat ik mij afvraag.. Rusland heeft een staakt het vuren voorgesteld dat gisteren en vandaag redelijk werd uitgevoerd voor bepaalde steden als Sumy en Marioupol. Specifiek dus voor een 5 tal steden. Ik ben bang dat ze dus helemaal los gaan en deze steden met de grond gelijk gaan maken en dus later kunnen zeggen; we hebben de burgers kans gegeven om te vertrekken.

Wat ik mij ook afvraag. Stel x miljoen mensen vanuit omtrek Kyiv zouden in de straten van Kyiv gaan liggen. Zou Putin voor de hele wereld dan nog het lef hebben om de stad helemaal kapot te bombarderen? Of stel 100.000 mensen staan op de enige brug die toegang geeft tot Kyiv en nog niet kapot is, zouden die Russen dan het lef hebben om al die mensen neer te maaien of er grofweg met de tank overheen te rijden. Dat zou toch heel surreal zijn?

Mensen durven natuurlijk niet, maar als massa kun je het verschil echt wel maken.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stroopwafels
JoeZuCK schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 18:18:
Wat ik mij afvraag.. Rusland heeft een staakt het vuren voorgesteld dat gisteren en vandaag redelijk werd uitgevoerd voor bepaalde steden als Sumy en Marioupol. Specifiek dus voor een 5 tal steden. Ik ben bang dat ze dus helemaal los gaan en deze steden met de grond gelijk gaan maken en dus later kunnen zeggen; we hebben de burgers kans gegeven om te vertrekken.

Wat ik mij ook afvraag. Stel x miljoen mensen vanuit omtrek Kyiv zouden in de straten van Kyiv gaan liggen. Zou Putin voor de hele wereld dan nog het lef hebben om de stad helemaal kapot te bombarderen? Of stel 100.000 mensen staan op de enige brug die toegang geeft tot Kyiv en nog niet kapot is, zouden die Russen dan het lef hebben om al die mensen neer te maaien of er grofweg met de tank overheen te rijden. Dat zou toch heel surreal zijn?

Mensen durven natuurlijk niet, maar als massa kun je het verschil echt wel maken.
Ik heb erg extreme beelden voorbij zien komen op Twitter en Reddit en kan je zeggen dat er genoeg gebrainwashte klootzakken aan de kant van Rusland zitten die dat graag doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloody
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:34

bloody

0.000 KB!!

Putin zelf heeft daar vast geen moeite mee.
Dan komt het neer op de 'gewone' soldaat om daar in mee te gaan of te weigeren denk ik.
Maar goed; whataboutism eigenlijk :)

nope

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09 17:18

Heb beelden gezien dat dit gewoon gebeurd dus kans is aanwezig dat hij dit gewoon laat gebeuren.

Een ouder koppel in een auto die dood worden geschoten door een tank.
Man wordt overreden door een tank terwijl hij in een auto zit.
Gezinnen(kinderen) die op straat dood liggen.
Burger gebouwen die beschoten worden terwijl ze bewoond zijn.
Press dat beschoten wordt terwijl er duidelijk met grote letter PRESS op staat enz enz.
Plus de beelden die niet naar buiten komen.

Mijn gevoel zegt "een kat in het nauw maakt rare sprongen"
Kerel is ziek in z'n hoofd en zie hem nog gekke dingen doen en misschien nog wel met de hulp van China.
Maar dis is maar een gevoel van mijn kant.

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 10:37
Update! Mijn collega is zelf naar Warschau gevlogen om ze op te zoeken. Ze zijn nog nooit in het buitenland geweest dus ze zijn angstig omdat alles onbekend is. De moeder en zussen van mijn collega hebben eindelijk een visum bij de Poolse grens ontvangen, wachttijd 9 uur. Daarna gaan ze met de bus door naar Warschau wat nog eens 6 uur duurt. Vanaf daar gaan ze waarschijnlijk samen vliegen naar Amsterdam en anders maken we een plan om ze op te halen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jan390
High tech bescherming: de Russiche cope cage:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZE7PRidUoYVe3PPkC-KTwUbxbn0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/4Tr2SNmt56qw4up2M9dzSDoD.jpg?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stroopwafels
McDonald's gaat ook tijdelijk dicht.

https://corporate.mcdonal...tories.Russia-update.html

Zo te zien gaat Rusland nu ook export/import limiteren.

"special economic measures" :+

[ Voor 4% gewijzigd door Stroopwafels op 08-03-2022 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 07:34
jan390 schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 19:07:
High tech bescherming: de Russiche cope cage:
[Afbeelding]
Misschien geen impact gehad op zijn vogelkooi, maar aan de zijkant van een RPG of LAW of een van de vele AT wapens. Ook de javelin heeft een modus voor horizontale aanval ipv top down aanval.

Ongeveer tussen de bovenkant tracks en onderkant, reactive armor erboven, is het behoorlijk zwart. Lijkt mij side impact geweest en misschien wel meer dan 1.

flickr - WOT Profile - Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:40
Gizzy schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 19:10:
[...]

Misschien geen impact gehad op zijn vogelkooi, maar aan de zijkant van een RPG of LAW of een van de vele AT wapens. Ook de javelin heeft een modus voor horizontale aanval ipv top down aanval.

Ongeveer tussen de bovenkant tracks en onderkant, reactive armor erboven, is het behoorlijk zwart. Lijkt mij side impact geweest en misschien wel meer dan 1.
Zo'n tank heeft een bereik van ongeveer 5-600 km, en zuipt als een tempelier. Verder is het ding tot de nok gevuld met granaten en daar gooi je een Javelin op. :9

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan390

Vanuit Russische kant: "Now there are street fights in Mariupol."
en een enorme hoos aan berichten dat de Ukrainers op evacuees hebben geschoten (Russische berichtgeving dus)

[ Voor 14% gewijzigd door jan390 op 08-03-2022 19:34 ]

Pagina: 1 ... 11 ... 254 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Specifieke topic regels
• Geen ongefundeerde speculaties over WW3
• Geen gelukszoekers vs. vluchtelingen of vluchtelingen vs. huisvesting
• Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
• Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
• Geen propaganda talking points of desinformatie, check je bronnen.
• Hieronder vallen ook bijvoorbeeld de "afspraak" over NAVO lidmaatschap van Oost-Europese landen.
• Russische "media" zoals Russia Today (RT) is geen bron en is hier niet meer welkom.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
• Post s.v.p. vliegbewegingen in dit topic, het voegt weinig toe aan dit topic en is vaak alleen speculatief. Alleen als het echt relevant is, dan zien we graag een motivatie.

Andere topics
Verschillende fronten:
Het Krim front
Het Donbass front
Het Chernihiv-Charkiv front
Het Kyiv front

Verbreding en verdieping:
MH17: De weg richting daders en mogelijke berechting
Sancties tegen Rusland: actualiteit en achtergronden
[ZT] Russisch-Westerse verhoudingen deel 3
Wapensystemen en effectiviteit

Overig: