Toon posts:

De oorlog in Oekraïne - deel 2 Vorige deelOverzichtLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 ... 254 Laatste
Acties:
  • 1.933.651 views

• rmathijssen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 02-06 22:02
TrailBlazer schreef op maandag 7 maart 2022 @ 13:55:
[...]

Dit dus alsof je buurman je tuin komt omspitten, je tuinset vernielt en je kabouters kapot schopt en dan zegt ik laat je met rust maar ik neem wel die hoek van je tuin over.
Naast de tuinset en de kapotte kabouters schopt hij ook de kat, de hond dood en het buurmeisje dood.

Tesla M3 SR+, Peugeot e-208

Acties:
  • +1Henk 'm!

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
rmathijssen schreef op maandag 7 maart 2022 @ 14:37:
[...]

Naast de tuinset en de kapotte kabouters schopt hij ook de kat, de hond dood en het buurmeisje dood.
en zegt vervolgens dat jij de schuld daarvan bent.

One World Concepts

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06 16:33
-tom-562 schreef op maandag 7 maart 2022 @ 14:03:
[...]

Wait what? Ze vragen om neutraliteit, het niet aansluiten bij een blok. Volgens mij mag ieder land zelf weten waar ze zich wel (of niet) bij aan willen sluiten.
De wereld is niet zo zwart wit helaas.
Zelfs Bernie Sanders, toch een man met heel wat ervaring zegt het zelf, compleet met quotes van hoog geplaatste Amerikaanse diplomaten, en zelfs de huidige directeur van de CIA.
https://www.reddit.com/r/...roid_app&utm_source=share

Zouden wij (de Amerikanen) het accepteren als Mexico een militaire alliance aangaat met Rusland?

Ja in een ideale wereld heb je gelijk, maar de wereld is niet ideaal.

• Sjoerd001
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07:50
42erik schreef op maandag 7 maart 2022 @ 14:36:
Hebben we eigenlijk een idee wat de inwoners van Donetsk en Luhansk zelf willen? Willen die zelf bij de Oekraïne blijven? Zelfstandig? Rusland?
Zoals ik het heb begrepen zijn er door Rusland over tijd veel 'seperatisten' en andere pro Poetin personen in die regio's geplaatst. Daarnaast is mn aanname dat er door Rusland vast moeite is genomen om hudige bewoners over te halen.

Zag een paar weken terug in het nieuws dat het dan zou gaan om ongeveer 30% (van...?) die Pro Poetin zou zijn.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Cobb schreef op maandag 7 maart 2022 @ 14:35:
@pjot1 Mijn vermoeden is een opheffing van alle handels restricties met deze landen, om de economie draaiende te houden.
Onderling mag ik hopen? Niet vs Rusland?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

artificial intelligence

Je kunt niks serieus nemen van wat de russen zeggen dus de voorwaarden die ze stellen aan Oekraine (neutraliteit in grondwet, krim overhandigen en staten erkennen) zal ook wel je reinste bedriegerij zijn. Rusland zal van Oekraine wel de zoveelste vazalstaat willen maken, net als Belarus.
Het is misschien wel beter om tegen rusland te blijven vechten.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-06 23:17

alienfruit

the alien you never expected

LONDON, March 7 (Reuters) - Russia is demanding that Ukraine cease military action, change its constitution to enshrine neutrality, acknowledge Crimea as Russian territory and recognise the separatist republics of Donetsk and Lugansk as independent territories, Kremlin spokesman Dmitry Peskov said.

Peskov told Reuters that Russia had told Ukraine it was ready to halt its military action "in a moment" if Kyiv met its conditions.
Lijkt mij een goed plan dat Rusland vergelijkbare dingen aanpast in hun wetgeving/constitutie. Geen uitbreiding van landgrenzen, geen hechtere band met China, opgeven van vetorecht in VN etc. Opgeven van nucleaire wapens. Als je idiote eisen stelt dan kan de andere partij dat ook :P

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:23
Een mooie uiteenzetting wat in het kort een boel belangrijke momenten aanstipt. Dank voor het delen.

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12:25
Sjoerd001 schreef op maandag 7 maart 2022 @ 14:40:
[...]

Zoals ik het heb begrepen zijn er door Rusland over tijd veel 'seperatisten' en andere pro Poetin personen in die regio's geplaatst. Daarnaast is mn aanname dat er door Rusland vast moeite is genomen om hudige bewoners over te halen.

Zag een paar weken terug in het nieuws dat het dan zou gaan om ongeveer 30% (van...?) die Pro Poetin zou zijn.
30... Oei... Dat is wat weinig om zomaar naar een ander land te sturen dan... :/

Acties:
  • +1Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Persmoment met Boris Johnsson en Mark Rutte. Daar wordt ik toch wel ongerust over.

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13:03

servies

Veni Vidi Servici

Redax schreef op maandag 7 maart 2022 @ 13:58:
[...]

Dat is ook zo, maar wat is het alternatief als je vrede wilt?
Als je vrede wilt dan zorg je dat Poetin en zijn directe aanhang wordt uitgeschakeld/buiten spel gezet. Op een andere manier komt er geen blijvende vrede.
Wat mij betreft zijn alle bevroren Russische tegoeden verbeurd verklaard om de heropbouw van Ukraïne te financieren...

Acties:
  • +6Henk 'm!

• tweakduke
  • Laatst online: 13:33

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
De off-topic discussie over corona restverschijnselen heb ik naar De Covid kroeg verplaatst. On-topic weer graag.

Tweakers Discord

• Alfisti
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:32

Alfisti

CaffeineJunkieXL

Misschien MH17 iets?

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:58
alienfruit schreef op maandag 7 maart 2022 @ 14:42:
[...]

Lijkt mij een goed plan dat Rusland vergelijkbare dingen aanpast in hun wetgeving/constitutie. Geen uitbreiding van landgrenzen, geen hechtere band met China, opgeven van vetorecht in VN etc. Opgeven van nucleaire wapens. Als je idiote eisen stelt dan kan de andere partij dat ook :P
Ik vrees dat deze eisen net civiel genoeg zijn dat het Westen Oekraïne gaat vertellen hiermee akkoord te gaan om de boel te de-escaleren. En dat is natuurlijk precies hoe Rusland het heeft ingestoken, zodat Rusland wint.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Fuujii
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 02-06 17:51
De nieuwe eisen die Rusland stelt lijkt me *ergens* een positieve ontwikkeling. Het is nog steeds bizar natuurlijk, maar ze lijken wel water bij de wijn te doen. Al kan het ook onzin zijn.

[Voor 7% gewijzigd door Fuujii op 07-03-2022 14:46]

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:20
Met zelensky als "Pro forma" president, en een russische PM doe je dus eigenlijk wat ze in het Kremlin al wilde: Een nieuwe regering installeren.

Oekraine bezet houden gaat ze sowieso niet lukken. Dus dit is een onopvallende manier om tóch alle macht naar je toe te trekken.

Dit lijkt dus een handreiking, maar is gewoon ook een overgave-vraag. Waarschijnlijk waren alle eerdere onderhandelingen zo star omdat dít het echte pakket is waar ze op aanstuurden. Als je onderhandeld laat je natuurlijk niet meteen je hele hand zien O-)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BeZaX
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09:45
Op social media hebben ze een afbeelding geplaatst met in de rechterbovenhoek 'Update on Ukraine".

Acties:
  • +1Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:54
Nee

Schiet tussen de palen en je scoort!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
*knip*
Geen ongefundeerde stemmingmakerij.

[Voor 82% gewijzigd door tweakduke op 07-03-2022 14:52]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
alienfruit schreef op maandag 7 maart 2022 @ 14:44:
Persmoment met Boris Johnsson en Mark Rutte. Daar wordt ik toch wel ongerust over.
Waarom? Dat is toch vrij normaal na een overleg tussen regeringsleiders? Zeker in een tijd als deze lijkt me dat niet meer dan logisch.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sjoerd001
  • Laatst online: 07:50
42erik schreef op maandag 7 maart 2022 @ 14:43:
[...]

30... Oei... Dat is wat weinig om zomaar naar een ander land te sturen dan... :/
Een beetje achtergrondinfo: https://www.nu.nl/spannin...in-de-oekrainecrisis.html

En een plaatje: https://www.aljazeera.com...ng?w=770&resize=770%2C770

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Norjee
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Sebazzz schreef op maandag 7 maart 2022 @ 14:45:
[...]

Ik vrees dat deze eisen net civiel genoeg zijn dat het Westen Oekraïne gaat vertellen hiermee akkoord te gaan om de boel te de-escaleren. En dat is natuurlijk precies hoe Rusland het heeft ingestoken, zodat Rusland wint.
Dus eisen als, euhm, ok een deel van je land gaat weg en mag "kiezen" bij Rusland te horen, de rest controleren we door een door ons aangewezen regeringsleider te plaatsen model Wit-Rusland, en ondertussen nog even de grondwet aanpassen zodat je zeker je land niet kan verdedigen tegen ons, zijn civiel???

Nah, nonsense deze eisen, dat is gewoon een volledige overgave, Rusland heeft ook geen recht om dergelijke eisen te hebben, Rusland is de agressor, niet het slachtoffer dat compensatie kan krijgen voor de oorlog.

Edit: Maar ook dit zal ongetwijfeld afleiding zijn door Rusland, mocht het onwerkelijke gebeuren en Oekraine gaat akkoord dan is het winst voor Rusland is verdere expansie weer een stapje dichterbij, doet Okraine dat niet, nog steeds winst, de narrative Rusland voelt zich enkel bedreigd door het onbetrouwbare westen wordt weer eens gehoord/versterkt. (daarom ook geen woord over denazificatie ed, dat is meer voor interne consumptie)

[Voor 20% gewijzigd door Norjee op 07-03-2022 15:02]

• prodesk
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 09-03-2022
*knip* RT accepteren we hier niet als bron: dit is propaganda

[Voor 72% gewijzigd door polthemol op 07-03-2022 14:53]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• marapuru
  • Laatst online: 08:21
Persoonlijk verwacht ik er niet teveel van. Noch NL, noch UK, noch Canada zullen plots uit eigen hand een aanval op Rusland gaan ontketenen. Het zal meer iets zijn van: "Kijk eens even hoe wij samenwerken".

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 02-06 16:02
Waah schreef op maandag 7 maart 2022 @ 14:46:
Met zelensky als "Pro forma" president, en een russische PM doe je dus eigenlijk wat ze in het Kremlin al wilde: Een nieuwe regering installeren.
Dat ligt eraan hoeveel macht een PM in zijn eentje heeft in Oekraïne. Want dat hij in het parlement na deze oorlog veel vrienden zal hebben lijkt me stug.

Uit de Oekraïne wiki:
The president is elected by popular vote for a five-year term and is the formal head of state.[245] Ukraine's legislative branch includes the 450-seat unicameral parliament, the Verkhovna Rada.[246] The parliament is primarily responsible for the formation of the executive branch and the Cabinet of Ministers, headed by the prime minister.[247] The president retains the authority to nominate the ministers of foreign affairs and of defence for parliamentary approval, as well as the power to appoint the prosecutor general and the head of the Security Service.[citation needed]

Laws, acts of the parliament and the cabinet, presidential decrees, and acts of the Crimean parliament may be abrogated by the Constitutional Court, should they be found to violate the constitution. Other normative acts are subject to judicial review. The Supreme Court is the main body in the system of courts of general jurisdiction. Local self-government is officially guaranteed. Local councils and city mayors are popularly elected and exercise control over local budgets. The heads of regional and district administrations are appointed by the president in accordance with the proposals of the prime minister
Die laatste zin is wel belangrijk.

Maar goed, die eis van een PM is wel het eerste wat zal moeten sneuvelen.

• Waah
autje schreef op maandag 7 maart 2022 @ 14:53:
[...]

Dat ligt eraan hoeveel macht een PM in zijn eentje heeft in Oekraïne. Want dat hij in het parlement na deze oorlog veel vrienden zal hebben lijkt me stug.

Uit de Oekraïne wiki:

[...]

Die laatste zin is wel belangrijk.

Maar goed, die eis van een PM is wel het eerste wat zal moeten sneuvelen.
Ik ben vooral benieuwd wie de President opvolgt in geval dat die overlijd :+
Dat zou namelijk zomaar die PM kunnen zijn.

En dan kan Zelensky nooit weer een kopje thee drinken O-)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• verwijderd69
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
Je kunt die eisen van het Kremlin toch onder geen enkele omstandigheden meer serieus nemen?

Die gaan gewoon verder nadat ze hun logistiek wat op orde hebben? Nadat ze Zelensky en consorten, die nota bene op een dodenlijst staan, onder het taptijt hebben geschoven?

Hoe kun je überhaupt ooit consensus bereiken met een onbetrouwbare maffiakliek?

Behoorlijk dilemma in mijn optiek.

I live inside that bubble, reality of the naive.

Acties:
  • +14Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:12

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Stukje street art in Parijs:

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 02-06 16:02
Waah schreef op maandag 7 maart 2022 @ 14:56:
[...]

Ik ben vooral benieuwd wie de President opvolgt in geval dat die overlijd :+
Dat zou namelijk zomaar die PM kunnen zijn.

En dan kan Zelensky nooit weer een kopje thee drinken O-)
Ach, het raam van die Boyko (achtergrondinfo over de man) zal ook wel eens open staan... ;)

• Waah
autje schreef op maandag 7 maart 2022 @ 14:58:
[...]

Ach, het raam van die Boyko (achtergrondinfo over de man) zal ook wel eens open staan... ;)
Ah hij komt uit Donetsk. Dat is handig :D

"Sorry, Donetsk is nu een eigen staat.... Dus helaas, dan kun je geen PM zijn in Oekraïne"

Acties:
  • +1Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:43
Vlassie1980 schreef op maandag 7 maart 2022 @ 14:00:
[...]

Too good to be true...

Poetin wilde aanvankelijk heel Oekraine pakken toch?
Waarom dan nu opeens heel veel water bij de wijn doen.

Of zouden de interne problemen in Rusland dusdanig groot worden dat Poetin een gracious exit probeert?
Nog sterker, hij heeft meerdere malen beloofd dat hij Ukraine niet eens binnen zou vallen. Afspraken maken met een pathologische leugenaar lijkt me geen garantie tot succes. Misschien alleen om tijdelijk burgers te redden, en ondertussen op de achtergrond Putin intern onderuit proberen te schoffelen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Apache4u schreef op maandag 7 maart 2022 @ 14:49:
Waarom? Dat is toch vrij normaal na een overleg tussen regeringsleiders? Zeker in een tijd als deze lijkt me dat niet meer dan logisch.
Gewoon, VK is zelf van het padje af. Het gaat hier in VK echt niet lekker en dan de teleurstellende aanpak voor vluchtelingen uit Oekraïne (momenteel maar 50) en dan zeggen dat ze in de top staan. Maar goed we zullen het zometeen zien. Ik heb nu ook daar Canada ook meedoet dus misschien wordt het nog wat :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
olafmol schreef op maandag 7 maart 2022 @ 15:00:
[...]

Nog sterker, hij heeft meerdere malen beloofd dat hij Ukraine niet eens binnen zou vallen. Afspraken maken met een pathologische leugenaar lijkt me geen garantie tot succes. Misschien alleen om tijdelijk burgers te redden, en ondertussen op de achtergrond Putin intern onderuit proberen te schoffelen.
Ik heb het idee dat ze vooral het spelletje van "westerse" ethische correctheid problemen mee te spelen.

Inmiddels is het vrij obvious wat ze daarmee doen (vooral NIET doen).
Maar zoals alles in zulke situaties, niet geschoten is altijd mis (sorry for the pun)

Blijft speculeren uiteraard.

One World Concepts

Acties:
  • +18Henk 'm!

• Mr. Detonator
  • Laatst online: 31-05 16:57
Hippocampus schreef op maandag 7 maart 2022 @ 14:58:
***members only***

Stukje street art in Parijs:
Amsterdam

Acties:
  • +13Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Onbegrijpelijk dat er hier nu al 30 mensen zijn die voor een no-fly zone zijn.

Hebben jullie enig idee wat dat in de praktijk inhoudt?
Dit is zo'n beetje het domste wat je als NATO kan doen.

[Voor 41% gewijzigd door RodeStabilo op 07-03-2022 15:08]

Acties:
  • +6Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
RodeStabilo schreef op maandag 7 maart 2022 @ 15:07:
[...]

Om heel eerlijk te zijn, als het er echt op neerkomt heeft (bijna) niemand hier in de chat enige idee wat al deze opties precies inhouden. Inclusief mijzelf.

One World Concepts

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
[...]

Onbegrijpelijk dat je een poll die gebruik maakt van IP blacklisting en niet eens TLS ondersteunt serieus neemt.

edit:
De street-art was wel een like waard, btw :P

[Voor 6% gewijzigd door Jerie op 07-03-2022 15:11]

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:31

CurlyMo

www.pilight.org

B_FORCE schreef op maandag 7 maart 2022 @ 15:09:
[...]

Om heel eerlijk te zijn, als het er echt op neerkomt heeft (bijna) niemand hier in de chat enige idee wat al deze opties precies inhouden. Inclusief mijzelf.
*knip* laten we het associatieverdrag referendum voor wat het is hier, niet relevant

[Voor 19% gewijzigd door polthemol op 07-03-2022 15:24]

geen vragen via PM die ook op het forum gesteld kunnen worden.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Spotmatic
  • Laatst online: 13:17

Spotmatic

Ken sent me

[...]

Plottwist: de militaire macht van Rusland is grotendeels gebaseerd op een papieren werkelijkheid. Al het geld van defensie is in de zakken van oligarchen verdwenen en nukes zijn daardoor al tientallen jaren niet meer onderhouden of zelfs ontdaan van onderdelen die voor grof geld zijn doorverkocht. Dus aanvallen die hap! ;)

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

[...]

Dat is jouw mening.

Naar de geschiedenis kijkende denk ik dat Poetin gewoon gestopt moet worden, anders gaat hij verder. Dan kan je dat beter nu doen, dan hem weer de kans geven zijn verliezen goed te maken.

In die zin vind ik dat pappen en nathouden (al jaren) onbegrijpelijk. Het is gewoon een kwestie van tijd dat je ergens in MOET grijpen :)

[Voor 11% gewijzigd door Glashelder op 07-03-2022 15:13]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Arrne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-06 15:20
[...]

Mensen hier kijken oprecht te denken dat we niks te vrezen zouden hebben in zo'n situatie, en dat wij met ons compleet uitgeklede defensieapparaat Rusland wel even zouden kunnen oprollen. :N

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Arrne schreef op maandag 7 maart 2022 @ 15:12:
[...]

Mensen hier kijken oprecht te denken dat we niks te vrezen zouden hebben in zo'n situatie, en dat wij met ons compleet uitgeklede defensieapparaat Rusland wel even zouden kunnen oprollen. :N
Ja, en dus laten we ons leiden door angst. Angst is de slechtste raadgever.

Overigens mogen mensen best bang zijn hoor, misschien wel terecht! Maar verstand moet leidend zijn.

[Voor 11% gewijzigd door Glashelder op 07-03-2022 15:15]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:29
Glashelder schreef op maandag 7 maart 2022 @ 15:14:
[...]

Haha, gniffel. Je hebt ook een dochter die Frozen gekeken heeft? :o

Verder wel goed punt, daarom moeten we ook ergens een lijn trekken met Putin anders blijft dit doorgaan. Aan de andere kant heb ik net een video gezien met een ander perspectief over NATO / Rusland van Bernie, dat ik deels wel begrijp dat er nu een lijn overschreden is.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
Glashelder schreef op maandag 7 maart 2022 @ 15:12:
[...]

Dat is jouw mening.

Naar de geschiedenis kijkende denk ik dat Poetin gewoon gestopt moet worden, anders gaat hij verder. Dan kan je dat beter nu doen, dan hem weer de kans geven zijn verliezen goed te maken.

In die zin vind ik dat pappen en nathouden (al jaren) onbegrijpelijk. Het is gewoon een kwestie van tijd dat je ergens in MOET grijpen :)
We grijpen al in, in economische zin. Dat is het enige wat we kunnen doen (de publieke opmerkingen van Kaag over de wapenleveranties vond ik ook twijfelachtig). Hoe erg dat ook is voor de onschuldige burgers daar.

Maar we hebben al genoeg toegekeken hoe onschuldige burgers werden vermoord tijdens de syrische en andere genocides (ja daar zijn wel wat nederlandse sorties uitgevoerd) maar omdat het nu dichterbij onze europese buitengrenzen komt moeten we dan dit maar doen? Nee, liever niet.

Maar voor diegene die teveel Command en Conquer hebben gespeeld; stel je een no-fly zone in en ga je die ook *echt* handhaven dan hebben we vanavond WW3 te pakken (nee, die hebben we nu nog niet). En dan mag het leger van RU niet zoveel voorstellen hoef ik denk ik ook niet uit te leggen welke alternatieven er nog voor Vlad zijn.

Maar hier kunnen we niet even een respawn doen.

[Voor 3% gewijzigd door RodeStabilo op 07-03-2022 15:20]

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-06 18:15
[...]

Dit is niet onbegrijpelijk. Als je je niet in de materie verdiept, trouwens ook als je dit wel doet, is dit altijd de wens van de gedachte. Ik begrijp het sentiment maar al te goed.

Verstandig is inderdaad een heel ander verhaal..

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-06 13:11
Spotmatic schreef op maandag 7 maart 2022 @ 15:11:
[...]

Plottwist: de militaire macht van Rusland is grotendeels gebaseerd op een papieren werkelijkheid. Al het geld van defensie is in de zakken van oligarchen verdwenen en nukes zijn daardoor al tientallen jaren niet meer onderhouden of zelfs ontdaan van onderdelen die voor grof geld zijn doorverkocht. Dus aanvallen die hap! ;)
What if you are wrong my friend? ;)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Ashilh
  • Laatst online: 01-06 02:14
Glashelder schreef op maandag 7 maart 2022 @ 15:14:
[...]

Overigens mogen mensen best bang zijn hoor, misschien wel terecht! Maar verstand moet leidend zijn.
Angst in deze context gebruiken is een fundamenteel incorrecte karakterisering.
Beslissingen worden gewogen naar aanleiding van realistische scenario's, gedeeltelijke tot algehele escalatie zijn geen onmogelijkheid in deze. Dus daar wordt naar gehandeld.

Er is niet altijd een nette, morele oplossing mogelijk.

• Indoubt
  • Laatst online: 11:00

Indoubt

Always be indoubt until sure

alienfruit schreef op maandag 7 maart 2022 @ 15:04:
[...]

Gewoon, VK is zelf van het padje af. Het gaat hier in VK echt niet lekker en dan de teleurstellende aanpak voor vluchtelingen uit Oekraïne (momenteel maar 50) en dan zeggen dat ze in de top staan. Maar goed we zullen het zometeen zien. Ik heb nu ook daar Canada ook meedoet dus misschien wordt het nog wat :)
Ik heb begrepen dat het nog niet zo soepel loopt in het VK voor wat betreft het aanpakken van Russische oligarchen die op de (beperkte) lijst staan. Iets met moeilijk moeilijk moeilijk of zo.

Dus dat er samen met met Nederland een persmomentje komt is misschien niet zo vreemd. Misschien op verzoek van de zuid as. Wie het weet mag het zeggen

Canada kan ik dan weer niet zo goed plaatsen.

Benieuwd naar de inhoud ben ik dan wel weer

• The_Butler
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:11
B_FORCE schreef op maandag 7 maart 2022 @ 15:09:
[...]

Kan je best gelijk in hebben - ikzelf ben erg op zoek naar goede bronnen die zaken logisch uiteen kunnen zetten; maar het is lastig om de gepensioneerde NAVO stretegisten te vinden tussen alle COD spelers die opeens denken dat ze ook generaaltje kunnen spelen en die wel weten hoe alles inelkaar steekt. Wel jammer want het interreseert me best.

Over de No Fly Zone; of het voorstel om met NAVO materiaal Russische stellingen die steden beschieten uit te schakelen - een groot deel van het Oekraïnse luchtruim kan door groot luchtafweergeschut dat in Rusland zelf staat gecontrolleerd worden. Deze posities zullen dus voor de veiligheid van NAVO toestellen eerst uitgeschakeld moeten worden. Dat kan best wel eens een conflict worden.... Valt er natuurlijk te argumenteren dat NAVO ook gewoon alleen met luchtafweer gaat werken en niet met toestellen het luchtruim betreed maar daar zaten ook weer haken en ogen aan....

Het is een wrange situatie - ik walg er van als ik denk aan de burgers die nu dagen achter elkaar beschoten worden in hun stad en hoe nucleaire installaties onzorgvuldig worden betrokken in het conflict. Er zullen erg goede redenen zijn waarom er door de NAVO / EU landen simpelweg niet direct ingegrepen kan worden, Ik vrees alleen dat we dit pas over tientallen jaren in wat naslagwerken of documentaires te weten kunnen krijgen.

at your service

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

RodeStabilo schreef op maandag 7 maart 2022 @ 15:17:
[...]

We grijpen al in, in economische zin. Dat is het enige wat we kunnen doen (de publieke opmerkingen van Kaag over de wapenleveranties vond ik ook twijfelachtig). Hoe erg dat ook is voor de onschuldige burgers daar is.

Maar we hebben al genoeg toegekeken hoe onschuldige burgers werden vermoord tijdens de syrische genocide (ja daar zijn wel wat nederlandse sorties uitgevoerd) maar omdat het nu dichterbij onze europese buitengrenzen komt moeten we dan dit maar doen? Nee, liever niet.

Maar voor diegene die teveel Command en Conquer hebben gespeeld; stel je een no-fly zone in en ga je die ook *echt* handhaven dan hebben we vanavond WW3 te pakken (nee, die hebben we nu nog niet). En dan mag het leger van RU niet zoveel voorstellen hoef ik denk ik ook niet uit te leggen welke alternatieven er nog voor Vlad zijn.

En hier kunnen we niet even een respawn doen.
Probleem met je argumenten is dat ze zijn ingegeven door angst, zoals ik al zei. En ja, Rusland moet duidelijk gemaakt worden dat we dit niet tolereren in onze achtertuin. Het gaat nu wel echt over onze eigen vrijheid :o

Het is ook een glijdende schaal. Er komt een moment dat hij een NAVO land binnen valt. Er is dan nog steeds een keus of de rest wel of niet ingrijpt (op deze schaal kan je ingrijpen nou eenmaal niet afdwingen). Ondanks alle afspraken kan de rest van de NAVO gewoon beslissen om niets te doen, want ja, als ze wel ingrijpen dan ontkenenen ze WW3 :o

Kernwapens, tsja, ik acht de kans 0 dat ze ingezet worden omdat Vlad prima door heeft dat dat ook zelfmoord is.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kenny_026
The_Butler schreef op maandag 7 maart 2022 @ 15:23:
[...]

Kan je best gelijk in hebben - ikzelf ben erg op zoek naar goede bronnen die zaken logisch uiteen kunnen zetten; maar het is lastig om de gepensioneerde NAVO stretegisten te vinden tussen alle COD spelers die opeens denken dat ze ook generaaltje kunnen spelen en die wel weten hoe alles inelkaar steekt. Wel jammer want het interreseert me best.

Over de No Fly Zone; of het voorstel om met NAVO materiaal Russische stellingen die steden beschieten uit te schakelen - een groot deel van het Oekraïnse luchtruim kan door groot luchtafweergeschut dat in Rusland zelf staat gecontrolleerd worden. Deze posities zullen dus voor de veiligheid van NAVO toestellen eerst uitgeschakeld moeten worden. Dat kan best wel eens een conflict worden.... Valt er natuurlijk te argumenteren dat NAVO ook gewoon alleen met luchtafweer gaat werken en niet met toestellen het luchtruim betreed maar daar zaten ook weer haken en ogen aan....

Het is een wrange situatie - ik walg er van als ik denk aan de burgers die nu dagen achter elkaar beschoten worden in hun stad en hoe nucleaire installaties onzorgvuldig worden betrokken in het conflict. Er zullen erg goede redenen zijn waarom er door de NAVO / EU landen simpelweg niet direct ingegrepen kan worden, Ik vrees alleen dat we dit pas over tientallen jaren in wat naslagwerken of documentaires te weten kunnen krijgen.
Kijk even Op1 terug van gisteravond. Daar is het onderwerp uitgebreid aan bod gekomen.

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01:17
Glashelder schreef op maandag 7 maart 2022 @ 15:23:
[...]

Probleem met je argumenten is dat ze zijn ingegeven door angst, zoals ik al zei. En ja, Rusland moet duidelijk gemaakt worden dat we dit niet tolereren in onze achtertuin. Het gaat nu wel echt over onze eigen vrijheid :o
Zullen we ophouden met dit soort populistisch geroep dat we geregeerd worden door "angst"?
Rationeel denken is niet hetzelfde als angst. Daarbij is diezelfde rationaliteit één van de belangrijkste overlevingsinstincten die de mens in haar bezit heeft.
Je overige argumenten is gebaseerd op een wat-als. Wat als de situatie anders is en een NAVO land wordt aangevallen? Nou dan is de situatie anders en zal dan wel opnieuw geëvalueerd worden door de betrokken landen. Vooralsnog is het totaal niet relevant om te speculeren dat de rest van de NAVO dan ook "niks" doet op militair vlak.

PS4 PSN: Dazzler2120

• RodeStabilo
  • Niet online
Kernwapens, tsja, ik acht de kans 0 dat ze ingezet worden omdat Vlad prima door heeft dat dat ook zelfmoord is.
Ik hoop ook dat de MAD-doctrine hier ook z'n werk doet inderdaad. ;w

(heb de rest even weggeknipt maar dat neemt niet weg dat ik het grotendeels met je eens ben)

[Voor 14% gewijzigd door RodeStabilo op 07-03-2022 15:28]

Acties:
  • +11Henk 'm!

• unclero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-05 09:08

unclero

Kona EV ftw \o/

D-Ed schreef op maandag 7 maart 2022 @ 13:21:
Door drie keer nalezen van zijn posts leer ik meer dan het oeverloze heen en weer gediscussieer wat ik de laatste dagen lees.. Het lijkt nu moeilijker een beetje duiding te vinden voor iemand als ik die er niet zo diep in zit.. Op de één of andere manier kreeg ik van hem (en zeker ook wel anderen hoor) toch een wat 'beter' beeld van sommige situaties. Niet dat het perse 'beter' is maar het had vaak wel een toon die ik kon waarderen..
Ik probeer zijn rol een beetje over te nemen, maar mijn vocabulaire is wat beperkt. :+
Daarnaast zit ik in een iets andere kring en netwerk (hoewel we veel overlap hebben).
Tourniquet schreef op maandag 7 maart 2022 @ 13:42:
Ligt het aan mij, of heeft Rusland met dit pakket aan eisen al wel een flinke scheut water bij de wijn gedaan?
Nee. Eerst waren het 4 onmogelijke eisen, nu zijn het er 3. Dit is gewoon een maffia tactiek: Eerst hoog inzetten, daarna een paar scherpe randjes weghalen, en vervolgens roepen dat ze al heeeeel veel hebben toegegeven, en dat 'de ander' het maar niet wil snappen, en het dus aan de ander ligt dat men nu wel de barrel bombs tevoorschijn moet halen.

Tuuurlijk mag Zelensky president blijven. Maar wel een die de rest van zijn leven een steekvest moet dragen, over zijn schouder moet kijken, en overal zijn eigen thermosfles mee moet nemen.

Natuurlijk is dit niet serieus. Voor de Russen is het "Tuva or bust!". De stakeholders (elite, oligarchen, maffiaclans) willen meer taart te verdelen. Enkel Krim, Donbass, Belarus zijn niet afdoende voor hun honger.
verwijderd69 schreef op maandag 7 maart 2022 @ 13:52:
Het zal door mijn emotie komen, maar ik heb echt bewondering gekregen voor deze man. Een klasse apart.
"Berusting in zijn lot" is de term waar u naar op zoek bent. En natuurlijk "Als ik moet gaan, neem ik er zoveel mogelijk van die ander mee".
lithoijen schreef op maandag 7 maart 2022 @ 13:54:
Wanneer is dit niet meer houdbaar voor rusland?
Dat duurt nog heeel lang. Zoals ik al eerder schreef kan men nog wat monetaire trucjes uit halen zoals het creëeren van een nieuwe munt.

Dat moet ook wel, want over een week is het land bankroet en defaulten alle uitstaande obligaties. Dat heeft te maken met enkele tranches aan obligaties die over een week moeten uitbetalen. En dit zijn dollar-obligaties, die in dollars uitbetaald moeten worden. Als de Russische Centrale Bank (door Putins recente decreet dat buitenlandse schulden in Roebels betaald moeten worden) besluit deze niet in dollars (of euros) uit te betalen, wordt het land technisch bankroet verklaard.
HEY_DUDE schreef op maandag 7 maart 2022 @ 14:22:
Dat is een bijzonder gezelschap. Ik kan dit niet plaatsen.
Onderschat de oude politieke Londen-Den Haag as niet. Na de Brexit is deze een beetje verwaterd, maar in de aanloop naar deze invasie is die weer aangehaald.

Nog even afgezien van de Londongrad-Amsterdam as, wat betreft witwassen crimineel geld.

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
The_Butler schreef op maandag 7 maart 2022 @ 15:23:
[...]

Dat niet alleen.
Met goede informatie en deductive logic and reasoning kom je er nog niet.
Wij als burgers weten gewoon niet welke belangen er op de achtergrond afspelen.
Die krijgen wij nooit die weten en ik ben bang dat voor een groot deel we die niet eens willen weten.

Mensen die zomaar vanaf de zijlijn roepen (en soms doe ik het zelf ook, het is menselijk) dat we direct iets moeten doen zijn zich niet bewust hoe ongelooflijk moeilijk de keuzes zijn.
Al helemaal geplaatst in de bigger picture. Daar waar het letterlijk alleen nog om nummers en aantallen gaat. Dat heeft overigens niks te maken met het feit dat mensen die hier over gaan harteloos zijn.
Dat heeft gewoon te maken met het aard van het probleem.

Enige waar ik op hoop, is dat bepaalde mensen hun hoofd koel kunnen houden en niet vol in de emotie schieten.

One World Concepts

• alienfruit

alienfruit

Indoubt schreef op maandag 7 maart 2022 @ 15:22:
Ik heb begrepen dat het nog niet zo soepel loopt in het VK voor wat betreft het aanpakken van Russische oligarchen die op de (beperkte) lijst staan. Iets met moeilijk moeilijk moeilijk of zo.
Ja, volgens mij heb ik op de radio gehoord dat de sommige sancties hier pas over een maand in gaan of zoiets geks. Idioot te worden als dit echt waar
Dus dat er samen met met Nederland een persmomentje komt is misschien niet zo vreemd. Misschien op verzoek van de zuid as. Wie het weet mag het zeggen
Zou wat zijn als ze met zijn drieën de belastingparadijzen gaan aanpakken door het niet mogelijk maken van brievenbusfirma's en verbeteren Companies House registraties in de VK etc. Maar dat zal vast niet.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:37
[...]

Wat is jouw idee dan?

Gezien de mate van mensenrechtenschendingen die daar plaats vinden, moeten we als westen of militair ingrijpen, of vanaf nu onze bek houden over hoe belangrijk democratie en vrijheid wel niet zijn, kunnen we 4 en 5 mei ook gelijk afschaffen, want dat is allemaal blijkbaar niet belangrijk.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:03
[...]

Een kernoorlog komt daar echter niet van, dus waarom zou dit het domste zijn (negerend dat je rechtsreeks rusland zou kunnen aanvallen bijvoorbeeld als optie) ?

• Willemhubers
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 31-05 12:31
Ik vroeg me af hoe groot het risico van een aanslag op de persoon Putin is? Als dit door een anonieme spion of drone oid uitgevoerd wordt en men niet kan bewijzen uit welke hoek de aanslag kwam?

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:10
RodeStabilo schreef op maandag 7 maart 2022 @ 15:17:
[...]

We grijpen al in, in economische zin. Dat is het enige wat we kunnen doen (de publieke opmerkingen van Kaag over de wapenleveranties vond ik ook twijfelachtig). Hoe erg dat ook is voor de onschuldige burgers daar.

Maar we hebben al genoeg toegekeken hoe onschuldige burgers werden vermoord tijdens de syrische en andere genocides (ja daar zijn wel wat nederlandse sorties uitgevoerd) maar omdat het nu dichterbij onze europese buitengrenzen komt moeten we dan dit maar doen? Nee, liever niet.

Maar hier kunnen we niet even een respawn doen.
Dat laatste is ook gelijk het grootste probleem. Deze oorlog heeft wel laten zien dat het leger van Rusland in een zo mogelijk nog slechtere staat is dan hier. Het probleem is alleen dat ie nog wat bommen heeft die de hele wereld om zeep kunnen helpen. En het is wel duidelijk dat dat de enige optie is die overblijft als het echt een WW3 zou worden. Want dat Rusland dan de wapens neerlegt kun je vergeten.
[...]

Het is ook een glijdende schaal. Er komt een moment dat hij een NAVO land binnen valt. Er is dan nog steeds een keus of de rest wel of niet ingrijpt (op deze schaal kan je ingrijpen nou eenmaal niet afdwingen). Ondanks alle afspraken kan de rest van de NAVO gewoon beslissen om niets te doen, want ja, als ze wel ingrijpen dan ontkenenen ze WW3 :o

De kans dat Oekraine aangevallen zou worden was ook eerst 0. Je vergeet dat voor Rusland kernwapens iets anders zijn dan hier. Daar wordt het gezien als 'gewoon' een extra zware bom. De kans dat ie ze gebruikt is klein, maar als ie echt in een hoek wordt gedreven is de kans dat ze gebruikt gaan worden zeker geen 0 meer.

En laten we wel wezen, deze oorlog is voor zowel Putin als Rusland gewoon slecht en is toch doorgezet. Rationeel gezien gaat iedereen er op achteruit.

[removed]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Willemhubers
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 31-05 12:31
Ik vroeg me af hoe groot het risico van een aanslag op de persoon Putin is? Als dit door een anonieme spion of drone oid uitgevoerd wordt en men niet kan bewijzen uit welke hoek de aanslag kwam? Of is zijn beveiliging dermate hoog dat dit bijna onmogelijk is?

[Voor 18% gewijzigd door Willemhubers op 07-03-2022 15:35]

• Kenny_026
rik86 schreef op maandag 7 maart 2022 @ 15:32:
[...]

Wat is jouw idee dan?

Gezien de mate van mensenrechtenschendingen die daar plaats vinden, moeten we als westen of militair ingrijpen, of vanaf nu onze bek houden over hoe belangrijk democratie en vrijheid wel niet zijn, kunnen we 4 en 5 mei ook gelijk afschaffen, want dat is allemaal blijkbaar niet belangrijk.
Bij een no-fly zone moet je ook kijken wat de effecten zijn. Aangezien bijna alle aanvallen van de russen van de grond komen is het effect ook nihil. Als je dat afzet tegen een derde wereldoorlog moet je je afvragen of het dat waard is.

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10:07
Kenny_026 schreef op maandag 7 maart 2022 @ 15:36:
[...]

Bij een no-fly zone moet je ook kijken wat de effecten zijn. Aangezien bijna alle aanvallen van de russen van de grond komen is het effect ook nihil. Als je dat afzet tegen een derde wereldoorlog moet je je afvragen of het dat waard is.
Ik denk dat die nfz ook vooral bedoeld is tegen de inzet van helikopters.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Prosac schreef op maandag 7 maart 2022 @ 15:37:
[...]

Ik denk dat die nfz ook vooral bedoeld is tegen de inzet van helikopters.
Daar zijn al die Stingers voor.

And to think they once said that computers would take away jobs.

• rik86
[...]

Ik vraag me af of 't echt een 3e wereldoorlog wordt hierdoor. Ten eerste verwacht ik niet dat de NAVO, ook in zo'n geval, de intentie zal hebben om Rusland binnen te vallen of grondtroepen te sturen - al zou ik op zich helemaal niet tegen dat laatste zijn.

Het hangt vooral af van de reactie van Rusland af of 't tot vechten in Oekraïne beperkt blijft of er heel veel meer landen bij betrokken raken.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:13

Tijntje

Hello?!

unclero schreef op maandag 7 maart 2022 @ 15:29:
[...]

Ik probeer zijn rol een beetje over te nemen, maar mijn vocabulaire is wat beperkt. :+
Daarnaast zit ik in een iets andere kring en netwerk (hoewel we veel overlap hebben).

[...]

Nee. Eerst waren het 4 onmogelijke eisen, nu zijn het er 3. Dit is gewoon een maffia tactiek: Eerst hoog inzetten, daarna een paar scherpe randjes weghalen, en vervolgens roepen dat ze al heeeeel veel hebben toegegeven, en dat 'de ander' het maar niet wil snappen, en het dus aan de ander ligt dat men nu wel de barrel bombs tevoorschijn moet halen.

Tuuurlijk mag Zelensky president blijven. Maar wel een die de rest van zijn leven een steekvest moet dragen, over zijn schouder moet kijken, en overal zijn eigen thermosfles mee moet nemen.

Natuurlijk is dit niet serieus. Voor de Russen is het "Tuva or bust!". De stakeholders (elite, oligarchen, maffiaclans) willen meer taart te verdelen. Enkel Krim, Donbass, Belarus zijn niet afdoende voor hun honger.
Hier maak ik toch uit op dat het Zelensky het afgwezen heeft

Ze told them emphatically no.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10:07
IJzerlijm schreef op maandag 7 maart 2022 @ 15:37:
[...]

Daar zijn al die Stingers voor.
de-facto zorgt dat idd ook wel voor een nfz. :D
Zegt ook al genoeg dat Rusland continu hamert op het niet leveren daarvan.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Indoubt
  • Laatst online: 11:00

Indoubt

Always be indoubt until sure

alienfruit schreef op maandag 7 maart 2022 @ 15:29:
[...]

Ja, volgens mij heb ik op de radio gehoord dat de sommige sancties hier pas over een maand in gaan of zoiets geks. Idioot te worden als dit echt waar

[...]

Zou wat zijn als ze met zijn drieën de belastingparadijzen gaan aanpakken door het niet mogelijk maken van brievenbusfirma's en verbeteren Companies House registraties in de VK etc. Maar dat zal vast niet.
Een mens mag hopen.

Ik verwacht het ook niet. Toch denk ik dat we iets van een kleine flikkering van een kentering zien af en toe. Mogelijk dat de druk van de publieke opinie een klein beetje meespeelt.

Als bevolking als geheel hebben we ook lang niets gezien en de meesten zijn onwetend (inclusief ikzelf). De weinige journalisten die wel een goed gefundeerd artikel schrijven vinden te weinig tractie en momentum onder een breed publiek.

Ik hoop dat we, als Nederland, achter de schermen ons uit de naad werken om de logistiek voor hulp goederen naar Oekraine open houden en zo nodig versterken. En met hulp goederen bedoel ik ook eventueel militaire zaken.

• B_FORCE
  • Niet online
[...]

Een no-fly zone werkt een beetje als een patent of trademark.
Zodra je er een hebt, ben je ook verplicht die actief te verdedigen.
In andere woorden, het heeft direct consequenties op allerlei manieren.

One World Concepts

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

redwing schreef op maandag 7 maart 2022 @ 15:34:

[...]

De kans dat Oekraine aangevallen zou worden was ook eerst 0. Je vergeet dat voor Rusland kernwapens iets anders zijn dan hier. Daar wordt het gezien als 'gewoon' een extra zware bom. De kans dat ie ze gebruikt is klein, maar als ie echt in een hoek wordt gedreven is de kans dat ze gebruikt gaan worden zeker geen 0 meer.
Dat was de inschatting van zowat de hele (rationele) wereld, behalve de Amerikanen. Die waarschuwden er al veel langer voor? Die kans was dus zeker niet 0.

Even goed blijft het kernwapen argument ten alle tijden staan, ook al wordt er een NAVO land aangevallen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• unclero

unclero

Kona EV ftw \o/

Willemhubers schreef op maandag 7 maart 2022 @ 15:33:
Ik vroeg me af hoe groot het risico van een aanslag op de persoon Putin is? Als dit door een anonieme spion of drone oid uitgevoerd wordt en men niet kan bewijzen uit welke hoek de aanslag kwam?
Putin is een man die altijd een flakvest draagt, en overal zijn eigen thermosfles mee naartoe neemt. Putin is een voormalige spion die in maffiakringen verkeert. Die laat niets aan het toeval over.

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:03
[...]

Bij een no-fly zone moet je ook kijken wat de effecten zijn. Aangezien bijna alle aanvallen van de russen van de grond komen is het effect ook nihil.
Bron?
Als je dat afzet tegen een derde wereldoorlog moet je je afvragen of het dat waard is.
DUs rusland & witrusland zijn de wereld?

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:40

dr.lowtune

Deugt niet

Prosac schreef op maandag 7 maart 2022 @ 15:38:
[...]

de-facto zorgt dat idd ook wel voor een nfz. :D
Zegt ook al genoeg dat Rusland continu hamert op het niet leveren daarvan.
We kunnen Rusland ook een keuze geven: stingers of NFZ. Of een NFZ met verlichting van een paar sancties. Of een NFZ die afgedwongen wordt met sancties (en dus niet door vliegend materieel uit de lucht te knallen).

Heb ze al meer/betere keuzes dan dat ze Oekraïne nu geven.
Ik kreeg deze videosuggestie bij de persco...........

[Voor 32% gewijzigd door dr.lowtune op 07-03-2022 15:45]

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:14
Voor de Tweakers die de persco tussen NL, UK en Canada willen kijken. Hier te zien:

• DoubleDutch
  • Laatst online: 02-06 18:13
unclero schreef op maandag 7 maart 2022 @ 15:41:
[...]

Putin is een man die altijd een flakvest draagt, en overal zijn eigen thermosfles mee naartoe neemt. Putin is een voormalige spion die in maffiakringen verkeert. Die laat niets aan het toeval over.
Ind,zal me ook niks verbazen dat er iemand naast hem staat die zijn eten en drinken eerst voorproeft.

• Kenny_026
k995 schreef op maandag 7 maart 2022 @ 15:41:
[...]

Bron?

[...]

Mart de Kruif gisteren bij Op1…

• redwing
Glashelder schreef op maandag 7 maart 2022 @ 15:39:
[...]
Dat was de inschatting van zowat de hele (rationele) wereld, behalve de Amerikanen. Die waarschuwden er al veel langer voor? Die kans was dus zeker niet 0.

Even goed blijft het kernwapen argument ten alle tijden staan, ook al wordt er een NAVO land aangevallen.
Het grote verschil is dat er in alle NAVO-landen langs de grenzen al NAVO-troepen staan. Een aanval op zo'n land is dus per definitie al een aanval op de NAVO waarbij de NAVO er niet onderuit komt om nieuwe troepen in te brengen. Het is niet voor niets dat Putin juist de belofte om geen lid van de NAVO te worden als belangrijkste eis ziet. Want hij weet heel goed dat hij de NAVO niet aan kan vallen. Doet ie dat wel is Rusland gewoon weg, ongeacht hoeveel van de rest van de wereld er mee gaat.

[removed]

• RodeStabilo
  • Niet online
Ik wil zeker niet suggereren dat ik de ideeen wel heb. Maar zodra 'we' een russisch vliegend object neerhalen zal Putin dat als oorlogsverklaring zien en zijn we direct betrokken bij dit conflift, dat is wel logisch toch? Daarom denk ik ook dat dit geen goed idee is.

Valt me al mee dat Vlad de stinger en andere wapenleveranties 'tolereert'

Ik blijf hopen dat er op korte termijn iets van diplomatie ontstaat.

[Voor 6% gewijzigd door RodeStabilo op 07-03-2022 15:45]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dazzler2120
k995 schreef op maandag 7 maart 2022 @ 15:41:
[...]

Bron?

[...]

Bekijk eens de NAVO landen als er een oorlog met de NAVO is. Dan heb je al een groot deel van de wereld te pakken (Rusland, bijna compleet Europa en North-America). Mogelijk zal verdere escalatie ook acties in het andere continent (China) doen opleven.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
DoubleDutch schreef op maandag 7 maart 2022 @ 15:43:
[...]

Ind,zal me ook niks verbazen dat er iemand naast hem staat die zijn eten en drinken eerst voorproeft.
De ironie van vrijheid.

One World Concepts

Acties:
  • +1Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:54
Tijntje schreef op maandag 7 maart 2022 @ 15:38:
[...]

Hier maak ik toch uit op dat het Zelensky het afgwezen heeft
[Twitter]
Ze told them emphatically no.
Waarom moet ik hier denken aan de "300", "This is Sparta!" scene?

Overigens heeft Xerxes en de conflicten in de gebieden van hedendaagse Griekenland ook veel weg van de huidige situatie. Of in ieder geval er zijn parallellen te trekken. Koning Ahasveros zie je ook terug in het boek Ester in de Bijbel maar goed hele andere discussie :9

[Voor 27% gewijzigd door xzaz op 07-03-2022 15:51]

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • +4Henk 'm!

• unclero

unclero

Kona EV ftw \o/

DoubleDutch schreef op maandag 7 maart 2022 @ 15:43:
Zijn kok is daarom de belangrijkste persoon in zijn entourage. De rest vertrouwd hij eigenlijk niet. Daarom heeft die kok het geschopt tot top-tier oligarch, die Wagner Group mag runnen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
RodeStabilo schreef op maandag 7 maart 2022 @ 15:44:
[...]

Dit tolereert hij niet. Hij heeft zelfs in zijn monoloog alvorens de invasie begon gezegd dat landen die UA helpen/ bij zullen staan iets zullen meemaken dat ze nog nooit hebben meegemaakt. (een dreigement)
Tevens kun je de economische sancties ook als oorlogsdaad zien. Immers, Rusland wordt economisch ver teruggeworpen. Ook die tolereert hij dan, volgens jouw redenatie.

Mij zegt het dat het een typisch geval is van grote bek en verder weinig actie.
Daar. moet het westen gebruik van maken vind ik.

Dat betekent, stam + t .

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
niet eens live bij de NOS?

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:15
Waarom beginnen dit soort dingen nooit op tijd? 8)7

Acties:
  • +1Henk 'm!

• redwing
[...]
Je kunt je beter afvragen wat ie er tegen kan doen. Het blijft een Europees land dat wapens mag aanschaffen. Hoe je de boel ook verdraait kun je dat niet duidelijk als een militaire aanval zien. Zeker niet omdat Rusland ook wapens aan blijft voeren.
Yup, ik hoop dat gezien de snelheid (vooral gebrek er aan) waarmee de opmars van de russen gaat en de verliezen die ze leiden, ze toch wat eerder inbinden. Het simpele feit dat ze al toegeven dat er doden en verliezen zijn, geeft al aan dat ze het een stuk zwaarder hebben dan verwacht. Hopelijk zorgt dat er voor dat er haalbare eisen gaan komen.

[removed]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Waah
dr.lowtune schreef op maandag 7 maart 2022 @ 15:42:
[...]

We kunnen Rusland ook een keuze geven: stingers of NFZ. Of een NFZ met verlichting van een paar sancties. Of een NFZ die afgedwongen wordt met sancties (en dus niet door vliegend materieel uit de lucht te knallen).

Heb ze al meer/betere keuzes dan dat ze Oekraïne nu geven.

[...]

Ik kreeg deze videosuggestie bij de persco...........
[YouTube: What if We Nuke a City?]
Hey die video heb ik ook dagelijks in mijn recommended :D

TL;DW: You're fucked :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Stroopwafels
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:45
Danielson schreef op maandag 7 maart 2022 @ 15:51:
[...]

Ze zijn nog niet begonnen.
Hier een andere link waar ze al wel "live" zijn:
YouTube: LIVE: Boris Johnson Ukraine invasion response conference with Canada...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:01

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Volgens OSINTURKAINE is de Oekraïense delegatie in Wit-Rusland gearriveerd in een..... Amerikaanse black hawk helikopter. Ze tonen beelden van een back hawk helikopter die land.

Zou dat betekenen dat de Amerikanen naar Kyiv zijn gevlogen in die helikopter?
Of komen die mensen ergens anders vandaan?

[Voor 10% gewijzigd door AndereKoekoek op 07-03-2022 15:54]

• Dazzler2120
Danielson schreef op maandag 7 maart 2022 @ 15:51:
[...]

Om mensen de tijd te geven om in te schakelen en zelf te laat te komen.
Een beetje hetzelfde principe dat als jij een afspraak bij de tandarts of huisarts maakt, deze vaak pas een kwartier later geboekt staat bij de tandarts/huisarts.
Als de client een kwartier te vroeg is, zal de afspraak nooit 'echt' uitlopen.

• rik86
[...]

Ik wil zeker niet suggereren dat ik de ideeen wel heb. Maar zodra 'we' een russisch vliegend object neerhalen zal Putin dat als oorlogsverklaring zien en zijn we direct betrokken bij dit conflift, dat is wel logisch toch? Daarom denk ik ook dat dit geen goed idee is.

Dat het instellen van zo'n zone, maar vervolgens gaan twijfelen over handhaven complete onzin is, helemaal mee eens. Als we 'm instellen, dan moeten er ook Russische vliegtuigen die na waarschuwen niet vertrekken ook neergehaald worden.

En dat we dus, wanneer er een no-fly-zone instellen, zeer waarschijnlijk effectief in oorlog zullen zijn met Rusland in Oekraïne, dat ben ik met je eens.

Maar ik vraag me af of op korte termijn diplomatie de oplossing gaat brengen en dan vind ik 't eigenlijk niet te verkopen dat we een buurland dat aangevallen wordt en om hulp vraagt toch redelijk in de steek laten.

Want ze worden aangevallen omdat ze onze normen en waarden nastreven, maar blijkbaar vinden wij die vrijheid dan toch niet zo belangrijk?

• -Bonalds
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 02-06 12:16
unclero schreef op maandag 7 maart 2022 @ 15:47:
[...]

Zijn kok is daarom de belangrijkste persoon in zijn entourage. De rest vertrouwd hij eigenlijk niet. Daarom heeft die kok het geschopt tot top-tier oligarch, die Wagner Group mag runnen.
Ik zie een kans ;) hoe zit het met de ambitie van Yevgeny?

• Ewivis
  • Laatst online: 02-06 15:41
Fijne pieptoon... :)

AMD Ryzen 7 5800X3D / 32GB@3200mhz / Gigabyte 3080 TI Gaming OC

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:01

TheVMaster

Moderator WOS
En daar is nu ineens een soort van pieptoon te horen? En nu een tellende Engelsman? :?

[Voor 3% gewijzigd door TheVMaster op 07-03-2022 15:54]

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:52
Nog een andere livestream:

Foreign Secretary Liz Truss addresses Parliamentary committee over Ukraine action plan

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kenny_026
Waar zit ik naar te kijken? Ik moest met mn zoontje dezelfde oefening voor logopedie doen deze week…

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-06 13:18

FunkyTrip

Funky vidi vici!

iemand schreef op maandag 7 maart 2022 @ 12:49:

Nog even los van dat de Oekrainers wel bereid zijn te vechten.

https://www.reddit.com/r/...o_fight_for_your_country/

15 procent!
Dit is eigenlijk wel een interessante poll omdat het zo duidelijk het referentiekader weer geeft van waaruit men antwoordt. De Nederlander denkt "Nee, ik ga niet meevechten in Afghanistan of een ander shithole" en de Vietnamees denkt "Ja, ik vecht voor mijn familie als ze hier komen binnentrekken!"

"Ben je bereid te vechten voor je land als je binnengevallen wordt' geeft vast een ander antwoord dan "Ben je bereid te vechten als je land in een oorlog verzeild raakt".

[Voor 18% gewijzigd door FunkyTrip op 07-03-2022 15:55]

Dit dus.

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02 07:48
Redelijk off-topic maar uit nieuwsgierigheid: wat deed die kerel met dat klappen net?
Pagina: 1 2 3 ... 254 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Specifieke topic regels
• Geen ongefundeerde speculaties over WW3
• Geen gelukszoekers vs. vluchtelingen of vluchtelingen vs. huisvesting
• Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
• Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
• Geen propaganda talking points of desinformatie, check je bronnen.
• Hieronder vallen ook bijvoorbeeld de "afspraak" over NAVO lidmaatschap van Oost-Europese landen.
• Russische "media" zoals Russia Today (RT) is geen bron en is hier niet meer welkom.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
• Post s.v.p. vliegbewegingen in dit topic, het voegt weinig toe aan dit topic en is vaak alleen speculatief. Alleen als het echt relevant is, dan zien we graag een motivatie.

Andere topics
Verschillende fronten:
Het Krim front
Het Donbass front
Het Chernihiv-Charkiv front
Het Kyiv front

Verbreding en verdieping:
MH17: De weg richting daders en mogelijke berechting
Sancties tegen Rusland: actualiteit en achtergronden
[ZT] Russisch-Westerse verhoudingen deel 3
Wapensystemen en effectiviteit

Overig:
Impact op persoonlijke situatie: familie, vrienden, werk
Het vliegbewegingen topic
Hulpacties Oekraïne
Ontwikkelingen Energie(prijzen) en klimaat door de oorlog
Hoe afhankelijk zijn we echt van het russisch gas

AWM / themaforum beleidstopic:
Themaforum: Oorlog in Oekraïne - Beleid
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee