D-Ed schreef op maandag 7 maart 2022 @ 13:21:
Door drie keer nalezen van zijn posts leer ik meer dan het oeverloze heen en weer gediscussieer wat ik de laatste dagen lees.. Het lijkt nu moeilijker een beetje duiding te vinden voor iemand als ik die er niet zo diep in zit.. Op de één of andere manier kreeg ik van hem (en zeker ook wel anderen hoor) toch een wat 'beter' beeld van sommige situaties. Niet dat het perse 'beter' is maar het had vaak wel een toon die ik kon waarderen..
Ik probeer zijn rol een beetje over te nemen, maar mijn vocabulaire is wat beperkt.

Daarnaast zit ik in een iets andere kring en netwerk (hoewel we veel overlap hebben).
Nee. Eerst waren het 4 onmogelijke eisen, nu zijn het er 3. Dit is gewoon een maffia tactiek: Eerst hoog inzetten, daarna een paar scherpe randjes weghalen, en vervolgens roepen dat ze al heeeeel veel hebben toegegeven, en dat 'de ander' het maar niet wil snappen, en het dus aan de ander ligt dat men nu wel de barrel bombs tevoorschijn moet halen.
Tuuurlijk mag Zelensky president blijven. Maar wel een die de rest van zijn leven een steekvest moet dragen, over zijn schouder moet kijken, en overal zijn eigen thermosfles mee moet nemen.
Natuurlijk is dit niet serieus. Voor de Russen is het "Tuva or bust!". De stakeholders (elite, oligarchen, maffiaclans) willen meer taart te verdelen. Enkel Krim, Donbass, Belarus zijn niet afdoende voor hun honger.
"Berusting in zijn lot" is de term waar u naar op zoek bent. En natuurlijk "Als ik moet gaan, neem ik er zoveel mogelijk van die ander mee".
Dat duurt nog heeel lang. Zoals ik al
eerder schreef kan men nog wat monetaire trucjes uit halen zoals het creëeren van een nieuwe munt.
Dat moet ook wel, want over een week is het land bankroet en defaulten alle uitstaande obligaties. Dat heeft te maken met enkele tranches aan obligaties die
over een week moeten uitbetalen. En dit zijn dollar-obligaties, die in dollars uitbetaald moeten worden. Als de Russische Centrale Bank (door Putins recente decreet dat buitenlandse schulden in Roebels betaald moeten worden) besluit deze niet in dollars (of euros) uit te betalen, wordt het land technisch bankroet verklaard.
Onderschat de oude politieke Londen-Den Haag as niet. Na de Brexit is deze een beetje verwaterd, maar in de aanloop naar deze invasie is die weer aangehaald.
Nog even afgezien van de Londongrad-Amsterdam as, wat betreft witwassen crimineel geld.
Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!