Zo ging het een jaar terug ook al in Utrecht. Uiteindelijk afgehaakt en een nieuwbouw woning gekocht vlak buiten Amsterdam.Blue-eagle schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 16:56:
Huis gevonden:En dat was in Utrecht. Een soortgelijke woning in Amersfoort heeft volgende week de deadline voor biedingen. Man, wat een gekte.
- Vraagprijs 600.000, ver onder de marktwaarde die eerder rond 672.000 zou liggen
- Aankoopmakelaar adviseert te bieden: 700.000
- Winnend bod: 730.000 en een beetje...
Nu heb ik op zich eigen geld en had ik ook wel 730k kunnen bieden, maar what the hell.
Zijn er serieuze overwegingen om zulke dingen absoluut niet te doen? Ik kan me niet voorstellen dat huizenprijzen ooit nog naar beneden gaan. Hooguit zal de stijging van prijzen iets minder snel gaan. Vorig jaar met +15%, dit jaar mogelijk +10%, volgend jaar zegt de glazen bol van banken schijnbaar +5%...
Het maakt ook wel uit of je wat te verkopen hebt. Dan werkt de gekte ook door bij verkoop van je eigen woning. Misschien schat je de eigen woning te conservatief in qua opbrengst en is het verschil, ook na een bod van 130k over de vraagprijs nog te overzien.