Een 'oud' huis raak je straks aan de straatstenen niet meer kwijt op deze manier dus die bewoners blijven zitten. Nog minder doorstroming, nog minder huizenaanbod. Wij zijn nog altijd op zoek naar een vrijstaand huis in het noorden van het land en ons budget staat echt geen huis toe met een A-label dus we zijn van plan een laag energielabel langzaam op te waarderen naar uiteindelijk B of hoger maar wel in ons eigen tempo, niet die van de bank. Sowieso natuurlijk een bizar plan om mensen te dwingen hun spaargeld in te zetten voor het verduurzamen van hun huis. Dat heeft weinig meer met een vrij land te maken, gelukkig 'mag' je nog maar liefst 10k zelf overhouden. Mag hopen dat dit soort proefbalonnetjes bij proefbalonnetjes blijven. Ik vind dat de overheid de laatste jaren wel heel erg dingen opdringt en dwang gebruikt. Enge ontwikkeling.
Moet je eens indenken dat je een huis hebt gekocht, je bent braaf aan het verduurzamen en poef, auto kapot. Dan maar even die isolatie een jaartje uitstellen en een andere auto kopen anders kom je niet op je werk maar helaas, van de bank moet je eerst die isolatie kopen, dat je dan je baan kwijt raakt, tja pech, je moet verduurzamen.. Op dit niveau micromanagen loopt nooit goed af, bron: alle communistische landen ooit.
Laat de overheid éérst maar eens met een visie komen, een toekomstplan.
Wanneer gaan we van het gas af, wanneer en hoeveel MRB gaan we voor EV's betalen, hoe lang zijn de subsidies nog aanwezig voor verduurzaming en hoeveel is dat etc.
Momenteel is die hele energietransitie 1 groot stuurloos schip en zo komen we gewoon nergens. Iedereen roept maar wat en niemand weet meer waar ie aan toe is.
Moet ik de CV ketel volgens jaar nog snel vervangen voordat ik ze niet meer kan kopen of moet ik wachten tot ie stuk gaat en dan over op een warmtepomp? Moet ik dan over op een hybride of krijg ik dan een week na installatie een brief van de gemeente dat onze wijk de gelukkige is om van het gas af te gaan. Ga ik voor een volledig elektrische, trekt het stroomnet dat dan wel? Als ik de MRB niet meer kan betalen voor mijn EV koop ik dan weer een benzine auto? Een motorfiets? Benzine of elektrisch? (niet te betalen)Mag ik dan straks nog wel de stad in daarmee? Of geldt er voor elke stad weer een ander beleid.
Het is 1 grote puinzooi momenteel en als burger weet je gewoon niet waar je aan toe bent. Het is ook niet dat het om lullige investeringen gaat.
Vooruitdenken is niet het sterkste punt van de mensen die dit soort dingen bedenken. Over een paar jaar krijgen we waarschijnlijk gewoon weer een onderzoek om te zien hoe dit nu weer heeft kunnen gebeuren.
[
Voor 16% gewijzigd door
Metro2002 op 23-04-2024 06:40
]