Shadowhawk00 schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 13:19:
[...]
Wat een veel erger probleem is dat hierdoor effectief een 2deling in de maatschappij aan het creeeren zijn. Mensen in de steden hebben geen connectie met mensen buiten de steden en omgekeerd. Voor de politiek ideaal voor hun verdeel en heers strategie maar als maatschappij is dat natuurlijk een slechte ontwikkeling.
Dit zijn letterlijk de woorden die ik vanochtend tegen mijn vrouw zei over dit onderwerp. Je krijgt straks letterlijk een tweedeling van mensen die in de stad wonen en daar amper nog uit (kunnen) komen en mensen die buiten de grote steden wonen en niet meer naar die grote stad toe willen of kunnen. Een enorm complexe maatschappij waarvan veel van mensen zelf wordt gevraagd (mantelzorg, tweeverdieners etc) en waar wonen en werken al deccenia van elkaar gescheiden wordt gehouden kun je niet zomaar hun vervoersmiddelen afnemen en dan maar hopen dat het allemaal goed gaat. Dat is gewoon wensdenken en zal alleen maar leiden tot enorme frustratie.
Ook zullen veel minder mensen die buiten de stad wonen geneigd zijn in de stad te gaan werken wat met het huidige arbeidstekort ook niet bepaald handig is.
En zoals @
hoevenpe ook al terecht opmerkt hebben mensen ook weinig keus in waar en hoe ze gaan wonen, zeker in de sociale huursector worden er zo ongeveer alleen maar woningen afgebroken en nauwelijks wat bijgebouwd.
Ik werk op een nieuw industrieterrein in de middle of nowhere dus geen ruimte is geen argument. Maar liefst 3 hele parkeerplaatsen per bedrijfsunit

want tja, de gemeente vindt dat iedereen maar op de fiets moet komen of met het niet bestaande OV. Werd zelfs gesproken over betaald parkeren maar dat is gelukkig niet doorgegaan omdat de VVE daar fel op tegen was, denk dat er dan ook best veel bedrijven gewoon zouden vertrekken.
Nu komen er al best veel mensen op de fiets maar het aantal parkeerplaatsen is gewoon echt veel te weinig en er wordt dan ook volop langs de straat geparkeerd met aannemersbusjes, aanhangers etc ( Het is en blijft immers een bedrijventerrein, zonnepanelen, glasplaten, schuifpuien etc neem je niet mee in de trein of op de fiets, heel gek hoe dat werkt.) en natuurlijk nog de auto's van personeel dat van verder komt (bij ons meerdere die meer dan 40km moeten rijden) en klanten die naar die bedrijven toe komen.
Daarom zei ik al eerder, auto's overal weren begint gewoon een trend te worden en echt niet alleen maar bij 'sociale woningen waar mensen het al van te voren wisten'.
Ik heb hier ook geen stem in gehad, het bedrijf is hierheen verhuisd dus het was of mee of ander werk zoeken.
Ga zelf gelukkig eigenlijk zo goed als nooit met de auto, hooguit 1 a 2 keer per jaar. Fiets liever 25km dan in de file aan te sluiten maar als ik daar fysiek niet meer toe in staat zou zijn (ik moet nog tot mijn 71e voor ik met pensioen mag..) wordt het toch een ander verhaal en kan ik beter maar stoppen met werken en een uitkering gaan trekken.
[
Voor 38% gewijzigd door
Metro2002 op 19-04-2024 14:46
]