Vermoed dat @Verwijderd het sarcastisch bedoeltHarrie_ schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 07:59:
[...]
Top strategie! Moet je wel vrede hebben met wonen in een sociale huurwoning, in een sociale huurwijk, waar de rottweiler van je ene buurman dikke hopen stront op de stoep klapt terwijl je andere buurman vanuit een tuinstoel voor z'n huis pils zit te drinken. En flinke stapels geld moet je ook niet van houden, ja je kunt er flinke stapels zwart geld op nahouden maar die krijg je anno nu ook niet meer overal ingeleverd.
En inderdaad het 'systeem om zeep helpen'. Laten we hopen dat iedereen 16u (of minder) gaat werken en in een sociale huurwoning wil wonen. Naar de hel met al die domme mensen die 40u werken en flink belasting betalen. Wat heb je überhaupt aan belasting? AOW, WAO en dat soort sociale vangnetten die bekostigen ze maar op een andere manier. Hoe dat weet ik niet maar daar zullen in den Haag wel weer een foefje voor hebben
![]()
Het is ook een angst die ik heb hoor. Twee van mijn werknemers kwamen de afgelopen weken bij me met de vraag of ze minder konden werken. Dit ook naar aanleiding van alles wat nu in de media komt. Je weet wel, thuis overlegd en zo....
Heb ze toen uitgelegd dat ze zich goed moeten realiseren dat minder werken ook minder pensioenopbouw en minder vakantiegeld betekent. En dat ze - afhankelijk van hun specifieke persoonlijke situatie - een fuik inzwemmen waar je niet zomaar meer uit komt.
Beiden wilden er nog even over nadenken, vermoed dat ze het verzoek laten varen.
Maar dit geldt voor mensen die al gewend zijn voltijds te werken. Ik hou mijn hart vast voor de afweging die eenieder die nu de arbeidsmarkt op komt maakt. Het pensioenargument zal minder effectief zijn, dat is immers nog bijna een halve eeuw in de toekomst. En tja, 24 uur werken voor bijna hetzelfde nettoloon betekent toch wel lekker veel vrije tijd.
Het besef dat deze keuze niet zonder consequenties is komt waarschijnlijk pas zodra ze over een paar jaar bij de bank aankloppen voor een hypotheek.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel