Als je full-time beter zou belonen en al helemaal +40u dan kunnen idd diegenen die hardt werken en er moeite voor doen makkelijker aan een koopwoning komen, maar dat inzicht heeft de overheid niet en dus gaan we minder werken omdat je als full-timer èn alleenstaande de max IB betaalt : Nou dan zijn er andere oplossingen(zoals de voorbeelden in vorige post).kx22 schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 14:16:
Denk dat dit soort ideeën het belastingsysteem alleen maar moeilijker maken.
Zolang er een tekort aan huizen zijn, verschuif je alleen de problemen.
Ja als iedereen in NL dan besluit om 40 uur te gaan werken ivm belastingkorting, wat dan?
Heb je een baanoverschot en zit een gedeelte straks thuis. Arbeiders overschot? Gaan we salarissen weer omlaag gooien.
----edit----
Correct me if im wrong, in Belgie is een 2e baan onbelast toch? Bruto = netto bij een 2e baan (naast een 34/36 uurs contract).
In België is een 2de baan helemaal niet onbelast : Sterker nog daar pakken ze je extra op. Ken er ook van jaren terug die al een fulltime baan hadden en er nog 2x12u in het weekend bijknalden : Dit is ntrl niet lang vol te houden, maar wilden er voor gaan om te sparen voor een huis. Maar volle pot IB betalen.
Wat ik wil aangeven is dat, wanneer in de kracht van je leven(zeg tssn 25 en 40jr) en je wil er voor gaan : Je extra uren wil maken of extra baan erbij die je op je sloffen erbij aankan, wordt je gewoon afgestraft door de IB en dat vind ik niet eerlijk. Als dit niet anders kan, dan is het maar zo. Creatief dan zoals ik eerder aangaf lukt het wel in een constructie van die 3 voorbeelden. De overheid maakt het blijkbaar niet uit, die vinden het ntrl wel cool als je jezelf de pleuris werkt. De kassa rammelt
Ben je lui of hang je aan de sociale dienst, na 2 jaar uitkering : Nou hup opzouten zowiezo in die sociale woning waar je zit en voor jou wordt het dan 4 hoog achter op 50m2. Dan moet je blij zijn, want je kan niks, doet niks, 0.0 bijdrage : Dit wordt betaald door mensen die vooral een full-time baan hebben. Vervolgens degenen die wèl bijdragen, maar niet het geld hebben om te kopen en met een full-time baan voor sociale huur in aanmerking komen mogen dan is die sociale woning : Dus de lamzakken naar achter 4/hoog.
Ben er helemaal klaar mee
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2023 15:33 ]