Wellicht, maar als ik dit artikel over 2019 seizoen mag geloven zat Alfa op 141 miljoen euro. In 2018 was het schijnbaar 135 miljoen. Dat zijn seizoenen waarin ze een stoeltje verkochten. En dat is ongeveer uit mijn hoofd zo ook ongeveer de budget cap?RocketKoen schreef op woensdag 1 september 2021 @ 21:09:
[...]
Met de budget cap is het een heel stuk lastiger geworden om een ander team te sponsoren in ruil voor een stoeltje.
Aah duidelijk. Dat artikel herinner ik mij inderdaad nog wel. Al was het doel daarvan voornamelijk de investeerders promoten. Maar we gaan het zien, zoals je zelf al aangaf wordt er genoeg geroepen en weet je het pas zeker als het definitief is.DaniëlWW2 schreef op woensdag 1 september 2021 @ 21:07:
[...]
Oh dat weet ik niet eens meer. Het ging erover dat ze het geld van Latifi niet meer nodig zouden hebben bij Williams en dat maakt Latifi zijn positie bijna per definitie onzeker. Was ook wel even geleden en het lijkt weer veranderd te zijn.
Cap is $145 miljoen + salarissen van coureurs, marketing en uit mijn hoofd de twee duurste medewerkers, dus meestal teambaas en CTO. Dat haalt Alfa dus niet omdat die inclusief salarissen zijn.Gropah schreef op woensdag 1 september 2021 @ 21:18:
[...]
Wellicht, maar als ik dit artikel over 2019 seizoen mag geloven zat Alfa op 141 miljoen euro. In 2018 was het schijnbaar 135 miljoen. Dat zijn seizoenen waarin ze een stoeltje verkochten. En dat is ongeveer uit mijn hoofd zo ook ongeveer de budget cap?
Ja, de budget cap is eigenlijk best ondoorgrondelijk. Maar dat krijg je als bepaalde teams naar verluid bedragen met zes of zeven nullen uitkeren aan bepaald technisch personeel.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Dus zelfs met het budget van 2019 van 145m was er nog ruimte binnen de cap... Daarom vraag ik mij dus af of dat stoeltje niet alsnog van Ferrari is, en dus betwijfel ik of zowel Bottas als de Vries naar Alfa gaan.DaniëlWW2 schreef op woensdag 1 september 2021 @ 21:23:
[...]
Cap is $145 miljoen + salarissen van coureurs, marketing en uit mijn hoofd de twee duurste medewerkers, dus meestal teambaas en CTO. Dat haalt Alfa dus niet omdat die inclusief salarissen zijn.
Ja, de budget cap is eigenlijk best ondoorgrondelijk. Maar dat krijg je als bepaalde teams naar verluid bedragen met zes of zeven nullen uitkeren aan bepaald technisch personeel.
meer dat de tegenprestatie die Ferrari of Mercedes levert in ruil voor dat stoeltje uit hun budget cap komt.Gropah schreef op woensdag 1 september 2021 @ 21:18:
[...]
Wellicht, maar als ik dit artikel over 2019 seizoen mag geloven zat Alfa op 141 miljoen euro. In 2018 was het schijnbaar 135 miljoen. Dat zijn seizoenen waarin ze een stoeltje verkochten. En dat is ongeveer uit mijn hoofd zo ook ongeveer de budget cap?
Je mag bijvoorbeeld niet $15 miljoen vragen voor de motor aan McClaren en maar $5 miljoen aan Williams.
Ik heb geen idee wat deze week interne politieke afwegingen bij Ferrari zijn.Gropah schreef op woensdag 1 september 2021 @ 21:30:
[...]
Dus zelfs met het budget van 2019 van 145m was er nog ruimte binnen de cap... Daarom vraag ik mij dus af of dat stoeltje niet alsnog van Ferrari is, en dus betwijfel ik of zowel Bottas als de Vries naar Alfa gaan.
Maar Ferrari heeft waarschijnlijk vooral oog voor Schumacher want naam en die lijkt bij Haas te blijven. Dan is het eerder de vraag of ze Giovinazzi willen houden. PU politiek kan ook, maar daar speelt dat die Mercedes anders in een chassis is opgenomen en het nu langzaam toch laat begint te worden om nog te wisselen.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Dr is trouwens nog een win-actie met Heineken om je eigen F1 Pit Wall te krijgen in je huiskamer. Misschien geen heineken-fan, maar de hardware is verder wel nice 
https://www.formula1.com/...JHtriJJWydUDA35pKw4T.html

En het filmpje ook nog wel geinig:
Hij loopt al vanaf mei zo te zien, maar ik zie verder geen einddatum.

[ Voor 4% gewijzigd door Martinspire op 01-09-2021 22:17 ]
Meegedaan!Martinspire schreef op woensdag 1 september 2021 @ 21:58:
Dr is trouwens nog een win-actie met Heineken om je eigen F1 Pit Wall te krijgen in je huiskamer. Misschien geen heineken-fan, maar de hardware is verder wel nice
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[YouTube: Heineken® F1® Pit Wall Bar]
Nog filmpje over Kimi van FOM:
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Op autosport.com forum gaat hard gerucht rond dat Mercedes motoren gaat leveren aan Alfa/Sauber. Er wordt zelfs gerept dat Alfa gaat verdwijnen en het team vanaf 2022 weer als Sauber-Mercedes mee gaat doen.Gropah schreef op woensdag 1 september 2021 @ 21:30:
[...]
Dus zelfs met het budget van 2019 van 145m was er nog ruimte binnen de cap... Daarom vraag ik mij dus af of dat stoeltje niet alsnog van Ferrari is, en dus betwijfel ik of zowel Bottas als de Vries naar Alfa gaan.
Uiteraard nog geen betrouwbare hints die kant op maar Bottas + de Vries is wel grote Mercedes connectie.
Vervolgens wordt Albon opeens aan Williams gelinkt. Als we dan door gaan met speculaas bakken. Gaat Merc nog een extra team motoren leveren of valt er 1 af.
Kijkend dat Albon opeens bij Williams genoemd wordt, zou Williams gedropt gaan worden en zou RB in dat gat duiken en motoren gaan leveren? Vriendenprijsje + Albon. Win-Win voor beide.
Let wel, als Sauber-Mercedes gerucht waar blijkt te zijn, betekend dat Mercedes nog weer een team in de pocket heeft als het gaat om stemmen. Red Bull zal dat willen voorkomen dus logisch dat die dan bereid zouden zijn om ook Williams te leveren.
Wat deze geruchten tegen spreekt is dat Alfa onlangs verlengt heeft bij Sauber en dat ze naar mijn weten ook nog langlopend contract met Ferrari hebben.
Idem voor Williams met Mercedes. Is ook langlopend.
MAAR: contracten zeggen niet alles in F1.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Dutch GP gerelateerde zaken zoals we gewent zijn bij andere GP's:
[F1 2021] Race 13 GP van Nederland
[F1 2021] Race 13 GP van Nederland
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Als Red Bull motoren gaat leveren aan Williams volgend jaar is dat ook best raar? Want Red Bull maakt volgend jaar zelf nog niet de motoren, die worden dan nog in Japan door Honda gemaakt omdat Red Bull de faciliteiten nog niet klaar heeft.
En heeft Honda dan wel de capaciteit om 3 teams te leveren? Voordeeltje is natuurlijk wel dat ze in principe maar letterlijk het aantal benodigde motoren hoeven te produceren. Immers hoeven ze door de ontwikkelstop niet nog bergen extra (/experimentele) motoren te produceren voor op de testbank.
En heeft Honda dan wel de capaciteit om 3 teams te leveren? Voordeeltje is natuurlijk wel dat ze in principe maar letterlijk het aantal benodigde motoren hoeven te produceren. Immers hoeven ze door de ontwikkelstop niet nog bergen extra (/experimentele) motoren te produceren voor op de testbank.
ik krijg de quote er zo 123 niet bij gevonden, maar max heeft eens iets gezegd in de trant van "dat er zo veel motoren/blokken klaar liggen om ingezet te worden dat renault er bang van zou worden"RobertMe schreef op donderdag 2 september 2021 @ 10:02:
Als Red Bull motoren gaat leveren aan Williams volgend jaar is dat ook best raar? Want Red Bull maakt volgend jaar zelf nog niet de motoren, die worden dan nog in Japan door Honda gemaakt omdat Red Bull de faciliteiten nog niet klaar heeft.
Zou geen onlogische keuze zijn.RobertMe schreef op donderdag 2 september 2021 @ 10:02:
Voor de verkoop op langere termijn van Williams wil je geen verplichte rijder zoals Russel moeten afnemen vanwege een overeenkomst met de motorleverancier.
Hoe vrijer je daarin bent destemeer het bedrijf waard wordt.
Ze zijn allemaal gewoon identiek ja, en de mounts zijn gestandaardiseerd dus het is voor een groot gedeelte gewoon "plug and play". Natuurlijk moet er nog van alles omheen gebeuren maar dat is vooral door Williams zelf, bodywork passend maken en de rest van de auto erop aansluiten.RobertMe schreef op donderdag 2 september 2021 @ 10:02:
Is Ferrari niet altijd nog voor 90% in handen van Fiat Chrysler Automobiles (= Alfa)?Player1S schreef op donderdag 2 september 2021 @ 09:22:
[...]
Wat deze geruchten tegen spreekt is dat Alfa onlangs verlengt heeft bij Sauber en dat ze naar mijn weten ook nog langlopend contract met Ferrari hebben.
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Alleen omvat het gerucht dan ook weer dat Albon, die nu nog in dienst van Red Bull is, dan naar Williams zou gaan. Dus lijkt dan nog steeds een zitje in ruil voor de motoren (/korting op motoren) te zijn. Dus dan zou niks veranderen in vergelijking met Mercedes.D-dark schreef op donderdag 2 september 2021 @ 11:03:
[...]
Zou geen onlogische keuze zijn.
Voor de verkoop op langere termijn van Williams wil je geen verplichte rijder zoals Russel moeten afnemen vanwege een overeenkomst met de motorleverancier.
Hoe vrijer je daarin bent destemeer het bedrijf waard wordt.
Ophangpunten kunnen dan wel gestandaardiseerd zijn, maar de volledige vorm van de motor is dat niet. Zo had Mercedes al vanaf het begin een bepaalde layout van de motor (X voor en Y erachter) die pas later door andere fabrikanten is over genomen. Dat kan dus ook nog wel wat invloed hebben op de plaatsing. Daarnaast kan een andere motor ook weer andere eisen aan bv de koeling eisen. Dat je een andere motor gewoon plop op dezelfde plekken vast zet en vervolgens maar het body work hoeft aan te passen lijkt mij dan ook erg kort door de bocht.DataGhost schreef op donderdag 2 september 2021 @ 11:04:
[...]
Ze zijn allemaal gewoon identiek ja, en de mounts zijn gestandaardiseerd dus het is voor een groot gedeelte gewoon "plug and play". Natuurlijk moet er nog van alles omheen gebeuren maar dat is vooral door Williams zelf, bodywork passend maken en de rest van de auto erop aansluiten.
Overigens vraag ik mij dan ook af wat Red Bull hieruit zou halen, het leveren aan een extra, onafhankelijk, team. Voor in 2025 de extra data? Hoe meer teams ze leveren hoe meer data het oplevert hoe sneller ze hopelijk kunnen ontwikkelen/verbeteren?
persoonlijk verwacht ik dat een andere autofabrikant de samenwerking met redbull aan gaat; een audi bijv.RobertMe schreef op donderdag 2 september 2021 @ 11:17:
Overigens vraag ik mij dan ook af wat Red Bull hieruit zou halen, het leveren aan een extra, onafhankelijk, team. Voor in 2025 de extra data? Hoe meer teams ze leveren hoe meer data het oplevert hoe sneller ze hopelijk kunnen ontwikkelen/verbeteren?
Vroeger wel. Tegenwoordig is het een publiek bedrijf. https://www.continentalau...rmation/who-owns-ferrari/sdk1985 schreef op donderdag 2 september 2021 @ 11:15:
[...]
Is Ferrari niet altijd nog voor 90% in handen van Fiat Chrysler Automobiles (= Alfa)?
Dus lijkt erop dat Ferrari en Alfa niet per se een zakkelijke connectie hebben via moederbedrijven.
Samenwerking kan bij mijn weten niet. Honda heeft vrij strenge afspraken daarover gemaakt dat hun IP niet in handen van een ander kan komen. Enige wat een Audi samenwerking zou kunnen zijn dan is dat Red Bull hun motor weg zet als Audi, maar Red Bull mag niet ineens de Honda motor verder ontwikkelen samen met bv Audi.himlims_ schreef op donderdag 2 september 2021 @ 11:19:
[...]
persoonlijk verwacht ik dat een andere autofabrikant de samenwerking met redbull aan gaat; een audi bijv.
Martinspire schreef op woensdag 1 september 2021 @ 21:58:
Tot zondag dusCompetition will close Sunday 5th September.
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Ging Audi niet weer naar Le Mans met een LMDh auto?himlims_ schreef op donderdag 2 september 2021 @ 11:19:
[...]
persoonlijk verwacht ik dat een andere autofabrikant de samenwerking met redbull aan gaat; een audi bijv.
Maar Red Bull wordt wel al jaren in verband gebracht met de VW groep en de teamleiding die nu bij Williams zit komt van VW af... mogelijk zijn er daar ook nog banden.
De motor van Red Bull is nu nog wel Honda, maar gaat dadelijk onafhankelijk zijn van welk automerk dan ook, als je dat voor (relatief) weinig kan rebranden kan er zo maar een Williams-VW (of Audi/Porsche/Skoda etc) op de grid komen. Of zelfs een compleet VW branded team. (Voormalig Williams)
En de Mercedes motor in een Alfa sponsored Sauber kan je 'gewoon' Pagani noemen.. blijft het Italiaans ;p
[ Voor 6% gewijzigd door KeRsTmAnNeKe op 02-09-2021 12:23 ]
Ik hoop het ook. Laat het maar lekker rommelen daar.
Hoe zit het contractueel, mag Hamilton Bottas niet volgen naar Alfa Romeo? Voor een topper als Hamilton maakt het toch niet uit in welke auto hij gaat winnen, haalt alleen de twijfel over zijn status weg.
alles kan off-topic
Dat mag, maar wil Sauber dat wel en kunnen ze hem betalen? Er zal best een stevig prijskaartje aan hangen...
Overigens zal ie weinig meer winnen dan. Niet iedere auto kan winnen, zo zit F1 nu eenmaal in elkaar.
Overigens zal ie weinig meer winnen dan. Niet iedere auto kan winnen, zo zit F1 nu eenmaal in elkaar.
HAM gaat niet winnen in een Alfa. Dat kun je denk ik vergelijken met RUS die niet wint bij Williams. Want ik denk niet dat RUS nou zoveel onderdoet (understatement) voor HAM. Dat is denk ik precies waarom HAM boos lijkt te zijn (althans gerucht).Ankona schreef op donderdag 2 september 2021 @ 12:32:
[...]
Hoe zit het contractueel, mag Hamilton Bottas niet volgen naar Alfa Romeo? Voor een topper als Hamilton maakt het toch niet uit in welke auto hij gaat winnen, haalt alleen de twijfel over zijn status weg.
Het bericht en "gerucht" komt van de Daily Mail. Dit is geheel uit de pen van een fantasierijke journalist gekomen.
Maar dit neemt niet weg dat hij inspeelt op de vermoedelijke gevoelens van Hamilton.
Als hij echt bezorgd is om z'n imago en niet het zelfvertrouwen heeft dat hij Russell de baas kan zijn; dan moet hij maar een Rosbergje doen en z'n F1 helm aan de wilgen hangen aan het eind van het seizoen.
Maar dit neemt niet weg dat hij inspeelt op de vermoedelijke gevoelens van Hamilton.
Als hij echt bezorgd is om z'n imago en niet het zelfvertrouwen heeft dat hij Russell de baas kan zijn; dan moet hij maar een Rosbergje doen en z'n F1 helm aan de wilgen hangen aan het eind van het seizoen.
Dat weet ik natuurlijk ook wel. Maar waarom zou Hamilton zo graag een dummy naast zich hebben om in de beste auto van het veld kampioen te kunnen worden? Hij wil gezien worden als de beste maar wenst elk risico op concurrentie op voorhand weg te managen.Razr schreef op donderdag 2 september 2021 @ 12:35:
[...]
HAM gaat niet winnen in een Alfa. Dat kun je denk ik vergelijken met RUS die niet wint bij Williams. Want ik denk niet dat RUS nou zoveel onderdoet (understatement) voor HAM. Dat is denk ik precies waarom HAM boos lijkt te zijn (althans gerucht).
Hou het constructief aub.
[ Voor 5% gewijzigd door tweakduke op 02-09-2021 12:56 ]
alles kan off-topic
Elk risico moet idd vermeden worden.Ankona schreef op donderdag 2 september 2021 @ 12:45:
[...]
Dat weet ik natuurlijk ook wel. Maar waarom zou *knip* zo graag een dummy naast zich hebben om in de beste auto van het veld kampioen te kunnen worden? Hij wil gezien worden als de beste maar wenst elk risico op concurrentie op voorhand weg te managen.
[ Voor 3% gewijzigd door tweakduke op 02-09-2021 12:57 . Reden: Quote aangepast ]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Je geeft het antwoord zelf al denk ik. Met RUS naast hem zou het mogelijk zijn dat hij niet meer de snelste is en dat zijn image een flinke deuk oploopt. En dan krijg je conclusies als "HAM is niet supergoed, BOT is gewoon middelmatig - de auto maakt hem nog een soort van snel" etc.Ankona schreef op donderdag 2 september 2021 @ 12:45:
[...]
Dat weet ik natuurlijk ook wel. Maar waarom zou [mbr]Hamilton[/] zo graag een dummy naast zich hebben om in de beste auto van het veld kampioen te kunnen worden? Hij wil gezien worden als de beste maar wenst elk risico op concurrentie op voorhand weg te managen.
[mbr]Hou het constructief aub.[/]
Voorheen heeft Hamilton nooit om een 'dummy' als teamgenoot gevraagd. Nu op zijn oude dag ziet hij Russell mogelijk als een bedreiging. Best kans natuurlijk dat een jong potentieel supertalent als Russell hem het nog best moeilijk kan maken op zijn oude dag. En dan beschadigt het idd natuurlijk ook zijn status, gezien er nu al veel mensen zijn die zijn kwaliteiten in twijfel brengen. En kijk wat er bij Ferrari is gebeurd met Vettel. Vettel was de nummer 1 daar totdat Leclerc kwam en werd Vettel op een zijspoor gezet. Dat zou natuurlijk met Hamilton ook kunnen gebeuren. Russell heeft toch meer toekomst dan Hamilton...Ankona schreef op donderdag 2 september 2021 @ 12:45:
[...]
Dat weet ik natuurlijk ook wel. Maar waarom zou [mbr]Hamilton[/] zo graag een dummy naast zich hebben om in de beste auto van het veld kampioen te kunnen worden? Hij wil gezien worden als de beste maar wenst elk risico op concurrentie op voorhand weg te managen.
[mbr]Hou het constructief aub.[/]
Verstappen zou nu natuurlijk olie op het vuur kunnen gooien door te zeggen dat hij Russell in een Mercedes wel een serieuze concurrent vindt (en daarmee impliceren dat hij minder bang is voor Hamilton)
Gewoon om bij Hamilton onder de huid te kruipen en hem gek te maken. Die smerige trucjes gebeuren constant en Verstappens zijn daar ook echt niet vies van.
Gewoon om bij Hamilton onder de huid te kruipen en hem gek te maken. Die smerige trucjes gebeuren constant en Verstappens zijn daar ook echt niet vies van.
alles kan off-topic
Tja, ze hadden net zo goed in een studio kunnen staan....Martinspire schreef op woensdag 1 september 2021 @ 22:52:
Omdat het topic nog niet open is, hier de eerste video vanaf de paddock:
[YouTube: F1-update: Zandvoort (bijna) klaar voor F1 Dutch Grand Prix!]
🚨 #BottasAnnounced 🚨
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) 6 augustus 2020
He’s STAYING! 👊 @ValtteriBottas will race for the Team next year! 🔥 pic.twitter.com/hsGv1WuWIX
[ Voor 3% gewijzigd door SinergyX op 02-09-2021 14:24 ]
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Zoiets?Ankona schreef op donderdag 2 september 2021 @ 13:27:
Verstappen zou nu natuurlijk olie op het vuur kunnen gooien door te zeggen dat hij Russell in een Mercedes wel een serieuze concurrent vindt (en daarmee impliceren dat hij minder bang is voor Hamilton)
https://www.motorsport.co...ilton-verstappen/6658797/
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Fuuuu, het duurde echt te lang voordat ik doorhad dat het 2020 was

https://www.formula1.com/...dt06TCbtsYQ9Gx6b4mC6.html
In other news: Naam van Miami Circuit:
.
In other news: Naam van Miami Circuit:
Miami International Autodrome
MIA; Missing In Action
[ Voor 6% gewijzigd door Illegal_Alien op 02-09-2021 15:12 ]
Ik had het niet door, dus dank!Martinspire schreef op donderdag 2 september 2021 @ 15:00:
[...]
Fuuuu, het duurde echt te lang voordat ik doorhad dat het 2020 was
Russell admits he knows where he will be driving in 2022. Bottas spoke earlier about wanting a multi-year deal, a fun atmosphere and "to continue in Formula 1", and Hamilton was very complimentary about Russell during his media session #F1 #DutchGP
— Chris Medland (@ChrisMedlandF1) 2 september 2021
Bottas wilt meerjaren contract
gaat hem niet worden bij MERC, dus denk dat het duidelijk is dat hij daar weg gaat
en dan dit van Russell
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Dit weekend al?LZ86 schreef op donderdag 2 september 2021 @ 16:31:
Volgens de Telegraaf gaat BOT nu naar Alfa Romeo
Deze ruimte is bewust leeg gelaten
https://www.formula1.com/...ISFB37ZYePAZsdSyQ0eJ.html
En daarom neem ik de Daily Mail nooit serieus.
En daarom neem ik de Daily Mail nooit serieus.
29/01/2019 EA Games: "We seek to bring choice, fairness, value and fun to our players in all our games."
Verwijderd
De hele soap rondom Bottas en Russel is wel vermoeiend. Who cares het gaat om volgend seizoen. Maar het is natuurlijk de gekte uit de UK, Russel, Norris en Hamilton en Mercedes zien ze als Brits team.
En het zou belachelijk zijn als ook Sauber/Alfa met Mercedes motoren gaat rijden,Wolff & Mercedes hebben al veel te veel invloed in de F1.
En het zou belachelijk zijn als ook Sauber/Alfa met Mercedes motoren gaat rijden,Wolff & Mercedes hebben al veel te veel invloed in de F1.
Mercedes International AssistanceIllegal_Alien schreef op donderdag 2 september 2021 @ 15:12:
https://www.formula1.com/...dt06TCbtsYQ9Gx6b4mC6.html
In other news: Naam van Miami Circuit:Miami International Autodrome
MIA; Missing In Action.
Ik realiseer mij nu eigenlijk pas dat we geen GP in Duitsland meer hebben. Wat zonde eigenlijk...
Klopt, maar feitelijk valt die invloed van Toto nog redelijk mee. Ze hebben alleen een payed seat bij Williams. RB heeft feitelijk een team van 4 auto's. In hoeverre is dat eerlijk?Verwijderd schreef op donderdag 2 september 2021 @ 16:49:
De hele soap rondom Bottas en Russel is wel vermoeiend. Who cares het gaat om volgend seizoen. Maar het is natuurlijk de gekte uit de UK, Russel, Norris en Hamilton en Mercedes zien ze als Brits team.
En die soap, ach, dat vult lekker de lege momenten zonder race en zorgt voor een mooi 4e seizoen D2S.
Kimi boost:
Commentaar van de coureurs:
KIMI`S greatest radio`s:
FOM Dus klikkie klikkie
KIMI`S greatest radio`s:
FOM Dus klikkie klikkie
Je vergeet de aandelen van Toto in Aston Martin.Erazzzer schreef op donderdag 2 september 2021 @ 20:19:
[...]
Klopt, maar feitelijk valt die invloed van Toto nog redelijk mee. Ze hebben alleen een payed seat bij Williams. RB heeft feitelijk een team van 4 auto's. In hoeverre is dat eerlijk?
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
En het feit dat hij zaakwaarnemer is (was?) van Russell én Bottas. Alleen dat al lijkt me voorkomen onwenselijk icm teambaas zijn van het grootste team én aandelen hebben in andere teams.Chiron schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 09:23:
[...]
Je vergeet de aandelen van Toto in Aston Martin.
Even hier quoten 
Ik zit me dus nu ff te bedenken op welke banen er ooit F1 geweest is, waar een kombocht in zat? Indianapolis, Monza ('55, '56, '60 en '61), Zandvoort 2021 weet ik uit m'n hoofd maar verder geen idee?asing schreef op donderdag 2 september 2021 @ 23:14:
[...]
De Indianapolis Speedway is volgens mij de enige oval waar de F1 de laate decennia op gereden heeft. Dus ook al is het een slappe hap op oval gebied, meer dan 9 graden banking heeft de F1 niet gezien. En nu komen ze op een baan met 18 graden banking.
[ Voor 5% gewijzigd door FastFred op 03-09-2021 10:30 ]
Kwam op Twitter tegen dat het gerucht is, Albon naar Williams.
De bron kwam erachter doordat vriendin van Albon plots Williams is gaan volgen.
Silly stoelendans draait op volle toeren.
Edit: Is al hier gemeld, lees niet alles terug namelijk
De bron kwam erachter doordat vriendin van Albon plots Williams is gaan volgen.
Silly stoelendans draait op volle toeren.
Edit: Is al hier gemeld, lees niet alles terug namelijk

[ Voor 14% gewijzigd door Sepp14 op 03-09-2021 10:23 ]
When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
Heb ook een vriend die Mercedes F1 op Instagram volgt, betekent nog niet dat ie daar volgend jaar een zitje heeft

Vind het toch een rare wending, Albon naar Williams imho.
When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
De hoeveelheid aandelen is nu ook niet om achterover te vallen. Het is nog geen 5% dat beetje bij beetje zal verminderen naar minder dan 1%. Daarbij komt dat de aandelen van het automerk Aston Martin zijn en niet van het F1-team (voor zover ik weet). Ik dacht dat het twee aparte bedrijven warenChiron schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 09:23:
[...]
2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215
Opzich niet als je bedenkt dat Williams na 2022 afscheid gaat nemen van Mercedes, en met Renault motoren gaat rijden. Althans dat was het idee begin 2021. Ipv Renault zou dat nu dus ook heel makkelijk Red Bull Powertrains kunnen worden.Sepp14 schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 10:26:
Vind het toch een rare wending, Albon naar Williams imho.
[ Voor 16% gewijzigd door Chiron op 03-09-2021 11:10 ]
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Die info wist ik niet. Maar dan is het logischChiron schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 11:07:
[...]
Opzich niet als je bedenkt dat Williams na 2022 afscheid gaat nemen van Mercedes, en met Renault motoren gaat rijden. Althans dat was het idee begin 2021. Ipv Renault zou dat nu dus ook heel makkelijk Red Bull Powertrains kunnen worden.
Hij heeft aandelen in Aston Martin, niet Aston Martin Racing. Dus gewoon de road cars.Chiron schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 09:23:
[...]
Avus? https://f1.fandom.com/wiki/AVUS 1x ?FastFred schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 10:21:
Even hier quoten![]()
[...]
Ik zit me dus nu ff te bedenken op welke banen er ooit F1 geweest is, waar een kombocht in zat? Indianapolis, Monza ('55, '56, '60 en '61), Zandvoort 2021 weet ik uit m'n hoofd maar verder geen idee?

[ Voor 16% gewijzigd door Illegal_Alien op 03-09-2021 13:10 ]
Ik denk dat Kimi nog op Zandvoort wilde rijden. Toen dat vorig jaar niet door ging moest hij dus nog een jaar. En nu het ook echt 100% gebeurt kan hij zijn retirement aankondigen.Illegal_Alien schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 08:50:
Kimi boost:
[YouTube: Drivers React To Kimi Raikkonen's Retirement | 2021 Dutch Grand Prix]
KIMI`S greatest radio`s:
[YouTube: Kimi Raikkonen Radio - The Ultimate Collection]
FOM Dus klikkie klikkie
Signatures zijn voor boomers.
Gepost op Instagram door een non-verified account. Ik vind dit een beetje fishy overkomen...dglavimans schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 16:16:
Aangezien nogal wat mensen in het Belgie topic zeiden dat Lewis ze mond maar moest houden over terugbetalen aan de fans en zelf maar iets moest regelen.
[Afbeelding]
Ik weet het niet zeker maar ik dacht dat het officiële account van hem het ook gepost had. Maar ik heb geen instagram dus kan het niet zelf verifieren.djmelvee schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 16:37:
[...]
Gepost op Instagram door een non-verified account. Ik vind dit een beetje fishy overkomen...
Nee, HAM heeft dit wel op zijn lewishamilton insta gepost in zijn stories via lhamiltoncrewPlenkske schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 16:39:
[...]
Ik weet het niet zeker maar ik dacht dat het officiële account van hem het ook gepost had. Maar ik heb geen instagram dus kan het niet zelf verifieren.
[ Voor 5% gewijzigd door ricardo246 op 03-09-2021 16:44 ]
I have no special talent. I am only passionately curious.
Ik zie op zijn eigen account niets staan.Plenkske schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 16:39:
[...]
Ik weet het niet zeker maar ik dacht dat het officiële account van hem het ook gepost had. Maar ik heb geen instagram dus kan het niet zelf verifieren.
Ik zie een screenshot dat het in zijn story zit.ricardo246 schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 16:41:
[...]
Nee, HAM heeft dit niet op zijn lewishamilton insta gepost
FUUUUUUTPlenkske schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 16:42:
[...]
Ik zie een screenshot dat het in zijn story zit.
Inderdaad, in zijn story.. komt van lhamiltoncrew @insta
Nu kan en ken ik Instagram niet goed genoeg om erachter te komen of dit legit is, maar als HAM het re-post, zou er een kern van waarheid in zitten.
Worst case: ze hebben je email en een foto van je 2021 Spa GP kaartje.
Presentje wordt gestuurd naar je emailbox. dus ik gok niet iets fysieks...?
[ Voor 38% gewijzigd door ricardo246 op 03-09-2021 16:48 . Reden: info toegevoegd ]
Gerepost vanuit Hamilton zijn officiele accountdjmelvee schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 16:37:
[...]
Gepost op Instagram door een non-verified account. Ik vind dit een beetje fishy overkomen...

Dit is het hele plaatje dat op reddit staat. ziet er aardig legit uit.
Heb ook geen insta, dus weer niet wat de ‘very special’ is, maar vind dit nu al een goede actie van hem.
Ik heb wel Instagram, maar geen Spa kaarten, dus ik ben wel benieuwd wat de actie is.kraanwagen schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 18:57:
Heb ook geen insta, dus weer niet wat de ‘very special’ is, maar vind dit nu al een goede actie van hem.
Ik roep een ieder op die in Spa was om even hier feedback te geven wat HAM je bezorgde (1 is voldoende als hij/zij representatief is voor de hele groep

Hoewel gezegd wordt dat contracten in F1 niet altijd heilig zijn heeft WIlliams een contract met Mercedes tot en met het seizoen 2025 en vanaf 2022 krijgen ze nog meer Mercedes componenten waaronder de versnellingsbak.Chiron schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 11:07:
[...]
Opzich niet als je bedenkt dat Williams na 2022 afscheid gaat nemen van Mercedes, en met Renault motoren gaat rijden. Althans dat was het idee begin 2021. Ipv Renault zou dat nu dus ook heel makkelijk Red Bull Powertrains kunnen worden.
https://www.mercedesamgf1...it-partnership-extension/
Uiteindelijk zal er altijd wel iets geregeld kunnen worden, zeker als het voor beide partijen gunstig is. McLaren en Honda waren ook onlosmakelijk verbonden. Totdat McLaren naar Renault kon en Honda kon leveren aan Toro Rosso met perspectief op Red Bull.Chocoball schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 00:50:
[...]
Hoewel gezegd wordt dat contracten in F1 niet altijd heilig zijn heeft WIlliams een contract met Mercedes tot en met het seizoen 2025 en vanaf 2022 krijgen ze nog meer Mercedes componenten waaronder de versnellingsbak.
https://www.mercedesamgf1...it-partnership-extension/
Als Mercedes veel liever Alfa levert maar ze niet zoveel teams kunnen / willen leveren en Williams wil overstappen op Red Bull Power Trains dan zou ik niet weten waarom die contracten niet verscheurt worden.
Mag ik zeggen dat ik moe wordt van het constant kritiseren van Perez door ziggo journaille.
Altijd dat geneuzel over hij zit er niet bij, levert niet. Persoonlijk denk ik dat hij altijd gemiddelde auto's heeft gereden bij verschillende teams. Gemiddeld in de zin van dat ze makkelijker te besturen zijn. Nu zit hij in een team waar een auto is gebouwd met de specifieke eisen en wensen van een rijder. Hij is geen pannenkoek, ook geen hoogvlieger. Maar wel naar mijn inziens wel een rijder met een racecraft.
Ook de invloed van Marko is niet te onderschatten. Hij maakt je of breekt je.
Zo dat moest even van mijn hart. Eerste keer dat ik F1 zag was een vliegende auto op de Nürburgring in jaren 70. Lauda volgens mij. Kan ook zomaar zijn dat ik bepaalde beelden doorelkaar haal. Was 4 jaar..
Daarna vond ik Ronnie Petterson geweldig klinken en een mooie auto hebben, Lotus72E
De enige F1 coureur die ik in levende lijve heb gezien was Mario Andretti. Die was voor promotie van Valvoline in de Miro in Purmerend. Kreeg toen een Valvolinepetje.
F1 beetje blijven volgen sindsdien. Soms wat intenser, aantal jaren niet maar altijd een liefhebber geweest. Zou het mooi vinden als Max Verstappen kampioen wordt. Lukt het niet jammer volgende keer beter.
Mocht deze post niet in dit topic thuishoren, dan mea culpa.
Fijn raceweekend iedereen
Altijd dat geneuzel over hij zit er niet bij, levert niet. Persoonlijk denk ik dat hij altijd gemiddelde auto's heeft gereden bij verschillende teams. Gemiddeld in de zin van dat ze makkelijker te besturen zijn. Nu zit hij in een team waar een auto is gebouwd met de specifieke eisen en wensen van een rijder. Hij is geen pannenkoek, ook geen hoogvlieger. Maar wel naar mijn inziens wel een rijder met een racecraft.
Ook de invloed van Marko is niet te onderschatten. Hij maakt je of breekt je.
Zo dat moest even van mijn hart. Eerste keer dat ik F1 zag was een vliegende auto op de Nürburgring in jaren 70. Lauda volgens mij. Kan ook zomaar zijn dat ik bepaalde beelden doorelkaar haal. Was 4 jaar..
Daarna vond ik Ronnie Petterson geweldig klinken en een mooie auto hebben, Lotus72E

De enige F1 coureur die ik in levende lijve heb gezien was Mario Andretti. Die was voor promotie van Valvoline in de Miro in Purmerend. Kreeg toen een Valvolinepetje.
F1 beetje blijven volgen sindsdien. Soms wat intenser, aantal jaren niet maar altijd een liefhebber geweest. Zou het mooi vinden als Max Verstappen kampioen wordt. Lukt het niet jammer volgende keer beter.
Mocht deze post niet in dit topic thuishoren, dan mea culpa.
Fijn raceweekend iedereen

[ Voor 9% gewijzigd door Sepp14 op 04-09-2021 10:26 ]
This didn’t age well.Maasluip schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 14:23:
[...]
Ik denk dat Kimi nog op Zandvoort wilde rijden. Toen dat vorig jaar niet door ging moest hij dus nog een jaar. En nu het ook echt 100% gebeurt kan hij zijn retirement aankondigen.
Kimi is positief getest op Corona en doet daarom dit weekend niet mee, Kubica neemt zijn stoeltje over voor dit weekend.
Vind ik in het algemeen zowat de trend (ook velen hier breken hem te veel af vind ik). En ik vind het ook erg onterecht. Puur op basis van het klassement heb je nu een 2e rijder die strijdt tegen de 2e rijder van de rechtstreekse concurrent en voor de 3e plek algemeen. En dan moet je er nog rekening met houden dat hij in Bahrein en Hongarije echt wel geen geluk heeft. Foutje in Spa ok maar dan wel geluk dat dat door de omstandigheden ook niet zwaarder "gestraft" geweest is. Wat zou hij meer moeten doen, rechtstreeks concurreren met Verstappen en Hamilton dan gaat hij het team ook punten kosten hoor? Dan zit een scenario Ricciardo-Verstappen er weer in. Hij doet gewoon wat er van verwacht wordt, iets wat de voorbije jaren veel minder gedaan werd door zijn voorgangers.Sepp14 schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 09:20:
Mag ik zeggen dat ik moe wordt van het constant kritiseren van Perez door ziggo journaille.
Ik weet ook dat je ploeggenoot je rechtstreekse concurrent is maar in het geval van Hamilton en Verstappen vind ik dat eigenlijk niet opgaan. Dat zijn 2 absolute wereldtoppers. Die halen meer uit de auto dan erin zit en die mogen bijna iedereen op de grid naast zich krijgen ze gaan ze naar huis rijden en ze gaan er allemaal bleek uitkomen in vergelijking. Gasly en Albon vond ik nog zo slecht niet presteren, als je met alle omstandigheden rekening houdt (te groen en moeilijk druk kunnen weerstaan van een topteam) en het allemaal een beetje in perspectief bekijkt, maar ze voldeden inderdaad niet helemaal in hun opdracht als 2e piloot.
Kimi blijft dus nog een jaartje!Qoine schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 10:04:
[...]
This didn’t age well.![]()
Kimi is positief getest op Corona en doet daarom dit weekend niet mee, Kubica neemt zijn stoeltje over voor dit weekend.
[ Voor 4% gewijzigd door Harrie op 04-09-2021 11:17 ]
Waarom rijdt de F2 niet op Zandvoort trouwens?
Wie goed doet, die goed ontmoet.
Pom pom pommm
Ayer se firmó un contrato...
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) 4 september 2021
Yesterday, a contract was signed...
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Volgens mij rijden die een korter seizoen, al dan niet door corona nog meer ingekort. Hetzelfde geldt voor Formula 3 en Formula W zit nu ook in het voorprogramma. Daarom dat ze afwisselen. Er is óf F2, óf F3, maar niet beiden in hetzelfde weekend.AtlAntA schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 11:22:
Waarom rijdt de F2 niet op Zandvoort trouwens?
En dat zal en zeker ook doorschuiven naar volgende week. Ik kan mij niet indenken dat Kimi op zijn laatst zaterdag weer in Monza aansluit.Qoine schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 10:04:
[...]
This didn’t age well.![]()
Het is ook zo inconsequent. De ene keer is Perez een top-2e-rijder, de andere keer moet ie er 3 tienden achter zitten anders is het kansloos. En gister (of eergister) bij het F1 cafe een opmerking dat iemand (weet ff niet meer wie) er 6 of 7 tienden achter zat maar dat was dan weer primaMef schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 10:50:
[...]
Vind ik in het algemeen zowat de trend (ook velen hier breken hem te veel af vind ik). En ik vind het ook erg onterecht. Puur op basis van het klassement heb je nu een 2e rijder die strijdt tegen de 2e rijder van de rechtstreekse concurrent en voor de 3e plek algemeen. En dan moet je er nog rekening met houden dat hij in Bahrein en Hongarije echt wel geen geluk heeft. Foutje in Spa ok maar dan wel geluk dat dat door de omstandigheden ook niet zwaarder "gestraft" geweest is. Wat zou hij meer moeten doen, rechtstreeks concurreren met Verstappen en Hamilton dan gaat hij het team ook punten kosten hoor? Dan zit een scenario Ricciardo-Verstappen er weer in. Hij doet gewoon wat er van verwacht wordt, iets wat de voorbije jaren veel minder gedaan werd door zijn voorgangers.
Ik weet ook dat je ploeggenoot je rechtstreekse concurrent is maar in het geval van Hamilton en Verstappen vind ik dat eigenlijk niet opgaan. Dat zijn 2 absolute wereldtoppers. Die halen meer uit de auto dan erin zit en die mogen bijna iedereen op de grid naast zich krijgen ze gaan ze naar huis rijden en ze gaan er allemaal bleek uitkomen in vergelijking. Gasly en Albon vond ik nog zo slecht niet presteren, als je met alle omstandigheden rekening houdt (te groen en moeilijk druk kunnen weerstaan van een topteam) en het allemaal een beetje in perspectief bekijkt, maar ze voldeden inderdaad niet helemaal in hun opdracht als 2e piloot.

"Natuurlijk" zou hij "eigenlijk" direct achter Max moeten staan, hooguit 1 plek verder erachter. Dat is namelijk wat ideaal is. 1-2 waarbij het verschil net groot genoeg is dat er niet 2 teamgenoten om p1 knokken, en te klein om de concurrentie er tussen te hebben, maar ja dat is een droomscenario wat niet zo vaak uitkomt.
Dus als bankzitter zeg ik: Perez is een prima 2e rijder, doet behoorlijk wat ie moet doen zonder daarbij in een knokpartij terecht te komen waar hij niet thuis hoort (namelijk met Max vechten om het podium). Als kijker zou het natuurlijk mooi zijn als iemand van niveau Norris of Russel naast Max rijdt (ik vond Lewis vs Rosberg echt vet), maar als team wil je dat volgens mij echt niet.
Exact expert nodig?
10% korting op die kleding van hemkraanwagen schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 18:57:
Oh. Dat is ook niet spectaculair. Dank voor het vermelden!
Volgens mij was LA-384 niet serieus, bij mijn weten is nog niet bekend wat het nu precies is.
Ik was idd niet serieus, had misschien beter kunnen afsluiten metDadona schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 17:41:
Volgens mij was LA-384 niet serieus, bij mijn weten is nog niet bekend wat het nu precies is.
#HappyBirthday Taki Inoue, 58, well worth a follow (@takiinoue). Despite a less than stellar racing career, he once described #F1 as “very easy”. When asked to elaborate, he explained: “This is because I drove very slow.” Great pic by @ShamilTanna. pic.twitter.com/FJF0sMgBJS
— Matt Bishop 🏳️🌈 🏁 (@TheBishF1) 5 september 2021
Daar ging de koffie
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Ik zit net Monaco te Googlemappen, en dan zie ik dit:
https://www.google.com/ma...43.7339688,7.4223989,72m/
https://www.google.com/ma...43.7339688,7.4223989,72m/

Mooie stat op F1TV onder in beeld. Red Bull heeft nu in 51 races met Honda meer overwinningen (13) dan in 100 races met de Renault hybrides (12).
I intend to live forever. So far, so good.
De Vries dan ook gepresenteerd?

Ik zit trouwens te denken: we hebben echt een geweldig seizoen. Zo spannend is het in jaren niet geweest, maar is het wel zo spannend? Kijkend naar de punten wel, maar eigenlijk is Max best wel flink aan het domineren. Als je ziet hoeveel punten hij heeft laten liggen door situaties die grotendeels buiten hemzelf en de auto lagen en situaties waarbij Lewis behoorlijk zwijnt, had Max zo al 75 punten los kunnen staan. En dat allemaal grotendeels in zijn eentje zonder hulp van Perez. Petje af voor wat Max laat zien.
Iemand enig idee of Singapore de moeite waard is om F1 te kijken?
Dit topic is gesloten.
Let op:
DaniëlWW2 in "Sport Feedbacktopic"
Alle weekend topics van 2021: ~[F1 2021] Racetopics
Discussie omtrent de uitzendrechten die Ziggo kwijt is geraakt mag in [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
Let even op of jouw onderwerp niet beter in [F1] Randzaken kan.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic
Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2020
F1 E-sports: [F1 2020] Het grote niet Formule 1 E-sport racetopic.
Racepool: [F1] Racemanagers/pools 2021
Randzaken: [F1] Randzaken
DaniëlWW2 in "Sport Feedbacktopic"
Alle weekend topics van 2021: ~[F1 2021] Racetopics
Discussie omtrent de uitzendrechten die Ziggo kwijt is geraakt mag in [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
Let even op of jouw onderwerp niet beter in [F1] Randzaken kan.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic
Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2020
F1 E-sports: [F1 2020] Het grote niet Formule 1 E-sport racetopic.
Racepool: [F1] Racemanagers/pools 2021
Randzaken: [F1] Randzaken