dagje van de trainingen zit erop; al met al positieve dag (niet voor Max zijn einde)
Aantal weken geleden naar hongarije geweest (zoveelste keer) vanwege el-cheap-o via prijs Vakantieveiling mijn SPA ontmaagding
een aantal dingen die mij opvielen;
De
locatie circuit is mooi, is zo groot dat je “overal” we interessant plekje vind. Je weet het; bij bronze -altijd- klap stoeltje meenemen
Vanwege afstanden bleek “ontmoeten” en afspreken met bekenden lastig. Positieve zin, door de heuvels en bomen, lijkt
geluid “direct” (minder tegen geluid vanuit andere richtingen zoals in hongarije) Daardoor verschil tussen teams/motor beter te horen. Rem/gas “punt/moment” beter waarneembaar tussen de verschillende coureurs. Zo klonken de Honda’s en Ferrari motoren wat rauwer, maar dat kan ook aan mij liggen.
Belgen cq Fransen zijn niet zo sterk in route/aanwijzingen/dienstverlening of taalvaardig dan de Hongaren meestal.
Informatie was bagger. Het video en audio ter ondersteuning voor het publiek was best teleurgesteld. Heb je de F1 app nog, maar dat is niet toereikend voor ook de andere series (gp3, woman, Porsche)
Doordat circuit ook 3-4x zo groot is; veel mensen, veel vrijheid en
mogelijkheden voor eten/drinken/shops, (zit/sta/Kodak) locaties etc. Vrijheid en kijk opties
prijzen vond ik best forst; 8munten = 20euro = €2,50 per muntje dat betekende; €11 voor frietje + frikandel, matige koffie kleine 4€, burger voor €12,50. Wat ik gegeten heb was wel lekker, maar monaco is goedkoper!
Ergens was het te verwachten;
weer is onvoorspelbaar, zeker in Ardennen. wat een koude en natte momenten beleefd (shirt, daarover een hoodie, daarover jas, daarover regenjas) en nog koud hebben

helaas nergens een jaigermaister verkrijgbaar.
Sommige nieuwe f1 “fans” zijn echt lomp en te bezopen en asocial (dat in Hungary minder ervaren) hoog
voetbal-gehalte zeg maar; tegen Mercedes merchandiser standje aanschoppen. moelen en schelden richting officials/ondersteund personeel en andere fans. Ter verduidelijking, dit beperkte niet tot Max fans. Zeker die Duitsers konden er ook wat van (vooral als je ‘mooi’ plekje had: duwen enzo

) maar natuurlijk is niet iedereen zo natuurlijk.
veel te
weinig schermen en matig kwaliteit van die schermen maakte race volgen op circuit bagger (bijna onmogelijk) nodige personeel en info was in Frans [..]
zoals gezegd, recentelijk hongarije/monaco en Spanje geweest. De
corona en algemene toegang, ID en tas controle is veel strenger dan op gemiddeld vliegveld
Tering veel gelopen (8-10% helling) buiten om circuit. We hadden een ‘pickup’ locatie met vervoer besproken. Helaas bleek een parkeer/camping kaart noodzakelijk (dat was niet kenbaar gemaakt). Dus meer lopen, al snel bleek dat we niet de enige waren met dit probleem.
Gevolg 5km kunnen omlopen, door modder en shady bos paadjes… wel gratis “
bear grills”-experience gehad. Dat was super
:strip_exif()/f/image/z2ndLiXchZbGDOfLpLiZz4fD.jpg?f=fotoalbum_large)
dit beekje moesten we over, of kilometers terug lopen. Ziet er simpel en ondiep uit; was het niet

(30cm diep) dat weet ik, want van de boomstam geflikkerd
Ondanks, dat entree via Vakantieveiling slechts €17,50p/p kostte tozv maatje van me zat op gold a €625p/p [..] Denk ik niet dat we binnenkort naar Spa terugkomen
Voornamelijk vanwege Belgische logica, brakke informatie en audio/video. Waardoor evenementen lastig te volgen water. Vooral de overige support races was een drama om “tot je te nemen”; beperkte informatie, verslag en radio was meestal in Frans (soms Engels) maar crappy kwaliteit van audio/speaker moet te verstaan. Dus je kijkt beetje kansloos naar auto’s die voorbij vliegen, zonder inhoudelijk iets te weten. (F1 app is t niet te zien)
Begrijp me niet verkeerd; prima dagje gehad, veel gezien en beleefd. Gelachen en gevloekt met andere fans.
Soms wat minder positief, mogelijk door ons; misschien beter moeten voorbereiden op koud weer, en dat parkeer/ophaal fiasco; maar vanwege gebrekkige info was dat lastig te voorkomen.
Kan ook komen omdat t een ontmaagding is, en niet gelijk voor “goud” ben gegaan .
[
Voor 115% gewijzigd door
himlims_ op 28-08-2021 02:21
]