Who is General Failure and why is he reading my hard drive?
En dan is Alfa tegenwoordig niet meer gelieerd aan Ferrari, want dat is onderdeel van Stellantis waar ehm, nou ja, Wikipedia: Stellantis best wat merken heeft.Wok schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 22:14:
@RobertMe , @Erazzzer Jullie hebben allebei gelijk
Het team staan ingeschreven als 'Alfa Romeo Racing - ORLEN' bij de FIA, maar het team, de faciliteiten EN de licentie staan op naam van Sauber Group.
Al is het echt kopen van Sauber denk ik nog best een dingetje. Het doen zoals Haas, dus met een Dallara chassis, een gekochte motor etc, best te doen. Voor 500 miljoen doe je een paar jaar mee, geen idee of Andretti dat op tafel kan en wil leggen.
ping 127.212.23.124
Maar persoonlijk heb ik dan liever dat wat er op de grid staat ook mee kan doen. Ik denk niet dat de F1 er bij gebaat is als er 1-2 teams bij komen, als die teams zo veel langzamer zijn zoals Haas dit seizoen is, dat het alleen maar veldvulling is.TrekDr0p schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 18:38:
[...]
Nou het heeft wel effect, of iedereen is op vakantie of niemand durft meer wat te zeggen/melden.
Andretti racing heeft wel oren naar een overgang naar de F1 als de situatie goed is, dus met een team overname. Had liever gezien dat er nog wat meer teams bij kwamen, ipv overname.
20 op de strip vind ik soms nog steeds erg weinig.
Daarnaast is het financieel ook helemaal niet interessant, met wat door YakuzA in "[F1] Seizoen 2021" al gezegd is, eerst een vermogen inleggen om mee te mogen doen, vervolgens 0 prijzengeld, dat is gewoon geld verbranden. En dan lopen we nog eens de kans dat het niet alleen teams zijn die veldvulling zijn, maar ook coureurs die als grootste talent een rijke vader hebben.
Ik zie Haas eigenlijk alleen als serieuze optie, mits die bruggen niet in de Nascar/indycar verbrand zijn (ik weet niet hoe dat loopt tussen die 2). Maar het ene Amerikaanse team vervangen door de ander lijkt me nog niet zo verkeerd. De vraag is vooral wat ze met de Russische sponsors willen doen. Ik denk dat Haas liever aan Andretti verkoopt dan MazepinD-dark schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 20:40:
[...]
Meer teams is lastig vanwege de instap kosten en dan moet je nog fabrieken en andere infrastructuur bouwen.
De meest goedkope optie is om een bestaand team overtenemen.
Dat levert een drietal opties op.
1 Haas. het bedrijf is nu bekend genoeg in de formule 1 dat het rustig kan uittreden en Haas een titelsponsor kan worden. Al verwacht ik op de achtergrond eerder een verkoop aan Uralkali
2 Williams. Voor een prijs is alles te koop van een investeerder al verwacht ik dat men eerst 2 seizoenen wil draaien om een goede basis en meerwaarde te creëren en dan pas verkopen.
3 Alfa Romeo Sauber. Goed midden team maar volledig aan Ferrari gekoppeld qua verdragen. Zelfde situatie als Williams
Voor nu heeft geen van de teams echt een reden om te verkopen.
Blijft alleen over om het op een akkoord met de formule 1 organisatie (Liberty) te gooien en toch een eigen team op zetten. Dat is mogelijk als men een All American Racing team opricht met als doel in de toekomst laten we zeggen een race of 3 in de VS te rijden
Lees even DaniëlWW2 in "[F1] Seizoen 2021" aub.
[ Voor 148% gewijzigd door tweakduke op 23-08-2021 09:33 ]
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
[YouTube: La F1 Alpine a roulé sur le circuit - Auto - 24h du Mans]
Alpine parade:
- Fernando Alonso, F1 driver, two-time 24 Hours of Le Mans winner – Alpine F1 RS 2018
- Esteban Ocon, F1 driver, France’s latest Grand Prix winner (Hungary, 2021) – Alpine A110 GT4
- Pierre Thiriet, 2019 24 Hours of Le Mans LMP2 winner – Alpine A470 LMP2
- Manu Guigou, FIA R-GT Cup winner at the 2021 Monte-Carlo Rally – Alpine A110 Rally
- Nicolas Longuet, Alpine eSports Team driver – Alpine A110 S
- Lilou Wadoux, currently lying second in the Alpine Elf Europa Cup and leading the Junior category – Alpine A110 S
- Laurent Rossi, Alpine CEO – Alpine A110 S
@Jasphur even nog wat missende info toegevoegd. Ocon zat in de Alpine A110 GT4, de F1 auto is van 2018, een nieuwere mag nog niet gebruikt worden gezien de auto minstens 2 jaar oud moet zijn.
[ Voor 55% gewijzigd door Slavy op 23-08-2021 08:32 ]
Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!
Dat moet volgens mij best leuk geweest zijn voor ALOSlavy schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 07:44:
Niet volledig F1 seizoen gerelateerd, maar Alonso heeft ter promotie van het Alpine Team met zijn F1 bolide over Le Mans gereden. Toch wel mooi om eindelijk een F1 auto op Le Mans te zien rijden:
Met welke wagen reed hij, die van vorig jaar? En waarom niet Ocon eigenlijk?
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
In ieder geval eentje van voor de gewijzigde voorvleugels. Dat ging in in 2019 dacht ik? Ocon rijd in de LMP auto volgens mij.Jasphur schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 08:29:
[...]
Dat moet volgens mij best leuk geweest zijn voor ALO![]()
Met welke wagen reed hij, die van vorig jaar? En waarom niet Ocon eigenlijk?
Zou het nog mooier vinden als ze eens een vol rondje écht trappen in een F1 auto op LeMans. Al denk ik niet dat er echt een representatief rondje zou komen, want die lange rechte stukken zullen ervoor zorgen dat de banden en remmen ijskoud worden voor ze bij het bochtige gedeelte aankomen..
2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215
Even de tijden voor dit weekend nog maar meldenEerste vrije training vrijdag 27 augustus 11:30 - 12:30 uur
Tweede vrije training vrijdag 27 augustus 15:00 - 16:00 uur
Derde vrije training zaterdag 28 augustus 12:00 - 13:00 uur
Kwalificatie zaterdag 28 augustus 15:00 - 16:00 uur
Race zondag 29 augustus 15:00 uur
We moeten nog tot donderdag wachten voor het race topic
Nee, morgen is het racetopic er al! :-DTrekDr0p schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 09:27:
[...]
Even de tijden voor dit weekend nog maar melden
We moeten nog tot donderdag wachten voor het race topic
Er zijn wat wijzigingen geweest mbt de spelregels van de F1 topics: DaniëlWW2 in "Sport Feedbacktopic"
gaaf - zouden ze bij de F1 ook moeten doen; 'wide angle shots', helicopter over view ... die close ups van laatste tijdSlavy schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 07:44:
Niet volledig F1 seizoen gerelateerd, maar Alonso heeft ter promotie van het Alpine Team met zijn F1 bolide over Le Mans gereden. Toch wel mooi om eindelijk een F1 auto op Le Mans te zien rijden:
Alpine parade:
- Fernando Alonso, F1 driver, two-time 24 Hours of Le Mans winner – Alpine F1 RS 2018
- Esteban Ocon, F1 driver, France’s latest Grand Prix winner (Hungary, 2021) – Alpine A110 GT4
- Manu Guigou, FIA R-GT Cup winner at the 2021 Monte-Carlo Rally – Alpine A110 Rally
- Lilou Wadoux, currently lying second in the Alpine Elf Europa Cup and leading the Junior category – Alpine A110 S
@Jasphur even nog wat missende info toegevoegd. Ocon zat in de Alpine A110 GT4, de F1 auto is van 2018, een nieuwere mag nog niet gebruikt worden gezien de auto minstens 2 jaar oud moet zijn.

Oops! Jammer maar te begrijpen.Jasphur schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 09:36:
[...]
Er zijn wat wijzigingen geweest mbt de spelregels van de F1 topics: DaniëlWW2 in "Sport Feedbacktopic"
metalcore singer ricciardo pic.twitter.com/H5JIukibMJ
— Out of Context Ricciardo (@OoCRicciardo) 22 augustus 2021
die jongen kan ook alles
En de Max Verstappen best and worst moments of 2021 (https://www.formula1.com/...ON4UTnypTr4uXTlFCbAp.html)
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Hoewel het wel leuk eruit ziet, begrijp ik nog steeds niet waarom Ocon niet in die F1 auto zat. Ook als cadeau voor het winnen van een GP. Alonso is leuk, maar blijft een spanjaard, voor Alpine en Le Mans is het toch leuker als daar een Fransman in zit?Slavy schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 07:44:
Alpine parade:
marketing technisch is alonso tuurlijk meer van waarde, ocon ... boeiendMartinspire schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 10:47:
[...]
Hoewel het wel leuk eruit ziet, begrijp ik nog steeds niet waarom Ocon niet in die F1 auto zat. Ook als cadeau voor het winnen van een GP. Alonso is leuk, maar blijft een spanjaard, voor Alpine en Le Mans is het toch leuker als daar een Fransman in zit?

Marketing technisch draait het hier niet echt om Ocon of Alonso. Bovendien is Spanje ook weer niet zo'n grote markt voor Renault/Alpine, dus dat maakt ook niet zoveel uit. Ik zou echter denken dat Fransman in Franse F1 auto op Franse grond net zoveel waarde biedt.himlims_ schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 10:50:
[...]
marketing technisch is alonso tuurlijk meer van waarde, ocon ... boeiend
[ Voor 132% gewijzigd door Icephase op 23-08-2021 11:13 ]
misschien tijd voor een sub-foraalesandro_46 schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 11:01:
Is dit niet meer voor [F1] Randzaken?
(I'm just learning)

Eens, maar in de overlay van het filmpje wordt Ocon ook genoemd (parade d'alpine avec alonso et ocon). Dus Ocon zal ook wel gereden hebben.Martinspire schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 10:47:
[...]
Hoewel het wel leuk eruit ziet, begrijp ik nog steeds niet waarom Ocon niet in die F1 auto zat. Ook als cadeau voor het winnen van een GP. Alonso is leuk, maar blijft een spanjaard, voor Alpine en Le Mans is het toch leuker als daar een Fransman in zit?
Ik zit letterlijk tegenover de 1ste pitboxen.
Zijn er dingen die ik zeker weten moet meenemen?
- Foto camera + lenzen en genoeg batterijen (beste vriend neemt dit mee)
- Regenjas/Poncho
Hoe zit het met drinken en eten? mag je eigen etenswaen meenemen, want dan neem ik koelbox mee met eigen lekkernijen.
https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||
Nee, die reed die LMP auto. Verder wel aanwezig in de pits en zo.rachez schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 12:09:
[...]
Eens, maar in de overlay van het filmpje wordt Ocon ook genoemd (parade d'alpine avec alonso et ocon). Dus Ocon zal ook wel gereden hebben.
Maar ik bedoel, het is de laatste Franse F1 GP winnaar, daar mag toch best wat meer ruchtbaarheid aangegeven worden?
[ Voor 95% gewijzigd door DaniëlWW2 op 23-08-2021 13:45 ]
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
<nevermind>crzyhiphopazn schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 12:16:
Vrijdag ga ik voor het eerst naar een live event.
- Regenjas/Poncho
Hoe zit het met drinken en eten? mag je eigen etenswaen meenemen, want dan neem ik koelbox mee met eigen lekkernijen.
[ Voor 10% gewijzigd door noo op 23-08-2021 13:05 ]
Grasduin vooral even lekker rond in Grand-Prix bezoek. Heb ik zelf ook veel aan gehad toen ik naar Oostenrijk ging.crzyhiphopazn schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 12:16:
- Regenjas/Poncho
Wat je mee mag nemen aan eten en drinken verschilt per circuit denk ik, maar kan me voorstellen dat je op Spa best wat mee mag nemen. Veel plezier!
Eten en drinken mag je idd meenemen, als het maar geen glas is.crzyhiphopazn schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 12:16:
- Regenjas/Poncho
Zelf ga ik alleen de zondag.
radiootje; weet niet hoe zit bij spa, maar geregeld is er een 'circuit radio' voor wat meer commentaar dan turen naar een oversized TV.crzyhiphopazn schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 12:16:
- Regenjas/Poncho
* himlims_ gaat van weekend ook raceje kijken
https://autobahn.eu/artik...-wil-formule-1-team-kopen
'Michael Andretti belt rond om Formule 1 team te kopen'
De zoon van oude wereldkampioen en voormalig teamgenoot van Ayrton Senna zou druk bezig zijn met de potentiële overname van een bestaand team. Met zijn Andretti Autosport organisatie zou Michael maar al te graag een rentree maken in de sport.
En Haas is blijkbaar het doel.200 miljoen
Andretti zou geïnteresseerd zijn in een overname van een bestaand team om de 200 miljoen dollar kostende afkoopsom voor nieuwe aanmeldingen te vermijden. Hoofdverdachte is uiteraard het schijndode Haas F1 Team.
Heb (nog) geen andere bronnen gevonden dus neem een:

Edit: N.v.m.: Meer bronnen: https://www.google.nl/sea...univ&tbo=u&sa=X&ved=2=937 dus vrij serieus.
[ Voor 53% gewijzigd door Illegal_Alien op 23-08-2021 13:35 ]
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
lijkt me niet dat er veel teams 'op de plank' liggen; haas denk ik enige optie.Illegal_Alien schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 13:31:
Hmm, iemand is blijkbaar aan het shoppen voor een F1 team:
https://autobahn.eu/artik...-wil-formule-1-team-kopen'Michael Andretti belt rond om Formule 1 team te kopen'
tbm=nws&source=univ&tbo=u&sa=X&ved=2=937 dus vrij serieus.
voor 200miljoen koop je normaal de 'entry fee' als nieuw team (daarom worden teams volgens mij ook eerder overgenomen, dat een nieuwe zijn intrede maakt)
Haas is volgens mij ook niet echt een gek team om te kopen. Maar vraag mij wel af wat de huidige geldschieter er van vindtIllegal_Alien schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 13:31:
https://autobahn.eu/artik...-wil-formule-1-team-kopen'Michael Andretti belt rond om Formule 1 team te kopen'
[...]
[...]
En Haas is blijkbaar het doel.
[Afbeelding]
Edit: N.v.m.: Meer bronnen: https://www.google.nl/sea...univ&tbo=u&sa=X&ved=2=937 dus vrij serieus.
zal wel droog blijven, maar hopen is altijd leuk
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Tja persoonlijk vind ik Spa met droog weer leuker om naar te kijken dan met nat weer.basvn schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 14:29:
[Afbeelding]
zal wel droog blijven, maar hopen is altijd leuk
Wie goed doet, die goed ontmoet.
eens.AtlAntA schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 14:30:
[...]
Tja persoonlijk vind ik Spa met droog weer leuker om naar te kijken dan met nat weer.
Natte Q daarentegen
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Voor zover ik kan zien kan er tijdens de vrije trainingen en de kwalificatie een bui vallen en is de race droog. Maar je zit daar in de Ardennen dus het weer kan elk moment veranderen...
"When you grow up your heart dies"
En om hier soort van mee verder te gaan; de WTF1.com meld het volgende:Illegal_Alien schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 13:31:
[...]
[...]
En Haas is blijkbaar het doel.
[Afbeelding]
ALPINE HAVE BEEN TALKING WITH POTENTIAL NEW F1 TEAMS
https://wtf1.com/post/alp...h-potential-new-f1-teams/En gezien Alpine wel ruimte heeft om aan meerdere teams te kunnen leveren kan dit ook wel intressant worden. (Andretti Motorsport maybe?)That’s because one of the bosses at Alpine, Marcin Budkowski, has said they’ve been talking to new teams about possibly supplying them with engines. That’s pretty serious then, Alpine and Renault would only be talking to a potential team if they really meant business.
“There’s people who are interested in entering the sport,” Budkowski told The Race. “Some of them have made themselves public and have been covered in the press over the past couple of years. Some of them have not looked for publicity or public knowledge.
1998 was anders best een vermakelijke raceAtlAntA schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 14:30:
[...]
Tja persoonlijk vind ik Spa met droog weer leuker om naar te kijken dan met nat weer.
Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!
Oe, voor de sport zou dit wel echt veel leuker zijn!Illegal_Alien schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 14:53:
[...]
En om hier soort van mee verder te gaan; de WTF1.com meld het volgende:ALPINE HAVE BEEN TALKING WITH POTENTIAL NEW F1 TEAMS
https://wtf1.com/post/alp...h-potential-new-f1-teams/
[...]
En gezien Alpine wel ruimte heeft om aan meerdere teams te kunnen leveren kan dit ook wel intressant worden. (Andretti Motorsport maybe?)
Ja... maar... met de huidige regels zou erbij de herstart nog 6 auto's staan of zo

Exact expert nodig?
Hmm, ben benieuwd welke teams dat zouden zijn. Het zou mij niets verbazen als daar een [F1/Motorsport] Rich Energy tussen zit namelijkIllegal_Alien schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 14:53:
[...]
En om hier soort van mee verder te gaan; de WTF1.com meld het volgende:ALPINE HAVE BEEN TALKING WITH POTENTIAL NEW F1 TEAMS
https://wtf1.com/post/alp...h-potential-new-f1-teams/
[...]
En gezien Alpine wel ruimte heeft om aan meerdere teams te kunnen leveren kan dit ook wel intressant worden. (Andretti Motorsport maybe?)

https://nl.motorsport.com...rcuit-aanstaande/6652300/

[ Voor 55% gewijzigd door naitsoezn op 23-08-2021 15:48 ]
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Ik ben benieuwd hoe snel ze in bocht 12-13-14-15 kunnen gaan, lijken me minimaal 'lift'bochtjes.naitsoezn schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 15:41:
Qatar komt in de plaats van Melbourne:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik vond dit filmpje, geeft een beetje een indruk:Bloodclot schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 15:47:
[...]
Ik ben benieuwd hoe snel ze in bocht 12-13-14-15 kunnen gaan, lijken me minimaal 'lift'bochtjes.
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Bocht 12 ging hij vol, bocht 13 hield hij wat in, maar was niet nodig, bocht 14 lijkt een tricky bocht, bocht 15 kon hij makkelijk flat-out, hij schakelde zelfs twee keer terug, had die bocht veeeel sneller kunnen nemen. Denk dat het wel een leuke sector is, valt veel te winnen/verliezen.naitsoezn schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 15:49:
[...]
Ik vond dit filmpje, geeft een beetje een indruk:
[YouTube: F1 Losail International Circuit Hotlap | 2020 Qatar Grand Prix]
De laatste race hadden we anders maar 1 auto bij de herstart...Crazy D schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 15:32:
[...]
Ja... maar... met de huidige regels zou erbij de herstart nog 6 auto's staan of zoNu wil het toeval dat we weleens eerder een race met 6 auto's hebben gehad...
Ik vraag me wel af wat ze nu zouden doen als echt driekwart eruit ligt.

Nog meer niet spectaculaire foto's van de aanpassingen en wat impressie tekeningen https://www.auto-motor-un...22-strecke-layout-bilder/
[ Voor 10% gewijzigd door Chocoball op 23-08-2021 22:09 . Reden: track layout toegevoegd ]
Als de titel nou uiterlijk in Brazilië is beslist dan zou het mooi zijn. Die laatste 3 races zijn toch van die knuddebanen zou dan mooi voor spek en bonen zijn.naitsoezn schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 15:41:
Qatar komt in de plaats van Melbourne:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Edit: in Randzaken wordt er ook al over gesproken zie ik nu

Zowel Toto als Lawrence liggen schijnbaar onder een vergrootglas. Momenteel wordt hun rol onderzocht bij de aankoop van aandelen in Aston Martin en de kapitaal injectie waardoor hun aandelen veel meer waard zijn geworden.
https://www.gpblog.com/nl...delen-met-voorkennis.html
[ Voor 7% gewijzigd door Bastie-88 op 23-08-2021 20:02 ]
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
https://nl.motorsport.com...ull-seizoen-2021/6652223/
Zo jammer dat deze parkeerplaatsrace 10 jaar op de kalender staat. Ze hadden er zoiets moois van kunnen maken in die omgeving. Genoeg leuke stratencircuits te bouwen daar.Chocoball schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 17:00:
Hoewel de F1 kalender voor 2022 pas ergens in september bekend wordt zijn ze in Miami al bezig met de voorbereidingen om in de eerste helft van mei 2022 klaar te zijn voor hun eerste grand prix.
[Afbeelding]
Nog meer niet spectaculaire foto's van de aanpassingen en wat impressie tekeningen https://www.auto-motor-un...22-strecke-layout-bilder/
Red Bull Racing and Honda will celebrate 50 Races together at the #BelgianGP with special branding around their garage and hospitality. #F1
— Decalspotters (@decalspotters) 24 augustus 2021
Ligt er aan of Netflix bij Red Bull aanwezig isRKD schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 10:26:
[...]
O oh, als dat maar geen Mercedes 100 jaar acties geeft...
Knap dat je nu al kan zien dat de race niet leuk gaat zijn....Erazzzer schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 21:32:
[...]
Zo jammer dat deze parkeerplaatsrace 10 jaar op de kalender staat. Ze hadden er zoiets moois van kunnen maken in die omgeving. Genoeg leuke stratencircuits te bouwen daar.
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Dacht dat die combinatie juist wel werkt? Naja, eerst maar Spa goed door komen, is volgens mij niet een van zijn beste banen?MuVo schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 10:57:
[...]
Ligt er aan of Netflix bij Red Bull aanwezig is.
Is Albert Park ook niet "gewoon" een race over een parkeerplaats achtig iets?Damian schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 11:01:
[...]
Knap dat je nu al kan zien dat de race niet leuk gaat zijn....
En waarom WEER dan een straten circuit; als hij maar beter is dan Ceasar Palace: Wikipedia: Caesars Palace Grand Prix

[ Voor 35% gewijzigd door Illegal_Alien op 24-08-2021 11:04 ]
Bij Red Bull werkt het prima, hopen dat het ook zo blijft. De combinatie Netflix en Mercedes werkt minder prima, zoals tijdens de 100 jaar viering.Illegal_Alien schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 11:02:
[...]
Dacht dat die combinatie juist wel werkt? Naja, eerst maar Spa goed door komen, is volgens mij niet een van zijn beste banen?
Verwijderd
Ondanks dat Mercedes dit jaar serieuze tegenstand krijgt, is er volgens teambaas Toto Wolff sprake van minder stress dan andere jaren. “Het is eigenlijk minder geworden”, vertelt hij in een exclusief interview met Motorsport.com. “We hadden jarenlang te maken met de druk dat we onmogelijk konden verliezen. Maar dat is veranderd in: we waren niet de favoriet maar er is nu toch een kans dat we kunnen winnen.Transportman schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 20:05:
Voor wie nog even over Wolff wil lachen: “Deëscaleren is altijd ons doel”
https://nl.motorsport.com...ull-seizoen-2021/6652223/
..
Sjongejonge. Wat sneu weer...
Hard to believe that 30 years have passed since @schumacher made his F1 debut at Spa. Here's how Jordan GP introduced him before the race weekend...: pic.twitter.com/iFHMujQWhV
— Adam Cooper (@adamcooperF1) 24 augustus 2021
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
The Highs And Lows Of Max Verstappen's 2021 Season - So Far!
Deze ruimte is bewust leeg gelaten
zal me benieuwen of de RBL die 'klap' van silverstone te boven komt [..] iets zegt me dat we hier aan het einde van seizoen op terug kijken en zeggen "jah, dat was het kantelpunt"alesandro_46 schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 14:36:
Hamilton vs. Verstappen: The Championship Battle Resumes
[YouTube: Hamilton v Verstappen: The Championship Battle Resumes]
The Highs And Lows Of Max Verstappen's 2021 Season - So Far!
[YouTube: The Highs And Lows Of Max Verstappen's 2021 Season - So Far!]

Ja het downplayen is alweer begonnen.Verwijderd schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 14:18:
[...]
Ondanks dat Mercedes dit jaar serieuze tegenstand krijgt, is er volgens teambaas Toto Wolff sprake van minder stress dan andere jaren. “Het is eigenlijk minder geworden”, vertelt hij in een exclusief interview met Motorsport.com. “We hadden jarenlang te maken met de druk dat we onmogelijk konden verliezen. Maar dat is veranderd in: we waren niet de favoriet maar er is nu toch een kans dat we kunnen winnen.
..
Sjongejonge. Wat sneu weer...
En waarom is dat jammer?Frappuccino schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 15:07:
[...]
Jammer dat ze uit de FE vertrekken en niet uit de F1.
Dat gezeur voegt verder niks toe.
[ Voor 80% gewijzigd door tweakduke op 24-08-2021 23:07 ]
Donderdag pas.Bigfoot schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 15:13:
Wanneer verschijnt het topic voor de F1 van Spa eigenlijk? Normaal gaan die toch op de dinsdag ervoor open?
Is tegenwoordig op donderdagBigfoot schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 15:13:
Wanneer verschijnt het topic voor de F1 van Spa eigenlijk? Normaal gaan die toch op de dinsdag ervoor open?
ZieBigfoot schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 15:13:
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 17:41:
En graag even de aandacht hiervoor. Want er gaan namelijk wat dingen veranderen omtrent de F1 topics.
DaniëlWW2 in "Sport Feedbacktopic"
https://corp.formula1.com...rypto-com-overtake-award/Formula 1 has today announced the brand-new Crypto.com Overtake Award to reward the individual driver who makes the most overtakes throughout the season. The award, which is the first of its kind, is designed to celebrate the bravery exhibited by drivers who make bold moves in pursuit of success.
The New F1 Overtaking Award
[ Voor 11% gewijzigd door Chocoball op 24-08-2021 15:28 ]
Denk dat we allemaal al weten dat Fernando Alonso voor dit jaar daarvoor op plaats 1 staat.Chocoball schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 15:26:
En weer een extra prijs, de crypto.com inhaalprijs
[...]
https://corp.formula1.com...rypto-com-overtake-award/
The New F1 Overtaking Award
De Mercedes sliding van afgelopen race mag je daarbij ook niet buiten beschouwing laten, kan zeker zo belangrijk zijn.himlims_ schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 14:48:
[...]
zal me benieuwen of de RBL die 'klap' van silverstone te boven komt [..] iets zegt me dat we hier aan het einde van seizoen op terug kijken en zeggen "jah, dat was het kantelpunt"hopelijk zit ik er langs .. maar goed, bijna vrijdag dan naar spa toe racen
Ik hoop op een cleaner 2e gedeelte van het seizoen en mooie spannende races op het scherpst van de snede.
Testing, one, two ...
Zo knap is dat niet, want het is geen woordverbastering. De Hard Rock Stadium parking lots worden omgebouwd tot een circuit. Dus 0 cm hoogteverschil, geen variatie om de baan heen en Amerikaans. Als dit een mooie GP wordt, dan zijn blijkbaar de wonderen de wereld nog niet uit.Damian schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 11:01:
[...]
Knap dat je nu al kan zien dat de race niet leuk gaat zijn....
is irrelevant; lewis kwam daar (met gelukt) goed weg, wederom meer puntjes dan maxhardware-lover schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 15:35:
[...]
De Mercedes sliding van afgelopen race mag je daarbij ook niet buiten beschouwing laten, kan zeker zo belangrijk zijn.
Ik hoop op een cleaner 2e gedeelte van het seizoen en mooie spannende races op het scherpst van de snede.
begrijp dat ook niet; waarom niet iets nieuws (jah begrijp dat wel; geld is op aan die kant van de oceaan), maar ruimte en mogelijkheden zat. Maar goed, door het commercieel te verpakken (uitbesteden) labeltje erop te plakken, is de investering minder. Zolang het maar publiek trekt, wat kijkcijfers scored.Erazzzer schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 15:40:
[...]
Zo knap is dat niet, want het is geen woordverbastering. De Hard Rock Stadium parking lots worden omgebouwd tot een circuit. Dus 0 cm hoogteverschil, geen variatie om de baan heen en Amerikaans. Als dit een mooie GP wordt, dan zijn blijkbaar de wonderen de wereld nog niet uit.
[ Voor 44% gewijzigd door himlims_ op 24-08-2021 15:55 ]
Gelukkig doen andere teams niet aan politiek gezwets....oh wacht...Frappuccino schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 15:10:
Omdat ik walg van dat politieke gezwets uit de Mercedes hoek.
Als je dan niet kunt winnen zonder eindeloos te huilen en je tegenstanders van de baan te raggen
leg je focus dan op DTM ofzo.
F1 is ongeveer de definitie van politiek gezwets...
*knip*Tomcatter_31 schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 16:16:
[...]
Gelukkig doen andere teams niet aan politiek gezwets....oh wacht...
F1 is ongeveer de definitie van politiek gezwets...
Niet op de man.
Je weet net zo goed als ieder ander hier dat Mercedes politieke spelletjes (dit jaar) tot een sport verheven heeft. Daar verbleekt het totaal van politieke spelletjes van de overige teams bij.
[ Voor 5% gewijzigd door tweakduke op 24-08-2021 23:09 ]
Tja? Datzelfde zou je ook van de Silverstone race kunnen zeggen, daar had Hamilton eveneens die eerste ronde uit kunnen vallen. Zo'n tik op het voorwiel heeft wel vaker een vroegtijdig einde tot gevolg gehad.himlims_ schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 15:52:
is irrelevant (vind ik); lewis kwam daar (met gelukt) goed weg, wederom meer puntjes dan max
[knip]
Testing, one, two ...
Nee hoor, helemaal niet. Alleen afgaande op jouw posts ben je nogal verbitterd over Mercedes omdat ze de tegenstander van jouw favoriet zijn.Frappuccino schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 16:20:
[...]
knip
Je weet net zo goed als ieder ander hier dat Mercedes politieke spelletjes (dit jaar) tot een sport verheven heeft. Daar verbleekt het totaal van politieke spelletjes van de overige teams bij.
Elk team maakt zich schuldig aan politiek in F1. Red Bull is er net zo erg in en zo ook de andere teams. Dus beetje apart om dan te wensen dat ze uit zouden stappen. En uiteindelijk is het toch mooier als Max Mercedes gewoon op de baan weet te verslaan? geen betere manier om ze stil te krijgen dan dat...
[ Voor 2% gewijzigd door tweakduke op 24-08-2021 23:13 . Reden: Quote aangepast ]
Dan is het gewoon gevalletje mazzel, of er zal wel weer iets aan de auto/gezondheid van Hamilton zijn. Afgelopen 7 jaar zonder mercedes had zeer bijzonder geweest, in ieder geval een stuk interessant, weinig apart aan, dat is gewoon mercedes moe zijn.Tomcatter_31 schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 16:24:
Elk team maakt zich schuldig aan politiek in F1. Red Bull is er net zo erg in en zo ook de andere teams. Dus beetje apart om dan te wensen dat ze uit zouden stappen. En uiteindelijk is het toch mooier als Max Mercedes gewoon op de baan weet te verslaan? geen betere manier om ze stil te krijgen dan dat...
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Ja I know, msn
Ja want het is Max z'n schuld dat ie d'r 2x door een Mercedes afgerost is“Als je Christian Horner bent, moet je echt met Max Verstappen om de tafel gaan zitten en zeggen: 'Luister, we hebben een clean weekend nodig.’ Want hij is de laatste twee races betrokken geweest bij crashes in de eerste ronde. Hij heeft een enorm aantal punten verloren.”

Tja, het is aan de andere teams om het beter te doen. Uiteindelijk is het toch mooier om wk te worden door ze te verslaan dan door te winnen omdat ze uitgestapt zijn?SinergyX schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 16:37:
[...]
Dan is het gewoon gevalletje mazzel, of er zal wel weer iets aan de auto/gezondheid van Hamilton zijn. Afgelopen 7 jaar zonder mercedes had zeer bijzonder geweest, in ieder geval een stuk interessant, weinig apart aan, dat is gewoon mercedes moe zijn.
Zie DaniëlWW2 in "Sport Feedbacktopic"FastFred schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 16:43:
Waar blijft het racetopice eigenlijk? Het is toch dinsdag?
Gaat vanaf nu vanaf donderdag open...
Had deze quote ook gelezen. Wat een apart advies en onderbouwing daarvan. Vooral ook dat stukje dat Verstappen rustig aan moet doen bij de start. Lekker Hamilton laten wegrijden zekerFastFred schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 16:40:
Horner moet met Max om de tafel gaan zitten, hij heeft veel punten verloren
Ja I know, msnMaar wat heeft die man een enorm bord voor z'n kop ofzo?
[...]
Ja want het is Max z'n schuld dat ie d'r 2x door een Mercedes afgerost isDie beste man mist een paar cilinders denk ik

Tweakers begint op FOK! te lijken.FastFred schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 16:43:
Waar blijft het racetopice eigenlijk? Het is toch dinsdag?
Aan de andere kant, met de vandaag aangekondigde userpolicy aanpassingen begint FOK! dan weer op Tweakers te lijken. Tijd voor een fusie
Hoewel, in beide gevallen wordt het er niet beter op.
How does it feel to be the greatest guitarist in the world? I don't know, go ask Rory Gallagher. —Jimi Hendrix quote from Rolling Stone magazine interview.
Het is beetje context in vertaling, ik snap ergens z'n gedachte erachter wel, punten zijn punten, crash is simpel geen punten. Of Ham nu wint of niet, je puntenverlies is per definitie maximaal. Er zouden in Spa prima situaties zijn (zeker max gezien afgelopen races daar) dat hij gaatjes op zoekt met behoorlijk risico, om dan gewoon te zeggen.. doe gewoon niet, laat maar even gaan, we pakken onze kans straks nog wel, en anders is het punten mitigatie.JP_Frost schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 17:00:
[...]
Had deze quote ook gelezen. Wat een apart advies en onderbouwing daarvan. Vooral ook dat stukje dat Verstappen rustig aan moet doen bij de start. Lekker Hamilton laten wegrijden zeker
Maar andere kant, hij staat achter, dus terecht van Hill dat hij nu gewoon alles op alles moet gaan zetten om altijd voor Ham te eindigen, maar 'overige' risico's gewoon uit de weg te gaan. Hij is toch wel vrachtlading sneller dan de rest.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
F1 Topics voortaan alleen voor Plus abonnees.Zorro schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 17:11:
[...]
Tweakers begint op FOK! te lijken.
Aan de andere kant, met de vandaag aangekondigde userpolicy aanpassingen begint FOK! dan weer op Tweakers te lijken. Tijd voor een fusie
Hoewel, in beide gevallen wordt het er niet beter op.
⛔ Trackers of betalen ⛔
*knip*
Niet op de man / persoonlijk maken aub.
[ Voor 65% gewijzigd door tweakduke op 24-08-2021 23:12 ]
Kwestie van tijd.JohanKupers schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 18:23:
[...]
F1 Topics voortaan alleen voor Plus abonnees.
Ik wil races, waar over het algemeen de beste / snelste wint. Ik hoef geen destruction derby.Raven__NL schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 18:28:
Of willen we terug naar eenzijdige races waar maar 1 persoon wint?
Noem me een nep fan (die Australië 2016 weer is begonnen met kijken, dus pre "Verstappen in een Red Bull"). Maar na die nepstraf in Silverstone voor Hamilton heb ik na zijn inhaalactie op Leclerc de TV uit gezet, en gezien hoe er geschreven wordt over Hamiltons vieren van de overwinning ben ik ook nog blij dat niet gezien te hebben. En na de wedstrijd ver-pissen van Mercedes en Red Bull de weken erna en de kilo's accuzuur die hier voorbij kwamen heb ik de TV niet eens aan gezet voor de GP van Hongarije.
Eerste F1 die ik sinds Silverstone heb gekeken is dat ik gisteren de GP van Maleisië 2016 nog eens heb gekeken. Een race waarin Hamilton zowaar eens pech heeft, twee snelle Red Bulls meedoen, en er zowaar wordt ingehaald zonder brokken te maken.
Maleisië 2017 er maar meteen achteraan dan? Hamilton heeft dan geen mechanische pechRobertMe schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 19:45:
[knip]
Eerste F1 die ik sinds Silverstone heb gekeken is dat ik gisteren de GP van Maleisië 2016 nog eens heb gekeken. Een race waarin Hamilton zowaar eens pech heeft, twee snelle Red Bulls meedoen, en er zowaar wordt ingehaald zonder brokken te maken.
Testing, one, two ...
https://www.motorsport.co...overtaking-award/6652843/
Het voelt een beetje gek. Van de ene kant stimuleer ik graag dat meer wordt ingehaald, maar volgens mij hebben ze daar niet heel veel in te kiezen. Als ze kunnen inhalen doen ze dat echt wel, geen enkele prijs of beloning gaat dat verbeteren.
Maar wat ik wel aardig vind is dat deze prijs waarschijnlijk in het middenveld terecht komt. Krijgen ze daar ook weer eens wat aandacht. Wie van pole vertrekt heeft nu eenmaal niet zo veel in te halen. Wat dat betreft hoop ik wel dat het inhalen van backmarkers punten oplevert voor deze award, zelfs als dat met blauwe vlag is. Dan hebben de Hamiltons en Verstappens een goede reden om flink door te rijden als ze op kop liggen en niet maximaal banden te gaan sparen op 3 seconde voor de nummer 2.
De prijs voor snelste ronde, waar dit me aan doet denken, werkt wel. Je ziet ze soms daadwerkelijk stoppen voor nieuwe banden om voor die snelste ronde te gaan. Dat vind dus eigenlijk wel een (klein) succes.
[ Voor 10% gewijzigd door CAPSLOCK2000 op 24-08-2021 20:25 ]
This post is warranted for the full amount you paid me for it.
Op een gegeven moment iets van "1354 overtakes" door de Hypercar categorie. Goh, wat interessant...
jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio
Dit topic is gesloten.
DaniëlWW2 in "Sport Feedbacktopic"
Alle weekend topics van 2021: ~[F1 2021] Racetopics
Discussie omtrent de uitzendrechten die Ziggo kwijt is geraakt mag in [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
Let even op of jouw onderwerp niet beter in [F1] Randzaken kan.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic
Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2020
F1 E-sports: [F1 2020] Het grote niet Formule 1 E-sport racetopic.
Racepool: [F1] Racemanagers/pools 2021
Randzaken: [F1] Randzaken