[F1] Seizoen 2021 - Max Verstappen WDC! Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 93 ... 171 Laatste
Acties:
  • 1.287.404 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Dit wisten we toch al? :P
Maar dat was weer een baan met zeer harde banden, dus misschien ben ik niet zou rauwig hieronder. ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13:22

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
Ahw.. vond Suzuka altijd wel leuk -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:39

Bloodclot

Jawier!

Japan was tussen de gp van turkije en USA.

Als er een vervanger is, welke zou dit kunnen zijn?
Misschien twee races in USA (2keer COTA zou ik niet erg vinden).
Is er nog een baan (met F1 grade) in Texas waar eventueel een F1 race gehost zou kunnen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
Bloodclot schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 10:37:

Is er nog een baan (met F1 grade) in Texas waar eventueel een F1 race gehost zou kunnen worden?
Misschien Miami een jaar naar voren halen? Gezien de hype rond F1 in de VS vind ik het geen gek idee dat ze daar een vervanger gaan vinden, waarschijnlijk ook minder gezeik rondom corona, gezien ze in veel staten ook weer volle bak festivals toelaten etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:21
The_Admin schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 10:39:
[...]

Misschien Miami een jaar naar voren halen? Gezien de hype rond F1 in de VS vind ik het geen gek idee dat ze daar een vervanger gaan vinden, waarschijnlijk ook minder gezeik rondom corona, gezien ze in veel staten ook weer volle bak festivals toelaten etc.
Miami wordt toch een stratencircuit als ik mij niet vergis? Zo ja, lijkt mij niet dat ze daar dan binnen nu en een paar maanden alles geregeld hebben. Lijkt mij namelijk best een operatie alles bij elkaar. Alleen bv al het "afzetten" van het circuit met alle barrières lijkt mij een aardige planning bij te zitten v.w.b. wat je nodig hebt, het geleverd krijgen, etc. Lijkt me niet iets dat je "even een jaartje naar voren haalt" als nu nog niet de planning daarvan klaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodclot

Bloodclot

Jawier!

[...]

Qua afstand ben je in twee dagen met trucks van Miami naar austin, ze hebben twee weken tijd.

Maar van turkije>miami heb je maar een week om je logistiek te doen. Nu hebben ze het al geregeld van turkije > japan.

(Laat staan of de track van Miami al klaar is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15:56

Turkije moet ik ook nog zien.
Volgens mij ook een rood land vanuit de VK.

Als Japan niet doorgaat dan eerder een extra europese race.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
RobertMe schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 10:44:
[...]

Miami wordt toch een stratencircuit als ik mij niet vergis? Zo ja, lijkt mij niet dat ze daar dan binnen nu en een paar maanden alles geregeld hebben. Lijkt mij namelijk best een operatie alles bij elkaar. Alleen bv al het "afzetten" van het circuit met alle barrières lijkt mij een aardige planning bij te zitten v.w.b. wat je nodig hebt, het geleverd krijgen, etc. Lijkt me niet iets dat je "even een jaartje naar voren haalt" als nu nog niet de planning daarvan klaar is.
Mjah "stratencircuit" tussen haakjes, volgens mij is het op de parkeerplaats van een honkbalstadion ofzo :D

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bloodclot

Bloodclot

Jawier!

Misschien toch nog even aankloppen bij Hockenheim/nurnbergring.
Verder heb ik gehoord dat Assen in oktober altijd mooi weer is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• The_Admin
Die klassieke Duitse circuits kan ik ook wel waarderen. Keertje Assen lijkt me ook geniaal, maar zal niet snel gebeuren :P 2x Zandvoort al helemaal niet, mensen worden al helemaal gek nu één keer Zandvoort doorgaat. Italie zijn we al een paar keer... Nog een extra rondje Frankrijk of Rusland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

[...]

Dat is een optie, maar vraag mij af hoe chill dat is qua opbouw.

Naar wat ik begreep hebben ze 3 sets over de hele wereld die worden verscheept (en delen worden gevlogen). Japan is natuurlijk nogal een afstand van de VS en de set die in Japan gebruikt word, staat natuurlijk ook in de planning om ergens anders weer gebruikt te worden. Binnen Europa hebben ze wel eens dat ze binnen een week afbouwen en ergens anders opbouwen met dezelfde set, maar dat vinden ze niet heel fijn (bron is wat ik mij herinner van deze video).

Miami naar Austin is ongeveer 2200km, dat is langer dan tussen Silverstone en de Hungoring (ongeveer hemelsbreed heel Europa door), dus vraag mij af hoe logistiek haalbaar het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:42

ThunderNet

Flits!

Bloodclot schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 10:45:
[...]

Qua afstand ben je in twee dagen met trucks van Miami naar austin, ze hebben twee weken tijd.

Maar van turkije>miami heb je maar een week om je logistiek te doen. Nu hebben ze het al geregeld van turkije > japan.

(Laat staan of de track van Miami al klaar is)
Groot deel van de logistieke operatie is gescheiden. Behalve de auto's en de parts etc. gaat het niet vanuit turkije naar japan.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:48

Player1S

Probably out in the dark

Indy road course. Volgens mij is die naam ook al paar keer gevallen als mogelijke vervanger.

En het Formule 1 circus kennende durf ik ook niet uit te sluiten dat ze stiekem kijken of Zandvoort een 2e datum kan krijgen dit jaar aangezien Max het super doet (zie in het verleden 2x Duitsland en 2x Spanje ten tijde van Schumacher/Alonso) en ze zo hard gefocust zijn op 23 races.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:55
Ze moeten gewoon eens een keer lekker de Daytona oval gebruiken voor een F1 race :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 14:34
RobertMe schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 10:44:
[...]

Plus Miami is Florida... en daar loopt het verre van goed mbt Covid...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bloodclot

Bloodclot

Jawier!

Player1S schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 11:04:
[...]

Indy road course. Volgens mij is die naam ook al paar keer gevallen als mogelijke vervanger.

En het Formule 1 circus kennende durf ik ook niet uit te sluiten dat ze stiekem kijken of Zandvoort een 2e datum kan krijgen dit jaar aangezien Max het super doet (zie in het verleden 2x Duitsland en 2x Spanje ten tijde van Schumacher/Alonso) en ze zo hard gefocust zijn op 23 races.
Een tweede race op zandvoort zie ik echt niet gebeuren, er is nu al zoveel weerstand. Als ze een tweede race willen doen in NL zullen ze voor Assen kunnen gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12:33
Bloodclot schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 11:11:
[...]

Een tweede race op zandvoort zie ik echt niet gebeuren, er is nu al zoveel weerstand. Als ze een tweede race willen doen in NL zullen ze voor Assen kunnen gaan.
Gaat niet gebeuren (helaas?); circuit moet a. verbreed worden, terwijl er net een nieuwe asfaltlaag ligt. en b. ongetwijfeld dat in het contract van Zandvoort staat dat Assen absoluut geen F1 race mag hosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

DutX schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 11:13:
Gaat niet gebeuren (helaas?); circuit moet a. verbreed worden, terwijl er net een nieuwe asfaltlaag ligt. en b. ongetwijfeld dat in het contract van Zandvoort staat dat Assen absoluut geen F1 race mag hosten.
Waar baseer je B op? Ik mag hopen dat FOM zichzelf het recht behoudt om uit te wijken naar andere tracks, als men om redenen wil uitwijken naar iets anders. Het 2020 seizoen is daar een mooi voorbeeld van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodclot

Bloodclot

Jawier!

DutX schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 11:13:
[...]

Ik meende dat ze vorig jaar bezig waren om de baan F1 klaar te maken om de licentie binnen te halen, voor het geval ooit misschien in de nabije toekomst.

Een contractregel waarbij Assen geen GP mag hosten lijkt me nogal sterk. Weet niet of dit waar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

dcell schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 11:08:
Ze moeten gewoon eens een keer lekker de Daytona oval gebruiken voor een F1 race :+
Zo spannend wordt zo'n race niet overigens. Laat de Indycar daar maar lekker rijden, die doen dat sneller dan een F1 wagen zal kunnen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
Bloodclot schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 11:11:
[...]

Onwaarschijnlijk, je vergeet Tribunes en andere infrastructuur.
Bij Zandvoort kunnen ze die een maand laten staan wat flink in de kosten scheelt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

Sir_Lion schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 11:09:
[...]

Plus Miami is Florida... en daar loopt het verre van goed mbt Covid...
Dat maakt de gouverneur niets uit. :+ Die race zou gewoon doorgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10:53
D-dark schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 11:20:
[...]

Onwaarschijnlijk, je vergeet Tribunes en andere infrastructuur.
Bij Zandvoort kunnen ze die een maand laten staan wat flink in de kosten scheelt
Kan me niet voorstellen dat Zandvoort een dubbele race zou kunnen organiseren; geluidsdagen en dat soort gedoe zal dat vast niet toestaan.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The_Admin
Als je denkt dat Zandvoort serieus kans maakt op een tweede race heb je denk ik de afgelopen week onder een steen geleefd qua nieuws / social media :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik denk dat Zandvoort ook vooral wishful thinking is. Niets mis mee, maar de kans erop is praktisch nihil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
XyritZz schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 11:23:
[...]

Kan me niet voorstellen dat Zandvoort een dubbele race zou kunnen organiseren; geluidsdagen en dat soort gedoe zal dat vast niet toestaan.
Dat is de meest logische verklaring dat het niet kan.
Maar qua financiën zou het niet slecht zijn. lagere premie en wat extra inkomsten.

Alleen reëel gezien is de kans bijna 0

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
MERC stapt uit de Formule E om zich meer te focussen op de F1, lees ik op nu.nl

per aspera ad astra

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hugo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09 21:33
LAD93 schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 11:29:
MERC stapt uit de Formule E om zich meer te focussen op de F1, lees ik op nu.nl
Ook op de website van Mercedes. Einde seizoen 2022.
https://www.mercedes-benz...-formula-e-success-story/

[ Voor 3% gewijzigd door Hugo op 18-08-2021 11:32 ]

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bloodclot

Bloodclot

Jawier!

Dus BMW, Audi en Mercedes uit de FE?

Ben benieuwd waar dit heen gaat, stiekem hoop ik dat de audi groep richting de F1 gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09 09:51
Jammer dat de GP van Suzuka niet doorgaat maar dat zat er wel een beetje in. Is er überhaupt wel een noodzaak om de race te vervangen met een andere race? Of ze nu 23 of 22 races rijden maakt weinig uit, het minimum aantal races gaan ze makkelijk halen. Voor Australië is ook nog geen vervangende GP aangekondigd, misschien laten ze die ook varen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melantrix
  • Laatst online: 23-09 11:29
En daarom zijn de geruchten van de vries naar F1 opeens weer wat interessanter..

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:48

Player1S

Probably out in the dark

CH4OS schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 11:19:
[...]
Waar baseer je B op? Ik mag hopen dat FOM zichzelf het recht behoudt om uit te wijken naar andere tracks, als men om redenen wil uitwijken naar iets anders. Het 2020 seizoen is daar een mooi voorbeeld van.
Bloodclot schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 11:19:

Een contractregel waarbij Assen geen GP mag hosten lijkt me nogal sterk. Weet niet of dit waar is?
Begin/midden jaren '90 toen CART wereldwijd een redelijke serieuze concurrent leek te worden voor Formule 1 (net voor de split daar) heeft Mol ooit wel eens laten vallen dat het contract dat RTL destijds had hun verbood om om CART uit te zenden. Dit wilden ze namelijk eigenlijk best erbij doen.

Zo'n exclusiviteit clausule zou dus helemaal niet zo vreemd zijn.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

@Player1S Gezien de F1 vrij gemakkelijk kan zeggen om een race te vervangen (zie ook met Suzuka zelf, het 2020 seizoen en hoe dat de Canadese GP van 2021 is verlopen met de vervanging(en)), zeker in deze Corona tijden, is een dergelijke clausule zeer onaannemelijk. De FOM zal zichzelf altijd het recht willen voorbehouden de race te verplaatsen als men daar genoeg gegronde redenen voor hebben, Corona lijkt mij meer dan genoeg gegronde reden daarvoor.

[ Voor 10% gewijzigd door CH4OS op 18-08-2021 11:50 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:22

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Laten we hopen dat er geen 2e race op Zandvoort komt. Het is natuurlijk eerst even de race kijken, maar het is nou niet bepaald een circuit wat voor spannende races gaat zorgen. Het zal meer een soort Monaco gevoel gaan geven. Geweldig dat F1 in Nederland is, dat gaat sfeer geven, maar het gaat gewoon een saturdays GP worden met een saaie zondag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Bloodclot schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 11:38:
Porsche zie ik ook nog wel gaan, die gaan met Audi tezamen een LMDh auto ontwikkelen en terug naar het oude WEC nest. ;)
Ben benieuwd waar dit heen gaat, stiekem hoop ik dat de audi groep richting de F1 gaat.
Ze gaan allemaal overstappen op LMDh, behalve Mercedes. Die hebben na vliegende auto's gezegd nooit meer terug te keren naar de 24 uur van Le Mans en daarmee indirect ook het WEC.

Porsche en Audi gaan met de LMDh naar het WEC, BMW gaat met een LMDh auto naar IMSA.
Hopelijk gaan zij allemaal wel meedoen aan de 24 uur van Le Mans per 2023.

Geruchten gaan dat de FOM met Volkswagen en Lamborghini (ook VAG trouwens) in gesprek is. :)

[ Voor 61% gewijzigd door CH4OS op 18-08-2021 12:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-09 09:55

Martinspire

Awesomeness

Dus daar gaat de kans voor Honda om op thuisgrond een race te winnen met de motor...

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Bloodclot schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 11:38:
[...]

Heeft de FE nog veel bestaansrecht na dit vertrek? Lijkt me toch een flinke klap..

Indirect wel goed nieuws voor F1 algemeen natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

sloth schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 12:02:
Heeft de FE nog veel bestaansrecht na dit vertrek? Lijkt me toch een flinke klap..
Er blijven de nodige klanten teams over. Audi gaat geloof ik wel klantenteams in FE voorzien. :)
Indirect wel goed nieuws voor F1 algemeen natuurlijk :)
Nou nee dus, zie mijn post hierboven waarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Martinspire schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 11:57:
Dus daar gaat de kans voor Honda om op thuisgrond een race te winnen met de motor...
Met "Honda" prominent aanwezig op de bolide, dat mogelijk niet vanaf volgend jaar, maar het blijft voorlopig toch hun krachtbron die de RB17 RB18 van power gaat voorzien.

Aangezien Honda (begin) volgend jaar nog steeds de krachtbron vanuit Japan levert, zou "Honda" misschien wat langer zichtbaar blijven aan de buitenzijde?

[ Voor 1% gewijzigd door hardware-lover op 27-08-2021 16:12 . Reden: Het wordt blijkbaar de RB18 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Niet online
CH4OS schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 12:04:
[...]
Er blijven de nodige klanten teams over. Audi gaat geloof ik wel klantenteams in FE voorzien. :)
[...]
Nou nee dus, zie mijn post hierboven waarom.
Je geeft toch aan dat VAG en FOM in gesprek zijn. Dat is toch positief voor de kansen op een extra fabrieksteam of vervanging van bv Haas die zouden kunnen uitstappen.

Met een eindig budget en het geld wat vrijkomt door exit uit FE geeft dat toch extra kansen voor F1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
  • Nu online
Is er geen Formule E topic?

Wordt misschien eens tijd dan. (y)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Frappuccino schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 12:18:
Is er geen Formule E topic?

Wordt misschien eens tijd dan. (y)
Die is hier: Formule E - Deel 1 (Staat ook in de topic warning die bijna niemand leest :P)

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

hardware-lover schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 12:12:
[...]

Met "Honda" prominent aanwezig op de bolide, dat mogelijk niet vanaf volgend jaar, maar het blijft voorlopig toch hun krachtbron die de RB17 van power gaat voorzien.

Aangezien Honda (begin) volgend jaar nog steeds de krachtbron vanuit Japan levert, zou "Honda" misschien wat langer zichtbaar blijven aan de RB17 buitenzijde?
De overeenkomst met Honda is dan afgelopen en "Honda" produceert dan ook geen motor meer voor RB/AT.
Ja, hij wordt nog wel even in de fabriek in Japan gemaakt, met dezelfde mensen en dezelfde motor wordt doorontwikkeld, maar feit is dat Honda er officieel uit is en de motor een inhouse product van RB is.

Hooguit kan het nog zijn dat Honda gewoon een sponsor wordt en daarmee dus recht heeft op een stukje livery, wat dan toevallig de achtervleugel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

sloth schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 12:15:
Je geeft toch aan dat VAG en FOM in gesprek zijn. Dat is toch positief voor de kansen op een extra fabrieksteam of vervanging van bv Haas die zouden kunnen uitstappen.
Dat is het gerucht ja. De gesprekken die zijn er, maar of ze gaan komen is een tweede en zal voor VAG/Lamborghini best afhankelijk zijn van de nodige voorwaarden. Zo kan ik mij voorstellen dat de 200M inschrijvingsgeld voor de teams een ding kan zijn.
Met een eindig budget en het geld wat vrijkomt door exit uit FE geeft dat toch extra kansen voor F1?
Audi en Porsche gaan zoals ik al zei naar de LMDh (WEC), dus welk budget heb je het over dat vrij komt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Laatst online: 14:36

DataGhost

iPL dev

Player1S schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 11:44:
[...]

Begin/midden jaren '90 toen CART wereldwijd een redelijke serieuze concurrent leek te worden voor Formule 1 (net voor de split daar) heeft Mol ooit wel eens laten vallen dat het contract dat RTL destijds had hun verbood om om CART uit te zenden. Dit wilden ze namelijk eigenlijk best erbij doen.

Zo'n exclusiviteit clausule zou dus helemaal niet zo vreemd zijn.
De machtsverhoudingen liggen compleet anders. In het geval van RTL wilde RTL graag iets en moest zich dus conformeren aan gestelde eisen. Idem voor Zandvoort, Zandvoort wilde graag de race organiseren. FOM zocht alleen maar een circuit in Nederland en kon ook gewoon met Assen gaan praten. Anders hadden ze nog zat andere opties. Als je van 2019 t/m 2022 kijkt hebben ze al minimaal 30 circuits om uit te kiezen, 31 als je Rio meerekent. In de pool van Grade 1 circuits zitten er 44 stuks. Als Zandvoort eisen gaat stellen gaat het feest naar Assen, of een van de andere opties in de pool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Jorick schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 11:40:
Jammer dat de GP van Suzuka niet doorgaat maar dat zat er wel een beetje in. Is er überhaupt wel een noodzaak om de race te vervangen met een andere race?
Geld geld geld. FOM zal afgelopen jaar miljoenen hebben misgelopen. Hoe meer races hoe meer sponsoren er zullen zijn en hoe vaker ze "Aramco Grand Prix van X" of "Heineken Grand Prix van Y" kunnen verkopen. Daarnaast zitten ze ook met de TV rechten. Als ze niet X aantal races organiseren gaan de TV zenders ook geld terug eisen.
En FOM wou sowieso al naar meer races toe, want vorig jaar hadden het er ook 23 moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Erazzzer schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 12:20:
[...]
De overeenkomst met Honda is dan afgelopen en "Honda" produceert dan ook geen motor meer voor RB/AT.
Ja, hij wordt nog wel even in de fabriek in Japan gemaakt, met dezelfde mensen en dezelfde motor wordt doorontwikkeld, maar feit is dat Honda er officieel uit is en de motor een inhouse product van RB is.

Hooguit kan het nog zijn dat Honda gewoon een sponsor wordt en daarmee dus recht heeft op een stukje livery, wat dan toevallig de achtervleugel is.
Dat ze Red Bull al aardig sponsoren, en ook volgend jaar nog, dat lijkt al wel duidelijk. Honda heeft wat geld kapot geslagen op hun "project". Nu nog afwachten of dat ook nog zichtbaar zal zijn volgend jaar 😉

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

RobertMe schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 12:47:
Geld geld geld. FOM zal afgelopen jaar miljoenen hebben misgelopen.
Zo uit mijn hoofd een verlies van 386 miljoen gehad zelfs. ;) bron en anders in deze PDF met het jaarverslag 2020 van de FOG/FOM. Wil je alle reports hebben, kijk dan even bij Liberty Media. Bij de laatste kwam ik via https://corp.formula1.com/investor-resources/ alwaar ik klikte op 'Formula One Group Financial Information'.
Hoe meer races hoe meer sponsoren er zullen zijn en hoe vaker ze "Aramco Grand Prix van X" of "Heineken Grand Prix van Y" kunnen verkopen. Daarnaast zitten ze ook met de TV rechten. Als ze niet X aantal races organiseren gaan de TV zenders ook geld terug eisen.
En FOM wou sowieso al naar meer races toe, want vorig jaar hadden het er ook 23 moeten worden.
Het zijn vooral de races zelf, de uitzendrechten zijn er natuurlijk sowieso wel (de zenders betalen immers want er is gewoon een race dat uitgezonden werd) en de bezoekers die er vooral niet waren afgelopen seizoen, hebben er flink in gehakt.

[ Voor 13% gewijzigd door CH4OS op 18-08-2021 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavamal
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-09 23:21
CH4OS schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 12:58:
[...]
Zo uit mijn hoofd een verlies van 386 miljoen gehad zelfs. ;) bron en anders in deze PDF met het jaarverslag 2020 van de FOM. Wil je alle reports hebben, kijk dan even bij Liberty Media. Bij de laatste kwam ik via https://corp.formula1.com/investor-resources/ alwaar ik klikte op 'Formula One Group Financial Information'.
Oef, wat een stuk om te lezen zeg. Iets ander niveau dan waar ik zelf dagelijks mee werk. Maar hierbij vallen me 2 dingen op:
- Een winst van 17 miljoen in 2019 na een verlies van 68 miljoen in 2018, exclusief corporate. Geeft aan dat het al een paar jaar niet helemaal top loopt, waarschijnlijk vanwege de bijna 200 miljoen aan interest die ze over die 2 jaar moesten betalen.
- OIBDA (dus zonder afschrijvingen en amortisatie) komt er alsnog een prima winst, dus operationeel lopen ze OK. Alleen die lening van 4,3 miljard om F1 over te nemen moet natuurlijk wel even terugbetaald worden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Erazzzer schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 11:51:
Laten we hopen dat er geen 2e race op Zandvoort komt. Het is natuurlijk eerst even de race kijken, maar het is nou niet bepaald een circuit wat voor spannende races gaat zorgen. Het zal meer een soort Monaco gevoel gaan geven. Geweldig dat F1 in Nederland is, dat gaat sfeer geven, maar het gaat gewoon een saturdays GP worden met een saaie zondag.
Hopelijk wordt het net zo tof als Hongarije, dat was wel een spannende GP. Qua type circuit vind ik ze ongeveer hetzelfde (misschien is Zandvoort nog net iets krapper).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

kevlar01 schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 13:26:
(misschien is Zandvoort nog net iets krapper).
Laat dat misschien maar weg, hahaha! ;) Zandvoort wordt meer vegeleken met Monaco qua inhaal (on)mogelijkheden.

Ik geloof dat Chain Bear in zijn video over wat een geschikt circuit maakt, zowel Hongarije, Monaco als Zandvoort aanhaalt:

Net even een stukje gekeken en het komt al vrij snel voorbij; Hungaroring is 10m breed, Zandvoort 9,5m...
...op de startgrid. ;)

EDIT:
Van het weekend is de 24 uur van Le Mans (daar is ook een apart topic voor), maar kon het niet laten het hier ook te melden: Alpine zal voorafgaand aan de race Alonso in hun F1 wagen over het Circuit de La Sarthe sturen; https://www.24h-lemans.co...on-track-at-le-mans-55406

[ Voor 64% gewijzigd door CH4OS op 18-08-2021 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Erazzzer schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 11:51:
Of laten we dan hopen dat de 2e Zandvoort race de race vervangt in eind november. Asfalt temperatuur rond het vriespunt, regen en veel wind. Dan wordt het misschien nog interessant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:54

opklik voor weer een leuke animatie van de radio's :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Erazzzer schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 13:28:
[...]
Of laten we dan hopen dat de 2e Zandvoort race de race vervangt in eind november. Asfalt temperatuur rond het vriespunt, regen en veel wind. Dan wordt het misschien nog interessant.
Dus alleen de temperatuur nog wat omlaag, de rest hebben we deze "zomer" al ;)

Fijn zo'n lekkere "ouderwetse" Hollandse zomer, alles weer eens goed groen (y)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:19
Jorick schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 11:40:
Jammer dat de GP van Suzuka niet doorgaat maar dat zat er wel een beetje in. Is er überhaupt wel een noodzaak om de race te vervangen met een andere race? Of ze nu 23 of 22 races rijden maakt weinig uit...
Maakt heel veel uit. Heb in de poll gezegd dat alle races doorgaan :).

Maar dat gaat toch niet lukken

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Nu online

basvn

Breezand - NHN

Gh0stw4lk3r schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 13:34:
[Twitter]
opklik voor weer een leuke animatie van de radio's :)
of hier

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorick
RobertMe schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 12:47:
[...]

Geld geld geld. FOM zal afgelopen jaar miljoenen hebben misgelopen. Hoe meer races hoe meer sponsoren er zullen zijn en hoe vaker ze "Aramco Grand Prix van X" of "Heineken Grand Prix van Y" kunnen verkopen. Daarnaast zitten ze ook met de TV rechten. Als ze niet X aantal races organiseren gaan de TV zenders ook geld terug eisen.
Was het niet zo dat ze voor de tv-rechten minimaal 15 races moeten doen of iets dergelijks? Dat halen ze makkelijk. En zonder de mogelijkheid om publiek bij de race te hebben zal het voor veel circuits niet interessant/haalbaar zijn om als vervangende race te fungeren want er valt weinig aan te verdienen. Nog los van de vraag of ze een fee moeten ophoesten om een GP te mogen hosten.
alexbl69 schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 13:56:
[...]

Maakt heel veel uit. Heb in de poll gezegd dat alle races doorgaan :).

Maar dat gaat toch niet lukken
Dat was dan ook wel een optimistische gok ;). Australië is nu al een flinke tijd van de kalender maar het blijft stil m.b.t. een vervangende locatie. Een dubbel weekend op dezelfde baan zoals in Oostenrijk zou een optie zijn maar wel een beetje een zwaktebod omdat je twee races krijgt die waarschijnlijk erg veel op elkaar lijken (kwantiteit boven kwaliteit). Hopelijk kunnen ze Mugello weer op de kalender zetten, vond dat wel een aardige baan om naar te loeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Jorick schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 14:33:
En zonder de mogelijkheid om publiek bij de race te hebben zal het voor veel circuits niet interessant/haalbaar zijn om als vervangende race te fungeren want er valt weinig aan te verdienen. Nog los van de vraag of ze een fee moeten ophoesten om een GP te mogen hosten.
Volgens mij was het vorig jaar zo dat de races niet werden georganiseerd door het circuit / organisatie die de race naar het circuit haalt, maar dat FOM aanklopt bij het circuit met "wij willen een week het circuit afhuren, kan dat?". Dan loopt natuurlijk sowieso alles helemaal anders, en krijgt theoretisch het circuit juist geld van FOM van het circuit, i.p.v. dat de organisatie geld moet betalen om de race te organiseren.
Maar uiteindelijk zal er wel ergens een middenweg zijn, want uiteindelijk worden er zo nu en dan ook gewoon lokale sponsoren op de race geplakt etc. Dus FOM zal wel niet 100% van de kosten hoeven te betalen voor "huur circuit" (want ook leuke reclame voor circuit, mogelijkheden voor toekomstige samenwerking, ...) en vervolgens verkoopt FOM weer "dingen" waardoor die kosten voor huur ook weer weg vallen en het voor FOM netto alsnog niks kost, vermoed ik zomaar eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:00

Harrie

NederVlaming

XyritZz schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 11:23:
[...]

Nou, dan moeten we gewoon 2 keer racen in 1 weekend :) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorick
RobertMe schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 15:22:
[...]

Volgens mij was het vorig jaar zo dat de races niet werden georganiseerd door het circuit / organisatie die de race naar het circuit haalt, maar dat FOM aanklopt bij het circuit met "wij willen een week het circuit afhuren, kan dat?". Dan loopt natuurlijk sowieso alles helemaal anders, en krijgt theoretisch het circuit juist geld van FOM van het circuit, i.p.v. dat de organisatie geld moet betalen om de race te organiseren.
Maar uiteindelijk zal er wel ergens een middenweg zijn, want uiteindelijk worden er zo nu en dan ook gewoon lokale sponsoren op de race geplakt etc. Dus FOM zal wel niet 100% van de kosten hoeven te betalen voor "huur circuit" (want ook leuke reclame voor circuit, mogelijkheden voor toekomstige samenwerking, ...) en vervolgens verkoopt FOM weer "dingen" waardoor die kosten voor huur ook weer weg vallen en het voor FOM netto alsnog niks kost, vermoed ik zomaar eens.
Zou goed kunnen dat ze dat vorig seizoen op die manier gedaan hebben maar dat was dan ook een uitzonderlijke situatie. Denk niet dat de FOM dit kan doen zonder gezeur te krijgen met de andere partijen die grandprixs organiseren want die hebben daar flink voor moeten lappen. Met het oog op de toekomst is het niet handig voor de onderhandelingspositie van de FOM als ze nu geld gaan betalen om een circuit af te huren, dan kunnen ze beter hun verlies nemen en een of twee races laten schieten. De agenda was toch al overvol en het scheelt de teams tijd en geld die ze dan aan het volgende seizoen kunnen besteden.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Chocoball
  • Laatst online: 15:40
Interview bij AMuS met de technical director Jan Monchaux van Alfa Romeo F1 team over de ontwikkeling van de 2022 wagen en de 18 inch banden in de samenvatting en vertaling.
  • Het nieuwe regelement voor de 2022 wagens is extreem beperkend en verdeeld in nauwkeurig voorgedefinieerde delen die weer op hun beurt restricties bevatten.
  • Omdat het F1 management in de achtergrond meeontwikkelt zullen er mogelijk niet veel mazen in de regelgeving gevonden worden zoals een dubbele diffusor destijds. Het zullen eerder kleine dingen zijn. Verder is alle aanbouw (vb. skirts) aan de onderbodem van de wagen verboden.
  • De wagens voor 2022 worden bijna 40 kilogram zwaarder (790 kilogram). Iets meer dan een derde van dit gewicht is vanwege de nieuwe voorschriften die gelden bij botsingen. Ook verandert het gewicht door de nieuwe banden, de 18 inch velgen en door grotere remschijven. Een klein deel van het gewicht wordt teruggewonnen door het wegvallen van de bardge boards (zijschotten)
  • De 2022 wagens zullen volgens hem eerst 5-6 seconden langzamer zijn. Het verlies door de extra 40 kilogram moet eerst ongedaan gemaakt worden. Daarnaast is er nog verlies door het gebruik van biobrandstof (E10). Volgens Monchaux zullen de wagens zo'n 3 seconden langerzamer worden en bij de wereldkampioen is dat mogelijk nog minder, zo'n 1,5 tot 2 seconden.
  • De wagens zullen volgend jaar ook 50 millimeter lager staan en wordt het een uitdaging dat de wagens aan de onderkant heel blijven.Het idee is dat met de grond effect wagens bij lagere snelheden hoger komen te staan en daardoor downforce zullen verliezen. Cruciaal zal worden om uit te vinden hoeveel bodemvrijheid er steeds overblijft in welke situatie.
  • Bij de 18 inch bandentest wordt nu geroepen dat de banden meer grip hebben in de langzame - en iets snellere bochten. Alleen zegt dat volgens Monchaux helemaal niks, omdat er getest wordt in huidige wagens met een andere aerodynamica en zonder de extra 40 kilogram aan gewicht.
https://www.auto-motor-un...w-autos-2022-entwicklung/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 10:26
Harrie schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 16:25:
[...]

Nou, dan moeten we gewoon 2 keer racen in 1 weekend :) 8)7
Dat zou Hamilton niet aankunnen, hij had in Hongarije al moeite met 1 race in het weekend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
  • Nu online
Transportman schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 22:57:
[...]

Dat zou Hamilton niet aankunnen, hij had in Hongarije al moeite met 1 race in het weekend.
Da's zijn probleem natuurlijk. :+

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Nu online

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.6435-9/p843x403/234324994_10159273031627936_8901182657738166701_n.jpg?_nc_cat=102&ccb=1-5&_nc_sid=730e14&_nc_ohc=Y_YXiQJ5t8cAX_1uqYZ&_nc_ht=scontent-amt2-1.xx&oh=777fdd029a90f482dfa87159d28f2c88&oe=6144E0A5

Hulk is jarig!

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

En Helmut Marko is alweer bezig met het zoeken van andere drivers om Perez en Tsunoda te vervangen las ik, omdat ze niet aan de verwachtingen voldoen...

Die kerel kan beter n stoelendansclub beginnen zo, straks wil uberhaupt niemand meer naar RBR want n matige start en je kan weer optyfen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

mark-k schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 11:41:
En Helmut Marko is alweer bezig met het zoeken van andere drivers om Perez en Tsunoda te vervangen las ik, omdat ze niet aan de verwachtingen voldoen...

Die kerel kan beter n stoelendansclub beginnen zo, straks wil uberhaupt niemand meer naar RBR want n matige start en je kan weer optyfen.
Of lees je het op een site die wat vulling nodig heeft en slaat het nergens op?

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

hjs schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 11:43:
[...]

Of lees je het op een site die wat vulling nodig heeft en slaat het nergens op?
Dat is ook zeker een optie ja :X

• sloth
  • Niet online

In dit filmpje wordt net het omgekeerde gezegd:

Alle 4 drivers blijven, wellicht de aankondiging in Spa of de volgende 2 races na Spa.

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

sloth schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 11:52:
[...]

[YouTube: Red Bull Reveals When They Will Announce Their 2022 Lineup]

Alle 4 drivers blijven, wellicht de aankondiging in Spa of de volgende 2 races na Spa.
Als t na Spa announced wordt dan gaan we t zien binnenkort :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:48
mark-k schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 12:07:
[...]

Als t na Spa announced wordt dan gaan we t zien binnenkort :)
December is ook na Spa. :+

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

sloth schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 11:52:

[YouTube: Red Bull Reveals When They Will Announce Their 2022 Lineup]

In het interview met Motorsport Magazin werd er door hem gezegd dat het waarschijnlijk tijdens een van de volgende 2 races bekend gemaakt zou gaan worden en met de intentie om alle 4 de huidige rijders te behouden voor volgend jaar.

Op de vraag wie mogelijk Perez zou kunnen vervangen bleef het wel erg lang stil voor er een nietszeggend antwoord kwam ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Tsunoda vind ik nu ook niet echt heel spannend; rijdt als de gemiddelde japanner (bij vlagen briljant, maar lijkt veelal een kamikaza) kobayashi was stuk constanter. Heb nog steeds de indruk dat hij daar alleen zit omdat het een japanner is ... honda :X

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

himlims_ schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 13:14:
[...]

Tsunoda vind ik nu ook niet echt heel spannend; rijdt als de gemiddelde japanner (bij vlagen briljant, maar lijkt veelal een kamikaza) kobayashi was stuk constanter. Heb nog steeds de indruk dat hij daar alleen zit omdat het een japanner is ... honda :X
Zoals het halve veld dat er niet perse zit vanwege hun exceptionele vaardigheden maar vooral door een andere regeling.

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

[...]

Mja als je F2 een beetje gevolgd had wist je dat het niet puur vanwege zijn nationaliteit is, maar dat hij daar ook behoorlijk goed reed. Hij was derde in de F2 en daarmee de beste RB junior, terwijl RB op zoek was naar een nieuwe rijder. Dat vind ik gewoon een logische gang van zaken. Het is juist verrassender dat het nu in de F1 zo matig gaat maar dat kan vele oorzaken hebben natuurlijk.

• mavamal
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-09 23:21
[...]

Zeker aan het eind liet hij in de Formule 2 heel goede dingen zien, maar Red Bull heeft graag een coureur die snel is. Verstand en continuïteit kunnen ze die coureurs later wel leren, maar snelheid niet is het idee daarachter.

• Aid
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-09 16:27

Aid

Weet iemand waar ik het tijdsschema/agenda van de zaterdag op SPA kan vinden? Ik wil misschien zaterdag even langsgaan, maar ben benieuwd wat er nog allemaal te beleven valt op zaterdag buiten f1 om. F2, Porsche?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Extigo
  • Laatst online: 14:01
Aid schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 14:41:
Weet iemand waar ik het tijdsschema/agenda van de zaterdag op SPA kan vinden? Ik wil misschien zaterdag even langsgaan, maar ben benieuwd wat er nog allemaal te beleven valt op zaterdag buiten f1 om. F2, Porsche?
https://www.formula1.com/...21/Belgium/Timetable.html

Ik zie zo snel F3, W-series en Porsche Supercup.

• Aid

Aid

Top, bedankt! geen F2 dus.

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:55
Aid schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 14:47:
[...]

Top, bedankt! geen F2 dus.
Klopt, F2 is er op Monza weer bij.
Dezelfde raceklasses op Spa rijden ook in Zandvoort.

edit
Overigens is "even langsgaan" er niet zomaar bij. Lees voorwaarden hier:
https://www.spagrandprix.com/nl/
En tickets zijn ter plaatse ook niet te koop.

[ Voor 25% gewijzigd door Plenkske op 19-08-2021 14:59 ]

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

DataGhost schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 13:24:
[...]

Mja als je F2 een beetje gevolgd had wist je dat het niet puur vanwege zijn nationaliteit is, maar dat hij daar ook behoorlijk goed reed. Hij was derde in de F2 en daarmee de beste RB junior, terwijl RB op zoek was naar een nieuwe rijder. Dat vind ik gewoon een logische gang van zaken. Het is juist verrassender dat het nu in de F1 zo matig gaat maar dat kan vele oorzaken hebben natuurlijk.
Ik meen gehoord te hebben dat hij een package deal was met de overname van de motor.

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Erazzzer schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 17:13:
[...]

Ik meen gehoord te hebben dat hij een package deal was met de overname van de motor.
Ja je kan een heleboel links leggen met van alles en nog wat. Het zal ongetwijfeld ter sprake gekomen zijn. Maar als je even zelf nadenkt zijn er toch behoorlijk weinig alternatieven. Tenminste, ik zie ze niet, die en goed kunnen rijden en genoeg ervaring hebben voor een superlicentie. En je wilt je junior-programma nog wel een beetje in leven houden lijkt me.

[ Voor 4% gewijzigd door DataGhost op 19-08-2021 17:19 ]

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:11

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

DataGhost schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 17:18:
[...]

Ja je kan een heleboel links leggen met van alles en nog wat. Het zal ongetwijfeld ter sprake gekomen zijn. Maar als je even zelf nadenkt zijn er toch behoorlijk weinig alternatieven. Tenminste, ik zie ze niet, die en goed kunnen rijden en genoeg ervaring hebben voor een superlicentie. En je wilt je junior-programma nog wel een beetje in leven houden lijkt me.
Gewoon Nyck nemen dan, die heeft genoeg punten nu:
Wikipedia: FIA Super Licence

ping 127.212.23.124

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

pjottum schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 17:52:
[...]

Gewoon Nyck nemen dan, die heeft genoeg punten nu:
Wikipedia: FIA Super Licence
Dat conflicteert maar een heel klein beetje met mijn laatste zin en ik denk dat Mercedes daar ook wel een bepaalde mening over heeft.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:38

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aNm9xquXdhuu8DM8YsnKD_WN7Uk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ADolAwbG1BkKw6wh9t8pGaMa.jpg?f=fotoalbum_large

HAM versus VER

Race 1:1 - 0 - (P1 -- P2) 25 - 18
Race 2:0 - 1 - (P2+FL -- P1) 44 - 43
Race 3:1 - 0 - (P1 -- P2) 69 - 61
Race 4:1 - 0 - (P1 -- P2+FL) 94 - 80
Race 5:0 - 1 - (P7+FL -- P1) 101 - 105
Race 6:0 - 0 - (P16 -- DNF+FL) 101 - 105
Race 7:0 - 1 - (P2 -- P1+FL) 119 - 131
Race 8:0 - 1 - (P2+FL -- P1) 138 - 156
Race 9:0 - 1 - (P4 -- P1+FL) 150 - 182
Race 10a:0 - 1 - (P2 -- P1) 152 - 185
Race 10b:1 - 0 - (P1 -- DNF) 177 - 185
Race 11:1 - 0 - (P2 -- P9) 195 - 187

HAM4xP1, 5xP2 ,1xP4 ,1xP7, 1xP15
VER6xP1, 3xP2, 1xP9, 2xDNF
VER heeft de sprintrace in Silverstone gewonnen, HAM werd daar 2e, is in bovenstaande als een P1 & P2 verwerkt.

met de komende race in beeld toch maar even deze updaten.

• Aid

Aid

Plenkske schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 14:57:
[...]

Klopt, F2 is er op Monza weer bij.
Dezelfde raceklasses op Spa rijden ook in Zandvoort.

edit
Overigens is "even langsgaan" er niet zomaar bij. Lees voorwaarden hier:
https://www.spagrandprix.com/nl/
En tickets zijn ter plaatse ook niet te koop.
Ik heb het gezien inderdaad. Kaartjes zijn gereserveerd. Ben benieuwd, ik ben voor het laatst in 2013 naar Spa geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Had 'ie dat niet al dankzij een GP2 kampioenschap, twee jaar geleden? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Chocoball schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 22:49:
Interview bij AMuS met de technical director Jan Monchaux van Alfa Romeo F1 team over de ontwikkeling van de 2022 wagen en de 18 inch banden in de samenvatting en vertaling.
  • Het nieuwe regelement voor de 2022 wagens is extreem beperkend en verdeeld in nauwkeurig voorgedefinieerde delen die weer op hun beurt restricties bevatten.
  • Omdat het F1 management in de achtergrond meeontwikkelt zullen er mogelijk niet veel mazen in de regelgeving gevonden worden zoals een dubbele diffusor destijds. Het zullen eerder kleine dingen zijn. Verder is alle aanbouw (vb. skirts) aan de onderbodem van de wagen verboden.
  • De wagens voor 2022 worden bijna 40 kilogram zwaarder (790 kilogram). Iets meer dan een derde van dit gewicht is vanwege de nieuwe voorschriften die gelden bij botsingen. Ook verandert het gewicht door de nieuwe banden, de 18 inch velgen en door grotere remschijven. Een klein deel van het gewicht wordt teruggewonnen door het wegvallen van de bardge boards (zijschotten)
  • De 2022 wagens zullen volgens hem eerst 5-6 seconden langzamer zijn. Het verlies door de extra 40 kilogram moet eerst ongedaan gemaakt worden. Daarnaast is er nog verlies door het gebruik van biobrandstof (E10). Volgens Monchaux zullen de wagens zo'n 3 seconden langerzamer worden en bij de wereldkampioen is dat mogelijk nog minder, zo'n 1,5 tot 2 seconden.
  • De wagens zullen volgend jaar ook 50 millimeter lager staan en wordt het een uitdaging dat de wagens aan de onderkant heel blijven.Het idee is dat met de grond effect wagens bij lagere snelheden hoger komen te staan en daardoor downforce zullen verliezen. Cruciaal zal worden om uit te vinden hoeveel bodemvrijheid er steeds overblijft in welke situatie.
  • Bij de 18 inch bandentest wordt nu geroepen dat de banden meer grip hebben in de langzame - en iets snellere bochten. Alleen zegt dat volgens Monchaux helemaal niks, omdat er getest wordt in huidige wagens met een andere aerodynamica en zonder de extra 40 kilogram aan gewicht.
https://www.auto-motor-un...w-autos-2022-entwicklung/
Laatste punt is wel logisch. Je hebt een ander gewicht en daardoor ook een andere load op de banden. Om over een andere balans nog niet te spreken. ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-09 09:55

Martinspire

Awesomeness

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Na de vakantie hebben hebben jullie nog een totaaloverzicht tegoed van alle divers rankings van de eerste seizoenshelft.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SYxJ9G28JjnR6Nj2zrDlaWN3XHg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/uqoyUxpNO0ajoCPCEYrFBHOD.png?f=fotoalbum_large

Blijft een mooi resultaat hoe de scores worden verdeeld. Met name Perez en Bottas hebben te leiden gehad de laatste twee races. Beide all time low ontvangen qua gemiddelde score.

Verder is maar één iemand met een échte onvoldoende over alle races heen en steken er 3 met kop en schouders boven de rest uit. Benieuwd of hier nog veel verandering in gaat komen de komende seizoenshelft, maar denk het niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
De teleurstelling.. het moment dat je deze week met allerlei andere dingen druk bent geweest en je je toevallig nét helemaal blij bedenkt "Oehh! Het is F1 dit weekend, he-le-maal vergeten!!!1" *O*

..en dan erachter komt dat het toch niet dit weekend is.. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 15:19
poor Leno schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 17:22:
De teleurstelling.. het moment dat je deze week met allerlei andere dingen druk bent geweest en je je toevallig nét helemaal blij bedenkt "Oehh! Het is F1 dit weekend, he-le-maal vergeten!!!1" *O*

Had ik vanochtend ook O-). Dacht al sinds Hongarije dat het dit weekend weer zou beginnen.... Niet dus :)

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +41 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Modbreak:En graag even de aandacht hiervoor. Want er gaan namelijk wat dingen veranderen omtrent de F1 topics.
DaniëlWW2 in "Sport Feedbacktopic"

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

poor Leno schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 17:22:

Ga je toch lekker Le Mans kijken dit weekend...

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:10

TrekDr0p

QR niet scannen

DaniëlWW2 schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 17:41:
[modbreak] En graag even de aandacht hiervoor. Want er gaan namelijk wat dingen veranderen omtrent de F1 topics.
DaniëlWW2 in "Sport Feedbacktopic" [/]
Nou het heeft wel effect, of iedereen is op vakantie of niemand durft meer wat te zeggen/melden.

Andretti racing heeft wel oren naar een overgang naar de F1 als de situatie goed is, dus met een team overname. Had liever gezien dat er nog wat meer teams bij kwamen, ipv overname.
20 op de strip vind ik soms nog steeds erg weinig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

TrekDr0p schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 18:38:
[...]
Nou het heeft wel effect, of iedereen is op vakantie of niemand durft meer wat te zeggen/melden.

Andretti racing heeft wel oren naar een overgang naar de F1 als de situatie goed is, dus met een team overname. Had liever gezien dat er nog wat meer teams bij kwamen, ipv overname.
Gezien de reglementen al jaren maar voor 10 teams prijzengeld bevatten zal dat helaas betekenen dat de komende jaren een 11e team niet te verwachten is.
Plus de nieuwe 200M inkoop fee zal ook niet echt teams trekken.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:14
noo schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 21:18:
[...]

Ga je toch lekker Le Mans kijken dit weekend...
Gedaan, maar blijf het echt geen ruk aan vinden.

Naja helemaal niet waar, maar het commentaar in Nederland kan ik echt niks mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
TrekDr0p schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 18:38:
[...]

Meer teams is lastig vanwege de instap kosten en dan moet je nog fabrieken en andere infrastructuur bouwen.
De meest goedkope optie is om een bestaand team overtenemen.

Dat levert een drietal opties op.

1 Haas. het bedrijf is nu bekend genoeg in de formule 1 dat het rustig kan uittreden en Haas een titelsponsor kan worden. Al verwacht ik op de achtergrond eerder een verkoop aan Uralkali

2 Williams. Voor een prijs is alles te koop van een investeerder al verwacht ik dat men eerst 2 seizoenen wil draaien om een goede basis en meerwaarde te creëren en dan pas verkopen.

3 Alfa Romeo Sauber. Goed midden team maar volledig aan Ferrari gekoppeld qua verdragen. Zelfde situatie als Williams

Voor nu heeft geen van de teams echt een reden om te verkopen.

Blijft alleen over om het op een akkoord met de formule 1 organisatie (Liberty) te gooien en toch een eigen team op zetten. Dat is mogelijk als men een All American Racing team opricht met als doel in de toekomst laten we zeggen een race of 3 in de VS te rijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
D-dark schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 20:40:
3 Alfa Romeo Sauber. Goed midden team maar volledig aan Ferrari gekoppeld qua verdragen. Zelfde situatie als Williams
Kleine aanvulling / correctie. Het is gewoon "Sauber", en Alfa Romeo is de hoofdsponsor. Maar de auto wordt gemaakt door en is eigendom van Sauber. Als "iets" te koop gaat is het dus de constructeur, Sauber, en staat Alfa Romeo daar los van. En die koppeling met Ferrari komt uiteraard uit de Alfa Romeo deal en kan bij een verkoop natuurlijk zo worden opgezegd zou je verwachten.

Edit:
Overigens is Haas natuurlijk ook weer een wat bijzonder situatie. Omdat die de auto laten ontwerpen en maken door Dallara en vervolgens zelf alleen de doorontwikkeling gedurende het seizoen doen. Maar Haas is wel officieel zelf een constructeur.

[ Voor 17% gewijzigd door RobertMe op 22-08-2021 21:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

RobertMe schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 21:04:
[...]

Kleine aanvulling / correctie. Het is gewoon "Sauber", en Alfa Romeo is de hoofdsponsor. Maar de auto wordt gemaakt door en is eigendom van Sauber. Als "iets" te koop gaat is het dus de constructeur, Sauber, en staat Alfa Romeo daar los van. En die koppeling met Ferrari komt uiteraard uit de Alfa Romeo deal en kan bij een verkoop natuurlijk zo worden opgezegd zou je verwachten.

Edit:
Overigens is Haas natuurlijk ook weer een wat bijzonder situatie. Omdat die de auto laten ontwerpen en maken door Dallara en vervolgens zelf alleen de doorontwikkeling gedurende het seizoen doen. Maar Haas is wel officieel zelf een constructeur.
De auto wordt gebouwd door Sauber, maar het team staat ingeschreven als Alfa Romeo. AR is dus niet alleen sponsor, maar het team heet gewoon Alfa en niet Sauber.
Pagina: 1 ... 93 ... 171 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
DaniëlWW2 in "Sport Feedbacktopic"

Alle weekend topics van 2021: ~[F1 2021] Racetopics

Discussie omtrent de uitzendrechten die Ziggo kwijt is geraakt mag in [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2

Let even op of jouw onderwerp niet beter in [F1] Randzaken kan.

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2020
F1 E-sports: [F1 2020] Het grote niet Formule 1 E-sport racetopic.
Racepool: [F1] Racemanagers/pools 2021
Randzaken: [F1] Randzaken