[F1] Seizoen 2021 - Max Verstappen WDC! Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 92 ... 171 Laatste
Acties:
  • 1.287.404 views

Onderwerpen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:31
Stiekem heb ik ook wel zin in een old-skool Verstappen inhaalrace. Dat was destijds ook het enige voordeel van de geweldige betrouwbaarheid van Renault, Max door het veld heen iedereen inhalen. Heeft menig race toch nog interessant gemaakt.

Voorproefje:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11:48

ricardo246

Life's what you make it!

Klik
Geen appeal van Aston Martin, dus de DSQ van VET is een permanent feit.

I have no special talent. I am only passionately curious.

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:12
ricardo246 schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 17:53:
Klik
Geen appeal van Aston Martin, dus de DSQ van VET is een permanent feit.
#blessed

• ricardo246

ricardo246

Life's what you make it!

Wie? VET niet in ieder geval.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21-09 16:13
Het is een hashtag die HAM veel gebruikt of gebruikte in zijn posts op social media :)

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

• ricardo246

ricardo246

Life's what you make it!

Jasphur schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 18:06:
[...]

Het is een hashtag die HAM veel gebruikt of gebruikte in zijn posts op social media :)
(I know :X ), maar geen zin in opnieuw een discussie hoe HAM het universum naar zijn hand zet.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:36

DataGhost

iPL dev

ricardo246 schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 18:10:
[...]

(I know :X ), maar geen zin in opnieuw een discussie hoe HAM het universum naar zijn hand zet.
Waarom vraag je dan wie 8)7

Verwijderd

Zandvoort mag doorgaan.

Ik vind de onderbouwing maar matig, maar het zal wel gewoon een kwestie van geld zijn ..

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
  • Nu online
Wel met 'maar' 66% volle tribunes.

Dan hoeft Jantje L. zich ook 33% minder zorgen te maken over booh-roepers. :+

https://www.nu.nl/formule...t-66-procent-publiek.html

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ricardo246

ricardo246

Life's what you make it!

Omdat ik de poster wil uitdagen om iets meer bij te dragen, dan een simpele one liner.
IMHO is dit topic voor wat meer diepgang dan “blessed”. Jouw bijdrage valt daar ook onder.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• BlackMonkey
Rosberg is er weer bij in Zandvoort! Dat gaat geheid weer leuke interviews opleveren gezien hij met vragen bij Toto er niet omheen draait, dat kan niet anders dan een goeie combi zijn in letterlijk het hol van de leeuw.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• scrappy.doo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:02
Frappuccino schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 18:41:
Wel met 'maar' 66% volle tribunes.

Dan hoeft Jantje L. zich ook 33% minder zorgen te maken over booh-roepers. :+

https://www.nu.nl/formule...t-66-procent-publiek.html
Er worden toch flink extra tribunes bijgebouwd? Ik gok dat ze gewoon 151.5% capaciteit aan tribunes bouwen op dit moment O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:55
Helmut Marko heeft blijkbaar weer iets geroepen
https://racingnews365.nl/...ppen-vanwege-nieuwe-motor

Ze denken aan een race ná Zandvoort voor gridstraffen, maar een beetje afhankelijk van wat de definitieve kalender wordt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:08

basvn

Breezand - NHN

Plenkske schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 11:47:
https://racingnews365.nl/...ppen-vanwege-nieuwe-motor

Ze denken aan een race ná Zandvoort voor gridstraffen, maar een beetje afhankelijk van wat de definitieve kalender wordt.
Monza is ook altijd wel een baan waar ze nieuwe motoren pakken, dus ''een'' race na Zandvoort zou Monza kunnen zijn dus

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
BlackMonkey schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 20:21:
Rosberg is er weer bij in Zandvoort! Dat gaat geheid weer leuke interviews opleveren gezien hij met vragen bij Toto er niet omheen draait, dat kan niet anders dan een goeie combi zijn in letterlijk het hol van de leeuw.
Ik baal dan ook als een stekker dat ik de race echt pas laat in de avond kan terugkijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dadona
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-09 21:21
Het zal wel Monza of Suzuka worden. Op beide circuits is het nog aardig inhalen (zeker met DRS). Na Monza zal het wel niet meer gebeuren omdat je dan vrij weinig gaat rijden met de vierde motor.
Welke van de tweede, ik zou voor Suzuka gaan denk ik, puur omwille het risico. Dat ze in Monza vaak nieuwe motoren plaatsen is niet heel gek. Maar ik denk dat vooral ook meetelt wat je in de sprintrace denkt uit te kunnen richten. Je gaat zo goed als zeker wat punten extra achterlopen op Hamilton met de sprintrace. Die pakt één van de eerste drie plekken en daarmee één of meer punten. Max komt zeker niet in de P3. Je start dan vervolgens meer in het gedrang in de kwalificatie en van daaruit moet je dan twee plekken verder zien te komen dan als je vanaf de laatste plek zou zijn gestart om de gemiste punten te compenseren.

[ Voor 3% gewijzigd door Dadona op 13-08-2021 13:15 ]

De CSL/OT kroeg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Jasphur schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 13:12:
[...]

Ik baal dan ook als een stekker dat ik de race echt pas laat in de avond kan terugkijken.
Ik denk dat je juist bij Zandvoort er niet onderuit komt, om ergens een uitslag te horen (of in iedergeval de winnaar & wat Verstappen gedaan heeft)..
zou wel ruk voor je wezen :|

of heb je geen problemen met spoilers?

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:57

Vuvuzela

My spire is forming

Als je de Q uitslag kent dan gaat het sowieso puur om de afvallers op Zandvoort :P

I served in a company of heroes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Heb zeker wel problemen met spoilers :P Mja, telefoon aan de vrouw geven en hopen dat niemand die dag ineens roept wie de winnaar is of er halverwege uitvliegt. Maar ik ga hem sowieso terug kijken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Plenkske schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 11:47:
[knip]

Hij heeft nergens Zandvoort uitgesproken (hoewel logisch), want Spa gaat hem niet gaat worden en dat het op een circuit gaat gebeuren waar inhalen ook goed mogelijk is.

Overigens ook interessant dat Honda voor 2022 de motoren nog blijft leveren vanuit Japan omdat Red Bull Powertrains niet eerder hun faciliteit op orde heeft dan het voorjaar 2022 (volgens planning), daarna volgt er een overgangsperiode.

Interessant interview, maar (helaas voor enkelen) in het Duits; https://www.motorsport-ma...muss-strafen-aendern.html

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-09 09:55

Martinspire

Awesomeness

Vind het nog steeds vreemd dat ze het niet op Spa doe. Ja Verstappen heeft een kans die race te winnen, maar hij kan met de RB16B gewoon in de top 4 komen met die baan. Misschien zelfs nog een podium. Dat zie ik hem op Monza, Japan of andere baan niet zo makkelijk doen. Bij Monza rijdt iedereen met low-downforce dus maakt DRS minder verschil. Bij Spa is dat juist wel.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Martinspire schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 14:07:
Vind het nog steeds vreemd dat ze het niet op Spa doe. Ja Verstappen heeft een kans die race te winnen, maar hij kan met de RB16B gewoon in de top 4 komen met die baan. Misschien zelfs nog een podium. Dat zie ik hem op Monza, Japan of andere baan niet zo makkelijk doen. Bij Monza rijdt iedereen met low-downforce dus maakt DRS minder verschil. Bij Spa is dat juist wel.
Aan de andere kant hebben ze er waarschijnlijk niet direct haast mee omdat deze motor het nog wel uit moet kunnen houden tot Monza. Als je dan toch nog reliability-upgrades doet loop je die mis als je nu al een nieuwe motor pakt. Ook als de FIA van gedachten zou veranderen qua gridstraffen voor motorwissels buiten eigen schuld om, loop je die kans mis als je nu al wisselt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Nu online
BlackMonkey schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 20:21:
Weet je dat zeker?

Volgens mij heeft Rosberg geen enkel interview met de rijders gedaan sinds ie gestopt is met racen.
Althans bij mijn weten niet als Lewis bij de top 3 zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

Frappuccino schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 15:05:
[...]

Weet je dat zeker?

Volgens mij heeft Rosberg geen enkel interview met de rijders gedaan sinds ie gestopt is met racen.
Niet op het podium, maar wel na de race voor sky/f1tv

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Dadona schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 13:14:
Het zal wel Monza of Suzuka worden. Op beide circuits is het nog aardig inhalen (zeker met DRS). Na Monza zal het wel niet meer gebeuren omdat je dan vrij weinig gaat rijden met de vierde motor.
Welke van de tweede, ik zou voor Suzuka gaan denk ik, puur omwille het risico. Dat ze in Monza vaak nieuwe motoren plaatsen is niet heel gek. Maar ik denk dat vooral ook meetelt wat je in de sprintrace denkt uit te kunnen richten. Je gaat zo goed als zeker wat punten extra achterlopen op Hamilton met de sprintrace. Die pakt één van de eerste drie plekken en daarmee één of meer punten. Max komt zeker niet in de P3. Je start dan vervolgens meer in het gedrang in de kwalificatie en van daaruit moet je dan twee plekken verder zien te komen dan als je vanaf de laatste plek zou zijn gestart om de gemiste punten te compenseren.
Volgens mij heeft Verstappen in de laatste 6 jaar ongeveer elke keer een motor gridstraf gepakt op Monza idd :P

Suzuka zullen ze niet zo snel doen ivm Honda.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dadona
YakuzA schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 15:20:
[...]

Volgens mij heeft Verstappen in de laatste 6 jaar ongeveer elke keer een motor gridstraf gepakt op Monza idd :P

Suzuka zullen ze niet zo snel doen ivm Honda.
Laatste speelt mogelijk inderdaad wel mee, hoewel een mooie inhaalrace van achteruit misschien ook wat waard is. :) Ik ben benieuwd hoe ze er nu in gaan zitten, hoeveel nog om emotie draait en hoeveel het klassement heilig (geworden) is.

De CSL/OT kroeg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Martinspire schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 14:07:
Misschien hopen ze nog op een uitweg omdat Marko zich in het eerder gelinkte interview ook liet ontvallen dat zowel Ferrari als zijzelf bezig zijn met FIA of er niet iets te halen valt mbt de motoren die nu buiten hun schuld om om zeep zijn geholpen.

Dus misschien bedoelt Marko onder coulance reparaties uit mogen voeren aan de beschadigde powerunits zonder dat dit een straf tot gevolg heeft.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

hardware-lover schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 15:27:
[...]

Misschien hopen ze nog op een uitweg omdat Marko zich in het eerder gelinkte interview ook liet ontvallen dat zowel Ferrari als zijzelf bezig zijn met FIA of er niet iets te halen valt mbt de motoren die nu buiten hun schuld om om zeep zijn geholpen.

Dus misschien bedoelt Marko onder coulance reparaties uit mogen voeren aan de beschadigde powerunits zonder dat dit een straf tot gevolg heeft.
krijg orgineel niet gevonden, maar het kwam ongeveer hierop neer:

op twitter "10sec. penalty for driving into the competition; do times 19 times and you win"

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

hardware-lover schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 15:27:
[...]

Kan me niet voorstellen, en zo hoort het ook niet. Spelregels zijn vooraf het seizoen bekend, dus al dat gelobby is voor volgend jaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:43
Vuvuzela schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 16:37:
[...]

Kan me niet voorstellen, en zo hoort het ook niet. Spelregels zijn vooraf het seizoen bekend, dus al dat gelobby is voor volgend jaar.
Ach, als je halverwege een race kunt besluiten om de track limits maar eens te gaan handhaven dan kan dit ook wel :+

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:13
Top 10 One Win Wonders in F1:

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
  • Laatst online: 22-09 09:55

Martinspire

Awesomeness

Marko heeft nog een leuke variant voor schade ivm budgetplafond: jokers

https://nl.motorsport.com...en-budgetplafond/6646619/

Belangrijkste quote:
Die aanrijdingen betekenen hoogstwaarschijnlijk dat Red Bull later dit seizoen motoronderdelen zal moeten vervangen en dat levert gridstraffen op. Maar ook de financiële gevolgen moeten niet uit het oog worden verloren, zegt Marko. “Dat is natuurlijk onlosmakelijk verbonden met het budgetplafond. We zitten nu al aan krap drie miljoen euro [schade] en dat is niet meer een bedrag dat je zomaar kunt verantwoorden. Het is niet dat we alleen die race verloren hebben, maar dit soort incidenten is beslissend voor het kampioenschap en dan moeten we eigenlijk kijken of er sprake is van nalatigheid of grove nalatigheid.”

Ook pleit Marko ervoor dat dit soort schadeposten buiten het budgetplafond wordt gehouden. “Waar het om de financiën gaat zou je een uitzonderingsregeling moeten hebben. Of je zou bij zo'n hoge schadepost een joker moeten kunnen inzetten. Als dit keer één gebeurt kan het nog wel [in de boeken] verantwoord worden, maar bij ons was het binnen veertien dagen twee keer raak en dan wordt het iets wat beslissend kan zijn voor het kampioenschap.”
En dit is ook nog wel handig om te weten:
Ferrari-chef Binotto wil het punt van de straffen en schadeposten in september bij de volgende ontmoeting van de World Motor Sport Council ter tafel brengen.

[ Voor 59% gewijzigd door Martinspire op 13-08-2021 18:10 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 16:48
Eerlijk gezegt hoop ik dat er niks veranderd mbt het budget plafond en de schades.

Kleinere teams lopen hier al jaren tegenaan. En toen was het vanuit de grotere teams ook gewoon van "jullie hebben pech". Nu worden de grotere teams er mee geconfronteerd en gaan ze lopen zaniken als een klein kind.

Als schades buiten het budget plafond gehouden mogen worden, dan heeft het budget plafond ook geen zin. Want rijkere teams kunnen die schade betalen de kleinere teams zullen het nog steeds binnen het budget moeten oplossen. Omdat ze gewoon de extra centen niet hebben.

De grotere teams weten nu ineens hoe het is om een klein team te runnen, en hoe schade er voor kan zorgen dat je wegzakt. En dat vinden ze als een soort verwend kind niet leuk. Jammer joh, ik zal me viool van zolder halen, die kleine.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u5sPOr2XF0605btyYUKL9BqYcD0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/TglW85pIHwxMDDm39qlrxNdj.gif?f=user_large

Gecertificeerd ongeleid projectiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09 09:51
Edgenumber schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 07:29:
Eerlijk gezegt hoop ik dat er niks veranderd mbt het budget plafond en de schades.

Kleinere teams lopen hier al jaren tegenaan. En toen was het vanuit de grotere teams ook gewoon van "jullie hebben pech". Nu worden de grotere teams er mee geconfronteerd en gaan ze lopen zaniken als een klein kind.

Als schades buiten het budget plafond gehouden mogen worden, dan heeft het budget plafond ook geen zin. Want rijkere teams kunnen die schade betalen de kleinere teams zullen het nog steeds binnen het budget moeten oplossen. Omdat ze gewoon de extra centen niet hebben.

De grotere teams weten nu ineens hoe het is om een klein team te runnen, en hoe schade er voor kan zorgen dat je wegzakt. En dat vinden ze als een soort verwend kind niet leuk. Jammer joh, ik zal me viool van zolder halen, die kleine.

[Afbeelding]
Hear hear! Het toont wel aan hoe solidair ze zijn met de kleinere teams. Blijkbaar vinden ze het leuk dat de rest van het veld meedoet als veldvulling en verder kan het ze weinig interesseren. Ben benieuwd of ze hun beproefde tactiek nog van stal gaan halen wanneer ze hun zin niet krijgen. Beide teams hebben al eerder met het bijltje gehakt om te dreigen met vertrek uit de F1 als ze niet kunnen winnen :').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13:59
Ik ben het wel met jullie eens, tegelijkertijd is het hier wel een beetje anders. Deze schade is namelijk niet door henzelf veroorzaakt maar door de concurrent. Bij dit andere teams kan ik me zoiets niet echt herinneren omdat ze dan vaak alsnog buiten de punten finishte.

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:36
Snowhite0901 schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 10:21:
Ik ben het wel met jullie eens, tegelijkertijd is het hier wel een beetje anders. Deze schade is namelijk niet door henzelf veroorzaakt maar door de concurrent. Bij dit andere teams kan ik me zoiets niet echt herinneren omdat ze dan vaak alsnog buiten de punten finishte.
Binnen of buiten de punten finishen maakt niet uit toch. Als Williams een budget van 100M heeft en een Alfa kegelt hen op P15 van de baan is de schade bv nog steeds 1M. Dat is vervolgens dan ook 1M die Williams niet kan steken in bv de ontwikkeling van een voor of achtervleugel voor een specifiek circuit. Op dat circuit finisht een Williams vervolgens op P11 op één seconde van P10. Dan kan die schade van 1M een team als Williams hun dus zomaar een betere klassering in het eindklassement en daarmee vele miljoenen schelen. Vindt je dat dan wel oke?

En natuurlijk is het extra zuur nu de budgetcap net is ingevoerd en meteen zo'n invloed heeft op het kampioenschap. Maar het zorgt wel voor datgene waarvoor het bedoeld is: een gelijker speelveld en geen excessieve uitschieters in de uitgaven van sommige teams. Maar het is naar mijn idee ook al uitzonderlijk dat überhaupt twee races achter elkaar binnen hetzelfde team er drie zo'n grote schadeposten zijn, zonder eigen toedoen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

dat er iets moet gebeuren is wel duidelijk het kan niet zo zijn dat je wcc en wdc wordt door je concurrentie van de baan te kegelen. Als hamilton / mercedes dit jaar kampioen worden is dat er een die heel erg besmeurt is en waar ik persoonlijk niet trots op zou willen zijn.

Winnen doe je door elkaar te verslaan niet door elkaar van de baan te rijden.

Het huidige probleem is dat er geen maatregelen zijn die dit in perken.
Ook het feit dat er zo snel geroepen wordt dat schade betalen die je veroorzaakt niet mogelijk is, is natuurlijk compleet onzin. Veel onderdelen zijn gestandaardiseerd dus prijzen vaak gewoon bekend.
Maar je kan natuurlijk gewoon afspreken een voorvleugel kost dit, bargebord dit en zo verder dat red bull dan niet zijn volledige schade dekkend heeft ja dat kan zijn had je maar minder moeten stoppen in de ontwikkeling ervan. Dat williams dan meer overhoudt dan dat het gekost heeft kan ook zomaar het geval zijn. Dat zijn de uitzonderingen maar de pijn is voor iedereen wel hetzelfde.

Jij rijdt 1M schade bij je concurrent en hebt daardoor 1M minder budget. Je concurrent krijgt 1M budget erbij. Of je ook daadwerkelijk met geld moet schuiven dat is weer een losse discussie daarvan.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Kan me toch niet aan de indruk onttrekken dat als het andersom was geweest en RB had twee keer wat Mercedessen gesloopt we er ons niet zo druk om gemaakt hadden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

over 25min is de een na laatste Formula E race van dit seizoen
met maarliefst 18! rijders die kampioen kunnen worden

Nyck de vries staat nr 1 momenteel, en Robin Frijns nr 2.

Formule E - Deel 1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorick
Snowhite0901 schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 10:21:
Hoezo is dit anders? Voor de budget cap hadden teams ook al te maken met schade die buiten hun eigen schuld om werd veroorzaakt door andere teams. Toen lagen de teams met geld niet wakker van een crash meer of minder want geld was geen issue.

Nogmaals, de teams zijn akkoord gegaan met een kostenplafond. Daar komt bij dat bepaalde kosten zoals salaris voor rijders & topmanagers, marketingkosten en de ontwikkelkosten van motoren buiten het plafond zijn gehouden wat in het voordeel is van de betere teams. En dan is er óók nog de mogelijkheid om het budget tot een zekere marge (5%) te overschrijden zonder dat dit consequenties hoeft te hebben. De budget cap is geen maatregel waar de FIA over één nacht ijs is gegaan en het zonder na te denken maar heeft doorgedrukt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

hjs schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 12:35:
Kan me toch niet aan de indruk onttrekken dat als het andersom was geweest en RB had twee keer wat Mercedessen gesloopt we er ons niet zo druk om gemaakt hadden :+
Ow jawel hoor, op deze manier een kampioenschap winnen is gewoon vuil spel... toen met schumacher en nog paar gevallen in de historie van de f1 is er ook genoeg over gezegd en geschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:35

Crazy D

I think we should take a look.

Verwijderd schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 12:27:
dat er iets moet gebeuren is wel duidelijk het kan niet zo zijn dat je wcc en wdc wordt door je concurrentie van de baan te kegelen. Als hamilton / mercedes dit jaar kampioen worden is dat er een die heel erg besmeurt is en waar ik persoonlijk niet trots op zou willen zijn.
Dat zeiden ze in de jaren 90 ook, maar er wordt nog maar heel sporadisch geroepen dat 1 van de kampioenschappen van Schumacher alleen maar kwam doordat ie Hill van de baan reed :X Aan het eind van de rit ben je gewoon kampioen, klaar.
Het huidige probleem is dat er geen maatregelen zijn die dit in perken.
Ook het feit dat er zo snel geroepen wordt dat schade betalen die je veroorzaakt niet mogelijk is, is natuurlijk compleet onzin. Veel onderdelen zijn gestandaardiseerd dus prijzen vaak gewoon bekend.
Maar je kan natuurlijk gewoon afspreken een voorvleugel kost dit, bargebord dit en zo verder dat red bull dan niet zijn volledige schade dekkend heeft ja dat kan zijn had je maar minder moeten stoppen in de ontwikkeling ervan. Dat williams dan meer overhoudt dan dat het gekost heeft kan ook zomaar het geval zijn. Dat zijn de uitzonderingen maar de pijn is voor iedereen wel hetzelfde.

Jij rijdt 1M schade bij je concurrent en hebt daardoor 1M minder budget. Je concurrent krijgt 1M budget erbij. Of je ook daadwerkelijk met geld moet schuiven dat is weer een losse discussie daarvan.
Het probleem is dat het heel vaak niet 100% eenduidige 1 schuldige heeft. Daar ga je de mist in met geld verhalen. Dat verzekeringsmaatschappijen dat doen (en daar soms ook maanden of langer over kunnen doen) is leuk maar heb je binnen de F1 dan weer geen moer aan. Daarbij krijg je ook nog zaken als afschrijving. Als je motorblok 7 races oud is en logischerwijs toch al deze of volgende race vervangen had moeten worden, is de schade dan minder? Je gaat heel veel extra regeltjes bedenken waar heel veel over gediscussieerd kan worden, en in het ergste geval betekent het dan coureurs nog minder risico gaan nemen want het kost teveel geld.

Ik vind wel dat ze moeten kijken of het straffen van vervanging van onderdelen nav een crash wat versoepelt kunnen worden. Het is wel gek dat je het slachtoffer 3 x benadeelt (uitgevallen, extra kosten, en straf) en de dader misschien maar 1 x.
True!

Exact expert nodig?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E8r_3ajXEAAE05c?format=jpg&name=large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• metallicattim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07 08:44
Wellicht, maar dat zal absoluut aan de houding van RBR hebben gelegen dan. Net zoals het nu MER is die bijna zelfs beweert dat RBR het zelf schuld is, dat valt gewoon slecht.

Als MER en/of HAM op z'n minst hadden geroepen "mea culpa", was er een stuk minder drama en boegeroep geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorick
Verwijderd schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 13:38:
[...]

Ow jawel hoor, op deze manier een kampioenschap winnen is gewoon vuil spel... toen met schumacher en nog paar gevallen in de historie van de f1 is er ook genoeg over gezegd en geschreven.
Hoorde je hier mensen klagen over het budgetplafond na de crash tussen BOT en RUS op Imola? Volgens mij bevestigt dat het punt dat @hjs maakt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Jorick schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 13:43:
[...]

Hoorde je hier mensen klagen over het budgetplafond na de crash tussen BOT en RUS op Imalo? Volgens mij bevestigt dat het punt dat @hjs maakt.
Ehmm ja toen is het ook al opgerakeld.. sterker nog mercedes speelde daar zelf dramaqueen hoe hard het hun wel niet zou raken... Nu het andersom is spelen ze de reine onschuld hemzelf }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorick
Verwijderd schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 13:44:
[...]

Ehmm ja toen is het ook al opgerakeld.. sterker nog mercedes speelde daar zelf dramaqueen hoe hard het hun wel niet zou raken... Nu het andersom is spelen ze de reine onschuld hemzelf }:O
Je hoorde Mercedes inderdaad zeggen dat de crash impact ging hebben op het budget maar niet meer dan dat. Ik heb Mercedes niet horen vragen om vrijstelling van de schade of dergelijke dingen, ze accepteren gewoon dat dit bij het racen hoort en dat dit een van de consequenties is van een kostenplafond.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Jorick schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 13:49:
[...]

Je hoorde Mercedes inderdaad zeggen dat de crash impact ging hebben op het budget maar niet meer dan dat. Ik heb Mercedes niet horen vragen om vrijstelling van de schade of dergelijke dingen, ze accepteren gewoon dat dit bij het racen hoort en dat dit een van de consequenties is van een kostenplafond.
Ik denk dat je iets teveel je mercedes bril op hebt... hoe heeft toto vervolgens russell behandeld?

En:
Geld dat ten koste gaat van upgrades, zodat onze mogelijkheden om de auto te verbeteren beperkt zijn”, mopperde teambaas Toto Wolff na over de harde botsing op het circuit van Imola. ,,Dit is echt een flinke tegenslag voor ons en eerlijk gezegd helemaal niet leuk. We hebben vanaf dit seizoen wel te maken met een kostenplafond, dan is het afschrijven van een auto niet iets waar je op zit te wachten”, aldus Wolff.
Volgens mij niet heel verschillend met hoe Red Bull erop heeft gereageerd. En dat ondanks dat Mercedes het zelfs 2x achter elkaar doet en totaal 3 auto's van Red Bull afschrijft.

Als je directe concurrent je in 2 races 3x van de baan afrijdt zijn de gevolgen wel even wat groter. Ook de belangen liggen in dit geval wel even iets anders. Dat Red Bull Hamilton wilde aanpakken om zijn actie op silverstone is ook niet anders dan hoe Toto de situatie met George Rusell heeft aangepakt.

Ik zie niet in waarom sommige hier vinden dat Red Bull nu ineens heel anders doet dan Mercedes, het is dit jaar toch echt meer kamp zwart dat zich van de slechte kant laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorro
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 17:29

Zorro

Z

FastFred schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 12:36:
[...]

Ben ik de enige die dat kontkussen bij Max een beetje beu is? Ik zet de tv meestal ook uit na de podium ceremonie, dat gezwets in de Ziggo studio over hoe goed Max aan het stuur draait, hoe goed hij op een knopje kan drukken :r

Ja hij is goed, maar iedereen in de F1 kan beter rijden dan iedereen in dit topic bij elkaar.
Ik heb anders in de race in Baku gezien dat op het juiste knopje drukken vrij essentieel is. Sommigen hebben daar toch moeite mee.

How does it feel to be the greatest guitarist in the world? I don't know, go ask Rory Gallagher. —Jimi Hendrix quote from Rolling Stone magazine interview.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 17:36
Zorro schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 14:48:
[...]

Ik heb anders in de race in Baku gezien dat op het juiste knopje drukken vrij essentieel is. Sommigen hebben daar toch moeite mee.
En tijdens het lezen van deze reactie dacht ik zelfs aan een andere race in Baku dan dat je waarschijnlijk bedoelde. Overigens wel met dezelfde hoofdrolspeler.

spoiler:
2016, met het verbod op driver aids en de Mercedes auto's die ineens nukken hadden. Rosberg loste het vrij snel op. Hamilton is ronden lang er mee bezig geweest en gaf al aan dat hij dan maar willekeurige dingen zou gaan proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Nu online
Zorro schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 14:48:
[...]

Hij deed het perfect. Zo zou ie het nog minstens 10 keer moeten doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BlackMonkey
Frappuccino schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 15:05:
[...]

Weet je dat zeker?

Jazeker!

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/1ty8ko6zdyg71.png

Dan heb je wat pareltjes gemist, zie bijvoorbeeld:
[YouTube: Nico Rosberg poking Toto Wolff and Christian Horner over Front Wing | "WE PAID YOU FOR MANY YEARS!"]

Of als je het over drivers hebt:
[YouTube: Nico Rosberg Causes Tension Between Lando Norris & Pierre Gasly: “you called him an idiot”]

(sorry voor de shit kwaliteit)

Maar tijdens het weekend geeft hij bij Sky ook zeer interessante inzichten. Hij geeft het perspectief van een coureur en team, hoe het echt gaat tijdens een weekend. Of bijvoorbeeld in de afstelling van de auto. Al zal @DaniëlWW2 hier een veel uitgebreidere beschrijving van kunnen geven. Probleem is alleen dan hebben we het over Sky en past het niet in dit topic :+ .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorick
Verwijderd schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 14:03:
[...]

Ik denk dat je iets teveel je mercedes bril op hebt... hoe heeft toto vervolgens russell behandeld?
Het ontgaat mij even hoe dit relevant is in de discussie over de budget cap maar om er toch op te reageren:
Het gedrag van RUS richting BOT sloeg nergens op en RUS heeft daar (terecht) de volgende dag zijn excuses voor aangeboden richting BOT. De terechtwijzing van RUS door Wolff was ook volledig op zijn plaats. En Wolff mag dat doen want hij is manager van zowel RUS als BOT en is ook de persoon die beslist wie volgend seizoen het stoeltje van BOT krijgt.
En:

[...]

Volgens mij niet heel verschillend met hoe Red Bull erop heeft gereageerd. En dat ondanks dat Mercedes het zelfs 2x achter elkaar doet en totaal 3 auto's van Red Bull afschrijft.

Als je directe concurrent je in 2 races 3x van de baan afrijdt zijn de gevolgen wel even wat groter. Ook de belangen liggen in dit geval wel even iets anders. Dat Red Bull Hamilton wilde aanpakken om zijn actie op silverstone is ook niet anders dan hoe Toto de situatie met George Rusell heeft aangepakt.

Ik zie niet in waarom sommige hier vinden dat Red Bull nu ineens heel anders doet dan Mercedes, het is dit jaar toch echt meer kamp zwart dat zich van de slechte kant laat zien.
Overdrijf je niet een beetje als je zegt dat RBR drie auto's heeft afgeschreven? Beide auto's hadden vorige race schade maar ze zijn zeker niet afgeschreven. VER wist ondanks schade zelfs in de punten te finishen. Het is pech maar dat soort dingen gebeuren tijdens het racen al hebben sommige mensen moeite om dat te accepteren. We zijn krap halverwege het seizoen en er kan werkelijk nog van alles gebeuren. Een uitvalbeurt met flinke schade voor Mercedes en het staat wat dat betreft weer 'gelijk'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 10:26
Jorick schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 17:29:
Overdrijf je niet een beetje als je zegt dat RBR drie auto's heeft afgeschreven? Beide auto's hadden vorige race schade maar ze zijn zeker niet afgeschreven. VER wist ondanks schade zelfs in de punten te finishen. Het is pech maar dat soort dingen gebeuren tijdens het racen al hebben sommige mensen moeite om dat te accepteren. We zijn krap halverwege het seizoen en er kan werkelijk nog van alles gebeuren. Een uitvalbeurt met flinke schade voor Mercedes en het staat wat dat betreft weer 'gelijk'.
Maar wees ook wel eerlijk, dat VER vorige race nog in de punten wist te finishen ondanks de schade kwam ook wel omdat de helft van de reguliere top 10 eruit lag. Geen Bottas, Norris, Perez, Leclerc, die altijd wel top 10 scoren, geen Stroll en Vettel die soms top 10 scoren, RIC die ook schade had en dus ook niet vooruit te branden was, enige waar VER voorbij hoefde voor punten waren een Haas en de Alfa Romeo's die al het hele seizoen niet vooruit te branden zijn.

Maar je hebt ook wel gelijk, het seizoen is nog lang en er kan van alles gebeuren, maar met het "geluk" dat Mercedes/Hamilton continu hebben zie ik ze niet "gelijk" komen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Transportman schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 19:17:
[...]
Maar wees ook wel eerlijk, dat VER vorige race nog in de punten wist te finishen ondanks de schade kwam ook wel omdat de helft van de reguliere top 10 eruit lag. Geen Bottas, Norris, Perez, Leclerc, die altijd wel top 10 scoren, geen Stroll en Vettel die soms top 10 scoren, RIC die ook schade had en dus ook niet vooruit te branden was, enige waar VER voorbij hoefde voor punten waren een Haas en de Alfa Romeo's die al het hele seizoen niet vooruit te branden zijn.

[knip]
Als die reguliere top 10 afgelopen race niet van de baan was gebeukt dan had Verstappen die race misschien wel gewonnen, dan was ook hij ongeschonden de eerste bocht doorgekomen ;)

Nu had Verstappen zelfs al moeite genoeg om die ene Haas voorbij te komen, ook al was deze niet vooruit te branden.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:26
Alvast een opwarmertje voor over 2 weken

P.S.. zit wel een foutje in Vettel moet 2018 zijn en Leclerc 2019.

[ Voor 17% gewijzigd door Chocoball op 14-08-2021 22:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:13
Chocoball schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 22:07:
[YouTube: Eau Rouge, Raidillon | F1 1987 - F1 2020 Belgian GP Onboard]
Na 4:50 opeens geen geluid meer?
spoiler:
:+

Dat is wel de enige keer dat ze naar achteren filmen, dan is het hoogteverschil nog beter te zien.

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

alesandro_46 schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 22:48:
[knip]
Dat is wel de enige keer dat ze naar achteren filmen, dan is het hoogteverschil nog beter te zien.
Vanuit alle hoeken te zien via deze klassieker ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Dat blauw + paars blijft toch wel de mooiste livery van de RBR. O+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
metallicattim schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 13:42:
Wellicht, maar dat zal absoluut aan de houding van RBR hebben gelegen dan. Net zoals het nu MER is die bijna zelfs beweert dat RBR het zelf schuld is, dat valt gewoon slecht.

Als MER en/of HAM op z'n minst hadden geroepen "mea culpa", was er een stuk minder drama en boegeroep geweest.
Maar je moet niet vergeten dat het boe-geroep richting HAM niet alleen van nu is hè. Het is al jaren tegen hem aan de gang. Soms meer en soms minder op de voorgrond. Zal vast een (vroege) kern van waarheid in zitten :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

[Afbeelding]
Nou ja, dat hangt natuurlijk van je point of view af. Zoals ik het altijd begrepen heb was het budgetplafond vooral in het leven geroepen om de exorbitante ontwikkelbudgetten een halt toe te roepen, niet het "wisselgeld" van schades. Het was namelijk oneerlijk om tegen een team te moeten strijden dat gewoon 3x zoveel geld in de ontwikkeling van hun wagen gooit, daar kan je niet tegenop zonder een freak uitvinding. Dus daarom de budgetcap, om dat meer in lijn te brengen met andere teams. Maar als je het dus nog steeds als een ontwikkelbudget ziet (ook al is het als algemeen-behalve-sommige-dingen-budget opgeschreven) kan je voor alle teams schade, en dan met name die buiten eigen schuld, als iets zien wat niet in die cap hoeft te vallen zonder dat dat al teveel oneerlijke concurrentie geeft. Er kan immers nog steeds niet meer aan de ontwikkeling uitgegeven worden. Het is nu nog steeds een post onvoorzien, als beide auto's elke race voor 1 miljoen crashen heb je het per seizoen gauw over 40 miljoen, bijna een derde van de budgetcap.

Het is nu ondanks de schade die Mercedes eerder dit jaar had toch een oneerlijk speelveld, er is direct en indirect door Mercedes al een veelvoud van hun eigen schade aan Red Bull uitgedeeld en dat gaat gewoon direct uit hun ontwikkelbudget. Doe het laat genoeg in het seizoen en je hebt kans dat een ander team gewoon een race moet missen omdat ze anders het budget overschrijden en hun hele seizoensresultaat zien verdampen. Dat is op zichzelf al een incentive om gevaarlijke situaties uit te lokken. Niet dat ik daarmee suggereer dat dat nu al gebeurt, maar verleidelijk is het in ieder geval. Om het een en ander aan incentives de andere kant op een halt toe te roepen zou er wel een schade-budget kunnen zijn, dat je per jaar bijvoorbeeld maximaal 5 miljoen aan schades mag besteden buiten de normale budget-cap om, maar dat verder dus nergens anders aan mag besteden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dadona
De gelopen onkosten vind ik nog tot daar aan toe. Dat zie ik nog wel als onderdeel van het totale budgetcap principe. Als een Haas of Williams met een afgeschreven auto komt te zitten dan is het niet alsof ze geholpen met de optie om de onkosten buiten hun budgetcap te laten vallen.
Wel vind ik dat een afgeschreven motor / .. door toedoen van een ander team vervangen zou mogen worden buiten de limieten om. Natuurlijk kun je dan proberen om met een oude motor+... in een crash betrokken te raken om zo gratis extra onderdelen te mogen inzetten. Maar het kost je nog altijd ontwikkelbudget en daarnaast moet je ook wel zeker zijn dat de schuld elders komt te liggen.
Op die manier heeft ook een Williams er nog wat aan. Niet dat ze een GP helemaal achteraan moeten starten, waardoor ze zo goed als geen kans hebben om een paar punten te pakken.

De CSL/OT kroeg !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 16:48
DataGhost schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 14:57:
[...]

Nou ja, dat hangt natuurlijk van je point of view af. Zoals ik het altijd begrepen heb was het budgetplafond vooral in het leven geroepen om de exorbitante ontwikkelbudgetten een halt toe te roepen, niet het "wisselgeld" van schades. Het was namelijk oneerlijk om tegen een team te moeten strijden dat gewoon 3x zoveel geld in de ontwikkeling van hun wagen gooit, daar kan je niet tegenop zonder een freak uitvinding. Dus daarom de budgetcap, om dat meer in lijn te brengen met andere teams. Maar als je het dus nog steeds als een ontwikkelbudget ziet (ook al is het als algemeen-behalve-sommige-dingen-budget opgeschreven) kan je voor alle teams schade, en dan met name die buiten eigen schuld, als iets zien wat niet in die cap hoeft te vallen zonder dat dat al teveel oneerlijke concurrentie geeft. Er kan immers nog steeds niet meer aan de ontwikkeling uitgegeven worden. Het is nu nog steeds een post onvoorzien, als beide auto's elke race voor 1 miljoen crashen heb je het per seizoen gauw over 40 miljoen, bijna een derde van de budgetcap.

Het is nu ondanks de schade die Mercedes eerder dit jaar had toch een oneerlijk speelveld, er is direct en indirect door Mercedes al een veelvoud van hun eigen schade aan Red Bull uitgedeeld en dat gaat gewoon direct uit hun ontwikkelbudget. Doe het laat genoeg in het seizoen en je hebt kans dat een ander team gewoon een race moet missen omdat ze anders het budget overschrijden en hun hele seizoensresultaat zien verdampen. Dat is op zichzelf al een incentive om gevaarlijke situaties uit te lokken. Niet dat ik daarmee suggereer dat dat nu al gebeurt, maar verleidelijk is het in ieder geval. Om het een en ander aan incentives de andere kant op een halt toe te roepen zou er wel een schade-budget kunnen zijn, dat je per jaar bijvoorbeeld maximaal 5 miljoen aan schades mag besteden buiten de normale budget-cap om, maar dat verder dus nergens anders aan mag besteden.
Ik begrijp wat je bedoel en ook je punt.

Zoals ik het heb begrepen is het ook bedoeld om de kosten in zijn geheel te drukken. De salarissen waren ook onderdeel van de gesprekken en zijn nu geen onderdeel maar moeten geloof ik wel onderdeel er van gaan uitmaken. Links om of rechtsom er zijn te veel teams vertrokken vanwegen de kosten.

Daarnaast ben ik van mening dat hoeveel regels je ook ooit zal bedenken, autosport zal nooit eerlijk zijn. En dat op een bepaald punt teams het er mee zullen moeten doen. Ze hebben ook allemaal ingestemd met deze regels.

Maar mijn bron van ergenis begint ergens anders. Er is gesproken hoe om te gaan over het overschrijven van de budget cap. RbR (en ik weet niet of het alleen RbR was) wilde dat afdoen met alleen een geld boete.

Dat komt er op neer dat als je maar kapitaal krachtig ben je net zoveel uit kan geven als je zelf wil zolang je ook maar de geld boete kan voldoen. En geeft ook wel hoe bepaalde teams denken. Alles lossen ze op met geld. En nu lopen ze er eens tegenaan dat ze iets niet met geld kunnen oplossen.

En dan nu hun klaagzang over de schade van rus aan bot, en bot + ham aan max en perez.

We zijn in alle jaren te veel teams verloren door het geld. En daar zal best mismanagement bij zitten, maar echt niet allemaal.

Het zal de sport fundamenteel veranderen, en ik denk ter goede.

Maar stel dat je een oplossing heb voor de kosten, wat is het volgende? Moet er dan een oplossing komen voor de misgelopen punten?
Ik ben groot voorstander van de lijn te trekken waar hij nu is getrokken.

En ik vind het helemaal niet erg als mclaren of ferrari of wie dan ook wint omdat merc tegen rbr is aangereden.

Ik geef toe dat het zuur is als ham wint. Maar waar er twee vechten om een been, mag van mij een derde er best mee vandoor gaan.

Gecertificeerd ongeleid projectiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:19
Verwijderd schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 12:27:

Winnen doe je door elkaar te verslaan niet door elkaar van de baan te rijden.
Zal vooral er van af hangen met hoeveel punten Hamilton het WDC eventueel wint. Als hij het met minder dan zeg 35 doet dan zal er altijd een luchtje om dit WDC blijven hangen (net zoals dat met het eerste WDC van Schumacher het geval is).

Wint hij met een ruimere marge dan zal het allemaal snel vergeten worden.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Chocoball schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 22:07:
[YouTube: Eau Rouge, Raidillon | F1 1987 - F1 2020 Belgian GP Onboard]
Vind deze ook wel erg gaaf, de (F)P1 ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Misschien eens wat anders, wat zijn jullie favoriete coureurs eigenlijk?

Van degenen die ik actief heb meegemaakt zijn dat Gilles Villeneuve, Niki Lauda, Ayrton Senna, Nigel Mansell, Fernando Alonso, Kimi Räikkönen en Max Verstappen. Allemaal coureurs die een bijzondere en onverschrokken rijstijl hebben en die ook altijd meer dan anderen uit hun auto weten te halen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08:43
warp schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 22:54:

Van degenen die ik actief heb meegemaakt zijn dat Gilles Villeneuve, Niki Lauda, Ayrton Senna, Nigel Mansell, Fernando Alonso, Kimi Räikkönen en Max Verstappen. Allemaal coureurs die een bijzondere en onverschrokken rijstijl hebben en die ook altijd meer dan anderen uit hun auto weten te halen.
Op bottas na heb ik een zwak gehad voor alle Finnen sinds begin jaren 90. :)

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:19

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Niet (helemaal) mee eens. De grote teams staan bovenaan omdat ze geld kunnen uitgeven aan onderzoek en ontwikkeling. Daarom kunnen ze met elkaar concurreren. Als je nu zegt "er is een budget plafond en jammer dan" en als (je concurrent zorgt ervoor dat) je een paar wagens afschrijft dan blijft er minder over voor die ontwikkeling en loop je dus achter. Je remt de concurrentie juist, in plaats van dat je hem vergroot.
We zullen het er allemaal over eens zijn dat Mercedes niet met opzet anderen van de baan rijden, maar het effect is hetzelfde: voordeel Mercedes.

Als je iets aan de oneerlijkheid van het budget wil doen, dan moet je de betalingen aanpassen.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:50

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Ik heb niet echt een favoriet, maar ik begin Norris en Russel langzaam wel steeds meer als favo te zien.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rembock
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08:30

Dit seizoen zijn Norris, Verstappen en Sainz toch wel de coureurs waar ik meeste van geniet.

Het is voor mij allemaal begonnen met Mansell, was zelfs zo'n grote fan dat ik met trots mijn draagbare cassette speler aan iedereen toonde met een heel verhaal waarom hij de beste was :')

Lange tijd fan geweest van Schumacher (omdat mijn buurjongen ook fan was :X ) en later ook van Verstappen, Häkkinen en Alonso.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13:30
Jorick schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 17:29:
[...]
En Wolff mag dat doen want hij is manager van zowel RUS als BOT en is ook de persoon die beslist wie volgend seizoen het stoeltje van BOT krijgt.
Wolff is, volgens mij, al enkele jaren niet meer de manager van Bottas, vanaf het moment dat Bottas bij Mercedes kwam rijden.

Maar is beetje mierenneuken. Just FYI :+

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jasphur

Dit seizoen zijn RUS en NOR echt mijn favo's en ik heb altijd al een zwak gehad voor ouwe rotten ALO en RAI :P

Off track begint VET steeds meer kudo's te winnen bij mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Altijd fan geweest van Häkkinen en Hamilton! Van de jonge garde gaat m’n voorkeur uit naar Russell en Norris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorick
Kenhas schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 09:31:
[...]

Wolff is, volgens mij, al enkele jaren niet meer de manager van Bottas, vanaf het moment dat Bottas bij Mercedes kwam rijden.

Maar is beetje mierenneuken. Just FYI :+
Je hebt helemaal gelijk, my bad. Wolff is inderdaad al sinds 2017 zit niet meer betrokken bij zijn persoonlijke management. Punt blijft dat Wolff wel de aangewezen persoon is om iets te vinden/zeggen wanneer twee coureurs uit de stal van Mercedes met elkaar botsen.

Overigens wel interessant wat Wolff destijds over het vertrek als manager zei:
"It would be a conflict of interest to be involved in the management of a driver and equally being his boss and running the team," he told Sky Sports. "It's something we agreed a long time ago that there wouldn't be a driver that I'm looking after driving in any Mercedes racing car. And that's what's happening."
Ben benieuwd of dat ook voor RUS gaat gelden. Mocht RUS binnenkort ander management krijgen dan kunnen we ervan uitgaan dat hij volgend jaar het tweede stoeltje bij Mercedes krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
alexbl69 schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 16:25:
[...]

Zal vooral er van af hangen met hoeveel punten Hamilton het WDC eventueel wint. Als hij het met minder dan zeg 35 doet dan zal er altijd een luchtje om dit WDC blijven hangen (net zoals dat met het eerste WDC van Schumacher het geval is).

Wint hij met een ruimere marge dan zal het allemaal snel vergeten worden.
Ik verwacht eigenlijk dat dit wel meevalt, misschien iets vanuit de Nederlandse hoek qua publiek, maar over het algemeen verwacht ik eigenlijk dat het allemaal wel snel vergeten zal worden, tenzij er incidenten blijven komen gedurende de rest van het seizoen.

Dat incident in Engeland gaat voor mij iig echt geen nasmaak hebben, dat soort crashes horen ook bij een F1 seizoen met spannende titelstrijd.

Echt vergelijk met Schumacher / Hill vind ik het ook niet trouwens.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

Volgende week is het weer Raceweek! :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
AtlAntA schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 23:17:
Op bottas na heb ik een zwak gehad voor alle Finnen sinds begin jaren 90. :)
G_Dragon schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 08:34:
Ik heb niet echt een favoriet, maar ik begin Norris en Russel langzaam wel steeds meer als favo te zien.
Ik was gewoon Mika Häkkinen en Lando Norris vergeten ;)

Bij 'Mr Saturday' heb ik dan nog wel zo mijn twijfels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Zal mischien wat laat zijn, maar de CEO van Spa is overleden: https://www.spa-francorch...ncorchamps-mourns-its-ceo

Afbeeldingslocatie: https://www.spa-francorchamps.be/sites/default/files/image/nathalie_maillet_spa_11122017_054.jpg

https://www.ad.nl/buitenl...ht-door-partner~ad2dd5a9/
Directeur circuit Spa-Francorchamps dood gevonden, vermoedelijk omgebracht door partner
De directeur van het circuit van Spa-Francorchamps, Nathalie Maillet, is zondagmorgen dood aangetroffen in haar huis, samen met een andere vrouw en haar partner die eveneens waren overleden. Vermoedelijk gaat het om een crime passionnel, melden lokale media.

[ Voor 9% gewijzigd door Illegal_Alien op 16-08-2021 11:55 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hugo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09 21:33
Wat betreft F1 coureurs is voor mij het volgende:

Rijstijl:
Ayrton Senna
Max Verstappen
Fernando Alonso
Jacques Villeneuve

Berekenend:
Michael Schumacher
Lewis Hamilton
Nelson Piquet

Hakinnen, Raikkonen, Barichello, Prost, Vettel, Fitipaldi en Damon Hill waren/zijn ook erg goede coureurs.

Last but not least:
Jos Verstappen. Mr. Grindbak. Zat veel meer potentie in. Knap dat hij toch vele jaren in de F1 heeft kunnen rondrijden. Al was het vaak erg kleurloos en met veel uitvalbeurten door ondere andere inferieur materiaal.

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
Dit is een geheel onterechte 'kwalificatie' trouwens.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:30

Destruction

(ex-)Automonteur

Hugo schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 13:10:
Last but not least:
Jos Verstappen. Mr. Grindbak. Zat veel meer potentie in. Knap dat hij toch vele jaren in de F1 heeft kunnen rondrijden. Al was het vaak erg kleurloos en met veel uitvalbeurten door ondere andere inferieur materiaal.
Jos is te vroeg en eigenlijk met te weinig training/begeleiding in die Benneton beland. Was daar te gretig, en heeft daarmee veel kansen vergooid.

Je opmerkingen mbt inferieur materiaal, dat klopt. En met die "rommel" wist hij in gekke races (regen e.d) vaak te stunten en wist hij het zelfs Schumacher in de Ferrari nog lastig te maken.

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:57

sjaool

Every life should have 9 cats

Jorick schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 13:49:
[...]

Misschien omdat het om een Mercedes onderonsje ging? Russell is namelijk een Mercedes protegé...
Bij Red Bull gaat het om twee verschillende teams.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:57

sjaool

Every life should have 9 cats

Illegal_Alien schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 11:54:
Zal mischien wat laat zijn, maar de CEO van Spa is overleden: https://www.spa-francorch...ncorchamps-mourns-its-ceo

[Afbeelding]

https://www.ad.nl/buitenl...ht-door-partner~ad2dd5a9/
Directeur circuit Spa-Francorchamps dood gevonden, vermoedelijk omgebracht door partner
[...]
Zeg maar gerust vermoord.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo
warp schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 22:55:
[...]

Volledig mee eens hoor. Maar voor de leek staat hij daar bekend om. Helaas en onterecht.

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo
Destruction schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 23:53:
[...]

Jos is te vroeg en eigenlijk met te weinig training/begeleiding in die Benneton beland. Was daar te gretig, en heeft daarmee veel kansen vergooid.

Je opmerkingen mbt inferieur materiaal, dat klopt. En met die "rommel" wist hij in gekke races (regen e.d) vaak te stunten en wist hij het zelfs Schumacher in de Ferrari nog lastig te maken.
En daarom staat hij ook op mijn lijst. Ondanks alles wist hij dingen te doen met het materiaal wat eigenlijk onmogelijk was. Veel te vroeg bij Benneton gestart. Naast een inmiddels ervaren Schumacher, in een niet gelijkwaardige wagen en dus toen al met 3 - 0 achter. En toch was hij er. Schumacher was toentertijd onder de indruk van de Hollander.

[ Voor 15% gewijzigd door Hugo op 17-08-2021 01:21 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

Huidige coureurs:
Dit seizoen: RUS en NOR
Al jaren:ALO en RAI
Social media: RIC (en weer NOR)

Vroeger:
Te veel om op te noemen 😅

Edit:
Leuke vraag overigens d:)b
Ik vond de reacties leuk om te lezen van de mede Tweakers.

[ Voor 7% gewijzigd door streamnl op 17-08-2021 07:31 ]

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siebeh
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12:43
Misschien al eerder gesteld maar mocht RedBull een vierde motor willen inzetten voor Verstappen in Monza. Geldt de straf dan voor de sprintrace of voor de hoofdrace?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Danielson
  • Laatst online: 17:29
Siebeh schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 13:08:
Misschien al eerder gesteld maar mocht RedBull een vierde motor willen inzetten voor Verstappen in Monza. Geldt de straf dan voor de sprintrace of voor de hoofdrace?
Hoofdrace, het is geen sprintrace, maar een sprintkwalificatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siebeh
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12:43
Danielson schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 13:11:
[...]

Hoofdrace, het is geen sprintrace, maar een sprintkwalificatie.
Helder :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

George Russel vs Lando Norris vs George Russel vs Lando Norris

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:11

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Nu we er nog van kunnen genieten:

Comments zitten weer pareltjes tussen. :)

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

pjottum schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 14:33:
[...]

Nu we er nog van kunnen genieten:
[YouTube: Top 10 Fastest F1 Pit Stops Of 2021 So Far | DHL]

Comments zitten weer pareltjes tussen. :)
Als we toch met Pitstop bezig zijn; de andere kant van de medaille :P. _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WgHcHJSNGZWiVmq4vPuzWjVDoaA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/wFCsY7pwyqB42PNVuR82Ow0N.png?f=user_large

[ Voor 16% gewijzigd door Illegal_Alien op 17-08-2021 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16:29

Player1S

Probably out in the dark

warp schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 22:55:
[...]

Andrea "de Crasheris" wil graag een woordje met je :+

en voor een modje weer begint te schuimbekken vanwege naamsverbastering, ken je klassiekers

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
Player1S schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 08:51:
Andrea "de Crasheris" wil graag een woordje met je :+
Dat zal lastig gaan, aangezien hij al bijna 6 jaar onder de groene zoden ligt :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

ze zijn tot nu toe de enige die er over schrijven (kwam het ook al tegen op reddit van ze)

maar ergens deze dagen zal bericht de wereld in gegooid worden

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Laatst online: 23-09 10:07
basvn schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 09:48:
[Twitter]
ze zijn tot nu toe de enige die er over schrijven (kwam het ook al tegen op reddit van ze)

maar ergens deze dagen zal bericht de wereld in gegooid worden
Wordt wel als een betrouwbare bron gezien.

Jammer maar wel te begrijpen vanuit Japans oogpunt gezien.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Martin0
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:41
Het is al officieel: https://twitter.com/F1/status/1427903540274544643

[ Voor 18% gewijzigd door Martin0 op 18-08-2021 10:04 ]

Twitch

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Laatst online: 23-09 10:07
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/hvgLfzY3/afbeelding.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Lando en Daniel in: Lando Norris and Daniel Ricciardo play Mr & Mrs!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:50

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Pagina: 1 ... 92 ... 171 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
DaniëlWW2 in "Sport Feedbacktopic"

Alle weekend topics van 2021: ~[F1 2021] Racetopics

Discussie omtrent de uitzendrechten die Ziggo kwijt is geraakt mag in [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2

Let even op of jouw onderwerp niet beter in [F1] Randzaken kan.

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2020
F1 E-sports: [F1 2020] Het grote niet Formule 1 E-sport racetopic.
Racepool: [F1] Racemanagers/pools 2021
Randzaken: [F1] Randzaken