[F1] Seizoen 2021 - Max Verstappen WDC! Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 91 ... 171 Laatste
Acties:
  • 1.290.093 views

Onderwerpen

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 19:38
Verwijderd schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 22:48:
[...]

Liberty Global staat nog maar sinds 2017 aan het roer. Wil je wat veranderen, dan gaat daar de nodige tijd (jaren) overheen (ja, ook met Ecclestone was dat het geval). De Mercedes dominantie tot vorig jaar is dus grotendeels onder Ecclestone ontstaan, opgebloeid en uitgevoerd. Sterker nog, in 2014-2016 was de dominantie veel en veel groter dan de afgelopen paar jaar. Dus als je per se een schuldige wil aanwijzen...
2017 en 2018 kwam Ferrari nog enigszins mee t.o.v. Mercedes, maar 2019 was Mercedes gewoon super dominant (kijk maar naar Hamilton), en 2020 leek het alleen maar minder omdat Bottas gewoon een kwalitatief uitermate teleurstellend seizoen had waarmee hij in een verreweg superieure auto met de hakken over de sloot tweede wist te worden met 9 punten meer en 2 DNFs/0 scores minder dan de nummer 3. Om nou te zeggen dat de dominantie in de 2014-2016 periode veel erger was, ik zou het niet zo stellig durven te zeggen, ik zou eerder zeggen dat Bottas er gewoon niet zo goed bij zit als Rosberg zat in al die jaren, waardoor het wat vertekend. Hamilton geeft de potentie aan van die wagen de laatste jaren, en die potentie was gewoon superieur als die in uitstekende handen is.

Daarmee wil ik niet zeggen dat Bottas een slechte coureur is, de enige waarmee hij te vergelijken is, is zijn teamgenoot, en zijn teamgenoot is gewoon een extreem goede coureur. En soms heeft Bottas dagen dat hij dat kan matchen, maar over een heel seizoen kan hij het niet. En waar Hamilton op een slechte dag nog met enig gemak het veld doorkruist, lijkt Bottas op zulke dagen het te laten liggen.

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:01

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Chocoball schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 19:34:
[...]

Horner geeft ook aan, het het wordt niet beter of slechter van of het nu 120 of 400 Kilowatt is maar blijkbaar bestaat de wens bij de FIA / FOM om meer energie terug te winnen vanwege het vermarkten van de sport.

Daarnaast willen Porsche en Audi waarschijnlijk niet instappen met V6 hybride technologie vanwege de te grote achterstand en de miljoenen die daaarmee gemoeid zijn. Bestaande fabrikanten willen niet op 4-cylinder motoren overstappen vanwege de miljoenen die geïnvesteerd zijn en de angst dat Porsche en Audi mogelijk een serieuze voorsprong hebben.

Ander punt is dat Renault, Red Bull en Ferrari naar emissieloze brandstof wijzen maar die is er niet en gezien de huidige ontwikkelingen is het maar de vraag of die er gaat komen want dan maakt het aantal cylinders, de doorstroomsnelheid van brandstof per 100 km, hybride systemen, energie terrugwinnen, etc. allemaal niet meer uit.

Inderdaad neigt dit een lelijk compromis te worden en anders wordt het vanaf 2026 luisteren naar de FIA.
Dat gaan waarschijnlijk verplichte waterstof motoren worden gemaakt door Dyson voor alle teams.

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 15:31
Spannende dag vandaag

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:31

basvn

Breezand - NHN

een week verder ondertussen

mag hopen dat ze de benzinedop er weer op hebben gedaan, anders is alles al vervlogen :+

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:07

JB

Cédric roelt!

Is er uberhaupt al eens een afwijkend besluit gedaan ipv "wij zijn FIA, dus het blijft zo"? Ik heb weinig hoop in ieder geval. Het is allemaal zo ruim interpreteerbaar, dat ze overal mee weg komen als ze willen, lijkt wel.

Mijn boefje is liev!

• siggy
  • Laatst online: 22-01 06:46

siggy

Wait.... what?

Verwijderd schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 21:34:
[...]

Dominantie in de F1 is van alle tijden (RBR & Vettel, Ferrari & MSC om maar een paar recente periodes te noemen). Beetje makkelijk om dat op de yanks en V6 af te schuiven. Ja die dingen klinken kut maar dat staat los van dominantie. En wie schrijft de reglementen, de yanks of de FIA? ;)
Vertel mij in de historie van de F1 er een dergelijke dominantie was wat Mercedes nu heeft laten zien? Daar komt geen Mclaren, geen Ferrari geen Williams bij in de buurt. Die echte brute dominantie was niet veel meer dan 1 seizoen. Laat staan 7 seizoenen achter elkaar met nagenoeg geen impactvolle regelwijzigingen. Vooral niet als het nogal leunt op motorvermogen met banden waarop je niet kan racen.

De FIA maakt de regels op 'goedkeuren' van de politieke invloeden. F1 is allang niet meer de sport waar je blij mag zijn om mee te doen voor een paar miljoen per jaar. Heel cru gezien is/was Mercedes de enige overgebleven autofabrikant die gewoon 400-500 miljoen euro per jaar verbrand omdat het goede marketing is. Die kunnen een verlies prima dragen zolang ze winnen. Net als dat Red Bull twee teams binnen 5 seconde uit de F1 kan halen, zal het vertrek, of het dreigende vertrek, van Mercedes een flinke aderlating zijn. Dus ze hebben heel veel invloed. En die invloed had enkel en alleen Ferrari. Maar dat ging vaak ook niet verder dan een veto. FIA maakt alleen maar regels met goedkeuring van de machthebbende. Met Bernie was het vroeger vaak 'teken dit, of er gebeurd dat'. Die tijden zijn voorbij en zie wat er gebeurd.

Hamilton helpt overigens ook niet. Schumacher ging nota bene een avontuur aan in 96 terwijl hij met 5 vingers in zijn neus nog in Benetton de titels van 96 en 97 had binnen kunnen halen. Hij weigerde zelfs naar Williams te gaan omdat dat 'te makkelijk' zou zijn, Newey en Schumacher. Dat soort respect voor de sport en historie is er niet bij Hamilton of Toto. Laat staan dat er een Bernie is die dat probeerd over te brengen.

/edit/
Vergeet bijna Max Mosley te noemen. Die zat bij de FIA en hij en Bernie konden goed overweg.
/edit/
En de oude V10 en V8 motoren waren (technologisch gezien) pas dood. Technologisch was het weinig bijzonders. Gefinetuned en spectaculair geluid, maar wel jaren oude techniek en vrijwel uitontwikkeld. Bij F1 horen hoogtechnologische ontwikkelingen en hybride/elektrisch hoort daar anno 2021 gewoon bij.
Mwoa, F1 heeft technologische sprongen gemaakt ja, maar dat hoort bij sport, wil niet zeggen dat F1 dus hoogtechnologische ontwikkelingen horen te doen om hoogtechnologische ontwikkelingen te maken. De eerste carbon fibre monocoque was echt niet gemaakt omdat men het leuk vond om hoogtechnologische ontwikkelingen te doen. Het had vooral een praktisch nut: gewichtsbesparing. Ontwikkelingen doen om de ontwikkeling hoort bij universiteiten en onderzoeksinstituten uit. Plus, het is een geldkwestie en 9 van de 10 keer komt de rijkste het beste in de bus, niet zozeer de slimste. Newey heeft veel gewonnen omdat hij intelligent en vooruitstrevend was, daar heeft hij geen leger voor gehad, laat staan miljoenen CFD uren.

Tijden veranderen, maar de verbrandingsmotor is sowieso dood, maar de F1 wil koste wat koste 'relevant' blijven, zonder dat ze de machthebbende en belanghebbende voor het hoofd willen stoten (Mercedes vooral) en zonder dat ze te dicht bij de Formule E in de buurt willen komen. V6 is puur technisch leuk, maar zal never nooit relevantie gaan hebben in de 'echte' wereld. En nee, dure miljoenenauto's zijn niet relevant.

Persoonlijk vond ik, ik meen, 2009 erg interessant, de introductie van KERS. Toen kon men kiezen of men een gewichtspenalty zou nemen voor een willekeurig in te zetten boost. Dan kon je dat namelijk ook gebruiken ter verdediging. Nu met de DRS is alles artificieel en ook voor volgend jaar zal er niks opgelost worden. Gooi dat DRS maar weinig, simpele motoren met wel een naar willekeur te gebruiken KERS-achtige boost, ongelimiteerd. Want de zooi die we nu hebben is maar goed voor een enkel team: Mercedes.

[ Voor 1% gewijzigd door siggy op 09-08-2021 09:50 . Reden: Mosley ]

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

• siggy

siggy

Wait.... what?

JB schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 09:08:
[...]

Is er uberhaupt al eens een afwijkend besluit gedaan ipv "wij zijn FIA, dus het blijft zo"? Ik heb weinig hoop in ieder geval. Het is allemaal zo ruim interpreteerbaar, dat ze overal mee weg komen als ze willen, lijkt wel.
FIA is net als tennis umpires. Ook al zijn ze fout, ze gaan het never nooit toegeven, want dan wordt elke beslissing een gevecht. Tennis umpires, zelfs als ze bewijsbaar fout zijn, worden altijd ondersteund door de toernooi-umpire (of hoe die ook heet). Want anders zal elke controverse beslissing een discussie worden. Het is vreselijk dom ergens, maar ik snap de intentie. In tennis is er zelden, echt zelden, dat er een beslissing wordt teruggedraaid.

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Op zondag 5 september 2021 zal de Nederlandse Formule 1 Grand Prix plaatsvinden op het
circuit van Zandvoort. Ter gelegenheid van dit evenement zal een ‘Flypast’ worden
uitgevoerd over start-finish van het circuit. Voor de ‘Flypast’ wordt gebruik gemaakt van
helikopters en straalvliegtuigen. Op grond van artikel 17, eerste lid, van de Luchtvaartwet, is
voor een luchtvaartvertoning een vergunning nodig die met deze beschikking wordt
afgegeven.
De ‘FlyPast’ draagt het karakter van een luchtvaartvertoning waarbij lager wordt gevlogen
dan de in paragraaf SERA.5005, onderdeel (f), van verordening (EU) nr. 923/2012
genoemde hoogtes. Tijdens deze Flypast worden bijzondere luchtverkeersactiviteiten
verricht. Ter bescherming van het burger- en militair luchtverkeer is het noodzakelijk dat
deze activiteit binnen tijdelijke gebieden met beperkingen (TGB’s) plaatsvindt. Deze TGB’s
zijn ingesteld door de Inspectie Leefomgeving en Transport onder nummer ILT-2021/33967.
Op grond van artikel 4.2 van de Vrijstellingsregeling besluit luchtverkeer 2014 zijn de
minimumvlieghoogtes voor VFR-verkeer, bedoeld in paragraaf SERA.5005 van verordening
(EU) nr. 923/2012, niet van toepassing op een vlucht die onderdeel is van een
luchtvaartvertoning waarvoor krachtens artikel 17 van de Luchtvaartwet een vergunning is
verleend. Derhalve wordt in deze vergunning in afwijking van de Regeling minimum
VFR-vlieghoogten bepaalt dat de luchtvaartvertoning door helikopters mag worden
uitgevoerd op 500 voet en door straalvliegtuigen op 1000 voet.
https://www.defensie.nl/o.../08/06/fly-past-formule-1

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

het is niet toegestaan om over het publiek te vliegen, tenzij de Militaire Luchtvaart
Autoriteit (MLA) hier ten aanzien van militaire deelnemers desgevraagd toestemming voor
heeft gegeven aan de Display Director waarbij een safety assessment aantoont dat dit op
veilige wijze mogelijk is;
:+

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• stefanass
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online
siggy schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 09:22:
[...]

FIA is net als tennis umpires. Ook al zijn ze fout, ze gaan het never nooit toegeven, want dan wordt elke beslissing een gevecht. Tennis umpires, zelfs als ze bewijsbaar fout zijn, worden altijd ondersteund door de toernooi-umpire (of hoe die ook heet). Want anders zal elke controverse beslissing een discussie worden. Het is vreselijk dom ergens, maar ik snap de intentie. In tennis is er zelden, echt zelden, dat er een beslissing wordt teruggedraaid.
Het gebeur niet heel vaak inderdaad, maar het is in het verleden wel voorgekomen. Motorsport.com had er laatst een artikel over, al ging dat over het verzwaren van straffen (maar werden dus wel eerdere beslissingen / straffen aangepast):

https://nl.motorsport.com...rd-na-een-beroep/6637890/

[ Voor 6% gewijzigd door stefanass op 09-08-2021 11:12 ]

• Tomcatter_31
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 12:36
siggy schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 09:20:
[...]
Hamilton helpt overigens ook niet. Schumacher ging nota bene een avontuur aan in 96 terwijl hij met 5 vingers in zijn neus nog in Benetton de titels van 96 en 97 had binnen kunnen halen. Hij weigerde zelfs naar Williams te gaan omdat dat 'te makkelijk' zou zijn, Newey en Schumacher. Dat soort respect voor de sport en historie is er niet bij Hamilton of Toto. Laat staan dat er een Bernie is die dat probeerd over te brengen.

/edit/
Vergeet bijna Max Mosley te noemen. Die zat bij de FIA en hij en Bernie konden goed overweg.
/edit/
Hamilton verruilde McLaren voor Mercedes op een moment dat Mercedes nog niet bepaald een topteam was. Op het moment van de transfer verklaarde iedereen hem voor gek. En denk ook dat je Schumacher hier iets te veel credit geeft. Ben het er mee eens dat hij het avontuur bij Ferrari aan ging en dat hij ook 'veiliger' bij Benetton had kunnen blijven. Echter was de Williams van 96 en 97 ook wel echt de beste auto van het veld. Dus moeilijk te zeggen of Schumacher dan zomaar even naar de titel gereden was. Daarbij nam Schumacher bij zijn verhuizing naar Ferrari een hoop belangrijke personen mee van Benetton.... En wat betreft respect voor de sport... .in 1994 werd hij kampioen in een illegale auto en crashte hij met opzet tegen Hill. In 97 probeerde hij hetzelfde opnieuw bij Villeneuve. Daarnaast had Schumacher altijd contractueel een 2e rijder die niet mocht winnen. Ik zou persoonlijk Schumacher niet als voorbeeld gebruiken van iemand die zogenaamd meer respect voor de sport zou hebben dan Hamilton en/of Toto.

En ja, ook Max Mosley en Ecclestone valt genoeg op af te dingen...

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
siggy schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 09:22:
[...]

Heeft natuurlijk ook te maken met de impact van een foute beslissing. Bij tennis gaat het om het resultaat van een van de zeer veel rally's. Bij voetbal is een van de paar doelpunten wel of niet goedkeuren al veel belangrijker. In de F1 gaat het direct om wel of geen dsq.

(Zelf ben ik volleyballer. Ik kan me emotioneel best druk maken om een verkeerde beslissing van een scheidsrechter maar rationeel gezien maak ik meer fouten dan hij en is zijn fout niet bepalend voor de wedstrijd)

alles kan off-topic

• siggy

siggy

Wait.... what?

Tomcatter_31 schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 11:11:
Hamilton verruilde McLaren voor Mercedes op een moment dat Mercedes nog niet bepaald een topteam was. Op het moment van de transfer verklaarde iedereen hem voor gek.
Omdat niemand wist hoe verdomd goed de motor was die ze op de testbank hadden. Afgezien vaan Ferrari het enige fabrieksteam. 1 jaartje aan kloten en dan 7 jaar dominantie. Lauda heeft hem overgehaald omdat die wist wat komen zou.
En denk ook dat je Schumacher hier iets te veel credit geeft. Ben het er mee eens dat hij het avontuur bij Ferrari aan ging en dat hij ook 'veiliger' bij Benetton had kunnen blijven. Echter was de Williams van 96 en 97 ook wel echt de beste auto van het veld. Dus moeilijk te zeggen of Schumacher dan zomaar even naar de titel gereden was.
Gezien het aantal knullige fouten van Hill en Villeneuve in die 2 jaren, en dat de Benetton in de handen van Berger en Alesie prima dingen lieten zien, zullen er weinig mensen zijn die denken dat Hill en Villeneuve 'even' een dominante schumacher aan de kant hadden gezet.....
Daarbij nam Schumacher bij zijn verhuizing naar Ferrari een hoop belangrijke personen mee van Benetton....
Eh ja, en jij denkt dat die weg waren gegaan als Schumacher was gebleven? 8)7
En wat betreft respect voor de sport... .in 1994 werd hij kampioen in een illegale auto en crashte hij met opzet tegen Hill.
Ahja, illegale auto. Right. Iets wat niet bewezen is. Maar laat ik dan ook even de dingen van Mercedes noemen die ze door veel gepraat 'legaal' hebben weten te verklaren. De wheel rims, die een overduidelijke aerodynamische invloed hadden, werden legaal verklaard, net als DAS-systeem, werd nog voor een jaar goed verklaar en daarna illegaal.
En laten we niet beginnen hoe Hamilton rijdt, elke keer als hij een binnenbochtje heeft duwt hij de andere rijder gewoon naar buiten. Tsja, toen Schumacher het deed bij Montoya stond de halve sportwereld op zijn kop en aan de kant van Montoya, nu is het de norm.
In 97 probeerde hij hetzelfde opnieuw bij Villeneuve. Daarnaast had Schumacher altijd contractueel een 2e rijder die niet mocht winnen. Ik zou persoonlijk Schumacher niet als voorbeeld gebruiken van iemand die zogenaamd meer respect voor de sport zou hebben dan Hamilton en/of Toto.
Beetje vreemde argumenten omdat ik het niet daarover had. Schumacher had gemakkelijk 10 wk's binnen kunnen halen. Hamilton die durft helemaal niks. Alleen maar klagen als hij straf krijgt en iedereen van de baan duwen als ie dreigt ingehaald te worden. Wat betreft 2e rijder, dat het niet contractueel geregeld is, wil nog niet zeggen dat Bottas geen 2e rijder is. Of vind je het aantal keren dat Bottas aan de kant moest wel prima, puur omdat het niet contractueel is geregeld wil niet zeggen dat het niet zo is.

Mijn punt was dat Schumacher prima bij Benetton had kunnen blijven, of naar Williams was kunnen gaan. Of naar Mclaren Newey achterna. Hamilton heeft nooit echt een uitdaging gehad. Heeft altijd een winnende auto onder zijn kont gehad. Hamilton heeft een pseudo risico genomen met Mercedes in 2013. De motor zou alles gaan uitmaken en Merc was naast Ferrari de enige die de motor in house zou maken.
En ja, ook Max Mosley en Ecclestone valt genoeg op af te dingen...
Maar zij hebben de sport gemaakt zoals die is. Zij wisten hoe gevaarlijk dominantie was. En sinds dat koppel er niet meer is, is er meer en meer dominantie. Hoeveel Schumacher jaren waren er dat het overduidelijk was voor de start van de 1e race van het seizoen wie kampioen zou worden? Misschien 1995 en 2004. Bij Hamilton weten we het intussen al jaren.

Goed, de sport is ook geevolueerd dat er nauwelijks meer mechanische pech uitvallen zijn, de banden helpen ook niet dat het altijd racen op 80-90% is.

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:57

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Villeneuve heeft weer een brainfart:
Stroll zou naar Mercedes gaan (omdat pa ervan droomt dat Lance WDC's kan winnen, yeah right) en Bottas zou dan naar Aston Martin gaan.
Hamilton zou geen bezwaar tegen Stroll als teammate hebben want die zou hem niet bedreigen (waar Russell dat wel kan).

Maar dan vraag ik me af waarom Bottas überhaupt weg zou moeten bij Mercedes. Hij vervult zijn rol en de kans dat Stroll zoveel sneller is dat hij Verstappen kan challengen acht ik klein. Ook voor het geld lijkt het me niet logisch, Bottas en Stroll zouden hetzelfde verdienen.

Signatures zijn voor boomers.

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:07

JB

Cédric roelt!

@Maasluip komkommertijd denk ik :+

Mijn boefje is liev!

• Tomcatter_31
siggy schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 13:52:
[...]

Omdat niemand wist hoe verdomd goed de motor was die ze op de testbank hadden. Afgezien vaan Ferrari het enige fabrieksteam. 1 jaartje aan kloten en dan 7 jaar dominantie. Lauda heeft hem overgehaald omdat die wist wat komen zou.

[...]

Gezien het aantal knullige fouten van Hill en Villeneuve in die 2 jaren, en dat de Benetton in de handen van Berger en Alesie prima dingen lieten zien, zullen er weinig mensen zijn die denken dat Hill en Villeneuve 'even' een dominante schumacher aan de kant hadden gezet.....

[...]

Eh ja, en jij denkt dat die weg waren gegaan als Schumacher was gebleven? 8)7

[...]

Ahja, illegale auto. Right. Iets wat niet bewezen is. Maar laat ik dan ook even de dingen van Mercedes noemen die ze door veel gepraat 'legaal' hebben weten te verklaren. De wheel rims, die een overduidelijke aerodynamische invloed hadden, werden legaal verklaard, net als DAS-systeem, werd nog voor een jaar goed verklaar en daarna illegaal.
En laten we niet beginnen hoe Hamilton rijdt, elke keer als hij een binnenbochtje heeft duwt hij de andere rijder gewoon naar buiten. Tsja, toen Schumacher het deed bij Montoya stond de halve sportwereld op zijn kop en aan de kant van Montoya, nu is het de norm.

[...]

Beetje vreemde argumenten omdat ik het niet daarover had. Schumacher had gemakkelijk 10 wk's binnen kunnen halen. Hamilton die durft helemaal niks. Alleen maar klagen als hij straf krijgt en iedereen van de baan duwen als ie dreigt ingehaald te worden. Wat betreft 2e rijder, dat het niet contractueel geregeld is, wil nog niet zeggen dat Bottas geen 2e rijder is. Of vind je het aantal keren dat Bottas aan de kant moest wel prima, puur omdat het niet contractueel is geregeld wil niet zeggen dat het niet zo is.

Mijn punt was dat Schumacher prima bij Benetton had kunnen blijven, of naar Williams was kunnen gaan. Of naar Mclaren Newey achterna. Hamilton heeft nooit echt een uitdaging gehad. Heeft altijd een winnende auto onder zijn kont gehad. Hamilton heeft een pseudo risico genomen met Mercedes in 2013. De motor zou alles gaan uitmaken en Merc was naast Ferrari de enige die de motor in house zou maken.

[...]

Maar zij hebben de sport gemaakt zoals die is. Zij wisten hoe gevaarlijk dominantie was. En sinds dat koppel er niet meer is, is er meer en meer dominantie. Hoeveel Schumacher jaren waren er dat het overduidelijk was voor de start van de 1e race van het seizoen wie kampioen zou worden? Misschien 1995 en 2004. Bij Hamilton weten we het intussen al jaren.

Goed, de sport is ook geevolueerd dat er nauwelijks meer mechanische pech uitvallen zijn, de banden helpen ook niet dat het altijd racen op 80-90% is.
Je claimt dat Hamilton niks durft en Schumacher het avontuur aan ging bij Ferrari. Dat terwijl Mercedes nog niet bij de top zat toen Hamilton overstapte. Ja ze hadden een goede motor klaarliggen voor de nieuwe regels, maar met alleen een goede motor win je nog steeds niet. Dus de overstap blijft tot op zekere hoogte nog steeds een 'avontuur'. je moet altijd maar afwachten hoe het uitpakt. Toyota kwam ook ooit de F1 in met het grootste budget van allemaal. Toen dachten hoop mensen ook van oh jee, die gaan straks alles wel even winnen. Toch hebben zij het niet klaar weten te maken.

Vervolgens claim je dat Schumacher respect voor de sport had en Hamilton/Toto niet. Ik noem alleen wat voorbeelden waarom IMHO jouw claim niet opgaat. Er was in zijn tijd nogal wat controverse rondom Schumacher. Dit is typisch een voorbeeld van wat ik afgelopen weken in de hele discussie al zei over human factors. Mensen zien dingen vanuit hun eigen perspectief en zien wat ze willen zien. Een mooi voorbeeld uit jouw post: "Alleen maar klagen als hij straf krijgt en iedereen van de baan duwen als ie dreigt ingehaald te worden". Een argument wat je nu tegen Hamilton gebruikt, terwijl Schumacher 2x geprobeerd heeft wk te worden door een andere rijder proberen van de baan te duwen. Daarnaast noem je zelf ook al het incident met Montoya. Tegelijk zeg je " laten we niet beginnen hoe Hamilton rijdt" en zeg je even later dat het naar buiten duwen de norm geworden is. Je gebruikt het nu als argument tegen Hamilton, terwijl het iets is waar Schumacher zich dus ook schuldig aan maakte en nu volgens jouw eigen woorden zelfs de norm geworden is. Dus niet erg eerlijk om het dan als argument tegen alleen Hamilton te gebruiken...

[ Voor 6% gewijzigd door Tomcatter_31 op 09-08-2021 15:13 ]

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Kom maar met een F-35. Is meteen iedereen voorzien van afdoende geluid/doof. :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

DaniëlWW2 schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 15:14:
[...]

Kom maar met een F-35. Is meteen iedereen voorzien van afdoende geluid/doof. :P
Chinook erbij voor de lage tonen :)

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

hjs schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 15:20:
[...]
Chinook erbij voor de lage tonen het visuele aspect :)
Die Chinook zal niet te horen zijn met een F-35 in zijn buurt.

Testing, one, two ...

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Maasluip schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 14:51:
Villeneuve heeft weer een brainfart:
Stroll zou naar Mercedes gaan (omdat pa ervan droomt dat Lance WDC's kan winnen, yeah right) en Bottas zou dan naar Aston Martin gaan.
Hamilton zou geen bezwaar tegen Stroll als teammate hebben want die zou hem niet bedreigen (waar Russell dat wel kan).

Maar dan vraag ik me af waarom Bottas überhaupt weg zou moeten bij Mercedes. Hij vervult zijn rol en de kans dat Stroll zoveel sneller is dat hij Verstappen kan challengen acht ik klein. Ook voor het geld lijkt het me niet logisch, Bottas en Stroll zouden hetzelfde verdienen.
Als die Mercedes weer zoveel sneller is dan de rest dan kan menig 2e coureur het gevecht wel aangaan met de rest van het veld, ook met Verstappen.

Bottas en Stroll zijn op sommige aspecten wel gelijk (afgelopen race iig) :+

Testing, one, two ...

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
  • Nu online
Tomcatter_31 schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 11:11:
en crashte hij met opzet tegen Hill.
Je bedoelt dat Hill in een gat dook wat er niet was.
Heeft Hill later zelf toegegeven dat het een inschattingsfout van zijn kant was.

Maar je mag haten hoor.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-01 10:26

ricardo246

Life's what you make it!

Frappuccino schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 17:56:
[...]

Heeft Hill later zelf toegegeven dat het een inschattingsfout van zijn kant was.

Maar je mag haten hoor.

Doorklikken want FOM.

Eens met koffie meneer:
Als Hill hier een paar bochten gewacht had, dan was er niets aan de hand geweest, en met 2 vingers in de neus voorbij gecoast. MSC had hier de apex, de racelijn, Hill komt binnen als en torpedo (waarschijnlijk vol van adrenaline van de crash die MSC zojuist maakte).
Dat je dan de pech hebt met een lekke band en je ophanging aan gort, tja.
Ook hier heb je 2 gepolariseerde kampen die het vanuit hun oogpunt bekijken (Hill vs MSC fans).
En dan heb je een never ending story.

I have no special talent. I am only passionately curious.

• ricardo246

ricardo246

Life's what you make it!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:08

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Maasluip schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 14:51:
Maar dan vraag ik me af waarom Bottas überhaupt weg zou moeten bij Mercedes.
Ik heb ook zo m'n twijfels of iemand anders het significant beter gaat doen dan Bottas. Maar Mercedes staat toch weer bovenaan in het kampioenschap, dus eigenlijk is beter dan Bottas niet echt nodig. De eerste en tweede plaats zou nog mooier zijn, maar ach, het gaat eigenlijk best goed.

Maar je zou je ook kunnen afvragen of er iemand anders is die het niet significant doet dan Bottas maar die wel andere voordelen heeft. Bijvoorbeeld een vlotte babbel voor de camera's of een mooi underdog verhaal (Bottas 4.0 zal niemand nog warm kunnen maken).
Met Russell zie ik dat wel zitten, die voldoet (toevallig, haha) aan allebei. Die spreekt net zo natuurlijk voor camera's als de koningin en het underdog-verhaal loopt al prima, zowel via (voormalig) hekkensluiter Willams als via z'n invalbeurt bij Mercedes.

Bij Stroll is dat verhaal voor mij een stuk moeilijker. Zijn verhaal is een beetje dat van het rijkeluiszoontje dat moet bewijzen dat hij er niet alleen is vanwege de centen van pappa. Dat gaat de laatste tijd vrij aardig, maar dat imago zal toch nog wel lang blijven hangen. Zelf vind ik dat niet het meest interressante verhaal en eerlijk gezegd hebben heel wat coureurs behoorlijk rijke ouders die ze nodig hadden om hun hobby te kunnen betalen, ook al zijn ze niet zo rijk als Stroll. Maar misschien ben ik ook niet de juiste doelgroep. De doelgroep van Mercedes is toch vooral mensen met bovengemiddeld veel geld. Misschien dat daar meer begrip is voor de "problemen" van een miljonair.

Geheel terzijde ontdek ik net dat Stroll (ook) een Belg is, dat wist ik nog niet. Beetje sneu voor de Belgen dat zowel Verstappen als Stroll onder een andere nationaliteit rijden.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-01 20:15

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

CAPSLOCK2000 schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 19:06:
Geheel terzijde ontdek ik net dat Stroll (ook) een Belg is, dat wist ik nog niet. Beetje sneu voor de Belgen dat zowel Verstappen als Stroll onder een andere nationaliteit rijden.
Ze hebben toch stoffel, die is toch nog steeds reserve driver bij Merc?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

SinergyX schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 19:18:
Ze hebben toch stoffel, die is toch nog steeds reserve driver bij Merc?
Goeie, maar eigenlijk vind ik dat net zo sneu want hij doet niet mee aan de races.

• Jasphur
Kak

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E8XaohKWQAg4M4q?format=jpg&name=largeAfbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E8Xao3GWUAgC81-?format=jpg&name=largeAfbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E8XapLwXMAw7C3z?format=jpg&name=medium

[ Voor 63% gewijzigd door Jasphur op 09-08-2021 19:34 ]

• Spotmatic
  • Laatst online: 19:34

Spotmatic

Ken sent me

[...]

Ik heb ook zo m'n twijfels of iemand anders het significant beter gaat doen dan Bottas. Maar Mercedes staat toch weer bovenaan in het kampioenschap, dus eigenlijk is beter dan Bottas niet echt nodig. De eerste en tweede plaats zou nog mooier zijn, maar ach, het gaat eigenlijk best goed.
Wat mij betreft houden ze Bottas. Nog meer dominantie zit alleen Mercedes op te wachten. Verder echt helemaal niemand.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

[...]
En Norris dan? Die heeft een Belgische moeder. ;)

• Tomcatter_31
Frappuccino schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 17:56:
[...]

Maar je mag haten hoor.
Hill had idd beter kunnen wachten, neemt niet weg dat Schumacher bewust op hem instuurde. Check de docu race to perfection, zelfs de mensen die met Schumacher werkten zeiden dat hij het met opzet deed. En Hill zei dat het een inschattingsfout was om daar in te halen omdat hij beperkte ervaring had met racen tegen karters en hij er niet vanuit ging dat Schumacher het gat zo keihard dicht zou gooien. Hij zei niet dat het ongeluk zijn fout was. Schumacher had waarschijnlijk schade en Hill had beter het rechte stuk af kunnen wachten, dan had hij er waarschijnlijk zo langs kunnen rijden…

Anyhoo, verder mis je compleet mijn punt van mijn vorige posts. Grappig genoeg ben ik juist niet aan het ‘haten’, maar wel typerend dat je dat eruit haalt. Ik stel juist dat er met dubbele maten gemeten wordt en Hamilton dingen verweten wordt waar anderen zich ook ‘schuldig’ aan maken… over haten gesproken… 8)7

[ Voor 25% gewijzigd door Tomcatter_31 op 09-08-2021 20:15 ]

• ricardo246

ricardo246

Life's what you make it!

Dus geen 1 liter sample. Helaas, maar wel een correcte uitslag.

• metallicattim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-12-2025
Jullie hebben nog een F1 2021 Toto tussenstand te goed van me, nou bij deze dan :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kIGOQCi3u_wYfrZDC5RsJRUY8Ys=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yZ08FTskDvntIfX6nKLY9m6m.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is ingevuld met de info die NU bekend is.

• Jasphur
ricardo246 schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 20:33:
[...]

Dus geen 1 liter sample. Helaas, maar wel een correcte uitslag.
Ze mogen de beslissing nog aanvechten volgens mij

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:05

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

metallicattim schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 21:01:
Jullie hebben nog een F1 2021 Toto tussenstand te goed van me, nou bij deze dan :)

[Afbeelding]

Dit is ingevuld met de info die NU bekend is.
Oh wauw, bijna achteraan!

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Helemaal, als het op alfabetische volgorde stond :(:)

Testing, one, two ...

• ThiJor
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03-12-2025
https://www.bbc.com/sport/formula1/58152978

Dus die 1,44 liter blijkt toch niet meer in de tank te zitten en ze zaten met een lek. Request for review is dus aan de kant geschoven. Blijft alleen hun appeal nog over, maar ik zie niet in hoe ze dat kunnen winnen. Superjammer for Seb...

edit: en een andere link https://www.motorsport.co...-vettel-fails-dq/6645054/

[ Voor 15% gewijzigd door ThiJor op 09-08-2021 22:15 ]

Mijn iRacing profiel

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

ThiJor schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 22:12:
https://www.bbc.com/sport/formula1/58152978

Dus die 1,44 liter blijkt toch niet meer in de tank te zitten en ze zaten met een lek. Request for review is dus aan de kant geschoven. Blijft alleen hun appeal nog over, maar ik zie niet in hoe ze dat kunnen winnen. Superjammer for Seb...

edit: en een andere link https://www.motorsport.co...-vettel-fails-dq/6645054/
En het artikel op Formula1.com: https://www.formula1.com/...6nL3WlcKdsTRakx0ciNg.html

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:30

Martinspire

Awesomeness

Wat vraagjes aan Nikita.
Paar leuke vragen met aardig antwoord.

Martinspire - PC, PS5, XSX

• Erazzzer
  • Laatst online: 20:01

Erazzzer

Fear me, I'm German!

En Norris

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Spotmatic schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 19:52:
[...]

En Norris dan? Die heeft een Belgische moeder. ;)
Rijden alle Belgen F1?

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:33
Dat niet, maar degene die het wel doen zijn stiekem allemaal Belg. 🤫

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-01 20:11

mark-k

AKA markkNL

alesandro_46 schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 23:42:
[...]

Dat niet, maar degene die het wel doen zijn stiekem allemaal Belg. 🤫
Wat we hiervan leren is dat Belgische vrouwen gold diggers zijn, want bij allemaal is de moeder Belsj :+

• Transportman
[...]

Inderdaad, beter dan beide directe concurrenten effectief uit de race tikken, miljoenenschade veroorzaken en zorgen dat ze een moter af moeten schrijven, dat is lastig, dat is zelfs Hamilton nog niet gelukt. Al heeft Hamilton dan weer als pluspunt dat hij na zo een actie door kan rijden })

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Die had in de F2 zelfs de vlaamse leeuw op zijn auto, kan alleen geen (duidelijke) foto vinden dat geen postzegel formaat is...

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DoRBGBfXkAAgh7x?format=jpg&name=large

Nog niet duidelijk maar naast zijn naam.

[ Voor 28% gewijzigd door Illegal_Alien op 10-08-2021 09:00 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Illegal_Alien schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 08:57:
[...]

Die had in de F2 zelfs de vlaamse leeuw op zijn auto, kan alleen geen (duidelijke) foto vinden dat geen postzegel formaat is...
Afbeeldingslocatie: https://images.vrt.be/orig/2019/11/03/77a0fb39-fe53-11e9-abcc-02b7b76bf47f.jpg
https://sporza.be/nl/2019/11/03/helm-lando-norris/

[ Voor 6% gewijzigd door basvn op 10-08-2021 08:59 ]

• BlackMonkey
  • Laatst online: 22-01 22:47
En als aanvulling, hij wou zelfs een keer een speciale helm gebruiken als eerbetoon naar zijn Belgische roots. Helaas lag de helm politiek wat gevoelig omdat hij de verkeerde leeuw had gebruikt: https://f1i.com/news/3819...al-belgian-gp-helmet.html

Afbeeldingslocatie: https://f1i.com/wp-content/uploads/2020/08/lan-750x410-1-725x410.jpg

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-01 22:09

Voor de discussie omtrent wel of niet laten betalen van de schade door de veroorzaker van een crash, deze video vat goed samen waarom dat praktisch niet haalbaar is.

• Tleilaxu
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Jorick schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 12:51:
[YouTube: Should F1 teams pay for rivals’ crash damage?]
Voor de discussie omtrent wel of niet laten betalen van de schade door de veroorzaker van een crash, deze video vat goed samen waarom dat praktisch niet haalbaar is.
En hier de leesbare variant:
https://the-race.com/form...ls-for-damage-cost-talks/

[ Voor 3% gewijzigd door Tleilaxu op 10-08-2021 12:53 ]

• basvn

basvn

Breezand - NHN

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 19:39

g0tanks

Moderator CSA
Geen idee wie deze man was. Blijkbaar hoofdverantwoordelijke voor de PU bij Alpine: https://www.alpinecars.co...a-1/the-team/remi-taffin/
Rémi has been part of Renault’s Formula 1 involvement since 1999 and currently takes overall responsibility for the power unit developed at the Viry-Châtillon site. Rémi ensures the team of engineers produce an optimised unit that works in perfect harmony with the chassis.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ah ja, kennis van de Renault PU van de afgelopen jaren kun je er wel bij hebben natuurlijk!

• BlackMonkey
MikeyMan schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 13:19:
Ah ja, kennis van de Renault PU van de afgelopen jaren kun je er wel bij hebben natuurlijk!
Ook weten wat je vooral niet moet doen is extreem waardevol natuurlijk :+. Scheelt weer veel tijd om niet dezelfde fouten te maken.

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:32

-tom-562

Oliesjeik

Nouja, hij weet wss in ieder geval wel hoe het niet moet. Dat kan ook waardevol zijn :P

Vaak bu'j te bang!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

BlackMonkey schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 13:57:
[...]

Ook weten wat je vooral niet moet doen is extreem waardevol natuurlijk :+. Scheelt weer veel tijd om niet dezelfde fouten te maken.
-tom-562 schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 14:12:
[...]

Nouja, hij weet wss in ieder geval wel hoe het niet moet. Dat kan ook waardevol zijn :P
Het probleem was denk ik nooit echt de kennis of kunde. Het probleem was dat Renault gewoon geen serieus geld uitgaf om zelfs maar bij te blijven met Ferrari en Mercedes. Dat gold ook voor het chassis team, waardoor die ook niet de middenmoot konden ontsnappen. Dit ook in tegenstelling tot Honda waar ze jarenlang echt veel uitgegeven zullen hebben om tot dit niveau te komen. Zonder kan je gewoon niks.

Want toen hij in 2016 daar de baas werd, zijn er wel dingen veranderd. Ze zullen toen begonnen zijn met de nieuwe 2017 PU. Ja, dat ding dat elke 10 minuten ontplofte. Het was ook wel nodig want hun oude PU in 2016 werkte wel, maar was veel te zwak en van wat ik had begrepen, ook uitontwikkeld.

Het verschil met Honda in 2017 was dat Honda er alles aan gelegen was om het op te lossen en tijdens dat seizoen al flinke stappen zette. Van wat ik destijds had begrepen, wonnen ze richting de 100kW in een seizoen. Het was natuurlijk totaal hopeloos aan het begin van het seizoen, maar aan het einde lijkt Honda al aardig vergelijkbaar te zijn geweest met Renault. Ook nam de betrouwbaarheid fors toe. Dat is enorm en RBR zag dat. Die hebben Renault echt niet gedumpt op emotionele gronden.

Een ander probleem in 2017 was dat Renault was tegen het einde van het seizoen gewoon door de onderdelen heen was en begon te jongleren met oudere delen van verschillende PU's en gereviseerd materiaal. Dat is uiteindelijk een budgetprobleem en al die kapotte PU's zullen ook flink in het ontwikkelbudget hebben gehakt. Dus 2018 was ook hopeloos. In 2019 werd het eindelijk beter, zeker omdat ze aan het begin van het seizoen toen eindelijk eens wat vermogen eruit konden halen en dus tijd konden besteden aan betrouwbaarheid. En in 2020 was Renault waarschijnlijk beter dan Ferrari, maar dat is een ander verhaal. Het probleem is dat Honda ze er compleet eruit ontwikkeld had.

Het is ook tekenend dat Renault samen met Mercedes eigenlijk door wil gaan met wat ze nu hebben terwijl RBR en Ferrari eigenlijk willen breken met deze V6 hybride motoren. De redenen zijn ook wel makkelijk te raden. Mercedes heeft geen zin in een nieuwe ontwikkelrace nu hun mensen het bedrijf verlaten. Verder was hun V6 project duur en liggen ze nog steeds voor op zeker Ferrari en Renault. Renault lijkt gewoon nog steeds het budget niet te hebben. Dat is overigens niet de eerste keer. Met de V8 gebeurde hetzelfde waar ze destijds een uitzondering kregen om langer te ontwikkelen dan de andere teams. Ferrari heeft jarenlang veel tijd besteed aan minder dan legale oplossingen en zal een flinke ontwikkelachterstand hebben opgelopen. Die zien de V6 waarschijnlijk het liefst verdwijnen om een voordeel te kunnen pakken. En RBR erft een zeer complexe V6 waar ze beseffen dat zoiets complex buiten zelfs hun serieuze financiële mogelijkheden ligt. Die willen een veel simpelere motor hebben en daarop inzetten met al het personeel dat ze van andere teams halen.

• BlackMonkey
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 15:05:
Het probleem was denk ik nooit echt de kennis of kunde.
Minder geld zal zeker niet geholpen hebben, maar dat verklaard niet waarom ze soms toch echt opmerkelijke dingen hebben gedaan. Zoals het aanleveren van de motor als een soort ikea kast zonder handleiding en wat ontbrekende onderdelen. Of het negeren van advies (via RBR) over het motor concept (iemand die de bron hier nog voor heeft?). Of de compleet idiote communicatie. Of problemen bij de klant leggen i.p.v. ze op te lossen.

Laten we het erop houden dat waar ze zichzelf het makkelijker konden maken, ze dat niet altijd gedaan hebben.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

BlackMonkey schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 23:18:
[...]

Minder geld zal zeker niet geholpen hebben, maar dat verklaard niet waarom ze soms toch echt opmerkelijke dingen hebben gedaan. Zoals het aanleveren van de motor als een soort ikea kast zonder handleiding en wat ontbrekende onderdelen. Of het negeren van advies (via RBR) over het motor concept (iemand die de bron hier nog voor heeft?). Of de compleet idiote communicatie. Of problemen bij de klant leggen i.p.v. ze op te lossen.

Laten we het erop houden dat waar ze zichzelf het makkelijker konden maken, ze dat niet altijd gedaan hebben.
Tja, doe eens een gok waarom ik altijd zo complimenteus was over Abiteboul en zijn vertrek echt berouw. :z

Want hij begon altijd zo met de verwijten op valide kritiek en dan escaleert het. Zeker omdat zijn "verdedigen" inherent een soort van incompetentie en onmacht uitstraalde. Want de verdediging werd steeds wanhopiger, emotioneler en ongeloofwaardiger. Ook manoeuvreerde hij zichzelf steeds meer in een hoek hiermee wat alleen maar kon aflopen in zijn verwijdering als teambaas. Want ondanks de claims over al het geld dat ze zouden hebben, wist ik wel beter dat ze het absoluut niet hadden. Die getallen waren ook geen geheim zoals dat RBR al snel iets van 50% meer uitgaf dan Renault aan chassis en Mercedes of Ferrari nog eens dat erbij tot bijna het dubbele van Renault aan chassis en ook nog eens grotere PU afdelingen hadden met meer klanten en minder problemen.

En geld is een ding. Je hebt ook faciliteiten en personeel nodig. En heel bot misschien, maar bij Renault zat eigenlijk alleen maar "tweede garnituur". Kon ook bijna niet anders aangezien Mercedes jarenlang zoveel mensen met wurgcontracten met Zwitsers recht (dus flinke perioden met anti competitief beding) had vastgelegd. En de rest van de echt goede mensen zat al bij RBR of Ferrari wat een aparte wereld is. Laatste is dat ik het tekenend blijf vinden dat begin 2020 werd aangekondigd dat er weer twee bij Renault waren ontslagen (uit mijn hoofd TD en hoofd aero) en vervangen door twee die bij hun vorige werkgevers (McLaren en Williams) hadden gefaald. Ondertussen bleek die 2020 auto hun beste in jaren te zijn en dit seizoen zijn ze weer teruggezakt.

Ik ben ook echt niet verbaast dat het na alles de afgelopen jaren, het vertrek van Abiteboul gebeurde toen Renault eenmaal nieuw management had. En dat nieuwe management lijkt meer interesse in de Formule 1 te hebben dan Ghosn ooit had. Want werkelijk iedereen kon zien dat het Renault PU project voor geen meter liep en ze onder gefinancierd waren om dat gat snel goed te maken. Het is ook geen toeval dat werkelijk elk team sinds 2014 die de kans kreeg om weg te gaan van Renault, bij Renault is vertrokken. Of het nu naar Mercedes, Ferrari of Honda was, elk team liep weg zodra het kon. En dat vergrote de druk alleen maar verder en verder want elk vertrek koste data en een aardig deel van het ontwikkelbudget. Zeker omdat Renault als team ook maar bleef verliezen van hun klantenteams. Voor nu Alpine is het waarschijnlijk beter dat ze geen klanten meer hebben en dat er toch een flinke rem op ontwikkelingen staat. Die bewijsdrang zal zo wat minder worden.

Ik kan me ook niet voorstellen dat de technici of de gewone werknemer ook niet zelf gedacht hebben dat ze bij Red Bull misschien gelijk hadden. Want buiten dat wespennest van teambazen, het zijn allemaal eigenlijk gewoon een stelletje eikels, schijnt het paddock toch heel erg een gesloten wereldje te zijn waar iedereen, iedereen kent. En die herkennen echt wel wie zijn zaakjes voor elkaar heeft en wie niet. En het is inmiddels heel erg duidelijk dat RBR hun zaken veel beter voor elkaar had en heeft en Honda hier ook enorm mee geholpen heeft.

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E8fZYBxXIAAxp0V?format=png&name=large
zo zitten we er nu in t/m einde race Hongarije

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

basvn schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 08:52:
[Afbeelding]
En voor Leclerc weten we al dat de tweede PU verloren is. Die moet een derde nemen in Spa.
Voor Perez zijn PU wordt al gevreesd en Verstappen is ongewis.

• Martin0
  • Laatst online: 16:46
DaniëlWW2 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 09:19:
[...]

En voor Leclerc weten we al dat de tweede PU verloren is. Die moet een derde nemen in Spa.
Voor Perez zijn PU wordt al gevreesd en Verstappen is ongewis.
Zo ver ik gelezen heb zitten ze te denken om voor zowel Perez en Verstappen een nieuwe motor te steken in Spa, en eerlijk gezegd is het niet eens een slecht idee. Spa is goed om in te halen en omdat het Circuit erg lang is zullen de verschillen tussen de top 2 en de rest ook weer wat groter zijn.
Hiermee verwacht ik dan Verstappen dan alsnog minimaal naar P3 kan rijden als ze dit gaan doen. (wellicht nog P2 aangezien Bottas erg slecht rijd dit seizoen en ook een gridstraf heeft en niet bekend staat als iemand die makkelijk inhaalt).

Twitch

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-01 15:55

Vuvuzela

My spire is forming

Ik vind het raar als de motor van Perez kapot is.. Dat kan niet puur door die klap zijn gebeurd, als je vervolgens zonder koeling/oliedruk whatever gaat rijden, dan doe je het zelf met alle respect.

I served in a company of heroes.

• Martin0
Vuvuzela schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 10:32:
Ik vind het raar als de motor van Perez kapot is.. Dat kan niet puur door die klap zijn gebeurd, als je vervolgens zonder koeling/oliedruk whatever gaat rijden, dan doe je het zelf met alle respect.
Het was een vrij harde impact aan de zijkant van de auto, de driver kan overigens de schade zelf niet zien, dit moet door het team verteld worden. Zodra deze het zagen hebben ze Checo ook echt wel verteld om de auto langs de kant te zetten.

Twitch

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Martin0 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 10:24:
[...]

Zo ver ik gelezen heb zitten ze te denken om voor zowel Perez en Verstappen een nieuwe motor te steken in Spa, en eerlijk gezegd is het niet eens een slecht idee. Spa is goed om in te halen en omdat het Circuit erg lang is zullen de verschillen tussen de top 2 en de rest ook weer wat groter zijn.
Hiermee verwacht ik dan Verstappen dan alsnog minimaal naar P3 kan rijden als ze dit gaan doen. (wellicht nog P2 aangezien Bottas erg slecht rijd dit seizoen en ook een gridstraf heeft en niet bekend staat als iemand die makkelijk inhaalt).
Het is alleen wat minder leuk voor de mensen op de tribunes in Spa...
Maar misschien maar beter wel in Spa te wisselen. Want de eerste bocht is daar altijd zo leuk. Het is daar echt een geval "start op pole of crash". Ik weet eigenlijk alleen niet hoe het nu met Monza zit. Krijg je daar de positiestraf voor de sprintrace of de gewone race? Want als het de sprintrace is, dan is dat interessant. Achteraan starten in Monza en dan heb je twee kansen om naar voren te komen.

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07:06
Martin0 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 10:40:
[...]

Het was een vrij harde impact aan de zijkant van de auto, de driver kan overigens de schade zelf niet zien, dit moet door het team verteld worden. Zodra deze het zagen hebben ze Checo ook echt wel verteld om de auto langs de kant te zetten.
Ik vond wel dat het vrij lang duurde voor hij ook daadwerkelijk stopte. Zijn engineer heeft erg vaak moeten roepen dat hij moest stoppen voordat hij dat deed. Misschien dat die halve ronde de motor heeft vernield?

Wie goed doet, die goed ontmoet.

• Martin0
DaniëlWW2 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 10:54:
[...]

Maar misschien maar beter wel in Spa te wisselen. Want de eerste bocht is daar altijd zo leuk. Het is daar echt een geval "start op pole of crash". Ik weet eigenlijk alleen niet hoe het nu met Monza zit. Krijg je daar de positiestraf voor de sprintrace of de gewone race? Want als het de sprintrace is, dan is dat interessant. Achteraan starten in Monza en dan heb je twee kansen om naar voren te komen.
Dat is inderdaad een goede, Volgens mij gaan de straffen voor motorwissels gelden voor de sprintrace (straffen in de vrije training op silverstone werden daar namelijk ook ingelost). Dan kan je in de sprintrace al aardig terug komen om het karwij af te maken op zondag. Al gaat het wel lastig worden om lewis dan te pakken aangezien lewis waarschijnlijk wegrijd bij de start en je hem nooit meer ziet.

Twitch

• Martin0
AtlAntA schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 10:56:
[...]

Ik vond wel dat het vrij lang duurde voor hij ook daadwerkelijk stopte. Zijn engineer heeft erg vaak moeten roepen dat hij moest stoppen voordat hij dat deed. Misschien dat die halve ronde de motor heeft vernield?
Ehm ik heb geen toegang tot de boardradio's. Maar als je inderdaad met een motor rijd zonder koelvloeistof kan je hem makkelijk in een halve ronde kaduuk rijden.

Twitch

• ricardo246

ricardo246

Life's what you make it!

Artikel over PER en waarom hij moeite heeft met de Red Bull.

“I find that with the Red Bull car, you have a very narrow window, where it operates. It is very important to stay in that window because if you go out of it, it might feel a bit more comfortable but it’s not necessarily a faster car. So I think it's a lot of me adapting to the car.”

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

AtlAntA schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 10:56:
[...]
Ik heb net de on board teruggeluisterd maar wat jij schrijft hoor en zie ik niet? Er wordt op een gegeven moment tegen hem gezegd (niet voor de safetycar melding kwam), "Checo, we need to retire the car", Perez vraagt "why?", direct gevolgd door "stop on track, stop the car, stop the car on track, stop now, enz..." en dat doet ie vrijwel direct.

Direct daarvoor werd aan hem gevraagd of de auto volgens hem in orde was en even daarvoor nog dat het nog een "long race" zou worden, dus zijn engineer wist op dat moment nog niet wat er loos was. Perez heeft dus niet langer gereden dan tegen hem werd gezegd.

Even terugluisteren misschien?

Testing, one, two ...

• Bensimpel|IA
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 13-09-2021

Bensimpel|IA

Simpele ziel

BlackMonkey schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 13:57:
[...]

Dus iemand om niet naar te luisteren, gewoon het tegenovergestelde doen van wat hij zegt. Slim! :+

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07:06
hardware-lover schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 11:39:
[...]

Ik heb net de on board teruggeluisterd maar wat jij schrijft hoor en zie ik niet? Er wordt op een gegeven moment tegen hem gezegd (niet voor de safetycar melding kwam), "Checo, we need to retire the car", Perez vraagt "why?", direct gevolgd door "stop on track, stop the car, stop the car on track, stop now, enz..." en dat doet ie vrijwel direct.

Direct daarvoor werd aan hem gevraagd of de auto volgens hem in orde was en even daarvoor nog dat het nog een "long race" zou worden, dus zijn engineer wist op dat moment nog niet wat er loos was. Perez heeft dus niet langer gereden dan tegen hem werd gezegd.

Even terugluisteren misschien?
Je hebt gelijk. Het menselijk geheugen is een gek ding. :)

In mijn herinnering duurde het lang voor checo reageerde en moest zijn engineer vaak zeggen dat hij moest stoppen.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:38
DaniëlWW2 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 10:54:
[...]

Juist door de hoge kans op eerste bocht crash wil je toch niet wisselen bij Spa ? Dan heb je kans dat je weer onderdelen naar de haaien hebt.

• Blokker_1999
  • Laatst online: 19:43

Blokker_1999

Full steam ahead

ricardo246 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 11:17:
Artikel over PER en waarom hij moeite heeft met de Red Bull.

“I find that with the Red Bull car, you have a very narrow window, where it operates. It is very important to stay in that window because if you go out of it, it might feel a bit more comfortable but it’s not necessarily a faster car. So I think it's a lot of me adapting to the car.”
Met andere woorden: het is een moeilijke wagen om mee te rijden. Als de wagen goed voelt is hij niet noodzakelijk snel. Als dat klopt verbaast het mij niet dat slechts een uitzonderlijk talent zoals een Max er het maximale kan uithalen.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:39
Blokker_1999 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 12:26:
Als dat klopt verbaast het mij niet dat slechts een uitzonderlijk talent zoals een Max er het maximale kan uithalen.
Ben ik de enige die dat kontkussen bij Max een beetje beu is? Ik zet de tv meestal ook uit na de podium ceremonie, dat gezwets in de Ziggo studio over hoe goed Max aan het stuur draait, hoe goed hij op een knopje kan drukken :r

Ja hij is goed, maar iedereen in de F1 kan beter rijden dan iedereen in dit topic bij elkaar.

• Frappuccino
  • Nu online
Het is hier af en toe net het reactieblok van een Nu.nl bericht.

• FastFred
@Frappuccino Daar laat ik ook regelmatig een reactie achter hoor :Y)

• Blokker_1999
  • Laatst online: 19:43

Blokker_1999

Full steam ahead

FastFred schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 12:36:
[...]

Ben ik de enige die dat kontkussen bij Max een beetje beu is? Ik zet de tv meestal ook uit na de podium ceremonie, dat gezwets in de Ziggo studio over hoe goed Max aan het stuur draait, hoe goed hij op een knopje kan drukken :r

Ja hij is goed, maar iedereen in de F1 kan beter rijden dan iedereen in dit topic bij elkaar.
grappig dat je met zo een reactie komt, denk dat er velen op dit forum mij net kennen als iemand die net geen kontkusser is van Max :+

Feit blijft dat er de afgelopen jaren velen het tweede zitje bij RBR hebben gehad en niemand in de buurt kan blijven van Max. En van Checo weten we dat hij redelijk snel is. Bij Max zijn vorige teamgenoten werd het nog wel eens weg gezet als de leeftijf od het gebrek aan ervaring. En ondanks dat Checode beste teamgenoot is geweest van Max de afgelopen jaren kan je echt niet ontsnappen aan het feit dat hij alsnog een stuk trager is in dezelfde wagen.

Dat toont voor mij aan dat er wel snelheid in die wagen kan zitten, maar dat slechts enkele die snelheid eruit kunnen halen. Dit in tegenstelling tot de Mercedes die de afgelopen jaren blijkbaar zijn snelheid een stuk eenvoudiger liet ontsluiten al zie je daar in de meeste jaren toch ook nog altijd een verschil tussen de twee rijders. En diegene waarvan ik denk dat ze de snelheid uit een wagen als de RB kunnen halen zijn zij die wereldkampioen zijn geweest of het zouden kunnen worden. En dat maakt ook een beetje het verschil de dag van vandaag tussen hen die kampioen kunnen zijn en hen die enkel maar mee zullen kunnen doen voor af en toe eens een podium in het beste geval.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Plenkske schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 12:22:
[...]

Juist door de hoge kans op eerste bocht crash wil je toch niet wisselen bij Spa ? Dan heb je kans dat je weer onderdelen naar de haaien hebt.
Met alles nieuw start je achteraan. En in Spa zijn het voornamelijk de derde en vierde rij waar vaak brokken zijn. Want de eerste rij remt aan en dicteert te lijn. Tweede rij kan hierop anticiperen en daarna gaat het meestal helemaal mis. Dat is namelijk waar een coureur hun rem punt missen omdat er vaak niet geanticipeerd word op hoe snel de auto's ervoor afremmen. Een ander probleem is de apex pakken als je niet de eerste auto bent. Dat is ook recept voor een flinke crash.

Ja, ik heb echt een hekel de start bij Spa echt. Elk jaar weer en ik kijk er altijd flink tegenop. Het is een prachtig circuit, maar die start daar is gewoon dom. :/

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
FastFred schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 12:36:
[...]

Dat hele leuterclubje is het kijken niet waard, ben altijd blij als de reclames weer beginnen. Ik schakel dan ook gewoon 5 minuten voor de start in en na de finish gaat de tv weer uit.

alles kan off-topic

• FastFred
Blokker_1999 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 12:55:
grappig dat je met zo een reactie komt, denk dat er velen op dit forum mij net kennen als iemand die net geen kontkusser is van Max :+

Feit blijft dat er de afgelopen jaren velen het tweede zitje bij RBR hebben gehad en niemand in de buurt kan blijven van Max. En van Checo weten we dat hij redelijk snel is. Bij Max zijn vorige teamgenoten werd het nog wel eens weg gezet als de leeftijf od het gebrek aan ervaring. En ondanks dat Checode beste teamgenoot is geweest van Max de afgelopen jaren kan je echt niet ontsnappen aan het feit dat hij alsnog een stuk trager is in dezelfde wagen.

Dat toont voor mij aan dat er wel snelheid in die wagen kan zitten, maar dat slechts enkele die snelheid eruit kunnen halen. Dit in tegenstelling tot de Mercedes die de afgelopen jaren blijkbaar zijn snelheid een stuk eenvoudiger liet ontsluiten al zie je daar in de meeste jaren toch ook nog altijd een verschil tussen de twee rijders. En diegene waarvan ik denk dat ze de snelheid uit een wagen als de RB kunnen halen zijn zij die wereldkampioen zijn geweest of het zouden kunnen worden. En dat maakt ook een beetje het verschil de dag van vandaag tussen hen die kampioen kunnen zijn en hen die enkel maar mee zullen kunnen doen voor af en toe eens een podium in het beste geval.
Tja die wagen is om Max heen gebouwd, dat was al bekend toen Ricciardo weg ging "we gaan Max kampioen maken" was het toen. Dus dat Max er harder mee kan rijden kan ik me wel voorstellen, maar Max is niet het enige ohmygodubertalent daar. Iedere coureur heeft een andere rijstijl, Max z'n rijstijl is compleet anders dan die van anderen, ik meen dat Horner eens gezegd had dat hij dezelfde bochtentechniek had dan dat Vettel die had in zijn tijd bij RBR.

[ Voor 6% gewijzigd door FastFred op 11-08-2021 13:03 ]

• Martin0
DaniëlWW2 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 12:57:
[...]

Met alles nieuw start je achteraan. En in Spa zijn het voornamelijk de derde en vierde rij waar vaak brokken zijn. Want de eerste rij remt aan en dicteert te lijn. Tweede rij kan hierop anticiperen en daarna gaat het meestal helemaal mis. Dat is namelijk waar een coureur hun rem punt missen omdat er vaak niet geanticipeerd word op hoe snel de auto's ervoor afremmen. Een ander probleem is de apex pakken als je niet de eerste auto bent. Dat is ook recept voor een flinke crash.

Ja, ik heb echt een hekel de start bij Spa echt. Elk jaar weer en ik kijk er altijd flink tegenop. Het is een prachtig circuit, maar die start daar is gewoon dom. :/
Ik weet dat het niet netjes is maar laten we dan stiekem hopen dat de 2e,3e en 4e rij per ongelijk Hamilton er af kegelen.
Zonder gekkigheid, La source is een akelige bocht bij de start daarna is het een bocht waar niks meer gebeurt gezien een inhaalpoging daar in jaren niet meer gebeurt is omdat je anders op het rechte stuk het bokje bent.

Twitch

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Dus de gridstraf voor een motorwissel kun je nu uitgekiend plannen tijdens een sprintrace? Dat is wel heel slim :)

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
FastFred schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 13:00:
[...]

Tja die wagen is om Max heen gebouwd, dat was al bekend toen Ricciardo weg ging "we gaan Max kampioen maken" was het toen. Dus dat Max er harder mee kan rijden kan ik me wel voorstellen, maar Max is niet het enige ohmygodubertalent daar. Iedere coureur heeft een andere rijstijl, Max z'n rijstijl is compleet anders dan die van anderen, ik meen dat Horner eens gezegd had dat hij dezelfde bochtentechniek had dan dat Vettel die had in zijn tijd bij RBR.
Heb dat ook al paar gezegd dat de RB wagen rond de rijstijl en persoon van Verstappen is gemaakt maar daarop wordt hier dan meestal lacherig op gereageerd. Gevolgd door reacties dat ingenieurs proberen de snelst mogelijke wagen te maken en als je afstemt op een piloot, dan heb je niet de snelst mogelijke wagen. Of ook nog zo eentje is dat het niet mogelijk is om een auto te bouwen rond een bepaalde piloot :X

Wat volgens mij ook wel beetje gebeurd is bij McLaren. Wagen meer afgestemd op Norris (want op het moment van het ontwerpen het enigste referentiepunt) en daar heeft Riciardo problemen mee.

2x Marstek Venus E 5.12 v155 - CT003 V122 - BMS 216

• basvn

basvn

Breezand - NHN

waarschijnlijk de Indy auto's, maar kan van alles zijn

• Frappuccino
  • Nu online
Spotmatic schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 13:21:
Dus de gridstraf voor een motorwissel kun je nu uitgekiend plannen tijdens een sprintrace? Dat is wel heel slim :)
Mij is het ook niet geheel duidelijk maar volgens mij niet.

Het is een sprintkwalificatie, geen sprintrace. En penalties kun je bij mijn weten enkel incasseren in de (echte) race.

Verwijderd

Dit is wel interessant dat Ferrari zijn motor flink gaat upgraden omdat het nog niet alle parts van 2021 blijkbaar gebruikt : https://www.motorsport.co...rade-significant/6645094/

• RobertMe
  • Nu online
Kenhas schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 13:32:
[...]

Heb dat ook al paar gezegd dat de RB wagen rond de rijstijl en persoon van Verstappen is gemaakt maar daarop wordt hier dan meestal lacherig op gereageerd. Gevolgd door reacties dat ingenieurs proberen de snelst mogelijke wagen te maken en als je afstemt op een piloot, dan heb je niet de snelst mogelijke wagen.
In 2019 of 2020 stond Verstappen toch ook vaak genoeg achterstevoren in de grindbak. Hadden ze de auto toen dan om de verkeerde Verstappen heen gebouwd? :+
De auto van dit jaar valt blijkbaar weer op de baan te houden, die van 2019 en/of 2020 spinde Verstappen ook vaak genoeg mee en heeft hij ook regelmatig over geklaagd dat de auto moeilijk te besturen was / hele smalle marges had als je het maximale eruit haalde. Als de auto om Verstappen heen was gebouwd en voor hem zo makkelijk zou zijn dan zou dat niet het geval zijn
Wat volgens mij ook wel beetje gebeurd is bij McLaren. Wagen meer afgestemd op Norris (want op het moment van het ontwerpen het enigste referentiepunt) en daar heeft Riciardo problemen mee.
Norris en Sainz zijn tegelijkertijd bij McLaren ingestapt (?) Sainz na de eerste testdag van Ricciardo tegen hem "she's a strange one, yes?". Die McLaren vereist dus gewoon een andere rijstijl. Norris weet intussen sowieso niet beter. Sainz heeft in zijn carrière al vaak genoeg laten zien makkelijk naar een ander team over te stappen. En Ricciardo ging ook bij Renault al niet heel lekker, en bij McLaren valt het nu vies tegen door die "rare auto". En het speelt eigenlijk sowieso al langer, want ook Vandoorne was niet vooruit te branden in de McLaren terwijl iedereen er van was overtuigd dat hij echt wel iets moest kunnen. Verklaring van het team? "Zijn rijstijl past niet bij de auto" wat dus potentieel hetzelfde is als waar Sainz op doelde en waar Ricciardo nu ook issues mee heeft.

• basvn

basvn

Breezand - NHN

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
RobertMe schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 14:30:
[...]

In 2019 of 2020 stond Verstappen toch ook vaak genoeg achterstevoren in de grindbak. Hadden ze de auto toen dan om de verkeerde Verstappen heen gebouwd? :+
De auto van dit jaar valt blijkbaar weer op de baan te houden, die van 2019 en/of 2020 spinde Verstappen ook vaak genoeg mee en heeft hij ook regelmatig over geklaagd dat de auto moeilijk te besturen was / hele smalle marges had als je het maximale eruit haalde. Als de auto om Verstappen heen was gebouwd en voor hem zo makkelijk zou zijn dan zou dat niet het geval zijn
Is niet omdat ze een auto rond een specifieke piloot wil bouwen, dat het altijd juist lukt. En ze kunnen Verstappen uren en uren in de simulators rondjes laten rijden en aan de hand daarvan alles aanpassen, als de wagen dan effectief gebouwd wordt en het werkt niet, kan je niet je ganse systeem omkeren.
Norris en Sainz zijn tegelijkertijd bij McLaren ingestapt (?) Sainz na de eerste testdag van Ricciardo tegen hem "she's a strange one, yes?". Die McLaren vereist dus gewoon een andere rijstijl. Norris weet intussen sowieso niet beter. Sainz heeft in zijn carrière al vaak genoeg laten zien makkelijk naar een ander team over te stappen. En Ricciardo ging ook bij Renault al niet heel lekker, en bij McLaren valt het nu vies tegen door die "rare auto". En het speelt eigenlijk sowieso al langer, want ook Vandoorne was niet vooruit te branden in de McLaren terwijl iedereen er van was overtuigd dat hij echt wel iets moest kunnen. Verklaring van het team? "Zijn rijstijl past niet bij de auto" wat dus potentieel hetzelfde is als waar Sainz op doelde en waar Ricciardo nu ook issues mee heeft.
Weet niet in hoeverre je 2021 McLaren kunt vergelijken met de 2020 auto. Er is toch serieus wat werk geweest door de motoren wissel.
Maar die auto zal ook veel meer naar Norris gebouwd zijn. Ook al omdat ze op dat moment niet wisten wat Ricciardo precies wou qua auto.

Aan het begin van je ontwerp proces bekijk je, naast de "basis" zaken, ook wat voor rijstijl je piloten hebben. Wil die liever een beetje meer oversturende auto? Liever beetje meer van dit, beetje minder van dat, beetje meer zus, beetje minder zo. En dat is de grote moeilijkheid (in mijn ogen). Denk dat alle ontwerpers een auto kunnen maken die nagenoeg perfect rijdt als ie bestuurd wordt door een computer. Maar je moet piloten hebben die ermee overweg kunnen.

2x Marstek Venus E 5.12 v155 - CT003 V122 - BMS 216

• Dadona
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-01 19:30
basvn schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 08:52:
[Afbeelding]
Mooi dat er een overzicht is, zoiets zocht ik al. :) Even wat vragen:
  • Zijn deze gegevens op basis van artikelen verzameld, of in een integraal overzicht?
  • Hoe zeker zijn de gegevens, Bottas en Hamilton volledig gelijk ondanks al die crashes?
  • Twee gradaties rood. Een onzekerheidsfactor? Derde motor (Max) is de laatste zonder straf.

De CSL/OT kroeg !

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:33

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:26

sjaool

Every life should have 9 cats

In principe negeer ik praktisch alles wat TotaalTV te melden heeft. De meeste berichten hebben koppen die de lading niet dekken en bovendien zijn de meeste artikelen nergens op gebaseerd.

Wil Viaplay een goede dekking Nederland krijgen is het gewoon logisch dat ze moeten zorgen dat ze hun app op de apparatuur van alle aanbieders krijgen. Plus de televisies van de grote merken. Je mag toch aannemen dat ze daar al wel over nagedacht hebben.

"When you grow up your heart dies"

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Dadona schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 15:03:
[...]
Mooi dat er een overzicht is, zoiets zocht ik al. :) Even wat vragen:
  • Zijn deze gegevens op basis van artikelen verzameld, of in een integraal overzicht?
  • Hoe zeker zijn de gegevens, Bottas en Hamilton volledig gelijk ondanks al die crashes?
  • Twee gradaties rood. Een onzekerheidsfactor? Derde motor (Max) is de laatste zonder straf.
alles in rood is de max (elk nieuw onderdeel = gridstraf)

en ze zijn aan de hand van FIA overzichten gemaakt.
dit is data van na de race in Hongarije. dus alles van de startcrash is nog niet meegenomen. want dat komt pas met FP1 van de komende race

• Dadona
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-01 19:30
basvn schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 15:42:
[...]

alles in rood is de max (elk nieuw onderdeel = gridstraf)

en ze zijn aan de hand van FIA overzichten gemaakt.
dit is data van na de race in Hongarije. dus alles van de startcrash is nog niet meegenomen. want dat komt pas met FP1 van de komende race
Ah bedankt. Het donkerrode was ik wel uit inmiddels, dat zijn situaties waarin de limiet is overschreden en al straffen zijn uitgedeeld (zoals Tsudona/Cunoda met de derde ES waar er maar twee van gebruikt mogen worden).

De CSL/OT kroeg !

• DoeEensGek
  • Laatst online: 21-01 11:37
sjaool schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 15:27:
[...]

In principe negeer ik praktisch alles wat TotaalTV te melden heeft. De meeste berichten hebben koppen die de lading niet dekken en bovendien zijn de meeste artikelen nergens op gebaseerd.

Wil Viaplay een goede dekking Nederland krijgen is het gewoon logisch dat ze moeten zorgen dat ze hun app op de apparatuur van alle aanbieders krijgen. Plus de televisies van de grote merken. Je mag toch aannemen dat ze daar al wel over nagedacht hebben.
TotaalTV wordt ook gesponsord bij Ziggo. Dat is ook in dit "artikel" weer duidelijk te lezen.
Dit is ook een offtopic hier.
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2

[ Voor 6% gewijzigd door DoeEensGek op 11-08-2021 15:52 ]

• Rembock
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14:34
basvn schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 13:40:
[Twitter]

• basvn

basvn

Breezand - NHN

basvn schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 13:40:
[Twitter]

niet heel spannend (Extreme E)

• Rembock
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14:34
basvn schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 16:04:
[...]

niet heel spannend (Extreme E)
[Twitter]
Ha, ik was sneller :P :+

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:30

Martinspire

Awesomeness

Ligt het aan mij of staat daar niks nieuws in? Meer column-achtig stuk met als conclusie "het is voor beiden interessant om samen te werken", zonder nergens echt iets toe te voegen.

Martinspire - PC, PS5, XSX

• Transportman
Plenkske schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 12:22:
[...]

Ik denk dat het beste is om flink onderdelen te tanken in Spa, helemaal achteraan starten (of zelfs vanuit de pits). Want volgens mij heeft Verstappen nou niet echt een geweldige geschiedenis wat betreft eerste rondes in Spa en achteraan is de kans op ongelukken eigenlijk het kleinste, want niemand die van achteren de boel kan torpederen, niemand die van binnen naar buiten kan glijden en niemand die een ander in de binnenbocht over het hoofd ziet en op alles voor je kan je anticiperen.

• RobertMe
  • Nu online
Transportman schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 17:28:
[...]

Ik denk dat het beste is om flink onderdelen te tanken in Spa,
"Flink onderdelen tanken" zoals in de McLaren Honda dagen met 30 of meer grid penalties kan niet meer. Of beter gezegd: heeft geen doel. Je kunt wel vrijdag, zaterdag en zondag een nieuwe motor pakken, maar alleen de motor waarmee je ook daadwerkelijk de race start mag je toevoegen aan de poule. Verbruik je meer (nieuwe) motoren in hetzelfde weekend mag je deze dus niet aan de poule toevoegen en krijg je de volgende keer dat je ze gebruikt weer een nieuwe gridstraf.
Pagina: 1 ... 91 ... 171 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
DaniëlWW2 in "Sport Feedbacktopic"

Alle weekend topics van 2021: ~[F1 2021] Racetopics

Discussie omtrent de uitzendrechten die Ziggo kwijt is geraakt mag in [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2

Let even op of jouw onderwerp niet beter in [F1] Randzaken kan.

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2020
F1 E-sports: [F1 2020] Het grote niet Formule 1 E-sport racetopic.
Racepool: [F1] Racemanagers/pools 2021
Randzaken: [F1] Randzaken