[F1] Seizoen 2021 - Max Verstappen WDC! Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 90 ... 171 Laatste
Acties:
  • 1.290.094 views

Onderwerpen

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
https://www.redbull.com/i...uiz-where-was-this-podium
Your score: 3 / 10
DNS
Terrible result! Carry on like that and you’ll never hear your national anthem played on the podium.
}:O

AMD 5800X3D, ASUS ROG Strix B550-F, 32GB Corsair DDR4, MSI RTX 5070 Ti 16G SHADOW 3X

• ThiJor
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03-12-2025
jochie911 schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 11:26:
[...]

Het maakt dus ook niet uit of je de auto op het circuit laat staan of dat je naar de pits rijd voor de hoeveelheid brandstof? Aangezien je de brandstof voor de rit naar de pits ook extra moet afstaan?
Of geldt dit echt alleen voor FP1 t/m Q3?
Dat is inderdaad alleen "after a practice session", dus FP1 t/m Q3. Vroeger was dit ook het geval voor de race, maar sinds ze met hybride motoren rijden en er meer nadruk ligt op zuiniger rijden, hebben ze die toegeving wel gedaan.

Mijn iRacing profiel

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-01 10:26

ricardo246

Life's what you make it!

Your score: 7 / 10
On The Podium
Well done, that’s a solid result. You’re on the podium and not too far away from your first win – keep going
*O*

I have no special talent. I am only passionately curious.

• Rembock
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14:34

• Rembock
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14:34

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:29

DataGhost

iPL dev

Jasphur schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 11:14:
Waarom niet met een dun slangetje er in en even aan het einde zuigen :P :+ werkt altijd
Geruchten gaan dat dat al is gebeurd en dat er daarom ook geen liter meer uit de tank te halen is
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/ffqihco60xe71.png

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

The second half of the F1 calendar will inevitably be influenced by the UK's COVID red list. Abu Dhabi plus possible reserves Bahrain and Qatar will come off it on Aug 8 - but Mexico will go on... Brazil and Turkey also remain on it.

https://twitter.com/adamcooperF1/status/1423046124118683650

Testing, one, two ...

• p0st
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-01 14:54

p0st

Dutch Reefer

hardware-lover schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 14:44:
The second half of the F1 calendar will inevitably be influenced by the UK's COVID red list. Abu Dhabi plus possible reserves Bahrain and Qatar will come off it on Aug 8 - but Mexico will go on... Brazil and Turkey also remain on it.

Damn, dat wordt nog een rollercoaster tweede helft van het seizoen dus! Maar eerst maar eens Spa afwachten :)

🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:15

Martinspire

Awesomeness

hardware-lover schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 14:44:

Met hoe de paddock momenteel met covid om gaat, denk ik dat het echt geen probleem wordt om bepaalde races te houden. Dat komt echt wel goed. Brazilië en Turkije worden gerund door dictators dus die willen wel een race hebben. Al die golfstaten hebben ook 0 problemen. Ik denk dat Mexico nog misschien lastig wordt en USA, maar verder gaat het wel lukken

Martinspire - PC, PS5, XSX

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:57

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

9:30, ik had echt verwacht dat hij iets zou zeggen als "it's more like a hobby for me.".

Signatures zijn voor boomers.

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 15:31

De click below link: https://www.astonmartinf1...uests-right-of-review-and

[ Voor 76% gewijzigd door Jasphur op 05-08-2021 20:23 ]

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-01 11:37
as a result of having discovered significant new evidence relevant to the sanction which was unavailable to it at the time of the FIA stewards' decision.
Hmmm. Ben benieuwd, ze maken me nieuwsgierig. Albon de exacte race van Vettel na gedaan. :+

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

DoeEensGek schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 21:06:
[...]

[...]

Hmmm. Ben benieuwd, ze maken me nieuwsgierig. Albon de exacte race van Vettel na gedaan. :+
Zo ver ik begrepen heb zouden ze bij Aston Martin onder toeziend oog van een Fia-medewerker (die ook continu erbij gebleven is) meer benzine uit de tank hebben getapt en overhandigd. Dat zou normaal gesproken voldoende moeten zijn om de diskwalificatie ongedaan te maken. Laten we het hopen, want gunstiger voor Verstappen. :P

Volvotips.com

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Bart-Willem schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 21:09:
[...]
Laten we het hopen, want gunstiger voor Verstappen. :P
Laten we het hopen voor Vettel.
Puike race, heeft het verdiend.

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:59

Spotmatic

Ken sent me

hjs schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 21:15:
[...]

Iedereen hoopt het. Alleen de FIA kan nog moeilijk doen...

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:25
Nog wat meer F1 kalender nieuws:
  • Als Japan (10 oktober) niet dorogaat komt er niks voor in de plaats in de triple header met Rusland (26 september) en Turkije (3 oktober) maar zorgt wel voor een probleem.Turkije staat op de lijst met rode landen en wie het VK wil inreizen moet dan 10 dagen in een quarantaine hotel.
  • 7 van de 10 F1 teams worden hierdoor geraakt omdat de fabrieken dan ook 10 dagen stil komen te liggen. Quarantaine vanuit Japan zou de voorkeur hebben omdat Japan niet op lijst met rode landen staat en is quarantaine korter van duur. Het plan is nog niet van tafel omdat de FOM in onderhandeling is met de Britse regering in de hoop dat Turkije alsnog van de lijst gaat of de quarantaine wordt aangepast.
  • Een 2e race in de VS op 17 oktober als alternatief voor Japan is ook geen optie wanneer iederen op 13 oktober pas uit quarantaine komt en dan gelijk door moet reizen naar de VS.
  • Mexico staat nog op de planning voor 31 oktober. Brazilié staat ook nog op de kalender omdat daar vaccinaties een vlucht nemen en de kans op een grand prix mogelijk vergroot.
  • De FOM gaat nog steeds uit van 23 F1 races dit jaar.
https://www.auto-motor-un...rantaene-englische-teams/

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

hjs schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 21:15:
[...]

Dat sowieso. De Fia laat weer zien een enorme sfeerspons te zijn. :/

Volvotips.com

• DoeEensGek
Chocoball schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 21:34:
  • Als Japan (10 oktober) niet dorogaat komt er niks voor in de plaats in de triple header met Rusland (26 september) en Turkije (3 oktober) maar zorgt wel voor een probleem.Turkije staat op de lijst met rode landen en wie het VK wil inreizen moet dan 10 dagen in een quarantaine hotel.
  • 7 van de 10 F1 teams worden hierdoor geraakt omdat de fabrieken dan ook 10 dagen stil komen te liggen. Quarantaine vanuit Japan zou de voorkeur hebben omdat Japan niet op lijst met rode landen staat en is quarantaine korter van duur. Het plan is nog niet van tafel omdat de FOM in onderhandeling is met de Britse regering in de hoop dat Turkije alsnog van de lijst gaat of de quarantaine wordt aangepast.
  • Een 2e race in de VS op 17 oktober als alternatief voor Japan is ook geen optie wanneer iederen op 13 oktober pas uit quarantaine komt en dan gelijk door moet reizen naar de VS.
  • Mexico staat nog op de planning voor 31 oktober. Brazilié staat ook nog op de kalender omdat daar vaccinaties een vlucht nemen en de kans op een grand prix mogelijk vergroot.
Ach dan rijden we toch gewoon wisselend tussen Spa/Zandvoort en Nürburgring het seizoen uit. :9

• Chocoball
DoeEensGek schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 21:36:
[...]

Ach dan rijden we toch gewoon wisselend tussen Spa/Zandvoort en Nürburgring het seizoen uit. :9
12 keer Spielberg kan ook :+

Zandvoort staat ook in het artikel maar daarvan weten we al dat ze alleen met volledige capaciteit willen en afhankelijk zijn wat de regering na 1 september besluit.

• ThiJor
Bart-Willem schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 21:09:
[...]

Zo ver ik begrepen heb zouden ze bij Aston Martin onder toeziend oog van een Fia-medewerker (die ook continu erbij gebleven is) meer benzine uit de tank hebben getapt en overhandigd. Dat zou normaal gesproken voldoende moeten zijn om de diskwalificatie ongedaan te maken. Laten we het hopen, want gunstiger voor Verstappen. :P
Ik hoop dat dat waar is en dan is de hele kous af. Maar het zinnetje
There was and is no suggestion that Vettel’s Aston Martin Cognizant Formula One™ Team AMR21 car benefited from a performance advantage from the alleged regulatory breach, or that it was deliberate.
belooft niet veel goeds...

Mijn iRacing profiel

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-01 20:11

mark-k

AKA markkNL

Chocoball schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 21:41:
[...]

12 keer Spielberg kan ook :+

Zandvoort staat ook in het artikel maar daarvan weten we al dat ze alleen met volledige capaciteit willen en afhankelijk zijn wat de regering na 1 september besluit.
Als Zandvoort er 4 krijgt zullen ze het ook vast wel doen. :9

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:49
Chocoball schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 21:41:
[...]
Rijden ze toch 2 keer in Zandvoort met 50% publiek :+

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
ThiJor schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 21:42:
[...]

Ik hoop dat dat waar is en dan is de hele kous af. Maar het zinnetje
[...]
belooft niet veel goeds...
Hoezo? Er staat letterlijk dat er niet gesuggereerd is of was dat Vettel van de mogelijke overtreding heeft geprofiteerd... dat lijkt mij toch positief?

Maar goed, de benzine had volgens mij per direct getapt moeten worden.. denk niet dat de DSQ ongedaan wordt gemaakt.

[ Voor 14% gewijzigd door ArcticWolf op 06-08-2021 08:06 ]

AMD 5800X3D, ASUS ROG Strix B550-F, 32GB Corsair DDR4, MSI RTX 5070 Ti 16G SHADOW 3X

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Chocoball schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 21:34:
Het verhaal zou hout snijden als de teams terug gaan naar de UK idd.
Echter kan de race crew prima direct door vliegen naar de volgende race locatie ipv in de UK nutteloos in quarantaine te gaan zitten?

Verder heeft de race crew ook geen invloed op ‘stil liggen van de fabriek’ ?

Vziw heeft de UK ook uitzonderingen voor sporters, dus zou me niet verbazen als za daar nog iets onder kunnen schuiven in geval van nood.

[ Voor 3% gewijzigd door YakuzA op 06-08-2021 08:42 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• RobertMe
  • Laatst online: 21:46
ArcticWolf schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 08:03:
[...]

Hoezo? Er staat letterlijk dat er niet gesuggereerd is of was dat Vettel van de mogelijke overtreding heeft geprofiteerd... dat lijkt mij toch positief?
Dat zegt AM ja. Maar in de technical regulations staat vrij letterlijk "'er was geen performance voordeel' is geen verweer". Dus AM kan wel roepen dat ze geen voordeel er uit halen, maar dat "mag" niet / is geen argument in een verweer.

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
RobertMe schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 08:42:
[...]

Dat zegt AM ja. Maar in de technical regulations staat vrij letterlijk "'er was geen performance voordeel' is geen verweer". Dus AM kan wel roepen dat ze geen voordeel er uit halen, maar dat "mag" niet / is geen argument in een verweer.
Volgens mij begrijpen jullie elkaar verkeerd. Waarom zou AM verweren dat er geen performance voordeel was, als dat überhaupt niet is waarom ze gediskwalificeerd zijn?

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07:06
De 96 uur na DQ zijn om als ik goed gerekend heb. Is er al iets concreets naar buiten gekomen?

Wie goed doet, die goed ontmoet.

• ThiJor
Grrrrrene schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 08:43:
[...]

Volgens mij begrijpen jullie elkaar verkeerd. Waarom zou AM verweren dat er geen performance voordeel was, als dat überhaupt niet is waarom ze gediskwalificeerd zijn?
(sorry, nog ochtendprut in mijn ogen)

Inderdaad. In het verslag van de stewards staat:
The Stewards determine to apply the standard penalty for technical infringements.
Therefore they took into account, that it shall be no defence to claim that no
performance advantage was obtained.
https://www.fia.com/sites...Car%205%20-%20Fuel%20.pdf

Dat AM dat nu toch aanhaalt in hun persbericht, lijkt me geen goed teken.

[ Voor 5% gewijzigd door ThiJor op 06-08-2021 09:05 ]

Mijn iRacing profiel

• ThiJor
AtlAntA schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 08:49:
De 96 uur na DQ zijn om als ik goed gerekend heb. Is er al iets concreets naar buiten gekomen?
Nog niet. AM had 96 uur de tijd om officieel hun beroep in te dienen, wat ze ook gedaan hebben, samen met een right of review.

Als ik het goed begrijp gaan ze proberen met die right of review extra elementen aan te brengen, die de stewards op het moment van hun besluit nog niet wisten, om zo de oorspronkelijke beslissing terug te draaien. Het beroep kan daarna nog altijd gebruikt worden voor een andere aanpak. Ben benieuwd.

Mijn iRacing profiel

• Grrrrrene
  • Niet online
ThiJor schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 09:00:
[...]

Omdat ze niet daarvoor gediskwalificeerd zijn. In het verslag van de stewards staat:
Ik snap de "Omdat" niet in je zin. Ik vraag waarom AM zou verweren dat ze geen performance voordeel hebben gehad, als ze daar helemaal niet om gediskwalificeerd zijn? Jij zegt nu dus dat ze dat doen omdat ze daarvoor niet gediskwalificeerd zijn?

Ze herhalen gewoon 1 zin uit het oordeel van de FIA die voor zover ik kan overzien compleet irrelevant is, behalve nog even benadrukken dat het de FIA niet te doen was om hun 2e plek die ze mogelijk dan hebben gehaald door net een liter meer dan alle andere rijders te kunnen gebruiken. Dat is dus NIET wat de reden voor DSQ was, dus daar hoeven ze zich ook niet tegen te verweren.

Ah, ochtendprut :D
[...]

https://www.fia.com/sites...Car%205%20-%20Fuel%20.pdf

Dat AM dat nu toch aanhaalt in hun persbericht, lijkt me geen goed teken.
Geen idee, ik kan daar geen conclusies uit trekken. Het s gewoon raar om zo'n statement te herhalen als niemand zegt dat je performance voordeel hebt gehad. Misschien om te voorkomen dat er memes ontstaan op internet, waarin men beweert dat AM deze 2e plek alleen heeft behaald door teveel brandstof te verbranden, ook goed voor de sponsors om aan te geven "we kunnen het wel degelijk, maar we zijn om een technisch punt gediskwalificeerd"? Het blijft nml gewoon een knappe prestatie.

[ Voor 14% gewijzigd door Grrrrrene op 06-08-2021 09:08 ]

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:09
Het lijkt me niet zo heel moeilijk.

Ten eerste moet de brandstof voldoen aan de spec die voor het seizoen is ingeleverd. Als je in staat bent om met behulp van een additief het ontstekingstijdstip te verleggen heb je een voordeel. Maar 300cc benzine is ruim voldoende om te bepalen of de benzine in de tank overeen komt met het eerder ingeleverde sample.

Ten tweede zitten er nu 2 sensoren op de auto die het verbruik monitoren, dus als je teveel verbruikt dan staat dat ook in de logging. Het team heeft die gegevens ook en er zou nog meer dan een liter in moeten zitten.

Ten derde is er een standaard procedure die ervoor moet zorgen dat er een liter wordt opgepompt voor de FIA. En daar faalde het systeem. De pomp leek niet goed te werken en pompte maar 300cc uit de tank.

Dus wat als je kan bewijzen dat het monster (die 300cc) voldoet aan het sample, kan aantonen dat je nergens in de race teveel brandstof hebt verstookt en kan bewijzen dat er aan het einde nog 1.7 liter in zat maar de pomp deed het niet.... Wat dan?

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

• MaxPelle12
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 08:23
asing schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 09:24:

Ten eerste moet de brandstof voldoen aan de spec die voor het seizoen is ingeleverd. Als je in staat bent om met behulp van een additief het ontstekingstijdstip te verleggen heb je een voordeel. Maar 300cc benzine is ruim voldoende om te bepalen of de benzine in de tank overeen komt met het eerder ingeleverde sample.
Hoe wel ik van mening ben en het met je eens ben dat 300cc voldoende zal moeten zijn is dat niet de regel. De regel is heel zwart wit. Lever 1 liter en het is goed. Het is de taak van de teams om er genoeg in te laten en uit te halen wanneer nodig. Misschien kunnen ze er naar kijken bij het begin van een nieuw seizoen om de regel aan te passen. Maar daar heeft Aston nu niks aan.

Tevens weet ik niet wat voor andere tests ze doen met de brandstof misschien inderdaad leuk om te weten een keertje. Dus mogelijk is die liter echt wel nodig. Geen idee.

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:15

Martinspire

Awesomeness

En ik neem aan dat de pomp in het verleden wel heeft gewerkt, dus in die zin begrijp ik AM wel. De vraag is volgens mij vooral of het overmacht is. Als de pomp om wat voor reden weigert omdat 1 of ander ding defect is, dan lijkt me het niet heel raar dat AM protest aandient. De vraag is dan wel of er nog een gevolg is ook al kunnen ze wel bewijzen dat er genoeg in zat. Maar dan moet er dus wel genoeg in zitten anders is duidelijk dat ze de boel lopen te flessen en meer verbruiken dan de sensoren opnemen. Ik denk dat dit misschien de reden is voor inname. Dus dat ze misschien meer verbruiken en dan zouden ze ergens vals spelen.

[ Voor 26% gewijzigd door Martinspire op 06-08-2021 09:32 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

• MaxPelle12
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 08:23
asing schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 09:24:

Ten tweede zitten er nu 2 sensoren op de auto die het verbruik monitoren, dus als je teveel verbruikt dan staat dat ook in de logging. Het team heeft die gegevens ook en er zou nog meer dan een liter in moeten zitten.

Ten derde is er een standaard procedure die ervoor moet zorgen dat er een liter wordt opgepompt voor de FIA. En daar faalde het systeem. De pomp leek niet goed te werken en pompte maar 300cc uit de tank.

Dus wat als je kan bewijzen dat het monster (die 300cc) voldoet aan het sample, kan aantonen dat je nergens in de race teveel brandstof hebt verstookt en kan bewijzen dat er aan het einde nog 1.7 liter in zat maar de pomp deed het niet.... Wat dan?
Ja je hebt gelijk dat er sensoren zitten voor het brandstof gebruik. Maar brandstof gebruik en wat voor brandstof erin zit zijn twee verschillende regels. Ook gaat het nu niet om te veel verbruik maar om het er niet uit kunnen halen van de brandstof. Het is zuur dat het niet lukt. Maar dat zijn dus de regels.

Ja wat we horen heeft die pomp gefaald. Maar dat maakt volgens mij geen verschil. Als ze die pomp mogen vervangen en nog steeds geen brandstof leveren veranderd er niks.

Het is ook een beetje stap voor stap door lopen. Eerst de liter brandstof en dan testen. Een liter brandstof lijkt veel. Maar we hebben geen idee wat ze er allemaal mee doen. Kan je geen liter leveren dan blijft het een DSQ

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:54

JB

Cédric roelt!

Des FIA's weer. Beetje zoals sommige rotte appels bij je werkgever. Komen altijd overal mee weg :+

Mijn boefje is liev!

• Grrrrrene
  • Niet online
MaxPelle12 schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 09:30:
[...]

Hoe wel ik van mening ben en het met je eens ben dat 300cc voldoende zal moeten zijn is dat niet de regel. De regel is heel zwart wit. Lever 1 liter en het is goed. Het is de taak van de teams om er genoeg in te laten en uit te halen wanneer nodig. Misschien kunnen ze er naar kijken bij het begin van een nieuw seizoen om de regel aan te passen. Maar daar heeft Aston nu niks aan.

Tevens weet ik niet wat voor andere tests ze doen met de brandstof misschien inderdaad leuk om te weten een keertje. Dus mogelijk is die liter echt wel nodig. Geen idee.
Het is best mogelijk dat dit soort regels op de schop gaan komend seizoen, maar zoals hierboven al gezegd is: daar heeft AM nu niks aan. In dit soort situaties moet je hopen dat degene die je case bekijkt, niet naar de letter van de wet kijkt, maar naar de intentie waarmee die regel geschreven is. En dat komt op twee dingen neer volgens mij:

1. Je moet een liter aanleveren, heb je die niet meer, heb je teveel brandstof verbruikt tijdens de race en dus een oneerlijk voordeel gehad t.o.v. de rest die wel genoeg brandstof over hadden.
2. Je moet een liter aanleveren omdat dat de arbitraire hoeveelheid is die onderzocht wordt in een lab. Ik ben ervan overtuigd dat 100ml al genoeg zou zijn om de samenstelling van de brandstof te onderzoeken, maar dat is de huidige regel niet. Daarom is het voor AM te hopen dat ze, binnen de regels, die 1,7L er nog uit kunnen krijgen. En daarvoor heb je een stukje coulance nodig, want dit ruikt inderdaad naar overmacht en dat zou geen basis voor DSQ mogen zijn, zeg ik als fan.

Misschien moeten ze teams verplichten om onderin de tank een kamertje te maken waar de brandstofpomp geen benzine uit kan halen, waar precies een liter in past en waar brandstof puur door zwaartekracht naartoe zakt zodra de bolide met draaiende motor in de pits tot stilstand wordt gebracht. En daar, op het laagste punt, een aftappunt, zoals je die in het carter van je auto ook hebt...?

Ik ben trouwens wel benieuwd in hoeverre er te sjoemelen valt met additieven die gedurende de race verdampen en via de ventilatie van de tank (of zuig je die zak gewoon leeg?) naar buiten gaan en je alleen in het begin een voordeel geven, direct na het tanken?

[ Voor 8% gewijzigd door Grrrrrene op 06-08-2021 10:15 ]

• Alfa Novanta
  • Laatst online: 21:40

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

bron: https://www.gptoday.net/n...denken-deze-zomervakantie

Lewis Hamilton klimt op de preekstoel: "Sommige mensen moeten nadenken deze zomervakantie"
tot zover eensch :)

maar dan..
Lewis Hamilton wijst met de vinger naar Red Bull, nadat hij luid werd uitgejouwd en uitgefloten door toeschouwers na de Hongaarse GP.

De zevenvoudig wereldkampioen, die in drie weken tijd een achterstand van 32 WK-punten omzette in een voorsprong van acht WK-punten nadat de Red Bull's tijdens de afgelopen races van de baan werden gereden, zegt dat hij denkt dat de opmerkingen van Red Bull's topbazen de directe aanleiding waren voor negatieve reacties die hij ontving in Boedapest.

Hamilton: "Als ik denk aan alles wat er is gezegd door het teammanagement van onze tegenstanders, kwam het niet als een verrassing voor mij", zo vertelt Hamilton tegen Speed ​​Week.

Hamilton houdt uitspraken van Helmut Marko en Christian Horner verantwoordelijk voor de boosheid die fans op de tribunes lieten merken tijdens de Hongaarse Grand Prix op de Hungaroring.

"Ik denk dat sommige mensen er tijdens de zomervakantie over moeten nadenken, omdat ik sommige uitspraken onaanvaardbaar vind", vertelt de Britse Mercedes-coureur.
"Voorzichtig zijn met woorden"

"We moeten voorzichtig zijn met onze woorden, vooral als we denken aan kinderen die kijken. We moeten rolmodellen zijn en mensen aanmoedigen om positiviteit te verspreiden. Als sport hebben we een zekere verantwoordelijkheid. Deze relaties moeten de komende dagen worden besproken, maar wat er ook gebeurt, ik laat mij er niets van in de weg staan", zo verklaart Lewis Hamilton.

Hamilton zegt verder trots te zijn op zijn daden en prijst zijn team. "Ik ben echt trots op mijn team dat kalm bleef in deze orkaan van emoties. In de dagen na Silverstone gingen we naar Hongarije en presteerden daar goed", voegde Hamilton eraan toe.

"Hypocriet"
Red Bull's Dr Helmut Marko schudt zijn hoofd en ziet vooral hypocrisie in de woorden en daden van Hamilton. Marko: "Je kunt alleen je hoofd schudden nadat je de radio van Hamilton hoort tijdens zijn gevecht met Alonso", zo vertelt hij aan f1-insider.com.

Helmut Marko vervolgt: "Hij zei dat wat Alonso deed in de snelle bochten gevaarlijk was, maar hoe beoordeelt hij dan zijn eigen actie in Copse Corner: één van de snelste bochten in de Formule 1?" voegde Marko toe.
echt .. :N

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:33
Alfa Novanta schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 10:35:
[...]

maar dan..

[...]

Daar kun je heel wat van vinden, maar dat klopt denk ik wel. De vraag is alleen of Redbull daar wat aan moet doen door geen commentaar te leveren. Of dat HAM moet zorgen dat er geen commentaar te leveren valt?

Verwijderd

Nooit zelf verantwoordelijkheid nemen. Altijd maar in de slachtofferrol kruipen. Hypocriet gedrag.

En zich maar afvragen waarom veel mensen een hekel aan hem hebben.
:N

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

BasvanS schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 10:38:
Daar kun je heel wat van vinden, maar dat klopt denk ik wel. De vraag is alleen of Redbull daar wat aan moet doen door geen commentaar te leveren. Of dat HAM moet zorgen dat er geen commentaar te leveren valt?
nouja wat er niet bij staat, maar we allemaal weten, hoe Hamilton en zijn team een beetje trots stonden te feestvieren terwijl hij zijn naaste tegenstander naast de baan beukte op een erg nare manier zonder enige vorm van excuus of berouw. Maargoed .. dan vallen we weer in herhaling, maar alles heeft een oorzaak .. en dat lag toch echt bij Mercedes en de FIA heeft hun ook als schuldige aangewezen, dus als hun dat beter hadden aangepakt, gewoon even een excuus en een beetje meer ingetogener reageren, dan was er helemaal niets aan de hand geweest.

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 22:03
Verwijderd schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 10:45:
Nooit zelf verantwoordelijkheid nemen. Altijd maar in de slachtofferrol kruipen. Hypocriet gedrag.

En zich maar afvragen waarom veel mensen een hekel aan hem hebben.
:N
Die heeft een flink bord voor de kop inderdaad.

[ Voor 75% gewijzigd door Frappuccino op 06-08-2021 10:46 ]

• LewisVries
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 13-11-2021
Alfa Novanta schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 10:35:
[...]

maar dan..

[...]

Laat dit alsjeblieft. Het draagt werkelijk niks bij aan de discussie.

[ Voor 34% gewijzigd door DaniëlWW2 op 06-08-2021 23:00 ]

• ThiJor
Grrrrrene schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 10:14:
[...]

Het is best mogelijk dat dit soort regels op de schop gaan komend seizoen, maar zoals hierboven al gezegd is: daar heeft AM nu niks aan. In dit soort situaties moet je hopen dat degene die je case bekijkt, niet naar de letter van de wet kijkt, maar naar de intentie waarmee die regel geschreven is. En dat komt op twee dingen neer volgens mij:

1. Je moet een liter aanleveren, heb je die niet meer, heb je teveel brandstof verbruikt tijdens de race en dus een oneerlijk voordeel gehad t.o.v. de rest die wel genoeg brandstof over hadden.
2. Je moet een liter aanleveren omdat dat de arbitraire hoeveelheid is die onderzocht wordt in een lab. Ik ben ervan overtuigd dat 100ml al genoeg zou zijn om de samenstelling van de brandstof te onderzoeken, maar dat is de huidige regel niet. Daarom is het voor AM te hopen dat ze, binnen de regels, die 1,7L er nog uit kunnen krijgen. En daarvoor heb je een stukje coulance nodig, want dit ruikt inderdaad naar overmacht en dat zou geen basis voor DSQ mogen zijn, zeg ik als fan.

Misschien moeten ze teams verplichten om onderin de tank een kamertje te maken waar de brandstofpomp geen benzine uit kan halen, waar precies een liter in past en waar brandstof puur door zwaartekracht naartoe zakt zodra de bolide met draaiende motor in de pits tot stilstand wordt gebracht. En daar, op het laagste punt, een aftappunt, zoals je die in het carter van je auto ook hebt...?

Ik ben trouwens wel benieuwd in hoeverre er te sjoemelen valt met additieven die gedurende de race verdampen en via de ventilatie van de tank (of zuig je die zak gewoon leeg?) naar buiten gaan en je alleen in het begin een voordeel geven, direct na het tanken?
In het technisch reglement voor 2022 staan deze regels nog steeds. Voorlopig dus geen verandering. (§6.5 op pagina 63 van onderstaand document, voor de geïnteresseerden)

https://www.fia.com/sites..._-_iss_5_-_2021-07-08.pdf

Voor §6.6 Fuel System Hydraulic Layout zijn er wel veranderingen.

Mijn iRacing profiel

• Grrrrrene
  • Niet online
Het zou ook raar zijn als de regels nu alvast veranderd zouden worden voor 2022, toch? Dat zou pas gebeuren n.a.v. deze "zaak" van AM :) Tot nu toe is er geen enkele trigger geweest om deze regels te wijzigen.

[ Voor 24% gewijzigd door Grrrrrene op 06-08-2021 11:27 ]

• JB

JB

Cédric roelt!

Frappuccino schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 10:46:
[...]
Die heeft een flink bord voor de kop inderdaad.
Nee hij speelt het spel. Net als Mercedes. Zij zijn tot op heden daar nog steeds beter in gebleken... RBR moet zich herpakken en het laten zien op de baan.

Mijn boefje is liev!

• Chocoball
YakuzA schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 08:36:
[...]

Het verhaal zou hout snijden als de teams terug gaan naar de UK idd.
Echter kan de race crew prima direct door vliegen naar de volgende race locatie ipv in de UK nutteloos in quarantaine te gaan zitten?

Verder heeft de race crew ook geen invloed op ‘stil liggen van de fabriek’ ?

Vziw heeft de UK ook uitzonderingen voor sporters, dus zou me niet verbazen als za daar nog iets onder kunnen schuiven in geval van nood.
Helaas staat niet toegelicht waarom teams terug moeten en waarom dan de fabrieken still komen te liggen. Het lijkt mij ook dat het team wat bij het circuit aanwezig niet dezelfde is als die in de fabriek de motoren na de race testen en onderdelen onderzoeken, repareren en opnieuw spuiten. Het enige wat ik mij kan voostellen is de nabespreking van de race op maandag maar die zou je ook via een videovergadering kunnen doen.

• ThiJor
Grrrrrene schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 11:27:
Het zou ook raar zijn als de regels nu alvast veranderd zouden worden voor 2022, toch? Dat zou pas gebeuren n.a.v. deze "zaak" van AM :) Tot nu toe is er geen enkele trigger geweest om deze regels te wijzigen.
Akkoord. Het is wel eens eerder voorgevallen, ook met Vettel trouwens, maar na een kwalificatie, en er is toen niets aan veranderd.

Mijn iRacing profiel

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 21:10
JB schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 11:28:
[...]

Nee hij speelt het spel. Net als Mercedes. Zij zijn tot op heden daar nog steeds beter in gebleken... RBR moet zich herpakken en het laten zien op de baan.
Ik hoop inderdaad dat RBR het op de baan gaat laten zien en het kampioenschap pakken, maar ik denk dat dat lastig gaat worden met de schade die Mercedes heeft aangericht.

• JB

JB

Cédric roelt!

Transportman schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 11:53:
[...]

Ik hoop inderdaad dat RBR het op de baan gaat laten zien en het kampioenschap pakken, maar ik denk dat dat lastig gaat worden met de schade die Mercedes heeft aangericht.
Sommige dingen heb je inderdaad geen invloed op, maar RBR lijkt er de laatste keren ook niet helemaal lekker bij te zitten op afstelling etc. Nu las ik ook een brainfart dat Honda door de FIA zou zijn terug gefloten met eea van de motor, dus geen idee of daar ook nog performance degradaties zijn opgetreden, maar Mercedes lijkt wederom dominanter te worden en alleen met Max zijn vermogen tot overcompensatie gaan ze het niet redden :(

Mijn boefje is liev!

• alexbl69
  • Laatst online: 21:49
JB schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 11:55:
[...]
Sommige dingen heb je inderdaad geen invloed op, maar RBR lijkt er de laatste keren ook niet helemaal lekker bij te zitten op afstelling etc. Nu las ik ook een brainfart dat Honda door de FIA zou zijn terug gefloten met eea van de motor, dus geen idee of daar ook nog performance degradaties zijn opgetreden, maar Mercedes lijkt wederom dominanter te worden en alleen met Max zijn vermogen tot overcompensatie gaan ze het niet redden :(
Ze hadden een perfect afgestelde motor in de auto van Verstappen, maar die is door Hamilton aan gort gereden :). Nu is het zaak de nieuwe motor ook weer perfect af te stellen.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• JP_Frost
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15-12-2025
Transportman schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 11:53:
[...]

Dit blijft zo moeilijk te accepteren. De discussie over al dan niet bewust schade veroorzaken is al meermaals gevoerd dus die wil ik ook zeker niet opnieuw starten, echter kan ik mij niet herinneren dat een team zo veel profijt heeft gehad van schade aangericht door henzelf bij de grootste concurrent.

Tevens lijkt Mercedes eveneens meer te profiteren van de nieuwe achterbanden. Banden die nota bene zijn geïntroduceerd omdat de grootste concurrent van Mercedes slachtoffer werd van een klapband. Dan komt er ook nog die pitstop regel waarbij het voornaamste doel ook lijkt te zijn om het voordeel bij de concurrent weg te halen onder het mom van veiligheid.

Beetje hoog calimero gehalte wellicht, maar het zit Mercedes op z'n zachtst gezegd niet tegen. Zelf ben ik eigenlijk nooit anti-fan van een coureur/team en ben ik liever pro. Ik zou liegen als ik nu beweer dat ik niet een beetje anti Mercedes zou zijn.

• ThiJor
Maar de technische wijzigingen van het vorige tussenseizoen hebben Mercedes dan weer meer aan performantie gekost dan Red Bull. Of meer algemeen gezegd: het opschonen van de zijkant van de ondervloer (vortexgenerators etc) hebben de low rake auto's meer aan performantie gekost dan de high rake auto's.

Mijn iRacing profiel

Verwijderd

JB schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 11:55:
[...]

Na het lezen van je post werd ik nieuwsgierig en zag idd zoiets op een forum en Google geeft dit :

https://www.planetf1.com/...ve-honda-engine-red-bull/

Alleen echt duidelijk is het niet. Als Honda daadwerkelijk is teruggefloten echt waar gaat het dan nog over na vijf jaar olie verbranden met de Mercedes motor. Honda moest ook vorig jaar al aanpassingen doen in het covid jaar + geen updates. Volgens mij hebben ze toen ook wel geroepen na het duidelijk werd dat ze ermee zouden gaan stoppen dat het onmogelijk is te winnen van Mercedes + FIA.

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
JP_Frost schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 12:21:
[...]

Dit blijft zo moeilijk te accepteren. De discussie over al dan niet bewust schade veroorzaken is al meermaals gevoerd dus die wil ik ook zeker niet opnieuw starten, echter kan ik mij niet herinneren dat een team zo veel profijt heeft gehad van schade aangericht door henzelf bij de grootste concurrent.

[...]
Ik ga er van uit dat het geen opzet was, maar ik heb de indruk dat de Mercedes-coureurs dit jaar grotere brokkenmakers zijn dan de rookies van Haas.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Verwijderd schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 12:33:
[...]
Na het lezen van je post werd ik nieuwsgierig en zag idd zoiets op een forum en Google geeft dit :

https://www.planetf1.com/...ve-honda-engine-red-bull/

Alleen echt duidelijk is het niet. Als Honda daadwerkelijk is teruggefloten echt waar gaat het dan nog over na vijf jaar olie verbranden met de Mercedes motor. Honda moest ook vorig jaar al aanpassingen doen in het covid jaar + geen updates. Volgens mij hebben ze toen ook wel geroepen na het duidelijk werd dat ze ermee zouden gaan stoppen dat het onmogelijk is te winnen van Mercedes + FIA.
U had het ook hier kunnen vinden ;) Snowhite0901 in "[F1] Seizoen 2021"

Maar er hoort ook nog een vermoeden richting Mercedes bij wat niet helemaal fris zou kunnen zijn indien de waarheid...

Testing, one, two ...

• Grrrrrene
  • Niet online
ThiJor schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 11:41:
[...]

Akkoord. Het is wel eens eerder voorgevallen, ook met Vettel trouwens, maar na een kwalificatie, en er is toen niets aan veranderd.
Toen was ook een opvoerpomp kapot? Of zat er gewoon te weinig brandstof in de tank?
hardware-lover schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 13:13:
[...]

U had het ook hier kunnen vinden ;) Snowhite0901 in "[F1] Seizoen 2021"

Maar er hoort ook nog een vermoeden richting Mercedes bij wat niet helemaal fris zou kunnen zijn indien de waarheid...
Voor de duidelijkheid: Honda ontkent dit in alle toonaarden :)

[ Voor 38% gewijzigd door Grrrrrene op 06-08-2021 13:21 ]

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Grrrrrene schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 13:19:
[knip]

Voor de duidelijkheid: Honda ontkent dit in alle toonaarden :)
Ferrari heeft volgens mij mondeling ook nooit wat toegegeven, maar eerlijk gezegd heb ik wat meer vertrouwen in Honda wat dat betreft.

Dat gerucht richting Mercedes, dat men daar iets "gevonden" heeft, lijkt eerder aannemelijk. Die gingen met een aardige achterstand (in alle opzichten) richting de "home" race en de druk was daardoor extra groot. Maar laten we wel wezen, we hebben nooit vast kunnen stellen of ze nog steeds Verstappen de baas konden zijn in de race, beide laatste races hebben ze daar tenslotte zelf een stokje voor gestoken, met wie weet nog wat voor gevolgen van dien voor de rest van het seizoen.

Testing, one, two ...

• Grrrrrene
  • Niet online
hardware-lover schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 13:36:
[...]

Ferrari heeft volgens mij mondeling ook nooit wat toegegeven, maar eerlijk gezegd heb ik wat meer vertrouwen in Honda wat dat betreft.

Dat gerucht richting Mercedes, dat men daar iets "gevonden" heeft, lijkt eerder aannemelijk. Die gingen met een aardige achterstand (in alle opzichten) richting de "home" race en de druk was daardoor extra groot. Maar laten we wel wezen, we hebben nooit vast kunnen stellen of ze nog steeds Verstappen de baas konden zijn in de race, beide laatste races hebben ze daar tenslotte zelf een stokje voor gestoken, met wie weet nog wat voor gevolgen van dien voor de rest van het seizoen.
Nee, maar ik gok dat Ferrari en RBR nu wel gaan vragen aan de FIA of dat wat ze vermoeden dat Mercedes doet, legaal is. Als de FIA daar een uitspraak over doet en het mag niet EN Mercedes is volgende keer gewoon weer snel, maar niet veel sneller, dan weten wij genoeg :)

• ThiJor
Grrrrrene schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 13:19:
[...]

Toen was ook een opvoerpomp kapot? Of zat er gewoon te weinig brandstof in de tank?
Goede vraag en eentje waar ik het antwoord schuldig op moet blijven. In de artikels die ik erover vind wordt alleen vermeld dat ze geen liter hadden om af te geven. De reden waarom dit zo was, sowieso geen liter aanwezig, of een pomp stuk of nog iets anders, wordt nergens gezegd.

Mijn iRacing profiel

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 15:31
Maandag meer dus. Dus nu tijd voor weekend

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Ik hoop echt dat Vettel zijn punten terugkrijgt. Daarmee minder mazzel voor Hamilton maar Vettel had die plek ook echt verdient en ik zou ook graag zien dat hij gewoon weer wat beter in zijn vel komt na die naaistreek van Ferrari.

In dit soort gevallen moeten ze het team straffen, niet de rijder. Dus constructeurs punten afpakken maar laat Vettel gewoon zijn punten houden indien ze fout zouden zitten.

[ Voor 27% gewijzigd door Alfa Novanta op 06-08-2021 20:05 ]

• RobertMe
Alfa Novanta schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 17:56:
In dit soort gevallen moeten ze het team straffen, niet de rijder. Dus constructeurs punten afpakken maar laat Vettel gewoon zijn punten houden indien ze fout zouden zitten.
Dat is toch ook raar? Daarmee zou je zeggen dat als de auto illegaal is je alleen het team zou straffen? Dan kan bv Red Bull een auto maken die illegaal is, Verstappen wint alle races, en wordt WDC? Terwijl Red Bull dan geen punten krijgt.
De auto zou gewoon ten alle tijden legaal moeten zijn, en als een coureur wint met een illegale auto kun je moeilijk die overwinning laten staan "want schuld van het team dat de auto illegaal is", terwijl de coureur wel de vruchten van die illegale auto plukt.
Als ze al besluiten om in sommige gevallen een straf aan het team te geven en niet de coureur zou het ook echt zo moeten zijn dat de coureur er geen voordeel aan had. Denk aan een unsafe release, eens een keer een extra motor (maar elke race een nieuwe motor betekent natuurlijk dat de coureur elke race harder kan omdat betrouwbaarheid er minder toe doet).

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
alexbl69 schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 12:20:
[...]

Ze hadden een perfect afgestelde motor in de auto van Verstappen, maar die is door Hamilton aan gort gereden :). Nu is het zaak de nieuwe motor ook weer perfect af te stellen.
Dat zal toch wel niet zo’n probleem zijn? Ga er vanuit dat dat voor een heel groot deel software is en de andere settings zullen ze ook vast opgeslagen hebben.

• ricardo246

ricardo246

Life's what you make it!

Alfa Novanta schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 17:56:
Dus constructeurs punten afpakken maar laat Vettel gewoon zijn punten houden indien ze fout zouden zitten.
Dat wordt wel lastig aangezien die 2 gelinkt zijn in het grote FIA regel pakket.
Verders blijft discussie over duidelijke regels die er al XX jaar instaan zinloos als je argument is: omdat ik het hem gun.
Ik gun het hem, maar dat definieert niet de straf.

• Chocoball
Nu Brazilié weer in beeld komt om een grand prix te houden heeft Domenicali (FOM) een eerste indicate gegeven dat daar de 3e sprint race van het seizoen zal plaatsvinden. Aan het einde van het seizoen vindt er nog een evaluatie over sprint races plaats maar blijkbaar weet hij nu al te vertellen dat vanaf 2022 niet bij elk grand prix weekend een sprint race zal plaatsvinden. Ook bestaat het idee om sprint races bij bepaalde historische grands prix te houden.

https://www.motorsport.co...-races-from-2022/6643084/

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:23
ricardo246 schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 18:58:
[...]

Dat wordt wel lastig aangezien die 2 gelinkt zijn in het grote FIA regel pakket.
Verders blijft discussie over duidelijke regels die er al XX jaar instaan zinloos als je argument is: omdat ik het hem gun.
Ik gun het hem, maar dat definieert niet de straf.
Wat ook niet meehelpt is dat VET zijn auto in bocht 12 langs de kant zet i.p.v. de wagen in Parc fermé te parkeren zoals gebruikelijk. Heb de boordradio verder niet meegekregen maar blijkbaar zag het teams iets anders laten ze VET daar niet stoppen.

Wie weet heeft het team zich verkeken op de hoeveelheid brandstof die in de wagen is gegaan en kwamen ze daar pas aan het eind van de race achter?

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Het ultieme gevecht wie de ultieme F1 nerd is. :+
Doe eens een gok wie wint en wie tweede is. Het is verrassend voorspelbaar. ;)

YouTube: Grill The Grid 2021 Finale: Name Every F1 World Champion

[ Voor 22% gewijzigd door DaniëlWW2 op 06-08-2021 19:35 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• ricardo246

ricardo246

Life's what you make it!

DaniëlWW2 schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 19:35:

VER zegt bij 2016 "Britney" :o _O-

• ricardo246

ricardo246

Life's what you make it!

Voor diegene die hem uitzitten:
"He got 70 points?", "no offense, but he should focus on driving". :9B

[ Voor 44% gewijzigd door ricardo246 op 06-08-2021 21:10 ]

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Jorick schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 19:26:
[...]
Wat ook niet meehelpt is dat VET zijn auto in bocht 12 langs de kant zet i.p.v. de wagen in Parc fermé te parkeren zoals gebruikelijk. Heb de boordradio verder niet meegekregen maar blijkbaar zag het teams iets anders laten ze VET daar niet stoppen.

Wie weet heeft het team zich verkeken op de hoeveelheid brandstof die in de wagen is gegaan en kwamen ze daar pas aan het eind van de race achter?
Bij het ingaan van de laatste ronde krijgt ie te horen dat ie "strat 10" moet gaan en dat ie "loads of energy" beschikbaar heeft (batterij?). Een halve ronde voor de finish hoor ik dat ie brandstof moet sparen. Dat krijgt ie ook meteen weer in de uitloopronde te horen, dat ie "superslow" moet gaan, en dat deed ie ook. En dan ineens "stop te car, stop the car in a safe place", zonder enige vocale reactie van Vettel zelf.

Testing, one, two ...

• DoeEensGek
Jasphur schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 17:02:
Maandag meer dus. Dus nu tijd voor weekend

[Embed]
We gaan weer video bellen. >:)

• Jorick
  • Laatst online: 22:23
hardware-lover schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 21:02:
[...]

Bij het ingaan van de laatste ronde krijgt ie te horen dat ie "strat 10" moet gaan en dat ie "loads of energy" beschikbaar heeft (batterij?). Een halve ronde voor de finish hoor ik dat ie brandstof moet sparen. Dat krijgt ie ook meteen weer in de uitloopronde te horen, dat ie "superslow" moet gaan, en dat deed ie ook. En dan ineens "stop te car, stop the car in a safe place", zonder enige vocale reactie van Vettel zelf.
Ze hebben wel wat uit te leggen a.s. maandag, dit strookt niet echt met hun verhaal dat er nog 1.74 liter in de tank zou moeten zitten. Je zou denken dat het meer dan voldoende moet zijn om de laatste twee bochten en de ingang van de pits mee af te leggen en nog een liter over te houden. Ze staan in hun recht om in beroep te gaan maar denk dat niets uithaalt.

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07:06

Volgens mij krijgen Red Bull coureurs extra geschiedenis lessen. :p

Wie goed doet, die goed ontmoet.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Erg leuk. Ik begon het moeilijk te krijgen zo rond 1985, had de 70-er jaren ook kunnen doen maar de sixties had ik de fout in gegaan.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

gambieter schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 00:40:
[...]

Erg leuk. Ik begon het moeilijk te krijgen zo rond 1985, had de 70-er jaren ook kunnen doen maar de sixties had ik de fout in gegaan.
Ik ging af bij 1981. Beter dan Verstappen dus. :+
AtlAntA schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 00:20:
[...]

Volgens mij krijgen Red Bull coureurs extra geschiedenis lessen. :p
Ik denk eerder dat Marko gewoon een voorkeur heeft voor coureurs die weten waar ze het over hebben. :P
Want de afgelopen jaren zijn er zaken naar buiten gekomen zoals dat Verstappen inmiddels toch ook wel erg lange besprekingen houd na een race of dat Marko jaren geleden met Norris sprak over een mogelijke stap naar RBR en vragen gingen stellen over de auto. Norris wist geen antwoord en Marko zei blijkbaar dat Verstappen het wel zou weten.

Het past denk ik ook wel bij hem. Natuurlijk zelf een korte Formule 1 carrière gehad en daarna wel blijven hangen, maar hij kan zelf niet meer meedoen. Het is ook geen domme man die een beetje inhoudelijk niveau wel zal kunnen waarderen. :)

[ Voor 58% gewijzigd door DaniëlWW2 op 07-08-2021 01:09 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:29

DataGhost

iPL dev

Jorick schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 22:24:
[...]

Ze hebben wel wat uit te leggen a.s. maandag, dit strookt niet echt met hun verhaal dat er nog 1.74 liter in de tank zou moeten zitten. Je zou denken dat het meer dan voldoende moet zijn om de laatste twee bochten en de ingang van de pits mee af te leggen en nog een liter over te houden. Ze staan in hun recht om in beroep te gaan maar denk dat niets uithaalt.
Als de liftpomp kapot is en de brandstof dus onderin de tank blijft zitten ipv omhoog gepompt kan worden het brandstofsysteem in, kan je dat zien door een afwijkend lage fuel flow. Het lijkt me dan ook best logisch dat de motor arm gaat lopen en dat kan om heel veel redenen niet wenselijk zijn in een F1-auto, zeker niet als de finishvlag al gevallen is. De laatste ronde pushen hoeft dus helemaal niet te betekenen dat er te weinig brandstof over is. Mocht het toch zo zijn, zijn ze hun eigen tijd en geld aan het verspillen. Voor zover ik weet gaat het appeal over het eruit krijgen van de brandstof, niet over het nut van de regel zelf. Dat doe je alleen maar als je ervan overtuigd bent dat je aan de regel kan voldoen.

• BlackMonkey
  • Nu online
Omdat we het dit weekend zonder F1 moeten doen, toch maar even wat vermaak. Rondleiding in de snoepwinkel van Zak Brown:

• FastFred

Kimi die er achter komt dat ie mag gaan als ie er eentje fout heeft en vervolgens bij 2007 (het jaar dat hij won) een fout antwoord geeft en dan net doet alsof ie baalt _O- _/-\o_

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:59

MazeWing

The plot thickens...

FastFred schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 15:47:
[...]

Kimi die er achter komt dat ie mag gaan als ie er eentje fout heeft en vervolgens bij 2007 (het jaar dat hij won) een fout antwoord geeft en dan net doet alsof ie baalt _O- _/-\o_
Als hij de optie had om 10% aan salaris in te leveren en nooit meer aan dit soort dingen mee toe doen, zou ie het doen! Wat een chagrijn is en blijft het toch…

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 9800X3D / RTX5090 / 64GB) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

• RobertMe
FastFred schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 15:47:
[...]

Kleine correctie: 2007 heeft hij gewoon goed door te zeggen dat die toen zelf kampioen was. Daarna mompelt hij iets van "ik heb mijzelf nu gehad, wanneer ben ik klaar?" Waarop die vrouw dus antwoord van "bij het eerste foute antwoord", waarna hij dus zelf snel zegt "2006, myself" en is die klaar.

Verwijderd

As seen on Reddit

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s15UQwfSgg0DRf1uHc34thZRKVI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/TjOgLp6LirCkGZdRIZIJOtGz.png?f=fotoalbum_large

_O-

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Als we toch bezig zijn:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E8L5R9_WEAEraHd?format=jpg&name=900x900

_/-\o_

Maar om eerlijk te zijn, er zitten er een paar bij die er niet onaardig uitzien. :P

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
Zijn dat nou look-a-likes, morphs of Photoshops? Of wellicht een combinatie van alles? Ocon is gewoon Ocon met een slechte pruik :+ Scarlet Johansson staat er ook tussen.

Zou zeggen dat Bottas, Leclerc, Sainz, Ricciardo, Alonso en Giovinacci wel echt zijn.

• RobertMe
Zijn dit de rijders rijdsters in Formule W? :+

• Chocoball
Wederom een update over het nieuwe F1 motorenregelement in de vertaling/samenvatting van AMuS:
  • De laatste vergadering was op 29 juli jl. Ondanks dat er veel vergaderd wordti s er nog steeds geen besluit genomen over het type motor (V6 of 4-cylinder) en het terugwinnen van 400 Kilowatt via het hybride systeem.
  • Wel zijn alle partijen het eens dat klimaatneutrale brandstof en hybride aandrijving een verplichting is maar het kostenplaatje is nog volledig open. De gekozen techniek bepaalt de kosten en de fabrikanten zien het liefst dat het budgetplafond onder de 100 miljoen Dollar blijft.
  • Nieuwkomers zoals Audi en Porsche willen het liefste pas instappen als iedereen vanaf nul gaat beginnen. Niet alle fabrikanten zijn het daarmee eens, Renault is van mening dat het loon naar werken is. Nieuwkomers zouden volgens Renault de onwikkelingsachterstand kunnen inlopen door een tijdelijk hoger budgetplafond toe te kennen of meer uren op de testbank te geven.
  • Daarom blijft ook de vraag open staan de V6 te behouden of met een 4 cylinder motor een nieuwe start te maken. Punt is dat Audi al over een 4-cylinder motor beschikt speciaal gebouwd voor het DTM kampioenschap.
  • Daarnaast blijft de vraag waar de 400 Kilowatt aan eletrisch vermogen vandaan moet komen? Via verdere ontwikkeling van de MGU-H of over toch de vooras maar dan liever zonder 4 wielaandrijving.
  • Grof genomen zijn er onder de huidige F1 fabrikanten 2 kampen. Mercedes en Renault tegenover Red Bull en Ferrari. Mercedes wil de V6 motoren behouden want alle nieuwe varianten kosten geld. Ook wil het de MGU-H als technologie behouden maar is tot een compromis bereid wanneer blijkt dat alleen over de vooras het teugwinnnen van energie behaald kan woorden. Het terugwinnen van energie aan de achteras zit al namelijk aan het limiet van rijdynamiek.
  • Renault zit op dezelfde golflengte als Mercedes. Niet het wiel opnieuw uitvinden want de V6 is er al en met klimaatneutrale brandstof is een 4-cylinder motor ook niet nodig. Huiverig is Renault wel voor het terugwinnen van energie aan de vooras want dat betekent meer ontwikkeling, meer gewicht en meer kosten.
  • Red Bull is van mening dat met de huidige motoren het onmogelijk is om kosten te drukken. Zo'n motor kost altijd 2 miljoen Dollar en dat moet de helft worden. Wat betreft het hybride deel ziet men geen noodzaak dit uit te breiden, 120 of 400 Kilowatt het wordt niet beter of slechter van. Een simpele MGU-K is voldoende en het groene element van de sport moet klimaatneutrale brandstof worden.
  • Ferrari is voor een nieuwe start waarbij klimaatneutrale brandstof leidend moet zijn want dan maakt het ook niet uit hoeveel cylinders de motor heeft. De V6 is niet helig en staan men ook open voor nieuwe start met 4-cylinder motoren. Wat betreft hybride ziet men meer in energie terugwinnen bij de vooras dan het gebruik van de MGU-H omdat deze technologie nog nooit een straatauto heeft bereikt.
  • Als er aan het einde van de zomer geen besluit komt dan zal de FIA aangeven wat er reeds besloten is en alle partijen vragen haast te maken. Mochten fabrikanten met opzet willen vertragen dan komen ze van een koude kermis thuis want het F1 concorde agreement loopt eind 2025 af en vanaf 2026 kan de FIA zelf bepalen wat het wil.
https://www.auto-motor-un...chszylinder-mgu-k-allrad/

Ontwikkelingen nieuwe F1 motorenregelement - update 2
Chocoball in "[F1] Seizoen 2021"

Toekomstige F1 brandstoffen:

Ontwikkelingen nieuwe F1 motorenregelement:

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-01 06:46

siggy

Wait.... what?

Chocoball schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 17:17:
Wederom een update over het nieuwe F1 motorenregelement in de vertaling/samenvatting van AMuS:
  • De laatste vergadering was op 29 juli jl. Ondanks dat er veel vergaderd wordti s er nog steeds geen besluit genomen over het type motor (V6 of 4-cylinder) en het terugwinnen van 400 Kilowatt via het hybride systeem.
  • Wel zijn alle partijen het eens dat klimaatneutrale brandstof en hybride aandrijving een verplichting is maar het kostenplaatje is nog volledig open. De gekozen techniek bepaalt de kosten en de fabrikanten zien het liefst dat het budgetplafond onder de 100 miljoen Dollar blijft.
  • Nieuwkomers zoals Audi en Porsche willen het liefste pas instappen als iedereen vanaf nul gaat beginnen. Niet alle fabrikanten zijn het daarmee eens, Renault is van mening dat het loon naar werken is. Nieuwkomers zouden volgens Renault de onwikkelingsachterstand kunnen inlopen door een tijdelijk hoger budgetplafond toe te kennen of meer uren op de testbank te geven.
  • Daarom blijft ook de vraag open staan de V6 te behouden of met een 4 cylinder motor een nieuwe start te maken. Punt is dat Audi al over een 4-cylinder motor beschikt speciaal gebouwd voor het DTM kampioenschap.
  • Daarnaast blijft de vraag waar de 400 Kilowatt aan eletrische vermogen vandaan moet komen? Via verdere ontwikkeling van de MGU-H of over toch de vooras maar dan liever zonder 4 wielaandrijving.
  • Grof genomen zijn er onder de huidige F1 fabrikanten 2 kampen. Mercedes en Renault tegenover Red Bull en Ferrari. Mercedes wil de V6 motoren behouden want alle nieuwe varianten kosten geld. Ook wil het de MGU-H als technologie behouden maar is tot een compromis bereid wanneer blijkt dat alleen over de vooras het teugwinnnen van energie behaald kan woorden. Het terugwinnen van energie aan de achteras zit al namelijk aan het limiet van rijdynamiek.
  • Renault zit op dezelfde golflengte als Mercedes. Niet het wiel opnieuw uitvinden want de V6 is er al en met klimaatneutrale brandstof is een 4-cylinder motor ook niet nodig. Huiverig is Renault wel voor het terugwinnen van energie aan de vooras want dat betekent meer ontwikkeling, meer gewicht en meer kosten.
  • Red Bull is van mening dat met de huidige motoren het onmogelijk is om kosten te drukken. Zo'n motor kost altijd 2 miljoen Dollar en dat moet de helft worden. Wat betreft het hybride deel ziet men geen noodzaak dit uit te breiden, 120 of 400 Kilowatt het wordt niet beter of slechter van. Een simpele MGU-K is voldoende en het groene element van de sport moet klimaatneutrale brandstof worden.
  • Ferrari is voor een nieuwe start waarbij klimaatneutrale brandstof leidend moet zijn want dan maakt het ook niet uit hoeveel cylinders de motor heeft. De V6 is niet helig en staan men ook open voor nieuwe start met 4-cylinder motoren. Wat betreft hybride ziet men meer in energie terugwinnen bij de vooras dan het gebruik van de MGU-H omdat deze technologie nog nooit een straatauto bereikt heeft.
  • Als er aan het einde van de zomer geen besluit komt dan zal de FIA aangeven wat er reeds besloten is en alle partijen vragen haast te maken. Mochten fabrikanten met opzet willen vertragen dan komen ze van een koude kermis thuis want het F1 concorde agreement loopt eind 2025 af en vanaf 2026 kan de FIA zelf bepalen wat het wil.
https://www.auto-motor-un...chszylinder-mgu-k-allrad/

Ontwikkelingen nieuwe F1 motorenregelement - update 2

Toekomstige F1 brandstoffen:

Ontwikkelingen nieuwe F1 motorenregelement:
Kilowatt geeft vermogen aan, zegt in feite niks over (negatief) verbruik, dus wordt hier kwh bedoelt?

Tsja, het motorenverhaal. Sinds de V6 en de yanks aan het roer is de F1 nog verder afgegleden. Waar voorheen dominantie zo snel als mogelijk werd tegengewerkt ten goede van de sport, is het in de V6 periode het tegenovergestelde. Qua motoren is F1 eigenlijk een dode sport. Nog meer elektra en dan komen ze in het vaarwater van Formule E, en minder is eigenlijk ook niet logisch. Het is maar de vraag wat ze willen, Mercedes wil gewoon lekker blijven domineren puur voor de marketing, want ze hebben (zover ik weet) nog geen enkel jaar winst gemaakt.

Wat er ook gekozen wordt, het zal een lelijk compromis worden en de F1 fans blijven de sjaak. Ze hadden gewoon simpele motoren moeten blijven inzetten en bijvoorbeeld meer aan de brandstofkant wat doen. De kosten zijn belachelijk en het is feitelijk een spending war geworden tussen wie Mercedes bij wilde houden. Lekker gezond voor de sport.

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-01 20:11

mark-k

AKA markkNL

siggy schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 18:59:
[...]

Kilowatt geeft vermogen aan, zegt in feite niks over (negatief) verbruik, dus wordt hier kwh bedoelt?

Tsja, het motorenverhaal. Sinds de V6 en de yanks aan het roer is de F1 nog verder afgegleden. Waar voorheen dominantie zo snel als mogelijk werd tegengewerkt ten goede van de sport, is het in de V6 periode het tegenovergestelde. Qua motoren is F1 eigenlijk een dode sport. Nog meer elektra en dan komen ze in het vaarwater van Formule E, en minder is eigenlijk ook niet logisch. Het is maar de vraag wat ze willen, Mercedes wil gewoon lekker blijven domineren puur voor de marketing, want ze hebben (zover ik weet) nog geen enkel jaar winst gemaakt.

Wat er ook gekozen wordt, het zal een lelijk compromis worden en de F1 fans blijven de sjaak. Ze hadden gewoon simpele motoren moeten blijven inzetten en bijvoorbeeld meer aan de brandstofkant wat doen. De kosten zijn belachelijk en het is feitelijk een spending war geworden tussen wie Mercedes bij wilde houden. Lekker gezond voor de sport.
die 400kW terugwinnen zal dan dus gewoon het maximale terugwinvermogen zijn lijkt me. Ook dat vermogen wordt gewoon beperkt door de hoeveelheid energie die beschikbaar is. Met remmen kun je een stuk meer uit de voorkant dan de achterkant halen.

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001

AvK

Ready Set Go

Ze zouden een V8 moeten bouwen die goed loopt op synthetische brandstof. Met een beperkte elektrische energie terugwin installatie. Gewoon weer op pure kracht een motor bouwen. Eentje met veel lawaai. Maar gunstig voor het milieu. Formule 1 is een brandstof motor sport. Als ze daar van af gaan stappen is de F1 binnen 10 jaar dood. Brandstof motoren blijven we nog heel lang gebruiken. Ondanks dat de politiek het anders wil. Laat de F1 super zuinige motoren bouwen. Dat kunnen ze. En blijft onze geliefde sport bestaan.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

• Chocoball
[...]

Horner geeft ook aan, het het wordt niet beter of slechter van of het nu 120 of 400 Kilowatt is maar blijkbaar bestaat de wens bij de FIA / FOM om meer energie terug te winnen vanwege het vermarkten van de sport.

Daarnaast willen Porsche en Audi waarschijnlijk niet instappen met V6 hybride technologie vanwege de te grote achterstand en de miljoenen die daaarmee gemoeid zijn. Bestaande fabrikanten willen niet op 4-cylinder motoren overstappen vanwege de miljoenen die geïnvesteerd zijn en de angst dat Porsche en Audi mogelijk een serieuze voorsprong hebben.

Ander punt is dat Renault, Red Bull en Ferrari naar emissieloze brandstof wijzen maar die is er niet en gezien de huidige ontwikkelingen is het maar de vraag of die er gaat komen want dan maakt het aantal cylinders, de doorstroomsnelheid van brandstof per 100 km, hybride systemen, energie terrugwinnen, etc. allemaal niet meer uit.

Inderdaad neigt dit een lelijk compromis te worden en anders wordt het vanaf 2026 luisteren naar de FIA.

• Elfjes
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Als ze nou de motorleveranciers verplichten hun huidige ontwerp vrij te geven, is er een weer een level playing field zonder dat investeringen verloren zijn gegaan. De huidige leveranciers houden een (klein) voordeel omdat ze de ins en outs van de ontwerpen weten (en hun fabrieken al hebben) maar de nieuwkomers hebben gelijk aansluiting

Kunnen de v6 en mguk blijven. Mguh eruit, eventueel turbo behouden, synthetische brandstoffen erbij, klaar

[ Voor 13% gewijzigd door Elfjes op 08-08-2021 20:00 ]

Bla bla bla...

• FastFred
Pfoe dat is nog knap lastig om er achter te komen wie wie is maar volgens mij heb ik 'm.

1e rij is makkelijk: Hamilton, Verstappen, Bottas, Leclerc
2e rij: Ocon, Sainz, Ricciardo, Perez
3e rij: Norris, Alonso, Stroll, Pierre Romanov :+
4e rij: Vettel, Giovinazzi, Russell, Tsunoda
5e rij: Raikonnen, Schumacher, Latifi, Mazepin

[ Voor 6% gewijzigd door FastFred op 08-08-2021 20:23 ]

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

FastFred schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 20:22:
Pfoe dat is nog knap lastig om er achter te komen wie wie is maar volgens mij heb ik 'm.
d:)b _O-

Testing, one, two ...

Verwijderd

Tsja, het motorenverhaal. Sinds de V6 en de yanks aan het roer is de F1 nog verder afgegleden. Waar voorheen dominantie zo snel als mogelijk werd tegengewerkt ten goede van de sport, is het in de V6 periode het tegenovergestelde. Qua motoren is F1 eigenlijk een dode sport.
Dominantie in de F1 is van alle tijden (RBR & Vettel, Ferrari & MSC om maar een paar recente periodes te noemen). Beetje makkelijk om dat op de yanks en V6 af te schuiven. Ja die dingen klinken kut maar dat staat los van dominantie. En wie schrijft de reglementen, de yanks of de FIA? ;)

En de oude V10 en V8 motoren waren (technologisch gezien) pas dood. Technologisch was het weinig bijzonders. Gefinetuned en spectaculair geluid, maar wel jaren oude techniek en vrijwel uitontwikkeld. Bij F1 horen hoogtechnologische ontwikkelingen en hybride/elektrisch hoort daar anno 2021 gewoon bij.

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
Ik weet niet beter of die V6 met alle toeters en bellen is er door Mercedes doorgedramd, mede omdat ze er al eentje op de testbank hadden staan.

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:49
Frappuccino schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 22:20:
Ik weet niet beter of die V6 met alle toeters en bellen is er door Mercedes doorgedramd, mede omdat ze er al eentje op de testbank hadden staan.
Renault heeft het hardste gepusht voor de V6 hybrid.

XMCS Netherlands

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 21:34:
Dominantie in de F1 is van alle tijden (RBR & Vettel, Ferrari & MSC om maar een paar recente periodes te noemen). Beetje makkelijk om dat op de yanks en V6 af te schuiven. Ja die dingen klinken kut maar dat staat los van dominantie. En wie schrijft de reglementen, de yanks of de FIA? ;)
Er is nimmer een team geweest dat 7~8 jaar achtereen totale dominantie had in de geschiedenis van de F1. Door zorgde Bernie hoogst persoonlijk wel voor...

Verwijderd

warp schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 22:36:
[...]

Er is nimmer een team geweest dat 7~8 jaar achtereen totale dominantie had in de geschiedenis van de F1. Door zorgde Bernie hoogst persoonlijk wel voor...
Liberty Global staat nog maar sinds 2017 aan het roer. Wil je wat veranderen, dan gaat daar de nodige tijd (jaren) overheen (ja, ook met Ecclestone was dat het geval). De Mercedes dominantie tot vorig jaar is dus grotendeels onder Ecclestone ontstaan, opgebloeid en uitgevoerd. Sterker nog, in 2014-2016 was de dominantie veel en veel groter dan de afgelopen paar jaar. Dus als je per se een schuldige wil aanwijzen...

• SinergyX
  • Laatst online: 22-01 20:15

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

LA-384 schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 12:08:
[...]

Zijn dat nou look-a-likes, morphs of Photoshops? Of wellicht een combinatie van alles? Ocon is gewoon Ocon met een slechte pruik :+ Scarlet Johansson staat er ook tussen.

Zou zeggen dat Bottas, Leclerc, Sainz, Ricciardo, Alonso en Giovinacci wel echt zijn.
Het zijn allemaal morphs/shops, origineel stond ook ergens in de reacties van reddit.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• stekkiekiller
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-06-2025
Chocoball schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 19:34:
[...]
Inderdaad neigt dit een lelijk compromis te worden en anders wordt het vanaf 2026 luisteren naar de FIA.
V5 met 260kw hybride :+
Pagina: 1 ... 90 ... 171 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
DaniëlWW2 in "Sport Feedbacktopic"

Alle weekend topics van 2021: ~[F1 2021] Racetopics

Discussie omtrent de uitzendrechten die Ziggo kwijt is geraakt mag in [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2

Let even op of jouw onderwerp niet beter in [F1] Randzaken kan.

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2020
F1 E-sports: [F1 2020] Het grote niet Formule 1 E-sport racetopic.
Racepool: [F1] Racemanagers/pools 2021
Randzaken: [F1] Randzaken