[F1] Seizoen 2021 - Max Verstappen WDC! Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 80 ... 171 Laatste
Acties:
  • 1.287.667 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:36

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Ik laat me verrassen, stiekem hoop ik wel dat er meer uitkomt maar ik hou er rekening mee dat die hoop niet uitgaat komen :P

Want we mogen van geluk spreken dat de sport zo veilig is en dat hij dit na kan vertellen zonder breuken :)
Vind daarom dat ondanks de vaste reglementen en regels dit niet zomaar met een lichte straf bestraft kan worden. Helemaal als je overweegt dat hij zijn auto / baan door en door kent :)

[ Voor 54% gewijzigd door G_Dragon op 27-07-2021 16:19 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Veel sites reageren ook erop, maar waar is die PDF dan op de site van de FIA te vinden? Die vind ik namelijk ook niet. Zie bijvoorbeeld https://www.fia.com/documents/season/season-2021-1108

[ Voor 23% gewijzigd door CH4OS op 27-07-2021 16:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

BREAKING NEWS

Red Bull lodge request for FIA to review Hamilton penalty following Silverstone clash with Verstappen

The governing body issued summons to both Red Bull and Mercedes to appear via video conference at 1600 CEST on Thursday of the Hungarian Grand Prix weekend. The document revealed Red Bull lodged their petition for review on Friday July 23 - the same day that Red Bull published Horner's first post-race thoughts on the matter.
The FIA’s International Sporting Code permits a right to review if “a significant and relevant new element is discovered which was unavailable to the parties seeking the review at the time of the decision concerned”.

If Red Bull do not meet that criteria - and it is unknown at this time what they intend to present - the request will be rejected. Should the stewards feel it meets the criteria, the investigation will be reopened.
Bron: Formula1.com / https://www.formula1.com/...ND9fIw9rWN5GynnHVVo4.html

[ Voor 111% gewijzigd door Illegal_Alien op 27-07-2021 16:26 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Jeroenvde89 schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 15:46:
Wat wil RB hier mee bereiken? Extra strafpunten voor Lewis? Of zouden ze de 1,5 mln (crash)kosten buiten de budgetcap om willen gebruiken? Dat laatste lijkt mij nog 'het meest haalbare'. Ik verwacht er niet al te veel van in ieder geval, de FIA kennende.
Blijkbaar kan het dus op de agenda, dan zal het ook gevolgen kunnen hebben. Had niet verwacht dat dat mogelijk was.

Maar mijns inziens is compensatie voor de schade (kosten, budgetcap, extra motor in de pool, zonder straf de bak vervangen) niet meer dan redelijk. (Maar heeft natuurlijk wel gevolgen voor toekomstige schades bij andere teams.... maar buiten schuld dan lijkt mij het op voorhand ook dan redelijk)

Verder, als het blijkbaar toch op de agenda kan.... ik denk dat Hamilton veel te licht gestraft is en een dsq verdient. Zou die dan nu nog gegeven kunnen worden?

En een beetje zieken kan natuurlijk ook geen kwaad, Hamilton lijkt al behoorlijk onder druk te staan en daar moeite mee te hebben.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ankona schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 16:23:
Blijkbaar kan het dus op de agenda, dan zal het ook gevolgen kunnen hebben. Had niet verwacht dat dat mogelijk was.

Maar mijns inziens is compensatie voor de schade (kosten, budgetcap, extra motor in de pool, zonder straf de bak vervangen) niet meer dan redelijk. (Maar heeft natuurlijk wel gevolgen voor toekomstige schades bij andere teams.... maar buiten schuld dan lijkt mij het op voorhand ook dan redelijk)
Men gaat het geheel nogmaals bezien (en je hebt ervoor nieuwe bewijzen nodig), wanneer toegekend zullen de marshalls een nieuw onderzoek moeten doen en de nieuwe bewijzen in acht nemen. Of de reeds straffen en besluiten aangepast kunnen worden, lijkt me niet. Ik denk niet dat bovenstaande er in zit.

Eventueel kan men wel qua punten of diskwalificaties wat doen, of straffen met bijvoorbeeld een ban. Wat je hier schrijft heeft namelijk een te grote impact op de sport, dat zal nooit gebeuren.
Verder, als het blijkbaar toch op de agenda kan.... ik denk dat Hamilton veel te licht gestraft is en een dsq verdient. Zou die dan nu nog gegeven kunnen worden?
Jazeker.

[ Voor 4% gewijzigd door CH4OS op 27-07-2021 16:29 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Ankona schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 16:23:
[...]

En een beetje zieken kan natuurlijk ook geen kwaad, Hamilton lijkt al behoorlijk onder druk te staan en daar moeite mee te hebben.
Laat ze gewoon maar alles uit de kast trekken om HAM eens flink de wind van voren te geven. Het misselijkmakende feesten alsof hij voor het eerst WK geworden is, daarna nog eens inwrijven dat Max agressief rijd was voor mij echt de druppel.

Hopelijk ziet HAM/Mercedes die Reddit gif ook en dan meteen met een live reporter erbij om de reactie te filmen.. Klaar met die lui

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

D-Ed schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 16:28:
Laat ze gewoon maar alles uit de kast trekken om HAM eens flink de wind van voren te geven. Het misselijkmakende feesten alsof hij voor het eerst WK geworden is, daarna nog eens inwrijven dat Max agressief rijd was voor mij echt de druppel.
Het zegt meer dat HAM geen 'kampioenschapsmateriaal' is dit seizoen, het gedrag getuigt in elk geval niet wereldkampioen waardig, ook van het team niet, overigens. Maar om iemand daarvoor dan te straffen, vind ik dan wel weer het andere uiterste. Laten we donderdag afwachten wat daaruit naar boven komt, ik ben in elk geval zeer benieuwd. Wat gebeurd is, is gebeurd, iedereen denkt er het zijne van. Gedragingen naderhand doen eigenlijk niet toe voor het vergrijp, dat zegt meer over het team en de coureur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
CH4OS schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 16:50:
[...]
Het zegt meer dat HAM geen 'kampioenschapsmateriaal' is dit seizoen, het gedrag getuigt in elk geval niet wereldkampioen waardig, ook van het team niet, overigens. Maar om iemand daarvoor dan te straffen, vind ik dan wel weer het andere uiterste. Laten we donderdag afwachten wat daaruit naar boven komt, ik ben in elk geval zeer benieuwd. Wat gebeurd is, is gebeurd, iedereen denkt er het zijne van. Gedragingen naderhand doen eigenlijk niet toe voor het vergrijp, dat zegt meer over het team en de coureur.
Heb je ook wel (deels imho) gelijk in. Maar dat de (met namen Engelse en F1) media het hele voorval bijna lijkt te vergeten vind ik echt compleet van de pot gerukt..

"while on Sunday Hamilton was then able to take his eighth British Grand Prix victory after surviving first-lap contact"
https://www.formula1.com/...B5CuSLdlpiEuABDSf7pg.html

Is toch van de zotte eigenlijk...

[ Voor 6% gewijzigd door D-Ed op 27-07-2021 16:57 ]

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:55
Illegal_Alien schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 16:23:
BREAKING NEWS

Red Bull lodge request for FIA to review Hamilton penalty following Silverstone clash with Verstappen

Bron: Formula1.com / https://www.formula1.com/...ND9fIw9rWN5GynnHVVo4.html
Mooi... Het zal wel niks opleveren, maar je moet toch iets....

Heb de race helaas niet live kunnen zien, en schaarde het aanvankelijk onder een 'racing incident waar Hamilton hoofdzakelijk verantwoordelijk voor was'. De bijbehorende straf was terecht, maar gezien de consequenties van zowel de straf (die had geen consequenties) als de schade voor Verstappen/Red Bull (32, 33 of 34 punten verliezen, 1.8M schade, potentiële gridpenalties ivm eventuele motorschade) was deze zeer teleurstellend. Maar volgens de regels en dus bad luck.

Maar.... na het zien van de vele analyses en herhalingen ben ik er toch anders over gaan denken.

Hamilton had die bocht never nooit kunnen halen. Zelfs als er niemand naast hem had gereden had hij het niet gehaald (hij gaat na de touché ook over de kerbs), en hij had al helemaal geen ruimte kunnen laten voor iemand die naast hem zat.

Ergo: Je kunt niet anders concluderen dan dat Hamilton dit bewust heeft gedaan.

Heeft hij dat in die split-second besloten? Waarschijnlijk niet. Hij wist van tevoren dat als hij (net als bij de sprint race) Verstappen niet voor Maggots en Becketts te grazen had genomen hij zeker zou verliezen van de Nederlander. Net als in de sprint race zou Verstappen met z'n hogere downforce zoveel sneller door deze combinatie zijn gegaan dat hij ongrijpbaar was op Hangar Straight.

En dat gegeven wist Hamilton wel van tevoren, dus hij kan wel van tevoren hebben bedacht dat hij Verstappen kostte wat het kost uiterlijk in Copse moest pakken. Er samen afvliegen zou hem altijd nog minder schade berokkenen dan wederom 6, 7 of 8 punten op de Nederlander te verliezen. Het was een gok waarbij hij niet kon verliezen, want de buitenste wagen is in een situatie als deze altijd het bokje.

Dat de uitkomst uiteindelijk geworden is wat hij is geworden had hij in z'n stoutste dromen niet durven dromen. Verstappen het ziekenhuis in, z'n wagen in puin en Hamilton een fopstraf. Dat was meer dan waar hij op rekende.

Zoals gezegd, er zal hier waarschijnlijk niets uit komen, maar ik mag toch hopen dat Verstappen hem komend weekend naar het goat geitenpaadje rijdt :).

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:25

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

alexbl69 schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 16:55:
[...]
Hamilton had die bocht never nooit kunnen halen. Zelfs als er niemand naast hem had gereden had hij het niet gehaald (hij gaat na de touché ook over de kerbs), en hij had al helemaal geen ruimte kunnen laten voor iemand die naast hem zat.

Dat de uitkomst uiteindelijk geworden is wat hij is geworden had hij in z'n stoutste dromen niet durven dromen. Verstappen het ziekenhuis in, z'n wagen in puin en Hamilton een fopstraf. Dat was meer dan waar hij op rekende.
Ik snip even en voeg deze quote van formula1.com toe:
D-Ed schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 16:55:
[...]

"while on Sunday Hamilton was then able to take his eighth British Grand Prix victory after surviving first-lap contact"

Is toch van de zotte eigenlijk...
Zullen we er nu over ophouden? Dit is het laatste seizoen bij Ziggo, ik denk dat 95% van de kijkers gaat afhaken hierna dus misschien moeten we ons focussen op de races die nog komen. :)

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
pjottum schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 17:01:
[...]

[...]

Zullen we er nu over ophouden? Dit is het laatste seizoen bij Ziggo, ik denk dat 95% van de kijkers gaat afhaken hierna dus misschien moeten we ons focussen op de races die nog komen. :)
Jij wil er misschien over ophouden, maar Red Bull dus nog niet :)

Red Bull wil stewards overtuigen met ‘nieuw bewijs’ na crash Max Verstappen

Begrijp dus niet zo goed waarom dat niet besproken zou mogen worden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
alexbl69 schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 17:15:
[...]

Ik ook niet. Naar mijn idee geeft deze stap van RB wel aan dat ze data hebben die aangeeft dat er wel wat meer mis ging dan een race-incidentje. Dit doen ze ten slotte niet als ze niet heel zeker van hun zaak zijn en op zijn minst verwachten dat het invloed heeft op toekomstige 'incidenten'

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Laatst online: 20:44
alexbl69 schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 17:15:
[...]

Nouja, we zien wel wat dat nieuwe bewijs zal zijn, maar ik verwacht er niks van. Verwacht dat dit gewoon het politieke spelletje is en een soort van poging tot beïnvloeding van de leiding. Net zoals voetballers allemaal lopen te klagen tegen de scheids met de hoop dat later wat meer beslissingen in hun voordeel uitvallen.

Ik denk dat met alles wat er al over gezegd is er op dit moment echt weinig meer over te zeggen valt. Wellicht dat er na die meeting nog wat naar buiten komt, maar ik verwacht er persoonlijk weinig van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
[...]

[...]

Tuurlijk wil ik er wel over ophouden maar jammer genoeg is het laatste woord hier nog niet over gesproken..

En volgens mij is dit 'incident' een ding waar men over jaren alsnog over blijft praten.. Maar goed, ik houd erover op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:51

Harrie

NederVlaming

Ik vraag me af wanneer we nog iets gaan horen over die buigende voorvleugels. Daar hoor je nu ineens helemaal niet meer over?

Gaan ze daar ook nog een spelletje van maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:20

Crazy D

I think we should take a look.

redwing schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 17:18:
[...]

Ik ook niet. Naar mijn idee geeft deze stap van RB wel aan dat ze data hebben die aangeeft dat er wel wat meer mis ging dan een race-incidentje. Dit doen ze ten slotte niet als ze niet heel zeker van hun zaak zijn en op zijn minst verwachten dat het invloed heeft op toekomstige 'incidenten'
Nee hoor het zegt helemaal niks. Zelfs als ze niks hebben is dit slim want Mercedes wordt hierdoor afgeleid en dat zou wellicht 0,001 sec kunnen schelen. En dat kan precies het verschil zijn.... Dus proberen ze ook spelletjes terug te spelen. Precies wat Mercedes ook doet.

Ik hoef niet zo nodig een aanpassing in de straf van Lewis maar wel in de regels: rode vlag geen reparatie van de auto. Want naar mijn mening heeft Lewis daar het allergrootste voordeel gehad. 10 seconden vind ik prima als straf, al eerder hebben diverse anderen ook gezegd dat je niet kunt straffen door naar de gevolgen te kijken, dat levert klasse-justitie op. Een overtreding staat een bepaalde straf op, punt. Misschien moet forcing a driver of the track wel zwaarder bestraft worden, drive through of stop en go, prima. Dan zou dat de nieuwe strafmaat moeten worden. Maar reparatie onder rode vlag heeft ervoor gezorgd dat Lewis echt een walk in the park had. Daar had hij anders heel veel verloren.

Exact expert nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kraanwagen
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 21-12-2023
alexbl69 schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 16:55:
[...]

Mooi... Het zal wel niks opleveren, maar je moet toch iets....

Heb de race helaas niet live kunnen zien, en schaarde het aanvankelijk onder een 'racing incident waar Hamilton hoofdzakelijk verantwoordelijk voor was'. De bijbehorende straf was terecht, maar gezien de consequenties van zowel de straf (die had geen consequenties) als de schade voor Verstappen/Red Bull (32, 33 of 34 punten verliezen, 1.8M schade, potentiële gridpenalties ivm eventuele motorschade) was deze zeer teleurstellend. Maar volgens de regels en dus bad luck.

Maar.... na het zien van de vele analyses en herhalingen ben ik er toch anders over gaan denken.

Heeft hij dat in die split-second besloten? Waarschijnlijk niet. Hij wist van tevoren dat als hij (net als bij de sprint race) Verstappen niet voor Maggots en Becketts te grazen had genomen hij zeker zou verliezen van de Nederlander. Net als in de sprint race zou Verstappen met z'n hogere downforce zoveel sneller door deze combinatie zijn gegaan dat hij ongrijpbaar was op Hangar Straight.

En dat gegeven wist Hamilton wel van tevoren, dus hij kan wel van tevoren hebben bedacht dat hij Verstappen kostte wat het kost uiterlijk in Copse moest pakken. Er samen afvliegen zou hem altijd nog minder schade berokkenen dan wederom 6, 7 of 8 punten op de Nederlander te verliezen. Het was een gok waarbij hij niet kon verliezen, want de buitenste wagen is in een situatie als deze altijd het bokje.

Zoals gezegd, er zal hier waarschijnlijk niets uit komen, maar ik mag toch hopen dat Verstappen hem komend weekend naar het goat geitenpaadje rijdt :).
Tja, na vele herhalingen en dergelijke sta ik er ook anders in nu. Ik denk niet dat Max het ‘incident’ had kunnen voorkomen. Desondanks denk ik dat het nadere onderzoek donderdag niets zal gaan opleveren. Maar hoop dat ik ongelijk krijg. (Specifieker: dat er meer schuld bij Hamilton komt te liggen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 18:28
Andyk125 schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 10:37:
Ik wilde er eigenlijk over ophouden, maar na het zien van de onderstaande video kan ik mij niet voorstellen dat mensen dit nog echt een race incident durven te noemen. Kijkend naar de telemetrie van beide auto's zie je gewoon dat Hamilton gewoon harder rijdt als Max in de bocht terwijl Hamilton gewoon de binnenbocht heeft.

Zet de video maar eens stil op 1:00 en dan kijk eens naar beide auto's en de telemetrie. Hamilton rijdt 8km/u harder dan verstappen en je ziet duidelijk dat Max voor ligt op Hamilton. Onmogelijk dat Hamilton ook maar enigszins die bocht daar had gehaald zonder Max buiten de baan te drukken of zelf heel hard te remmen.

[YouTube: F1 2021 Hamilton vs Verstappen Crash Race Onboard - British Grand Prix | With Telemetry]
Iemand die een nieuw filmpje ervan heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
Crazy D schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 17:41:
[...]

Nee hoor het zegt helemaal niks. Zelfs als ze niks hebben is dit slim want Mercedes wordt hierdoor afgeleid en dat zou wellicht 0,001 sec kunnen schelen. En dat kan precies het verschil zijn.... Dus proberen ze ook spelletjes terug te spelen. Precies wat Mercedes ook doet.
Ik geloof dit eigenlijk niet zo. Wel dat RB ook spelletjes speelt, maar gezien hoe ze gelijk reageerden heb ik eerder het idee dat ze dit echt te ver vonden gaan en dat ze ook data hebben die laat zien dat Hamilton hier ook echt te ver ging. Zeker omdat hier Max met 51G de banden in ging.
Ik hoef niet zo nodig een aanpassing in de straf van Lewis maar wel in de regels: rode vlag geen reparatie van de auto. Want naar mijn mening heeft Lewis daar het allergrootste voordeel gehad. 10 seconden vind ik prima als straf, al eerder hebben diverse anderen ook gezegd dat je niet kunt straffen door naar de gevolgen te kijken, dat levert klasse-justitie op. Een overtreding staat een bepaalde straf op, punt. Misschien moet forcing a driver of the track wel zwaarder bestraft worden, drive through of stop en go, prima. Dan zou dat de nieuwe strafmaat moeten worden. Maar reparatie onder rode vlag heeft ervoor gezorgd dat Lewis echt een walk in the park had. Daar had hij anders heel veel verloren.
Precies wat ik ook de hele tijd zeg. Die straf zelf is gewoon wat er afgesproken is. Alleen is de straf in zijn algemeenheid gewoon te licht. Ik wil dus geen zwaardere straf omdat de schade nu zo groot is, ik wil dat de straf standaard zwaarder/aangepast wordt omdat 5s of 10s voor RB/Merc gewoon geen straf is. Dit is niet de 1e keer dit seizoen dat een 5s/10s straf uiteindelijk helemaal niets uitmaakt voor de einduitslag. En het idee van een straf is toch dat het enige impact heeft.

En geen reparatie onder een rode vlag blijft natuurlijk ook een lastige. In dit geval was dan de goede gestraft, maar het komt ook vaak voor dat er auto's beschadigt raken die eigenlijk niets met de crash zelf te maken hebben. En als die geen reparatie mogen onder een rode vlag zorgt dat juist voor een situatie die je niet wilt.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

D-Ed schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 16:55:
Heb je ook wel (deels imho) gelijk in. Maar dat de (met namen Engelse en F1) media het hele voorval bijna lijkt te vergeten vind ik echt compleet van de pot gerukt..

Het viel mij op afgelopen race dat de Engelse fans en media vooral fan zijn van Hamilton. Op zich is dat natuurlijk logisch, maar ook daar zag ik dan juist reacties die vonden dat VER zelf meer schuldig was dan HAM en er was zelfs iemand die vond dat HAM wederom slachtoffer was geworden van VER en dat VER dus nog een straf er bovenop kon krijgen... Maar zo zul je altijd twee kampen houden, daar doe je verder niets aan, behalve het negeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:41

DataGhost

iPL dev

redwing schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 18:09:
[...]

En geen reparatie onder een rode vlag blijft natuurlijk ook een lastige. In dit geval was dan de goede gestraft, maar het komt ook vaak voor dat er auto's beschadigt raken die eigenlijk niets met de crash zelf te maken hebben. En als die geen reparatie mogen onder een rode vlag zorgt dat juist voor een situatie die je niet wilt.
Ik vind dit eigenlijk helemaal niet zo'n lastige. Het gebeurt vaak zat dat andere auto's beschadigd raken als collateral damage, ook al hebben ze in principe niks met het originele ongeval te maken gehad. Dat kan directe body-schade zijn of gewoon een lekke band. Als er in die gevallen geen rode vlag komt (maar gewoon geel of SC) moet je gewoon pitten om het te herstellen of, als dat niet kan, uitvallen. Shit happens. In dat opzicht is het dus helemaal niet raar om bij reparaties onder rode vlag achteraan te starten, zoals dat in de race ook het geval geweest zou zijn. Als je als team je auto dan willens en wetens met schade terug de baan op stuurt die gevaarlijk is voor anderen is er gewoon de zwart/oranje vlag om ze alsnog binnen te halen, dus repareren verplichten danwel het onaantrekkelijk maken je reparaties te skippen voor trackpositie is prima mogelijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
CH4OS schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 18:10:
[...]
Het viel mij op afgelopen race dat de Engelse fans en media vooral fan zijn van Hamilton. Op zich is dat natuurlijk logisch, maar ook daar zag ik dan juist reacties die vonden dat VER zelf meer schuldig was dan HAM en er was zelfs iemand die vond dat HAM wederom slachtoffer was geworden van VER en dat VER dus nog een straf er bovenop kon krijgen... Maar zo zul je altijd twee kampen houden, daar doe je verder niets aan, behalve het negeren.
Dat begrijp ik volkomen maar dat F1.com site zó eenzijdig ‘nieuws’ plaatst is van de zotte.. En zeker met alle nieuwe analyses die er ná dat weekend zijn gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andyk125
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 25-09 12:09
Sir_Lion schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 17:52:
[...]

Iemand die een nieuw filmpje ervan heeft?
Ik ben bang van niet. Formule 1 zal wel bezwaar hebben gemaakt omdat er beelden gebruikt zijn van hun met de telemetrie. Daarvoor zie je vaak bij Youtube reactie video's geen daadwerkelijk beeldmateriaal van de Formule 1 zelf, maar 3d of schetsen.

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams4-1.cdninstagram.com/v/t51.2885-15/fr/e15/p1080x1080/226664944_242303567554968_8251353686030054356_n.jpg?_nc_ht=scontent-ams4-1.cdninstagram.com&_nc_cat=100&_nc_ohc=RU6TA8vKF78AX8i79tC&tn=ZSQ2lafxAY28t2Mv&edm=AIQHJ4wBAAAA&ccb=7-4&oh=52ffb5c7ca51d59308872dbb7185502a&oe=6107A9CB&_nc_sid=7b02f1

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Harrie schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 17:36:
Ik vraag me af wanneer we nog iets gaan horen over die buigende voorvleugels. Daar hoor je nu ineens helemaal niet meer over?

Gaan ze daar ook nog een spelletje van maken?
Die staat nog op de backlog :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krankenhausen
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
Het is wel vervelend dat beide motoren van Verstappen nu betrokken zijn geweest bij hele harde crashes, en beide buiten zijn schuld om. Dat wordt toch een risico als je ze of delen ervan wilt hergebruiken, of je kan het op safe spelen maar dan wordt het waarschijnlijk een gridpenalty ergens in de rest van het seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

D-Ed schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 18:34:
Dat begrijp ik volkomen maar dat F1.com site zó eenzijdig ‘nieuws’ plaatst is van de zotte.. En zeker met alle nieuwe analyses die er ná dat weekend zijn gemaakt.
De officiële website pakt vooral de voor marketing interessante zaken op. ;) Op https://corp.formula1.com/ kom je soms wel wat meer tegen, maar ook niets aangaande de crash oid. :) En ergens heb ik ook wel het gevoel dat het juist goed is dat ze er zich buiten houden. Belisvorming over straffen e.d. is aan de FIA, de organisatie van Formula 1 organiseert de evenementen alleen en wil je dus niet partij laten kiezen.

Ik snap dat het voor de VER-fans dan wel even slikken is als er geen aandacht naar het gebeuren uit gaat, maar het houdt de organisator wel neutraal in het geheel.

[ Voor 30% gewijzigd door CH4OS op 27-07-2021 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Krankenhausen schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 20:04:
Het is wel vervelend dat beide motoren van Verstappen nu betrokken zijn geweest bij hele harde crashes, en beide buiten zijn schuld om. Dat wordt toch een risico als je ze of delen ervan wilt hergebruiken, of je kan het op safe spelen maar dan wordt het waarschijnlijk een gridpenalty ergens in de rest van het seizoen.
Als dat dan wil zeggen dat de "oude" snelheid ook volledig terug is (van de afgelopen races die die tot een goed einde zijn gekomen > lees Mercedes als 2e kracht), dan bij voorkeur een gridstraf, dan een pakketje waarbij het al twijfelachtig is of daarmee alles uit de (oudste) Honda krachtbron gehaald kan worden.

Als het totaalpakket Mercedes (Hamilton) de baas is, dan is de opgelopen schade bij volgende races wel weer goed te maken. Onder normale omstandigheden wordt er door Verstappen dan nog steeds in de punten gereden, maar ideaal is een gridstraf natuurlijk nooit en brengt extra veel risico met zich mee.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Nu online
hardware-lover schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 22:45:
[...]

Als dat dan wil zeggen dat de "oude" snelheid ook volledig terug is (van de afgelopen races die die tot een goed einde zijn gekomen > lees Mercedes als 2e kracht), dan bij voorkeur een gridstraf, dan een pakketje waarbij het al twijfelachtig is of daarmee alles uit de (oudste) Honda krachtbron gehaald kan worden.

Als het totaalpakket Mercedes (Hamilton) de baas is, dan is de opgelopen schade bij volgende races wel weer goed te maken. Onder normale omstandigheden wordt er door Verstappen dan nog steeds in de punten gereden, maar ideaal is een gridstraf natuurlijk nooit en brengt extra veel risico met zich mee.
Ik denk ook dat RBR/Honda het beter op safe kunnen spelen en ergens een penalty pakken en dan de schade een proberen te beperken. Ik denk zelfs dat een weekend met sprintrace daar de beste mogelijkheden voor biedt als de penalty ten minste op de grid van de sprint is (ik heb werkelijk geen idee hoe dat zit), geen gezeik met het bandenreglement, een extra race om de posities goed te maken zonder dat er echt punten worden uitgedeeld zodat ze toch weer enigszins vooraan staan bij de start, dus ik zou niet verbaasd zijn als er komend weekend krachtbron 3 in gaat en in Monza tijdens het sprintweekend krachtbron 4 als de penalty ten minste op de startgrid van de sprint is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFire1985
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-02 07:51
Transportman schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 22:56:
[...]

Ik denk ook dat RBR/Honda het beter op safe kunnen spelen en ergens een penalty pakken en dan de schade een proberen te beperken. Ik denk zelfs dat een weekend met sprintrace daar de beste mogelijkheden voor biedt als de penalty ten minste op de grid van de sprint is (ik heb werkelijk geen idee hoe dat zit), geen gezeik met het bandenreglement, een extra race om de posities goed te maken zonder dat er echt punten worden uitgedeeld zodat ze toch weer enigszins vooraan staan bij de start, dus ik zou niet verbaasd zijn als er komend weekend krachtbron 3 in gaat en in Monza tijdens het sprintweekend krachtbron 4 als de penalty ten minste op de startgrid van de sprint is.
Vrijwel zeker dat die niet telt voor de kwalificatie (sprintrace) maar gewoon voor de enige echte race van het weekend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[...]
Het is maar de vraag of het Sprint format zo blijft zoals het nu is, op AMuS valt te lezen dat het niet verkeerd zou zijn indien er nog het e.e.a. getweaked zou worden, en helemaal ongelijk hebben ze ook niet (vind ik). Maar of ze zo snel met veranderingen daarvoor gaan komen?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

[...]

Ik denk ook dat RBR/Honda het beter op safe kunnen spelen en ergens een penalty pakken en dan de schade een proberen te beperken.
Maar hoe zit dit dan? Want dat "ergens" is dan toch meteen nu al of hebben ze nu nog ruimte voor een swap zonder een straf? Anders loop je komende race toch al meteen risico met de huidige motor icm uitvalkans?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:33
JB schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 23:54:
[...]

Maar hoe zit dit dan? Want dat "ergens" is dan toch meteen nu al of hebben ze nu nog ruimte voor een swap zonder een straf? Anders loop je komende race toch al meteen risico met de huidige motor icm uitvalkans?
Je mag er 3 per seizoen. Hebben er tot nu toe 2 gebruikt. Maar dat is nog een half seizoen met die motor. Dat is wat lang.

[ Voor 7% gewijzigd door Snowhite0901 op 28-07-2021 06:24 ]

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
[...]

[...]

95% stopt met kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Snowhite0901 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 06:22:
[...]

Je mag er 3 per seizoen. Hebben er tot nu toe 2 gebruikt. Maar dat is nog een half seizoen met die motor. Dat is wat lang.
Ja precies, dus nu 3e motor erin is geen risico maar eerder een grid straf incasseren normaliter. Ben benieuwd dan..

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 23-10 17:41

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Stapt niet over naar NENT. Ik denk iets minder maar wel de overgrote meerderheid.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Nielless
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 24-10 16:51

Nielless

Born at a very young age.

Stoppen met kijken niet, maar ik ga mn dure Ziggo abonnement wel omruilen voor een goedkoper en sneller T-Mobile abonnement

XBL: DeutscheHelm // STEAM: Nielles™

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 20:49

Amphiebietje

In de blubber

CH4OS schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 16:28:
[...]
Men gaat het geheel nogmaals bezien (en je hebt ervoor nieuwe bewijzen nodig), wanneer toegekend zullen de marshalls een nieuw onderzoek moeten doen en de nieuwe bewijzen in acht nemen. Of de reeds straffen en besluiten aangepast kunnen worden, lijkt me niet. Ik denk niet dat bovenstaande er in zit.
Eens kijken of er het argument gaat worden gemaakt dat Hamilton, zijnde een hele goede coureur, toch wel herhaaldelijk over meerdere seizoenen verspreid dezelfde "fout" maakt waarbij hij iemand zijn achterwiel aantikt/in de zijkant rijdt en de andere coureur het grind/de muur in gaat...je zou denken dat een goede coureur eens zou leren dat niet te doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Maasluip schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 08:22:
[...]

Stapt niet over naar NENT. Ik denk iets minder maar wel de overgrote meerderheid.
Dit is toch compleet natte vinger werk? Alsof we in 2022 niet weten waar we streamingdiensten kunnen vinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Er1k989
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 18-10 14:02
Amphiebietje schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 08:29:
[...]

Eens kijken of er het argument gaat worden gemaakt dat Hamilton, zijnde een hele goede coureur, toch wel herhaaldelijk over meerdere seizoenen verspreid dezelfde "fout" maakt waarbij hij iemand zijn achterwiel aantikt/in de zijkant rijdt en de andere coureur het grind/de muur in gaat...je zou denken dat een goede coureur eens zou leren dat niet te doen.
Als het resultaat telkens is dat hij er zelf weinig last van heeft (geen disqualificaties, schorsingen etc.) en in sommige gevallen zelfs profijt (afgelopen race) dan denk ik dat hij niet snel zal leren inderdaad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Kenny_026 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 08:36:
[...]

Dit is toch compleet natte vinger werk? Alsof we in 2022 niet weten waar we streamingdiensten kunnen vinden.
Voor online live wedstrijden bekijken? No way, de overgrote meerderheid weet dan inderdaad niet waar ze moeten zijn. Natuurlijk, het illegaal kijken zal een vlucht nemen tov nu, maar het bereik wat Ziggo heeft en het gemak waarmee dat bereik behaald wordt zal nevernooit geevenaard worden via illegale streams. Ook niet via betaalde streams / abo's wat dat betreft. Ik zit ook in kamp 'overgrote meerderheid stopt met kijken'. Nog niet direct met volgen, maar live kijken wel. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat de race-topics een stuk rustiger worden, want ik denk dat de meeste bezoekers van Tweakers niet in de categorie vallen dat ze niet weten waar ze illegaal moeten kijken ;)

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 23-10 17:41

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Kenny_026 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 08:36:
[...]

Ja, klopt. Dit is mijn inschatting voor het geval je F1 bij NENT alleen via hun streaming dienst kunt zien. zol lang ze geen verdere duidelijkheid verschaffen hoe de F1 te zien is lijkt me dat een redelijke inschatting.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Maasluip schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 08:22:
[...]

Afhankelijk van wat er met de NL crew gaat gebeuren. Ik weet het, niet veel mensen zijn positief te praten over Olav Mol en Jack, maar voor mij zijn hun onderdeel van de F1 sinds ik begin jaren 90 aan het kijken ben. F1 voor mij is de stem van Olav met een Allard/Jack/Rick als sidekick.

Ik zit ook niet echt op een schreeuwende pro-Engelse Crofty te wachten...zou mooi zijn als ze ook commentator keuze bij F1TV zouden geven.

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Slavy schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 08:50:
[...]

Afhankelijk van wat er met de NL crew gaat gebeuren. Ik weet het, niet veel mensen zijn positief te praten over Olav Mol en Jack, maar voor mij zijn hun onderdeel van de F1 sinds ik begin jaren 90 aan het kijken ben. F1 voor mij is de stem van Olav met een Allard/Jack/Rick als sidekick.

Ik zit ook niet echt op een schreeuwende pro-Engelse Crofty te wachten...zou mooi zijn als ze ook commentator keuze bij F1TV zouden geven.
Robbert Doornbos liet een paar weken terug iets vallen en Kamphues keek hem op een gekke manier aan. Het was iets in de trant dat er nog veel moois voor hun aan zat te komen als sport commentatoren.

Ik hoop zelf ook dat de hele meuk mee gaat want voor mij zijn ze allemaal de stem van de F1. Hoe knullig het soms ook kan zijn is er altijd een heerlijk feel good wat ze met zn allen kunnen creeren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
naitsoezn schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 08:45:
[...]

Voor online live wedstrijden bekijken? No way, de overgrote meerderheid weet dan inderdaad niet waar ze moeten zijn. Natuurlijk, het illegaal kijken zal een vlucht nemen tov nu, maar het bereik wat Ziggo heeft en het gemak waarmee dat bereik behaald wordt zal nevernooit geevenaard worden via illegale streams. Ook niet via betaalde streams / abo's wat dat betreft. Ik zit ook in kamp 'overgrote meerderheid stopt met kijken'. Nog niet direct met volgen, maar live kijken wel. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat de race-topics een stuk rustiger worden, want ik denk dat de meeste bezoekers van Tweakers niet in de categorie vallen dat ze niet weten waar ze illegaal moeten kijken ;)
Als men het niet gewoon onder een kanaal op hun mediabox of iets dergelijks kan vinden, dan haken denk ik heel veel mensen gewoon af. Niet iedereen heeft de kennis of zin om te gaan prutsen met chromecast, laptops, etc etc.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• alexbl69
Er1k989 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 08:38:
[...]
Als het resultaat telkens is dat hij er zelf weinig last van heeft (geen disqualificaties, schorsingen etc.) en in sommige gevallen zelfs profijt (afgelopen race) dan denk ik dat hij niet snel zal leren inderdaad
Dit dus. Bijna alle keren dat hij het deed werkte het in zijn voordeel. Albon in Brazilië is de enige die ik me kan herinneren waarbij het hem plekken heeft gekost.

In alle andere gevallen is de Mercedes zoveel sneller dan de rest dat de 5 of 10 seconden straf minder impact heeft dan braaf achter de voorganger blijven hangen. Dus gebruikt hij af en toe de dive-bomb, beukt ze er af en neemt de fopstraf lachend in ontvangst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

D-Ed schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 17:35:
En volgens mij is dit 'incident' een ding waar men over jaren alsnog over blijft praten.. Maar goed, ik houd erover op ;)
Tja, net als LEC vs VER in Oostenrijk (2019), was ook een ellenlange discussie, denk niet dat ook die gauw vergeten gaat worden. Ik snap best dat er mensen zijn die het zat zijn, maar ik denk niet dat men de komende dagen er onderuit kan dat er nog meer erover gesproken gaat worden.

[ Voor 18% gewijzigd door CH4OS op 28-07-2021 09:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Maasluip schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 08:49:
Ja, klopt. Dit is mijn inschatting voor het geval je F1 bij NENT alleen via hun streaming dienst kunt zien. zol lang ze geen verdere duidelijkheid verschaffen hoe de F1 te zien is lijkt me dat een redelijke inschatting.
F1TV Pro blijft ook nog. Dit is ook allang en breed bevestigd. nieuws: F1 TV Pro-streamingdienst blijft na 2021 beschikbaar in Nederland. Al lijkt mij dit meer voor [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
CH4OS schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 09:12:
[...]
Tja, net als LEC vs VER in Oostenrijk, was ook een ellenlange discussie, denk niet dat ook die gauw vergeten gaat worden. Ik snap best dat er mensen zijn die het zat zijn, maar ik denk niet dat men de komende dagen er onderuit kan dat er nog meer erover gesproken gaat worden.
Het blijft ook relevant. Want voor hetzelfde waar Verstappen daar mee wegkwam, hebben Norris en Perez de afgelopen race tijdstraffen en penalty-points gekregen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Kenny_026 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 08:53:
Robbert Doornbos liet een paar weken terug iets vallen en Kamphues keek hem op een gekke manier aan. Het was iets in de trant dat er nog veel moois voor hun aan zat te komen als sport commentatoren.
Kan ook allemaal show zijn hoor. Ik heb dat wel vaker bij beide heren in elk geval.
Ik hoop zelf ook dat de hele meuk mee gaat want voor mij zijn ze allemaal de stem van de F1. Hoe knullig het soms ook kan zijn is er altijd een heerlijk feel good wat ze met zn allen kunnen creeren.
Mij maakt het niet zo heel veel uit, al dat gedoe er omheen (F1 Cafe, Crashen in de Keuken e.d.) hoeft voor mij niet zo. Qua commentaar voor de F1 zelf, hoeft een nieuwe, frisse wind niet direct iets slechts te zijn natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
D-Ed schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 17:35:
[...]

Tuurlijk wil ik er wel over ophouden maar jammer genoeg is het laatste woord hier nog niet over gesproken..

En vooral dan iets waar sommigen zich ook jaren later nog enorm over op kunnen winden, net als nu sommigen nog steeds Ocon haten voor dat incident :+

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Amphiebietje schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 08:29:
Ik vind de uitspraak van HAM na de GP van Frankrijk 2018 anders veel interessanter. Zie daarvoor bijvoorbeeld https://www.skysports.com...sebastian-vettel-penalty:
"Ultimately, when someone destroys your race through an error and it's kind of a tap on the hand really - they're allowed to come back and still finish ahead of that person he took out - it doesn't weigh up," said Hamilton.

"You shouldn't really be able to finish ahead of him if you took him out of the race."
Het zou mij ergens ook niet verbazen als dit donderdag tegen HAM gebruikt gaat worden.

[ Voor 30% gewijzigd door CH4OS op 28-07-2021 09:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ankona
pjlgt schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 09:05:
[...]

Als men het niet gewoon onder een kanaal op hun mediabox of iets dergelijks kan vinden, dan haken denk ik heel veel mensen gewoon af. Niet iedereen heeft de kennis of zin om te gaan prutsen met chromecast, laptops, etc etc.
Dat verwacht ik ook. En de club die de rechten gekocht heeft heeft vet op de botten, in tegenstelling tot sport7 een paar jaar geleden kunnen die gewoon een paar jaar uitzitten zonder direct winst te maken en dan gaan mensen toch wel betalen. (Iets wat we tegenwoordig met netflix, videoland, prime, pornhub, disneyplus etc toch al gewend zijn)

Maar dat gezegd hebbende.... is het een idee om het hier vooral over autootjes te hebben (en die rare kwasten die die dingen besturen) en de discussie over de uitzendingen elders te voeren?

alles kan off-topic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
CH4OS schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 09:25:
[...]
Ik vind de uitspraak van HAM na de GP van Frankrijk 2018 anders veel interessanter. Zie daarvoor bijvoorbeeld https://www.skysports.com...sebastian-vettel-penalty:
[...]
Die positie heb je nou eenmaal als het in je nadeel werkt. Werkt het in je voordeel, dan hou je natuurlijk wijs je mond dicht. Je kan het hypocrisie noemen, maar het gaat om winnen en je gaat ook je eigen glazen niet ingooien.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

CH4OS schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 09:25:
[...]
[...]
Macht + media == Hamilton was niet fout. Je ziet overduidelijk een grote meerderheid huilie huilie nu er aan de stoelpoten wordt gezaagd van HAM. Max is overal de veroorzaker want rijdt agressief :z :Z Hij stuurde in op HAM. Er zijn legio voorbeelden van HAM maar die worden weggewuifd want jaren geleden. Alsof Max al die doorgewinterde courreur is. Nee juist HAM moet incasseren maar grijpt alles aan om zich daar langs af te schuren.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Dat is al zo.
Je kunt gewoon kiezen uit verschillende talen. Wil je Engels, dan heb je Crofty en Brundle. Wil je Nederlands dan hoor je Mol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Tk55 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 09:33:
Die positie heb je nou eenmaal als het in je nadeel werkt. Werkt het in je voordeel, dan hou je natuurlijk wijs je mond dicht. Je kan het hypocrisie noemen, maar het gaat om winnen en je gaat ook je eigen glazen niet ingooien.
Ach, je zou kunnen betwisten dat HAM nog altijd van mening is dat het niet zijn fout is, maar goed, intussen is anders geoordeeld natuurlijk. Ben ergens wel benieuwd als je HAM er naar zou vragen hoe hij daarop zou reageren, want A zeggen en B doen, strookt nu eenmaal niet. En natuurlijk zal iedereen altijd voor eigen parochie praten. Had VET in 2018 BOT niet er af getikt tijdens de Franse GP, maar iemand anders, had je HAM ook niet gehoord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 09:44:
Dat is al zo.
Je kunt gewoon kiezen uit verschillende talen. Wil je Engels, dan heb je Crofty en Brundle. Wil je Nederlands dan hoor je Mol.
Dat is alleen op F1TV Pro natuurlijk zo dat je de taal kan kiezen. Voor de rest lijkt me dat [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2 de betere plek is ervoor. :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:44

mphilipp

Romanes eunt domus

[...]
Nou, sinds kort heb ik Sky F1 via via geregeld en ik vind hun commentaar veel professioneler dan dat van Mol & Co. Je kunt zeggen dat ze bij Sky pro-Engels zijn, maar dat is natuurlijk in Nederland niet veel anders. Als er iets met Max gebeurt, schreeuwt Mol ook moord en brand. Ik vind ze dan bij de Britten nog iets milder moet ik zeggen. Bij Mol klinkt het meteen zo Telegraaf achtig, en komen meteen allerlei voorbarige uitspraken. En Plooy stelt af en toe ook de meest tenenkrommende vragen.
Bij Sky krijg je commentaar van een aantal ex-F1 rijders die veel beter weten waar ze het over hebben. Dus als er een incident is, geven zijn commentaar vanuit hun invalshoek als coureur. Dat is vaak veel accurater dan het gezemel van Mol, die het nog steeds af en toe over tankslappers heeft 8)7

[edit]
En om over dat clubje in de studio nog maar te zwijgen. Alleen Doornbos is een beetje normaal. Die bloedirritante Coronel zit ik mij alleen maar aan te ergeren met zijn arrogante kop. Hij weet altijd alles beter. Vreselijk mannetje. Sorry, ik mag 'm echt niet.

[ Voor 11% gewijzigd door mphilipp op 28-07-2021 09:59 ]

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

mphilipp schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 09:57:
En om over dat clubje in de studio nog maar te zwijgen. Alleen Doornbos is een beetje normaal. Die bloedirritante Coronel zit ik mij alleen maar aan te ergeren met zijn arrogante kop. Hij weet altijd alles beter. Vreselijk mannetje. Sorry, ik mag 'm echt niet.
Doornbos doet soms alsof hij een analyse heeft gedaan, terwijl de analyse (zoals de comparison tussen twee coureurs en hun ronde tijden, bijvoorbeeld HAM vs VER tijdens een kwalificatie en wie wat waar laat liggen), gewoon van de FOM komt. Tom Coronel zit er maar al te vaak met een oranje bril op, dat is best jammer. Tim heeft dat een stuk minder en is in dat op zicht meer de realist, waar Tom voor mij wat meer Popi Jopi is.

De derde gast die ze er soms bij hebben en dan 'F1 enthousiast' noemen vind ik soms ook wat raar. Dan vraag ik mij echt af waarom ze die persoon überhaupt uitgenodigd hebben.

[ Voor 23% gewijzigd door CH4OS op 28-07-2021 10:15 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik riep dat inderdaad ook al meerdere keren, maar leek niet echt gehoor aan gegeven te worden. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:28
Gaan we nu weer een hele discussie starten over welk commentaar beter is en alle ergernissen kenbaar maken van de Nederlanders?

Volgens mij is dit een eindeloos verhaal en zinloos. Ieder zijn smaak en mening zoals altijd op commentaar op sporten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:31
D-Ed schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 16:28:
[...]

Hopelijk ziet HAM/Mercedes die Reddit gif ook en dan meteen met een live reporter erbij om de reactie te filmen.. Klaar met die lui
Voor mij is wel duidelijk hoe HAM/Mercedes de race in Silverstone is ingegaan (na het 'verlies' in de Sprint Q). Kost wat het kost in de eerste ronde voorbij Max komen. Daarom het super agressieve rijden van HAM en omdat na Copse er waarschijnlijk geen gelegenheid meer was om in te halen, daar een alles-of-niets-actie.

Hopelijk wordt dit morgen duidelijk in de bijeenkomst met de FIA.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
hansvk schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 10:28:
[...]

Voor mij is wel duidelijk hoe HAM/Mercedes de race in Silverstone is ingegaan (na het 'verlies' in de Sprint Q). Kost wat het kost in de eerste ronde voorbij Max komen. Daarom het super agressieve rijden van HAM en omdat na Copse er waarschijnlijk geen gelegenheid meer was om in te halen, daar een alles-of-niets-actie.

Hopelijk wordt dit morgen duidelijk in de bijeenkomst met de FIA.
Benieuwd of ze de 'opdracht' van Toto: "All we need is a DNF" ook door RedBull op slinkse wijzen nog eens teruggekaatst wordt ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• alexbl69
mphilipp schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 09:57:
[...] En Plooy stelt af en toe ook de meest tenenkrommende vragen.
Als hij nou nog vragen zou stellen...

Als hij Verstappen 'interviewt' komt hij vaak niet verder dan 'Wat een fantastische race was dit weer...' of 'Zo, die heb je mooi in de pocket...' waarna hij Verstappen de microfoon onder de neus drukt.

Plooy is geen interviewer, het is een fanboy.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• CousinBoneless
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20:32
D-Ed schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 10:31:
[...]

Benieuwd of ze de 'opdracht' van Toto: "All we need is a DNF" ook door RedBull op slinkse wijzen nog eens teruggekaatst wordt ;)
Het feit dat Toto nog tijdens het stewards beraad met een email en onderbouwde grafische casus komt waarom Ham niet fout zou zitten suggereert dat ze het voorval op voorhand hadden voorbereid, of in elk geval niet uitgesloten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

CousinBoneless schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 11:21:
Het feit dat Toto nog tijdens het stewards beraad met een email en onderbouwde grafische casus komt waarom Ham niet fout zou zitten suggereert dat ze het voorval op voorhand hadden voorbereid, of in elk geval niet uitgesloten...
De snelheid waarop Toto die e-mail heeft kunnen versturen vond ik ook wel erg vlot, moet ik zeggen.
Ze hadden gelijk de verdediging klaar, zeg maar. Ook wel frappant dat dat naar Masi ging, want hij stuurt alleen maar de stewards aan en heeft geen enkele invloed op de besluitvorming. Je zou denken dat teams dat wel weten... En ja, ik snap ook wel dat mensen en teams hun ei kwijt willen in the heat of the moment, maar toch.

[ Voor 26% gewijzigd door CH4OS op 28-07-2021 11:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
alexbl69 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 11:17:
[...]

Als hij Verstappen 'interviewt' komt hij vaak niet verder dan 'Wat een fantastische race was dit weer...' of 'Zo, die heb je mooi in de pocket...' waarna hij Verstappen de microfoon onder de neus drukt.

Maar daarmee krijgt hij wel de prietpraat die veel ziggo kijkers graag willen horen. Die blije eieren in de studio voegen ook niets inhoudelijks toe, maar blijkbaar kijken er genoeg mensen naar om de reclame inkomsten te genereren.

alles kan off-topic

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• simons
  • Laatst online: 04-07-2022

simons

LETS GO BRANDON

Echt een hele goede side-by-side.... kan goed zien waar HAM de mist in gaat.

Je DM’s worden hier door de Admins gelezen en Geef je waardering voor Tweakers

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:25

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

simons schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 12:00:
Echt een hele goede side-by-side.... kan goed zien waar HAM de mist in gaat.
*knip*
We dwalen wel heel ver af, on-topic graag.

[ Voor 37% gewijzigd door tweakduke op 29-07-2021 10:08 ]

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

[...]
Zit dat nou lekker, zo'n alu-hoedje?

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• simons
  • Laatst online: 04-07-2022

simons

LETS GO BRANDON

pjottum schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 12:06:
[...]

Vroeger, als ik in de kroeg zat en naar een meisje toe liep en zei: "Zo, dat zijn dikke tieten, mag ik erin knijpen?" waarop mijn 3 vrienden* heel hard moesten lachen om haar reactie - ging ik dan de mist in, of deed ik dat met opzet?

* Toto, James en Valteri
Ik ga nog steeds uit van een fout.

Je DM’s worden hier door de Admins gelezen en Geef je waardering voor Tweakers

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 18:28
https://www.reddit.com/r/...ewards_decide_as_long_as/

Wat is het toch heerlijk dergelijke fake-quotes, maar het heeft wel soort van een punt :+

Acties:
  • +8 Henk 'm!

Verwijderd

mphilipp schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 12:14:
[...]

Zit dat nou lekker, zo'n alu-hoedje?
Zit heerlijk.
Hoe bevallen de oogkleppen? :p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 13:04:
[...]
Zit heerlijk.
Hoe bevallen de oogkleppen? :p
Prima. Het is één ding om gezonde argwaan te hebben, maar om nou achter alles meteen iets te gaan zoeken is teveel van het goede. Er zijn misschien wel meerdere redenen om zoiets ergens te hebben. Dergelijke ongelukjes komen best vaak voor in F1, dus het is niet ondenkbaar dat ze (denk aan Hamilton/Rosberg) mooie plaatje hebben gemaakt om het uit te leggen.

Het is imho typisch conspiracy geneuzel om dit soort dingen zo te presenteren alsof er maar één uitleg mogelijk is. Dat is doorgaans ook de reden waarom je dat soort theorieën al heel snel van tafel kunt vegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

mphilipp schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 13:16:
[...]

Het is imho typisch conspiracy geneuzel om dit soort dingen zo te presenteren alsof er maar één uitleg mogelijk is. Dat is doorgaans ook de reden waarom je dat soort theorieën al heel snel van tafel kunt vegen.
Dan heb je het over de "racing incident" uitleg, neem ik aan.
Ik denk dat je een hoop gemist hebt de afgelopen anderhalve week...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiaX
  • Niet online
[...]

Hoezo zouden ze dat niet kunnen?
Dit is een professioneel bedrijf met een organisatie van heb ik jou daar. Het is niet zo dat zij tijdens de race met de armen over elkaar zitten te wachten hoe het verloopt, dit is hun werk en daar zijn ze ook nog eens verdomd goed in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 13:22:
[...]
Dan heb je het over de "racing incident" uitleg, neem ik aan.
Ik denk dat je een hoop gemist hebt de afgelopen anderhalve week...
Je hebt het toch over het plaatje dat Toto aan Masi stuurde?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

mphilipp schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 13:35:
[...]

Je hebt het toch over het plaatje dat Toto aan Masi stuurde?
Nee, ik heb het over de gehele situatie/discussie.

Daar mag je het snelle in de verdediging schieten van Toto wat mij betreft trouwens wel onder scharen. Iemand die om het hardste roept dat het stinkt, heeft meestal zelf de scheet gelaten :p

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2021 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:33
[...]

Over dat mailtje gesproken. Het document wat Toto aan daagde is blijkbaar opgesteld door Mercedes naar aanleiding van de Hamilton/Rosberg clashes. Geen officieel FIA document dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
[...]

Had hij al die gegevens dus tijdens het overleg aangaande de strafmaat al paraat?

Dat is wel... frappant.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 13:41:
[...]
Nee, ik heb het over de gehele situatie/discussie.

Daar mag je het snelle in de verdediging schieten van Toto wat mij betreft trouwens wel onder scharen. Iemand die om het hardste roept dat het stinkt, heeft meestal zelf de scheet gelaten :p
Nou, volgens mij hebben we het over precies hetzelfde, maar jij wilt het graag zo uitleggen alsof het allemaal expres is gedaan of minimaal vooraf bekokstoofd. Dat is onzin. Het lijkt mij op zich duidelijk dat men er bij Mercedes én Red Bull rekening mee houdt dat dit een keer zou gebeuren. Wij wachten er ook al het hele seizoen op.
Maar dat ie even snel een plaatje kon produceren is absoluut geen reden om aan te nemen dat ze het klaar hadden liggen omdat ze wisten dat het ging gebeuren. Onzin. Zoiets plan je niet. En zoals hierboven ook opgemerkt en door mij gesuggereerd, hadden ze die plaatjes nav het Hamilto/Rosberg incident.

Maar goed, ik ga niet verder met het oeverloze gezeik over dat incident. Laat RBR en Mercedes elkaar maar lekker bezig houden. Ik ga verder met dingen waar ik wél invloed op heb. Ik hoor de uitkomst wel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
alexbl69 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 14:00:
[...]

Had hij al die gegevens dus tijdens het overleg aangaande de strafmaat al paraat?

Dat is wel... frappant.
Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/wh6d6olqmfu51.png?auto=webp&s=eefe0e9b2daff4dd3d4aca456e63e822cfb1acb1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

alexbl69 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 14:00:
[...]

Dat is wel... frappant.
Heb je wel eens van computers gehoord? Ik kan ook binnen een paar minuten documenten van jaren geleden produceren. Dat heet opslag, en ik denk dat Mercedes dat ook heeft.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-10 20:22

sjaool

Every life should have 9 cats

mphilipp schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 13:16:
[...]

Prima. Het is één ding om gezonde argwaan te hebben, maar om nou achter alles meteen iets te gaan zoeken is teveel van het goede. Er zijn misschien wel meerdere redenen om zoiets ergens te hebben. Dergelijke ongelukjes komen best vaak voor in F1, dus het is niet ondenkbaar dat ze (denk aan Hamilton/Rosberg) mooie plaatje hebben gemaakt om het uit te leggen.

Ik heb bij Lewis heel vaak het gevoel dat hij "ze achter de ellebogen heeft". Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat hij er wel over heeft nagedacht. In de interviews na de race kwam hij ook niet al te duidelijk over. Zeg sorry of zeg het is Max zijn schuld maar ga niet staan stamelen... :)

Lewis komt op die manier behoorlijk sociaal onbekwaam over. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door sjaool op 28-07-2021 14:12 ]

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
sjaool schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 14:12:
[...]
Lewis komt op die manier behoorlijk sociaal onbekwaam over. ;)
Maar dat is ook niet zo gek, die man leeft compleet in zijn eigen absurde wereld, beetje wat je bij veel wereldsterren ziet die al jong erg veel geld hadden.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
Tjah, het riekt wel degelijk naar opzet.

Toto roept na Oostenrijk dat een DNF alles weer open gooit.
De eerstvolgende race is er een DNF, veroorzaakt door zijn eigen coureur.
Die coureur die uit het niks plotsklaps het nut van de simulator inzag en ook al
een wielentikkend verleden heeft (oa bij Rosberg en Albon).

Het kan allemaal toeval zijn, maar dan is het toch wel allemaal heeeeeel toevallig.

En dan ook nog iets gaan roepen over als er geen respect is gaat dit vaker gebeuren.
Dat zullen we dan ook maar als zelfkennis beschouwen.
Respect ≠ massaal aan de kant gaan als de "grote" #44 in aantocht is.

Edit:
En zeg niet dat zoiets niet uit te kienen is. Het zijn geen amateurs. Een biljarter kan de ballen
precies plaatsen waar ie wil. Zo kan een coureur zijn auto ook precies plaatsen waar ie wil.
Neem daarbij dat simulator verhaal nog even in overweging en tadaa.

[ Voor 17% gewijzigd door Frappuccino op 28-07-2021 14:24 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:44

codex

Geen OpenAI agent :)

Lewis vertoond griezelige gelijkenissen met iemand die ik ken die ook geadoreerd wordt vanwege sportieve prestaties. Zonder verder op de persoon in te gaan, iedereen vindt hem geweldig en een wereldverbeteraar. Hij is ook iemand die zich inzet voor gelijkheid en heeft daar zelfs een brand van gemaakt.

Tot je de persoon leert kennen, in het begin kan je de vinger er niet op leggen maar na een tijdje kom je erachter dat het een narcist is die iedereen in zijn omgeving manipuleert. Ziet ook niet in dat als hij iemand kwetst hij daar enige vorm van schuld bij heeft, de enige momenten dat er excuses zijn voor zijn gedrag is als er iets van voordeel uit te halen valt, draait alles zo dat een ander zich schuldig gaat voelen.

Ik weet niet, ik heb dit al een aantal jaren dat ik dat gedrag terug zie bij Lewis. Daarom verbaasde afgelopen weekend mij niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

codex schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 14:26:
Lewis vertoond griezelige gelijkenissen met iemand die ik ken die ook geadoreerd wordt vanwege sportieve prestaties. Zonder verder op de persoon in te gaan, iedereen vindt hem geweldig en een wereldverbeteraar. Hij is ook iemand die zich inzet voor gelijkheid en heeft daar zelfs een brand van gemaakt.

Tot je de persoon leert kennen, in het begin kan je de vinger er niet op leggen maar na een tijdje kom je erachter dat het een narcist is die iedereen in zijn omgeving manipuleert. Ziet ook niet in dat als hij iemand kwetst hij daar enige vorm van schuld bij heeft, de enige momenten dat er excuses zijn voor zijn gedrag is als er iets van voordeel uit te halen valt, draait alles zo dat een ander zich schuldig gaat voelen.

Ik weet niet, ik heb dit al een aantal jaren dat ik dat gedrag terug zie bij Lewis. Daarom verbaasde afgelopen weekend mij niet.
Precies mijn gedachte...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
alexbl69 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 11:17:
[...]

Was echt een verademing toen Plooij ff weg was en Winkelman het overnam, de hele uitzending voelde in 1x een stuk professioneler.

5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frappuccino
Die Winkelman is ook niks. Wat een stijfkloot.

Die twee schieten beiden evenveel tekort, al is het op een ander punt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• walteij
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-09 15:59
Lijkt er op dat de motor van Verstappen het heeft overleefd. Enkele onderdelen die vervangen mogen worden zijn vervangen, maar de motor is dus nog inzetbaar.

En hadden we de vergelijking tussen lap 1 en 50 al gezien hier? (ja dus, hierzo simons in "[F1] Seizoen 2021" )

[ Voor 37% gewijzigd door walteij op 28-07-2021 14:40 ]

Check ook onze nieuwe F1 Website racetalk (nee, doe maar niet, die is ff stuk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
walteij schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 14:37:
Lijkt er op dat de motor van Verstappen het heeft overleefd. Enkele onderdelen die vervangen mogen worden zijn vervangen, maar de motor is dus nog inzetbaar.
[Twitter]
Honda wist volgens mij gisteren nog niet of die motor te redden is en dat die nog in Japan in de fabriek is.

Als ze geen nieuwe gebruiken lijkt het me eerder dat ze de 1e uit de poule weer van stal halen.
Of dat Honda nieuws klopt niet, dat kan natuurlijk ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walteij
Frappuccino schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 14:40:
[...]

Honda wist volgens mij gisteren nog niet of die motor te redden is en dat die nog in Japan in de fabriek is.

Als ze geen nieuwe gebruiken lijkt het me eerder dat ze de 1e uit de poule weer van stal halen.
Of dat Honda nieuws klopt niet, dat kan natuurlijk ook.
In het artikel staat het volgende:
De krachtbron werd teruggebracht naar Japan om te onderzoeken of deze nog bruikbaar was na de crash, waarbij een impact van 51G werd geregistreerd. Als zou blijken dat de motor niet in orde was, dan zou Verstappen al in de elfde race van het seizoen zijn derde krachtbron in moeten zetten. Bij een volgende motorwissel zou de klassementsleider dan een gridstraf oplopen. Die zorgen zijn voorlopig echter overbodig, zo laat Red Bulls topadviseur Helmut Marko weten in gesprek met RTL Duitsland. “Godzijdank kan de motor opnieuw gebruikt worden. Als er verder geen moeilijkheden of technische problemen zijn, kunnen we het seizoen afmaken met de drie toegestane motoren. Dan loopt Max in de races geen gridstraf op.”
Lijkt er dus op dat de motor opnieuw in te zetten is. Of dat dit weekend al gebeurd is nog maar de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
walteij schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 14:42:
[...]

In het artikel staat het volgende:

[...]

Lijkt er dus op dat de motor opnieuw in te zetten is. Of dat dit weekend al gebeurd is nog maar de vraag.
Dit is een artikel van gisteren, vandaar mijn reactie:

https://racingnews365.nl/...motor-verstappen-na-crash

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:41

DataGhost

iPL dev

Dat ding is per vliegtuig gewoon binnen een paar uurtjes in Hongarije hoor.
Nja, en vandaag weten ze het wel? Kan toch?

[ Voor 68% gewijzigd door DataGhost op 28-07-2021 14:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Nu online
mphilipp schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 14:05:
[...]

Heb je wel eens van computers gehoord? Ik kan ook binnen een paar minuten documenten van jaren geleden produceren. Dat heet opslag, en ik denk dat Mercedes dat ook heeft.
En de zoekopdracht stond waarschijnlijk al in de geschiedenis, aangezien Hamilton een voorliefde lijkt te hebben voor linksvoor tikt rechtsachter aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The_Butler
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:13
Ik denk toch dat als team zijnde je er gewoon nu een nieuwe in gooit. mocht het seizoen zo goed verlopen dat je flink voor staat dan kan er mischien alsnog de keuze worden gemaakt om de motor als voorzorg te vervangen. Ik zou niet het risico op een DNF in de eerstkomende races willen hebben als team en als rijder.

Maar goed, ik ben geen strateeg bij RedBull dus wie weet wat ze doen...

at your service

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walteij
Ik heb wat moeite met de betrouwbaarheid van de artikelen op rn365, vaak hoog clickbait gehalte en copy/paste van andere sites....

Pagina: 1 ... 80 ... 171 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
DaniëlWW2 in "Sport Feedbacktopic"

Alle weekend topics van 2021: ~[F1 2021] Racetopics

Discussie omtrent de uitzendrechten die Ziggo kwijt is geraakt mag in [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2

Let even op of jouw onderwerp niet beter in [F1] Randzaken kan.

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2020
F1 E-sports: [F1 2020] Het grote niet Formule 1 E-sport racetopic.
Racepool: [F1] Racemanagers/pools 2021
Randzaken: [F1] Randzaken