[F1] Seizoen 2021 - Max Verstappen WDC! Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 79 ... 171 Laatste
Acties:
  • 1.287.658 views

Onderwerpen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 22:34
Revanche als in Max wint en Lewis valt buiten de punten ZONDER dat die twee elkaar hebben aangeraakt, best :P

Maar alsjeblieft geen oog voor een oog :P

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:19

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

"Get in there Lewis!! What a race, mate, what a race!" "Yes, best car best fans best ever."
"Valteri, this is James. Thanks for that, without you this would not have been possible, but as you know, we are going to try because the british Press wants us to." "..."

Afijn.

Of Max deze dingen op zijn achterwielen heeft deze race, ik ben benieuwd.
Afbeeldingslocatie: https://www.fromoldbooks.org/OldEngland/pages/0075-British-War-Chariot,-Shield-and-Spears/0075-British-War-Chariot,-Shield-and-Spears-q75-500x429.jpg

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-10 20:22

sjaool

Every life should have 9 cats

Jasphur schreef op maandag 26 juli 2021 @ 09:07:
[...]

Revanche als in Max wint en Lewis valt buiten de punten ZONDER dat die twee elkaar hebben aangeraakt, best :P

Maar alsjeblieft geen oog voor een oog :P
Dat Max zijn katten Toto en Lewis wil noemen is al meer dan genoeg... :+

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02:39

mphilipp

Romanes eunt domus

Jasphur schreef op maandag 26 juli 2021 @ 09:07:
[...]
Nee, daar hebben we Perez voor :+

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:49

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Yes maar dan op een nette respectvolle manier van Max, zolang hij zich niet tot dat niveau verlaagd en clean wint doet het nog meer pijn bij Merc O-). Smerig spel spelen heeft op geen enkele manier voordelen voor jou en je team, ben wel benieuwd tot hoever het respect minder is geworden op de baan tussen die twee.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

G_Dragon schreef op maandag 26 juli 2021 @ 09:40:
[...]

Yes maar dan op een nette respectvolle manier van Max, zolang hij zich niet tot dat niveau verlaagd en clean wint doet het nog meer pijn bij Merc O-). Smerig spel spelen heeft op geen enkele manier voordelen voor jou en je team, ben wel benieuwd tot hoever het respect minder is geworden op de baan tussen die twee.
Max does the talking on track... Die verlaagd zich echt niet tot die geniepige acties want dan krijgt hij het aan de stok met pa denk ik. ;) Max is op dit moment gewoon de sterkere op de baan maar ook mentaal. Hij heeft afgelopen weekend ook heerlijk kunnen ontspannen in de sim met de 24 uur van Spa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-10 17:03

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

(Russell) said when asked by Motorsport.com about his penalty. “Rubbin's racing, as
they say, I think it's always good for the fans and even for the drivers to have close, hard racing.
Wat vinden jullie van die uitspraak? Ik zat er eerlijk gezegd een beetje op te wachten tot iemand dat over F1 zou zeggen. Ik ben het er niet mee eens. Volgens mij hoort dat niet bij F1, het is te gevaarlijk in dat soort auto's en er moeten al zoveel concessies worden gedaan aan de veiligheid. We moeten ze niet in de positie brengen dat ze nog meer bumpers, kreukelzones, halo's of wielkappen moeten toevoegen omdat ze er van uit moeten gaan dat ze een duw krijgen. Als die ruimte gelaten wordt (om elkaar te duwen) dan zullen de teams die moeten nemen, of ze willen of niet.
De "Rubbin's racing" attitude associeer ik toch met een zekere mate van opzet, of in ieder geval acceptatie dat het raken van de ander de meest waarschijnlijke uitkomst is.

Overigens ben ik het wel eens met de booschap van Russell namelijk dat er nu te streng gestraft wordt. Maar "rubbing is racing" gaat toch nog een stapje verder. Maar goed, het is vooral een kwestie van gevoel wat er precies bedoeld wordt met zo'n gezegde.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

CAPSLOCK2000 schreef op maandag 26 juli 2021 @ 09:54:
[...]

Wat vinden jullie van die uitspraak? Ik zat er eerlijk gezegd een beetje op te wachten tot iemand dat over F1 zou zeggen. Ik ben het er niet mee eens. Volgens mij hoort dat niet bij F1, het is te gevaarlijk in dat soort auto's en er moeten al zoveel concessies worden gedaan aan de veiligheid. We moeten ze niet in de positie brengen dat ze nog meer bumpers, kreukelzones, halo's of wielkappen moeten toevoegen omdat ze er van uit moeten gaan dat ze een duw krijgen. Als die ruimte gelaten wordt (om elkaar te duwen) dan zullen de teams die moeten nemen, of ze willen of niet.
De "Rubbin's racing" attitude associeer ik toch met een zekere mate van opzet, of in ieder geval acceptatie dat het raken van de ander de meest waarschijnlijke uitkomst is.

Overigens ben ik het wel eens met de booschap van Russell namelijk dat er nu te streng gestraft wordt. Maar "rubbing is racing" gaat toch nog een stapje verder. Maar goed, het is vooral een kwestie van gevoel wat er precies bedoeld wordt met zo'n gezegde.
F1 draait nu juist om close, hard racing en af en toe een beetje contact kan geen kwaad als je recht naast elkaar rijdt. Zoals in een bocht kan ook wel maar dan moet je elkaar wel de ruimte geven. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-10 10:21

Martinspire

Awesomeness

[...]

Close is prima, hard is not done imo. Bij toerwagens kan het prima, maar zelfs bij FE gaat het al te vaak fout, laat staan bij de open wiel wagens van de F1. Straks met het grondeffect worden de snelheden op bepaalde plekken alleen maar hoger en dus gevaarlijker. Kijk maar naar de crash van Russell en Bottas in Imola, dat was een hele kleine fout met grote gevolgen. Zelfde met Max en Lewis in VK. Klein beetje onderstuur en een crash van 51G. Ik zie liever inhaalacties waar ze elkaar niet raken. Eventueel terugpakken in de volgende bocht. Dan dat ze elkaar moeten raken en de stukken eraf vliegen. Niet alleen is het respectloos, het verneukt ook meteen de rest van diens race.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

sjaool schreef op maandag 26 juli 2021 @ 09:48:
[...]
Max does the talking on track... Die verlaagd zich echt niet tot die geniepige acties want dan krijgt het aan de stok met pa denk ik. ;)
Óok al heeft Schumacher het een keer gedaan, expres iemand van de baan tikken in F1 doe je niet, tenzij je er ook voordeel bij hebt als je beiden uitvalt. Maar je kunt het onmogelijk zó uitkienen dat je eigen auto niet beschadigd, dus moet je geluk hebben. Dat risico gaat niemand nemen.

Dat gezegd hebbende: Max is Max, en Max gáát er gewoon voor. Vorige week zag je dat ook. In principe kon hij niet anders, omdat ie 'volgens de regeltjes' zeg maar voorrang had. Maar ja, als Lewis dan ook een keer wil laten zien dat ie niet toegeeft, gaat het mis. Ik weet niet of het in het systeem van Max zit om, in het kader van het kampioenschap denkt 'laat ik nu maar de slimste zijn' en op die manier in ieder geval finished mét punten, ipv crashen en dan weer janken naast de baan. Lewis heeft dat zelf ook vaker gedaan, maar dat deed hij vanuit een positie waarin ie wist dat Mercedes dominant was en dan de volgende race dan wel weer zal winnen.

Maarja...of je het kampioenschap kunt winnen door steeds een confrontatie te vermijden is ook maar de vraag. En het is ook niet de bedoeling dat je als concurrent steeds je tegenstander voor het blok zet 'crashen of finishen'. Ik denk ook niet dat Lewis het nóg een keer op die manier zou willen aanpakken. De kans is denk ik zomaar aanwezig dat ze 'm een volgende keer wél diskwalificeren of een race schorsen.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:37
mphilipp schreef op maandag 26 juli 2021 @ 10:22:
[...]
Óok al heeft Schumacher het een keer gedaan, expres iemand van de baan tikken in F1 doe je niet, tenzij je er ook voordeel bij hebt als je beiden uitvalt. Maar je kunt het onmogelijk zó uitkienen dat je eigen auto niet beschadigd, dus moet je geluk hebben. Dat risico gaat niemand nemen.
Dat hebben we gezien ;)

Maar Lewis had er natuurlijk ook profijt van als ze beiden uit zouden vallen. Max had in de sprintrace al laten zien de snelste te zijn. Dus de kans was nogal groot dat hij voor Lewis zou eindigen. Verder is het bij zo'n crash nu eenmaal zo dat degene aan de binnenkant een heel wat grotere kans heeft om door te kunnen rijden dan degene aan de buitenkant. Wat weer niet wil zeggen dat het expres gebeurde, maar zeker wel met een veel te groot risico.
Dat gezegd hebbende: Max is Max, en Max gáát er gewoon voor. Vorige week zag je dat ook. In principe kon hij niet anders, omdat ie 'volgens de regeltjes' zeg maar voorrang had. Maar ja, als Lewis dan ook een keer wil laten zien dat ie niet toegeeft, gaat het mis. Ik weet niet of het in het systeem van Max zit om, in het kader van het kampioenschap denkt 'laat ik nu maar de slimste zijn' en op die manier in ieder geval finished mét punten, ipv crashen en dan weer janken naast de baan. Lewis heeft dat zelf ook vaker gedaan, maar dat deed hij vanuit een positie waarin ie wist dat Mercedes dominant was en dan de volgende race dan wel weer zal winnen.

Maarja...of je het kampioenschap kunt winnen door steeds een confrontatie te vermijden is ook maar de vraag. En het is ook niet de bedoeling dat je als concurrent steeds je tegenstander voor het blok zet 'crashen of finishen'. Ik denk ook niet dat Lewis het nóg een keer op die manier zou willen aanpakken. De kans is denk ik zomaar aanwezig dat ze 'm een volgende keer wél diskwalificeren of een race schorsen.
Precies hierom zou de straf veel harder moeten zijn. Racen op het randje is leuk, maar Lewis wist hier dondersgoed dat ie er niet voor lag en dus niet door had moeten zetten. Was er in de stukken ervoor, waar ze elkaar ook al een paar keer aardig in de weg zitten, iets gebeurt was het een heel ander verhaal geweest. Dat was echt op het randje racen, die bocht was mijlenver over de rand.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-10 14:32

pro_6or

amateur_60r

[...]

Dat is inderdaad impliciet toegeven dat het de bedoeling was. Maar zo zal dit niet bedoeld zijn. Russell is brit, mercedes protege en aast op dat 2e stoetlje, die wil op deze manier druk uitoefenen op de stewards om Lewis hier ook in de toekomst mee weg te laten komen. Want dit gaat vaker gebeuren. Lewis probeerde het in de 1e paar bochten op silverstone ook al.

Max is dit seizoen foutloos geweest en heeft nu toch al 2 dnf's. 1x ontploft het wiel in leidende posities en 1x tikt een achterligger hem in leidende positie uit de race. Als het niet goedschiks wil dan maar kwaadschiks. En dat kan prima kwaadschiks, dat hebben we vorige week gezien.

een treffende spreuk

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

redwing schreef op maandag 26 juli 2021 @ 10:45:
[...]
Maar Lewis had er natuurlijk ook profijt van als ze beiden uit zouden vallen.
Ik ga niet de hele discussie overnieuw voeren, maar dit is onzin. Lewis moet punten halen, niet verspelen.
Precies hierom zou de straf veel harder moeten zijn.
Niet mee eens. Ik heb dit ook al eerder toegelicht. De straf is duidelijk. Je kunt er wel aan toevoegen (en volgens mij hebben de stewards of de FIA die mogelijkheid) om, als Lewis nóg een keer zo'n actie doet, een DSQ of raceban uit te delen.
Als je nl gaat bekijken wie er 'nadeel' had van de actie en aan de hand daarvan gaat bepalen welke straf je uitdeelt,het hek van de dam is. Het lokt dan nóg meer discussie uit dan nu. Als je Russel bv van de baan duwt, terwijl hij eindelijk puntjes binnen sprokkelt voor Williams of Schumacher die binnen de punten rijdt is bijna nét zo erg als een chapionship contender. Dus méér discussie. Slecht idee.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Week later en nog steeds hot-topic waarbij de F1-*knip*nog steeds beweren dat Hamilton dit toch echt expres deed en er een Brits complot is om Hamilton te beschermen en vooral wereldkampioen te laten worden...

Of het was gewoon een ongeluk, Hamilton had er meer aan kunnen doen om het te voorkomen en de stewards waren niet allemaal Brits en volgden gewoon de regels.

Een dergelijke denigrerende generalisatie voegt niets toe.

[ Voor 10% gewijzigd door tweakduke op 26-07-2021 21:52 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 06:34
Alvast informatie over het F1 2022 seizoen:

De F1 wintertest wordt weer hersteld over een periode van 2 weken zodat de teams langer aan de nieuwe wagens en banden kunnen wennen en werken. De testperiode wordt opgesplitst in 3 testdagen Barcelona (23-25 februari 2022) en 2 weken later zijn er 3 testdagen in Bahrein (11-13 maarrt 2022). Dit is ook voor Pirelli gedaan zodat zij data onder warmere omstandigheden kunnen verzamelen omdat Barcelona in de afgelopen jaren koudere omstandigheden kende.

Vooralsnog gaat het F1 seizoen los op 20 maart 2022 met de grand prix van Bahrein. Een week later gaat het hele F1 circus naar Saoedi-Arabié voor de grand prix op 27 maart. Abu Dhabi zal de voorlaatste race van het seizoen zijn. Oostenrijk is ook al bekend en staat voor 10 juli 2022 op de kalender.

https://www.auto-motor-un...s-2022-barcelona-bahrain/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
mphilipp schreef op maandag 26 juli 2021 @ 10:56:
[...]

Ik ga niet de hele discussie overnieuw voeren, maar dit is onzin. Lewis moet punten halen, niet verspelen.
Als Max voor hem eindigt verliest hij punten, als ze er allebei afliggen blijven ze gelijk. Het was deze race heel simpel, wilde Hamilton hem winnen moest hij in dat stuk ervoor komen, niet voor niets dat hij al zoveel risico nam. Zelfs als ze er allebei af zouden gaan zou hij er op vooruit gaan.
[...]
Niet mee eens. Ik heb dit ook al eerder toegelicht. De straf is duidelijk. Je kunt er wel aan toevoegen (en volgens mij hebben de stewards of de FIA die mogelijkheid) om, als Lewis nóg een keer zo'n actie doet, een DSQ of raceban uit te delen.
Als je nl gaat bekijken wie er 'nadeel' had van de actie en aan de hand daarvan gaat bepalen welke straf je uitdeelt,het hek van de dam is. Het lokt dan nóg meer discussie uit dan nu. Als je Russel bv van de baan duwt, terwijl hij eindelijk puntjes binnen sprokkelt voor Williams of Schumacher die binnen de punten rijdt is bijna nét zo erg als een chapionship contender. Dus méér discussie. Slecht idee.
Ik heb het ook niet over het bekijken van het nadeel van de aktie, dat moet inderdaad niet gebeuren en daar heb ik het ook nooit over gehad. Geen flauw idee waarom dat er iedere keer weer wordt bijgehaald.

Ik heb het er wel over dat 5 of 10 seconden straf voor Merc/RB geen straf is. Het kost ze in het ergste geval 1 plek (omdat Max/Hamilton voor de ander uitkomt), de rest van het veld halen ze toch wel in of gaat vanzelf aan de kant. Heel simpel, wist je hier bij de herstart al dat Hamilton ging winnen ondanks die 10 seconde straf. En daarmee is het dus een straf die niet afdoende is.

[removed]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• redwing
Homeland schreef op maandag 26 juli 2021 @ 10:56:
Week later en nog steeds hot-topic waarbij de F1-knip nog steeds beweren dat Hamilton dit toch echt expres deed en er een Brits complot is om Hamilton te beschermen en vooral wereldkampioen te laten worden...
Er is een groot verschil tussen express en bewust teveel risico nemen.
Of het was gewoon een ongeluk, Hamilton had er meer aan kunnen doen om het te voorkomen en de stewards waren niet allemaal Brits en volgden gewoon de regels.
Daarmee was het dus een ongeluk dat Hamilton had kunnen voorkomen maar waarbij hij wel enorme voordelen heeft gekregen. Iets gaat er toch mis als je iemand schuldig verklaart en een straf geeft, waarna hij zonder problemen alsnog de race wint.

[ Voor 0% gewijzigd door tweakduke op 26-07-2021 21:52 . Reden: Quote aangepast ]

[removed]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

pro_6or schreef op maandag 26 juli 2021 @ 10:50:
Max is dit seizoen foutloos geweest en heeft nu toch al 2 dnf's. 1x ontploft het wiel in leidende posities en 1x tikt een achterligger hem in leidende positie uit de race. Als het niet goedschiks wil dan maar kwaadschiks. En dat kan prima kwaadschiks, dat hebben we vorige week gezien.
Eerlijk gezegd vond ik hem niet foutloos in Silverstone. Technisch gezien was het inderdaad Hamilton die een fout maakte, maar Verstappen maakte een strategische fout. Hij gaf Hamilton net genoeg ruimte om foutloos te rijden. Maar als het niet foutloos was dan krijg je wat we nu hebben gezien. Het is natuurlijk helemaal goed dat je je tegenstander tot fouten dwingt, maar niet als je zelf in het kwetsbare gebied rijdt.

Persoonlijk vind ik het eigenlijk wel goed dat Verstappen een keer niet de ruimte heeft gekregen die hij probeerde te pakken en Hamilton een keer niet heeft gekozen om zich 'strategisch terug te trekken'.. Verstappen maakte toch wel erg gebruik van z'n 'er voor of er af' reputatie om plekken af te pakken door anderen te dwingen om 'verstandig' te zijn. In de tijd dat halverwege het seizoen al duidelijk was dat hij toch wel derde zou worden was dat een goede manier soms een onverwacht mooi resultaat of te dwingen.

Voor Hamilton geld het omgekeerde. Die heeft de afgelopen jaren geleerd dat 'niet uitvallen' als doel genoeg is om kampioen te worden met een Mercedes. Hij hoefde geen punten te winnen, hij moest z'n voorsprong bewaken. Zowel op de baan als in het kampioenschap.

Daar lijkt het kwartje in ieder geval gevallen te zijn dat dit seizoen anders is, opeens zit Hamilton bv. wel in de simulator. Het kan natuurlijk ook verkeerd uitpakken. Het oude "systeem" heeft jarenlang uitstekend gewerkt. Bij de eerste tegenslag het succesvolle systeem overboord gooien kan de problemen alleen maar groter maken, hoe meer er veranderd hoe moeilijker het is om het effect te voorspellen.

De situatie in Silverstone laat in mijn ogen zien dat Redbull/Verstappen die mentale stap nog niet hebben gemaakt. Die rijden nog steeds alsof ze het moeten hebben van fouten van Mercedes en het geluk van de roekelozen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:38
CAPSLOCK2000 schreef op maandag 26 juli 2021 @ 11:15:
[...]

Eerlijk gezegd vond ik hem niet foutloos in Silverstone. Technisch gezien was het inderdaad Hamilton die een fout maakte, maar Verstappen maakte een strategische fout. Hij gaf Hamilton net genoeg ruimte om foutloos te rijden. Maar als het niet foutloos was dan krijg je wat we nu hebben gezien. Het is natuurlijk helemaal goed dat je je tegenstander tot fouten dwingt, maar niet als je zelf in het kwetsbare gebied rijdt.

[...]
In die high speed bocht kon Max niet meer ruimte laten als hij de bocht goed wilde uitkomen. Nog meer naar de buitenkant en je haalt de bocht niet meer.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Chocoball schreef op maandag 26 juli 2021 @ 10:57:
Alvast informatie over het F1 2022 seizoen:

[justify]De F1 wintertest wordt weer hersteld over een periode van 2 weken zodat de teams langer aan de nieuwe wagens en banden kunnen wennen en werken. De testperiode wordt opgesplitst in 3 testdagen Barcelona (23-25 februari 2022) en 2 weken later zijn er 3 testdagen in Bahrein (11-13 maarrt 2022). Dit is ook voor Pirelli gedaan zodat zij data onder warmere omstandigheden kunnen verzamelen omdat Barcelona in de afgelopen jaren koudere omstandigheden kende.
Ik ben in ieder geval blij met de langere testperiode, want dit jaar lijken alle overstappers en rookies het moeilijker te hebben dan voorheen.

Testen onder verschillende omstandigheden klinkt wat dat betreft ook wel goed, maar ik voel een beetje weerstand tegen de verhuispartij die er bij hoort. Nog een keer de halve wereld overvliegen met dat hele circus. Dat is een aanslag op het milieu en het budget. Nu ben ik niet van de school die denkt dat F1 ooit echt milieuvriendelijk of goedkoop zal worden, maar hier hadden ze makkelijk wat kunnen besparen.
Testen bij verschillende temperaturen kun je ook doen door overdag en 's nachts te rijden.

Maar waar ik geen goede oplossing voor heb dat in februari nooit warm zal zijn in Barcelona en dat Bahrein te ver weg is om snel nieuwe onderdelen naar toe te sturen vanuit de Europese fabrieken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 00:08

ricardo246

Life's what you make it!

hansvk schreef op maandag 26 juli 2021 @ 11:30:
[...]

In die high speed bocht kon Max niet meer ruimte laten als hij de bocht goed wilde uitkomen. Nog meer naar de buitenkant en je haalt de bocht niet meer.
VER ging in Q3 nog verder naar buiten, dus dat het niet kan klopt niet.
VER gooide de deur een beetje dicht door juist niet naar de buitenkant te gaan, maar net niet voldoende

I have no special talent. I am only passionately curious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

hansvk schreef op maandag 26 juli 2021 @ 11:30:
Dan maar wat minder goed uit de bocht of even remmen. Dat is altijd beter dan jezelf laten aanrijden. En natuurlijk is dat achteraf gezien makkelijk praten. Het is een race, risico's horen er bij. Maar het valt het wat mij betreft in de categorie 'race incident'.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• redwing
ricardo246 schreef op maandag 26 juli 2021 @ 11:33:
[...]

VER gooide de deur een beetje dicht door juist niet naar de buitenkant te gaan, maar net niet voldoende
Alleen was toen de snelheid minder hoog en kon hij de bocht beter aansnijden. Iets wat nu niet kon omdat hij Hamilton niet alle ruimte wilde geven. Had hij dat nu hetzelfde gedaan was Hamilton er aan de binnenkant zonder problemen voorbij gereden. Oftewel dan had hij zijn plek gewoon weggegeven.

Het was voor Max in dit geval dus de keuze om Hamilton voldoende ruimte te geven maar hem wel erachter te houden of Hamilton hem makkelijk in te laten halen.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meenkdrie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 24-10 10:50
[...]

Sorry wat? Hij zat daar op de curb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
meenkdrie schreef op maandag 26 juli 2021 @ 11:38:
[...]

Sorry wat? Hij zat daar op de curb?
Bij lagere snelheid bochten ligt de apex op de kerb maar in die bocht niet omdat je er vol gas doorheen gaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meenkdrie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 24-10 10:50
Kenny_026 schreef op maandag 26 juli 2021 @ 11:39:
[...]

Bij lagere snelheid bochten ligt de apex op de kerb maar in die bocht niet omdat je er vol gas doorheen gaat.
??Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VTS_zq7qhX1GYabypqIK389iOU0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/h7Bd96VVXFUnm9jVxkD39Jdw.png?f=fotoalbum_large

Hij zit er gewoon op hoor in Q3.

[ Voor 3% gewijzigd door meenkdrie op 26-07-2021 11:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hansvk
[...]

CAPSLOCK2000 schreef op maandag 26 juli 2021 @ 11:36:
[...]

Dan maar wat minder goed uit de bocht of even remmen. Dat is altijd beter dan jezelf laten aanrijden. En natuurlijk is dat achteraf gezien makkelijk praten. Het is een race, risico's horen er bij. Maar het valt het wat mij betreft in de categorie 'race incident'.
Ik ga de discussie verder niet aan. Misschien moet je eens een keer en dagje circuit gaan doen in Zandvoort of een paar touristenfahrten op de nordschleife om een beetje een indruk te krijgen waarover je praat.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 00:08

ricardo246

Life's what you make it!

hansvk schreef op maandag 26 juli 2021 @ 12:02:
[...]

[...]

Ik ga de discussie verder niet aan. Misschien moet je eens een keer en dagje circuit gaan doen in Zandvoort of een paar touristenfahrten op de nordschleife om een beetje een indruk te krijgen waarover je praat.
Het ging mij om de buitenkant, niet de binnen kant ;-)

I have no special talent. I am only passionately curious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
ricardo246 schreef op maandag 26 juli 2021 @ 12:03:
[...]

Het ging mij om de buitenkant, niet de binnen kant ;-)
Het ging mij om 'remmen' in die bocht 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Kabinet zet streep door meerdaagse evenementen…

Slecht nieuws voor Zandvoort?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:07
Kenny_026 schreef op maandag 26 juli 2021 @ 13:05:

Voorlopig tot 1 september, het wordt billenknijpen...

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Nog niet perse, WSBK is afgelopen weekend ook doorgegaan. Maar met een beperkt publiek weliswaar en dat slikt de NL organisatie misschien niet, die willen toch niet anders dan volle bak?

Afijn, het wordt toch anders dan ze verwacht hadden;

De organisator van de Formule 1 denkt dat deze regels de sportevenementen minder zullen raken. “De maatregelen treffen voor nu vooral de festivals. We gaan ervan uit dat de maatregelen van de overheid het gewenste effect hebben en dat diezelfde maatregelen na de 13e kunnen worden losgelaten.

Dat gaat nu niet meer op dus...

[ Voor 34% gewijzigd door hardware-lover op 26-07-2021 13:22 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

CAPSLOCK2000 schreef op maandag 26 juli 2021 @ 11:15:
[...]

Persoonlijk vind ik het eigenlijk wel goed dat Verstappen een keer niet de ruimte heeft gekregen die hij probeerde te pakken en Hamilton een keer niet heeft gekozen om zich 'strategisch terug te trekken'.. Verstappen maakte toch wel erg gebruik van z'n 'er voor of er af' reputatie om plekken af te pakken door anderen te dwingen om 'verstandig' te zijn. In de tijd dat halverwege het seizoen al duidelijk was dat hij toch wel derde zou worden was dat een goede manier soms een onverwacht mooi resultaat of te dwingen.

Voor Hamilton geld het omgekeerde. Die heeft de afgelopen jaren geleerd dat 'niet uitvallen' als doel genoeg is om kampioen te worden met een Mercedes. Hij hoefde geen punten te winnen, hij moest z'n voorsprong bewaken. Zowel op de baan als in het kampioenschap.

Daar lijkt het kwartje in ieder geval gevallen te zijn dat dit seizoen anders is, opeens zit Hamilton bv. wel in de simulator. Het kan natuurlijk ook verkeerd uitpakken. Het oude "systeem" heeft jarenlang uitstekend gewerkt. Bij de eerste tegenslag het succesvolle systeem overboord gooien kan de problemen alleen maar groter maken, hoe meer er veranderd hoe moeilijker het is om het effect te voorspellen.

De situatie in Silverstone laat in mijn ogen zien dat Redbull/Verstappen die mentale stap nog niet hebben gemaakt. Die rijden nog steeds alsof ze het moeten hebben van fouten van Mercedes en het geluk van de roekelozen.
Niet uitvallen is zeker genoeg wanneer je er voor zorgt dat je concurrent uitvalt. Je kunt niet voorkomen dat degene achter je aanvallen gaat plaatsen. Lewis deed dat een paar bochten eerder ook al en tikte ook daar Max zijn achterwiel aan. Op Imola had Max die geniale start manoeuvre, maar ging Lewis ook weer in de aanval op een manier die niet kon, ook daar probeerde hij weer Max zijn achterwiel aan te tikken. Je gaat veel te veel mee in het Mercedes narratief. Max is kundig en fair aan het verdedigen tegen iemand die dat duidelijk niet van plan is. Zodra Max er voor zit is het Fair game. De enige keer dit seizoen dat Lewis plaats moest maken was Spanje maar ook dagblad niet over de limiet, Max had daar de betere start. Max liet Lewis bij de start in Frankrijk juist alle ruimte daar aan de buitenkant, daar hoor je nooit iemand over. Ook in Bahrein (maar daar was Max de aanvallende partij) ging hij er zeer ruim omheen, ik denk ook mede om de tik op achterwiel te voorkomen, en hup “he went off track”. Silverstone was Lewis echt opzoek naar dat achterwiel in copse. Wanneer Max een nog ruimere lijn had genomen was hij zeker off track gegaan. “Leaving the track”. Max zat op de limiet en Lewis gebruikt nu gewoon zijn politieke macht. De Britse pers doet de rest. Vergeet niet datzelfde deze te lichte straf er wel een was, Lewis zat dus fout.

een treffende spreuk

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

pro_6or schreef op maandag 26 juli 2021 @ 13:14:
[...]

Niet uitvallen is zeker genoeg wanneer je er voor zorgt dat je concurrent uitvalt. Je kunt niet voorkomen dat degene achter je aanvallen gaat plaatsen. Lewis deed dat een paar bochten eerder ook al en tikte ook daar Max zijn achterwiel aan. Op Imola had Max die geniale start manoeuvre, maar ging Lewis ook weer in de aanval op een manier die niet kon, ook daar probeerde hij weer Max zijn achterwiel aan te tikken. Je gaat veel te veel mee in het Mercedes narratief. Max is kundig en fair aan het verdedigen tegen iemand die dat duidelijk niet van plan is. Zodra Max er voor zit is het Fair game. De enige keer dit seizoen dat Lewis plaats moest maken was Spanje maar ook dagblad niet over de limiet, Max had daar de betere start. Max liet Lewis bij de start in Frankrijk juist alle ruimte daar aan de buitenkant, daar hoor je nooit iemand over. Ook in Bahrein (maar daar was Max de aanvallende partij) ging hij er zeer ruim omheen, ik denk ook mede om de tik op achterwiel te voorkomen, en hup “he went off track”. Silverstone was Lewis echt opzoek naar dat achterwiel in copse. Wanneer Max een nog ruimere lijn had genomen was hij zeker off track gegaan. “Leaving the track”. Max zat op de limiet en Lewis gebruikt nu gewoon zijn politieke macht. De Britse pers doet de rest. Vergeet niet datzelfde deze te lichte straf er wel een was, Lewis zat dus fout.
Ik blijf er nog heeeel lang bij: Lewis weet echt exact wat die auto doet en wat ie ermee kan. Dus weet ie precies wat er gebeurd als ie 3km te hard een bocht inschuift - en zo Max de baan aftikt. Het was niet zijn bedoeling dat Max zo dramatisch de barriers in zou gaan (dat de achterband erafliep helpt daar niet mee) maar het was zeker zijn bedoeling dat tikje uit te delen, zoals hij dat al veel vaker heeft gedaan of geprobeerd.

Dat Max op 0 strafpunten staat en alsnog als door de Lewis en zijn persvrienden als agressief, dominant, dader, etc wordt afgebeeld, tja. Hij zal er in de persco, die zal hij wel samen met Lewis moeten doen donderdag, niet echt op reageren. Of wel, en dan zien we een 1-2tje van motor/auto/whatever-sport.com en Lewis. Kan nog leuk worden.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

betwijfel het; F1 is niet 'meer daags' (als in; geen aaneengesloten evenement) dag 1 oefenen, dag 2 kwali, dag 3 race.

Het is geen festival wat 72uur door gaat; met slapen

het zijn in wezen 3 losse events. ik verwacht 0,0 issues - boel stemming makerij (kermis kan ook gewoon doorgaan, wen we weten dat de F1 een kermis is)

telegraaf en andere harken gewoon wat bezoekers/clicks.

[ Voor 5% gewijzigd door himlims_ op 26-07-2021 13:28 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashed1987
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-10 15:26
himlims_ schreef op maandag 26 juli 2021 @ 13:27:
[...]

betwijfel het; F1 is niet 'meer daags' (als in; geen aaneengesloten evenement) dag 1 oefenen, dag 2 kwali, dag 3 race.

Het is geen festival wat 72uur door gaat; met slapen

het zijn in wezen 3 losse events. ik verwacht 0,0 issues - boel stemming makerij (kermis kan ook gewoon doorgaan, wen we weten dat de F1 een kermis is)

telegraaf en andere harken gewoon wat bezoekers/clicks.
Vergeet niet dat er een mogelijkheid is om van de 538 camping gebruik te maken, dus overnachten.

Op een vraag wat dit zou betekenen voor de GP antwoordde Rutte dat ze hier op 13 augustus met duidelijkheid gaan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Crashed1987 schreef op maandag 26 juli 2021 @ 13:32:
[...]

Vergeet niet dat er een mogelijkheid is om van de 538 camping gebruik te maken, dus overnachten.

Op een vraag wat dit zou betekenen voor de GP antwoordde Rutte dat ze hier op 13 augustus met duidelijkheid gaan komen.
F1 gaat gewoon door - misschien dat de 538 show/event aangepast moet worden; maar geloof er niets van dat afgeblazen wordt de race.

feit is dat de F1 geen 'aaneengesloten' event is, camping kan men ook prima heen, kermis ook. Dat het 538 festival showtje daarbij uitgesloten wordt lijkt me best aannemelijk. Maar dat mag/kan geen invloed hebben op het race/sport evenement

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:48
Zie ook:
[F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort

Er zijn natuurlijk ook tickets verkocht voor het hele weekend, inclusief overnachting.
Dat de deadline nu op 1 september staat geeft niet direct duidelijkheid, het blijft afwachten...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 22:02
Ik vraag me af wat slechter is.

3 dagen festival en met zijn alle op een camping staan. Of 3 dagen en met zijn alle elke keer naar huis.

Meer een retorische vraag, niemand heeft hier antwoord op.

Gecertificeerd ongeleid projectiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

Edgenumber schreef op maandag 26 juli 2021 @ 13:45:
Ik vraag me af wat slechter is.

3 dagen festival en met zijn alle op een camping staan. Of 3 dagen en met zijn alle elke keer naar huis.

Meer een retorische vraag, niemand heeft hier antwoord op.
Dan is het alles behalve een retorische vraag :+

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-10 09:16

psy

Ik sta er toch meer zwart/wit in. Ik geloof er helemaal niets meer van dat Zandvoort nu nog doorgaat. Zulke kolossale hoeveelheden mensen bij elkaar, en nu met die festival afgelastingen? No way. Ik geloof er niet meer in. Denk dat het ook niet fair is tegenover de festivalgangers eerlijk gezegd.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Kunnen we de dicussie over Zandvoort gewoon in [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort houden? O-)

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Oostenrijk was ook een opgedeeld in 3 events. Dus kan Zandvoort dat ook als de politiek een beetje meewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Niet online
Het prijskaartje van Max' crash voor Redbull?
1.8 miljoen dollar :X

[YouTube: Red Bull Reveal Cost Of Max Verstappen’s Crashed Car]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

sjaool schreef op maandag 26 juli 2021 @ 15:34:
Oostenrijk was ook een opgedeeld in 3 events. Dus kan Zandvoort dat ook als de politiek een beetje meewerkt.
boel paniek om niets; regels tot 1 september, geen 72uur evenement ... wat is het probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgenumber
sjaool schreef op maandag 26 juli 2021 @ 15:34:
Blijft rommelen in de marge en de vraag is of je dat moet willen. Het evenement blijft hetzelfde alleen op papier praat je het recht.

En begrijp me niet verkeerd, ik neem corona serieus, maar ook ik ben er wel klaar mee.

Maar dan is het hek een beetje van de dam. Splits lowlands zelf op van de camping. Een camping mag. En verder verkoop je lowlands als 3 separate dagen waarbij iedereen naar huis gaat(de camping die losstaat van lowlands).

Nog even en er word eerder op miami gereden dan op Zandvoort.

Maar als vervanging.

Spring race op paul ricard configuratie A en main race op configuratie B? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Edgenumber schreef op maandag 26 juli 2021 @ 16:48:
[...]

Blijft rommelen in de marge en de vraag is of je dat moet willen. Het evenement blijft hetzelfde alleen op papier praat je het recht.

En begrijp me niet verkeerd, ik neem corona serieus, maar ook ik ben er wel klaar mee.

Maar dan is het hek een beetje van de dam. Splits lowlands zelf op van de camping. Een camping mag. En verder verkoop je lowlands als 3 separate dagen waarbij iedereen naar huis gaat(de camping die losstaat van lowlands).

Nog even en er word eerder op miami gereden dan op Zandvoort.

Maar als vervanging.

Spring race op paul ricard configuratie A en main race op configuratie B? :+
Nou ja, organiseer een camping en noem je artiesten animatieteam en je bent klaar. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-10 08:54

MeNTaL_TO

The future is not set

sjaool schreef op maandag 26 juli 2021 @ 16:49:
[...]

Nou ja, organiseer een camping en noem je artiesten animatieteam en je bent klaar. :+
Gewoon een zwarte cross van maken, is ook een race event.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgenumber
Max in een Bollo de beer kostuum.

Uiteindelijk hoop ik dat het gewoon door gaat.

Overigens vandaag in het louwman museum in den haag geweest en de Toyota F1 uit 2009 gezien. Wat een simpel ding is dat t.o.v. hedendaagse wagens zeg. Wist ik wel want ik heb Toyota zien komen en gaan. Maar als je er zo naast sta wordt het wel erg duidelijk hoe simpel die voorvleugel is zeg.

Plaatje van wiki want ik had geen zin om te fotograferen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8rqdroafH4JQN_6PQgsG6zObwyU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RAn9JXtrzAzeClNcBz1dy3is.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoteW
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 23-10 21:08
Heren! Zijn er hier mensen die toevallig nog richting Hongarije gaan, en dan met name richting de Hungaroring? Wij gaan wel met enkele vrienden maar we hebben nog wat vragen. Zou iemand die ook gaat mij via PB even voort willen helpen? Dank alvast!☺️

Twente komt eraan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:33
Edgenumber schreef op maandag 26 juli 2021 @ 17:08:

Overigens vandaag in het louwman museum in den haag geweest en de Toyota F1 uit 2009 gezien. Wat een simpel ding is dat t.o.v. hedendaagse wagens zeg. Wist ik wel want ik heb Toyota zien komen en gaan. Maar als je er zo naast sta wordt het wel erg duidelijk hoe simpel die voorvleugel is zeg.

[Afbeelding]
2009 was een bijzonder jaar omdat toen de behoorlijk versimpelde regels werden geïntroduceerd omdat men 1) inhalen makkelijker wilden maken (as always) en 2) omdat men vond dat F1 wagens teveel flapjes en vleugeltjes kregen. Vergelijk bijvoorbeeld de 2008 Toyota of 2008 Mclaren met de 2009 Toyota:

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/8/8d/Jarno_Trulli_2008_Britain_2.jpg/1200px-Jarno_Trulli_2008_Britain_2.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.quartoknows.com/blog/quartodrives/wp-content/uploads/sites/4/2017/06/4444_2008_McLaren_F1_Espionage_Wacky_Wings_Finale_the_art_of_the_formula_1_race_car_stuart_codling_james_mann_.jpg

Uiteindelijk vonden de ingenieurs onder de 2009 regels toch ook wel weer genoeg om de bolides van relatief 'simpel' toch weer ingewikkeld te krijgen in het laatste jaar van de V8 regels:

Afbeeldingslocatie: https://thumbs.dreamstime.com/b/team-red-bull-f-sebastian-vettel-jerez-de-la-frontera-spain-feb-races-training-session-february-jerez-de-la-frontera-34926202.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
Edgenumber schreef op maandag 26 juli 2021 @ 17:08:

[Afbeelding]
Erg mooi museum! Vind zelf de auto's uit 2006 het mooist, niet teveel aero, brede lage achtervleugel, kleinere voorvleugel en kleinere auto's.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Edgenumber
Ik vind deze erg mooi. 2005

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DYzb6nhjpUU8iyHVFGifY-Dx0w8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Qt6nFt8gCEJAQ5IDu5XJPmUa.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
En ik deze (1991):
Afbeeldingslocatie: https://f1-grandprix.com/photos/schumacher_spa_91.jpg

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Requiem19 schreef op maandag 26 juli 2021 @ 17:23:
[...]
2009 was een bijzonder jaar omdat toen de behoorlijk versimpelde regels werden geïntroduceerd omdat men 1) inhalen makkelijker wilden maken (as always) en 2) omdat men vond dat F1 wagens teveel flapjes en vleugeltjes kregen. Vergelijk bijvoorbeeld de 2008 Toyota of 2008 Mclaren met de 2009 Toyota:

Uiteindelijk vonden de ingenieurs onder de 2009 regels toch ook wel weer genoeg om de bolides van relatief 'simpel' toch weer ingewikkeld te krijgen in het laatste jaar van de V8 regels:
Het is maar net hoeveel ruimte je hebt in de reglementen. Ze zeggen bv dat er heel veel geschrapt is en dat ze meer standaard componenten willen introduceren. Dat er slimme truuks zullen worden toegepast twijfel ik niet aan, maar als men gewoon op een bepaalde manier verbiedt dat er bargeboards en allerhandje flapjes her en der worden geplaatst, kunnen ze dat niet doen. Maarrrrr...het hangt er maar nét vanaf hoe ze het verwoord hebben. McLaren heeft nu ook een geintje met de vloer uitgehaald. Er zal denk ik altijd wel een slimmerik tussen zitten die iets bedenkt. Echter, men zal bij de FIA ook wel uitkijken voor een herhaling van DAS en er meteen bovenop zitten als het tegen de geest van de reglementen in gaat.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Homeland schreef op maandag 26 juli 2021 @ 17:41:
Erg mooi museum! Vind zelf de auto's uit 2006 het mooist, niet teveel aero, brede lage achtervleugel, kleinere voorvleugel en kleinere auto's.
Vind die jaar 2000+ auto's allemaal niet zo geweldig eigenlijk...

Zo kan het ook ;)
Afbeeldingslocatie: https://static.wikia.nocookie.net/gran-turismo/images/3/31/Ayrton_Senna_Lotus_97T_%2785.jpg/revision/latest?cb=20190206142430
Afbeeldingslocatie: https://www.goodwood.com/globalassets/.road--racing/race/historic/2020/9-september/list-best-f1-cars/best-f1-cars-of-all-time-1-mclaren-mp4-4-ayrton-senna-f1-1988-monaco-mi-goodwood-07092020.jpg?crop=(0,47,2600,1510)&width=1600
Afbeeldingslocatie: https://cdn-1.motorsport.com/static/img/amp/5200000/5280000/5283000/5283400/5283460/s6_1000340/1000340.jpg
Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/4b/Alboreto_1985-08-02.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
warp schreef op maandag 26 juli 2021 @ 19:12:
[...]

Vind die jaar 2000+ auto's allemaal niet zo geweldig eigenlijk...

Zo kan het ook ;)
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Eigenlijk vind ik de auto's tot begin jaren 90 het interessantst. Toen werden ze echt auto racewagens ontwikkeld ipv op de reglementen. (Dat dat niet door kon gaan was ook wel logisch, Williams was hard op weg de coureur overbodig te maken)

Het is toch jammer dat iets als dit niet meer mag: (ongeacht of je het mooi vind)
Afbeeldingslocatie: https://hips.hearstapps.com/hmg-prod.s3.amazonaws.com/images/screen-shot-2019-05-20-at-11-18-53-am-1558365552.png

[ Voor 9% gewijzigd door Ankona op 26-07-2021 19:24 ]

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-10 14:09

TrekDr0p

QR niet scannen

JoteW schreef op maandag 26 juli 2021 @ 17:18:
Heren! Zijn er hier mensen die toevallig nog richting Hongarije gaan, en dan met name richting de Hungaroring? Wij gaan wel met enkele vrienden maar we hebben nog wat vragen. Zou iemand die ook gaat mij via PB even voort willen helpen? Dank alvast!☺️
Hier is een topic voor :)
[F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?

Veel plezier alvast

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• lochpatje
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-10 13:23

https://streamable.com/rn8rz5

Hier een Streamable van Reddit waarbij het een en ander duidelijk te zien is.

[ Voor 80% gewijzigd door lochpatje op 26-07-2021 19:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
Das best wel erg goed ge-edit eigenlijk. Kudos aan diegene

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Nu online
Deze is ook erg duidelijk en heb ik geloof ik ook nog niet gezien YouTube: Verstappen and Hamilton 3D Crash Animation - Formula 1 British Grand...

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

lochpatje schreef op maandag 26 juli 2021 @ 19:43:
[Streamable: reverse]
https://streamable.com/rn8rz5

Hier een Streamable van Reddit waarbij het een en ander duidelijk te zien is.
Zo is wel heel erg goed te zien dat Lewis er nooit helemaal naast gezeten heeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:56
sjaool schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 00:52:
[...]

Zo is wel heel erg goed te zien dat Lewis er nooit helemaal naast gezeten heeft.
Lewis zat kort ervoor zo'n 80% naast VER, maar dat komt omdat hij gewoon veel te hard de binnenbocht in ging. Zoals je ziet kon hij de bocht nooit halen. En zoals je ziet kon VER ook nooit wijd gaan om Lewis te ontwijken.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• alesandro_46
Het is 08:00 geweest mensen: [F1 2021] Race 11 GP van Hongarije

[ Voor 2% gewijzigd door alesandro_46 op 27-07-2021 08:43 . Reden: typo ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:31

codex

Geen OpenAI agent :)

Wat Mercedes betreft heb ik wel het idee dat ze de realiteit compleet kwijt zijn.

Tijdens de sprintrace was wel duidelijk dat Mercedes niet mee kon komen qua racepace, tijdens de zondagrace ketst Hamilton Verstappen op het cruciale moment eruit en wint (onterecht) de wedstrijd omdat elke mogelijke RB competitie niet meer aanwezig was, met Checo startend vanuit de pitstraat.

Dat Hamilton en Toto nogal een loopje nemen met de waarheid is inmiddels wel bekend, maar James Allison gaat ook mee in deze onzin:
https://www.formula1.com/...B5CuSLdlpiEuABDSf7pg.html

Ik vind het bijzonder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-10 16:16
codex schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 08:39:
Wat Mercedes betreft heb ik wel het idee dat ze de realiteit compleet kwijt zijn.

Tijdens de sprintrace was wel duidelijk dat Mercedes niet mee kon komen qua racepace, tijdens de zondagrace ketst Hamilton Verstappen op het cruciale moment eruit en wint (onterecht) de wedstrijd omdat elke mogelijke RB competitie niet meer aanwezig was, met Checo startend vanuit de pitstraat.

Dat Hamilton en Toto nogal een loopje nemen met de waarheid is inmiddels wel bekend, maar James Allison gaat ook mee in deze onzin:

Ik vind het bijzonder.
"Hamilton Silverstone win ‘hugely reassuring’ say Mercedes" 8)7

Ja, omdat Hamilton Verstappen er af beukt. Anders had hij geen schijn van kans gehad.

Dit kun je alleen 'reassuring' noemen als dit vanaf nu de standaard methode van Mercedes wordt. In een fair gevecht delven ze immers het onderspit.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Tot nu toe is dit best een interessant en veel besproken seizoen..
  • Tracklimits
  • De Crash van Max en Hamilton
  • Sprint Races
  • Titel strijd tussen Red Bull en Mercedes
p.s wat vergeet ik

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mr.Viper
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:54

Mr.Viper

Tja... iets met Dodge Vipers

G_Dragon schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 09:24:
  • Tracklimits
  • Sprint Races
p.s wat vergeet ik
Fexibele (achter)vleugels!

|| System Specs || 36° ONO-WZW 4875Wp ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Mr.Viper schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 09:35:
[...]

Oh ja die was er ook nog :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:58
Mr.Viper schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 09:35:
[...]

En dan ook pitstops. Alhoewel die regels dan weer iets zijn afgezwakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Tracklimits
  • Sprint Races
p.s wat vergeet ik
Stoeltje Bottas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.........

p.s wat vergeet ik
Tegenvallende Ricciardo
Wisselende prestaties Perez
..
Mazespin :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Crash Bottas / Russel
Verwijderd schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 11:39:
[...]

Tegenvallende Ricciardo
Wisselende prestaties Perez
..
Mazespin :X
Ban! ;) O-)

[ Voor 41% gewijzigd door Illegal_Alien op 27-07-2021 11:51 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Tracklimits
  • Sprint Races
p.s wat vergeet ik
Een constant presterende Russel (op het randje van de punten })).
De eerste keer dat een geannuleerde GP terug op de kalender komt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

p.s wat vergeet ik
Het vriendinntje van Max? :+ :+ :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 23:58
codex schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 08:39:

Ik vind het bijzonder.
En ongeveer een week voor de GP roept Wolff dat een DNF het kampioenschap weer helemaal open gooit.
Toeval bestaat niet.

En hij kondigt ook al meerdere botsingen aan. |:(

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Kwam deze tegen op 9gag van het vorig seizoen.

Uh wait what? :P

Afbeeldingslocatie: https://img-9gag-fun.9cache.com/photo/a8EzORY_700bwp.webp

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 06:34
Op AMuS een derde artikel over de nieuwe F1 motoren in de vertaling/samenvatting:
  • Eind juli moet er een beslissing over de nieuwe F1 motoren komen. De keuze daarbij is de huidige V6 behouden of iedereen vanaf nul laten beginnen met een 4 cylinder motor en daarbij de mogelijkheid dat het nieuwe motorleveranciers aantrekt. Daarnaast moet duidelijk worden hoe het elektrische deel van de motor kan bijdragen tot betere prestaties zonder dat het gewicht omhoog gaat.
  • Biobrandstoffen en synthetische brandstoffen leveren op dit moment te weinig prestatie waardoor het makkelijker lijkt om de prestaties van het elektrische deel van de motor te verhogen. Echter zonde gewichtstoename gaat dat niet lukken en de FIA vind het gewicht van 790 kilogram voor 2022 wagen al veel te hoog.
  • Volgens Mario Illien zijn er 2 mogelijkheden, De MGU-H verder ontwikkelen of energie terugwinnen bij de vooras. De bijdrage van de MGU-H is momenteel te gering om energie terug te winnen via de turbocompressor. De techniek is te complex, te duur, vereist veel tijd op de testbank en zal waarschijnlijk nooit zijn weg naar een seriematig gebouwde auto vinden.
  • Ook de huidige MGU-K is volgens Illien nauwelijks verder te ontwikkelen. De remprestaties aan de achteras om energie terug te winnen zitten al aan de grens. Zou nog meer energie terugegewonnen moeten worden dan blokkeren de achterwielen bij het remmen.
  • Bij de voorremmen zou kortstondig 500 tot 1.000 pk teruggewonnen kunnen worden maar dan krijg je een soort "vierwielaandrijving" wat niet in het DNA van Formule 1 past. Daarnaast gaat dit minimaal 50 tot 60 kilogram extra gewicht betekenen. Zonder de vierwielaandrijving gaat ook, voor is dan alleen een generator voor energieterugwinning en niet voor de aandrijving. Alsnog gaat het om een gewichtstoename van 30 tot 40 kilogram.
  • De accu's zouden door de korte intervallen van opslaan en afroepen van energie thermisch overbelast kunnen raken. Om dat tegen te gaan is weer aanvullende koeling nodig wat weer extra gewicht betekent. Een uitweg zou supercondensatoren (Toyota - Le Mans) kunnen zijn maar deze zijn ook groot, zwaar en duur.
  • Waarschijnlijk zal het in juli op een compromis uitdraaien. Zou F1 brandstof 100% duurzaam zijn geweest dan zou het elektrisch aandeel van de mortor geen rol spelen, laat staan brandstofdoorstroming van 100 kilogram per uur.
https://www.auto-motor-un...uperation-allrad-antrieb/

Toekomstige F1 brandstoffen:
Chocoball in "[F1] Seizoen 2021"

Ontwikkelingen nieuwe F1 motorenregelement:
Chocoball in "[F1] Seizoen 2021"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-10 19:27

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

• Tracklimits
  • Sprint Races
p.s wat vergeet ik
De never ending tyre change van Bottas :9 en ohja, klapbanden natuurlijk.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Stoeltjes speculaas: https://www.motorsport.co...it-loses-russell/6637470/
There is growing chatter that Mercedes is pondering switching Formula E series leader Nyck de Vries from its works team in the all-electric championship to a seat with Williams.

De Vries, as a former F2 champion, is already a reserve driver for Mercedes in F1, and the German car manufacturer may feel that the 26-year-old still has the potential for a future in grand prix racing.

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Allemaal goede argumenten in mijn ogen behalve dit:
Chocoball schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 13:16:
• Bij de voorremmen zou kortstondig 500 tot 1.000 pk teruggewonnen kunnen worden maar dan krijg je een soort "vierwielaandrijving" wat niet in het DNA van Formule 1 past. Daarnaast gaat dit minimaal 50 tot 60 kilogram extra gewicht betekenen. Zonder de vierwielaandrijving gaat ook, voor is dan alleen een generator voor energieterugwinning en niet voor de aandrijving. Alsnog gaat het om een gewichtstoename van 30 tot 40 kilogram.
"past niet in het DNA" vind ik geen sterk argument want er zijn verschillende F1 auto's geweest met vierwielaandrijving. Toegegeven dat het maar een handvol zijn, maar het is eerder gedaan en meer dan eens en ze hebben er races mee gewonnen dus het was geen gimmick maar een valide ontwerp.

Het gewicht vind ik wel een probleem.

Ik ben een beetje bang dat de nieuwe moteren een onoplosbaar probleem zijn, het is niet mogelijk om met de huidige wensen en eisen een motor te bouwen die zowel milieuvriendelijk is als snel genoeg voor F1 en kleiner/lichter dan wat we nu hebben. Die motoren zijn supergeoptimaliseerd met jaren aan ervaring. Een radicaal ander ontwerp zal altijd beteken dat je fors moet inleveren.

Volgens mij gaan we er alleen niet uitkomen. F1 heeft zichzelf de onuitgesproken regel opgelegd dat ze (gemiddeld) de snelste auto's moeten hebben en Indycar schurkt al dicht tegen de grens aan. F1 moet contact zoeken met de andere topklasses en gezamelijk op zoek gaan naar een nieuw soort motor en afspreken dat ze allemaal op ongeveer hetzelfde moment overstappen en de onderlinge verhoudingen bewaard blijven (dus dat F3 niet opeens sneller is dan F1). Voor de duidelijkheid, ik zeg niet dat ze dezelfde motor moeten gaan gebruiken maar dat ze hun beslissing afstemmmen zodat niemand gezichstverlies hoeft te leiden en er een duidelijk ontwikkelplan komt voor de autoindustrie.

Voor de snelle overstap is het misschien ook wel prettig als de ontwikkelingen overdraagbaar zijn omdat iedereen zich op ongeveer dezelfde techniek focust. Voor de ontwikkeling op lange termijn zou het op zich beter zijn om veel variatie te hebben maar de tijd begint een beetje op te raken.

Als ze dat niet doen van verwacht ik dat we in 202567 geen nieuwe motor hebben en dat ze noodgedwongen besluiten om zoveel mogelijk bij het huidige ontwerp te blijven met een iets groter batterij en CO2-certificaten bij de brandstof.

Acties:
  • +28 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Laatst online: 08:06

Spotmatic

Ken sent me

Voor degenen die het interesseert: ik maak al jaren gebruik van een schrijftolk voor het "ondertitelen" van het Ziggo commentaar bij alle F1 kwalificaties en races. Voor de kosten hoef ik het niet te laten want de UVW vergoedt nu eenmaal een bepaald aantal uren voor de privé-situatie per jaar. Voor de rest maakte ik ook gebruik van de uren van kennissen die ook zo'n vergoeding hebben.

Helaas zijn mijn uren bijna weer op. Bovendien is het steeds een heel geregel met die uren van anderen, ook voor de schrijftolk, dus ik heb vanochtend online bij de UWV een aanvraag gedaan voor 96 extra tolk-uren (13 races x gemiddeld 7 uur plus 2 x 2.5 uur sprintraces). Wie schetst mijn verbazing dat de aanvraag vanmiddag al is goedgekeurd. Waarschijnlijk gaf mijn onderbouwing plus het feit dat elke kwalificatie steeds door zo'n 50 personen en elke race door ongeveer 100 personen op deze wijze wordt gevolgd de doorslag. :)

Wil je er ook eens gebruik van maken? Kijk dan vlak voor elk event op https://www.facebook.com/HetSchrijfhuis voor de actuele linkjes. Dit is vast geen spam want de schrijftolk verdient er niet extra aan , ik ook niet, en het is voor een goed doel, toch? ;)

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Frappuccino schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 13:07:
[...]
En ongeveer een week voor de GP roept Wolff dat een DNF het kampioenschap weer helemaal open gooit.
Toeval bestaat niet.

En hij kondigt ook al meerdere botsingen aan. |:(
Lees toch gewoon al die onzin niet. Collumnisten moeten ook geld verdienen, ze lullen maar wat. Ik lees hier af en toe wat er zo links en rechts geroepen wordt en het een is nog gekker dan het ander. Ellenlange discussies die nergens op uitlopen. Ik negeer het voor zover ik kan, want al dat gezeik er omheen is vaak meer storend dan dat het wat toevoegt.
Kijk naar de quali, de race en klaar. Ze zitten alleen maar de boel op je naaien en de fans te pleasen. Is het een Nederlandse collumnist, zeurt ie over die slechte Hamilton, een Engelse collumnist zeikt Red Bull af. Zo simpel is het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
F1 staat voor een lastige keuze. Brandstofmotoren hebben geen enkele toekomst dus voor de innovatie heeft het weinig zin ze in de F1 door te ontwikkelen.
Zet of in op de races zelf en maak er een nostalgie klasse van zonder ontwikkeling of fuseer met de formule E en ga volledig electrisch.

alles kan off-topic

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 24-10 15:23

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E7Tk0pmXMAYhg-z?format=jpg&name=large

[ Voor 38% gewijzigd door basvn op 27-07-2021 15:26 ]

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• rammes
  • Laatst online: 00:43

rammes

koekebakker 1e klas

Verplaatst zodat we dit niet twee topics gaan doen. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ausHuLPb2LftRvQe5aWaIq6LsPw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ad85cqVfjOq6XayXf33VTU6m.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door DaniëlWW2 op 27-07-2021 15:42 ]

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

RedBull vecht de beslissing nog een keer aan.

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Het officiële vervolg van crashgate. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenvde89
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21:47
Wat wil RB hier mee bereiken? Extra strafpunten voor Lewis? Of zouden ze de 1,5 mln (crash)kosten buiten de budgetcap om willen gebruiken? Dat laatste lijkt mij nog 'het meest haalbare'. Ik verwacht er niet al te veel van in ieder geval, de FIA kennende.

[ Voor 3% gewijzigd door Jeroenvde89 op 27-07-2021 15:46 ]

Apple MacBook Air '25 | Apple iPhone 17 Pro | Apple AirPods Pro | Apple Watch Series 10 | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

thnx @DaniëlWW2

Ik zou het doen!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Jeroenvde89 schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 15:46:
Wat wil RB hier mee bereiken? Extra strafpunten voor Lewis? Of zouden ze de 1,5 mln (crash)kosten buiten de budgetcap om willen gebruiken? Dat laatste lijkt mij nog 'het meest haalbare'. Ik verwacht er niet al te veel van in ieder geval, de FIA kennende.
Terugzieken.

Komt vervolgens echt niks uit, alle toetsenbordcoureurs en -analisten ten spijt. Maar als het meezit brengt het Lewis genoeg uit balans om een grindbakje extra te doen dit weekend.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Jeroenvde89 schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 15:46:
Dat laatste, beslist. Maar Red Bull laat het iig niet bij woorden alleen zitten, ook al brengt het uiteindelijk niets.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

pjottum schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 15:49:
[...]
Terugzieken.

Komt vervolgens echt niks uit, alle toetsenbordcoureurs en -analisten ten spijt. Maar als het meezit brengt het Lewis genoeg uit balans om een grindbakje extra te doen dit weekend.
Precies dit. Het gaat er nu om wie het beste psychologische spelletjes speelt. Dat kun je gewoon verwachten, F1 kennende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
pjottum schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 15:49:
[...]

Terugzieken.

Dit gaat echt volledig buiten Lewis om, hij zal dit zelf niet opzoeken en het team zal hem hier echt niet mee gaan lastigvallen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

hardware-lover schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 15:49:
[...]

Dat laatste, beslist. Maar Red Bull laat het iig niet bij woorden alleen zitten, ook al brengt het uiteindelijk niets.
Nou, het wordt nu onder de aandacht gebracht en het blijkt dus dat het slachtoffer van een actie meer schade en puntenverlies oploopt dan de veroorzaker. Het wil niet zeggen dat deze actie meteen resultaat oplevert maar er wordt in ieder geval over gesproken. Het is aan de FIA om met verdere verduidelijking te komen of eventueel aanpassen van het reglement met betrekking van straffen door een defect geraakte motor ten gevolge van een crash die niet door de coureur zelf is veroorzaakt etc.

[ Voor 5% gewijzigd door sjaool op 27-07-2021 15:55 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

sjaool schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 15:55:
[...]
Nou, het wordt nu onder de aandacht gebracht en het blijkt dus dat het slachtoffer van een actie meer schade en puntenverlies oploopt dan de veroorzaker. Het wil niet zeggen dat deze actie meteen resultaat oplevert maar er wordt in ieder geval over gesproken. Het is aan de FIA om met verdere verduidelijking te komen of eventueel aanpassen van het reglement met betrekking van straffen door een defect geraakte motor ten gevolge van een crash die niet door de coureur zelf is veroorzaakt etc.
Toen ze met de budget caps op de proppen kwamen was dat laatste één van de eerste dingen die ze hadden kunnen bedenken. Indien men zelf totaal geen blaam treft, dat de herstelschade buiten het budget gehouden kan worden, en niet omdat het nu Verstappen betreft. Dit had al meteen geregeld moeten zijn en omdat het niet het geval is, is het eigenlijk een indirecte aanleiding voor competitievervalsing.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

sjaool schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 00:52:
[...]

Het is vooral erg goed te zien dat het écht doelbewust gebeurt. Dit moet toch niet so maar mogen?

een treffende spreuk

Pagina: 1 ... 79 ... 171 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
DaniëlWW2 in "Sport Feedbacktopic"

Alle weekend topics van 2021: ~[F1 2021] Racetopics

Discussie omtrent de uitzendrechten die Ziggo kwijt is geraakt mag in [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2

Let even op of jouw onderwerp niet beter in [F1] Randzaken kan.

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2020
F1 E-sports: [F1 2020] Het grote niet Formule 1 E-sport racetopic.
Racepool: [F1] Racemanagers/pools 2021
Randzaken: [F1] Randzaken