[F1] Seizoen 2021 - Max Verstappen WDC! Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 78 ... 171 Laatste
Acties:
  • 1.287.647 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing-Paradise
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22-10 14:38
RobertMe schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 16:21:
En toch... snap ik deze hele discussie niet. Of ja, eigenlijk wel. Als Russell de auto van Bottas af schrijft hoor je niemand er over en moet je het maar doeomet deze regels. Vervolgens schrijft Hamilton de auto van Verstappen af en moeten de regels worden aangepast, kosten worden verhaald, ....

Ik zou het wel eens willen zien als Mercedes de kosten van de crash van Bottas gaat verhalen bij Williams. Dan staan er binnen no time nog maar 18 auto's op de grid.
Het gaat er meer om dat je een directe concurrent een 0 resultaat bezorgt en wel op zo'n manier dat hij er (mogelijk) ook nog bij de volgende race last van heeft dmv gridstraffen/engine penalty's.

In het geval dat Hamilton het WK met minder dan 25 punten verschil wint zal dit altijd een smet op dit seizoen blijven.

Maarja, zo vind ik ook het verliezen van Hamilton van het wereldkampioenschap tov Rosberg een paar jaar terug ook de reden dat we niet bepaald van een GOAT kunnen spreken, maar van een rijder die gewoon in de goede auto zat op het juiste moment. Als je dan zo goed bent moet je op z'n minst altijd je teammaat verslaan! :Y)

[ Voor 3% gewijzigd door Racing-Paradise op 23-07-2021 16:49 . Reden: phrasing ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
En toch... snap ik deze hele discussie niet. Of ja, eigenlijk wel. Als Russell de auto van Bottas af schrijft hoor je niemand er over en moet je het maar doeomet deze regels. Vervolgens schrijft Hamilton de auto van Verstappen af en moeten de regels worden aangepast, kosten worden verhaald, ....

Ik zou het wel eens willen zien als Mercedes de kosten van de crash van Bottas gaat verhalen bij Williams. Dan staan er binnen no time nog maar 18 auto's op de grid.
Ik kan mij herinneren dat men toen ook aangaf dat dit eigenlijk niet eerlijk is met de nieuwe regels/budgetcap. in ieder geval bij Ziggo en zeker hier ook in de huiskamer. Het heeft inderdaad niet zoveel stof doen opwaaien als de situatie tussen HAM en MAX maar goed, nu gaat het ook écht ergens over ;)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Melantrix
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:23

Kosten verhalen nee, op zo'n manier straffen dat je niet alsnog de race kan winnen ja.

Bottas én Russel lagen van de baan af == 0 punten
Max == 0 en Hamilton = 25 punten gaat er bij mij niet in als 'oh ja, dat klopt als een bus'.

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:03

Vuvuzela

My spire is forming

Omdat het nu bij Max is willen "we" andere regels.. alleen stel we voeren die nieuwe regels in, bij de volgende situatie is Max daar zelf de dupe van. Dan willen we waarschijnlijk weer terug.

I served in a company of heroes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:51

sjaool

Every life should have 9 cats

En toch... snap ik deze hele discussie niet. Of ja, eigenlijk wel. Als Russell de auto van Bottas af schrijft hoor je niemand er over en moet je het maar doen met deze regels. Vervolgens schrijft Hamilton de auto van Verstappen af en moeten de regels worden aangepast, kosten worden verhaald, ....

Dat is heel simpel, dat is Mercedes onder elkaar. Bij die actie ging het niet twee rivaliserende coureurs en teams. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Vuvuzela schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 16:39:
[...]

Omdat het nu bij Max is willen "we" andere regels.. alleen stel we voeren die nieuwe regels in, bij de volgende situatie is Max daar zelf de dupe van. Dan willen we waarschijnlijk weer terug.
Nou ja, het zou niet voor het eerst zijn dat de regels, door een actie waarbij Max betrokken is geweest, aangepast worden. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 14:50
Racing-Paradise schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 16:30:
[...]

Het gaat er meer om dat je een directe concurrent een 0 resultaat bezorgt en wel op zo'n manier dat hij er (mogelijk) ook nog bij de volgende race last van heeft dmv gridstraffen/engine penalty's.
Maar Russell die Bottas eraf beukt beïnvloed ook het kampioenschap. Immers was het pas de tweede race, dus je kunt dan moeilijk zeggen dat Bottas al is afgeschreven. Maar het heeft natuurlijk ook invloed op het WCC. Daarnaast gaan de kosten voor de reparatie gewoon van het budget van Mercedes af en heeft het dus ook invloed op Hamilton. Want geld besteed aan vervangende onderdelen kan niet worden besteed aan de ontwikkeling van de auto.

En wie of wat gaat dan überhaupt bepalen of het kampioenschap bepalend is, of dat het een concurrent is? Zeker aan het begin van het seizoen kun je daar moeilijk over spreken. Zo had ik niet verwacht dat bv Ferrari nu zo hoog zou staan ten opzichte van de rest (en paar punten verschil met McLaren). Als in een van de eerste races een Ferrari een McLaren eraf had gereden zou ik dat niet beoordeeld hebben als "directe concurrent van de baan gereden".

Acties:
  • +7 Henk 'm!

Verwijderd

Overigens was die crash tussen Bottas en Russell ook al in het voordeel van Hamilton :p

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:24

Spotmatic

Ken sent me

Verwijderd schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 16:50:
Overigens was die crash tussen Bottas en Russell ook al in het voordeel van Hamilton :p
Het maakt niet uit wat er gebeurt op de baan. ALLES is in het voordeel van Hamilton. :+

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 11:08
Een "gratis" motor voor Max pas alleen in de situatie Max versus Ham.

Nu een zelfde situatie maar dan in het midden van het veld waar de boel dichter bij elkaar zit. Rijder A knalt rijder B van de baan. Rijder B krijgt een verse motor waarmee rijder C, D, E, en F benadeeld worden.

Draai je de regels linksom is het niet eerlijk voor klaasje, draai je de regels rechtsom dan is het niet eerlijk voor pietje.

En in het grotere plaatje. Het is niet alleen de motor. Ook de rest wat kapot is druk op het budget. Daarnaast alle tijd die ze hier aan kwijt zijn kan niet aan wat anders worden besteed. Uiteindelijk raakt dit ook allemaal de rijder en misschien zelfs nog in slow motion omdat het invloed kan hebben op het opvolgende seizoen.

Je kan een crash niet ongedaan maken of iemand schadeloos stellen.

Gecertificeerd ongeleid projectiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rachez
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:26
Edgenumber schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 17:49:
Een "gratis" motor voor Max pas alleen in de situatie Max versus Ham.

Nu een zelfde situatie maar dan in het midden van het veld waar de boel dichter bij elkaar zit. Rijder A knalt rijder B van de baan. Rijder B krijgt een verse motor waarmee rijder C, D, E, en F benadeeld worden.

Draai je de regels linksom is het niet eerlijk voor klaasje, draai je de regels rechtsom dan is het niet eerlijk voor pietje.
Het hoeft geen 'gratis' motor te zijn.
Het gaat er in dit geval om dat als iemand je eraf rijdt (en je rijdt met een verse motor) en je daardoor de motor moet vervangen, je aan het einde van seizoen een gridstraf krijgt als je een motor moet vervangen vanwege slijtage. Wat dan extra zuur is.

Je kan best een regel hebben dat als je in zo'n geval de motor moet vervangen dat dat niet meetelt met het totaal aantal vervangen motoren in een seizoen.

Lijkt mij in ieder geval een stuk eerlijker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joehoe900
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 01-03-2022
Spotmatic schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 16:55:
[...]

Het maakt niet uit wat er gebeurt op de baan. ALLES is in het voordeel van Hamilton. :+
Nu je het zegt :P :o

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-10 11:04

iichel

Gazoooo

Verwijderd schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 16:25:
[...]

Uiteraard heb je hierin een punt.

Maar dit is een potentieel kampioenschapsbeslissend moment. Dat is het grote verschil.
Nee, gelijke monniken gelijke kappen. Omdat een coureur toevallig meedoet om het WK, mag niet uitmaken voor penalties en compensaties. Niet vanuit de FIA.

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
iichel schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 18:37:
[...]

Nee, gelijke monniken gelijke kappen. Omdat een coureur toevallig meedoet om het WK, mag niet uitmaken voor penalties en compensaties. Niet vanuit de FIA.
Ben ik het niet mee eens. Ik vergelijk het graag met een bekeuring… een miljonair voelt 400€ boete niet voor te hard rijden, ik wel.

Lewis hamilton voelt de 10 seconden niet… ferrari en mclaren een stuk meer en voor de rest van het veld is het race over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07:58

mark-k

AKA markkNL

rachez schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 18:31:
[...]

Het hoeft geen 'gratis' motor te zijn.
Het gaat er in dit geval om dat als iemand je eraf rijdt (en je rijdt met een verse motor) en je daardoor de motor moet vervangen, je aan het einde van seizoen een gridstraf krijgt als je een motor moet vervangen vanwege slijtage. Wat dan extra zuur is.

Je kan best een regel hebben dat als je in zo'n geval de motor moet vervangen dat dat niet meetelt met het totaal aantal vervangen motoren in een seizoen.

Lijkt mij in ieder geval een stuk eerlijker.
Alsof er dan ook maar ergens een team gaat zijn dat zegt 'no thanks we hadden toch geen problemen', elk team zou dan de motor vervangen, dus gratis motor.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Melantrix
mark-k schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 18:41:
[...]

Alsof er dan ook maar ergens een team gaat zijn dat zegt 'no thanks we hadden toch geen problemen', elk team zou dan de motor vervangen, dus gratis motor.
Daarom moet je ook niet de benadeelde gaan compenseren maar de veroorzaker harder aanpakken. De straffen moeten gewoon harder. Of dat nu gridstraffen zijn aan t eind van de race (dus -3 plekken op 10 sec) of - x punten, i don't care. Maar iemand van de baan tikken en vervolgens winnen én de volle punten pakken is gewoon van de zotte

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrOleo
  • Registratie: Augustus 2006
RobertMe schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 16:49:
[...]

Maar Russell die Bottas eraf beukt beïnvloed ook het kampioenschap. Immers was het pas de tweede race, dus je kunt dan moeilijk zeggen dat Bottas al is afgeschreven. Maar het heeft natuurlijk ook invloed op het WCC. Daarnaast gaan de kosten voor de reparatie gewoon van het budget van Mercedes af en heeft het dus ook invloed op Hamilton. Want geld besteed aan vervangende onderdelen kan niet worden besteed aan de ontwikkeling van de auto.
Bottas reed als een dweil, begon als 8e, reed een hele tijd 9e/10e. Na de switch naar droogweerbanden werd ie om de oren gereden door Stroll en Russell, van 8e naar 10e. Dat incident was gewoon niet relevant voor het WK.
Ten tweede, er zijn geen straffen uitgedeeld, de stewards hebben dus geoordeeld dat Russell niet schuldig genoeg was om de schade bij Williams te gaan claimen.

erutangiS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meenkdrie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 10:50
Dat een ander team de schade moet betalen kan gewoon niet, maar dat de schade buiten de budget cap wordt gehouden lijkt me heel eenvoudig en wel zo eerlijk.

Ook heb ik altijd al gevonden dat je gewoon alles “gratis” moet kunnen wisselen bij een uitvalbeurt. Dan prik je gewoon een nieuwe motor, lijkt me dat je met je uitvalbeurt al genoeg schade hebt opgelopen.. helemaal als je daardoor later ook nog eens achteraan moet beginnen.

Ja, dan heb je de kans dat teams buiten de punten naar binnen rijden om zo gratis te wisselen. Ik denk dat dat wel meevalt, helemaal nu met de gelijke motorstanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:56
FOM doet ook een duit in het zakje.

Edit: de preview doet het (hier?) niet meer, titel van video: Top 5 Title Rival Flashpoints!

[ Voor 30% gewijzigd door alesandro_46 op 23-07-2021 19:38 ]

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Pffff en het gaat maar door..
Max is zeker weten met de volgende race bezig maar hier, mijn god....

Zou deze discussie eindelijk kunnen stoppen bij de volgende race? Ik hoop het want 10000 posts over hetzelfde(ik probeer er overheen te lezen) is wel vermoeiend als je hoopt iets nieuws te lezen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Melantrix
Arjantje72 schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 20:48:
Pffff en het gaat maar door..
Max is zeker weten met de volgende race bezig maar hier, mijn god....

Zou deze discussie eindelijk kunnen stoppen bij de volgende race? Ik hoop het want 10000 posts over hetzelfde(ik probeer er overheen te lezen) is wel vermoeiend als je hoopt iets nieuws te lezen :)
Weet niet maar er ís geen nieuws.. zodra er weer echt wat nieuws is houdt dit ook wel op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 16:25:
[...]

Uiteraard heb je hierin een punt.

Maar dit is een potentieel kampioenschapsbeslissend moment. Dat is het grote verschil.
Nee, het gaat hier om een directe concurrent waarbij de veroorzaker alle voordelen heeft. De straf is dus duidelijk niet voldoende afschrikwekkend. Iets wat een straf wel zou moeten zijn. Maar de race winnen terwijl de ander met een kapotte auto zit is geen straf. Heel simpel, een straf moet voor iedereen impact hebben, en dat geldt dus zeker voor de leiders.
Vuvuzela schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 16:39:
[...]

Als Max er was afgereden door enig ander coureur was het gewoon pech geweest. Aan de andere kant, als Max Hamilton zo eraf had gereden had ik precies dezelfde discussie gevoerd. Zoals ik hierboven al zeg, een straf moet daadwerkelijk een straf zijn. Een straf waarvan je vantevoren al weet dat ie niets doet is geen straf.

[removed]

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 14:37
Dan maar wat foto’s van eerdere tijden?

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E6MFwKOXoAUeLpa?format=jpg&name=900x900Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E6Weew3WEAccvOh?format=jpg&name=mediumAfbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E6mTtOPXMAM9gzs?format=jpg&name=900x900Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E6wcH5DWUAc3epK?format=jpg&name=mediumAfbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E6wcWzsX0AIZ1yQ?format=jpg&name=900x900Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E61qRWQX0AEMbyB?format=jpg&name=mediumAfbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E61qWuRXsAQdvn8?format=jpg&name=mediumAfbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E7ABRZnXEA89UmB?format=jpg&name=900x900Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E7ABSjXX0AEBt4E?format=jpg&name=900x900Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E7ABThBWUAEf5TG?format=jpg&name=mediumAfbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E7ABW2pWQAc4Bky?format=jpg&name=mediumAfbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E7ABVxpWYAIthXd?format=jpg&name=900x900

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
MrOleo schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 18:57:
[...]

Bottas reed als een dweil, begon als 8e, reed een hele tijd 9e/10e. Na de switch naar droogweerbanden werd ie om de oren gereden door Stroll en Russell, van 8e naar 10e. Dat incident was gewoon niet relevant voor het WK.
Maar waarom dan? Omdat Bottas in de tweede race van het seizoen op P8 reed? Want Hamilton deed het in Monaco nu ook niet echt goed. Dus als die daar van het circuit was gebeukt dan was dat ook niet relevant voor het WK?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOleo
De vraag is, is dat ontopic in f1 seizoen 2021? :+
RobertMe schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 21:47:
[...]

Maar waarom dan? Omdat Bottas in de tweede race van het seizoen op P8 reed? Want Hamilton deed het in Monaco nu ook niet echt goed. Dus als die daar van het circuit was gebeukt dan was dat ook niet relevant voor het WK?
Waarom dan? Ik heb echt geen flauw idee hoe daar op te antwoorden, ik probeer het met: 32 vs 1.
9e en hij werd ingehaald door nr 10, ja daarom dus.
Ehm ja, dat was dan relatief een stuk minder relevant voor het wk dan wat er in engeland gebeurde, dat is hoe puntentellingen werken.

De wereld is relatief niet absoluut, 1 of 0.

erutangiS

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14:09

g0tanks

Moderator CSA
And now for something completely different:

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:50

JB

Cédric roelt!

Mooi ook hoe iedereen er zijn eigen draai aan geeft :X “Max stuurde bewust in” “Max maakte ruimte toen ie Lewis zag en stuurde daarna in”

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:16
meenkdrie schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 19:22:
Dat een ander team de schade moet betalen kan gewoon niet, maar dat de schade buiten de budget cap wordt gehouden lijkt me heel eenvoudig en wel zo eerlijk.

Ook heb ik altijd al gevonden dat je gewoon alles “gratis” moet kunnen wisselen bij een uitvalbeurt. Dan prik je gewoon een nieuwe motor, lijkt me dat je met je uitvalbeurt al genoeg schade hebt opgelopen.. helemaal als je daardoor later ook nog eens achteraan moet beginnen.

Ja, dan heb je de kans dat teams buiten de punten naar binnen rijden om zo gratis te wisselen. Ik denk dat dat wel meevalt, helemaal nu met de gelijke motorstanden.
Ik vind het onzin en begin me eigenlijk een beetje te storen aan dat gejammer van Red Bull. Die kleine teams met een budget van minder dan $140 miljoen moeten al jaren dealen met dergelijke problemen. Nu moeten twee grootmachten (Mercedes in Imola, Max in Silverstone) het met wat minder centen doen en dan moeten de regels weer worden aangepast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:58

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

NotSoSteady schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 23:12:
[...]

Ik vind het onzin en begin me eigenlijk een beetje te storen aan dat gejammer van Red Bull. Die kleine teams met een budget van minder dan $140 miljoen moeten al jaren dealen met dergelijke problemen. Nu moeten twee grootmachten (Mercedes in Imola, Max in Silverstone) het met wat minder centen doen en dan moeten de regels weer worden aangepast.
Ik had ook liever gezien dat het van het budget van Mercedes af ging, maar hier kan ik me ook wel in vinden :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mef
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 10:42

Mef

[...]

en bovenal: die racen ook voor een klassement, misschien geen kampioenschap, maar voor hen is ook elk punt belangrijk. En elk punt levert (of kan potententieel) hen ook meer prijzengeld op naar volgend seizoen toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meenkdrie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 10:50
[...]

Niet mee eens, ze moeten niks. Dat zij niet meer investeren/ investeerde is een keuze.

Het moet niet ineens veranderd worden, de budgetcap is er pas net.

Hier wordt door toedoen van een ander bijna 1% van het budget door je neus geboord. Vertaal je dat simpelweg naar rondetijd moet je eens kijken hoe de kwalificaties voor RBR dit jaar eruit hadden gezien.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

Max in een faketaxi

[ Voor 10% gewijzigd door Vuvuzela op 24-07-2021 00:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:16
meenkdrie schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 00:16:
[...]

Niet mee eens, ze moeten niks. Dat zij niet meer investeren/ investeerde is een keuze.

Het moet niet ineens veranderd worden, de budgetcap is er pas net.

Hier wordt door toedoen van een ander bijna 1% van het budget door je neus geboord. Vertaal je dat simpelweg naar rondetijd moet je eens kijken hoe de kwalificaties voor RBR dit jaar eruit hadden gezien.
Serieus? Investeren is een keuze. Je mag blij zijn dat er na deze crisis nog 10 teams op de grid staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Jasphur schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 21:22:

[Afbeelding]
Toen waren de stewards nog in uniform en stonden ze naast het circuit in plaats van met zijn allen in een hokje achter een stel monitoren... :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Melantrix

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:41
Geloof er weinig van dat het echt is, maar goed, in de dagen der social media moeten we alles geloven natuurlijk.

Mocht het echt zijn incl. de text messages, dan komt Max ook wel over als een beetje een lul though. Als je per text zo reageert op een taxichauffeur die probeert een praatje te maken... Maar goed, ander wereldje I guess...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:40

Crazy D

I think we should take a look.

Melantrix schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 18:54:
[...]

Daarom moet je ook niet de benadeelde gaan compenseren maar de veroorzaker harder aanpakken. De straffen moeten gewoon harder. Of dat nu gridstraffen zijn aan t eind van de race (dus -3 plekken op 10 sec) of - x punten, i don't care. Maar iemand van de baan tikken en vervolgens winnen én de volle punten pakken is gewoon van de zotte
Het probleem was niet de straf, maar het geluk met de rode vlag waardoor reparaties gratis zonder tijdverlies uitgevoerd konden worden. Had ie tijdens de race naar binnen gemoeten, had het hem flink meer tijd gekost. Had ie nog steeds hoog kunnen eindigen maar p1 was dan niet zo zeker meer. Dus, regels aanpassen: geen reparaties meer tijdens rode vlaggen. Probleem opgelost.

Exact expert nodig?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jasphur
@MrOleo in zekere zin hebben de situaties en incidenten van toen de huidige regelgeving gecreeerd. Dus ja, past wel in het 2021 topic :+

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Snowdog schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 06:34:
[...]

Mocht het echt zijn incl. de text messages, dan komt Max ook wel over als een beetje een lul though. Als je per text zo reageert op een taxichauffeur die probeert een praatje te maken... Maar goed, ander wereldje I guess...
Hoezo? De chauffeur leest ze niet en Max blijft gewoon beleefd... Ik denk dat de meeste mensen zulke appjes naar vrienden en familie sturen als ze zoiets vreemds meemaken... Het is gewoon menselijk. Verder niet overal wat achter zoeken, de wereld is al zuur genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

[...]
Geloof er weinig van dat het echt is, maar goed, in de dagen der social media moeten we alles geloven natuurlijk.

Dan hoop ik dat jouw "praatjes" wat soepeler verlopen. :>

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• LewisVries
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 13-11-2021
De woede is wat gezakt, maar net als de WK Finale 2010 in Zuid-Afrika het Robben moment, zal dit altijd een pijnlijke plek blijven als dit inderdaad het WK beslist in het voordeel van Hamilton.

Naast de ongepaste vieringen op de dag zelf, nadat je een concurrent het ziekenhuis hebt ingestuurd, vind ik de voortdurende victim blaming van Mercedes/Wolff/Hamilton ook inmiddels 6 dagen later compleet schaamteloos. Zij raken voor de 3e keer een Red Bull op het achterwiel en noemen dan Max agressief terwijl die al 18 maanden geen enkel penalty point heeft als enige van de coureurs die de 18 maanden ook daadwerkelijk meedeed aan GP's. Ze proberen daarmee het narrative te voeden dat Max onder druk moet worden gezet door Mercedes/Hamilton hun vriendjes van de FIA en de Britse pers. Dat HIJ een agressieve rijder is, en niet degene die juist penalty points heeft, notabene is aangewezen als schuldige door de stewards (maar een fopstraf kreeg zoals altijd) en degene is die het rechter ACHTERwiel raakt van de man die op kop ligt. En dat van de man die continue loopt te zeuren om respect/BLM etc. En dan jezelf zo gedragen.

Echt ongehoord hoe schandalig zij zich gedragen en het bevestigt voor mij nog maar eens dat het een heel onprettig gezelschap is dat alleen kon winnen de afgelopen 7 jaar doordat ze simpelweg veel meer geld en ontwerpers hadden dan de rest. Nu ze een keer met gelijkere wapens (denk gezien Bottas zijn resultaten dat de Mercedes nog steeds wat beter is, of op zijn minst makkelijker op de limiet te rijden) moeten rijden komt de ware aard boven en blijken het niet de GOAT's zoals met name de Britse pers en fans ons willen doen geloven. Ik ben ervan overtuigd dat als het sinds 2014 Rosberg en Bottas was geweest we nu hadden gesproken over 7x wereldkampioen Rosberg.

Ik hoop dat Max ook nooit naar dat team hoeft te gaan, maar bij Red Bull in staat blijkt de komende 18 jaar elk jaar WDC te pakken. Alleen gezien de historie en alle onzekerheid qua motoren ben ik bang dat vanaf volgend jaar Mercedes (gaan met beste motor de freeze in, en aero-kunst wordt zwaar beperkt vanaf volgend jaar, wat juist RBR hun wapen is) en de jaren erop weer duidelijk voorop ligt op een manier dat zelfs een ubertalent als Max Verstappen dat gat niet kan overbruggen. Als je dan WK wilt worden moet je op een gegeven moment toch naar dat team.

Nouja, laten we op het beste hopen.

[ Voor 17% gewijzigd door LewisVries op 24-07-2021 10:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
LewisVries schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 10:41:
De woede is wat gezakt, maar net als de WK Finale 2010 in Zuid-Afrika het Robben moment, zal dit altijd een pijnlijke plek blijven als dit inderdaad het WK beslist in het voordeel van Hamilton.
Uiteindelijk zul je waarschijnlijk een hele lijst aan dingen kunnen opnoemen waar het kampioenschap verloren is. Anderen hebben daarvoor al mooie lijstjes opgesteld met de "wat als" punten. Wat als Verstappen Bahrein gewonnen had, wat als Hamilton 0 punten in Imola had, wat als Hamilton niet Verstappen van de baan had gereden in Silverstone. En zo zullen er nog wel voldoende resultaten bij komen.

Dat is hetzelfde als dat Rosberg in 2016 WDC heeft gewonnen omdat Hamilton zijn motor de lucht in ging in Maleisië. Dat Rosberg die race een slecht resultaat had door een incident in de eerste ronde wordt niet meegenomen, dat ze beiden in Spanje ernaast stonden neemt ook niemand mee, en idem dito voor Oostenrijk waar ze in de laatste ronde elkaar van de baan rijden, Hamilton wint, en Rosberg nog flink wat plekken verliest.

Als Hamilton WDC wordt met een groot puntenverschil is het wellicht gewoon terecht. Gaat het om maximaal 10, 15 punten kun je veel meer races aanstippen waarbij Verstappen met een "wat als" wel WDC was.

Overigens verder gewoon eens met jouw verhaal.

En dit zal ook wel een incident zijn dat de boeken in gaat. Hetzelfde als Senna en Prost in Japan, Hamilton en Rosberg in Spanje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Mijn laatste 2 centen: Silverstone was gewoon de laatste stuiptrekking van Mercedes. Zij moesten het de afgelopen races vaak van geluk hebben. Dat kun je niet een heel seizoen volhouden.

RBR (iig Max) zat er gewoon goed bij in Silverstone. Het feit dat Bottas maar 3e werd achter Leclerc zegt wat mij betreft ook genoeg. Mercedes heeft de slag gewonnen maar zeker niet de oorlog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chefbierrr
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20-10 11:36
Ik denk ook dat RBR echt sneller gaat zijn in Hongarije, niet onder indruk van de pace van de Mercs in racetrim. Voor RBR waren de afstellingen het hele weekend al niet optimaal, maar de kwalificatie was even een tegenvaller met een auto die alleen maar onderstuur gaf op de limiet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:51

mphilipp

Romanes eunt domus

[...]
Ik vind het onzin en begin me eigenlijk een beetje te storen aan dat gejammer van Red Bull.
Als je het circus al wat langer volgt, snap je dat je a)eigenlijk het liefst geen verhalen in de media moet lezen, b)doe je dat wel, neem ze met een kilo of 5 zout en c)dat gejammer is deel van het spelletje om te kijken hoeveel ze eruit kunnen slepen en de zaak verder op scherp te zetten voor de fans.

Je moet gewoon al die gezeik niet lezen, dan wordt je er vanzelf niet ziek van. Wat er tussen de races gebeurt en gezegd wordt is maar bij vlagen interessant. 11 van de 10 keer is het gewoon leeg gezeur voor de bühne. Niet de moeite waard. Negeer het gewoon, scheelt ook weer in gezemel over niets in dit topic :+

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CousinBoneless
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20-10 10:22
Jasphur schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 21:22:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mRb1qFmq8X5WzB-0Zx05UMVlKiI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iWtPjzwsLHzf34in299JqCOG.jpg?f=fotoalbum_large

Zit deze vent nu mid-air achterstevoren in zijn wagen?😲

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-10 23:13

AzzKickah

06-CENSORED

Ja die kijkt de verkeerde kant op joh :F

Acties:
  • +37 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had er al naar verwezen in het Race 10 GP van Groot-Brittannië topic, maar ik ben nog even creatief geweest :p

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OLawR3qKqQ0t5nZSa-S_LQxjJLg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/XJaqkdGq67eGrWK8S8dlsyDA.gif?f=user_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-10 14:32

pro_6or

amateur_60r

Spotmatic schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 12:41:
Mijn laatste 2 centen: Silverstone was gewoon de laatste stuiptrekking van Mercedes. Zij moesten het de afgelopen races vaak van geluk hebben. Dat kun je niet een heel seizoen volhouden.

RBR (iig Max) zat er gewoon goed bij in Silverstone. Het feit dat Bottas maar 3e werd achter Leclerc zegt wat mij betreft ook genoeg. Mercedes heeft de slag gewonnen maar zeker niet de oorlog.
Dat was geen geluk maar elimineren en werkelijk niets staat Lewis in de weg het weer te doen. Eerste twee volgende races, vooral Hongarije, lenen zich daar ideaal toe. Zie het prachtige gevecht in 2019. Maar dan nu met een tikkie a la Silverstone. En weg is Max weer. Had hij maar “meer respect” moeten tonen. Lewis heeft het dus al aangekondigd, dat hij het weer gaat doen.

Ik vind eerlijk gezegd dat de intentie van Lewis juist veel te makkelijk onder het tafelkleed is geveegd.

een treffende spreuk

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-10 19:27

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

LewisVries schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 10:41:
De woede is wat gezakt, maar... [klaagzang geknipt]
Weet je zeker dat de woede wat gezakt is? :(:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:02

DataGhost

iPL dev

CousinBoneless schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 13:51:
[...]

[Afbeelding]

Zit deze vent nu mid-air achterstevoren in zijn wagen?😲
Voor een "young driver" vind ik dat Alonso toch behoorlijk lang meerijdt :+

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:40

Crazy D

I think we should take a look.

pro_6or schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 14:25:
[...]

Dat was geen geluk maar elimineren en werkelijk niets staat Lewis in de weg het weer te doen. Eerste twee volgende races, vooral Hongarije, lenen zich daar ideaal toe. Zie het prachtige gevecht in 2019. Maar dan nu met een tikkie a la Silverstone. En weg is Max weer. Had hij maar “meer respect” moeten tonen. Lewis heeft het dus al aangekondigd, dat hij het weer gaat doen.

Ik vind eerlijk gezegd dat de intentie van Lewis juist veel te makkelijk onder het tafelkleed is geveegd.
Ik vind eerlijk gezegd dat er wel heel makkelijk wordt gedaan alsof je doelbewust met 275+ km/u in een open wiel wagen iemand bewust even een tikje geeft op het achterwiel, in een bocht waarin dus de dynamiek van de auto's anders is dan op een recht stuk. Waarbij het op een recht stuk met die snelheden al knap zou zijn om iemand precies zo te raken dat je m precies van de baan duwt en jij zelf geen problemen hebt. Laat staan in een bocht.... |:( |:(

Als Lewis het voor elkaar krijgt om in die bocht met die snelheid precies zo een tikje te geven dat hij zeker weet dat max van de baan ketst en hij niet mee gaan, dan is hij juist de GOAT. Respect als je dat lukt.

Maar goed gelukkig zijn vele experts wereldwijd het er over eens dat het een race incident is met weliswaar de schuld bij Lewis, maar, een race incident en geen doelbewuste moordaanslag. Dus mooi dat een aantal toetsenbord helden op internet het allemaal beter menen te weten 8)

Exact expert nodig?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Crazy D schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 15:12:
[...]

Ik vind eerlijk gezegd dat er wel heel makkelijk wordt gedaan alsof je doelbewust met 275+ km/u in een open wiel wagen iemand bewust even een tikje geeft op het achterwiel, in een bocht waarin dus de dynamiek van de auto's anders is dan op een recht stuk. Waarbij het op een recht stuk met die snelheden al knap zou zijn om iemand precies zo te raken dat je m precies van de baan duwt en jij zelf geen problemen hebt. Laat staan in een bocht.... |:( |:(

Als Lewis het voor elkaar krijgt om in die bocht met die snelheid precies zo een tikje te geven dat hij zeker weet dat max van de baan ketst en hij niet mee gaan, dan is hij juist de GOAT. Respect als je dat lukt.

Maar goed gelukkig zijn vele experts wereldwijd het er over eens dat het een race incident is met weliswaar de schuld bij Lewis, maar, een race incident en geen doelbewuste moordaanslag. Dus mooi dat een aantal toetsenbord helden op internet het allemaal beter menen te weten 8)
Dat is helemaal niet “internationaal” de mening. Meerdere prominenten hebben zich in meer of minder duidelijke bewoordingen uitgesproken over Lewis. Je moet je als toetsenbord held wel beseffen, beste crazy D dat dit allemaal anoniem is en wij dus geen reputatie schade lijden in de echte wereld met onze uitspraken. Wij kunnen het zeggen zoals het is, zonder de voltallige Britse pers achter ons aan te krijgen, zonder minder populair te worden en onze baan te verliezen. De hetze op di resta en chandhok was al jaren aan de gang, die danste niet genoeg naar de pijpen van Lewis. Het achterwiel tikje is ook niet zo moeilijk als jij het wil doen voorkomen. Gekende en laag ingeschatte manoeuvre. Hamilton alleen heeft het al 5 maal uitgehaald de laatste jaren. Kijk anders de Jolyon palmer review eens terug op YouTube, 07:09 heeft de perfecte camera angle. Overduidelijk.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowdog
  • Laatst online: 12:41
sjaool schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 09:59:
[...]

Hoezo? De chauffeur leest ze niet en Max blijft gewoon beleefd... Ik denk dat de meeste mensen zulke appjes naar vrienden en familie sturen als ze zoiets vreemds meemaken... Het is gewoon menselijk. Verder niet overal wat achter zoeken, de wereld is al zuur genoeg...
Eeeh, het is niet echt vriendelijk om iets als "He's completely foolish" te zeggen (toch net wat anders dan "bit of a weirdo" ofzo, maakt verder niet zoveel uit of die chauffeur het nou kan lezen of niet), zeker niet als 1 iemand probeert een gesprek (wat tot op dat moment nog vrij normaal is) aan te knopen, terwijl de andere een beetje met z'n telefoon aan het prutsen is. Dat laatste doen we nog niet genoeg these days. Maar goed, ben het met je eens dat je er eigenlijk niet te diep op in moet gaan, alleen jammer dat ze zoiets dan de wereld insturen onder het mom van dit is grappig. Juist vanwege die snelle reactie op zo'n manier heb ik echter ook het idee dat het fake is. Het heeft een veel te groot "dit is staged"-gehalte.

[ Voor 6% gewijzigd door Snowdog op 24-07-2021 15:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 13:33
Snowdog schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 15:31:
[...]

Eeeh, het is niet echt vriendelijk om iets als "He's completely foolish" te zeggen (toch net wat anders dan "bit of a weirdo" ofzo, maakt verder niet zoveel uit of die chauffeur het nou kan lezen of niet), zeker niet als 1 iemand probeert een gesprek (wat tot op dat moment nog vrij normaal is) aan te knopen, terwijl de andere een beetje met z'n telefoon aan het prutsen is. Dat laatste doen we nog niet genoeg these days. Maar goed, ben het met je eens dat je er eigenlijk niet te diep op in moet gaan, alleen jammer dat ze zoiets dan de wereld insturen onder het mom van dit is grappig. Juist vanwege die snelle reactie op zo'n manier heb ik echter ook het idee dat het fake is. Het heeft een veel te groot "dit is staged"-gehalte.
Ach kom, je gelooft toch niet serieus dat zo'n promofilmpje niet van A tot Z gescript is :) ?

Het levert soms leuke beelden op met het is in feite niks meer of minder dan een commercial.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 14:06
edit: video (360º view from Hamilton and Verstappen opening lap battle) was al eerder gepost. #spuit11

[ Voor 248% gewijzigd door U123456 op 24-07-2021 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Laatst online: 22-10 11:23
pro_6or schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 15:26:
[...]

Dat is helemaal niet “internationaal” de mening. Meerdere prominenten hebben zich in meer of minder duidelijke bewoordingen uitgesproken over Lewis. Je moet je als toetsenbord held wel beseffen, beste crazy D dat dit allemaal anoniem is en wij dus geen reputatie schade lijden in de echte wereld met onze uitspraken. Wij kunnen het zeggen zoals het is, zonder de voltallige Britse pers achter ons aan te krijgen, zonder minder populair te worden en onze baan te verliezen. De hetze op di resta en chandhok was al jaren aan de gang, die danste niet genoeg naar de pijpen van Lewis. Het achterwiel tikje is ook niet zo moeilijk als jij het wil doen voorkomen. Gekende en laag ingeschatte manoeuvre. Hamilton alleen heeft het al 5 maal uitgehaald de laatste jaren. Kijk anders de Jolyon palmer review eens terug op YouTube, 07:09 heeft de perfecte camera angle. Overduidelijk.
Ben heel benieuwd welke 'prominenten' hebben aangegeven dat dit een doelbewuste aanslag van Hamilton was dan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Grimmie187 schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 17:29:
[...]

Ben heel benieuwd welke 'prominenten' hebben aangegeven dat dit een doelbewuste aanslag van Hamilton was dan?
Begrijpend lezen ipv alleen reageren op waarop je graag wil prikken. Crazy D zegt dat internationaal de mening onder prominenten is dat het een racing incident is. Dat is helemaal niet waar, de stewards hebben uitgesproken dat het een straf is en verreweg de meeste prominenten zijn het daar mee eens. Waarbij er een heel aantal zeggen dat het wel een erg gewaagde manoeuvre van Hamilton was. Je moet je wel beseffen dat dat heel precair ligt, het is hun broodwinning. Hoe kun je de intentie achter een actie bewijzen. Dus is het verstandig om daar als onpartijdige niet al te ver in te gaan. Ik kan het wel gewoon benoemen zoals ik het zag. Je kunt trouwens zelf ook heel goed zien water gebeurt vanaf 07:09 in de palmer analyse. Mooi camerastandpunt, realtime. Ik twijfel er echt totaal niet aan.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Verwijderd schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 14:06:
Ik had er al naar verwezen in het Race 10 GP van Groot-Brittannië topic, maar ik ben nog even creatief geweest :p

[Afbeelding]
Ik moest hier misschien iets harder om lachen dan ik wil toegeven. _O-
Maar deze hoort hier ook. :P
https://www.reddit.com/r/formuladank/new/

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
pro_6or schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 17:56:
[...]

Begrijpend lezen ipv alleen reageren op waarop je graag wil prikken. Crazy D zegt dat internationaal de mening onder prominenten is dat het een racing incident is. Dat is helemaal niet waar, de stewards hebben uitgesproken dat het een straf is en verreweg de meeste prominenten zijn het daar mee eens.
@Crazy D zegt dat het een "incident tijdens de race is, met een schuldige". Niet dat het puur een racing incident is waarbij de schuld 50/50 is. Uit de hele zin blijkt "racing incident en geen doelbewuste actie" en niet "racing incident wat onbestraft moet zijn vs Hamilton maakt een fout en krijgt straf".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LewisVries
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 13-11-2021
Hippocampus schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 14:48:
[...]

Weet je zeker dat de woede wat gezakt is? :(:)
Woede wel, teleurstelling en gevoel van onrecht over lage straf niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gefixt :p

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2021 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Laatst online: 22-10 11:23
pro_6or schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 17:56:
[...]

Begrijpend lezen ipv alleen reageren op waarop je graag wil prikken. Crazy D zegt dat internationaal de mening onder prominenten is dat het een racing incident is. Dat is helemaal niet waar, de stewards hebben uitgesproken dat het een straf is en verreweg de meeste prominenten zijn het daar mee eens. Waarbij er een heel aantal zeggen dat het wel een erg gewaagde manoeuvre van Hamilton was. Je moet je wel beseffen dat dat heel precair ligt, het is hun broodwinning. Hoe kun je de intentie achter een actie bewijzen. Dus is het verstandig om daar als onpartijdige niet al te ver in te gaan. Ik kan het wel gewoon benoemen zoals ik het zag. Je kunt trouwens zelf ook heel goed zien water gebeurt vanaf 07:09 in de palmer analyse. Mooi camerastandpunt, realtime. Ik twijfel er echt totaal niet aan.
@RobertMe was me al voor maar over begrijpend lezen gesproken.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

MikeyMan schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 18:43:
[...]

Is die chauffeur een bekende ofzo?
1 van de presentators van Channel 4. :P

Volvotips.com

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07:58

mark-k

AKA markkNL

RobertMe schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 11:30:
[...]

Uiteindelijk zul je waarschijnlijk een hele lijst aan dingen kunnen opnoemen waar het kampioenschap verloren is. Anderen hebben daarvoor al mooie lijstjes opgesteld met de "wat als" punten. Wat als Verstappen Bahrein gewonnen had, wat als Hamilton 0 punten in Imola had, wat als Hamilton niet Verstappen van de baan had gereden in Silverstone. En zo zullen er nog wel voldoende resultaten bij komen.

Dat is hetzelfde als dat Rosberg in 2016 WDC heeft gewonnen omdat Hamilton zijn motor de lucht in ging in Maleisië. Dat Rosberg die race een slecht resultaat had door een incident in de eerste ronde wordt niet meegenomen, dat ze beiden in Spanje ernaast stonden neemt ook niemand mee, en idem dito voor Oostenrijk waar ze in de laatste ronde elkaar van de baan rijden, Hamilton wint, en Rosberg nog flink wat plekken verliest.

Als Hamilton WDC wordt met een groot puntenverschil is het wellicht gewoon terecht. Gaat het om maximaal 10, 15 punten kun je veel meer races aanstippen waarbij Verstappen met een "wat als" wel WDC was.

Overigens verder gewoon eens met jouw verhaal.

En dit zal ook wel een incident zijn dat de boeken in gaat. Hetzelfde als Senna en Prost in Japan, Hamilton en Rosberg in Spanje.
Maar bedenk wel dat Lewis hiermee wel 32 punten is 'ingelopen' op Max tov wanneer hij hem niet eruit geramd had. Zonder eruit duwen was Max naar alle waarschijnlijkheid eerste geworden en Lewis 2e, een 'verlies' van 7 punten voor HAM, nu wint hij er 25. Als Lewis dus met minder dan 32 punten WDC wordt zal het voor mij een gestolen kampioenschap zijn. (even los van wat evt nog gaat gebeuren)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Throwback Saturday evening:

5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aardappelbakker
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14:45
Potverdomme, wat zou het mooi zijn als de F1 terug gaat naar dit tijdperk qua wagens. Het geluid, de visuele snelheid van de wagens... krijg er gewoon kippenvel van O+

Ik weet dat dit nooit gaat gebeuren en dat de F1 innovatief is/moet zijn en niet even een reglementenboek van ongeveer 20 jaar geleden uit de kast kan pakken om het vandaag de dag weer te implementeren, maar toch... dromen mag O-)

Heerlijk filmpje! En om dan nog een throwback te gooien op hetzelfde circuit. Wat een kracht heeft die motor en wat moesten ze toen nog écht werken in de cockpit!

[ Voor 6% gewijzigd door Aardappelbakker op 24-07-2021 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Grimmie187 schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 18:34:
[...]

@RobertMe was me al voor maar over begrijpend lezen gesproken.. ;)
Daar heeft hij naarstig op zitten puzzelen, om nog een kleine correctie te geven, gelukt, maar daarbij er wel totaal aan voorbijgaan dat jij zei dat ik daar zei dat internationaal prominenten hebben aangegeven dat Lewis een aanslag pleegde. Maar dat zei ik dus niet. Zelf ben ik daar van overtuigd, en ik denk dat heel veel (ex)racers dat ook wel zullen zijn. Maar spreek dat maar eens uit. Dat is een hele grote 2e stap. Ik was blij dat direct na de race Button in zeer diplomatieke bewoording Max steunde en Lewis veroordeelde. Button is altijd meer kamp Hamilton geweest maar ook al tijdens de post sprint race hadden hij en Max een goed interview in die kar. Ik vond Max daar ook super respectvol richting Lewis. Heeft allemaal niet mogen baten.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damian
  • Laatst online: 14:14

Damian

Insane Obtrusion

[...]

Ik vind Max nou niet een van de meest sympathieke figuren van de gris dus waarom niet? In de andere social media filmpjes is hij ook altijd aan het etteren en vals spelen wat ie grappig wil laten zijn.

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunriseBGN
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 19-10 22:46
pro_6or schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 22:28:
[...]

Daar heeft hij naarstig op zitten puzzelen, om nog een kleine correctie te geven, gelukt, maar daarbij er wel totaal aan voorbijgaan dat jij zei dat ik daar zei dat internationaal prominenten hebben aangegeven dat Lewis een aanslag pleegde. Maar dat zei ik dus niet. Zelf ben ik daar van overtuigd, en ik denk dat heel veel (ex)racers dat ook wel zullen zijn. Maar spreek dat maar eens uit. Dat is een hele grote 2e stap. Ik was blij dat direct na de race Button in zeer diplomatieke bewoording Max steunde en Lewis veroordeelde. Button is altijd meer kamp Hamilton geweest maar ook al tijdens de post sprint race hadden hij en Max een goed interview in die kar. Ik vond Max daar ook super respectvol richting Lewis. Heeft allemaal niet mogen baten.
Button heeft juist al een paar jaar een tentje in kamp Verstappen staan, zie bijvoorbeeld:

https://www.google.nl/amp...river-ever%3fplatform=amp

https://www.planetf1.com/news/jenson-button-top-f1-drivers/

https://www.google.nl/amp...st-talented-f1-driver/amp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Damian schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 22:56:
[...]
Ik vind Max nou niet een van de meest sympathieke figuren van de gris dus waarom niet? In de andere social media filmpjes is hij ook altijd aan het etteren en vals spelen wat ie grappig wil laten zijn.
Je bedoeld waar de compleet vantevoren uitgeschreven scripts in de RB filmpjes worden gevolgd?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Damian schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 22:56:
[...]

Sympathieke personen moet je niet verwachten in de topsport, die komen daar niet of nauwelijks voor.

Simpelweg, om aan de top te komen moet je, naast het nodige talent hebben en heel hard trainen, ook een egoïstische klootzak zijn die over lijken gaat. Anders haal je de top niet, in geen enkele sport.

alles kan off-topic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Ankona schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 23:47:
[...]

Sympathieke personen moet je niet verwachten in de topsport, die komen daar niet of nauwelijks voor.

Simpelweg, om aan de top te komen moet je, naast het nodige talent hebben en heel hard trainen, ook een egoïstische klootzak zijn die over lijken gaat. Anders haal je de top niet, in geen enkele sport.
Ben ik het niet mee eens, je moet wel een bord voor je kop hebben om de top te bereiken (nooit gaan denken dat al die andere goede punten hebben maar altijd vertrouwen/geloof blijven houden in jezelf) maar ook bij toppers zie ik toch het hele spectrum van de schlemiel die te graag wil tot de narcistische idioot die echt denkt het middelpunt van het universum te zijn.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
De grappen en grollen van Verstappen lijken inderdaad wel gescript. Die kerel zal vast humor hebben maar lekker met z’n maten zal dat beter uit de verf komen.. De belangrijkste eigenschappen die ik meen te zien is dat hij recht voor z’n raap is en recht op z’n doel afgaat. Juist dát is zijn kracht en (naar mijn idee) de reden dat zoveel mensen ‘fan’ van hem zijn..

Die kracht kan ook z’n zwakte zijn en dat is wat Hamilton goed probeert tegen hem te gebruiken (narcistische mindgames spelen is HAM z’n ding). De laatste paar jaar lijkt het of Max zich daar ook goed tegen kan wapenen. Volgend weekend gaan we zien of dat echt is ;)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• TomBraamhaar
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 12:59
Alleen aan zijn directheid is er geen twijfel mogelijk dat het een Nederlander is en geen Belg. :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:39

codex

Geen OpenAI agent :)

Nieuwe pitstop regels zijn uitgesteld en imho een stuk minder nadelig:
https://the-race.com/form...ules-changed-and-delayed/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 13:33
codex schreef op zondag 25 juli 2021 @ 11:08:
Je zou toch denken dat die pitstops met een nog iets verregaandere automatiseringsslag volledig safe kunnen worden gemaakt?

Stel je een systeem voor waarbij zodra de wagen stil staat in de pits het motormanagement de aandrijving volledig blokkeert tot:
  1. Alle wielmoeren op de juiste manier gemonteerd zijn (registratie middels sensoren);
  2. Geen enkele wheelgun meer fysiek contact maakt met de wagen/wielmoer (registratie via sensoren of aarding);
  3. De persoon die het overige verkeer in de gaten houdt de wagen niet tegenhoudt.
Met deze methode kan de coureur in feite gewoon gas blijven geven zodat hij direct wegrijdt zodra alle seinen op groen staan. Volledig veilig en de snelheid van de pitstop is voor 100% afhankelijk van de snelheid van de monteurs. Elk mogelijk 'anticipatie-effect' is dan geëlimineerd.

Staat of valt natuurlijk met een correcte werking van de sensoren, maar dat moet toch redelijk fail-safe te bouwen zijn (nee, tenzij in plaats van ja, indien).

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

codex schreef op zondag 25 juli 2021 @ 11:08:
Kijkend naar de datum van het artikel kon het bijna niet anders dan....., idd DaniëlWW2 in "[F1] Seizoen 2021"

Ik dacht even, hebben ze er alweer een andere draai aan gegeven? ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onestone
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:18

Onestone

Saabje, 550Nm 400paardjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:24

AvK

Ready Set Go

Domme vraag misschien..... maar is er een recent interview of filmpje van max hoe het nu met hem gaat?
Op dit moment bedoel ik. Vind het opvallend stil namelijk.....

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

AvK schreef op zondag 25 juli 2021 @ 19:10:
Domme vraag misschien..... maar is er een recent interview of filmpje van max hoe het nu met hem gaat?
Hij heeft dit weekend nog de 24h van Spa (simracing) gereden met Team Redline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Laatst online: 12:51

mphilipp

Romanes eunt domus

alexbl69 schreef op zondag 25 juli 2021 @ 11:30:
[...]
Volledig veilig en de snelheid van de pitstop is voor 100% afhankelijk van de snelheid van de monteurs. Elk mogelijk 'anticipatie-effect' is dan geëlimineerd.
Het wordt pas veilig als ze het doen zoals op Le Mans: minimale pitstop 1 minuut, niet tanken als ie nog op de krik staat, motor uit en niet met spinnende wielen wegrijden.

Nou kun je voor F1 een minimale pitstop van 5 seconden instellen, want 1 minuut is wel een beetje overdreven. Op Le Mans zijn die maatregelen gewoon logisch, want in een 24 uurs race is het onzin om een paar tellen te besparen. Bovendien gaat vermoeidheid een rol spelen bij iedereen, dus F1 tijden zijn dan onrealistisch en gevaarlijk.

Maar een deel zou best toepasbaar zijn, alleen gaat het gevoelsmatig een beetje in tegen de 'natuur' van F1: alles zo snel mogelijk, met veel techniek, elke milliseconde die je kunt winnen, moet je doen etc.. Op Le Mans is dat allemaal anders.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13:29

ricardo246

Life's what you make it!

Tja, enige inzet had je geleerd dat het met Max prima gaat.
Kijk gewoon even op zijn Instagram, of op andere socials.
Wat probeer je te bereiken door op dit forum de suggestie te wekken dat het niet OK met hem is door dat jij vindt dat het stil is?

I have no special talent. I am only passionately curious.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:02

DataGhost

iPL dev

Spotmatic schreef op zondag 25 juli 2021 @ 19:17:
[...]

Hij heeft dit weekend nog de 24h van Spa (simracing) gereden met Team Redline.
... en in de livestream vanuit zijn POV werd er soms gegrapt over 51G, Lewis en Toto, terwijl hij behoorlijk strak reed en uiteindelijk 5e is geworden in een auto met BoP van +12kg en -0.5% motorvermogen, waarvan ze zeiden dat het behoorlijk wat was, zeker tegenover de dominerende BMW's op P1 t/m P4. Hij noemde het een aantal keren een shitbox, zo blij was 'ie ermee. Met nog zo'n 30 minuten te gaan op P6 kreeg de rijder voor hem een drive-through aan zijn broek voor speeding in the pits, die kwam na de straf iemand anders kwam daarna met een Lamborghini +2s achter Verstappen terecht met nog zo'n 20 zeer spannende minuten te gaan, dus dat kan het waard zijn terug te kijken. Dat kan vanuit zijn POV (vanaf 5h54), of met commentaar (vanaf 5h40).

Al met al zag het er niet uit alsof hij ergens last van had.

[ Voor 4% gewijzigd door DataGhost op 25-07-2021 20:01 ]

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Pjottski
  • Nu online

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

ricardo246 schreef op zondag 25 juli 2021 @ 19:52:
[...]

Kijk gewoon even op zijn Instagram, of op andere socials.
Wat probeer je te bereiken door op dit forum de suggestie te wekken dat het niet OK met hem is door dat jij vindt dat het stil is?
Het zal je verbazen, maar niet iedereen gebruikt het. Kan mij de vraag dan wel voorstellen. Het zit jouw blijkbaar ook erg dwars door je manier van reageren.

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13:29

ricardo246

Life's what you make it!

Pjottski schreef op zondag 25 juli 2021 @ 20:02:
[...]

Het zal je verbazen, maar niet iedereen gebruikt het. Kan mij de vraag dan wel voorstellen. Het zit jouw blijkbaar ook erg hoog door je manier van reageren.
Iets te makkelijk om hier maar al je vragen neer te plempen zonder ook maar iets van research te doen. (En dat is nog steeds een vd Tweakers voorwaarden toch?).

I have no special talent. I am only passionately curious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjottski
  • Nu online

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

ricardo246 schreef op zondag 25 juli 2021 @ 20:05:
[...]

Iets te makkelijk om hier maar al je vragen neer te plempen zonder ook maar iets van research te doen. (En dat is nog steeds een vd Tweakers voorwaarden toch?).
Tsja, een vraag in een algemeen topic zal toch anders beoordeeld worden dan dat hij er een apart topic voor aanmaakt.

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Graft
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-10 08:41
ricardo246 schreef op zondag 25 juli 2021 @ 20:05:
[...]

Doe ff rustig man. Dit is toch ook gewoon een draadje voor "small talk". Hij stelt toch gewoon een oprechte vraag. :)

Ik snap niet waarom sommige mensen altijd met t mes tussen de tanden op het internet lijken te zitten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DarkFire1985
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-02 07:51
Graft schreef op zondag 25 juli 2021 @ 21:07:
[...]
Ik snap niet waarom sommige mensen altijd met t mes tussen de tanden op het internet lijken te zitten.
FTFY, helaas niet alleen een internet dingetje heden ten dagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
DataGhost schreef op zondag 25 juli 2021 @ 19:56:
[...]

... en in de livestream vanuit zijn POV werd er soms gegrapt over 51G, Lewis en Toto, terwijl hij behoorlijk strak reed en uiteindelijk 5e is geworden in een auto met BoP van +12kg en -0.5% motorvermogen, waarvan ze zeiden dat het behoorlijk wat was, zeker tegenover de dominerende BMW's op P1 t/m P4. Hij noemde het een aantal keren een shitbox, zo blij was 'ie ermee. Met nog zo'n 30 minuten te gaan op P6 kreeg de rijder voor hem een drive-through aan zijn broek voor speeding in the pits, die kwam na de straf iemand anders kwam daarna met een Lamborghini +2s achter Verstappen terecht met nog zo'n 20 zeer spannende minuten te gaan, dus dat kan het waard zijn terug te kijken. Dat kan vanuit zijn POV (vanaf 5h54), of met commentaar (vanaf 5h40).

Al met al zag het er niet uit alsof hij ergens last van had.
Ik donder zelf weleens van een paard af (dat is maar ~25g), 50mg diclofenac erin voor de nacht en volgende dag merk je er weinig van. Ik weet wel; zonder die troep slaap je niet :P
Zolang hij geen hersenschudding heeft gehad dan zal je er weinig van merken de dagen erna. Maar goed het is wel een flinke klap en echt niet om lacherig over te doen.

5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:55
Niet over Max hoe het persoonlijk met hem gaat maar hij deed afgelopen weekend voor Team Redline wel mee aan de iRacing 24 uur van Spa, waar hij uiteindelijk vijfde werd.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Jasphur
Raceweek. Heuj

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14:17

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Did someone say Raceweek? *O*

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:56
Ja, Jasphur. :+

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Geen racetopic (nog) -O-

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Tijd voor revanche! :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melantrix
Raceweek!!!

Voor het eerst sinds tijden ook meer interesse in de donderdag. Ik ben heel benieuwd hoeveel vuil de teams gaan opgooien richting elkaar, of er duidelijkheid komt over vervolgstappen van RBR en wellicht nieuws over lobby voor ander soort straffen.

Al met al, bring it!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vhal
  • Laatst online: 11:44

vhal

ಠ_ಠ

Get in there Lewis-week! :7

Strava

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

vhal schreef op maandag 26 juli 2021 @ 09:02:
[...]

Get in there Lewis-week! :7
The wall? :+

Pagina: 1 ... 78 ... 171 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
DaniëlWW2 in "Sport Feedbacktopic"

Alle weekend topics van 2021: ~[F1 2021] Racetopics

Discussie omtrent de uitzendrechten die Ziggo kwijt is geraakt mag in [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2

Let even op of jouw onderwerp niet beter in [F1] Randzaken kan.

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2020
F1 E-sports: [F1 2020] Het grote niet Formule 1 E-sport racetopic.
Racepool: [F1] Racemanagers/pools 2021
Randzaken: [F1] Randzaken