[F1] Seizoen 2021 - Max Verstappen WDC! Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 77 ... 171 Laatste
Acties:
  • 1.287.606 views

Onderwerpen

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:53

Martinspire

Awesomeness

kraanwagen schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 12:35:
Als F1- en Max-fan hoop ik niet dat ie Ham te kakken zet, maar verstandig doorracet. En dat betekent soms dat je een slag moet verliezen om de wedstrijd te winnen. Hamilton begrijpt dat heel goed, Max is helaas nog niet zo ver. Maar ik ben ervan overtuigd dat ie dat nog onder de knie krijgt, hij heeft al grote stappen gemaakt.
Maar Hamilton is toch degene die het contact maakt en die het risico neemt? Hij is de inhalende partij. Max laat voldoende ruimte, ergo neemt geen risico, maar Lewis haalt de bocht niet.

Het is een snelle bocht, dan kun je niet stellen dat iemand maar eventjes moet uitwijken. Daar gaat alles te snel voor. Verstappen liet meer dan voldoende ruimte maar Hamilton mist de apex volledig en vervolgens gaat ie ook te snel de bocht in. Sorry maar dat is gewoon hapklaar schuldig. Hoeveel ruimte had Hamilton dan nodig? 3 autobreedtes? 4? 5? Of ging ie gewoon nooit de bocht halen?

Hell, Leclerc nam dezelfde lijn als Verstappen, maar kwam zelfs naast de baan terecht, dus hoeveel meer ruimte was daar werkelijk?

[ Voor 6% gewijzigd door Martinspire op 22-07-2021 12:38 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulcrusher
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-10 08:23
Edd schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 12:34:
[...]

Waarom zou je? Er komen toch wieldoppen op :+
Dat is zo jammer :( Zal dan wel een reclamebord gaan worden

iRacing Profiel

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:09
Mijn tussentijdse conclusies over dit seizoen tot nu toe:

- zonder Verstappen zou het maar en saaie bedoeling zijn;
- Mercedes en Hamilton kunnen het op en naast de baan niet winnen zonder 'trucjes'.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hansvk
Martinspire schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 12:37:
[...]

Maar Hamilton is toch degene die het contact maakt en die het risico neemt? Hij is de inhalende partij. Max laat voldoende ruimte, ergo neemt geen risico, maar Lewis haalt de bocht niet.

[...]
Volgens de hele UK was Max (weer) heel agressief en stuurde hij in op 'Sir' HAM. :o

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• soulcrusher
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-10 08:23
hansvk schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 12:50:
Mijn tussentijdse conclusies over dit seizoen tot nu toe:

- zonder Verstappen zou het maar en saaie bedoeling zijn;
- Mercedes en Hamilton kunnen het op en naast de baan niet winnen zonder 'trucjes'.
+ Mercedes en Hamilton lijken niet goed om te kunnen gaan met de druk die ze voor het eerst in tijden weer voelen.
hansvk schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 12:51:
[...]

Volgens de hele UK was Max (weer) heel agressief en stuurde hij in op 'Sir' HAM. :o
Als HAM besluit niet in te sturen en rechtdoor te rijden (of compleet de buitenbocht te nemen) moet Max dat dus ook doen, want ja anders stuurt hij in op HAM. :+

[ Voor 29% gewijzigd door soulcrusher op 22-07-2021 12:54 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Krankenhausen
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
Dat Verstappen eieren voor zijn geld had moeten kiezen vind ik een hele defensieve benadering. Red Bull zat juist in een enorme flow waar ze constant klappen aan het uitdelen waren aan Mercedes (5 overwinningen op een rij) en dat momentum wil je eigenlijk vasthouden.

Achteraf gezien was het handiger geweest om genoege te nemen met een tweede plek omdat dat beter is dan 0 punten, maar dat vind ik te makkelijk praten achteraf. Er was genoeg ruimte in de bocht voor Hamilton en het had niet fout hoeven gaan. Dus ik vind zowel inbinden als het verdedigen van de leiding beide goed verdedigbare beslissingen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
Krankenhausen schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 13:21:

Achteraf gezien was het handiger geweest om genoege te nemen met een tweede plek omdat dat beter is dan 0 punten, maar dat vind ik te makkelijk praten achteraf.
Dat noemen ze nu een koe in de kont kijken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10 22:13
Martinspire schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 12:35:
[...]

Verremmen is toch gewoon de fout die ervoor zorgt dat ze crashen. Dan ben je toch verantwoordelijk voor de crash? Hoe kan het dan een racing incident zijn. Als dat niet meer het geval is, dan is elke aanrijding een racing incident. Want als het niet uitmaakt of je remt of niet, dan kun je 99% wegstrepen. Sorry maar dat vind ik echt bullshit. Hamilton maakt een rookie fout en wordt amper afgestraft.
Als je het nog steeds een racing incident vind als blijkt dat Hamilton de bocht nooit ging halen, dan heeft het geen zin meer om verder te gaan, want dan komen we er nooit uit. En iets zegt me dat als het andersom was geweest, dan was er meteen een 10 seconden stop en go geeist.
Wat is het wezenlijke verschil met dit incident dat wel is bestempeld als een racing incident? Het grootste verschil dat ik kan zien is daar dat beide coureurs uitvallen en misschien dat dat heeft meegewogen in het oordeel om geen straf op te leggen al zou dat volgens de regels geen invloed moeten hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Jorick schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 13:31:
[...]
Wat is het wezenlijke verschil met dit incident dat wel is bestempeld als een racing incident? Het grootste verschil dat ik kan zien is daar dat beide coureurs uitvallen en misschien dat dat heeft meegewogen in het oordeel om geen straf op te leggen al zou dat volgens de regels geen invloed moeten hebben.
Die heb ik bewust niet gedeeld omdat Sainz Grosjean buitenom probeerde in te halen, dat koste Grosjean ineens wat downforce en kon daardoor het contact niet meer vermijden. Andere situatie dus.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

ik stond op het punt om dit topic voorlopig ongeopend te laten; fijn dat er nog over iets anders gesproken kan worden dan silverstone crash - d:)b (y) *O*

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thunder
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ha, mooi die oldskool trackball, en altijd grappig om te zien hoeveel linkshandigen er rondlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Jorick schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 13:31:
[...]

Sainz is degene die inhaalt, dat is anders dan dat je binnendoor inhaalt maar de controle verliest en je de ander eruit beukt. Sainz laat verder ook minder ruimte dan Max.

Maar ik meen me te herinneren dat ik in deze race ook vroeg om een straf voor Grosjean wat niet werd gegeven. Sowieso mag je het best oneens zijn met de stewards, dus of ze wel of niet een racing incident melden, is mijns inziens irrelevant. Al had men Verstappen schuldig bevonden, dan stond alsnog mijn mening vast.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tomcatter_31
  • Registratie: December 2017
  • Nu online
Martinspire schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 12:35:
[...]

Verremmen is toch gewoon de fout die ervoor zorgt dat ze crashen. Dan ben je toch verantwoordelijk voor de crash? Hoe kan het dan een racing incident zijn. Als dat niet meer het geval is, dan is elke aanrijding een racing incident. Want als het niet uitmaakt of je remt of niet, dan kun je 99% wegstrepen. Sorry maar dat vind ik echt bullshit. Hamilton maakt een rookie fout en wordt amper afgestraft.
Als je het nog steeds een racing incident vind als blijkt dat Hamilton de bocht nooit ging halen, dan heeft het geen zin meer om verder te gaan, want dan komen we er nooit uit. En iets zegt me dat als het andersom was geweest, dan was er meteen een 10 seconden stop en go geeist.
Ja, als je verremt dan ben jij de oorzaak. En daar is Hamilton ook gewoon voor gestraft. maar zoveel was er niet aan de hand. Enige was dat Hamilton zijn apex niet helemaal haalde en dus iets te wijd zat. Het was niet dat hij een wilde stuurbeweging naar buiten maakte ofzo. Nogmaals, in mijn ogen deden beide rijders niet heel rare dingen. En daarom vind ik het gewoon een racing incident. En veel analysten en andere rijders lijken het ook zo te zien. Maar jij hebt een andere mening en dat is prima verder. En 'als het andersom was geweest' heeft niet zoveel zin. Dat is als, als, als.... ik kan net zo makkelijk stellen als het andersom was geweest, dan hadden mensen zoals Olav Mol niet naar de wedstrijdleiding gestapt om hogere straf te vragen....dan had Mol het waarschijnlijk afgedaan met 'racing incident' en niet verder over zeuren. Uiteindelijk heeft de discussie idd niet veel zin. Je overtuigt toch niemand op internet en het is ontzettend subjectief. Dat zie je altijd bij dit soort discussies. Nu ook weer. Nederlanders vinden het fout van Hamilton en dat hij zwaarder gestraft moest worden. Op Engelse sites lees je weer dat ze Verstappen agressief vonden. Iedereen kijkt er op zijn eigen manier naar. Dat is het stukje human factors wat ik eerder aanhaalde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:54

pro_6or

amateur_60r

Hippocampus schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 19:05:
@RobertMe Ik begrijp je precies. Het is een beetje vergelijkbaar met voorrang hebben en voorrang krijgen.
Je hebt er recht op maar is het je een deuk in je auto waard of wacht je liever tot je het krijgt?

Volgens mij is dit al eens vaker ter sprake gekomen trouwens dat je (als coureur) beter even voorzichtig zou kunnen (niet moeten) doen om later in de race alsnog toe te slaan. (of in dit geval met minder punten tevreden zijn en je voorsprong behouden)

Maar ik denk dat het grootste euvel is dat Hamilton hier toch als 'schuldige' is aangewezen, en is Max dus slachtoffer van die actie van hem.
Daarnaast klinkt het altijd een tikkie 'captain hindsight' om te zeggen wat ze beter hadden kunnen doen, het blijft wel racen natuurlijk. :)
Het heeft niks met voorrang te maken, een beter voorbeeld is je rijd samen over een turbo rotonde, jij links Lewis op de afslag maar die rijd toch door over de rotonde en tikt jou in de rondte omdat jij er ook de afslag nam er van uit gaande dat Lewis alleen maar die afslag kon gaan nemen, anders zit je daar niet.

In het Jolyon palmer analyse filmpje, heel slecht helaas deze keer, kun je vanaf 7:09 (heel goed camera standpunt) heel duidelijk zien wat Lewis doet. Voor mij was dat een DSQ.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:15

sjaool

Every life should have 9 cats

Thunder schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 13:42:
[...]

Ha, mooi die oldskool trackball, en altijd grappig om te zien hoeveel linkshandigen er rondlopen.
Ook leuk om te zien dat iedereen zijn vaste plek heeft aan de pitwall.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:54

pro_6or

amateur_60r

Krankenhausen schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 13:21:
Dat Verstappen eieren voor zijn geld had moeten kiezen vind ik een hele defensieve benadering. Red Bull zat juist in een enorme flow waar ze constant klappen aan het uitdelen waren aan Mercedes (5 overwinningen op een rij) en dat momentum wil je eigenlijk vasthouden.

Achteraf gezien was het handiger geweest om genoege te nemen met een tweede plek omdat dat beter is dan 0 punten, maar dat vind ik te makkelijk praten achteraf. Er was genoeg ruimte in de bocht voor Hamilton en het had niet fout hoeven gaan. Dus ik vind zowel inbinden als het verdedigen van de leiding beide goed verdedigbare beslissingen.
Hij nam genoeg marge.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-10 23:41

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Hij nam marge maar uiteindelijk niet genoeg om de fout van Hamilton te ontlopen. ;)

Dan kan je je afvragen of Max dat had kunnen doen, alsin had hij daar nog tijd en ruimte voor, maar ook, had hij dat kunnen zien aankomen.
Het is duidelijk dat er meer mensen zijn die vinden dat er niks is wat Max hier aan kon doen, dan die paar die denken dat hij nog voorzichtiger had kunnen zijn. Ik zeg ook niet dat het zo is trouwens, ik deelde enkel mijn begrip voor het standpunt van @RobertMe.

Verder snap ik je vergelijking met de rotonde niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
sjaool schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 13:48:
[...]

Ook leuk om te zien dat iedereen zijn vaste plek heeft aan de pitwall.
Dat heeft in zoverre natuurlijk niks te maken met "leuk" maar zal te maken hebben met de efficiëntste manier van werken. Potentieel dus gedeelde schermen, maar ook dat bepaalde figuren even zonder headset kunnen babbelen, Jonathan Wheatly did vanaf zijn plek zicht op de pitstraat (en het circuit) heeft etc.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Racing-Paradise
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14:38
Voor mij is het heel simpel, het kampioenschap en voorgaande bochten buiten beschouwing latend.

Max gaf als verdedigende partij meer dan genoeg ruimte aan de aanvallende partij om in te halen. Heeft dus in verdedigend opzicht eigenlijk alles gedaan wat er in deze specifieke situatie van hem verwacht mag worden.

Lewis kreeg voldoende ruimte maar was niet in staat om binnen de beschikbare ruimte een succesvolle inhaalactie te voltooien. Of het nu onderstuur(teveel snelheid), vuil op de banden of een gebrek aan talent was, de volledige schuld ligt wat mij betreft bij Hamilton.

Wat ik me wel af vraag, wanneer is iets een "Racing incident"?

Als de schuldvraag ongeveer 50/50 is ?
Of is alles een "racing incident" zolang het geen bewuste aanslag op iemands leven is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

RobertMe schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 13:59:
[...]

Dat heeft in zoverre natuurlijk niks te maken met "leuk" maar zal te maken hebben met de efficiëntste manier van werken. Potentieel dus gedeelde schermen, maar ook dat bepaalde figuren even zonder headset kunnen babbelen, Jonathan Wheatly did vanaf zijn plek zicht op de pitstraat (en het circuit) heeft etc.
Ik bedoel vooral het feit dat hun naam voorop de pitwall box staat. Als je als team samenwerkt weet je naar mijn mening wel wie waar zit. ;)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Nu online
Racing-Paradise schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 14:00:

Of is alles een "racing incident" zolang het geen bewuste aanslag op iemands leven is?
Een incident als er wordt geraced. Dit niet zoals Ocon die Max eraf rost omdat ie zich wil unlappen. Maar als je ziet hoe Max en Lewis raceten, dat ging erop!! Snoeihard!! Snijden, drukken, uitlopen alles lieten ze in die ronde zien. Hamilton wilde perse laten zien dat, nadat hij de eerste sprintrace ooit had verloren, in zijn eigen land nota bene, dat hij de champ is, en Max was gewoon Max, altijd op het scherpst van de snede. De mooiste ronde van dit jaar wat mij betreft!! Echt fantastisch..

Een ja, Hamilton wilde deze keer eens niet verstandig doen en ingeven, maar er voor gaan. Waar dat niet kan. Dus. Race incident.

Om te voorkomen dat er niet meer geraced wordt een we allemaal naar een optocht kijken zijn de straffen laag gehouden. Dit is het resultaat. Ik heb er nu vrede mee, dit is racen. Als Max Lewis eraf tijd in Zandvoort en toch nog wint staan wij ook op de banken toch??

Max is gegroeid, en Lewis heeft zijn witte handschoenen uitgetrokken en gaat er vol voor. Ik zeg, dit wordt een fantastisch seizoen!!!!

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10 22:13
hardware-lover schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 13:36:
[...]

Die heb ik bewust niet gedeeld omdat Sainz Grosjean buitenom probeerde in te halen, dat koste Grosjean ineens wat downforce en kon daardoor het contact niet meer vermijden. Andere situatie dus.
Dat SAI GRO inhaalt akkoord maar dat de inhaalactie voor verlies aan downforce zorgt strookt niet met de lezing die Scott geeft want volgens hem komt het omdat GRO (iets) teveel snelheid meeneemt de bocht in, wat HAM feitelijk ook deed.
Racing-Paradise schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 14:00:
...

Dat zou in het grote boek met richtlijnen van de stewards moeten staan aldus Mercedes maar het bleek dat de stewards daar toch wat anders over denken :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Zitten toch wel parels tussen hoor.

Ze beginnen met de beste, Alonso (sluwe vos dat het er is) die gewoon z'n auto laat staan en Hamilton even lekker laat wachten om vervolgens door de pitstraat te wandelen met een grijns van oor tot oor.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• simons
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-07-2022

simons

LETS GO BRANDON

wowly schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 14:21:
[...]
Om te voorkomen dat er niet meer geraced wordt een we allemaal naar een optocht kijken zijn de straffen laag gehouden. Dit is het resultaat. Ik heb er nu vrede mee, dit is racen. Als Max Lewis eraf tijd in Zandvoort en toch nog wint staan wij ook op de banken toch??
Nu wel, een week geleden niet.

Je DM’s worden hier door de Admins gelezen en Geef je waardering voor Tweakers

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Nog steeds over de crash? :P
Serieus, ik ben er allang overheen. Hamilton dook gewoon in een gat dat er niet was, remde te laat en onderstuurde Verstappen eruit. Het was een stomme actie en door de reacties na de race, is de reputatieschade is nu wel ingezet bij zowel Hamilton als de Britse media die hem eindeloos verdedigen. Dat laatste heb ik meteen als test gebruikt om eens wat vermoedens van mij te testen. Nou, ik heb weer een aantal zogenaamde "journalisten" van de lijst van betrouwbaar of waardevol kunnen strepen. :z

En ik maak me ondertussen weinig zorgen. Want als je met een slechte setup met te veel vleugel, eigenlijk met een RBR ook al sneller bent op Mercedes hun beste baan, want Max reed gewoon weg tijdens de sprintrace, dan gaat Hongarije nog leuk worden. En als Perez nu weer eens normaal kwalificeert op een circuit met veel neerwaartse druk, dan kan je weer marge uitbouwen.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Tomcatter_31 schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 13:44:
[...]

maar zoveel was er niet aan de hand
Bullshit. Die bocht is gewoon erg snel en als er ook maar iets gebeurd, dan zijn de gevolgen groot. Bij andere bochten kun je rustig contact maken, maar dan kun je door. Wat Chainbair ook al zegt, bepaalde bochten komen met meer risico. Zelfde als bv Parabolica, Eau Rouge en anderen. Ja er hoeft niet veel te gebeuren om het fout te laten gaan, maar dat gebeurde wel.

Net als die crash van Russell en Bottas in Imola. Hoog risico, gebeurde weinig, maar wel 2 auto's total loss. Russell stuurde ook niet bewust het gras op, maar het gebeurde wel. Lekke band in Baku was maar klein stukje wat los liet, maar omdat je 300+ rijd is je auto afgeschreven. Klein overstuur momentje en hup naast de baan. Je steekt je wiel waar het niet kan en hup Lance Stroll op zijn dak.

Hoeveel van deze en deze crashes zijn grote fouten? Het zijn allemaal crashes met een kleine oorzaak die grote gevolgen hebben. F1 is gewoon zo'n sport. Bij indycar op de ovals is het niet veel anders. Maar zelfs een normale baan kan met die rollende starts al veel gevolgen geven voor een klein stukje onderstuur.

Dus ja, ik vind dat je er best kritischer naar kunt kijken. Als je je wielen bij copse in de binnenkant zet, dan is dat een heel hoog risico. Doe je dat in de eerste bocht, dan is dat een stuk anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOleo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:40
Tommy The Cat schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 11:46:
Iemand die het leuk vindt en tijd heeft om voor het F1 topic een sectie te schrijven over de regels omtrent inhalen? Oftewel de belangrijkste standaardsituaties, wat bepalen de reglementen daarover en waar dat onduidelijk blijft wat de algemeen aanvaarde principes zijn (‘goede’ bronnen zijn fijn).

Lijkt mij wel een aardige toevoeging aan ons topic. Ook goed om op terug te kunnen vallen voor het geval er een discussie ontstaat zoals nu.
Daar is een prima blog online over te vinden, iets oud, maar accuraat genoeg om de meeste incidenten mee te beoordelen.
https://f1metrics.wordpre...8/28/the-rules-of-racing/

erutangiS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chefbierrr
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20-10 11:36
DaniëlWW2 schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 15:00:
Serieus, ik ben er allang overheen. Hamilton dook gewoon in een gat dat er niet was, remde te laat en onderstuurde Verstappen eruit. Het was een stomme actie en door de reacties na de race, is de reputatieschade is nu wel ingezet bij zowel Hamilton als de Britse media die hem eindeloos verdedigen. Dat laatste heb ik meteen als test gebruikt om eens wat vermoedens van mij te testen. Nou, ik heb weer een aantal zogenaamde "journalisten" van de lijst van betrouwbaar of waardevol kunnen strepen. :z

En ik maak me ondertussen weinig zorgen. Want als je met een slechte setup met te veel vleugel, eigenlijk met een RBR ook al sneller bent op Mercedes hun beste baan, want Max reed gewoon weg tijdens de sprintrace, dan gaat Hongarije nog leuk worden. En als Perez nu weer eens normaal kwalificeert op een circuit met veel neerwaartse druk, dan kan je weer marge uitbouwen.
Ik denk dat het daarom bij Max (geen echte bron maar volgens Tom Coronel die zegt dat hij gesproken heeft met Jos en Max) wel goed zit in het koppie. We hebben een goede auto, ik vertrouw er op dat ik sneller ben als we de setup goed krijgen (wat lastig was in een sprintrace weekend). Niks aan de hand, we vertrouwen op een Oostenrijk Versie3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

[...]

Een incident als er wordt geraced. Dit niet zoals Ocon die Max eraf rost omdat ie zich wil unlappen. Maar als je ziet hoe Max en Lewis raceten, dat ging erop!! Snoeihard!! Snijden, drukken, uitlopen alles lieten ze in die ronde zien. Hamilton wilde perse laten zien dat, nadat hij de eerste sprintrace ooit had verloren, in zijn eigen land nota bene, dat hij de champ is, en Max was gewoon Max, altijd op het scherpst van de snede. De mooiste ronde van dit jaar wat mij betreft!! Echt fantastisch..

Een ja, Hamilton wilde deze keer eens niet verstandig doen en ingeven, maar er voor gaan. Waar dat niet kan. Dus. Race incident.

Max is gegroeid, en Lewis heeft zijn witte handschoenen uitgetrokken en gaat er vol voor. Ik zeg, dit wordt een fantastisch seizoen!!!!
Ja en nu dan iets hypothetisch, als Hamilton dit nog 3 keer doet, is het dan nog steeds een race incident? Wanneer wordt het iets anders....

/edit: ben het dus gewoon met je eens met je, maar ik vroeg mij dit gewoon af.

[ Voor 3% gewijzigd door Speedy55 op 22-07-2021 15:33 ]

JPL-Racing --- iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
3 x lijkt me al reden genoeg om hier eens iets mee te gaan doen. 1x is oeps. 2x is twijfelachtig. 3x is een patroon.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

kunnen we geen apart topic maken over het crash-gate verhaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melantrix
  • Laatst online: 14:33
DaniëlWW2 schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 15:00:

Eens, echter maak ik me wat meer zorgen over de langere termijn. Ik hoop dat Honda deze motor kan redden (daar zijn ze iig serieus mee bezig) en dat we daardoor niet met gridstraffen of een DNF vanwege een geplofte motor te maken gaan krijgen.

Incident van zondag heb ik wel los gelaten, maar wat gaat er nu nog komen en hoeveel heeft afgelopen zondag invloed op de rest van het seizoen.. :-(

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:54

Spotmatic

Ken sent me

himlims_ schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 15:39:
kunnen we geen apart topic maken over het crash-gate verhaal?
Dat kan wel maar dat doen we niet. :p
pjlgt schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 15:36:
3 x lijkt me al reden genoeg om hier eens iets mee te gaan doen. 1x is oeps. 2x is twijfelachtig. 3x is een patroon.
Ja, wellicht is een meeloop-dagje/cursusje bij de FIA iets voor Hamilton. Dat heeft Max ook veel goed gedaan. ;)

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

dus toch geen DRS; ik snapte al niet hoe dat zou moeten werken gezien de achtervleugel die gedemonstreerd werd bij silverstone voor '22 seizoen;

https://www.planetf1.com/...ormula-1-car-drs-removed/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

himlims_ schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 15:54:
dus toch geen DRS; ik snapte al niet hoe dat zou moeten werken gezien de achtervleugel die gedemonstreerd werd bij silverstone voor '22 seizoen;

Ik begreep dat ze DRS nog wel graag wilden houden dus het zou er ook weer op kunnen komen. Maar door het ground effect en het closer volgen zou het niet nodig moeten zijn lijkt mij.

https://www.planetf1.com/news/ross-brawn-2022-formula-1-car/
“The 2022 cars should enable more overtaking – and less DRS trains such as those at Silverstone on Sunday,” Brawn explained.

[ Voor 16% gewijzigd door sjaool op 22-07-2021 16:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:44

Edd

himlims_ schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 15:54:

Page not found.. ;)
Maar laatste keer dat ik het checkte stond DRS gewoon nog in de 2022 Tech Regs.

EDIT: Jup, er nog steeds in:
3.10.10 Drag Reduction System (DRS)
The entire RW Flap described in Article 3.10.1, including any gurney if fitted, may be rotated
about a fixed axis whilst the car is in motion. Additionally, in any regions of the Rear Wing Tip
described in Article 3.10.5, where there are exactly two sections in an intersection with any
plane that contains the X-aligned axis [Y,Z]= [480, 670], the rearward most section may also
rotate. All bodywork to be rotated shall be known as “DRS Bodywork”
Furthermore:
a. No part of the “DRS Bodywork” may lie outboard of Y=490.
b. The axis of rotation of the RW Flap must be fixed and located no more than 20mm
below the upper extremity and no more than 20mm forward of the rear extremity of
RV-RW-PROFILES at all times.
c. There must be no relative movement between the constituent parts of the DRS
Bodywork.
d. Any such variation of incidence maintains compliance with all of the bodywork
regulations with the exception of Article 3.10.1.
e. It cannot be used to change the geometry of any duct, either directly or indirectly,
other than the change to the distance between adjacent sections permitted by Article
3.10.1.
f. The design is such that failure of the system will result in the uppermost closed section
returning to the normal high incidence position.
2022 Formula 1 Technical Regulations 34 8 July 2021
© 2021 Fédération Internationale de l’Automobile Issue 5
g. Any alteration of the incidence of the uppermost closed section may only be
commanded by direct driver input and controlled using the control electronics
specified in Article 8.3.
h. At any Y plane, the distance between the two sections of the Rear Wing Profiles at
their closest position must lie between 10mm and 85mm.
In order to achieve the above adjustment, the actuator mechanism must lie inboard of Y=25,
below Z=940 and not extend beyond RV-RW-PROFILES in the forward or rearward direction,
when viewed from above. Furthermore, any additional minimal bodywork associated with
the adjustment of the RW FLAP must be located outboard of Y= 465 and below the top
surface of RV-RW-PROFILES, must not be visible from underneath and must fit within a
cuboid which is 30mm wide, 60mm long and 30mm high. This cuboid may have a free
orientation in space, but its width must be aligned with the axis of rotation of the RW flap.

[ Voor 74% gewijzigd door Edd op 22-07-2021 16:01 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14:25

basvn

Breezand - NHN

Edd schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 15:59:
[...]

Page not found.. ;)
Maar laatste keer dat ik het checkte stond DRS gewoon nog in de 2022 Tech Regs.
voor zover ik weet ook
en ze hopen het er in de toekomst af te kunnen halen.
maar daar moeten ze eerst praktijk resultaten voor hebben

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
[...]

Tja, en ik vind het dus precies om dit laatste geen race-incident. Als je er voor gaat op een punt waarvan bijna elke expert zegt dat dat niet kan vind ik het geen incident meer. Ik vind het een incident als het op een plek gebeurt waar het wel zou moeten kunnen, maar het alsnog mis gaat. En dus niet als je op de verkeerde lijn met een veel te hoge snelheid iemand probeert in te halen op een manier waarop je zelf de bocht niet eens haalt, laat staan met iemand aan je buitenkant.
Nope, dan klaag ik alsnog dat de straffen te laag zijn :+ De straffen moeten zorgen dat er netjes wordt geraced en moeten dus niet te hoog zijn, maar iemand moet er echt wel last van hebben.

Ik moet wel zeggen dat als Max dit seizoen Hamilton er op een gelijke manier afrijdt ik het gelijkspel vind en er minder moeite mee zou hebben.
Dat wel, maar dan hel liefste wel zonder elkaar van de baan te rammen :)

[removed]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
redwing schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 16:55:
Ik moet wel zeggen dat als Max dit seizoen Hamilton er op een gelijke manier afrijdt ik het gelijkspel vind en er minder moeite mee zou hebben.
Dat is echt het laatste dat moet gebeuren. Als Verstappen Hamilton er af rijdt krijg je gegarandeerd een hoop gezeik, in de Hamilton minded media, dat het een vergeldingsactie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
RobertMe schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 17:23:
[...]

Dat is echt het laatste dat moet gebeuren. Als Verstappen Hamilton er af rijdt krijg je gegarandeerd een hoop gezeik, in de Hamilton minded media, dat het een vergeldingsactie is.
En daarnaast is de sport dan echt naar de klote want dan wordt de risico-afweging bij iedere actie niet "kom ik hier reglementair en veilig genoeg langs?" maar "is de expected value in WK punten netto positief?".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Nu online
RobertMe schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 17:23:
[...]

Ik hoop ook niet dat het gebeurt, maar ik zou er ook niet wakker van liggen. Zeker niet omdat de FIA dan wel iets moet gaan doen met de regels.
Bundin schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 17:30:
[...]

En daarnaast is de sport dan echt naar de klote want dan wordt de risico-afweging bij iedere actie niet "kom ik hier reglementair en veilig genoeg langs?" maar "is de expected value in WK punten netto positief?".
Voor zover dat nu al niet zo is. Precies daarom vind ik dat er een fatsoenlijke straf zou moeten komen.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 13:31

Amphiebietje

In de blubber

@Verwijderd

Klassiek doofpotgedrag ("vooral niet klagen, of anders!!!"), of poging verwijten van pogingen tot ompraten/-koping (zoals met de mail van Toto) te voorkomen?

Kijken wanneer dat besluit ophef gaat veroorzaken wegens vermeende partijdigheid... }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rachez
  • Laatst online: 21-10 19:14
TakeAway schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 13:56:
[...]

Russel krijg naast Hamilton gewoon dezelfde functie als Bottas nu heeft. Russel gaat mag niet racen met Hamilton.
Ik denk niet dat ze dat doen. Russel heeft de toekomst, daar willen ze verder mee, niet Hamilton.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Bundin schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 17:30:
[...]

Je bedoelt de afweging die HAM gemaakt heeft afgelopen race. :+ 8)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13:28
Ik kan eerlijk gezegd niet wachten tot het weer verantwoord is om zonder mondkapjes te werken in de F1. Je mist de helft van alle gezichtsuitdrukkingen (en dus deels emoties) van iedereen. Kan ook veel awkward momenten schelen bij interviews. En bij de pitmuur vond ik het altijd ook leuk om te proberen te liplezen. ;)

Wie weet, ooit een keer.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
AtlAntA schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 19:09:
Ik kan eerlijk gezegd niet wachten tot het weer verantwoord is om zonder mondkapjes te werken in de F1. Je mist de helft van alle gezichtsuitdrukkingen (en dus deels emoties) van iedereen. Kan ook veel awkward momenten schelen bij interviews. En bij de pitmuur vond ik het altijd ook leuk om te proberen te liplezen. ;)

Wie weet, ooit een keer.
Bij interviews hebben ze al de keuze. Deze mogen nu al een aantal races zonder mondkapje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bastie-88
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20-10 21:05
Zo weer terug van 2 weekjes vakantie, was Silverstone nog een beetje boeiend? :+

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 14:21
Om alvast in de stemming te komen voor de volgende race in Hongarije:
[YouTube: F1 Hungarian GP 1994]bron: YouTube: F1 Hungarian GP 1994

[ Voor 55% gewijzigd door U123456 op 22-07-2021 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spollie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-10 12:17
Vreemd, was het niet juist Masi die op de radio met Wolff aangaf dat hij maar naar de stewards moest gaan? In verband met dat mailtje dat Wolff had gestuurd.

Edit: niet goed gelezen.

[ Voor 3% gewijzigd door Spollie op 22-07-2021 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joehoe900
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 01-03-2022
Bastie-88 schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 19:44:
Zo weer terug van 2 weekjes vakantie, was Silverstone nog een beetje boeiend? :+
Schijt dat er iets gebeurd is daar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Joehoe900 schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 20:55:
[...]
De enige juiste omschrijving :+

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:37
Joehoe900 schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 20:55:
[...]

Begin, the championship fight has.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 13:31

Amphiebietje

In de blubber

Bastie-88 schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 19:44:
Ja, er was een echte vliegende Hollander. :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21-10 22:38

iichel

Gazoooo

https://www.motorsport.co...-gp-celebrations/6635189/
"We had the feedback from senior management of Red Bull that Max was fine. Christian [Horner] mentioned it to [F1 race director] Michael Masi on the intercom that he's unharmed and fine, and the FIA gave us similar feedback.
Red Bull heeft hier wel heel raar gedaan met hun comments na de race :X :X

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Melantrix
iichel schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 08:22:

[...]

Volgens mij is dit meer een gevalletje framing zodat ze er zelf goed uitkomen. Ja max was 'fine' als in, hij kon er zelf uit stappen en weglopen en is niet op een brancard weggebracht. Maar ten tijde van de celebrations was het nog onduidelijk of hij uberhaupt een hersenschudding oid had.

Het woordje 'Fine' wat Mercedes te horen heeft gekregen (ik vraag me af of dat woord echt gebruikt is) sloeg dus meer op het feit dat hij nog leefde en er van weg kon lopen.

Hoe weet ik dit? Max lag nog in het ziekenhuis en wachtte nog op onderzoeken zoals in meerdere media en socials van max zelf stond. dus het kan eigenlijk niet anders :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joehoe900
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 01-03-2022
Melantrix schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 08:32:
[...]

Volgens mij is dit meer een gevalletje framing zodat ze er zelf goed uitkomen. Ja max was 'fine' als in, hij kon er zelf uit stappen en weglopen en is niet op een brancard weggebracht. Maar ten tijde van de celebrations was het nog onduidelijk of hij uberhaupt een hersenschudding oid had.

Het woordje 'Fine' wat Mercedes te horen heeft gekregen (ik vraag me af of dat woord echt gebruikt is) sloeg dus meer op het feit dat hij nog leefde en er van weg kon lopen.

Hoe weet ik dit? Max lag nog in het ziekenhuis en wachtte nog op onderzoeken zoals in meerdere media en socials van max zelf stond. dus het kan eigenlijk niet anders :+
Precies. Dus snap Red Bull ook wel. Het was een klap van 51G. 1 van de hardere crashes afgelopen jaren. En zwaartse klap Max.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
iichel schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 08:22:

[...]

Of iedereen sprak over het feit dat Verstappen zelf weg liep, alhoewel met wat ondersteuning. Resultaten van de onderzoeken kwamen toch echt pas later.

Alonso was in zoverre ook "fine" na zijn crash in Australië 2016, aangezien die zelf uit de auto klom en weg liep, maar had uiteindelijk meen ik toch gekneusde ribben, en heeft een race moeten overslaan.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12:16
Dit is een zoveelste gevalletje waarbij ik mij niet aan het gevoel kan onttrekken: het is toegestaan geweest, want Mercedes, maar nu mag het niet meer, want anders doen anderen het ook. Net als dat Hamilton een hele race bijna een stukje mag afsnijden van de baan, en als andere teams dat zien en melden, als dat mag doen wij het ook, dan gelijk zeggen nee dan mag het helemaal niet meer.

Mijn indruk is dat veel is toegestaan nu, omdat Mercedes het doet, maar als andere teams dat ook willen doen, dan mag het ineens niet meer. Dus zolang 1 iemand er voordeel van heeft, dan mag het, maar als anderen hetzelfde voordeel willen mag het niet. Ik hoop dat het management van de F1 een keer veranderd en dat Toto niet meer die grote vinger in de pap heeft, wordt het een stuk eerlijker (en denk ook opener) van.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

jbdeiman schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 08:50:
[...]

Dit is een zoveelste gevalletje waarbij ik mij niet aan het gevoel kan onttrekken: het is toegestaan geweest, want Mercedes, maar nu mag het niet meer, want anders doen anderen het ook. Net als dat Hamilton een hele race bijna een stukje mag afsnijden van de baan, en als andere teams dat zien en melden, als dat mag doen wij het ook, dan gelijk zeggen nee dan mag het helemaal niet meer.

Mijn indruk is dat veel is toegestaan nu, omdat Mercedes het doet, maar als andere teams dat ook willen doen, dan mag het ineens niet meer. Dus zolang 1 iemand er voordeel van heeft, dan mag het, maar als anderen hetzelfde voordeel willen mag het niet. Ik hoop dat het management van de F1 een keer veranderd en dat Toto niet meer die grote vinger in de pap heeft, wordt het een stuk eerlijker (en denk ook opener) van.
Ik snap de nieuwe regel wel. Het is niet wenselijk om naar de stewards toe te gaan als je niet opgeroepen bent om bij ze te komen. De stewards moeten onafhankelijk hun werk doen en dan is elke beïnvloeding ongewenst. Daarom is het ook wel mooi dat Michael Masi er nog als buffer tussen zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12:16
sjaool schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 08:54:
[...]

Ik snap de nieuwe regel wel. Het is niet wenselijk om naar de stewards toe te gaan als je niet opgeroepen bent om bij ze te komen. De stewards moeten onafhankelijk hun werk doen en dan is elke beïnvloeding ongewenst. Daarom is het ook wel mooi dat Michael Masi er nog als buffer tussen zit.
Dat zeer zeker, had ik misschien moeten benoemen, maar je wilt toch sowieso alle schijn tegen wegnemen, dus dit had überhaupt al niet moeten kunnen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:39

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Ah, Motorsport.com laat even zien waar hun kantoor staat:

https://www.motorsport.co...mercedes-russell/6635439/

Waarom zou Bottas in godsnaam naar Alfa gaan? Wat heeft Alfa daaraan? Hij is geen ex-WDC ofzo.

De pers op het monkey island will niks liever dan twee Britten in de snelste auto, maar als Hamilton WDC en Mercedes WCC wordt, dan heeft Bottas daar een belangrijke rol in gespeeld: stabiel, teamplayer, rijdt continu top 3, etc. Ik zie echt niet in waarom Russel in die auto zou moeten behalve dat we hem dat gunnen in de hoop dat ie puntjes van Hamilton zou snoepen.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• TomBraamhaar
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 08:07
pjottum schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 09:27:

Waarom zou Bottas in godsnaam naar Alfa gaan? Wat heeft Alfa daaraan? Hij is geen ex-WDC ofzo.

De pers op het monkey island will niks liever dan twee Britten in de snelste auto, maar als Hamilton WDC en Mercedes WCC wordt, dan heeft Bottas daar een belangrijke rol in gespeeld: stabiel, teamplayer, rijdt continu top 3, etc. Ik zie echt niet in waarom Russel in die auto zou moeten behalve dat we hem dat gunnen in de hoop dat ie puntjes van Hamilton zou snoepen.
Ik wist niet dat het mogelijk was om het team Alfa Romeo nog kleurlozer te maken. Maar ze hebben een manier gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:07
Waar moet Bottas anders heen als hij binnen de F1 wil blijven? Williams is een andere optie, maar dan lijkt mij Alfa een logischere keuze...

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Gynnad schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 09:33:
Waar moet Bottas anders heen als hij binnen de F1 wil blijven? Williams is een andere optie, maar dan lijkt mij Alfa een logischere keuze...
Red Bull? Gewoon omdat het kan. :+

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• DeKaerften
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
sjaool schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 09:35:
[...]

Red Bull? Gewoon omdat het kan. :+
Valtteri, this is Hannah. Max is faster than you.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:51

JB

Cédric roelt!

DeKaerften schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 09:40:
[...]

Valtteri, this is Hannah. Max is faster than you.
Valtteri, can you check Max’s car?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:19

Vuvuzela

My spire is forming

pjottum schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 09:27:

Russel gaat 99% zeker naar Mercedes. Dat heeft weinig met de locatie van dat kantoor te maken.

Bottas gaat nu 100% in dienst van Ham rijden, ze moeten wel. Denk dat Bottas helpt om zo steun voor een ander stoeltje te "verdienen"

I served in a company of heroes.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-10 19:53

Fab1Man

Live life to the fullest

U123456 schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 19:51:
Om alvast in de stemming te komen voor de volgende race in Hongarije:
[YouTube: F1 Hungarian GP 1994]bron: YouTube: F1 Hungarian GP 1994
Hoor ik nou Allard Kalff het Engelse commentaar verzorgen? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruftman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-10 14:42
Stomme vraag misschien, maar Max z'n auto ligt behoorlijk in de kreukels door de crash. Wat gebeurd er als de monteurs zijn auto niet op tijd gerepareerd hebben voor de komende race?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

ruftman schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 10:43:
Stomme vraag misschien, maar Max z'n auto ligt behoorlijk in de kreukels door de crash. Wat gebeurd er als de monteurs zijn auto niet op tijd gerepareerd hebben voor de komende race?
Er staat allang een complete nieuwe wagen klaar. :) Desnoods krijgt hij die van Perez :P

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:19

Vuvuzela

My spire is forming

Onmogelijk. Zelfs als Max/Perez dit in het weekend doet dan hebben ze de dag erna alweer een "nieuwe" auto. De auto's worden tussen races in de fabriek sowieso compleet uit elkaar gehaald etc.

I served in a company of heroes.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• redwing
  • Nu online
Als Mercedes in 2 dagen een heel wiel kan vervangen dan kan RB zeker binnen een dag wel een hele auto in elkaar zetten >:)

[removed]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:54

Spotmatic

Ken sent me

Als ik RBR was zou ik nu Mercedes van repliek dienen door te stellen dat PER, TSU en GAS nu in dienst van Max gaan rijden. :p

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Spotmatic schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 10:55:
Als ik RBR was zou ik nu Mercedes van repliek dienen door te stellen dat PER, TSU en GAS nu in dienst van Max gaan rijden. :p
Als je de uitslagen ziet denk je regelmatig dat GAS sowieso de 2e RB rijder is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Spotmatic schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 10:55:
O. mocht Yuki ooit in de Red Bull rijden dan zie ik hem nog wel een keer Lewis torpederen Kvyatt stijl... ;)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Melantrix
sjaool schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 11:41:
[...]

O. mocht Yuki ooit in de Red Bull rijden dan zie ik hem nog wel een keer Lewis torpederen Kvyatt stijl... ;)
je zou kunnen zeggen dat hij dan een kamikaze actie doet...

i'll see myself out :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Melantrix schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 11:53:
[...]

je zou kunnen zeggen dat hij dan een kamikaze actie doet...

i'll see myself out :+
Probeer ik juist heel woke een stereotypering te vermijden... :+

P.S. ik heb dus helemaal niks met het hele woke gebeuren...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hansvk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Zit zo te zien al een PU in, dus die in Japan is daar gebleven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
Lijkt wel een mortuarium die foto. Staan allebei klaar voor de autopsie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 14:18
iichel schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 14:09:
[...]

Hoe zie je dat? :P De voorste wagen is van Max, die gaat na de eerste bult (T-Cam) best wel laag naar beneden in vergelijking met die van Perez.

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Jasphur schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 14:21:
[...]

Hoe zie je dat? :P De voorste wagen is van Max, die gaat na de eerste bult (T-Cam) best wel laag naar beneden in vergelijking met die van Perez.
Zonder PU kan de bak er niet op zitten en dus de achtervleugel ook niet.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• MuVo
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07:01
:D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 14:18
Die "Valtteri, it's James" gaat echt de geschiedenis boeken in :P

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

iichel schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 14:09:
[...]
https://www.planetf1.com/...rstappen-engine-survival/

Ik zie het wat somber in eerlijk gezegd.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Als je op zo'n grove manier de race uit geknald wordt dan zou je bij schade aan de motor een extra motor moeten mogen gebruiken. Daar is vast ook wel een regeltje voor te verzinnen. Nu wordt namelijk het "slachtoffer" meer geraakt dan de veroorzaker. Van mij mag de FIA zich hier ook wel eens over buigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Niet online
Misschien Ferrari even vragen, die hebben wel ervaring met hoe je iets niet moet testen voordat je iemand weer de baan op stuurt (LEC @ Monaco) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

pjlgt schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 15:01:
Misschien Ferrari even vragen, die hebben wel ervaring met hoe je iets niet moet testen voordat je iemand weer de baan op stuurt (LEC @ Monaco) :+
Ik denk dat de Japanners toch iets grondiger te werk gaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
sjaool schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 15:00:
[...]

Als je op zo'n grove manier de race uit geknald wordt dan zou je bij schade aan de motor een extra motor moeten mogen gebruiken. Daar is vast ook wel een regeltje voor te verzinnen. Nu wordt namelijk het "slachtoffer" meer geraakt dan de veroorzaker. Van mij mag de FIA zich hier ook wel eens over buigen.
En wat als het een oude motor is? Deze was natuurlijk vrij nieuw, maar als die motor bv 6 of 7 races heeft gereden en dus vrijwel afgeschreven is / nog alleen op vrijdag gebruikt zou gaan worden, ga je dan ook gratis een nieuwe uitdelen met nog 0 kilometer op de teller? Dat is natuurlijk ook oneerlijk ten opzichte van de concurrentie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hatsjoe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20-10 17:04
RobertMe schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 15:27:
[...]

En wat als het een oude motor is? Deze was natuurlijk vrij nieuw, maar als die motor bv 6 of 7 races heeft gereden en dus vrijwel afgeschreven is / nog alleen op vrijdag gebruikt zou gaan worden, ga je dan ook gratis een nieuwe uitdelen met nog 0 kilometer op de teller? Dat is natuurlijk ook oneerlijk ten opzichte van de concurrentie.
Als jij geen schuld hebt in de crash? Dan lijkt me dat een heel goed idee. Zie het als een compensatie voor alle veroorzaakte problemen. En ja de concurrentie (en dus ook de veroorzaker van de crash) wordt dan extra benadeeld, maar wellicht zorgt dat voor extra motivatie om ten alle tijden te voorkomen dat jij de schuldige bent in het veroorzaken van een crash.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:22

Wom

[...]

Je wordt twee keer gestraft op deze manier. Is gevoelsmatig niet OK en ook niet in de geest van de regels, IMHO.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Misschien is dat ook wel meer de insteek van de (mogelijke) rechtzaak en inhuur van advocaten van Red Bull, om mogelijk nog onder extra straf (motor wissel) uit te komen.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Sterker nog: een van de straffen zou moeten zijn dat de kegelaar (HAM) de strafpunten voor de motor en andere beschadigde onderdelen krijgt. Dan wordt het dubbel auw, niet alleen straf in de race maar ook volgende races.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Patrick_6369
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:44
En natuurlijk moet de veroorzaker ook een uur aan de schandpaal, waarna de fans van de benadeelde partij de kans krijgen om eieren, rotte tomaten en wat dies meer zij naar de veroorzaker te gooien.
[/irony]

Met alle regels van de F1 is het gewoon lastig om een goede balans te vinden tussen de oorzaak, de directe en de indirecte gevolgschade enerzijds en de straffen van de stewards anderzijds.
Ook ik heb het gevoel dat Lewis wel heel makkelijk wegkomt door zijn directe concurrent aan te tikken, maar je kunt geen regels maken voor iedere mogelijke situatie. Shit happens!

[ Voor 4% gewijzigd door Patrick_6369 op 23-07-2021 16:01 ]

Hier zou een handtekening kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Patrick_6369 schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 16:00:
En natuurlijk moet de veroorzaker ook een uur aan de schandpaal, waarna de fans van de benadeelde partij de kans krijgen om eieren, rotte tomaten en wat dies meer zij naar de veroorzaker te gooien.
[/irony]
Wat denk je, dat de NL-ers de actie van HAM vergeten zijn het eerste weekend van september.....
Die kan z'n borst natmaken denk ik....

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

RobertMe schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 15:27:
[...]

Tja, dan moet diegene die fout is dus beter opletten. Het is sowieso degene die de dupe is van zo'n idiote actie die er dan voordeel bij heeft. ;)

Ik verdenk Lewis er zelf een beetje van dat hij dondersgoed wist waar hij mee bezig was alleen heeft hij dit keer zijn ellebogen iets te ver uitgestoken... Anders had hij bij de interviews zich wel veel overtuigender uitgesproken dan het geweifel wat er nu uit kwam.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
En toch... snap ik deze hele discussie niet. Of ja, eigenlijk wel. Als Russell de auto van Bottas af schrijft hoor je niemand er over en moet je het maar doen met deze regels. Vervolgens schrijft Hamilton de auto van Verstappen af en moeten de regels worden aangepast, kosten worden verhaald, ....

Ik zou het wel eens willen zien als Mercedes de kosten van de crash van Bottas gaat verhalen bij Williams. Dan staan er binnen no time nog maar 18 auto's op de grid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

RobertMe schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 16:21:
En toch... snap ik deze hele discussie niet. Of ja, eigenlijk wel. Als Russell de auto van Bottas af schrijft hoor je niemand er over en moet je het maar doeomet deze regels. Vervolgens schrijft Hamilton de auto van Verstappen af en moeten de regels worden aangepast, kosten worden verhaald, ....

Ik zou het wel eens willen zien als Mercedes de kosten van de crash van Bottas gaat verhalen bij Williams. Dan staan er binnen no time nog maar 18 auto's op de grid.
Uiteraard heb je hierin een punt.

Maar dit is een potentieel kampioenschapsbeslissend moment. Dat is het grote verschil.
Pagina: 1 ... 77 ... 171 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
DaniëlWW2 in "Sport Feedbacktopic"

Alle weekend topics van 2021: ~[F1 2021] Racetopics

Discussie omtrent de uitzendrechten die Ziggo kwijt is geraakt mag in [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2

Let even op of jouw onderwerp niet beter in [F1] Randzaken kan.

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2020
F1 E-sports: [F1 2020] Het grote niet Formule 1 E-sport racetopic.
Racepool: [F1] Racemanagers/pools 2021
Randzaken: [F1] Randzaken