[F1] Seizoen 2021 - Max Verstappen WDC! Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 76 ... 171 Laatste
Acties:
  • 1.287.600 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:13
Jasphur schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 15:25:
[...]

Top analyze! Ik sta er exact zo in.
Voor de volledigheid ook de visie van Mercedes op het incident: YouTube: First Lap, Upgrades & More | 2021 British GP F1 Race Debrief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TakeAway
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-10 08:04
Chefbierrr schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 15:00:
[...]

Denk je? Bottas mist gewoon echt de racepace om echte vraagtekens op te werpen waarom hij in godsnaam aan de kant moet voor Hamilton. Het wordt pas schrijnend als een 2e rijder moet gaan afremmen om iemand voorbij te laten. Als Russel een gelijkwaardige pace of beter heeft, moet hij letterlijk van z'n gas af.
Moet Bottas niet in 90% van de gevallen van zijn gas af omdat er weer een teamorder is gegeven? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21-10 09:43
Dit spreekt toch boekdelen! Je wilt toch gewoon elke race dezelfde stewards en geen guidelines for stewards die om de zoveel keer in het jaar steward zijn :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Uw3ErWlERv_W7w7LkzPTXX3WrZw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qkVgXau5eljIVqQ2Q9Eset8T.png?f=fotoalbum_large

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chefbierrr
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20-10 11:36
TakeAway schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 16:07:
[...]

Moet Bottas niet in 90% van de gevallen van zijn gas af omdat er weer een teamorder is gegeven? :+
Ja om de overtake niet moeilijk te maken, echter kan Hamilton in vrije lucht altijd een hogere pace rijden dan Bottas en de teamorders zijn er dan vooral omdat inhalen niet altijd een gegeven is op elke track ook al ben je duidelijk sneller. Als Bottas een gelijkwaardige pace zou kunnen neerzetten kom je nooit in de situatie waarin je teamgenoot in je spiegel verschijnt ondanks een 10sec penalty.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorick
  • Laatst online: 22:13
Jasphur schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 16:08:
[...]

Dit spreekt toch boekdelen! Je wilt toch gewoon elke race dezelfde stewards en geen guidelines for stewards die om de zoveel keer in het jaar steward zijn :P

[Afbeelding]
Op zich is er wel iets voor te zeggen om met wisselende stewards te werken want met vaste stewards loop je het risico dat ze een voorkeur of een afkeer ontwikkelen richting bepaalde rijders en dat zou ook niet goed zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeKaerften
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Rembock schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 13:11:
[...]

Heb daar ook echt van genoten inderdaad, het lijkt er op dat Ferrari nu weer kan vechten voor een podiumplaats komende races.
Was het uiteindelijk ook echt een hydraulisch probleem bij LEC? Klonk zo gek, als hij geen vermogen meer had mocht hij niet in een hogere versnelling. :?
Speculatie van Martin Brundle en David Croft (sky/f1tv) was, dat als het vermogen wegvalt, er ook minder hydraulische druk gegenereerd kan worden voor de versnellingsbak, waardoor de versnellingsbak half schakelt en stuk gaat, op het moment dát het gebeurt (dus niet mogen schakelen i.v.m. gevolg en niet als oorzaak).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rembock
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:38
@DeKaerften juist, maar waarom dan niet een hogere versnelling? Met de conclusie van Brundle/Crofty lijkt mij dat terugschakelen dan ook niet kan/mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:34
CousinBoneless schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 13:55:
[...]

Of Toto nu wel of niet dat plaatje heeft gestuurd weet ik niet, maar als blijkt dat Lewis inderdaad aantoonbaar sneller Copse was ingedoken dan op andere momenten dan is dit in theorie toch wel krom. Je zou dan kunnen stellen dat als je bewust (te) laat remt, waardoor je dus 'materially' naast de tegenstander komt bij het insturen van de bocht, je 'recht hebt op die bocht'. Althans, zo staat het in dat zogenaamde plaatje van Toto Wolff.

Ofwel: dikke kans dat je dan a la Hamilton/Verstappen een crash veroorzaakt, maar je zat er 'materially naast' dus je bent niet schuldig...
Heb dat linkje bekeken, maar ook dat is weer afgeleide van wat er daadwerkelijk verzonden zou kunnen zijn..

Wel is er vrij veel emotie losgekomen. Dat laat het artikel ook zien.

De emotie kwam op zowel de baan als hier op het forum, waar in beide gevallen niet netjes gehandeld is. En van feedback hoor je weinig. Jammer.

Gelukkig dat het met Max goedgaat. Want dat is het allerbelangrijkste.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeKaerften
  • Niet online
Rembock schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 16:34:
@DeKaerften juist, maar waarom dan niet een hogere versnelling? Met de conclusie van Brundle/Crofty lijkt mij dat terugschakelen dan ook niet kan/mag.
Ik herhaal slechts wat ik gehoord heb, zoveel verstand heb ik er nu ook weer niet van :+

Ik verwacht, dat bij opschakelen er geaccellereerd wordt en dus de totale vermogensvraag groter is dan bij terugschakelen, waardoor er van het ontbrekende vermogen nóg minder overblijft voor de hyrdaulica. Of zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:41
Henkje.doc schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 16:50:
[...]

Gelukkig dat het met Max goedgaat. Want dat is het allerbelangrijkste.
Het is toch akelig stil, of niet?

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21-10 16:31
RobertMe schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 12:58:
[...]

Als dat zo is, dan had hij dus gewoon eieren voor zijn geld moeten kiezen i.p.v. er zo hard in gaan. Gewoon rustig voor de tweede plek gaan en op een later moment of op strategie er weer langs.

En achteraf gezien had hij natuurlijk sowieso eieren voor zijn geld moeten kiezen en had die onder normale omstandigheden gewoon minimaal 18 punten gepakt i.p.v. de 0 van nu.

Verstappen heeft afgelopen jaren gewoon goed betekent gereden, maar dit was eigenlijk ook gewoon een beetje dom. Niet dat Verstappen daarmee ineens schuldig is aan het incident, maar hij had wel wat voorzichtiger / berekendee kunnen rijden.
En ja, ik begrijp ook best wel dat hij Hamilton even lekker wou pakken op zijn thuis circuit, maar dat ging deze halve ronde wel gepaard met een (te) hoog risico.
Dit is toch wel een van de meest domme reacties tot nu toe.
Lewis doet een divebomb, mist de apex en Max is een beetje dom. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-10 14:57

Martinspire

Awesomeness

Was deze al voorbij gekomen: (het linkse filmpje dan, klikken gezien ie niet wordt getoond met embed), waarbij ze Bottas vragen om even links naast Hamilton te rijden om te kijken of er schade zichtbaar is. Dat kan natuurlijk als je 2e rijder in de buurt is.

[ Voor 10% gewijzigd door Martinspire op 21-07-2021 17:57 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Fwiw, volgens de T heeft HAM contact opgenomen met VER.

Staan verder geen bijzonderheden in artikel...

https://www.telegraaf.nl/...act-op-met-max-verstappen

https://www.ad.nl/formule...-max-verstappen~ac582f62/

[ Voor 18% gewijzigd door Help!!!! op 21-07-2021 18:00 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MrOleo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:12
Zes en een halve minuut prima filmpje, maar daarna ben ik hem echt helemaal kwijt.
Dat gedoe met Schumacher is gewoon niet relevant.
Verstappen kan niet helemaal buitenlangs door die bocht, te vuil en dan haal je de bocht nooit, Verstappen rijdt een prima buitenlijn.
Die lijn die hij trekt bij 7.10 is niet de lijn die Verstappen rijdt, Verstappen gaat echt wel buiten op de kerb uitkomen ongeveer bij de punt van de pijl, terwijl hij de hele bocht ruimte laat aan de binnenkant, die lijn ligt veel hoger in werkelijkheid.
Verstappens rechts, links, rechts stuurbeweging kan 2 dingen zijn:
Een kleine correctie van iets wat hij in zijn auto voelt.
Een beslissing om iets meer ruimte te laten dan de ruimte die hij al laat.
Het heeft in ieder geval niks te maken met: "This corner is mine, you dont wanna crash do you."

Die van Driver9161 is dan beter.
Die van Palmer is "a joke".
YouTube: Alonso Rages At Palmer In Italy | F1 Best Team Radio 2017

erutangiS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 23:39
D.deJong schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 17:43:
[...]

Zoals ik al eerder in het topic zei, het is typisch victimblaming.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:00
D.deJong schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 17:43:
[...]

Dat mag je van mij vinden.

En zoals ik intussen al meermaals beargumenteerd heb: als je ziet hoe ze beiden met het mes tussen de tanden die halve ronde door gaan moest het wel eindigen in een touché. En ja, Hamilton doet een divebomb die mis gaat en daar 100% schuldig aan is. Maar dan nog vind ik het niet handig van Verstappen om in de eerste ronde zo met het mes tussen de tanden te rijden, met als resultaat 0 punten. Moet hij dan maar altijd op de rem gaan staan om Hamilton voorbij te zwaaien? Natuurlijk niet. Maar het was na de sprint al duidelijk dat Hamilton furieus was en moest en zou winnen. Dat Verstappen meteen in de eerste ronde dan op deze manier alles op het spel zet vind ik niet slim. Want zoals ik ook al eerder heb aangegeven: het kampioenschap win je niet in de eerste ronde op Silverstone. Maar die 15+ punten die die nu is misgelopen kunnen wel eens zeer kostbaar blijken te zijn, zeker als er ook nog eens een grid penalty volgt voor een extra motor waardoor deze race hem zomaar twee keer punten kan kosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:41

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

@RobertMe Ik begrijp je precies. Het is een beetje vergelijkbaar met voorrang hebben en voorrang krijgen.
Je hebt er recht op maar is het je een deuk in je auto waard of wacht je liever tot je het krijgt?

Volgens mij is dit al eens vaker ter sprake gekomen trouwens dat je (als coureur) beter even voorzichtig zou kunnen (niet moeten) doen om later in de race alsnog toe te slaan. (of in dit geval met minder punten tevreden zijn en je voorsprong behouden)

Maar ik denk dat het grootste euvel is dat Hamilton hier toch als 'schuldige' is aangewezen, en is Max dus slachtoffer van die actie van hem.
Daarnaast klinkt het altijd een tikkie 'captain hindsight' om te zeggen wat ze beter hadden kunnen doen, het blijft wel racen natuurlijk. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20:52
MrOleo schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 18:40:
[...]

Zes en een halve minuut prima filmpje, maar daarna ben ik hem echt helemaal kwijt.
Dat gedoe met Schumacher is gewoon niet relevant.
Verstappen kan niet helemaal buitenlangs door die bocht, te vuil en dan haal je de bocht nooit, Verstappen rijdt een prima buitenlijn.
Die lijn die hij trekt bij 7.10 is niet de lijn die Verstappen rijdt, Verstappen gaat echt wel buiten op de kerb uitkomen ongeveer bij de punt van de pijl, terwijl hij de hele bocht ruimte laat aan de binnenkant, die lijn ligt veel hoger in werkelijkheid.
Verstappens rechts, links, rechts stuurbeweging kan 2 dingen zijn:
Een kleine correctie van iets wat hij in zijn auto voelt.
Een beslissing om iets meer ruimte te laten dan de ruimte die hij al laat.
Het heeft in ieder geval niks te maken met: "This corner is mine, you dont wanna crash do you."

Die van Driver91 is dan beter.
Die van Palmer is "a joke".
YouTube: Alonso Rages At Palmer In Italy | F1 Best Team Radio 2017
Je bedoelt driver61 toch? Ik vond die van wtf1 ook wel treffend.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Ben wel benieuwd naar de donderdag persconferentie volgende week. We kunnen er makkelijk vanuit gaan dat ze hamilton en max naast elkaar zetten 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOleo
AtlAntA schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 19:08:
[...]

Je bedoelt driver61 toch? Ik vond die van wtf1 ook wel treffend.
Ehm, ja 61 dus :), dat soort getallen kan ik geen 5 seconden onthouden :X
(wtf1 ken ik niet, ik zie een video van 1 uur, ik sla hem ff over. ;) )

erutangiS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:22
Kenny_026 schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 19:20:
Ben wel benieuwd naar de donderdag persconferentie volgende week. We kunnen er makkelijk vanuit gaan dat ze hamilton en max naast elkaar zetten 😊
We hebben inmiddels toch wel alles gehoord. Laat ze het maar op de baan zien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Krankenhausen
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
RobertMe schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 18:54:
[...]

En zoals ik intussen al meermaals beargumenteerd heb: als je ziet hoe ze beiden met het mes tussen de tanden die halve ronde door gaan moest het wel eindigen in een touché. En ja, Hamilton doet een divebomb die mis gaat en daar 100% schuldig aan is. Maar dan nog vind ik het niet handig van Verstappen om in de eerste ronde zo met het mes tussen de tanden te rijden, met als resultaat 0 punten. Moet hij dan maar altijd op de rem gaan staan om Hamilton voorbij te zwaaien? Natuurlijk niet. Maar het was na de sprint al duidelijk dat Hamilton furieus was en moest en zou winnen. Dat Verstappen meteen in de eerste ronde dan op deze manier alles op het spel zet vind ik niet slim. Want zoals ik ook al eerder heb aangegeven: het kampioenschap win je niet in de eerste ronde op Silverstone. Maar die 15+ punten die die nu is misgelopen kunnen wel eens zeer kostbaar blijken te zijn, zeker als er ook nog eens een grid penalty volgt voor een extra motor waardoor deze race hem zomaar twee keer punten kan kosten.
Andere kant is natuurlijk dat als Verstappen de GP had gewonnen het een mokerslag was geweest voor Hamilton en Mercedes. En voorop blijven was echt de beste kans daartoe. Zodra hij achter Hamilton rijdt gaat Mercedes Verstappen met Bottas dwingen tot een vroege stop en met een beetje pech eindig je dan zelfs als 3e. Dus ik denk dat voor beide opties wat voor te zeggen was.

Overigens hebben de stewards Hamilton aangewezen als schuldige en kon ik mij in principe wel vinden in de straf. Het was helemaal niet zo'n lichte straf als het uiteindelijk leek, 10 seconden maakt de undercut volledig onmogelijk en als Norris geen slechte stop had gehad en/of Leclerc geen motorproblemen, had het Hamilton waarschijnlijk zelfs de racewinst gekost. En dan was het ook nog helemaal anders geweest als Perez in de top 5 had meegereden. Je kan niet verwachten dat stewards allerlei randzaken mee gaan wegen in de beslissing, daar wordt het denk ik ook niet eerlijker van.

Edit: miste een zinsdeel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowdog
Krankenhausen schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 20:00:
[...]

Andere kant is natuurlijk dat als Verstappen de GP had gewonnen het een mokerslag was geweest voor Hamilton en Mercedes. En voorop blijven was echt de beste kans daartoe. Zodra hij achter Hamilton rijdt gaat Mercedes Verstappen met Bottas dwingen tot een vroege stop en met een beetje pech eindig je dan zelfs als 3e. Dus ik denk dat voor beide opties wat voor te zeggen was.

Overigens hebben de stewards Hamilton aangewezen als schuldige en kon ik mij in principe wel vinden in de straf. Het was helemaal niet zo'n lichte straf als het uiteindelijk leek, 10 seconden maakt de undercut volledig onmogelijk en als Norris geen slechte stop had gehad en/of Leclerc geen motorproblemen, had het Hamilton waarschijnlijk zelfs de racewinst gekost. En dan was het ook nog helemaal anders geweest als Perez in de top 5 had meegereden. Je kan niet verwachten dat stewards allerlei randzaken mee gaan wegen in de beslissing, daar wordt het denk ik ook niet eerlijker van.

Edit: miste een zinsdeel
Nah, hij was daar minimaal 2e geworden. Zelfs als Hamilton hem had ingehaald, dan was hij waarschijnlijk 2e geworden, maar 3e nah. Ik ben het er wel mee eens dat het gewoon geen hele slimme actie was van Max met het oog op het kampioenschap. Overigens was 10 seconden wel een lichte straf, ongeacht alle slechte stops of whatever, daar was Hamilton altijd wel voorbij gekomen. Zelfde als Verstappen hetzelfde lot had gehad.

Edit: lichte straf als in voor Mercedes of RB, verder wel een terechte straf. Dit is gewoon de straf die op dit soort zaken staat. Dat het toevallig een Merc of RB betreft zou niet moeten uitmaken.

[ Voor 6% gewijzigd door Snowdog op 21-07-2021 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krankenhausen
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
Snowdog schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 20:38:
[...]

Nah, hij was daar minimaal 2e geworden. Zelfs als Hamilton hem had ingehaald, dan was hij waarschijnlijk 2e geworden, maar 3e nah. Ik ben het er wel mee eens dat het gewoon geen hele slimme actie was van Max met het oog op het kampioenschap. Overigens was 10 seconden wel een lichte straf, ongeacht alle slechte stops of whatever, daar was Hamilton altijd wel voorbij gekomen. Zelfde als Verstappen hetzelfde lot had gehad.

Edit: lichte straf als in voor Mercedes of RB, verder wel een terechte straf. Dit is gewoon de straf die op dit soort zaken staat. Dat het toevallig een Merc of RB betreft zou niet moeten uitmaken.
Hamilton kwam pas 2 ronden voor het einde bij Leclerc. Als hij Norris op de baan had moeten inhalen of Leclerc niet een paar seconden verloren had met zijn motor had ik het nog moeten zien of het hem gelukt was. En normaal gesproken had hij ook nog met een 2e Red Bull te maken moeten hebben en dan wordt de impact van de straf weer heel anders.

Dus ja het makkelijkste is inderdaad als de auto/coureur niet uitmaakt, anders wordt het volgens mij heel snel enorm arbitrair en onnodig complex.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrOleo
Als Verstappen in het kader van lange termijn racen had moeten yielden dan had ie dat moeten doen in bocht 6, waar Hamilton er ook echt ff voorbij was en hem dan evt later in de ronde of bij de pitstops proberen terug te pakken. Om vanuit leidende positie met de betere, snellere racelijn van het gas af te gaan, omdat je concurrent wellicht opeens niet meer kan racen en de bocht finaal mist is te passief rijden. Met te passief rijden win je ook geen kampioenschap, zeker als Perez het niveau Oostenrijk/UK vast blijft houden in plaats van het niveau Baku/Frankrijk.

erutangiS

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• TomBraamhaar
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21-10 16:29
Ik probeer het nog één keer. Daarna houd ik er mee op.
RobertMe schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 18:54:
[...]

En zoals ik intussen al meermaals beargumenteerd heb: als je ziet hoe ze beiden met het mes tussen de tanden die halve ronde door gaan moest het wel eindigen in een touché. En ja, Hamilton doet een divebomb die mis gaat en daar 100% schuldig aan is.
Mooi, enige wat telt.
Maar dan nog vind ik het niet handig van Verstappen om in de eerste ronde zo met het mes tussen de tanden te rijden, met als resultaat 0 punten. Moet hij dan maar altijd op de rem gaan staan om Hamilton voorbij te zwaaien? Natuurlijk niet. Maar het was na de sprint al duidelijk dat Hamilton furieus was en moest en zou winnen. Dat Verstappen meteen in de eerste ronde dan op deze manier alles op het spel zet vind ik niet slim. Want zoals ik ook al eerder heb aangegeven: het kampioenschap win je niet in de eerste ronde op Silverstone. Maar die 15+ punten die die nu is misgelopen kunnen wel eens zeer kostbaar blijken te zijn, zeker als er ook nog eens een grid penalty volgt voor een extra motor waardoor deze race hem zomaar twee keer punten kan kosten.
Maar dit gedeelte klopt gewoon niet. Want Verstappen rijd in die bocht niet met het mes tussen de tanden. Hij laat Hamilton leven, hij gooit de deur niet dicht en hij geeft hem bijna 2 auto's breed ruimte. Dus bovenste verhaal is heel mooi, maar totaal niet van toepassing op dit incident. Want Verstappen doet precies wat je zegt. Hij geeft zoveel mogelijk ruimte als hij kan. Want gaat hij meer naar buiten, dan eindigt hij net als Leclerc buiten de baan. En met een zware auto kan er dan ook van alles gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Krankenhausen schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 21:02:
[...]

Hamilton kwam pas 2 ronden voor het einde bij Leclerc.
Dat vond ik wel opvallend waarom dat zolang moest duren.
Normaal rijden ze zeker 40 seconden weg van de F1.5 dus die 10 seconden straf is maar een gedeelte van de verklaring.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowdog
Krankenhausen schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 21:02:
[...]

Hamilton kwam pas 2 ronden voor het einde bij Leclerc. Als hij Norris op de baan had moeten inhalen of Leclerc niet een paar seconden verloren had met zijn motor had ik het nog moeten zien of het hem gelukt was. En normaal gesproken had hij ook nog met een 2e Red Bull te maken moeten hebben en dan wordt de impact van de straf weer heel anders.

Dus ja het makkelijkste is inderdaad als de auto/coureur niet uitmaakt, anders wordt het volgens mij heel snel enorm arbitrair en onnodig complex.
Als Leclerc die tijd niet was verloren dan had het geen enkel verschil gemaakt, de Mercedes was zoveel sneller dan de Ferrari. Het leek misschien spectaculair, maar dat was het absoluut niet. Gewoon een timed attack. Als Perez er nog bij was geweest, yea, dat had misschien wat gescheeld, maar die zat nog niet in de buurt, dus dat maakt verder weinig uit. Die motorshit van Leclerc had er weinig mee te maken, die was ook zonder problemen nooit voor Hamilton geëindigd.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:46

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kEZR0e1PARFgpq7gnB5syMDOm1c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BW2kR3zuuOHau9EFf9vaIhIH.png?f=fotoalbum_large

HAM versus VER

Race 1:1 - 0 - (P1 -- P2) 25 - 18
Race 2:0 - 1 - (P2+FL -- P1) 44 - 43
Race 3:1 - 0 - (P1 -- P2) 69 - 61
Race 4:1 - 0 - (P1 -- P2+FL) 94 - 80
Race 5:0 - 1 - (P7+FL -- P1) 101 - 105
Race 6:0 - 0 - (P16 -- DNF+FL) 101 - 105
Race 7:0 - 1 - (P2 -- P1+FL) 119 - 131
Race 8:0 - 1 - (P2+FL -- P1) 138 - 156
Race 9:0 - 1 - (P4 -- P1+FL) 150 - 182
Race 10a:0 - 1 - (P2 -- P1) 152 - 185
Race 10b:1 - 0 - (P1 -- DNF) 177 - 185

HAM4xP1, 4xP2 ,1xP4 ,1xP7, 1xP15
VER6xP1, 3xP2, 2xDNF
VER heeft de sprintrace in Silverstone gewonnen, HAM werd daar 2e, is in bovenstaande als een P1 & P2 verwerkt.

Met camping Wifi, en de iPad van mijn zoon.. tot na Hongarije

[ Voor 3% gewijzigd door nachtnet op 21-07-2021 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:10
hjs schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 21:31:
[...]

Normaal rijden ze zeker 40 seconden weg van de F1.5 dus die 10 seconden straf is maar een gedeelte van de verklaring.
Niets opvallends aan. Gewoon berekenend gereden van HAM/MERC.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:55
@nachtnet dat zijn nou eens mooie statistieken en grafieken! Thanks

*sowieso

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• redwing
  • Laatst online: 23:25
hjs schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 21:31:
[...]

Hamilton reed helemaal niet 100%, dat zag je al heel goed bij de herstart. Naar mijn idee was ie juist tijden aan het rijden om het allemaal nog net te halen zodat ze achteraf kunnen zeggen dat het supergereden was en het maar kantje-boord was. Precies wat je zegt, die 10 seconden straf is hooguit een klein gedeelte van wat ie normaal voor de rest rijdt.

Nu is dat laatste stuk natuurlijk een aanname, maar dat ie zo aan het rijden was dat hij het net zou gaan halen is mij wel duidelijk

[ Voor 9% gewijzigd door redwing op 21-07-2021 22:08 ]

[removed]

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01:34

g0tanks

Moderator CSA
360º view from Hamilton and Verstappen opening lap battle

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:20

JB

Cédric roelt!

Poh dan ziet het er echt nasty uit :/

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23:29
Eigenlijk ook de eerste beelden die ik van het eerste contact zie

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• MarvinJames
  • Laatst online: 21-10 12:36

MarvinJames

Theatermaker

redwing schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 22:06:
[...]

Hamilton reed helemaal niet 100%, dat zag je al heel goed bij de herstart. Naar mijn idee was ie juist tijden aan het rijden om het allemaal nog net te halen zodat ze achteraf kunnen zeggen dat het supergereden was en het maar kantje-boord was. Precies wat je zegt, die 10 seconden straf is hooguit een klein gedeelte van wat ie normaal voor de rest rijdt.

Nu is dat laatste stuk natuurlijk een aanname, maar dat ie zo aan het rijden was dat hij het net zou gaan halen is mij wel duidelijk
Dit is dus precies wat ik ook denk. Die hele eerste stint achter LeClerc lopen miepen: "Ik heb meer power nodig! Ik geef alles, maar ik kom niet dichterbij!" Ik geloof daar helemaal niks van.
In Bahrein Hamilton 59s voorsprong op LeClerc.
In Emilia-Romagna 3s voorsprong op LeClerc na een crash en een ronde achterstand van Ham!
In Portugal 55s voorsprong op LeClerc.
In Spanje 54s voorsprong op LeClerc.
In Monaco doet LeClerc nooit mee.
Azerbeidzjan was niet representatief vanwege alle tumult en zeer late rode vlag.
In Frankrijk LeClerc op een ronde achterstand
In Stiermarken1 LeClerc op een ronde achterstand.
In Stiermarken2 LeClerc 15s achterstand op Hamilton die grote schade aan de auto had.
Maarrrr op Silverstone kan Hamilton LeClerc niet bijhouden... Tuurlijk... Tuurlijk...

Hamilton wist dat Max zijn enige tegenstand was hier. En hij wist dat hij LeClerc makkelijk kon pakken, hij wilde er alleen een leuk theaterstukje van maken zodat hij, precies wat jij zegt, zichzelf weer even enorm op de borst kon kloppen met: "Kijk mij eens even super goed zijn en net op tijd de race nog winnen!"

Nota bene! In die tweede stint was Charles LeClerc sneller dan Bottas en op dat moment kwam Hamilton 2,0 - 1,5 seconde achter Bottas rijden.
En wat had hij last van Bottas! Hij had zoveel last van de vuile lucht dat hij niet binnen die 1 seconde voor DRS kon komen. Toen moesten er teamorders aan te pas komen zodat Hamilton er voorbij kon.
En warempel, hij is Bottas voorbij en opeens kan Hamilton 1,5s - 2,0s per ronde sneller rijden dan LeClerc. Kom op zeg...
En Bottas, die langzamer reed dan LeClerc, daar kwam Hamilton niet voorbij, maar een gat van 1,5 seconde naar LeClerc rijdt Hamilton in 1 ronde dicht en gaat er bij de eerste mogelijkheid met twee vingers in de neus voorbij.

Dus inderdaad, ik geloof er echt geen reet van dat Hamilton 100% heeft moeten rijden. Die heeft gewoon een toneelstukje op zitten voeren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 22:49
Krankenhausen schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 20:00:
Het was helemaal niet zo'n lichte straf als het uiteindelijk leek
Zeker wel een lichte straf in vergelijk met Max.
Die scoort 0 en als ie pech heeft nog wat penalties als de motor end of life is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo246
  • Laatst online: 21-10 16:45

ricardo246

Life's what you make it!

Mooie beelden, _/-\o_
Jammer dat F1TV dit niet laat zien, of heb ik het mis, bron moet FIA zijn toch?
Ik snap nu waar de comments van HAM vandaan komen als hij zegt ik was er voorbij.
Dat gezegd hebbende, ik wil geen nieuwe discussie starten :X :X :X
Op naar Hongarije.

I have no special talent. I am only passionately curious.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01:34

g0tanks

Moderator CSA
ricardo246 schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 23:33:
[...]

Mooie beelden, _/-\o_
Jammer dat F1TV dit niet laat zien, of heb ik het mis, bron moet FIA zijn toch?
Bron is de weekend debrief op F1TV: https://f1tv.formula1.com...end-debrief-great-britain

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo246
  • Laatst online: 21-10 16:45

ricardo246

Life's what you make it!

Thanks, ga ik effe terug kijken. 8)

I have no special talent. I am only passionately curious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 23:39
Hippocampus schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 19:05:
@RobertMe Ik begrijp je precies. Het is een beetje vergelijkbaar met voorrang hebben en voorrang krijgen.
Je hebt er recht op maar is het je een deuk in je auto waard of wacht je liever tot je het krijgt?

Volgens mij is dit al eens vaker ter sprake gekomen trouwens dat je (als coureur) beter even voorzichtig zou kunnen (niet moeten) doen om later in de race alsnog toe te slaan. (of in dit geval met minder punten tevreden zijn en je voorsprong behouden)

Maar ik denk dat het grootste euvel is dat Hamilton hier toch als 'schuldige' is aangewezen, en is Max dus slachtoffer van die actie van hem.
Daarnaast klinkt het altijd een tikkie 'captain hindsight' om te zeggen wat ze beter hadden kunnen doen, het blijft wel racen natuurlijk. :)
De vraag is dus constant, waarom wordt deze kaart stelselmatig naar Max toegeworpen? Lewis heeft met exact hetzelfde te maken. De race zou immers nog lang zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-10 16:39

sjaool

Every life should have 9 cats

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Laatst online: 23:41

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Sir_Lion schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 23:58:
[...]

De vraag is dus constant, waarom wordt deze kaart stelselmatig naar Max toegeworpen? Lewis heeft met exact hetzelfde te maken. De race zou immers nog lang zijn.
Zo zou je het kunnen zien ja. Maar een andere kijk op de situatie zou kunnen zijn:
Misschien moet je slimmer dan slim zijn om iets af te snoepen van het machtige Mercedes. ;)

Steeds naar een ander wijzen helpt eigenlijk niet. Zelfs als Max alles goed doet kan ie nog naast de pot piesen. Juist als het om de knikkers gaat moet je gehaaid zijn, alles berekenen en het liefst niet aan 'sportiviteit' overlaten. En dat is dan een keer nemen, maar ook een keer geven.

En het gaat niet eens enkel om Max, iedere coureur hebben we al eens verweten dat ie beter iets minder gretig had moeten zijn.

Maar van de andere kant, je moet elk weekend 110% geven maar vooral rustig aan doen :9
Het zou mij ook niet lukken gok ik.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

MarvinJames schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 23:16:
[...]

Dit is dus precies wat ik ook denk. Die hele eerste stint achter LeClerc lopen miepen: "Ik heb meer power nodig! Ik geef alles, maar ik kom niet dichterbij!" Ik geloof daar helemaal niks van.
Daar hebben de teams genoeg data voor om dat te ontkrachten. Het is al vaker gebleken dat Sir Lewis heel goed kan toneelspelen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-10 16:25

Vuvuzela

My spire is forming

Die "anti Hamilton circlejerk" houdt echt nooit op he. _O-

I served in a company of heroes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Laatst online: 23:45
Vuvuzela schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 09:15:
Goes with the territory I guess.. ;)

Felipe heeft nog goed advies: https://www.reddit.com/r/...roid_app&utm_source=share

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

ricardo246 schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 23:33:
[...]
Ik snap nu waar de comments van HAM vandaan komen als hij zegt ik was er voorbij.
Uit de column van Martin Brundle
I am told by Red Bull there is data to prove Lewis was significantly faster into Copse than at any other time and he would not have made the corner without running wide, and inevitably contacting Max.
Voor mij gewoon een race incident. Heerlijk om te zien hoe er op het scherpst van de snede en superaggressief geracet wordt. HAM die wil per se zijn thuis GP winnen. Hij zit al weken niet lekker in zijn vel en dat zie je aan hem.

Max kennende heeft die het achter zich gelaten en pakt hij MER/HAM terug op Hongarije. Daar heeft ie ook nog een appeltje te schillen :)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

Verwijderd

En nog maar eens een video.
3D reconstructie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Verwijderd schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 09:35:
[...]

Uit de column van Martin Brundle

[...]

Voor mij gewoon een race incident. Heerlijk om te zien hoe er op het scherpst van de snede en superaggressief geracet wordt. HAM die wil per se zijn thuis GP winnen. Hij zit al weken niet lekker in zijn vel en dat zie je aan hem.

Max kennende heeft die het achter zich gelaten en pakt hij MER/HAM terug op Hongarije. Daar heeft ie ook nog een appeltje te schillen :)
Hoe kun je na die quote nog steeds volhouden dat het een race incident is? Zo kun je alles wel een race incident noemen 8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:38
Een incident tijdens een race is toch een race incident? :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21-10 10:57

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E62o0s_XsAA6iqS?format=jpg&name=large

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Angstvallige gelijkenis met 2017, toen race 10 ook de Britse GP was waarin Hamilton een groot deel van z'n achterstand goedmaakte O-)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/07cF0vquBLCGMoJ5VHGt9KmLK_8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/90f0SZyoXj7Js0bSYyHVtPI9.png?f=user_large

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tomcatter_31
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20-10 17:14
Martinspire schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 09:50:
[...]

Hoe kun je na die quote nog steeds volhouden dat het een race incident is? Zo kun je alles wel een race incident noemen 8)7
Omdat het dat gewoon is. Mensen willen het groter maken dan het is en zoeken er veel te veel achter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:20

JB

Cédric roelt!

Tomcatter_31 schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 10:24:
[...]

Omdat het dat gewoon is. Mensen willen het groter maken dan het is en zoeken er veel te veel achter.
Omdat de consequenties totaal niet in verhouding staan voor beide teams cq. rijders...

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tomcatter_31
JB schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 10:26:
[...]

Omdat de consequenties totaal niet in verhouding staan voor beide teams cq. rijders...
De consequenties van het ongeluk verandert niks aan de oorzaak ervan. En de FIA zegt ook dat bij straffen niet naar de consequenties gekeken wordt. En dat lijkt me ook terecht. Het is op zich niet heel anders dan de situatie met Bottas en Russell op Imola... De consequenties waren daar ook erg hoog...had er daarom harder gestraft moeten worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
Tomcatter_31 schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 10:34:
[...]

De consequenties van het ongeluk verandert niks aan de oorzaak ervan. En de FIA zegt ook dat bij straffen niet naar de consequenties gekeken wordt. En dat lijkt me ook terecht. Het is op zich niet heel anders dan de situatie met Bottas en Russell op Imola... De consequenties waren daar ook erg hoog...had er daarom harder gestraft moeten worden?
Nee, de straffen moeten standaard al zo zwaar zijn dat ze voor iedereen een grote impact hebben :P

[removed]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Erwin schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 09:52:
Een incident tijdens een race is toch een race incident? :+
Zodra er een penalty wordt uitgedeeld is het geen race incident meer naar mijn mening.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Andyk125
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 25-09 12:09
Ik wilde er eigenlijk over ophouden, maar na het zien van de onderstaande video kan ik mij niet voorstellen dat mensen dit nog echt een race incident durven te noemen. Kijkend naar de telemetrie van beide auto's zie je gewoon dat Hamilton gewoon harder rijdt als Max in de bocht terwijl Hamilton gewoon de binnenbocht heeft.

Zet de video maar eens stil op 1:00 en dan kijk eens naar beide auto's en de telemetrie. Hamilton rijdt 8km/u harder dan verstappen en je ziet duidelijk dat Max voor ligt op Hamilton. Onmogelijk dat Hamilton ook maar enigszins die bocht daar had gehaald zonder Max buiten de baan te drukken of zelf heel hard te remmen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:25

Spotmatic

Ken sent me

nachtnet schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 21:44:
HAM4xP1, 4xP2 ,1xP4 ,1xP7, 1xP15
VER6xP1, 3xP2, 2xDNF
VER heeft de sprintrace in Silverstone gewonnen, HAM werd daar 2e, is in bovenstaande als een P1 & P2 verwerkt.
Dit toont maar weer eens de super consistentie van Max aan. Alleen maar P1 of P2 en DNF, verder niets. De dood of de gladiolen zeg maar. HAM is juist gewoon heel inconsistent bezig en dat is voor mij al een aanwijzing dat hij dit jaar echt het kampioenschap niet pakt. Om dat te doen moet hij toch echt veel beter zijn best gaan doen.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Spotmatic schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 10:46:
[...]

Dit toont maar weer eens de super consistentie van Max aan. Alleen maar P1 of P2 en DNF, verder niets. De dood of de gladiolen zeg maar. HAM is juist gewoon heel inconsistent bezig en dat is voor mij al een aanwijzing dat hij dit jaar echt het kampioenschap niet pakt. Om dat te doen moet hij toch echt veel beter zijn best gaan doen.
Je kunt die cijfers ook interpreteren als dat het bij Verstappen de Dood of de Gladiolen is, en bij Hamilton de Gladiolen of een finish (vaak) in de punten ;) 2x buiten de top 2 versus 3x buiten de top 2....

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tomcatter_31
redwing schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 10:35:
[...]

Nee, de straffen moeten standaard al zo zwaar zijn dat ze voor iedereen een grote impact hebben :P
Op zich mee eens, zolang het consequent is en op basis van het vergrijp. Maar mensen reageren nu vooral op basis van emotie. Zie bv Olav Mol die naar de wedstrijdleiding stapt dat er zwaarder gestraft moet worden. Hij doet dat op basis van emotie en omdat Verstappen nu erbij betrokken is. Toen Bottas en Russell crashten in Imola is hij niet naar de wedstrijdleiding gestapt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

naitsoezn schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 10:56:
[...]
Je kunt die cijfers ook interpreteren als dat het bij Verstappen de Dood of de Gladiolen is, en bij Hamilton de Gladiolen of een finish (vaak) in de punten ;) 2x buiten de top 2 versus 3x buiten de top 2....
Dat is meer de geluksfactor. Emilia-Romagna en Silverstone waren voor HAM heel anders afgelopen als er geen rode vlag was geweest. En zo zijn er nog wel meer voorbeelden te bedenken. Als HAM het in de komende races ook van geluk moet hebben zie ik het somber in voor hem. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simons
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-07-2022

simons

LETS GO BRANDON

Andyk125 schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 10:37:
Ik wilde er eigenlijk over ophouden, maar na het zien van de onderstaande video kan ik mij niet voorstellen dat mensen dit nog echt een race incident durven te noemen. Kijkend naar de telemetrie van beide auto's zie je gewoon dat Hamilton gewoon harder rijdt als Max in de bocht terwijl Hamilton gewoon de binnenbocht heeft.

Zet de video maar eens stil op 1:00 en dan kijk eens naar beide auto's en de telemetrie. Hamilton rijdt 8km/u harder dan verstappen en je ziet duidelijk dat Max voor ligt op Hamilton. Onmogelijk dat Hamilton ook maar enigszins die bocht daar had gehaald zonder Max buiten de baan te drukken of zelf heel hard te remmen.
Uhmmm ik had dit zo niet gezien.
Ik had eerder vrij direct al zoiets van, incident, straf is bekend, huilen en verder.
Maar.
Als je dit zo ziet, en ik ben vrij rigoureus.. pfff een aanslag.... kan er niets meer of minder van maken, zo er in duiken wetende dat je never nooit met die snelheid zo wijd van de appex.....

Je DM’s worden hier door de Admins gelezen en Geef je waardering voor Tweakers

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Tomcatter_31 schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 10:58:
[...]
Op zich mee eens, zolang het consequent is en op basis van het vergrijp. Maar mensen reageren nu vooral op basis van emotie. Zie bv Olav Mol die naar de wedstrijdleiding stapt dat er zwaarder gestraft moet worden. Hij doet dat op basis van emotie en omdat Verstappen nu erbij betrokken is. Toen Bottas en Russell crashten in Imola is hij niet naar de wedstrijdleiding gestapt.
Van mij hoeft er niet zwaarder gestraft te worden. Die 10s voor HAM waren prima. Ik wil alleen niet dat een rode vlag betekent dat *poef* alles wordt gereset.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Laatst online: 23:45
[...]

Was het niet dezelfde Olav Mol die een aantal seizoenen geleden pleitte voor minder straffen toen Verstappen een aantal keer door de stewards werd bestraft? Niet dat die man nog enige geloofwaardigheid heeft maar hilarisch is het wel.. _O-

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tomcatter_31
Spotmatic schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 11:06:
[...]

Van mij hoeft er niet zwaarder gestraft te worden. Die 10s voor HAM waren prima. Ik wil alleen niet dat een rode vlag betekent dat *poef* alles wordt gereset.
Ja dat is waar. Als ze de rode vlag zoals in Indycar doen dat je reparaties pas mag doen zodra de race hervat wordt, zou bv een idee zijn.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Grimmie187 schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 11:09:
[...]

Was het niet dezelfde Olav Mol die een aantal seizoenen geleden pleitte voor minder straffen toen Verstappen een aantal keer door de stewards werd bestraft? Niet dat die man nog enige geloofwaardigheid heeft maar hilarisch is het wel.. _O-
Want minder vaak maar zwaarder straffen kan niet tegelijk? Lijkt me juist precies het probleem... oh jee een stukje over een streepje gereden, 5sec penalty. iemand de wedstrijd uit rammen (bewust of niet), 10sec penalty...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andyk125
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 25-09 12:09
Tomcatter_31 schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 11:12:
[...]

Ja dat is waar. Als ze de rode vlag zoals in Indycar doen dat je reparaties pas mag doen zodra de race hervat wordt, zou bv een idee zijn.
Ik wilde eerste zeggen dat dit geen goede oplossing zou zijn, maar als je zorgt dat voordat men weg rijdt naar de startopstelling dat de auto die men wil repareren gewoon in de pit blijft staan en dat men bij herstart de reparatie mag uitvoeren dat kan. Maar dan verliest men naast het feit dat men als laatste start ook nog meteen de 10 seconden op het hele veld.

Dan zou het een betere oplossing zijn dat wanneer er reparaties uitgevoerd moeten worden voor de veiligheid dat men vanuit de pit moet starten en dus achteraan start. Lichte schade kan men dan altijd meenemen tijdens een reguliere pitstop.

[ Voor 5% gewijzigd door Andyk125 op 22-07-2021 11:17 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tomcatter_31
Grimmie187 schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 11:09:
[...]

Ja,en daarom is het gewoon heel gekleurd. Toen Verstappen zelf aangepakt werd door de wedstrijdleiding was er een lading commentaar op de leiding dat ze het niet goed deden. Nu was Verstappen zelf het slachtoffer en stelt de wedstrijdleiding dat Hamilton fout zat en dan is de uitkomst van de wedstrijdleiding ineens heilig en is er geen discussie mogelijk. Mensen oordelen vanuit hun eigen perspectief en wat ze willen zien. Human factors....best een interessante training. :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• simons

simons

LETS GO BRANDON

Tomcatter_31 schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 11:19:
[...]
Ja,en daarom is het gewoon heel gekleurd. Toen Verstappen zelf aangepakt werd door de wedstrijdleiding was er een lading commentaar op de leiding dat ze het niet goed deden. Nu was Verstappen zelf het slachtoffer en stelt de wedstrijdleiding dat Hamilton fout zat en dan is de uitkomst van de wedstrijdleiding ineens heilig en is er geen discussie mogelijk. Mensen oordelen vanuit hun eigen perspectief en wat ze willen zien. Human factors....best een interessante training. :)
Help mij even, wanneer heeft VER de leider in de race en kampioenschap van de baan gereden ter eigen voordeel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Tomcatter_31 schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 10:24:
[...]

Je quote letterlijk zelf dat Hamilton te hard de bocht in ging. Hoe is dat dan een racing incident? Als ie Verstappen aan de achterkant had geduwd, dan had je toch ook gewoon straf geëist? Nu is het van opzij, maar de techniek is hetzelfde. De aanvallende partij is altijd schuldig. En of Verstappen dan een wijdere lijn had kunnen rijden is volledig irrelevant.

[ Voor 28% gewijzigd door Martinspire op 22-07-2021 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomcatter_31
simons schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 11:22:
[...]

Help mij even, wanneer heeft VER de leider in de race en kampioenschap van de baan gereden ter eigen voordeel?
Dat doet toch niet ter zake? Ze waren aan het racen en het was een race ongeluk. Wil jij zeggen dat er gestraft moet worden op basis van stand in het wk? Lijkt me geen goede oplossing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:38

iichel

Gazoooo

[...]

Moet het per se de leider in de race in het kampioenschap zijn? China 2018 comes to mind.

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomcatter_31
Martinspire schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 11:25:
[...]

Je quote letterlijk zelf dat Hamilton te hard de bocht in ging. Hoe is dat dan een racing incident?
Waarom zou het dan geen race incident zijn? Je kan je toch gewoon verremmen en dus een fout maken of op de situatie verkijken en je rempunt missen etc. ? Als (beide) rijder(s) geen fout maken, gebeurt er ook geen ongeluk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simons

simons

LETS GO BRANDON

Tomcatter_31 schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 11:25:
[...]
Dat doet toch niet ter zake?
Jazeker wel, je geeft namelijk zelf aan en maakt de vergelijking:
Toen Verstappen zelf aangepakt werd door de wedstrijdleiding was er een lading commentaar op de leiding dat ze het niet goed deden. Nu was Verstappen zelf het slachtoffer en stelt de wedstrijdleiding dat Hamilton fout zat en dan is de uitkomst van de wedstrijdleiding ineens heilig en is er geen discussie mogelijk.

Dus dan is mijn vraag zeer zeker gelegitimeerd waar Verstappen vergelijkbaar heeft gehandeld.
En alvast je antwoord: Nergens.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tomcatter_31
simons schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 11:29:
[...]

Jazeker wel, je geeft namelijk zelf aan en maakt de vergelijking:
Toen Verstappen zelf aangepakt werd door de wedstrijdleiding was er een lading commentaar op de leiding dat ze het niet goed deden. Nu was Verstappen zelf het slachtoffer en stelt de wedstrijdleiding dat Hamilton fout zat en dan is de uitkomst van de wedstrijdleiding ineens heilig en is er geen discussie mogelijk.

Dus dan is mijn vraag zeer zeker gelegitimeerd waar Verstappen vergelijkbaar heeft gehandeld.
En alvast je antwoord: Nergens.
Het gaat niet zozeer over het vergrijp, maar over gekleurd oordelen. Mol is naar ik weet 2x naar wedstrijdleiding gestapt om proberen invloed uit te oefenen op straffen. Op Hockenheim toen Hamilton via het gras de pit in reed en afgelopen zondag. Beide keren gevallen om Verstappen te helpen. In andere gevallen doet hij het niet, zoals bij Bottas en Russell....en idd wat Grimmie ook zei, andere keren pleitte hij juist voor minder straffen als Verstappen zelf aangepakt werd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Vuvuzela schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 09:15:
Speciaal voor jou :(:)

[YouTube: Lewis Hamilton Fights, Arguments and Temper]

YouTube: Lewis Hamilton Fights, Arguments and Temper
:p

Treffend ook.. zijn uitspraken rond 31:30 in de video..

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Tomcatter_31 schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 11:25:
[...]

Dat doet toch niet ter zake? Ze waren aan het racen en het was een race ongeluk. Wil jij zeggen dat er gestraft moet worden op basis van stand in het wk? Lijkt me geen goede oplossing...
Ja het was een raceongeval maar wel eentje met grote gevolgen en een grote nuance. Hamilton wist met 20 jaar F1 ervaring 7 wereldtitels exact waar hij de auto positioneerde. Ik durf wel te stellen dat hij met gemak dit ongeval had kunnen voorkomen en dondersgoed wist dat hij het wiel van verstappen zou raken. En natuurlijk hoopt hij niet dat max met 50G de muur in vliegt maar opzet in het spel… ja ik denk dat wel.

En dan het uitbundige vieren na de race… daar kun je geen straf voor uitdelen maar wel keihard veroordelen als fans. Max had op dat moment tijdens de onderzoeken in het ziekenhuis gemakkelijk met een zware hersenschudding of zelfs interne bloeding geconfronteerd kunnen worden. Respectloos… dat is echt het enige wat ik er van kan vinden.

Ik wilde het eigenlijk loslaten allemaal maar nu lees ik zo’n interview met Wolff in motorsport.com. Wat een hypocriet gelul. Helmut Marko en Horner moeten professioneler zijn…. Flikker toch op man. Beide gevallen, tijdens de race gesprek met FIA, na de race de reacties van het team en Max… allemaal oorzaak en gevolg. Beetje een gevalletje van iemand voor alles en nog wat uitschelden en dan klagen dat je een klap voor je smoel hebt gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 15:02
Iemand die het leuk vindt en tijd heeft om voor het F1 topic een sectie te schrijven over de regels omtrent inhalen? Oftewel de belangrijkste standaardsituaties, wat bepalen de reglementen daarover en waar dat onduidelijk blijft wat de algemeen aanvaarde principes zijn (‘goede’ bronnen zijn fijn).

Lijkt mij wel een aardige toevoeging aan ons topic. Ook goed om op terug te kunnen vallen voor het geval er een discussie ontstaat zoals nu.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

naitsoezn schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 10:56:
[...]

Het is dat de smiley er staat maar anders... ;) 2x DNF waarvan een oorzaak Pirelli en de andere de strijd met Lewis... 50 dure punten waarbij hij aan de helft misschien iets had kunnen doen door Lewis binnendoor te laten inhalen. Maar Max staat er nu eenmaal bekend om dat hij een directe strijd niet uit de weg gaat.

Ik ga er nog steeds vanuit dat Max hier sterker uitkomt dan Lewis. Lewis weet nu dat hij op zijn tellen moet gaan passen met dit soort acties en Max kan nog steeds vrijuit racen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Patrick4
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 05:02
Tijdje weggebleven van dit topic en het race topic. Gaat nog steeds alleen maar over Max en Hamilton. Alles is gezegd. Move on.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Patrick4 schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 11:47:
Tijdje weggebleven van dit topic en het race topic. Gaat nog steeds alleen maar over Max en Hamilton. Alles is gezegd. Move on.
Nog een weekje geduld tot Hongarije is geweest. ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Patrick4 schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 11:47:
Gaat nog steeds alleen maar over Max en Hamilton.
Gek he?
Het hele seizoen draait al om de strijd tussen die twee en helemaal na HET incident van het seizoen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tomcatter_31
Kenny_026 schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 11:46:
[...]

Ja het was een raceongeval maar wel eentje met grote gevolgen en een grote nuance. Hamilton wist met 20 jaar F1 ervaring 7 wereldtitels exact waar hij de auto positioneerde. Ik durf wel te stellen dat hij met gemak dit ongeval had kunnen voorkomen en dondersgoed wist dat hij het wiel van verstappen zou raken. En natuurlijk hoopt hij niet dat max met 50G de muur in vliegt maar opzet in het spel… ja ik denk dat wel.
nee dat denk ik niet. Zoals ik in eerdere post al schreef, niemand rijdt met opzet bij 300 km/u tegen iemand anders aan.
En dan het uitbundige vieren na de race… daar kun je geen straf voor uitdelen maar wel keihard veroordelen als fans. Max had op dat moment tijdens de onderzoeken in het ziekenhuis gemakkelijk met een zware hersenschudding of zelfs interne bloeding geconfronteerd kunnen worden. Respectloos… dat is echt het enige wat ik er van kan vinden.
Het was zijn thuis gp en hij had over de radio gevraagd of Max ok was. Er was volgens mij al bekend dat met Max verder alles goed was. En over het vieren....ik las op ander forum iemand die zei dat commentaar op Ham daarop nogal hypocriet was, omdat Max zelf ook uitbundig aan het vieren was vorig jaar toen Grosjean gecrasht was en nog in ziekenhuis was. Of dat zo is weet ik niet. Heb het verder niet geverifieerd. Maar denk dat wel een punt is dat er wel veel gezocht wordt om op af te geven.
Ik wilde het eigenlijk loslaten allemaal maar nu lees ik zo’n interview met Wolff in motorsport.com. Wat een hypocriet gelul. Helmut Marko en Horner moeten professioneler zijn…. Flikker toch op man. Beide gevallen, tijdens de race gesprek met FIA, na de race de reacties van het team en Max… allemaal oorzaak en gevolg. Beetje een gevalletje van iemand voor alles en nog wat uitschelden en dan klagen dat je een klap voor je smoel hebt gehad.
Ja, maar dat bedoelde ik met een van mn eerste posts, iedereen praat naar zijn eigen straatje en in hun eigen belang. Dat doen alle teams/rijders etc. in F1. Idd erg hypocriet, maar ze doen het allemaal.

maar goed, deze discussie blijft maar in een cirkel gaan en intussen heb ik alles wel gezegd. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
[...]
Daar ben ik het helemaal mee eens. Wat ik dan wel weer mee vind spelen is dat, zoals je zelf ook al aangeeft, het niet de 1e keer is dat zoiets gebeurt. De impact is nu weliswaar een stuk groter, maar als je kijkt naar eerdere straffen die zijn uitgedeeld zie je ook dat die regelmatig geen enkele impact op de uitslag hebben gehad. Ook als je puur naar Hamilton zelf kijkt zie je dat hij dit al eerder gedaan heeft en dus duidelijk niet van de straffen leert.
En er moet uiteindelijk wel gewoon geraced kunnen worden, maar wel met een normaal risico. En het risico dat hier werd genomen door vooral Hamilton was gewoon te groot.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Tomcatter_31 schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 11:54:
[...]

nee dat denk ik niet. Zoals ik in eerdere post al schreef, niemand rijdt met opzet bij 300 km/u tegen iemand anders aan.

[...]

Het was zijn thuis gp en hij had over de radio gevraagd of Max ok was. Er was volgens mij al bekend dat met Max verder alles goed was. En over het vieren....ik las op ander forum iemand die zei dat commentaar op Ham daarop nogal hypocriet was, omdat Max zelf ook uitbundig aan het vieren was vorig jaar toen Grosjean gecrasht was en nog in ziekenhuis was. Of dat zo is weet ik niet. Heb het verder niet geverifieerd. Maar denk dat wel een punt is dat er wel veel gezocht wordt om op af te geven.

[...]

Ja, maar dat bedoelde ik met een van mn eerste posts, iedereen praat naar zijn eigen straatje en in hun eigen belang. Dat doen alle teams/rijders etc. in F1. Idd erg hypocriet, maar ze doen het allemaal.

maar goed, deze discussie blijft maar in een cirkel gaan en intussen heb ik alles wel gezegd. :)
Het blijft ook in een circel gaan en we hoeven het echt niet met elkaar eens te zijn. Als groot Max fan vind ik zelfs dat Max een ezel is dat hij het zelf zo ver heeft laten komen.

En nu komen er allemaal vergelijken met China enzo, Max geeft wel zijn fouten toe en dat siert hem. Het hele team Mercedes doet nu het tegenovergestelde en daardoor heeft Wolff met zn interview in motorsport.com gewoon nog een extra zwengel aan de discussie gegeven. En dat is jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Hebben we het hier nog steeds over wie de schuldige is???

Het was klote voor Max, Ham had geluk en we gaan verder....

Het heeft geen zin om een ander te proberen te overtuigen van jouw mening.
Een mening is persoonlijk en dat is prima!

Dit soort dingen gebeuren als er op het scherpst van de snede wordt geraced.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
Kenny_026 schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 12:04:
[...]
Het blijft ook in een circel gaan en we hoeven het echt niet met elkaar eens te zijn. Als groot Max fan vind ik zelfs dat Max een ezel is dat hij het zelf zo ver heeft laten komen.

En nu komen er allemaal vergelijken met China enzo, Max geeft wel zijn fouten toe en dat siert hem. Het hele team Mercedes doet nu het tegenovergestelde en daardoor heeft Wolff met zn interview in motorsport.com gewoon nog een extra zwengel aan de discussie gegeven. En dat is jammer.
Naar mijn idee is Mercedes hier bezig zijn imago binnen de F1 omlaag te halen. Ze laten momenteel vooral zien dat ze niet om kunnen gaan met echte tegenstand. En als ik dit alleen uit Nederland terug zou horen zou ik zeggen dat dat onze roze bril wel zal zijn, maar je ziet uit commentaar van heel de wereld dat dit zo wordt gezien. Hopelijk draaien ze snel bij, want Mercedes is gewoon een goed team en verdient het niet zoals het nu gaat.

[removed]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Soggney
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-10 09:33

Soggney

Zeekomkommer

Verwijderd schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 11:51:
[...]

Gek he?
Het hele seizoen draait al om de strijd tussen die twee en helemaal na HET incident van het seizoen.
Ik hoop ten harte dat dit HET incident van het seizoen blijft, en er niks vergelijkbaar of erger gebeurd in de strijd.

Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:21
[...]

GP van Brazilie 2001 :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
pilskes schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 12:09:

Dit ongeval gaat nog lang een schaduw over het seizoen zijn. De pers zal ook lang ieder woord van Hamilton blijven wegen. Hamilton laat zich vaak uit over de gevaren van de sport, het respect wat iedereen voor elkaar moet hebben, hoe het publiek moet beseffen dat ze hun leven op het spel zetten… allemaal uitspraken van hem. Wat zijn die nog waard na zijn actie van afgelopen weekend? Dan heb ik het niet over het raceongeval maar puur over de reacties na de race. Ik denk dat er maar eentje is die op de lange termijn schade aan het merk Hamilton heeft gedaan en dat is hij zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-10 12:59

Bloodclot

Jawier!

Ben gewoon zenuwachtig voo de volgende race. Ik hoop dat max zich herpakt en op een super professionele manier de race wint.

Ik hoor de radio van Horner al: 'an absolute masterclass, max. You showed the world how to race and how to win'. Max: 'teheee! Well done boys! The car was amazing! I enjoyed every second of the race!'

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• redwing
pilskes schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 12:09:
Nee hoor, Ham was schuldig en dat is door de FIA bepaald.

Het gaat er dan ook vooral over dat de straffen gewoon niet kloppen en daarnaast kijken in hoeverre dit een bewust incident of niet was.

[removed]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Jasphur
RBR heeft een nieuw design pit wall

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E61ZhFAXIAML9Yf?format=jpg&name=mediumAfbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E61ZjXNWUAo9PaI?format=jpg&name=large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
En wie gooit de helderheid omhoog om die 18inch eens goed te zien :P

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E61aiz5XEAAfD_L?format=jpg&name=mediumAfbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E61qyLAWQAcjjec?format=jpg&name=large

[ Voor 21% gewijzigd door Jasphur op 22-07-2021 12:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-10 16:25

Vuvuzela

My spire is forming

redwing schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 12:19:
[...]

Nee hoor, Ham was schuldig en dat is door de FIA bepaald.

[...]

Het gaat er dan ook vooral over dat de straffen gewoon niet kloppen en daarnaast kijken in hoeverre dit een bewust incident of niet was.
Is in voetbal ook, dat niemand de scheidsrechter in twijfel neemt en dat alle discussie meteen ophoudt na assistentie van de VAR.

I served in a company of heroes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-10 12:21
Bloodclot schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 12:18:
Ben gewoon zenuwachtig voo de volgende race. Ik hoop dat max zich herpakt en op een super professionele manier de race wint.

Ik hoor de radio van Horner al: 'an absolute masterclass, max. You showed the world how to race and how to win'. Max: 'teheee! Well done boys! The car was amazing! I enjoyed every second of the race!'
Ik hoop eerder dat ze de auto weer zo kunnen bouwen zoals deze was de laatste races.
De auto was voor Max optimaal, geschiedenis leert dat na een crash ( zeker zo een zware ) het weer tijd ( races ) kost om de auto weer op de juiste setting te krijgen ondanks alle data die ze hebben.

Dus buiten het feit dat Ham ( een geslaagd schumachertje doet ) heeft ie er misschien ook wel voor gezorgd dat Max de komende races niet competitief kan zijn.

Als F1 fan maar zeker ook een Max fan hoop ik uiteraard dat ie Ham te kakken zet in de volgende race.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:38

Edd

Jasphur schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 12:20:
En wie gooit de helderheid omhoog om die 18inch eens goed te zien :P

[Afbeelding][Afbeelding]
Waarom zou je? Er komen toch wieldoppen op :+

-

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Tomcatter_31 schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 11:29:
[...]

Waarom zou het dan geen race incident zijn? Je kan je toch gewoon verremmen en dus een fout maken of op de situatie verkijken en je rempunt missen etc. ? Als (beide) rijder(s) geen fout maken, gebeurt er ook geen ongeluk....
Verremmen is toch gewoon de fout die ervoor zorgt dat ze crashen. Dan ben je toch verantwoordelijk voor de crash? Hoe kan het dan een racing incident zijn. Als dat niet meer het geval is, dan is elke aanrijding een racing incident. Want als het niet uitmaakt of je remt of niet, dan kun je 99% wegstrepen. Sorry maar dat vind ik echt bullshit. Hamilton maakt een rookie fout en wordt amper afgestraft.
Als je het nog steeds een racing incident vind als blijkt dat Hamilton de bocht nooit ging halen, dan heeft het geen zin meer om verder te gaan, want dan komen we er nooit uit. En iets zegt me dat als het andersom was geweest, dan was er meteen een 10 seconden stop en go geeist.

[ Voor 15% gewijzigd door Martinspire op 22-07-2021 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraanwagen
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 21-12-2023
Als F1- en Max-fan hoop ik niet dat ie Ham te kakken zet, maar verstandig doorracet. En dat betekent soms dat je een slag moet verliezen om de wedstrijd te winnen. Hamilton begrijpt dat heel goed, Max is helaas nog niet zo ver. Maar ik ben ervan overtuigd dat ie dat nog onder de knie krijgt, hij heeft al grote stappen gemaakt.
Pagina: 1 ... 76 ... 171 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
DaniëlWW2 in "Sport Feedbacktopic"

Alle weekend topics van 2021: ~[F1 2021] Racetopics

Discussie omtrent de uitzendrechten die Ziggo kwijt is geraakt mag in [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2

Let even op of jouw onderwerp niet beter in [F1] Randzaken kan.

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2020
F1 E-sports: [F1 2020] Het grote niet Formule 1 E-sport racetopic.
Racepool: [F1] Racemanagers/pools 2021
Randzaken: [F1] Randzaken