Blokker_1999 schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 14:04:
[...]
Ik vraag me wel af waarom het verschil bij RBR al enkele jaren zo groot is tussen de 2 coureurs. Dat Max veel talent heeft klopt, en ik neem aan dat de wagen ook deels naar zijn rijstijl wordt ontworpen. Maar maakt het die wagen dan zo moeilijk voor zowat alle anderen?
Alleen daarom al zou ik Lewis en Max eigenlijk in hetzelfde team willen zien. Dan rijden ze met hetzelfde materiaal.
Ricciardo kon hem aardig goed bij benen en ook Sainz was denk ik wel een geduchte geweest maar het zijn helaas beiden mannen die geen genoegen nemen met een tweede stoeltje. Gasly is mijns inziens te vroeg afgeschreven en in plaats van Perez had men misschien Vettel gewoon terug moeten halen in plaats van hem te laten lopen naar Aston Martin.
Vettel heeft ervaring binnen Red Bull en is een oude rot in het vak die weet hoe het is om WK titels binnen te harken en die zou denk ik best te porren zijn geweest voor de dagsuccessen om zo met nog enige glans zijn carrière af te sluiten. Of hij veel beter zou presteren dan een Perez is natuurlijk de vraag maar ik zou de gok genomen hebben, de man is wel viervoudig wereldkampioen en heeft het vaker in het duel tegen Hamilton op moeten nemen dan iedere andere coureur op de grid.
Albon was simpelweg niet goed genoeg en ook Perez is dat niet maar die heeft de ervaring waarmee hij dat enigszins kan verdoezelen, ik ben nooit een grote fan geweest van Perez en nog steeds van mening dat als hij de centen van Telcel niet op zak had gehad zijn F1 loopbaan al jaren geleden ergens in het middenveld was gestrand. Vechten aan de kop met twee Mercedessen is gewoon een ander verhaal dan puntjes sprokkelen met een Force India / Racing Point.
Daarnaast is Verstappen gewoon heel erg goed zowel op als naast de baan, je kunt veel van Verstappen senior vinden maar hij heeft er wel voor gewaakt dat Verstappen junior niet de fouten zou maken die hij heeft gemaakt en hem de "beste" opleiding gegeven die hij had kunnen hebben (blijkt nu achteraf) door niet alleen te leren hoe je op de baan wint maar ook op het vlak van techniek naast de baan.
Wat dat betreft zou ik het ook heel raar vinden als Mercedes toch kiest voor Russel en Bottas de laan uit stuurt nu Hamilton voor 2 jaar heeft bijgetekend. Krijg je dat verhaal "
maar Mercedes moet aan de toekomst denken", zal allemaal wel maar Mercedes heeft centen zat om tegen de tijd dat dat probleem zich voordoet een prima coureur aan te trekken, die opleidingsprogramma's zijn namelijk al jaren een wassen neus bij heel veel teams.
Mocht Mercedes Bottas de deur wijzen dan zou ik hem als Red Bull zeker benaderen voor een stoeltje, als er 1 coureur heeft bewezen de afgelopen jaren prima te fungeren als tweede man dan is het Bottas wel. En ondanks dat Bottas ieder jaar weer roept dat hij het Hamilton dit jaar echt lastig gaat maken weet hij ook dat dat een kansloze missie is maar blijft hij toch maar wat graag in die stoel zitten om zo in ieder geval nog mee te kunnen doen om een overwinning zo links en rechts.
Replika90 schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 14:20:
[...]
Nog meer op safe? Hoe zie je dat voor je dan? Verdedigen zoals een type Bottas dat doet?
De bewuste bocht viel het hand en tand gehalte wel mee. Verstappen liet al extra ruimte voor Hamilton. Het is niet dat Verstappen de deur voor Lewis dicht smeet.
Je kon hem van mijlen ver aan zien komen dat Hamilton deze race zich niet zomaar weg zou laten zetten, de eerste paar bochten ging het er al stevig aan toe en in plaats van de bocht op te eisen had Verstappen ook de bocht kunnen laten lopen, aan kunnen sluiten en maar zien waar het schip strand.
Dat was echter al geen mogelijkheid meer toen ze met 2 man die bocht in doken dus uiteindelijk moest Verstappen die bocht ook wel opeisen. Daarmee krijgt Hamilton de kans op het achterwiel in het weekend waarin Mercedes / Hamilton een thuis race rijdt, ze op de zaterdag al een mentaal tikje hebben gehad en hij de mokerslag in zijn thuisrace van nog een overwinning voor Verstappen al weer aan zag komen...
Als RBR / Verstappen significant sneller was geweest zoals op de Red Bull ring had hij hem makkelijk kunnen laten lopen en Hamilton later alsnog wel gepakt, dus ja dan is Hamilton die paar ronden z'n "
fame" gunnen een prima optie. Hoe fout de actie van Hamilton ook is, het gevecht aan gaan is dan ook een keuze en dat dat nu een keer in tranen eindigt voor Verstappen, ach die lijkt men er echt niet onder te krijgen en ik ben er van overtuigd dat Hamilton dit nog wel een keer in zijn kont gaat bijten dit seizoen.
[
Voor 24% gewijzigd door
R2D2 op 21-07-2021 14:46
]