Ben.Hahlen schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 08:45:
[...]
Je snapt dat je hier appels met peren vergelijkt omdat in beide foto's van Max v Lewis de auto minimaal een meter of wat naar achter zit (dus zeg maar een seconde eerder), waardoor het inderdaad minder naar rechts zit?
Als ik de lijn van foto 1 doortrek, kom ik ook op de curb uit voor Lewis.
Bij foto 2 ziet hij inderdaad iets meer links, maar ook die foto is eerder genomen.
Daarbij: bij foto 2 zit Lewis er meer dan voor de helft naast en is hij al aan het liften én geeft LEC meer ruimte dan Max
Het is met de f1tv player helaas niet mogelijk om per frame af te spelen dus exact pauzeren en een screenshot maken is bijna niet te doen. Ik laat het simpelweg zien met de bovenstaande screenshots hoeveel ruimte er was en hoe het normaal in die bocht ging.
Tijdens de inhaal poging met LEC ging HAM al enkele meters voor het einde van de blauwe borden op het groen rijden met zijn rechter wiel. Tijdens de inhaalpoging op VER zat hij bij diezelfde blauwe borden nog een (halve?) auto breedte van de zijkant af. Sterker nog tegen het eind van diezelfde groenstrook zat er nog steeds een halve auto lengte naar links. Veel duidelijk er dan dat wordt het niet. Snap ook niet waarom je dat zou betwisten. Het gaat niet over een paar centimeter.
De stewards waren daar verder ook duidelijk over
Car 44 was on a line that did not reach the apex of the corner, with room available to the inside. When Car 33 turned into the corner, Car 44 did not avoid contact and the left front of Car 44 contacted the right rear of Car 33.
Hamilton zat tijdens het incident heel ergens anders dan de normale racelijn, laat staan een racelijn die hem in staat stelde om samen met VER door die bocht te komen. Bij LEC deed hij dit wel goed. Hij zat daar niet alleen tegen de zijkant van de baan, hij zat er overheen (via de curb).
Of LEC meer ruimte liet eigenlijk niet eens naar gekeken. Leek me ook niet zo relvant als de inhalende auto die iemand aantikt flink wat extra ruimte beschikbaar heeft én niet de snelste lijn aan het volgen is. Wat dat betreft is het zinniger om de vraag te stellen of HAM onderstuur had óf hij de auto naar buiten liet lopen. Daar zal ongetwijfeld naar gekeken worden. (Kwestie van op identieke onboards naar de instuur momenten kijken. Bij f1tv kun je dat niet doen, LEC zit de onboard bijvoorbeeld op de achteruit camera).
[
Voor 11% gewijzigd door
sdk1985 op 20-07-2021 17:50
]