[F1] Seizoen 2021 - Max Verstappen WDC! Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 73 ... 171 Laatste
Acties:
  • 1.287.360 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
LewisVries schreef op zondag 18 juli 2021 @ 20:41:
Ik ben heel bang dat we aan het einde van dit seizoen het mislopen van een 100% WK van Max zitten te bespreken, volledig buiten zijn schuld (rode vlag in Imola, Pirelli in Baku, Hamilton in Silverstone) terwijl de uiteindelijke WK continue fouten heeft lopen te maken (Imola, Monaco, Baku, Oostenrijk, Silverstone) en enorme hulp heeft gekregen van de FIA (regelaanpassingen duidelijk gericht tegen Red Bull terwijl Mercedes' flexible voorvleugel niets tegen wordt gedaan, lage straffen voor het uit de wedstrijd rijden van je titelconcurrent).

WK's die spannend zijn worden vaak op enkele punten verloren.

Max heeft inmiddels buiten zijn schuld om 26 (Imola) + 25 (Silverstone) punten verloren = 51.

Ondertussen heeft Hamilton ondanks zijn fouten 18 (Imola) en 7 extra (Silverstone) punten in de schoot geworpen gekregen = 43 punten.

Dat betekent een verschil van 76 punten die Max meer had moeten voorstaan nu al. Dus 84 punten voorsprong in plaats van 8 punten. Dat gaat je het kampioenschap kosten. Ik kan mij geen seizoen herinneren dat je hiermee weg kwam. Vandaar mijn opmerking dat een 100% WK door het putje aan het gaan is.

En zul je net zien dat hij de komende jaren weer geen auto heeft die om de titel kan strijden en dit de enige kans blijkt te zijn geweest.....
Is dit niet een beetje voorbarig? Hij staat nog steeds 1e in het WK en er zijn nog heel wat races te gaan. Dit kan nog steeds gewoon een goed seizoen worden. En precies zoals je zegt, Hamilton maakt dit seizoen veel fouten en de druk ligt duidelijk bij hem. En hij heeft zijn laatste fout ook nog niet gemaakt. Alles is nog open.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Bensimpel schreef op zondag 18 juli 2021 @ 20:48:
[...]
Ik denk eerder dat de vraag zal zijn of dat max weer comfortabel 100% in de auto kan zitten. Deze crash was de hevigste van max ooit, dus hoop niet dat hij hier nog last van krijg. Ik weet zeker dat bijvoorbeeld grosjean ook soms nog zwetend wakker wordt.

Aan de andere kant zijn er wel voldoende dagen en zijn er weer meer vrije trainingen in budapest.
Dat vroeg ik me in het actuele race topic ook wel af, maar misschien kan Perez ook eens wat meer uit de auto halen op dat circuit (we blijven hopen).

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chevsticks
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 17:46
Silverstone was altijd een 100% Mercedes baan en kijk hoe snel Max op zaterdag was. Dus ik denk niet dat er veel banen zijn waar de Mercedes auto nog veel beter is. Dus als Max fit is dan op z'n minste gelijke kansen in Hongarije en wellicht dat de RB zelfs beter is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
Bensimpel schreef op zondag 18 juli 2021 @ 20:48:
[...]

Ik denk eerder dat de vraag zal zijn of dat max weer comfortabel 100% in de auto kan zitten. Deze crash was de hevigste van max ooit, dus hoop niet dat hij hier nog last van krijg. Ik weet zeker dat bijvoorbeeld grosjean ook soms nog zwetend wakker wordt.

Aan de andere kant zijn er wel voldoende dagen en zijn er weer meer vrije trainingen in budapest.
In een interview na de crash van Grosjean zei Verstappen direct dat de dag dat je niet meer voluit durft te gaan na een crash je moet stoppen. Het kan namelijk altijd mis gaan zei hij. Dus denk dat dat bij hem wel goed zit. Hij lijkt mentaal wel sterk.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• eeeeeee
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 25-07-2024
Deze PU kan worden weggegooid, dus Max moet PU nummer 3 gebruiken. De eerste PU had immers een issue waardoor deze niet op 100% kon draaien, en Max begon pas echt de domineren na de PU upgrade in Frankrijk. Dan moet hij op 1 PU 12/13 races doen, of ergens een gridstraf nemen als er iets vervangen moet worden (met wellicht nog een DNF de race daarvoor als er een onderdeel tijdens de race stukgaat). Komt nog bij dat dit weer veel kosten veroorzaakt met de cost cap om überhaupt de auto op nieuw te bouwen. En hopelijk heeft Max er niets aan overgehouden en is hij nog in topvorm. De gevolgen van zo hard in de muur rijden zijn echt enorm voor het Kampioenschap.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:55
Amphiebietje schreef op zondag 18 juli 2021 @ 20:35:
[...]

Elke keer dat er ophef is over een actie van Hamilton is er geen sprake van bewust insturen op de ander. In plaats daarvan laat hij de auto doorrollen tegen de ander aan. Of in het geval van de "brake test" op Vettel maakte hij handig gebruik van het gedrag van de auto in een scherpe bocht...

Later kan er dan "racing incident" worden geclaimd, plus een hoop storende valse voorstellingen vanuit de Mercedes garage ("hij was er naast"), en valt niet te bewijzen dat het expres was.

Het is ongeveer even geloofwaardig als de buurman wiens hond altijd "per ongeluk" in je voortuin een drol laat, maar werkt helaas wel. :/
Dit dus. Direct toen het gebeurde dacht ik al "ah, Lewis is weer sneaky zijn tegenstander de race uit aan het duwen". Denk bv. aan die paar keer dat ie Albon van het podium heeft gehouden. En dan aan het einde van de race "so proud" :r

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
Ik ben heel bang dat we aan het einde van dit seizoen het mislopen van een 100% WK van Max zitten te bespreken, volledig buiten zijn schuld (rode vlag in Imola, Pirelli in Baku, Hamilton in Silverstone) terwijl de uiteindelijke WK continue fouten heeft lopen te maken (Imola, Monaco, Baku, Oostenrijk, Silverstone) en enorme hulp heeft gekregen van de FIA (regelaanpassingen duidelijk gericht tegen Red Bull terwijl Mercedes' flexible voorvleugel niets tegen wordt gedaan, lage straffen voor het uit de wedstrijd rijden van je titelconcurrent).

Max heeft inmiddels buiten zijn schuld om 26 (Imola) + 25 (Silverstone) punten verloren = 51.

Ondertussen heeft Hamilton ondanks zijn fouten 18 (Imola) en 7 extra (Silverstone) punten in de schoot geworpen gekregen = 43 punten.

Dat betekent een verschil van 76 punten die Max meer had moeten voorstaan nu al. Dus 84 punten voorsprong in plaats van 8 punten. Dat gaat je het kampioenschap kosten. Ik kan mij geen seizoen herinneren dat je hiermee weg kwam. Vandaar mijn opmerking dat een 100% WK door het putje aan het gaan is.

En zul je net zien dat hij de komende jaren weer geen auto heeft die om de titel kan strijden en dit de enige kans blijkt te zijn geweest.....
Er is helemaal niks zeker. Het is autosport, geluk en de juiste auto spelen een grote rol. Zoals jij redeneert werkt de autosport niet. Max naam staat nog lang niet op deze titel, Hamilton heeft er niet voor niets 7. En de psychologie spelletjes komen er nu ook bij.

Het is gaaf als Max hem wint, maar als Lewis zijn 8ste pakt hebben we in ieder geval een briljant jaar gehad.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:42

mphilipp

Romanes eunt domus

BlauweFles schreef op zondag 18 juli 2021 @ 19:35:
En zolang je relatief milde straffen geeft, zullen coureurs dit blijven doen.
Wat ik dan weer grappig vindt, is dat de reacties van de fans, de media en alle andere deskundologen minstens zo willekeurig is als de straffen van de stewards. De ene keer vinden we dat er te veel/te snel/te zwaar wordt gestraft, maar als we meer sympathie hebben voor 'het slachtoffer' van het vergrijp, wordt er weer te mild gestraft. Volgens mij wordt er altijd gekeken naar het 'vergrijp', in dit geval het veroorzaken van een botsing, en that's it. Het zou ook niet mogen uitmaken of je de mogelijke WK van de baan rijdt, of dat het een backmarker is, want dat zou klassejustitie zijn.

Maar het blijft erg typisch dat er de ene keer wordt gepleit voor 'laat die jongens toch racen' en áls ze dat dan een keer doen, de straf weer niet erg genoeg is. Ik vind het vergelijking met Prost/Senna en Hill/Schumacher niet op zijn plaats. Ik kreeg tenminste niet het idee dat Hamilton het met opzet deed. Hij wilde gewoon erg/te graag vóór blijven, maar ik had niet het idee dat ie 'm echt van de baan wou rossen. Misschien met zachte dwang een beetje op het vuil dwingen, zoals Max zelf ook wel eens deed bij Leclerc bijvoorbeeld.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 17:03
https://www.google.nl/amp...mp/article.php%3fid=67612

Oeh.. Drama tijd! Dit wordt een heftig seizoen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kevz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01:20
Moest lachen toen ik deze las: https://twitter.com/LucaBrode/status/1416823731322753024

Volgens mij hadden ze geen Instagram toen :')

Mijn YouTube

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 15:02
Een aantal stelt dat de straf ernstig rekening moet houden met het gevolg van de fout voor de benadeelde. Een begrijpelijke gedachte, maar de fout die door de coureur gemaakt wordt moet voor het grootste deel toch echt bepalend blijven. Als je de gevolgen zwaar gaat meerekenen, dan kan de fout veel te zwaar bestraft worden, krijg je ongelijkheden, vreselijke discussies en uiteindelijk verliest de sport.

Maar het is wel een feit dat een tijdstraf, zoals vandaag, kan uitpakken als geen straf. Voor Hamilton was het achteraf zelfs een cadeautje: hij kon zichzelf extra laten toejuichen voor zijn overwinning. Bovendien is een tijdstraf een ongelijke straf, gezien de verschillen per Formule 1 auto en dus de mogelijkheid om verloren plaatsen nog goed te maken. Ook het moment van de tijdstraf in de race is ongewild bepalend.

Een beter alternatief is om een coureur een x aantal plekken terug te zetten in de uitslag van de race. Dan heeft de straf altijd het beoogde effect. Behalve als je achteraan finisht, maar dan maakt een tijdstraf ook geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Tommy The Cat schreef op maandag 19 juli 2021 @ 02:40:
Een beter alternatief is om een coureur een x aantal plekken terug te zetten in de uitslag van de race. Dan heeft de straf altijd het beoogde effect. Behalve als je achteraan finisht, maar dan maakt een tijdstraf ook geen verschil.
Eens. Ach, als je ergens achterraan finisht win je toch niets dus dat maakt verder niet uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:18
Een aantal stelt dat de straf ernstig rekening moet houden met het gevolg van de fout voor de benadeelde. Een begrijpelijke gedachte, maar de fout die door de coureur gemaakt wordt moet voor het grootste deel toch echt bepalend blijven. Als je de gevolgen zwaar gaat meerekenen, dan kan de fout veel te zwaar bestraft worden, krijg je ongelijkheden, vreselijke discussies en uiteindelijk verliest de sport.

Maar het is wel een feit dat een tijdstraf, zoals vandaag, kan uitpakken als geen straf. Voor Hamilton was het achteraf zelfs een cadeautje: hij kon zichzelf extra laten toejuichen voor zijn overwinning. Bovendien is een tijdstraf een ongelijke straf, gezien de verschillen per Formule 1 auto en dus de mogelijkheid om verloren plaatsen nog goed te maken. Ook het moment van de tijdstraf in de race is ongewild bepalend.

Zou het wellicht niet logischer zijn om een X-aantal plaatsen straf te geven voor de startopstelling van de volgende hoofdrace? Er zullen namelijk ook gevallen zijn waarbij ze de verhalen/data van beide coureurs willen aanhoren/zien, die kun je hier niet dekken. Ook in het geval dat iets in de laatste X-rondes gebeurd kan het dus voorkomen dat ze iemand van het podium moeten halen (of in het ergste geval dat iemand niet op het podium is geweest omdat de straf te laat is uitgedeeld).

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Amphiebietje schreef op zondag 18 juli 2021 @ 19:52:
Ik bedenk net dat een betere vergelijking voor Lewis zijn actie die crash met Rosberg in Spanje was, waar Lewis ook op een punt waar het gewoon niet kon ernaast ging (half op het gras) en vervolgens Rosberg er af tikte (en zichzelf).
Die actie in Spanje destijds was wel iets bijzonders natuurlijk. Lewis herkende dat Nico's auto in een verkeerde mode stond en zag zijn kans waar. En de overeenkomst is dat ook met Nico Lewis wist dat ie op snelheid niet veel mogelijkheden zou hebben om in te halen als ie eenmaal de eerste ronde door is. Dan pak je elke kans die je gepresenteerd wordt. Zo'n actie plan je niet vooraf, die pak je gewoon als je 'm ziet. Max heeft ook vaak genoeg van die acties waarbij de kans op mislukken groot was uitgevoerd. Dan ben je een held, maar als het mis gaat roept iedereen 'waarom probeert ie dáár nou in te halen'. Denk aan die beroemde actie op Spa bijvoorbeeld. Iedereen juicht, maar de kan dat het fout zou gaan was echt wel meer dan 50%.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melantrix
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 13:19

Eens, ik denk dat het tijd wordt om het om te zetten naar x plaatsen in plaats van x seconden. Performance verschil is te groot, Williams met 10 seconden straf is zo'n beetje een DNF en Mercedes een verschil tussen plan a en b.

Is ook veel leuker om naar te kijken als fan. nu heb je dat iemand binnen zoveel seconden achter iemand moet zitten om wel/niet de plek te winnen, dat zorgt voor ondoorzichtige wijzigingen in de eindstand. nu is het gewoon +3 plekken en weet je dat hij terug gezet wordt.

En het wordt al langer gedaan met gridstraffen etc etc

Wat ik overigens ook wel raar vindt, is dat dit soort crashes binnen de costcap vallen. ik zou zeggen dat als er een schuldige is aangwezen voor je crash (en dat is er, want penalty) mag je deze kosten buiten de costcap repareren oid. Dat kan best goed dichtgetimmerd worden.

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 00:03
Melantrix schreef op maandag 19 juli 2021 @ 09:00:
Wat ik overigens ook wel raar vindt, is dat dit soort crashes binnen de costcap vallen. ik zou zeggen dat als er een schuldige is aangwezen voor je crash (en dat is er, want penalty) mag je deze kosten buiten de costcap repareren oid. Dat kan best goed dichtgetimmerd worden.
Ding is natuurlijk dat de costcap er met een reden is. En dat is dat de minder vermogende teams nu al niet aan de cost cap komen. De cost cap zit op 150M(?) maar daar vallen nog allemaal dingen buiten (marketing, top 3(?) personeelsleden, coureurs, ...) terwijl er ook teams zijn die überhaupt maar een budget van die 150M hebben en daarvan bv wel alle salaris betalen etc.
Een team als Haas of Williams heeft dus niet na een crash het geld beschikbaar voor extra reparaties, terwijl bv Red Bull dat wel zou kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavamal
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-09 23:21
Tijdens de sprintrace vertelde Olav dat het slim was om Perez naar binnen te halen, want bij een DNF werd 100.000 toegevoegd aan de cost cap voor reparaties. Sterker, als je kan aantonen dat de schade hoger is, kan je de cost cap met maximaal dat bedrag verhoogd krijgen.

EDIT: En was er niet ook een regeling dat er schadevergoedingen waren? Iig Grosjean in Maleisië kreeg van de verzekering van het circuit een vergoeding.

[ Voor 22% gewijzigd door mavamal op 19-07-2021 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melantrix
RobertMe schreef op maandag 19 juli 2021 @ 09:05:
[...]

Ding is natuurlijk dat de costcap er met een reden is. En dat is dat de minder vermogende teams nu al niet aan de cost cap komen. De cost cap zit op 150M(?) maar daar vallen nog allemaal dingen buiten (marketing, top 3(?) personeelsleden, coureurs, ...) terwijl er ook teams zijn die überhaupt maar een budget van die 150M hebben en daarvan bv wel alle salaris betalen etc.
Een team als Haas of Williams heeft dus niet na een crash het geld beschikbaar voor extra reparaties, terwijl bv Red Bull dat wel zou kunnen.
Ik snap je punt. Maar laten we ook niet vergeten dat dit jaar de costcap voor het eerst is. Dat heeft een verstrekkende gevolg binnen de sport. We zijn gewend dat constructeurs door kunnen ontwikkelen om zo het kampioenschap aan te gaan. Nu zorgt een costcap ervoor dat een van de twee main competitors niet meer zo makkelijk kan mee strijden. Ik vraag me af of we dat moeten willen, dat een team daardoor gelimiteerd is.

Daarom zou ik zeggen dat dergelijke kosten los staat van zo'n costcap. Dat williams het uiteindelijk niet overschrijft zij dan zo, maar als ze er wel aan komen, dan hebben ze dit niet als limitatie. (voor het zelfde geld krijgen ze een nieuwe sponsor oid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Daarbij: hoe beoordeel je dat dan? Het is duidelijk dat Max van de baan keilen directe gevolgen heeft voor de kansen op een titel. Maar hoe zit het als je Russel eraf duwt terwijl ie op een comfortabele 9de plek rijdt? Dat heeft zeer grote gevolgen voor het team, want als ze punten hebben, krijgen ze extra centjes. Zo zijn er denk ik nog wel wat voorbeelden te noemen van niet-WK gebonden na- en voordelen die eigenlijk nét zo zwaar zouden moeten wegen.
Ergo: geen voorstander van klassejustitie. Dán wordt het pas selectief. Wel kun je onderscheid maken als duidelijk is (ook best lastig trouwens) dat iemand het expres doet. Want gaan voor een gat dat er misschien niet is, of alleen maar héél even, moet je dat bestraffen? Of is dat gewoon iemand die iets te graag wil? Met andere woorden: moeten we maar netje achter elkaar aan blijven rijden en pas als de man vooraan een teken geeft, inhalen? :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 11:24

MrMarcie

CFMoto 650MT

RobertMe schreef op zondag 18 juli 2021 @ 19:53:
[...]

Bij Leclerc ging het inderdaad goed omdat daar de situatie anders was. Zoals je zelf aangeeft: Hamilton zat meer aan de binnenkant. Bij de actie op Verstappen zat hij dat niet terwijl ook daar de ruimte er was om meer aan de binnenkant te rijden. Dus was het op zijn minst een fout van Hamilton (en op zijn ergst een bewuste actie). Het feit dat hij het bij Leclerc anders doet is in die zin voor mij dan ook het "bewijs" dat hij echt wel weet dat hij fout zat.
Het ergste is dat HAM niet zijn excuses aanbied. Had hij dat gedaan was het niet zo opgelopen. Natuurlijk is het niet alleen zijn fout maar hij zat net iets te wijd. De naam Sir niet waardig. En dan ook nog eens geluk hebben voor de zoveelste keer. 2 Keer een rode vlag die hem helpt dit jaar. Gaat lastig worden voor Max als dit zo doorgaat.
En dan vind ie het ook niet nodig om Max een belletje te geven. Hij zou niet weten wat ie moet zeggen. Idioot. Tegenstander het ziekenhuis in rijden en dan vind je een belletje niet nodig. Klote mentaliteit.

[ Voor 10% gewijzigd door MrMarcie op 19-07-2021 11:42 ]

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

Ben bang dat je gelijk hebt. HAM heeft zoveel mazzel gehad maar had mega achter moeten staan. Als er iets met Max of de auto gebeurd volgende keer staat ie achter. 76 Punten is mega, ik ben ook bang dat HAM hier wel eens de titel heeft binnengehaald.

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

EvilWhiteDragon schreef op zondag 18 juli 2021 @ 22:40:
[...]

Dit dus. Direct toen het gebeurde dacht ik al "ah, Lewis is weer sneaky zijn tegenstander de race uit aan het duwen". Denk bv. aan die paar keer dat ie Albon van het podium heeft gehouden. En dan aan het einde van de race "so proud" :r
Plus een teammaat die hem telkens voor laat, helpt ook.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

Erapaz schreef op zondag 18 juli 2021 @ 22:48:
[...]

Max naam staat nog lang niet op deze titel, Hamilton heeft er niet voor niets 7. En de psychologie spelletjes komen er nu ook bij.
HAM heeft 8 jaar de by far beste auto gehad. Nu ie eindelijk tegenstand heeft maakt ie fouten en heeft ie smerige streken. En dan ook nog eens ongelofelijk veel mazzel met 2 x een rode vlag en een teammaat die je voorlaat.
De psychologische spelletjes wint ie niet. Rosberg heeft dat wel bewezen in het jaar dat die HAM versloeg.

[ Voor 10% gewijzigd door MrMarcie op 19-07-2021 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

MrMarcie schreef op maandag 19 juli 2021 @ 11:34:
[...]

Ben bang dat je gelijk hebt. HAM heeft zoveel mazzel gehad maar had mega achter moeten staan. Als er iets met Max of de auto gebeurd volgende keer staat ie achter. 76 Punten is mega, ik ben ook bang dat HAM hier wel eens de titel heeft binnengehaald.
heb t van begin af aan geroepen; mercedes gaat t weer doen dit jaar - al dan niet met 'hulp' en 'geluk' :+ vrees namelijk dat dit HET jaar moest worden voor RedBull, vanaf '22 gaat die dominatie bij mercedes gewoon verder: de regels (de nieuwe bolide) niet in voordeel van redbull gaan vallen; concept is anders dan ze de afgelopen jaren gereden hebben. Ligt veel meer in lijn met de filosofie waarmee mercedes hun bolide op de baan zet.

Hoevaak ik de crash tussen lewis en max terug kijk, kan ik geen 'bewuste' actie zien waardoor lewis 'de duidelijke schuldige is' - maar .... hij had denk ik wel meer richting de apex kunne sturen, iets wat hij niet doet; waardoor je de achterkant van de andere aan tikt (met zijn ervaring weet je dat dit de uitkomst is).

En WK worden, moet je ook een lul voor zijn :) daarmee doel ik meer; je moet ook echt alles geven, en verschil kan enkele punten zijn aan het einde van het seizoen. Voor lewis valt er meer te winnen, dus ....

Blijft het een lastig incident vinden

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

himlims_ schreef op maandag 19 juli 2021 @ 11:43:
[...]

En WK worden, moet je ook een lul voor zijn :) daarmee doel ik meer; je moet ook echt alles geven, en verschil kan enkele punten zijn aan het einde van het seizoen. Voor lewis valt er meer te winnen, dus ....

Blijft het een lastig incident vinden
Max is ook keihard ;).
Incident blijft zeker lastig, maar als HAM gewoon had gezegd dat hij ook deels fout zit en zijn excuses had aangeboden was het niet zo opgelopen. Nu blijft het het hele jaar zeuren. Zal niet de laatste confrontatie tussen die 2 zijn ben ik bang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

MrMarcie schreef op maandag 19 juli 2021 @ 11:47:
[...]

Max is ook keihard ;).
Incident blijft zeker lastig, maar als HAM gewoon had gezegd dat hij ook deels fout zit en zijn excuses had aangeboden was het niet zo opgelopen. Nu blijft het het hele jaar zeuren. Zal niet de laatste confrontatie tussen die 2 zijn ben ik bang.
dat verwacht ik ook niet; denk eerder dat er meer gaan komen. Verstappen temperament :X die zal lewis nu echt 0,0 ruimte meer geven denk ik zo. Dat wederzijds respect is wel weg zo lijkt me

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:44

Blokker_1999

Full steam ahead

MrMarcie schreef op maandag 19 juli 2021 @ 11:38:
[...]

HAM heeft 8 jaar de by far beste auto gehad. Nu ie eindelijk tegenstand heeft maakt ie fouten en heeft ie smerige streken. En dan ook nog eens ongelofelijk veel mazzel met 2 x een rode vlag en een teammaat die je voorlaat.
De psychologische spelletjes wint ie niet. Rosberg heeft dat wel bewezen in het jaar dat die HAM versloeg.
Iedereen onder druk maakt fouten. Maakt niet uit wie je bent of in welke wagen je rijdt. En zonder soms eens wat smerig te spelen wordt je geen kampioen. Dat hoort bij de winnaarsmentaliteit die kampioenen maakt. In welk jaar won Rosberg het WK? Juist ja, het jaar waarin hij de handschoen opnam en wel degelijk wiel tegen wiel durfde gaan met Hamilton en de risicos nam die er soms voor zorgden dat ze alle 2 naast de baan belanden. Hoeveel smerige streken heeft een Schumacher wel niet uitgehaald in zijn jaren? Toch aanzien velen hier hem nog altijd als de grootste.

Geluk, daar kan je niet veel aan doen, en daar kan je dus zeker al niet op vertrouwen om kampioen te worden. En dat teamgenoten opzij gaan ga je in zowat elk team zien. Als we binnen 2 weken Perez voor Max hebben zie ik RBR ook gewoon teamorders geven om de punten voor Max te maximaliseren in het kampioenschap. Net zoals Hamilton aan de kant ging voor Bottas nadat hij schade had gereden en men dus voor puntenmaximalisatie koos door Bottas een betere kans te geven zich te verdedigen tegen een aanstromende McLaren.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:04
MrMarcie schreef op maandag 19 juli 2021 @ 11:36:
[...]

Plus een teammaat die hem telkens voor laat, helpt ook.
Dit is nog wel enigszins discutabel omdat elk ander team dat ook zou doen.

Als je op plek 4/5/6/7/8 etc. rijd hoef je geen teamorders te geven om coureurs te laten wisselen, tenzij het verschil in rondetijden dusdanig is, en dan gebeurt dat ook.

Perez krijgt het nog echter niet voor elkaar om zich in een situatie te bevinden dat met dezelfde bandenstrategie voor Verstappen rijd in de race.
Ze hebben die call nog niet hoeven maken, alleen op enkele momenten waar Perez niet mee deed voor de overwinning van de race.

Als Red Bull een keer in die situatie komt zullen ze ook voor Verstappen kiezen voor de punten in het WDC.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

MrMarcie schreef op maandag 19 juli 2021 @ 11:31:
[...]
Het ergste is dat HAM niet zijn excuses aanbied. Had hij dat gedaan was het niet zo opgelopen. Natuurlijk is het niet alleen zijn fout maar hij zat net iets te wijd.
Op het moment dat je de bocht in gaat, zit je al vast aan je traject. Alles gaat op de limiet, dus je kunt geen correcties meer maken op dat moment. En in die situatie, kies je natuurlijk een traject waarbij er voor je tegenstander nét niet genoeg ruimte is. Dat had elke behoorlijke coureur gedaan in die situatie. Laten we het ook weer niet overdramatiseren.

En dat ie geen excuses aanbiedt is denk ik wel een bewuste keuze, want hij doet (zoals het een goed coureur betaamt) net alsof de ander het anders had moeten doen. Met andere woorden: ik ben onschuldig. Bovendien helpt het in de strijd om een soort fittie met elkaar te hebben. Het is al vaker gezegd, en het is in de praktijk bewezen: om WK te worden moet je medogenloos zijn. Dat is Max ook wat dat betreft. Die heeft ook alleen maar onder dwang zijn excuses voor zijn eigen twijfelachtige acties aangeboden. Nooit uit zichzelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
MrMarcie schreef op maandag 19 juli 2021 @ 11:38:
[...]

Ik denk dat je HAM schromelijk onderschat. Echt respect voor hem en je hebt zijn groei door de jaren heen ook kunnen zien. Ik denk dat het nog een heel spannend seizoen wordt en strijd om de titel is erg welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melantrix
Als er ook maar 1 moment zou zijn om de driver briefings uit te zenden, is de aankomende driver briefing in Hongarije het wel.

Wat zou het geweldig (spicy) zijn om die mee te kunnen krijgen! Hopelijk denkt de FOM daar ook zo over.. xD

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jeroenvde89
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20-09 11:19
Erapaz schreef op maandag 19 juli 2021 @ 12:50:
[...]

Ik denk dat je HAM schromelijk onderschat. Echt respect voor hem en je hebt zijn groei door de jaren heen ook kunnen zien. Ik denk dat het nog een heel spannend seizoen wordt en strijd om de titel is erg welkom.
En ik denk dat je HAM schromelijk overschat. Door de jaren heen heb ik vooral de groei van de onoverwinnelijke Mercedes-auto gezien. De keer dat Russel ongetraind, ongeoefend en in een veel te klein zitje, zo makkelijk wegrijdt bij iedereen en gewoon had gewonnen zonder zoveel pech (dat woordje wat niet in het woordenboek van HAM voorkomt) was voor mij de bevestiging. Maar goed, iedereen zijn mening.

Apple MacBook Pro | Apple iPhone 15 Pro | Apple AirPods Pro | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Melantrix schreef op maandag 19 juli 2021 @ 12:51:
Als er ook maar 1 moment zou zijn om de driver briefings uit te zenden, is de aankomende driver briefing in Hongarije het wel.

Wat zou het geweldig (spicy) zijn om die mee te kunnen krijgen! Hopelijk denkt de FOM daar ook zo over.. xD
Dat hebben ze al een aantal keren gedaan met een korte "compilatie". Leuk om te kijken, coureurs en teammanagers waren minder blij. Immers werd er toen niet meer vrijuit gesproken omdat imago en publieke opinie gingen meespelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JR-O0ViQ3e5l_A7BuJs0PaihmIM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/K08hccUMUDJZLlQAcJieKKDg.png?f=fotoalbum_large

Rivals on the track. Goed statement

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

RobertMe schreef op maandag 19 juli 2021 @ 13:05:
[...]
Dat hebben ze al een aantal keren gedaan met een korte "compilatie". Leuk om te kijken, coureurs en teammanagers waren minder blij. Immers werd er toen niet meer vrijuit gesproken omdat imago en publieke opinie gingen meespelen.
Als ze zoiets alleen maar als compilatie uitzenden dan kan men, als zo vaak al n.a.v. een (gedeeltelijk) uitgezonden radiobericht, er eigenlijk totaal de verkeerde conclusies aan verbinden, zoals gisteren ook alweer in het race topic. En zoals je terecht opmerkt, dat geeft eerder meer dan minder verwarring en nog meer gezeik her en der. Laat ze maar lekker achter gesloten deuren hun gal spuwen, zonder dat ze zich daarbij in hoeven houden.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

mphilipp schreef op maandag 19 juli 2021 @ 12:27:
Het is al vaker gezegd, en het is in de praktijk bewezen: om WK te worden moet je medogenloos zijn. Dat is Max ook wat dat betreft. Die heeft ook alleen maar onder dwang zijn excuses voor zijn eigen twijfelachtige acties aangeboden. Nooit uit zichzelf.
precies dat - het seizoen start nu pas echt; het wederzijds respect zal wel redelijk weg zijn. De 'fluwele handschoentjes' gaan uit :P

Zit in Budapest aankomend raceweekend, nog niet besloten of ga kijken. Normaliter is er de redbull air/city race - maar daarover heb ik dit jaar niets gelezen. Denk dan ook dat niet door gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

ik lees de socials (en comments) graag omtrent F1, sommige posts hebben >500.000 reacties (die heb niet allemaal doorgespit). Tot op heden, heb ik niets gelezen over racisme. Wel veel haat en allerlei verwensingen, maar racisme heb ik niet gespot. (kan ook niet alles lezen). Maar wel redelijk de indruk dat dit overtrokken wordt. Haat/racisme houdt je altijd, maar nu schets men een beeld alsof een gros van de reacties inhoudelijk zo zijn. Wat is het in praktijk? 0,1% ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 16:05
himlims_ schreef op maandag 19 juli 2021 @ 13:15:
[...]

ik lees de socials (en comments) graag omtrent F1, sommige posts hebben >500.000 reacties (die heb niet allemaal doorgespit). Tot op heden, heb ik niets gelezen over racisme. Wel veel haat en allerlei verwensingen, maar racisme heb ik niet gespot. (kan ook niet alles lezen). Maar wel redelijk de indruk dat dit overtrokken wordt. Haat/racisme houdt je altijd, maar nu schets men een beeld alsof een gros van de reacties inhoudelijk zo zijn. Wat is het in praktijk? 0,1% ?
Ik heb vlak na de race ook even op de socials gekeken en er stonden best veel niet heel erg aardige teksten onder sommige posts / tweets. Ik verwacht dat er een flink aan mods en AI algoritmes hard hebben gewerkt gisteren

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
[...]

Ik weet niet is echt verschillend. Ik lees op internet weer dat mensen Hamilton willen gaan bekogelen op Zandvoort met tomaten en echt niet 1x maar heel veel gelezen :p Waarheid zou ergens in het midden liggen maar schijnbaar genoeg om de rival dit te laten plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 17:21
[...]

0,1% van 500.000 is nog altijd 500 te veel

Ik vermoed ook dat ze écht aanstootgevende reacties niet laten staan, maar gewoon direct (screenshotten en) verwijderen.

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredgroes
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:13
weten we eigenlijk bij welk team netflix zat? Hopelijk Red Bull of Mercedes. Top aflevering!!!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19:50

basvn

Breezand - NHN

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Klopt en als je dan al geen racistische opmerkingen leest, dan draaien sommigen het wel die kant op door nutteloos de racismekaart te trekken. Ik ben een beetje klaar met het circus, tijd voor een echt vrij weekend over 2 weken. Sorry dat ik het zeg, maar na Diesel-gate (mercedes braafste jochie van de klas door te klikken en zo boete ontlopen), gaat dit ook weer die kant op door samen met FIA een statement uit te brengen. Wat was die comedy van Toto over de radio gisteren na de race toch politiek correct (NOT). Klaar mee. Niet vanwege de uitval van VER, maar gewoon het hele plaatje van het seizoen tot nu toe.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
Chillz schreef op maandag 19 juli 2021 @ 13:27:
[...]

Ik vermoed ook dat ze écht aanstootgevende reacties niet laten staan, maar gewoon direct (screenshotten en) verwijderen.
Natuurlijk zijn er dat 500 teveel. Maar waarom wordt hier zo zwaar aan getild? En is het allemaal daadwerkelijk met een racistisch motief of is het gewoon wat van een "hooligan"?
Niet dat ik voetbal volg, maar een Berghuis die van Feyenoord naar Ajax gaat krijgt ook een hoop stront incl. doodswensen over zich heen. Moeten we dat dan wel normaal vinden?

Als in: wat is het verschil tussen racisme jegens Hamilton vs doodsbedreigingen aan het adres van Berghuis? Het zijn gewoon een stel mongolen die op social media een (te groot) platform krijgen om hun "mening" te uiten. En in alle gevallen moet daar gewoon keihard tegen op getreden worden, en nu niet selectief verontwaardigd zijn over "racisme", maar gewoon de algehele response aanpakken en dat dit gedrag niet kan. Want ik denk dat racisme daar ook buiten staat, en het überhaupt zwaar onbeschofte/ongemanierde reacties zijn, en ja, daar zullen vast zo nu en dan opmerkingen tussen staan die je racistisch kunt opvatten.

En in Verstappens jongere jaren kreeg die op social media ook genoeg shit over zich heen. Maar zijn response daarop was gewoon "en daarom lees ik het allemaal niet".
Je kunt je wel gaan lopen opwinden over wat "een stel apen" op social media zet, maar je verandert als coureur/team/... toch niks aan het gedrag van die personen. Beter is gewoon de boel bij Twitter / Facebook (/Tweakers) rapporteren, de boel laten verwijderen en uitgaan dat het platform hard optreedt tegen dit soort gedrag, racistisch of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
Is er een reden dat Haas dit doet eigenlijk die mij niet bekend is? Of wordt er gewoon geloot

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

RobertMe schreef op maandag 19 juli 2021 @ 13:40:
[...]
Natuurlijk zijn er dat 500 teveel. Maar waarom wordt hier zo zwaar aan getild? En is het allemaal daadwerkelijk met een racistisch motief of is het gewoon wat van een "hooligan"?
Wat is het verschil? Heel vaak, als je personen die racistische dingen roepen apart zet en een beetje doorvraagt, zeggen ze allemaal dat ze het niet zo menen. En het ergste wat iemand dan kan zeggen is 'ik ben geen racist, maar...'. Maar waarom zég je die dingen dan? Als mensen zich nou eens eerst dát nou afvragen. Waarom moet je dergelijke dingen zeggen en de huidskleur, geloof of voorkeur erbij betrekken? Dat komt ergens vandaan. Het grootste probleem is nog dat de mensen die commentaar hebben op acties die gericht zijn tegen racisme voornamelijk blanke mensen zijn die nooit te maken hebben gehad met racisme. Dus ik vraag mij af of zij het probleem wel goed begrijpen en zich realiseren hoe ververlend (understatement) het is om dagelijks (ja, elke dag) geconfronteerd te worden met iets, een uitspraak, een reactie of wat dan ook wat voortkomt uit racisme of een vooroordeel tov je huidskleur. Want het is - ook in Nederland - echt erger dan je denkt. Als je de juiste kleur hebt, merk je het niet. Maar de 'bijzondere' behandeling door bv politie of winkelpersoneel maakt het soms niet fijn.
En uiteraard zijn er mensen die er niet (meer) op letten omdat ze anders elke dag wel met iemand ruzie kunnen zoeken, maar ook dat is triest natuurlijk. Anderen slaan door en noemen iemand racist die gewoon even zijn dag niet heeft en verkeerd ergens op reageert. Maar ook dat komt niet zomaar uit de lucht vallen. Het komt door de vele nare ervaringen, aangezien worden voor winkeldief, autokraker als je aan je eigen auto sleutelt (en dat is dan een mooie Audi), of als crimineel wordt behandelt door de politie bij een routinecontrole. Dat wordt je op een gegeven moment wel zat hoor. Maar steeds als iemand met een andere kleur, geloof of voorkeur zijn of haar mond open doet, wordt ie weer vakkundig dichtgemept door 'het volk'.
Niet dat ik voetbal volg, maar een Berghuis die van Feyenoord naar Ajax gaat krijgt ook een hoop stront incl. doodswensen over zich heen. Moeten we dat dan wel normaal vinden?
Volgens mij wordt er net zo zwaar aan getild hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

dglavimans schreef op maandag 19 juli 2021 @ 14:13:
[...]
Is er een reden dat Haas dit doet eigenlijk die mij niet bekend is? Of wordt er gewoon geloot
Volgens mij kon elk team zich gewoon opgeven voor een bandentest. Heeft Ferrari vorige week niet getest ergens? Ik denk dat ze allemaal wel een test in de planning hebben.

Ik snap alleen niet waarmee ze testen. Is dat hun huidige auto's waar je die grotere velg op kunt schroeven? Want eigenlijk moet de hele vering en misschien wel geometrie van de wielophanging worden aangepast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melantrix
RobertMe schreef op maandag 19 juli 2021 @ 13:05:
[...]

Yea i know, daarom zeg ik, ik hoop dat ze het voor de aankomende keer terugbrengen, dat zou echt spicy goud zijn >:)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

mphilipp schreef op maandag 19 juli 2021 @ 14:19:
Dus ik vraag mij af of zij het probleem wel goed begrijpen en zich realiseren hoe ververlend (understatement) het is om dagelijks (ja, elke dag) geconfronteerd te worden met iets, een uitspraak, een reactie of wat dan ook wat voortkomt uit racisme of een vooroordeel tov je huidskleur. Want het is - ook in Nederland - echt erger dan je denkt.
precies dat:
offtopic:
heb een vriendin uit het buitenland, vanwege taal barrière ging ik in verleden met haar mee naar huisarts, die zei letterlijk "Dan moet je maar terug waar je vandaan kwam" tegen haar omtrent voorgestelde behandeling. WTF?! Situatie bij de 'roomsblanke huistsartens commissie hippie club van ongeschoren oksels' toegelicht, maar daar wordt ook niets mee gedaan. En werden afgewimpeld. Vervolgens mijn ervaring gedeeld via google-review; 2dagen later telefoontje met excuuses (want dan ligt het ineens op straat) :r

back to racing - F1 handboekje
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E6majcZWUAIjcDx?format=jpg&name=medium

... duidelijk toch?

[ Voor 7% gewijzigd door himlims_ op 19-07-2021 14:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
mphilipp schreef op maandag 19 juli 2021 @ 14:19:
[...]

Wat is het verschil? Heel vaak, als je personen die racistische dingen roepen apart zet en een beetje doorvraagt, zeggen ze allemaal dat ze het niet zo menen. En het ergste wat iemand dan kan zeggen is 'ik ben geen racist, maar...'. Maar waarom zég je die dingen dan? Als mensen zich nou eens eerst dát nou afvragen. Waarom moet je dergelijke dingen zeggen en de huidskleur, geloof of voorkeur erbij betrekken? Dat komt ergens vandaan. Het grootste probleem is nog dat de mensen die commentaar hebben op acties die gericht zijn tegen racisme voornamelijk blanke mensen zijn die nooit te maken hebben gehad met racisme. Dus ik vraag mij af of zij het probleem wel goed begrijpen en zich realiseren hoe ververlend (understatement) het is om dagelijks (ja, elke dag) geconfronteerd te worden met iets, een uitspraak, een reactie of wat dan ook wat voortkomt uit racisme of een vooroordeel tov je huidskleur. Want het is - ook in Nederland - echt erger dan je denkt. Als je de juiste kleur hebt, merk je het niet. Maar de 'bijzondere' behandeling door bv politie of winkelpersoneel maakt het soms niet fijn.
En uiteraard zijn er mensen die er niet (meer) op letten omdat ze anders elke dag wel met iemand ruzie kunnen zoeken, maar ook dat is triest natuurlijk. Anderen slaan door en noemen iemand racist die gewoon even zijn dag niet heeft en verkeerd ergens op reageert. Maar ook dat komt niet zomaar uit de lucht vallen. Het komt door de vele nare ervaringen, aangezien worden voor winkeldief, autokraker als je aan je eigen auto sleutelt (en dat is dan een mooie Audi), of als crimineel wordt behandelt door de politie bij een routinecontrole. Dat wordt je op een gegeven moment wel zat hoor. Maar steeds als iemand met een andere kleur, geloof of voorkeur zijn of haar mond open doet, wordt ie weer vakkundig dichtgemept door 'het volk'.

[...]

Volgens mij wordt er net zo zwaar aan getild hoor.
Ik snap je punt 100%. Maar veel van de dingen die je aankaart staan IMO hier buiten.

Zoals ik zeg: er zullen vast en zeker racistische reacties tussen hebben gezeten. Maar ik vind het in zoverre raar dat Mercedes (en FIA, en Red Bull) het alleen over het racistische aspect hebben. Terwijl zoals hierboven staat "van de 500.000 er misschien 0,1% racistisch" zijn. Terwijl waarschijnlijk 25% van de reacties sowieso niet door de beugel kan. Dan vind ik het gek dat er alleen over dat hele kleine (racistische) deel wordt gesproken en niet over het veel grotere aandeel reacties dat überhaupt niet door de beugel kan. Want ja, racisme is erg, maar met deze statements van Mercedes etc zou je bijna gaan denken dat doodsbedreigingen, of bovenstaande "we gaan hem met tomaten bekogelen op Zandvoort" wel sociaal acceptabel zijn. En in de context waar het hier over gaat kan het allemaal niet door de beugel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

himlims_ schreef op maandag 19 juli 2021 @ 14:35:
[...]
... duidelijk toch?
Was het niet zo dat ze praktisch naast elkaar reden bij het ingaan van de bocht en Lewis terecht of onterecht meende dat ie voor was of in ieder geval gelijk en het gewoon probeerde?
Eerlijkheidshalve moet ik bekennen dat ik, behalve een paar herhalingen tijdens de uitzending niet nog een uur naar de beelden heb zitten staren. Ik las het toen als een typisch race incident van 2 bijzonder gretige mannen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Giem
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:32
mphilipp schreef op maandag 19 juli 2021 @ 14:56:
[...]

Was het niet zo dat ze praktisch naast elkaar reden bij het ingaan van de bocht en Lewis terecht of onterecht meende dat ie voor was of in ieder geval gelijk en het gewoon probeerde?
Eerlijkheidshalve moet ik bekennen dat ik, behalve een paar herhalingen tijdens de uitzending niet nog een uur naar de beelden heb zitten staren. Ik las het toen als een typisch race incident van 2 bijzonder gretige mannen.
In deze afbeelding zitten ze in eerste instantie ook naast elkaar. Dit was er precies een volgens het boekje (zoals het niet moet) en met Le Clerc doe hij het gewoon nog een keer precies zo :/ 8)7

https://i.redd.it/pnu2gl2wv3c71.png

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• chevsticks
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 17:46
[...]

Hij remt veel te laat (of eigenlijk, hij houdt veel te laat z'n gas los) om die bocht nog fatsoenlijk te kunnen maken. Dan lijkt het even of je er naast zit vanwege het snelheidsverschil. Lewis had de bocht nooit fatsoenlijk kunnen halen, hij haalde. De apex niet eens, getuige hoe wijdt hij gaat.
Had Max hem nog meer ruimte gegeven, dan had hij een Leclerc gedaan
Was wel beter voor z'n uiteindelijke punten geweest, maar niet voor z'n reputatie als harde verdediger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

[...]

wel heel bijna; max had gewoon recht op 'de lijn'; lewis was altijd tegen hem aan gereden (behalve door gas te minderen, en bij te sturen). imho was het een 'do or die' actie. Hij zat ook fout; anders geen straf (dat die niet in verhouding staat tot de gevolgen van max ... jammer)

[ Voor 7% gewijzigd door himlims_ op 19-07-2021 15:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:40
RobertMe schreef op maandag 19 juli 2021 @ 13:40:
[...]

Als in: wat is het verschil tussen racisme jegens Hamilton vs doodsbedreigingen aan het adres van Berghuis? Het zijn gewoon een stel mongolen die op social media een (te groot) platform krijgen om hun "mening" te uiten. En in alle gevallen moet daar gewoon keihard tegen op getreden worden, en nu niet selectief verontwaardigd zijn over "racisme", maar gewoon de algehele response aanpakken en dat dit gedrag niet kan. Want ik denk dat racisme daar ook buiten staat, en het überhaupt zwaar onbeschofte/ongemanierde reacties zijn, en ja, daar zullen vast zo nu en dan opmerkingen tussen staan die je racistisch kunt opvatten.

En in Verstappens jongere jaren kreeg die op social media ook genoeg shit over zich heen. Maar zijn response daarop was gewoon "en daarom lees ik het allemaal niet".
Je kunt je wel gaan lopen opwinden over wat "een stel apen" op social media zet, maar je verandert als coureur/team/... toch niks aan het gedrag van die personen. Beter is gewoon de boel bij Twitter / Facebook (/Tweakers) rapporteren, de boel laten verwijderen en uitgaan dat het platform hard optreedt tegen dit soort gedrag, racistisch of niet.
Je wil natuurlijk zo snel mogelijk de aandacht verplaatsen. Dat is de ook de reden dat HAM geen excuus geeft. Bekennen = extra clicks. Daarnaast zie je ook extra veel items van MER met hoe geweldig HAM wel niet was.. Omdat hij 10 seconden heeft dichtgereden op een auto die normaal op een ronde gezet word..

Na Italië is LEC niet meer binnen de 50 seconden van de #1 gekomen, met uitzondering van Baku natuurlijk, waar hij 2 seconde in de 1 ronde verloor op Perez.

HAM kwalificeerde 0.7 seconden sneller dan LEC en de snelste ronde van HAM was 1 seconde sneller dan die van LEC. En er word gefeest alsof David Goliath heeft verslagen..

[ Voor 6% gewijzigd door BasvanS op 19-07-2021 15:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:37

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

BasvanS schreef op maandag 19 juli 2021 @ 15:37:
[...]

Je wil natuurlijk zo snel mogelijk de aandacht verplaatsen. Dat is de ook de reden dat HAM geen excuus geeft. Bekennen = extra clicks. Daarnaast zie je ook extra veel items van MER met hoe geweldig HAM wel niet was.. Omdat hij 10 seconden heeft dichtgereden op een auto die normaal op een ronde gezet word..

Na Italië is LEC niet meer binnen de 50 seconden van de #1 gekomen, met uitzondering van Baku natuurlijk, waar hij 2 seconde in de 1 ronde verloor op Perez.

HAM kwalificeerde 0.7 seconden sneller dan LEC en de snelste ronde van HAM was 1 seconde sneller dan die van LEC. En er word gefeest alsof David Goliath heeft verslagen..
Dat is ook zo, maar Goliath is in ronde 1 al in de banden geveegd.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-09 19:34

sjaool

Every life should have 9 cats

[...]
Maar wel redelijk de indruk dat dit overtrokken wordt. Haat/racisme houdt je altijd, maar nu schets men een beeld alsof een gros van de reacties inhoudelijk zo zijn. Wat is het in praktijk? 0,1% ?
Tja, dat is juist de pest van social media. Alles wordt overtrokken en de grootste schreeuwers, ook al is het nog zo'n klein groepje, haalt zijn gelijk..

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:56

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

sjaool schreef op maandag 19 juli 2021 @ 15:59:
[...]

Tja, dat is juist de pest van social media. Alles wordt overtrokken en de grootste schreeuwers, ook al is het nog zo'n klein groepje, haalt zijn gelijk..
Zit in het woord, racism. Het is de almachtige overule alles jokerkaart die je zelfs op 1 enkele reactie in kan zetten en de wereld is niet klein genoeg, want racisme. Je mag juichen en lachen bij max z'n auto in de banden (filmpje is al verwijderd), je mag max verwend joch dat niet thuis hoort in F1 noemen, allemaal prima, maar.. dat woordje, die referentie, nee dan kan je nog beter de Paus een homo noemen.

Elke opmerking, elk woord (mijn favo, 'droplul' om de kleur van drop..), elke variant kan je ergens omdraaien naar de social media hype wat momenteel speelt, tot zelfs het niveau 'all dutch people are racist'.

Het ging na de EK finale al snel niet meer over voetbal, maar over die 3 gasten, en nu zie je precies hetzelfde. Incident kan je zeggen over wat je wil, ieder z'n mening, ieder z'n ding, maar dat station zijn we op social media inmiddels al voorbij.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-09 13:30

Nutral

gamer/hardware freak

Op reddit hadden de mods het erover dat ze 10% van de reacties op /r/formula1 hebben moeten verwijderen vanwege racisme. Denk niet dat het zo klein is als sommige mensen hier denken.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:13
Nutral schreef op maandag 19 juli 2021 @ 17:19:
Op reddit hadden de mods het erover dat ze 10% van de reacties op /r/formula1 hebben moeten verwijderen vanwege racisme. Denk niet dat het zo klein is als sommige mensen hier denken.
Since a lot of conversation today is centered around the statements put out by teams and FIA expressing their disgust at racist comments, I thought I'd provide a bit of context from the moderators side.

Last night, we were looking at ~6000 removed comments, most of which were for being racist. Today, that number is at ~18000, and the primary reason is still racist commentary.

We've banned large amounts of users, we've removed almost 2000 posts, and the we're still trying to keep up with the incoming reports, posts and comments. Just counting removals of posts/comments and bans, moderators have taken over 20000 actions since the events on the third lap, and that's not counting all the regular work that goes into moderating after a race.

As some mods go to sleep, others wake up and take over the queue. We've been working non-stop since the race started, and we'll keep fighting the racists and trolls for as long as it takes.

Fuck racism, and fuck the people who think that's even remotely excusable.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

SinergyX schreef op maandag 19 juli 2021 @ 17:13:
[...]

Zit in het woord, racism. Het is de almachtige overule alles jokerkaart die je zelfs op 1 enkele reactie in kan zetten en de wereld is niet klein genoeg, want racisme. Je mag juichen en lachen bij max z'n auto in de banden (filmpje is al verwijderd), je mag max verwend joch dat niet thuis hoort in F1 noemen, allemaal prima, maar.. dat woordje, die referentie, nee dan kan je nog beter de Paus een homo noemen.

Elke opmerking, elk woord (mijn favo, 'droplul' om de kleur van drop..), elke variant kan je ergens omdraaien naar de social media hype wat momenteel speelt, tot zelfs het niveau 'all dutch people are racist'.

Het ging na de EK finale al snel niet meer over voetbal, maar over die 3 gasten, en nu zie je precies hetzelfde. Incident kan je zeggen over wat je wil, ieder z'n mening, ieder z'n ding, maar dat station zijn we op social media inmiddels al voorbij.
Owww is de paus homo? :+

En dat is precies wat er met die racisme kaart die sommige trekken aan de hand is, woorden worden door die groep ook heel vaak uit het verband getrokken. Sorry maar er zitten veel figuren tussen die heel snel op de teentjes zijn getrapt. een blank persoon mag je wel een lompe boer, kaasboer etc etc noemen maar een donker persoon een schoorsteenveger noemen is dan gelijk weer racisme.

Als een blank iemand tegen een donker iemand zegt Yo Neger is het gelijk racisme maar donker op donker is er niks aan de hand. Negerzoenen mogen niet maar blanke vla is geen enkel probleem.

Racisme is niet goed, maar heel veel dingen die nu onder de racisme kaart worden gegooid zijn vaak niet eens racistisch het is alleen dat de ene groep gewoon veel minder aantrekt van de uitspraken dan de andere groep.

Kijk eens naar het echte probleem met racisme en niet alleen naar degene die het hardste roepen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20:28

g0tanks

Moderator CSA
[Afbeelding]

... duidelijk toch?
Toen deze foto op reddit werd geplaatst heb ik daarbij de volgende vraag gesteld:
What's the source for this image? I've tried to Google the FIA rulebook but can't find it.
En kreeg daarop het antwoord:
That's not FIA rulebook and OP is a fraud. That picture is from a site that explained years ago the rules that are now outdated. I'm not saying ham was not in the wrong, I'm just saying op is a cheap karma whore that wouldn't know the difference between his face and a donkey's ass.
Dus F1 handboekje is het niet. :)

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
@Verwijderd Maar is het nodig om de huidskleur van Hamilton erbij te betrekken? Nee. Je kan hem gewoon beoordelen/veroordelen op zijn acties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Chillz schreef op maandag 19 juli 2021 @ 13:27:
[...]

Ja maar het is niet de norm, net als dat een groepje hooligans in een stadion met 40.000 mensen dat niet is. Op tweakers gisteren kun je die paar anonieme randdebielen wel aanspreken maar nu in de internationale media geef je ze precies wat ze willen… aandacht…

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Jelte schreef op maandag 19 juli 2021 @ 17:48:
@Verwijderd Maar is het nodig om de huidskleur van Hamilton erbij te betrekken? Nee. Je kan hem gewoon beoordelen/veroordelen op zijn acties.
Ik mag Hamilton niet op 10 verschillende manieren, maar zijn kleur is er nooit 1 van geweest. Mag ik zeggen dat hij z'n #blessed wel iets teveel in je gezicht wappert 'zie mij eens goed bezig zijn', heeft wederom niets te maken met racisme (nouja.. vanuit zijn kant wel denk ik). Maar zelfs dat weten ze over de boeg 'OMG JIJ BENT RACIST MAN!' te gooien.

Mensen durven zelfs dat woord niet meer te zeggen, dit woord is verder gegaan dat God en Allah, dit woord is inmiddels zo 'gehaat' (nee, dat is het niet, het is gekweekte angst) dat niemand het uberhaubt nog durf.. oooh maar films, series, liedjes, raps, sketches.. daar is het prima. Selectief woord verbannen, dat is zo 16de eeuw.

Zoals velen de inmiddels bekende woorden gebruiken: We condemn racist abuse of any kind
Maar prima tegen Tsunoda (en Honda personeel), prima tegen de Nederlanders, prima tegen de Duitsers, prima tegen de Engelse (voetbal), die vind je namelijk gewoon nog steeds online. En max afzeiken met 'zijn aanhang racistische fans' (staat er nog steeds) is helemaal prima. Dat is wat er mis is in de wereld, 'selectief gedrag tegen rasicme'.
Kenny_026 schreef op maandag 19 juli 2021 @ 18:28:
[...]
Ja maar het is niet de norm, net als dat een groepje hooligans in een stadion met 40.000 mensen dat niet is. Op tweakers gisteren kun je die paar anonieme randdebielen wel aanspreken maar nu in de internationale media geef je ze precies wat ze willen… aandacht…
Hooligans zijn per definitie geen racisten, dus je zit standaard al op een compleet ander vlak. 'Ja maar de meeste wel', dan doe je zelf precies hetzelfde..

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
SinergyX schreef op maandag 19 juli 2021 @ 18:38:

Hooligans zijn per definitie geen racisten, dus je zit standaard al op een compleet ander vlak. 'Ja maar de meeste wel', dan doe je zelf precies hetzelfde..
Dat bedoel ik ook niet. Maar in het verlengde daarvan, dat groepje den bosch supporters die zich toen racistisch uitliet maakt dat hele vak niet eens racist.

Bij vitesse in de vooravond tegen ajax was er een mooie sfeeractie bij de brug. Een klein groepje, op één hand te tellen, begon Hamas Hamas te zingen. Voordat ze de eerste zin uitgesproken hadden werd er door medesupporters al geroepen dat ze normaal moesten doen en het was ook klaar. De volgende dag stond er als headline in de Gelderlander dat er racistische leuzen waren, ze club verontschuldigde zich en sprak schande enz enz.

Ik heb het idee dat we het teveel beginnen uit te vergroten. Ik heb zelf in elk geval niet meer de illusie dat we dit relatief kleine groepje echt niet meer kunnen veranderen. En door het uit te vergroten in de media speel je ze alleen maar de kaarten in de hand.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DeArmeStudent
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-05-2024
Volgens mij is dit gewoon een hele sluwe , ingecalculeerd actie geweest van Hamilton. Deze coureurs racen vanaf hun jeugd en weten heel goed dat een tikje van achteren in een hoge snelheidsbocht eerder een auto van de baan krijgt dan een tikje aan de voorkant.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-09 13:30

Nutral

gamer/hardware freak

Kenny_026 schreef op maandag 19 juli 2021 @ 18:48:
[...]

Dat bedoel ik ook niet. Maar in het verlengde daarvan, dat groepje den bosch supporters die zich toen racistisch uitliet maakt dat hele vak niet eens racist.

Bij vitesse in de vooravond tegen ajax was er een mooie sfeeractie bij de brug. Een klein groepje, op één hand te tellen, begon Hamas Hamas te zingen. Voordat ze de eerste zin uitgesproken hadden werd er door medesupporters al geroepen dat ze normaal moesten doen en het was ook klaar. De volgende dag stond er als headline in de Gelderlander dat er racistische leuzen waren, ze club verontschuldigde zich en sprak schande enz enz.

Ik heb het idee dat we het teveel beginnen uit te vergroten. Ik heb zelf in elk geval niet meer de illusie dat we dit relatief kleine groepje echt niet meer kunnen veranderen. En door het uit te vergroten in de media speel je ze alleen maar de kaarten in de hand.
Hoe kom je erbij dat het vergroot word, denk je echt dat er statements worden gemaakt omdat er niks aan de hand is? Hoeveel berichten zijn er voor nodig voordat je dat gaat doen? 100.000? op reddit zijn er al 20.000 ingrepen gedaan en dat is nou niet echt de laagste soort social media die er is.

Laten we het zo zeggen, racistische berichten komen constant binnen bij hamilton, daar word niet na elke race dat hij wint wat over gezegd omdat het toch blijft gebeuren, denk je dat red bull een statement maakt terwijl hamilton zich er niks van aan trekt?

Ik vind het zo typisch dat omdat het niet in het straatje ligt of omdat mensen het niet zoveel zien, het niet bestaat, terwijl er constant berichten weggehaald moeten worden. Het argument van, ja maar het is maar een kleine groep of nu kunnen we helemaal niks negatiefs zegen over hamilton is gewoon niet waar, op het moment dat ineens het ras erbij komt op dit soort getallen is het echte een probleem.

Ik ben er ook nogal pissed over, niet omdat ik een fan ben van hamilton, ik ben niet blij met zijn actie gisteren, maar omdat door dit soort gezeik ik toch medelijden krijg met hem, terwijl ik dat helemaal niet wil. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

[...]

precies dat:
offtopic:
heb een vriendin uit het buitenland, vanwege taal barrière ging ik in verleden met haar mee naar huisarts, die zei letterlijk "Dan moet je maar terug waar je vandaan kwam" tegen haar omtrent voorgestelde behandeling. WTF?! Situatie bij de 'roomsblanke huistsartens commissie hippie club van ongeschoren oksels' toegelicht, maar daar wordt ook niets mee gedaan. En werden afgewimpeld. Vervolgens mijn ervaring gedeeld via google-review; 2dagen later telefoontje met excuuses (want dan ligt het ineens op straat) :r

[Afbeelding]

... duidelijk toch?
Zo ging het dus precies NIET. Anders was er ook geen ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:11
MrMarcie schreef op maandag 19 juli 2021 @ 21:30:
[...]

Zo ging het dus precies NIET. Anders was er ook geen ophef.
Nee klopt, het was erger. In die situatie in het handboek zou je nog kunnen zeggen dat de voorligger geen ruimte liet (en zelfs dan zie de aanvaller dus fout). Maar de aanvaller (Hamilton) raakte de apex niet eens. Als de situatie in het boekje dus al fout is dan zat Hamilton helemaal fout.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Kenny_026 schreef op maandag 19 juli 2021 @ 18:48:

Ze hebben in de basis helemaal geen agenda die in beeld moet komen, het is geen religie of beweging voor verandering, berichten verwijderen doen het gros werkelijk 0,0. Maar door de vergrootglas op 'dit' te leggen, verleg je dat beetje aandacht wat nog op andere zaken was volledig op dit verhaal.

En dan kom je bij de media, die heeft wel een agenda: 'nu' is het opeens een probleem, 'nu' moet het worden aangepakt, 'nu' moet iedereen beseffen dat het groter is.. 'nu' was gister al, vorige week, vorig jaar, ga nu niet de grote moraalridder uithangen om nu opeens zoveel aandacht te geven en rondslingeren van hoe goed ze wel niet bezig waren, om 10 minuten later er niet meer aan te denken of je volgende clickbaiter uit te gooien.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• sdk1985
  • Laatst online: 19-09 18:13
Giem schreef op maandag 19 juli 2021 @ 15:01:
[...]

In deze afbeelding zitten ze in eerste instantie ook naast elkaar. Dit was er precies een volgens het boekje (zoals het niet moet) en met Le Clerc doe hij het gewoon nog een keer precies zo :/ 8)7

https://i.redd.it/pnu2gl2wv3c71.png
Met LEC was de plaatsing van de wagen een halve auto lengte naar rechts, op de curb.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SZPMuCnLlBoL63Hpc5AJmjqQxmc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/GlyU4p444S7qlsfAL30szlLv.png?f=fotoalbum_large
Ietsje eerder:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gFazuaIl2-GTRIU6syZZRX_2OCk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/AAOmkssFHymB1Y21epcLw0xM.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 18% gewijzigd door sdk1985 op 20-07-2021 02:22 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• siggy
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

g0tanks schreef op maandag 19 juli 2021 @ 17:37:
[...]

Toen deze foto op reddit werd geplaatst heb ik daarbij de volgende vraag gesteld:

[...]

En kreeg daarop het antwoord:

[...]

Dus F1 handboekje is het niet. :)
Er bestaat ook geen F1 handboekje. Dat iemand kalm reageert wil nog niet zeggen dat ze weten waar het overgaat. Dat plaatje geeft wel de 'regels' aan zoals ze minimaal de afgelopen 26 jaar zijn geweest.

Hamilton zou en moest er voorbij en heeft bewust te weinig gelift. Laat die data maar zien van Hamilton zijn auto. Elke persoon weet en wist dat ie daar zou ondersturen, hij ging gewoon kostte wat kostte in het gat. En hij ging bewust te weinig van zijn gas af. Met die snelheden is een fractie van een seconde liften gigantisch. Dat is het enige wat hij hoefde te doen, maar deed het niet. Max corrigeerde nog en Hamilton had ruim 3 autobreedtes plaats. En het naar buiten laten rijden van de auto is iets wat Hamilton altijd doet, alleen het is te ziek voor woorden dat je dat doet bij 280km/h.

Ik weet dat Horner niet veel fans heeft, maar zijn reactie was spot on. Je moet verdomd zeker zijn dat je het gaat halen anders moet je het niet doen. Het een 'clumsy move' noemen (SkyF1 commentatoren) gaat compleet voorbij aan de historie van hoe Hamilton racet en de context van dit jaar. Voor de mensen die Schumacher een dirty driver noemen, dit is iets wat ie nooit heeft gedaan, iemand eraf kegelen met 280 km/h. Hamilton heeft niet bewust een crash veroorzaakt, maar wel bewust het niet vermeden. En het daarna uitbundig over the top acterend vieren was een daad van een extreem nerveuze man. Hij vermeed het onderwerp als de pest en gaf nog de schuld aan Max ook. Dat is ook iets wat Schumacher never nooit heeft gedaan. Maar ja, Hamilton komt met echt extreem veel heel goed weg.

De penalty was een grote grap. Context die er niet toe doet, dan mag men gewoon never nooit meer over Adelaide 1994 gaan zeuren.

Het racen heeft weinig nog meer met racen te maken, zeker als de FIA en stewards slappe straffen uitdelen in dit soort extreme gevallen. Of ze moeten afdwingen dat er altijd ruimte moet zijn bij een halve autolengte, of helemaal niet. Maar wat er nu aan de hand is, is dat je altijd beide kanten kunt beargumenteren zodat het lijkt alsof in dit geval Hamilton weinig fout heeft gedaan. En de reactie van Masi, tsja, wast zijn handen gewoon in onschuld.

Ik betwijfel of dit nog een staartje gaat krijgen, want hoe je het ook went of keert, de enige die gestraft is is Max.

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-09 10:44
sdk1985 schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 02:18:
[...]

Met LEC was de plaatsing van de wagen een halve auto lengte naar rechts, op de curb.

[Afbeelding]
Ietsje eerder:
[Afbeelding]
Je snapt dat je hier appels met peren vergelijkt omdat in beide foto's van Max v Lewis de auto minimaal een meter of wat naar achter zit (dus zeg maar een seconde eerder), waardoor het inderdaad minder naar rechts zit?

Als ik de lijn van foto 1 doortrek, kom ik ook op de curb uit voor Lewis.

Bij foto 2 ziet hij inderdaad iets meer links, maar ook die foto is eerder genomen.

Daarbij: bij foto 2 zit Lewis er meer dan voor de helft naast en is hij al aan het liften én geeft LEC meer ruimte dan Max

Blog

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik heb gisteren twee filmpjes gekeken op Youtube over 'The Incident' en het grappige is dat ze allebei een andere conclusie hebben. De ene zegt dat Hamilton 'slightly more' schuldig was (51% zeg maar) en de andere zegt dat Hamilton 100% schuldig is. Beiden hebben een mooie uitleg, dus ja...wie heeft er gelijk? Is er een absoluut 'gelijk' in dit geval?
Een interessant punt dat Glenn Freeman van The Race aanhaalt is dat Lewis tot nu toe in rechtstreekse gevechten met Max meestal degene was die 'de slimste' was en dan maar van het gas af ging om een botsing te vermijden. Maar ja, dat was in de tijd dat de Mercedes de snelste was en hij inderdaad makkelijk deze ene race kon 'opofferen' omdat ie de rest toch wel kan winnen. Maar nu is het anders, en hij heeft ook wel in de gaten dat ie dit seizoen niet zo makkelijk meer kan winnen (understatement denk ik). Wat zij zeggen is dat Hamilton nu een keer niet degene wil zijn die toegeeft en zich in de hoek laat drukken. Maar ja...Max doet dat ook niet. Heel misschien zou het voor Max slimmer zijn om dat een keer te doen, gezien het feit dat hij nu de dominante auto heeft, en hij in het ergste geval met een paar puntjes minder had geëindigd ipv 0 punten. Maar dat is ie niet verplicht, én Max is niet een rijder die dat doet...net als Senna zeg maar.

Wat dan ook, toch interessant om de standpunten van deze heren te horen. Je hoeft het er ook niet mee eens te zijn natuurlijk. Dat zal ook niet gaan, want er spelen ook een hoop emoties bij dit incident.

Driver61 vindt dus dat Hamilton 100% schuldig is.

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

upgrades voor Max in Hongarije
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/6hm8vpcalbc71.jpg

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:30
Olav Mol heeft ook grootheidswaanzin volgens mij.
https://www.gpblog.com/nl...ing-staande-straffen.html

Hoewel het een goed punt is om straffen voor in de toekomst te bespreken, en ook bijv. het repareren van de wagen tijdens code rood. Waarom niet net als in Amerika? Bij de IndyCar mag je enkel de koelers op de wagen zetten wanneer iedereen binnen is en verder mag je niets aan de auto doen tijdens een code rood. Als je na de code rood wat wil repareren moet je na de formatieronde naar binnen rijden, als Hamilton dit ook moest dan was hij nooit 1e geworden (want ook +10s bij de stop daarna).

Zelfde als wanneer hij een drive through of 10s stop&go zou hebben gehad, dan was hij nooit meer 1e geworden.

Tevens ben ik van mening dat nu we een budget cap hebben de rekening moet gaan naar ofwel het team van de veroorzaker, ofwel een crash waar een ander schuldig is buiten de budget cap valt. Net als bijv. de crash van Bottas in Italië.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

TheBrut3 schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 09:52:
Daar lijkt het wel op. De teambazen probeerden ook invloed uit te oefenen op de straf en Masi liet ze fijntjes weten dat het aan de stewards is. Bovendien is Mol natuurlijk zo biased als ikweetnietwat. Als het andersom was geweest, had ie vast niet zo hoog van de toren geblazen.

Ik zou aan Mol willen vragen hoe hij dat dan voor zich ziet, en vooral wie bepaalt wat er erger is: de leider in het WK eraf ketsen of Mazepin die eindelijk een puntje haalt voor Haas? Of een podiumplek voor Tsunoda? Wat is belangrijker en wie bepaalt dat dan? Dus het is beter om het systeem te laten zoals het nu is, want je krijgt alleen maar méér discussie.

Mol is weer typisch Mol en ik ben blij dat ik tegenwoordig Sky kan kijken, want ik wordt niet goed van zijn onprofessioneel gewauwel.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• TinusTegengas
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17:04

TinusTegengas

Formula Racing

Red Bull update voor Hongarije :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a59axKi6O8SxTJw4Tz8HcsOwjuQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a07bJqXHTIf3r3azQSZqeTU5.jpg?f=fotoalbum_large
*Spuit 11* staat dus ook al een paar berichten boven mij...

[ Voor 6% gewijzigd door TinusTegengas op 20-07-2021 11:02 ]

I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik krijg onderhand voor Hongarije visioenen van Senna/Prost... :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-09 19:34

sjaool

Every life should have 9 cats

TheBrut3 schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 09:52:
https://www.gpblog.com/nl...ing-staande-straffen.html

Hoewel het een goed punt is om straffen voor in de toekomst te bespreken, en ook bijv. het repareren van de wagen tijdens code rood. Waarom niet net als in Amerika? Bij de IndyCar mag je enkel de koelers op de wagen zetten wanneer iedereen binnen is en verder mag je niets aan de auto doen tijdens een code rood. Als je na de code rood wat wil repareren moet je na de formatieronde naar binnen rijden, als Hamilton dit ook moest dan was hij nooit 1e geworden (want ook +10s bij de stop daarna).

Zelfde als wanneer hij een drive through of 10s stop&go zou hebben gehad, dan was hij nooit meer 1e geworden.

Tevens ben ik van mening dat nu we een budget cap hebben de rekening moet gaan naar ofwel het team van de veroorzaker, ofwel een crash waar een ander schuldig is buiten de budget cap valt. Net als bijv. de crash van Bottas in Italië.
Nee hoor, Olav Mol is vaker naar de FIA gestapt met ideeën en sommige zijn ook gebruikt. Vaak doet hij dit ook samen met andere commentatoren wat ik begrepen. Was het vierkantje ook niet zo'n idee waar hij aan bijgedragen heeft?

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• robin84
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:15
Net op formuladank tegengekomen... Ze alle 3 na elkaar zien is toch wel iets anders :X

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 09:35

Martinspire

Awesomeness

mphilipp schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 09:51:
Ik heb gisteren twee filmpjes gekeken op Youtube over 'The Incident' en het grappige is dat ze allebei een andere conclusie hebben. De ene zegt dat Hamilton 'slightly more' schuldig was (51% zeg maar) en de andere zegt dat Hamilton 100% schuldig is. Beiden hebben een mooie uitleg, dus ja...wie heeft er gelijk? Is er een absoluut 'gelijk' in dit geval?
100% schuldig, alles wijst naar een domme fout van Hamilton. Dan kun je de inbreng van Verstappen bagatelliseren, maar volgens de regels is het 100% de schuld van Hamilton. Of je het daar mee eens bent is irrelevant. Dan moeten de regels veranderd worden.
Een interessant punt dat Glenn Freeman van The Race aanhaalt is dat Lewis tot nu toe in rechtstreekse gevechten met Max meestal degene was die 'de slimste' was en dan maar van het gas af ging om een botsing te vermijden.
Dat heet niet de slimste, dat heet je verlies nemen. Op een gegeven moment is de bocht gewoon van jou, dan moet de andere rijder zijn verlies nemen of volgt er contact. In de incidenten met Hamilton was het elke keer Verstappen die de bocht naar zich toetrok. Dat heet slim je auto positioneren. Nu had ie ook de racelijn en zat ie ervoor, dus dan moet Lewis zijn verlies nemen. Wat ie nu niet deed. En daarom ook de penalty kreeg.

Ik snap nog steeds niet wat er onduidelijk is. De stewards zagen Hamilton als fout en iedereen lijkt dat goed te willen praten. Willen we dan meer van dit soort domme acties zien dan? Of Hamilton of Verstappen de fout maakt is irrelevant voor mij (en ik hoop velen). Ik wil dit soort acties gewoon niet zien om een klassementsleider te bepalen.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:37

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

robin84 schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 10:11:
Net op formuladank tegengekomen... Ze alle 3 na elkaar zien is toch wel iets anders :X
[Streamable: Hamilton overtakes]
Ik blijf erbij, Ham weet precies wat ie aan het doe is, weet dat ie zal ondersturen etc - de man krijgt een miljoen per week overgemaakt _omdat_ ie precies weet wat ie doet.

Datzelfde geldt voor al die mannen in f1. Zelfs Mazepin.

Zou de voorwielophanging van de W12 een versterking kennen die voorwiel/achterwiel contact mogelijk maakt? /oranjealuhoedje

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:30
sjaool schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 10:07:
Nee hoor, Olav Mol is vaker naar de FIA gestapt met ideeën en sommige zijn ook gebruikt. Vaak doet hij dit ook samen met andere commentatoren wat ik begrepen. Was het vierkantje ook niet zo'n idee waar hij aan bijgedragen heeft?
Het vierkantje valt volgens mij onder het regime van FOM en niet van de FIA. Gezien FOM over de exploitatie gaat van de F1 is het ook logisch dat commentatoren naar de FOM stappen met ideeën, als ze al niet periodiek een soort van overleg hebben.

Dat hij soms bij de FIA op de lijn komt geloof ik ook wel, maar deze actie vind ik persoonlijk een beetje grootheidswaanzin. Hij is natuurlijk zéér biased in deze, en hoe ga je de gevolgen van een crash toetsen en anders wegen? Een tijdstraf, een drive-through/stop&go, een finish penalty. Dat wordt alleen maar meer willekeur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

pjottum schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 10:15:
Zou de voorwielophanging van de W12 een versterking kennen die voorwiel/achterwiel contact mogelijk maakt? /oranjealuhoedje
voorheen werden die van carbon fiber gemaakt; licht van gewicht - maar minder 'solide' en gaat niet lang mee; daarom zijn verschillende teams overgestapt naar staal(legering); zwaarder, maar gaat langer mee en dus minder kosten van je budget [..]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

mphilipp schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 09:51:
The Race is sowieso een site dat een beetje een voorliefde heeft voor HAM, waar Scott Mansell (Driver61, neefje van Nigel, geloof ik) objectiever is over het algemeen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TinusTegengas
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17:04

TinusTegengas

Formula Racing

Ook gewoon een paar berichten boven mij |:( :z
Voortaan beter kijken Tinus 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door TinusTegengas op 20-07-2021 10:31 ]

I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Erazzzer
  • Laatst online: 00:25

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Dit is van Mol natuurlijk zo hypocriet als maar kan. We zullen het nooit weten, maar als het andersom was hadden we waarschijnlijk een reactie gehad zoals "haha, doei, sukkel", om vervolgens achteraf te realiseren dat Ham toch wel stevig de vangrail in ging, maar het weg moffelen onder de noemer, tja dat is racen.

Bij de publieke omroep dienen sportjournalisten onpartijdig/onafhankelijk te blijven. Bij wedstrijden van oranje lukt dat ook niet altijd, maar bij Mol is elke vorm van journalistieke professionaliteit ver te zoeken. Het is gewoon tenenkrommend om naar te luisteren hoe hij zich als een 8 jarig jongetje gedraagt die een nieuwe Max poster voor zijn slaapkamer heeft gekregen.

Ik hoop van harte dat de nieuwe uitzender dit ook inziet dat dit gewoonweg niet professioneel is en hem overslaan. En dat de FIA zijn adviezen ook met een korreltje zout nemen.

Feit is gewoon, het was een incident wat gewoon weleens voorkomt bij het racen. Niemand in NL zou zich vandaag nog druk hierover maken als het niet Max was geweest.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Zal blij als we weer verder kunnen met het seizoen. Dit gedoe is gewoon klaar en afgehandeld. Resultaat veranderd toch niets meer aan. Op naar Hongarije. Nieuwe ronde, nieuwe kansen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20-09 08:43
pjlgt schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 10:39:
Zal blij als we weer verder kunnen met het seizoen. Dit gedoe is gewoon klaar en afgehandeld. Resultaat veranderd toch niets meer aan. Op naar Hongarije. Nieuwe ronde, nieuwe kansen.
Precies dit!
Laat de discussie.. (voor zover het een discussie nog is)
Het is gebeurd.. het is vervelend maar we veranderen er allemaal helemaal niets meer aan..
Joh men krijgt op dit forum zelfs ruzie omdat ze het niet met elkaar eens zijn. Denk toch even na mensen.. niemand schiet hier iets mee op en het brengt de sfeer zeker niet ten goede.

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TomBraamhaar
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 26-07 12:44
robin84 schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 10:11:
[Streamable: Hamilton overtakes]
Bij een keer is er sprake van een incident; een tweede keer is het toeval; een derde keer is er sprake van een patroon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Volgens mij is het laatste woord er (helaas) toch nog niet over gesproken:

https://racingnews365.nl/...-zou-gerechtvaardigd-zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Wat ik mij nu zo afvraag. Tijdens een rode vlag mag er aan de auto gesleuteld worden zodat schade naar aanleiding van de rode vlag gerepareerd kan worden. An zich kan ik me nog wel in die regel vinden. Maar dan wel ook echt alleen reparaties aan schade ontstaan door die situatie. Dus bv: Hamilton beukt Verstappen eraf dan heeft Hamilton pech en mag bij niks vervangen. Vliegen er onderdelen over de baan waardoor Leclerc schade rijdt dat hij dan wel reparaties mag uitvoeren, immers is hij gewoon omstander bij het ongeluk en gevalletje "die zooi komt over zijn auto heen".

Maar ik vraag mij ook af in hoeverre er überhaupt reparaties worden gedaan aan auto's op basis van debris op de baan of wat dan ook. Als in: hoe relevant is die argumentatie überhaupt?
Want kijk naar een tijdje terug: Mercedes die even de engine covers gaat vervangen voor "modellen met betere koeling". Dat is toch gewoon compleet onzinnig dat zoiets mag onder een regel die is ingevoerd om bv schade uit debris te mogen herstellen.

Ik zou dan eerder gewoon zeggen dat onderdelen alleen vervangen mogen worden na goedkeuring van de FIA als er echt bewijs is dat de schade is ontstaan door debris. En dat verder de FIA kan zeggen "banden mogen gewisseld worden" (in geval van regen waarbij onder rode vlag wel naar een ander type band gewisseld mag worden, dus full wet => inter, slick => inter etc. Maar niet inter => inter bv).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
D-Ed schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 10:58:
Volgens mij is het laatste woord er (helaas) toch nog niet over gesproken:

https://racingnews365.nl/...-zou-gerechtvaardigd-zijn
Is dat diezelfde Helmut Marko die vorig jaar aangaf bij de eerste race protest in te dienen tegen DAS? En het vervolgens dus nooit gedaan heeft.

Helmut Marko roept altijd veel, maar er gebeurt naar mijn idee maar vrij weinig daadwerkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
RobertMe schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 11:01:
[...]

Is dat diezelfde Helmut Marko die vorig jaar aangaf bij de eerste race protest in te dienen tegen DAS? En het vervolgens dus nooit gedaan heeft.

Helmut Marko roept altijd veel, maar er gebeurt naar mijn idee maar vrij weinig daadwerkelijk.
DAS is er toch niet meer dus wellicht is het dreigen ermee voldoende geweest? De details weet ik verder niet, ik bekijk deze situatie gewoon zoals ik het lees. En zo te lezen is er al een advocaat opgezet dus tja..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomcatter_31
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 18-09 17:03
siggy schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 07:36:
[...]
Ik weet dat Horner niet veel fans heeft, maar zijn reactie was spot on. Je moet verdomd zeker zijn dat je het gaat halen anders moet je het niet doen. Het een 'clumsy move' noemen (SkyF1 commentatoren) gaat compleet voorbij aan de historie van hoe Hamilton racet en de context van dit jaar. Voor de mensen die Schumacher een dirty driver noemen, dit is iets wat ie nooit heeft gedaan, iemand eraf kegelen met 280 km/h. Hamilton heeft niet bewust een crash veroorzaakt, maar wel bewust het niet vermeden. En het daarna uitbundig over the top acterend vieren was een daad van een extreem nerveuze man.
Sorry, maar wat Horner zegt kan ik niet heel serieus nemen. Dit is wat hij zei over de eerste bocht in Spanje:
Turn 1 was mega. I mean Max, that was full Max Verstappen – he was just going for it – and he positioned the car fantastically well,” said Horner after the Spanish GP. “He tucked in, he got a little bit of a tow and a bit of momentum. And yeah he just braked later and ran the car wide. Thankfully Lewis had got out of it because otherwise he would have ended up in the fence,”

Dus in Spanje toen Max het bij Hamilton deed was het schijnbaar wel ok volgens meneer Horner....
Hij vermeed het onderwerp als de pest en gaf nog de schuld aan Max ook. Dat is ook iets wat Schumacher never nooit heeft gedaan. Maar ja, Hamilton komt met echt extreem veel heel goed weg.
uhhm, voor zover ik weet heeft Schumacher nooit schuld bekend over 1994 en 1997...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

D-Ed schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 11:03:
DAS is er toch niet meer dus wellicht is het dreigen ermee voldoende geweest? De details weet ik verder niet, ik bekijk deze situatie gewoon zoals ik het lees. En zo te lezen is er al een advocaat opgezet dus tja..
Voor het 2020 seizoen startte, was al door de FIA aangegeven dat DAS voor het 2020 seizoen was toegestaan en dat het in 2021 reglementair zou worden verboden. Een rechtszaak was daardoor uiteindelijk niet meer nodig.
RobertMe schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 11:01:

Dat was dus uiteindelijk niet meer nodig; de FIA had (voor de start van het seizoen) al een uitspraak gedaan dat het voor 2020 mocht en dat het reglementair verboden zou worden per 2021. :)

[ Voor 33% gewijzigd door CH4OS op 20-07-2021 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Erazzzer schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 10:34:
Dit is van Mol natuurlijk zo hypocriet als maar kan. We zullen het nooit weten, maar als het andersom was hadden we waarschijnlijk een reactie gehad zoals "haha, doei, sukkel", om vervolgens achteraf te realiseren dat Ham toch wel stevig de vangrail in ging, maar het weg moffelen onder de noemer, tja dat is racen.

Bij de publieke omroep dienen sportjournalisten onpartijdig/onafhankelijk te blijven. Bij wedstrijden van oranje lukt dat ook niet altijd, maar bij Mol is elke vorm van journalistieke professionaliteit ver te zoeken. Het is gewoon tenenkrommend om naar te luisteren hoe hij zich als een 8 jarig jongetje gedraagt die een nieuwe Max poster voor zijn slaapkamer heeft gekregen.

Ik hoop van harte dat de nieuwe uitzender dit ook inziet dat dit gewoonweg niet professioneel is en hem overslaan. En dat de FIA zijn adviezen ook met een korreltje zout nemen.

Feit is gewoon, het was een incident wat gewoon weleens voorkomt bij het racen. Niemand in NL zou zich vandaag nog druk hierover maken als het niet Max was geweest.
Amen 🙏🏻
Pagina: 1 ... 73 ... 171 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
DaniëlWW2 in "Sport Feedbacktopic"

Alle weekend topics van 2021: ~[F1 2021] Racetopics

Discussie omtrent de uitzendrechten die Ziggo kwijt is geraakt mag in [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2

Let even op of jouw onderwerp niet beter in [F1] Randzaken kan.

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2020
F1 E-sports: [F1 2020] Het grote niet Formule 1 E-sport racetopic.
Racepool: [F1] Racemanagers/pools 2021
Randzaken: [F1] Randzaken