Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.
Al vaker gezien maar denk elke keer dat het ‘bring your kid to work’ dag is.😏
Over nostalgieboxlessness schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 19:28:
[...]
Dit is volledig off topic, maar ik heb de transitie van cassettebandjes, naar cd's (cq nep-flippo's), naar streaming audio meegemaakt, en ik ben nog niet eens 40. Ik denk soms dat ik een ouwe dinosaurus ben als ik over "vroegah" praat, maar het gaat ook zo enorm snel.
Ik keek "vroegah" als kind al F1 toen Jos Verstappen met Schumacher bij Benetton reed, en ik weet nog dat mijn pa altijd aan het schelden was dat Jos alle grindbakken van buiten kende.
En nu rijdt zijn zoon Max op kop in het WDC, en volgend jaar begint weer een nieuw F1-car-concept. "We've come a long way, baby".
[/nostalgie]
nieuws: Microsoft vervangt 2d-emoji's door 3d-varianten en brengt Clippy terug
Althans dat was het grapje, maar eerlijk gezegd kan ik mij niet herinneren dat hij het slecht deed. Waar zouden we hem vandaag plaatsen, als een Giovinazzi? Niet slecht maar ook niet goed.
Maar wat een andere wereld was dat toen. T cars, teruglopen als je was uitgevallen en weer verder rijden met de 3e auto. Heinz-Harald Frentzen die met een decoupeerzaag de aero van zijn auto telijf wilde gaan omdat hij vond dat een kleine flapje ergen meer winst zou opleveren. Montoya die won in Williams. Het gillen van die bizar hoog toeren BMW V10. Prive teams. Terugschakelen wat als een kanonshot klonk. Jaguar F1. Oordopjes op de tribune...............
En die idioten van dat energiedrankje die effe een team kochten. Lachen man die zouden we na een paar seizoenen niet meer terugzien en zouden het team wel weer snel verkopen als het tegen zat.
Gecertificeerd ongeleid projectiel
Zelfs in 2019 was deze al te zien:

En dit was de "fake car"

[ Voor 66% gewijzigd door pilskes op 15-07-2021 20:09 ]
Denk dat die rode, weer een ander schaalmodel is, die misschien naar teams gestuurd is als inspiratie oid.pilskes schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 20:06:
Dus.....de gelekte beelden van een tijd geleden was gewoon deze auto.....
Zelfs in 2019 was deze al te zien:
[Afbeelding]
En dit was de "fake car"
[Afbeelding]
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Dat zou echt zonde zijn voor Russell zeg, waar moet hij dan heen? Er zullen genoeg teams zijn die hem willen, lijkt me. De combi met Verstappen bij Red Bull zie ik niet helemaal voor me qua type personen, maar wat zou Red Bull in potentie dan een sterke line up hebbenrobbinonline schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 20:21:
Wat is er bij Mercedes aan de hand. Gaat Bottas toch bijtekenen, daar zinspeelt de social media van Mercedes wel op.
[Afbeelding]
Of ze bereiden zo voor dat hij als testcoureur aanblijft in de Albon rol

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
Geen verbasteringen aub.
[ Voor 38% gewijzigd door tweakduke op 16-07-2021 11:23 ]
Die bovenste is idd een schaalmodel, die donker rode ziet eruit als de echte idd.basvn schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 20:39:
[...]
Denk dat die rode, weer een ander schaalmodel is, die misschien naar teams gestuurd is als inspiratie oid.
Verder vind ik alleen niet zo mooi dat de neus breder wordt verder naar de voorkant, hoop dat de teams daar wat mooiers van maken volgend jaar.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Misschien wat tegengas omdat er dit weekend, volgens de (o.a. Sky UK) geruchten, Russel als 2022 Mercedes rijder bekend gemaakt zou worden?robbinonline schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 20:21:
Wat is er bij Mercedes aan de hand. Gaat Bottas toch bijtekenen, daar zinspeelt de social media van Mercedes wel op.
[Afbeelding]
Testing, one, two ...
Ik vraag mij af hoe het zit met de rake? Kunnen we met deze nieuwe 2022 auto nog wel het high rake concept waar RBR zo sterk mee is uitvoeren?Jasphur schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 16:24:
Wat staat de neus hoog van de grond eigenlijk
Dat zegt echt helemaal niets.robbinonline schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 20:21:
[Afbeelding]
Signatures zijn voor boomers.
https://www.telegraaf.nl/...en-tunnels-ontoegankelijk
Nog 1,5 maand tijd, lijkt me niet een bedreiging voor de GP.werphengel schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 23:40:
Vraag me af of Spa door gaat. Toegangswegen aan puin.
PSN
Het gekke kleurenschema lijkt wel camouflage om moeilijker te zien hoe de auto er nu echt uit ziet.
Het zal wel niet hebben mogen lijken op de auto's van de teams.
This post is warranted for the full amount you paid me for it.
Ik maak me alleen een beetje zorgen of ze niet andere prioriteiten hebben dan de racebaan opknappen. Iedereen zal daar voorlopig z'n handen vol hebben met huizen redden en mensen van buiten halen is door covid nog altijd lastig.YakuzA schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 23:49:
Nog 1,5 maand tijd, lijkt me niet een bedreiging voor de GP.
Verwijderd
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/1iPt1GV3L3XxKwrNUvEmXqZd.jpg?f=user_large)
Komt aardig in de buurt... nu nog zo'n hot wheels start slammer ding bij de start en we zijn compleet
Ja hoor:pilskes schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 21:15:
Iemand die deze in de Red Bull kleuren kan shoppen?
[Afbeelding]

Meer hier: https://www.facebook.com/...renault-/756050438283813/
Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
Welke schade aan het circuitCAPSLOCK2000 schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 23:57:
[...]
Ik maak me alleen een beetje zorgen of ze niet andere prioriteiten hebben dan de racebaan opknappen. Iedereen zal daar voorlopig z'n handen vol hebben met huizen redden en mensen van buiten halen is door covid nog altijd lastig.
Cirlande voegde eraan toe dat het circuit zelf geen schade heeft geleden
PSN
Alleen jammer dat er Renault op staat ipv Hondag0tanks schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 00:00:
[...]
Ja hoor:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Meer hier: https://www.facebook.com/...renault-/756050438283813/

PSN
Renders komen uit oktober 2020, toen was het nog niet bekend wat RBR zou doen zonder Honda.YakuzA schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 00:03:
[...]
Alleen jammer dat er Renault op staat ipv Honda
Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
Nee, dat lijkt mij niet, want dit zijn grond effect auto's. Dat ga je niet verpesten door een hoge rake, want dan moet je ergens anders de downforce vandaan halen. Tenminste, dat is mijn ondeskundige mening. Volgens mij zijn die twee concepten niet met elkaar te verenigen.Woudloper schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 21:34:
[...]
Ik vraag mij af hoe het zit met de rake? Kunnen we met deze nieuwe 2022 auto nog wel het high rake concept waar RBR zo sterk mee is uitvoeren?
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Juist door de rake heeft rb meer groundeffectmphilipp schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 01:10:
[...]
Nee, dat lijkt mij niet, want dit zijn grond effect auto's. Dat ga je niet verpesten door een hoge rake, want dan moet je ergens anders de downforce vandaan halen. Tenminste, dat is mijn ondeskundige mening. Volgens mij zijn die twee concepten niet met elkaar te verenigen.
Pioneering the concept in F1, Red Bull’s high rake and shorter wheelbase concept increases the volume of air that goes through the diffuser, due to increased ground clearance.
https://asnmp.com/2021/04...h-rake-f1-cars-explained/
[ Voor 22% gewijzigd door Snowhite0901 op 16-07-2021 06:56 ]
12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput
Euh, die in het gebied om het circuit heen? Waar zeer veel steden onder meer dan 1-2 meter water zijn komen te staan, huizen zijn ingestort, bruggen zijn weggespoeld, etc.? Wat je nu op het nieuws kan zien?
Verder is de paddock nu onbereikbaar omdat de toegangsweg ineen is gezakt. En aangezien mensen redden boven een toegangsweg naar een circuit herstellen gaat...
Voor de < 2022 auto's heb je gelijk. Meer rake is meer groud effect. Mits je de vloer goed afgesloten krijgt! Dit kan alleen door trucjes mbt air flow. Op dit moment wordt dat bv gedaan door een vortex te creëren met de wing end plate.Snowhite0901 schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 06:48:
[...]
Juist door de rake heeft rb meer groundeffect
Pioneering the concept in F1, Red Bull’s high rake and shorter wheelbase concept increases the volume of air that goes through the diffuser, due to increased ground clearance.
https://asnmp.com/2021/04...h-rake-f1-cars-explained/
De 2022 auto heeft al enorm veel ground effect. Dit zit al standaard in de vloer verwerkt. Als je hogere rake gaat rijden nu, zou je zeggen dat je nog meer ground effect krijgt.. maar ook zou dit effect juist minder kunnen worden als het niet meer mogelijk is om die vloer voldoende af te sluiten.
Ik zou voor de 2022 auto’s verwachten dat high rake misschien niet helpt.LoeWn schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 08:18:
[...]
Voor de < 2022 auto's heb je gelijk. Meer rake is meer groud effect. Mits je de vloer goed afgesloten krijgt! Dit kan alleen door trucjes mbt air flow. Op dit moment wordt dat bv gedaan door een vortex te creëren met de wing end plate.
De 2022 auto heeft al enorm veel ground effect. Dit zit al standaard in de vloer verwerkt. Als je hogere rake gaat rijden nu, zou je zeggen dat je nog meer ground effect krijgt.. maar ook zou dit effect juist minder kunnen worden als het niet meer mogelijk is om die vloer voldoende af te sluiten.
Vooral omdat deze werkt met een grote inlet, dan de vloer vrij dicht op de grond en daar achter expansie, waar bij de huidige auto’s de voorkant van de vloer het laagste punt is en dat min of meer gelijk blijft qua hoogte tot de grond als je de rake vergroot, ga je bij de 2022 auto de minimale hoogte tot de grond verhogen als je meer rake zet.
Waardoor je expansion ratio omlaag gaat.
Maar goed, het blijft een beetje gissen, vorig jaar had ik ook verwacht dat high rake auto’s meer last zouden van de uitgezaagde vloer van 2021 dan de low rake auto’s.
PSN
Geloof dat het Lewis zijn nummer ispjlgt schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 18:33:
[...]
Max tegen Checo ‘Kijk mijn nr staat er al op’
Tot mijn grote verbazing kreeg ik gisteren een bericht van de verhuurders van het huisje waar we jaarlijks verblijven met de GP. Ligt op paar kilometer van het circuit. Ze wilden gewoon melden dat ze nog niets wisten van het huisje omdat ze er niet bij geraken. Had gedacht dat die mensen toch andere zaken aan hun hoofd hadden dan berichten sturen. Maar toen zeiden ze dat ze hun eigen huis hebben moeten achterlaten en dat ze toch niets te doen hebben behalve wachten. Kon het wel waarderen dat ze een bericht stuurden maar had toch iets van "dat is nu toch het minst van jullie zorgen"Amphiebietje schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 07:42:
[...]
Euh, die in het gebied om het circuit heen? Waar zeer veel steden onder meer dan 1-2 meter water zijn komen te staan, huizen zijn ingestort, bruggen zijn weggespoeld, etc.? Wat je nu op het nieuws kan zien?![]()
Verder is de paddock nu onbereikbaar omdat de toegangsweg ineen is gezakt. En aangezien mensen redden boven een toegangsweg naar een circuit herstellen gaat...
Ze zijn wel eens gaan kijken naar het circuit. En wat zij konden zien, was 1 ingestort tunneltje en de rest die nog onder water stonden. Het moeilijkste punt van La Source naar Eau Rouge konden ze niet echt zien door "modder en water".
Hoop dat de schade meevalt maar het zal niet enkel kwestie zijn van alles op te kuisen. Veel zal afhangen van hoe alles zich zal gedragen als alles beetje bij beetje opdroogt. Je kunt verzakkingen krijgen door teveel water maar ook als het water beetje bij beetje verdwijnt.
Heb het al eens gezegd maar heb een toegangstunneltje weten instorten (enkele meters van het asfalt) nadat het enkele uren geregend had. Regende goed door maar natuurlijk niet zoals nu. Gelukkig hadden we net middagpauze.
2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215
Verwijderd
Overigens is de wing end plate niet degene die de vloer sealt. Dit wordt vooral gedaan met de bargeboards en de vloer zelf. De vortex vanaf de wing endplate zou veelste groot zijn en turbelentke (drag) veroorzaken over de hele auto. De wing endplate is 99% voor de wind om de wielen heen te geleiden om turbulente lucht te voorkomen op de rest van de auto. Want die grote rubber vlakken zijn alles behalve aërodynamisch.
Je bent bekend ermee dat deze auto voor 2022 is?himlims_ schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 08:59:
[...]
Geloof dat het Lewis zijn nummer isWK mag met nummer 1 rijden;
Hamilton rijdt niet met nummer 1, Rosberg heeft zijn titel niet verdedigd, dus ja, laatste keer dat nummer 1 gebruikt kan zijn geweest is dan in 2014 (over seizoen 2013) geweest met Vettel. En staat mij bij dat Vettel wel met nummer 1 heeft gereden. Overigens heeft Hamilton zo nu en dan ook wel eens een FP met nummer 1 gereden. Meestal in het weekend dat vrijwel zeker was dat hij wederom WDC zou worden.wordt dat eigenlijk in praktijk gedaan? Gaat hier zo 123 geen lampje branden.
aaah (koffie inmiddels op)RobertMe schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 09:11:
[...]
Je bent bekend ermee dat deze auto voor 2022 is?@pjlgt zijn grap is dus dat hij denkt dat Verstappen WDC wordt

It the first time the number 1 has appeared on a car in Formula 1 since the 2014 Abu Dhabi Grand Prix, when Sebastian Vettel ran it on his Red Bull in his final Grand Prix as reigning world champion. Hamilton has only previously run with the number 1 once - in 2009, the year after his first world title success with McLaren.

^-- geen drs?
[ Voor 30% gewijzigd door himlims_ op 16-07-2021 09:21 ]
Zou er wel op moeten zitten.
Maar hebben ze dat ding nu echt bij de Action gekocht? Dat verklaart de kleuren wel...
lijkt me ook logisch; maar als ik zo die achtervleugel vanuit verschillende hoeken bekijken, zie ik niet hoe dat moet 'weg/dicht klappen'CAPSLOCK2000 schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 09:30:
[...]
Zou er wel op moeten zitten.
Maar hebben ze dat ding nu echt bij de Action gekocht? Dat verklaart de kleuren wel...
Verwijderd
Waar ze nu mee rijden, zijn ook behoorlijke sneeuwschuivers hoorCAPSLOCK2000 schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 23:51:
Ik voel de neiging om een schaar te pakken om het overbodige materiaal van die auto's af te knippen, de vleugels voelen maar lomp.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2021 09:40 ]
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Hmmm, hopelijk krijgen ze het allemaal op tijd voor elkaar. Eerst uiteraard alles op orde voor alle mensen die getroffen zijn. Auto sport is alleen maar vermaak.
Er word vandaag alweer gereden op spa. Circuit zelf is niet beschadigd alleen een toegangsweg. Over 2 weken spa 24h. Die gaat ook gewoon doorwerphengel schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 23:40:
Vraag me af of Spa door gaat. Toegangswegen aan puin.
Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel
Het zou de bedoeling zijn dat DRS weg gaat. DRS was een kunstmatige oplossing om inhalen te bevorderen. Deze nieuwe auto's zouden in totaliteit inhalen moeten bevorderen, waardoor DRS niet meer nodig is. Maar ik meen dat ze eerst wilden "proefdraaien" en pas daarna (1? 2? seizoenen later) DRS er af halen als blijkt dat het inderdaad niet meer nodig is. Maar voor hetzelfde geldt is het wel meteen weg, zou mij ook niks verbazen.
Ah, dat zou goed nieuws zijn. Was vanmorgen nog iemand die een bericht stuurde dat er gedurende een week niets zou doorgaan omdat de elektrische installatie en communicatielijnen rond het circuit beschadigd zouden zijn.Tijn96 schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 09:58:
[...]
Er word vandaag alweer gereden op spa. Circuit zelf is niet beschadigd alleen een toegangsweg. Over 2 weken spa 24h. Die gaat ook gewoon door
2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215
Verwijderd
Gaan die grotere banden nu ook betekenen dat de stints langer kunnen worden?
Ik bedoel... grotere omtrek, meer rubber, minder omwentelingen per meter, dus minder slijtage??
Of is dat te simpel gedacht?
Omtrek van de banden lijkt niet groter.Verwijderd schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 11:05:
Nou even een domme/gekke vraag he...
Ik bedoel... grotere omtrek, meer rubber, minder omwentelingen per meter, dus minder slijtage??
PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
Zou identiek moeten zijn.Verwijderd schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 11:05:
Nou even een domme/gekke vraag he...
Enige wat wijzigt is dat de banden minder dik worden daar de velg groter wordt.
Wellicht zijn de grootste redenen dat deze banden langer mee zullen gaan (er van uit gaande dat ze dat doen) dat de wagens langzamer zullen zijn en minder last hebben van dirty air bij inhalen.
Schaal van die twee afbeeldingen lijkt niet hetzelfde.
Als ik de plaatjes in deze post bekijk lijkt de omtrek wel hetzelfde.
PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
Er staat al in de regels dat het DRS mechanisme bestaat in 2022 dacht ik, ze kunnen het uiteraard wel tweaken door dan op een circuit 0 DRS zones aan te wijzenRobertMe schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 10:06:
[...]
Het zou de bedoeling zijn dat DRS weg gaat. DRS was een kunstmatige oplossing om inhalen te bevorderen. Deze nieuwe auto's zouden in totaliteit inhalen moeten bevorderen, waardoor DRS niet meer nodig is. Maar ik meen dat ze eerst wilden "proefdraaien" en pas daarna (1? 2? seizoenen later) DRS er af halen als blijkt dat het inderdaad niet meer nodig is. Maar voor hetzelfde geldt is het wel meteen weg, zou mij ook niks verbazen.
PSN
Verwijderd
Dat is dezelfde afbeeldinghansvk schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 11:14:
[...]
(kijk maar naar de top view)
Ik bedoel dit plaatje.Verwijderd schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 11:15:
[...]
Dat is dezelfde afbeelding
(kijk maar naar de top view)

Schaal klopt inderdaad niet volgens mij. Op onderstaand plaatje wel. De 2022 auto is even breed als de 2021 auto (2 meter) en iets korter.hansvk schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 11:14:
[...]
Schaal van die twee afbeeldingen lijkt niet hetzelfde.

Verwijderd
In Photoshop even de wagens 300% uitvergroot en 2 cirkels over de wielen gezet.
:strip_exif()/f/image/eMKBLkabkZFFpiaKia1voSmD.jpg?f=fotoalbum_large)
Lijkt me toch een klein verschil in te zitten
Op de post van g0tanks lijken ze ook groter.
Ondertussen ook dit gevonden:g0tanks schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 11:30:
[...]
Schaal klopt inderdaad niet volgens mij. Op onderstaand plaatje wel. De 2022 auto is even breed als de 2021 auto (2 meter) en iets korter.
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/WuqwsEiZQeAJg57sGIkfS6aM.jpg?f=fotoalbum_large)
OUD: 670mm breed (omtrek 2105mm)
NIEUW: 725mm breed (omtrek 2278mm)
Een toename van 8%
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2021 12:10 ]
alles kan off-topic
rijden met compleet andere " maat; zeker dat het loopvlak groter is, en in theory ook langer mee kunnen gaan .... maar dat hangt helemaal af van de specs/compound die pirelli gebakken heeft.
Gevonden: With a bigger emphasis on technological proximity to the road car product as well as aesthetics, the brand new P Zero F1® tyre has the same tread width as before (305 millimetres at the front and 405 millimetres at the rear) but a slightly bigger overall diameter, which grows from 660 millimetres to 720 millimetres.Ankona schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 12:00:
Blijven ze even breed? En een van de grote problemen met inhalen was juist dat die wagens nu te breed zijn voor de circuits.
Meer info: https://press.pirelli.com...inch-tyres-for-2022-cars/
[ Voor 9% gewijzigd door hansvk op 16-07-2021 12:41 ]
Ankona schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 12:00:
Blijven ze even breed? En een van de grote problemen met inhalen was juist dat die wagens nu te breed zijn voor de circuits.
Volgens mij gaat de vraag van @Ankona over de breedte van de auto, niet van de banden. Daarvan was het al bekend dat ze groter worden om in de buurt te komen van normale auto's, zodat Pirelli de technologie breder kan gebruiken.hansvk schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 12:39:
[...]
Gevonden: With a bigger emphasis on technological proximity to the road car product as well as aesthetics, the brand new P Zero F1® tyre has the same tread width as before (305 millimetres at the front and 405 millimetres at the rear) but a slightly bigger overall diameter, which grows from 660 millimetres to 720 millimetres.
Meer info: https://press.pirelli.com...inch-tyres-for-2022-cars/
2021 livery x 2022 car 😍 pic.twitter.com/j5QQYo8h3m
— Williams Racing (@WilliamsRacing) 16 juli 2021
opvallend: alleen nr 63 staat er op. niet het nummer van Latifi.
dit is zover ik weet gewoon aan de hand van de renders van de 2022 auto, met Williams 2021 livery er overheen. verder niet hoe hij ook daadwerkelijk gaat worden
alle teams gaat dit nu doen
is er geen makkelijkere manier om foto's in bulk te uploaden?
[ Voor 65% gewijzigd door basvn op 16-07-2021 13:45 ]
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Oke, bij AR zijn ze ook rood, maar valt het (mij iig) toch minder op.
mijn signature is bewust leeg :-)
Vooral die gele neus vind ik erg lelijk.Erazzzer schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 14:36:
En zo gaat Red Bull nog meer op een speelgoedauto lijken. Het is dat Haas nog meedoet, anders zouden ze al wel snel richting de lelijkste auto van de grid gaan.
Op basis van de demo auto kun je niet zoveel zeggen omdat de demo auto overal in de range kan zitten die de nieuwe reglementen toestaan.Verwijderd schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 11:57:
[...]
In Photoshop even de wagens 300% uitvergroot en 2 cirkels over de wielen gezet.
[Afbeelding]
Lijkt me toch een klein verschil in te zitten
Je kan wel de 2021 en 2022 reglementen pakken en daar de minimale en maximale wielbasis uit vergelijken.
PSN
ping 127.212.23.124
En toch is dit totaal anders...pjottum schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 16:02:
Lijkt een beetje op zo'n videokaart release, waar Nvidia zelf kaarten maakt die je dan kopen, of die van Asus maar die is dan precies hetzelfde behalve dat er een ander plaatje op zit.
"When you grow up your heart dies"
Stelletje IT nerds ook hier ..
ping 127.212.23.124
Volume 𝗨𝗣𝗣𝗣!! 📶🔊 Follow @therealdcf1 and the RB7 for a unique look around @SilverstoneUK 😎 #BritishGP 🇬🇧 pic.twitter.com/4zUfvivg9k
— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) 16 juli 2021
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Worden de races niet spannender als je wel nog aan de auto mag sleutelen
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Rust voor de monteurs volgens mij.Help!!!! schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 13:24:
Ik heb parc fermé eigenlijk altijd voor kennisgeving aangenomen maar weet iemand misschien wat de achtergrond is? Waarom het is ingevoerd ?
Worden de races niet spannender als je wel nog aan de auto mag sleutelen
Voor parc fermé was het normaal dat er de hele nacht doorgesleuteld werd. Monteurs konden daardoor niet of amper slapen wat de veiligheid niet ten goede kwam.
Tevens is de noodzaak minder omdat je bijna niets meer mag vervangen. Zo ging er vroeger elke kwalificatie een nieuwe motor in die maar een paar ronden mee ging.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
De voorgestelde auto is alleen ter referentie / idee. Binnen de regels zal vast van alles mogelijk zijn. Hetzelfde als dat nu ook de auto minimum en maximum afmetingen heeft etc zal dat voor 2022 net zo gelden ga ik vanuit. Teams hebben binnen de regels dus gewoon mogelijkheden om te doen wat ze willen. En de auto die FOM/FIA nu heeft gepresenteerd is gewoon een mogelijke uitwerking die binnen de regels valt.Poltergeist schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 15:33:
Misschien heb ik het gemist, maar is het nu de bedoeling dat alle teams met dezelfde auto gaan rijden? een soort A1GP? Maar dan nog wel met een eigen motor, of mogen ze ook nog andere dingen aanpassen?
- kudos voor het experimenteren;
- voor mij niet geslaagd;
- drie dagen relevante actie is teveel: vraagt teveel tijd en vrijdag is voor de meesten een werkdag (nu kijk je nog, maar als het altijd zo gaat ook?);
- spanning en relevantie kwalificatie een stuk minder, terwijl het maximale uit de auto persen over één ronde nu juist zo spectaculair en onderscheidend is;
- je ziet aan Max na de sprint race geen emotie na ‘pole’, terwijl hij uitzinnig zou zijn geweest om op Silverstone pole te rijden met een snelle kwalificatieronde (wellicht op honderdsten of zelfs duizendsten);
- mooiste van het format is dat er in de sprintrace voluit geracet kan worden, dat zeker, maar regel dat aub voor de volle race op zondag.
Wat mij betreft wel meenemen: vrije bandenkeuze voor de race. Zoals ‘t nu is, levert het met name een voordeel voor de snelle teams, terwijl je het verschil tussen de topteams en de anderen juist wil verkleinen.
- In het 2022 seizoen wordt gestart met E10 (ethanol) brandstof en in 2025 moet deze vervangen zijn door een 100% CO2 neutrale brandstof. Het plan was om met E20 brandstof te beginnen, maar hoe groter het aandeel klimaatneutrale brandstof hoe moeilijker het wordt de nadelen eruit te halen en de voordelen beter te benutten.
- Om aan de oliemaatschappijen en autofabrikanten te laten zien dat het mogelijk is heeft de FIA in eigen regie brandstof uit biologisch afval laten produceren. Deze brandstof is in 200 liter vaten aan Mercedes, Ferrari, Honda en Renault uitgedeeld zodat zij op de testbanken de verschillen met de huidige brandstof kunnen testen. Op basis van terugkoppeling zal de brandstof verder ontwikkeld worden en krijgen de autofrabrikanten dit jaar nog 2 keer een brandstofmonster.
- De eerste indrukken waren niet verrassend. De brandstof heeft minder energie en daardoor is er prestatieverlies bij de motor. Het verlies schommelt tussen de 60 en 80 Kilowatt en 80 tot 110 pk. Dit was getest op nog niet aangepaste motoren omdat dit onderdeel van het experiment was. Door de motoren en brandstof verder te optimaliseren is het verlies al wat kleiner geworden.
- De verminderde energie is op te vangen door het verbruik te verhogen maar de regelementen (doorstroming van 100 Kilogram brandstof per uur en 110 Kilogram brandstof in totaal over een volledige race afstand) blijven ongewijzigd.
- Ethanol zorgt ook voor voordelen. Zo is er minder ongecontroleerde verbranding (pingelen/kloppen) en verkomt het schade aan de motor. Ook zorgt het voor betere koeling in de cylinders en omdat de brandstof meer zuurstof bevat zorgt het voor een verminderde laaddruk bij gelijk vermogen.
- Als het octaangehalte onder de 102 komt moeten F1 motoren flink omgebouwd worden. Zowel biobrandstof of synthetische brandstof zitten daar nog onder (91 / 95) wat inhoudt minder efficiëntie en minder prestatie. Voor motoren ingenieurs maakt het niet uit of de brandstof bio of synthetisch is maar eerder de eigenschappen van de brandstof om de beste motor te kunnen bouwen.
https://www.auto-motor-un...uche-ergebnisse-leistung/
https://www.racefans.net/...a-clampdown-on-pit-stops/The revised directive – TD022B – eases some of the contentious areas of the restrictions. It states that where teams use sensors to detect when a wheel has been fastened, the system must be able to prevent a pit stop from continuing if the wheel nut is not tightened, and the decision to proceed with the pit stop must be made by the wheel operator. However the requirement for a minimum reaction time of 0.15 seconds as part of this sequence has been removed.
Similarly, the software governing the system must prevent an operator signalling the wheel has been fastened before the task is complete. If any early signal is given, by an operator pressing a button, they must release the button and re-press it after the nut is tightened. Again, the enforcement of a minimum reaction time of 0.15s has been scrapped.
Teams that do not use wheel fastener sensors must be able to prove their operators can check the wheel has been tightened before the car is released from the pits. This may be done using a visual indication.
The directive also addresses the moment the car is dropped from its jacks and released from the pit box. Here a minimum delay of 0.2s between the jack release commencing and the driver being signalled to exit was to be introduced. The FIA has now told teams that while an instantaneous trigger would not be considered safe, a typical delay of at least 0.1s would be permissible.
Nu gaat het dus wel om veiligheid en niet om RBR een voordeel af te pakken omdat het Mercedes niet zinde...
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Regels van pitstop iets versoepeld een gaan later in. Klinkt eerlijker ook
12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput
TG x FORMULA 1: Norris, Vettel and Giovinazzi join the boys at the Silverstone GP | PREVIEW
Toch mooi hoe Clarkson ooit het autoprogramma helemaal heeft omgegooid en je dit nog steeds deels terug ziet, helaas zonder de 3 bekende mannen zelf.Illegal_Alien schreef op zondag 18 juli 2021 @ 13:37:TG x FORMULA 1: Norris, Vettel and Giovinazzi join the boys at the Silverstone GP | PREVIEW
[YouTube: TG x FORMULA 1: Norris, Vettel and Giovinazzi join the boys at the Silverstone GP | PREVIEW]
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
- Lewis krijgt straf (geen discussie hier denk ik)
- Maar die is mild (want kan niet zwaarder volgens de regels)
- De actie is voor Lewis dus helemaal niet vervelend, maar voor de concurrentie wel.
En zolang je relatief milde straffen geeft, zullen coureurs dit blijven doen.
(Senna/Prost was vergelijkbaar, maar voor mijn tijd. Dus kan ik niet over meepraten. )
Het is niet dat hij het expres deed, als ze elk race incident zwaarder gaan bestraffen dan gaan we in de toekomst naar races kijken waarbij ze in een optocht achter elkaar blijven rijden omdat je anders teveel risico loopt om zwaar gestraft te worden.BlauweFles schreef op zondag 18 juli 2021 @ 19:35:
Ik kan het hele verhaal niet beter verwoorden dan Gary Anderson: https://the-race.com/form...nalty-sets-bad-precedent/Omdat het om de titel gaat kan je alleen teruggaan naar vergelijkbare titel acties. En dan komt je bij Schumacher vs Hill/ Villeneuve uit. Het eerste jaar kwam hij er mee weg, de tweede keer niet.
- De actie is voor Lewis dus helemaal niet vervelend, maar voor de concurrentie wel.
(Senna/Prost was vergelijkbaar, maar voor mijn tijd. Dus kan ik niet over meepraten. )
Hamilton zat verkeerd, maar dat het geen plek is om een kans te wagen is natuurlijk niet zo, bij Leclerc was die bocht juist de basis voor zijn inhaalactie, waarbij hij natuurlijk wel een stuk meer aan de binnenkant zat.
Hij is gestraft, zuur voor Verstappen, maar dit had net zo goed andersom kunnen gebeuren. Op naar de volgende race.
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Ik bedenk net dat een betere vergelijking voor Lewis zijn actie die crash met Rosberg in Spanje was, waar Lewis ook op een punt waar het gewoon niet kon ernaast ging (half op het gras) en vervolgens Rosberg er af tikte (en zichzelf).
Bij Leclerc ging het inderdaad goed omdat daar de situatie anders was. Zoals je zelf aangeeft: Hamilton zat meer aan de binnenkant. Bij de actie op Verstappen zat hij dat niet terwijl ook daar de ruimte er was om meer aan de binnenkant te rijden. Dus was het op zijn minst een fout van Hamilton (en op zijn ergst een bewuste actie). Het feit dat hij het bij Leclerc anders doet is in die zin voor mij dan ook het "bewijs" dat hij echt wel weet dat hij fout zat.Gynnad schreef op zondag 18 juli 2021 @ 19:40:
Hamilton zat verkeerd, maar dat het geen plek is om een kans te wagen is natuurlijk niet zo, bij Leclerc was die bocht juist de basis voor zijn inhaalactie, waarbij hij natuurlijk wel een stuk meer aan de binnenkant zat.
Ook niet om het vieren na afloop. Dat is gewoon hoe je er naar kijkt. Als je Brit bent, daar zit, begrijpelijk. Dat er verschillende “viewpoints” zijn, tja.
Het gaat om de straf. De actie kost Max gewoon veel meer. En dan zou iedereen dit doen. Als je 10s straf krijgt. Je weet namelijk dat je die altijd goedmaakt.
Schumacher werd uit het kampioenschap geschrapt nadat hij Villeneuve de baan af probeerde de rijden. En Villeneuve kon gewoon door na de actie.
Stop & Go ipv 10 sec?BlauweFles schreef op zondag 18 juli 2021 @ 19:35:
Ik kan het hele verhaal niet beter verwoorden dan Gary Anderson: https://the-race.com/form...nalty-sets-bad-precedent/Omdat het om de titel gaat kan je alleen teruggaan naar vergelijkbare titel acties. En dan komt je bij Schumacher vs Hill/ Villeneuve uit. Het eerste jaar kwam hij er mee weg, de tweede keer niet.
Sowieso raar dat er aan auto’s gesleuteld mag worden bij rood. Dan moet je gewoon zeggen dat je wel mag sleutelen, maar alleen in de pitbox. Betekend ook gelijk dat je moet starten vanuit de pitstraat.
In dit kader kan ik de jongere fans aanraden even te googlen/wikipediaen wat er tijdens de 2007 Gp van Japan gebeurde.BlauweFles schreef op zondag 18 juli 2021 @ 19:35:
1 Er was een race directive over rijden onder safety car.
2 Hamilton hield zich daar niet aan
3 Daardoor moest Webber plotseling afremmen
4 Daardoor knalde jonge Vettel achterop Webber, beiden uit de race
5 FIA besloot Vettel een straf te geven
6 Na onderzoek van Hamiltons gedrag werd dat omgezet in een reprimande
7 Ook werd de regel die Hamilton tijdens de race overtrad, na de race veranderd.
Mark Webber na de race:"yeah, Lewis made the mistake, but he is their (FIA) golden boy..."
En dit is maar 1 voorbeeld uit vele, vele incidenten 2007 - 2013-ish, waarna hij jarenlang met Merc kon wegrijden van conflicten.
Het is echt zo classic FIA/Hamilton wat er vandaag gebeurde.
Er wordt iets teveel vanuit gegaan dat Hamilton dit expres deed, wat absoluut niet het geval is. Het risico dat hij zelf veel schade op zou lopen is daar groot.BlauweFles schreef op zondag 18 juli 2021 @ 20:01:
Het gaat niet om goed/fout. Lewis heeft een straf gekregen. Dus prima.
Ook niet om het vieren na afloop. Dat is gewoon hoe je er naar kijkt. Als je Brit bent, daar zit, begrijpelijk. Dat er verschillende “viewpoints” zijn, tja.
Het gaat om de straf. De actie kost Max gewoon veel meer. En dan zou iedereen dit doen. Als je 10s straf krijgt. Je weet namelijk dat je die altijd goedmaakt.
Schumacher werd uit het kampioenschap geschrapt nadat hij Villeneuve de baan af probeerde de rijden. En Villeneuve kon gewoon door na de actie.
Met Schumacher en Villeneuve was het anders, daar had Schumacher er baat bij als ze beide zouden uitvallen en stuurt hij ook expres in. Hier onder te zien op 1:45.
Het is natuurlijk altijd zo wanneer er te agressief wordt in gehaald en er gaat iemand van de baan af dat degene met pech nooit meer goed geholpen kan worden met een straf, want dan zou alleen diskwalificatie terecht zijn. Maar dan krijg je waarschijnlijk het probleem dat coureurs veel minder gaan inhalen. Daarvoor hebben ze de strafpunten in het leven geroepen, mocht er te vaak iets gebeuren dan zit je een keer een race langs de kant.
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Daar heb je zeker een punt!!Gynnad schreef op zondag 18 juli 2021 @ 20:23:
[...]
Er wordt iets teveel vanuit gegaan dat Hamilton dit expres deed, wat absoluut niet het geval is. Het risico dat hij zelf veel schade op zou lopen is daar groot.
Met Schumacher en Villeneuve was het anders, daar had Schumacher er baat bij
Lewis overschat zijn grip in het vuil, maar hij stuurt niet bewust in richting Max. Sterker nog: hij denkt er zelf naast te zitten.
Nu denk ik wel dat het risico van deze actie grotendeels bij Max lag, vanwege de plek op het circuit. Dat is eigenlijk de reden dat ik de straf aan de lichte kant vind. Een 10s S/G had me beter geleken.
Elke keer dat er ophef is over een actie van Hamilton is er geen sprake van bewust insturen op de ander. In plaats daarvan laat hij de auto doorrollen tegen de ander aan. Of in het geval van de "brake test" op Vettel maakte hij handig gebruik van het gedrag van de auto in een scherpe bocht...BlauweFles schreef op zondag 18 juli 2021 @ 20:28:
[...]
Daar heb je zeker een punt!!
Lewis overschat zijn grip in het vuil, maar hij stuurt niet bewust in richting Max. Sterker nog: hij denkt er zelf naast te zitten.
Later kan er dan "racing incident" worden geclaimd, plus een hoop storende valse voorstellingen vanuit de Mercedes garage ("hij was er naast"), en valt niet te bewijzen dat het expres was.
Het is ongeveer even geloofwaardig als de buurman wiens hond altijd "per ongeluk" in je voortuin een drol laat, maar werkt helaas wel.

WK's die spannend zijn worden vaak op enkele punten verloren.
Max heeft inmiddels buiten zijn schuld om 26 (Imola) + 25 (Silverstone) punten verloren = 51.
Ondertussen heeft Hamilton ondanks zijn fouten 18 (Imola) en 7 extra (Silverstone) punten in de schoot geworpen gekregen = 43 punten.
Dat betekent een verschil van 76 punten die Max meer had moeten voorstaan nu al. Dus 84 punten voorsprong in plaats van 8 punten. Dat gaat je het kampioenschap kosten. Ik kan mij geen seizoen herinneren dat je hiermee weg kwam. Vandaar mijn opmerking dat een 100% WK door het putje aan het gaan is.
En zul je net zien dat hij de komende jaren weer geen auto heeft die om de titel kan strijden en dit de enige kans blijkt te zijn geweest.....
[ Voor 30% gewijzigd door LewisVries op 18-07-2021 20:47 ]
Goede vraag. Men mag hopen, na de race van vorig jaar, dat het nu meer in de richting van de RB16b is gegaan. Maar dan nog......pietr schreef op zondag 18 juli 2021 @ 20:25:
Is Hongarije een Red Bull of Mercedes circuit?

Testing, one, two ...
Bensimpel
Positieve meneer
Ik denk eerder dat de vraag zal zijn of dat max weer comfortabel 100% in de auto kan zitten. Deze crash was de hevigste van max ooit, dus hoop niet dat hij hier nog last van krijg. Ik weet zeker dat bijvoorbeeld grosjean ook soms nog zwetend wakker wordt.hardware-lover schreef op zondag 18 juli 2021 @ 20:44:
[...]
Goede vraag. Men mag hopen, na de race van vorig jaar, dat het nu meer in de richting van de RB16b is gegaan. Maar dan nog......
Aan de andere kant zijn er wel voldoende dagen en zijn er weer meer vrije trainingen in budapest.
😆 - Denk ook eens om ;)
Dit topic is gesloten.
DaniëlWW2 in "Sport Feedbacktopic"
Alle weekend topics van 2021: ~[F1 2021] Racetopics
Discussie omtrent de uitzendrechten die Ziggo kwijt is geraakt mag in [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
Let even op of jouw onderwerp niet beter in [F1] Randzaken kan.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic
Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2020
F1 E-sports: [F1 2020] Het grote niet Formule 1 E-sport racetopic.
Racepool: [F1] Racemanagers/pools 2021
Randzaken: [F1] Randzaken