Deze animatie 'sealed the deal' toch best behoorlijk als we naar de schuld vraag kijken. De vraag is natuurlijk hoe getrouw deze animatie is aan de werkelijkheid want het is natuurlijk niet zo dat er LIDAR scanners op 1000fps in deze bocht stonden die 100% accurate positionering in 3D hebben gecaptured. Dit blijft een benadering maar alsnog knap gedaan.walteij schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 14:37:
Lijkt er op dat de motor van Verstappen het heeft overleefd. Enkele onderdelen die vervangen mogen worden zijn vervangen, maar de motor is dus nog inzetbaar.
[Twitter]
En hadden we de vergelijking tussen lap 1 en 50 al gezien hier? (ja dus, hierzo simons in "[F1] Seizoen 2021" )
[YouTube: Verstappen, Hamilton & Leclerc | 3D Ghost Car Comparison #Shorts]
Whehe, lag me rot als ze de simulator log weten te hacken en blijkt dat ie ettelijke keren deze situatie aan het oefenen wasFrappuccino schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 14:21:
Die coureur die uit het niks plotsklaps het nut van de simulator inzag en ook al
een wielentikkend verleden heeft (oa bij Rosberg en Albon).
Dit dus.
Uurtje of 14 vliegen vanuit Japan. Maar goed, binnen een dag moet het wel lukken..DataGhost schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 14:44:
Dat ding is per vliegtuig gewoon binnen een paar uurtjes in Hongarije hoor.
Wat het vooral laat zien, is dat Max en Charles dus (op de plek waar contact plaatsvond) op nagenoeg exact dezelfde plek reden en er dus door beide coureurs evenveel ruimte aan Lewis werd gegeven.Chefbierrr schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 14:53:
[...]
Deze animatie 'sealed the deal' toch best behoorlijk als we naar de schuld vraag kijken. De vraag is natuurlijk hoe getrouw deze animatie is aan de werkelijkheid want het is natuurlijk niet zo dat er LIDAR scanners op 1000fps in deze bocht stonden die 100% accurate positionering in 3D hebben gecaptured. Dit blijft een benadering maar alsnog knap gedaan.
Terwijl de Lewis-aanhang continue riep dat Max onvoldoende ruimte liet, zoals Charles wel deed.
Het verschil in de inhaal acties is dus dat Lewis in ronde 1 veel minder instuurde dan in ronde 50.
Waarbij je nog kunt discussiëren over de reden (onderstuur, zwaardere auto, bewust minder insturen). Mijn persoonlijke mening blijft optie 3 in deze, omdat Lewis kostte wat kost deze race wilde willen en hij het een acceptabel risico vond, omdat Max anders na deze bocht buiten schootsafstand was geraakt.
Check ook onze nieuwe F1 Website racetalk (nee, doe maar niet, die is ff stuk)
Ja, inderdaad, kán niet anders dan dat het opzet is. Ik ben helemaal om.Frappuccino schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 14:21:
Tjah, het riekt wel degelijk naar opzet.
Toto roept na Oostenrijk dat een DNF alles weer open gooit.
De eerstvolgende race is er een DNF, veroorzaakt door zijn eigen coureur.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Ik dacht dat jij het verder zou laten rusten?mphilipp schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 15:10:
[...]
Ja, inderdaad, kán niet anders dan dat het opzet is. Ik ben helemaal om.![]()
![]()
Wat ook niet hielp is dat hijzelf ook meebeweegt met Max naar buiten toe. Hiermee geeft hij dus bewust aan dat hij Max naar buiten wil 'drukken'. En ja, Max moet op een gegeven moment ook insturen met de bocht. Het kan toch niet zo zijn dat Lewis dan maar bepaald op welk moment de ander mag insturen om de bocht te halen door zowat letterlijk in de weg te rijden?? En hij stuurt pas een beetje in, zodra Max instuurt en inderdaad een stuk minder dan zou moeten.walteij schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 15:02:
[...]
Wat het vooral laat zien, is dat Max en Charles dus (op de plek waar contact plaatsvond) op nagenoeg exact dezelfde plek reden en er dus door beide coureurs evenveel ruimte aan Lewis werd gegeven.
Terwijl de Lewis-aanhang continue riep dat Max onvoldoende ruimte liet, zoals Charles wel deed.
Het verschil in de inhaal acties is dus dat Lewis in ronde 1 veel minder instuurde dan in ronde 50.
Waarbij je nog kunt discussiëren over de reden (onderstuur, zwaardere auto, bewust minder insturen). Mijn persoonlijke mening blijft optie 3 in deze, omdat Lewis kostte wat kost deze race wilde willen en hij het een acceptabel risico vond, omdat Max anders na deze bocht buiten schootsafstand was geraakt.
Kon het niet latenFrappuccino schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 15:12:
[...]
Ik dacht dat jij het verder zou laten rusten?
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Dit kan hij in zijn slaap. Het achterwiel tikken is ook niet bepaald een moeilijke manoevre. Dit was de ideale plek, maximale schade en maximaal camoufleerbaar. Al was het volgens mij vanaf de 1e seconde overduidelijk. De stewards geloven niet in kwade opzet, of igg durven ze het niet zo te beoordelen. Wat een enorme impact heeft op dit seizoen. Max verliest een shitload aan punten en het had allemaal ook nog veel erger af kunnen lopen.FunkyTrip schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 14:54:
[...]
Whehe, lag me rot als ze de simulator log weten te hacken en blijkt dat ie ettelijke keren deze situatie aan het oefenen was
Het ergste van alles is dat Lewis het gewoon weer gaat doen en er gewoon weer mee weg gaat komen. Die politieke macht heef hij nu eenmaal. Daar boks je als uitdager ook nog tegen op.
Max zal op de een of andere manier uit de duels moeten blijven. Dat is schier onmogelijk natuurlijk.
een treffende spreuk
Daar sta je bepaald niet boven. Wat zijn dit voor bijdrages dan? Alleen emotie van jou en werkelijk niets dat pretendeert over het seizoen 2021 zelf te gaan. De definitie van geleuter dus. Prima hoor, moet ruimte voor zijn maar je houd alleen jezelf voor de gek.mphilipp schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 15:14:
[...]
Kon het niet latenIk lees maandag wel verder, hier wordt ik helemaal dol van. Wat een geleuter allemaal...
een treffende spreuk
*knip*pro_6or schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 15:21:
Het ergste van alles is dat Lewis het gewoon weer gaat doen en er gewoon weer mee weg gaat komen. Die politieke macht heef hij nu eenmaal. Daar boks je als uitdager ook nog tegen op.
Het makkelijke bashen laten we dus achterwege.
[ Voor 13% gewijzigd door tweakduke op 29-07-2021 10:07 ]
Ik weet niet of het opzet was. Wel heb ik tijdens de race al aangegeven dat in mijn optiek Hamilton Copse op die manier met die snelheid nooit had kunnen halen. Kan me ook maar moeilijk voorstellen dat hij dat zelf ook niet wist, maar goed.
Stel nou dat het opzet was en dat dat nog bewezen wordt ook (gedachtenoefening), wat voor straf zou daar dan voor staan eigenlijk?
En stel dat het geen opzet was maar dat Red Bull's data aantoont dat e.e.a. toch wat anders zit dan hoe de zaak beoordeeld is door de FIA, wat voor straf zou de FIA nu nog kunnen geven?
Wellicht stomme vragen maar ik ben niet zo op de hoogte van welke straffen voor wat voor soort zaken staan voorgeschreven.
Stel nou dat het opzet was en dat dat nog bewezen wordt ook (gedachtenoefening), wat voor straf zou daar dan voor staan eigenlijk?
En stel dat het geen opzet was maar dat Red Bull's data aantoont dat e.e.a. toch wat anders zit dan hoe de zaak beoordeeld is door de FIA, wat voor straf zou de FIA nu nog kunnen geven?
Wellicht stomme vragen maar ik ben niet zo op de hoogte van welke straffen voor wat voor soort zaken staan voorgeschreven.
Als er daadwerkelijk onomstotelijk bewijs van opzet is zal het wel een DSQ worden, als zelfs niet DSQ voor het hele seizoen. Volgensmij heeft Schumacher die toen ook gehad (een van beide keren dan). En ook bij crashgate is er volgens mij naderhand nog een DSQ geweest voor Renault, niet voor Alonso "want die wist er niet van".dawg schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 15:43:
Ik weet niet of het opzet was. Wel heb ik tijdens de race al aangegeven dat in mijn optiek Hamilton Copse op die manier met die snelheid nooit had kunnen halen. Kan me ook maar moeilijk voorstellen dat hij dat zelf ook niet wist, maar goed.
Alsof Hamilton of Mercedes ook maar het risico zouden lopen dit expres te doen, ze kunnen dan letterlijk met een zo'n move alles verliezen, kijk naar Renault in het verleden en ook de prive personen die daar bij betrokken waren en hoe zij zijn aangepakt. Dat zal zowel Toto als Hamilton nooit doen. Ik twijfel dus echt of sommigen hier zitten te trollen of hier serieus in geloven...
De redelijkheid is hier nu al zeer ver te zoeken, daarnaast nog de opmerking (met aantal likes...) dat Hamilton graag de racisme kaart speelt? Serieus? Als enige zwarte sporter in een uitzonderlijk witte sport (zowel voor als achter de schermen) die echt bij de minste scheet online compleet word afgemaakt met de meest rasistische taal... En dan beweren dat hij zelf die racisme kaart speelt?
De redelijkheid is hier nu al zeer ver te zoeken, daarnaast nog de opmerking (met aantal likes...) dat Hamilton graag de racisme kaart speelt? Serieus? Als enige zwarte sporter in een uitzonderlijk witte sport (zowel voor als achter de schermen) die echt bij de minste scheet online compleet word afgemaakt met de meest rasistische taal... En dan beweren dat hij zelf die racisme kaart speelt?
Ligt eraan.dawg schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 15:43:
Als er verder geen bewijs is behalve 'heat of the moment' is er voor Hamilton niet zoveel aan de hand.
Mocht Red Bull echter bewijs hebben dat dit al van tevoren bekend was, dat Hamilton erover gesproken heeft of zoals eerder geopperd er bewijs uit de simulator is....
Maar even heel duidelijk tussendoor: ik geloof absoluut niet dat dit het geval is!!!
...maar als het wel zo is betekent dat einde oefening voor Hamilton. En dan bedoel ik per direct.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
@RobertMe & @alexbl69 dank voor de snelle antwoorden heren. 
Opzet een zware straf lijkt me wel logisch, maar ik geloof ook niet zo dat het opzet was. Ik denk inderdaad heat of the moment i.c.m. zijn drang om die 8e titel nog binnen te slepen samen met het besef (en bijbehorende frustratie) dat dat dit jaar niet zo gemakkelijk blijkt als van tevoren wellicht gedacht werd.
Maar dan ben ik wel erg benieuwd naar de data die Red Bull nu zegt te hebben en tijdens de rode vlag / race nog niet. En dan hopen dat de FIA nog iets doet, puntenaftrek ofzo
, zo opportunistisch ben ik dan ook wel weer.
Opzet een zware straf lijkt me wel logisch, maar ik geloof ook niet zo dat het opzet was. Ik denk inderdaad heat of the moment i.c.m. zijn drang om die 8e titel nog binnen te slepen samen met het besef (en bijbehorende frustratie) dat dat dit jaar niet zo gemakkelijk blijkt als van tevoren wellicht gedacht werd.
Maar dan ben ik wel erg benieuwd naar de data die Red Bull nu zegt te hebben en tijdens de rode vlag / race nog niet. En dan hopen dat de FIA nog iets doet, puntenaftrek ofzo
Ik denk dat als er al iets gebeurd, het een voorwaardelijke straf wordt. Bij een volgend incident binnen 12 maanden x aantal wedstrijden schorsing of binnen dit seizoen x aantal puntenaftrek.
Als het met voorbedachte raden is gedaan, dan zou het zelfs kunnen leiden tot een civiele rechtzaak.
En nee dat zie ik niet gebeuren.
Ik heb nog ooit iets racistisch over Hamilton gezegd en zal dat ook nooit doen. zelfs woordkeuzes of grapjes die in die richting neigen vind ik al niet kies. Deze week heeft redbull al excuses moeten maken voor de "fans' (gekkies) die dat wel hebben gedaan. En er is ook al gezegd dat Max dat heeft aangewakkerd door die social media post "dat het feesten wat over the top was". Ook zijn er op fora zoals f1technical racistische posts geplaatst over alle nederlanders, waar niet op gemoderdeerd wordt. De racisme kaart wordt weldegelijk getrokken.Homeland schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 15:54:
Alsof Hamilton of Mercedes ook maar het risico zouden lopen dit expres te doen, ze kunnen dan letterlijk met een zo'n move alles verliezen, kijk naar Renault in het verleden en ook de prive personen die daar bij betrokken waren en hoe zij zijn aangepakt. Dat zal zowel Toto als Hamilton nooit doen. Ik twijfel dus echt of sommigen hier zitten te trollen of hier serieus in geloven...
Dat jij het voorval van silverstone "de minste scheet" noemt geeft wel aan hoe je er in staat. De redelijkheid is hier ver te zoeken.
een treffende spreuk
Voorspelling voor de zitting van morgen:
Red Bull gaat aan de hand van data laten zien dan LH44 alleen in ronde één heeft gepoogd om die bocht met dergelijke snelheid te nemen.
RBR gaat dit een groot drama vinden, FIA haalt z'n schouders op en er gebeurt verder niks.
Red Bull gaat aan de hand van data laten zien dan LH44 alleen in ronde één heeft gepoogd om die bocht met dergelijke snelheid te nemen.
RBR gaat dit een groot drama vinden, FIA haalt z'n schouders op en er gebeurt verder niks.
Ik denk dat er meer strafpunten op de licentie mogen komen bij Hamilton, maar dat is het dan ook.
edit: maar waarschijnlijk gebeurd er niks.
edit: maar waarschijnlijk gebeurd er niks.
[ Voor 19% gewijzigd door Chefbierrr op 28-07-2021 16:11 ]
De FIA kan hier bijna niet op terugkomen. Ze moeten dan hun eigen scheidsrechters afvallen, publiekelijk. Als het maar enigszins kan zullen ze vasthouden aan het eerdere besluit. Redbull zal onweerlegbaar nieuw bewijs moeten opvoeren.
een treffende spreuk
Het is eerder gebeurt: https://www.gpfans.com/en...alifying-decision-review/ Ook toen was het RBR vs Mercedes.pro_6or schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 16:12:
De FIA kan hier bijna niet op terugkomen. Ze moeten dan hun eigen scheidsrechters afvallen, publiekelijk. Als het maar enigszins kan zullen ze vasthouden aan het eerdere besluit. Redbull zal onweerlegbaar nieuw bewijs moeten opvoeren.
Weliswaar gebeurde dit voorval niet tijdens een race maar quali, maar toch...
Ik weet ook wel dat het niet echt “overrulen” is (bij nieuw bewijs) maar politiek zal dat zo voelen. Jammer dat het nodig is, de originele beslissing had goed moeten zijn.renegrunn schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 16:19:
[...]
Het is eerder gebeurt: https://www.gpfans.com/en...alifying-decision-review/ Ook toen was het RBR vs Mercedes.
Weliswaar gebeurde dit voorval niet tijdens een race maar quali, maar toch...
een treffende spreuk
Hoop speculaas hier. Als ik naar het incident kijk kan ik mij niet voorstellen dat er geen opzet bij was. Misschien niet direct om Max de banden in te kegelen, maar wel om hem op zijn minst van de lijn te dwingen en zeker niet achter hem te blijven. Hamilton is gewoon te goed en heeft te veel ervaring voor dit soort foutjes.
Punt is dan ook vooral, waar komt RBR mee om een en ander te bewijzen. Ik denk dat er ontzettend kritisch naar het bewijs gekeken gaat worden. Is dat sluitend, dan kan niet anders dan minimaal een DSQ volgen. Ik kan me niet voorstellen dat als RBR iets heeft wat idd voldoende is om de zaak te herzien, Hamilton er met een sisser vanaf kan komen.
Punt is dan ook vooral, waar komt RBR mee om een en ander te bewijzen. Ik denk dat er ontzettend kritisch naar het bewijs gekeken gaat worden. Is dat sluitend, dan kan niet anders dan minimaal een DSQ volgen. Ik kan me niet voorstellen dat als RBR iets heeft wat idd voldoende is om de zaak te herzien, Hamilton er met een sisser vanaf kan komen.
alles kan off-topic
Ik bedoel niet die botsing in Silverstone, maar juist elk ding wat hij doet, als hij fans bedankt, als hij sikkeneurig in een hoekje staat, als hij wint, als hij uitvalt, als hij een fout maakt, als hij 3x achter elkaar wint. Alles wat hij doet ligt onder een waanzinnig vergrootglas, en bij alles wat hij doet is er wel uit een hoek racisme. Nu is het incident een stuk groter, word het door de teams en media nog groter opgeblazen en dan is het einde dus helemaal zoek.pro_6or schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 16:10:
[...]
Ik heb nog ooit iets racistisch over Hamilton gezegd en zal dat ook nooit doen. zelfs woordkeuzes of grapjes die in die richting neigen vind ik al niet kies. Deze week heeft redbull al excuses moeten maken voor de "fans' (gekkies) die dat wel hebben gedaan. En er is ook al gezegd dat Max dat heeft aangewakkerd door die social media post "dat het feesten wat over the top was". Ook zijn er op fora zoals f1technical racistische posts geplaatst over alle nederlanders, waar niet op gemoderdeerd wordt. De racisme kaart wordt weldegelijk getrokken.
Dat jij het voorval van silverstone "de minste scheet" noemt geeft wel aan hoe je er in staat. De redelijkheid is hier ver te zoeken.
Door te zeggen dat hij de racisme kaart speelt, suggereer je dat hij het opzoekt, dat hij er een aandeel in heeft of het zelf aanwakkerd, en dan ga je naar mijn idee echt een flinke stap te ver.
Overigens kan je naar mijn idee racisme over nederlanders (kaaskop?) niet vergelijken met racisme op basis van huidskleur, daar zit ook historisch gezien en flink verschil in.
Rondom de discussie omtrent opzet of niet, daar zijn verschillende gradaties van.
Wat ik ten zeerste betwijfel is de opzet om Max er echt uit te knikkeren zoals het nu gebeurd is. Zoals velen hier al eerder hebben beschreven is dat een dermate gevaarzetting dat dit niet realistisch is om van uit te gaan dat het deze vorm van opzet is.
Een stapje lager is de opzet om het daadwerkelijk zo te doen dat Lewis het Max wel enorm moeilijk maakt en dat er dus maar 1 resultaat is: Lewis die de 1e plek inneemt. Mijn vermoeden is dat Lewis probeerde om Max naar buiten de drijven en als Max dan buiten de baan kwam, claimen dat Max een "leaving the track and gaining an advantage" of iets dergelijks doet, of dat Max de plek dus gedwongen opgeeft. Dit lijkt me het meest waarschijnlijke scenario, omdat je ook ziet dat Lewis met Max naar de buitenlijn beweegt en daarmee dus Max minder ruimte geeft voor de bocht. Daarnaast denk ik dat die wieltap mogelijk ook wel een rol in kan spelen, omdat je daarmee de auto een klein beetje uit balans raakt, zeker als je de bocht in gaat. Dat hebben we ook eerder gezien bij Albon in voorgaande jaren.
En dan de laatste opzet is meer een overschatting. Dit is een scenario waar ik niet zo heel veel in geloof, want het gaat wel om zevenvoudig wereldkampioen, met echt heel veel jaren ervaring. Daarnaast heeft hij juist ook die eerdere ongelukjes veroorzaakt bij o.a. Albon. Ze trainen daarnaast ook veel, en kennen de baan zelf heel goed. Veelal zie je ook dat deze rijders heel precies hun auto kunnen plaatsen waar ze willen, ronde op ronde.
Wat ik ten zeerste betwijfel is de opzet om Max er echt uit te knikkeren zoals het nu gebeurd is. Zoals velen hier al eerder hebben beschreven is dat een dermate gevaarzetting dat dit niet realistisch is om van uit te gaan dat het deze vorm van opzet is.
Een stapje lager is de opzet om het daadwerkelijk zo te doen dat Lewis het Max wel enorm moeilijk maakt en dat er dus maar 1 resultaat is: Lewis die de 1e plek inneemt. Mijn vermoeden is dat Lewis probeerde om Max naar buiten de drijven en als Max dan buiten de baan kwam, claimen dat Max een "leaving the track and gaining an advantage" of iets dergelijks doet, of dat Max de plek dus gedwongen opgeeft. Dit lijkt me het meest waarschijnlijke scenario, omdat je ook ziet dat Lewis met Max naar de buitenlijn beweegt en daarmee dus Max minder ruimte geeft voor de bocht. Daarnaast denk ik dat die wieltap mogelijk ook wel een rol in kan spelen, omdat je daarmee de auto een klein beetje uit balans raakt, zeker als je de bocht in gaat. Dat hebben we ook eerder gezien bij Albon in voorgaande jaren.
En dan de laatste opzet is meer een overschatting. Dit is een scenario waar ik niet zo heel veel in geloof, want het gaat wel om zevenvoudig wereldkampioen, met echt heel veel jaren ervaring. Daarnaast heeft hij juist ook die eerdere ongelukjes veroorzaakt bij o.a. Albon. Ze trainen daarnaast ook veel, en kennen de baan zelf heel goed. Veelal zie je ook dat deze rijders heel precies hun auto kunnen plaatsen waar ze willen, ronde op ronde.
Dat was niet wat er gebeurde, er werd gezegd dat alle Nederlanders racistisch zijn. Dat is wel racisme. Werd niet op gemodereerd. Ik vind ook dat je heel voorzichtig moet zijn. Wij, blanke West-Europeanen zijn niet het slachtoffer en je moet erg oppassen daarmee, dat mag je je niet toe-eigenen.Homeland schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 16:31:
[...]
Ik bedoel niet die botsing in Silverstone, maar juist elk ding wat hij doet, als hij fans bedankt, als hij sikkeneurig in een hoekje staat, als hij wint, als hij uitvalt, als hij een fout maakt, als hij 3x achter elkaar wint. Alles wat hij doet ligt onder een waanzinnig vergrootglas, en bij alles wat hij doet is er wel uit een hoek racisme. Nu is het incident een stuk groter, word het door de teams en media nog groter opgeblazen en dan is het einde dus helemaal zoek.
Door te zeggen dat hij de racisme kaart speelt, suggereer je dat hij het opzoekt, dat hij er een aandeel in heeft of het zelf aanwakkerd, en dan ga je naar mijn idee echt een flinke stap te ver.
Overigens kan je naar mijn idee racisme over nederlanders (kaaskop?) niet vergelijken met racisme op basis van huidskleur, daar zit ook historisch gezien en flink verschil in.
Ik vind wel dat er opportuun mee wordt omgegaan, daags na de EK voetbal finale bijvoorbeeld begon men bv al te zeggen dat het racisme vooral van buitenlandse accounts kwam. Dat soort zaken zijn spelen met de politiek en dat is in de UK nu echt heftiger nog dan hier. Ik vermoed door de brexit.
een treffende spreuk
Hij stuurt echt vol op dat achterwiel aan, hij was ook nog echt in controle. Nee, het was weldegelijk opzet. Daar ben ik van overtuigd. Ik vind het echt zeer onrechtvaardig wat hier is gebeurd.Sir_Lion schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 16:36:
Rondom de discussie omtrent opzet of niet, daar zijn verschillende gradaties van.
een treffende spreuk
Pfff, als ie een beetje het ondergeschoven kindje zou zijn, zou je wellicht gelijk hebben, maar hij is min of meer het gezicht van de sport. Er zullen natuurlijk een aantal F1 fans zijn die niet zo vrolijk worden van Lewis zijn huidskleur (echte racisten dus), maar ik zou toch mogen aannemen dat de grote Lewis Hamilton daar niet over valt. Net zoals dat Schumacher er ongetwijfeld niet over gevallen is dat ie af en toe met nazi's werd vergeleken door zijn nationaliteit. Shit happens als je in de schijnwerper staat. Ik begrijp dat verzet tegen racisme jegens zwarte mensen helemaal de hype is, maar ondertussen wordt Hamilton zelf betaald door grote bedrijven die hele groepen mensen op een manier uitbuiten die te vergelijken is met hoe het eraan toe ging op de katoen plantages.Homeland schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 15:54:
En ook dit is een vergrootglas. Maar als je jezelf een holier than thou persona aan meet, kun je dat natuurlijk verwachten.
I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
Waar ik wel aan twijfel is of het een dermate opzet is om Max daadwerkelijk als zijnde uit te schakelen. Een dergelijke opzettelijkheid geloof ik niet. Niet met Copse. Is dat wel zo, dan DQ voor het seizoen (en wint Max de meeste races wss).pro_6or schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 16:44:
[...]
Hij stuurt echt vol op dat achterwiel aan, hij was ook nog echt in controle. Nee, het was weldegelijk opzet. Daar ben ik van overtuigd. Ik vind het echt zeer onrechtvaardig wat hier is gebeurd.
Naast Lewis ken ik er nog eentje die daar verschrikkelijk van zou balen. Zo wil hij echt geen WDC.Sir_Lion schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 16:46:
[...]
Waar ik wel aan twijfel is of het een dermate opzet is om Max daadwerkelijk als zijnde uit te schakelen. Een dergelijke opzettelijkheid geloof ik niet. Niet met Copse. Is dat wel zo, dan DQ voor het seizoen (en wint Max de meeste races wss).
Nee, klopt. En ik denk voor de fans zelf ook niet. Die zien juist graag een titanenstrijd. Maar imo, moet dat wel een faire titanenstrijd zijn. En dat is er nu eigenlijk niet.Kenny_026 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 16:47:
[...]
Naast Lewis ken ik er nog eentje die daar verschrikkelijk van zou balen. Zo wil hij echt geen WDC.
Zou zoiets ook nog een strafzaak kunnen worden? Als er opzet in het spel is ga je volgens mij al snel een hele andere kant op. Laten we hopen dat dat niet het geval is.DarkFire1985 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 16:07:
Als het met voorbedachte raden is gedaan, dan zou het zelfs kunnen leiden tot een civiele rechtzaak.
Ik heb er vrede mee als het af en toe zo gaat. Ook de straf is wat het is. Maar de manier van feest vieren achteraf…Sir_Lion schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 16:56:
[...]
Nee, klopt. En ik denk voor de fans zelf ook niet. Die zien juist graag een titanenstrijd. Maar imo, moet dat wel een faire titanenstrijd zijn. En dat is er nu eigenlijk niet.
Al zijn woorden in de media, respect te speed, be aware of the risks, risking outlr lives…. Allemaal leeg gelul. Net als zn boordradios inmiddels… Iemand moet die man een muteknop geven…
[ Voor 18% gewijzigd door Kenny_026 op 28-07-2021 17:00 ]
Voor mij wel, echt alles aan zijn gedrag omtrent het geheel sterkt me daar ook in. Hij was daar ook al maanden over aan het praten, dat Max steeds fouten maakt die hij moet oplossen, dat Max agressief is etc. Etc. Allemaal opbouwen naar een moment waarvan hij hoopte dat het helemaal niet nodig zou zijn maar die tijd was dus wel gekomen. De race waarin het gebeurde, wetende hoe de sprintrace afliep, laatste kans was deze bocht en het was ook de ideale bocht, de kruisende Max was hier kwetsbaar.Sir_Lion schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 16:46:
[...]
Waar ik wel aan twijfel is of het een dermate opzet is om Max daadwerkelijk als zijnde uit te schakelen. Een dergelijke opzettelijkheid geloof ik niet. Niet met Copse. Is dat wel zo, dan DQ voor het seizoen (en wint Max de meeste races wss).
Hij weet hoe sterk hij politiek staat. Dat zie je nu ook, haast niemand durft te benoemen wat er gebeurt is. Doe je dat wel dan zijn daar ook repercussies aan verbonden.
een treffende spreuk
Ja, iedereen baalt hier als een stier van. Behalve misschien een hardcore Lewis fan.Kenny_026 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 16:47:
[...]
Naast Lewis ken ik er nog eentje die daar verschrikkelijk van zou balen. Zo wil hij echt geen WDC.
Maar, al vaker gezegd, mocht Max het toch lukken om aan een voorsprong te bouwen (Hongarije en Spa lenen zich ook enorm voor een tikje) dan gaat het zeker weer gebeuren.
Ik denk echt dat nadat in de sprintrace bleek dat ook na de update Max in zijn RBR te snel was dat Lewis over is gegaan op plan B, gebruik je politieke macht. Hij hoeft dit maar 2/3 keer te laten gebeuren en zelfs wanneer Max dan foutloos blijft (steeds 1 of 2 wordt) wordt hij dan kampioen. Dat lukt hem wel, was zonder de motorplof tegen Rosberg ook gelukt.
een treffende spreuk
Wat bedoel je hiermee? Welke repercussies en voor wie?pro_6or schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 17:06:
[...]
Hij weet hoe sterk hij politiek staat. Dat zie je nu ook, haast niemand durft te benoemen wat er gebeurt is. Doe je dat wel dan zijn daar ook repercussies aan verbonden.
Dan wordt je al gauw (in niet mis te verstane bewoordingen) voor Va alles uitgemaakt, belachelijk gemaakt. Niet zozeer hier op Tweakers, maar wel op veel andere fora. Je kunt ook bijna niks, hoe ku je nu ooit intentie bewijzen? En dan nog, je hebt intentie “ik wil mijn plek houden” (verdediging op Albon) en intentie “ik wil mij concurrent er uit hebben”.Homeland schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 17:15:
[...]
Wat bedoel je hiermee? Welke repercussies en voor wie?
Ik vond schumacher op hill in adelaide veel erger dan op Villeneuve.
een treffende spreuk
Vraagje,
er wordt nogal eens gesproken over het opnieuw opbouwen van een wagen, zoals nu bij MAX aan de hand is.
De hele wagen wordt vanaf nul weer opgebouwd, en nu is het 'maar te hopen' dat de wagen weer het zelfde is als eerdere races qua afstelling.
Nu is RBR geen lopende band machine, die een handje vol auto's per dag af weet te leveren, maar je mag wel stellen dat ze in staat zijn met hun expertise om een auto uit- en in elkaar te zetten. En dit laatste met nagenoeg dezelfde afstelling?
Het zijn ten slotte stuk voor stuk goede engineers, en zouden de wagen en de techniek van binnen en buiten moeten kennen.
Nu kan je de media die hierover schrijft aan de kant schuiven, die dit wat meer willen opblazen, maar in hoeverre is zo'n team nou in staat om een auto identiek neer te kunnen zetten vanaf 'scratch'?
er wordt nogal eens gesproken over het opnieuw opbouwen van een wagen, zoals nu bij MAX aan de hand is.
De hele wagen wordt vanaf nul weer opgebouwd, en nu is het 'maar te hopen' dat de wagen weer het zelfde is als eerdere races qua afstelling.
Nu is RBR geen lopende band machine, die een handje vol auto's per dag af weet te leveren, maar je mag wel stellen dat ze in staat zijn met hun expertise om een auto uit- en in elkaar te zetten. En dit laatste met nagenoeg dezelfde afstelling?
Het zijn ten slotte stuk voor stuk goede engineers, en zouden de wagen en de techniek van binnen en buiten moeten kennen.
Nu kan je de media die hierover schrijft aan de kant schuiven, die dit wat meer willen opblazen, maar in hoeverre is zo'n team nou in staat om een auto identiek neer te kunnen zetten vanaf 'scratch'?
Zal krap worden, ze zaten al niet ruim in de onderdelen. Heb je ze volgens spec gemaakt dan kunnen ze wel weer een zelfde wagen neerzetten.HyperTrophy schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 17:33:
Vraagje,
een treffende spreuk
Zo'n auto wordt vrij vaak uit elkaar gehaald. Ga er maar vanuit dat als er een week tussen twee races in zit de auto helemaal uit elkaar wordt gehaald bv. Zie ook recentelijk het verhaal van Mercedes dat Bottas met het chassis van Hamilton reed. Teams hebben meerdere chassis' en daar wisselen ze tussen gedurende het seizoen. En gezien alles op hangt aan het chassis (ok, de achterkant aan de motor en versnellingsbak, en die aan het chassis) kun je er vanuit gaan dat zo ongeveer elk schroefje en boutje aan zo'n auto los is als ze van chassis wisselen.HyperTrophy schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 17:33:
Vraagje,
De afstelling varieert ook per baan. Ze zullen wel direct de setup voor Hongarije gebruiken. Aan de hand van de simulatie zullen er ook wel wat punten naar boven komen.HyperTrophy schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 17:33:
Vraagje,
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen
Excuses als dit al gepost was:
https://thesportsrush.com...sting-non-existing-rules/
Mercedes be like:
Mercedes be like:
En dan die youtube debrief van die kwal Allison, waar ze die "regels" nog eens benadrukken.mark-k schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 18:13:
Mercedes be like:
[Afbeelding]
En dan al die hersenloze "fans" die Mercedes in de comments bedanken voor het uitleggen van die "regels" en hoe het toch vooral "inderdaad" Verstappens fout was...
erutangiS
Duitsers houden niet van grapjes (en goed rekenen kunnen ze blijkbaar ook niet);MrOleo schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 20:01:
[...]
En dan die youtube debrief van die kwal Allison, waar ze die "regels" nog eens benadrukken.
En dan al die hersenloze "fans" die Mercedes in de comments bedanken voor het uitleggen van die "regels" en hoe het toch vooral "inderdaad" Verstappens fout was...
Umfrage: War die Strafe gegen Hamilton gerecht?
5991 Mal abgestimmt
- Nein, es hätte keine Strafe geben dürfen: 26%
- Ja, das war ein ausgewogenes Urteil: 20%
- Nein, Hamilton hätte härter bestraft werden müssen: 48%
Testing, one, two ...
Gaat het nu nog steeds over die botsing? Zo interessant is het echt niet hoor.
Leer van Max en andere topsporters (van Vleuten, Dumoulin): kijk naar voren.
Redbull heeft beroep aangetekend. En dat dient morgen. Zeker relevant dus.Patrick4 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 20:59:
Gaat het nu nog steeds over die botsing? Zo interessant is het echt niet hoor.
Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!
Eh ja, en als je volgens dat diagram zou werken zou HAM gestraft moeten worden. Tweede situatie van links, hij haalt aan de binnenkant in en zit er niet signifikant naast.mark-k schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 18:13:
Mercedes be like:
[Afbeelding]
Signatures zijn voor boomers.
Hij zat er wel significant naast op moment van insturen. Sterker nog, hij zat er 100% naast op het rechte stuk. Maar doordat hij meer afremde vanwege zijn kortere bocht kwam ver er toch ineens voor op moment van botsen.Maasluip schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 21:16:
[...]
Eh ja, en als je volgens dat diagram zou werken zou HAM gestraft moeten worden. Tweede situatie van links, hij haalt aan de binnenkant in en zit er niet signifikant naast.
Dat rechte stuk is niet van belang.Philip Ross schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 21:56:
[...]
Hij zat er wel significant naast op moment van insturen. Sterker nog, hij zat er 100% naast op het rechte stuk. Maar doordat hij meer afremde vanwege zijn kortere bocht kwam ver er toch ineens voor op moment van botsen.
Bij het insturen lag Hamilton al niet meer gelijk met Verstappen en Verstappen liet meer dan voldoende ruimte voor Hamilton.
Op de beslissende momenten zat Hamilton er gewoon NIET significant naast anders raak je met je voorwiel niet het achterwiel van de ander...
Kvyat zat er ook vaak naast in het verleden......Philip Ross schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 21:56:
[...]
Hij zat er wel significant naast op moment van insturen. Sterker nog, hij zat er 100% naast op het rechte stuk. Maar doordat hij meer afremde vanwege zijn kortere bocht kwam ver er toch ineens voor op moment van botsen.
Bij het begin van insturen zat hij er gewoon wel langs. Kijk gerust de eerder geplaatste filmpjes terug.servies schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 22:14:
[...]
Dat rechte stuk is niet van belang.
Bij het insturen lag Hamilton al niet meer gelijk met Verstappen en Verstappen liet meer dan voldoende ruimte voor Hamilton.
Op de beslissende momenten zat Hamilton er gewoon NIET significant naast anders raak je met je voorwiel niet het achterwiel van de ander...
Ze raken elkaar pas enkel tellen na het insturen en hebben op dat moment een flink snelheidsverschil.
Ik wil hier niet Hamilton zijn actie mee goedpraten maar laten we wel bij de feiten blijven
Even een screenshot uit het eerdere filmpje, dit is net na het begin van insturen zoals je aan de lijnen kan zien.
[ Voor 37% gewijzigd door Philip Ross op 28-07-2021 22:33 ]
lol ja maldonado ook maar meestal was dat al achterstevoren.D-Ed schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 22:23:
[...]
Kvyat zat er ook vaak naast in het verleden......
Wie goed doet, die goed ontmoet.
AtlAntA schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 22:34:
[...]
lol ja maldonado ook maar meestal was dat al achterstevoren.
Dit dus.Philip Ross schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 22:24:
[...]
Bij het begin van insturen zat hij er gewoon wel langs. Kijk gerust de eerder geplaatste filmpjes terug.
Ze raken elkaar pas enkel tellen na het insturen en hebben op dat moment een flink snelheidsverschil.
Ik wil hier niet Hamilton zijn actie mee goedpraten maar laten we wel bij de feiten blijven
Even een screenshot uit het eerdere filmpje, dit is net na het begin van insturen zoals je aan de lijnen kan zien.
[Afbeelding]
En als je iets eerder de frames bekijkt zit het linker wiel voor van HAM bijna langs die van VER rechts voor.
Dan gaat HAM vh gas (zijn stuur blijft naar rechts gedraaid, geen enkele beweging naar links, dus geen torpedo actie).
Eens dat HAM hier voor het grotere gedeelte schuld heeft (te gretig) maar ook VER laat hier weinig ruimte (wat zijn goed recht is, als de verdedigende partij, maar als hij hem wijd had laten lopen was er misschien minder ellende voor VER geweest).
Maar volgens mij is alles al gezegd inmiddels en voegen de meeste comments over dit incident weinig toe.
Ik hoop dat HAM en VER dit seizoen niet meer in contact komen, maakt dit topic zoveel leuker.
I have no special talent. I am only passionately curious.
Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!
Dit is zinloos. 2 kampen... Max stuurde ook in op Lewis, dat ziet toch iedereenFrappuccino schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 08:09:
[...]
![]()
Je hebt overduidelijk het plaatje VER/HAM vs LEC/HAM niet gezien.
Mijn boefje is liev!
Voor Max was Copse een recht stuk en geen bocht naar rechts, aldus JB.
Inderdaad, zinloos.
Inderdaad, zinloos.
[ Voor 15% gewijzigd door Frappuccino op 29-07-2021 08:27 ]
Denk dat de discussie niet moet zijn wie voor wie lag maar meer over het feit om jezelf zo te positioneren aan de binnenkant bij Cops en dan doorzetten. Dat zou de straf ook kunnen beïnvloeden imho.Frappuccino schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 08:09:
[...]
![]()
Je hebt overduidelijk het plaatje VER/HAM vs LEC/HAM niet gezien.
Als je voor Cops in Hamiltons positie zit dan neem je gewoon bewust het risico en dan is het imho geen race incident
"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021
Wat ik bijzonder blijf vinden is dat ie naar Masi over die mail begint enkele minuten nadat Verstappen uit de race ligt. Stond die mail al klaar in de concepten just in case?mark-k schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 18:13:
Bij grote bedrijven komt het voor dat zij scenario's gewoon op de plank hebben liggen (wat als er een beurcrash is, wat als [insert wereldleider] een atoomwapen gebruikt, etc.).FastFred schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 08:51:
[...]
Wat ik bijzonder blijf vinden is dat ie naar Masi over die mail begint enkele minuten nadat Verstappen uit de race ligt. Stond die mail al klaar in de concepten just in case?
Het zou mij verbazen als Mercedes ook niet een hoop waarschijnlijke en minder waarschijnlijke scenario's uitgewerkt en 'klaar hebben liggen' om in te zetten.
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen...
Maar die moet je dan dus via signal sturen ipv mail, anders leest Masi het niet.Vitamine schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 09:00:
[...]
Bij grote bedrijven komt het voor dat zij scenario's gewoon op de plank hebben liggen (wat als er een beurcrash is, wat als [insert wereldleider] een atoomwapen gebruikt, etc.).
Het zou mij verbazen als Mercedes ook niet een hoop waarschijnlijke en minder waarschijnlijke scenario's uitgewerkt en 'klaar hebben liggen' om in te zetten.
ping 127.212.23.124
Er zit op de thuisbasis ook nog een heel team de race te volgen. En er zitten vast 1 of 2 bij die het gehele reglementen archief onder 1 muisklik klaar hebben staan just in case.FastFred schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 08:51:
[...]
Wat ik bijzonder blijf vinden is dat ie naar Masi over die mail begint enkele minuten nadat Verstappen uit de race ligt. Stond die mail al klaar in de concepten just in case?
Kleine, doch belangrijke nuance toegevoegd.pjottum schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 09:26:
Maar die moet je dan dus via signal sturen ipv mail, anders leest Masi het niet tijdens de race.
Al zou Mercedes dat ook hebben, dan nog is het vrij vreemd om gelijk op zo'n manier in de verdediging te schieten (mij zou dat in elk geval alle alarmbellen laten rinkelen dat er iets niet deugd), bij iemand die verder 0 invloed heeft op het uiteindelijke besluit van de stewards.Vitamine schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 09:00:
Bij grote bedrijven komt het voor dat zij scenario's gewoon op de plank hebben liggen (wat als er een beurcrash is, wat als [insert wereldleider] een atoomwapen gebruikt, etc.).
[ Voor 5% gewijzigd door CH4OS op 29-07-2021 09:48 ]
Behalve dan dat hetgeen Toto opstuurde helemaal niet in het FIA/F1 reglement zit, het was een sheetje met een door Mercedes verzonnen regel over inhalen van teamgenoten.AtlAntA schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 09:30:
[...]
Er zit op de thuisbasis ook nog een heel team de race te volgen. En er zitten vast 1 of 2 bij die het gehele reglementen archief onder 1 muisklik klaar hebben staan just in case.
Over wat Hamilton wel en Bottas niet is toegestaan, toch?FastFred schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 09:46:
[...]
Behalve dan dat hetgeen Toto opstuurde helemaal niet in het FIA/F1 reglement zit, het was een sheetje met een door Mercedes verzonnen regel over inhalen van teamgenoten.
ping 127.212.23.124
Hoelaat begint het allemaal tussen de Fia, Red Bull en Mercedes?
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
16:00 CESTG_Dragon schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 10:04:
Hoelaat begint het allemaal tussen de Fia, Red Bull en Mercedes?
Oke dank je
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Misschien ook een idee om die discussie in het algemene topic te houden? En niet ook nog het race topic ermee te vervuilen…tweakduke schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 10:11:
[modbreak]We analyseren en analyseren en gaan daarbij af en toe ook complottheorieën en alu-hoedjes opzetten.
Het is een kampioensstrijd daar gaan dingen op het randje en soms er net over. Bovendien gaan teams alles proberen en echt niet lief voor elkaar zijn. Laat je aub niet teveel mee gaan en hou het on-topic, op de feiten die we hebben en dwaal niet te ver af met de analyses.[/modbreak]
Livestream?
Xbox Live: Miesjh NL
Wij zitten in hetzelfde kampFrappuccino schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 08:26:
Voor Max was Copse een recht stuk en geen bocht naar rechts, aldus JB.
Inderdaad, zinloos.
Mijn boefje is liev!
Nederland 1, rtl4 en sbs6, Irma als doventolk erbij.
Als Toto maar niet over hamsteren begint dan..DoeEensGek schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 10:31:
[...]
Nederland 1, rtl4 en sbs6, Irma als doventolk erbij.
Het was niet eens iets met een reglement. Mercedes had een foto bewerkt (waarschijnlijk screenshot van de camera van Hamilton zijn auto) vlak voor het contact, waarbij ze de plek hadden aangekruist waar Verstappen met zijn achterband volgens Mercedes had moeten zijn om de bocht veilig te kunnen nemen.AtlAntA schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 09:30:
[...]
Er zit op de thuisbasis ook nog een heel team de race te volgen. En er zitten vast 1 of 2 bij die het gehele reglementen archief onder 1 muisklik klaar hebben staan just in case.
En Toto kon de steward niet vinden, want hij liep per ongeluk bij de journalisten naar binnen
[ Voor 7% gewijzigd door ThomasG op 29-07-2021 11:35 ]
Verwijderd
Punten sprokkelen..AtlAntA schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 11:14:
[...]
Als Toto maar niet over hamsteren begint dan..
:fill(white):strip_exif()/f/image/HfDggpcfhJUw3AvKCXHQYowX.png?f=user_large)
Live vanuit Budapest, een weer update; afgelopen dagen heeft zonnetje flink gebakken, sinds gister avond is een wind komen opzetten (waait vandaag nog behoorlijk)
Volgens de locale media is het vooruitzicht onveranderd; onweer, regen en veel wind verwacht voor weekend. Dat is alweer verplaatst (was woensdag/donderdag), gisteren (donderdag/vrijdag). Voor als nog lijkt er tegen te komen voor de kwalificatie en race.
Indruk dat race publiek minder aanwezig is tozv voorgaande jaren, mijn favoriete sport bar is vooralsnog erg rustig.
Op naar de trainingen
Volgens de locale media is het vooruitzicht onveranderd; onweer, regen en veel wind verwacht voor weekend. Dat is alweer verplaatst (was woensdag/donderdag), gisteren (donderdag/vrijdag). Voor als nog lijkt er tegen te komen voor de kwalificatie en race.
Indruk dat race publiek minder aanwezig is tozv voorgaande jaren, mijn favoriete sport bar is vooralsnog erg rustig.
Op naar de trainingen
Dat is volgens mij al de officiële lijn.pjlgt schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 10:21:
[...]
Misschien ook een idee om die discussie in het algemene topic te houden? En niet ook nog het race topic ermee te vervuilen…
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
[quote]PieterJ schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 10:10:
16:00 CEST[/quote]Dat is dus om 15:00 onze tijd. Hongarije ligt een uur voor op ons.
CC: @G_Dragon
Dit klopt niet, CEST is Central European Standard Time, daar zitten wij in. Dus dat is gewoon onze tijd. Helaas, uurtje langer wachten dus.
Moeten gewoon standaard UTC tijdzones aanhouden, dan ben je van al die rot benamingen af.
16:00 CEST[/quote]Dat is dus om 15:00 onze tijd. Hongarije ligt een uur voor op ons.
Dit klopt niet, CEST is Central European Standard Time, daar zitten wij in. Dus dat is gewoon onze tijd. Helaas, uurtje langer wachten dus.
Moeten gewoon standaard UTC tijdzones aanhouden, dan ben je van al die rot benamingen af.
[ Voor 38% gewijzigd door CH4OS op 29-07-2021 12:02 ]
Kom 20jr hongarije, een tijdsverschil heb ik nog nooit ervarenCH4OS schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 11:55:
[...]
Dat is dus om 15:00 onze tijd. Hongarije ligt een uur voor op ons.
* himlims_ heeft Hongaarse vriendin
[ Voor 7% gewijzigd door himlims_ op 29-07-2021 11:57 ]
16:00 CEST (Central European Summer Time) = 16:00 onze tijd toch?CH4OS schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 11:55:
[...]
Dat is dus om 15:00 onze tijd. Hongarije ligt een uur voor op ons.
Als ze GMT gaan gebruiken wijken we af of ben ik nu abuis?
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
I stand corrected. Je hebt gelijk. Mea culpa!Bastie-88 schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 12:00:
16:00 CEST (Central European Summer Time) = 16:00 onze tijd toch?
Als ze GMT gaan gebruiken wijken we af of ben ik nu abuis?
[ Voor 3% gewijzigd door CH4OS op 29-07-2021 12:04 ]
Is het bekend wie er bij zijn van de FIA, Red Bull en Mercedes?
[ Voor 16% gewijzigd door PieterJ op 29-07-2021 12:08 ]
Damn, is dat vandaag alweer?!Martinspire schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 12:56:
Zometeen tijd voor:
[Afbeelding]
Nog iemand met de popcorn?
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Spannend, is er ook een FP waar ze hun argumenten kunnen testen en data verzamelen?
alles kan off-topic
Vanmiddag om 16.00 uur, na de persconferenties, dus het moment dat Red Bull en Mercedes zich via een videoverbinding melden bij de stewards die actief waren in Engeland.
— Erik van Haren (@ErikvHaren) 29 juli 2021
Red Bull presenteert dan een flink document met tig pagina's met 'aanvullend bewijs'. #F1
Dus RBR gooit het bewijs dat ze aan de FIA geven, ook richting de pers zodra de zoom meeting begint.
Check ook onze nieuwe F1 Website racetalk (nee, doe maar niet, die is ff stuk)
Wordt toch tijd denk ik voor een bak popcorn om 16.00.. wat een soap zeg...
En dan kan iedereen daar weer lekker een ei over gaan leggen. Het blijft toch een tikkeltje subjectief en het zal alleen maar olie op het bijna gedoofde vuurtje gooien. Ik mag hopen voor RBR dat ze iets substantieels presenteren anders slaan ze echt een (PR) flater.walteij schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 14:01:
[Twitter]
Dus RBR gooit het bewijs dat ze aan de FIA geven, ook richting de pers zodra de zoom meeting begint.
Kan ook een hele flink mind fuck zijn van RBR om de verdenking van opzet vanuit MER alleen maar meer kracht bij te zetten zodat ze de volgende keer wel oppassen?
Wordt zo'n bezwaar eigenlijk wel in behandeling genomen als er geen echt nieuwe bewijzen worden aangedragen?Chefbierrr schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 14:07:
[...]
En dan kan iedereen daar weer lekker een ei over gaan leggen. Het blijft toch een tikkeltje subjectief en het zal alleen maar olie op het bijna gedoofde vuurtje gooien. Ik mag hopen voor RBR dat ze iets substantieels presenteren anders slaan ze echt een (PR) flater.
[removed]
Om zo via de publieke opinie de druk op de officials te zetten. Lijkt me niet echt een relaxte baan op dit moment.walteij schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 14:01:
[Twitter]
alles kan off-topic
Een insteek waar ik mij wel in kan vinden idd. "Two can play that game" als het waren.. HAM die al maanden aangeeft dat Max agressief rijd en daarom met die situatie het voordeel van de twijfel heeft (ongeacht wie er goed/fout zit).schumi2004 schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 14:24:
Kan ook een hele flink mind fuck zijn van RBR om de verdenking van opzet vanuit MER alleen maar meer kracht bij te zetten zodat ze de volgende keer wel oppassen?
Ik lees het eerder zo dat ze het bewijs aan de fia presenteren. Niet dat het publiek alles te zien krijgt.walteij schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 14:01:
[Twitter]
Als ze al zijn begonnen met de meeting, kunnen ze het niet met publiek beïnvloeden want die kijken hun berichten dan toch niet.Ankona schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 14:31:
[...]
Om zo via de publieke opinie de druk op de officials te zetten. Lijkt me niet echt een relaxte baan op dit moment.
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
DaniëlWW2 in "Sport Feedbacktopic"
Alle weekend topics van 2021: ~[F1 2021] Racetopics
Discussie omtrent de uitzendrechten die Ziggo kwijt is geraakt mag in [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
Let even op of jouw onderwerp niet beter in [F1] Randzaken kan.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic
Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2020
F1 E-sports: [F1 2020] Het grote niet Formule 1 E-sport racetopic.
Racepool: [F1] Racemanagers/pools 2021
Randzaken: [F1] Randzaken
DaniëlWW2 in "Sport Feedbacktopic"
Alle weekend topics van 2021: ~[F1 2021] Racetopics
Discussie omtrent de uitzendrechten die Ziggo kwijt is geraakt mag in [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
Let even op of jouw onderwerp niet beter in [F1] Randzaken kan.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic
Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2020
F1 E-sports: [F1 2020] Het grote niet Formule 1 E-sport racetopic.
Racepool: [F1] Racemanagers/pools 2021
Randzaken: [F1] Randzaken
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ohpe6J9IhZSe92RKTrzCl8RB.jpg?f=user_large)