[F1] Seizoen 2021 - Max Verstappen WDC! Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 55 ... 171 Laatste
Acties:
  • 1.286.837 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-07 17:13

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

DaniëlWW2 schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 15:51:
[...]

Oh ja, die was er ook nog...
Maar ik ben er wel meer vergeten denk ik zo. Blijkbaar was er een aantal jaar geleden ook eentje met Rosberg, maar geen idee wanneer dat was.
Dat was ook mijn punt in een eerdere post hier over het banden euvel.
Toen Lance vorig jaar ineens uit de bocht vloog en zijn auto afschreef terwijl ie best lekker bezig was merkte ik weinig commotie. Maar nu ineens wel. Natuurlijk speelt het mee dat er twee klappers waren deze keer, het maakt van een uitzondering ineens een patroon, maar het zal zeker schelen (zeker in Nederland) dat Max erbij betrokken was. Ik denk in ieder geval wat minder verontwaardiging als Mazepin het overkwam ipv Max maar dat kan ik de fans dan weer niet kwalijk nemen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Type-R739 schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 18:41:
[...]

Nee, het gerucht gaat dat Honda de motor halverwege Bahrein terug heeft moeten schroeven ivm vibraties. Deze update zou dat (betrouwbaarheids)probleem oplossen, waarna de motor dus weer vol open kan
Dat dus ja.
Honda zal geen nieuwe onderdelen brengen die meer vermogen kunnen leveren. Dat is immers verboden. Ze balanceren net zoals iedereen, levensduur af tegen vermogen. En als je de levensduur verbeterd, dan kan je kiezen voor meer vermogen in je mappings. Dat zal Honda gaan doen.

Overigens zit het wel goed met Honda qua levensduur. Het is typerend dat Ferrari, Mercedes en Renault al in Baku met nieuwe PU's kwamen en Honda niet. En die Honda's waren alsnog snel.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Iets met klikken ofzo om te kunnen kijken. I.v.m. iets wat FOM heet.

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:17
Hippocampus schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 19:09:
[...]

Toen Lance vorig jaar ineens uit de bocht vloog en zijn auto afschreef terwijl ie best lekker bezig was merkte ik weinig commotie. Maar nu ineens wel. Natuurlijk speelt het mee dat er twee klappers waren deze keer, het maakt van een uitzondering ineens een patroon, maar het zal zeker schelen (zeker in Nederland) dat Max erbij betrokken was. Ik denk in ieder geval wat minder verontwaardiging als Mazepin het overkwam ipv Max maar dat kan ik de fans dan weer niet kwalijk nemen ;)
Dat het Verstappen was zal hier wellicht wel meespelen. Maar voor de algemene commotie denk ik dat dat minder meespeelt. Wat IMO veel belangrijker is is dat de leider in de race met nog (bijna*) 5 ronden te gaan uitvalt met een klapband, mogelijk veroorzaakt door een probleem met de samenstelling / ... van de band. Dat veroorzaakt naar mijn idee een grotere wereldwijde ophef. Het is de leider in het WK met een kleine marge, de leider van de race, een een-twee voor het team, en ineens veranderd dat allemaal door toedoen van buitenaf waar noch de coureur, noch het team iets aan kan doen.

* Bijna 5 ronden, want Verstappen haalde start finish net niet. Perez gaat langs Verstappen door en even later komt pas de "5 laps to go".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:48
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 19:10:
[...]

Dat dus ja.
Honda zal geen nieuwe onderdelen brengen die meer vermogen kunnen leveren. Dat is immers verboden. Ze balanceren net zoals iedereen, levensduur af tegen vermogen. En als je de levensduur verbeterd, dan kan je kiezen voor meer vermogen in je mappings. Dat zal Honda gaan doen.
Onderdelen voor meer perfomance zijn inderdaad niet toegestaan, maar de performance zit eigenlijk al in de motor. Ze kunnen die alleen niet gebruiken (in de race van Bahrein is de motor teruggeschroefd) door te veel vibraties (is het gerucht). Reliabillity upgrades zijn dan wel weer toegestaan. Ik zou dus niet zo zeker durven zeggen dat het een alleen maar een mapping zal zijn. Daar hoef je niet specifiek een nieuwe PU voor te nemen.
Overigens zit het wel goed met Honda qua levensduur. Het is typerend dat Ferrari, Mercedes en Renault al in Baku met nieuwe PU's kwamen en Honda niet. En die Honda's waren alsnog snel.
Toch had Gasly tijdens de race last van technische problemen die hem topspeed hebben gekost. Ook is TSU nu al meermaals uitgevallen? Maar op welke manier ze de 'problemen' oplossen zou mijn een worst wezen. Er lijkt meer in het vat te zitten en het zou geweldig zijn als ze die binnen de regels kunnen gaan aanspreken. Zonder dat het ten koste gaat van de betrouwbaarheid natuurlijk!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

@RobertMe En toch heb ik het gevoel dat er vrij weinig uit gaat komen.
Ik vraag me sowieso af hoe Pirelli een eventuele ontwerpfout zomaar even kan herstellen. Ik dacht dat de banden ruim van te voren geproduceerd werden. Niet dat ze dan maar eerst even de oude op moeten maken en dan maar niet zo hard door de bocht moeten gaan ofzo 😅

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:06
And now for something completely different en off-topic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Lololol :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pr2KnGi6c0PL9t3Tq7wwCbUyPcE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/E2BFPbygYhTRR5R128xSEnwz.png?f=fotoalbum_large

"Politieke uitingen horen niet thuis op een sportevenement", schrijven de Russen in de brief naar de Europese voetbalbond. "Oekraïne doet aan propaganda. Als dit wordt toegestaan is het einde zoek."

Zullen we het anders even over de HAAS auto livery hebben dan, hmmmmmmmm?

:>

--
omg ik ga echt stuk hier! Raikkonen!! _O-

[ Voor 20% gewijzigd door poor Leno op 08-06-2021 21:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Stukje over Jim Clark door Hamster.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rembock
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01:33
Heb even doorgeklikt naar het kanaal van de video, zitten nog een paar leuke bij die het vermelden waard zijn :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-07 22:27

mark-k

AKA markkNL

Alonso had de rest hun moeder kunnen zijn _O-
Kimi is gewoon Kimi maar met langer haar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-07 23:00

mphilipp

Romanes eunt domus

poor Leno schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 21:38:
Zullen we het anders even over de HAAS auto livery hebben dan, hmmmmmmmm?
Omdat we het daar nog niet genoeg over hebben gehad?
Je kunt daar gewoon niets tegen doen. En dat moet je niet willen. Men heeft ook toegestaan dat er actie werd gevoerd voor BLM en meer diversiteit in de sport. Dat is ook politiek. Dus ja, als Haas graag de auto in het rood wit blauw doet, is dat hun goed recht. Er staat niet 'Lang Leve Putin' op de auto, dus het zijn slechts kleurtjes. Iets subtieler dan die shirtjes van Ukraïne.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:17
mphilipp schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 22:14:
[...]

Alsof we het daar nog niet genoeg over hebben gehad?
Je kunt daar gewoon niets tegen doen. En dat moet je niet willen. Men heeft ook toegestaan dat er actie werd gevoerd voor BLM en meer diversiteit in de sport. Dat is ook politiek. Dus ja, als Haas graag de auto in het rood wit blauw doet, is dat hun goed recht. Er staat niet 'Lang Leve Putin' op de auto, dus het zijn slechts kleurtjes. Iets subtieler dan die shirtjes van Ukraïne.
Kom op zeg. Rusland is (zeker momenteel) toch totaal niet in de positie om over gelijkheid en eerlijkheid te mogen praten.
Beetje off-topic verder. On-topic: persoonlijk wil ik zo weinig mogelijk politiek in sport zien. Maar ik besef dat in huidige tijden het gewoon niet anders kan en het bij mensen hoort.

Over de dames. Die vrouwelijke Mazepin was opvallend knap. Mooi gemaakt die video :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

@poor Leno
Ik merkte dat de flexwing discussie al had plaatsgemaakt voor een Pirelli discussie, laten we daar nog even van genieten en de Rusland discussie hier verder bespreken. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Ik zal het nooit meer doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zorro
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16:39

Zorro

Z

Ik was al overtuigd maar iedere keer dat ik weer wat nieuws lees of zie over Jim Clark wordt ik weer meer bevestigd in mijn mening dat het wat mij betreft de allerbeste ooit was. Het is niet voor niks dat ook Fangio dat zei.

Helaas kreeg hij hetzelfde als Max, maar dan in een auto die veel minder veilig was en met bomen naast de baan ...

How does it feel to be the greatest guitarist in the world? I don't know, go ask Rory Gallagher. —Jimi Hendrix quote from Rolling Stone magazine interview.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-07 23:00

mphilipp

Romanes eunt domus

Playa del C. schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 22:28:
[...]
Kom op zeg. Rusland is (zeker momenteel) toch totaal niet in de positie om over gelijkheid en eerlijkheid te mogen praten.
Daar heb ik niets over gezegd volgens mij. Dus waar je dat vandaan haalt is mij een raadsel.
Wel heb ik gezegd dat we over het onderwerp van de Haas auto eigenlijk al waren uitgepraat. Het was duidelijk dat men probeerde te provoceren en dat is gelukt. Achter de schermen lacht men zich een breuk. Als niemand er aandacht aan had besteedt, was de provocatie compleet mislukt.
Ondanks alle commotie en mensen die zich er druk over maken, is er niets verandert. Dus het was alleen maar de provocateurs in de kaart spelen.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Wulfric92
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 05-07 19:41
Net de YouTube video gezien van Mazepin VS Schumacher in de laatste ronde op het rechte stuk.

Wat een verschrikkelijke actie van Mazepin, je ziet hem naar rechts kijken en maakt dan de snelle stuurbeweging naar rechts. In de hoop dat Schumacher hiervan schrikt... En dat met 300kmph.

Dit soort acties moeten een wedstrijd schorsing opleveren. Minimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-07 15:29

Martinspire

Awesomeness

Is het ondertussen al bekend waar de auto's van Perez en Gasly aan het eind van de race last van hadden?

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:26
Martinspire schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 01:47:
Is het ondertussen al bekend waar de auto's van Perez en Gasly aan het eind van de race last van hadden?
Per Hydraulisch systeem verloor druk.gas weet ik niets van

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:39
Kimberly Raikkonen _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V00hGGwgjenlXqXNa1Y5tlhsPdE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/sHnHC8EcAFDDdgW3A4z7ZLeU.png?f=fotoalbum_large

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

En Yuki is zo`n typisch gevalletje dat je later ergens achter komt. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Ow en voordat ik het vergeet:

Voor de liefhebbers. :P

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Illegal_Alien schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 19:30:
[YouTube: RADIO REWIND! 2021 Azerbaijan Grand Prix]

Iets met klikken ofzo om te kunnen kijken. I.v.m. iets wat FOM heet.
offtopic:
Ipv telkens maar telkens te blijven herhalen dat je moet klikken "want stomme FOM, boehoe", kun je beter gewoon even uitleggen wat er in het filmpje te zien zou zijn. Alle FOM-filmpjes laten dit zien:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YS53szGEVMvb4kjxNYtLgLS24YQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Ue8zMorRjHtChJx1OsRbxAiw.png?f=user_large
Ja, hehe, dat je moet klikken zie ik ook wel, dat hoef je niet tot in den treure te blijven benoemen ;)

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Graft
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:36
Zorro schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 23:25:
[...]

Ik was al overtuigd maar iedere keer dat ik weer wat nieuws lees of zie over Jim Clark wordt ik weer meer bevestigd in mijn mening dat het wat mij betreft de allerbeste ooit was. Het is niet voor niks dat ook Fangio dat zei.

Helaas kreeg hij hetzelfde als Max, maar dan in een auto die veel minder veilig was en met bomen naast de baan ...
Dat is toch helemaal niet te vergelijken? Een enorm talent en race legende zeker.

Maar dit soort tot de verbeelding sprekende zeges gaan we vandaag de dag niet meer mee maken. Materiaal zit wat betreft kwaliteit veel dichter bij elkaar en nog belangrijker denk ik, het deelnemersveld ook.

Ondanks dat autosport nog steeds een dure sport is, is het vandaag de dag een tikkeltje bereikbaarder geworden voor het grote publiek. Ook door het simracen tegenwoordig. Heck, in de tijd dat Clark furore maakte had de meerderheid van de westerse wereld nog niet eens een auto.Denk dat Jim Clark zich vandaag de dag in een veel competitiever deelnemersveld had bevonden.

Edit: wat wij doen, dingen roepen zoals "hij of zij was de beste" en het vervolgens in perspectief plaatsen moeten we gewoon mee stoppen. Gewoon bewondering hebben voor de heroische prestaties. Want dat waren die van Clark zeker. _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door Graft op 09-06-2021 09:31 ]

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

:D

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
naitsoezn schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 09:06:
[...]

offtopic:
Ipv telkens maar telkens te blijven herhalen dat je moet klikken "want stomme FOM, boehoe", kun je beter gewoon even uitleggen wat er in het filmpje te zien zou zijn. Alle FOM-filmpjes laten dit zien:
[Afbeelding]
Ja, hehe, dat je moet klikken zie ik ook wel, dat hoef je niet tot in den treure te blijven benoemen ;)
offtopic:
Hier krijg ik gewoon de poster te zien met bovenin ook de titel van de video.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/By3D63dZ7rmTqI2ytAzJt6Y3ido=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PfeHybpQKnY2ANbfGQkRfkse.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Het internet heeft weer genoeg voer. :P

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E3Xhvz1WYAM8MRt?format=jpg&name=900x900

En al helemaal over een Webber: https://wtf1.com/post/the...rk-webbers-baku-reaction/ :p

[ Voor 28% gewijzigd door Illegal_Alien op 09-06-2021 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
RobertMe schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 09:20:
[...]

offtopic:
[Afbeelding]
Ik ben het wel eens met @naitsoezn. Zodra je op play drukt krijg je het scherm van @naitsoezn te zien en is het direct duidelijk dat je nog een keer moet klikken.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

RobertMe schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 09:20:
[...]

offtopic:
[Afbeelding]
offtopic:
Desalniettemin is "Team radio compilatie van Baku" een stuk meer descriptive dan "klikken want FOM". Dat laatste weten we nu wel. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-07 20:26

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

g0tanks schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 10:40:
[...]

Ik ben het wel eens met @naitsoezn. Zodra je op play drukt krijg je het scherm van @naitsoezn te zien en is het direct duidelijk dat je nog een keer moet klikken.

[YouTube: Max’s Crash, High-Speed Duels, And The Best Onboards | 2021 Azerbaijan Grand Prix | Emirates]
Ik krijg dat "video unavailable" scherm, als ik op het play knopje druk ga ik naar youtube zonder dat het filmpje geladen wordt, als ik op de link "Watch on youtube" klik ga ik naar youtube en laadt het filmpje.

Dus a.u.b. iets meer dan 'klikken want FOM'.

[ Voor 3% gewijzigd door Maasluip op 09-06-2021 11:45 ]

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14:35
Offtopic: Het ding van 'klikken want FOM' onderaan een FOM video post toevoegen is ontstaan dat men in dat stukje tekst er daadwerkelijk een url van maakte zodat het je 1x klikken scheelt. Dus maak er aub voortaan van 'klikken want FOM'

Ontopic:

klikken want FOM

:+

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Gelukkig voor de Britse pers, is er iets waar de Britse coureurs op het moment vrij aardig in domineren. :+

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E3XJL3NXoAEsQ19?format=jpg&name=4096x4096

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Martin0
  • Laatst online: 11-07 14:41
DaniëlWW2 schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 11:46:
Gelukkig voor de Britse pers, is er iets waar de Britse coureurs op het moment vrij aardig in domineren. :+
[Embed]

[Afbeelding]
Het grappige hieraan is dat enkele jaren geleden iedereen Max veel flag gaven voor penalty punten en dergelijke.
Hij staat nou al een tijdje op 0 penalty punten waar Ham toch echt wel veel punten gepakt heeft laatste jaar a 1.5 jaar(geloof 8 - 10 totaal).

En Lando is nu officieel de bad boy van de F1 xD

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

DaniëlWW2 schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 11:46:
[Embed]

[Afbeelding]
Ik dacht dat Mazepin al meer punten had verzameld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1DIzOjMLO3AKMbDKHJfUAElP6oE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/nyVERscVIukkHETmJzxxCvFb.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Martin0 schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 11:55:
[...]

Het grappige hieraan is dat enkele jaren geleden iedereen Max veel flag gaven voor penalty punten en dergelijke.
Hij staat nou al een tijdje op 0 penalty punten waar Ham toch echt wel veel punten gepakt heeft laatste jaar a 1.5 jaar(geloof 8 - 10 totaal).

En Lando is nu officieel de bad boy van de F1 xD
Max is dan eindelijk volwassen aan het worden. :z
Dat is inmiddels de standaard verklaring van de Britse pers om hun jarenlange tirades te verdedigen. En wacht maar, als er iets gebeurd dan beginnen ze weer dat het "onvolwassen" was. Ik vind het ook vermakelijk dat Bottas zich wel aan de regels houd. Ook een lieveling van de Britse pers. :+

Maar die kan wel eens een nieuw chassis gaan krijgen. Want wat er gebeurde in Baku is onacceptabel. Meteen ook een duur geintje voor Mercedes. Zeker omdat ik de indruk krijg dat RBR beter kan opereren onder de budgetcap dan Mercedes. Maar Bottas was gewoon vele ronden bezig om zijn banden op temperatuur te krijgen. Nu heeft hij een beetje de reputatie dat hij niet goed omgaat met banden, maar dit was veel te erg. Ik vraag me eigenlijk ook af of er niet iets is gebeurd met zijn chassis na de crash in Imola.

[ Voor 5% gewijzigd door DaniëlWW2 op 09-06-2021 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
DaniëlWW2 schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 12:01:
[...]

Max is dan eindelijk volwassen aan het worden. :z
Dat is inmiddels de standaard verklaring van de Britse pers om hun jarenlange tirades te verdedigen. En wacht maar, als er iets gebeurd dan beginnen ze weer dat het "onvolwassen" was. Ik vind het ook vermakelijk dat Bottas zich wel aan de regels houd. Ook een lieveling van de Britse pers. :+

Maar die kan wel eens een nieuw chassis gaan krijgen. Want wat er gebeurde in Baku is onacceptabel. Meteen ook een duur geintje voor Mercedes. Zeker omdat ik de indruk krijg dat RBR beter kan opereren onder de budgetcap dan Mercedes. Maar Bottas was gewoon vele ronden bezig om zijn banden op temperatuur te krijgen. Nu heeft hij een beetje de reputatie dat hij niet goed omgaat met banden, maar dit was veel te erg. Ik vraag me eigenlijk ook af of er niet iets is gebeurd met zijn chassis na de crash in Imola.
Had dit ook niet te maken dat hij een setup had gekozen met meer downforce? al zou het logischer zijn dat meer downforce de banden sneller opwarmt (meer wrijving).

Twitch

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Dat gaat snel:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:09
https://www.formula1.com/...PccmaW3c7oSzx2dRaG4k.html
Capito, who joined the team just over four months ago, has been conducting a review of the outfit, and after 100 days in charge has decided to complete an internal reorganisation to simplify the reporting structure, which means Roberts’ role as Team Principal – or Racing Director as it is known internally – no longer exists.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
Hippocampus schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 19:09:
[...]

Volgens mij viel het vorig jaar op imola ook wel mee. Maar dit is de tweede keer dat het max betreft op een vrij comfortabele positie redelijk vooraan .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Be carefull you don't catch your mangina on the side there _O-

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Nu online

sjaool

Every life should have 9 cats

Voor de mensen die afgelopen weekend zo verontwaardig waren dat Olav Mol de naam Charlie Whiting noemde. Hij heeft zich verontschuldigd in de podcast Formule 1 Aan Tafel. En zoals ik al dacht, zei hij dat een luikje in zijn hoofd open ging en toen floepte de beste man zijn naam eruit. Niks menselijks is Olav dus vreemd. Ook heeft hij enige dingen verteld over het gebruik van het woord sukkel.

P.S. deze post is niet bedoeld om een discussie op te starten maar puur ter info. En nu weer over naar de orde van de dag. :)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

En wonderen zijn de wereld nog niet uit. In België lijkt zowaar een stukje asfalt snel en goed gerepareerd te zijn na stormschade. :Y)

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E3bBeeJWEAAZg_p?format=jpg&name=large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:55

Edd

What Caused Hamilton's Baku Run Off? | Jolyon Palmer's F1 TV Analysis | 2021 Azerbaijan Grand Prix

-

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• nachtnet

https://the-race.com/form...-2022-f1-engine-revealed/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
Edd schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 14:35:
What Caused Hamilton's Baku Run Off? | Jolyon Palmer's F1 TV Analysis | 2021 Azerbaijan Grand Prix
[YouTube: What Caused Hamilton's Baku Run Off? | Jolyon Palmer's F1 TV Analysis | 2021 Azerbaijan Grand Prix]
hmm apart dat het al een keer eerder was mis gegaan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Doet me toch veel goeds om te zien dat VET weer zo opleeft na het dramatische laatste seizoen bij Ferrari. :o

per aspera ad astra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Snowhite0901 schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 15:22:
[...]

hmm apart dat het al een keer eerder was mis gegaan
Ja bij George Russell, maar dat mag je hem niet kwalijk nemen, 2 dagen in een Mercedes en dan een knopje per ongeluk aanzetten.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
Verwachten we weer Merc dominantie op paul ricard?

Ik verwacht dat het close zal zijn tussen RB en MB.

Twitch

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

LAD93 schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 15:30:
[...]
Doet me toch veel goeds om te zien dat VET weer zo opleeft na het dramatische laatste seizoen bij Ferrari. :o
Of zoals Rosberg het zo "subtiel" liet horen via Sky UK Post Race Monaco, ".... you weren't able to show it in the last couple of month's / years...." :+

Ik hoop dat ie het vasthoudt, hoe meer er semi vooraan meedoen, hoe leuker het is om te bekijken (vind ik).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:07

gwystyl

Beugeltje dan maar?

LAD93 schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 15:30:
[...]

Mwoah.... op een gegeven moment tijdens de race:
"Previous finishes: 15th, 15th, 13th, 13th"

Begrijp me niet verkeerd, ik vind het super voor hem dat hij nu een podium had, maar ik wacht op nog een paar races voor ik de conclusie wil trekken dat Vettel weer opgeleefd is. Zijn 11e plek op de startgrid was wat dat betreft ook niet erg hoopgevend (ondanks pech door rode vlag, maar daar hadden er meer last van)

[ Voor 12% gewijzigd door gwystyl op 09-06-2021 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Martin0 schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 15:39:

De "2e" rijder zal steeds zeer belangrijk zijn. De beste teammaat zal het verschil kunnen maken. Ik hoop daarom dat Perez er nu vaker zal zijn voor Verstappen ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1429318

Mijn indruk is dat vroege bandenwissels tot dusverre nadelig zijn gebleken. Zie bijvoorbeeld Hamilton die een of twee keer relatief vroeg stopte en minder ver komt; Vettel en Leclerc die vaak laat wisselen en daar voordeel uit halen; Verstappen die wat langer doorrijdt en goed scoort. Mee eens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Mercedes is denk ik minder dominant, maar wel de favoriet. Type circuit en banden in het voordeel van Mercedes lijkt mij.
Wellicht dat tracklimits voor sensatie zorgen, probeer maar eens binnen het juiste lijntje te blijven :+

Tweakers Discord

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
gwystyl schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 15:44:
[...]

Mwoah.... op een gegeven moment tijdens de race:
"Previous finishes: 15th, 15th, 13th, 13th"

Begrijp me niet verkeerd, ik vind het super voor hem dat hij nu een podium had, maar ik wacht op nog een paar races voor ik de conclusie wil trekken dat Vettel weer opgeleefd is. Zijn 11e plek op de startgrid was wat dat betreft ook niet erg hoopgevend (ondanks pech door rode vlag, maar daar hadden er meer last van)
Qua raceprestaties ben ik het met je eens. Het ging me meer om het feit dat hij er weer meer plezier in lijkt te hebben dan voorheen.

per aspera ad astra

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• nachtnet
tweakduke schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 15:57:
[...]

Mercedes is denk ik minder dominant, maar wel de favoriet. Type circuit en banden in het voordeel van Mercedes lijkt mij.
Wellicht dat tracklimits voor sensatie zorgen, probeer maar eens binnen het juiste lijntje te blijven :+
zoek de juiste tracklayout

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AlbwXlODWvxjYkyBR2CwhBdOq2I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZlAZsbb99ME3VDrbKfXvjLW0.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
Fun fact: er zijn 167 mogelijkheden (x2 als je de andere kant op rijdt). Hier een pdfje met alles onder elkaar: https://www.racingcircuit...ard%20Track%20Layouts.pdf

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-07 15:25
En dit is nog eens top-view. Check:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yTuc1Aps9YCAlFrvrFbAJdBWXgY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nIPBIDVSfecnvdoUDgc1a6kz.png?f=fotoalbum_large

video van de still: YouTube: Circuit Guide: Paul Ricard | French Grand Prix

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• werphengel
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-09-2024

Wat heeft Lewis er over gezegd. Die had de laatste keer toch wel een vooruitziende blik. :P

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Nu de Power Ranking van Formula1.com wederom gepubliceerd is vond ik het tijd om de cijfers eens naast elkaar te leggen. Helaas geen cijfers van L'equippe (achter betaalmuur) en AmuS, maar geeft wel een interessant beeld.

Gemiddelde beoordeling
Helaas van Formula1.com alleen de eerste 10 rijders. Wat opvalt is dat de meningen over de rijders: Mick Schumacher, Lance Stroll, Lewis Hamilton, Nikita Mazepin en Valtteri Botas sterk uiteen lopen. Hier zit minimaal 2 punten tussen lagen en hoge beoordeling.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4WOF63fFPKikF_m7Z9BtIPiqNLU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/XQHrZfqqjS7Ro3hCH6r3sI0t.png?f=user_large
POWER RANKINGS: Perez, Vettel or Gasly – which Baku podium finisher took top spot this week?

A jaw-dropping final five laps of the 2021 Azerbaijan Grand Prix ultimately saw Red Bull’s Sergio Perez score his first win for the team, as Aston Martin’s Sebastian Vettel and AlphaTauri’s Pierre Gasly joined him on the podium. One of those three drivers scored the highest in this week’s Aramco F1 Power Rankings – but which one was it? Read on to find out…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

Spotmatic

Ken sent me

werphengel schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 16:05:
[...]
Wat heeft Lewis er over gezegd. Die had de laatste keer toch wel een vooruitziende blik. :P
Dat is waar. Ik denk dat hij de komende tijd zijn kaken stijf op elkaar houdt, want het backfired alleen maar >:)

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
gwystyl schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 15:44:
Zijn 11e plek op de startgrid was wat dat betreft ook niet erg hoopgevend (ondanks pech door rode vlag, maar daar hadden er meer last van)
Volgens mij was dat op 0,003 seconden dat die er uit was? Dus ja, geen Q3, maar het midfield zit ook wel extreem dicht op elkaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bastie-88
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19:11
Heeft mazepin hier al welleens gereden?
Ik vind dat typisch zo'n figuur die hier de fout in zou kunnen gaan

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11-07 16:38

basvn

Breezand - NHN

Bastie-88 schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 18:06:
[...]

sowieso in F2 en F3
waarschijnlijk ook wel in lagere klasses en/of testdagen
Wikipedia: Nikita Mazepin

[ Voor 12% gewijzigd door basvn op 09-06-2021 18:17 ]

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
Anoniem: 1429318 schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 15:46:
Mijn indruk is dat vroege bandenwissels tot dusverre nadelig zijn gebleken. Zie bijvoorbeeld Hamilton die een of twee keer relatief vroeg stopte en minder ver komt; Vettel en Leclerc die vaak laat wisselen en daar voordeel uit halen; Verstappen die wat langer doorrijdt en goed scoort. Mee eens?
Nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Bastie-88 schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 18:06:
[...]

Tsja, zeker met de vrije trainingen worden er nog wel eens foutjes gemaakt. Maar volgens mij hebben ze wel wat hulpmiddelen. Sowieso dat de witte lijnen langs het F1 circuit gaan, maar volgens mij ook soms pionnen of bollards als ze echt ineens "moeten afslaan" terwijl rechtdoor logischer is. En de break-boards met 150, 100, 50 zullen vast ook wel helpen met de coureurs er aan herinneren dat ze moeten afslaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 19:57
Mag je mij betreft wel een beetje onderbouwen, anders dan een simpele "nope".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ik verwacht eigenlijk nergens Mercedes dominantie meer. Misschien Silverstone aangezien de RB16B gewoon niet wil met hardere banden. Maar in Silverstone als het warm is, tja Mercedes is dan vaak dramatisch. Dit jaar lijkt Mercedes ook wel echt serieuze problemen te hebben met de zachtere banden. Nu hebben we een hele serie aan races met de middelste drie waar RBR waarschijnlijk beter is op C4 (soft) en Mercedes beter op C2 (hard). C3 weet ik echt niet behalve dat ze complete bagger waren in Baku. :z

Zandvoort durf ik ook niet te zeggen. Het circuit is waarschijnlijk aardig richting Monaco neerwaartse druk niveaus, maar ook de hardste banden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sir_Lion
RobertMe schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 17:05:
[...]

Volgens mij was dat op 0,003 seconden dat die er uit was? Dus ja, geen Q3, maar het midfield zit ook wel extreem dicht op elkaar.
Vettel? Op 0.029s niet de Q3 gehaald.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
Sir_Lion schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 18:34:
[...]

Vettel? Op 0.029s niet de Q3 gehaald.
3 honderdste dus, ik meende 3 duizendste begrepen te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
RobertMe schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 18:48:
[...]

Nog steeds een verschil van vrijwel niks.

(Toch was er eens 3 rijders die dezelfde pole tijd reden in een kwalificatie, talking about niks schelen... Villeneuve. Schumacher. Frentzen. 1997 European Grand Prix).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 21:07
RobertMe schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 18:24:
[...]

Tsja, zeker met de vrije trainingen worden er nog wel eens foutjes gemaakt. Maar volgens mij hebben ze wel wat hulpmiddelen. Sowieso dat de witte lijnen langs het F1 circuit gaan, maar volgens mij ook soms pionnen of bollards als ze echt ineens "moeten afslaan" terwijl rechtdoor logischer is. En de break-boards met 150, 100, 50 zullen vast ook wel helpen met de coureurs er aan herinneren dat ze moeten afslaan.
Er zijn raceweekenden bij, zoals de Dix Mille Tours klassieke races waar ik vorig jaar bij was of de GT World Challenge van een paar weken terug, waar er per klasse een andere layout gereden wordt. Dan loopt er dus iemand tussen de sessies met pionnen te sjouwen. Met name de chicane of het volledige Mistral rechte stuk wordt nog wel eens afgewisseld.

En dan te bedenken dat zeker bij die historische races, coureurs in meerdere klasses rijden. Na een sessie meteen in een andere auto springen voor de volgende sessie en dan dus ineens een andere layout moeten rijden. Vandaar dat er aan het einde van de pitlane ter herinnering een bord staat met de layout die gebruikt wordt.

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

tweakduke schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 15:57:
[...]

Tenzij Pirelli uit voorzorg de banden knetterhard laat oppompen.
Dan kan RB weer wat beter uit de voeten over het algemeen.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:50

Stoney3K

Flatsehats!

alexbl69 schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 16:12:
[...]
Het is al veel vaker gezegd: zodra Mercedes (en Hamilton) onder druk komen gaan ze fouten maken. Zo was de pitstop van Hamilton ook ronduit beroerd. Hij moest weliswaar wachten op Gasly, maar ze lieten hem (imho) veel te lang wachten. Als ze daar iets agressiever waren geweest had hij 1 of 1,5s minder verloren en hij wellicht zelfs voor Perez kunnen komen na zijn (ook niet al te beste) stop.

Maar op de een of andere manier is de angst in dat team geslopen.
Ik ben ergens ook heel erg bang dat het beginnersfoutje van Hamilton (hard pushen van standing start met kokend hete remmen) hem nog wel eens het kampioenschap kan gaan kosten.

Dat gaat héél erg gezellig worden op Zandvoort. :)

Silverstone en Zandvoort zijn juist ook interessante banen omdat de kans op een full wet race daar altijd blijft.

[ Voor 6% gewijzigd door Stoney3K op 09-06-2021 19:41 ]

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:55

Edd

De Race Debrief van Mercedes staat ook online. Voor de geïnteresseerde.

-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Nu zal ik Moana nooit meer normaal kunnen kijken :Y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19:23
Toch maar iets doms vragen.
Hoe kan het dat het de harde band is die bij Pirelli telkens problemen lijkt te geven?
Je zou zeggen dat die gebouwd is om lang mee te gaan, maar het is meestal de harde die klapbanden/lekke banden geeft door slijtage, niet de softs of mediums.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Maarten_E schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 20:53:
Hoe kan het dat het de harde band is die bij Pirelli telkens problemen lijkt te geven?
Je zou zeggen dat die gebouwd is om lang mee te gaan, maar het is meestal de harde die klapbanden/lekke banden geeft door slijtage, niet de softs of mediums.
Ze rijden doorgaans ook niet zulke lange stints op de zachtere banden (op circuits als Monaco na).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Laatst online: 21:02
RobertMe schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 18:48:
[...]

Zal je wel uit die video met Allard en die bandenman gehaald hebben, die bandenman liep een paar keer met cijfertjes te goochelen waar niet heel veel van klopte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Maarten_E schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 20:53:
Dat ligt ook aan welke band van de c1 tot c5 als harde band moet fungeren per weekend.

Dan heb je nog de weersomstandigheden, temperatuur van de baan en de duur van de stints per weekend.

Maar in alle gevallen mag een klapband eigenlijk niet voorkomen. Een lekke band zou kunnen, maar dit is toch een zwakke plek in de banden van Pirelli die in bepaalde omstandigheden naar voren komt.

Kees van de Grint heeft daar een goede visie op:
Een incidentele klapband, het is in de Formule 1 van alle tijd. ,,Maar het gebeurt nu wel wat te vaak”, zegt Van de Grint. ,,Ik vermoed dat Pirelli in Azerbeidzjan al onzeker was over de band, want alle teams is in het weekeinde gevraagd om de spanning te verhogen. Dat doe je alleen als je al argwaan hebt. Wat Stroll en Verstappen overkwam, had ook niets met slijtage te maken, dit was echt het karkas. Misschien was het pure pech, zaten er een paar slechte banden in deze levering. Dat kan op zich gebeuren, het is mensenwerk.”
https://www.ad.nl/formule...erhaal-al-klaar~a8aa7bd7/

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

DaniëlWW2 schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 18:33:
[...]

Ik verwacht eigenlijk nergens Mercedes dominantie meer. Misschien Silverstone aangezien de RB16B gewoon niet wil met hardere banden. Maar in Silverstone als het warm is, tja Mercedes is dan vaak dramatisch. Dit jaar lijkt Mercedes ook wel echt serieuze problemen te hebben met de zachtere banden. Nu hebben we een hele serie aan races met de middelste drie waar RBR waarschijnlijk beter is op C4 (soft) en Mercedes beter op C2 (hard). C3 weet ik echt niet behalve dat ze complete bagger waren in Baku. :z

Zandvoort durf ik ook niet te zeggen. Het circuit is waarschijnlijk aardig richting Monaco neerwaartse druk niveaus, maar ook de hardste banden.
Het blijft koffiedik kijken, en dominant zoals ze ooit waren (vorig jaar, jaren daarvoor) zullen we dit seizoen misschien (!) niet weer zien, maar ik verwacht ze toch nog wel een aantal keren 'gewoon' bovenaan. Frankrijk om te beginnen. Engeland ook. Italie. Japan mogelijk (al kan die er nog om hangen). En Australie, al is die erg lastig te analyseren omdat die al jaren de eerste GP was terwijl RBR altijd op achterstand begon waardoor de verhoudingen zich lastig laten inschatten. Maar (minimaal) die vijf verwacht ik wel echt richting Mercedes gaan.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Laatst online: 16:46
https://streamable.com/piuee5

Een mooie video over de snelheid waarmee iedereen Verstappen voorbij scheurde. Het is gewoon schandalig. Hier moet gewoon onderzoek naar gedaan worden! En dan doel ik niet alleen naar de snelheid van coureurs, ook de traagheid voordat er überhaupt actie kwam (vsc, safetycar of rode vlag).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:54
hardware-lover schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 15:46:
[...]

De "2e" rijder zal steeds zeer belangrijk zijn. De beste teammaat zal het verschil kunnen maken. Ik hoop daarom dat Perez er nu vaker zal zijn voor Verstappen ;)
Maar dan is Verstappen nog steeds geen kampioen. :?
:9

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingelogd
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18:11
_O- hoe het gegil van Mark Webber door channel 4 F1 vergroot wordt, echt grappig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

alesandro_46 schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 21:55:
[...]
Maar dan is Verstappen nog steeds geen kampioen. :?
:9
Bijna raak, voor versus vóór :+

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
De Herr Doktor heeft aangegeven zo lang mogelijk met de 1e Honda motor door te gaan en wordt deze niet vervangen tenzij er vermoeiheidsverschijnselen of PK verlies optreedt. Verder is de motor van Gasly voor onderzoek in Sakura. Mocht er iets gevonden worden wat alle Honda motoren raakt dan zal dat invloed op de plannen van Red Bull hebben?.
Marko: Wir versuchen so lange wie möglich mit dem ersten Triebwerk zu fahren. Nachdem es bei Red Bull Racing keinerlei Anzeichen von Ermüdungserscheinungen oder PS-Rückgängen gibt, werden wir es weiter so halten. Der Schaden bei Gasly mit dem Leistungsverlust wird in Sakura untersucht. Sollte da etwas sein, was auch die Motoren im Red Bull betrifft, wäre es eine neue Erkenntnis und würde die weiteren Pläne beeinflussen.
Het hele interview met Marko is hier terug te lezen: https://www.auto-motor-un...ppen-perez-gasly-tsunoda/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
Chocoball schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 22:40:
De Herr Doktor heeft aangegeven zolang mogelijk met de 1e Honda motor door te gaan en wordt deze niet vervangen tenzij er vermoeiheidsverschijnselen of PK verlies optreedt. Verder is de motor van Gasly voor onderzoek in Sakura. Mocht er iets gevonden worden wat alle Honda motoren raakt dan zal dat invloed op de plannen van Red Bull hebben?.

[...]

Het hele interview met Marko is hier terug te lezen: https://www.auto-motor-un...ppen-perez-gasly-tsunoda/
Is er ook bekend wanneer ze ermee blijven rijden? :+ Het is niet alsof alle Mercedes en Ferrari aangedreven teams nu de motor bij het grof vuil zetten. Die blijven gewoon in de pool en zullen ze op vrijdagen op rijden. En ik kan mij ook echt niet indenken dat Red Bull nu ineens zo lang mogelijk met een motor blijft rijden. Dat ding zal een verwachte levensduur hebben en ik hoop toch dat ze daar (ver) bij uit de buurt willen blijven. En dus niet het risico lopen dat ze dadelijk ineens uitvallen puur op grootspraak van "we wisselen pas als we iets zien", want als je het ziet kan het al te laat zijn.

Wat ik me nu wel bedenk en wel grappig zou zijn: wat als Honda gewoon één of meerdere motoren in de fabriek gewoon de complete weekenden laat "na rijden" om daarna verder te testen. Ze hebben immers exact alle telemetrie qua motorstanden, hoe lang op welk percentage het gaspedaal werd ingetrapt, etc. In theorie zou Honda dus gewoon een motor alle races zoals verreden door bv Verstappen nog eens kunnen "afspelen" op de dyno en daarna een simulatie van de volgende GP(s) om vervolgens te kijken wat de slijtage is / wanneer die waarschijnlijk * boem * zegt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
RobertMe schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 23:03:
[...]

Is er ook bekend wanneer ze ermee blijven rijden? :+
Ze zouden eerst op zaterdag in Baku de mortoren wisselen en toen toch weer niet. Daarna werd er gezegd in Frankrijk maar als je dit dan weer leest misschien wel totdat ze ploffen inderdaad. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeest
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 06-07 21:52
Sir_Lion schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 18:50:
[...]

Nog steeds een verschil van vrijwel niks.

(Toch was er eens 3 rijders die dezelfde pole tijd reden in een kwalificatie, talking about niks schelen... Villeneuve. Schumacher. Frentzen. 1997 European Grand Prix).
Voor mij is het altijd ongeloofwaardig geweest dat drie rijders tot op 1/1000 seconde dezelfde tijd nodig hebben een rondje te rijden.

Hoe vaak is het de afgelopen 70 jaar voorgekomen dat een aantal coureurs binnen de top 5 binnen op minder dan 5/1000 van elkaar kwalificeren? Of zelfs binnen 1/100?

Die gegevens zullen vast beschikbaar zijn en hopelijk gaat iemand er een uitdaging in zien om te bewijzen dat de TAG Heuer tijdwaarneming op 25 oktober 1997 getroffen werd door een quantumdeeltje.
Drie keer.
Door hetzelfde deeltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Chocoball schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 23:16:
[...]
Ze zouden eerst op zaterdag in Baku de mortoren wisselen en toen toch weer niet. Daarna werd er gezegd in Frankrijk maar als je dit dan weer leest misschien wel totdat ze ploffen inderdaad. :)
Ik ga er maar vanuit dat ze dat risico niet willen gaan nemen, maar de gedachte achter het uitstellen is zo gek ook nog niet natuurlijk.

[AMuS]Honda zögert den Wechsel auch hinaus, um die Standfestigkeit weiter abzusichern, und damit mehr Leistung herauszuholen.

Marko: Gut gedacht.

M.a.w., uitstellen voor meer betrouwbaarheid en om later meer continue vermogen aan te kunnen spreken [minder races per nieuwe krachtbron].

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wulfric92
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 05-07 19:41
Jeest schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 23:20:
[...]

Voor mij is het altijd ongeloofwaardig geweest dat drie rijders tot op 1/1000 seconde dezelfde tijd nodig hebben een rondje te rijden.

Hoe vaak is het de afgelopen 70 jaar voorgekomen dat een aantal coureurs binnen de top 5 binnen op minder dan 5/1000 van elkaar kwalificeren? Of zelfs binnen 1/100?

Die gegevens zullen vast beschikbaar zijn en hopelijk gaat iemand er een uitdaging in zien om te bewijzen dat de TAG Heuer tijdwaarneming op 25 oktober 1997 getroffen werd door een quantumdeeltje.
Drie keer.
Door hetzelfde deeltje.

De afgelopen kwalificatie zaten ze op een gegeven moment met 5 rijders binnen 6 honderdste.

3 rijders precies dezelfde tijd, op duizendste. Lijkt ongeloofwaardig maar alles kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

Spotmatic

Ken sent me

[...]
Wat ik me nu wel bedenk en wel grappig zou zijn: wat als Honda gewoon één of meerdere motoren in de fabriek gewoon de complete weekenden laat "na rijden" om daarna verder te testen. Ze hebben immers exact alle telemetrie qua motorstanden, hoe lang op welk percentage het gaspedaal werd ingetrapt, etc. In theorie zou Honda dus gewoon een motor alle races zoals verreden door bv Verstappen nog eens kunnen "afspelen" op de dyno en daarna een simulatie van de volgende GP(s) om vervolgens te kijken wat de slijtage is / wanneer die waarschijnlijk * boem * zegt.
Hoogstwaarschijnlijk doen ze dat inderdaad al op die manier. Wat wel zeker is, is dat de dyno is gekoppeld aan de simulator. Dus ook al is het een simulator: er draait een echte motor mee op de achtergrond. :o

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Nu online

sjaool

Op 538 net Björgen van Essen die met de kreet van Olav Mol aan de slag is gegaan. Nu nog even wachten tot die online komt te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217290

[...]

Is er ook bekend wanneer ze ermee blijven rijden? :+ Het is niet alsof alle Mercedes en Ferrari aangedreven teams nu de motor bij het grof vuil zetten. Die blijven gewoon in de pool en zullen ze op vrijdagen op rijden. En ik kan mij ook echt niet indenken dat Red Bull nu ineens zo lang mogelijk met een motor blijft rijden. Dat ding zal een verwachte levensduur hebben en ik hoop toch dat ze daar (ver) bij uit de buurt willen blijven. En dus niet het risico lopen dat ze dadelijk ineens uitvallen puur op grootspraak van "we wisselen pas als we iets zien", want als je het ziet kan het al te laat zijn.

Grappig? Wat denk je dat ze doen in de fabriek precies dit... vraag maar aan honda in het mclaren tijdperk toen het finaal mis ging. Geen problemen op de dyno maar door de g krachten kwam de olie niet op de juiste plekken met alle gevolgen van dien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-07 16:00

FunkyTrip

Funky vidi vici!

sjaool schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 08:53:
Op 538 net Björgen van Essen die met de kreet van Olav Mol aan de slag is gegaan. Nu nog even wachten tot die online komt te staan.
Ja, die was geniaal _O_

Dit dus.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Jeest schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 23:20:
[...]

Drie keer.
Door hetzelfde deeltje.

Here ya go ;)

3 coureurs in quali met exact dezelfde tijd.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• sjaool
  • Nu online

sjaool

En de clip met Olav Mol is beschikbaar.

https://www.538.nl/de-538...-uitbarsting-na-crash-max

Pagina: 1 ... 55 ... 171 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
DaniëlWW2 in "Sport Feedbacktopic"

Alle weekend topics van 2021: ~[F1 2021] Racetopics

Discussie omtrent de uitzendrechten die Ziggo kwijt is geraakt mag in [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2

Let even op of jouw onderwerp niet beter in [F1] Randzaken kan.

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2020
F1 E-sports: [F1 2020] Het grote niet Formule 1 E-sport racetopic.
Racepool: [F1] Racemanagers/pools 2021
Randzaken: [F1] Randzaken