[F1] Seizoen 2021 - Max Verstappen WDC! Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 56 ... 171 Laatste
Acties:
  • 1.286.844 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-07 15:25
@sjaool haha geweldig!

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewoud75
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-07 14:10
@sjaool G E WE L D I G!
Whahahaha

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-07 14:08

Bloodclot

Jawier!

Echt klasse hoor, heerlijke simpele tekst, muziek en pakkende nee Nee NEEEEE.
Dit knalt die gast gewoon in 1-2 avondjes inelkaar en je hebt gewoon een hit.

echt respect dat je dit gewoon uit je mouw kunt schudden, net zoals de lockdown lul nummer, alles klopt gewoon.

durf te wedden dat max hier zelfs met een grijns naar zit te luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:18
Anoniem: 217290 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 09:21:
[...]

Grappig? Wat denk je dat ze doen in de fabriek precies dit... vraag maar aan honda in het mclaren tijdperk toen het finaal mis ging. Geen problemen op de dyno maar door de g krachten kwam de olie niet op de juiste plekken met alle gevolgen van dien.
Wat ik dus bedoel is dat ze alle input pakken zoals gereden tijdens een raceweekend, en die terug afspelen op een dyno. Als ze dan dus een verse motor pakken kunnen ze daarop bv de werkenden van Verstappen tot nu toe exact opnieuw "afspelen" en vervolgens bv de motor helemaal uit elkaar halen om te zien hoe de echte motor er ongeveer uit ziet, of dus juist dat als startpunt gebruiken voor verdere simulaties om te zien hoe ver ze de motor nog kunnen pushen. Dat staat dus soort van los van het dyno werk an zich, of het simuleren van G-krachten, of het koppelen aan de simulator. Ik bedoel dus de echte telemetrie als input gebruiken, i.p.v. hoe in de simulator gereden is. En op deze manier dus ook een nieuwe / verse motor de vrijwel identieke slijtage kunnen geven en van daaruit weer verder "testen" met hoe ver de "echte" motor (in de poule) nog gepusht kan worden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:11

Pierre

Van nature lui!

Hij is leuk inderdaad, weet ook gelijk weer waarom ik niet naar 538 luister :z

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01:53

sjaool

Every life should have 9 cats

Pierre schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 10:55:
[...]

Hij is leuk inderdaad, weet ook gelijk weer waarom ik niet naar 538 luister :z
Als de YouTube video van hemzelf er was dan had ik die wel gepost. Helaas is die nog niet beschikbaar dus je moet het even met het hele geouwehoer er omheen doen.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

vhal

ಠ_ಠ

DoeEensGek schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 21:35:
[Video: JOLYON PALMER'S ANALYSIS Azerbaijan] https://streamable.com/piuee5

Een mooie video over de snelheid waarmee iedereen Verstappen voorbij scheurde. Het is gewoon schandalig. Hier moet gewoon onderzoek naar gedaan worden! En dan doel ik niet alleen naar de snelheid van coureurs, ook de traagheid voordat er überhaupt actie kwam (vsc, safetycar of rode vlag).
Mooie video wel, ook fijn uitgelegd door Palmer. Men kan veel van hem vinden als coureur maar als analist vind ik hem erg fijn. Onderstaande quote blijkt dus wel weer waar te zijn :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hh5o_JSkDxlMHm_l0R-mhRJ3Ogc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/7b42YuP31RxOoFjpAXyA37bA.jpg?f=user_large

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
vhal schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 11:11:
[...]

Mooie video wel, ook fijn uitgelegd door Palmer. Men kan veel van hem vinden als coureur maar als analist vind ik hem erg fijn. Onderstaande quote blijkt dus wel weer waar te zijn :+

[Afbeelding]
Dat geldt natuurlijk wel voor meer analisten. Doornbos, v.d. Garde, DiResta, Davidson hebben nu ook niet echt de sterren van de hemel gereden. Brundle & Herbert hebben volgens mij wel langer in F1 gereden maar nooit echt gepresteerd? (Niveautje Perez, Hulkenberg, .... Goed genoeg om lang mee te doen en aardige staat van dienst te hebben, maar nooit kampioen of zo) en net Hill dan die WDC is geworden.

Ding is gok ik ook dat je een deel ook wel zelf in je huiskamer kunt zien (met alle beelden etc erbij natuurlijk). Als je dan race-ervaring hebt, of zelfs F1 ervaring, zie je alles misschien sneller of net wat meer in detail. Maar domgezegd "weten wat te doen" (/het kunnen analyseren) vs in the heat of the moment ook het juiste doen zit natuurlijk ook een verschil tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:08
Vergeet ook niet dat ze vaak nog wel de nodige lijntjes hebben naar teams en waarschijnlijk nog veel meer info hebben ze ons laten horen.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

RobertMe schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 12:39:
[...]

Dat geldt natuurlijk wel voor meer analisten. Doornbos, v.d. Garde, DiResta, Davidson hebben nu ook niet echt de sterren van de hemel gereden. Brundle & Herbert hebben volgens mij wel langer in F1 gereden maar nooit echt gepresteerd? (Niveautje Perez, Hulkenberg, .... Goed genoeg om lang mee te doen en aardige staat van dienst te hebben, maar nooit kampioen of zo) en net Hill dan die WDC is geworden.

Ding is gok ik ook dat je een deel ook wel zelf in je huiskamer kunt zien (met alle beelden etc erbij natuurlijk). Als je dan race-ervaring hebt, of zelfs F1 ervaring, zie je alles misschien sneller of net wat meer in detail. Maar domgezegd "weten wat te doen" (/het kunnen analyseren) vs in the heat of the moment ook het juiste doen zit natuurlijk ook een verschil tussen.
doornbos draagt die ziggo show/cafe wel, inhoudelijk zo nu en dan wel wat zinnings te melden. Paul DiResta doet het wel erg goed bij sky. Ze hebben afgelopen periode geregeld een 'gast/test' gedraaid, bijv. met rosberg (blamage imho). DiResta weet vaak wel een nuttige bijdrage te leveren en wat recentelijke ervaring met de bolides. Herbert is ook wel sterk als commentator en leuke reportages. Idem voor brundle (jah ik kijk graag skyf1). Het hebben van een (ervaren) commentator die (recentelijk) rondjes heeft gereden, zeker een nuttige toevoeging, hoeft neit direct een wereldkampioen te zijn. (zo was commentaar van nico niet om aan te horen)

[ Voor 3% gewijzigd door himlims_ op 10-06-2021 13:19 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:16
[...]

Martin Brundle zat bij diverse achterhoedeteams, dus daar heb je gelijk. Martin Brundle won in 1988 het WEC en in 1990 Le Mans met Jaguar.

Johhny Herbert was ook succesvol op Le Mans, 3 keer 2e en 1 keer eerste. Hij werd 4e in de F1 in de Benetton B195.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
asing schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 13:21:
[...]

Martin Brundle zat bij diverse achterhoedeteams, dus daar heb je gelijk. Martin Brundle won in 1988 het WEC en in 1990 Le Mans met Jaguar.

Johhny Herbert was ook succesvol op Le Mans, 3 keer 2e en 1 keer eerste. Hij werd 4e in de F1 in de Benetton B195.
En won in een Stewart op de Nurburgring!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 18:43
Nog van Baku:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Inmiddels staat de smartlap ook op Dumpert maar dan zonder het hele gewauwel vooraf.

https://www.dumpert.nl/item/100001477_a22226b0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-07 15:41
sjaool schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 13:53:
Inmiddels staat de smartlap ook op Dumpert maar dan zonder het hele gewauwel vooraf.

* schumi2004 heeft nieuwe ringtone :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

reactie van nico op twitter; "this is the last time you called me britney"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mphilipp
  • Laatst online: 17:07

mphilipp

Romanes eunt domus

Jeest schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 23:20:
[...]
Voor mij is het altijd ongeloofwaardig geweest dat drie rijders tot op 1/1000 seconde dezelfde tijd nodig hebben een rondje te rijden.
Maar gelukkig hangt de waarheid niet af van jouw vermogen om het te geloven. Het feit dat iets zeer onwaarschijnlijk is, wil nog altijd niet zeggen dat het onmogelijk is. Er is ook ooit ergens op een van de waddeneilanden (of in ieder geval somehere up north) één camping twee keer getroffen door een windhoos. Twee keer op dezelfde plek. Een meteorologisch fenomeen dat sowieso niet heel veel voorkomt in Nederland. En dan twee keer. Met tussenpoos van een aantal jaren, dat dan weer wel.

Dus ja, 3 man kunnen dezelfde tijd rijden :+

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werphengel
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-09-2024
himlims_ schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 13:17:
[...]

doornbos draagt die ziggo show/cafe wel, inhoudelijk zo nu en dan wel wat zinnings te melden. Paul DiResta doet het wel erg goed bij sky. Ze hebben afgelopen periode geregeld een 'gast/test' gedraaid, bijv. met rosberg (blamage imho). DiResta weet vaak wel een nuttige bijdrage te leveren en wat recentelijke ervaring met de bolides. Herbert is ook wel sterk als commentator en leuke reportages. Idem voor brundle (jah ik kijk graag skyf1). Het hebben van een (ervaren) commentator die (recentelijk) rondjes heeft gereden, zeker een nuttige toevoeging, hoeft neit direct een wereldkampioen te zijn. (zo was commentaar van nico niet om aan te horen)
Vind Karun Chandhok wel erg goed. Soms zit hij naast dat giechelende grietje van skyF1: David Croft, bij de VT's.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

sjaool schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 13:53:

niet dat ik het beter kan maar ... jezus wat kut :X ik had verwacht dat er meer edit en quotes uit de race in zaten, dit was NEEEEE ....

@sjaool luister ~10jr geen radio meer - mis er ook niets zo te horen :+

[ Voor 9% gewijzigd door himlims_ op 10-06-2021 15:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

himlims_ schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 14:59:
[...]

niet dat ik het beter kan maar ... jezus wat kut :X ik had verwacht dat er meer edit en quotes uit de race in zaten, dit was NEEEEE ....
Klopt, dat is het hele idee achter dit projectje. 538 geeft die jongen een quote en daar moet hij mee aan de slag. Het is dus niet zoiets als Sim Dane, wat trouwens soms ook verschrikkelijk slecht is.

@himlims_ ik luister dus juist radio om verrast te worden, maar geen heavy rotation zender want van dat floating through space krijg ik de kriebels... Zelf muziek kiezen vind ik niks dan wil ik weer de radio op. Zo'n 30 jaar geleden heb ik een eigen radiostation gehad en bij de lokale omroep gewerkt maar die verplichting wil ik niet meer. ;)

[ Voor 27% gewijzigd door sjaool op 10-06-2021 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:43

Damian

Insane Obtrusion

Staan wel meer grappige dingen op Dumpert nu ;)

https://www.dumpert.nl/item/100001258_796ac6c1

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
  • Laatst online: 18:16
Ik kan radio missen als kiespijn. Het eerste wat mij altijd dwars zit is de overdaad aan reclame. Daarnaast, belspelletjes en DJs die zichzelf graag horen praten.

Daarom blij met dab, lekker q music non stop.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

asing schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 17:04:
Daarom blij met dab, lekker q music non stop.
DAB+ is ook radio hè. Dat jij toevallig een station hebt gevonden zonder reclame is natuurlijk wel prettig. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
  • Nu online
[...]
Mwoahh.. Zou niet te denigrerend over Martin Brundle willen oordelen...

1983 Britse F3 kampioenschap

Kan me zelfs herinneren dat Senna ooit heeft verklaard dat Brundle zijn sterkste tegenstander was, maar kan die quote zo snel niet vinden.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
alexbl69 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 17:59:
[...]

Kan me zelfs herinneren dat Senna ooit heeft verklaard dat Brundle zijn sterkste tegenstander was, maar kan die quote zo snel niet vinden.
Ik kan mij herinneren dat dit over een man in karting ging. Die man is alleen altijd blijven karten.

Edit:
Dat ging over Terry Fullerton
Wikipedia: Terry Fullerton

[ Voor 10% gewijzigd door Muse op 10-06-2021 18:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
alexbl69 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 17:59:
[...]

Ik bedoelde het in zoverre ook niet denigrerend. Maar als "geen wereldkampioen, maar wel goed genoeg om jaren mee te draaien". En in F1 komen natuurlijk sowieso voldoende coureurs met een mooie geschiedenis in de junior categorieën. Vandoorne zou het ook helemaal worden en was weer snel van het toneel verdwenen. Maar daarom dat ik Brundle ook noemde in lijn met een Perez en Hulkenberg. Die eerste is volgens mij flink in the picture geweest bij Ferrari. En de tweede denk ik tot twee keer toe bij Mercedes? Eerst als Hamilton niet kwam, en daarna als opvolger van Rosberg, maar toen was de inkt van zijn contract bij Renault nog niet eens droog.

Brundle en Herbert wil ik dan ook zeker niet vergelijken met een DiResta, Davidson, Doornbos, v.d. Garde of Palmer. Want die laatste hebben echt maar een paar seizoenen meegedaan, meestal bij een backmarker, en meestal dan ook min of meer voor spek en bonen. Daar waar Brundle een zitje bij McLaren heeft gehad en Herbert bij Benetton (IIRC ook naast een jonge Schumacher?). En Hill heeft dan denk ik op z'n Rosbergs en Buttons eenmalig "met wat geluk" een kampioenschap gewonnen, in de categorie: goede coureur, in de juiste auto bij het juiste team kampioenschap waardig.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Idd, zeer bedenkelijk en beschamend...

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeest
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 06-07 21:52
mphilipp schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 14:39:
[...]

Maar gelukkig hangt de waarheid niet af van jouw vermogen om het te geloven. Het feit dat iets zeer onwaarschijnlijk is, wil nog altijd niet zeggen dat het onmogelijk is. Er is ook ooit ergens op een van de waddeneilanden (of in ieder geval somehere up north) één camping twee keer getroffen door een windhoos. Twee keer op dezelfde plek. Een meteorologisch fenomeen dat sowieso niet heel veel voorkomt in Nederland. En dan twee keer. Met tussenpoos van een aantal jaren, dat dan weer wel.

Dus ja, 3 man kunnen dezelfde tijd rijden :+
Jouw voorbeeld vind ik niet heel vreemd want zullen beide niet bij een vlinder in de Amazone begonnen zijn maar door een hoge drukgebiedje op de Noordzee. Of door iets anders maar daar heb ik ook niet veel verstand van. En hoe exact zijn de waarnemingen van de windhoos qua tijd en afstand geweest?
Weer ís grillig; binnen 10 jaar weer een windhoos over het IJ maar net even anders.

Daarom hoopte ik op een argument uit de racerij waar vast datasets zijn van elke gereden kwalificatie, tot op de 1000e seconde. Van statistieken en kansberekening weet ik ook weinig maar uit een stapel getallen kan ik wel de exact zelfde vissen. En mijn geheugen en mijn onderbuik roepen dat er niet veel meer dan drie zullen zijn.

@asing
jep, drie keer hetzelfde quantumdeeltje bij drie verschillende rijders in drie verschillende auto's bij drie verschillende teams binnen drie opeenvolgende kwartieren :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zorro
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18:53

Zorro

Z

RobertMe schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 18:26:
[...]
En Hill heeft dan denk ik op z'n Rosbergs en Buttons eenmalig "met wat geluk" een kampioenschap gewonnen, in de categorie: goede coureur, in de juiste auto bij het juiste team kampioenschap waardig.
Dat vind ik eigenlijk wel een mooie vergelijking om aan te tonen hoe "goed" Hamilton is.
Op de eerste plaats is Hill eigenlijk 2x kampioen want als Schumacher niet zo'n achterbaks figuur geweest was door hem van de baan te rijden was Hill toen ook WK.
Maar van Hill wordt gezegd: Niet zo bijzonder, kampioen door de auto, geen topper.
Ik zie weinig verschil met Hamilton. Als de Williams niet zo aan banden was gelegd met verbod op technieken als actieve vering had Hill misschien ook wel een paar WK's extra gehad. Was ie dan ineens wel goed omdat het er meer zijn?

How does it feel to be the greatest guitarist in the world? I don't know, go ask Rory Gallagher. —Jimi Hendrix quote from Rolling Stone magazine interview.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Zorro schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 20:53:
[...]

Dat vind ik eigenlijk wel een mooie vergelijking om aan te tonen hoe "goed" Hamilton is.
Op de eerste plaats is Hill eigenlijk 2x kampioen want als Schumacher niet zo'n achterbaks figuur geweest was door hem van de baan te rijden was Hill toen ook WK.
Maar van Hill wordt gezegd: Niet zo bijzonder, kampioen door de auto, geen topper.
Ik zie weinig verschil met Hamilton. Als de Williams niet zo aan banden was gelegd met verbod op technieken als actieve vering had Hill misschien ook wel een paar WK's extra gehad. Was ie dan ineens wel goed omdat het er meer zijn?
Hetzelfde geldt voor ene heer Jacques Villeneuve, die zat ook op het juiste moment in de wagen anders was deze nooit wereldkampioen geworden. Die heeft puur doordat Williams toen zo'n goede wagen had het wereldkampioenschap op zijn naam kunnen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiaX
  • Niet online
sjaool schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 08:11:
[...]

Hetzelfde geldt voor ene heer Jacques Villeneuve, die zat ook op het juiste moment in de wagen anders was deze nooit wereldkampioen geworden. Die heeft puur doordat Williams toen zo'n goede wagen had het wereldkampioenschap op zijn naam kunnen zetten.
Mwoah, CART kampioenschap gewonnen, Indy 500 gewonnen en het F1 kampioenschap gewonnen. In '97 ook zijn teamgenoot compleet aan gort gereden. Dus ook weer geen pannenkoek, om in Olav Mol bewoordingen te spreken.
Daarna heeft hij, achteraf, een ongelukkige keuze gemaakt met het BAR project.

[ Voor 6% gewijzigd door NiaX op 11-06-2021 08:53 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Het hoge woord is er blijkbaar uit
YouTube: Wolff Finally Admits Bottas Not To Blame

[ Voor 14% gewijzigd door Help!!!! op 11-06-2021 09:10 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Jeest schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 20:17:
[...]
En mijn geheugen en mijn onderbuik roepen dat er niet veel meer dan drie zullen zijn.
Alleen al door de manier en technologie van de tijdwaarneming zul je nooit meer dan die drie vinden. Maar dat wil nog steeds niet zeggen dat het niet kan.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Zorro schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 20:53:
[...]
Daar gáán we weer....is het de auto of is het de man?
Overigens is het niet Williams die aan banden is gelegd door het verbod op actieve vering. Het heeft wel invloed gehad op hun auto, maar het was het ongeluk van Berger die de pit uit reed, toen zijn actieve vering faalde en hij niet goed kon sturen en met volle tanks de muur in ging. De auto moest omlaag gaan, maar dat gebeurde niet. Toen heeft de FIA besloten dat het verboden moest worden. Misschien zochten ze naar iets, maar ze vonden dat er een gevaarlijke situatie ontstond door het experimenteren met deze technologie.

Maar het winnen van een F1 kampioenschap kun je niet reduceren tot het hebben van een hele goede auto. Als de auto écht bijzonder superieur is, en de omstandigheden zijn goed, kun je er inderdaad éen kampioenschap uit persen. In het jaar dat Schumacher het kampioenschap van Hill stal, zou je kunnen zeggen dat Schumacher daadwerkelijk de betere coureur van de twee was. Immers, de Williams was duidelijk superieur aan de Benetton van Schu. De Ford motor was minder en de Williams was gewoon veel geavanceerder. Het was dankzij de kwaliteiten (en de truuks) van Schumacher dat ie in de situatie kwam dat het op de laatste race aan kwam. En we weten hoe dat af liep. In principe verdiende Hill het kampioenschap omdat Schumacher hem eraf kegelde, maar Schumacher was duidelijk beter. Hill was dan ook niet echt een natuurtalent. Ik zou 'm inderdaad niet echt scharen onder de grote F1 piloten. Maar als je het over Hamilton hebt, zijn er inmiddels genoeg indicaties dat hij echt wel van de buitencategorie is. Maar hij had inderdaad ook een superieure auto. Had hij nog steeds 7x WK geweest als Max, Charles, Carlos of George in een (min of meer) gelijkwaardige auto hadden gezet? Dát is de grote vraag. Mensen die niet zo van Lewis houden zullen stellig beweren dat dat niet zo zou zijn, anderen zeggen juist van wel, omdat ie zo goed is. Maar we weten het niet. It never happened. Ik denk dat ie er misschien 1 of 2 minder zou hebben, maar hij heeft laten zien dat ie heel erg goed is in het overkomen van problemen en zich kan zetten tot betere prestaties. We gaan het zien in de komende races, want nu staat het hele Mercedes team inclusief Hamilton aardig onder druk, dus kunnen zien hoe men daarmee omgaat. We kunnen ze niet zomaar afschrijven na 2 desastreuze races.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

NiaX schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 08:53:
[...]

Mwoah, CART kampioenschap gewonnen, Indy 500 gewonnen en het F1 kampioenschap gewonnen. In '97 ook zijn teamgenoot compleet aan gort gereden. Dus ook weer geen pannenkoek, om in Olav Mol bewoordingen te spreken.
Daarna heeft hij, achteraf, een ongelukkige keuze gemaakt met het BAR project.
Hij is zeker geen pannenkoek, maar wel een uitgesproken pannenkoek... af en toe... :+
Het ging mij meer om het punt dat wel vaker wordt gezegd, alles moet samen komen om F1 wereldkampioen te worden. En die mazzel had hij. Hij was in elk geval zeer snel in zijn veel te grote overall. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
mphilipp schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 09:53:
[...]

<knip>
We gaan het zien in de komende races, want nu staat het hele Mercedes team inclusief Hamilton aardig onder druk, dus kunnen zien hoe men daarmee omgaat. We kunnen ze niet zomaar afschrijven na 2 desastreuze races.
Ik hoop inderdaad dat we het dit seizoen gaan zien want voor mijn gevoel heeft MER/HAM niet eerder onder dergelijke druk gestaan. Alle voorgaande jaren gingen ze er praktisch fluitend doorheen zonder enige echte weerstand van welk team dan ook. Dat lijkt dit seizoen voor het eerst echt anders te zijn en dat zie je mijn inziens ook terug in hoe het soort van rommelt binnen MER.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

schumi2004 schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 10:30:
[...]

Ik hoop inderdaad dat we het dit seizoen gaan zien want voor mijn gevoel heeft MER/HAM niet eerder onder dergelijke druk gestaan. Alle voorgaande jaren gingen ze er praktisch fluitend doorheen zonder enige echte weerstand van welk team dan ook. Dat lijkt dit seizoen voor het eerst echt anders te zijn en dat zie je mijn inziens ook terug in hoe het soort van rommelt binnen MER.
Ik vraag mij af in hoe verre het vertrek van veel van de Mercedes mensen naar Red Bull hier invloed op heeft.
Feit is gewoon dat Lewis dit jaar meer fouten maakt dan in de jaren hiervoor. Het is niet meer zo dat hij met 2 vingers in de neus een race wint.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• scrappy.doo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-07 14:46
Als ik even semi-offtopic mag gaan: ik trek dit soort youtube filmpjes slecht (misschien een generatie-kloof dingetje), maar is dit nu iemand die quotes uit een interview zit voor te lezen? Kan ik:
  1. ergens het uitgeschreven interview lezen?
  2. of het daadwerkelijk interview terug zien? Dat ik dus Toto zelf aan het woord zie en niet iemand die de uitgeschreven uitspraken van Toto weer op gaat lezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi2004
scrappy.doo schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 10:40:
[...]

Als ik even semi-offtopic mag gaan: ik trek dit soort youtube filmpjes slecht (misschien een generatie-kloof dingetje), maar is dit nu iemand die quotes uit een interview zit voor te lezen? Kan ik:
  2. of het daadwerkelijk interview terug zien? Dat ik dus Toto zelf aan het woord zie en niet iemand die de uitgeschreven uitspraken van Toto weer op gaat lezen.
Helemaal met je eens, ik wil het hem zien zeggen of in ieder geval bronvermeldingen, maar niets van dat alles.
Nu wil ik het eigenlijk niet meer offtopic maken, maar op andere gebieden nemen bepaalde mensen dit nog eens klakkeloos voor waar aan. En zo worden er dus mogelijke onwaarheden de wereld in geholpen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Over Mazepin's dienstplicht:

https://nl.motorsport.com...stplicht-rusland/6550612/

komt er dus op neer dat hij waarschijnlijk in plaats van een jaar achter elkaar dienstplicht, 3 jaar lang 1 dag per week les krijgt. En dat dat goed te combineren valt met spi... racen.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

[...]

Het stikt van dit soort kanalen op YouTube. De meesten maken dan ook nog gebruik van een text tot speech engine. Verschrikkelijk is dat. Ik klik die dan ook altijd direct weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
ArthurMorgan schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 10:56:

komt er dus op neer dat hij waarschijnlijk in plaats van een jaar achter elkaar dienstplicht, 3 jaar lang 1 dag per week les krijgt. En dat dat goed te combineren valt met spi... racen.
Eerst moet nog maar eens blijken of hij "geschikt" is want als ie net zo studeert als dat ie racet dan weet ik het zo net nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Had kimi niet hetzelfde ooit? Of was dat net voordat die ging racen? Kimi zat nog in dienst in 2000, in het weekend mocht die racen (andere raceklasse).

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-07 11:50

Rusland is geen democratie, en niet een rechtsstaat met wetten die voor iedereen gelden.

Rusland is een "democratie" en een "rechtsstaat" met "wetten" die voor "iedereen" gelden. Als dat in de afgelopen week nog niet duidelijk is geworden: Er is boven alles maar één wet - Vladimir Putin. Hij is trouwens ook opperrechter.

In die zin is Rusland niet te vergelijken met Zuid-Korea, een land dat notoir is voor het opbreken van sportieve carrières omwille van de dienstplicht. Nu ken ik de positie van de Mazepinnetjes niet, maar wanneer "iemand" in Rusland vind dat Nikita zijn dienstplicht mag vervullen door de Russische kleuren te verdedigen in de cockpit van een Formule 1-bolide, dan is dat zo geregeld.

Het zou me dus niets verbazen als dit weer heel anders loopt dan blijkt uit dit artikel...

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

[...]

In het filmpje en bij het filmpje staat gewoon een bronvermelding en uitleg. Ik heb dan weer niet echt zin om alles panklaar op te lepelen als het daar al staat.

Nu zal de link wel weer niet deugen omdat het Duits is en of ik het even wil vertalen 8)

https://www.motorsport-to...i-bottas-zurueck-21060801

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Help!!!! schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 11:10:
[...]

In het filmpje en bij het filmpje staat gewoon een bronvermelding en uitleg. Ik heb dan weer niet echt zin om alles panklaar op te lepelen als het daar al staat.

Nu zal de link wel weer niet deugen omdat het Duits is en of ik het even wil vertalen 8)

Nee hoor, maar in dat stuk staat in wezen niks nieuws. Die gast op YouTube heeft er alleen 2 dagen over gedaan om er een video van te maken zodat hij kan cashen... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
[...]

En motorsport-total verwijst op hun beurt weer naar een interview waar dit gezegd zou zijn bij Channel4, ik heb dit interview nog niet gevonden, maar goed het zal wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Leuk en aardig dat Wolff nu terugkrabbelt, maar de mentale klap is al aan Bottas uitgedeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scrappy.doo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-07 14:46
[...]

Nu zal het wel weer de leeftijd en mijn slechte ogen zijn, maar een nette bronvermelding zie ik nou niet echt staan. In de description wordt 'Motorsport-Total' genoemd, maar die link die jij nu vermeld zie ik zo snel niet staan. Waar had ik die moeten vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

sjaool schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 11:19:
[...]

Nee hoor, maar in dat stuk staat in wezen niks nieuws. Die gast op YouTube heeft er alleen 2 dagen over gedaan om er een video van te maken zodat hij kan cashen... :+
Er staan bij mijn weten wel nieuwe dingen in. Althans ik heb het hier nog niet voorbij zien komen.

Bijv. over Bottas' positie/transfermarkt en Toto's gedachten. Naar eigen zeggen heeft de site Toto daarover zelf gesproken. Tja, dat is dan waarschijnlijk ook niet goed genoeg en moeten ze het telefoongesprek of whatever ook uploaden.

En over de pitstop en daar verwijzen ze naar een interview met Channel 4. Was mooi geweest als ze dat gelinked hadden maar ik heb daar niet zo'n probleem mee.

Lekker belangrijk verder of iemand een filmpje maakt van nieuwsbits en daar wat geld mee wilt verdienen en dat twee dagen later is.

Zonder dat filmpje had jij het nog niet geweten lijkt me.

PC Specs

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

schumi2004 schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 10:30:
[...]
Ik hoop inderdaad dat we het dit seizoen gaan zien want voor mijn gevoel heeft MER/HAM niet eerder onder dergelijke druk gestaan.
Klopt helemaal. Hamilton heeft van Rosberg enig tegengas gekregen, en er uiteindelijk één kampioenschap uit gesleept. Ik had niet de indruk dat Lewis onder die druk bezweek, behalve dan dat het hun vriendschap kostte. Dat was naar mijn idee eerder veroorzaakt door Rosberg, die er wat smerige taktieken op na hield. Lewis probeerde uiteraard wat mindgames, maar heeft volgens mij nooit geprobeerd hem van de baan te rijden.

Maar nu is het anders: het hele team staat onder druk: Lewis, Bottas, de monteurs, iedereen. Wat ook in de achtergrond meespeelt is dat RBR actief en agressief jaagt op Mercedes personeel voor zijn motorenfabriek. Allemaal dingen die op verschillende afdelingen/personen een behoorlijke druk legt die ze nu niet kunnen gebruiken. Niet nu RBR een goede auto lijkt te hebben waarmee ze het Mercedes moeilijk maken, én een hele competetieve coureur in de persoon van Max. En als Perez écht zijn draai heeft gevonden, is dat een goede 'wingman' om ook nog de constructeurstitel te snatchen.

Echter...Mercedes is niet voor niets zo succesvol. Ik maak mij sterk dat we nog een aardig gevecht gaan zien. Momenteel hebben ze twee hele slechte races gehad. Maar vergis je niet: dat waren ook geen typische races. In de voorgaande races was het toch echt Mercedes die on top of things was. Misschien niet meer met de marges die ze gewend waren, maar toch. Kijk er dan ook niet van op als de volgende race Lewis de houten hamer uit zijn tasje pakt en weer klop gaat uitdelen. Don't count 'm out just yet...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

mphilipp schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 12:04:
[...]

Echter...Mercedes is niet voor niets zo succesvol. Ik maak mij sterk dat we nog een aardig gevecht gaan zien. Momenteel hebben ze twee hele slechte races gehad. Maar vergis je niet: dat waren ook geen typische races. In de voorgaande races was het toch echt Mercedes die on top of things was. Misschien niet meer met de marges die ze gewend waren, maar toch. Kijk er dan ook niet van op als de volgende race Lewis de houten hamer uit zijn tasje pakt en weer klop gaat uitdelen. Don't count 'm out just yet...
precies dat; ik verwacht dat mercedes gewoon weer als van ouds op 1 staat in frankrijk. hebben nu paar weken om te herpakken, evalueren en te verbeteren; iets wat mercedes erg sterk in is gebleken. maar het zit nu zo verreketes dicht bij elkaar *O* wat een seizoen hebben we :P :P

[ Voor 11% gewijzigd door himlims_ op 11-06-2021 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
Kom nog even terug op dat 'bandenprobleem' van Baku. Kan mij nog heugen dat er meerdere bandenleveranciers waren zoals Michelin etc. Waarom zijn die anderen er eigenlijk mee gestopt. Kan mij dat niet meer voor de geest halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

NoahAmber schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 12:19:
Kom nog even terug op dat 'bandenprobleem' van Baku. Kan mij nog heugen dat er meerdere bandenleveranciers waren zoals Michelin etc. Waarom zijn die anderen er eigenlijk mee gestopt. Kan mij dat niet meer voor de geest halen.
omdat het een 'fiasco' was (zie USA race); banden geoptimaliseerd werden voor bepaalde teams waardoor er een duidelijke splitsing kwam op het veld. (het spelletje was niet fair meer)

//edit; Wikipedia: 2005 United States Grand Prix
bandenleverancier Michelin kon de veiligheid van de coureurs die met het Franse rubber rijden niet garanderen. De teams die met Michelin banden rijden besloten daarop om na de warmup ronde naar binnen te gaan en niet aan de race deel te nemen. Voor de goede orde: we hebben het dan over 7 teams, oftewel 14 coureurs. Wel aan de start verschenen de Ferrari's, de Jordan's en de Minardi's, 6 auto's dus, met Bridgestone rubber.

[ Voor 35% gewijzigd door himlims_ op 11-06-2021 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Niet online
himlims_ schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 12:22:
[...]

omdat het een 'fiasco' was (zie USA race); banden geoptimaliseerd werden voor bepaalde teams waardoor er een duidelijke splitsing kwam op het veld. (het spelletje was niet fair meer)

//edit; Wikipedia: 2005 United States Grand Prix

[...]
Het staat mij nu weer helder op het netvlies. Was dat kwijt

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
schumi2004 schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 11:21:
[...]

En motorsport-total verwijst op hun beurt weer naar een interview waar dit gezegd zou zijn bij Channel4, ik heb dit interview nog niet gevonden, maar goed het zal wel.
Dit is het interview met Toto:

Er waren meen ik ook wel meer artikelen over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

himlims_ schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 12:22:
[...]
Dat vind ik een onzinargument om meerdere bandenleveranciers te verbieden. Men had dat ook op een andere manier kunnen oplossen. Theoretisch zou een bepaald team ook kunnen proberen te regelen dat Pirelli hen iets meer data geeft oid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

mphilipp schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 13:03:
[...]

Dat vind ik een onzinargument om meerdere bandenleveranciers te verbieden. Men had dat ook op een andere manier kunnen oplossen. Theoretisch zou een bepaald team ook kunnen proberen te regelen dat Pirelli hen iets meer data geeft oid.
denk niet dat je t moet willen; de schoenen zijn super belangrijk; en doordat er meerdere stukken rubber zijn, houdt je automatisch een splitsing. door voor 1 leverancier te kiezen is het voor iedereen hetzelfde en dus gelijk. ik hoop niet dat ze ooit terug gaan naar 2 suppliers

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Help!!!! schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 11:53:
[...]

Zonder dat filmpje had jij het nog niet geweten lijkt me.
Ik wist het al bijna de hele week, maar dat doet er verder ook niet toe. ;)

Verder is dat filmpje puur voor het makkelijk cashen met de clicks. Er zijn ontelbare van dat soort accounts. Mateloos irritant als je iets zoekt. Het is namelijk pure vervuiling.

Hier hetzelfde nieuws 4 dagen geleden al op F1Maximaal of all places.

https://www.f1maximaal.nl...l-precies-tijdens-pitstop
Update 10.30u (07/06) | Wolff geeft toe fout te zitten: 'Bottas was heel precies tijdens pitstop'
Waar teambaas Toto Wolff eerst nog zei dat Valtteri Bottas fout zat bij de foutieve pitstop in Monaco, komt de Oostenrijker nu terug op zijn woorden. Eerder verklaarde hij dat de Mercedes-coureur schuin stond tijdens zijn stop, wat een van de oorzaken zou zijn van de kapotte wielmoer. Dit was echter niet zo, zegt Wolff in Baku.

'Ja, dat was wel een beetje mijn fout', zegt Wolff na afloop van de GP van Azerbeidzjan bij Sky Sports toen hem werd gevraagd over de foute pitstop. Bottas heeft achteraf niks verkeerd gedaan, zo legt de Mercedes-teambaas uit. 'Ik zei dat hij een paar centimeter te ver weg stond, maar ik zei dat niet om hem de schuld te geven.'

Sterker nog, de pitstop van Bottas was perfect volgens Wolff. 'Hij was echt heel erg precies tijdens deze pitstop, dus hij heeft hier niks fout gedaan, het was ons probleem en onze fout.' In de foute pitstop werd de wielmoer kapot gedraaid, waardoor de Pirelliband pas enkele dagen van de bolide afgehaald kon worden, en Bottas zijn race in Monte Carlo moest staken.

[ Voor 65% gewijzigd door sjaool op 11-06-2021 13:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

BlackMonkey schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 12:30:
[...]
Dit is het interview met Toto:

[Streamable: Toto Wolff]
Er waren meen ik ook wel meer artikelen over.
Die heeft een paar lekkere interviews afgeleverd afgelopen weekend. Dat gehakkel en gestotter bij Sky UK over de niet fout van Hamilton na de herstart is me echter wat meer bijgebleven :+

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werphengel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

himlims_ schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 13:07:
[...]
denk niet dat je t moet willen; de schoenen zijn super belangrijk; en doordat er meerdere stukken rubber zijn, houdt je automatisch een splitsing. door voor 1 leverancier te kiezen is het voor iedereen hetzelfde en dus gelijk. ik hoop niet dat ze ooit terug gaan naar 2 suppliers
Maar waarom niet? Het is tientallen jaren goed gegaan met meerdere bandenleveranciers. En dan gaat het precies 1x fout, wordt meteen het hebben van 2 leveranciers de schuld gegeven. Dat is onzin. Ik wil nou eens een keer een goed argument horen tegen 2 bandenleveranciers.
Die situatie met Ferrari was natuurlijk uniek. In principe kan een constructeur ook zijn auto optimaliseren voor de Pirelli band. Is er dan ook een oneerlijk voordeel? Ik vind de argumentatie zwak en het riekt naar een gelegenheidsargument om wéér een monopolie in te stellen. De pogingen om zogenaamd een nieuwe bandenleverancier aan te trekken zijn ook lekker onhandig verlopen. Op de manier hoe ze dat deden was het duidelijk dat ze niet wilden dat Michelin een poging ging doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

mphilipp schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 13:38:
[...]

Maar waarom niet? Het is tientallen jaren goed gegaan met meerdere bandenleveranciers. En dan gaat het precies 1x fout, wordt meteen het hebben van 2 leveranciers de schuld gegeven. Dat is onzin. Ik wil nou eens een keer een goed argument horen tegen 2 bandenleveranciers.
Die situatie met Ferrari was natuurlijk uniek. In principe kan een constructeur ook zijn auto optimaliseren voor de Pirelli band. Is er dan ook een oneerlijk voordeel? Ik vind de argumentatie zwak en het riekt naar een gelegenheidsargument om wéér een monopolie in te stellen. De pogingen om zogenaamd een nieuwe bandenleverancier aan te trekken zijn ook lekker onhandig verlopen. Op de manier hoe ze dat deden was het duidelijk dat ze niet wilden dat Michelin een poging ging doen.
nog steeds zelfde argument; je krijgt een tweedeling van het veld - dat moet je niet willen. Zelfde als je zegt ene voetbalteam mag met noppen spelen, andere niet; kijken wat er gebeurd :F

Dan wordt het helemaal een lotto-trekking. Baan a is beter met bandmerk-x, andere baan is bandmerk-y sterker. Men gaat grenzen opzoeken, meer grip, langere levensduur etc. tot je limiet aan loopt en bandjes plof doen. Ik geloof neit dat het de stabiliteit en veiligheid van de sport ten goede komt.

[ Voor 11% gewijzigd door himlims_ op 11-06-2021 13:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-07 20:26

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

himlims_ schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 13:42:
[...]

nog steeds zelfde argument; je krijgt een tweedeling van het veld - dat moet je niet willen. Zelfde als je zegt ene voetbalteam mag met noppen spelen, andere niet; kijken wat er gebeurd :F Dan wordt het helemaal een lotto-trekking
Waarom mogen ze dan verschillende motoren rijden? Is toch hetzelfde verschil?

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Maasluip schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 13:44:
[...]
Precies. Geen enkel team is hetzelfde. Voor gelijkheid moet je naar F2/F3 en andere klassen waar geen hond naar kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:17

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Het probleem met 1 bandenteam, 'voor wie' werken zij precies? Je hebt breed genomen 3 teams, maar elk zou de precieze constructie van de band net iets anders willen, stukje dikker hier, stukje dunner naar, volledig onafhankelijk een 'uniforme' band maken is simpelweg onmogelijk zonder de hele rest gelijk te trekken (auto/motor etc). Dus ergens snap ik het idee achter tweede leverancier wel, natuurlijk stukje kip & ei (heeft Merc auto aangepast aan medium, of de medium meer in lijn van Merc's feedback?), maar het zou dus wel iets meer matchend zijn 'in de geest' van de rest van de onderdelen. Auto, motor, benzine, zelfs olie en electronica is allemaal 'op maat' gemaakt door verschillende partijen, waarom zou een band daar een uitzondering voor zijn?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• metallicattim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-07 23:37
Even een tussenstandje van onze F1 Tweakers Toto met de huidige stand van zaken voor zover die ingevuld kan worden op dit moment:

Plek Naam Puntenscore
1 RichardQG 26,5
2 joop21 25,5
3 Mrs Redhair 24,5
4 alexbl69 24,5
5 Diagonaal 23,5
6 DoeEensGek 23
7 rachez 22,5
8 Nutterd 22,5
9 Type-R739 22,5
10 XNL073 21,5
11 MuVo 19,5
12 OzzieMann 18,5
13 Hoevenpe 18,5
14 MAXGliding 17
15 MetallicatTim 16,5
16 D-dark 16,5
17 Theuno 16,5
18 Hmtsjmftsch 16,5
19 pCOW 16,5
20 Ryceck 16,5
21 Bram1041 16,5
22 p.d.akkerman 16,5
23 Woudloper 16,5
24 keesroeiboot 16,5
25 Goofyduck384 16
26 Boely 16
27 Pyr0_ 15,5
28 Legian117 15,5
29 samiroassem 15,5
30 Rtoo 15,5
31 BaSsDruM 15,5
32 IceStorm 15,5
33 Imno31 15,5
34 Illegal_Alien 14
35 Haagse Mafkees 14
36 albino71 14
37 warp 13,5
38 Jjurian-s 13,5
39 Mrveenie 13,5
40 Psychokiller 13,5
41 hoedjevanpapier 12,5
42 Roodaap 12,5
43 DeKaerften 12,5
44 Malfunctions 12,5
45 mrkoekie 12
46 ricardo246 11
47 Patrick 10,5
48 Pinda Powerrr 10,5
49 joppy 10,5
50 Bastie-88 10,5
51 AzzKickah 10,5
52 Utoka 10,5
53 Neocon 10,5
54 BasvanS 10,5
55 poor Leno 10,5
56 Holk 10,5
57 madmaxf1 10,5
58 molenganger 10,5
59 antimute 9
60 sjaool 9
61 zonoskar 9
62 Pilskes 9
63 Lochpatje 9
64 SunriseBGN 9
65 boppo84 8
66 Nachtnet 7,5
67 RBH 7,5
68 Maurice079 7,5
69 mark-k 7,5
70 Pazzi 7,5
71 Gwystyl 7,5
72 hjs 7,5
73 odan 7,5
74 CF230 7,5
75 Pushedspore 7,5
76 Mavamal 6
77 BlauweFles 6
78 Extigo 5
79 Tomahawk_nr1 5
80 EricFXP 5
81 Thunder 5
82 NyceNL 5
83 Tackleberry 5
84 Hugo 5
85 Bloodclot 5
86 iichel 5
87 martijntjuhh 5
88 Vuvuzela 5
89 dennisvalk 5
90 Mr.Viper 5
91 Monster944 5
92 Pjottum 3
93 Loveless85 3
94 LoeWn 3
95 Jasphur 3
96 Alfa Novanta 3
97 Kroketje 3
98 LordKnox 3
99 ProudElm 0
100 Stefanass 0
101 Alesandro_46 0
102 Switek 0
103 Martinspire 0
104 snowhite0901 0
105 Streamnl 0
106 DaWin 0
107 Frenk24 0
108 caspervc 0
109 CrazyFool 0
110 Datazor 0
111 Finraziel 0
112 DutX 0
113 RoNoS 0

Na race 12, zal ik een nieuwe tussenstand plaatsen :)

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• RichardQG
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 23-06 19:12
metallicattim schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 14:22:
Even een tussenstandje van onze F1 Tweakers Toto met de huidige stand van zaken voor zover die ingevuld kan worden op dit moment:

Plek Naam Puntenscore
1 RichardQG 26,5
2 joop21 25,5
3 Mrs Redhair 24,5
4 alexbl69 24,5
5 Diagonaal 23,5
6 DoeEensGek 23
7 rachez 22,5
8 Nutterd 22,5
9 Type-R739 22,5
10 XNL073 21,5
11 MuVo 19,5
12 OzzieMann 18,5
13 Hoevenpe 18,5
14 MAXGliding 17
15 MetallicatTim 16,5
16 D-dark 16,5
17 Theuno 16,5
18 Hmtsjmftsch 16,5
19 pCOW 16,5
20 Ryceck 16,5
21 Bram1041 16,5
22 p.d.akkerman 16,5
23 Woudloper 16,5
24 keesroeiboot 16,5
25 Goofyduck384 16
26 Boely 16
27 Pyr0_ 15,5
28 Legian117 15,5
29 samiroassem 15,5
30 Rtoo 15,5
31 BaSsDruM 15,5
32 IceStorm 15,5
33 Imno31 15,5
34 Illegal_Alien 14
35 Haagse Mafkees 14
36 albino71 14
37 warp 13,5
38 Jjurian-s 13,5
39 Mrveenie 13,5
40 Psychokiller 13,5
41 hoedjevanpapier 12,5
42 Roodaap 12,5
43 DeKaerften 12,5
44 Malfunctions 12,5
45 mrkoekie 12
46 ricardo246 11
47 Patrick 10,5
48 Pinda Powerrr 10,5
49 joppy 10,5
50 Bastie-88 10,5
51 AzzKickah 10,5
52 Utoka 10,5
53 Neocon 10,5
54 BasvanS 10,5
55 poor Leno 10,5
56 Holk 10,5
57 madmaxf1 10,5
58 molenganger 10,5
59 antimute 9
60 sjaool 9
61 zonoskar 9
62 Pilskes 9
63 Lochpatje 9
64 SunriseBGN 9
65 boppo84 8
66 Nachtnet 7,5
67 RBH 7,5
68 Maurice079 7,5
69 mark-k 7,5
70 Pazzi 7,5
71 Gwystyl 7,5
72 hjs 7,5
73 odan 7,5
74 CF230 7,5
75 Pushedspore 7,5
76 Mavamal 6
77 BlauweFles 6
78 Extigo 5
79 Tomahawk_nr1 5
80 EricFXP 5
81 Thunder 5
82 NyceNL 5
83 Tackleberry 5
84 Hugo 5
85 Bloodclot 5
86 iichel 5
87 martijntjuhh 5
88 Vuvuzela 5
89 dennisvalk 5
90 Mr.Viper 5
91 Monster944 5
92 Pjottum 3
93 Loveless85 3
94 LoeWn 3
95 Jasphur 3
96 Alfa Novanta 3
97 Kroketje 3
98 LordKnox 3
99 ProudElm 0
100 Stefanass 0
101 Alesandro_46 0
102 Switek 0
103 Martinspire 0
104 snowhite0901 0
105 Streamnl 0
106 DaWin 0
107 Frenk24 0
108 caspervc 0
109 CrazyFool 0
110 Datazor 0
111 Finraziel 0
112 DutX 0
113 RoNoS 0

Ik zou zeggen afvlaggen maar!! :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

mphilipp schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 14:02:
[...]
Precies. Geen enkel team is hetzelfde. Voor gelijkheid moet je naar F2/F3 en andere klassen waar geen hond naar kijkt.
Waarom wordt er elke keer onze hond bijgehaald? Die ligt ergens als ik naar een F2 of F3 race zit te kijken, dus die kijkt er idd niet naar, so what :?

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• metallicattim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-07 23:37
RichardQG schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 14:34:
[...]

Ik zou zeggen afvlaggen maar!! :+
Je hebt Baku gezien he, "het venijn zit hem in de staart" :9

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11-07 16:38

basvn

Breezand - NHN

Ik vind er verrassend weinig aan op kantoor op vrijdagmiddag zo zonder F1, gelukkig gaan we een triple header tegemoet!

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigEagle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:46
basvn schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 14:48:
Ik vind er verrassend weinig aan op kantoor op vrijdagmiddag zo zonder F1, gelukkig gaan we een triple header tegemoet!
Helemaal mee eens!

Bring it on! *O*

Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
basvn schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 14:48:
Buiten het op kantoor zitten is het wel herkenbaar :Y

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

https://www.nu.nl/binnenl...e-van-toegangstesten.html

Dus met de QR code toegang tot evenementen, alles lijkt dus prima op tijd voor Zandvoort geregeld te zijn.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-07 22:27

mark-k

AKA markkNL

Plek Naam Puntenscore
1 RichardQG 26,5
2 joop21 25,5
3 Mrs Redhair 24,5
4 alexbl69 24,5
5 Diagonaal 23,5
6 DoeEensGek 23
7 rachez 22,5
8 Nutterd 22,5
9 Type-R739 22,5
10 XNL073 21,5
11 MuVo 19,5
12 OzzieMann 18,5
13 Hoevenpe 18,5
14 MAXGliding 17
15 MetallicatTim 16,5
16 D-dark 16,5
17 Theuno 16,5
18 Hmtsjmftsch 16,5
19 pCOW 16,5
20 Ryceck 16,5
21 Bram1041 16,5
22 p.d.akkerman 16,5
23 Woudloper 16,5
24 keesroeiboot 16,5
25 Goofyduck384 16
26 Boely 16
27 Pyr0_ 15,5
28 Legian117 15,5
29 samiroassem 15,5
30 Rtoo 15,5
31 BaSsDruM 15,5
32 IceStorm 15,5
33 Imno31 15,5
34 Illegal_Alien 14
35 Haagse Mafkees 14
36 albino71 14
37 warp 13,5
38 Jjurian-s 13,5
39 Mrveenie 13,5
40 Psychokiller 13,5
41 hoedjevanpapier 12,5
42 Roodaap 12,5
43 DeKaerften 12,5
44 Malfunctions 12,5
45 mrkoekie 12
46 ricardo246 11
47 Patrick 10,5
48 Pinda Powerrr 10,5
49 joppy 10,5
50 Bastie-88 10,5
51 AzzKickah 10,5
52 Utoka 10,5
53 Neocon 10,5
54 BasvanS 10,5
55 poor Leno 10,5
56 Holk 10,5
57 madmaxf1 10,5
58 molenganger 10,5
59 antimute 9
60 sjaool 9
61 zonoskar 9
62 Pilskes 9
63 Lochpatje 9
64 SunriseBGN 9
65 boppo84 8
66 Nachtnet 7,5
67 RBH 7,5
68 Maurice079 7,5
69 mark-k 7,5
70 Pazzi 7,5
71 Gwystyl 7,5
72 hjs 7,5
73 odan 7,5
74 CF230 7,5
75 Pushedspore 7,5
76 Mavamal 6
77 BlauweFles 6
78 Extigo 5
79 Tomahawk_nr1 5
80 EricFXP 5
81 Thunder 5
82 NyceNL 5
83 Tackleberry 5
84 Hugo 5
85 Bloodclot 5
86 iichel 5
87 martijntjuhh 5
88 Vuvuzela 5
89 dennisvalk 5
90 Mr.Viper 5
91 Monster944 5
92 Pjottum 3
93 Loveless85 3
94 LoeWn 3
95 Jasphur 3
96 Alfa Novanta 3
97 Kroketje 3
98 LordKnox 3
99 ProudElm 0
100 Stefanass 0
101 Alesandro_46 0
102 Switek 0
103 Martinspire 0
104 snowhite0901 0
105 Streamnl 0
106 DaWin 0
107 Frenk24 0
108 caspervc 0
109 CrazyFool 0
110 Datazor 0
111 Finraziel 0
112 DutX 0
113 RoNoS 0

69, nice :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Racing-Paradise
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16:29
Maasluip schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 13:44:
[...]

En precies dat, de exclusiviteit van (Mercedes)motoren alleen al heeft voor een aantal relatief saaie jaren formule 1 gezorgd.

Banden en Motoren hebben zoveel invloed op de performance van een auto dat het dan nog minder een kwestie is van het beste team en rijders. Maar eerder een kwestie van de goede motor en banden combinatie die bepaald of je mee mag doen voor bekers.

Daarnaast heeft Pirelli een bepaalde opdracht meegekregen bij het maken van de banden. Een tweestrijd tussen twee banden leveranciers past niet binnen deze opdracht.

[ Voor 12% gewijzigd door Racing-Paradise op 11-06-2021 17:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• werphengel
Dat hele banden debacle is toch louter en alleen de schuld van Pirelli. Het is toch belachelijk dat ze onder druk de regels zo ombuigen dat ze blijkbaar niet meer aan hun eigen specs voldoen. Alleen al door dat spelen met de bandendruk.

Ik snap werkelijk waar niet hoe zoiets moet gaan bij een overleg dat je de minimale specs van je eigen ontwerpers opzij schuift omwille van de eisen van een klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Niet online
hardware-lover schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 13:35:
[...]

. Dat gehakkel en gestotter bij Sky UK over de niet fout van Hamilton na de herstart is me echter wat meer bijgebleven :+
Doe dan maar gewoon sukkel. Ben je meteen klaar..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wulfric92
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 05-07 19:41
werphengel schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 17:12:
Dat hele banden debacle is toch louter en alleen de schuld van Pirelli. Het is toch belachelijk dat ze onder druk de regels zo ombuigen dat ze blijkbaar niet meer aan hun eigen specs voldoen. Alleen al door dat spelen met de bandendruk.

Ik snap werkelijk waar niet hoe zoiets moet gaan bij een overleg dat je de minimale specs van je eigen ontwerpers opzij schuift omwille van de eisen van een klant.
Eigenlijk is het antwoord redelijk simpel. Pirelli zit in de F1 vanwege marketing. Op het moment dat F1 zegt maak een band voor ons en meer niet. Gaat Pirelli een band maken die een race makkelijk uitrijdt. Daarmee kunnen ze laten zien dat ze goede banden maken.

Nu heeft de F1 allemaal eisen aan de band gesteld voor degradatie van de band. En de F1 heeft zoveel kijkers wereldwijd dat het voor Pirelli rendabel is. Zelfs als er een keer een band klapt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14:26

pinda powerrr

Slow down...

Toch een klein beetje F1 gevoel met de opening van het EK, met het volkslied van Italië 🇮🇹

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuVo
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07:53

Plek Naam Puntenscore
1 RichardQG 26,5
2 joop21 25,5
3 Mrs Redhair 24,5
4 alexbl69 24,5
5 Diagonaal 23,5
6 DoeEensGek 23
7 rachez 22,5
8 Nutterd 22,5
9 Type-R739 22,5
10 XNL073 21,5
11 MuVo 19,5
12 OzzieMann 18,5
13 Hoevenpe 18,5
14 MAXGliding 17
15 MetallicatTim 16,5
16 D-dark 16,5
17 Theuno 16,5
18 Hmtsjmftsch 16,5
19 pCOW 16,5
20 Ryceck 16,5
21 Bram1041 16,5
22 p.d.akkerman 16,5
23 Woudloper 16,5
24 keesroeiboot 16,5
25 Goofyduck384 16
26 Boely 16
27 Pyr0_ 15,5
28 Legian117 15,5
29 samiroassem 15,5
30 Rtoo 15,5
31 BaSsDruM 15,5
32 IceStorm 15,5
33 Imno31 15,5
34 Illegal_Alien 14
35 Haagse Mafkees 14
36 albino71 14
37 warp 13,5
38 Jjurian-s 13,5
39 Mrveenie 13,5
40 Psychokiller 13,5
41 hoedjevanpapier 12,5
42 Roodaap 12,5
43 DeKaerften 12,5
44 Malfunctions 12,5
45 mrkoekie 12
46 ricardo246 11
47 Patrick 10,5
48 Pinda Powerrr 10,5
49 joppy 10,5
50 Bastie-88 10,5
51 AzzKickah 10,5
52 Utoka 10,5
53 Neocon 10,5
54 BasvanS 10,5
55 poor Leno 10,5
56 Holk 10,5
57 madmaxf1 10,5
58 molenganger 10,5
59 antimute 9
60 sjaool 9
61 zonoskar 9
62 Pilskes 9
63 Lochpatje 9
64 SunriseBGN 9
65 boppo84 8
66 Nachtnet 7,5
67 RBH 7,5
68 Maurice079 7,5
69 mark-k 7,5
70 Pazzi 7,5
71 Gwystyl 7,5
72 hjs 7,5
73 odan 7,5
74 CF230 7,5
75 Pushedspore 7,5
76 Mavamal 6
77 BlauweFles 6
78 Extigo 5
79 Tomahawk_nr1 5
80 EricFXP 5
81 Thunder 5
82 NyceNL 5
83 Tackleberry 5
84 Hugo 5
85 Bloodclot 5
86 iichel 5
87 martijntjuhh 5
88 Vuvuzela 5
89 dennisvalk 5
90 Mr.Viper 5
91 Monster944 5
92 Pjottum 3
93 Loveless85 3
94 LoeWn 3
95 Jasphur 3
96 Alfa Novanta 3
97 Kroketje 3
98 LordKnox 3
99 ProudElm 0
100 Stefanass 0
101 Alesandro_46 0
102 Switek 0
103 Martinspire 0
104 snowhite0901 0
105 Streamnl 0
106 DaWin 0
107 Frenk24 0
108 caspervc 0
109 CrazyFool 0
110 Datazor 0
111 Finraziel 0
112 DutX 0
113 RoNoS 0

P11, nice maar net niet in de punten :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

pinda powerrr schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 20:56:
Toch een klein beetje F1 gevoel met de opening van het EK, met het volkslied van Italië 🇮🇹
Goh, dan zit de F1 liefde toch wel diep.. :(:)

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

hardware-lover schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 21:21:
[...]

Goh, dan zit de F1 liefde toch wel diep.. :(:)
Italianen en hun volkslied is dan ook iets heel bijzonders. Je ziet weinig andere landen zo passioneel meezingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:46
Wat moest ik er nu bij zetten? Klikken want FOM?
Of de titel? :?

spoiler:
The key role of the sim driver in F1

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
alesandro_46 schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 16:25:
Wat moest ik er nu bij zetten? Klikken want FOM?
Of de titel? :?

spoiler:
The key role of the sim driver in F1

[YouTube: The Key Role Of The Sim Driver In F1]
offtopic:
Dat het van FOM is blijkt uit het logo linksboven, de titel staat ernaast, en op de titel kan geklikt worden waarbij de video (in een nieuwe tab?) wordt geopend op YouTube :+

spoiler:
Ja, ik wwet dat je het erbij zet naar aanleiding van discussie van afgelopen week ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Modbreak:Reageer eens normaal en maak een tr.

[ Voor 36% gewijzigd door tweakduke op 12-06-2021 21:28 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03-07 15:56

MrMarcie

CFMoto 650MT

Wulfric92 schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 18:01:
[...]

Eigenlijk is het antwoord redelijk simpel. Pirelli zit in de F1 vanwege marketing. Op het moment dat F1 zegt maak een band voor ons en meer niet. Gaat Pirelli een band maken die een race makkelijk uitrijdt. Daarmee kunnen ze laten zien dat ze goede banden maken.

Nu heeft de F1 allemaal eisen aan de band gesteld voor degradatie van de band. En de F1 heeft zoveel kijkers wereldwijd dat het voor Pirelli rendabel is. Zelfs als er een keer een band klapt.
Die bandendruk moest omhoog omdat ze bang waren voor klapbanden. En Pirelli is helemaal niet blij met die klapbanden. Als dat vaker gebeurd gaat ze dat ernstig schaden dus die willen dat helemaal niet. Ondertussen is de F1 een farce geworden. Bandenfluisteraars zijn het maar desondanks is de masterfluisteraar en gelukkig genadig vanaf gekomen met een klapper over de 300 KM/h. Tijd voor een nieuwe/tweede bandenleverancier.

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03-07 15:56

MrMarcie

CFMoto 650MT

himlims_ schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 13:07:
[...]

Gelijk en F1 past niet bij elkaar. Anders hadden ze allemaal wel binnen een tiende gekwalificeerd. Een nieuwe bandenleverancier komt er om commerciele redenen niet maar zou er wel voor zorgen dat de banden beter worden en er weer de volledige race geraced gaat worden. En de tijden gaan omlaag.

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkFire1985
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-02 07:51
MrMarcie schreef op zondag 13 juni 2021 @ 01:18:
[...]

Gelijk en F1 past niet bij elkaar. Anders hadden ze allemaal wel binnen een tiende gekwalificeerd. Een nieuwe bandenleverancier komt er om commerciele redenen niet maar zou er wel voor zorgen dat de banden beter worden en er weer de volledige race geraced gaat worden. En de tijden gaan omlaag.
Dat ligt niet aan Pirelli maar aan de FIA die vraagt om dit soort banden vanwege de tactische gevolgen. Pirelli kan echt wel banden maken waarmee ze de hele race volle bak kunnen rijden.
Ik denk wel dat ze dan weer brandstof issues zullen krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick4
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 04:13
DarkFire1985 schreef op zondag 13 juni 2021 @ 07:28:
[...]

Dat ligt niet aan Pirelli maar aan de FIA die vraagt om dit soort banden vanwege de tactische gevolgen. Pirelli kan echt wel banden maken waarmee ze de hele race volle bak kunnen rijden.
Ik denk wel dat ze dan weer brandstof issues zullen krijgen
Precies. De banden, 5 compounds, zijn gemaakt volgens spec van de FIA. Pirelli kan hoogstens alleen verweten worden:

1) Terughoudend te zijn qua bandenselectie per weekend/circuit (te harde banden). Dit bij twijfels over veiligheid, maar ten koste van spanning/strategieën.
2) Verschil in kwaliteit van banden binnen dezelfde spec (kwaliteits issues - verschil in grip, klapbanden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorick
  • Laatst online: 17:12
werphengel schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 17:12:

Misschien omdat de mogelijkheid bestaat dat het probleem van afgelopen weekend niet bij Pirelli lag? Teams hebben er een handje van om de grenzen op te zoeken. Sinds er niet meer getankt mag worden tijdens de race blijft er strategisch weinig over anders dan een pitstop meer of minder te doen. Ze gaan iets langzamer rijden en langer door op een setje banden om een pitstop uit te sparen als ze denken dat dat sneller is. Gaat het mis dan is het sowieso de schuld van Pirelli.

Gisteren kwam ik dit bericht tegen: https://www.gpfans.com/nl...ichtlijnen-bandenspanning. Probleem is dat voor de toeschouwer compleet niet na te gaan is wie er gelijk heeft. Het valt niet uit te sluiten dat Pirelli dit zegt om eigen bestwil maar net zo min vertrouw ik de teams erop eerlijk toe te geven wanneer ze fout zitten.

In het verleden zijn er al aanpassing gedaan aan de manier waarop ze de bandenspanning meten voorafgaand aan een race omdat teams bij aanvang van een race nipt aan de bandenspanning voldeden met knetter warme banden. In de race daalde de temperatuur van de banden en ook de bandenspanning met alle voordelen én risico's van dien. Weet niet of ze tegenwoordig nog steeds van dat soort trucjes uithalen m.b.t. de bandenspanning.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Jorick schreef op zondag 13 juni 2021 @ 12:09:
[...]
Misschien omdat de mogelijkheid bestaat dat het probleem van afgelopen weekend niet bij Pirelli lag? Teams hebben er een handje van om de grenzen op te zoeken. Sinds er niet meer getankt mag worden tijdens de race blijft er strategisch weinig over anders dan een pitstop meer of minder te doen. Ze gaan iets langzamer rijden en langer door op een setje banden om een pitstop uit te sparen als ze denken dat dat sneller is. Gaat het mis dan is het sowieso de schuld van Pirelli.
Voor de merc banden op Silverstone misschien wel, maar voor baku had pirelli aangegeven dat de harde een rondje of 40 wel aan kon, als die dan na 31/32 rondjes klapt, ligt dat niet echt aan de teams die er te lang op rijden.

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorick
YakuzA schreef op zondag 13 juni 2021 @ 12:19:
[...]

Voor de merc banden op Silverstone misschien wel, maar voor baku had pirelli aangegeven dat de harde een rondje of 40 wel aan kon, als die dan na 31/32 rondjes klapt, ligt dat niet echt aan de teams die er te lang op rijden.
40 Ronden mits je je aan de voorgeschreven bandenspanning houdt ja. Het artikel van de La Gazzetta dello Sport suggereert dat meerdere teams dat niet hebben gedaan in Baku. Voor ons als buitenstaanders is niet na te gaan of dit klopt of niet. Daarom is het in mijn optiek ook onzinnig om een schuldige aan te wijzen (Pirelli of de teams) als je dat niet hard kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Jorick schreef op zondag 13 juni 2021 @ 12:26:
[...]

40 Ronden mits je je aan de voorgeschreven bandenspanning houdt ja. Het artikel van de La Gazzetta dello Sport suggereert dat meerdere teams dat niet hebben gedaan in Baku. Voor ons als buitenstaanders is niet na te gaan of dit klopt of niet. Daarom is het in mijn optiek ook onzinnig om een schuldige aan te wijzen (Pirelli of de teams) als je dat niet hard kan maken.
Niet voldoen aan de minimale bandenspanning is een automatische dsq, dus dat lijkt me toch wel stug dat teams dat op iets proberen dat zo makkelijk te controleren is.

[ Voor 6% gewijzigd door YakuzA op 13-06-2021 12:31 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorick
YakuzA schreef op zondag 13 juni 2021 @ 12:28:
[...]

Niet voldoen aan de minimale bandenspanning is een automatische dsq, dus dat lijkt me toch wel stug dat teams dat op iets proberen dat zo makkelijk te controleren is.
De bandenspanning moet aan de start van de race voldoen aan de door Pirelli opgegeven waarden en is een momentopname. De bandenspanning is gedurende de race niet constant en in het verleden waren en trucjes om op het meetmoment aan de bandenspanning te voldoen om daarna toch met lagere bandenspanning te kunnen rijden. Geen idee of er nog steeds van dat soort trucjes zijn maar gezien wat ze met flexibele vleugels deden lijkt het mij niet onwaarschijnlijk dat ze er gebruik van maken als die ruimte er is.

[ Voor 12% gewijzigd door Jorick op 13-06-2021 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

YakuzA schreef op zondag 13 juni 2021 @ 12:28:
[...]

Teams zoeken altijd de grenzen op, genoeg voorbeelden toch gehad recent?
Ferarri met zn brandstof, Mercedes met DAS en nu een paar teams met de flex-achtervleugel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Maar krijg je geen merkbare degradatie dan als je met een lagere bandenspanning rijdt? Noch Verstappen, noch het team zag dat aankomen. En ook uit de data was het niet te merken/zien. Als je bewust met een lagere bandenspanning werkt hou je daar toch rekening mee.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 18:54
Hahaha, prachtig.

Het "probleem" is, ik vertrouw Pirelli niet, maar ik vertrouw RBR ook niet (eigenlijk vertrouw ik geen enkel team). Niet dat ik verwacht dat ze direct valsspelen, maar wel dat ze de regels in hun ogen zo in hun eigen straatje uitleggen dat voor ieder ander het neer komt op valsspelen.

Dus wie heeft gelijk, ik weet het niet en we zullen het waarschijnlijk ook wel nooit gaan weten.

[ Voor 14% gewijzigd door Edgenumber op 13-06-2021 14:09 ]

Gecertificeerd ongeleid projectiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
ArthurMorgan schreef op zondag 13 juni 2021 @ 14:04:
Maar krijg je geen merkbare degradatie dan als je met een lagere bandenspanning rijdt? Noch Verstappen, noch het team zag dat aankomen. En ook uit de data was het niet te merken/zien. Als je bewust met een lagere bandenspanning werkt hou je daar toch rekening mee.
Degradatie hoeft in principe niet tot een klapband te leiden. Hoe ik het begrijp: het karkas van de band bestaat uit draden of iets dergelijks dat de band zijn vorm geeft en het rubber bij wijze van bij elkaar houd. Bij een klapband gaat dit kapot waardoor de band dus echt uit elkaar vliegt.
Dit kapot gaan kan komen doordat dus bv de band niet stevig genoeg is, iets waar de bandenspanning invloed op heeft (hoe meer lucht hoe minder de band als "vering" werkt en de krachten door het karkas opgevangen moeten worden, immers zorgt de bandenspanning er al voor dat het rubber niet "in elkaar wordt geduwd".
Andere oorzaak kan zijn dat er inderdaad teveel degradatie is waardoor er geen rubber meer is en je dus echt op het karkas rijdt. En dit zou je gewoon moeten zien/meten. Want bij degradatie merk je ook dat de performance achteruit gaat en zie je het aan het rubber.
Derde oorzaak kan debris zijn. Waarbij dus iets het karkas open snijdt en de band in/uit elkaar klapt.
Laatste optie is vervolgens een fabricagefout, waardoor het karkas überhaupt niet goed in elkaar zit en dus sneller kapot gaat dan de bedoeling zou moeten zijn.
Pagina: 1 ... 56 ... 171 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
DaniëlWW2 in "Sport Feedbacktopic"

Alle weekend topics van 2021: ~[F1 2021] Racetopics

Discussie omtrent de uitzendrechten die Ziggo kwijt is geraakt mag in [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2

Let even op of jouw onderwerp niet beter in [F1] Randzaken kan.

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2020
F1 E-sports: [F1 2020] Het grote niet Formule 1 E-sport racetopic.
Racepool: [F1] Racemanagers/pools 2021
Randzaken: [F1] Randzaken