Ja joh, ik heb zelf wat onderzoek gedaan en nu weet ik precies hoe het zitEdgenumber schreef op zondag 13 juni 2021 @ 14:08:
Hahaha, prachtig.
Het "probleem" is, ik vertrouw Pirelli niet, maar ik vertrouw RBR ook niet
"Laatste optie is vervolgens een fabricagefout, waardoor het karkas überhaupt niet goed in elkaar zit en dus sneller kapot gaat dan de bedoeling zou moeten zijn".RobertMe schreef op zondag 13 juni 2021 @ 14:24:
[...]
Degradatie hoeft in principe niet tot een klapband te leiden. Hoe ik het begrijp: het karkas van de band bestaat uit draden of iets dergelijks dat de band zijn vorm geeft en het rubber bij wijze van bij elkaar houd. Bij een klapband gaat dit kapot waardoor de band dus echt uit elkaar vliegt.
Dit kapot gaan kan komen doordat dus bv de band niet stevig genoeg is, iets waar de bandenspanning invloed op heeft (hoe meer lucht hoe minder de band als "vering" werkt en de krachten door het karkas opgevangen moeten worden, immers zorgt de bandenspanning er al voor dat het rubber niet "in elkaar wordt geduwd".
Andere oorzaak kan zijn dat er inderdaad teveel degradatie is waardoor er geen rubber meer is en je dus echt op het karkas rijdt. En dit zou je gewoon moeten zien/meten. Want bij degradatie merk je ook dat de performance achteruit gaat en zie je het aan het rubber.
Derde oorzaak kan debris zijn. Waarbij dus iets het karkas open snijdt en de band in/uit elkaar klapt.
Laatste optie is vervolgens een fabricagefout, waardoor het karkas überhaupt niet goed in elkaar zit en dus sneller kapot gaat dan de bedoeling zou moeten zijn.
Volgens Kees van de Grint is dat de oorzaak.
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Wellicht had ik het verkeerd verwoordAvK schreef op zondag 13 juni 2021 @ 20:42:
[...]
"Laatste optie is vervolgens een fabricagefout, waardoor het karkas überhaupt niet goed in elkaar zit en dus sneller kapot gaat dan de bedoeling zou moeten zijn".
Volgens Kees van de Grint is dat de oorzaak.
En in zoverre, twee auto's, twee teams, zelfde aantal ronden, ander tijdstip in de race. Kans op debris lijkt mij gewoon klein want beide na 30 en een beetje rondes en dan ook nog ~20 ronden er tusssnin; kans dat twee ongerelateerde teams hetzelfde "trucje" doen om de bandenspanning te verlagen en tegen issues aan lopen is ook al kleiner (was het nu Merc & Aston Martin of Red Bull en Alpha Tauri was het een ander verhaal gezien ze elkaars technologie gebruiken). Dus de oorzaak lijkt mij dan toch eerder te liggen in of een fout in deze banden waardoor ze net iets eerder klapten zogezegd, of überhaupt, nog steeds, een te lage bandenspanning ondanks dat Pirelli die vrijdag op zaterdag al had verhoogd. En juist dat laatste lijkt mij ook een mooie indicatie dat Pirelli überhaupt al nattigheid voelde.
Verwijderd
Op hoge snelheid krijgen de banden extreme centrifugale krachten te voorduren waarbij het niet ondenkelijk is dat de lagen gewoon van elkaar los kunnen komen. Het is niet voor niets dat op je eigen autobanden ook een snelheids index wordt aangegeven.
Het is echter wel weer typisch pirelli door gelijk te roepen dat het door een externe oorzaak komt. Daar geloof ik in dit geval niet echt in want dan had een slow puncture of op lage snelheid de band ook problemen moeten vertonen. Gezien het feit er gewoon 0 waarschuwing vooraf is geweest lijkt het sterk op dat een van de gordellagen gewoon is losgekomen in de band.
Op deze foto lijkt ook een buitenste laag los te liggen maar op foto altijd moeilijk te zien:

Hmm na deze beelden nog eens goed te bekijken dan lijkt het loopvlak het helemaal niet te begeven het lijkt wel of er een gat wordt geslagen / dat de band van de velg los komt aan de zijkant voordat er uberhaupt iets gebeurt met het loopvlak. Dat strookt niet met de gordel die los laat maar ook niet met de pirelli verklaring dat het door vuil op de baan komt want de band begeeft het echt in één keer en met vuil op de baan verwacht je geen spontaan leeg lopende band maar een slow puncture of hij klapt echt uit elkaar
He zou toch niet zo zijn dat de band gewoon van de velg is los gekomen door de hoge snelheden..
Natuurlijk is die bandenspanning niet constant. Maar de opgegeven bandenspanning is (lijkt mij) de temp die de band bij montage zal moeten hebben. Doorgaans komt ie dan net van de bandenwarmer, dus je kunt aardig specificeren hoe warm ie moet zijn. Pirelli zou ook in staat moeten zijn om uit te knobelen hoe warm ie precies wordt. Ik heb geen idee welke truukjes ze kunnen toepassen om met de bandendruk te klooien, maar ze hebben geen aflaatsysteem en de verwarmde velgen van Mercedes zijn ook verboden. Nou komt er altijd wat warmte van de remmen richting velg, maar dat zijn alleen maar zaken waardoor de band warmer wordt, en dus de druk alleen maar kan oplopen. Toch? Ik weet dat ze stikstof gebruiken, maar dat is juist heel voorspelbaar, en niet zo reactief als gewone lucht. Dus hoe dat zich gedraagt bij welke temperaturen is juist heel voorspelbaar. Bovendien kunnen ze de data opvragen bij de teams, en zien ze precies welke bandendruk er heerst gedurende de race.Jorick schreef op zondag 13 juni 2021 @ 12:43:
[...]
De bandenspanning moet aan de start van de race voldoen aan de door Pirelli opgegeven waarden en is een momentopname. De bandenspanning is gedurende de race niet constant en in het verleden waren en trucjes om op het meetmoment aan de bandenspanning te voldoen om daarna toch met lagere bandenspanning te kunnen rijden. Geen idee of er nog steeds van dat soort trucjes zijn maar gezien wat ze met flexibele vleugels deden lijkt het mij niet onwaarschijnlijk dat ze er gebruik van maken als die ruimte er is.
Kortom: ik vond het maar een raar verhaal. Zo op het eerste gezicht lijkt het mij onzin.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
We weten dat er een snee van 5 a 7cm in Hamilton zijn linker achterband zat, in de schouder aan de binnenkant. En dat is zeer waarschijnlijk ook wat het bij zowel Stroll als Verstappen heeft begeven. Er lijkt niks gebeurd te zijn met het loopvlak waar een lek in ontstond. Helaas kan je dit niet goed zien op foto's.Verwijderd schreef op zondag 13 juni 2021 @ 23:13:
Gezien de hoge snelheid bij beide klapbanden verwacht ik persoonlijk een probleem in een van de gordel lagen die los komt van de band waardoor extreme onbalans met als gevolg een klapband ontstaat.
Op hoge snelheid krijgen de banden extreme centrifugale krachten te voorduren waarbij het niet ondenkelijk is dat de lagen gewoon van elkaar los kunnen komen. Het is niet voor niets dat op je eigen autobanden ook een snelheids index wordt aangegeven.
Het is echter wel weer typisch pirelli door gelijk te roepen dat het door een externe oorzaak komt. Daar geloof ik in dit geval niet echt in want dan had een slow puncture of op lage snelheid de band ook problemen moeten vertonen. Gezien het feit er gewoon 0 waarschuwing vooraf is geweest lijkt het sterk op dat een van de gordellagen gewoon is losgekomen in de band.
Op deze foto lijkt ook een buitenste laag los te liggen maar op foto altijd moeilijk te zien:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Hmm na deze beelden nog eens goed te bekijken dan lijkt het loopvlak het helemaal niet te begeven het lijkt wel of er een gat wordt geslagen / dat de band van de velg los komt aan de zijkant voordat er uberhaupt iets gebeurt met het loopvlak. Dat strookt niet met de gordel die los laat maar ook niet met de pirelli verklaring dat het door vuil op de baan komt want de band begeeft het echt in één keer en met vuil op de baan verwacht je geen spontaan leeg lopende band maar een slow puncture of hij klapt echt uit elkaar
He zou toch niet zo zijn dat de band gewoon van de velg is los gekomen door de hoge snelheden..
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Gelukkig wel. Kreeg van het weekend al afkick verschijnselen
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
A bit late to the party, maar je hebt in ieder geval wel de YouTube video gevonden...polopolo150 schreef op maandag 14 juni 2021 @ 03:48:
[Video: Nee Nee Nee Nee (Weer Een Klapband)]
Wil dit niet voor jullie onthouden.
sjaool schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 10:13:
En de clip met Olav Mol is beschikbaar.
https://www.538.nl/de-538...-uitbarsting-na-crash-max
"When you grow up your heart dies"
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/N40ztDTDRfgPafOpmOcJUKMo.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/UD1dzzlbfElni1CNgOXrQQ5c.jpg?f=user_large)
https://untappd.com/user/OzzBier
Hmmm, ik kijk dan meer uit naar Nederland - Oostenrijkpinda powerrr schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 20:56:
Toch een klein beetje F1 gevoel met de opening van het EK, met het volkslied van Italië 🇮🇹
Die combi kan ik niet vaak genoeg horen
It is better to be roughly right, than precisely wrong.
Oh en het is niet eens fout, zolang je maar een tijdje terug gaat in de tijd.
[ Voor 20% gewijzigd door OzzieMann op 14-06-2021 10:23 ]

✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Je zou inderdaad denken dat een te lage bandenspanning in de data te zien moet zijn maar waarschijnlijk is het allemaal niet zo zwart / wit. De auto's hebben een tijdje achter de SC gezeten na de klapband van STR en dan koelen de banden aardig af en zakt de bandenspanning wat een negatieve impact kan hebben op de banden later in de race. Ook het lange rechte stuk zorgt voor een daling in de temperatuur en bandenspanning wat tevens een verklaring kan zijn waarom de banden juist daar klappen.mphilipp schreef op zondag 13 juni 2021 @ 23:21:
[...]
Natuurlijk is die bandenspanning niet constant. Maar de opgegeven bandenspanning is (lijkt mij) de temp die de band bij montage zal moeten hebben. Doorgaans komt ie dan net van de bandenwarmer, dus je kunt aardig specificeren hoe warm ie moet zijn. Pirelli zou ook in staat moeten zijn om uit te knobelen hoe warm ie precies wordt. Ik heb geen idee welke truukjes ze kunnen toepassen om met de bandendruk te klooien, maar ze hebben geen aflaatsysteem en de verwarmde velgen van Mercedes zijn ook verboden. Nou komt er altijd wat warmte van de remmen richting velg, maar dat zijn alleen maar zaken waardoor de band warmer wordt, en dus de druk alleen maar kan oplopen. Toch? Ik weet dat ze stikstof gebruiken, maar dat is juist heel voorspelbaar, en niet zo reactief als gewone lucht. Dus hoe dat zich gedraagt bij welke temperaturen is juist heel voorspelbaar. Bovendien kunnen ze de data opvragen bij de teams, en zien ze precies welke bandendruk er heerst gedurende de race.
Kortom: ik vond het maar een raar verhaal. Zo op het eerste gezicht lijkt het mij onzin.
Vergeet niet dat er in de F1 met behoorlijk lage bandenspanningen wordt gewerkt en dat er weinig marge is. Als ik de verhalen zo hoor stelt de handhaving rondom de bandenspanning ook niet veel voor (hoe verrassend
Nu ik er zo over nadenk, zou de klapband van STR ook verband kunnen houden met het goede resultaat van VET? Niets ten nadele van VET zijn prestatie maar die ging boven (ieders?) verwachting goed in Baku. Vind het verder wel opvallend dat het vanuit RBR en AM zo stil is gebleven maar misschien wachten ze eerst rustig het onderzoek van Pirelli af. Hopelijk krijgen we deze week meer duidelijkheid.
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
I concur.
1. Priestley
2. Palmer
3. Doornbos
Alles kan. Echter had Pirelli zich niet mee moeten laten slepen door de uitspraken van Max/RBR over 'slechte' banden en niet met de suggestie komen dat RBR zelf iets heeft zitten klooien om voordeel te behalen. Als het echt iets is dat je maar heel moeilijk kunt bewijzen, kun je het maar beter voor je houden. Dat Max iets roept uit frustratie is één ding, maar om als fabrikant/leverancier iets te roepen om die klant een hak te zetten of je gram te halen is een ander ding. Soms moet je gewoon niets zeggen. Zoals politici soms zeggen: 'Als je geknipt wordt, moet je stil zitten'.Jackie Moon schreef op maandag 14 juni 2021 @ 10:53:
Priestley denkt dat omdat Baku een STRAATcircuit is, er wel degelijk iets aan circuit verkeerd kan zijn geweest. Dus geen carbondeeltjes maar ook geen fout van Pirelli. Vooral omdat Stroll redelijk vroeg een klapband kreeg en Hamilton een lange jaap in zijn band had.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Lol. De video was toen ook "net" geupload op YouTube dus dacht echt dat het fresh was haha.sjaool schreef op maandag 14 juni 2021 @ 08:02:
[...]
A bit late to the party, maar je hebt in ieder geval wel de YouTube video gevonden...
[...]
mphilipp schreef op maandag 14 juni 2021 @ 11:44:
[...]
... Zoals politici soms zeggen: 'Als je geknipt wordt, moet je stil zitten'.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/WHLtkdOwKcEZwVdmatENBZjD.jpg?f=user_large)
9gag zolang het race-topic nog niet geopend is...Jasphur schreef op maandag 14 juni 2021 @ 13:46:
Zijn we het Tweakes F1 topic of het F1 topic bij 9gag?
Jasphur schreef op maandag 14 juni 2021 @ 13:46:
Zijn we het Tweakers F1 topic of het F1 topic bij 9gag?
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/4CJt1mKFD740EjubJ4EhIkjT.jpg?f=user_large)
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
"Het circuit werd gebouwd in 1969 met geld van Paul Ricard, een miljonair die leefde in de buurt van Signes."ArthurMorgan schreef op maandag 14 juni 2021 @ 14:11:
Naar wie is dat circuit nou eigenlijk vernoemd, de franse Karel Appel of zo?
Bron
[ Voor 12% gewijzigd door sjaool op 14-06-2021 14:22 ]
Karel appel lijkt me nietArthurMorgan schreef op maandag 14 juni 2021 @ 14:11:
Naar wie is dat circuit nou eigenlijk vernoemd, de franse Karel Appel of zo?
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Het is natuurlijk de maker van het bekende Franse anijsdrankje Pastis. De Franse variant van Sambuca of Ouzo. Fransen zijn er dol op; ze drinken het met ijskoud water. Als je naar de track layout kijkt, denk ik dat ze grote hoeveelheden van het spul hebben genuttigd alvorens de track limits te schilderen.sjaool schreef op maandag 14 juni 2021 @ 14:22:
[...]
"Het circuit werd gebouwd in 1969 met geld van Paul Ricard, een miljonair die leefde in de buurt van Signes."
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/BT3jKiFdr8yPwTGNC0jFetE4.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/kkShceWXgcA2HSUZ2SsK3Bqr.png?f=user_large)
Een van de mooiste momenten van die 2 samen, buiten de baan. Hoop vurig dat die 2 ooit nog samenkomen, al betwijfel ik het.
Niet helemaal correct. Ricard is niet de maker van Pastis maar hun versie/recept van Pastis. Er zijn honderden makers van pastis (vorig jaar zelf een eigen variant gemaakt). Beetje hetzelfde als zeggen dat Heineken de maker is van het drankje pils.mphilipp schreef op maandag 14 juni 2021 @ 15:00:
[...]
Het is natuurlijk de maker van het bekende Franse anijsdrankje Pastis. De Franse variant van Sambuca of Ouzo. Fransen zijn er dol op; ze drinken het met ijskoud water. Als je naar de track layout kijkt, denk ik dat ze grote hoeveelheden van het spul hebben genuttigd alvorens de track limits te schilderen.
[Afbeelding]
En het zijn niet enkel maar Fransen die er dol op zijn
Misschien daarom dat die strepen mij niet zo storen
beetje mierenneuken, ik weet het, maar Ricard en Duvel zijn nu eenmaal ook een hobby
2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215
[ Voor 5% gewijzigd door Spotmatic op 14-06-2021 15:54 ]
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Wel de/een maker van Pastis, maar niet de enige. Als we gaan mierenneuken, kan ik het ookKenhas schreef op maandag 14 juni 2021 @ 15:53:
[...]
Niet helemaal correct. Ricard is niet de maker van Pastis maar hun versie/recept van Pastis.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
We zitten al volop in Frankrijk... Het duurt zolang voordat het race-topic open gaat...DaniëlWW2 schreef op maandag 14 juni 2021 @ 16:47:
[modbreak] Mensen, dit topic is toch echt bedoeld voor de meer inhoudelijke discussies. Mag het dus ook iets inhoudelijker hier? ;)[/]
Inhoudelijke discussie over de inhoud van hun glas. Houdt dat in dat het niet inhoudelijk is?DaniëlWW2 schreef op maandag 14 juni 2021 @ 16:47:
[modbreak] Mensen, dit topic is toch echt bedoeld voor de meer inhoudelijke discussies. Mag het dus ook iets inhoudelijker hier? ;)[/]
Waiting on the world to change
Mag Allard Kalff toch wel graag luisteren. Hij heeft echt wel verstand van zaken als het om autosport gaat.DaniëlWW2 schreef op maandag 14 juni 2021 @ 18:22:
Kijk eens aan, halfuurtje informatief vermaak.
[YouTube: Het is nu Hamilton tegen Red Bull | SLIPSTREAM]
Vond hem vroeger in de pitstraat tijdens tijdens de race ook altijd wel informatief.
Mooier dan de Heineken ster als trofee.sjaool schreef op maandag 14 juni 2021 @ 15:30:
Herinnerd u zich deze nog, nog, nog...?
[Afbeelding]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
WauwMartinspire schreef op maandag 14 juni 2021 @ 20:28:
[YouTube: Grill The Grid 2021: Geography]
Klikken want FOM
Doet Max niet verkeerd. Zal Aardrijkskunde wel hebben gebruikt om wat cijfers te compenseren
https://www.formula1.com/...S1KYyGrkXWaFVR2XKeB5.html

9 goed, sommige waren lastig!Chocoball schreef op maandag 14 juni 2021 @ 21:07:
Voor de liefhebbers van een quizzen, de FOM heeft er weer ééntje: Raad het F1 circuit op basis van 1 foto vanuit vogelperspectief.
[Afbeelding]
10 / 16, eigenlijk 11, maar toen was ik wat trigger happy op dat andere circuit in hetzelfde land. Oftewel, ik had het juiste circuit / "race" in gedachten maar klikte andere circuit in hetzelfde land aan.Chocoball schreef op maandag 14 juni 2021 @ 21:07:
Voor de liefhebbers van een quizzen, de FOM heeft er weer ééntje: Raad het F1 circuit op basis van 1 foto vanuit vogelperspectief.
[Afbeelding]
Leuk! 14 uit 16.Chocoball schreef op maandag 14 juni 2021 @ 21:07:
[Afbeelding]
En weer een paar minuten dichter bij 20210615, 08:00.
Zit @basvn al klaar met zijn @mention_lijst?

Deze ruimte is bewust leeg gelaten
Hier komt regelmatig voorbij dat gpfans vooral een clickbait site is. Kijkend naar de poll onderaan het artikel ben ik er ook in getraptgeklikt:
Geloof jij dat Mercedes de knoop heeft doorgehakt en definitief voor Russell kiest?
Deze ruimte is bewust leeg gelaten
Het staat tussen quotes, dus nog niets officieels.. Daarnaast GPFans....
Maar als de geruchten waar zijn, zou het in Silverstone bekend worden gemaakt..
-
Dit zag er redelijk resoluut uit inderdaad. Maar ik had niet helemaal doorgelezen tot het einde.George Russell rijdt volgend seizoen bij Mercedes volgens onder meer F1-insider. Het Duitse medium weet te melden dat de renstal de knoop heeft doorgehakt en de Brit heeft laten weten dat hij zich op mag maken om volgend seizoen naast Lewis Hamilton te rijden. Dat zou betekenen dat Valtteri Bottas na dit jaar het veld moet ruimen bij Mercedes.

Ah, leuk. Al had ik 'em moeilijker verwacht: 16/16Chocoball schreef op maandag 14 juni 2021 @ 21:07:
[Afbeelding]
Mja GPFans is sowieso 1 van de brakste bronnen. Snel verwijderen uit je favorieten, want je krijgt een heleboel onwaarheden naar je toe geslingerdEdd schreef op maandag 14 juni 2021 @ 22:42:
[...]
Het staat tussen quotes, dus nog niets officieels.. Daarnaast GPFans....
Maar als de geruchten waar zijn, zou het in Silverstone bekend worden gemaakt..
Ik vind het alleen wel raar dat ze niet begrijpen dat de monteurs met een poetsdoek rondlopen en meteen zo'n auto beginnen te poetsen zodra hij binnen komt. Ze gooien het op het feit dat dat is dat geen enkele monteur niets te doen mag hebben. Wat een klinklare onzin! Dit is gewoon basis Lean /TPS en specifieker de 3e S van 5S:DaniëlWW2 schreef op maandag 14 juni 2021 @ 18:22:
Kijk eens aan, halfuurtje informatief vermaak.
[YouTube: Het is nu Hamilton tegen Red Bull | SLIPSTREAM]
Met al die hi-tech van de huidige F1-bolides is dit niet meer dan logisch dat ze dit om deze reden toepassen, maar deze heren hebben daar in ieder geval duidelijk geen verstand van.Schoonmaken betekent het reinigen van muren, vloeren en alle machines, gebruiksvoorwerpen, opbergsystemen, …, en het voorkomen van verontreiniging door het elimineren van oorzaken van storingen en incidenten, zoals het uitschakelen van vervuilingsbronnen. Het is ook het vastleggen van schoonmaakmethodes, standaarden en verantwoordelijkheden, regels en normen opstellen. Schoonmaken verhoogt en veiligheid en vermindert de kans op afkeur. Ook is schoonmaken een hulpmiddel om de machine in optimale staat te houden. De gevonden afwijkingen kunnen worden doorgegeven aan de desbetreffende afdeling/persoon en tijdens het preventieve onderhoud worden vervangen of hersteld.

It is better to be roughly right, than precisely wrong.
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 20:24
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Dat ligt toch al in de lijn der verwachting. Wat de anderen zeggen ik wacht wel op de officiële mededeling, dit is gewoon hun site warm houden
De grap is natuurlijk dat door alle publiciteit en aandacht voor het al dan niet ondermaats presteren van Bottas, ze die arme man ook helemaal gek maken. Zo vreselijk slecht is ie nou ook weer niet. Tot nu toe presteerde hij best redelijk. Alleen zie je nu het grote verschil tussen mens en machine, ofwel Lewis vs Valtteri. De machine is erg goed, en een halfway decent driver kan er goed mee scoren, maar als het moeilijk wordt (lees: RBR heeft zijn zaakjes voor elkaar en Max dringt aan), heb je een hele goede coureur nodig om het verschil te maken.tweakduke schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 09:33:
[...]
Dat ligt toch al in de lijn der verwachting. Wat de anderen zeggen ik wacht wel op de officiële mededeling, dit is gewoon hun site warm houden
Het is voor iedereen bij Mercedes nu een kwestie van alle zeilen bijzetten, dus iedereen staat onder druk. Valtteri lijkt een ijskonijn, maar hij had beter les kunnen nemen bij Kimmi, want hij is alleen schijnbaar onaangeroerd door alle kritiek. Zo af en toe heeft ie een soort van uitbarsting of vindt ie het noodzakelijk te onderstrepen dat ie er geen problemen mee heeft. Maar je ziet gewoon dat ie eronder gebukt gaat. En dát gaat zijn 'downfall' zijn. Het gaat tussen zijn oren zitten en daardoor heb je minder concentratie over om de auto goed onder controle te krijgen en worden zijn prestaties nóg minder. Ondertussen staat uiteraard ook Lewis onder druk, maar ik denk dat ie dat wel onder controle krijgt. Hij heeft eerder laten zien dat hij zichzelf daar overheen laten zetten. Punt is natuurlijk dat omdat iedereen in het team onder druk staat, dat zorgt voor een andere sfeer, mensen reageren anders, en dan is de eenheid een beetje zoek. Dát is de uitdaging voor Toto om alle neuzen weer dezelfde kant op te krijgen, peptalks houden om de mensen weer gemotiveerd te krijgen en hen te laten focussen op succes ipv op de negatieve zaken te blijven letten. Anders krijgen we straks weer botched pitstops enzo. Dat kunnen ze niet gebruiken.
Maar ondertussen is de media Bottas al 'dood' aan het verklaren en dat lijkt op hoe men omging met Gasly en Albon, want ook bij die jongens heeft de media een grote rol gespeeld in het versterken van de neerwaartse spiraal.
Leuk gedaan. Was niet mega lastig, maar moest soms wel twee keer kijken. Had een paar keer bijna het verkeerde antwoord gekozen.Chocoball schreef op maandag 14 juni 2021 @ 21:07:
Voor de liefhebbers van quizzen, de FOM heeft er weer ééntje: Raad het F1 circuit op basis van 1 foto vanuit vogelperspectief.
[Afbeelding]
:fill(white):strip_exif()/f/image/du7mNeKSljlMqjUnyAzDYOxb.png?f=user_large)
dat is het tegenovergestelde van wat toto/valteri recentelijk in de media deelde; door juist -niet- focussen op successen (troffeen elders), maar middels 'negatieve' stimulatie je drive herpakken. Door bijv. een foto van je grote concurrent als bureaublad achtergrond op de computer in te stellen. Of een foto van kritische journalist die je uit kotst op je bureau/werktafel te zetten.mphilipp schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 09:55:
[...]. Dát is de uitdaging voor Toto om alle neuzen weer dezelfde kant op te krijgen, peptalks houden om de mensen weer gemotiveerd te krijgen en hen te laten focussen op succes ipv op de negatieve zaken te blijven letten. Anders krijgen we straks weer botched pitstops enzo.
“You could place a photo of that person in the calendar or on the desk, and every time there is a little lack of motivation, you look at these people,” Wolff explained. “Everyone is free to do it. Of the people I work with, I keep seeing such photos pop out. It’s good. It’s called enemy building, and it’s a powerful psychological weapon.”
Bottas said, “I have one thing on my computer, a desktop picture, that is a motivation to me every time I open the computer. It’s not really a positive thing. It’s a negative thing that always reminds me to show them what I can do.”
[ Voor 28% gewijzigd door himlims_ op 15-06-2021 10:11 ]
En voor de aero is het ook beter als de auto goed schoon isTripl3 D schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 09:28:
[...]
Ik vind het alleen wel raar dat ze niet begrijpen dat de monteurs met een poetsdoek rondlopen en meteen zo'n auto beginnen te poetsen zodra hij binnen komt. Ze gooien het op het feit dat dat is dat geen enkele monteur niets te doen mag hebben. Wat een klinklare onzin! Dit is gewoon basis Lean /TPS en specifieker de 3e S van 5S:
[...]
Met al die hi-tech van de huidige F1-bolides is dit niet meer dan logisch dat ze dit om deze reden toepassen, maar deze heren hebben daar in ieder geval duidelijk geen verstand van.
Whatever works for you. Ik bedoelde het ook niet als een positiviteits-goeroe, maar meer dat Mercedes de zaak weer op de rit moet krijgen. Managers hebben daar verschillende methodes voor. De een werkt bij team X het beste, de andere bij team Y. Eindresultaat is dat ze in ieder geval niet blijven hangen in de neerwaartse spiraal. Zoals ik al eerder aangaf, zijn er meerdere zaken die tegelijk spelen en die bij alle lagen van het Mercedes team doorwerken: RBR die op de hielen zit, Bottas in een dip, 2 GP's volkomen verprutst, RB die op Mercedes AMG F1 mensen jaagt (met succes). Allemaal zaken die een rol spelen. Dus wat de baas dan ook verzint om ze op het juiste spoor te krijgen, is goed. There is no silver bullet.himlims_ schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 10:04:
[...]
dat is het tegenovergestelde van wat toto/valteri recentelijk in de media deelde
Denk dat het ook gewoon marketing gedachte is. Mooie blinkende auto's om het merk en de sponsors te te laten 'shinen'.Tripl3 D schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 09:28:
[...]
Ik vind het alleen wel raar dat ze niet begrijpen dat de monteurs met een poetsdoek rondlopen en meteen zo'n auto beginnen te poetsen zodra hij binnen komt. Ze gooien het op het feit dat dat is dat geen enkele monteur niets te doen mag hebben. Wat een klinklare onzin! Dit is gewoon basis Lean /TPS en specifieker de 3e S van 5S:
[...]
Met al die hi-tech van de huidige F1-bolides is dit niet meer dan logisch dat ze dit om deze reden toepassen, maar deze heren hebben daar in ieder geval duidelijk geen verstand van.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
- Wanneer hij wint, dan wint Lewis niet (in andere woorden, ik ga er vanuit dat bij een dominante Mercedes Lewis vaak de winnaar is)
- Als hij niet wint, dan zit Max er vaak toch wel voor
- Hij heeft vaak pech, scheelt punten voor WCC
- Wat we niet willen is dat Merc strategie spelletjes kan spelen met hun tweede man, hopelijk kan Perez daar dan voor zorgen. Daarvoor is een matige tweede Merc wel handig
- Hij zorgt ervoor dat veel energie/vragen van de pers die kant op gaan, die gaan daardoor niet naar RBR
Ik denk ook dat Bottas een ideale 2e rijder is. Niet alleen voor MaxBlauweFles schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 11:25:
Maar ik ben dus heel blij hoe Bottas het doet.Bottas is de perfecte tweede man.
- Wanneer hij wint, dan wint Lewis niet (in andere woorden, ik ga er vanuit dat bij een dominante Mercedes Lewis vaak de winnaar is)
- Als hij niet wint, dan zit Max er vaak toch wel voor
- Hij heeft vaak pech, scheelt punten voor WCC
- Wat we niet willen is dat Merc strategie spelletjes kan spelen met hun tweede man, hopelijk kan Perez daar dan voor zorgen. Daarvoor is een matige tweede Merc wel handig
- Hij zorgt ervoor dat veel energie/vragen van de pers die kant op gaan, die gaan daardoor niet naar RBR
Exact expert nodig?
Wingman was toch het juiste woord?BlauweFles schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 11:25:
Bottas is de perfecte tweede man.
15/16 alleen turkije twijfelde ik over, en gokte ik verkeerd-ET- schreef op maandag 14 juni 2021 @ 21:21:
10 uit 16 viel mij niet tegen. Zaten wel lastige tussen.
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
Ik zag dat het Monaco niet was, maar wist niet dat het Valencia wascaspervc schreef op maandag 14 juni 2021 @ 22:00:
Lol ik klikte veel te snel op Monaco... was het Valencia
Verwijderd
Misschien vertrekken HAM en BOT wel beidenFastFred schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 13:01:
Daarom denk ik ook niet dat Russell volgend jaar naar Mercedes gaat, dan krijg je weer een kemphanen strijd net als in 2016. Russell naar Mercedes gebeurt alleen als Sir Hamilton met pensioen gaat en Russell dus naast Bottas komt te zitten.
Doet RB toch elke keer weer goed, vette filmpjes altijd!sjaool schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 11:32:
Nieuwe Red Bull Road Trip, en hij is gaaf!
[YouTube: From Castle to Castle | Red Bull Racing take a Road Trip from the Czech Republic to Slovakia]
Dat houd Russel ook nog geen 2 maanden vol waarschijnlijk tegen iemand als Hamilton, die zat al in zak en as en in de stoel bij de psycholoog na de mislukte entree in de Mercedes vorig jaar en in Imola dit jaar bleek maar weer eens dat hij misschien wel snel kan wezen bij vlagen maar ook nog steeds met grote regelmaat niet heel erg handig functioneert.FastFred schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 13:01:
Daarom denk ik ook niet dat Russell volgend jaar naar Mercedes gaat, dan krijg je weer een kemphanen strijd net als in 2016. Russell naar Mercedes gebeurt alleen als Sir Hamilton met pensioen gaat en Russell dus naast Bottas komt te zitten.
Als Russel naar Mercedes gaat en Hamilton kan nog een jaartje aan zetten dan zou het mij niet verbazen als een Russel in hetzelfde hoekje beland als een Gasly of een Albon na een jaartje RBR / Verstappen. Hamilton vreet een Russel met huid en haar op, is het niet op snelheid dan is het wel op ervaring en race gogme.
Russel is snel maar is lang niet zo sluw en de kans dat een Hamilton je een zetje de verkeerde kant op geeft in je carrière is dan best groot. Daarnaast is de huidige Mercedes ook niet meer zo superieur als hij voorgaande jaren was en lijkt hij ook een stuk minder vriendelijk qua rijdbaarheid aangezien men al een aantal keren flink heeft zitten worstelen met de config van de auto.
Maar Russel er in lijkt me een prima plan om RBR in de kaart te spelen, je weet namelijk dat Russel niet foutloos gaat zijn, het nog maar moet blijken hoe hij presteert onder druk en waneer zijn teamgenoot een meervoudig wereldkampioen is e.d.
Bottas heeft 3 slechte weekeinden achter de rug, Imola was slecht maar wordt hij er afgereden door Russel terwijl Hamilton de mazzel had dat hij de reverse kon vinden, Monaco kon hij echt helemaal NIETS aan doen en Hamilton deed het nog een pak slechter dus houden we Baku over waar hij ondermaats presteerde en waar Hamilton de mazzel van een goede tow had in de quali maar het vervolgens ook verklootte bij de herstart. Aan de andere kant stond meneer de afgelopen 6 races wel gewoon 3x op het podium... er zijn er maar 2 die het beter doen in het huidige veld
Lang verhaal kort, hoe slecht doet Bottas het nou echt en is het niet gewoon een mooie bliksemafleider voor de staat waarin Mercedes nu verkeert?
Bottas gaat nooit wereldkampioen worden maar het idee dat Russel de problemen van Mercedes en Hamilton in het kampioenschap op gaat lossen is natuurlijk ook een mooie illusie
Als je 1 shot krijgt om te laten zien wat je kan en je team maakt er zo'n puinhoop van, dan snap ik dat de moed je in je schoenen schiet. Zet hem voor langere tijd in die auto en het gaat veel beter. Imola was wat ongelukkig en zou ik niet aan onhandigheid toeschrijven, het was gewoon ongelukkige samenkoming. Als je wat meer let op Russell tijdens de races, dan zie je dat de vechtlust er echt wel in zit, zijn junior-carrière spreekt voor zich. Elk jaar wisselen van klasse en hem meteen op je naam schrijven, dat doen er echt niet veel.R2D2 schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 15:39:
[...]
Dat houd Russel ook nog geen 2 maanden vol waarschijnlijk tegen iemand als Hamilton, die zat al in zak en as en in de stoel bij de psycholoog na de mislukte entree in de Mercedes vorig jaar
Ik vraag me wel af of zijn tijd bij Williams hem misschien schade heeft toegebracht. Iemand die elke keer verwacht te kunnen winnen ineens in een waardeloze positie zetten, zal wat met hem doen.
Ze noemen hem niet voor niets Mr Saturday omdat dit nog de enige kans was om wat van hemzelf te laten zien. Kijk, je kunt verwachten dat ie schade rijdt als ie wat competitievere auto's onder zijn kont krijgt, maar dat deden Verstappen en Leclerc ook gewoon in hun weg naar de top. Maar zo constant je teammaat te kakken zetten en dat al 3 seizoenen lang, dat doen niet veel rijders hem na.
Verwijderd
Als je in een Mercedes links en rechts het nakijken hebt in Baku, volgens mij best slecht.R2D2 schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 15:39:
[...]
Lang verhaal kort, hoe slecht doet Bottas het nou echt en is het niet gewoon een mooie bliksemafleider voor de staat waarin Mercedes nu verkeert?
En hij staat momenteel 6e in het klassement... nogmaals... in een Mercedes.
we zullen het zien volgend seizoen; persoonlijk denk ik dat russel dit al enkele weken weet. die zit straks in de mercedes. 100% doen we 99% van makenFastFred schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 13:01:
De keuze om voor Williams te blijven rijden en Toto als manager te houden maakt hij toch echt zelf. Als je naar de afgelopen jaren kijkt is Bottas er volgens mij nog als beste vanaf gekomen in de tijd dat hij Toto als manager had. Mercedes junior zijn en Toto als manager hebben is weinig waard, daar kunnen een Wehrlein en een Ocon goed over mee praten. Ocon is mijns inziens beter gaan presteren nadat hij zich niet meer hoefde te gedragen als de schoothond van Toto ieder weekend en de banden met Mercedes definitief doorgesneden werden.Martinspire schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 15:49:
[...]
Als je 1 shot krijgt om te laten zien wat je kan en je team maakt er zo'n puinhoop van, dan snap ik dat de moed je in je schoenen schiet. Zet hem voor langere tijd in die auto en het gaat veel beter. Imola was wat ongelukkig en zou ik niet aan onhandigheid toeschrijven, het was gewoon ongelukkige samenkoming. Als je wat meer let op Russell tijdens de races, dan zie je dat de vechtlust er echt wel in zit, zijn junior-carrière spreekt voor zich. Elk jaar wisselen van klasse en hem meteen op je naam schrijven, dat doen er echt niet veel.
Ik vraag me wel af of zijn tijd bij Williams hem misschien schade heeft toegebracht. Iemand die elke keer verwacht te kunnen winnen ineens in een waardeloze positie zetten, zal wat met hem doen.
Ze noemen hem niet voor niets Mr Saturday omdat dit nog de enige kans was om wat van hemzelf te laten zien. Kijk, je kunt verwachten dat ie schade rijdt als ie wat competitievere auto's onder zijn kont krijgt, maar dat deden Verstappen en Leclerc ook gewoon in hun weg naar de top. Maar zo constant je teammaat te kakken zetten en dat al 3 seizoenen lang, dat doen niet veel rijders hem na.
Wat betreft teammaten te kakken zetten, Verstappen (en een Leclerc in de vorm van Vettel) hadden wel teammaten van een iets ander kaliber dan een Kubica die met een flinke handicap rond moet rijden en een Latifi in zijn rookie seizoen en die nou ook niet gezien wordt als een coureur die barst van het talent.
Mr Saturday heeft de afgelopen 2 seizoenen fouten gemaakt op de Sunday waar je je als coureur best een beetje voor mag schamen als er nog helemaal niets tegenover staat. Een Giovinazzi bijvoorbeeld maakt dan een betere ontwikkeling door, helemaal geen super talent maar wel iemand die de puntjes binnen haalt als ze dan een keer voor het oprapen liggen ipv te crashen achter de safety car of te denken dat je dat gevecht met een Mercedes aan moet gaan onder listige omstandigheden
Ho even, Hamilton deed het weinig beter door het weekend heen en had mazzel met de tow. Dat je vervolgens ook niet heel veel uit kunt halen bleek wel uit het feit dat Hamilton ronden lang achter Perez zat maar niet echt aan kon vallen. Laten we nu niet doen alsof Mercedes het allemaal zo fantastisch voor elkaar had in BakuVerwijderd schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 15:56:
[...]
Als je in een Mercedes links en rechts het nakijken hebt in Baku, volgens mij best slecht.
En hij momenteel staat 6e in het klassement... nogmaals... in een Mercedes.
Daarnaast 3 podiums en 2 DNF's. Nogmaals, op Hamilton en Verstappen na heeft er nog niemand zo vaak op het podium gestaan dus die plek in het WK is aardig vertekend door die DNF's want Monaco was gewoon een zekere tweede plek geweest.
Hamilton had in Monaco daarentegen ook niet veel in te brengen..... in een Mercedes, Bottas deed het daar weer stukken beter, totdat...Verwijderd schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 15:56:
[...]
Als je in een Mercedes links en rechts het nakijken hebt in Baku, volgens mij best slecht.
En hij momenteel staat 6e in het klassement... nogmaals... in een Mercedes.
Ik vraag mij wel af of ie de beslissing zonder enige frustratie zou kunnen slikken. Wat zich vertaalt in een ander gedrag op de baan bedoel ik, als eenmaal definitief naar buiten gekomen is dat ie wordt bedankt vanaf 2022.
Testing, one, two ...
Netjes. Ik ging ook met oa Valencia ook de mist in.ThunderNet schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 13:18:
[...]
15/16 alleen turkije twijfelde ik over, en gokte ik verkeerd
Chocoball schreef op maandag 14 juni 2021 @ 21:07:
Voor de liefhebbers van quizzen, de FOM heeft er weer ééntje: Raad het F1 circuit op basis van 1 foto vanuit vogelperspectief.
[Afbeelding]

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear
Haha ik ook, ik denk dat er best een aantal zijn die een paar bootjes zien en denken ah dat moet Monaco zijn om vervolgens zoiets te hebben van, damn, had ik maar iets beter gekeken.-ET- schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 17:18:
[...]
Netjes. Ik ging ook met oa Valencia ook de mist in.
Ik had er 11/16, maar moet zeggen, had een paar domme foutjes (zoals bovenstaande) maar toch ook wel een paar waarvan ik niet 100% zeker was, maar die wel goed waren, dus mijn score viel me eigenlijk niet tegen moet ik eerlijk zeggen
Die is ook wat lastig omdat het natuurlijk een poosje geleden is ook dat er gereden is.-ET- schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 17:18:
[...]
Netjes. Ik ging ook met oa Valencia ook de mist in.
Ik heb even een overzichtje gemaakt met de antwoorden/locaties

Bocht 14/15, pit entry en the wall of champions
Red Bull Ring

Tribune tussen bocht 5 en 6 is goed te zien (evenals het grote stierenbeeld achter de tribune).
Turkijke

Links de laatste boven van het circuit
Mugello

Knik van 13 en 14 is goed te zien, gevolgd door de 180 graden bocht de start/finish op, op de achtergrond zie je het stuk tussen bocht 8 en 9 goed.
Mexico

Knikje tussen bocht 4 en 5.
Nurburgring

Bocht 8. Is klein beetje een instinker, want hij lijkt erg op de hairpin van suzuka van boven, maar de viaduct is niet te zien.
Spa

Kemmel straight naar Les Combes/Malmedy
Baku

Bocht 18-19, ook duidelijk te herkennen aan de gebouwen.
China

Bocht 1, 2, 3, 4.
Australie

Bocht 11, 12, ook goed te herkennen aan het water.
Maleisie

Bocht 13, 14 en 1, 2, 3 zijn goed te herkennen. Daarnaast enige circuit met 2 lange stukken op deze manier volgens mij
Barcelona

Bocht 1, 2 in de verte zichtbaar, lange doordraaier bocht 3 is duidelijk in beeld, klein stukje van bocht 5 te zien.
Hongarije

Chicane (bocht 6/7)
Paul Ricard

Duidelijk te herkennen aan alle blauwe lijnen, bocht 3/4 vermoed ik.
Valencia

Laat je niet afleiden door de bootjes en het beeld van een stratencircuit.. Dit heeft teveel ruimte om Monaco te kunnen zijn. In beeld zijn de start/finish/pit gevolgd door bocht 1.
Suzuka

De hairpin van suzuka (bocht 11)
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
Dit soort artikelen neem ik nooit serieus. Mijn eigen mening wel en ik geloof niet dat Mercedes nog een keer voor Bottas kiest. Dus nu weten jullie alvast wat er gaat gebeuren.
"Verstappen kicked me" - Grosjean
[ Voor 18% gewijzigd door NotSoSteady op 15-06-2021 19:50 ]
https://www.motorsport.co...re-investigation/6572225/
Dan moeten er iig geen changes in compounds komen tov de geplande, als ze nu harder gaan staat dat daar natuurlijk haaks op.Chocoball schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 20:38:
Pirelli is klaar met haar onderzoek
spoiler:ligt niet aan de banden.
https://www.motorsport.co...re-investigation/6572225/

Maar in ieder geval is het dus de schouder van de band die faalde. Dat was wel heel duidelijk en daar konden ze al niet omheen. Verklaard dus ook waarom de voorgeschreven bandenspanning verhoogd werd van vrijdag naar zaterdag. Iets dat zowel AM als RBR claimen te hebben gevolgd. Die hebben geen reden om dit niet te doen omdat ze daar ook echt wel weten dat als Pirelli dit zegt, er iets mis is.
Pirelli says Baku failures were "down to a circumferential break on the inner sidewall, which can be related to the running conditions of the tyre, in spite of the prescribed starting parameters (minimum pressure and maximum blanket temperature) having been followed."
— Adam Cooper (@adamcooperF1) 15 juni 2021
2. Pirelli: "The FIA and Pirelli have agreed a new set of the protocols, including an upgraded technical directive already distributed, for monitoring operating conditions during a race weekend, and they will consider any other appropriate actions."
— Adam Cooper (@adamcooperF1) 15 juni 2021
Maar ik spreek een klein beetje BS, dus even vrij vertaald.
"Banden faalde omdat de schouder faalde. Dit is mogelijkerwijs gebeurd door de condities waarin de band opereerde, zowel spanning als temperatuur. Dit gebeurde ook ondanks onze voorgeschreven startparameters die de teams ook hebben gevolgd. We zeggen alleen helemaal niks over of die startparameters van ons wel klopte of dat we het op een andere manier verprutst hebben omdat onze banden het simpelweg niet aankonden. We zeggen ook niet dat het de schuld is van de teams, maar hier zijn nieuwe regels. Als het dus weer misgaat, dan hebben wij het 100% gedaan en staan we zwaar voor lul."
* DaniëlWW2 hoopt dus ergens op ploffers zonder gruwelijke afloop.

Ik spreek ook aardig BS, maar ik interpreteer deze sectie anders:DaniëlWW2 schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 21:28:
Maar ik spreek een klein beetje BS, dus even vrij vertaald
Volgens mij zeggen ze hier dat ze nogmaals verzoeken de teams zich echt aan de voorgeschreven bandenspanning te houden en dat ze met de FIA overeen zijn gekomen dit beter te monitoren.including an upgraded technical directive already distributed, for monitoring operating conditions during a race weekend
Maar goed, het is wat het is. Iedereen snapt dat Pirelli niet kan roepen dat het aan de teams ligt omdat niemand dat gelooft, ook al is het waar (hebben we die mogelijkheid wel eens overwogen?). Het is net als met de samenzweringstheorieën van wappies. Ze roepen meteen al dat de overheid gaat liegen, dus alles wat de overheid vervolgens roept, wordt begroet met een 'zie je wel, meer leugens'. Dus de tactiek van Max en RBR heeft gewerkt...
Dit topic is gesloten.
DaniëlWW2 in "Sport Feedbacktopic"
Alle weekend topics van 2021: ~[F1 2021] Racetopics
Discussie omtrent de uitzendrechten die Ziggo kwijt is geraakt mag in [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
Let even op of jouw onderwerp niet beter in [F1] Randzaken kan.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic
Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2020
F1 E-sports: [F1 2020] Het grote niet Formule 1 E-sport racetopic.
Racepool: [F1] Racemanagers/pools 2021
Randzaken: [F1] Randzaken