[F1] Seizoen 2021 - Max Verstappen WDC! Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 58 ... 171 Laatste
Acties:
  • 1.287.311 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

mphilipp schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 21:36:
[...]

Ik spreek ook aardig BS, maar ik interpreteer deze sectie anders:

[...]

Volgens mij zeggen ze hier dat ze nogmaals verzoeken de teams zich echt aan de voorgeschreven bandenspanning te houden en dat ze met de FIA overeen zijn gekomen dit beter te monitoren.

Maar goed, het is wat het is. Iedereen snapt dat Pirelli niet kan roepen dat het aan de teams ligt omdat niemand dat gelooft, ook al is het waar (hebben we die mogelijkheid wel eens overwogen?). Het is net als met de samenzweringstheorieën van wappies. Ze roepen meteen al dat de overheid gaat liegen, dus alles wat de overheid vervolgens roept, wordt begroet met een 'zie je wel, meer leugens'. Dus de tactiek van Max en RBR heeft gewerkt... :+
"We zeggen ook niet dat het de schuld is van de teams, maar hier zijn nieuwe regels. Als het dus weer misgaat, dan hebben wij het 100% gedaan en staan we zwaar voor lul."

O-)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij van wc eend.....

Naja vul hem maar in... dit was zo te verwachten.

Hey kwam door de rijomstandigheden... ja wat denk je dan dat ze gaan doen met een f1 auto? Als oude omaatjes rond tuffen....

Conclusie de band kon de omstandigheden niet aan en ging dus stuk omdat het materiaal niet geschikt was voor deze race... oh nee wat doe ik nou ik verdraai de woorden van pirelli na de echte uitspraak... stelletje :+ :+ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 07:27

Amphiebietje

In de blubber

Ja, in een simulator is er natuurlijk geen echt asfalt, en is de band niet onderhevig aan slijtage. Jullie moeten het niet zo moeilijk maken voor Pirelli, het is niet alsof racesimulaties al bandenslijtage hadden in 1995 ofzo...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02:30
Pirelli: banden ploffen, omdat ermee wordt gereden.

Nieuwe compound in aantocht.

Afbeeldingslocatie: https://www.bigtyres.co.uk/media/catalog/product/p/i/pirelli_php-70.jpg

[ Voor 55% gewijzigd door NotSoSteady op 15-06-2021 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastie-88
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-09 18:54
Chocoball schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 20:38:
Pirelli is klaar met haar onderzoek

spoiler:
ligt niet aan de banden.

https://www.motorsport.co...re-investigation/6572225/
Uit het artikel
“This analysis also took in the tyres used by other cars in the race, which had the same or a higher number of laps on them compared to the ones that were damaged,” it said.

“The process established that there was no production or quality defect on any of the tyres; nor was there any sign of fatigue or delamination.
Oke, andere banden vertoonde dus totaal geen schade, lijkt mij dat de de banden van Perez ook bekeken hebben (-1 ronde t.o.v. Verstappen).
Perez heeft aangegeven Verstappen qua setup te volgen zodat hij het wiel niet opnieuw moet uitvinden. Kan me ook niet voorstellen dat je met lagere banden druk rijdt met maar 1 coureur als team zijnde, dan doe je het bij beide als dat je kansen verhoogd.
Die banden hadden dus totaal geen schade.

Klinkt niet helemaal logisch bij mij.
Nu kunnen er verschillen zitten in afstelling (details) en in rijstijl. Pirelli moet zou daar toch iets uit moeten kunnen halen.

Edit: De banden van Perez zouden imho mede geanalyseerd moeten worden wegens de mogelijke verdenking van een lagere bandenspanning

[ Voor 4% gewijzigd door Bastie-88 op 15-06-2021 23:55 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:12
mphilipp schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 21:36:
[...]

Ik spreek ook aardig BS, maar ik interpreteer deze sectie anders:

[...]

Volgens mij zeggen ze hier dat ze nogmaals verzoeken de teams zich echt aan de voorgeschreven bandenspanning te houden en dat ze met de FIA overeen zijn gekomen dit beter te monitoren.

Maar goed, het is wat het is. Iedereen snapt dat Pirelli niet kan roepen dat het aan de teams ligt omdat niemand dat gelooft, ook al is het waar (hebben we die mogelijkheid wel eens overwogen?). Het is net als met de samenzweringstheorieën van wappies. Ze roepen meteen al dat de overheid gaat liegen, dus alles wat de overheid vervolgens roept, wordt begroet met een 'zie je wel, meer leugens'. Dus de tactiek van Max en RBR heeft gewerkt... :+
Die mogelijkheid is nogal onlogisch omdat Pirelli net vantevoren aangegeven heeft dat de bandenspanning hoger moest. Dat geeft ten eerste aan dat ze dus al problemen verwachtten, maar de teams zullen dat ook echt wel volgen omdat ze ook wel snappen dat Pirelli daarmee zegt dat de banden het niet vol gaan houden op de lagere spanning.

Oftewel zoals verwacht schuift Pirelli het probleem weer af terwijl het duidelijk een probleem van de banden is.

[removed]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-09 13:01

mphilipp

Romanes eunt domus

redwing schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 00:19:
[...]
Die mogelijkheid is nogal onlogisch omdat Pirelli net vantevoren aangegeven heeft dat de bandenspanning hoger moest. Dat geeft ten eerste aan dat ze dus al problemen verwachtten, maar de teams zullen dat ook echt wel volgen omdat ze ook wel snappen dat Pirelli daarmee zegt dat de banden het niet vol gaan houden op de lagere spanning.
Punt is dat we het eigenlijk niet weten. De suggestie dat sommigen een andere bandenspanning zouden kunnen hebben gebruikt komt ook niet uit de lucht vallen. Blijkbaar zijn wij allemaal ineens bandenexperts en kunnen we beoordelen wat klopt en wat niet. Feit is dat Max de toon al gezet had voordat er ook maar iets gezegd is over een oorzaak. Dus wat Pirelli ook zegt, als ze niet zeggen dat het hun schuld is, gelooft niemand het.

Ik weet niet wat waar is, dus ik ga niet zeggen wie er liegt. Aangezien er met vaagheden wordt gestrooid, kan het alle kanten op gaan. Ik loop lang genoeg mee (niet in F1, want daar ben ik alleen toeschouwer) om mij nergens meer over te verbazen. Steeds als je denkt dat iets toch niet waar kan zijn, blijkt het waar te zijn. En ook F1 teams weten hoe ze de kluit kunnen belazeren, en coureurs kunnen vaak ook erg onschuldig spelen als ze iets gedaan hebben.
De schuld zal wel bij Pirelli liggen, dat ligt het meest voor de hand. Maar wij als toeschouwers/buitenstaanders hebben geen manier om 100% zeker te zijn. Er zijn allerlei mogelijkheden, ook die je niet voor mogelijk hield :+

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
mphilipp schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 00:32:
[...]

Punt is dat we het eigenlijk niet weten. De suggestie dat sommigen een andere bandenspanning zouden kunnen hebben gebruikt komt ook niet uit de lucht vallen. Blijkbaar zijn wij allemaal ineens bandenexperts en kunnen we beoordelen wat klopt en wat niet. Feit is dat Max de toon al gezet had voordat er ook maar iets gezegd is over een oorzaak. Dus wat Pirelli ook zegt, als ze niet zeggen dat het hun schuld is, gelooft niemand het.
Ik ben geen bandenexpert, maar ik hoor wel een verhaal van Pirelli dat totaal niet logisch is. Ze beginnen al met binnen een uur te melden dat het zeer waarschijnlijk door debris komt. Dan gaan ze iets beter onderzoeken en blijkt het weer debris te zijn(zelfs met een specifieke maat). Daarna kom je op verschillende sites details tegen waardoor het niet om debris kan gaan gaan en plotseling is de conclusie van Pirelli dat het om de setup gaat. Maar ook dat is niet logisch want ze hebben juist net voor de race aangegeven dat de bandenspanning omhoog moet. Iets wat al aangeeft dat Pirelli problemen met de banden verwacht. Dat snapt RB ook echt wel, dus ik kan me niet voorstellen dat ze alsnog met lagere spanning zijn gaan rijden.
Ik weet niet wat waar is, dus ik ga niet zeggen wie er liegt. Aangezien er met vaagheden wordt gestrooid, kan het alle kanten op gaan. Ik loop lang genoeg mee (niet in F1, want daar ben ik alleen toeschouwer) om mij nergens meer over te verbazen. Steeds als je denkt dat iets toch niet waar kan zijn, blijkt het waar te zijn. En ook F1 teams weten hoe ze de kluit kunnen belazeren, en coureurs kunnen vaak ook erg onschuldig spelen als ze iets gedaan hebben.
De schuld zal wel bij Pirelli liggen, dat ligt het meest voor de hand. Maar wij als toeschouwers/buitenstaanders hebben geen manier om 100% zeker te zijn. Er zijn allerlei mogelijkheden, ook die je niet voor mogelijk hield :+
Klopt, ik weet ook niet 100% zeker wat waar is. Ik weet echter wel 100% zeker dat het verhaal van Pirelli fishy is en dat ze duidelijk bezig zijn om enig probleem dat de band zou kunnen hebben weg te moffelen. En dat stoort me nog het meeste, zeker omdat ze al gelijk na de wedstrijd begonnen met hun afleidingsverhalen over debris.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 21:29

AvK

Ready Set Go

Geen idee hoe ze F1 banden maken, maar kan me voorstellen dat hier veel handwerk (mensen handen) bij zit. Het kan natuurlijk ook dat er exemplarisch enkele door de keuring zijn geslipt (let op de woordgrap). Of zie ik dat verkeerd?

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

redwing schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 00:40:
[...]
Klopt, ik weet ook niet 100% zeker wat waar is. Ik weet echter wel 100% zeker dat het verhaal van Pirelli fishy is en dat ze duidelijk bezig zijn om enig probleem dat de band zou kunnen hebben weg te moffelen.
En dat 'weten' komt volgens mij voor een groot deel door de act(ie) van Max. Zonder dat ik zelf de waarheid weet, vind ik het dan weer wél heel bijzonder dat er nu ineens een flink aantal extra maatregelen zijn genomen om de bandenspanning te monitoren én handhaven voor, tijdens en na de race:
So in a bid to confirm that teams are maintaining tyre pressures in a satisfactory way, tyres will now be checked after they have been run on cars.
Sets will be selected at random from practice and qualifying sessions, while every race set will be checked after they have been used.
Tyres due to undergo testing will have seals added to ensure that teams cannot play around with the pressures prior to the checks. No re-inflation of the tyre will be allowed.
The FIA has laid out procedures for the cold pressure checks and they must fall in line with a Pirelli figure that it believes the tyres should be left at when cold.
Tenzij de FIA natuurlijk in het complot met Pirelli zit.

Kijk, dat ze eerst meteen (al heel snel) riepen dat het een klapband was klonk inderdaad als een cover up, want ze hadden de band zelf nog maar net in handen. Echter, je kunt ook proberen om niet meteen het alu-hoedje op te zetten. Het kan ook zo zijn dat Pirelli zoiets had van 'een spontane klapband kán niet, want we hebben juist die druk laten verhogen om dat te voorkomen'. Maar ja, de 'hele wereld' zat al te wachten op een cover up, dus niemand accepteerde een ander verhaal van Pirelli dan dat ze zouden toegeven dat het slechte banden waren.

Nogmaals: ik weet het zelf ook niet, maar als je er objectief naar kijkt, is het allemaal heel bijzonder dat er nu ineens wél maatregelen genomen worden. Houd op zijn minst de mogelijkheid open dat we allemaal bespeeld worden door de teams die weer de vermoorde onschuld spelen. Dat doen ze namelijk altijd als er iets aan de hand is. En ze zijn niet altijd zo onschuldig.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anno 2021 moet het toch niet moeilijk zijn om veilige banden te ontwikkelen die van meer lagen zijn voorzien... in de motor wereld zijn al jaren banden met zachtere compounds aan de zijkanten dan het midden vlak.

Je hebt gewoon x mm soft rubber op de band en daarna heb je ultra ultra hard zodat je wel wilt wisselen... geen klapband en duidelijke afname van de performance.

Het gebeurt nu nog te vaak dat een band het structureel begeeft zonder de performance echt hard te degraderen. Maak een super soft met 5mm super zacht rubber en daarna 15mm kneiterhard rubber voor de veiligheid.

Zacht rubber op ronde tijd plus 5 seconden... dan kom je wel binnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 22:30
Als de band niet meer de beperkende factor zou zijn dan loop je elders wel tegen een beperking aan zoals brandstoflimiet of het beperkt aantal onderdelen in de aandrijflijn dat je ieder seizoen mag gebruiken.

Het artikel van motorsport.com leest toch een beetje alsof het werkelijke probleem bij de handhaving van de regels zit vergelijkbaar met de flexibele vleugels. Om de verhoudingen tussen de partijen niet slechter te maken, ze zijn tenslotte afhankelijk van elkaar, lijkt het er op dat ze met een politiek compromis op de proppen gekomen zijn althans zo komt het op mij over.

Dat belooft nog wat voor volgend seizoen met die nieuwe banden, helemaal als in 2023 ook nog de bandenwarmers gaan verdwijnen vanwege duurzaamheid en kostenbesparing of iets in die richting. Gaat een flinke test worden voor de relatie van Pirelli en de teams.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik voel gewoon dat er behoefte is aan motorgeluiden...
Gewoon even een V16

Of een 28L V4, ook leuk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Mooi ook, met van die fietsbandjes eronder ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
mphilipp schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 09:35:
[...]

Kijk, dat ze eerst meteen (al heel snel) riepen dat het een klapband was klonk inderdaad als een cover up, want ze hadden de band zelf nog maar net in handen. Echter, je kunt ook proberen om niet meteen het alu-hoedje op te zetten. Het kan ook zo zijn dat Pirelli zoiets had van 'een spontane klapband kán niet, want we hebben juist die druk laten verhogen om dat te voorkomen'. Maar ja, de 'hele wereld' zat al te wachten op een cover up, dus niemand accepteerde een ander verhaal van Pirelli dan dat ze zouden toegeven dat het slechte banden waren.
Zelfs als dit zo zou zijn vind ik de reactie van Pirelli raar. Ze hebben een probleem gezien en hebben daarom de bandenspanning verhoogd. Als er dan toch een band klapt zou ik als eerste bang zijn dat de verhoging van die spanning niet voldoende is geweest. Als tweede ga je dan de bandenspanning verdenken zoals die was tijdens het rijden en dat die om wat voor reden dan ook te laag was. Maar dus zeker niet gelijk debris verdenken en een dagje later zelfs aankomen dat je het gat van debris hebt gevonden.....
Nogmaals: ik weet het zelf ook niet, maar als je er objectief naar kijkt, is het allemaal heel bijzonder dat er nu ineens wél maatregelen genomen worden. Houd op zijn minst de mogelijkheid open dat we allemaal bespeeld worden door de teams die weer de vermoorde onschuld spelen. Dat doen ze namelijk altijd als er iets aan de hand is. En ze zijn niet altijd zo onschuldig.
Ik sluit ook niet uit dat het alsnog aan RB zelf ligt. Vandaar ook dat ik vooral de reaktie van Pirelli bekritiseer, want die duidt gewoon op een cover-up ipv een gedegen onderzoek. Als Pirelli zijn mond had gehouden en na een week met dit verhaal was gekomen was het veel geloofwaardiger geweest.

En die extra check kan natuurlijk net zo goed bij het verhaal van Pirelli horen om juist naar de teams te wijzen ;)

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
mphilipp schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 09:35:
[...]

En dat 'weten' komt volgens mij voor een groot deel door de act(ie) van Max. Zonder dat ik zelf de waarheid weet, vind ik het dan weer wél heel bijzonder dat er nu ineens een flink aantal extra maatregelen zijn genomen om de bandenspanning te monitoren én handhaven voor, tijdens en na de race:

[...]

Pirelli zei destijds ook dat ze dat dachten en nog geen voorlopige conclusies wilden trekken op basis van de informatie die ze destijds hadden. Vermoedelijk was het gewoon beter geweest om stil te blijven, want dat verhaal met debris vonden ze in mijn ogen aannemelijk op basis van die snee in Hamilton's zijn band.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

redwing schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 10:51:
[...]
Ik sluit ook niet uit dat het alsnog aan RB zelf ligt. Vandaar ook dat ik vooral de reaktie van Pirelli bekritiseer, want die duidt gewoon op een cover-up ipv een gedegen onderzoek. Als Pirelli zijn mond had gehouden en na een week met dit verhaal was gekomen was het veel geloofwaardiger geweest.

En die extra check kan natuurlijk net zo goed bij het verhaal van Pirelli horen om juist naar de teams te wijzen ;)
zie; himlims_ in "[F1 2021] Race 6 GP van Azerbaijan"

zoals eerder schreef; een onderzoek als dit, -kan- niet binnen een week volledig onderzocht zijn om een 'onafhankelijke' conclusie hieraan te verbinden. Normaliter bij een catastrofaal falen van een band, wordt dat technisch helemaal uitgelicht. Door 3 man onafhankelijk van elkaar getest en vervolgende de bevindingen vergeleken, om daar een conclusie aan te verbinden. Zo'n onderzoek traject kan je gewoonweg niet versnellen, en zal minimaal een week moeten duren.

mede vanwege de snelheid en 'politieke correctheid' acht ik het verhaal van pirrelli .... 8)7

er is schijnbaar een aangepaste procedure; https://www.racefans.net/...amilton-spotted-in-spain/

//edit; kleine nuance in deze; niet iedere band is 100% identiek, dit is afhankelijk van samenstelling rubber, grondstoffen, productie proces etc. de marges zijn minimaal, maar 100% identieke productie is technisch bijna niet mogelijk vanwege de wisseling in grondstoffen (natuur product), temperaturen, machine, medewerker etc.

[ Voor 33% gewijzigd door himlims_ op 16-06-2021 11:53 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Button snapt er ook niks van. :z

Deze suggestie zou ik willen aandragen. :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

redwing schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 10:51:
[...]
Als er dan toch een band klapt zou ik als eerste bang zijn dat de verhoging van die spanning niet voldoende is geweest.
Er klappen er 2 van de 20, in verschillende sessies, dus ook onder verschillende omstandigheden. Ik zou dan ook niet in de eerste instantie denken aan de banden zelf. Of ben ik dan raar?

Het is trouwens ook wel vaker voorgekomen dat er iets op het circuit zelf was, een curb oid die bij een aantal rijders schade veroorzaakte. En alleen de coureurs die op een bepaalde manier over die curb reden hadden er last van. Was het niet Turkije? Daar werd hier ook even aan gedacht, maar er is niets gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

Maar die is helemaal niet [updated]! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
mphilipp schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 11:34:
[...]

Er klappen er 2 van de 20, in verschillende sessies, dus ook onder verschillende omstandigheden. Ik zou dan ook niet in de eerste instantie denken aan de banden zelf. Of ben ik dan raar?
Er klapt bij 10% van de auto's een band. Als bandenmaker zou ik dan wel de banden gaan verdenken ja. Zeker omdat ze vlak voor de race al problemen zagen en de bandenspanning daarom hebben laten verhogen. Zo gebruikelijk is het nu ook weer niet dat een band spontaan klapt tijdens een race.
Het is trouwens ook wel vaker voorgekomen dat er iets op het circuit zelf was, een curb oid die bij een aantal rijders schade veroorzaakte. En alleen de coureurs die op een bepaalde manier over die curb reden hadden er last van. Was het niet Turkije? Daar werd hier ook even aan gedacht, maar er is niets gevonden.
Er wordt ook niet gezegd dat het niet kan, het is alleen niet het meest logische. En vooral de manier van communiceren van Pirelli lijkt aan te geven dat er meer aan de hand is. Ze stralen iig niet uit dat ze echt onafhankelijk onderzoeken wat er aan de hand is.

[removed]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

redwing schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 11:39:
[...]
Er wordt ook niet gezegd dat het niet kan, het is alleen niet het meest logische. En vooral de manier van communiceren van Pirelli lijkt aan te geven dat er meer aan de hand is. Ze stralen iig niet uit dat ze echt onafhankelijk onderzoeken wat er aan de hand is.
En dát zou zomaar eens te maken kunnen hebben met de act(ie) van Max. Want ook dát is stemmingmakerij. Max heeft niets onderzocht en reageerde (begrijpelijk) vanuit frustratie en onderbuik, maar legde de schuld meteen bij Pirelli. Maar geen woord van kritiek op hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
mphilipp schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 11:43:
[...]
En dát zou zomaar eens te maken kunnen hebben met de act(ie) van Max. Want ook dát is stemmingmakerij. Max heeft niets onderzocht en reageerde (begrijpelijk) vanuit frustratie en onderbuik, maar legde de schuld meteen bij Pirelli. Maar geen woord van kritiek op hem.
Pirelli is al verschillende keren binnen zeer korte tijd met de conclusie 'debris' gekomen na bandenproblemen. Nog geen 1 keer hebben ze aangegeven dat er iets mis wat met een band.

En van een rijder snap ik dan best dat die uit frustratie de band de schuld geeft. Het is aan Pirelli om dat uit te zoeken en met een goed antwoord te komen. Als die dan echter op dezelfde manier reageren, dat een dag later nog maar eens herhalen en dan na kritiek met een heel andere conclusie komen gaat er toch iets mis. Zeker als je naar de conclusie kijkt waarbij ze eigenlijk aangeven dat de band inderdaad problemen heeft maar ze de schuld toch bij de teams leggen.

Uiteindelijk gaat het dus niet eens zozeer om de conclusie zelf als wel de manier hoe ze bij die conclusie komen. Dat is gewoon niet professioneel gebeurd en laat vooral zien dat ze het onder de tafel proberen te schiuven.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06:56
Pirelli maakt er gewoon een potje van. Sinds 2021 rijden ze in de WRC (World Rally Championship) ook met Pirelli banden. Hoeveel lekke banden daar nu gereden worden is gewoon niet normaal, dat gebeurde niet of nauwelijks in de voorgaande seizoenen. Goed bezig Pirelli 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

DaniëlWW2 schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 11:19:
Button snapt er ook niks van. :z
[Twitter]

Deze suggestie zou ik willen aandragen. :P
[YouTube: F1 Sniper [updated]]
Ik denk dat je tussen de regels moet lezen dat:
- Pirelli vermoed dat teams via een combinatie van truuks en regelinterpretatie met een lagere bandendruk reden dan dat ze bedoeld hadden.
- Hierdoor de tire faillures optraden.
- Ze daarom vinden dat hun (Pirelli) niets aan te rekenen valt
- Ze ook niet zomaar de vinger kunnen wijzen naar het teams die aan het "CHEATEN!!!1!!" zijn omdat ze geen hard bewijs hebben anders dan de druk die ze in (inmiddels koude) banden meten.

En daarom dit cryptisch persbericht, maar vooral de extra regelementen die daarvoor in de plaats komen. Dit kan best zijn dat dit sommige teams een stuk harder raakt dan andere.

Ik vermoed dat teams nu gewoon 1 minuut voordat Q1/Q2/Q3 start voor het rode licht gaat staan; zodat ze dan alsnog die banden kunnen koelen zonder de bandenwarmer regels.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Luckeh schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 12:43:
[...]

- Pirelli vermoed dat teams via een combinatie van truuks en regelinterpretatie met een lagere bandendruk reden dan dat ze bedoeld hadden.
- Ze ook niet zomaar de vinger kunnen wijzen naar het teams die aan het "CHEATEN!!!1!!" zijn omdat ze geen hard bewijs hebben anders dan de druk die ze in (inmiddels koude) banden meten.

En daarom dit cryptisch persbericht, maar vooral de extra regelementen die daarvoor in de plaats komen. Dit kan best zijn dat dit sommige teams een stuk harder raakt dan andere.

Ik vermoed dat teams nu gewoon 1 minuut voordat Q1/Q2/Q3 start voor het rode licht gaat staan; zodat ze dan alsnog die banden kunnen koelen zonder de bandenwarmer regels.
Dat klopt inderdaad. Ik weet niet of dit al geplaatst was, maar een Italiaanse site schrijft dat Pirelli en de FIA drie teams ervan verdenken.
owever, in the FIA , and also in Pirelli, there would be the impression that at least three teams 'play' a lot with operating pressures , without respecting the minimum requirements allowed by the Italian-Chinese supplier.

The FIA ​​check takes place before the start, and on a few second (or third) sets of the race. But in the race the teams , using more or less sophisticated technical solutions, try to keep the pressure as low as possible to have a performance advantage .

Fia and Pirelli reacted immediately by tightening up the protocols , the only immediate solution not having, for now, a precise control in real time of the pressures on the various cars.

The sensors used by the teams this season can in fact be appropriately 'modified' to not show the real pressures to the controllers.

For this reason, standardized sensors (Tire pressure sensors, TPMS) will be installed on the next generation of tires, which will allow the FIA ​​and Pirelli to have access to reliable data relating to pressure and temperature. Not only the internal air, but also the carcass and the new 18 ″ rims.

The most important novelty of the revision of the safety protocols is that the French GP will carry out cold checks (even when hot, reheating the rubber with an electric blanket) on the pressure of the tires used to set the fastest time in Q3, as well as all those used in the race.

Thanks to a 'cooling curve' imposed by Pirelli, it will be possible to verify whether, with certain tire temperatures, the pressure is correct or lower than the theoretical one. In the latter case, the team will be reported to the stewards who will subsequently make their assessments.

With this 'novelty' it will be easy to verify if any team has gone to alter the composition in the inflation gas to reduce the humidity contained.
FYI dit is Google Translate.

https://www.formu1a.uno/f...mpazzite-del-paul-ricard/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

redwing schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 12:01:
[...]
Pirelli is al verschillende keren binnen zeer korte tijd met de conclusie 'debris' gekomen na bandenproblemen. Nog geen 1 keer hebben ze aangegeven dat er iets mis wat met een band.
En wat heeft onderzoek uitgewezen als uiteindelijke oorzaak? Kán het ook niet gewoon debris zijn geweest in die gevallen?

Kijk, het gaat er mij niet om om Pirelli te verdedigen, maar meer om de onderbuik eruit te halen. Want ik heb een beetje het idee dat dat alles is wat er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Luckeh schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 12:43:
[...]

Ik lees allang tussen de regels. ;)
DaniëlWW2 in "[F1] Seizoen 2021"
"down to a circumferential break on the inner sidewall, which can be related to the running conditions of the tyre, in spite of the prescribed starting parameters (minimum pressure and maximum blanket temperature) having been followed."
Pirelli zegt zelf dus dat ze helemaal geen bewijs hebben dat er teams iets met de minimale bandenspanning hebben gedaan. Dat bewijs zullen ze ook niet hebben want anders gooide ze die wel voor de bus. Het probleem is dat bandenspanning een minimale standaard is van Pirelli en deze word ingesteld als de banden nog in de bandenwarmers zitten. Zodra ze de auto opgaan, loopt die op zoals met alle banden gebeurd. Dat zou dit soort ploffende banden juist nog meer moeten beschermen, tenzij het een fout in de band zelf is.

Tweede is hoe moeten die teams nu precies de bandenspanning laten zakken? Ze mogen die banden niet eens houden na een sessie en moeten ze meteen inleveren. Ze hebben alleen controle over de velg die ze zelf maken en er zal ongetwijfeld ergens een ventiel zitten. Dat lijkt me de enige mogelijkheid hoe je ook maar iets kan aanpassen. Derde is dan de vraag waarom? Waarom zouden teams zoals RBR, Mercedes of AM riskeren dat de banden ontploffen en goede resultaten weggegooid kunnen worden? Wat denk je dat coureurs zouden vinden van dit soort systemen waarmee ze met een noodgang in de muur terecht kunnen komen zonder enige waarschuwing? Of de teams zelf die blijkbaar ook geen idee hadden wat er aan de hand was in Baku.

Nu komt er nu een of andere regelgeving in samenspraak van Pirelli met de FIA die ook een forse laag boter op hun hoofd hebben als het om deze banden gaat, die de teams moeten controleren. Dit klopt gewoon niet want volgens deze theorie zouden de teams zichzelf bevoordelen door te spelen met de minimale eisen die Pirelli stelt. Dit terwijl de teams zichzelf voornamelijk benadelen met dit soort uitvalbeurten. Verder zijn ze daar echt niet zo dom dat als Pirelli weer eens van de vrijdag naar de zaterdag de bandenspanning verhoogd, ze deze zelf weer gaan verlagen omdat ze denken dat het wel kan. Nee, inmiddels zouden alle teams gewoon moeten weten dat als Pirelli daarmee komt, er iets mis is. Genoeg voorbeelden de afgelopen jaren...

Inmiddels zit ik me echt af te vragen wat we gaan krijgen op Silverstone. Deze 2021 banden zijn ontworpen door Pirelli in reactie op de ploffers vorig jaar. En dat gaat lekker. Zandvoort weet ik helemaal niet met die laatste bocht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06:56
DaniëlWW2 schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 13:35:
[...]

Inmiddels zit ik me echt af te vragen wat we gaan krijgen op Silverstone. Deze 2021 banden zijn ontworpen door Pirelli in reactie op de ploffers vorig jaar. En dat gaat lekker. Zandvoort weet ik helemaal niet met die laatste bocht...
Ik krijg nu al Vietnam 2005 United States Grand Prix flashbacks :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• redwing
mphilipp schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 13:27:
[...]
En wat heeft onderzoek uitgewezen als uiteindelijke oorzaak? Kán het ook niet gewoon debris zijn geweest in die gevallen?

Kijk, het gaat er mij niet om om Pirelli te verdedigen, maar meer om de onderbuik eruit te halen. Want ik heb een beetje het idee dat dat alles is wat er is.
Toch niet mee eens. Zoals hierboven al is aangegeven duurt een gedegen onderzoek al snel een paar weken. Als je dan dus binnen een paar uur al met je conclusie komt is dat dus geen gedegen onderzoek geweest.

Dus nogmaals, het gaat mij niet zozeer om de uitkomst zelf, want daar kan ik weinig van zeggen. Het gaat mij er wel om dat er eerst binnen een uur een conclusie komt, daarna een dag later dezelfde en als dan uit filmpjes blijkt dat die conclusie niet kan kloppen komt er plotseling een nieuwe conclusie. En al die conclusies zijn sneller gemaakt dan een goed onderzoek zou duren.

Hadden ze dus de eerste dagen hun kop gehouden en waren ze na een week met de huidige conclusie gekomen was dat al veel professioneler geweest. En dan had ik alsnog die conclusie ook het liefst wat onafhankelijker gezien. Dus gewoon beginnen met eerlijk aan te geven dat ze meer slijtage zagen op bepaalde plekken in de band en dat ze om dat te compenseren de bandenspanning hebben verhoogd. En dan kun je daarna aangeven dat uit onderzoek het er op lijkt dat de banden die geploft zijn niet de goede spanning hadden. Sterker nog, dat hadden ze bij de teams op kunnen vragen en toe kunnen voegen (en als ze die data niet willen geven kun je de bal daarmee op een goede manier terug bij de teams leggen)

[removed]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Edd

Ik kwam de reactie van RB en AM nog niet tegen over het onderzoek van Pirelli..

Team statement: Azerbaijan GP incident investigation
Following the tyre issue on Lance Stroll’s car on lap 29 of the Azerbaijan Grand Prix, we have worked with the FIA and Pirelli during their investigation.

We can confirm there was no car fault that caused the tyre to fail.

The team has always operated its tyres within the Pirelli prescribed parameters and will continue to do so.
Ben ik de enige die het gevoel heeft dat dit nog weleens een staartje kan gaan krijgen?

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:19
[...]

Daarvoor hadden we vorig jaar de test met de zogenaamde Zandvoort Spec.
Die blijken ze dit jaar toch niet nodig te hebben al zou het mij niet verbazen als die er stiekem toch nog komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stekkiekiller
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-06 17:22
Ik geloof het meeste wel wat Pirelli zegt. Denk zelf dat het een ontwerpfout is in de band en ze ontkennen bijna alles, maar dat het aan het ontwerp zou kunnen liggen niet.....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:36
Dat gezeur over de vroege reactie van Pirelli na de race.... 100 cameraploegen douwen een microfoon onder je neus en vragen om een 1e reactie. Als je je mond houdt is het niet goed, als je zegt dat je DENKT dat het debri is, dan is dat ook niet goed.

Verder zag ik vlak voor de crash van Verstappen een bandenoverzicht van Perez en Hamilton. Hamilton had linksvoor nog een 70% groene band, de overige 7 banden waren rood of oranje. Als je elkaar dan gek maakt en niet gaat wisselen (iedereen nam die gok), moet je niet raar opkijken dat een bandje een keer knalt. Ze waren zelfs nog snelste rondetijden aan het rijden met deze banden ipv behoud.

IMHO zit de schuld niet bij 1 partij, maar heeft iedereen een beetje schuld.

Hattrick: Thorgal Eagles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mavamal
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-09 23:21
bregweb schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 14:16:
Dat gezeur over de vroege reactie van Pirelli na de race.... 100 cameraploegen douwen een microfoon onder je neus en vragen om een 1e reactie. Als je je mond houdt is het niet goed, als je zegt dat je DENKT dat het debri is, dan is dat ook niet goed.

Verder zag ik vlak voor de crash van Verstappen een bandenoverzicht van Perez en Hamilton. Hamilton had linksvoor nog een 70% groene band, de overige 7 banden waren rood of oranje. Als je elkaar dan gek maakt en niet gaat wisselen (iedereen nam die gok), moet je niet raar opkijken dat een bandje een keer knalt. Ze waren zelfs nog snelste rondetijden aan het rijden met deze banden ipv behoud.

IMHO zit de schuld niet bij 1 partij, maar heeft iedereen een beetje schuld.
Dat bandenoverzicht zegt natuurlijk helemaal niets. Dat is een AI-generated insight van AWS en wordt al zo lang het bestaat gezien als een grap.
Dat ze snelste rondes neerzetten kon ook. Pirelli gaf aan dat de harde band minstens 40 rondes aankon (als aan de minimumvoorwaarden was voldaan), dan mogen ze niet na 30 rondes zonder waarschuwing plots ploffen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

redwing schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 13:41:
[...]
Hadden ze dus de eerste dagen hun kop gehouden en waren ze na een week met de huidige conclusie gekomen was dat al veel professioneler geweest. En dan had ik alsnog die conclusie ook het liefst wat onafhankelijker gezien. Dus gewoon beginnen met eerlijk aan te geven dat ze meer slijtage zagen op bepaalde plekken in de band en dat ze om dat te compenseren de bandenspanning hebben verhoogd.
dat beetje ervaring wat ik er mee heb (voornamelijk personenwagens, maar ook racerij, truck en vliegtuigen). Het een bizonder wereldje - interessant dat wel.

Concurrentie, samenstelling, techniek, vulkanisatie etc. etc. die 'bedrijfsgeheimen' worden in-house gehouden. Bij defecten (bijv. vliegtuigband) werden de controles/testen -altijd- door de fabrikant zelf uitgevoerd. Dat kan ook niet door een 3e partij gebeuren (extern of onafhankelijk), want bedrijfsgeheimen - productie processen en vooral samenstelling heeft een 3e geen weet van. En worden dan ook niet gedeeld.

Zo'n onderzoeksresultaat werd wel altijd besproken met de belanghebbende (vliegtuigmaatschappij en de belangenverenigingen zoals; Aviation Safety Network) en moest goed onderbouwd gerapporteerd worden. Immers gaat het om de veiligheid van veel mensen. (9 van de 10 keer was de oorzaak vuil of schade aan vliegbaan). Maar voordat men daar een conclusie aan kan verbinden gaat een tijdrovend onderzoek aan vooraf.

Ik weet dan ook niet hoe een onafhankelijk onderzoek daarbij mogelijk was. Of dat voor de F1 heel anders verloopt betwijfel ik. Maar we hebben t hier over commerciële belangen (organisatie en overkoepeld F1 orgaan) - zou niet uitsluiten dat ze het 'onderling' geregeld hebben 8)

Daarmee bedoel ik; dat F1 wereldje anders werkt, dan wereldwijd vliegtuigjes netwerk met miljoenen passagiers, overheidsbelangen en maatschappelijke veiligheid. Maar er is zeker overlap

[ Voor 4% gewijzigd door himlims_ op 16-06-2021 15:13 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:27

sjaool

Every life should have 9 cats

Misschien een maximum snelheid invoeren om ploffers tegen te gaan? :+

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chefbierrr
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-08 17:09
De teams hebben toch gewoon live data van bandenspanning en temps tijdens de race? Of is het alleen temp? Dat zou neem ik aan gedeeld worden met Pirelli dus waarom insinueert Pirelli dat er gesjoemeld is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavamal
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-09 23:21
Chefbierrr schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 15:18:
De teams hebben toch gewoon live data van bandenspanning en temps tijdens de race? Of is het alleen temp? Dat zou neem ik aan gedeeld worden met Pirelli dus waarom insinueert Pirelli dat er gesjoemeld is?
Volgens Pirelli worden de sensoren zo gedokterd dat de waardes precies binnen de marges vallen, ook als dat niet zo is.
Ferrari heeft al laten zien dat als er maar voldoende te winnen is een F1-team elke sensor te slim af kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:35

Martinspire

Awesomeness

mavamal schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 15:21:
[...]

Volgens Pirelli worden de sensoren zo gedokterd dat de waardes precies binnen de marges vallen, ook als dat niet zo is.
Ferrari heeft al laten zien dat als er maar voldoende te winnen is een F1-team elke sensor te slim af kan zijn.
Dan nog zal het verschil minimaal zijn dus kun je daar niet echt makkelijk de schuld aan geven.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:27

sjaool

Every life should have 9 cats

Red Bull heeft tijdens de race niks aan de banden kunnen ontdekken in de data. Zij werden ook compleet verrast door de klapband, en dat niet voor het eerst.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

mavamal schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 15:21:
[...]

Maar dan alsnog kom je uit op de simpele vraag van motief en kosten/baten. Ferrari had 100% netto winst aan die sensor vermijden. Met de bandenspanning spelen is veel genuanceerder en complexer. Je weet namelijk weinig van de banden en Pirelli zegt al helemaal weinig over hun product. Van wat ik had begrepen was alleen Bridgestone nog relatief open over data naar teams toe. Je moet als team dus bijna blind afgaan op die voorschriften omdat je anders je race riskeert of potentieel de gezondheid van je coureur. Ik zie het motief dan ook niet om eronder te gaan. Zeker niet als je in een kampioenschap strijd zit en je al een harde band hebt zien ontploffen. Idem voor je zoon in gevaar brengen als je de eigenaar van een Formule 1 team bent.

Ik weet ook simpelweg niet genoeg van de krachten die spelen binnen die banden om zo te stellen dat een offset van bijvoorbeeld 5% in de sensor inbouwen, ook altijd 5% blijft. Dus dat je bijvoorbeeld bewust 5% meer spanning meet, je als team weet dat je er 5% eraf moet halen, dit ook constant is, maar dit nooit te zien is door de FIA of Pirelli. Want dat lijkt de insinuatie te zijn nu, maar wederom zie ik het motief er niet in.

Ik weet dat zachtere banden in principe meer grip kunnen geven, maar je balanceert dit af tegen de race uitrijden of de levensduur van die banden. En zeker bij RBR waar ze zo geweldig gingen op hun softs, mist de logica gewoon. Ze stonden klaar voor een 1-2 omdat ze wel wat marge hadden. En dan is er nog Hamilton zijn band waar we niks meer over horen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Dat mooie marketing dingetje van Amazon AWS heet "tyre performance graph". Dat gaat in principe dus over de performance en zegt niks over of je tegen een klapband aan zit.

Ik heb het vorige week ook al geschreven: een klapband kan niet zomaar komen door slijtage. De band moet gewoon rustig aan afslijten, vervolgens ga je het karkas wellicht een heel klein beetje zien doordat er letterlijk geen rubber meer is en ja, dan kun je een klapband krijgen. Maar ook de linkerachterband ziet er niet (zo) slecht uit. Hier is het karkas dus om een andere reden, in de schouder, kapot gescheurd. Dat kan komen door een fabricagefout, maar zou toevallig zijn, bij twee auto's na hetzelfde aantal rondes; het kan debris zijn dat het karkas open snijdt, maar ook dan toevallig dat het bij twee auto's is, na om en nabij 30 ronden, maar wel een ronde of 15 ertussen (dus geen "iedereen rijdt in dezelfde rommel de band kapot); en het kan een te lage bandenspanning zijn waardoor de band dus teveel inveert en kapot scheurt, maar ook daarbij, twee compleet onafhankelijke teams waarbij het gebeurt. AM & Mercedes? Misschien hetzelfde trucje om spanning te verlagen. RBR en AT, idem dito, misschien hetzelfde trucje om bandenspanning te verlagen. Maar RB en AM delen geen techniek dus zou raar zijn dat het dan net alleen die twee teams zijn.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Extigo

https://www.alpinecars.co...ombine-forces-until-2024/

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E4As-GYUUAYzJY4?format=jpg&name=large

[ Voor 38% gewijzigd door Extigo op 16-06-2021 17:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Zelfs reguliere media gaan nu mee in de geruchten:

https://www.ad.nl/formule...aan-aan-russell~a1d29f3a/

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:02
Om hun hachje te redden.

Als Red Bull gesjoemeld zou hebben met de bandenspanning hadden ze Verstappen wel gemaand om (met de klapband van Stroll in het achterhoofd) niet telkens op de snelste ronde te jagen.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 21:28

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Tenzij ze er van uit gingen dat Mercedes het ook deed en ze er op gokte dat de banden van Mercedes het snelste zouden slijten. Gezien de problemen met Aston Martin was dat misschien niet zo'n gekke gok.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Dat haalt alle speculatie over Ocon's overstap naar Mercedes wel neer. Als dat in beeld was had hij nu geen driejarig contract gesloten. De vermoedens over Ocon+Russell naar Mercedes kunnen dus wel weer worden opgeborgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 18-09 22:46
CAPSLOCK2000 schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 17:50:
[...]

Dat haalt alle speculatie over Ocon's overstap naar Mercedes wel neer. Als dat in beeld was had hij nu geen driejarig contract gesloten. De vermoedens over Ocon+Russell naar Mercedes kunnen dus wel weer worden opgeborgen.
Waarom sluit dat ook meteen Russell uit?

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Offtopic:

Afgelopen weekend deelde IMSA de Detroit baan met Indycar. Dus die was al aanwezig om te babbelen.

[ Voor 59% gewijzigd door Martinspire op 16-06-2021 17:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Maarten_E schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 17:52:
Waarom sluit dat ook meteen Russell uit?
Zo bedoelde ik het niet. Het ging me om de combinatie en vooral de implicatie dat dan zowel Bottas als Hamilton dan weg zouden moeten bij Mercedes. Over Bottas wordt al een tijd gezegd dat hij Mercedes /moet/ verlaten en over Hamilton dat hij Mercedes /wil/ verlaten.

Vanuit het oogpunt van Mercedes lijkt het onverstandig om Bottas weg te sturen voordat er nieuw contract is met Hamilton. Sterker nog, ik houd het goed voor mogelijk dat Bottas z'n contract dit jaar te danken heeft aan de moeizame onderhandelingen met Hamilton vorig jaar. Omdat Mercedes niet het risico kon nemen dat zowel Bottas als Hamilton zouden vertrekken moesten ze het contract van Bottas wel verlengen toen Hamilton niet direct wilde tekenen, zeker omdat het zo lang duurde dat de meeste coureurs al een nieuw contract hadden getekend.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Dit dan:

Somt het aardig op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 18-09 22:46
CAPSLOCK2000 schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 18:21:
[...]

Zo bedoelde ik het niet. Het ging me om de combinatie en vooral de implicatie dat dan zowel Bottas als Hamilton dan weg zouden moeten bij Mercedes. Over Bottas wordt al een tijd gezegd dat hij Mercedes /moet/ verlaten en over Hamilton dat hij Mercedes /wil/ verlaten.

Vanuit het oogpunt van Mercedes lijkt het onverstandig om Bottas weg te sturen voordat er nieuw contract is met Hamilton. Sterker nog, ik houd het goed voor mogelijk dat Bottas z'n contract dit jaar te danken heeft aan de moeizame onderhandelingen met Hamilton vorig jaar. Omdat Mercedes niet het risico kon nemen dat zowel Bottas als Hamilton zouden vertrekken moesten ze het contract van Bottas wel verlengen toen Hamilton niet direct wilde tekenen, zeker omdat het zo lang duurde dat de meeste coureurs al een nieuw contract hadden getekend.
Ahh sorry, op die manier.
Dacht dat je bedoelde dat Russell ook meteen Bottas niet meer kon vervangen.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-09 21:37

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Als je als professional niet kunt zeggen "geen idee wat er aan de hand is, dit zullen wij gaan onderzoeken", ook als 100 cameraploegen een microfoon onder je neus duwen, dan moet je niet functie hebben waarmee je met de pers te maken hebt. Simpel als dat. Als je eerste, tweede en derde reactie een speculatie is gebracht als "dat is het probleem" dan doe je het gewoon niet goed.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 17-09 20:03
Hier wat close-ups van Max zijn wagen na de crash in Baku

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E4Aq_yuVkAMDvqx?format=jpg&name=largeAfbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E4Aq_zwUcAAzO8a?format=jpg&name=900x900Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E4Aq_zRUYAgRMgy?format=jpg&name=900x900Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E4Aq_zoVgA0bHec?format=jpg&name=900x900

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Jasphur schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 07:23:
Hier wat close-ups van Max zijn wagen na de crash in Baku

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Newey zal blij zijn en een aantal fotografen hebben heel wat geld verdiend met deze foto's aan Mercedes verkopen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wist dat ze complex waren maar deze fotos laten pas goed zien hoe complex alles is geworden... en ja er zal informatie uit te halen zijn voor concurrenten maar die hebben al lang dit soort fotos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Oh ik bedenk me nu opeens dat ze dus die diffuser met die tanden uit Monaco hebben gehouden in Baku.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Verwijderd schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 09:23:
Ik wist dat ze complex waren maar deze fotos laten pas goed zien hoe complex alles is geworden... en ja er zal informatie uit te halen zijn voor concurrenten maar die hebben al lang dit soort fotos.
Hoe hebben ze die bemachtigd dan? Dit is toch pas het eerste moment dat die onderdelen in de open lucht staan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Martinspire schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 10:00:
[...]

Hoe hebben ze die bemachtigd dan? Dit is toch pas het eerste moment dat die onderdelen in de open lucht staan?
teams hebben toch hun eigen fotografen met een hubble-telelens op body?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Martinspire schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 10:00:
[...]

Die armen bij de Pit zitten vol met Star Trek achtige scanners die alle wagen inscannen.:+ (Iets met een ander kleurige mercedes. :P)

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 18-09 15:56
Edd schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 13:50:
Ik kwam de reactie van RB en AM nog niet tegen over het onderzoek van Pirelli..

[Embed]

Team statement: Azerbaijan GP incident investigation

[...]

Ben ik de enige die het gevoel heeft dat dit nog weleens een staartje kan gaan krijgen?
Wat mij vooral opvalt is dat die 2 teksten EXACT hetzelfde zijn, maar dan net iets anders verwoord. Als ik een aluhoedje zou hebben dan zou ik zeggen dat ze gevraagd zijn die tekst te plaatsen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

omtrent het pirelli/baku-fiasco;
''Sergio adapted well right away. He drove the two-year-old RB15 at Silverstone and has also been in the simulator a lot. He was able to give us as many interesting details about the responsiveness of the Mercedes engine,'' Helmut Marko said in a conversation with Servus TV. Perez did not only have information about Mercedes, however.

''Sergio also gave information about tyre pressure. It was with this that a Force India (Racing Point) was suddenly at the front of the grid in qualifying in the rain. Sergio's experience in dealing with tyres is very important. If you have him alongside young Max, you might have the best driver duo.''
https://www.reddit.com/r/...s_provided_red_bull_with/

[..] dat is vrij opmerkelijk

[ Voor 67% gewijzigd door himlims_ op 17-06-2021 14:24 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Het bewuste stukje Servus TV;

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

FastFred schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 12:41:

Wat mij vooral opvalt is dat die 2 teksten EXACT hetzelfde zijn, maar dan net iets anders verwoord. Als ik een aluhoedje zou hebben dan zou ik zeggen dat ze gevraagd zijn die tekst te plaatsen.
Iets minder aluhoedje is dat alle advocaten samen zijn gaan zitten om een statement te fabriceren waardoor niemand gezichtsverlies hoeft te leiden en niemand bewijsbaar hoeft te liegen.

Dus pak het vergrootglas en pincet er maar bij om deze woorden helemaal uit elkaar te trekken, dat is net zo zeer deel van de sport als psychologische spelletjes en dreigen met vertrek.
"We can confirm there was no car fault that caused the tyre to fail
The team has always operated its tyres within the Pirelli prescribed parameters and will continue to do so."
Was het geen fout maar een bewuste configuratiekeuze?
Is het misschien een fout in de velgen, ventielen of andere onderdelen technisch gezien geen deel zijn van de auto?
Of was het de velg die stuk ging en de band meenam?
Zijn de parameters van Pirelli niet nauwkeurig genoeg?
Zijn er parameters overtreden die niet door Pirelli zijn opgegeven maar bv door FIA?
Is er iets gedaan in de tijd dat de banden niet in gebruik waren? ("operated")
Heeft iemand die niet bij het team hoort iets gedaan?

Zelf vind ik een creatieve interpretatie van de parameters van Pirelli de meest waarschijnlijke verklaring, dan kan iedereen blijven volhouden dat het niet aan hun ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NatteSlak
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 02-01-2024
Bottas is er zelf van overtuigd dat ie kan blijven bij Mercedes maar is dat ook zo?
Diverse media berichtten over dat Russell hem gaat vervangen vanaf 2022.
Wat is de waarheid?
We gaan het meemaken.

Hier bespreken we F1 zaken, verplaatst uit Het grote Nederlands elftal Topic 2020/2021 Deze wissel Bottas <> Russel is overigens al een paar keer langsgekomen.

[ Voor 32% gewijzigd door tweakduke op 17-06-2021 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Hmm. Vind ik geen slimme uitspraak van Marko. Je laat je in de keuken kijken en je geeft de FIA en Pirelli een ingang om je aan te pakken.

En het kan best zijn dat wat met een FI werkt, niet werkt met een RB.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Maasluip schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 22:33:
[...]
Hmm. Vind ik geen slimme uitspraak van Marko. Je laat je in de keuken kijken en je geeft de FIA en Pirelli een ingang om je aan te pakken.

Hij geeft aan dat er binnen de regels niet heel veel ruimte is, maar dat er wel wat mogelijkheden zijn. Niet vergeten dat Dr. Marko wel vaker graag wat hoog van de toren blaast, het hoort er allemaal bij.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Maasluip schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 22:33:
[...]

Max gaf aan dat Pirelli alle data heeft gekregen die Red Bull zelf ook heeft, volledige openheid. Als ze dan nog niet met beschuldigingen kunnen komen, dan weet je gewoon dat ze poep praten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Martinspire schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 23:41:
[...]

Max gaf aan dat Pirelli alle data heeft gekregen die Red Bull zelf ook heeft, volledige openheid. Als ze dan nog niet met beschuldigingen kunnen komen, dan weet je gewoon dat ze poep praten
Van de andere kant, Ferrari wist ook dat de FIA de fuel-flow sensor leverde en real time zag wat die deed meten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
Die reddit quote gaat wel even voorbij aan het feit dat max vorig seizoen ook ineens een lekke band had

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pushedspore
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 09:56
CAPSLOCK2000 schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 18:20:
Was het geen fout maar een bewuste configuratiekeuze?
Is het misschien een fout in de velgen, ventielen of andere onderdelen technisch gezien geen deel zijn van de auto?
Of was het de velg die stuk ging en de band meenam?
Zijn de parameters van Pirelli niet nauwkeurig genoeg?
Zijn er parameters overtreden die niet door Pirelli zijn opgegeven maar bv door FIA?
Is er iets gedaan in de tijd dat de banden niet in gebruik waren? ("operated")
Heeft iemand die niet bij het team hoort iets gedaan?

Zelf vind ik een creatieve interpretatie van de parameters van Pirelli de meest waarschijnlijke verklaring, dan kan iedereen blijven volhouden dat het niet aan hun ligt.
https://the-race.com/form...h-legal-tyre-workarounds/
the key distinction to be made is that between what Pirelli describes as the ‘starting parameters’ and the ‘running parameters’.

“It was not just a lower pressure, there was also some other elements in the equation, but that created the failure.” Isola then confirmed that the lower than calculated pressures were seen only on the Red Bull and Aston Martin.
Samenvatting: Ze meten de start bandenspanning vlak voor de race en kunnen de spanning gedurende de race alleen maar berekenen/schatten. Dit was lager dan verwacht omdat de teams iets deden wat nu nog wel mag maar volgend jaar niet, want dan is er een nieuwe sensor in de banden en dan wordt je dus gepakt (als er tenminste regels komen over bandenspanning tijdens de race). Tot die tijd is minimale bandenspanning aan de start met 2 psi verhoogd.

Eigenlijk heel logisch: Perez weet een trukje van AM en geeft het door aan RBR. Weten we ook hoe vorig jaar in Turkije (circuit met weinig grip) Stroll pole pakt en Perez 3e kwalificieert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Oftewel: mijn eerdere opmerkingen dat Red Bull en Aston Martin geen techniek delen was nogal kort door de bocht, aangezien ze wel soort van een coureur delen (/is overgestapt en dus "kennis" meeneemt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
FastFred schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 12:41:
[...]

Of de teams hebben een gezamelijk statement gemaakt om aan te geven dat ze het niet eens zijn met Pirelli. Dat alle teams Pirelli boicotten zegt ook genoeg. En dat is inclusief Mercedes ondanks dat Hamilton weer met zijn standaard gebash komt. Alles wat bij anderen gebeurt is hun fout, alles wat bij hem gebeurt is vooral niet zijn eigen fout.

En nogmaals, het gaat niet eens zozeer om de conclusie zelf, het gaat er om hoe Pirelli er mee omgaat. Ze laten vanaf het begin al zien dat ze 100% niet de banden de schuld gaan geven.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 18-09 15:56
redwing schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 08:20:
Dat alle teams Pirelli boicotten zegt ook genoeg.
Ze gaan een race op de velgen rijden? :D :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
FastFred schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 08:25:
[...]
Ze gaan een race op de velgen rijden? :D :P
De Pirelli vergadering, alhoewel Pirelli ook dat weer aan het verdraaien is door te zeggen dat het alleen maar verplaatst is naar de rijdersbriefing (welke de rijders niet kunnen/mogen boycotten)

Maar Pirelli zelf boycotten is inderdaad wat lastiger :)

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Giem
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:43
redwing schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 08:30:
[...]

De Pirelli vergadering, alhoewel Pirelli ook dat weer aan het verdraaien is door te zeggen dat het alleen maar verplaatst is naar de rijdersbriefing (welke de rijders niet kunnen/mogen boycotten)

Maar Pirelli zelf boycotten is inderdaad wat lastiger :)
Dat Pirelli ook dat weer mooi weet te verdraaien geeft wel aan hoe ze er in staan. Hun vorige statement over de banden kan je ook wel met een korreltje zout nemen dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
Giem schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 08:33:
[...]
Dat Pirelli ook dat weer mooi weet te verdraaien geeft wel aan hoe ze er in staan. Hun vorige statement over de banden kan je ook wel met een korreltje zout nemen dus.
Naar mijn idee zijn ze hun naam hiermee nogal te grabbel aan het gooien. Als ze gewoon hadden gezegd dat de banden toch net anders belast worden dan ze hadden verwacht hadden ze veel meer goodwill gehad. Dit gedraai zorgt juist voor een slechtere naam, terwijl iedereen snapt dat F1 een extreme sport is en dat dat dus ook geldt voor de banden.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

DaniëlWW2 schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 08:47:
[...]
Newey zal blij zijn en een aantal fotografen hebben heel wat geld verdiend met deze foto's aan Mercedes verkopen. :P
Ik denk dat ze a)die foto's al lang hebben en b)ze liever foto's hebben waarbij de flapjes niet zo verkreukeld zijn. Dan kun je er nog iets van leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

[YouTube: Max Verstappen Honest answer to Baku tire failure]
Max zegt dat Pirelli alle interne tire pressure data van Red Bul heeft gehad

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
noo schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 10:36:
[YouTube: Max Verstappen Honest answer to Baku tire failure]
Max zegt dat Pirelli alle interne tire pressure data van Red Bul heeft gehad
Binotto zei dat Ferrari netjes aan alle regels van de FIA voldeed v.w.b. brandstoflimieten ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:02
RobertMe schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 10:40:
[...]

Binotto zei dat Ferrari netjes aan alle regels van de FIA voldeed v.w.b. brandstoflimieten ;)
Klopt, we komen waarschijnlijk nooit te weten hoe het precies gelopen is :).

Enige 'verdediging' voor Red Bull blijf ik wel vinden dat ze Verstappen niks gezegd hebben toen hij in de ronden daarvoor (succesvol) op de snelste ronde aan het jagen was.

Als Red Bull met een incorrecte bandenspanning zou hebben gereden hadden ze Verstappen zeker geïnstrueerd niet te veel te pushen. Zeker in de wetenschap dat Stroll al een klapband had gehad met banden die ongeveer even oud waren als die van Verstappen op dat moment.

Het feit dat ze hem niks gezegd hebben is voor mij 'indirect bewijs' dat ze niks illegaals deden.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Extigo
Alle Mission Winnow logo's op de Ferrari worden voor de races in de EU verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
alexbl69 schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 10:46:
Het feit dat ze hem niks gezegd hebben is voor mij 'indirect bewijs' dat ze niks illegaals deden.
Crashgate was ook "illegaal", maar wist Alonso ogenschijnlijk ook niks vanaf. En volgens mij is Verstappen ook wel vaker "opgeroepen" om niet teveel te pushen etc., en ik verwacht ook geen "rijdt langzaam want bandenspanning is veel te laag", dat zou namelijk nogal dom zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Extigo schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 11:00:
Alle Mission Winnow logo's op de Ferrari worden voor de races in de EU verwijderd.

[Twitter]
Wel weer gratis reclame met dit nieuws :+ Zo slecht doen ze het dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 16:46
alexbl69 schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 10:46:
[...]

Klopt, we komen waarschijnlijk nooit te weten hoe het precies gelopen is :).

Enige 'verdediging' voor Red Bull blijf ik wel vinden dat ze Verstappen niks gezegd hebben toen hij in de ronden daarvoor (succesvol) op de snelste ronde aan het jagen was.

Als Red Bull met een incorrecte bandenspanning zou hebben gereden hadden ze Verstappen zeker geïnstrueerd niet te veel te pushen. Zeker in de wetenschap dat Stroll al een klapband had gehad met banden die ongeveer even oud waren als die van Verstappen op dat moment.

Mijn eerste idee bij deze post is toch zoiets van "van alle verdedigingen vind ik dit toch wel de zwakste". No offense

Als Red Bull ook maar het idee zou hebben gehad dat het niet veilig was om met die bandenspanning te rijden, hadden ze hun goudhaantje natuurlijk nooit laten vertrekken met die banden. Teams kunnen wel eens risico nemen maar om iemand aan +300km/u op een recht stuk te laten rijden met een risico op een klapband, gaan ze niet doen. Dus, als het aan de bandenspanning lag, gaan ze er van overtuigd geweest zijn dat het veilig was. En als ze denken dat het veilig is, waarom zouden ze dan moeten waarschuwen?

Vind het verhaal van de bandenspanning ergens wel mogelijk maar ook weer niet. Red Bull zei dat het gebeurd is zonder ook maar iets van waarschuwing. Als je rondrijdt met te lage spanning, moet je toch kunnen zien op de data dat er veranderingen zijn in de staat van de band? Op een recht stuk worden banden ook wel redelijk belast maar ik zou denken dat je aan de hand van de data van de vorige ronden een opbouw van "iets" (temperatuur, slip, schuiven,...) zou zien als het door te lage spanning komt.

Er natuurlijk van uitgaande dat het correct is dat Red Bull geen waarschuwing zag

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:05

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A563ZPtwS8fl3XyHHS9OacsxIUs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nvWzuq6uiB12xHBjoLAJMImF.jpg?f=fotoalbum_large

nee hoor het gaat echt niet over roken.. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Laatst online: 09:51
nachtnet schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 11:36:
nee hoor het gaat echt niet over roken.. O-)
Maar op welke manier heeft Marlboro hier nou profijt van? Weinig mensen weten dat het over roken gaat, wie het weet zal niet opeens denken 'steek er eentje op'...

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

hoevenpe schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 11:38:
[...]

Maar op welke manier heeft Marlboro hier nou profijt van? Weinig mensen weten dat het over roken gaat, wie het weet zal niet opeens denken 'steek er eentje op'...
dat is sowieso een heeeeele vage situatie; dat Mission Winnow (geen hond die dit linkt aan peuken), maar het is een initatief van Philip morris - puur voor ferrari sponsering :? website is ook niets zeggend. Maar toch miljoen erin pompen (ik vind maar raar).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-09 15:59

TrekDr0p

QR niet scannen

himlims_ schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 11:47:
[...]

dat is sowieso een heeeeele vage situatie; dat Mission Winnow (geen hond die dit linkt aan peuken), maar het is een initatief van Philip morris - puur voor ferrari sponsering :? website is ook niets zeggend. Maar toch miljoen erin pompen (ik vind maar raar).
Was het niet zo dat PM alle ruimte op de auto koopt met zijn sponsoring en dat andere sponsors dan een stukje kunnen kopen bij PM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10:38

basvn

Breezand - NHN

Volgende week doet Formule W ook mee in Oostenrijk

maar, die rijden op Hancook banden, gaat dat geen gedoe opleveren in combi met de Pirelli banden?

edit: blijkbaar niet samen met F3, die rijden de week daarna mee

[ Voor 21% gewijzigd door basvn op 18-06-2021 12:57 ]

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18-09 17:03
Denk het niet @basvn Er rijden wel vaker andere supportklasses rond die niet op pirelli rijden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Wom

TrekDr0p schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 12:20:
[...]

Was het niet zo dat PM alle ruimte op de auto koopt met zijn sponsoring en dat andere sponsors dan een stukje kunnen kopen bij PM?
Vroeger wel eens gelezen dat het zo werkte, maar of dat nu nog zo is? Was toen ook het gerucht dat men de rode kleur iets aangepast had ten faveure van Marlboro. En moet zeggen dat, ik als F1-kijker sinds midden jaren '90, nog steeds beide merken aan elkaar link. Net zoals het Duitse en Italiaanse volkslied overigens :+

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

hoevenpe schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 11:38:
Volgens mij onderschat je dat. Ik weet nog dat ik de eerste keer dat ik het logo zag me direct afvroeg of het iets met Marlboro te maken had. Het logo zit vol hints zoals de kleur, het lettertype, de klanken en het ritme en domweg de wetenschap dat Ferrari en Marlboro al lang samenwerken. Voor mij was de suggestie sterk genoeg. Net als die reclames van Heineken die een fragment van een etiket of fles laten zien die voor iedereen herkenbaar zijn als Heineken.

Daarnaast denk ik dat wat wij hier doen deel van het plan is. Marlboro weet heel goed dat ze een paar keer per jaar een persbericht uit "moeten" sturen dat hun logo niet mag. Omdat het met Ferrari te maken heeft krijgt het vanzelf aandacht. En iedere keer wordt er weer uitgelegd dat het eigenlijk om tabak gaat. Het heeft eigenlijk wel iets van de populariteit van complottheorieen waarbij de geheimzinnigheid werkt als een soort versterker waardoor het idee goed blijft hangen.

We hebben het hier nog nooit gehad over de reclames van Huski Chocolat of Walmart of zelfs de Jumbo. Mission Winnow komt een paar keer per seizoen voorbij. En tot mijn grote spijt doe ik er zelf dus ook weer aan mee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

himlims_ schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 11:47:
[...]
dat is sowieso een heeeeele vage situatie; dat
spoiler:
Mission Winnow
(geen hond die dit linkt aan peuken), maar het is een initatief van [spoiler]Philip morris[spoiler] - puur voor ferrari sponsering :? website is ook niets zeggend. Maar toch miljoen erin pompen (ik vind maar raar).
Ik snap het ook niet. Ik kijk eigenlijk helemaal niet naar de sponsors (als in: interesseert me echt geen reet, als ze maar hard gaan), maar toen er ophef was over
spoiler:
Mission Winnow
heb ik naar die site gekeken. Heel vaag verhaal, maar wel een link naar
spoiler:
Philip Morris
. Ik snap niet hoe ze op die manier peuken willen verkopen, want ik denk niet dat heel veel mensen de moeite nemen om naar die site te gaan en nog minder op die manier aangezet zullen worden
spoiler:
Marlboro
te gaan roken.
Maar ja, waarschijnlijk maken wij de reklame, door het er wéér over te hebben. Dus ik ga de post censureren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

TrekDr0p schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 12:20:
[...]

Mja zoiets.

En ik denk dat een vip behandeling bij Ferrari voor je partners en dergelijke ook wel wat waard is. Maar het blijft vaag idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:03
Verschillende sites (waar ik niet zo'n hoge pet van op heb) melden dat Mercedes Red Bull er van verdenkt illegaal pitstopmateriaal te gebruiken.
Als dat waar is dan zou je denken dat er toch behoorlijke paniek is bij MER als je op deze manier je winst moet pakken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

CAPSLOCK2000 schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 13:22:
[...]

Volgens mij onderschat je dat. Ik weet nog dat ik de eerste keer dat ik het logo zag me direct afvroeg of het iets met Marlboro te maken had. Het logo zit vol hints zoals de kleur, het lettertype, de klanken en het ritme en domweg de wetenschap dat Ferrari en Marlboro al lang samenwerken. Voor mij was de suggestie sterk genoeg. Net als die reclames van Heineken die een fragment van een etiket of fles laten zien die voor iedereen herkenbaar zijn als Heineken.
zelf heb ik die link, als fanatiek roker, nooit gelegd. collega attendeerde me erop (na 3x kijken zie ik het nog niet :X) het is wel een opmerkelijke situatie/sponsering. (i dont care at all, mijn part zit het vol met alcohol/peuken/porno whatever) Vraag me ook af waarom men dat wil - maar goed, zullen vast slimme marketing mensen achter zitten met een visie :r

terug naar autos :+ kwam deze op de socials tegen;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yRKAapr0Pg4xc4H3uXx9X7XhTb8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/0K1VMS43y6WkGmcfff0O6PHH.png?f=user_large

nieuwe schoentjes nog altijd beter dan in de muur parkeren; maar holy crap ...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jy3E4eNK1eSmNNOxOGE4-FLEsd0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/nTnlqIwqs9VUfTq4Ka0GUZWE.png?f=user_large

[ Voor 9% gewijzigd door himlims_ op 18-06-2021 13:39 ]

Pagina: 1 ... 58 ... 171 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
DaniëlWW2 in "Sport Feedbacktopic"

Alle weekend topics van 2021: ~[F1 2021] Racetopics

Discussie omtrent de uitzendrechten die Ziggo kwijt is geraakt mag in [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2

Let even op of jouw onderwerp niet beter in [F1] Randzaken kan.

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2020
F1 E-sports: [F1 2020] Het grote niet Formule 1 E-sport racetopic.
Racepool: [F1] Racemanagers/pools 2021
Randzaken: [F1] Randzaken