"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Als ik naar afgelopen seizoen kijk dan vond ik de gekozen pitstopstrategies van Albon in verschillende races echt waardeloos.DaniëlWW2 schreef op maandag 22 maart 2021 @ 13:58:
Want RBR is juist heel erg goed in hun strategische calls.
Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Ja klopt dat was van amateur niveau. Maar goed dat was natuurlijk meer de oorzaak van het probleem met de auto. Probleem zat het in de achterkant idd. Kijk de crashes van Albon maar terug. Allemaal achterkant problemen met een "tankslapper" als gevolg. Max kon daar beter mee omgaan idd.Chiron schreef op maandag 22 maart 2021 @ 16:26:
Oh mee eens dat de RB16 geen succesverhaal was hoor, volgens mij had RBR ook nog een issue dat resultaten uit de windtunnel niet overeen kwamen met de resultaten op de baan, en dan was er nog het akkefietje met een onderdeel wat verkeerdom gemonteerd was. En toen was het al te laat om het probleem echt goed te fixen.
Vooral de achterkant was heel erg onstabiel, iets wat wellicht voor Max zijn skills spreekt dat hij er wel snel mee was zonder grote uitglijders. Het kon dus wel.
Ik denk ook dat ze nu ze die "Mercedes" achterwielophanging hebben, de boel achter een stuk stabieler ligt. Vorig jaar was de RB16 ook erg gevoelig voor wind.
Maar met uitspraken als "They race too hard" deed Albon ook geen goede zaken.
Nee die uitspraak was pijnlijk maar toen was het leed al geschiet natuurlijk. Daarbij moest ik gelijk terug denken aan de eerste ervaring van Stroll in Monaco die toen jammerlijk om hulp smeekte.
Heb ik inderdaad ook een aantal keer met verbazing naar zitten kijken.BeaM-R schreef op maandag 22 maart 2021 @ 16:28:
[...]
Als ik naar afgelopen seizoen kijk dan vond ik de gekozen pitstopstrategies van Albon in verschillende races echt waardeloos.
Vergeet ook niet dat Albon geen prioriteit meer had en ze misschien met hun keuzes geprobeerd hebben om Max toch hoger te laten eindigen, want het was al snel duidelijk dat RBR #2 werden in WCC.Arvado schreef op maandag 22 maart 2021 @ 16:35:
[...]
Heb ik inderdaad ook een aantal keer met verbazing naar zitten kijken.
https://twitter.com/redbullracing/status/1374022627501748228
Als volgt:himlims_ schreef op maandag 22 maart 2021 @ 16:41:
ik krijg dat embedden van twitter video's nooit voor elkaar; dan maar een harde link
https://twitter.com/redbullracing/status/1374022627501748228
1
| [embed]https://twitter.com/redbullracing/status/1374022627501748228[/embed] |
En je krijgt;
Can we ride shotgun? 😅 pic.twitter.com/cx5uz6ldZa
— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) 22 maart 2021
Zoietshimlims_ schreef op maandag 22 maart 2021 @ 16:41:
ik krijg dat embedden van twitter video's nooit voor elkaar; dan maar een harde link
Can we ride shotgun? 😅 pic.twitter.com/cx5uz6ldZa
— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) 22 maart 2021
Beetje traag
[ Voor 4% gewijzigd door TrekDr0p op 22-03-2021 16:49 ]
Het hielp niet dat Albon zichzelf steeds in de problemen bracht met slechte kwalificaties, een paar keer in de eerste ronde zijn banden al sloopte door zich flink te verremmen en je banden sparen juist lastiger is als je vlak achter een andere auto zit in een treintje. Ik denk dat veel van die calls niet zozeer waren omdat ze geen idee hadden, maar omdat ze wel moesten.BeaM-R schreef op maandag 22 maart 2021 @ 16:28:
[...]
Als ik naar afgelopen seizoen kijk dan vond ik de gekozen pitstopstrategies van Albon in verschillende races echt waardeloos.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Het probleem begon al bij de kwalificaties idd, waar Max op de mediums door kon na Q2 moest Albon het al op softs doen waardoor ie ook op softs moest starten, dat schopt de strategie dan ook in de war.DaniëlWW2 schreef op maandag 22 maart 2021 @ 16:52:
[...]
Het hielp niet dat Albon zichzelf steeds in de problemen bracht met slechte kwalificaties, een paar keer in de eerste ronde zijn banden al sloopte door zich flink te verremmen en je banden sparen juist lastiger is als je vlak achter een andere auto zit in een treintje. Ik denk dat veel van die calls niet zozeer waren omdat ze geen idee hadden, maar omdat ze wel moesten.
Oh ja, dat kwam er vaak ook nog bij.Chiron schreef op maandag 22 maart 2021 @ 17:06:
[...]
Het probleem begon al bij de kwalificaties idd, waar Max op de mediums door kon na Q2 moest Albon het al op softs doen waardoor ie ook op softs moest starten, dat schopt de strategie dan ook in de war.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
— PIERRE GASLY 🇫🇷 (@PierreGASLY) 22 maart 2021
Een interesant artikel van Pierre Gasly over Anthoine Hubert, Spa 2019 en z’n overwinning vorig jaar.
[ Voor 20% gewijzigd door neocon op 22-03-2021 19:23 ]
Now Leaving Springfield - The Armpit of America's Butt-Crack
[F1 2021] Race 1 GP van Bahrein
"It's called a motor race." - M. Masi 2021
Dan reageer jij er lekker pas morgen vanaf 8:00.iichel schreef op maandag 22 maart 2021 @ 19:16:
tsss dat topic is veel te vroeg open. schande.
V6?? V8?? V10?? V12 dan? Nee, een V16! Ingezet in de F1 tussen 1950 en 1955.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
pff gaat mijn planning, omdat het niet past in jouweDaniëlWW2 schreef op maandag 22 maart 2021 @ 19:14:
Oke, ik heb dus een probleem. Ik heb de afgelopen dagen, meermaals geprobeerd om het racetopic op de timer te zetten, maar ik krijg het niet voor elkaar. Aangezien ik morgen om 8:00, helaas al in het OV zit, ga ik dat topic verplaatsen dus niet voor elkaar krijgen. En ik heb ergens ook geen zin in heel wat klachten dat het topic er nog niet was om stipt 8:00. Dus gaan we het zo doen. Veel plezier.
[F1 2021] Race 1 GP van Bahrein
nu zijn al die mensen veelste laat pas geïnformeerd

maar dit is toch wel lekkerder binnen komen op kantoor op dinsdag!
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Je belbundel is op en de wifi is niet te vertrouwen in de trein?DaniëlWW2 schreef op maandag 22 maart 2021 @ 19:14:
Aangezien ik morgen om 8:00, helaas al in het OV zit

Exact expert nodig?
Dat is nou precies hoe Mercedes opereert (en Hamilton ook trouwens): je laten denken dat ze het niet gaan redden. En dan pakken ze die enorme Duitse houten hamer en tikken de concurrentie weer netjes op hun plaats. Op die manier komt de klap harder aan en is de demotivatie groter.codex schreef op maandag 22 maart 2021 @ 15:22:
[...]
Onpopulaire mening, ik denk dat Mercedes de eerste race het podium niet haalt. McLaren en RB staan er, ik denk Max, Ric en Per.
Hamilton doet dat ook door het seizoen een beetje 'rustig' te beginnen. Laat die teammaat maar wat winnen of op pole staan. En dan later op zijn plek zetten. Beproefde taktiek.
Geen garanties trouwens. Zou zomaar kunnen dat ze écht problemen hebben. Maar reken er niet op. Zij 'spenden' hun weg wel weer uit de problemen.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Mensen moeten niet zeiken, anders doen ze het zelf maar...DaniëlWW2 schreef op maandag 22 maart 2021 @ 19:14:
En ik heb ergens ook geen zin in heel wat klachten dat het topic er nog niet was om stipt 8:00.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Ik geloof daar niet in. De wintertest in andere jaren was duidelijk dat ze met minder vermogen reden en zaten ze er toch dichtbij. Aan sectortijden en long runs kon je zien dat het er wel in zat, bovendien lag de wagen als op een rails.mphilipp schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 08:14:
[...]
Dat is nou precies hoe Mercedes opereert (en Hamilton ook trouwens): je laten denken dat ze het niet gaan redden. En dan pakken ze die enorme Duitse houten hamer en tikken de concurrentie weer netjes op hun plaats. Op die manier komt de klap harder aan en is de demotivatie groter.
Hamilton doet dat ook door het seizoen een beetje 'rustig' te beginnen. Laat die teammaat maar wat winnen of op pole staan. En dan later op zijn plek zetten. Beproefde taktiek.
Geen garanties trouwens. Zou zomaar kunnen dat ze écht problemen hebben. Maar reken er niet op. Zij 'spenden' hun weg wel weer uit de problemen.
Alle data die er is van de test wijst naar een issue. Kunnen ze dat oplossen? Wellicht wel, al wordt het lastig om dat al voor de eerste race te doen, met name als het een downforce probleem is.
Verhalen dat Mercedes bewust zo slecht gereden heeft, daar geloof ik al helemaal niks van. Je gaat niet alleen om de concurrentie zand in de ogen te strooien de testdagen te grabbel gooien.
Oh nee, veel vetter dan V16!! Het is een H16, letterlijk twee volle 8cyl boxers op elkaar gestapeld dus met twee losse krukassen.asing schreef op maandag 22 maart 2021 @ 20:18:
Mag deze hier?![]()
[YouTube: BRM: The Re-Awakening]
V6?? V8?? V10?? V12 dan? Nee, een V16! Ingezet in de F1 tussen 1950 en 1955.
Vergeet niet dat de budgetcap dit jaar al geldt he? Dus even wat extra geld er tegenaan gooien is geen optie meer. Dat zou ook een van de redenen zijn dat Merc zich al vroeg op de 2022 auto zou richten. Of dat werkelijk het geval is, en daarmee de ogenschijnlijk brakke 2021 auto verklaard, dat weet niemand.mphilipp schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 08:14:
[...]
Dat is nou precies hoe Mercedes opereert (en Hamilton ook trouwens): je laten denken dat ze het niet gaan redden. En dan pakken ze die enorme Duitse houten hamer en tikken de concurrentie weer netjes op hun plaats. Op die manier komt de klap harder aan en is de demotivatie groter.
En dat gaat nu niet meer lukken. Er mag zoveel miljoen uitgegeven worden en that's it. Ik geef toe dat dat vroeger de normaalste zaak van de wereld was en zo ontstonden de gaten tussen de teams met enorme budgetten en die met de kleinere.mphilipp schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 08:14:
[...]
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Als ik hiervoor betaald werd, dan deden jullie maar.mphilipp schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 08:16:
[...]
Mensen moeten niet zeiken, anders doen ze het zelf maar...Of wordt je ervoor betaald?
Renault CEO Luca de Meo explains why quitting F1 was not an option & why Alonso is so important for Alpine: "He is our godfather. After ten laps of testing he got out of the car and told us: That's not working & this has to be improved."
— Tobi Grüner 🏁 (@tgruener) 23 maart 2021
AMuS (in German): https://t.co/SdqQUDrOAy
Ik geloof dus helemaal niets van de Godfather-status die ALO krijgt. verwacht eigenlijk niets anders dan weer een seizoen met een Radio-Alonso en gezeik.
duidelijk..
* nachtnet is not a fan.
:strip_exif()/f/image/C229H9wh6xERDqALpww3bRhE.png?f=user_large)
Ok die zag ik niet aankomen:
George Russell has been named as a GPDA director, replacing IndyCar-bound Romain Grosjean. #F1 https://t.co/FlB2Vge277
— Motorsport.com (@Motorsport) 23 maart 2021
:strip_exif()/f/image/z7ywDivX7eCxRDLSeixpyOnA.jpg?f=fotoalbum_large)
Russel ipv Grosjean als GPDA director.
https://www.georgerussell...-prix-drivers-association
[ Voor 29% gewijzigd door nachtnet op 23-03-2021 10:25 ]
Leesvoer:
The Players Tribune - You want to know the real pierre? +20m
[ Voor 0% gewijzigd door nachtnet op 23-03-2021 10:39 . Reden: $#$#%^-tags (Sluit-tags vergeten) ]
Dat is zeker waar. Maar ik geloof niet dat Mercedes zich zomaar gewonnen geeft. Misschien hebben ze iets geprobeerd en dat werkt (nog) niet (helemaal) goed. Red Bull kent dat fenomeen wel. Ik denk niet dat je ze zomaar kunt afschrijven. En dat ze expres de boel op deze manier in de maling nemen geloof ik ook niet hoor. Sandbaggen is normaal, maar een aantal journalisten merkten ook al op dat beide rijders niet heel comfortabel in de auto zaten. Minder vermogen gebruiken is normaal, maar niet lekker je rondjes kunnen draaien is niet normaal. Evengoed verwacht ik eigenlijk wel dat Mercedes er straks wel meteen weer goed bij zit. Ze hebben genoeg slimme mensen rondlopen om dit probleem op te lossen.asing schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 08:51:
[...]
En dat gaat nu niet meer lukken. Er mag zoveel miljoen uitgegeven worden en that's it. Ik geef toe dat dat vroeger de normaalste zaak van de wereld was en zo ontstonden de gaten tussen de teams met enorme budgetten en die met de kleinere.
Ik verwacht het ook, het lijkt al te zijn begonnen.Ik geloof dus helemaal niets van de Godfather-status die ALO krijgt. verwacht eigenlijk niets anders dan weer een seizoen met een Radio-Alonso en gezeik.
Toch zie ik nog wel een kansje als iedereen bij Alpine accepteert dat ALO de nieuwe god-op-aarde is en naar zijn pijpen danst. Want wat je verder ook van zijn karakter kan vinden, die man heeft racen in z'n bloed zitten en heeft altijd stevige meningen klaar. Misschien weet hij wel waar hij het over heeft.
Nu Abiteboul is vertrokken is zal Alonso weinig tegenspraak krijgen.
Vanuit een ander oogpunt gezien heeft Alonso z'n waarde nu al bewezen. Uiteindelijk is het doel om meer auto's te verkopen en ieder akkefietje rond Alonso levert een hoop naamsbekendheid op voor Alpine.
This post is warranted for the full amount you paid me for it.
De vraag is nu even hoe fundamenteel het probleem is. Het kan heel goed zijn dat ze alleen last hebben gehad van de wind, en dat het ding op rails gaat als het normaal waait.mphilipp schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 11:00:
[...]
Dat is zeker waar. Maar ik geloof niet dat Mercedes zich zomaar gewonnen geeft. Misschien hebben ze iets geprobeerd en dat werkt (nog) niet (helemaal) goed. Red Bull kent dat fenomeen wel. Ik denk niet dat je ze zomaar kunt afschrijven. En dat ze expres de boel op deze manier in de maling nemen geloof ik ook niet hoor. Sandbaggen is normaal, maar een aantal journalisten merkten ook al op dat beide rijders niet heel comfortabel in de auto zaten. Minder vermogen gebruiken is normaal, maar niet lekker je rondjes kunnen draaien is niet normaal. Evengoed verwacht ik eigenlijk wel dat Mercedes er straks wel meteen weer goed bij zit. Ze hebben genoeg slimme mensen rondlopen om dit probleem op te lossen.
Q3 weten we het.
We are pleased to announce the appointment of François-Xavier Demaison as Technical Director.
— Williams Racing (@WilliamsRacing) 23 maart 2021
Click to read the full story 👇
https://www.williamsf1.co...-francois-xavier-demaison
FX Demaison is responsible for the design of the incredible VW ID.R, the ground-effect based hypercar that holds the Pikes Peak record. Ground effect becomes incredibly relevant for F1 again from 2022, so it's a smart signing. pic.twitter.com/D8ZnGzDn8f
— Thomas Maher (@thomasmaheronf1) 23 maart 2021

[ Voor 17% gewijzigd door nachtnet op 23-03-2021 11:21 ]
Als ik terugdenk aan afgelopen jaar dan ben ik nog niet zo zeker dat we de auto van Mercedes uberhaupt al gezien hebben. We weten dat ze halverwege het vorige seizoen zijn gestopt om aan de nieuwe auto te werken. Net zoals in het jaar daarvoor. Alle teams doen het maar Mercedes was wel heel vroeg. Ik ben bang dat veel van de vooruitgang van RedBull afgelopen jaar misleidend is omdat Mercedes gewoon al was gestopt met de auto verbeteren.mphilipp schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 11:00:
Dat is zeker waar. Maar ik geloof niet dat Mercedes zich zomaar gewonnen geeft. Misschien hebben ze iets geprobeerd en dat werkt (nog) niet (helemaal) goed. Red Bull kent dat fenomeen wel. Ik denk niet dat je ze zomaar kunt afschrijven. En dat ze expres de boel op deze manier in de maling nemen geloof ik ook niet hoor. Sandbaggen is normaal, maar een aantal journalisten merkten ook al op dat beide rijders niet heel comfortabel in de auto zaten. Minder vermogen gebruiken is normaal, maar niet lekker je rondjes kunnen draaien is niet normaal. Evengoed verwacht ik eigenlijk wel dat Mercedes er straks wel meteen weer goed bij zit. Ze hebben genoeg slimme mensen rondlopen om dit probleem op te lossen.
Tijd voor wilde speculatie.
1. Mercedes is veel beter dan iedereen denkt
Afgelopen jaar kwamen ze bij he testen opeens met twee auto's aanzetten en bleek dat een van die ontwerpen al maanden eerder was gemaakt. Door corona hadden we begin 2020 een ontwikkelstop, maar volgens mij kan F1 niet verbieden dat je alvast begint aan de auto van volgend jaar. Sterker nog, er was een kans dat het hele 2020 seizoen niet door zou zijn gegaan. Dan kan je beter investeren in de toekomst dan in de korte termijn.
Dit jaar verwachten we dat alle teams vroeg stoppen met de ontwikkeling om zich op de nieuwe regelementen te richten. Een kleine voorsprong aan het begin van het seizoen kan wel eens genoeg zijn om het hele seizoen te winnen. Als ze het vertrouwen hebben dat hun voorsprong groot genoeg is zouden ze dan dit hele seizoen kunnen werken aan de auto van volgend jaar. Dan zou het kunnen en dat ze het bij testing zo slecht deden omdat ze eigenlijk al onderdelen voor 2022 aan het testen waren. Als ik dan toch al zo ver ga dan wil ik er ook nog wel bovenop gooien dat die kronkelvloer niet meer dan afleiding is om de concurrentie bezig te houden.
2. Mercedes is veel slechter dan iedereen denkt
De test viel vies tegen. Hoewel de auto afgelopen jaar erg snel was lieten ze regelmatig steken vallen waar we weinig van hebben gemerkt door de genialiteit van Hamilton en Bottas. De reden dat de contractonderhandelingen met Hamilton zo lang hebben geduurd is omdat Hamilton weet hoe de vork in de steel zit en hij zijn carriere op een hoogtepunt wil afsluiten. Ook Toto Wolf leek er even mee te willen stoppen.
Misschien dat DAS wel belangrijker was dan we denken. Toen Russell in de Mercedes reed viel het me op dat zijn engineer steeds weer noemde dat hij meer DAS moest gebruiken. Russell zal meer dan genoeg aan z'n hoofd hebben gehad in die Mercedes, dus als ze hem steeds op DAS wijzen moet het wel heel belangrijk zijn. We hebben gezien hoe enorm veel last Ferrari heeft gehad van de gedwongen aanpassingen aan hun motor waardoor het concept van de auto niet meer werkte. Misschien heeft Mercedes wel een hoop ontwikkeling verprutst omdat ze niet hadden voorzien dat DAS verboden zou worden waardoor hun andere onderdelen niet kunnen werken zoals dat zou moeten. DAS heeft vooral invloed op de temperatuur van de wielen (banden en remmen). Als er daar iets drastisch zou veranderen dan verwacht je ook drastisch andere koeling op de wielen. Hey... nieuwe luchtkanalen die een ander concept volgen dan Mercedes dusver heeft gedaan.
Dat was het uurtje speculeren over Mercedes wel weer.
Very cool to have @GeorgeRussell63 as a new director of the GPDA. I'm super pleased of the work we have done over the last few years and also super proud to stay involved pic.twitter.com/7QIhLiM675
— Romain Grosjean (@RGrosjean) 23 maart 2021
Wishing you many happy returns on your 25th birthday, @alex_albon! 🎉🎊#F1 @redbullracing pic.twitter.com/jz26gqgqiA
— Formula 1 (@F1) 23 maart 2021
Neemt niet weg dat ik denk dat Russell heel geschikt is, volgens mij heeft hij het hart en de hersenen die hier voor nodig zijn. Daarnaast is er misschien ook wel iets voor te zeggen dat je een voorzitter kiest die een tijdje vooruit kan en niet na 1 jaar weer z'n biezen moet pakken. Verder is het misschien ook wel beter om iemand te kiezen die zelf (nog) niet meedoet voor de titel. Als je zelf kanshebber bent dan zal het moeilijker zijn om de belangen van anderen eerlijk mee te wegen.
100% dat mercedes na de eerste race gewoon op 1 staat - mits geen gekke crashes /failuresCAPSLOCK2000 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 11:39:
[...]
Als ik terugdenk aan afgelopen jaar dan ben ik nog niet zo zeker dat we de auto van Mercedes uberhaupt al gezien hebben. We weten dat ze halverwege het vorige seizoen zijn gestopt om aan de nieuwe auto te werken. Net zoals in het jaar daarvoor. Alle teams doen het maar Mercedes was wel heel vroeg. Ik ben bang dat veel van de vooruitgang van RedBull afgelopen jaar misleidend is omdat Mercedes gewoon al was gestopt met de auto verbeteren.
- mercedes heeft tot heden niet 'onthuld' waar de tokens aan opgegaan zijn (persoonlijk denk ik dat getoonde vloer een 'gimmic' is - en dat echte nog moet komen)
- ze hebben duidelijk op lager vermogen gereden
- wegvallen van DAS zal vast wel gecompenseerd zijn ergens; hoe > vloer?
- ontwikkelingen zijn al ruim van te voren gestart, dat wij het 123 niet zien, betekend niet dat het er niet is. (motor? vloer?)
mercedes verliest echt neit zomaar 1sec. over de winter ... no way
Ik geloof niet zo in 1. Je wilt de 2021 auto toch testen, 2022 componenten gaan testen terwijl je maar 3 dagen hebt is echt een veel te groot risico.CAPSLOCK2000 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 11:39:
[...]
Als ik terugdenk aan afgelopen jaar dan ben ik nog niet zo zeker dat we de auto van Mercedes uberhaupt al gezien hebben. We weten dat ze halverwege het vorige seizoen zijn gestopt om aan de nieuwe auto te werken. Net zoals in het jaar daarvoor. Alle teams doen het maar Mercedes was wel heel vroeg. Ik ben bang dat veel van de vooruitgang van RedBull afgelopen jaar misleidend is omdat Mercedes gewoon al was gestopt met de auto verbeteren.
Tijd voor wilde speculatie.
1. Mercedes is veel beter dan iedereen denkt
Afgelopen jaar kwamen ze bij he testen opeens met twee auto's aanzetten en bleek dat een van die ontwerpen al maanden eerder was gemaakt. Door corona hadden we begin 2020 een ontwikkelstop, maar volgens mij kan F1 niet verbieden dat je alvast begint aan de auto van volgend jaar. Sterker nog, er was een kans dat het hele 2020 seizoen niet door zou zijn gegaan. Dan kan je beter investeren in de toekomst dan in de korte termijn.
Dit jaar verwachten we dat alle teams vroeg stoppen met de ontwikkeling om zich op de nieuwe regelementen te richten. Een kleine voorsprong aan het begin van het seizoen kan wel eens genoeg zijn om het hele seizoen te winnen. Als ze het vertrouwen hebben dat hun voorsprong groot genoeg is zouden ze dan dit hele seizoen kunnen werken aan de auto van volgend jaar. Dan zou het kunnen en dat ze het bij testing zo slecht deden omdat ze eigenlijk al onderdelen voor 2022 aan het testen waren. Als ik dan toch al zo ver ga dan wil ik er ook nog wel bovenop gooien dat die kronkelvloer niet meer dan afleiding is om de concurrentie bezig te houden.
2. Mercedes is veel slechter dan iedereen denkt
De test viel vies tegen. Hoewel de auto afgelopen jaar erg snel was lieten ze regelmatig steken vallen waar we weinig van hebben gemerkt door de genialiteit van Hamilton en Bottas. De reden dat de contractonderhandelingen met Hamilton zo lang hebben geduurd is omdat Hamilton weet hoe de vork in de steel zit en hij zijn carriere op een hoogtepunt wil afsluiten. Ook Toto Wolf leek er even mee te willen stoppen.
Misschien dat DAS wel belangrijker was dan we denken. Toen Russell in de Mercedes reed viel het me op dat zijn engineer steeds weer noemde dat hij meer DAS moest gebruiken. Russell zal meer dan genoeg aan z'n hoofd hebben gehad in die Mercedes, dus als ze hem steeds op DAS wijzen moet het wel heel belangrijk zijn. We hebben gezien hoe enorm veel last Ferrari heeft gehad van de gedwongen aanpassingen aan hun motor waardoor het concept van de auto niet meer werkte. Misschien heeft Mercedes wel een hoop ontwikkeling verprutst omdat ze niet hadden voorzien dat DAS verboden zou worden waardoor hun andere onderdelen niet kunnen werken zoals dat zou moeten. DAS heeft vooral invloed op de temperatuur van de wielen (banden en remmen). Als er daar iets drastisch zou veranderen dan verwacht je ook drastisch andere koeling op de wielen. Hey... nieuwe luchtkanalen die een ander concept volgen dan Mercedes dusver heeft gedaan.
Dat was het uurtje speculeren over Mercedes wel weer.
Het is echter wel Mercedes. Het kan prima zo zijn dat ze een paar dingen hadden die niet naar verwachting functioneerden en dat dat 2 weken later gewoon is opgelost.
Denk dat het ook een kwestie is van willen, volgens mij hebben de meeste er geen zin in om dat er bij te doen.CAPSLOCK2000 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 14:08:
Ik vind het een beetje bijzonder dat iemand die pas 2 seizoenen heeft gedaan al wordt voorgedragen als voorzitter van de club.
Neemt niet weg dat ik denk dat Russell heel geschikt is, volgens mij heeft hij het hart en de hersenen die hier voor nodig zijn. Daarnaast is er misschien ook wel iets voor te zeggen dat je een voorzitter kiest die een tijdje vooruit kan en niet na 1 jaar weer z'n biezen moet pakken. Verder is het misschien ook wel beter om iemand te kiezen die zelf (nog) niet meedoet voor de titel. Als je zelf kanshebber bent dan zal het moeilijker zijn om de belangen van anderen eerlijk mee te wegen.
Het heeft zelfs heel lang geduurd voordat uberhaupt iedere coureur lid was.
[ Voor 4% gewijzigd door roda_djavulen op 23-03-2021 14:18 ]
Het is maar hoe je het ziet he. Iedereen roept overal dat Mercedes toch wel de snelste is en dat het ondenkbaar is dat ze langzamer zijn dan vorig jaar. Als iedereen daar echt van overtuigd is (inclusief Mercedes zelf) dan is testen dus helemaal niet nodig. Of in ieder geval niet nodig om met een representatieve auto te rijden.Krankenhausen schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 14:12:
[...]
Ik geloof niet zo in 1. Je wilt de 2021 auto toch testen, 2022 componenten gaan testen terwijl je maar 3 dagen hebt is echt een veel te groot risico.
Het is echter wel Mercedes. Het kan prima zo zijn dat ze een paar dingen hadden die niet naar verwachting functioneerden en dat dat 2 weken later gewoon is opgelost.
In alle eerlijkheid geloof ik dat niet echt. Ik denk dat ze wel degelijk met hun echte auto hebben getest. Maar de constante stroom van berichten dat Mercedes "toch wel" bovenaan zal eindigen is een beetje gevaarlijk, mensen gaan daar bewust of onderbewust toch naar handelen.
Dus was Mercedes maar wat aan het rondbanjeren met de testdagen? Beetje schuivertje hier, grindbakje daar. Ik geloof het niet dat ze de drie testdagen min of meer weggooien om de andere teams in het ongewisse te laten.himlims_ schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 14:11:
[...]
100% dat mercedes na de eerste race gewoon op 1 staat - mits geen gekke crashes /failures
- mercedes heeft tot heden niet 'onthuld' waar de tokens aan opgegaan zijn (persoonlijk denk ik dat getoonde vloer een 'gimmic' is - en dat echte nog moet komen)
- ontwikkelingen zijn al ruim van te voren gestart, dat wij het 123 niet zien, betekend niet dat het er niet is. (motor? vloer?)
PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
Die gekke failures zijn toch wel een beetje een zorgelijk punt als je naar de test kijkt.himlims_ schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 14:11:
100% dat mercedes na de eerste race gewoon op 1 staat - mits geen gekke crashes /failures
Al die punten samen doen mij dus afvragen hoeveel we nu echt van de auto hebben gezien. Als er nog een andere vloer komt en er nog tokens uitgegeven kunnen worden kan er dus nog heel veel veranderen.- mercedes heeft tot heden niet 'onthuld' waar de tokens aan opgegaan zijn (persoonlijk denk ik dat getoonde vloer een 'gimmic' is - en dat echte nog moet komen)
Ik vraag me nu wel een beetje af of Merc misschien gedwongen is om tokens in de neus te stoppen omdat ze DAS weg hebben moeten halen.
Lewis, this is James. Nikita is faster than you, spin the car entering the main straight. I repeat spin the car at the main straight.hansvk schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 14:24:
[...]
Dus was Mercedes maar wat aan het rondbanjeren met de testdagen? Beetje schuivertje hier, grindbakje daar. Ik geloof het niet dat ze de drie testdagen min of meer weggooien om de andere teams in het ongewisse te laten.
Ik geloof daar ook niks van. Als je twee weken later moet presteren dan ga je niet het beeld proberen te scheppen dat je de draad even kwijt bent, alleen maar om de concurrentie zand in de ogen te strooien. Je kunt prima alles geven, de concurrentie zal toch niet in twee weken tijd jouw progressie kunnen goedmaken.hansvk schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 14:24:
[...]
Dus was Mercedes maar wat aan het rondbanjeren met de testdagen? Beetje schuivertje hier, grindbakje daar. Ik geloof het niet dat ze de drie testdagen min of meer weggooien om de andere teams in het ongewisse te laten.
Dat Mercedes tijdens de wintertest het nogal eens rustig aan doet mag duidelijk zijn, maar de verschillen zijn nu zo groot dat ik niet geloof dat dit enkel een beetje inhouden is.
Men schijnt te vergeten dat er een cruciaal deel is aangepast wat nogal een verschil maakt qua downforce, als de auto hier niet goed op reageert ben je ineens een stuk trager. Natuurlijk zal Mercedes dit goed maken, maar het is onwaarschijnlijk dat ze weer een halve seconde tot een seconde voor de concurrentie staan.
De vraag is echter: wat wilden ze precies getest hebben op die dagen? Als ze op zoek waren naar de optimale settings voor die baan en die omstandigheden, dan maken ze zich nu zorgen. Echter, als ze andere data wilden verzamelen, data die prima te verkrijgen is zonder competitieve tijden neer te moeten zetten, dan kunnen het zeer geslaagde testdagen zijn terwijl het er voor de buitenwereld niet direct zo uitziet.codex schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 14:39:
[...]
Dat Mercedes tijdens de wintertest het nogal eens rustig aan doet mag duidelijk zijn, maar de verschillen zijn nu zo groot dat ik niet geloof dat dit enkel een beetje inhouden is.
Lekker, die speculaassies bij de koffie, maar we gaan het pas zien in het aankomende raceweekend
De waarheid zal wel weer ergens in het midden liggen, Mercedes heeft ongetwijfeld wat achter de hand, dat hebben ze al jaren en het sandbaggen tijdens de wintertesten is ook niet iets waar ze nog veel te winnen hebben want dat beheersen ze prima getuige de afgelopen jaren.himlims_ schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 14:11:
[...]
Dat er een "probleem" is met de stabiliteit van de auto geloof ik nog wel, de manier waarop Lewis z'n rondjes reed waren niet echt indrukwekkend. Ik denk echter dat men "the next big thing" aan het testen was bij Mercedes, iets waarvan ze nog niet precies weten hoe ze het goed moeten krijgen op de auto maar waar men van overtuigd is dat het gaat werken.
De pech die ze dan hebben met de versnellingsbak e.d. komt dan even niet lekker uit maar als je iets groots wil testen doe je dat het liefst tijdens de wintertest en ga je geen tijd opofferen in de eerste races van het seizoen. Ik ben er nog steeds van overtuigd dat Mercedes straks met een prima wagen aan de start verschijnt, misschien niet genoeg voor de absolute overmacht van afgelopen jaren maar voldoende om comfortabel plek te kunnen nemen op de eerste 2 startrijen en op zondag voor de overwinning mee te kunnen doen.
Het zou mooi zijn als RBR en Mercedes begin van het seizoen redelijk aan elkaar gewaagd zijn, kunnen Hamilton en Verstappen het een keer echt uit gaan vechten. Perez en Bottas gaan het verschil toch niet maken en het zou mooi zijn als een McLaren het die 2 dan weer goed lastig kan maken.
Ff quoten voor zondag 18:30...himlims_ schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 14:11:
[...]
Ja in zijn laatste periode bij Mclaren zeurde hij veel op de auto, maar die auto was toch ook gewoon niet goed? Als Red Bull een auto zou maken die rond plaats 15 zou rijden, dan zou max ook niet bepaald vrolijk zijn verwacht ik
https://www.flickr.com/photos/tosemime/
Een Alonso is goed, maar hij is wat mij betreft niet bij de grootsten van de sport. Je kan wel zeggen dat McLaren een slechte keuze was, maar het is niet het enige team waarbij hij bruggen verbrand heeft bij zijn vertrek.Tosemime schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 16:05:
Het verbaast me dat Alonso hier door velen maar als een arrogante zeikerd wordt gezien. Ik ben juist blij dat hij weer mee doet en hoop dat hij mooie dingen kan laten zienIk denk ook dat Ocon echt geen kans maakt tegen Alonso.
Ja in zijn laatste periode bij Mclaren zeurde hij veel op de auto, maar die auto was toch ook gewoon niet goed? Als Red Bull een auto zou maken die rond plaats 15 zou rijden, dan zou max ook niet bepaald vrolijk zijn verwacht ik
No keyboard detected. Press F1 to continue.
Vers van de pers!
Alonso heeft nadat hij gestopt was met F1 nog voor McLaren in indy gereden, dus dat bruggen verbranden valt wel een beetje mee, denk ik.Blokker_1999 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 16:16:
[...]
Een Alonso is goed, maar hij is wat mij betreft niet bij de grootsten van de sport. Je kan wel zeggen dat McLaren een slechte keuze was, maar het is niet het enige team waarbij hij bruggen verbrand heeft bij zijn vertrek.
Ik denk niet dat McLaren hem snel weer in een F1 wagen zal duwen. Bij de eerste stint was hij slechtgezind omdat de rookie Hamilton dezelfde kansen kreeg als hij, in zijn tweede stint bleef hij maar hameren op hoe slecht de motor wel niet was. Ook tijdens zijn tijd bij Ferrari spaarde hij de kritiek op het team niet omdat ze geen titel winnende wagen konden bouwen.DeKaerften schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 16:21:
[...]
Alonso heeft nadat hij gestopt was met F1 nog voor McLaren in indy gereden, dus dat bruggen verbranden valt wel een beetje mee, denk ik.
Het is ook de man die ooit iets zij in de richting dat grote kampioenen een WK hebben gewonnen bij minstens 2 teams en dat hij dat ook wenste te doen.
En van Alpine weten we gelukkig op voorhand dat ze geen topwagen hebben, maar ben zeer benieuwd hoe Alonso daar mee om zal gaan.
No keyboard detected. Press F1 to continue.
Maar de motor was niet van mclaren maar van honda, een mclaren zelfs was ook niet bepaald complimenteus over honda. Ik denk niet dat mclaren en alonso ruzie hebben. Dat ze niet meer samen gaan werken in F1 ben ik het wel mee eens. Ik zou nu persoonlijk een Norris of Ricciardo ook niet inruilen voor Alonso. (Wel mocht Alonso 5/10 jaar jonger zijn)Blokker_1999 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 16:29:
[...]
Ik denk niet dat McLaren hem snel weer in een F1 wagen zal duwen. Bij de eerste stint was hij slechtgezind omdat de rookie Hamilton dezelfde kansen kreeg als hij, in zijn tweede stint bleef hij maar hameren op hoe slecht de motor wel niet was. Ook tijdens zijn tijd bij Ferrari spaarde hij de kritiek op het team niet omdat ze geen titel winnende wagen konden bouwen.
Het is ook de man die ooit iets zij in de richting dat grote kampioenen een WK hebben gewonnen bij minstens 2 teams en dat hij dat ook wenste te doen.
En van Alpine weten we gelukkig op voorhand dat ze geen topwagen hebben, maar ben zeer benieuwd hoe Alonso daar mee om zal gaan.
Het een sluit het ander natuurlijk niet uit. Ik ben ook blij dat hij weer meedoet maar vind hem toch wat arrogant.Tosemime schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 16:05:
Het verbaast me dat Alonso hier door velen maar als een arrogante zeikerd wordt gezien. Ik ben juist blij dat hij weer mee doet en hoop dat hij mooie dingen kan laten zienIk denk ook dat Ocon echt geen kans maakt tegen Alonso.
Ik zie het een beetje als twee zijdes van dezelfde medaille.
Alonso is zo goed omdat hij altijd tot het uiterste gaat en dat ook van iedereen om hem heen verwacht. Als het niet 100% perfect is dan zal hij dat direct laten weten en niet rusten tot hij z'n zin heeft gekregen, desnoods door via de media (of de boordradio) mensen op te stoken.
Je kan je afvragen of dit op lange termijn wel goede resultaten kan opleveren maar daar is Alonso niet mee bezig. Die kijkt naar de volgende race en niet veel verder.
Van veel anderen zou zo'n houding niet worden geaccepteerd maar hij komt er mee weg omdat hij dingen bereikt en omdat hij zelf altijd voor 100% perfectie gaagtg. Tijdens het testen werd hij regelmatig als "metronoom" omschreven door zijn zeer gecontroleerde rijstijl.
👍😂 niice - natuurlijk gaat Mercedes niet expres trager rijden/sandbagged/toneelstukje opvoeren. En nee, de initiële indruk en prestatie was niet positief.
Jah Wolff lult zijn team graag de underdogpositie positie in, bij de media.
Een chagrijnige lewis, 1jarig contract, gerommel bij “top” members helpt niet.
Maar realistisch gezien; is het een top team, zwaar geoptimaliseerd en gedreven. reken maar dat ze er gewoon staan. Misschien moet vanaf begin (als er echt issues\correlatie problemen zijn) wat bijsturen, maar ik blijf er bij: ze blijven team nummer 1 - en gaan voor de zoveelste titel.
Dat gezegd hebben - ik hoop zo dat we een “echte” competitie gaan krijgen, en strijders gaan zien (ongeacht drivers of constructeurs).
//off-topic; weet iemand nog een leuk en betrouwbaar “bookmarks/betting-office”?
Het ligt niet aan mijn Google Play betaalmethode (Paypal), in-app aankopen in andere apps gaat gewoon goed.
[ Voor 8% gewijzigd door Hadespuiter op 24-03-2021 02:27 ]
Psst de tekst in het rood hier beneden al eens gelezen?Hadespuiter schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 02:24:
Wilde een F1TV Pro abonnementje nemen in de Android app, maar de transactie wordt geweigerd. Kan dit alleen als je Ziggo hebt ofzo? Dat heb ik dus niet.
Het ligt niet aan mijn Google Play betaalmethode (Paypal), in-app aankopen in andere apps gaat gewoon goed.
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput
Interessant verhaal, het ziet er veelbelovend uit voor Honda.
Waar komt toch die trend vandaan om artikelen te vertellen in filmpjes? Ze vertellen een interessant verhaal, maar hebben weinig om te laten weinig zien, dit had prima in een artikel gekund, wat je in de helft van de tijd kan lezen dat het kost om dit filmpje te kijken. Ik zie dit overal om me heen gebeuren, ook bv in de IT, waar mensen vroeger een technet artikel lazen, zitten ze nu een youtube filmpje te kijken van een of andere snuiter die hetzelfde verteld.
[ Voor 7% gewijzigd door NiaX op 24-03-2021 08:06 ]
sloth in "[F1] Seizoen 2021"
I stand corrected, had ik niet gezien, thanks.sloth schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 08:34:
Had je deze post al gezien?
sloth in "[F1] Seizoen 2021"
Is ook iets waar ik me aan erger. Het duurt inderdaad 2x zo lang. Meestal skip ik het gewoon als het een filmpje is, is het heel interessant komt er vast wel ergens een artikel van. Of in het geval van F1, dan word het vast wel hier samengevat/besprokenNiaX schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 08:00:
[...]
Interessant verhaal, het ziet er veelbelovend uit voor Honda.
offtopic:
Waar komt toch die trend vandaan om artikelen te vertellen in filmpjes? Ze vertellen een interessant verhaal, maar hebben weinig om te laten weinig zien, dit had prima in een artikel gekund, wat je in de helft van de tijd kan lezen dat het kost om dit filmpje te kijken. Ik zie dit overal om me heen gebeuren, ook bv in de IT, waar mensen vroeger een technet artikel lazen, zitten ze nu een youtube filmpje te kijken van een of andere snuiter die hetzelfde verteld.
Maar misschien willen de meeste mensen toch niet meer lezen? Of is er meer geld te verdienen met filmpjes waar verplicht reclame voor/tussen zit?
Dit dus. Er is (in veel gevallen) meer te verdienen met 1000 views op Youtube dan 1000 views op je artikel. Maar ook ik ben het eens dat het vaak totale overkill is. Maar goed, de rekeningen moeten ook daar betaald worden natuurlijk.roda_djavulen schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 09:03:
[...]
Maar misschien willen de meeste mensen toch niet meer lezen? Of is er meer geld te verdienen met filmpjes waar verplicht reclame voor/tussen zit?
Sowieso is het wel lastig om alle content bij te houden die er geproduceerd wordt. Daarom dat een topic als dit fijn is, want dan wordt er automatisch een schifting gemaakt.
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Opvallende take van Damon Hill:Apiekool schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 17:59:
[YouTube: Is 2021 Max Verstappen's Year? | F1 Nation Podcast]
Met Jack Plooij voor alle lovers/haters
Max heeft maar ervaring met 1 auto en is een rijder als Raikonnen/Hakinnen die om de mankementen van een auto heen rijden.
Checo is een 'high sensitive driver' die heel goed is in het geven van feedback op de afstelling. Daarom kan hij het verschil maken om samen met Newey de RBR nog beter te maken.
In de docu van Ziggo over Max/Jos kreeg ik de indruk dat hij al van jongs af aan les kreeg in het afstellen van zijn karts. Voor en na de race verplicht meehelpen met het in en uit elkaar halen van de auto.
De boordradios van Max geven mij ook de indruk dat hij juist in staat is om niet alleen iedere vibratie of balans afwijking te voelen maar ook 9 van de 10x aangeeft waar ze het moeten zoeken of welke aanpassing hij wil om het op te lossen.
Eens met je laatste alinea - Ik kan me herinneren dat Max ook juist geroemd wordt/werd om zijn feedback...oZy schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 09:11:
[...]
Opvallende take van Damon Hill:
Max heeft maar ervaring met 1 auto en is een rijder als Raikonnen/Hakinnen die om de mankementen van een auto heen rijden.
Checo is een 'high sensitive driver' die heel goed is in het geven van feedback op de afstelling. Daarom kan hij het verschil maken om samen met Newey de RBR nog beter te maken.
In de docu van Ziggo over Max/Jos kreeg ik de indruk dat hij al van jongs af aan les kreeg in het afstellen van zijn karts. Voor en na de race verplicht meehelpen met het in en uit elkaar halen van de auto.
De boordradios van Max geven mij ook de indruk dat hij juist in staat is om niet alleen iedere vibratie of balans afwijking te voelen maar ook 9 van de 10x aangeeft waar ze het moeten zoeken of welke aanpassing hij wil om het op te lossen.
per aspera ad astra
Overigens was Mercedes tijdens de testdagen wel de beste met long run pace...
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Is ook niet waar, ik weet niet hoe ze aan die data komen, maar het is onjuist. Het zou gaan over dag 3, ik kan dat nergens uit de data opmaken.mavamal schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 10:36:
Maar dat Verstappen om de problemen heen kan rijden staat ook buiten kijf.
Overigens was Mercedes tijdens de testdagen wel de beste met long run pace...
https://drive.google.com/...tJ72v5pL/view?usp=sharing
Als je enkel kijkt naar gemiddelden zou je die conclusie kunnen trekken, maar als team RB telkens een > 1:50 rondje rijdt in de stints die als long run geclassificeerd zouden kunnen worden dan heb je geen vergelijksmateriaal.
Leesluiheid in combinatie met een verdienmodel via YouTube. Veel mensen kijken de hele dag YouTube en luisteren naar zo'n verhaal is makkelijker dan een 'heel stuk' te lezen.NiaX schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 08:00:
[...]
Waar komt toch die trend vandaan om artikelen te vertellen in filmpjes?
Ik weet niet hoe het verdienen valt; de opbrengsten hangen af van het 'niche gehalte'. Een video over koken of reizen verdient lang niet zoveel als beleggingstips bijvoorbeeld. Geen idee waar F1 in valt. Ik weet wel dat ze vaak een filmpje bewust iets langer dan 10 minuten maken zodat er 2 reklameblokken in passen. Gelukkig heb ik daar geen last meer van, want ik heb diep in de buidel getast en betaal maar liefst 129 Rupees per maand voor een advertentievrij YouTube
We're delighted to team up with Romain Grosjean and @r8gesports, who will manage Uralkali Haas F1 Team Esports 🎮
— MoneyGram Haas F1 Team (@HaasF1Team) 24 maart 2021
More info 👉 https://t.co/XX7minUWJQ#HaasF1 pic.twitter.com/yhyQM0WtCK
tof voor GRO dat hij toch verbonden blijft met Haas door waarschijnlijk zijn crash in Bahrein
[ Voor 40% gewijzigd door basvn op 24-03-2021 11:33 ]
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Ik dacht dat Damon Hill toch al langer in de F1 zat dan sinds Verstappen bij RBR rijdtoZy schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 09:11:
[...]
Opvallende take van Damon Hill:
Daarnaast dat hele "om de mankementen heen rijden" is een mooie maar iets waar ik zelf niet zo in geloof, wat is dan precies een mankement aan een auto? Ik denk eerder dat het om karakteristiek van een auto gaat en hoe snel een rijder in staat is zichzelf en zijn rijstijl daarop aan te passen. Vettel z'n rijstijl paste heel goed bij de RBR waar hij de kampioenschappen mee won, toen de regels op de schop gingen heeft hij nooit meer het niveau gehaald van daarvoor. Een Hamilton daarentegen was voor de grote regelements wijzigingen destijds al snel en is dat al die jaren ook gebleven.
En toch ging het "verhaal" toen rond (meen het hier ook wel eens gelezen te hebben) dat Hulkenberg na een paar rondjes in de Racing Point al kon vertellen wat er mis was e.d. en dat men na aanpassingen ineens een veel betere auto had.... Of Checo z'n jaartje bij McLaren waar de auto weliswaar alles behalve top was maar hij het toch aardig af moest leggen tegen een Button die veel sneller was als ik het me goed herinner.Checo is een 'high sensitive driver' die heel goed is in het geven van feedback op de afstelling. Daarom kan hij het verschil maken om samen met Newey de RBR nog beter te maken.
Nu neem ik zulke verhalen altijd met een korreltje (of misschien nog wat meer) zout want ik heb altijd het idee dat dit soort verhalen vooral geboren worden om maar over iets te kunnen praten en er lekker op los te speculeren.
Perez heeft in de afgelopen 10 jaar vooral aangetoond dat het een coureur is die af en toe voor een dag succesje kan gaan en leuk mee kan komen in het middenveld maar hij gaat RBR echt niet naar een hoger plan tillen. Bottas zal er misschien zo af en toe een kluif aan hebben (dat is te hopen tenminste) maar onderaan de streep zitten een Bottas en Perez in hetzelfde schuitje, goed genoeg om als tweede man te fungeren binnen een top team maar onder normale omstandigheden bij lange na niet goed genoeg om een gooi naar het kampioenschap te kunnen doen... al denken ze daar zelf ongetwijfeld anders over
Youtube heeft ook een algoritme wat vergelijkbare content aandraagt. Dus youtube selecteert publiek voor je. Dat lukt met je website een stuk minder.mphilipp schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 11:19:
[...]
Leesluiheid in combinatie met een verdienmodel via YouTube. Veel mensen kijken de hele dag YouTube en luisteren naar zo'n verhaal is makkelijker dan een 'heel stuk' te lezen.
Ik weet niet hoe het verdienen valt; de opbrengsten hangen af van het 'niche gehalte'. Een video over koken of reizen verdient lang niet zoveel als beleggingstips bijvoorbeeld. Geen idee waar F1 in valt. Ik weet wel dat ze vaak een filmpje bewust iets langer dan 10 minuten maken zodat er 2 reklameblokken in passen. Gelukkig heb ik daar geen last meer van, want ik heb diep in de buidel getast en betaal maar liefst 129 Rupees per maand voor een advertentievrij YouTube
Ik heb ook een rupee abonnement, heerlijk. Alleen voor dingen die ik normaal niet kijk ga ik even naar een incognito venster. Stel dat je even op zoek bent naar een kattenfilmpje, dan wil je niet de komende maand alleen maar katten in youtube zien

Daar blijft iedereen maar over doorzeuren, terwijl het gewoon de waarheid was. Klaar. Die Honda wás klote in het begin. Het slechte chassis van de McLaren speelde ook een rol, maar de motor was pet.Blokker_1999 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 16:29:
[...]
in zijn tweede stint bleef hij maar hameren op hoe slecht de motor wel niet was
Het was natuurlijk ook vooral de manier waarom Alonso het deed. De man is een ontzettend goede coureur maar ook wel een typisch persoon als je de verhalen mag geloven en schijnbaar niet de makkelijkste om mee te werken.mphilipp schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 12:39:
[...]
Daar blijft iedereen maar over doorzeuren, terwijl het gewoon de waarheid was. Klaar. Die Honda wás klote in het begin. Het slechte chassis van de McLaren speelde ook een rol, maar de motor was pet.
Daarnaast heeft Alonso natuurlijk ook wel bepaalde trekjes die sommigen slecht trekken, jezelf uitroepen tot meest complete coureur van het veld bijvoorbeeld terwijl je weinig hebt gepresteerd in je laatste jaren F1 mag opmerkelijk heten.
Overigens vind ik het mooi dat ie terug is, wat van die markantere figuren in de F1 is natuurlijk alleen maar mooi. Ik ben geen fan van Hamilton als persoon met al z'n eigenaardigheden maar eerlijk is eerlijk, het zorgt wel voor wat meer "reuring" en dat heeft de F1 ook gewoon nodig van die types als een Hamilton, Ricciardo, Russel, Verstappen, Alonso e.d. Een veld vol van die brave schooljongens als een Russel, Mick Schumacher, Latifi e.d. wordt ook een saaie bedoeling
Die Honda was ook vorig jaar nog lang niet goed genoeg, maar daar hoorde je de rijders niet over (en anders op z'n minst op een respectvolle manier!). Want die weten dat ze daar namelijk staan als uithangbord van AT/RBR en Honda, en niet alleen voor eigen glorie.mphilipp schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 12:39:
[...]
Daar blijft iedereen maar over doorzeuren, terwijl het gewoon de waarheid was. Klaar. Die Honda wás klote in het begin. Het slechte chassis van de McLaren speelde ook een rol, maar de motor was pet.
Dus inderdaad, de Honda was klote, maar de manier waarop Alonso dacht dat hij dat kon ventileren was bijzonder onprofessioneel. En daar mag hij absoluut op afgerekend worden.
Wel jammer dat het een evolutie is van het huidige ontwerp, het is niet echt radicaal anders vergeleken met wat er vorig jaar is gebruikt.
Weten jullie nog hoe dat ging met die size-zero motor toen ze terugkwamen in de F1 (2015)? Dat was echt een super vet ontwerp met een axiale turbo tussen de cilinderkop door.

Link (NB plaatje hierboven is dus van de 2015 spec motors he)
Ik denk dat die drie weggegooide seizoenen uiteindelijk er ook voor hebben gezorgd dat Honda nu al stopt (zal niet de enige reden zijn). Er was destijds ook een super interessant artikel over hoe Japanse cultuur, en dan met name gezichtsverlies (mentsu wo ushinau) ervoor hebben gezorgd dat ze uiteindelijk nog 3 seizoenen met dit ontwerp hebben doorgereden (als iemand die link heeft dan graag).
Can't compute.R2D2 schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 12:48:
[...]
<Knip>
Overigens vind ik het mooi dat ie terug is, wat van die markantere figuren in de F1 is natuurlijk alleen maar mooi. Ik ben geen fan van Hamilton als persoon met al z'n eigenaardigheden maar eerlijk is eerlijk, het zorgt wel voor wat meer "reuring" en dat heeft de F1 ook gewoon nodig van die types als een Hamilton, Ricciardo, Russel, Verstappen, Alonso e.d. Een veld vol van die brave schooljongens als een Russel, Mick Schumacher, Latifi e.d. wordt ook een saaie bedoeling
Verder wel eens, een paar markante figureren voor wat reuring in de tent.
Deze ruimte is bewust leeg gelaten
Het was de waarheid, maar wat heeft het hem gebracht om dat hardop overal te roepen in de media en over de boordradio? Ja, hij kreeg de lachers op zijn hand.... maar Honda wil niks meer met hem doen. In Indycar kon hij niet meer voor Andretti de Indy 500 rijden omdat het een Honda team is. In F1 heeft hij aardige lobby gedaan om terug te komen de afgelopen jaren, maar Ferrari, Red Bull en Mercedes hoefden hem allemaal niet meer omdat ze zijn gedrag ook nog niet vergeten waren. Mercedes zei letterlijk dat ze nog niet vergeten waren wat hij in 2007 bij McLaren had geflikt. Alleen Renault neemt hem nu dus weer terug. Is het enige team door de jaren heen wat zijn gedrag accepteert.... Ik vind het verazingwekkend dat Alonso nog zo lang als teamplayer gezien werd....terwijl het eerste wat hij doet als het even niet loopt is het team van alle kanten bekritiseren.mphilipp schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 12:39:
[...]
Nee, de motor van Honda was vorig jaar niet klote. Bij Alonso was het ding mega-traag en mega-onbetrouwbaar. Dus ja, dan raak je een beetje gefrustreerd, voorals als de hele wereld toekijkt hoe de wereldkampioen niet presteert. Je kunt het beter vergelijken met Max toen ie nog een Renault achter zijn rug had. Toen was ie ook niet bepaald subtiel. Maar dat mag wel blijkbaar...Racing-Paradise schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 12:49:
[...]
Dus inderdaad, de Honda was klote, maar de manier waarop Alonso dacht dat hij dat kon ventileren was bijzonder onprofessioneel. En daar mag hij absoluut op afgerekend worden.
van Max was het ook niet handig om Renault zo af te zeiken. Je weet nooit wie je in de toekomst nog een keer nodig gaat hebben. Je ziet nu dat Honda de stekker eruit trekt. Dus dat is alweer een motorleverancier minder straks.... en andere teams zien dat commentaar ook en gaan ook echt wel nadenken over die opmerkingen...mphilipp schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 13:39:
[...]
Nee, de motor van Honda was vorig jaar niet klote. Bij Alonso was het ding mega-traag en mega-onbetrouwbaar. Dus ja, dan raak je een beetje gefrustreerd, voorals als de hele wereld toekijkt hoe de wereldkampioen niet presteert. Je kunt het beter vergelijken met Max toen ie nog een Renault achter zijn rug had. Toen was ie ook niet bepaald subtiel. Maar dat mag wel blijkbaar...
Edit: kijk ook naar Schumacher. Ik had als rijder echt een hekel aan hem met alles wat hij uitgespookt heeft. maar 1 ding moet je hem wel nageven, hij viel nooit zijn team af. Ik heb hem volgens mij in de media nooit kunnen betrappen op dat hij iets negatiefs over zijn team zei.
[ Voor 14% gewijzigd door Tomcatter_31 op 24-03-2021 13:46 ]
Het ging over Alonso. Die moet terecht op de blaren zitten (en kon door eerdere misdragingen ook al niet meer met Lewis in een team)mphilipp schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 13:39:
[...]
Nee, de motor van Honda was vorig jaar niet klote. Bij Alonso was het ding mega-traag en mega-onbetrouwbaar. Dus ja, dan raak je een beetje gefrustreerd, voorals als de hele wereld toekijkt hoe de wereldkampioen niet presteert. Je kunt het beter vergelijken met Max toen ie nog een Renault achter zijn rug had. Toen was ie ook niet bepaald subtiel. Maar dat mag wel blijkbaar...
Max mogelijk later ook, want ik denk dat in de toekomst zowel Renault als Ferrari de deur dicht houden en ook daar valt zeker wat voor te zeggen.
[ Voor 6% gewijzigd door Racing-Paradise op 24-03-2021 13:53 ]
Met het gevaar voor een Alonso fan uitgemaakt te worden: wij weten niet wat zich in zo'n team afspeelt. Wij weten niet wat zij hem beloven. Kijk naar hoe Jos Verstappen indertijd in een van zijn laatste jaren eerst positief was, hoe slecht het ook ging, maar op een gegeven moment ook openlijk kritiek uitte op het team. Later zei hij dat ze steeds beloofden dat er nieuwe dingen kwamen, verbeteringen. Maar die bleven uit en ze hielden hem gewoon aan het lijntje. Op een gegeven moment is de maat vol natuurlijk.Tomcatter_31 schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 13:36:
[...]
Ik vind het verazingwekkend dat Alonso nog zo lang als teamplayer gezien werd....terwijl het eerste wat hij doet als het even niet loopt is het team van alle kanten bekritiseren.
Alonso naar Renault is ook een wanhoopsdaad van Abiteboul geweest. Door de naam Alonso trek je gewoon meer aandacht dus meer sponsors aan, ook als het minder goed gaat.
Mijn afwijkende mening komt omdat ik totaal geen belangstelling heb voor de 'buitenschoolse' activiteiten van de coureurs. Ik kijk naar wat ze doen op de baan. Of het nare mannetjes zijn boeit mij niet zo. Alons heeft in de afgelopen jaren laten zien dat ie een uitzonderlijke coureur is. Ja, dat kon ie door topmateriaal, maar dat is voor elke kampioen zo. Er zijn geen kampioenen met een c-spec auto. Ook Senna zou geen wereldkampioen worden in die Lotus. Een enkele race winnen door de omstandigheden kan, maar niet consisten een heel seizoen. Als je kijkt naar wat ie gedaan heeft in de Dakar, in Indy en op Le Mans, kun je niet anders dan respect voor de man hebben. Behoorlijk andere diciplines, maar hij heeft ze zich toch maar eigen gemaakt. Alle drie zijn dat enorme slijtageslagen, elk op hun eigen manier. Een 'gewone' F1 GP is wat dat betreft een walk in the park, even afgezien van de technische skills die je daar tegenwoordig voor moet hebben om met die rijdende computers om te gaan.
Als die Alpine ook maar iets beter is dan de Renault van vorig jaar, kan ie wel eens leuke dingen gaan doen. En dat is alleen maar goed, want een vastgestelde tot 10 is niet leuk. De gevechten om plek 3-4-5 in het kampioenschap worden steeds leuker.
Verschil was dat men toen al heel goed wist dat er afscheid van Renault genomen ging worden en er toch weinig meer aan te redden was. Neemt niet weg dat je best een keer iets mag roepen maar dat de manier waarop dat toen gebeurde ook niet heel netjes was inderdaad.mphilipp schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 13:39:
[...]
Aan de andere kant, Abiteboul liet zich ook de kaas niet van het brood eten en was ook niet vies van een tikje onder de gordel en dat is nou net iets waar je Japanners / Honda niet op kunt betrappen. Die hebben nooit kritiek geuit op McLaren ook al liep het voor geen ene meter, kaken stijf op elkaar, de vernedering verbijten en gewoon door blijven gaan.
Ik moet ook heel eerlijk bekennen dat ik er weinig geloof in had toen men de samenwerking met RBR aanging, een Dr Helmut is nou ook niet iemand die van z'n hart een moordkuil maakt
Moest Norris wezen in het eerste rijtje ipv Russel al is Norris eigenlijk ook best een braverik heb ik het idee... stukje in Drive to Survive waar hij netjes naast de PR meneer zit die hem even haarfijn uitlegt wat hij moet gaan zeggen en nog een sneer na krijgt omdat hij niet op zit te letten toonde maar weer eens aan dat ze gedrilled worden om maar vooral politiek correct te blijven.alesandro_46 schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 13:13:
[...]
Can't compute.
Verder wel eens, een paar markante figureren voor wat reuring in de tent.
Wat dat betreft hebben we dit jaar wel de mazzel dat de coureurs die de smaakmakers zijn binnen de F1 allemaal over een snelle wagen lijken te gaan beschikken.
Als je dat stuk van The Race over beyond size zero van Honda leest, dan heeft Honda een paar keer ook de bek opengetrokken dat het chassis en de aero van McLaren nog niet op het niveau van een Red Bull zatR2D2 schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 13:55:
[...]
Aan de andere kant, Abiteboul liet zich ook de kaas niet van het brood eten en was ook niet vies van een tikje onder de gordel en dat is nou net iets waar je Japanners / Honda niet op kunt betrappen. Die hebben nooit kritiek geuit op McLaren ook al liep het voor geen ene meter, kaken stijf op elkaar, de vernedering verbijten en gewoon door blijven gaan.
de RB12 had nog niet de helft van de downforce van wat ze nu hebben. Banden de helft zo breed. In die tijd was het VEEL moeilijker dan nu.Arvado schreef op maandag 22 maart 2021 @ 15:56:
[...]
Dat klopt inderdaad. Ik wil alleen zeggen dat de ondermaatse prestatie van zowel Gasly als Albon bij RBR grotendeels aan de auto lag. Je zag dat Albon het in de RB15 nog een stuk beter deed dan in de RB16.
Als je instapt in een slechte auto zoals de RB15/16 is het gewoon heel lastig. Max stapte in de RB12 in. Wat toen misschien wel de beste auto (op de motor na) van veld was. Dan is het ook gewoon veel makkelijker.
Ander voorbeeld is Russel. Die stapte vorig jaar in de Merc en was gelijk bloedsnel. Puur omdat die auto stabiel en voorspelbaar was. Had hem in de RB16 en het was op een ramp uitgelopen.
een treffende spreuk
ja, intern kan er vanalles spelen. Maar dan nog is het niet handig als rijder. Je kan het beter intern houden dat je er klaar mee bent dan het in de media te gooien. Desnoods naar een ander team vertrekken als je er echt klaar mee bent. Uiteindelijk kan je als rijder nog zo goed zijn, als je te veel bruggen achter je verbrandt, is gewoon niet handig. De F1 is ontzettend politiek en de macht ligt uiteindelijk bij de teams/fabrikanten.mphilipp schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 13:48:
[...]
Met het gevaar voor een Alonso fan uitgemaakt te worden: wij weten niet wat zich in zo'n team afspeelt. Wij weten niet wat zij hem beloven. Kijk naar hoe Jos Verstappen indertijd in een van zijn laatste jaren eerst positief was, hoe slecht het ook ging, maar op een gegeven moment ook openlijk kritiek uitte op het team. Later zei hij dat ze steeds beloofden dat er nieuwe dingen kwamen, verbeteringen. Maar die bleven uit en ze hielden hem gewoon aan het lijntje. Op een gegeven moment is de maat vol natuurlijk.
Mij persoonlijk maakt het ook weinig uit. Ik kan altijd wel waarderen als mensen zeggen waar het op staat. maar in een politieke wereld als de F1 is dat gewoon niet heel handig. Je ziet het dus aan Alonso. Die heeft heel veel bruggen achter zich verbrand. En wat je nu ook al zegt, van Renault is het een wanhoopspoging dat ze hem terugnemen. De rest hoefde hem al niet meer. De rijder Alonso is idd heel erg goed en hij heeft heel veel goede dingen laten zien in verschillende series. Maar de persoon Alonso is behoorlijk giftig. Zie ook McLaren waar de sfeer binnen het team 100x beter is geworden sinds hij daar weg is.Alonso naar Renault is ook een wanhoopsdaad van Abiteboul geweest. Door de naam Alonso trek je gewoon meer aandacht dus meer sponsors aan, ook als het minder goed gaat.
Mijn afwijkende mening komt omdat ik totaal geen belangstelling heb voor de 'buitenschoolse' activiteiten van de coureurs. Ik kijk naar wat ze doen op de baan. Of het nare mannetjes zijn boeit mij niet zo. Alons heeft in de afgelopen jaren laten zien dat ie een uitzonderlijke coureur is. Ja, dat kon ie door topmateriaal, maar dat is voor elke kampioen zo. Er zijn geen kampioenen met een c-spec auto. Ook Senna zou geen wereldkampioen worden in die Lotus. Een enkele race winnen door de omstandigheden kan, maar niet consisten een heel seizoen. Als je kijkt naar wat ie gedaan heeft in de Dakar, in Indy en op Le Mans, kun je niet anders dan respect voor de man hebben. Behoorlijk andere diciplines, maar hij heeft ze zich toch maar eigen gemaakt. Alle drie zijn dat enorme slijtageslagen, elk op hun eigen manier. Een 'gewone' F1 GP is wat dat betreft een walk in the park, even afgezien van de technische skills die je daar tegenwoordig voor moet hebben om met die rijdende computers om te gaan.
Als die Alpine ook maar iets beter is dan de Renault van vorig jaar, kan ie wel eens leuke dingen gaan doen. En dat is alleen maar goed, want een vastgestelde tot 10 is niet leuk. De gevechten om plek 3-4-5 in het kampioenschap worden steeds leuker.
Dat is klinkklare onzin. Door de mindere downforce en smallere banden waren die auto's minder snel op een ronde. Dat heeft verder niets met moeilijkheid van besturen te maken.pro_6or schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 14:06:
[...]
de RB12 had nog niet de helft van de downforce van wat ze nu hebben. Banden de helft zo breed. In die tijd was het VEEL moeilijker dan nu.
Bij de RB12 was de balans en mechanische tractie ten opzichte van de rest van het veld beter. Dit voordeel zijn ze in de laatste jaren kwijtgeraakt aan Merc. Ook door een poging het te kort aan motorvermogen te compenseren.
Wat je zelf beweerd is juist de ergste klinkklare onzin die hier ooit gestaan heeft. Wanneer je gaat kaatsen krijg je van mij de bal terug. Ik ben het zat om me steeds af te laten zeiken om een argument dat ik aandraag. In die jaren werd er veeel meer gecrashed door heel veel mensen. Een crash zoals bij Leclerc in Monza vorig jaar zie je nu uiterst zelden. Max heeft ook zlf meermaals (en niet alleen hij) gezegd dat na de nieuwe formule ze veel meer grip hebben. Je hoeft maar een paar oude beelden terug te kijken om dat te zien.Arvado schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 14:16:
[...]
Dat is klinkklare onzin. Door de mindere downforce en smallere banden waren die auto's minder snel op een ronde. Dat heeft verder niets met moeilijkheid van besturen te maken.
Bij de RB12 was de balans en mechanische tractie ten opzichte van de rest van het veld beter. Dit voordeel zijn ze in de laatste jaren kwijtgeraakt aan Merc. Ook door een poging het te kort aan motorvermogen te compenseren.
een treffende spreuk
Ik zou me niet zo druk maken om een internet forum en wat mensen daar allemaal zeggen.pro_6or schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 14:20:
[...]
Wat je zelf beweerd is juist de ergste klinkklare onzin die hier ooit gestaan heeft. Wanneer je gaat kaatsen krijg je van mij de bal terug. Ik ben het zat om me steeds af te laten zeiken om een argument dat ik aandraag. In die jaren werd er veeel meer gecrashed door heel veel mensen. Een crash zoals bij Leclerc in Monza vorig jaar zie je nu uiterst zelden. Max heeft ook zlf meermaals (en niet alleen hij) gezegd dat na de nieuwe formule ze veel meer grip hebben. Je hoeft maar een paar oude beelden terug te kijken om dat te zien.
De auto's hebben nu meer grip, maar zijn fysiek ook zwaarder om mee te rijden. kan me nog wel herinneren dat rijders toen klaagden dat F1 te makkelijk geworden was en te weinig uitdagend. Aan andere kant heeft Max ook wel eens gezegd dat hem dat weinig uitmaakte dat de auto's toen zoveel langzamer waren, omdat het racen wel leuker was. Je kon met die auto's wel beter racen dan met de huidige auto's.
Ho-ho-ho easy mate. Dit is geen afzeiken. Vat het niet zo persoonlijk op. Als je er niet tegen kan dat iemand je argument onzin noemt moet je niet op een forum gaan zitten.pro_6or schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 14:20:
[...]
Wat je zelf beweerd is juist de ergste klinkklare onzin die hier ooit gestaan heeft. Wanneer je gaat kaatsen krijg je van mij de bal terug. Ik ben het zat om me steeds af te laten zeiken om een argument dat ik aandraag. In die jaren werd er veeel meer gecrashed door heel veel mensen. Een crash zoals bij Leclerc in Monza vorig jaar zie je nu uiterst zelden. Max heeft ook zlf meermaals (en niet alleen hij) gezegd dat na de nieuwe formule ze veel meer grip hebben. Je hoeft maar een paar oude beelden terug te kijken om dat te zien.
Je hebt gelijk dat de auto's nu veel meer grip hebben. Alleen de hoeveelheid grip staat volledig los van een goede balans of dat een auto makkelijk of moeilijk te rijden is. Meer grip wil niet zeggen dat een auto beter is.
Het gaat erom wat een auto doet als je hem op de limiet (van grip) rijd. De RB12 was hier veel beter is dan de latere RB's. Snapje? De hoeveelheid grip staat hier los van.
[ Voor 6% gewijzigd door Arvado op 24-03-2021 14:28 ]
Misschien vind ie dat helemaal niet erg. Op zich spreekt zijn carrière voor zich natuurlijk.Tomcatter_31 schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 14:06:
[...]
Mij persoonlijk maakt het ook weinig uit. Ik kan altijd wel waarderen als mensen zeggen waar het op staat. maar in een politieke wereld als de F1 is dat gewoon niet heel handig. Je ziet het dus aan Alonso. Die heeft heel veel bruggen achter zich verbrand.
NIet persé vanwege zijn persoonlijkheid. Zijn salaris speelt ook een rol, en de beschikbaarheid van vers, jong talent is ook een belangrijke factor. Het is iets tè gemakkelijk om al die dingen af te schuiven op zijn persoonlijkheid.En wat je nu ook al zegt, van Renault is het een wanhoopspoging dat ze hem terugnemen. De rest hoefde hem al niet meer.
Ondertussen is het halve team ook vervangen. En ook Hamilton is wegDe rijder Alonso is idd heel erg goed en hij heeft heel veel goede dingen laten zien in verschillende series. Maar de persoon Alonso is behoorlijk giftig. Zie ook McLaren waar de sfeer binnen het team 100x beter is geworden sinds hij daar weg is.
In mijn ogen wel, ik zie veel minder crashes, veel minder geglij dan in de tijd van de smalle vleugels en voorbanden als achterbanden. Ik ben het dan ook oneens met de stelling dat het toen voor een rookie makkelijker was. Ik denk namelijk dat dat nu het geval is. Ik denk wel dat Mercedes stappen heeft gemaakt met het chassis, in de rb12 tijd was de rb idd beter dan de mercedes (voorzover wij dat kunnen overzien) dat snap ik. Of iig daar is mijn inschatting wel gelijk aan de jouwe, maar of we daar daadwerkelijk gelijk in hebben. Jij schijnt er van overtuigd te zijn.Arvado schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 14:25:
[...]
Ho-ho-ho easy mate. Dit is geen afzeiken. Vat het niet zo persoonlijk op. Als je er niet tegen kan dat iemand je argument onzin noemt moet je niet op een forum gaan zitten.
Je hebt gelijk dat de auto's nu veel meer grip hebben. Alleen de hoeveelheid grip staat volledig los van een goede balans of dat een auto makkelijk of moeilijk te rijden is. Meer grip wil niet zeggen dat een auto beter is.
Het gaat erom wat een auto doet als je hem op de limiet (van grip) rijd. De RB12 was hier veel beter is dan de latere RB's. Snapje? De hoeveelheid grip staat hier los van.
praat gewoon over wat je ziet, het is totaal onnodig om daar een waarde oordeel over je gesprekspartner bij te geven. ik negeerde dat altijd in het verleden maar waarom moet ik altijd alleen incasseren. ik ben dat zat.
Oh ja, van mij mogen we ook terug naar een formule met meer inhalen en meer strijd. Hopelijk is dat volgend jaar zo.
[ Voor 3% gewijzigd door pro_6or op 24-03-2021 14:50 ]
een treffende spreuk
Dat kan, maar hij wil ook nog graag de Indy 500 winnen. En gezien dat veld of Honda of Chevy is, heeft hij ongeveer de helft van de teams voor zichzelf al geëlimineerd. maar ja, als je aan het einde van je loopbaan bent en het je allemaal niet zoveel meer uitmaakt, dan ben je natuurlijk redelijk vrij om te roepen wat je wilt. maar als je nog allerlei ambities hebt binnen of buiten F1 dan is het toch wel handig om klein beetje na te denken wat je allemaal roept.mphilipp schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 14:38:
[...]
Misschien vind ie dat helemaal niet erg. Op zich spreekt zijn carrière voor zich natuurlijk.
Er zijn idd meer factoren. Maar bij Ferrari, Red Bull en Mercedes is het toch hoofdzakelijk zijn persoonlijkheid geweest waarom hij daar niet meer binnen kwam. Ze hadden hem en zijn mentaliteit niet meer nodig. Mercedes heeft dat dus letterlijk gezegd dat ze zijn gedrag nog niet vergeten waren... en Red Bull heeft volgens mij ook wel gehint op zoiets. En ja, (jong) ander talent is daar ook een factor in. Ook daar moet je rekening mee houden als rijder. Dat een team wel eens voor een getalenteerde andere rijder kan kiezen die niet als moeilijk gezien wordt en die niet openlijk kritiek uit als het even niet gaat zoals gehoopt.NIet persé vanwege zijn persoonlijkheid. Zijn salaris speelt ook een rol, en de beschikbaarheid van vers, jong talent is ook een belangrijke factor. Het is iets tè gemakkelijk om al die dingen af te schuiven op zijn persoonlijkheid.
Dus als jij als rijder nog ambities hebt binnen F1, moet je toch beetje op je woorden passen. geen enkele rijder is machtiger dan het team. Genoeg voorbeelden van intussen... Alonso dus, Vettel die er bij Ferrari uitgewerkt is. Ook Schumacher is er destijds uitgewerkt als de verhalen kloppen en zie nu ook Hamilton. Hij heeft nog een contract voor komend seizoen... maar het heeft er alle schijn van dat er spanningen zijn tussen het team en Hamilton. en het is nog maar de vraag of Hamilton na komend seizoen nog steeds bij Mercedes kan blijven.
ik doelde meer op zijn McLaren Honda periode dan op zijn 2007 seizoen...Ondertussen is het halve team ook vervangen. En ook Hamilton is wegzou dat een rol spelen
Mwah de meeste crashes worden veroorzaakt door contact. Dat heb je nu nog steeds. Misschien nog wel meer omdat de auto's breder zijn.pro_6or schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 14:50:
[...]
In mijn ogen wel, ik zie veel minder crashes, veel minder geglij dan in de tijd van de smalle vleugels en voorbanden als achterbanden. Ik ben het dan ook oneens met de stelling dat het toen voor een rookie makkelijker was. Ik denk namelijk dat dat nu het geval is. Ik denk wel dat Mercedes stappen heeft gemaakt met het chassis, in de rb12 tijd was de rb idd beter dan de mercedes (voorzover wij dat kunnen overzien) dat snap ik. Of iig daar is mijn inschatting wel gelijk aan de jouwe, maar of we daar daadwerkelijk gelijk in hebben. Jij schijnt er van overtuigd te zijn.
praat gewoon over wat je ziet, het is totaal onnodig om daar een waarde oordeel over je gesprekspartner bij te geven. ik negeerde dat altijd in het verleden maar waarom moet ik altijd alleen incasseren. ik ben dat zat.
Oh ja, van mij mogen we ook terug naar een formule met meer inhalen en meer strijd. Hopelijk is dat volgend jaar zo.
Maar het klopt wel dat de auto's toen meer gleden, dat heeft weer te maken met de hoeveelheid grip. Nu zijn bepaalde stukken op een circuit makkelijk volgas terwijl die met de oudere auto's niet of net volgas waren. Maar goed dit heeft weer met de hoeveelheid grip te maken en niet met de balans oid.
Er zit ook veel verschil tussen snelle en langzame bochten. Snelle bochten ben je afhankelijk van downforce. Langzame bochten van mechanische grip. Vooral dat laaste was RB beter in. Dit zag je voornamelijk doordat je op de kleine circuits met een aantal langzame bochten sneller waren. Monaco beste voorbeeld maar ook Malaysia en Mexico.
Kijk op een forum zie je alleen tekst. Geen emoties. Dan had je namelijk gezien dat ik het niet op de man reageer. Ik heb namelijk helemaal geen waarde oordeel over je. Zou raar zijn want ik ken je helemaal niet. Ik vond alleen de opmerking onzin, die opmerking zie ik dus daar had ik het ook over en reageer ik op. Het is niet nodig om dit persoonlijk op te pakken. Ik zie daar ook geen reden voor. Maar kennelijk gebeurd het vaak bij je want je hebt het meerdere keren over 'altijd' als zulke dingen je toch persoonlijk raken is het misschien niet verstandig om op een forum te gaan zitten.pro_6or schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 14:50:
[...]
[ Voor 20% gewijzigd door Arvado op 24-03-2021 15:25 ]
"klinklare onzin" is natuurlijk weldgelijk een waardeoordeel. Of het dan over alleen de mening gaat, of dat die ander misschien toch wel een beetje dommer is dan jij, tja, daar kan je over discussieren (hebben we bij deze gedaan). Maar persoonlijk probeer ik me daar altijd van te houden. Wat ij betreft is de dsicussie namelijk welkom! Mijn favoriete topicArvado schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 15:11:
[...]
Mwah de meeste crashes worden veroorzaakt door contact. Dat heb je nu nog steeds. Misschien nog wel meer omdat de auto's breder zijn.
Maar het klopt wel dat de auto's toen meer gleden, dat heeft weer te maken met de hoeveelheid grip. Nu zijn bepaalde stukken op een circuit makkelijk volgas terwijl die met de oudere auto's niet of net volgas waren. Maar goed dit heeft weer met de hoeveelheid grip te maken en niet met de balans oid.
Er zit ook veel verschil tussen snelle en langzame bochten. Snelle bochten ben je afhankelijk van downforce. Langzame bochten van mechanische grip. Vooral dat laaste was RB beter in. Dit zag je voornamelijk doordat je op de kleine circuits met een aantal langzame bochten sneller waren. Monaco beste voorbeeld maar ook Malaysia en Mexico.
[...]
Kijk op een forum zie je alleen tekst. Geen emoties. Dan had je namelijk gezien dat ik het niet op de man reageer. Ik heb namelijk helemaal geen waarde oordeel over je. Zou raar zijn want ik ken je helemaal niet. Ik vond alleen de opmerking onzin, die opmerking zie ik dus daar had ik het ook over en reageer ik op. Het is niet nodig om dit persoonlijk op te pakken. Ik zie daar ook geen reden voor. Maar kennelijk gebeurd het vaak bij je want je hebt het meerdere keren over 'altijd' als zulke dingen je toch persoonlijk raken is het misschien niet verstandig om op een forum te gaan zitten.
een treffende spreuk
Hopelijk wel! Ik waardeer overigens wel de bijdrage van iedereen en hou niet van die sneren die sommigen uitdelen. Ironie - prima. Sarcasme over F1, Bernie, Toto en Mr Spice - ook goed. Maar lief zijn naar elkaar, we delen dit forum tenslotte allemaal met DPG.pro_6or schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 14:50:
[...]
En hopelijk is mijn negatieve idee over Mercedes met een achterzak vol truukjes ook onterecht, maar ik vrees voor de vrijdag en en de hoeveelheid ellende* die dat de komende 23 races gaat geven.
* blahblah best crowd ever blahblah difficult blahblah
ping 127.212.23.124
Bensimpel
Positieve meneer
Max pakt gewoon pole en wint de race. 23 keer. Dat willen we toch? Oh wachtpjottum schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 15:43:
[...]
Hopelijk wel! Ik waardeer overigens wel de bijdrage van iedereen en hou niet van die sneren die sommigen uitdelen. Ironie - prima. Sarcasme over F1, Bernie, Toto en Mr Spice - ook goed. Maar lief zijn naar elkaar, we delen dit forum tenslotte allemaal met DPG.
En hopelijk is mijn negatieve idee over Mercedes met een achterzak vol truukjes ook onterecht, maar ik vrees voor de vrijdag en en de hoeveelheid ellende* die dat de komende 23 races gaat geven.
* blahblah best crowd ever blahblah difficult blahblah
😆 - Denk ook eens om ;)
Dit topic is gesloten.
DaniëlWW2 in "Sport Feedbacktopic"
Alle weekend topics van 2021: ~[F1 2021] Racetopics
Discussie omtrent de uitzendrechten die Ziggo kwijt is geraakt mag in [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
Let even op of jouw onderwerp niet beter in [F1] Randzaken kan.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic
Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2020
F1 E-sports: [F1 2020] Het grote niet Formule 1 E-sport racetopic.
Racepool: [F1] Racemanagers/pools 2021
Randzaken: [F1] Randzaken