[F1] Seizoen 2021 - Max Verstappen WDC! Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 32 ... 171 Laatste
Acties:
  • 1.287.225 views

Onderwerpen

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:52
Ik was nog eens, ter opfrissing, aan het kijken naar de aanpassingen in de regels.
Een paar dingen die opvallen voor mij:

- het is bij de meeste mensen wel bekend dat DAS van Mercedes niet meer mag. Het is misschien lastig te zeggen wat het precieze effect is, echter denk ik wel dat het mee gaat spelen. Het viel me op dat hier weinig aandacht voor was tijdens de testdagen. Uit het oog uit het hart ;)
- als ze een verkeerde set banden eronder leggen (fout bij Russell tijdens Sakhir GP) of compounds mixen, mogen ze 2 rondes rijden en het daarna corrigeren. In dat geval geen penalty. Bij meer rondes wel een penalty.
- in geval van een rode vlag wordt de maximum racetijd 3 uur in plaats van voorheen 4 uur.
- de donderdag media events zijn naar vrijdagochtend verplaatst
- vrijdag trainingen zijn een uur ipv 90 minuten
- parc fermé is aan het begin van vrije training 3 in plaats van qualificatie dit is pas vanaf 2022
- vanaf de Franse GP zal de W Series rijden tijdens het weekend

Betreft parc fermé... zal dit wellicht de verschillen in tijd tussen Q1,Q2 en Q3 kleiner maken ? Na de "party mode" wijziging zien we nog steeds verschillen.
Pas vanaf 2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:12

iichel

Gazoooo

+ F3 rijdt niet meer samen met de F1, F2 nog wel samen met de F1

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 01-09 22:00
Plenkske schreef op maandag 22 maart 2021 @ 09:30:
Ik was nog eens, ter opfrissing, aan het kijken naar de aanpassingen in de regels.

- het is bij de meeste mensen wel bekend dat DAS van Mercedes niet meer mag. Het is misschien lastig te zeggen wat het precieze effect is, echter denk ik wel dat het mee gaat spelen. Het viel me op dat hier weinig aandacht voor was tijdens de testdagen. Uit het oog uit het hart ;)
- als ze een verkeerde set banden eronder leggen (fout bij Russell tijdens Sakhir GP) of compounds mixen, mogen ze 2 rondes rijden en het daarna corrigeren. In dat geval geen penalty. Bij meer rondes wel een penalty.
- in geval van een rode vlag wordt de maximum racetijd 3 uur in plaats van voorheen 4 uur.
- parc fermé is aan het einde van vrije training 3 in plaats van qualificatie

Betreft parc fermé... zal dit wellicht de verschillen in tijd tussen Q1,Q2 en Q3 kleiner maken ? Na de "party mode" wijziging zien we nog steeds verschillen.
Interessante punten!
Parc fermé lijkt me ook wel interessant inderdaad, de auto moet nu na FP3 afgesteld zijn waar ze eerder dus nog tijd hadden 's avonds "door te rekenen" en er een nachtje over te slapen moet de auto nu op vrijdag al af zijn. edit: Cranzai heeft te lang geen F1 gekeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
Cranzai schreef op maandag 22 maart 2021 @ 09:40:
[...]

Interessante punten!
Parc fermé lijkt me ook wel interessant inderdaad, de auto moet nu na FP3 afgesteld zijn waar ze eerder dus nog tijd hadden 's avonds "door te rekenen" en er een nachtje over te slapen moet de auto nu op vrijdag al af zijn.
FP3 is nog steeds op zaterdag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
iichel schreef op maandag 22 maart 2021 @ 09:35:
+ F3 rijdt niet meer samen met de F1, F2 nog wel samen met de F1
Ik gebruikte deze wiki als bron:
Wikipedia: 2021 Formula One World Championship

Daar staat dat F2 en F3 elkaar gaan afwisselen.
"Formula 2 and Formula 3 will support Formula One on alternate weekends, rather than the same ones as a cost saving measure."
Klopt dat niet meer ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:15

Martinspire

Awesomeness

Welke races zouden hiervoor in het verleden niet meer afgelopen zijn zoals uiteindelijk het geval was? Welke waren dus voortijdig afgevlagd? Ik snap dat die ene race in Canada daar dan onder valt, maar verder kan ik me niet echt veel herinneren die echt tot 19u geduurd hebben het afgelopen jaar. Volgens mij was Bahrein en bv Mugello nog ruim binnen die tijd, toch?

[ Voor 6% gewijzigd door Martinspire op 22-03-2021 09:44 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Plenkske schreef op maandag 22 maart 2021 @ 09:42:
[...]

Ik gebruikte deze wiki als bron:
Wikipedia: 2021 Formula One World Championship

Daar staat dat F2 en F3 elkaar gaan afwisselen.
"Formula 2 and Formula 3 will support Formula One on alternate weekends, rather than the same ones as a cost saving measure."
Klopt dat niet meer ?
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/SEmvpcH.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

ah excuus. ik dacht dat de F3 helemaal los ging van de F2 en F1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
Martinspire schreef op maandag 22 maart 2021 @ 09:43:
[...]

Welke races zouden hiervoor in het verleden niet meer afgelopen zijn zoals uiteindelijk het geval was? Welke waren dus voortijdig afgevlagd? Ik snap dat die ene race in Canada daar dan onder valt, maar verder kan ik me niet echt veel herinneren die echt tot 19u geduurd hebben het afgelopen jaar. Volgens mij was Bahrein en bv Mugello nog ruim binnen die tijd, toch?
Geen idee.
Bahrein was net binnen die 3 uur: 2:59:47.515
Mugello was wat ruimer binnen 3 uur: 2:19:35.060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
Mooi overzicht, F2 en F3 klopt nog wel als ik het goed zie.
Inmiddels is wel al meer bekend over de W series:
Wikipedia: 2021 W Series

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:09

codex

Geen OpenAI agent :)

- parc fermé is aan het einde van vrije training 3 in plaats van qualificatie

Wat als je een glijer maakt in FP3? Dan moet je dus de reparatie uitstellen tot Q1, waardoor je de kwalificatie op je buik kunt schrijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:35

pinda powerrr

Slow down...

Yes raceweek!!!! *O*

Zin in!

In ander nieuws, daar heb ik al eens eerder een opmerking over gemaakt:

Zandvoort speelt nog altijd alles of niks: volle tribunes of steun van Formule 1 - https://nos.nl/l/2373607

Hoe hard gaan ze dit blijven spelen? Ik snap dat de financiering een lastig punt is, maar op een gegeven moment bereik je het punt dat FOM wel een ander (oud) circuit pakt waar ze niet zo moeilijk doen.

Waiting on the world to change

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
codex schreef op maandag 22 maart 2021 @ 10:03:
[...]

Wat als je een glijer maakt in FP3? Dan moet je dus de reparatie uitstellen tot Q1, waardoor je de kwalificatie op je buik kunt schrijven.
Waarom ? Reparaties mogen altijd, als het maar dezelfde onderdelen zijn als de onderdelen onder parc fermé.
Vorig jaar werd vlak voor de start van de race bij Max ook nog het eea. in record tempo gerepareerd na een glijer in de ronde van pitbox naar grid.

[ Voor 3% gewijzigd door Plenkske op 22-03-2021 10:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

[...]

Dat is niet helemaal waar, je mag heel veel onderdelen wel vervangen door onderdelen van gelijkwaardige specificatie, afstelling, gewicht etc. Moet je voor de grap eens kijken naar wat ze allemaal nog vervangen voor een race in de stewards documents. Remschijven, ophangingen, vleugels etc etc. Als je kunt laten zien dat het schade heeft en mogelijk de veiligheid compromitteert, dan mag je onder toeziend oog van een FIA afgevaardigde best nog wel wat vervangen. Neemt niet weg dat de kans dat je achteraan start wel wat groter wordt :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:40
[...]

https://www.fia.com/sites..._-_iss_5_-_2020-12-16.pdf

Artikel 34 (pagina 34 en verder).

Alles wat "accident damage" is mag vervangen worden door identieke reserve onderdelen.

https://www.gpblog.com/en...ge-from-2021-onwards.html

Nog iets wat wijzigt : ieder team is verplicht 2 maal een rookie in een vrije training te laten rijden.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djmelvee
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 01:41
RACE WEEK :+

Even serieus, wat zijn de verwachtingen? Ik gok Max op P2. Mercedes gaat er gewoon weer staan ben ik bang..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:16

rammes

koekebakker 1e klas

RACEWEEK! :D

Ham en Max zullen wel weer vooraan staan, veel interessanter is wat Mclaren gaat doen, Vorigjaar waren ze ook sterk in de opening.

Ik zou het doen!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

djmelvee schreef op maandag 22 maart 2021 @ 10:10:

Even serieus, wat zijn de verwachtingen? Ik gok Max op P2. Mercedes gaat er gewoon weer staan ben ik bang..
HAM BOT VER PER

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djmelvee
Ik zou graag BOT en VER willen wisselen en dan ben ik het geheel met je eens. Time will tell... :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-09 11:54

Als je dat echt denkt, dan zou je Max P3 hebben gezegd :P

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

djmelvee schreef op maandag 22 maart 2021 @ 10:13:
[...]

Ik zou graag BOT en VER willen wisselen en dan ben ik het geheel met je eens. Time will tell... :D
Bottas heeft er wel een handje van om de eerste race sterk te winnen en vervolgens gaat HAM er vol overheen and that's that.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ggI0Qfhi43lRsiHQFEY1zDMGHjA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/XzCXFPB91Z2CHMyKSKiGoSkP.png?f=user_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-09 18:45
Geen idee of ik goed zit in dit topic, maar weet iemand wanneer de eerste Formule 1 race is dit jaar?

:+

[ Voor 4% gewijzigd door DoeEensGek op 22-03-2021 10:18 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21:27
Ik kijk nu al uit naar de media hypetrain shitstorm als Max volgende week de race wint. Jinek en Beau gaan dan concurreren met Humberto en Rondo over wie de meeste kans op WK maakt, waarom Mercedes zo langzaam is (sabotage! zeker) en Mol plus Plooij die overal 'geweldig' mogen roepen, als Jantje Lammers er al niet zit met z'n 'ik heb dit jaren geleden al geroepen'

#popcorn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

DoeEensGek schreef op maandag 22 maart 2021 @ 10:18:
Geen idee of ik goed zit in dit topic, maar weet iemand wanneer de eerste Formule 1 race is dit jaar?

gebruik de zoek functie :( :( :( :+

Ik zou het doen!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:57
Ik doe even een spuit 11... races starten in Europa dus niet om 14:00 ? Ik zie 15:00 in mijn agenda. Wel even opletten dat de start op het hele uur is.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:25

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

loekf2 schreef op maandag 22 maart 2021 @ 10:26:
Ik doe even een spuit 11... races starten in Europa dus niet om 14:00 ? Ik zie 15:00 in mijn agenda. Wel even opletten dat de start op het hele uur is.
Vergeet de zomertijd ook niet :P

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
loekf2 schreef op maandag 22 maart 2021 @ 10:26:
15:00 NL tijd ja, en as. zondag is het 17:00. Quali op zaterdag om 16:00

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

Plenkske schreef op maandag 22 maart 2021 @ 10:29:
[...]

15:00 NL tijd ja, en as. zondag is het 17:00. Quali op zaterdag om 16:00
Zaterdag mooie tijd voor een biertje tijdens de Quali en zondag tmet een bord eten op je schoot. :P

Ik zou het doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:31

Blokker_1999

Full steam ahead

Nee, die Merc gaat er niet staan. Ik zet Tsunoda dan maar op 1 ;)
DoeEensGek schreef op maandag 22 maart 2021 @ 10:18:

Volgende week Donderdag.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• asing
rammes schreef op maandag 22 maart 2021 @ 10:11:
Ham en Max zullen wel weer vooraan staan, veel interessanter is wat Mclaren gaat doen, Vorigjaar waren ze ook sterk in de opening.
Max zeker, HAM durf ik niet te zeggen. Wat hierboven werd verteld, Parc Ferme gaat nu al in bij FP3. Dat wil zeggen, de start van FP3. Daarbij moet het team de setup doorgeven aan de FIA en mogen er geen onderdelen met een andere specificatie geplaatst worden. Ook zijn FP1 en 2 een half uur korter.

Met andere woorden : Mercedes heeft 2 uur baantijd om een setup te vinden waar ze het dat weekend mee moeten doen. Als ze een correlatie probleem hebben gaat dat erg moeilijk worden.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Butler
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:51
asing schreef op maandag 22 maart 2021 @ 10:34:
[...]

Met andere woorden : Mercedes heeft 2 uur baantijd om een setup te vinden waar ze het dat weekend mee moeten doen. Als ze een correlatie probleem hebben gaat dat erg moeilijk worden.
Mee eens, ik vind het zelf lastig om een oordeel te velen maar het is gewoon een feit dat Mercedes het niet lekker voor elkaar had tijdens de tests. Ik verwacht een redelijk kale Mercedes met een windrack / flowvis tijdens de eerste trainingen op vrijdag. Pure speculatie natuurlijk, maar ik en ik denk met mij velen willen nu eindelijk eens een seizoen zien waar meerdere teams voorin meespelen om de knikkers.

at your service

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
asing schreef op maandag 22 maart 2021 @ 10:34:
[...]

Max zeker, HAM durf ik niet te zeggen. Wat hierboven werd verteld, Parc Ferme gaat nu al in bij FP3. Dat wil zeggen, de start van FP3. Daarbij moet het team de setup doorgeven aan de FIA en mogen er geen onderdelen met een andere specificatie geplaatst worden. Ook zijn FP1 en 2 een half uur korter.

Goed punt.
Ik heb mijn post een beetje aangepast. De wiki spreekt over einde FP3, terwijl de bron duidelijk vermeld "when car leaves pitlane during FP3".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
Jasphur schreef op maandag 22 maart 2021 @ 10:14:
[...]

Als je dat echt denkt, dan zou je Max P3 hebben gezegd :P
Als ik aan Mercedes denk, denk ik aan Hamilton..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arvado
  • Laatst online: 17:13
Merc zal echt niet ineens een stuk langzamer zijn. Dat geloof ik niet. Ze hebben geen top test maar dat zegt niet zoveel. Zo proberen ook zoals altijd RB in de favorieten rol te duwen. We weten het echt pas bij Q3. Als Max de eerste pole pakt kan het een leuk seizoen voor hem worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• asing
Arvado schreef op maandag 22 maart 2021 @ 10:51:
Merc zal echt niet ineens een stuk langzamer zijn. Dat geloof ik niet. Ze hebben geen top test maar dat zegt niet zoveel. Zo proberen ook zoals altijd RB in de favorieten rol te duwen. We weten het echt pas bij Q3. Als Max de eerste pole pakt kan het een leuk seizoen voor hem worden.
Ik quote even Christian Horner : Their reign will eventualy come to an end.

Wanneer dat is weet niemand. Tijd zal het leren. ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Plenkske
Arvado schreef op maandag 22 maart 2021 @ 10:51:
Precies. Mercedes probeert zoveel mogelijk de druk bij een ander team te leggen. De media heeft hier meestal ook weinig kritiek op. Ze gaan lekker makkelijk mee. Ook tijdens het weekend gebeurt dit nog wel eens na de trainingen. En dan is de qualifactie geweest en dan zeggen ze gewoon "we hebben toch een goede setup gevonden" of iets dergelijks.

Het is wat mij betreft dan ook: eerst zien dan geloven.

(edit)

Een theorie die ik laatst ergens las is dat Mercedes al meer bezig is (geweest) met de 2022 auto. De vraag is natuurlijk in hoeverre dat klopt en wat de andere teams doen.

Het zou toch wel klote zijn als 2021 een mooi gevecht wordt en dan vanaf 2022 Mercedes weer oppermachtig is met de nieuwe regels :N Hopelijk niet zeg...

[ Voor 17% gewijzigd door Plenkske op 22-03-2021 10:59 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:10

basvn

Breezand - NHN

aw daar is de eerste!!

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/ExEz5O5WEAA_QGA?format=jpg&name=large

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
WipeOut vibes intensifying.

Zou wel gruwelijk zijn als je wapens kan inzetten zoals de Quake :o

[ Voor 12% gewijzigd door Jasphur op 22-03-2021 11:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:24

Pierre

Van nature lui!

Heb ik een 3D bril nodig :?

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djmelvee
Ik vind deze serieus wel heel vet.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18:45
ajajajaaaaaji! Eindelijke gaan we weer beginnen. Sneller dan vorig jaar gelukkig!

Wat gaat het worden? Het maakt mij niet zoveel uit, als er maar echte racing plaatsvind, zonder dominant team. En dat het middenveld aansluit onderhand, zodat bij een foutje van de topteams een middenvelder zijn plekkie afpakt!

Teams als AT, AM, McL, Renault etc doen al jaren voor spek en bonen mee.

De underdog die ik dit jaar ga steunen (naast RBR/Max natuurlijk!) is Ren..ik bedoel Alpine. Ocon heeft wat mij betreft weer een vrijbrief. En ik zou het wel aardig vinden als hij die (imo) arrogante Alonso met zijn spelletjes de loef af steekt (ik verwacht het echter niet).
Ik irriteer me altijd aan Perez, maar ga mijn best doen dit niet te gaan doen dit jaar. Hopelijk wordt hij ene goede wingman van Max, en accepteert hij die rol ook. Hij is er ervaren genoeg voor.
En hoe hard Ricciardo ook lacht, zijn zelfzuchtige beslissingen (op zijn plek gezet door Max, gecashed bij Renault die grote plannen met hem hadden om deze vervolgens halverwege het seizoen als een baksteen te laten vallen voor Mclaren) maken hem voor mij niet sympatiek. In dat opzicht zou het aardig zijn als Alpine zich kan meten aan Mclaren of zelfs voorbij streeft. Of dat ie aan gort wordt gereden door Lando (nog leuker, lando = sympatiek!) En dat de zelfbenoemde honeybadger toch een koala blijkt te zijn...
Ferrari mag van mij midfield blijven, en ik kijk al uit als AM met Seb erin ze voorbij vliegt. Dat gun ik Seb wel, al heb ik het idee dat hij niet consistent genoeg meer is. Die Stroll met zijn diepe zakken kan een boel doen, en ze zijn niet vies om het randje van de reglementen op te zoeken (pink mercedes anyone?).

En dat Max eindelijk een kans krijgt op het WDC. Niet vanuit dominatie, maar op skills. Ik schat hem hoger in als Hamilton.

Al met al: ZIN IN!!! hahaha

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jasphur
Pierre schreef op maandag 22 maart 2021 @ 11:12:
[...]

Heb ik een 3D bril nodig :?
Ha! Ik heb zo'n rood/blauw brilletje liggen hier en ja! Effect is minimaal maar het is inderdaad een 3D poster :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arvado
Mercedes mag van mij best wel sterk zijn. Dat is geen probleem. Zolang ze maar niet dominant zijn. Middenveld mag best aansluiten maar ze moeten zich niet teveel met de top gaan bemoeien. AM, Alp, McL mogen het lekker met elkaar uitvechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Ik denk dat Perez meteen voor verassingen gaat zorgen en gewoon de race wint.
Max p3.

Ham voelt zich niet lekker en valt uit.
Mclaren en Aston Martin zorgen voor mooie gevechten.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slapstick
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-09 19:48

Slapstick

Me, myself or I

Bensimpel schreef op maandag 22 maart 2021 @ 11:33:
Max p3.

Ik denk toch dat Max vooral in het begin een heel groot voordeel heeft omdat hij al jaren in de red bull zit. Dit moet Perez toch echt in begin proberen in te halen.

:TweakBlog:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:59

sjaool

Every life should have 9 cats

Bensimpel schreef op maandag 22 maart 2021 @ 11:33:
Max p3.

We weten allemaal dat Perez voor de stabiliteit achter Max moet zorgen. Dus mocht Max uitvallen of pech hebben met een Leclerc die hem de race uit beukt dan moet Perez het podium halen en als het even kan ook de race winnen. Zo simpel is het nu eenmaal. Hij heeft ook bewezen dat hij dat kan. En nu de Red Bull een stuk minder lastig schijnt te zijn zou hij dat ook zomaar waar kunnen maken. Ik heb er in ieder geval wel vertrouwen in (ook al ben ik geen fan van Perez).

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Slapstick schreef op maandag 22 maart 2021 @ 11:35:
[...]

Ik denk toch dat Max vooral in het begin een heel groot voordeel heeft omdat hij al jaren in de red bull zit. Dit moet Perez toch echt in begin proberen in te halen.
Dat kon je toen over riciardo ook zeggen, en meteen de eerste race in de redbull won max gewoon.
Perez doet al langer mee dan Max in F1 ook.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16:27
Slapstick schreef op maandag 22 maart 2021 @ 11:35:
[...]

Ja, ik ben echt geen Max-fanboy, maar het zou wel heel bijzonder zijn als Perez met anderhalve dag testen het meteen beter doet dan Max, terwijl heel RBR al wat jaartjes om Max draait en men het toch redelijk unaniem eens is dat hij een van de grootste talenten in F1 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Denk dat we sowieso meer spanning voor plaats 1 gaan zien in het contructeurs kampioenschap ;)
Perez is beter dan Gasly/Albon.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

van ricciardo prima te begrijpen; gaat ie bij rbl blijven moet hij het afleggen tegen max. Vervolgens kleine 30miljoen kunnen bijschrijven door 2jr bij renault te frotten [..] zeer begrijpelijk; toekomst finaniceel vast veilig. Om vervolgens naar mclaren te gaan die mercedes blok krijgt, zeer begrijpelijk. Gun het hem van harte, vriendelijke gast en nog rap ook. Iedereen weet dat je bij renault de aankomende tijd weinig gaat winnen.

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mavamal
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18:16
Er hoeft maar 1 ding mis te lopen, misschien gaat Mercedes Max lopen kutten met de pitstrategie totdat na een paar races die Sergio redelijk eenvoudig wint er interne spanningen komen.

Als Mercedes echt minder is dan Red Bull dan zou zo'n 1987 scenario best mogelijk zijn (Senna vs Prost, Piquet pakt 'm)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:28

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

mavamal schreef op maandag 22 maart 2021 @ 11:42:
Er hoeft maar 1 ding mis te lopen, misschien gaat Mercedes Max lopen kutten met de pitstrategie totdat na een paar races die Sergio redelijk eenvoudig wint er interne spanningen komen.

Als Mercedes echt minder is dan Red Bull dan zou zo'n 1987 scenario best mogelijk zijn (Senna vs Prost, Piquet pakt 'm)
Max pakt Piquet toch?

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:26
GRO toch in de paddock dit seizoen

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/ExEwH7MWYAcA0bu.jpg

+ De Canal + onboard video's komen terug.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qgXuv2gU0gL_mSBM80HWo1lrzR8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/6LoEzxleMeAQFnIqpH7qoZPb.jpg?f=user_large

[ Voor 7% gewijzigd door nachtnet op 22-03-2021 12:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Bensimpel schreef op maandag 22 maart 2021 @ 11:39:
Denk dat we sowieso meer spanning voor plaats 1 gaan zien in het contructeurs kampioenschap ;)
Perez is beter dan Gasly/Albon.
Perez die al pak hem beet 10 jaar in de F1 bivakkeert afzetten tegen 2 rookies... je mag hopen dat een Perez een wat constantere factor is maar of hij echt beter is moet nog maar blijken komend seizoen.

Gasly is in mijn ogen echt te snel afgeschreven, ja het was terecht dat hij terug moest naar Alpha Tauri en ja hij bakte er weinig van in zijn jaar bij RBR maar hij heeft afgelopen jaar bij Alpha Tauri meer laten zien dan Perez in de afgelopen 7 jaar bij Racing Point en heeft ook echt wel aangetoond dat hij over een een bovengemiddeld talent beschikt.

Gasly is gewoon TE snel gepromoveerd naar RBR en was daar totaal niet klaar voor, hetzelfde geld voor Verstappen die in 1 keer in het diepe gegooid werd en daar de mazzel had dat hij de eerste race won en redelijk bleek te kunnen "zwemmen" maar als hij begonnen was zoals hij in 2017 aan het seizoen begon met een hele hoop DNF's (en lang niet allemaal van technische aard ;) ) dan hadden mensen zichzelf misschien ook nog wel eens af gevraagd waar dat super talent nou precies zat. Daarnaast schreeuwt RBR inmiddels uit iedere porie Max dus ik snap wel je de druk van "je kunt het nooit goed genoeg doen" dan z'n tol gaat eisen... zelfs een Ricciardo kon daar slecht mee leven en dat is maar goed ook want anders zou straks de helft van het veld uit schoothondjes als Bottas bestaan ;)

Gasly kan gewoon in het rijtje, Russel, Norris, Sainz e.d. en iets daar boven zitten dan nog een Leclerc en een Verstappen naar mijn mening maar een Gasly moeten ze lekker achter de hand houden mocht blijken dat ze het dit jaar weer niet waar kunnen maken om Mercedes aan te vallen want loyaliteit gaat een keer ophouden natuurlijk en dan is een Gasly een betere optie dan een Perez als je een coureur zoekt waar je nog een paar jaar mee vooruit kan.

Perez is een mooie oplossing voor het probleem op de korte termijn (want je wil de gok niet nog een keer nemen om Gasly af te laten slachten) om te proberen iemand kort achter Max te hebben en zo iedere fout van Mercedes af te straffen maar onder normale omstandigheden zie ik hem nou niet echt als een bedreiging voor een Lewis of Max (of een Bottas wanneer het gat tussen Mercedes en de rest zo is als afgelopen jaar), en dan is het nog maar te hopen voor Perez dat een Ricciardo in een McLaren niet ineens een heel lekker jaar gaat zitten hebben en iedere race in z'n versnellingsbak zit.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ParaDroid2
  • Laatst online: 20:19
Ik ben geloof ik de enige Nederlander die stiekem hoopt dat Verstappen door Perez aan alle kanten voorbij gereden gaat worden.. Ik ben helemaal geen fan van Verstappen :X

Maar dat gaat niet gebeuren want ik zie ook wel dat Verstappen één van de beste coureurs in het veld is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djmelvee

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/ExFMCU1XEAIxsp2?format=jpg&name=large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djmelvee
Ferrari is iets tammer qua poster.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/ExFF0J1XIAcuX6r?format=jpg&name=large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meenkdrie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22:31
Denk inderdaad dat Red Bull naar zichzelf had moeten kijken de afgelopen 2 seizoenen en Gasly gewoon lekker moeten laten. Die auto was gewoon slecht en ze mogen in hun handjes knijpen dat Max er wel wat mee kon omgaan.

Nu lijkt hij wel stabiel, kan natuurlijk nog steeds langzamer zijn als andere teams. Waardoor je sowieso een vertekend beeld krijgt van Perez vs Albon/Gasly. Omdat je met een stabiele auto een kleiner verschil zal hebben.

Maar Perez zal geen dreiging vormen. Wennen vind ik maar onzin, voor beide coureurs is het een nieuwe auto. Het stuur je eigen maken kan wel in de Sim.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arvado
ParaDroid2 schreef op maandag 22 maart 2021 @ 12:40:
Ik ben geloof ik de enige Nederlander die stiekem hoopt dat Verstappen door Perez aan alle kanten voorbij gereden gaat worden.. Ik ben helemaal geen fan van Verstappen :X

Maar dat gaat niet gebeuren want ik zie ook wel dat Verstappen één van de beste coureurs in het veld is.
En waarom ben je geen fan van Verstappen dan? Ik ben wel fan maar puur omdat hij zo goed is. De beste coureurs hebben nou eenmaal fans. Het zou mij oprecht verbazen als Perez ook maar enigszins Verstappen kan bijbenen. Als Perez zondag 4e start heeft ie het gewoon goed gedaan. Voor Max is alles minder dan pole gewoon te weinig.
meenkdrie schreef op maandag 22 maart 2021 @ 12:56:
Denk inderdaad dat Red Bull naar zichzelf had moeten kijken de afgelopen 2 seizoenen en Gasly gewoon lekker moeten laten. Die auto was gewoon slecht en ze mogen in hun handjes knijpen dat Max er wel wat mee kon omgaan.

Nu lijkt hij wel stabiel, kan natuurlijk nog steeds langzamer zijn als andere teams. Waardoor je sowieso een vertekend beeld krijgt van Perez vs Albon/Gasly. Omdat je met een stabiele auto een kleiner verschil zal hebben.

Maar Perez zal geen dreiging vormen. Wennen vind ik maar onzin, voor beide coureurs is het een nieuwe auto. Het stuur je eigen maken kan wel in de Sim.
Helemaal mee eens. Je kunt het niet vergelijken. Zowel Gasly als Albon hebben al bewezen prima coureurs te zijn. Echter was er voor Albon helaas geen plek meer.

Wennen aan een auto is idd onzin. Een auto is snel of langzaam. Coureurs van dit niveau hebben paar rondjes nodig om de limieten te ontdekken en dan is het gewoon vlammen.

[ Voor 42% gewijzigd door Arvado op 22-03-2021 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:02

Chiron

Moderator Discord
Perez is geen kwalificatiebeest, die moet het echt in de race doen. Wat dat betreft staat Max al 1-0 voor.

Maar P4 of hoger en het bewijst dat hij een goede keuze is geweest om hem neer te zetten in plaats van Albon.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arvado
Chiron schreef op maandag 22 maart 2021 @ 13:00:
Perez is geen kwalificatiebeest, die moet het echt in de race doen. Wat dat betreft staat Max al 1-0 voor.

Maar P4 of hoger en het bewijst dat hij een goede keuze is geweest om hem neer te zetten in plaats van Albon.
Het bewijst niets, want Albon heeft geen meter gereden met deze auto. Kans is groot dat als je Albon hierin had gezet hij het ook prima zou doen. Deze auto lijkt veel stabieler en voorspelbaarder.

Echter wil RB dat risico niet nemen wat uiteraard begrijpelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-09 23:47

mphilipp

Romanes eunt domus

Plenkske schreef op maandag 22 maart 2021 @ 10:56:
[...]
Precies. Mercedes probeert zoveel mogelijk de druk bij een ander team te leggen. De media heeft hier meestal ook weinig kritiek op.
Waarom zou de media (of iemand anders) daar nou kritiek op moeten hebben? Dat is toch gewoon een taktisch spelletje? En het is niet alsof de anderen dat niet door hebben. Die hebben hun eigen analisten en kijken ook goed mee wat de concurrenten doen. Je zult niet altijd voor 100% weten waartoe ze in staat zijn, maar de belangrijkste concurrenten weten best welke kant het uitgaat.
Met andere sporten is het niet anders. Iemand uit balans brengen, laten denken dat je niet in vorm bent of juist wel als je dat niet bent is gewoon standaard Sun Zu 'Art of War' stuff. Wat teamgenoten onderling doen ook; wat je kunt doen om de andere uit zijn doen te krijgen moet je doen. Part of the game. De kampioenen zijn daar altijd het beste in.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
mphilipp schreef op maandag 22 maart 2021 @ 13:05:
[...]

Waarom zou de media (of iemand anders) daar nou kritiek op moeten hebben? Dat is toch gewoon een taktisch spelletje? En het is niet alsof de anderen dat niet door hebben. Die hebben hun eigen analisten en kijken ook goed mee wat de concurrenten doen. Je zult niet altijd voor 100% weten waartoe ze in staat zijn, maar de belangrijkste concurrenten weten best welke kant het uitgaat.
Met andere sporten is het niet anders. Iemand uit balans brengen, laten denken dat je niet in vorm bent of juist wel als je dat niet bent is gewoon standaard Sun Zu 'Art of War' stuff. Wat teamgenoten onderling doen ook; wat je kunt doen om de andere uit zijn doen te krijgen moet je doen. Part of the game. De kampioenen zijn daar altijd het beste in.
Kritiek is misschien een groot woord. Wat minder erin meegaan dan ? Of bv vragen erover stellen. Maarja, dat scoort wellicht minder goed, of is te veel werk, vergeleken met de makkelijke "clickbait" artikelen.

Tuurlijk hebben anderen het door en hoort het erbij, dat snap ik ook wel. Ik probeer het zelf te negeren want ik vind het irritant.

Gisteren zag ik in een netflix aflevering Toto zeggen "we do the talking on the track". Was ik het niet echt mee eens, want Toto doet graag mee met deze tactische spelletjes...

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Jasphur
Arvado schreef op maandag 22 maart 2021 @ 12:56:
[...]

En waarom ben je geen fan van Verstappen dan? Ik ben wel fan maar puur omdat hij zo goed is. De beste coureurs hebben nou eenmaal fans. Het zou mij oprecht verbazen als Perez ook maar enigszins Verstappen kan bijbenen. Als Perez zondag 4e start heeft ie het gewoon goed gedaan. Voor Max is alles minder dan pole gewoon te weinig.

[...]

...
Ik ben ook niet perse fan van Verstappen. Sommige mensen zijn liever fan van een underdog, zoals Yuki of Lando of van een andere goede coureur. Of, zoals voor mij geldt, gewoon fan van de sport in het algemeen. :)

Of misschien heeft een Nederlands persoon wel heel veel affiniteit met Frankrijk en is daarom fan van Gasly. Wat maakt het uit? :) Zolang we elkaar maar gewoon in elkaars waarde laten en goed beargumenteerde discussies houden

[ Voor 16% gewijzigd door Jasphur op 22-03-2021 13:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Jasphur schreef op maandag 22 maart 2021 @ 13:29:
[...]

Ik ben ook niet perse fan van Verstappen. Sommige mensen zijn liever fan van een underdog, zoals Yuki of Lando of van een andere goede coureur. Of, zoals voor mij geldt, gewoon fan van de sport in het algemeen. :)
ik ben idd ook meer fan van sport, maar enkele drivers toch wel een zwak voor; zo zie ik ricciardo liever winnen dan max :+ (vind er van wat je wilt). Lando kan ik ook erg waarderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 13:19
Arvado schreef op maandag 22 maart 2021 @ 13:03:
[...]

Het bewijst niets, want Albon heeft geen meter gereden met deze auto. Kans is groot dat als je Albon hierin had gezet hij het ook prima zou doen. Deze auto lijkt veel stabieler en voorspelbaarder.

De ironie is dat Albon zich sufgetest heeft in de simulator om de drivability van deze auto te verbeteren. Zou het inderdaad zo zijn dat Perez beter kan aanhaken bij Max omdat deze auto makkelijker te rijden is, dan hebben we dat aan Albon te danken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ParaDroid2
  • Laatst online: 20:19
Ik heb niet per se iets met een coureur omdat die uit een bepaald land komt, meer wat de uitstraling van die coureur is. De uitstraling bij Verstappen staat me niet echt aan (te puberaal ofzo, teveel een houding van het kan me allemaal niet zoveel schelen). Dan heb ik inderdaad meer met een Norris of een Gasly, terwijl ik me bij die laatste kan voorstellen dat die als 'saai' wordt gezien.

Komt bij dat het in Nederland natuurlijk heel erg om Verstappen draait en dan gaat dat mij ook weer tegen staan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

nachtnet schreef op maandag 22 maart 2021 @ 12:05:
GRO toch in de paddock dit seizoen

[Twitter]
[Afbeelding]

+ De Canal + onboard video's komen terug.

[Twitter]
[Twitter]
[Afbeelding]
De vertaling van die laatste tweet _O-
Dit jaar: terugkeer van het ON BOARD-programma, de woensdag na elke F1 GP om 19.00 uur. Voor een ondergedompelde huisarts, zonder commentaar
Verder je hoeft geen fan te zijn van Verstappen, maar dat je hem graag ingemaakt ziet worden (of Perez) is toch wel wat zuur. Niet zoveel azijn drinken aub.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Hoe spreek je nou de naam uit van Alpine? De teamleden geven hier het antwoord:

Geniaal teamshirt :*)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Dan ga ik ook maar eens Bottas vs. Perez doen.

Tja ik trek het uit elkaar en kijk waar beide coureurs hun sterktes en zwaktes hebben liggen. Beiden zijn namelijk geen complete coureur, al helemaal niet van het kaliber Hamilton of Verstappen en daarom twijfel ik er niet aan dat beiden het afleggen tegen hun teamgenoot.

Bottas is behoorlijk goed in het kwalificeren, maar heeft tijdens de races een aantal duidelijke nadelen.
Bottas start vaak matig of slecht, is eigenlijk heel erg voorspelbaar als het gaat om verdedigen en voor zover je nog kan inhalen in de Formule 1, vrij makkelijk in te halen. Ook gaat Bottas slecht met zijn banden om waardoor hij vaak eerder moet stoppen of laat in de race door zijn banden heen is en in te halen is.

Perez is eigenlijk het omgedraaide. Hij is niet zo goed in kwalificatie, maar is solide in de race. Start meestal goed, kan verdedigen en inhalen, gaat goed om met zijn banden. Je moet van hem denk ik niet verwachten dat hij vaak hoger gaat kwalificeren dan P4, maar tijdens de race mag je denk ik wel wat van hem verwachten.

En dat is denk ik ook het punt. RBR weet dat ze relatief beter op zondag zijn dan zaterdag en ze weten dat Bottas gewoon kwetsbaar is als die niet wegrijdt bij hun. Verstappen heeft er weinig problemen mee, maar een Gasly of Albon kwam gewoon niet eens in de buurt. Dat is dan ook de taak van Perez. Zorg dat je P4 staat en pak Bottas. Dat zet Mercedes namelijk onder druk. Mercedes is strategisch gezien helemaal niet zo sterk. Ze maken vaak onnodige fouten omdat ze meestal een gratis pitstop hebben. Als Bottas dan achter Perez zit, tja dan er nog eens wat gebeuren. Want RBR is juist heel erg goed in hun strategische calls.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Remy schreef op maandag 22 maart 2021 @ 13:56:
Hoe spreek je nou de naam uit van Alpine? De teamleden geven hier het antwoord:

[html]<blockquote class="twitter-tweet"><p lang="en" dir="ltr">New season, new name! Just in case you're not sure how to pronounce it though... Watch this 😉<br><br>Oh and yes, the t-shirt is available to pre-order! ⏩ <a href="https://t.co/dtzsKvJuom">https://t.co/dtzsKvJuom</a> <a href="https://twitter.com/hashtag/BahrainGP?src=hash&ref_src=twsrc%5Etfw">#BahrainGP</a> <a href="https://t.co/KVHjBiV5Fx">pic.twitter.com/KVHjBiV5Fx</a></p>— Alpine F1 Team (@AlpineF1Team) <a href="https://twitter.com/AlpineF1Team/status/1373975247699898372?ref_src=twsrc%5Etfw">March 22, 2021</a></blockquote> <script async src="https://platform.twitter.com/widgets.js" charset="utf-8"></script>[/]

Geniaal teamshirt :*)
Niet mijn team, maar nu wil ik wel zo'n shirt :D

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

DaniëlWW2 schreef op maandag 22 maart 2021 @ 13:58:
Dan ga ik ook maar eens Bottas vs. Perez doen.

Tja ik trek het uit elkaar en kijk waar beide coureurs hun sterktes en zwaktes hebben liggen. Beiden zijn namelijk geen complete coureur, al helemaal niet van het kaliber Hamilton of Verstappen en daarom twijfel ik er niet aan dat beiden het afleggen tegen hun teamgenoot.

Bottas is behoorlijk goed in het kwalificeren, maar heeft tijdens de races een aantal duidelijke nadelen.
Bottas start vaak matig of slecht, is eigenlijk heel erg voorspelbaar als het gaat om verdedigen en voor zover je nog kan inhalen in de Formule 1, vrij makkelijk in te halen. Ook gaat Bottas slecht met zijn banden om waardoor hij vaak eerder moet stoppen of laat in de race door zijn banden heen is en in te halen is.

Perez is eigenlijk het omgedraaide. Hij is niet zo goed in kwalificatie, maar is solide in de race. Start meestal goed, kan verdedigen en inhalen, gaat goed om met zijn banden. Je moet van hem denk ik niet verwachten dat hij vaak hoger gaat kwalificeren dan P4, maar tijdens de race mag je denk ik wel wat van hem verwachten.

En dat is denk ik ook het punt. RBR weet dat ze relatief beter op zondag zijn dan zaterdag en ze weten dat Bottas gewoon kwetsbaar is als die niet wegrijdt bij hun. Verstappen heeft er weinig problemen mee, maar een Gasly of Albon kwam gewoon niet eens in de buurt. Dat is dan ook de taak van Perez. Zorg dat je P4 staat en pak Bottas. Dat zet Mercedes namelijk onder druk. Mercedes is strategisch gezien helemaal niet zo sterk. Ze maken vaak onnodige fouten omdat ze meestal een gratis pitstop hebben. Als Bottas dan achter Perez zit, tja dan er nog eens wat gebeuren. Want RBR is juist heel erg goed in hun strategische calls.
Dit inderdaad, Als Perez al druk op Mercedes weet te leggen is dit uitstekend voor redbull. Minder dominatie van Mercedes? Graag :D

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
Mooie analyse maar als Hamilton vaak op P1 start en hij kan dusdanig wegrijden dat zijn P1 niet in gevaar komt, heb je verder niets aan wat er daarachter gebeurt.

Wat ik hiermee wil zeggen is dat de qualificatie best belangrijk is, in de meeste races. Dus het is zaak dat RBR ook goed wordt op zaterdag tijdens de qualificatie.
(nog een edit)
In het verleden is ook gebleken dat Mercedes het (net als de rest) niet zo makkelijk heeft als ze niet op de eerste rij starten.

[ Voor 14% gewijzigd door Plenkske op 22-03-2021 14:08 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maks
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 17:54
De vloer van die Mercedes trouwens;
Afbeeldingslocatie: https://www.formula1.com/content/dam/fom-website/manual/Misc/2021preseason/GettyImages-1231662192crop.jpg.transform/9col/image.jpg
die hebben ze bij Tracing Point Team Vettel Lawrence Stroll Racing nu ook al;
Afbeeldingslocatie: https://cdn-6.motorsport.com/images/mgl/0rGW4jP2/s8/aston-martin-amr21-floor-detai-1.jpg
Denk ook niet dat andere teams dit snel over kunnen nemen (als het veel effect heeft) omdat de vloer zo'n belangrijk onderdeel is. Die ga je niet voor 1 seizoen nog even veranderen.

Edit\ Oke voor de grap ook de Red Bull vloer erbij met zoals gebruikelijk de meest simpele aero package aan het begin van het seizoen;
Afbeeldingslocatie: https://www.formula1.com/content/dam/fom-website/manual/Technical/2020/Portugal/GettyImages-1281788348.jpg.transform/9col/image.jpg

Samen met die barge boards gaan de wagens er weer zo uit zien als in 2006 trouwens, dat waren wel echt gedrochten (maar ook wel cool).

Edit2\ Als er meer mensen geinteresseerd zijn in de tech achter F1 en niet zozeer de RTL Boulevard kant dan kunnen we misschien nog een los tech topic openen :+

[ Voor 23% gewijzigd door Maks op 22-03-2021 14:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Plenkske schreef op maandag 22 maart 2021 @ 14:06:
[...]

Mooie analyse maar als Hamilton vaak op P1 start en hij kan dusdanig wegrijden dat zijn P1 niet in gevaar komt, heb je verder niets aan wat er daarachter gebeurt.

Wat ik hiermee wil zeggen is dat de qualificatie best belangrijk is, in de meeste races. Dus het is zaak dat RBR ook goed wordt op zaterdag tijdens de qualificatie.
(nog een edit)
In het verleden is ook gebleken dat Mercedes het (net als de rest) niet zo makkelijk heeft als ze niet op de eerste rij starten.
Dat is het ook. Je hebt tegenwoordig echt een snelheidsverschil van 2s en DRS nodig om in te halen. Het is belachelijk aan het worden. Je enige kansen zijn bij de start of bij de ene pitstop, want elke race is ook een een stopper met de keiharde Pirelli banden. En daar kwam Verstappen het afgelopen jaar nog wel eens in het nadeel omdat Mercedes de boel splitste. Als Perez doet wat je van hem mag verwachten, dan is dat niet zo meer. Want als Verstappen er eenmaal voorbij is, tja succes met die inhalen. :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Plenkske schreef op maandag 22 maart 2021 @ 14:06:
[...]

(nog een edit)
Pit stop strategie kan wel beter bepaald worden, met 2 rijders kun je dit beter afvangen.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/ExFg8pQXAAMRuwV?format=jpg&name=large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
En daar is de video van Alpha Tauri.

[ Voor 19% gewijzigd door djmelvee op 22-03-2021 14:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Plenkske schreef op maandag 22 maart 2021 @ 13:20:
[...]
Kritiek is misschien een groot woord. Wat minder erin meegaan dan ? Of bv vragen erover stellen. Maarja, dat scoort wellicht minder goed, of is te veel werk, vergeleken met de makkelijke "clickbait" artikelen.
Maar dan hebben ze niets om over te schrijven. Een beetje journalist die het al een tijdje serieus volgt zal best wel weten hoe het in elkaar zit. Maar als je elke week als een party-pooper gaat verkondigen dat ze allemaal een beetje onzin verkopen, zul je nooit echt een populaire column gaan hebben. Nee, je moet gewoon meedoen met de hype. Of gewoon je eigen verhaal maken zoals jij het ziet en geen of heel weinig aandacht besteden aan de desinformatie. Die zijn er namelijk ook. Journalisten die ter plaatse zijn elke GP zullen denk ik wat voorzichtig zijn met wat ze zeggen, want als je ze elke keer voor leugenaars uitmaakt, roepen ze je natuurlijk nooit voor een primeur.
Gisteren zag ik in een netflix aflevering Toto zeggen "we do the talking on the track". Was ik het niet echt mee eens, want Toto doet graag mee met deze tactische spelletjes...
Tuurlijk, Niets mis mee. Ze zijn er inmiddels wel een paar keer kampioen mee geworden, dus ik zie geen reden om het te veranderen. Jij?

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:10

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams4-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/s960x960/163895710_2058343080989330_2556784570282434699_o.jpg?_nc_cat=1&ccb=1-3&_nc_sid=730e14&_nc_ohc=thIswnPBnyQAX-uF_Y0&_nc_ht=scontent-ams4-1.xx&tp=7&oh=d13999f36f078148b3a28f817e5755eb&oe=607F7668

best wel wat veranderingen vergeleken de laatste keer in Bahrein!

[ Voor 11% gewijzigd door basvn op 22-03-2021 14:26 ]

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
mphilipp schreef op maandag 22 maart 2021 @ 14:25:

Tuurlijk, Niets mis mee. Ze zijn er inmiddels wel een paar keer kampioen mee geworden, dus ik zie geen reden om het te veranderen. Jij?
Ze gaan er vast mee door inderdaad.
Ik probeer het zoveel mogelijk te negeren. (van elk team)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

ParaDroid2 schreef op maandag 22 maart 2021 @ 13:35:
Komt bij dat het in Nederland natuurlijk heel erg om Verstappen draait en dan gaat dat mij ook weer tegen staan...
Dat heb ik nou nooit begrepen...een hekel aan iets of iemand hebben omdat ie populair is. Je maakt toch je eigen keuzes? Waarom geen Mercedes willen rijden omdat er zoveel foute aannemers en criminelen in rijden bijvoorbeeld. Slaat imho nergens op. Je vindt het een mooie auto die lekker rijdt, of niet. Boeien wie 'm nog meer leuk vinden. Misschien ben je bang om voor meeloper aangezien te worden. Nou ja, dat is voor de rekening van wie dat vindt. Lekker belangrijk.
Nee, ik ben van niemand fan, maar ik bewonder een aantal coureurs om hun rijkunsten. Persoonlijkheden geef ik iets minder om, want meestal laten ze iets anders zien dan dat ze werkelijk zijn. Sommigen zijn daar beter in dan anderen. Sommigen lijken sympathiek, anderen (bewust) niet. Ik denk dat de 'who cares' houding van Max alleen maar een houding is. Zo schermt hij zich af voor mindgames. Als je niet aan iemand kunt zien dat ie zich ergens van aantrekt, moet je iets anders zoeken om 'm uit balans te brengen. Uiteraard heeft ook Max een limiet, dat bleek toen ie zei dat ie de eerste die nog een keer over iets (weet niet eens meer wat) zou beginnen, hij die een knal voor zijn bek zou geven. Ja, dat krijg je dan...maar doorgaans lijkt ie zich door niets van zijn stuk te laten brengen. Hamilton is ook zo iemand. Soms lijkt het alsof ie zenuwachtig wordt door zijn radioboodschappen, maar ondertussen doet ie gewoon wat van 'm verwacht wordt. Hij rijdt dan alsnog als een dolle (én veel sneller dan zijn teamgenoot) dus van paniek waar Mol het steeds over heeft is geen sprake. Zo zijn er niet veel. De limiet van Bottas ligt veel lager bijvoorbeeld. En d de teamgenoten van Max zijn tot nu toe allemaal zo'n beetje door het ijs gezakt. Behalve Ricciardo, die vertrok gewoon voordat het te laat was.

Dus ja...in navolging van Toto laat ik ze op de baan praten. En dat doet Max dan goed en daardoor verdient ie mijn respect en bewondering. Maar ik heb geen Verstappen petje. En dat wij Nederlanders enthousiast zijn over Max is gewoon normaal. Elk land zou op zijn kop staan als 'hun' coureur het erg goed doet. Ook buiten Nederland zijn veel mensen gecharmeerd van zijn rijkunsten. Het is écht geen doorgeschoten nationalisme. Hij kan écht iets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

@Maks
Force India,, Ehh Racing Point,, eehh bedoel Aston Martin natuurlijk zit nog steeds goed in de slappe koffie bij Mercedes als je dit ontwerp zo ook weer ziet :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Type-R739
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:57
Verwijderd schreef op maandag 22 maart 2021 @ 14:54:
@Maks
Force India,, Ehh Racing Point,, eehh bedoel Aston Martin natuurlijk zit nog steeds goed in de slappe koffie bij Mercedes als je dit ontwerp zo ook weer ziet :).
Lijkt in basis echt heel erg op elkaar inderdaad }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Verwijderd schreef op maandag 22 maart 2021 @ 14:54:
@Maks
valt toch wel mee? er is dit jaar duidelijk veel meer 'in house' ontworpen en gebakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Want RBR is juist heel erg goed in hun strategische calls.
Vind je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavamal
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18:16
Kan er wel een paar noemen waar RBR door snel handelen een significant voordeel had aan het einde van de race. Om te beginnen GP China 2018, met die geweldige doublestack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Arvado schreef op maandag 22 maart 2021 @ 13:03:
[...]

Sterker nog, Albon heeft behoorlijk wat (virtuele) meters in de sim gemaakt om de RB16B te maken tot wat ie nu is. De wispelturigheid van de RB16 was niet de enige reden dat hij is gewisseld, ook mentaal was ie geknakt. En wellicht zien we hem nog wel in actie komen, als officiele RBR reserverijder.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• codex

codex

ParaDroid2 schreef op maandag 22 maart 2021 @ 13:35:
Ik heb niet per se iets met een coureur omdat die uit een bepaald land komt, meer wat de uitstraling van die coureur is. De uitstraling bij Verstappen staat me niet echt aan (te puberaal ofzo, teveel een houding van het kan me allemaal niet zoveel schelen). Dan heb ik inderdaad meer met een Norris of een Gasly, terwijl ik me bij die laatste kan voorstellen dat die als 'saai' wordt gezien.

Als iemand alles niet serieus lijkt te nemen is het Lando Norris wel ;)

Ik vind Max geen specifieke houding hebben, ik denk dat hij een moeilijk te breken karakter heeft. Dat is er door Jos wel in geramd. Dat moet wel iets zijn wat je meekrijgt vanaf de geboorte, een ander had een trauma opgelopen door bepaalde acties van Jos. Wat hij uitstraalt is dat het enige wat hem boeit is het racen, ik kan dat wel waarderen. Zeker in vergelijking tot een Hamilton, ik vind dat zo'n circusvertoning.

Onpopulaire mening, ik denk dat Mercedes de eerste race het podium niet haalt. McLaren en RB staan er, ik denk Max, Ric en Per.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Vorig seizoen moesten de teams nog vantevoren aangeven met hoeveel banden ze van elke soort heen gingen, nu krijgen alle teams een vast aantal van Pirelli. Maar is er nog ergens een overzicht van hoeveel van elke soort compound ze krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex

codex

Chiron schreef op maandag 22 maart 2021 @ 15:12:
[...]

Sterker nog, Albon heeft behoorlijk wat (virtuele) meters in de sim gemaakt om de RB16B te maken tot wat ie nu is. De wispelturigheid van de RB16 was niet de enige reden dat hij is gewisseld, ook mentaal was ie geknakt. En wellicht zien we hem nog wel in actie komen, als officiele RBR reserverijder.
Albon is vertrokken naar de DTM, volgens mij is hij toch geen reserverijder meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:21
codex schreef op maandag 22 maart 2021 @ 15:27:
[...]

Albon is vertrokken naar de DTM, volgens mij is hij toch geen reserverijder meer?

Lijkt me wel, maar deze tweet is al van even geleden.

Steam

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
Extigo schreef op maandag 22 maart 2021 @ 15:37:
[...]

[Twitter]

Lijkt me wel, maar deze tweet is al van even geleden.
Hij heeft die rol nog steeds, hier een recentere bron: https://www.formula1.com/...qF3CAfi5Be9qTY0FDR6G.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arvado
Chiron schreef op maandag 22 maart 2021 @ 15:12:
[...]

ook mentaal was ie geknakt. En wellicht zien we hem nog wel in actie komen, als officiele RBR reserverijder.
Dat klopt maar als hij een goede auto onder z'n kont krijgt heeft hij het vertrouwen zo terug in de auto. Dat kan heel snel gaan (zie Gasly). Zeker als hij dan paar goede resultaten zou halen heeft hij binnen 5 races weer wat krediet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBTM
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19-08 16:05
Arvado schreef op maandag 22 maart 2021 @ 15:45:
[...]

Dat klopt maar als hij een goede auto onder z'n kont krijgt heeft hij het vertrouwen zo terug in de auto. Dat kan heel snel gaan (zie Gasly). Zeker als hij dan paar goede resultaten zou halen heeft hij binnen 5 races weer wat krediet.
Je kan het ook van de andere kant benaderen, Gasly heeft bijna tot geen druk bij AT. Red Bull heeft al hun talenten de laatste jaren zo in het diepe gegooid zonder echte steun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arvado
BBTM schreef op maandag 22 maart 2021 @ 15:49:
[...]

Je kan het ook van de andere kant benaderen, Gasly heeft bijna tot geen druk bij AT. Red Bull heeft al hun talenten de laatste jaren zo in het diepe gegooid zonder echte steun.
Dat klopt inderdaad. Ik wil alleen zeggen dat de ondermaatse prestatie van zowel Gasly als Albon bij RBR grotendeels aan de auto lag. Je zag dat Albon het in de RB15 nog een stuk beter deed dan in de RB16.

Als je instapt in een slechte auto zoals de RB15/16 is het gewoon heel lastig. Max stapte in de RB12 in. Wat toen misschien wel de beste auto (op de motor na) van veld was. Dan is het ook gewoon veel makkelijker.

Ander voorbeeld is Russel. Die stapte vorig jaar in de Merc en was gelijk bloedsnel. Puur omdat die auto stabiel en voorspelbaar was. Had hem in de RB16 en het was op een ramp uitgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBTM
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19-08 16:05
Ik probeer het zo min mogelijk op de auto te gooien. Ja, sure dat de auto slecht bestuurbaar was maar Max Verstappen is echt niet de enige die daar redelijk goed mee overweg zou kunnen.

Geloof dan ook dat als je Russel in de RB16 zou zetten het echt geen ramp zou gaan worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Arvado schreef op maandag 22 maart 2021 @ 15:56:
[...]

Dat klopt inderdaad. Ik wil alleen zeggen dat de ondermaatse prestatie van zowel Gasly als Albon bij RBR grotendeels aan de auto lag. Je zag dat Albon het in de RB15 nog een stuk beter deed dan in de RB16.

Als je instapt in een slechte auto zoals de RB15/16 is het gewoon heel lastig. Max stapte in de RB12 in. Wat toen misschien wel de beste auto (op de motor na) van veld was. Dan is het ook gewoon veel makkelijker.

Ander voorbeeld is Russel. Die stapte vorig jaar in de Merc en was gelijk bloedsnel. Puur omdat die auto stabiel en voorspelbaar was. Had hem in de RB16 en het was op een ramp uitgelopen.
Mwoa Gasly is er destijds uit gewipt voor Albon omdat ie ook tijdens de trainingen compleet geen feedback gaf over de radio waar de engineers iets mee konden. En zo waren er nog een paar dingen. Het is niet puur de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arvado
BBTM schreef op maandag 22 maart 2021 @ 15:59:
Ik probeer het zo min mogelijk op de auto te gooien. Ja, sure dat de auto slecht bestuurbaar was maar Max Verstappen is echt niet de enige die daar redelijk goed mee overweg zou kunnen.

Geloof dan ook dat als je Russel in de RB16 zou zetten het echt geen ramp zou gaan worden.
Misschien niet de enige maar ga de andere maar eens vinden. Die dat ook kan, dat zijn er echt niet veel. Misschien toevallig Russel wel maar ik acht die kans heel klein.
Chiron schreef op maandag 22 maart 2021 @ 16:02:
[...]
Mwoa Gasly is er destijds uit gewipt voor Albon omdat ie ook tijdens de trainingen compleet geen feedback gaf over de radio waar de engineers iets mee konden. En zo waren er nog een paar dingen. Het is niet puur de auto.
Dat kwam doordat hij zelf ook geen idee had waar te beginnen. Die RB15/16 waren gewoon echt slechte auto's. Ik potentie wel snel als je er goed mee kon rijden. Max is zelf ook een X aantal keer spontaan gespind vorig jaar met dat ding. Het voornaamste was gewoon dat hij ondermaats presteerde.

De analyse is ook niet zo moeilijk. Een coureur wordt niet ineens veel beter of slechter. Gasly reed gewoon goed hij naar RBR ging. Toen was het drama en daarna was het zelfs één van de betere van het veld.

Het is nu puur alleen de auto maar wel voor 90-95%.
Pagina: 1 ... 32 ... 171 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
DaniëlWW2 in "Sport Feedbacktopic"

Alle weekend topics van 2021: ~[F1 2021] Racetopics

Discussie omtrent de uitzendrechten die Ziggo kwijt is geraakt mag in [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2

Let even op of jouw onderwerp niet beter in [F1] Randzaken kan.

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2020
F1 E-sports: [F1 2020] Het grote niet Formule 1 E-sport racetopic.
Racepool: [F1] Racemanagers/pools 2021
Randzaken: [F1] Randzaken