Waiting on the world to change
Dat vind ik 1 seizoen nog wel geinig, al is het maar om Mercedes op z'n plek te zetten, maar de seizoenen daarna mag Max dan gewoon weer moeite gaan doen voor z'n punten. Deal?Bensimpel schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 15:50:
[...]
Max pakt gewoon pole en wint de race. 23 keer. Dat willen we toch? Oh wacht
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Daarom hoop ik dat mensen zoals Tsunoda etc hem helemaal zoek rijden.pinda powerrr schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 15:54:
Wat betreft de Alonso discussie en markante figuren: mensen zoals Alonso houden de "geboorte" van nieuwe markante figuren in de F1 tegen. Hij zal altijd de aandacht naar hem willen trekken.
En daarbij, nieuw talent krijgt nul kans.
Verwijderd
En als hij keer op keer sneller is dan Ocon, wat dan?pinda powerrr schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 15:54:
Wat betreft de Alonso discussie en markante figuren: mensen zoals Alonso houden de "geboorte" van nieuwe markante figuren in de F1 tegen. Hij zal altijd de aandacht naar hem willen trekken.
Ja maar niet over jou persoonlijk. Daar kan ik niet over oordelen want ik ken je niet. Kans is groot dat je een stuk slimmer bent dan mijpro_6or schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 15:32:
[...]
"klinklare onzin" is natuurlijk weldgelijk een waardeoordeel.
Oh ja, dat besef ik ook hoor, dat ligt volledig bij mijzelf. Het is denk ik meer een soort waardering voor de underdog en hier in Nederland is qua populariteit iedereen behalve Verstappen de underdogmphilipp schreef op maandag 22 maart 2021 @ 14:37:
[...]
Dat heb ik nou nooit begrepen...een hekel aan iets of iemand hebben omdat ie populair is.
Mwah, ben ik het dan ook weer niet mee eens. Waarom zou jij plaats moeten maken voor nieuw talent? Als jij iets doet waar je plezier in hebt en teams willen jou hebben, waarom zou je dan plaats moeten maken? Jong talent vindt zijn weg wel als ze echt goed zijn. Zie Max, Leclerc etc.pinda powerrr schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 15:54:
Ja maar dat is niet zo moeilijk dus dat zal me niets verbazen. Ik denk dat Alp echt hun ruiten ingooit met deze coureurs.Verwijderd schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 15:58:
[...]
En als hij keer op keer sneller is dan Ocon, wat dan?
Bensimpel
Positieve meneer
Laten hem 5 seizoenen dominant zijn, voor de 6, 7, 8, 9e en vooral 10e mag die wat meer moeite doenBM schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 15:56:
[...]
Dat vind ik 1 seizoen nog wel geinig, al is het maar om Mercedes op z'n plek te zetten, maar de seizoenen daarna mag Max dan gewoon weer moeite gaan doen voor z'n punten. Deal?
😆 - Denk ook eens om ;)
Enkel Haas durft het aan om met 2 rookies aan het seizoen te beginnen, en dat durft Renault Alpine niet, ook niet met de minder ervaren Ocon als "eerste" rijder.
[ Voor 1% gewijzigd door Soggney op 24-03-2021 16:05 . Reden: zie strikethrough ]
Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory
Verwijderd
Erm als Alonso nog 2 seizoenen top kan presteren wat is hier dan precies het probleem?Arvado schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 16:09:
Ocon heeft er ook al meerdere seizoenen op zitten he. 3,5 om precies te zijn. Hoe meer ervaren moet je zijn? Wanneer ben je ervaren. Hij zou inmiddels genoeg ervaring moeten hebben om er een rookie naast te zetten. Echter brengt Ocon het zelf nog niet waardoor ze dat niet aandurven.
Plus als Ocon zich niet verbeterd dan is het ook afgelopen met hem.
Precies wat je zegt: 'top kan presteren'. Dat is namelijk nog maar zeer de vraag. Als het dus niet top is hebben ze 2 coureurs die het laten liggen.Verwijderd schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 16:11:
[...]
Erm als Alonso nog 2 seizoenen top kan presteren wat is hier dan precies het probleem?
Plus als Ocon zich niet verbeterd dan is het ook afgelopen met hem.
Grootste fout hebben ze natuurlijk gemaakt door Hulkie voor Ocon te wisselen, mja ze wilde zo graag een fransoos.
Verwijderd
Ocon lijkt mij constanter te presteren dan de Hulk. Hulk heeft hetzelfde als een Bottas, zakt altijd in na wat rondes in een race. Toffe kerel, maar ik ben niet overtuigd van hem geraakt. Maar wie ben ik, en men ziet in de F1 veel meer data om een coureur goed te kunnen beoordelen.Arvado schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 16:16:
[...]
Precies wat je zegt: 'top kan presteren'. Dat is namelijk nog maar zeer de vraag. Als het dus niet top is hebben ze 2 coureurs die het laten liggen.
Grootste fout hebben ze natuurlijk gemaakt door Hulkie voor Ocon te wisselen, mja ze wilde zo graag een fransoos.
Een nieuwe coureur brengt altijd een risico.
[ Voor 73% gewijzigd door nachtnet op 24-03-2021 16:21 ]
Verder is de vergelijking met Bottas inderdaad snel gemaakt: beide snel in de kwalificatie maar iets minder in de race en als Hulk in 2017 niet voor Renault getekend had was hij 1e keus geweest bij Mercedes, dat ook graag een Duitser had als vervanger van Rosberg.
Dat Haas met 2 rookies rijdt is ook meer omdat ze dit seizoen toch al hadden afgeschreven qua ontwikkeling, ze hebben alles gezet op 2022 en zonder de financiele input van de ploeg Mazepin was er uberhaupt geen Haas meer.Soggney schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 16:05:
Qua Alonso die misschien Ocon zoek rijdt, dat toont dan aan dat Alonso nog altijd een talent is of dat Ocon het net niet is. Niettemin het is wel wat Alpine nodig heeft. Omdat Ric naar Mclaren is en Alpine een ervaren Coureur nodig heeft, is waarom Alonso er is. Want van ervaren coureurs lopen er niet veel rond, laat staan wereldkampioenen.
Enkel Haas durft het aan om met 2 rookies aan het seizoen te beginnen, en dat durft Renault Alpine niet, ook niet met de minder ervaren Ocon als "eerste" rijder.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
[ Voor 12% gewijzigd door Arvado op 24-03-2021 16:44 ]
Waar is de hele docu "For Real" te zien, weet u dat ook?
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
Dus jij hebt een Russische vlag gekocht, het volkslied geleerd en gaat juichen voor Mazepin?ParaDroid2 schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 16:00:
[...]
Oh ja, dat besef ik ook hoor, dat ligt volledig bij mijzelf. Het is denk ik meer een soort waardering voor de underdog en hier in Nederland is qua populariteit iedereen behalve Verstappen de underdog
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
mphilipp schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 17:43:
[...]
Dus jij hebt een Russische vlag gekocht, het volkslied geleerd en gaat juichen voor Mazepin?
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Veel te lang lockdown en alleen voetbal in het weekend...
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Mag je dan wat anders kiezen ?YakuzA schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 18:09:
[...]
het Russische volkslied mag helemaal niet gespeeld worden van de WADA
Darth Vader Theme 🙃
Eye of the tiger.Mektheb schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 19:29:
[...]
Mag je dan wat anders kiezen ?
Darth Vader Theme 🙃
PSN
Let's get on with it!!!!
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Je moet eigenlijk vanaf de trainingsdagen tot na de 1e GP geen pers lezen. Het is tenenkrommend inderdaad. Heeft Rosberg al gezegd dat Verstappen wereldkampioen wordt? (Zucht)asing schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 20:28:
Ik wordt onderhand gestoord van al die bronnen die roepen dat Mercedes het nog niet voor elkaar heeft en vervolgens dat ze vast terug komen etc...
Let's get on with it!!!!
[ Voor 9% gewijzigd door jodeltje op 24-03-2021 20:41 ]
We moeten kiezen, dat wist ik nietVerwijderd schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 19:56:
Ik sla over. Ik ga lekker MotoGP kijken van het weekend

Ik had van beiden alle races in de planning staan, maar dat kan blijkbaar niet?
Testing, one, two ...
Bensimpel
Positieve meneer
Kan toch gewoon 2 schermen aan hebben?hardware-lover schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 20:51:
[...]
We moeten kiezen, dat wist ik niet![]()
Ik had van beiden alle races in de planning staan, maar dat kan blijkbaar niet?
😆 - Denk ook eens om ;)
Van mij welYakuzA schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 18:09:
[...]
het Russische volkslied mag helemaal niet gespeeld worden van de WADA

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Was het niet zo dat het high rake verhaal van Red Bull 'uit' was, niet meer van deze tijd en dat Newey een andere baan moest zoeken? Ik kan mij woorden van die strekking herinneren. En nu roepen de deskundologen dat Mercedes juist last heeft dankzij hun low rake concept. Schiet mij maar lek. Daarom luister ik niet naar de deskundologen die het beter menen te weten dan iemand die daadwerkelijk het werk doet. Al jaren. Succesvol.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
wel bijzonder dat die zelfbenoemde deskundigen dit niet hebben zien aankomen, maar het wel achteraf kunnen verklaren....mphilipp schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 23:40:
Het grappigste filmpje tot nu toe over het nieuwe seizoen vind ik deze:
[YouTube: Have F1’s new rules hurt Mercedes’ low-rake car concept?]
Was het niet zo dat het high rake verhaal van Red Bull 'uit' was, niet meer van deze tijd en dat Newey een andere baan moest zoeken? Ik kan mij woorden van die strekking herinneren. En nu roepen de deskundologen dat Mercedes juist last heeft dankzij hun low rake concept. Schiet mij maar lek. Daarom luister ik niet naar de deskundologen die het beter menen te weten dan iemand die daadwerkelijk het werk doet. Al jaren. Succesvol.
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Gary Anderson een zelfbenoemd deskundige, het moet niet gekker worden.naitsoezn schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 07:10:
[...]
wel bijzonder dat die zelfbenoemde deskundigen dit niet hebben zien aankomen, maar het wel achteraf kunnen verklaren....
De verwachting was juist van tevoren dat het high rake auto’s meer zou schaden.Maarten_E schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 07:03:
Ergens zou het mij niks verbazen als deze nieuwe regels gekomen zijn om specifiek het Mercedes low rake concept te verknallen.
Maar aangezien alleen Merc en racing point nog met low rake rijden en die beiden teveel in de garage hebben gestaan bij de test dagen valt er weinig zinnigs over te zeggen op dat nivo.
PSN
Nou ja, hij is wel een bonafide deskundige, maar wél eentje van weleer. Hij heeft denk ik niet een CFD apparaat in zijn schuurtje staan. Hij zal best wel de aerodynamische concepten snappen, maar de details zijn denk ik te complex om van afstand, zonder toegang tot de apparatuur, te kunnen doorgronden.J-M-T schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 07:43:
[...]
Gary Anderson een zelfbenoemd deskundige, het moet niet gekker worden.
Ze weten ook niet eens zeker of het klopt, want ze zeggen dat het zou kunnen.
Dat is het probleem met al die analisten die vanaf foto's en filmpjes moet zeggen wat dat nieuwe flapje precies doet. Vaak is dat duidelijk, maar als bv Newey weer een creatieve vondst heeft gedaan, kunnen zij dat ook niet altijd doorgronden. NIet als je de data niet hebt gezien.
Newey tekent alle aanpassingen nog op de old-fashioned way. Vervolgens gaat het door de computers en blijkt eruit te komen dat het inderdaad een slim design is. (Was laatst een interview/filmpje waarin ie dat heeft uitgelegd kan het alleen niet meer vinden.) Maar dat duidt volgens mij wel aan dat als je er kennis van hebt, ook al is het van welleer, je misschien niet de exacte getallen hebt maar op concept basis mieters goed in de smiezen hebt wat een en ander te weeg kan brengenmphilipp schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 08:02:
[...]
Nou ja, hij is wel een bonafide deskundige, maar wél eentje van weleer. Hij heeft denk ik niet een CFD apparaat in zijn schuurtje staan. Hij zal best wel de aerodynamische concepten snappen, maar de details zijn denk ik te complex om van afstand, zonder toegang tot de apparatuur, te kunnen doorgronden.
Dat is het probleem met al die analisten die vanaf foto's en filmpjes moet zeggen wat dat nieuwe flapje precies doet. Vaak is dat duidelijk, maar als bv Newey weer een creatieve vondst heeft gedaan, kunnen zij dat ook niet altijd doorgronden. NIet als je de data niet hebt gezien.
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Mwoah.. Wikipedia: Gary Anderson (motorsport)J-M-T schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 07:43:
[...]

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Motogp komt toch na de F1 wedstrijd ?Verwijderd schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 19:56:
Ik sla over. Ik ga lekker MotoGP kijken van het weekend
volgens mij was dat ook het hele idee van de huidige regels aanpassen; gat met mercedes dichten door dit soort 'truukjes'Maarten_E schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 07:03:
Ergens zou het mij niks verbazen als deze nieuwe regels gekomen zijn om specifiek het Mercedes low rake concept te verknallen.
(andere raceklasses krijg je 'gewoon' extra contragewicht mee om het veld dichterbij elkaar te krijgen)
Hoort dat niet te zijn: How to NOT setup a formula 1 car?
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
J-M-T schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 07:43:
[...]
Gary Anderson is a Scottish darts player, currently playing in the Professional Darts Corporation
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Mooi verhaal, maar dan nog heeft zo'n Gary Anderson honderd keer meer kennis van de materie dan wij hier bij elkaar.mphilipp schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 08:02:
[...]
Nou ja, hij is wel een bonafide deskundige, maar wél eentje van weleer. Hij heeft denk ik niet een CFD apparaat in zijn schuurtje staan. Hij zal best wel de aerodynamische concepten snappen, maar de details zijn denk ik te complex om van afstand, zonder toegang tot de apparatuur, te kunnen doorgronden.
Nah, dat is niet helemaal waar zoals je dat zegt. Kijk eerst eens wat precies 'talent' is in de sport.pinda powerrr schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 15:54:
Er zijn legio voorbeelden van gasten die goed kunnen sturen en remmen maar dat is niet het enige wat je nodig hebt. Er moet 'iets' in je karakter zitten wat je een goed sportman / F1 coureur maakt.
Een recent voorbeeld is Alexander Albon, die mist gewoon iets, zeg maar wat het is, maar hij heeft het niet of het komt er gewoon niet uit op de juiste momenten. Misschien is hij gewoon nog te jong en onervaren en kan hij zijn racetalent later alsnog ontplooien. En dat is ook een risico wat komt met rookies, je weet niet of ze ook stressbestendig of 'F1 bestendig' zijn. Dus niet ieder 'talent' is ook echt een talent.
En Formule 1 zal Formule 1 niet zijn als je naast sexy autorijden ook niet economisch aantrekkelijk moet zijn.
Kijk naar het gehalte paydrivers die de laatste jaren 'het nieuwe talent' in de weg gezeten hebben.
Ook al heb ik een zwak voor Stroll, ik moet toegeven dat hij daar zit omdat hij de juiste (lees rijke) connecties heeft en niet zozeer zijn kunde. (Hij heeft pas leren racen in de Formule 1 nota bene)
Ik zie dit seizoen liever een ex wereldkampioen rondcrossen dan een Mazepin.
Stiekem zijn er door de jaren heen best wat coureurs de revue gepasseerd eigenlijk. Ik kan niet eens de helft van de 40+ F1 debutanten sinds 2010 opnoemen zonder te spieken*. En als je dan nog eens kijkt naar rijders die een herintrede hebben gemaakt dan kan je ook voorzichtig de conclusie trekken dat echt goeie F1 coureurs niet voor het oprapen liggen.
*spieken ⬇️
Paul di Resta • Pastor Maldonado • Sergio Pérez • Daniel Ricciardo • Jean-Éric Vergne • Charles Pic
Esteban Gutiérrez • Valtteri Bottas • Giedo van der Garde • Max Chilton • Jules Bianchi • Kevin Magnussen
Marcus Ericsson • Will Stevens • Daniil Kvyat • Carlos Sainz Jr. • Max Verstappen • Felipe Nasr • Jack Aitken
Roberto Merhi • Alexander Rossi • Jolyon Palmer • Pascal Wehrlein • Rio Haryanto • Esteban Ocon
Stoffel Vandoorne • Lance Stroll • Antonio Giovinazzi • Pierre Gasly • Brendon Hartley • Charles Leclerc
Sergey Sirotkin • Alexander Albon • Lando Norris • George Russell • Nicholas Latifi • Pietro Fittipaldi
Ik denk dat ze bij Mercedes echt nog wel goed zitten aankomend weekend. Het is elk jaar hetzelfde liedjeIllegal_Alien schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 11:30:
[...]
Hoort dat niet te zijn: How to NOT setup a formula 1 car?
Te simpele conclusie, zet van die 40+ mensen ze allemaal jaartje in een Mercedes in een seizoen van afgelopen 8 jaar, eens kijken wie er dan opeens gebleven was en titel mocht bijschrijven. Natuurlijk moet je absolute top zijn in 'dat' moment perfect te draaien, maar ze konden stuk voor stuk prima een F1 wagen besturen. Als je niet meekan met de top, zoek je vernieuwing, verbetering, vervanging.. Coureur is daar onderdeel van.Hippocampus schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 12:58:
Stiekem zijn er door de jaren heen best wat coureurs de revue gepasseerd eigenlijk. Ik kan niet eens de helft van de 40+ F1 debutanten sinds 2010 opnoemen zonder te spieken*. En als je dan nog eens kijkt naar rijders die een herintrede hebben gemaakt dan kan je ook voorzichtig de conclusie trekken dat echt goeie F1 coureurs niet voor het oprapen liggen.
[ Voor 6% gewijzigd door SinergyX op 25-03-2021 13:05 ]
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
En die is best flink ondertussen
Wikipedia: List of Formula One drivers
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Zo dan, daar zitten best wat namen tussen die ik inmiddels al lang was vergetenHippocampus schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 12:58:
[...]
Nah, dat is niet helemaal waar zoals je dat zegt. Kijk eerst eens wat precies 'talent' is in de sport.
Er zijn legio voorbeelden van gasten die goed kunnen sturen en remmen maar dat is niet het enige wat je nodig hebt. Er moet 'iets' in je karakter zitten wat je een goed sportman / F1 coureur maakt.
Een recent voorbeeld is Alexander Albon, die mist gewoon iets, zeg maar wat het is, maar hij heeft het niet of het komt er gewoon niet uit op de juiste momenten. Misschien is hij gewoon nog te jong en onervaren en kan hij zijn racetalent later alsnog ontplooien. En dat is ook een risico wat komt met rookies, je weet niet of ze ook stressbestendig of 'F1 bestendig' zijn. Dus niet ieder 'talent' is ook echt een talent.
En Formule 1 zal Formule 1 niet zijn als je naast sexy autorijden ook niet economisch aantrekkelijk moet zijn.
Kijk naar het gehalte paydrivers die de laatste jaren 'het nieuwe talent' in de weg gezeten hebben.
Ook al heb ik een zwak voor Stroll, ik moet toegeven dat hij daar zit omdat hij de juiste (lees rijke) connecties heeft en niet zozeer zijn kunde. (Hij heeft pas leren racen in de Formule 1 nota bene)
Ik zie dit seizoen liever een ex wereldkampioen rondcrossen dan een Mazepin.![]()
*spieken ⬇️spoiler:Karun Chandhok • Lucas di Grassi • Nico Hülkenberg • Vitaly Petrov • Bruno Senna • Jérôme d'Ambrosio
Paul di Resta • Pastor Maldonado • Sergio Pérez • Daniel Ricciardo • Jean-Éric Vergne • Charles Pic
Esteban Gutiérrez • Valtteri Bottas • Giedo van der Garde • Max Chilton • Jules Bianchi • Kevin Magnussen
Marcus Ericsson • Will Stevens • Daniil Kvyat • Carlos Sainz Jr. • Max Verstappen • Felipe Nasr • Jack Aitken
Roberto Merhi • Alexander Rossi • Jolyon Palmer • Pascal Wehrlein • Rio Haryanto • Esteban Ocon
Stoffel Vandoorne • Lance Stroll • Antonio Giovinazzi • Pierre Gasly • Brendon Hartley • Charles Leclerc
Sergey Sirotkin • Alexander Albon • Lando Norris • George Russell • Nicholas Latifi • Pietro Fittipaldi
https://www.flickr.com/photos/tosemime/
Markus Winkelhock... Dat was een geniale actie van Spyker.Tosemime schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 13:23:
[...]
Zo dan, daar zitten best wat namen tussen die ik inmiddels al lang was vergetenCharles Pic, Will Stevens, Roberto Merhi, daar was ik nooit op gekomen..
Wat een held is het ook.DaniëlWW2 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 12:16:
Kimi blijft hier ook echt Kimi.
[YouTube: The Personal Stories Behind Driver Numbers]
Je punt ontgaat me eerlijk gezegd een beetje.SinergyX schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 13:04:
[...]
Te simpele conclusie, zet van die 40+ mensen ze allemaal jaartje in een Mercedes in een seizoen van afgelopen 8 jaar, eens kijken wie er dan opeens gebleven was en titel mocht bijschrijven. Natuurlijk moet je absolute top zijn in 'dat' moment perfect te draaien, maar ze konden stuk voor stuk prima een F1 wagen besturen. Als je niet meekan met de top, zoek je vernieuwing, verbetering, vervanging.. Coureur is daar onderdeel van.
Overigens ook niet helemaal waar wat je daar zegt:
Zat voorbeelden van teams die niet mee kunnen komen maar ook niet vernieuwen door het aantrekken van nieuw talent. Die vernieuwen hun rijders per opbod (lees, wie biedt het meeste voor een stoeltje)Als je niet meekan met de top, zoek je vernieuwing, verbetering, vervanging.
De teams die zichzelf wat serieuzer nemen kiezen toch ook heel vaak voor minimaal één bewezen coureur.
Maar goed, als we dan zo graag talenten willen zien shinen dan is het misschien slimmer om eens naar die contracten te kijken. Russell zit momenteel te verpieteren in een kansloze wagen. Ik durf te wedden dat er teams met betere wagens zijn die hem dit jaar ook hadden willen laten rijden maar dat het contractueel allemaal onrendabel is gemaakt.
Tuurlijk, en dan nog kan ie ernaast zitten. Dat blijkt wel uit het feit dat ze nu hun keutel intrekken over dat het high rake concept niet meer zo goed zou werken. Wat hier dus reacties opleverde alsof Newey beter met pensioen kon gaan. Dat was een beetje mijn insteek zeg maar.Tleilaxu schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 12:56:
[...]
Mooi verhaal, maar dan nog heeft zo'n Gary Anderson honderd keer meer kennis van de materie dan wij hier bij elkaar.
Over te simpele conclusies gesproken. Het is wat mij betreft in ieder geval geenszins zeker dat *any* coureur zomaar even wereldkampioen wordt. De afgelopen jaren was het steeds Red Bull die samen met hen in de top 3 eindigde, als je een mindere god in zo'n Mercedes zet, zal ie best rap zijn op een single lap. Maar kan ie ook met de druk omgaan, kan ie het beste uit de wagen halen, kan ie het ook als het even moeilijk is? Allemaal vraagtekens. En het komt weer op de eeuwige 'Hamilton is alleen maar kampioen vanwege de Mercedes'. Ja natuurlijk, in een Williams had ie niet zoveel gewonnen, maar daar gaat het niet om. Want waarom is het dan ieens knap dat Russel het truukje óók kan? En beter dan Bottas. Sowieso was het maar één race, maar je zou ook kunnen stellen dat Russel, naast dat ie enorm gemotiveerd was om te presteren, ook bijzonder getalenteerd is. Alleen kan ie dat in die frikadel van Williams niet (zo goed) laten zien.SinergyX schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 13:04:
[...]
Te simpele conclusie, zet van die 40+ mensen ze allemaal jaartje in een Mercedes in een seizoen van afgelopen 8 jaar, eens kijken wie er dan opeens gebleven was en titel mocht bijschrijven.
Gasly, Kvyat en Albon waren ook bij vlagen erg snel, maar kunnen zij dat het hele seizoen? Kunnen zij omgaan met de druk? Het is zeer zeker geen uitgemaakte zaak dat Mercedes WK wordt als je er een andere rijder in zet. Ik moet nog zien dan het Bottas bv zou lukken, in het veld dat we nu hebben. Misschien lukt het hem, maar dan denk ik dat het een kampioenschap is dat 'to the wire' gaat.
Ben ik de enige die bij Lance Stroll altijd denkt aan Lou Ferrigno als de Hulk?DaniëlWW2 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 12:16:
Neecodex schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 14:53:
[...]
Ben ik de enige die bij Lance Stroll altijd denkt aan Lou Ferrigno als de Hulk?
klopt, Max gaf in het F1 cafe interview aan helemaal geen long run te hebben gedaan. Alleen maar korte runs om te kijken welk effect alle wijzigingen die ze steeds deden hadden, of dat klopte met wat ze verwachtte (zodat ze alvast een arsenaal aan opties hebben) en dat klopte ook steeds. Perez heeft wel een long run gedaan.codex schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 11:08:
[...]
Is ook niet waar, ik weet niet hoe ze aan die data komen, maar het is onjuist. Het zou gaan over dag 3, ik kan dat nergens uit de data opmaken.
https://drive.google.com/...tJ72v5pL/view?usp=sharing
Als je enkel kijkt naar gemiddelden zou je die conclusie kunnen trekken, maar als team RB telkens een > 1:50 rondje rijdt in de stints die als long run geclassificeerd zouden kunnen worden dan heb je geen vergelijksmateriaal.
een treffende spreuk
Het een sluit het ander niet uit. High rake was nadelig toen de zwaar versimpelde voorvleugels werden geïntroduceerd. Dit omdat het moeilijker zou zijn geworden om de luchtstroom onder de vloer te sealen. In principe klonk dat verhaal best logisch.mphilipp schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 14:32:
[...]
Tuurlijk, en dan nog kan ie ernaast zitten. Dat blijkt wel uit het feit dat ze nu hun keutel intrekken over dat het high rake concept niet meer zo goed zou werken. Wat hier dus reacties opleverde alsof Newey beter met pensioen kon gaan. Dat was een beetje mijn insteek zeg maar.
Nu is het echter weer zo dat een stukje van de vloer is afgeknipt om ervoor te zorgen dat de vloer minder downforce genereert. Echter doet dat niks af aan het feit dat normaliter high rake meer downforce genereert uit hetzelfde vloeroppervlak. Dus het kan best dat Mercedes eerst, met de aanpassingen aan de voorvleugel een stuk minder werd geraakt, terwijl nu met de aangepaste vloer zij weer wat harder worden geraakt. En andersom zullen de teams met high rake mogelijk alweer een deel van de verliezen vayde nieuwe voorvleugel hebben terug gewonnen. Dus waar bv Red Bull van 2018 naar 2019 een verlies had van 10%, dat dat afgelopen jaar nog maar 3% was.
Maar uiteraard is dat allemaal speculaas van mijn kant
Doorkliken, Watch on Youtube want: FOM

[ Voor 12% gewijzigd door sloth op 25-03-2021 18:12 ]
Sow die Alonso lijkt echt een heel oude vent in dat filmpjesloth schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 18:11:
Is de nieuwe intro voor dit seizoen al gepost?![]()
Doorkliken, Watch on Youtube want: FOM![]()
[YouTube: New 2021 Season, New Opening Titles!]
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Dat is die toch ook ?Bastie-88 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 18:36:
[...]
Sow die Alonso lijkt echt een heel oude vent in dat filmpje
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Daar zijn de banden van Hamilton dussloth schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 18:11:
Is de nieuwe intro voor dit seizoen al gepost?![]()
Doorkliken, Watch on Youtube want: FOM![]()
[YouTube: New 2021 Season, New Opening Titles!]
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Denk dat dat wel zou meevallen. Er zijn maar weinig rookies die overweg kunnen met de druk van een topwagen, dat was net het probleem van RBR imho de afgelopen jaren. Max kon er goed mee overweg, maar iedereen die ze vanuit STR naast hem plaatste zakte gewoon door het ijs, en toch bloeien die mannen weer open bij een STR omdat ze daar die druk niet hebben.SinergyX schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 13:04:
[...]
Te simpele conclusie, zet van die 40+ mensen ze allemaal jaartje in een Mercedes in een seizoen van afgelopen 8 jaar, eens kijken wie er dan opeens gebleven was en titel mocht bijschrijven. Natuurlijk moet je absolute top zijn in 'dat' moment perfect te draaien, maar ze konden stuk voor stuk prima een F1 wagen besturen. Als je niet meekan met de top, zoek je vernieuwing, verbetering, vervanging.. Coureur is daar onderdeel van.
No keyboard detected. Press F1 to continue.
Maar ook dát klopte niet helemaal. RBR was uiteindelijk (nadat ze hun problemen hadden opgelost) een aardige match voor Mercedes, afgezien van het tekort aan PK's.RobertMe schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 17:28:
[...]
Het een sluit het ander niet uit. High rake was nadelig toen de zwaar versimpelde voorvleugels werden geïntroduceerd. Dit omdat het moeilijker zou zijn geworden om de luchtstroom onder de vloer te sealen. In principe klonk dat verhaal best logisch.
Dat is eigenlijk wat ik bedoel. Iemand die niet bij het design is betrokken meent dat ze kunnen zien wat het probleem is, maar in de aerodynamica is het vaak heel erg subtiel; een klein flapje hier, een knipje daar, en de boel rijdt als een trein. Dus ook al ontwerpt Newey oldskool, er gebeurt een heleboel met de computer. Want ik geloof er geen barst van dat hij al die flubbertjes en flapjes uit zijn hoofd verzint. Dat kán gewoon niet. Dus dat komt gewoon uit hun CFD verhaal rollen. Hij zet denk ik een concept neer, in de zin van 'ik denk dat je daar en daar iets moet doen om die luchtstroom te sturen/sealen' en dat er dan iemand eea gaat uitproberen en simuleren. Zo'n funky bodem als bv de Mercedes heeft verzint niemand zomaar op een stukje papier met het idee dat het wel eens zou kunnen werken. Tenminste, niet in dat detail. Het basisidee wel, maar de uitwerking gebeurt op de computer.
Nee!codex schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 14:53:
[...]
Ben ik de enige die bij Lance Stroll altijd denkt aan Lou Ferrigno als de Hulk?
:strip_exif()/f/image/YmDoCUZLRyqJsBBEto5OFBxu.jpg?f=fotoalbum_large)
We're pleased to announce that @DanTicktum will remain in his role as Development Driver with the team in 2021.
— Williams Racing (@WilliamsRacing) 26 maart 2021
ben benieuwd wat hij dit jaar in F2 voor elkaar gaat krijgen
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Honey Rider
Bond girl uit de film James Bond: Dr. No
HyperTrophy schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 11:56:
Vettel heeft de naam van z’n auto bekend gemaakt
[Afbeelding]
![]()
Honey Rider
Bond girl uit de film James Bond: Dr. No

Je verwacht het, maar als die reactie dan komt, lig je toch in een deuk, ik wel tenminsteDaniëlWW2 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 12:16:
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Verwijderd
Ik heb de zoekfunctie gebruikt maar niks gevonden
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2021 16:42 ]
nieuws: F1 TV gaat races in 1080p en met 50fps streamen en krijgt Chromecast-...Verwijderd schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 16:42:
Is https://www.formula1.com/...lzu8CFUzyYgodCc8Pew#nl-CA is kijken via Formula1.com 4k? Nee toch, alleen Ziggo?
Ik heb de zoekfunctie gebruikt maar niks gevonden
Weddings are basically funerals with cake.
No matter the age, never lose the Kramer inside
Wat denk je van Vettel dan, die staat er echt bij als een zoutzak.Bastie-88 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 18:36:
[...]
Sow die Alonso lijkt echt een heel oude vent in dat filmpje
\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o
Ten Thousand fists in the air! \o
https://www.theplayerstri...-gasly-formula-one-racing
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Werd gisteren gemeld in F1 café idd...Rivanov schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 08:32:
Waarschijnlijk ben ik LTTP. Maar wauw, kippenvel!
Sterk spul die fisherman's friend.
Daar had ik het ook vandaan.MikeyMan schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 09:50:
[...]
Werd gisteren gemeld in F1 café idd...
Sterk spul die fisherman's friend.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Poah... wat een verhaal. Alles staat me nog wel bij rond hem (de switch, dat hij goede vrienden was met Hubert etc), maar ik was vergeten hoe alles zo dicht op elkaar gebeurde..Rivanov schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 08:32:
Waarschijnlijk ben ik LTTP. Maar wauw, kippenvel!
per aspera ad astra
Had ik ook niet meer helemaal op het netvlies staan. Erg sterk stuk.LAD93 schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 11:52:
[...]
Poah... wat een verhaal. Alles staat me nog wel bij rond hem (de switch, dat hij goede vrienden was met Hubert etc), maar ik was vergeten hoe alles zo dicht op elkaar gebeurde..
Op zo'n manier krijg je toch respect voor zo'n knul.
nachtnet in "[F1] Seizoen 2021"
FIA gaat de wagens dit seizoen weer wat beter bekijken (uit elkaar halen)
:strip_exif()/f/image/pIAwRKvmrdwgcwDG6Il1h06V.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik ben benieuwd. Het is publiek geheim dat alle auto's de regels schenden en dat voor de ontwerpers de enige vraag is hoe lang ze er mee weg komen, niet of het volgens de regels is. Maar zolang het allemaal onder de motorkap blijft weten we niet dat teams in overtreding zijn als niet iemand z'n mond voorbij praat (wat altijd gebeurt als de overtreding maar groot genoeg is) of het toevallig uitkomt bij een ander onderzoek.nachtnet schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 12:12:
FIA gaat de wagens dit seizoen weer wat beter bekijken (uit elkaar halen)
Zo denk ik dat "Ferrari-deal" ook is ontstaan. De FIA heeft naar aanleiding van beschuldigingen een hele Ferrari onderzocht en behalve gerommel met de brandstofmeter hebben ze nog 100 andere overtredingen gezien. Als ze voor iedere overtreding een straf hadden gegeven dan was Ferrari kapot gegaan. Daarom hebben ze een geheime deal gemaakt waarbij Ferrari alle kunstjes heeft opgebiecht en een jaar met een "schone" motor heeft moeten rijden met desastreuze gevolgen. En ik heb Ferrari niet één keer horen klagen dat het oneerlijk is en ze hebben zelfs het rituele "dreigen F1 te verlaten" overgeslagen. Gelukkig hadden we RedBull om dat gat te vullen
Toen Ferrari niet klaagde over het bevriezen van de motoren en er zelfs onmiddelijk mee instemde begon het wel heel verdacht te worden. Ik denk dus dat Ferrari er van uit gaat dat hun concurrenten dit jaar de pineut zijn. Dat ze verwachten dan na de eerste race een Honda of Mercedes (deels) illegaal wordt verklaard waarna de andere teams een groot probleem hebben en in paniek moet gaan doen wat Ferrari het afgelopen jaar heeft gedaan: de regels volgen.
Of nieuwe kunstjes bedenken die de FIA nog niet kent.
This post is warranted for the full amount you paid me for it.
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 00:07
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Dat was blijkbaar nog niet gebeurt, hij is nu toegevoegdCranzai schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 08:08:
Vraagje: waarom staan het overzicht van de GP-topics niet meer in de topic-warning? Klikte hier vaak op door om de topics makkelijk te vinden vanuit mijn bookmarks.
Dus ... lewis/Mercedes stond er dus weer .. maar niet zo easy peasy
Ik zou het niet 'stonden er weer' willen noemen, maar ze staan inderdaad weer op #1 na deze race.himlims_ schreef op zondag 28 maart 2021 @ 20:38:
[...]
Hij is volgens mij in elke sessie wel een keer gespind. Tijdens de Q daarbij voor een aantal anderen de tijd verpest, en tijdens de race een safety car veroorzaakt. Ik hoop van harte dat hij niet meer ellende gaat veroorzaak dit seizoen. Triest dat dit soort figuren een plek kunnen krijgen op dit niveau.
https://whendidmazepinspin.com/oZy schreef op zondag 28 maart 2021 @ 21:58:
Is er al een Mazepin (ik zal de obvious naamsverbastering voor me houden..) spin counter?
Hij is volgens mij in elke sessie wel een keer gespind. Tijdens de Q daarbij voor een aantal anderen de tijd verpest, en tijdens de race een safety car veroorzaakt. Ik hoop van harte dat hij niet meer ellende gaat veroorzaak dit seizoen. Triest dat dit soort figuren een plek kunnen krijgen op dit niveau.
There you go
I have no special talent. I am only passionately curious.
haha gotta love the internetricardo246 schreef op zondag 28 maart 2021 @ 22:04:
[...]
https://whendidmazepinspin.com/
There you go
Ik hoop van harte dat hij geen volle ronde gaat afleggen dit seizoen tijdens een race, tot n toe gaat dat nog goedoZy schreef op zondag 28 maart 2021 @ 21:58:
Is er al een Mazepin (ik zal de obvious naamsverbastering voor me houden..) spin counter?
Precies! Hij weet ook wel dat ie door het oog van de naald is gekropen. Max was (achteraf gezien) iets tè gretig en als ie één ronde had gewacht, had ie er denk ik iets comfortabeler langs kunnen rijden. Wel apart dat Mol dus weer niet zag dat ie naast de baan was gegaan. Ik zag dat meteen en vroeg mij af of dat wel goed zou komen. En dat kwam het niet. Had RBR nou maar zijn mond gehouden, dan was er niets aan de hand geweest, maar zij hebben zelf de aandacht gevestigd op die track limits. Maar hoe dan ook: je moet eigenlijk clean willen winnen. Als RC niets gezegd had, hadden de Hamilton fans (of misschien wel Mercedes) geklaagd dat ie de baan heeft verlaten en daar voordeel uit heeft gehaald. Dus liever gewoon netjes binnen de lijntjes blijven. Ook al doet de ander het ook. We zijn niet meer op de kleuterschool tenslotte.himlims_ schreef op zondag 28 maart 2021 @ 20:38:
[...]
Maar het was mooi; zo hoort het racen te zijn. Het raceverloop toont overigens wel de buitencategorie van zowel Hamilton als Verstappen aan. Bottas reed een klap langzamer en kwam er niet aan te pas. Max en Lewis reden om en om hetzelfde tempo. meet een klein voordeeltje voor Max, en helemaal op de nieuwe banden na de laatste pitstop. Ze hebben weer wat te evalueren en de volgende race weer een kans. Ze moeten wel doorpakken, want het 'nadeel' van Mercedes kan zomaar niet permanent zijn. Ze zullen koortsachtig werken aan een oplossing en die kan elk moment klaar zijn. Want het was ook niet zo dat RBR een mega voorsprong heeft en Max aan de horizon verdwijnt.
Dit topic is gesloten.
DaniëlWW2 in "Sport Feedbacktopic"
Alle weekend topics van 2021: ~[F1 2021] Racetopics
Discussie omtrent de uitzendrechten die Ziggo kwijt is geraakt mag in [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
Let even op of jouw onderwerp niet beter in [F1] Randzaken kan.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic
Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2020
F1 E-sports: [F1 2020] Het grote niet Formule 1 E-sport racetopic.
Racepool: [F1] Racemanagers/pools 2021
Randzaken: [F1] Randzaken