[F1] Seizoen 2021 - Max Verstappen WDC! Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 34 ... 171 Laatste
Acties:
  • 1.287.228 views

Onderwerpen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01:10

pinda powerrr

Slow down...

Wat betreft de Alonso discussie en markante figuren: mensen zoals Alonso houden de "geboorte" van nieuwe markante figuren in de F1 tegen. Hij zal altijd de aandacht naar hem willen trekken.

En daarbij, nieuw talent krijgt nul kans.

Waiting on the world to change

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:17

BM

Moderator Spielerij
Bensimpel schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 15:50:
[...]

Max pakt gewoon pole en wint de race. 23 keer. Dat willen we toch? Oh wacht :+
Dat vind ik 1 seizoen nog wel geinig, al is het maar om Mercedes op z'n plek te zetten, maar de seizoenen daarna mag Max dan gewoon weer moeite gaan doen voor z'n punten. Deal? :+

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:10
pinda powerrr schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 15:54:
Wat betreft de Alonso discussie en markante figuren: mensen zoals Alonso houden de "geboorte" van nieuwe markante figuren in de F1 tegen. Hij zal altijd de aandacht naar hem willen trekken.

Daarom hoop ik dat mensen zoals Tsunoda etc hem helemaal zoek rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En als hij keer op keer sneller is dan Ocon, wat dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arvado
  • Laatst online: 17:13
pro_6or schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 15:32:
[...]

"klinklare onzin" is natuurlijk weldgelijk een waardeoordeel.
Ja maar niet over jou persoonlijk. Daar kan ik niet over oordelen want ik ken je niet. Kans is groot dat je een stuk slimmer bent dan mij ;) Dus probeer digitale tekst je niet aan te trekken. Hierin komt namelijk geen emotie mee waardoor degene die de tekst schrijft dit niet kan overdragen. Hierdoor zal de schrijver er verder niks mee bedoelen terwijl dit wel bij jou zo overkomt. Maar laten we deze discussie iig stoppen want dat gaat teveel off-topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 20:19
mphilipp schreef op maandag 22 maart 2021 @ 14:37:
[...]

Dat heb ik nou nooit begrepen...een hekel aan iets of iemand hebben omdat ie populair is.
Oh ja, dat besef ik ook hoor, dat ligt volledig bij mijzelf. Het is denk ik meer een soort waardering voor de underdog en hier in Nederland is qua populariteit iedereen behalve Verstappen de underdog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomcatter_31
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 00:38

Mwah, ben ik het dan ook weer niet mee eens. Waarom zou jij plaats moeten maken voor nieuw talent? Als jij iets doet waar je plezier in hebt en teams willen jou hebben, waarom zou je dan plaats moeten maken? Jong talent vindt zijn weg wel als ze echt goed zijn. Zie Max, Leclerc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arvado
Verwijderd schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 15:58:
[...]

En als hij keer op keer sneller is dan Ocon, wat dan?
Ja maar dat is niet zo moeilijk dus dat zal me niets verbazen. Ik denk dat Alp echt hun ruiten ingooit met deze coureurs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

BM schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 15:56:
[...]

Dat vind ik 1 seizoen nog wel geinig, al is het maar om Mercedes op z'n plek te zetten, maar de seizoenen daarna mag Max dan gewoon weer moeite gaan doen voor z'n punten. Deal? :+
Laten hem 5 seizoenen dominant zijn, voor de 6, 7, 8, 9e en vooral 10e mag die wat meer moeite doen :+

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soggney
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14:50

Soggney

Zeekomkommer

Qua Alonso die misschien Ocon zoek rijdt, dat toont dan aan dat Alonso nog altijd een talent is of dat Ocon het net niet is. Niettemin het is wel wat Alpine nodig heeft. Omdat Ric naar Mclaren is en Alpine een ervaren Coureur nodig heeft, is waarom Alonso er is. Want van ervaren coureurs lopen er niet veel rond, laat staan wereldkampioenen.
Enkel Haas durft het aan om met 2 rookies aan het seizoen te beginnen, en dat durft Renault Alpine niet, ook niet met de minder ervaren Ocon als "eerste" rijder.

[ Voor 1% gewijzigd door Soggney op 24-03-2021 16:05 . Reden: zie strikethrough ]

Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arvado
Ocon heeft er ook al meerdere seizoenen op zitten he. 3,5 om precies te zijn. Hoe meer ervaren moet je zijn? Wanneer ben je ervaren. Hij zou inmiddels genoeg ervaring moeten hebben om er een rookie naast te zetten. Echter brengt Ocon het zelf nog niet waardoor ze dat niet aandurven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arvado schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 16:09:
Ocon heeft er ook al meerdere seizoenen op zitten he. 3,5 om precies te zijn. Hoe meer ervaren moet je zijn? Wanneer ben je ervaren. Hij zou inmiddels genoeg ervaring moeten hebben om er een rookie naast te zetten. Echter brengt Ocon het zelf nog niet waardoor ze dat niet aandurven.
Erm als Alonso nog 2 seizoenen top kan presteren wat is hier dan precies het probleem?
Plus als Ocon zich niet verbeterd dan is het ook afgelopen met hem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arvado
Verwijderd schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 16:11:
[...]

Erm als Alonso nog 2 seizoenen top kan presteren wat is hier dan precies het probleem?
Plus als Ocon zich niet verbeterd dan is het ook afgelopen met hem.
Precies wat je zegt: 'top kan presteren'. Dat is namelijk nog maar zeer de vraag. Als het dus niet top is hebben ze 2 coureurs die het laten liggen.

Grootste fout hebben ze natuurlijk gemaakt door Hulkie voor Ocon te wisselen, mja ze wilde zo graag een fransoos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arvado schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 16:16:
[...]

Precies wat je zegt: 'top kan presteren'. Dat is namelijk nog maar zeer de vraag. Als het dus niet top is hebben ze 2 coureurs die het laten liggen.

Grootste fout hebben ze natuurlijk gemaakt door Hulkie voor Ocon te wisselen, mja ze wilde zo graag een fransoos.
Ocon lijkt mij constanter te presteren dan de Hulk. Hulk heeft hetzelfde als een Bottas, zakt altijd in na wat rondes in een race. Toffe kerel, maar ik ben niet overtuigd van hem geraakt. Maar wie ben ik, en men ziet in de F1 veel meer data om een coureur goed te kunnen beoordelen.

Een nieuwe coureur brengt altijd een risico.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:19

[ Voor 73% gewijzigd door nachtnet op 24-03-2021 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavamal
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23:21
Het verhaal was natuurlijk dat Hulkenberg gefrustreerd raakte door het gebrek aan vooruitgang, het gebrek aan vertrouwen en dat daarom fabriekspersoneel ook minder geneigd werd om naar hem te luisteren.

Verder is de vergelijking met Bottas inderdaad snel gemaakt: beide snel in de kwalificatie maar iets minder in de race en als Hulk in 2017 niet voor Renault getekend had was hij 1e keus geweest bij Mercedes, dat ook graag een Duitser had als vervanger van Rosberg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:07

Chiron

Moderator Discord
Soggney schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 16:05:
Qua Alonso die misschien Ocon zoek rijdt, dat toont dan aan dat Alonso nog altijd een talent is of dat Ocon het net niet is. Niettemin het is wel wat Alpine nodig heeft. Omdat Ric naar Mclaren is en Alpine een ervaren Coureur nodig heeft, is waarom Alonso er is. Want van ervaren coureurs lopen er niet veel rond, laat staan wereldkampioenen.
Enkel Haas durft het aan om met 2 rookies aan het seizoen te beginnen, en dat durft Renault Alpine niet, ook niet met de minder ervaren Ocon als "eerste" rijder.
Dat Haas met 2 rookies rijdt is ook meer omdat ze dit seizoen toch al hadden afgeschreven qua ontwikkeling, ze hebben alles gezet op 2022 en zonder de financiele input van de ploeg Mazepin was er uberhaupt geen Haas meer.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arvado
Nee Hulkie is zeker geen echte topper. Maar schat hem hoger in qua pure snelheid dan Ocon. Hij heeft inderdaad af en toe soort concentratie problemen halverwege een race. Maar snelheid heeft ie wel. Vergeet niet dat hij in 2018 boven Sainz stond. Sterker nog, best of the rest, 7e achter de Ferrari's, RB's en Merc's.

[ Voor 12% gewijzigd door Arvado op 24-03-2021 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18:13

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-09 23:47

mphilipp

Romanes eunt domus

ParaDroid2 schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 16:00:
[...]
Oh ja, dat besef ik ook hoor, dat ligt volledig bij mijzelf. Het is denk ik meer een soort waardering voor de underdog en hier in Nederland is qua populariteit iedereen behalve Verstappen de underdog :)
Dus jij hebt een Russische vlag gekocht, het volkslied geleerd en gaat juichen voor Mazepin? :+

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ParaDroid2
  • Laatst online: 20:19
Nah, ik heb een Canadese vlag gekocht, over Latifi hoor je nog minder :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

mphilipp schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 17:43:
[...]

Dus jij hebt een Russische vlag gekocht, het volkslied geleerd en gaat juichen voor Mazepin? :+
:+ het Russische volkslied mag helemaal niet gespeeld worden van de WADA :+

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:03
Heb zin in dit seizoen, hoop dat RedBull en Mercedes aan elkaar gewaagd zijn en Ferrari weer meedoet aan de top.

Veel te lang lockdown en alleen voetbal in het weekend...

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mektheb
YakuzA schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 18:09:
[...]

Mag je dan wat anders kiezen ?

Darth Vader Theme 🙃

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Ik sla over. Ik ga lekker MotoGP kijken van het weekend :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Mektheb schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 19:29:
[...]

Mag je dan wat anders kiezen ?

Darth Vader Theme 🙃
Eye of the tiger.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:32
Ik wordt onderhand gestoord van al die bronnen die roepen dat Mercedes het nog niet voor elkaar heeft en vervolgens dat ze vast terug komen etc...

Let's get on with it!!!!

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
asing schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 20:28:
Ik wordt onderhand gestoord van al die bronnen die roepen dat Mercedes het nog niet voor elkaar heeft en vervolgens dat ze vast terug komen etc...

Let's get on with it!!!!
Je moet eigenlijk vanaf de trainingsdagen tot na de 1e GP geen pers lezen. Het is tenenkrommend inderdaad. Heeft Rosberg al gezegd dat Verstappen wereldkampioen wordt? (Zucht)

[ Voor 9% gewijzigd door jodeltje op 24-03-2021 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Verwijderd schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 19:56:
We moeten kiezen, dat wist ik niet |:(

Ik had van beiden alle races in de planning staan, maar dat kan blijkbaar niet? :+

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

hardware-lover schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 20:51:
[...]

We moeten kiezen, dat wist ik niet |:(

Ik had van beiden alle races in de planning staan, maar dat kan blijkbaar niet? :+
Kan toch gewoon 2 schermen aan hebben? :P

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

YakuzA schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 18:09:
[...]
Van mij wel :X

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Het grappigste filmpje tot nu toe over het nieuwe seizoen vind ik deze:

Was het niet zo dat het high rake verhaal van Red Bull 'uit' was, niet meer van deze tijd en dat Newey een andere baan moest zoeken? Ik kan mij woorden van die strekking herinneren. En nu roepen de deskundologen dat Mercedes juist last heeft dankzij hun low rake concept. Schiet mij maar lek. Daarom luister ik niet naar de deskundologen die het beter menen te weten dan iemand die daadwerkelijk het werk doet. Al jaren. Succesvol.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J-M-T
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22:39
Dat is dan toch gevolg van de verandering van regels rondom de vloer? Mij lijkt het vrij logisch dat restricties in die hoek direct effect heeft en dat een concept er meer onder lijdt dan de ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21:59
Ergens zou het mij niks verbazen als deze nieuwe regels gekomen zijn om specifiek het Mercedes low rake concept te verknallen.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

mphilipp schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 23:40:
Het grappigste filmpje tot nu toe over het nieuwe seizoen vind ik deze:
[YouTube: Have F1’s new rules hurt Mercedes’ low-rake car concept?]
Was het niet zo dat het high rake verhaal van Red Bull 'uit' was, niet meer van deze tijd en dat Newey een andere baan moest zoeken? Ik kan mij woorden van die strekking herinneren. En nu roepen de deskundologen dat Mercedes juist last heeft dankzij hun low rake concept. Schiet mij maar lek. Daarom luister ik niet naar de deskundologen die het beter menen te weten dan iemand die daadwerkelijk het werk doet. Al jaren. Succesvol.
wel bijzonder dat die zelfbenoemde deskundigen dit niet hebben zien aankomen, maar het wel achteraf kunnen verklaren....

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-M-T
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22:39
naitsoezn schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 07:10:
[...]

wel bijzonder dat die zelfbenoemde deskundigen dit niet hebben zien aankomen, maar het wel achteraf kunnen verklaren....
Gary Anderson een zelfbenoemd deskundige, het moet niet gekker worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Maarten_E schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 07:03:
Ergens zou het mij niks verbazen als deze nieuwe regels gekomen zijn om specifiek het Mercedes low rake concept te verknallen.
De verwachting was juist van tevoren dat het high rake auto’s meer zou schaden.

Maar aangezien alleen Merc en racing point nog met low rake rijden en die beiden teveel in de garage hebben gestaan bij de test dagen valt er weinig zinnigs over te zeggen op dat nivo.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

J-M-T schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 07:43:
[...]
Nou ja, hij is wel een bonafide deskundige, maar wél eentje van weleer. Hij heeft denk ik niet een CFD apparaat in zijn schuurtje staan. Hij zal best wel de aerodynamische concepten snappen, maar de details zijn denk ik te complex om van afstand, zonder toegang tot de apparatuur, te kunnen doorgronden.
Ze weten ook niet eens zeker of het klopt, want ze zeggen dat het zou kunnen.
Dat is het probleem met al die analisten die vanaf foto's en filmpjes moet zeggen wat dat nieuwe flapje precies doet. Vaak is dat duidelijk, maar als bv Newey weer een creatieve vondst heeft gedaan, kunnen zij dat ook niet altijd doorgronden. NIet als je de data niet hebt gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bastie-88
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20:49
mphilipp schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 08:02:
[...]

Nou ja, hij is wel een bonafide deskundige, maar wél eentje van weleer. Hij heeft denk ik niet een CFD apparaat in zijn schuurtje staan. Hij zal best wel de aerodynamische concepten snappen, maar de details zijn denk ik te complex om van afstand, zonder toegang tot de apparatuur, te kunnen doorgronden.
Dat is het probleem met al die analisten die vanaf foto's en filmpjes moet zeggen wat dat nieuwe flapje precies doet. Vaak is dat duidelijk, maar als bv Newey weer een creatieve vondst heeft gedaan, kunnen zij dat ook niet altijd doorgronden. NIet als je de data niet hebt gezien.
Newey tekent alle aanpassingen nog op de old-fashioned way. Vervolgens gaat het door de computers en blijkt eruit te komen dat het inderdaad een slim design is. (Was laatst een interview/filmpje waarin ie dat heeft uitgelegd kan het alleen niet meer vinden.) Maar dat duidt volgens mij wel aan dat als je er kennis van hebt, ook al is het van welleer, je misschien niet de exacte getallen hebt maar op concept basis mieters goed in de smiezen hebt wat een en ander te weeg kan brengen

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:32
[...]

Mwoah.. Wikipedia: Gary Anderson (motorsport) O-)

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 15:49
Verwijderd schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 19:56:
Motogp komt toch na de F1 wedstrijd ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Maarten_E schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 07:03:
volgens mij was dat ook het hele idee van de huidige regels aanpassen; gat met mercedes dichten door dit soort 'truukjes'

(andere raceklasses krijg je 'gewoon' extra contragewicht mee om het veld dichterbij elkaar te krijgen)

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Willem30 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 10:02:
[...]

Motogp komt toch na de F1 wedstrijd ?
19.00 ja, vanuit een andere zandbak :p (Qatar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Hoort dat niet te zijn: How to NOT setup a formula 1 car? :P

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
[...]

Afbeeldingslocatie: https://images0.persgroep.net/rcs/G0KaU7lc8AWb8iURck3k9k0Vcs4/diocontent/180701710/_fitwidth/694/?appId=21791a8992982cd8da851550a453bd7f&quality=0.8
Gary Anderson is a Scottish darts player, currently playing in the Professional Darts Corporation :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Kimi blijft hier ook echt Kimi. :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tleilaxu
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
mphilipp schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 08:02:
[...]

Mooi verhaal, maar dan nog heeft zo'n Gary Anderson honderd keer meer kennis van de materie dan wij hier bij elkaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 20:45

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Nah, dat is niet helemaal waar zoals je dat zegt. Kijk eerst eens wat precies 'talent' is in de sport.
Er zijn legio voorbeelden van gasten die goed kunnen sturen en remmen maar dat is niet het enige wat je nodig hebt. Er moet 'iets' in je karakter zitten wat je een goed sportman / F1 coureur maakt.

Een recent voorbeeld is Alexander Albon, die mist gewoon iets, zeg maar wat het is, maar hij heeft het niet of het komt er gewoon niet uit op de juiste momenten. Misschien is hij gewoon nog te jong en onervaren en kan hij zijn racetalent later alsnog ontplooien. En dat is ook een risico wat komt met rookies, je weet niet of ze ook stressbestendig of 'F1 bestendig' zijn. Dus niet ieder 'talent' is ook echt een talent.

En Formule 1 zal Formule 1 niet zijn als je naast sexy autorijden ook niet economisch aantrekkelijk moet zijn.
Kijk naar het gehalte paydrivers die de laatste jaren 'het nieuwe talent' in de weg gezeten hebben.
Ook al heb ik een zwak voor Stroll, ik moet toegeven dat hij daar zit omdat hij de juiste (lees rijke) connecties heeft en niet zozeer zijn kunde. (Hij heeft pas leren racen in de Formule 1 nota bene)
Ik zie dit seizoen liever een ex wereldkampioen rondcrossen dan een Mazepin. ;)

Stiekem zijn er door de jaren heen best wat coureurs de revue gepasseerd eigenlijk. Ik kan niet eens de helft van de 40+ F1 debutanten sinds 2010 opnoemen zonder te spieken*. En als je dan nog eens kijkt naar rijders die een herintrede hebben gemaakt dan kan je ook voorzichtig de conclusie trekken dat echt goeie F1 coureurs niet voor het oprapen liggen.

*spieken ⬇️
spoiler:
Karun Chandhok • Lucas di Grassi • Nico Hülkenberg • Vitaly Petrov • Bruno Senna • Jérôme d'Ambrosio
Paul di Resta • Pastor Maldonado • Sergio Pérez • Daniel Ricciardo • Jean-Éric Vergne • Charles Pic
Esteban Gutiérrez • Valtteri Bottas • Giedo van der Garde • Max Chilton • Jules Bianchi • Kevin Magnussen
Marcus Ericsson • Will Stevens • Daniil Kvyat • Carlos Sainz Jr. • Max Verstappen • Felipe Nasr • Jack Aitken
Roberto Merhi • Alexander Rossi • Jolyon Palmer • Pascal Wehrlein • Rio Haryanto • Esteban Ocon
Stoffel Vandoorne • Lance Stroll • Antonio Giovinazzi • Pierre Gasly • Brendon Hartley • Charles Leclerc
Sergey Sirotkin • Alexander Albon • Lando Norris • George Russell • Nicholas Latifi • Pietro Fittipaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Illegal_Alien schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 11:30:
[...]

Hoort dat niet te zijn: How to NOT setup a formula 1 car? :P
Ik denk dat ze bij Mercedes echt nog wel goed zitten aankomend weekend. Het is elk jaar hetzelfde liedje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:51

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Hippocampus schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 12:58:
Stiekem zijn er door de jaren heen best wat coureurs de revue gepasseerd eigenlijk. Ik kan niet eens de helft van de 40+ F1 debutanten sinds 2010 opnoemen zonder te spieken*. En als je dan nog eens kijkt naar rijders die een herintrede hebben gemaakt dan kan je ook voorzichtig de conclusie trekken dat echt goeie F1 coureurs niet voor het oprapen liggen.
Te simpele conclusie, zet van die 40+ mensen ze allemaal jaartje in een Mercedes in een seizoen van afgelopen 8 jaar, eens kijken wie er dan opeens gebleven was en titel mocht bijschrijven. Natuurlijk moet je absolute top zijn in 'dat' moment perfect te draaien, maar ze konden stuk voor stuk prima een F1 wagen besturen. Als je niet meekan met de top, zoek je vernieuwing, verbetering, vervanging.. Coureur is daar onderdeel van.

[ Voor 6% gewijzigd door SinergyX op 25-03-2021 13:05 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
  • Laatst online: 10-09 11:54
Gelukkig hebben we de wiki specialisten die de lijst bijhouden :)
En die is best flink ondertussen

Wikipedia: List of Formula One drivers

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tosemime
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18:56
Hippocampus schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 12:58:
[...]

Nah, dat is niet helemaal waar zoals je dat zegt. Kijk eerst eens wat precies 'talent' is in de sport.
Er zijn legio voorbeelden van gasten die goed kunnen sturen en remmen maar dat is niet het enige wat je nodig hebt. Er moet 'iets' in je karakter zitten wat je een goed sportman / F1 coureur maakt.

Een recent voorbeeld is Alexander Albon, die mist gewoon iets, zeg maar wat het is, maar hij heeft het niet of het komt er gewoon niet uit op de juiste momenten. Misschien is hij gewoon nog te jong en onervaren en kan hij zijn racetalent later alsnog ontplooien. En dat is ook een risico wat komt met rookies, je weet niet of ze ook stressbestendig of 'F1 bestendig' zijn. Dus niet ieder 'talent' is ook echt een talent.

En Formule 1 zal Formule 1 niet zijn als je naast sexy autorijden ook niet economisch aantrekkelijk moet zijn.
Kijk naar het gehalte paydrivers die de laatste jaren 'het nieuwe talent' in de weg gezeten hebben.
Ook al heb ik een zwak voor Stroll, ik moet toegeven dat hij daar zit omdat hij de juiste (lees rijke) connecties heeft en niet zozeer zijn kunde. (Hij heeft pas leren racen in de Formule 1 nota bene)
Ik zie dit seizoen liever een ex wereldkampioen rondcrossen dan een Mazepin. ;)

*spieken ⬇️
spoiler:
Karun Chandhok • Lucas di Grassi • Nico Hülkenberg • Vitaly Petrov • Bruno Senna • Jérôme d'Ambrosio
Paul di Resta • Pastor Maldonado • Sergio Pérez • Daniel Ricciardo • Jean-Éric Vergne • Charles Pic
Esteban Gutiérrez • Valtteri Bottas • Giedo van der Garde • Max Chilton • Jules Bianchi • Kevin Magnussen
Marcus Ericsson • Will Stevens • Daniil Kvyat • Carlos Sainz Jr. • Max Verstappen • Felipe Nasr • Jack Aitken
Roberto Merhi • Alexander Rossi • Jolyon Palmer • Pascal Wehrlein • Rio Haryanto • Esteban Ocon
Stoffel Vandoorne • Lance Stroll • Antonio Giovinazzi • Pierre Gasly • Brendon Hartley • Charles Leclerc
Sergey Sirotkin • Alexander Albon • Lando Norris • George Russell • Nicholas Latifi • Pietro Fittipaldi
Zo dan, daar zitten best wat namen tussen die ik inmiddels al lang was vergeten :p Charles Pic, Will Stevens, Roberto Merhi, daar was ik nooit op gekomen..

https://www.flickr.com/photos/tosemime/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-09 13:21
Tosemime schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 13:23:
[...]

Zo dan, daar zitten best wat namen tussen die ik inmiddels al lang was vergeten :p Charles Pic, Will Stevens, Roberto Merhi, daar was ik nooit op gekomen..
Markus Winkelhock... Dat was een geniale actie van Spyker.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• new_guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 20:45

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

SinergyX schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 13:04:
[...]

Te simpele conclusie, zet van die 40+ mensen ze allemaal jaartje in een Mercedes in een seizoen van afgelopen 8 jaar, eens kijken wie er dan opeens gebleven was en titel mocht bijschrijven. Natuurlijk moet je absolute top zijn in 'dat' moment perfect te draaien, maar ze konden stuk voor stuk prima een F1 wagen besturen. Als je niet meekan met de top, zoek je vernieuwing, verbetering, vervanging.. Coureur is daar onderdeel van.
Je punt ontgaat me eerlijk gezegd een beetje.

Overigens ook niet helemaal waar wat je daar zegt:
Als je niet meekan met de top, zoek je vernieuwing, verbetering, vervanging.
Zat voorbeelden van teams die niet mee kunnen komen maar ook niet vernieuwen door het aantrekken van nieuw talent. Die vernieuwen hun rijders per opbod (lees, wie biedt het meeste voor een stoeltje)
De teams die zichzelf wat serieuzer nemen kiezen toch ook heel vaak voor minimaal één bewezen coureur.

Maar goed, als we dan zo graag talenten willen zien shinen dan is het misschien slimmer om eens naar die contracten te kijken. Russell zit momenteel te verpieteren in een kansloze wagen. Ik durf te wedden dat er teams met betere wagens zijn die hem dit jaar ook hadden willen laten rijden maar dat het contractueel allemaal onrendabel is gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Tleilaxu schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 12:56:
[...]
Mooi verhaal, maar dan nog heeft zo'n Gary Anderson honderd keer meer kennis van de materie dan wij hier bij elkaar.
Tuurlijk, en dan nog kan ie ernaast zitten. Dat blijkt wel uit het feit dat ze nu hun keutel intrekken over dat het high rake concept niet meer zo goed zou werken. Wat hier dus reacties opleverde alsof Newey beter met pensioen kon gaan. Dat was een beetje mijn insteek zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

[...]
Te simpele conclusie, zet van die 40+ mensen ze allemaal jaartje in een Mercedes in een seizoen van afgelopen 8 jaar, eens kijken wie er dan opeens gebleven was en titel mocht bijschrijven.
Over te simpele conclusies gesproken. Het is wat mij betreft in ieder geval geenszins zeker dat *any* coureur zomaar even wereldkampioen wordt. De afgelopen jaren was het steeds Red Bull die samen met hen in de top 3 eindigde, als je een mindere god in zo'n Mercedes zet, zal ie best rap zijn op een single lap. Maar kan ie ook met de druk omgaan, kan ie het beste uit de wagen halen, kan ie het ook als het even moeilijk is? Allemaal vraagtekens. En het komt weer op de eeuwige 'Hamilton is alleen maar kampioen vanwege de Mercedes'. Ja natuurlijk, in een Williams had ie niet zoveel gewonnen, maar daar gaat het niet om. Want waarom is het dan ieens knap dat Russel het truukje óók kan? En beter dan Bottas. Sowieso was het maar één race, maar je zou ook kunnen stellen dat Russel, naast dat ie enorm gemotiveerd was om te presteren, ook bijzonder getalenteerd is. Alleen kan ie dat in die frikadel van Williams niet (zo goed) laten zien.
Gasly, Kvyat en Albon waren ook bij vlagen erg snel, maar kunnen zij dat het hele seizoen? Kunnen zij omgaan met de druk? Het is zeer zeker geen uitgemaakte zaak dat Mercedes WK wordt als je er een andere rijder in zet. Ik moet nog zien dan het Bottas bv zou lukken, in het veld dat we nu hebben. Misschien lukt het hem, maar dan denk ik dat het een kampioenschap is dat 'to the wire' gaat.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:09

codex

Geen OpenAI agent :)

Ben ik de enige die bij Lance Stroll altijd denkt aan Lou Ferrigno als de Hulk?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeKaerften
  • Niet online
Nee :X

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Onestone
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-09 11:57

Onestone

Saabje, 550Nm 400paardjes

codex schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 14:53:
[...]

Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:23

pro_6or

amateur_60r

codex schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 11:08:
[...]

Is ook niet waar, ik weet niet hoe ze aan die data komen, maar het is onjuist. Het zou gaan over dag 3, ik kan dat nergens uit de data opmaken.
https://drive.google.com/...tJ72v5pL/view?usp=sharing

Als je enkel kijkt naar gemiddelden zou je die conclusie kunnen trekken, maar als team RB telkens een > 1:50 rondje rijdt in de stints die als long run geclassificeerd zouden kunnen worden dan heb je geen vergelijksmateriaal.
klopt, Max gaf in het F1 cafe interview aan helemaal geen long run te hebben gedaan. Alleen maar korte runs om te kijken welk effect alle wijzigingen die ze steeds deden hadden, of dat klopte met wat ze verwachtte (zodat ze alvast een arsenaal aan opties hebben) en dat klopte ook steeds. Perez heeft wel een long run gedaan.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:37
mphilipp schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 14:32:
[...]

Tuurlijk, en dan nog kan ie ernaast zitten. Dat blijkt wel uit het feit dat ze nu hun keutel intrekken over dat het high rake concept niet meer zo goed zou werken. Wat hier dus reacties opleverde alsof Newey beter met pensioen kon gaan. Dat was een beetje mijn insteek zeg maar.
Het een sluit het ander niet uit. High rake was nadelig toen de zwaar versimpelde voorvleugels werden geïntroduceerd. Dit omdat het moeilijker zou zijn geworden om de luchtstroom onder de vloer te sealen. In principe klonk dat verhaal best logisch.

Nu is het echter weer zo dat een stukje van de vloer is afgeknipt om ervoor te zorgen dat de vloer minder downforce genereert. Echter doet dat niks af aan het feit dat normaliter high rake meer downforce genereert uit hetzelfde vloeroppervlak. Dus het kan best dat Mercedes eerst, met de aanpassingen aan de voorvleugel een stuk minder werd geraakt, terwijl nu met de aangepaste vloer zij weer wat harder worden geraakt. En andersom zullen de teams met high rake mogelijk alweer een deel van de verliezen vayde nieuwe voorvleugel hebben terug gewonnen. Dus waar bv Red Bull van 2018 naar 2019 een verlies had van 10%, dat dat afgelopen jaar nog maar 3% was.

Maar uiteraard is dat allemaal speculaas van mijn kant :P TL;DR: wat mij betreft is in ieder geval dat de verliezen van high rake intussen wel weer gedeeltelijk terug gewonnen zullen zijn en low rake potentieel harder getroffen wordt door de kleinere vloer.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sloth
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Is de nieuwe intro voor dit seizoen al gepost? :)
Doorkliken, Watch on Youtube want: FOM :/

[ Voor 12% gewijzigd door sloth op 25-03-2021 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastie-88
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20:49
sloth schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 18:11:

[YouTube: New 2021 Season, New Opening Titles!]
Sow die Alonso lijkt echt een heel oude vent in dat filmpje

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Mektheb
Bastie-88 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 18:36:
[...]
Dat is die toch ook ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Modbreak:Hoe en waar je kan kijken, mag in het betreffende topic. Daar staat je reactie dan ook nu. ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:10

basvn

Breezand - NHN

sloth schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 18:11:

[YouTube: New 2021 Season, New Opening Titles!]
Daar zijn de banden van Hamilton dus :+

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 01-09 22:00
Vraagje: waarom staan het overzicht van de GP-topics niet meer in de topic-warning? Klikte hier vaak op door om de topics makkelijk te vinden vanuit mijn bookmarks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:31

Blokker_1999

Full steam ahead

[...]

Denk dat dat wel zou meevallen. Er zijn maar weinig rookies die overweg kunnen met de druk van een topwagen, dat was net het probleem van RBR imho de afgelopen jaren. Max kon er goed mee overweg, maar iedereen die ze vanuit STR naast hem plaatste zakte gewoon door het ijs, en toch bloeien die mannen weer open bij een STR omdat ze daar die druk niet hebben.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

RobertMe schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 17:28:
[...]
Het een sluit het ander niet uit. High rake was nadelig toen de zwaar versimpelde voorvleugels werden geïntroduceerd. Dit omdat het moeilijker zou zijn geworden om de luchtstroom onder de vloer te sealen. In principe klonk dat verhaal best logisch.
Maar ook dát klopte niet helemaal. RBR was uiteindelijk (nadat ze hun problemen hadden opgelost) een aardige match voor Mercedes, afgezien van het tekort aan PK's.
Dat is eigenlijk wat ik bedoel. Iemand die niet bij het design is betrokken meent dat ze kunnen zien wat het probleem is, maar in de aerodynamica is het vaak heel erg subtiel; een klein flapje hier, een knipje daar, en de boel rijdt als een trein. Dus ook al ontwerpt Newey oldskool, er gebeurt een heleboel met de computer. Want ik geloof er geen barst van dat hij al die flubbertjes en flapjes uit zijn hoofd verzint. Dat kán gewoon niet. Dus dat komt gewoon uit hun CFD verhaal rollen. Hij zet denk ik een concept neer, in de zin van 'ik denk dat je daar en daar iets moet doen om die luchtstroom te sturen/sealen' en dat er dan iemand eea gaat uitproberen en simuleren. Zo'n funky bodem als bv de Mercedes heeft verzint niemand zomaar op een stukje papier met het idee dat het wel eens zou kunnen werken. Tenminste, niet in dat detail. Het basisidee wel, maar de uitwerking gebeurt op de computer.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• speedmetal35
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:21
codex schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 14:53:
[...]

Nee!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/32GncxMTLnZsuNv0Gqd-NIbjOPs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YmDoCUZLRyqJsBBEto5OFBxu.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:10

basvn

Breezand - NHN

ben benieuwd wat hij dit jaar in F2 voor elkaar gaat krijgen

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Vettel heeft de naam van z’n auto bekend gemaakt
Afbeeldingslocatie: https://static1.purepeople.com/articles/3/10/97/03/@/971258-ursula-andress-attending-the-ursula-950x0-1.jpg

:D

Honey Rider

Bond girl uit de film James Bond: Dr. No

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
HyperTrophy schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 11:56:
Vettel heeft de naam van z’n auto bekend gemaakt
[Afbeelding]

:D

Honey Rider

Bond girl uit de film James Bond: Dr. No
Afbeeldingslocatie: https://i1.wp.com/www.german-way.com/wp-content/uploads/2020/08/andress-dr-no-bikini_690.jpg?ssl=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicattim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07 08:44
Je verwacht het, maar als die reactie dan komt, lig je toch in een deuk, ik wel tenminste :9 :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djmelvee
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15-09 01:41
En we zijn los :D !

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:25

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is https://www.formula1.com/...lzu8CFUzyYgodCc8Pew#nl-CA is kijken via Formula1.com 4k? Nee toch, alleen Ziggo?

Ik heb de zoekfunctie gebruikt maar niks gevonden :(

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2021 16:42 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TweakOverflow
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-09 17:46

TweakOverflow

Wubbalubbadubdub!

Weddings are basically funerals with cake.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:54
Om er nog wat meer in te komen, het verhaal van de eerste P1 van Max bij Red Bull:

No matter the age, never lose the Kramer inside

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:10

Just_I

What did you just say?

Bastie-88 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 18:36:
[...]

Wat denk je van Vettel dan, die staat er echt bij als een zoutzak.

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:08
Waarschijnlijk ben ik LTTP. Maar wauw, kippenvel!

https://www.theplayerstri...-gasly-formula-one-racing

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 21:53

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Werd gisteren gemeld in F1 café idd...

Sterk spul die fisherman's friend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
Toch anders, als je m zo ziet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
MikeyMan schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 09:50:
[...]

Werd gisteren gemeld in F1 café idd...

Sterk spul die fisherman's friend.
Daar had ik het ook vandaan. :)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Poah... wat een verhaal. Alles staat me nog wel bij rond hem (de switch, dat hij goede vrienden was met Hubert etc), maar ik was vergeten hoe alles zo dicht op elkaar gebeurde..

per aspera ad astra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
LAD93 schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 11:52:
[...]

Poah... wat een verhaal. Alles staat me nog wel bij rond hem (de switch, dat hij goede vrienden was met Hubert etc), maar ik was vergeten hoe alles zo dicht op elkaar gebeurde..
Had ik ook niet meer helemaal op het netvlies staan. Erg sterk stuk.
Op zo'n manier krijg je toch respect voor zo'n knul.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:19
@Rivanov volgens mij had ik die eerder ook al gepost.. mooi verhaal wel.
nachtnet in "[F1] Seizoen 2021"

FIA gaat de wagens dit seizoen weer wat beter bekijken (uit elkaar halen)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tod9sXInJOxjoOdrPJxoINJDctk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pIAwRKvmrdwgcwDG6Il1h06V.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Laatst online: 11-09 21:28

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

nachtnet schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 12:12:
FIA gaat de wagens dit seizoen weer wat beter bekijken (uit elkaar halen)
Ik ben benieuwd. Het is publiek geheim dat alle auto's de regels schenden en dat voor de ontwerpers de enige vraag is hoe lang ze er mee weg komen, niet of het volgens de regels is. Maar zolang het allemaal onder de motorkap blijft weten we niet dat teams in overtreding zijn als niet iemand z'n mond voorbij praat (wat altijd gebeurt als de overtreding maar groot genoeg is) of het toevallig uitkomt bij een ander onderzoek.

Zo denk ik dat "Ferrari-deal" ook is ontstaan. De FIA heeft naar aanleiding van beschuldigingen een hele Ferrari onderzocht en behalve gerommel met de brandstofmeter hebben ze nog 100 andere overtredingen gezien. Als ze voor iedere overtreding een straf hadden gegeven dan was Ferrari kapot gegaan. Daarom hebben ze een geheime deal gemaakt waarbij Ferrari alle kunstjes heeft opgebiecht en een jaar met een "schone" motor heeft moeten rijden met desastreuze gevolgen. En ik heb Ferrari niet één keer horen klagen dat het oneerlijk is en ze hebben zelfs het rituele "dreigen F1 te verlaten" overgeslagen. Gelukkig hadden we RedBull om dat gat te vullen ;)

Toen Ferrari niet klaagde over het bevriezen van de motoren en er zelfs onmiddelijk mee instemde begon het wel heel verdacht te worden. Ik denk dus dat Ferrari er van uit gaat dat hun concurrenten dit jaar de pineut zijn. Dat ze verwachten dan na de eerste race een Honda of Mercedes (deels) illegaal wordt verklaard waarna de andere teams een groot probleem hebben en in paniek moet gaan doen wat Ferrari het afgelopen jaar heeft gedaan: de regels volgen.
Of nieuwe kunstjes bedenken die de FIA nog niet kent. ;)

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:07

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Cranzai schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 08:08:
Vraagje: waarom staan het overzicht van de GP-topics niet meer in de topic-warning? Klikte hier vaak op door om de topics makkelijk te vinden vanuit mijn bookmarks.
Dat was blijkbaar nog niet gebeurt, hij is nu toegevoegd :)

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

The_Admin schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 15:59:
[...]

Ff quoten voor zondag 18:30... 8)
Dus ... lewis/Mercedes stond er dus weer .. maar niet zo easy peasy

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16:27
himlims_ schreef op zondag 28 maart 2021 @ 20:38:
[...]

Ik zou het niet 'stonden er weer' willen noemen, maar ze staan inderdaad weer op #1 na deze race.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oZy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 13:48

oZy

Is er al een Mazepin (ik zal de obvious naamsverbastering voor me houden..) spin counter?

Hij is volgens mij in elke sessie wel een keer gespind. Tijdens de Q daarbij voor een aantal anderen de tijd verpest, en tijdens de race een safety car veroorzaakt. Ik hoop van harte dat hij niet meer ellende gaat veroorzaak dit seizoen. Triest dat dit soort figuren een plek kunnen krijgen op dit niveau.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• ricardo246
  • Laatst online: 15:10

ricardo246

Life's what you make it!

oZy schreef op zondag 28 maart 2021 @ 21:58:
Is er al een Mazepin (ik zal de obvious naamsverbastering voor me houden..) spin counter?

Hij is volgens mij in elke sessie wel een keer gespind. Tijdens de Q daarbij voor een aantal anderen de tijd verpest, en tijdens de race een safety car veroorzaakt. Ik hoop van harte dat hij niet meer ellende gaat veroorzaak dit seizoen. Triest dat dit soort figuren een plek kunnen krijgen op dit niveau.
https://whendidmazepinspin.com/

There you go :+

I have no special talent. I am only passionately curious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oZy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 13:48

oZy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

oZy schreef op zondag 28 maart 2021 @ 21:58:

Ik hoop van harte dat hij geen volle ronde gaat afleggen dit seizoen tijdens een race, tot n toe gaat dat nog goed :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

himlims_ schreef op zondag 28 maart 2021 @ 20:38:
[...]
Precies! Hij weet ook wel dat ie door het oog van de naald is gekropen. Max was (achteraf gezien) iets tè gretig en als ie één ronde had gewacht, had ie er denk ik iets comfortabeler langs kunnen rijden. Wel apart dat Mol dus weer niet zag dat ie naast de baan was gegaan. Ik zag dat meteen en vroeg mij af of dat wel goed zou komen. En dat kwam het niet. Had RBR nou maar zijn mond gehouden, dan was er niets aan de hand geweest, maar zij hebben zelf de aandacht gevestigd op die track limits. Maar hoe dan ook: je moet eigenlijk clean willen winnen. Als RC niets gezegd had, hadden de Hamilton fans (of misschien wel Mercedes) geklaagd dat ie de baan heeft verlaten en daar voordeel uit heeft gehaald. Dus liever gewoon netjes binnen de lijntjes blijven. Ook al doet de ander het ook. We zijn niet meer op de kleuterschool tenslotte.

Maar het was mooi; zo hoort het racen te zijn. Het raceverloop toont overigens wel de buitencategorie van zowel Hamilton als Verstappen aan. Bottas reed een klap langzamer en kwam er niet aan te pas. Max en Lewis reden om en om hetzelfde tempo. meet een klein voordeeltje voor Max, en helemaal op de nieuwe banden na de laatste pitstop. Ze hebben weer wat te evalueren en de volgende race weer een kans. Ze moeten wel doorpakken, want het 'nadeel' van Mercedes kan zomaar niet permanent zijn. Ze zullen koortsachtig werken aan een oplossing en die kan elk moment klaar zijn. Want het was ook niet zo dat RBR een mega voorsprong heeft en Max aan de horizon verdwijnt.

Pagina: 1 ... 34 ... 171 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
DaniëlWW2 in "Sport Feedbacktopic"

Alle weekend topics van 2021: ~[F1 2021] Racetopics

Discussie omtrent de uitzendrechten die Ziggo kwijt is geraakt mag in [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2

Let even op of jouw onderwerp niet beter in [F1] Randzaken kan.

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2020
F1 E-sports: [F1 2020] Het grote niet Formule 1 E-sport racetopic.
Racepool: [F1] Racemanagers/pools 2021
Randzaken: [F1] Randzaken