Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Gunther heeft zelf die lullo in zn auto gezet.Maarten_E schreef op zondag 28 maart 2021 @ 22:41:
[...]
Ik gun Günther Steiner alle geluk van de wereld, dan maar met topprestaties van Mick.
Denk niet dat Günther een keuze had, eigenaar Haas zal wel voor de centjes gekozen hebben. Anders hadden ze of Grosjean of Magnussen gehouden. Als Amerikaan met een Russische vlag op je auto gaan rijden zegt mij al genoeg.mark-k schreef op zondag 28 maart 2021 @ 22:43:
[...]
Gunther heeft zelf die lullo in zn auto gezet.
Als Mazepin daar niet gezeten had, dan had Schumacher er waarschijnlijk ook niet gezeten, en hadden er vandaag 18 auto's gereden. Er moest geld binnen komen, en met alleen een coureur met wat sponsoren doe je dat niet.mark-k schreef op zondag 28 maart 2021 @ 22:43:
[...]
Gunther heeft zelf die lullo in zn auto gezet.
Tja, met geld kan alles dus, ik ben in elk geval alle respect voor Haas verloren. Er rijden andere paydrivers rond, maar geen zijn zo schimmig als Mazepin.RobertMe schreef op zondag 28 maart 2021 @ 23:10:
[...]
Als Mazepin daar niet gezeten had, dan had Schumacher er waarschijnlijk ook niet gezeten, en hadden er vandaag 18 auto's gereden. Er moest geld binnen komen, en met alleen een coureur met wat sponsoren doe je dat niet.
Lijkt mij sowieso dat het van alle kanten (behalve uiteraard die van Mazepin) dubbel is. Het was al semi dubieus en echt overduidelijk voor het geld ("zelfs Stroll was niet so erg" zeg maar). Maar het gestuntel gisteren (voor laatste bocht inhalen, en dan ook nog spin) en vandaag (nog niet eens bocht 4 halen) geeft ook echt aan dat hij niks in F1 te zoeken heeft. Vraag is alleen wat FOM/FIA eraan kan doen. Officieel mag hij sowieso rijden (want superlicentie), en als ze hem echt eruit willen trappen dan weten ze ook dat een team afvalt.mark-k schreef op zondag 28 maart 2021 @ 23:14:
[...]
Tja, met geld kan alles dus, ik ben in elk geval alle respect voor Haas verloren. Er rijden andere paydrivers rond, maar geen zijn zo schimmig als Mazepin.
Semi hetzelfde als dat ze in 2019 in Brazilië met het pit "incident" de schuld volledig bij Kubica legde, dat die te langzaam gereageerd zou hebben op groene lamp, terwijl je hem op onboard meteen ziet wegrijden. Schijnt te zijn gedaan als "excuus" om niet het team de €5000 boete van unsafe release te geven omdat het team in financieel zwaar weer was.
Tegelijkertijd meen ik mij te herinneren dat van Yoong en Ide de superlicenties waren ingetrokken na verloop van tijd.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Dit inderdaad. Volgens mij heeft RBR zijn eigen glazen ingegooid met die opmerking.mphilipp schreef op zondag 28 maart 2021 @ 22:32:
[...]
Had RBR nou maar zijn mond gehouden, dan was er niets aan de hand geweest, maar zij hebben zelf de aandacht gevestigd op die track limits.
Ze hadden dit beter 'stilletjes' aan de wedstrijdleiding kunnen melden in plaats van ze zo publiekelijk voor de bus te gooien. Hierna hoefde je niet op enige coulance te rekenen.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Anders was ie er misschien mee gestopt. Hij giet er best wel veel geld in, en het succes blijft uit.Quantor schreef op zondag 28 maart 2021 @ 23:00:
[...]
Denk niet dat Günther een keuze had, eigenaar Haas zal wel voor de centjes gekozen hebben. Anders hadden ze of Grosjean of Magnussen gehouden. Als Amerikaan met een Russische vlag op je auto gaan rijden zegt mij al genoeg.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Iemand een idee ? Kan het zo 1-2-3 niet vinden
Idd, wat een grap, amerikaanse auto met een russische vlag. en een coureur die totaal niet hoort op het veld, wat een blamage die mazepin, verschrikkelijk. Zoveel talent loopt er rond, maar jammer dat geld hier een rol speelt.Quantor schreef op zondag 28 maart 2021 @ 23:00:
[...]
Denk niet dat Günther een keuze had, eigenaar Haas zal wel voor de centjes gekozen hebben. Anders hadden ze of Grosjean of Magnussen gehouden. Als Amerikaan met een Russische vlag op je auto gaan rijden zegt mij al genoeg.
Een amerikaanse auto met mooie amerikaanse design (vlag), + mick + amerikaans opkomend talent zou toch veel beter zijn (ook voor de f1), genoeg geld in amerika.... (niet kijkend naar de resultaten, blijft een draak van een auto
CorrectDiagonaal schreef op maandag 29 maart 2021 @ 08:13:
Lijkt me dat de combinatie Hamilton - Verstappen - Bottas toch wel bijna het record moet hebben van meeste gedeelde podiums. Dus bedoel puur deze 3 tegelijk op het podium.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/rHv3izx9LOeggVk7UrsjqtIh.jpg?f=user_large)
Bron
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Tjah er is ook 'geld genoeg' in Nederland, of in Luxemburg, of zelfs in Malta. Het is een beetje een loze kreet. Het is wel duidelijk dat Gene Haas verwacht dat het team z'n eigen broek op kan houden en daarom moet Gunther wat rare sprongen maken.Bloodclot schreef op maandag 29 maart 2021 @ 08:16:
[...]
Idd, wat een grap, amerikaanse auto met een russische vlag. en een coureur die totaal niet hoort op het veld, wat een blamage die mazepin, verschrikkelijk. Zoveel talent loopt er rond, maar jammer dat geld hier een rol speelt.
Een amerikaanse auto met mooie amerikaanse design (vlag), + mick + amerikaans opkomend talent zou toch veel beter zijn (ook voor de f1), genoeg geld in amerika.... (niet kijkend naar de resultaten, blijft een draak van een auto).
Zoals te zien in DtS betaalt 1&1 15 miljoen (!) aan Haas maar wilden ze wel een Duitse rijder voor dat geld, dus Mick is eigenlijk ook gewoon een 'paydriver' (met daarnaast een achternaam die nog een leuke marketingwaarde heeft). Als je nagaat dat 1&1 nu een paar vrij kleine plekjes op die auto heeft kan je wel raden wat Uralkali betaalt.
Dus al spint Mazepin nog 23x in de openingsronde, zolang papa blijft sponseren blijft hij rijden.
En daarnaast loopt het andere project van Gene Haas, zijn Stewart-Haas Racing team in NASCAR, ook niet zo lekker.The_Admin schreef op maandag 29 maart 2021 @ 09:33:
[...]
Tjah er is ook 'geld genoeg' in Nederland, of in Luxemburg, of zelfs in Malta. Het is een beetje een loze kreet. Het is wel duidelijk dat Gene Haas verwacht dat het team z'n eigen broek op kan houden en daarom moet Gunther wat rare sprongen maken.
Waar ze vorig jaar een van de topteams waren (meeste overwinning in 1 seizoen door hun toprijder Kevin Harvick), zijn ze dit jaar een lage topteam. Dit ook door wijziging in de regelementen wat downforce verlies tot gevolg heeft.
Ook al wordt dat team vooral gerund door zijn compagion Tony Stewart is dat ook wel waar Haas zich mee moet gaan bemoeien.
(Met name ook dat volgend jaar ook in NASCAR de nieuwe auto's komen, en daar ook geld in moet zitten; duur jaartje dus volgend jaar voor Haas
precies dat - ik had neit indruk dat magnussen zo slecht is, kwam mij altijd over als solide driver. Dus lijkt me vrij aannemelijk; haas blijft geldkraan ook neit open zetten als er weinig rendement is. Wie weet koop die rus die toko wel over straksmphilipp schreef op maandag 29 maart 2021 @ 07:45:
[...]
Anders was ie er misschien mee gestopt. Hij giet er best wel veel geld in, en het succes blijft uit.
persoonlijk vind ik het wel mooi dat mazepin-verhaal; -eindelijk- weer eens een driver met controverse

Goed, hij rijdt echt als een rookie op arcade setting in need-for-speed
Daarom hail to mazepin; beetje reuring, controverse en wat commotie .. ik vind mooi. Ooit was er een driver die ook neit vies was van een uitspraak, beetje vitten en flamboyant gedrag - heden dag zit ie op een knie en is compleet op zichzelf.
Met de laatste overwinning er bij staan ze op het record van 14.Diagonaal schreef op maandag 29 maart 2021 @ 08:13:
Lijkt me dat de combinatie Hamilton - Verstappen - Bottas toch wel bijna het record moet hebben van meeste gedeelde podiums. Dus bedoel puur deze 3 tegelijk op het podium.
Ik moet zeggen dat ik wel een beetje genoeg heb van dit droeftoeterpodium.
Deze drie mannen zien er iedere keer verdrietiger uit op het podium.
Verstappen ofwel omdat hij het weer net niet of gehaald ofwel omdat hij het alleen heeft gehaald omdat er bij Mercedes iets aan de hand was (inclusief het volledig stoppen van de ontwikkeling).
Hamilton ziet er droevig uit want hij weet dat "iedereen" zit te wachten tot hij van de troon gestoten wordt (of dat nu door Verstappen of Bottas of Russell is) en niemand wordt nog echt blij van z'n overwinningen. We verwachten niet minder, zelfs bij deze
Bottas ziet er droevig uit want hij heeft alweer geen rol van betekenis gespeeld in de race.
Ze namen niet eens de moeite om hun "champagne" open te maken. Gelukkig besefte Lewis dat er ook nog een vierde man op het podium stond voor wie het wel een eens-in-zn-leven dag was en goot hem dus maar wat champagne in z'n kraag.
Owja, technisch gezien is het dit jaar geen champagne maar moeserende wijn van het merk "Ferrari". Die naam is toeval. Echt waar.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.
Ja, zo gaat dat. 'Kak de tak' zeggen de Russen dan...The_Admin schreef op maandag 29 maart 2021 @ 09:33:
[...]
Dus al spint Mazepin nog 23x in de openingsronde, zolang papa blijft sponseren blijft hij rijden.
En inderdaad: Mick is ook een paydriver, zoals bijna elke coureur in F1, afhankelijk van hoe je het beschouwt. In de basis niets mis met paydrivers, maar Mazepin is niet echt behept met veel racecraft. Maar ik heb ook geen hele hoge pet op van Mick. Hij gaat wat mij betreft echt niet in de voetsporen van pappie treden.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Het was rozenwater, een plakkerige non-alcoholische substantie die je eigenlijk niet op je wilt.Het was respectvoller om dit niet te doen. (en dat plakkerige in combinatie met zand, brrr ik zou het niet willen)CAPSLOCK2000 schreef op maandag 29 maart 2021 @ 10:16:
[...]
Ze namen niet eens de moeite om hun "champagne" open te maken. Gelukkig besefte Lewis dat er ook nog een vierde man op het podium stond voor wie het wel een eens-in-zn-leven dag was en goot hem dus maar wat champagne in z'n kraag.
Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory
Zou zoonlief de opdracht hebben gekregen om de rekening zo ver op te laten lopen dat Haas geen andere keuze heeft dan verkopen?himlims_ schreef op maandag 29 maart 2021 @ 10:08:
precies dat - ik had neit indruk dat magnussen zo slecht is, kwam mij altijd over als solide driver. Dus lijkt me vrij aannemelijk; haas blijft geldkraan ook neit open zetten als er weinig rendement is. Wie weet koop die rus die toko wel over straks
Ze beginnen het jaar al door een boete te riskeren voor het voeren van de Russische vlag*.
In F2 wist Mazepin z'n mannetje te staan. Ik zie nog geen nieuwe wereldkampioen maar volgens mij heeft de auto meer problemen dan de coureur.Goed, hij rijdt echt als een rookie op arcade setting in need-for-speedmaar verwacht dat het wel bijdraait, stroll was ook echt een pannenkoek in het begin. Inmiddels lijkt hij ook zijn draai gevonden te hebben.
Het is een bijzondere tegenstelling. Want dat knielen wordt door sommigen ook als controversieel gezien en hij heeft een paar keer van de FIA op z'n donder gehad over andere acties op dit vlak. Je kan het ook zien als diva gedrag van het soort dat alleen de allerbesten zich kunnen veroorloven. Allemaal een kwestie van perspectief.Daarom hail to mazepin; beetje reuring, controverse en wat commotie .. ik vind mooi. Ooit was er een driver die ook neit vies was van een uitspraak, beetje vitten en flamboyant gedrag - heden dag zit ie op een knie en is compleet op zichzelf.
* In F2 rijdt er ook een Rus rond (Schwartzman) en die heeft gewoon een Russische vlag op z'n auto. Weliswaar heel klein, maar onmiskenbaar de Russische vlag.
mick heeft zijn naam mee [punt] vond Callum Ilott een betere rijder, en ook die schwartzman heeft mooie dingen laten zien. maar goed ... geld opent deuren.mphilipp schreef op maandag 29 maart 2021 @ 10:18:
[...]
Ja, zo gaat dat. 'Kak de tak' zeggen de Russen dan...
En inderdaad: Mick is ook een paydriver, zoals bijna elke coureur in F1, afhankelijk van hoe je het beschouwt. In de basis niets mis met paydrivers, maar Mazepin is niet echt behept met veel racecraft. Maar ik heb ook geen hele hoge pet op van Mick. Hij gaat wat mij betreft echt niet in de voetsporen van pappie treden.
Klopt ook weer. Een rookie in een problematische auto is natuurlijk vragen om problemen. Als die knul geen baseline heeft van wat een goede F1 auto moet doen, gaat ie nooit goede feedback kunnen geven om dat ding te verbeteren.CAPSLOCK2000 schreef op maandag 29 maart 2021 @ 10:29:
[...]
In F2 wist Mazepin z'n mannetje te staan. Ik zie nog geen nieuwe wereldkampioen maar volgens mij heeft de auto meer problemen dan de coureur.
Was ook niet de bedoeling bij Haas dit seizoen, toch?mphilipp schreef op maandag 29 maart 2021 @ 11:52:
[...]
Klopt ook weer. Een rookie in een problematische auto is natuurlijk vragen om problemen. Als die knul geen baseline heeft van wat een goede F1 auto moet doen, gaat ie nooit goede feedback kunnen geven om dat ding te verbeteren.
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Dit is de wagen van 2020 dacht ik? (Maar dan met die vloer regeltjes.) en rijden ze nu gewoon omdat het moet...Jasphur schreef op maandag 29 maart 2021 @ 11:58:
[...]
Was ook niet de bedoeling bij Haas dit seizoen, toch?
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Binotto moet zijn bek mond houden.. als hij Vettel niet voorafgaand aan het seizoen een mes in de rug gestoken had, had Vettel afgelopen jaar geheid beter gepresteerd. Ook zijn team van monteurs zal niet optimaal gemotiveerd zijn geweest. Volgens mij zouden weinig coureurs in staat zijn geweest nog optimaal te presteren na zo'n naaistreek.
en dan nog, dit is gewoon kinderachtig en behoor je niet te doen. Daarbij 1 zwaluw maakt nog geen zomer.. McLaren leek een duidelijk betere pace te laten zien en ook die werden op dikke achterstand gereden door Mercedes en Max. Ook Perez heeft ze (2x?) op de baan ingehaald.

[ Voor 7% gewijzigd door Alfa Novanta op 29-03-2021 12:06 ]
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Ik moet altijd lachen wanneer mensen zeggen dat bepaalde rijders in de f1 geen racecraft hebben. Er is geen enkele rijder in de formule 1 die zomaar uit het niets met bakken van geld in de formule 1 terecht komt. Het zijn allemaal racers die daarvoor meerdere klassen hebben doorlopen.mphilipp schreef op maandag 29 maart 2021 @ 10:18:
[...]
Ja, zo gaat dat. 'Kak de tak' zeggen de Russen dan...
Ja er zit echt wel onderscheid tussen de coureurs, sommige zijn natuurtalenten en anderen niet. De een wil er harder voor werken dan een ander. Maar ik kijk al zeker 25 jaar Formule 1, met soms tussenpozen niet omdat er gewoon niets aan was en ik er geen interesse meer in had. En ik wil mij absoluut geen kenner noemen, maar als er iets in al die jaren duidelijk is geworden is dat de auto uiteindelijk bepalend is. Kijk maar naar Russel die eind vorig seizoen in de Mercedes reed.
Ook is het niet zomaar even instappen in een Formule 1 auto en wegrijden, ook niet als men van team wisselt. De auto's en afstellingen zijn zo verschillend dat de auto ook bij de rijstijl van een coureur moet passen. Dat is niet iets waar je zo even aan went.
Ik ben zelf ook geen echte fan van Mich Schumacher, maar ik denk dat zijn naam misschien wel deuren heeft geopend. Maar er zit ook meteen veel druk en verwachtingen met zo'n naam. Verwachtingen die bijna niet waar te maken zijn. Er zullen maar weinig rijders de komende decennia zijn die in de voetsporen van Schumacher of Hamilton treden.
ben geen ferrari fan (zal ook nooit worden) - maken wel mooie autos voor op de weg, maar dat heeft weinig met F1 te doen. Vond/vind het al jaren een 'clubje', daarmee doel ik op de politieke balblablabla bij een scheet die neit goed gaat moet gelijk het management/leiding etc van functie wisselen. Het komt mij vaak over als een 'onsamenhangend zooitje'. Tuulijk, ferrari/rood heeft zijn history, maar het ferrari zoals nu (zeker laatste 10jr) zou ik als driver er niet graag bij zitten.
vettel is een pracht coureur, meervoudig kampioen maar ferrari heeft zelf lopen prutsen. die binotto ruimt ook vast wel schip voor einde seizoen

Klopt. Maar er is een groot verschil tussen coureurs die de sterren van de hemel reden in de andere klassen, en coureurs die het een beetje meh deden. Mick Schumacher gooide ook niet direct hoge ogen.Andyk125 schreef op maandag 29 maart 2021 @ 12:09:
[...]
Ik moet altijd lachen wanneer mensen zeggen dat bepaalde rijders in de f1 geen racecraft hebben. Er is geen enkele rijder in de formule 1 die zomaar uit het niets met bakken van geld in de formule 1 terecht komt. Het zijn allemaal racers die daarvoor meerdere klassen hebben doorlopen.
Mazepin was nou ook niet bepaald een naam die op ieders lippen lag als het om talent ging. Er zijn mannen die meer tongen losmaakten vanwege hun rijkunsten (in positieve zin).
Dus ja, je mag erom lachen, maar mijn statement is er niet door veranderd
Don’t worry. We’ve got this. pic.twitter.com/JwOBhJtu4h
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) 29 maart 2021
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Past wel want die voer ook ''buiten de lijntjes''

Ik merk dat ik emotioneel een paar keer van mening bij veranderd over Mick Schumacher zonder dat hij ook maar een meter heeft gereden. Inmiddels voel ik weer sympathie voor hem omdat hij moet opvechten tegen de verwachtingen die zijn vader heeft gewekt. En de prestaties van z'n vader evenaren zal niet genoeg zijn, hij zal ook de records van Hamilton moeten breken voordat de wereld hem als iets anders ziet als "het zoontje van". Met drie wereldtitels zou de wereld hem nog als mislukt beschouwen. Er moet wel heel veel gebeuren als hij de komende 10 jaar aan ook maar enige verwachting kan voldoen.Andyk125 schreef op maandag 29 maart 2021 @ 12:09:
Ik ben zelf ook geen echte fan van Mich Schumacher, maar ik denk dat zijn naam misschien wel deuren heeft geopend. Maar er zit ook meteen veel druk en verwachtingen met zo'n naam. Verwachtingen die bijna niet waar te maken zijn. Er zullen maar weinig rijders de komende decennia zijn die in de voetsporen van Schumacher of Hamilton treden.
He, zo komt Ferrari toch nog vaak op het podium.CAPSLOCK2000 schreef op maandag 29 maart 2021 @ 10:16:
[...]
Met de laatste overwinning er bij staan ze op het record van 14.
Ik moet zeggen dat ik wel een beetje genoeg heb van dit droeftoeterpodium.
Deze drie mannen zien er iedere keer verdrietiger uit op het podium.
Verstappen ofwel omdat hij het weer net niet of gehaald ofwel omdat hij het alleen heeft gehaald omdat er bij Mercedes iets aan de hand was (inclusief het volledig stoppen van de ontwikkeling).
Hamilton ziet er droevig uit want hij weet dat "iedereen" zit te wachten tot hij van de troon gestoten wordt (of dat nu door Verstappen of Bottas of Russell is) en niemand wordt nog echt blij van z'n overwinningen. We verwachten niet minder, zelfs bij deze
Bottas ziet er droevig uit want hij heeft alweer geen rol van betekenis gespeeld in de race.
Owja, technisch gezien is het dit jaar geen champagne maar moeserende wijn van het merk "Ferrari". Die naam is toeval. Echt waar.![]()
[Afbeelding]
* DaniëlWW2 rent.
Oh en het lijkt nu duidelijk waar Abiteboul is gebleven. Volgens Ted Kravitz is hij ontslagen omdat Renault vorig seizoen P5 eindigde.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Dat roept wel de vraag op hoeveel invloed hij wel of niet heeft gehad op de huidige auto.DaniëlWW2 schreef op maandag 29 maart 2021 @ 12:53:
Oh en het lijkt nu duidelijk waar Abiteboul is gebleven. Volgens Ted Kravitz is hij ontslagen omdat Renault vorig seizoen P5 eindigde.
Ik lees net dat Vettel de race verlaat met 5 strafpunten op z'n rijbewijs. Die moet de rest van het seizoen dus op z'n tenen lopen. Jammer.
Nou, begin vorig seizoen liep hij nog trots te verkondigen dat de CTO en hoofd aero waren ontslagen en dat de 2020 auto niet zo goed zou zijn en nu zou het allemaal beter worden. Toen bleek die 2020 auto best goed te zijn. Niet zo goed als McLaren of Racing Point, maar ook niet slecht. Nu neem in de Racing Point niet erg kwalijk aangezien die auto toch verdacht veel leek op een zekere WCC capabele auto met een ander kleurtje.CAPSLOCK2000 schreef op maandag 29 maart 2021 @ 13:24:
[...]
Dat roept wel de vraag op hoeveel invloed hij wel of niet heeft gehad op de huidige auto.
Maar ondertussen waren Dirk de Beer en Pat Fry aangetrokken die respectievelijk hadden gefaald bij Williams en McLaren voor 2021 en nu zien we denk ik al de eerste resultaten. Voorlopig is Renault voor mij het zevende of achtste team.
Zelf hou ik voorlopig het volgende aan:
-RBR
-Mercedes
Duidelijk gat
-McLaren
-Ferrari
-AlphaTauri
-Aston Martin
Klein gat
-Alfa Romeo/Alpine
-Williams
-Haas (Schumacher)
Flink gat
-Haas (Mazepin)
Het mogen er twaalf zijn. Maar Vettel had echt een dramatisch weekend. De man heeft ook totaal geen geluk want ik denk dat hij veel beter kan. We zagen hem ook nauwelijks, maar totdat hij Ocon torpedeerde, reed hij een goede race.Ik lees net dat Vettel de race verlaat met 5 strafpunten op z'n rijbewijs. Die moet de rest van het seizoen dus op z'n tenen lopen. Jammer.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Binotto zit er alweer veel te lang idd. In principe ben ik Ferrari fan, maar zo met je mensen om gaan is niet correct. Er waren eerder al geluiden over een giftige werksfeer/angstcultuur.. Ik hoop dat de sfeer weer beter wordt.himlims_ schreef op maandag 29 maart 2021 @ 12:31:
ben geen ferrari fan (zal ook nooit worden) - maken wel mooie autos voor op de weg, maar dat heeft weinig met F1 te doen. Vond/vind het al jaren een 'clubje', daarmee doel ik op de politieke balblablabla bij een scheet die neit goed gaat moet gelijk het management/leiding etc van functie wisselen. Het komt mij vaak over als een 'onsamenhangend zooitje'. Tuulijk, ferrari/rood heeft zijn history, maar het ferrari zoals nu (zeker laatste 10jr) zou ik als driver er niet graag bij zitten.
vettel is een pracht coureur, meervoudig kampioen maar ferrari heeft zelf lopen prutsen. die binotto ruimt ook vast wel schip voor einde seizoen![]()
[ Voor 4% gewijzigd door Alfa Novanta op 29-03-2021 13:37 ]
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Ik denk dat Alfa Romeo sneller is dan Aston Martin. Ik denk dat de Ferrari motor écht wel wat heeft gewonnen t.o.v. vorig (ramp)jaar!DaniëlWW2 schreef op maandag 29 maart 2021 @ 13:34:
Zelf hou ik voorlopig het volgende aan:
-RBR
-Mercedes
Duidelijk gat
-McLaren
-Ferrari
-AlphaTauri
-Aston Martin
Klein gat
-Alfa Romeo/Alpine
-Williams
-Haas (Schumacher)
Flink gat
-Haas (Mazepin)
Eigenlijk denk ik dat ze dit jaar proef draaien en nog niks doen met de resultaten zodat teams aan het idee kunnen wenen zonder dat er direct koppen rollen en rechtszaken moeten worden uitgevochten of een bepaalde auto/techniek nog wel mee mag doen.
Zeker omdat er een moratorium ligt op verdere ontwikkeling. Je kan teams moeilijk vertellen dat hun auto niet legaal is maar dat ze niks meer mogen veranderen.
Maar stiekem lijkt het me wel gaaf als de teams een voor een hun kunstjes moeten laten zien en dan twee weken de tijd hebben om grote veranderingen door te voeren.
Voor mij was dat wel duidelijk op het moment dat bekend werd dat ie ermee stopte. Slechte resultaten, dure coureur na 2 seizoenen weg, dan lijkt het mij duidelijk dat ie weggebonjourd is. Hij zat denk ik al in 'borrowed time' en Ricciardo was zijn alles of niets plan. Maar ja, als je er geen goede motor in stopt, gaat het ook niet lukken met Hamilton ofzo.DaniëlWW2 schreef op maandag 29 maart 2021 @ 12:53:
[...]
Bottas.CAPSLOCK2000 schreef op maandag 29 maart 2021 @ 14:23:
De FIA gaf aan na iedere race 1 auto helemaal uit elkaar te trekken ter analyse. Iemand al gehoord wie de eerste gelukkige is?
Eigenlijk denk ik dat ze dit jaar proef draaien en nog niks doen met de resultaten zodat teams aan het idee kunnen wenen zonder dat er direct koppen rollen en rechtszaken moeten worden uitgevochten of een bepaalde auto/techniek nog wel mee mag doen.
Zeker omdat er een moratorium ligt op verdere ontwikkeling. Je kan teams moeilijk vertellen dat hun auto niet legaal is maar dat ze niks meer mogen veranderen.
Maar stiekem lijkt het me wel gaaf als de teams een voor een hun kunstjes moeten laten zien en dan twee weken de tijd hebben om grote veranderingen door te voeren.
Maar ik denk niet dat ze proefdraaien. Dat deden ze vorig seizoen al een beetje. Ze gaan nu echt controleren.
Ik denk dat het probleem niet eens de PU meer is. Die lijkt inmiddels namelijk acceptabel te zijn. Het chassis en aero is gewoon matig en dat blijft maar zo.mphilipp schreef op maandag 29 maart 2021 @ 14:30:
[...]
Voor mij was dat wel duidelijk op het moment dat bekend werd dat ie ermee stopte. Slechte resultaten, dure coureur na 2 seizoenen weg, dan lijkt het mij duidelijk dat ie weggebonjourd is. Hij zat denk ik al in 'borrowed time' en Ricciardo was zijn alles of niets plan. Maar ja, als je er geen goede motor in stopt, gaat het ook niet lukken met Hamilton ofzo.
[ Voor 25% gewijzigd door DaniëlWW2 op 29-03-2021 14:31 ]
Dat is dan hun probleem. Moet je maar niet valsspelen. Zoek het maar uit. Maar als ze een 'fout' onderdeel hebben, mag je dat dan wel weer vervangen door een legaal onderdeel. Denk ik dan, al dan niet met de bijbehorende gridstraffen. Daar zal best een voorziening voor zijn. Stel dat RBR een illegale voorvleugel heeft, kun je ze er niet mee door laten rijden. Of ze krijgen voor elke race 10 plekken gridstraf oid. Maar dat is ook geen optie.CAPSLOCK2000 schreef op maandag 29 maart 2021 @ 14:23:
Ferrari lijkt me een schoolvoorbeeld van macho cultuur. Een playboy-houding is deel van de alure van dat merk. Met zo'n dekhengst op de motokap.Alfa Novanta schreef op maandag 29 maart 2021 @ 13:37:
Binotto zit er alweer veel te lang idd. In principe ben ik Ferrari fan, maar zo met je mensen om gaan is niet correct. Er waren eerder al geluiden over een giftige werksfeer/angstcultuur.. Ik hoop dat de sfeer weer beter wordt.
In mij beleving is Binotto juist de doorbreking daarvan. Het is ook wel een haantje hoor maar hij lijkt zich toch iewat kwetsbaar op te durven stellen met z'n non-conventionele kapsel en bril (en dat zijn voorbeelden, niet het hele punt). Hij schijnt ook voorstander te zijn van een 'no blame' cultuur zoals bij Mercedes.
Maar goed, dat is ook wel een heel makkelijk standpunt als de schuld dragen de helft van je baan is.
Misschien is Binotto inderdaad rijp voor vervanging, maar ik hoop dat Ferrari daar pas aan begint als een goede opvolger hebben. Hem nu, aan het begin van het seizoen, ontslaan zou alleen maar meer chaos veroorzaken.
Tot op zekere hoogte. De teams doen uiteindelijk mee om te winnen, om reclame te maken en om geld te verdienen. Als dat niet mogelijk is dan haken ze af. Een enkel team straffen is prima, dan roept de rest trots dat ze zelf geweldig zijn. Als alle teams gestraft worden dan staat de hele sport voor paal.mphilipp schreef op maandag 29 maart 2021 @ 14:33:
Dat is dan hun probleem. Moet je maar niet valsspelen. Zoek het maar uit. Maar als ze een 'fout' onderdeel hebben, mag je dat dan wel weer vervangen door een legaal onderdeel. Denk ik dan, al dan niet met de bijbehorende gridstraffen. Daar zal best een voorziening voor zijn. Stel dat RBR een illegale voorvleugel heeft, kun je ze er niet mee door laten rijden. Of ze krijgen voor elke race 10 plekken gridstraf oid. Maar dat is ook geen optie.
Ik kan me overigens wel voorstellen dat de kleine teams het prima vinden om er een loterij van te maken wie het zwaarste wordt gestraft, aan de achterkant kan dat alleen maar gunstig uitpakken.
Nou, ik heb niemand zichzelf op de borst zien/horen kloppen toen McLaren, Benetton, Ferrari etc werden gestraft. Er moet wel een duidelijke en zware sanctie hangen boven het valsspelen. Je alsnog de kans geven om punten te halen en zo geld op te strijken kan dan als een soort beloning worden gezien.CAPSLOCK2000 schreef op maandag 29 maart 2021 @ 14:49:
[...]
Tot op zekere hoogte. De teams doen uiteindelijk mee om te winnen, om reclame te maken en om geld te verdienen. Als dat niet mogelijk is dan haken ze af. Een enkel team straffen is prima, dan roept de rest trots dat ze zelf geweldig zijn. Als alle teams gestraft worden dan staat de hele sport voor paal.
Ik vind het in ieder geval wel leuk om zo ook nog menig inhaalactie van met name Perez te zien.
Kwam de beleving wat mij betreft wel ten goede.
It is better to be roughly right, than precisely wrong.
Het ging niet altijd helemaal goed, met name bij inhaalacties of pitstops. Je zag het linkergedeelte raar doen.
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
je bedoelt zoals die roze mercedesmphilipp schreef op maandag 29 maart 2021 @ 15:00:
[...]
Je alsnog de kans geven om punten te halen en zo geld op te strijken kan dan als een soort beloning worden gezien.
het feit dat er 'geen uitspraken' gedaan zijn inzake 'ferrari / brandstof' [..] blijf ik erg bijzonder vinden. De teams lijken er ook niet op te hameren (ongetwijfeld dat achter de schermen wel wat gebeurd). Maar het is en blijft een zeer opmerkelijke situatie;
team gestraft; hoe/wat/waarom ... hebben we t niet over
Ik was al benieuwd wie daarmee zou komen. Dat lag toch iets anders... Het was geen illegaal onderdeel als in een flexwing oid. Het was een onderdeel dat ze niet hadden mogen kopen van Mercedes (het jaar ervoor wel). Nou kan je zeggen dat ze 'm eraf moeten halen en vervangen door eentje die ze zelf hebben ontworpen. Prima. Probleem opgelost. Alleen hebben ze dat ontwerp van Mercedes inmiddels al gezien, dus kunnen ze er 'zelf' een ontwerpen die 99,9% identiek is. Die gedachtengang kan ik wel volgen.
Met Ferrari was het inderdaad een heel vaag verhaal. Het zet de deur open voor allerlei samenzweringstheorieën, en eigenlijk wil je dat helemaal niet. Je maakt er een lachertje van op die manier.
Maar ja...Ferrari zal wel de 'dan ga ik weg' kaart getrokken hebben en Ferrari weg uit F1 kan eigenlijk niet. Ja, volgens een hoop mensen wel, maar in de realiteit waarin wij leven kan het niet. Ik zou ook kijken in hoeverre ze het durven, maar ik ben niet de baas van F1 en ik hoef naderhand ook niet voor de raad van bestuur te komen om uit te leggen waarom ik zoveel miljoen dollar heb aan gemiste reclameinkomsten heb verknoeid. Ik roep maar even wat; ik heb niet gezegd dat ik precies weet wat de impact van zoiets is. Maar dat het gevolgen heeft staat vast. Dus ja...neem die beslissing maar...
Op basis waarvan?mark-k schreef op zondag 28 maart 2021 @ 22:27:
[...]
Ik hoop van harte dat hij geen volle ronde gaat afleggen dit seizoen tijdens een race, tot n toe gaat dat nog goed
Hij mag dan een rijke vader hebben, talent zul je toch ook moeten hebben wil je mee vechten om de titel in de opstapklassen want het materiaal is daar een stuk gelijkwaardiger dan in de F1.
Een Schumacher had waarschijnlijk ook nog geen F1 gereden als hij niet de achternaam had gehad die hij nu heeft dus in de basis zitten ze er beiden omdat ze een oude heer hebben met geld of een naam en zo wat gedaan kunnen krijgen.
Mazepin heeft natuurlijk wat niet al te slimme acties achter zijn naam staan en mag een iet wat pedant mannetje zijn, als hij er echt geen reet van kon had hij het nooit tot in de F1 geschopt.
Op basis van dat het gewoon een walgelijk persoon is die daar alleen maar zit omdat zijn papa veel centjes heeft terwijl elk ander persoon al eruit geschopt zou zijn.R2D2 schreef op maandag 29 maart 2021 @ 16:28:
[...]
Op basis waarvan?
Hij mag dan een rijke vader hebben, talent zul je toch ook moeten hebben wil je mee vechten om de titel in de opstapklassen want het materiaal is daar een stuk gelijkwaardiger dan in de F1.
Een Schumacher had waarschijnlijk ook nog geen F1 gereden als hij niet de achternaam had gehad die hij nu heeft dus in de basis zitten ze er beiden omdat ze een oude heer hebben met geld of een naam en zo wat gedaan kunnen krijgen.
Mazepin heeft natuurlijk wat niet al te slimme acties achter zijn naam staan en mag een iet wat pedant mannetje zijn, als hij er echt geen reet van kon had hij het nooit tot in de F1 geschopt.
bijna iedereen zit in de F1 vanwege geld, echt een enkeling bereikt de top zonder. (max kan bijv. nog zo veel talent hebben, zonder de euros van pappa was hij er neit gekomen) - maar goed, dat is ander verhaal.mark-k schreef op maandag 29 maart 2021 @ 16:32:
[...]
Op basis van dat het gewoon een walgelijk persoon is die daar alleen maar zit omdat zijn papa veel centjes heeft terwijl elk ander persoon al eruit geschopt zou zijn.
• Perez is ook best snelle jongen, maar had hij de F1 ook bereikt zodner sponsoren?
• Of Mark webber? die had t ook neit gered zonder sponsoren en inzet van Flavio
• Idem voor Alonso, ook hij is finaniceel flink gesponsord door Flavio
• Andere bekend is Juan Manuel Fangio - ook hij heeft flink sponsoren moeten harken wilde hij een stoeltje krijgen.
• Bekenste driver die zijn stoeltje inkocht is Niki Lauda - die had dus ook maar beter bij de AH vakken kunnen vullen?
//edit;
ik zeg niet dat mazepin van hetzelfde kaliber is, maar wel dat je euros/sponsoren -moet- hebben wil je gaan racen. Diverse 'junor programms' nemen dat over, zij kopen jou kunsten - investeren daarin, in de hoop in de toekomst de vruchten te plukken.
En heb je een flinke bankrekening, dan maakt het beginnen in de racerij een stuk makkelijker. Immers draait -alles- om marketing, al is je product nog zo slecht (beats by dre) als marketing goed is, verkoopt het! En een superieur product met matig marketing verkoopt niet. simpel
[ Voor 55% gewijzigd door himlims_ op 29-03-2021 16:54 ]
Oftwel, ik hoop dat Lando hem blijft verslaan. kon ook een gemene glimlach niet onderdrukken toen hij bedremmeld werd geinterviewd omdat ie verloor van zijn teammaat. en nee, die auto was hardstikke nieuw vanwege de omschakeling naar de mercedesmotor, Lando heeft net zo min kunnen wennen.
Even over Binotto, wat een ongelofelijke hork is hij. Zeg dan gewoon: sebas we gaan je ditchen na dit seizoen: zoek een ander team oid. Maar gooi dit niet openbaar een paar uur nadat Vettel het hoorde. en dan in een interview zeggen dat het nu zoveel beter is....sjongejonge lutsert. Ik hoop ook dat je er snel uitgebonjourd wordt!
Overigens: zou Leclerc dan toch niet de belofte zijn wat ik hem wel toedichtte? Sainz (goede coureur, geen belofte) hield hem vrij goed bij?
PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw
Ik denk dat Abiteboul van mening was dat hij z'n auto niet goed kon ontwikkelen met de input van Sainz en Ocon en dat hij iemand nodig had met meer ervaring aan de top op te vertellen wat er anders moest. Daarom heeft hij zelfs Ricciardo overgenomen omdat die zowel ervaring had met Renaul-motoren als met de auto van Redbull als met het winnen van races. Helaas is dat verkeerd uitgepakt en Ricciardo heeft ze helemaal de verkeerde kant opgestuurd waardoor ze nu een gek ontwerp hebben met een walvis op hun dak. Toen duidelijk ging worden dat hij er naast zat heeft Ricciardo zo snel mogelijk een ander team opgezocht.wowly schreef op maandag 29 maart 2021 @ 16:58:
Even over Renault, en abiteboul. in mij n optiek heeft hij Renault tch de top 5 ingereden. Hij wordt ontslagen en ban, achteraan in het midfield. Oftewel, zo slecht deed hij het niet al die jaren.... En idd, misschien wat hij geketend aan Ricciardo om verder te komen, en was daarom de klap zo groot toen Ricciardo weer eens voor zichzelf en het grote geld koos. En daarmee Cyril een genadeklap toediende.
Toen had Renault helemaal een probleem en moesten ze op zoek naar een andere coureur die zowel ervaring heeft met Renault als met het winnen van races en zo kwamen ze bij Alonso uit.
Ik denk ook dat het beter kan maar ze hadden natuurlijk niet willen hebben dat Vettel er als eerste mee naar buiten zou treden, dan zou het lijken alsof Vettel neerkeek op Ferrari (wat misschien niet onterecht was).Even over Binotto, wat een ongelofelijke hork is hij. Zeg dan gewoon: sebas we gaan je ditchen na dit seizoen: zoek een ander team oid. Maar gooi dit niet openbaar een paar uur nadat Vettel het hoorde. en dan in een interview zeggen dat het nu zoveel beter is....sjongejonge lutsert. Ik hoop ook dat je er snel uitgebonjourd wordt!
Eerlijk gezegd vind ik het wel netjes dat ze zo vroeg hebben laten weten hoe de vork in de steel zat zodat Vettel ruim de tijd had om een ander team te zoeken. Ze hadden het nooit geheim kunnen houden als hij bij andere teams was gaan verkennen.
Mijn indruk is dat Sainz vooral heel erg betrouwbaar is en zelden domme fouten maakt, maar ook zelden uitblinkt. Hij moet betrouwbaar iedere race wat punten pakken en LeClerc mag schitteren of falen. Daarnaast zal hij z'n kennis en ervaring moeten overdragen aan LeClerc en helpen de auto weer op het juiste spoor te krijgen.Overigens: zou Leclerc dan toch niet de belofte zijn wat ik hem wel toedichtte? Sainz (goede coureur, geen belofte) hield hem vrij goed bij?
Hij zit daar dus niet alleen omdat zijn vader de centen heef maar omdat hij wel degelijk sneller was dan heel veel anderen in de klassen waar hij hiervoor actief was. De afgunst druipt er vanaf bij velen, zelfs bij een Olav Mol die jaren lang geen goed woord voor een Stroll over had maar bijvoorbeeld een Guido van de Garde om maar een voorbeeld te noemen nooit een "pay driver" durfde te noemen terwijl die er ook niet op alleen z'n kwaliteiten is gekomen of een Doornbos die NOOIT in een F1 auto had gezeten als Meurmans de beurs niet had getrokken maar wel iedere week de sier maakt bij Ziggo Sport met zijn "in mijn tijd bij Red Bull" of een Perez die na z'n jaar bij McLaren bij Force India terecht kon om zijn Telcel centenmark-k schreef op maandag 29 maart 2021 @ 16:32:
[...]
Op basis van dat het gewoon een walgelijk persoon is die daar alleen maar zit omdat zijn papa veel centjes heeft terwijl elk ander persoon al eruit geschopt zou zijn.
Mazepin is een rare snuiter en heeft wat domme dingen gedaan (de #saynotomazepin hypocrisie even buiten beschouwing gelaten) maar vergeet niet dat we zonder pay drivers waarschijnlijk een veld hadden gehad dit jaar wat zou bestaan uit een auto of 14... wat de klasse nog oninteressanter zou maken voor eventuele sponsoren en dan ga je er nog minder teams over houden onder aan de streep want dan krijgt een McLaren het ook niet meer rond en moet ik ook nog maar zien of een Alpine, Alpha Tauri, Alfa Romeo e.d. het aan de directie kunnen verantwoorden dat er bakken met geld uit gaat en geen fluit binnen komt.
Laat lekker rond rijden zulke figuren, ze doen rare dingen maar het houd het ook leuk... althans dat is mijn mening.
Verwijderd
Maar kwaliteiten als reactievermogen, goed ruimtelijk inzicht, een groot vermogen om snelheid te schatten etc zijn allemaal zaken waarvan we weten dat ze een erfelijke factor hebben. Dat de kinderen van goede coureurs dud een betere kans hebben om goede coureurs te worden ligt ergens voor de hand.Andyk125 schreef op maandag 29 maart 2021 @ 12:09:
Laten we eerlijk zijn, Pa Verstappen heeft nu niet een diep impressie achter gelaten en van familegeld moet Max het ook niet hebben. Maar er zijn voldoende zonen die hun vader evenaard hebben. Doe ze zonder achternamen, een F1 liefhebber moet de achternaam wel weten.
Graham & Damon
Gilles & Jaques
Keke & Nico
Jan & Kevin
Nelson & Nelson
Carlos & Carlos
Ayrton & Bruno
Dale & Dale
Dario * Marino (okay geen F1)
Kan wel zijn maar Jos woont volgens mijn in Monaco (ook nadat hij gescheiden was van Sophie) en dan moet je toch wel diepe zakken hebben, en ik heb geen inzicht in zijn bank account of heb jij die informatie welVerwijderd schreef op maandag 29 maart 2021 @ 18:21:
[...]
Pa Verstappen heeft nu niet een diep impressie achter gelaten en van familegeld moet Max het ook niet hebben.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Het gaat me niet perse om de centjes, uiteraard kom je met alleen een krantenwijk niet in de F1. Het gaat me erom dat het gewoon een walgelijk mannetje is die als hij in bijna elke andere situatie gezeten had nooit in een F1 auto had gezeten. Bij alle andere teams zit iemand die op zich nog enigszins kan sturen en een som aan geld meeneemt, niet 'mijn papa is de enige die kan zorgen dat Haas niet failliet gaat' terwijl hij zelf nauwelijks iets waargemaakt heeft op een aanranding na.himlims_ schreef op maandag 29 maart 2021 @ 16:42:
[...]
bijna iedereen zit in de F1 vanwege geld, echt een enkeling bereikt de top zonder. (max kan bijv. nog zo veel talent hebben, zonder de euros van pappa was hij er neit gekomen) - maar goed, dat is ander verhaal.
• Perez is ook best snelle jongen, maar had hij de F1 ook bereikt zodner sponsoren?
• Of Mark webber? die had t ook neit gered zonder sponsoren en inzet van Flavio
• Idem voor Alonso, ook hij is finaniceel flink gesponsord door Flavio
• Andere bekend is Juan Manuel Fangio - ook hij heeft flink sponsoren moeten harken wilde hij een stoeltje krijgen.
• Bekenste driver die zijn stoeltje inkocht is Niki Lauda - die had dus ook maar beter bij de AH vakken kunnen vullen?
//edit;
ik zeg niet dat mazepin van hetzelfde kaliber is, maar wel dat je euros/sponsoren -moet- hebben wil je gaan racen. Diverse 'junor programms' nemen dat over, zij kopen jou kunsten - investeren daarin, in de hoop in de toekomst de vruchten te plukken.
En heb je een flinke bankrekening, dan maakt het beginnen in de racerij een stuk makkelijker. Immers draait -alles- om marketing, al is je product nog zo slecht (beats by dre) als marketing goed is, verkoopt het! En een superieur product met matig marketing verkoopt niet. simpel
volgensmij gewoon in ons land of Belgie, maar in de docu vorig jaar zag je hem naar Ziggo kijken dus lijkt me NederlandPierre schreef op maandag 29 maart 2021 @ 19:06:
[...]
Kan wel zijn maar Jos woont volgens mijn in Monaco (ook nadat hij gescheiden was van Sophie) en dan moet je toch wel diepe zakken hebben, en ik heb geen inzicht in zijn bank account of heb jij die informatie wel
Nare van zo'n grote tv is, dat als je rechts op het scherm kijkt je links wat mist..Tripl3 D schreef op maandag 29 maart 2021 @ 15:31:
Was het trouwens dit seizoen voor het eerst dat ze ook beelden van midfield inhaalacties lieten zien links in het klein bij de tussenstand, of zag ik dat nu pas door mijn 65" televisie ipv die 12 jaar oude 40" bak die ik tot voor kort had staan?
De Picture in Picture heb ik wel vaker gezien iig.Tripl3 D schreef op maandag 29 maart 2021 @ 15:31:
Was het trouwens dit seizoen voor het eerst dat ze ook beelden van midfield inhaalacties lieten zien links in het klein bij de tussenstand, of zag ik dat nu pas door mijn 65" televisie ipv die 12 jaar oude 40" bak die ik tot voor kort had staan?
Ik vind het in ieder geval wel leuk om zo ook nog menig inhaalactie van met name Perez te zien.
Kwam de beleving wat mij betreft wel ten goede.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
In die zelfde docu werd ook volgens mij gezegd dat het af en toe best wel lastig was om de eindjes aan elkaar te knopen.Jeroentjuh82 schreef op maandag 29 maart 2021 @ 19:10:
[...]
volgensmij gewoon in ons land of Belgie, maar in de docu vorig jaar zag je hem naar Ziggo kijken dus lijkt me Nederland
Volgens mij woont/woonde de hele familie gewoon op een paar KM van elkaar af. Dus of Jos woont in Nederlands Limburg, of een steenworp over de grens. En "rijdt naar Ziggo", vanuit noord(-oost) België rijdt je echt wel sneller naar studio van Ziggo dan vanuit Maastricht (alhoewel de Verstappens dan uit noord of midden Limburg zijn, maar you'll get the point).Jeroentjuh82 schreef op maandag 29 maart 2021 @ 19:10:
[...]
volgensmij gewoon in ons land of Belgie, maar in de docu vorig jaar zag je hem naar Ziggo kijken dus lijkt me Nederland
“Kijken” niet “rijden”RobertMe schreef op maandag 29 maart 2021 @ 19:56:
[...]
Volgens mij woont/woonde de hele familie gewoon op een paar KM van elkaar af. Dus of Jos woont in Nederlands Limburg, of een steenworp over de grens. En "rijdt naar Ziggo", vanuit noord(-oost) België rijdt je echt wel sneller naar studio van Ziggo dan vanuit Maastricht (alhoewel de Verstappens dan uit noord of midden Limburg zijn, maar you'll get the point).
Vincere Per Belli
Alleen een beetje jammer dat ze het schip dan alleen maar meer de kant op getrokken hadden.
"When you grow up your heart dies"
Volgens jou kan hij niet sturen maar desondanks heeft hij in de opstapklassen er meer achter zich gelaten dan voor hem moeten dulden, dan kun je nog zo'n bak geld hebben, talent koop je niet dus hij zal echt wel meer kunnen dan alleen op basis van de centen van pa in de F1 zitten.mark-k schreef op maandag 29 maart 2021 @ 19:09:
[...]
Het gaat me niet perse om de centjes, uiteraard kom je met alleen een krantenwijk niet in de F1. Het gaat me erom dat het gewoon een walgelijk mannetje is die als hij in bijna elke andere situatie gezeten had nooit in een F1 auto had gezeten. Bij alle andere teams zit iemand die op zich nog enigszins kan sturen en een som aan geld meeneemt, niet 'mijn papa is de enige die kan zorgen dat Haas niet failliet gaat' terwijl hij zelf nauwelijks iets waargemaakt heeft op een aanranding na.
Een superlicentie kun je niet kopen, een klassering in de opstapklassen naar de F1 kun je niet kopen en die aanranding... no offence maar A ) daar kent niemand het fijne van behalve de mensen die er bij aanwezig waren en B ) daar is nooit iets van een aanklacht voor geweest o.i.d. en de vraag is natuurlijk wat je nu precies uit die paar seconden beeld kunt halen terwijl voor niemand duidelijk is in welke toestand deze mensen op dat moment waren.
Was dat allemaal heel slim? Nope, en zoals ik al eerder aanhaalde is het niet heel onwaarschijnlijk dat meneer Mazepin wat verbindingen tussen bepaalde hersendelen mist maar de #wesaynotomazepin was natuurlijk ook wel weer typisch amerikaans #metoo gedrag van de bovenste plank waarin hij bij voorbaat al "schuldig" was.
En dat hij Ilott ooit een tik verkocht? Tsja ging Verstappen niet ooit verhaal halen bij een Ocon op een niet al te vriendelijke manier? Of nog verder terug een Schumacher die even verhaal ging halen bij Coulthard na een akkefietje op Spa? Dat vind iedereen geweldig maar als je Mazepin heet moet je levenslang geschorst worden.
Het verdiend allemaal niet de schoonheidsprijs en die jongen mag z'n handjes dicht knijpen als hij ooit bij een WK punt in de buurt kan komen tijdens een hele gekke race, aan de andere kant, dat geld ook al een poosje voor een Russel die voor z'n enigst behaalde WK punten ooit de Mercedes voor Hamilton nodig had vorig jaar
Voorlopig is Haas gered met wat Russische miljoenen, is de auto dit jaar nog slechter dan alle voorgaande jaren omdat men de focus op volgend seizoen heeft en was op voorhand al duidelijk dat men bij Haas de handjes dicht mag knijpen als er uberhaupt al een race uitgereden kan worden, op basis daarvan de kwaliteiten van een Mazepin (en Schumacher) beoordelen in de F1 is natuurlijk ook niet heel fair
Zeg niet dat hij in rijtje staat van max/lewis/alonso, maar compleet afschrijfen nu ook niet; met geld alleen bereik je de F1 niet. Je zult echt wel beetje moeten kunnen sturen. Niet alles is te koopmark-k schreef op maandag 29 maart 2021 @ 19:09:
Het gaat me niet perse om de centjes, uiteraard kom je met alleen een krantenwijk niet in de F1. Het gaat me erom dat het gewoon een walgelijk mannetje is die als hij in bijna elke andere situatie gezeten had nooit in een F1 auto had gezeten. Bij alle andere teams zit iemand die op zich nog enigszins kan sturen en een som aan geld meeneemt, niet 'mijn papa is de enige die kan zorgen dat Haas niet failliet gaat' terwijl hij zelf nauwelijks iets waargemaakt heeft op een aanranding na.
- vice-kampioen in Karting World Championship langs Lando Norris;
- tweede plek in GP3 Series
- derde plek in F3 Asian Championship
het komt mij meer over dat jij hem afschrijft / in hoekje zet gebaseerd op wat er op socialmedia wel/niet gebeurd is. Support van #hashtags waarvan meer en deel niet eens weet wie mazepin daadwerkelijk is of wat er uberhoubt heeft plaatsgevonden (geen aanklacht bijv.)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/l6JTic69hoayF0OWWo0RqCIr.jpg?f=user_large)
Ach zo heeft iedereen wel 'iets' wat hij wel/niet leuk vind; zo zie ik Ocon het liefste de sport verlaten. Waarom? zijn kop/houding

[ Voor 16% gewijzigd door himlims_ op 30-03-2021 11:41 ]
Die zaken die jij opnoemt kunnen wij zelf ook allemaal wel hebben, waarom zijn wij geen race coureurs geworden dan? Een simpele reden, ook Max zijn familie had geld of bekenden achter de hand die genoeg geld hebben. Goede contacten is daarbij misschien nog wel belangrijker dan geld.Verwijderd schreef op maandag 29 maart 2021 @ 18:21:
[...]
Maar kwaliteiten als reactievermogen, goed ruimtelijk inzicht, een groot vermogen om snelheid te schatten etc zijn allemaal zaken waarvan we weten dat ze een erfelijke factor hebben. Dat de kinderen van goede coureurs dud een betere kans hebben om goede coureurs te worden ligt ergens voor de hand.
Laten we eerlijk zijn, Pa Verstappen heeft nu niet een diep impressie achter gelaten en van familegeld moet Max het ook niet hebben. Maar er zijn voldoende zonen die hun vader evenaard hebben. Doe ze zonder achternamen, een F1 liefhebber moet de achternaam wel weten.
Graham & Damon
Gilles & Jaques
Keke & Nico
Jan & Kevin
Nelson & Nelson
Carlos & Carlos
Ayrton & Bruno
Dale & Dale
Dario * Marino (okay geen F1)
Ook met weinig geld kun je het misschien in de kartwereld paar jaar volhouden, maar nooit op hoog niveau. Helemaal niet meer in de huidige tijd. Karten kost klauwen vol geld, en dan praten we nog niet eens over de tijd en energie die dat kost. Je moet er als familie veel voor over hebben om dit te kunnen bekostigen helemaal als je weinig geld achter de hand hebt.
Maar dan ben je er nog lang niet, wat denk je wat de andere race classes als formule 3 of formule 2, je zult toch goede sponsoren moeten hebben en ook genoeg eigen geld. De beste race coureurs kunnen wel gewoon ergens rondlopen zonder dat we het weten of ooit te weten zullen komen. Dat zonen of familieleden van racecoureurs het vaak wel redden, is omdat die een opstapje hebben zoals dat zo vaak gaat. Ons kent ons, ook in de race wereld.
Dat werkt overal door, hij kan ieder raceteam bellen en zal dan vriendelijk te woord gestaan worden en het voordeel van de twijfel krijgen. Als er auto's of banden zo iets moeten worden gekocht dan ziet iemand met de ervaring van een F1 coureur in 1 oogopslag wat het goede spul is en waar hij op moet letten. Vervolgens helpt die ervaring om de boel snel goed afgesteld te krijgen. Als er dan een keer een goed resultaat is dan krijgt het zoontje van de voormalige kampioen meer aandacht dan de rest en is er meer kans dat er team is dat er wel brood in ziet.
Ferrari gaat de 18'' banden testen vandaag
Ready for action on a sunny day at @BAH_Int_Circuit! @Carlossainz55 is on track with @scuderiaferrari to test the #Fit4F1 18-inch 2022 prototype tyres! pic.twitter.com/XQi12dBoIO
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) 30 maart 2021
Als je dit zo leest is het toch wel jammer dat Red Bull braaf heeft geluisterd.
Na de race zei Verstappen dat hij liever de race had gewonnen met een straf, dan op deze manier tweede te eindigen. Hij was naar eigen zeggen makkelijk meer dan vijf seconden weggelopen van Hamilton in de resterende ronden.
De Nederlander krijgt achteraf gelijk van de steward als het gaat om de mate van de straf, een hard gelag voor Verstappen. "Hij zou altijd maximaal 5 seconden straf hebben gekregen."
Mooi voor de volgende keer, lekker vol gas rechtdoor over de chicane erlangs en 5s wegrijden.djmelvee schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 10:36:
https://racingnews365.nl/...tappen-in-bahrein-krijgen
[...]
Had Max dus toch gelijk. Why didn't you let me go...djmelvee schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 10:36:
[...]
Apart. Die van zandvoort gaven aan dat ze dan een straf zouden geven die er altijd voor zorgt dat Verstappen erachter komt te zitten. Wat ik ook al wel verwachtte (zeker in die situatie waar meer dan 10 seconden voorsprong ook niet logisch zou zijn). 1 voor de inhaalactie en 1 voor het niet luisteren naar de wedstrijdleiding en je hebt er zo 10 seconden van gemaakt. Misschien die 2e nog op 10 seconden straf zetten als dat net nodig is.mark-k schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 10:40:
[...]
Mooi voor de volgende keer, lekker vol gas rechtdoor over de chicane erlangs en 5s wegrijden.
'oude' max had de order genegeerd en doorgetrapt [..]djmelvee schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 10:36:
[...]
Aan de andere kant weet hij en had Max ook te horen gekregen om aan zijn banden te denken om nog een inhaal actie op Hamilton over te houden.
En laten we wel wezen Max weet als beste wat er nog in de banden zit...
Als dat waar is dan kunnen coureurs dus altijd buiten de baan gaan inhalen en maar 5 seconde krijgen ? Uiteraard niet onbeperkt vanwege de strafpunten, maar als het erop aan komt en het is anders niet te halen dan kan je dat gewoon doen.djmelvee schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 10:36:
[...]
Die 5 seconde is op veel posities in het veld en op veel circuits makkelijk te halen.
Jos heeft toch wel een paar jaar goed meegedraaid in het circuit. Werd geroemd om zijn rijkunsten in de regen (als de kwaliteit van de auto minder belangrijk is). Probleem was wel dat hij vaak de plank missloeg in het politieke circus rond de teams en sponsors.Verwijderd schreef op maandag 29 maart 2021 @ 18:21:
[...]
Heeft er wel de centen verdiend en het netwerk opgebouwd waarmee hij Max kon lanceren. (zijn heel wat centjes in gaan zitten voordat de grote sponsors het overnamen.)
alles kan off-topic
Eerst zien, dan geloven. En als dit zo zou werken was dat ook meteen de laatste keer natuurlijk, zeker als hij dan finisht met méér dan 5 seconden voorsprong.djmelvee schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 10:36:
[...]
Exact mijn gedachte. Daar misbruik van maken is niet in de geest van de regels.The_Admin schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 12:35:
[...]
Eerst zien, dan geloven. En als dit zo zou werken was dat ook meteen de laatste keer natuurlijk, zeker als hij dan finisht met méér dan 5 seconden voorsprong.
Dan krijg je zoiets als bij Schumacher die zijn stop-and-go inloste in de laatste ronde van de race. De pitbox van Ferrari lag echter na de finishlijn, waardoor hij als 1e eindigde en ook aan de straf voldeed.
Direct daarna is het regelement aangepast waardoor je binnen 3 ronden, maar uiterlijk 1 ronde voor het einde de stop-and-go moet nemen.
Edit:
met mijn 'in geest van de regels' opmerking riskeer ik dat anderen gaan reageren over het bocht 4 gedrag van Hamilton dat ook niet in de geest van de regels is. Laten we dat vooral niet doen aub, die discussie hoort ergens anders thuis.
[ Voor 14% gewijzigd door Muse op 30-03-2021 13:56 ]
Precies.Ankona schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 12:05:
[...]
Jos heeft toch wel een paar jaar goed meegedraaid in het circuit. Werd geroemd om zijn rijkunsten in de regen (als de kwaliteit van de auto minder belangrijk is). Probleem was wel dat hij vaak de plank missloeg in het politieke circus rond de teams en sponsors.
Heeft er wel de centen verdiend en het netwerk opgebouwd waarmee hij Max kon lanceren. (zijn heel wat centjes in gaan zitten voordat de grote sponsors het overnamen.)
Jos heeft de pech gehad dat hij door omstandigheden als rookie direct bij een topteam kwam en diende te leveren. En nog wel naast de grootste coureur van zijn generatie die het hele team op zijn hand had.
Als hele mooie vergelijking
Verder was Michaels auto ook nog eens voorzien van een paar 'extra's' die Jos moest ontberen
Jos heeft geen schijn van kans gehad.
Het is inderdaad aan Jos' kennis, zijn contacten en Max' ongeëvenaarde talent te danken dat laatstgenoemde het gered heeft.
Iemand als Nick de Vries is ook geen pannenkoek, zou mijns inziens in het F1 veld heel goed voor de dag komen, maar heeft ook geen schijn van kans.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Volgens mij was het juist andersom? Als de pitbox na de finishlijn was zou hij lijkt mij juist ook niet de straf ingelost hebben. Bij mijn weten was de finishlijn juist na de pitbox. En naast de "binnen 3 regels inlossen" is er nu ook een officiële finishlijn in de pitstraat, en volgens mij ligt die ook voor de eerste pitbox. Dus al zou je in de laatste 3 ronde een straf krijgen kun je die niet in de laatste ronde inlossen omdat je dan finisht voordat je bij de pitbox bent.Muse schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 13:54:
Dan krijg je zoiets als bij Schumacher die zijn stop-and-go inloste in de laatste ronde van de race. De pitbox van Ferrari lag echter na de finishlijn, waardoor hij als 1e eindigde en ook aan de straf voldeed.
Direct daarna is het regelement aangepast waardoor je binnen 3 ronden, maar uiterlijk 1 ronde voor het einde de stop-and-go moet nemen.
Even gekke gedachte, als die finishlijn voor de eerste pitbox ligt; ligt hij dan op dezelfde hoogte als de finishlijn of eerder? Want dan kan je nog wat flikken natuurlijk.RobertMe schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 14:11:
[...]
Volgens mij was het juist andersom? Als de pitbox na de finishlijn was zou hij lijkt mij juist ook niet de straf ingelost hebben. Bij mijn weten was de finishlijn juist na de pitbox. En naast de "binnen 3 regels inlossen" is er nu ook een officiële finishlijn in de pitstraat, en volgens mij ligt die ook voor de eerste pitbox. Dus al zou je in de laatste 3 ronde een straf krijgen kun je die niet in de laatste ronde inlossen omdat je dan finisht voordat je bij de pitbox bent.
Klopt ook, er was toen al controverse met een tijdstraf die later weer ingetrokken werd. Wat dat betreft is er weinig veranderdRobertMe schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 14:11:
[...]
Volgens mij was het juist andersom? Als de pitbox na de finishlijn was zou hij lijkt mij juist ook niet de straf ingelost hebben. Bij mijn weten was de finishlijn juist na de pitbox. En naast de "binnen 3 regels inlossen" is er nu ook een officiële finishlijn in de pitstraat, en volgens mij ligt die ook voor de eerste pitbox. Dus al zou je in de laatste 3 ronde een straf krijgen kun je die niet in de laatste ronde inlossen omdat je dan finisht voordat je bij de pitbox bent.
Maar de pitbox lag echt ná de finishlijn.
there was dispute whether he had avoided a stop-and-go penalty by entering the pit lane to serve it on the final lap, crossing the finish line in the pit lane to win the race before reaching his pit box, although the penalty, which was actually merely a time penalty, was later rescinded.
/f/image/1yyLzxL8kYU4ogG53J69chvT.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 67% gewijzigd door Illegal_Alien op 30-03-2021 14:25 ]
Slechts 9 auto's aan de finish en maar 3 auto's in dezelfde ronde.
Wikipedia: 1998 British Grand Prix
Dat de huidige F1 belachelijk betrouwbaar is wisten we natuurlijk al, maar het gat tussen McLaren/Ferrari (de top 2) en de rest van het veld was ook gewoon gigantisch. Misschien nog wel erger dan nu.
In de eerste race had McLaren zelfs het hele veld op een ronde gezet: Wikipedia: 1998 Australian Grand Prix
En in de tweede race reden ze Schumacher op P3 op meer dan een minuut en zat alleen de top 4 nog in dezelfde ronde: Wikipedia: 1998 Brazilian Grand Prix
Als Hakkinen fan toen een geweldige tijd
Ik denk het wel. In schone lucht was hij gigantisch veel sneller per ronde. Zeker op de veel nieuwere banden.wErudite schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 11:48:
Denken jullie dat Max die 5 seconden echt weg had gereden dan? Ik denk 't niet hoor, is behoorlijk veel in 4? laps
Daar was ook wat "discussie" over met Hamilton vorig jaar op Silverstone / 70th anniversary GP. Of die niet beter de pits in had kunnen duiken omdat de finishlijn daar eerder was / die niet door de Vale chicane & club corner hoefde dan.Illegal_Alien schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 14:14:
[...]
Even gekke gedachte, als die finishlijn voor de eerste pitbox ligt; ligt hij dan op dezelfde hoogte als de finishlijn of eerder? Want dan kan je nog wat flikken natuurlijk.
njah, onderaan de streep had hij t 'gewoon' moeten doen; STR max had de order genegeerddjmelvee schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 14:34:
[...]
Ik denk het wel. In schone lucht was hij gigantisch veel sneller per ronde. Zeker op de veel nieuwere banden.
overigens had hij ook 10sec. ipv 5sec. kunnen krijgen; dan was ie 2e - is ie nu ook. dus eigenlijk 'had ie niets te verliezen'
ze hadden hem ook de plek af kunnen nemen (zoals toen ging met die actie op kimi)
[ Voor 8% gewijzigd door himlims_ op 30-03-2021 14:42 ]
In Brazilië werd het extra rempedaal ontdekt door een fotograaf.roda_djavulen schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 14:26:
@Muse Klopt, mclaren was toen in die eerste races echt overweldigend goed. Later dat seizoen werd het wel minder.
Als Hakkinen fan toen een geweldige tijd
Dat werd toen verboden, daarna werd het verschil met Ferrari kleiner.
Maar de Mclaren MP4-13 was een topwagen van Newey.
Plek van het podium afnemen? Dan hadden ze hem de maximale tijdstraf moeten geven, wat volgens mij een 10s stop & go is? En laten we pitstop loss op 25s afronden, dan zou het nog maar 35 is zijn en zou die voor Norris gefinisht zijn.himlims_ schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 14:41:
[...]
njah, onderaan de streep had hij t 'gewoon' moeten doen; STR max had de order genegeerd
overigens had hij ook 10sec. ipv 5sec. kunnen krijgen; dan was ie 2e - is ie nu ook. dus eigenlijk 'had ie niets te verliezen'
ze hadden hem ook de plek af kunnen nemen (zoals toen ging met die actie op kimi)
In US met Kimi ging het toen sowieso om de derde plek. En nog had hij zijn plek toen nog bijna behouden omdat de Ferrari's ogenschijnlijk zonder peut zaten en Kimi meteen van zijn gas af ging om benzine ye sparen waardoor het gat in die paar bochten tot de finish nog flink op liep.
"De Nederlander krijgt achteraf gelijk van de steward als het gaat om de mate van de straf, een hard gelag voor Verstappen. "Hij zou altijd maximaal 5 seconden straf hebben gekregen.""RobertMe schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 16:21:
[...]
Plek van het podium afnemen? Dan hadden ze hem de maximale tijdstraf moeten geven, wat volgens mij een 10s stop & go is? En laten we pitstop loss op 25s afronden, dan zou het nog maar 35 is zijn en zou die voor Norris gefinisht zijn.
In US met Kimi ging het toen sowieso om de derde plek. En nog had hij zijn plek toen nog bijna behouden omdat de Ferrari's ogenschijnlijk zonder peut zaten en Kimi meteen van zijn gas af ging om benzine ye sparen waardoor het gat in die paar bochten tot de finish nog flink op liep.
De maximale straf die VER had kunnen krijgen was 5 seconden. Dus de tweede plaats was gegarandeerd.
max. straf is 10sec. - 5sec. is gebruikelijkersjaool schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 16:29:
[...]
"De Nederlander krijgt achteraf gelijk van de steward als het gaat om de mate van de straf, een hard gelag voor Verstappen. "Hij zou altijd maximaal 5 seconden straf hebben gekregen.""
De maximale straf die VER had kunnen krijgen was 5 seconden. Dus de tweede plaats was gegarandeerd.
Ik neem aan dat steward wel weet waar hij het over heeft en die zegt 5 seconden.himlims_ schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 16:31:
[...]
max. straf is 10sec. - 5sec. is gebruikelijker
sjaool schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 16:33:
[...]
Ik neem aan dat steward wel weet waar hij het over heeft en die zegt 5 seconden.
ik blijf er bij; 10sec. is 'max' (had eventueel nog met stop/go aangevuld kunnen worden - hoogst onwaarschijnlijk in deze situatie) zoals @RobertMe ook schrijft10 seconden tijdstraf
Sky Sports is na afloop van de race namelijk opheldering gaan vragen bij de dienstdoende stewards. "We hebben ze gevraagd wat de maximale straf had kunnen zijn als Verstappen die overtreding wel had gemaakt", vertelt Sky Sports-journalist Anthony Davidson. "En dat was tien seconden." Als Verstappen zijn plek dus niet had afgestaan, dan was de kans groot geweest dat hij tien seconden had moeten goedmaken om de overwinning te kunnen pakken.
video van davidson video:
https://www.facebook.com/skysportsf1/videos/191052385916267/
dat gemiddelde nederlandse blog dat op 5sec. zet - omdat het op twitter/olaf zo genoemd wordt .. betekend niet direct dat het ook de regels zijn
[ Voor 9% gewijzigd door himlims_ op 30-03-2021 16:44 ]
Het is een directe quote van een steward die na de race is bevraagd, geen gerucht.
Dit topic is gesloten.
DaniëlWW2 in "Sport Feedbacktopic"
Alle weekend topics van 2021: ~[F1 2021] Racetopics
Discussie omtrent de uitzendrechten die Ziggo kwijt is geraakt mag in [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
Let even op of jouw onderwerp niet beter in [F1] Randzaken kan.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic
Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2020
F1 E-sports: [F1 2020] Het grote niet Formule 1 E-sport racetopic.
Racepool: [F1] Racemanagers/pools 2021
Randzaken: [F1] Randzaken