[F1] Seizoen 2021 - Max Verstappen WDC! Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 36 ... 171 Laatste
Acties:
  • 1.287.230 views

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-09 09:59

sjaool

Every life should have 9 cats

himlims_ schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 16:41:
[...]

[...]

ik blijf er bij; 10sec. is 'max' (had eventueel nog met stop/go aangevuld kunnen worden - hoogst onwaarschijnlijk in deze situatie) zoals @RobertMe ook schrijft

video van davidson video:
https://www.facebook.com/skysportsf1/videos/191052385916267/

dat gemiddelde nederlandse blog dat op 5sec. zet - omdat het op twitter/olaf zo genoemd wordt .. betekend niet direct dat het ook de regels zijn :)
Ik quote de steward zelfs nog... :| ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

djmelvee schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 16:46:
Want Anthony Davidson die weet het wel beter dan een daadwerkelijke steward :+

Het is een directe quote van een steward die na de race is bevraagd, geen gerucht.
Nou, het is wel racingnews365.nl die weer de Corriere dello Sport quote... Ik heb toch wel enige twijfel over het waarheidsgehalte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15-09 01:41
noo schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 17:43:
[...]

Nou, het is wel racingnews365.nl die weer de Corriere dello Sport quote... Ik heb toch wel enige twijfel over het waarheidsgehalte
Die steward is rechtstreeks ge-quote. RN of wat voor website dan ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
roda_djavulen schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 14:26:
@Muse Klopt, mclaren was toen in die eerste races echt overweldigend goed. Later dat seizoen werd het wel minder.

Als Hakkinen fan toen een geweldige tijd :D
Ik vond het iets minder, Schumi-fan zijnde :P
Maar mooie tijd in F1, gave auto's ook nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-09 23:47

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op maandag 29 maart 2021 @ 18:21:
[...]
Laten we eerlijk zijn, Pa Verstappen heeft nu niet een diep impressie achter gelaten en van familegeld moet Max het ook niet hebben. Maar er zijn voldoende zonen die hun vader evenaard hebben. Doe ze zonder achternamen, een F1 liefhebber moet de achternaam wel weten.
Nou...niemand gaat zijn salto mortale in zijn eerste F1 race vergeten, en de 'ignited colours of Benetton' vergeet men ook niet snel. Ook heeft ie een keer in de regen Schumacher een ronde of 6 achter zich gelaten, terwijl hij iedereen in no-time voorbij ging. Jos heeft zeg maar de pech gehad dat ie (achteraf) de verkeerde keuzes maakte. Ook is ie nooit zo begeleid als Max bijvoorbeeld is begeleid in zijn vroege F1 carrière. Voordat ie bij Benetton ging rijden, was het echter wél een naam waar iedereen het over had. En dan niet alleen in Nederland. Het was een belofte. Nu ging het in F1 niet helemaal geweldig, wat aan meer oorzaken ligt dan alleen de skills van Jos, maar later heeft ie in Endurance met die Porsche toch wel hele mooie dingen laten zien. Hij reed daarmee de sterren van de hemel. Hij besloot zich echter volledig toe te leggen op de carrière van Max.

Wat geld betreft mag ie volgens mij niet echt klagen. Met die kart handel verdiende hij best aardig. Het zal niet altijd top geweest zijn, maar ik meen mij ergens een bedrag van minstens een miljoen te herinneren dat ie in Max gestoken heeft om hem zover te krijgen.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15-09 16:10

basvn

Breezand - NHN

Verstappen "would smash" Hamilton at Mercedes, says Piquet
Three-time former Formula 1 world champion Nelson Piquet believes Max Verstappen would “smash Hamilton” if he were driving alongside him at Mercedes.

The Brazilian driver, who won titles in 1981, 1983 and 1987, said it is “very difficult to make a direct comparison between two drivers if they are not on the same team” but believes the Dutch driver would come out on top in a side-by-side challenge.
Schoonvader van Max, dus ja, in hoeverre heeft dit nu waarde

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik snap niet waarom er nog zo lang moet worden gezeurd over die actie van Max. In mijn ogen was het zijn eigen schuld. Hij was op dat moment iets te gretig denk ik; als ie een ronde langer had gewacht, had de inhaalactie iets rianter gekund. Maar goed, ik zit niet in die auto natuurlijk.
Winnen door buitenom te gaan had niet correct geweest, ongeacht of Hamilton het ook deed. Hij deed het niet om een positie te winnen en als Max op die manier de wedstrijd had gewonnen, had je weer oeverloze discussies gehad tussen de Hamilton/Mercedes fans en het Oranje Legioen. Je moet zo niet willen winnen. Punt. Mercedes gaat dan protesteren, Hamilton roept dat Max alleen zo kan winnen...niet de manier waarop je wil winnen. En dat Max zomaar even een gat van 5 sec (of 10s) had kunnen slaan, moeten we nog zien. Hij kon na die actie ook Hamilton niet meer zo makkelijk bijhouden, dus zijn idee klopt denk ik ook niet.

Ik merkte al eerder op dat RBR zelf ervoor heeft gezorgd dat de wedstrijdleiding 'wakker werd' en (beter) op die tracklimits ging letten. Dan moet je niet gek opkijken als ze je inhaalactie buitenom niet goed keuren.

En dan nog...het is gebeurd. Er gaat niets meer veranderen. Hamilton heeft gewonnen en aan die grijns op zijn gezicht kun je zien dat ie wel weet dat ie enorme mazzel heeft gehad. Ik denk dat we het daar best wel bij kunnen laten. Straks weer een nieuwe race. Nieuwe kansen. Zolang ze maar binnen de lijntjes blijven.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-09 11:31

MrMarcie

CFMoto 650MT

mphilipp schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 10:40:
Ik snap niet waarom er nog zo lang moet worden gezeurd over die actie van Max. In mijn ogen was het zijn eigen schuld. Hij was op dat moment iets te gretig denk ik; als ie een ronde langer had gewacht, had de inhaalactie iets rianter gekund. Maar goed, ik zit niet in die auto natuurlijk.
Winnen door buitenom te gaan had niet correct geweest, ongeacht of Hamilton het ook deed. Hij deed het niet om een positie te winnen en als Max op die manier de wedstrijd had gewonnen, had je weer oeverloze discussies gehad tussen de Hamilton/Mercedes fans en het Oranje Legioen. Je moet zo niet willen winnen. Punt. Mercedes gaat dan protesteren, Hamilton roept dat Max alleen zo kan winnen...niet de manier waarop je wil winnen. En dat Max zomaar even een gat van 5 sec (of 10s) had kunnen slaan, moeten we nog zien. Hij kon na die actie ook Hamilton niet meer zo makkelijk bijhouden, dus zijn idee klopt denk ik ook niet.

Ik merkte al eerder op dat RBR zelf ervoor heeft gezorgd dat de wedstrijdleiding 'wakker werd' en (beter) op die tracklimits ging letten. Dan moet je niet gek opkijken als ze je inhaalactie buitenom niet goed keuren.

En dan nog...het is gebeurd. Er gaat niets meer veranderen. Hamilton heeft gewonnen en aan die grijns op zijn gezicht kun je zien dat ie wel weet dat ie enorme mazzel heeft gehad. Ik denk dat we het daar best wel bij kunnen laten. Straks weer een nieuwe race. Nieuwe kansen. Zolang ze maar binnen de lijntjes blijven.
Het probleem is dat de regels onduidelijk zijn en willekeurig worden gehandhaafd. Niks meer met racen te maken. Vroeger was dit geen enkel probleem. Maar HAM niet bestraffen voor 29 keer die tracklimiet overschrijden en VER direct straffen terwijl hij het een keer doet is gewoon een beetje vreemd. F1 heeft veel issues op te lossen. En dan hebben we het nog niet eens over de banden.

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

MrMarcie schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 11:07:
[...]
Het probleem is dat de regels onduidelijk zijn en willekeurig worden gehandhaafd. Niks meer met racen te maken. Vroeger was dit geen enkel probleem. Maar HAM niet bestraffen voor 29 keer die tracklimiet overschrijden en VER direct straffen terwijl hij het een keer doet is gewoon een beetje vreemd.
Klopt. Maar dat soort dingen blijf je nu eenmaal houden met een sport waarbij mensen de regels handhaven. Hoe vaak is het niet bij voetbal dat men achteraf twijfelt aan de beslissingen van de scheids?
RBR heeft bovendien zelf de aandacht gevestigd op die track limits, dus dan kun je niet verwachten dat de FIA het daarna gewoon negeert. Ze hebben dus hun eigen probleem veroorzaakt.

De regels zijn niet vaag, de mensen die ze moeten handhaven zijn iet consistent. Dat is wat anders. Maar dan nog blijft staat dan je als sportman zo niet moet willen winnen. Met debat achteraf en twijfel over de legitimiteit van jouw overwinning. Ik weet dat het Max niets kan schelen, maar dat maakt niet uit. Blijf zelf clean en laat de ander maar lekker doen wat ie wil. NIet dat kleuterklas gedoe van 'hij doet het ook'.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

Verwijderd schreef op maandag 29 maart 2021 @ 18:21:
[...]

../..

Laten we eerlijk zijn, Pa Verstappen heeft nu niet een diep impressie achter gelaten en van familegeld moet Max het ook niet hebben. Maar er zijn voldoende zonen die hun vader evenaard hebben. Doe ze zonder achternamen, een F1 liefhebber moet de achternaam wel weten.
../..
Pa Verstappen heeft heel diepe impressies nagelaten. Die man kan echt waanzinnig racen maar heeft wat pech gehad met zijn keuzes en MSC als teammaat en wat andere zaken. En wij hebben geluk gehad dat ie zijn ongeluk op SPA heeft overleeft anders hadden we nu niet van Max kunnen genieten.

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-09 14:48
MrMarcie schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 11:07:
[...]

Het probleem is dat de regels onduidelijk zijn en willekeurig worden gehandhaafd. Niks meer met racen te maken. Vroeger was dit geen enkel probleem. Maar HAM niet bestraffen voor 29 keer die tracklimiet overschrijden en VER direct straffen terwijl hij het een keer doet is gewoon een beetje vreemd. F1 heeft veel issues op te lossen. En dan hebben we het nog niet eens over de banden.
Tja, iets snellere rondetijden vs inhalen naast de baan..

En iedereen is vergeten dat Hamilton in zijn beginjaren ook vaak genoeg rare straffen heeft gehad en behoorlijk wat clashes met Massa. had had zo'n mooie actie op Spa, waarbij hij hij Raikkonen inhaalde buiten de baan, voor liet.. maar gelijk weer een inhaalactie erachteraan gooide. Vond de wedstrijdleiding ook niet tof en 25 seconden aan zijn broek kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWing
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-09 04:55

StarWing

Huh ?!?

KeRsTmAnNeKe schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 12:28:
[...]

Tja, iets snellere rondetijden vs inhalen naast de baan..

En iedereen is vergeten dat Hamilton in zijn beginjaren ook vaak genoeg rare straffen heeft gehad en behoorlijk wat clashes met Massa. had had zo'n mooie actie op Spa, waarbij hij hij Raikkonen inhaalde buiten de baan, voor liet.. maar gelijk weer een inhaalactie erachteraan gooide. Vond de wedstrijdleiding ook niet tof en 25 seconden aan zijn broek kreeg.
Dat was Massa, Rai was even daarvoor gespint in de buurt van Blanchimont.

Page intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Horen we het ook eens van een ander:
Piquet: Verstappen zou Hamilton ‘pak slaag’ geven bij Mercedes

De eerste slag in de strijd tussen Max Verstappen en Lewis Hamilton in 2021 is naar de regerend wereldkampioen gegaan. Drievoudig Formule 1-kampioen Nelson Piquet denkt echter dat de Nederlander op heel duidelijke wijze zou afrekenen met Hamilton als ze allebei voor Mercedes zouden rijden.
https://nl.motorsport.com...YXbSMxUV8FkgaXZ-lQ987Rdcs

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:18
MrMarcie schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 11:23:
[...]

Pa Verstappen heeft heel diepe impressies nagelaten. Die man kan echt waanzinnig racen maar heeft wat pech gehad met zijn keuzes en MSC als teammaat en wat andere zaken. En wij hebben geluk gehad dat ie zijn ongeluk op SPA heeft overleeft anders hadden we nu niet van Max kunnen genieten.
Helemaal mee eens. Wat Jos -met name- in de Simtek en Arrows heeft gepresteerd was geweldig. Zette de F1 wereld best wel op zijn kop. _/-\o_

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-09 13:21
Piquet is niet helemaal objectief, aangezien Max met zijn dochter een relatie heeft.

Steam

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:31

Vuvuzela

My spire is forming

Dus in een gelijke auto zou Max winnen? Maar afgelopen race had hij een betere auto maar verliest hij? :+

I served in a company of heroes.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-09 14:48
StarWing schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 12:42:
[...]

Dat was Massa, Rai was even daarvoor gespint in de buurt van Blanchimont.
Nop, Rai, net filmpje nog opgezocht, dacht zelf ook dat het Massa was...

https://www.youtube.com/watch?v=7njqB0G0-aE

[ Voor 10% gewijzigd door KeRsTmAnNeKe op 31-03-2021 13:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Auto Verstappen wordt weer sneller: https://www.nu.nl/formule...verbeterd-kan-worden.html . Hopelijk gaat de versnelling van de Mercedes langzamer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-09 16:42
Verwijderd schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 13:38:
Auto Verstappen wordt weer sneller: https://www.nu.nl/formule...verbeterd-kan-worden.html . Hopelijk gaat de versnelling van de Mercedes langzamer.
helaas zitten die ook niet stil :)

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Een aardige analyse op Autosport.com:
Of course, this is with the benefit of hindsight, but Verstappen’s decision to fully attack Hamilton at the precise moment and place he did must go down as a mistake. Not a big one in the moment, but an error nevertheless, and one that cost a famous win.
De situatie
The pair were running down the Bahrain track’s second straight, approaching the Turn 4 right-hander that had been under track limits scrutiny all weekend.

A reading of the various race director’s notes and post-race explanations from Mercedes, Red Bull and Michael Masi leads to the conclusion, at the time of writing, that running wide out of Turn 4 was acceptable during the race, until Red Bull queried Hamilton doing it, at which point he was ordered to stop and both camps understood the score.

This is why Verstappen was ordered to give the position back after getting ahead at that spot on lap 53 of 56.

A key part of the sequence was Antonio Giovinazzi being lapped. Hamilton was vocally unhappy about the blue flags the Alfa Romeo was shown on the previous lap, but no matter how that unfolded he was still on the inside of the straight approaching Turn 4 before the race’s pivotal moment occurred.
De move:
Hamilton had successfully fended off Verstappen’s initial attentions into Turn 1, but then with DRS again on the second straight, Verstappen had another, and first proper, chance to reclaim the lead.

But the Alfa’s presence meant he had no choice but to go to the outside once Hamilton had begun to cover the middle of the track – and an ambitious move began. The Red Bull’s massive momentum meant he pulled ahead before sweeping in, but an oversteer snap – possibly caused by a sidewind gust – meant Verstappen’s trajectory suddenly took him wider and he completed the move in the problematic spot.

Verstappen explained later that despite his 11-lap tyre offset advantage, that “goes away very quickly once you get within 1.5s”. Additional sliding in dirty air when trying to follow closely is a well-known overtaking-impacting problem with current F1 and a lack of subsequent grip meant Verstappen simply couldn’t just cruise back up to Hamilton and attack again.
En dan de conclusie:
With his knowledge of the tyre situation at the time, Verstappen may have felt he had no choice but to try where and when he did.

But Giovinazzi’s unlikely part in a victory scrap and the corner the leaders were approaching were factors that Verstappen may consider differently if he were to have that time again. Simply put, attacking elsewhere or a lap later without the backmarker’s presence may have been a better option. But we’ll never know.

We do know other things – thankfully. Verstappen has a proven track record of adapting his game after making mistakes – even if he won’t admit to them, such as the string of costly errors he made in early 2018, after which he appeared to adjust his game and not put everything on the line every lap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWing
  • Laatst online: 15-09 04:55

StarWing

Huh ?!?

KeRsTmAnNeKe schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 13:36:
[...]

Nop, Rai, net filmpje nog opgezocht, dacht zelf ook dat het Massa was...

https://www.youtube.com/watch?v=7njqB0G0-aE
UR right.
Damn, ik word dement :/

Page intentionally left blank.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

De officiële F1 Power Ranking is ook weer bekend gemaakt, zie overzicht hieronder:

Afbeeldingslocatie: https://www.formula1.com/content/dam/fom-website/Upgrade/PowerRankingsBahrain2021/Power%20Rankings%20Leader%20post%20Bahrain.jpg.transform/9col/image.jpg

Een winst levert je dus automatisch een 10 op, hoewel je de rest van het weekeind niet 100% presteerde? Objectiviteit van de cijfers blijft naar mijn mening altijd een discussiepunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

mphilipp schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 15:13:

[...]

De situatie

[...]

De move:

[...]

En dan de conclusie:

[...]
Die conclusie was ook al in het race topic hier op Tweakers getrokken, en dan met name v.w.b. de invloed van GIO in het verhaal. Aangezien deze eerder al "blauw" had gekregen, maar daar blijkbaar niet op had gereageerd, is het voor Verstappen moeilijk in te schatten wanneer hij wel van het gas af zou gaan, op het meest beroerde moment dus.
Ik had de on board van GIO er al bijgehaald, om eventueel een glimp van Hamilton versus Verstappen op te kunnen vangen op het "moment suprême", maar deze was naar achteren gericht. Wel viel te horen dat hem werd verteld, de beiden voorbij te laten gaan (op weg naar bocht 4), met de valkuil voor Verstappen tot gevolg.

GIO kreeg voor de laatste bocht bij het opgaan van start/finish de melding voor blauw over de radio, in bochten 1/2 de opdracht om ze voor bocht 4 voorbij te laten. Had ie die niet gekregen was ie elders in de ronde van zijn gas gegaan lijkt me. Maar hoe kon Verstappen/Red Bull daar nu op anticiperen?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

hardware-lover schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 16:08:
[...]
GIO kreeg voor de laatste bocht bij het opgaan van start/finish de melding voor blauw over de radio, in bochten 1/2 de opdracht om ze voor bocht 4 voorbij te laten. Had ie die niet gekregen was ie elders in de ronde van zijn gas gegaan lijkt me. Maar hoe kon Verstappen/Red Bull daar nu op anticiperen?
Lastige situatie idd. Het is makkelijk oordelen vanaf de leun- of burostoel, maar misschien één ronde wachten voor een iets comfortabelere positie. Maar ja, ik zit niet in die auto en Max is ook niet gek. Het overstuurmoment kan idd veroorzaakt zijn door een windvlaag en als die er niet was geweest, had ie er misschien wél goed voorbij gekomen. It never happened, dus we weten het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Laatst online: 15-09 09:59

sjaool

Every life should have 9 cats

Woudloper schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 16:04:
De officiële F1 Power Ranking is ook weer bekend gemaakt, zie overzicht hieronder:

[Afbeelding]

Een winst levert je dus automatisch een 10 op, hoewel je de rest van het weekeind niet 100% presteerde? Objectiviteit van de cijfers blijft naar mijn mening altijd een discussiepunt.
Hm... Ik zou Max toch ook hoger verwacht hebben. Hamilton heb je het hele weekend amper gezien en ja op zondag wint hij door een gewaagde alternatieve strategie. Verder vond ik hem niet echt een 10 zoals in dit lijstje. Ik zou ze beiden eerder een 9.5 hebben gegeven.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15-09 15:13
caspervc schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 13:08:
[...]

Helemaal mee eens. Wat Jos -met name- in de Simtek en Arrows heeft gepresteerd was geweldig. Zette de F1 wereld best wel op zijn kop. _/-\o_
Jos had met de starts ook de meeste mensen ingehaald dan wie ook, in zijn Arrows tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

sjaool schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 16:59:
[...]
Hm... Ik zou Max toch ook hoger verwacht hebben. Hamilton heb je het hele weekend amper gezien en ja op zondag wint hij door een gewaagde alternatieve strategie. Verder vond ik hem niet echt een 10 zoals in dit lijstje. Ik zou ze beiden eerder een 9.5 hebben gegeven.
Of zoals op AMuS, beiden (als enigen) een 10 👌

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:23

[Afbeelding]

Bottas :X

Hoe lang houdt die dit nog vol?

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
Ik las: Of course, this is with the benefit of hindsight

Toen ben ik meteen afgehaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-09 11:28
mphilipp schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 10:40:

Mee eens, ik vind ook dat Max af en toe best wat geduldiger kan zijn (zeker als potentieel titelkandidaat).

Maar.. in dit specifieke geval is het omgekeerde ook waar. Als Max daar een kans had gekregen om net wel binnen de lijntjes Hamilton aan de buitenkant in te halen voor de leiding moet je die kans altijd pakken natuurlijk. Inhalen lijkt makkelijk in Bahrain maar zoveel plekken zijn er eigenlijk niet eens. Als hij wacht tot het rechte stuk met DRS krijgt hij em weer terug met DRS voor bocht 4 en de back straight DRS richting bocht 11 is eigenlijk net te kort.

Mercedes heeft dit keer goed gegokt/gekozen door via de pitstops Hamilton er voor te zetten met het idee dat inhalen lastig is en met de hoop dat het verschil in banden op het eind net niet genoeg is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 05:19

[...]

De situatie

[...]

De move:

[...]

En dan de conclusie:

[...]
Alleen je bold stukjes gelezen. Maar ze noemen het een grote fout, maar tegelijkertijd geven ze aan dat inhalen op een andere plek of moment misschien de betere optie zou zijn, maar dat we het nooit zullen weten. Dat is toch hartstikke tegenstrijdig. Als de huidige poging een grote fout was dan moet deze dus een nadelig gevolg hebben gehad, anders kan ik het geen fout noemen. Alleen was er geen nadelig gevolg naar mijn idee. Want, zoals zij ook stellen, we weten niet of er een beter inhaalmoment zou zijn geweest.

Zou jij mij wellicht dus de grote fout kunnen tonen? Als in: wat had Verstappen dan moeten doen op een hogere kans op een succesvol resultaat te hebben? Wachten op andere plek of moment geeft volgens Autosport dus in ieder geval geen garantie op succes, wat dan wel?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:28

Edd

-

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:02

AvK

Ready Set Go

Tja....... Nog niet zo lang geleden haalde Max ook 10 of 15 auto's in. Toen stonden we allemaal op de banken. Nu doet Checo het....... en we horen niemand. Beetje vreemd.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

AvK schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 21:39:
Tja....... Nog niet zo lang geleden haalde Max ook 10 of 15 auto's in. Toen stonden we allemaal op de banken. Nu doet Checo het....... en we horen niemand. Beetje vreemd.
Was toch matig?
Paar races terug won hij gewoon na een tik in bocht 1 >:)

Maar was toch rijder van de dag?

[ Voor 4% gewijzigd door hjs op 31-03-2021 21:55 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:08
Wij zaten hier aardig voor hem te juichen zondag hoor :)

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

RobertMe schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 19:40:
[...]
Alleen je bold stukjes gelezen. Maar ze noemen het een grote fout, maar tegelijkertijd geven ze aan dat inhalen op een andere plek of moment misschien de betere optie zou zijn, maar dat we het nooit zullen weten.
Nee, ze zeggen juist, not a big one, but an error nevertheless. Dat beantwoord meteen je vraag. Zij geven ook aan hoe lastig het is, en dat het overstuur moment misschien wel door een windvlaag veroorzaakt werd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Grimmie187 schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 19:35:
[...]
Mee eens, ik vind ook dat Max af en toe best wat geduldiger kan zijn (zeker als potentieel titelkandidaat).

Maar.. in dit specifieke geval is het omgekeerde ook waar. Als Max daar een kans had gekregen om net wel binnen de lijntjes Hamilton aan de buitenkant in te halen voor de leiding moet je die kans altijd pakken natuurlijk.
Maar dat is precies het punt. Max zit in die auto en als je denkt dat je een mogelijkheid ziet om in te halen, moet je het doen natuurlijk. Achteraf is alles makkelijk en zegt ie misschien ook tegen zichzelf dat ie (achteraf) beter even had kunnen wachten. Maar in een sport als F1 doen kansen zich soms maar één keer voor. Dus moet je ze nemen als ze er zijn.
Hij is inmiddels al lang niet meer die rusteloze puber die we 3 jaar geleden zagen. Verderop in het artikel zeggen ze juist (ik kon niet alles quoten) dat Max altijd heeft laten zien dat ie leert van zijn fouten en ze niet een tweede keer maakt. Dus ook hier leert ie weer van. Wat er gebeurde is geen domme fout, maar zo'n typische situatie waarvan je achteraf precies weet hoe je het had moeten doen. En ook dan was er geen garantie op succes.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

NoahAmber schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 19:02:
[...]
Ik las: Of course, this is with the benefit of hindsight
Toen ben ik meteen afgehaakt.
Dat is het toch altijd? Achteraf weet je toch precies wat er mis ging?

Dat is ook wat wij hier doen: met de kennis van nu oordelen over iets wat gebeurd is.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-09 09:24
Merendeel van de Max fans hier wilden het haantje (?) Perez niet en hadden veull liever de podiumloze Hulk.

Wat Checo liet zien is knap in elke situatie, maar in je eerste race in een compleet andere auto waar je het hele weekend tot en met de formation lap pech heb, is het extra extra knap.

Daar gaat RB nog plezier aan beleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Laatst online: 14-09 21:03
Ik kom er net achter dat er volgende week nog geen F1 is en dat de race dus drie weken later is. Meh -O- Nouja, ik had toch nog wat Drive to Survice te kijken.

Genoeg kans voor de teams om nog wat updates te ontwikkelen en hopelijk snel op de auto te zetten.

Hopelijk komende race in ieder geval geen problemen voor Perez zodat hij kan laten zien wat hij kan doen tegen de Mercedes. Ik zie de afgelopen race maar zo positief mogelijk: veel inhalen op verschillende plekken betekent de auto goed leren kennen qua uitremmen, grip, etc. Hopelijk plukt hij daar de vruchten van en kan hij het volgende race in ieder geval Bottas erg moeilijk maken.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Damian
  • Laatst online: 15-09 15:29

Damian

Insane Obtrusion

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Damian schreef op donderdag 1 april 2021 @ 08:19:
Daniel heeft weer een leuke weddenschap gedaan met zijn teambaas, dit keer geen tatoeage:

[Twitter]
zou wel leuk zijn als norris dat eerste podium pakt - dit stukje op twitter kwam super spontaan over :+ :X

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Laatst online: 22:51
himlims_ schreef op donderdag 1 april 2021 @ 09:26:
[...]

zou wel leuk zijn als norris dat eerste podium pakt - dit stukje op twitter kwam super spontaan over :+ :X
Vorig jaar had hij toch al een podium in de oostenrijk? (na tijdstraf van Hamilton)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:59
Beetje kansloze opmerking, Waarom zou je op de banken staan voor een coureur waar je geen fan van bent?
Ja wat ie doet is knap, maar je hoeft toch niet verplicht te gaan posten als een andere coureur dan je favoriete coureur een knappe prestatie neer zet, puur zodat mensen zoals jij niet gaan denken dat er bijna alleen maar Max fans zijn en geen echte F1 fans.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Misschien werd de aandacht afgeleid door de strijd om de eerste plaats. Dat is iets wat we al een poosje niet meer gezien hadden. Dus ja...dan sneeuwt de goede prestatie van Checo een beetje onder. Hopelijk kan ie de volgende race wel gewoon van zijn eigen plekkie starten en dan zal ie misschien ook wat meer opvallen.

Overigens haalde Max toen het merendeel van de auto's in 1 of 2 rondes in, en stond ie in no-time weer in de top-10. Er was wel een klein verschilletje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Shinji schreef op donderdag 1 april 2021 @ 09:51:
[...]

Vorig jaar had hij toch al een podium in de oostenrijk? (na tijdstraf van Hamilton)
doel meer op feit dat zac een weddenschap met daniel aangaat over behalen eerste podium; ozu leuk zijn als lando die pakt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

[...]

De situatie

[...]

De move:

[...]

En dan de conclusie:

[...]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Vuvuzela schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 13:35:
[...]

Dus in een gelijke auto zou Max winnen? Maar afgelopen race had hij een betere auto maar verliest hij? :+
We kunnen het er wel over eens zijn dat dit "verlies" niet aan de auto lag. :P

Ja gemierenrampetampen. over de diff en vloer dan.. :+

[ Voor 9% gewijzigd door Illegal_Alien op 01-04-2021 11:24 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[Afbeelding]

Objectieve cijfers voor dit soort dingen bestaan toch niet.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 14-09 16:35
Not sure if 1 april grap of echt een aanpassing aan Albert Park
Following the postponement of the Australian Grand Prix in 2021, due to the COVID-19 pandemic, the track underwent layout changes, the most notable part is the modification of the Turn 9-10 complex from a heavy right-left corner to a fast-sweeping right-left corner into Turns 11 and 12. Further modifications include the widening of the pit lane by 2 metres and the reprofiling of Turn 13. Also, some corners will be widened such as Turn 1, Turn 3, Turn 6, Turn 7, and Turn 15; and it is expected that these modifications will reduce qualifying lap times by as much as 5 seconds.
Bron: wikipedia

Linkje naar instagram van F1 met foto's

[ Voor 6% gewijzigd door FastFred op 01-04-2021 17:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Laatst online: 23:31

Vuvuzela

My spire is forming

FastFred schreef op donderdag 1 april 2021 @ 17:35:
Not sure if 1 april grap of echt een aanpassing aan Albert Park

[...]

Bron: wikipedia

Linkje naar instagram van F1 met foto's
Was al wat eerder aangekondigt. Hoop dat het werkt, normaal een waardeloze baan. Denk eigenlijk dat het te weinig gaat zijn, de 1e bocht na het rechte stuk zou wat langzamer mogen.

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:27
Bocht 13 moet hierdoor als extra inhaal mogelijkheid zijn omdat de aanloop erheen langer is.
Ik hoop dat het gaat werken

[ Voor 5% gewijzigd door d-vine op 01-04-2021 19:26 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DarkFire1985
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-02 07:51
Perez heeft prima gereden hoor maar hij had ook de beste auto van het veld en gewoon een volledige voorbereiding gehad. Ook rijdt hij al tig jaren Formule 1 dus weet van de hoed en rand, dat mag je best in ogenschouw houden.
Als een Hamilton het vorige jaren zou doen, zouden we het niet meer dan normaal vinden. Eigenlijk heb ik datzelfde gevoel nu. De auto is erg goed en ligt al veel op rails tov vorige jaren, je kan dus absoluut niet vergelijken met de situatie van Albon en Perez.
Maar natuurlijk een prima prestatie.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Ex9N46uWgAIvfzX?format=jpg&name=large

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Wel grappig, maar niet geheel onverwacht en ook logisch, dat de 'low rake' teams nu klagen dat zij benadeeld worden door de nieuwe regels. Toen Mercedes op magische wijze al lang een hele goede motor had draaien voordat het voorstel voor V6 turbo motoren in stemming gebracht was, hoorde je ze niet. Nee, toen was het een kwestie van de juiste voorbereiding enzo. Die jaren van dominantie vonden ze wel lekker. Nu kunnen ze aan de bak en moeten ze gaan vechten voor elk punt/podium. En zo slecht is de situatie niet eens. Voorheen reden de Mercedessen rondjes om de rest. Nu wordt dat wat lastiger. Ik denk dat de coureurs het stiekem wel leuk vinden, want een overwinning die je strijdend hebt behaald is altijd beter.
Nou wil ik niet zeggen dat de mensen bij Mercedes nu pas hard moeten werken, want dat deden ze al. Ook al lijkt het makkelijk, het ís niet makkelijk, hoe dominant je ook bent.

Bovendien is het seizoen nog erg jong. Om nu al te zeggen dat Mercedes afgeschreven is, is bijzonder voorbarig. Het mooie is dat Lewis nu kan laten zien wat ie waard is. Als ie het dit jaar alsnog voor elkaar krijgt om WK te worden, ben ik benieuwd wat de kritikasters gaan zeggen... En als ie tweede wordt, ben ik benieuwd naar het gat met Bottas. Dat is namelijk ook veelzeggend, ook al is Bottas niet altijd 'op zijn sokken' tweede geworden achter Hamilton.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

mphilipp schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 13:53:
Dat is namelijk ook veelzeggend, ook al is Bottas niet altijd 'op zijn sokken' tweede geworden achter Hamilton.
9 punten meer dan Max had in 2020
en 4x! een DNF minder
wel is Bottas 2x niet in de punten gefinisht, max zijn laagste resultaat is een P6

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

basvn schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 15:13:
[...]
9 punten meer dan Max had in 2020
en 4x! een DNF minder
wel is Bottas 2x niet in de punten gefinisht, max zijn laagste resultaat is een P6
Daarom ben ik benieuwd hoe het dit jaar gaat zijn. Wordt Max 1, 2 of toch weer 3? En met hoeveel afstand tot nr.1,2 en 3? En waar eindigen de respectievelijke teamgenoten? Ook dat is erg interessant en veelzeggend. Perez heeft natuurlijk nog wat tijd nodig om in het team gesettled te raken en de finesses van de auto uit te vogelen, een goede (begrips)relatie op te bouwen met zijn engineer enzo, maar het ziet er vooralsnog goed uit. Mag je ook wel verwachten van iemand met zijn ervaring.

Het mooie van Perez is natuurlijk dat ie supergemotiveerd is. Enerzijds omdat zijn carrière in de F1 voorbij leek. En eenmaal eruit, blijft eruit, want er zijn genoeg jonge gasten die staan te trappelen. Tweede is dat ie weet hoe RBR omgaat met mannen die niet goed presteren. Die mogen meteen weer opkrassen. Verschil is dat hij inmiddels wel zo'n beetje het klappen van de zweep kent. Denk maar aan dat jaar bij McLaren. Hij weet dus inmiddels hoe je daarmee omgaat en ik denk dat hij zich beter staande kan houden dat zo'n rookie. Dan zie je trouwens meteen ook weer hoe het mentaal in elkaar zit bij Max. Die laat dus heel weinig merken van de enorme druk die er op 'm staat en stond toen hij net begon. Want die is niet mis, al onderschatten veel mensen dat aspect van de topsport.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:46
Een aantal van jullie hier kunnen blij zijn. Ferrari heeft vanaf de volgende GP geen u-mask meer en stapt over naar een andere leverancier. Wie weet volgen de andere teams.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Zozo, RB heeft er zin in en heeft al "aggressive updates" klaar staan voor Imola:
https://www.autosport.com...to-improve-rb16b/6005414/

(wel paar dagen oud, dus misschien al eerder gepost)

[ Voor 14% gewijzigd door YakuzA op 02-04-2021 16:47 ]

PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arjan90
  • Laatst online: 14-09 21:03
YakuzA schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 16:47:
Zozo, RB heeft er zin in en heeft al "aggressive updates" klaar staan voor Imola:
https://www.autosport.com...to-improve-rb16b/6005414/

(wel paar dagen oud, dus misschien al eerder gepost)
Heeft Marko geloof ik al ontkracht. https://www.f1maximaal.nl...wikkelingsschema-red-bull. Portugal it is, dan komen de eerste updates als het goed is op de auto.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Arjan90 schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 16:50:
[...]
Heeft Marko geloof ik al ontkracht. https://www.f1maximaal.nl...wikkelingsschema-red-bull. Portugal it is, dan komen de eerste updates als het goed is op de auto.
Autosport.com geef ik iets meer credits voor nu dan een Max F1 site :)
Maargoed, we zullen het zien over 2 weekjes.

Wel raar iig dat op dezelfde dag 2 verschillende berichten de wereld in geslingerd worden.

[ Voor 9% gewijzigd door YakuzA op 02-04-2021 16:55 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:51

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

YakuzA schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 16:53:
Wel raar iig dat op dezelfde dag 2 verschillende berichten de wereld in geslingerd worden.
Is niet raar, primaire doel van zulke sites is clicks, niet 'waarheid' :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-09 17:00

Stoney3K

Flatsehats!

Franco10 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 05:43:
[...]

Merendeel van de Max fans hier wilden het haantje (?) Perez niet en hadden veull liever de podiumloze Hulk.
Ik ben Max fan, maar ik vind het juist wel prima dat Perez hem op de hielen kan zitten en hij aan de voorkant wheel-to-wheel kan racen met Hamilton.

Voor mij is het belangrijk dat er toffe sport te zien is. Als Max vanaf pole even ver weg loopt als Hamilton in de eerste twee rondes en de overwinning al lang en breed zeker is, dan vind ik er ook geen drol aan om te kijken. Dan liever een P2 waarin ze tot de laatste bocht met elkaar zitten te knokken.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:31

Blokker_1999

Full steam ahead

BlackMonkey schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 16:02:
Een aantal van jullie hier kunnen blij zijn. Ferrari heeft vanaf de volgende GP geen u-mask meer en stapt over naar een andere leverancier. Wie weet volgen de andere teams.
En niet alleen de teams die ze gebruiken, maar ook F1 zelf en de media. Ergens beschamend dat die maskers gewoon nog maar als legaal aanzien worden daar ze bij de meeste mensen aan de bovenkant gewoon open zijn door hun vormgeving.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Als iemand de race nog een keer wil kijken maar dan gemaakt met Lego

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 14-09 16:35
Die zag ik voorbij komen ja, erg leuk gemaakt. Er is ook al een 'top 10 highlights' van de race

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:18
Iemand deze hier al voorbij zien komen? De McLaren zonder vloer. Heel gaaf. Zag ik op Reddit

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/l6e6c5he6uq61.jpg

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• BlackMonkey
Als we dan toch mooie plaatjes gaan delen: Het verschil tussen de RA620H (links) en de nieuwe RA621H (rechts) in kleppendeksel. Red Bull en Honda waren al veel in de media aan het vertellen dat de motor een stuk compacter is geworden, maar dat laat het mooi zien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qv-jftyKlbWpLKb_1JWwe9PCz94=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gOPqxP3ZZ1foEIWRUHpWmPj3.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9gzieGw6eP-8uxJCLEU3ya03lUQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/39CsOpH2PUDk1TzR7Hc0muRh.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/evfaWd5WoFOmDf4WqsbUILxGUAk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/E8pZCxBfL7tgCI3Pcpp0COZJ.png?f=fotoalbum_large

Ik kwam het tegen op reddit na wat zoekwerk lijken de afbeeldingen gepubliceerd te zijn in auto sport – オートスポーツ – 2021年 3/26号 No.1548

Verder heeft Honda blijkbaar wel wat kinderziektes gehad tijdens de race. Marko heeft in een interview aangegeven dat ze last hadden van minder power door temperatuurproblemen. Deze waren blijkbaar (weer) vooral gerelateerd aan de software, maar wel te verhelpen:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
Dan past deze hier ook mooi bij :)

Ook van hem, een leuke breakdown van de race :)

[ Voor 38% gewijzigd door poor Leno op 04-04-2021 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

BlackMonkey schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 22:52:
Als we dan toch mooie plaatjes gaan delen: Het verschil tussen de RA620H (links) en de nieuwe RA621H (rechts) in kleppendeksel. Red Bull en Honda waren al veel in de media aan het vertellen dat de motor een stuk compacter is geworden, maar dat laat het mooi zien.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik kwam het tegen op reddit na wat zoekwerk lijken de afbeeldingen gepubliceerd te zijn in auto sport – オートスポーツ – 2021年 3/26号 No.1548

Verder heeft Honda blijkbaar wel wat kinderziektes gehad tijdens de race. Marko heeft in een interview aangegeven dat ze last hadden van minder power door temperatuurproblemen. Deze waren blijkbaar (weer) vooral gerelateerd aan de software, maar wel te verhelpen:

[Twitter]

[Twitter]
Toch wel bijzonder dat ze die foto's (nu al) vrijgeven lijkt me :?

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extigo

Steam

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• BlackMonkey
Help!!!! schreef op zondag 4 april 2021 @ 11:28:
[...]

Toch wel bijzonder dat ze die foto's (nu al) vrijgeven lijkt me :?
Dat dacht ik ook. Persoonlijk denk ik dat dit onderdeel te specifiek voor de Honda motor is om relevant te zijn voor andere fabrikanten. Deze hebben allemaal een eigen ontwerp en je kan dat toch niet zomaar overnemen. Dat is wat anders dan bijvoorbeeld een extra brandstofopslag zoals Merc wel is heeft gedaan en wat te kopiëren is. Ik kwam vandaag afbeeldingen van de turbo tegen maar die zijn wel een beetje geblurd en komen uit een Japanse video in (ik vermoed) samenwerking met Honda:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XXdGhnEN8JSmEfDpF5GAVRIXmjQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7iMcx8i4p5xZCX6QK93DUMu8.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1Y5tz_lYpeFUyur2xBqWDOCEcN0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BPVmnEiBTfNHm9r07DHCKKVT.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hq-ttNi27oaWqSKZAmU3rIqL7Ig=/800x/filters:strip_exif()/f/image/iH7xFV4ZKN1sJbZOxdDHwRT2.png?f=fotoalbum_large

Als ik als leek naar dit plaatje kijk lijkt het mij vooral een efficiëntere turbo geworden?

En dit zou een dashboard zijn voor de auto's bij Honda F1 Mission control:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_e_lKI7EyunSZPIeL4WBzCGFAHY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/m5MkSUxmTsGSx7SQrx6BGtHy.png?f=fotoalbum_large

Stiekem ben ik ondertussen dus wel benieuwd naar die aflevering met ondertiteling. Overigens is Honda wel vaker vrij open. Ik kan het nu helaas even niet vinden, maar ik herinner mij een soort paper van Honda die heel specifiek op de werking van de motor ingaat. Uitgelegd door de R&D mensen. Dat vond ik toen al bijzonder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ah, Slipstream is nu blijkbaar wekelijks. :)

Volgens hun eigen beschrijving hebben ze het over Perez, Vettel, Extreme E, Newey en een beetje voorbeschouwingen op Imola.

Dan nog wat dingetjes.
-Marko roept kennelijk dat Max iets van 0,3s per ronde verloor met dat differentieel.
-Er schijnt ook niet niet helemaal goed te zijn geweest met de PU. Dat is alleen weer vaag.
-De extreem compacte Honda zou ook voordelen hebben qua aerodynamica.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:32
DaniëlWW2 schreef op maandag 5 april 2021 @ 17:31:
-Marko roept kennelijk dat Max iets van 0,3s per ronde verloor met dat differentieel.
-Er schijnt ook niet niet helemaal goed te zijn geweest met de PU. Dat is alleen weer vaag.
Marko had een interview op een Duitstalige zender. Het linkje was vorige week al gepost en staat ergens hierboven.

Marko gaf hierin aan dat er een diff probleem was, en als ik het mompelende Oostenrijkse accent goed heb gehoord had ook Perez last. Dat zorgde voor teveel opwarming in een band en kostte omgerekend ongeveer 3 tiende.

Tevens zat er een foutje in de software waardoor ze de motor iets moesten terug schroeven. In welk deel van de race dat was heb ik hem niet horen zeggen maar mijn veroeden is in de laatste ronden.

Uiteraard, hoe compacter je iets maakt, hoe smaller de achterkant kan zijn wat weer voordeel geeft. Het zijn uiteraard afwegingen als je de quasimodo van Alpine bekijkt.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

DaniëlWW2 schreef op maandag 5 april 2021 @ 17:31:
[knip]

Dan nog wat dingetjes.
Dat heeft ie iig uitgesproken in een interview opgenomen met Formel1.de.

Die 0.3 sec. waren schijnbaar nog niet zo rampzalig, wel dat de problemen ervoor zorgden dat de achterbanden onnodig meer op hun donder kregen en daardoor dat het gat met Hamilton niet groter gemaakt kon worden, sterker, het werd aan het einde van de eerste stint van Hamilton alleen maar kleiner (zoals een ieder heeft kunnen zien). Perez zou trouwens hetzelfde probleem hebben gehad volgens Marko.

Warmteproblemen van de krachtbron zorgden voor reductie in power, desondanks kon Verstappen toch het gat met Hamilton nog dichtrijden. Marko zegt dat de oorzaak bij de software zit, niet in de hardware.

Het stilvallen van Perez in de opwarmronde wordt geweten aan een batterij die vlak voor de race vervangen was, daar was waarschijnlijk iets niet helemaal goed bij gegaan zegt Marko.

Afijn, Hamilton die het eerste gedeelte van de race 0.2 sec. per ronde "verdiende", los van het minder snel verslijten van zijn banden. Verstappen die 0.3 sec. per ronde verspeelde los van het sneller verslijten van zijn achterbanden.

Maakt netto minimaal 0.5 sec. per ronde op Hamilton ( B) ) d:)b

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ik heb het niet allemaal gevolgd dus bedankt. :)
Maar moet je nagaan dat Bahrein gewoon echt geen RBR circuit is en dan ook nog de problemen. Het is echt een veredelde micky mouse baan in de woestijn vergeleken met eigenlijk de hele Europese kalender buiten Monza. Nu is Monza speciaal, maar die andere banen zijn waarschijnlijk allemaal meer neerwaartse druk en daar kwam het verschil. Dat kan nog wel eens heel wat gaan worden. Ik denk zowaar niet eens meer dat Mercedes maar loopt te zeuren dat ze niet de beste zijn, terwijl ze weten dat ze dit wel zijn. Nee, ik begin steeds meer te geloven dat Bahrein ze misschien nog wel eens positief eruit heeft laten komen. Die zullen echt met een gigantische upgrade moeten komen aan hun auto en ik betwijfel of het erin zit. Want die RB16B, tja die lijkt weer op de oude RB14. Meteen snel en nu heeft die wel vermogen.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Finraziel
  • Laatst online: 23:08
Klinkt allemaal heel leuk maar ik durf het nog niet zo goed te geloven :+
Nog een kleine 2 weken werken voor we zien hoe het er dan voorstaat...

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Laatst online: 07-09 18:45
Rechtermuisknop --> instellen als bureaubladachtergrond. d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Finraziel schreef op maandag 5 april 2021 @ 19:39:
Ik moet nog zien of Imola het circuit is om dat te kunnen zien. Je kunt daar nog zo snel zijn maar inhalen is een heel ander verhaal (Bottas < Verstappen, voor de 2020 knal), dus strategie is nog belangrijker daar, de "2e" rijder van het team kan het verschil dan maken. Als Verstappen dan weer voorop mag rijden dan zal ie toch beslist meer afstand moeten hebben op Mercedes tijdens de race.

Edit: behalve als we op het Imola circuit gaan rijden wat nu te zien is in de startpost, dan lukt het inhalen heel aardig :+ [fixed] (y)

[ Voor 35% gewijzigd door hardware-lover op 13-04-2021 14:40 . Reden: Circuit van Shanghai was eerder zichtbaar ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Laatst online: 23:34

Martinspire

Awesomeness

DaniëlWW2 schreef op maandag 5 april 2021 @ 19:31:
Ik heb het niet allemaal gevolgd dus bedankt. :)
Maar moet je nagaan dat Bahrein gewoon echt geen RBR circuit is en dan ook nog de problemen. Het is echt een veredelde micky mouse baan in de woestijn vergeleken met eigenlijk de hele Europese kalender buiten Monza. Nu is Monza speciaal, maar die andere banen zijn waarschijnlijk allemaal meer neerwaartse druk en daar kwam het verschil. Dat kan nog wel eens heel wat gaan worden. Ik denk zowaar niet eens meer dat Mercedes maar loopt te zeuren dat ze niet de beste zijn, terwijl ze weten dat ze dit wel zijn. Nee, ik begin steeds meer te geloven dat Bahrein ze misschien nog wel eens positief eruit heeft laten komen. Die zullen echt met een gigantische upgrade moeten komen aan hun auto en ik betwijfel of het erin zit. Want die RB16B, tja die lijkt weer op de oude RB14. Meteen snel en nu heeft die wel vermogen.
Toch kijk ik de laatste jaren meer uit naar Bahrein dan menig Europese baan omdat bij al die banen gewoon waardeloos weinig ingehaald wordt. Monza vind ik ook vaak veel te saai, maar wat mij betreft is een mickey mouse-baan iets anders. Dat is een doorgaans smalle baan met veel bochten en weinig inhaalmogelijkheden. Dat was ook waarom Hongarije zo genoemd werd. Niet omdat het een saaie layout is of in de middle of nowhere ligt...

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Finraziel schreef op maandag 5 april 2021 @ 19:39:
Ik ben niet zo goedgelovig ingesteld en ik kijk liever naar de feiten. ;)
Als Mercedes echt met de zandzakken had gereden, dan was het gat in kwalificatie niet bijna 0,4s geweest en dan was Mercedes niet zo oprecht blij geweest met een overwinning. Die hebben ze gestolen en dat wisten ze echt wel.

Voor mij gelden er andere vragen. Dat differentieel probleem mag niet meer gebeuren, idem voor de kleine dingen die soms opduiken met de Honda PU. Maar de grootste vraag voor mij is Perez. Ik heb heel wat excuses gezien na de race, maar P5 halen in die auto is niet zo indrukwekkend. Albon liet in zijn eerste race ook een flinke inhaalrace zien en dat was ook geen succes met meermaals niet Q3 halen en alle ellende. In dat team met die auto die heel wat beter lijkt te zijn, hoor je minstens P4 te staan, elke race weer. Alles eronder is ronduit onacceptabel. Nu viel zijn auto stil waardoor P4 kwalificeren alsnog niks had geholpen, maar toch. Het mag niet gebeuren.

Perez hoort er te zijn zodat Mercedes niet alweer zo ongeveer hun enige strategie ooit kunnen uitvoeren. Want ze doen wel heel erg vaak Hamilton vroeg naar binnen en dan een lange stint en Bottas langer laten rijden. Dat is ook logisch omdat Hamilton wel banden kan sparen en kan pushen wanneer nodig en Bottas veel minder. Perez hoort er alleen tussen te zitten zodat Hamilton niet tijd goed kan maken aan het begin van zijn tweede stint. Daarom ging Hamilton waarschijnlijk ook zo vroeg. Hij zat net voor Perez. Een paar ronden later en dat was misschien niet meer mogelijk geweest omdat Hamilton dan achter Perez was komen te zitten en dan had Verstappen de pitstop met behoud van positie kunnen doen en was het klaar geweest voor die race. Dan krijg je inderdaad een saaie optocht, maar wel 25 punten.
Martinspire schreef op maandag 5 april 2021 @ 21:16:
[...]

Toch kijk ik de laatste jaren meer uit naar Bahrein dan menig Europese baan omdat bij al die banen gewoon waardeloos weinig ingehaald wordt. Monza vind ik ook vaak veel te saai, maar wat mij betreft is een mickey mouse-baan iets anders. Dat is een doorgaans smalle baan met veel bochten en weinig inhaalmogelijkheden. Dat was ook waarom Hongarije zo genoemd werd. Niet omdat het een saaie layout is of in de middle of nowhere ligt...
Ik associeer mickey mouse banen met zo makkelijk dat het bijna saai is om naar te kijken. Je gebruikelijke Tilke baan met 5km run off en geen fatsoenlijke track limits dus. ;)
Maar je kan ook nauwelijks meer inhalen zonder enorme overspeed en dat hopen ze dus aan te pakken volgend jaar. Of het gaat gebeuren is een tweede. Je hebt gewoon track position nodig en dat was waarom Hamilton altijd won vanaf pole. Dat lijkt nu wel voorbij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Wat dat inhalen betreft. De auto's moeten gewoon weer een stuk kleiner worden, de circuits zijn helemaal niet ontworpen op de afmetingen van de hedendaagse bolides.

[ Voor 8% gewijzigd door warp op 05-04-2021 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:57
warp schreef op maandag 5 april 2021 @ 22:44:
Wat dat inhalen betreft. De auto's moeten gewoon weer een stuk kleiner worden, de circuits zijn helemaal niet ontworpen op de afmetingen van de hedendaagse bolides.
Iets met veiligheid ook volgend mij. Dat gaat niet zo makkelijk.

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Snowhite0901 schreef op maandag 5 april 2021 @ 23:07:
Nee, daar is niets aan veranderd sinds 2015-2016. Toen waren de auto's nog een stuk smaller/kleiner. Ze zijn vooral groter en lomper geworden sinds het invoeren van de bredere banden. Max Verstappen maakte n.b. onlangs zelf de opmerking in een interview dat de auto's daardoor zo groot en breed zijn geworden waardoor het inhalen lastiger is geworden... Edit: @RobertMe legt het hieronder wat uitgebreider uit...

[ Voor 9% gewijzigd door warp op 05-04-2021 23:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 05:19
Snowhite0901 schreef op maandag 5 april 2021 @ 23:07:
[...]

Iets met veiligheid van de auto's, of veiligheid van de circuits?

En uiteindelijk is het ook een cirkel. Zijn de auto's van 2016, die een stuk kleiner waren, substantieel onveiliger dan de huidige auto's? De halo buiten beschouwing gelaten (en die kun je waarschijnlijk ook zo knippen/plakken op de 2016 auto's) waarschijnlijk niet echt. Voor 2017 zijn de auto's aangepast om ze meer grip te geven en harder door de bochten te kunnen gaan, waaronder dus "grotere auto". Maar die hogere snelheden, en zwaarder gewicht, zorgt ook weer ervoor dat de veiligheid van auto en circuit aangepast moet worden voor deze nieuwe snelheden. Maak je de auto's kleiner, zullen ze ook niet meer zo hard gaan, want daar hebben ze de wegligging niet meer voor, dus kunnen de veiligheidsmaatregelen ook weer "verzwakt" worden.

Uiteraard wil ik daarmee niet zeggen dat je zo weer terug kunt naar de auto's van de jaren 90 om maar eens wat te noemen. Want die zullen echt niet voldoen aan de hedendaagse veiligheidsmaatregelen / berekeningen. Maar een 2016 auto die echt al een stuk compacter is zou wel moeten kunnen voldoen aan de huidige veiligheidsmaatregelen vermoed ik. En dan bedoel ik dus niet letterlijk de huidige regels, maar wel de formules erachter. Dus bv "impact van 5G" zal bij de auto impact effectief lager zijn doordat het gewicht van de auto lager zal zijn.

Daarnaast zou je met een ander type motoren mogelijk ook weer naar kleinere auto's kunnen. De MGU-H, -K, battery store nemen natuurlijk ook extra ruimte in beslag en hebben ook koeling nodig. Sloop dat eraf en bv iets als sidepods en airbox kunnen worden verkleind.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

DaniëlWW2 schreef op maandag 5 april 2021 @ 22:18:
[...]

Ik associeer mickey mouse banen met zo makkelijk dat het bijna saai is om naar te kijken. Je gebruikelijke Tilke baan met 5km run off en geen fatsoenlijke track limits dus. ;)
Dat mag je vinden, maar dat is dus geen mickey mouse baan. Tracklimits en wat er wel of niet naast de baan staat heeft niks met die term te maken.

Verder ziet het er misschien makkelijk uit, maar dat is het allerminst. Bovendien zit er bij Bahrein bij een paar bochten de mogelijkheid om een andere lijn te nemen om daarmee een inhaalpoging te doen nog buiten de DRS zones (of ongeacht die zones). Dat heeft Imola bv totaal niet. Dat maakt het inhalen bij het begin al lastig, maar als de race halverwege is, dan is de baan buiten de ideale lijn zo smerig dat je ook geen poging meer kunt doen.

Ik snap het wel, het moet er ook een beetje als werk uit zien, maar als je bv kijkt naar de bandenslijtage, dan is Bahrein best een zwaar circuit. Een 2-stop met C2 banden is gewoon heavy. De slingerende middensector, de snelle doordraaiers in de laatste sector, het gaat toch wel hard.

En ja de tracklimits zijn misschien wat artificieel maar dat staat imo los van de baan zelf. Kijk maar naar het de crash van Grosjean vorig jaar of zelfs die met Max. Als ik moet kiezen tussen een sport die veilig is, maar wat artificiele grenzen heeft of een gevaarlijke(re) sport met wat hardere grenzen, dan kies ik toch liever voor de eerste optie. Ja het ziet er op de plaatjes aardig uit, maar voor mij voegt het toch wat weinig toe en de grotere kans op een ernstig ongeluk vind ik toch dermate overtreffend dat ik de rest voor lief neem. Ik was vroeger ook geen voorstander van de Halo, maar het heeft ondertussen wel aardig wat gedaan. Ook de V10 komt niet meer terug. Berg je nostalgische gevoel op en je gaat er imo wat meer van genieten als je accepteert dat de sport verder is gegaan.
Maar je kan ook nauwelijks meer inhalen zonder enorme overspeed en dat hopen ze dus aan te pakken volgend jaar. Of het gaat gebeuren is een tweede. Je hebt gewoon track position nodig en dat was waarom Hamilton altijd won vanaf pole. Dat lijkt nu wel voorbij.
Track position is op veel banen nog steeds van de orde, maar blijkbaar ook de undercut. Inhalen is misschien wat lastiger door de breedte, maar het grote probleem zit hem in het volgen. Met de auto's van 2022 gaan we leukere races zien. Ze worden niet breder of smaller, maar wel korter. En door beter te volgen, kun je hem er makkelijker naast zetten (of op zijn minst een poging doen om de ander in de verdediging te duwen). DRS was nodig omdat ze nooit konden volgen. Zonder die kunstmatige ingreep, die de meesten hier ook niet zo geweldig vinden, hadden we helemaal saaie races gehad. Ik hoop dat 2022 ervoor zorgt dat die DRS er weer af kan. Ik kijk erg uit naar wat de nieuwe auto's gaan brengen. Het lijkt er in ieder geval op dat er meer inhaalacties gaan zijn. Ik ben verder erg benieuwd of de teams dichter bij elkaar gaan zitten of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

Martinspire schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 00:30:
[...]
../..
Met de auto's van 2022 gaan we leukere races zien. Ze worden niet breder of smaller, maar wel korter. En door beter te volgen, kun je hem er makkelijker naast zetten (of op zijn minst een poging doen om de ander in de verdediging te duwen).../..
Ik geloof er niks van. Er wordt al zeker een decennia dingen beloofd die niet komen. Er speelt ook veel politiek mee. Maar het zou wel fijn zijn als het eens echt uitkomt.
Vanmiddag nog even een samenvatting gekeken van de laatste GP op Zandvoort. Ik was daar ook. Wat een positie wisselingen. Kon gewoon ingehaald worden. Die eind jaren 70 en jaren 80 waren erg leuk. Nu kunnen ze niet eens voluit racen want dat kunnen de banden niet aan. Als er een tweede bandenleverancier zou komen dan ga je echt wat beleven. Maar zoals ik al zei, allemaal politiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Laatst online: 23-08 16:32
[...]

Met de auto's van 2022 gaan we leukere races zien. Ze worden niet breder of smaller, maar wel korter. En door beter te volgen, kun je hem er makkelijker naast zetten (of op zijn minst een poging doen om de ander in de verdediging te duwen).
Dat beloven ze bij elke regelwijzigen en het komt nooit uit. Dit jaar zitten ze eindelijk dichter bij elkaar. Er is een goede kans dat het dit jaar eindelijk spannend is om de winst. Na de wijziging zullen de gaten juist weer groter zijn, de performance van de teams convergeert naar mate de regels langer stabiel zijn.

Je kunt dus beter geen regel wijzigingen hebben, maar ze juist zo lang mogelijk stabiel houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extigo
Erapaz schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 07:17:
[...]

Dat beloven ze bij elke regelwijzigen en het komt nooit uit. Dit jaar zitten ze eindelijk dichter bij elkaar. Er is een goede kans dat het dit jaar eindelijk spannend is om de winst. Na de wijziging zullen de gaten juist weer groter zijn, de performance van de teams convergeert naar mate de regels langer stabiel zijn.

Je kunt dus beter geen regel wijzigingen hebben, maar ze juist zo lang mogelijk stabiel houden.
Met de huidige regelementen zullen de auto's elkaar nooit goed kunnen volgen, hoe lang de regels ook stabiel zullen blijven. Ja, qua tijd zit het nu dicht op elkaar, maar je blijft last houden van de rommelige lucht achter de auto, waardoor je nooit heel lang met neus in de versnellingsbak van een ander kan zitten.

En daar gaan de regels van 2022 (als het goed is) wel voor zorgen.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
Extigo schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 07:29:
[...]

Met de huidige regelementen zullen de auto's elkaar nooit goed kunnen volgen, hoe lang de regels ook stabiel zullen blijven. Ja, qua tijd zit het nu dicht op elkaar, maar je blijft last houden van de rommelige lucht achter de auto, waardoor je nooit heel lang met neus in de versnellingsbak van een ander kan zitten.

En daar gaan de regels van 2022 (als het goed is) wel voor zorgen.
Lekker die naïviteit. De auto’s hebben al sinds de jaren 80 last van vuile lucht. Elke keer weer beloven ze dat met regel wijzigingen te fixen, nooit is dat gelukt.

Regels stabiel houden is veel beter voor de sport. Met hoogstens minimale veranderingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extigo
Erapaz schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 07:53:
[...]

Lekker die naïviteit. De auto’s hebben al sinds de jaren 80 last van vuile lucht. Elke keer weer beloven ze dat met regel wijzigingen te fixen, nooit is dat gelukt.

Regels stabiel houden is veel beter voor de sport. Met hoogstens minimale veranderingen.
Heeft niets met naiviteit te maken. De huidige auto's zullen nooit ronde lang achter elkaar aan kunnen rijden zoals de auto's van Senna en Prost dat wel konden. Of die van Alonso en Schumacher. De vuile lucht is nu vele malen erger dan in die tijden.

Maar we zullen zien volgend jaar, wie er gelijk krijgt. Ik zet mijn geld op de geleerden in de aerodynamica.

Steam

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erapaz
Extigo schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 08:24:
[...]

Heeft niets met naiviteit te maken. De huidige auto's zullen nooit ronde lang achter elkaar aan kunnen rijden zoals de auto's van Senna en Prost dat wel konden. Of die van Alonso en Schumacher. De vuile lucht is nu vele malen erger dan in die tijden.

Maar we zullen zien volgend jaar, wie er gelijk krijgt. Ik zet mijn geld op de geleerden in de aerodynamica.
Achter elkaar rijden en inhalen was toen ook al een probleem. Je herinnering is romantischer dan de realiteit. Geniet maar van dit jaar, volgend jaar zullen de gaten weer veel groet zijn omdat 1 team het best de regels weet te implementeren.

Voor 2009 werd exact hetzelfde beloofd namelijk en toen werkte het ook niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scrappy.doo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 15:44
Erapaz schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 08:28:
[...]

Achter elkaar rijden en inhalen was toen ook al een probleem. Je herinnering is romantischer dan de realiteit. Geniet maar van dit jaar, volgend jaar zullen de gaten weer veel groet zijn omdat 1 team het best de regels weet te implementeren.

Voor 2009 werd exact hetzelfde beloofd namelijk en toen werkte het ook niet.
Oooohhh als het toen niet werkte, dan weten we zeker dat het nu ook niet gaat werken. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

[...]
Track position is op veel banen nog steeds van de orde, maar blijkbaar ook de undercut. Inhalen is misschien wat lastiger door de breedte, maar het grote probleem zit hem in het volgen. Met de auto's van 2022 gaan we leukere races zien. Ze worden niet breder of smaller, maar wel korter. En door beter te volgen, kun je hem er makkelijker naast zetten (of op zijn minst een poging doen om de ander in de verdediging te duwen). DRS was nodig omdat ze nooit konden volgen. Zonder die kunstmatige ingreep, die de meesten hier ook niet zo geweldig vinden, hadden we helemaal saaie races gehad. Ik hoop dat 2022 ervoor zorgt dat die DRS er weer af kan. Ik kijk erg uit naar wat de nieuwe auto's gaan brengen. Het lijkt er in ieder geval op dat er meer inhaalacties gaan zijn. Ik ben verder erg benieuwd of de teams dichter bij elkaar gaan zitten of niet.
ben erg benieuwd hoe t in praktijk gaat uitpakken, persoonlijk heb ik zo iets van; het klinkt mooi - eerst maar eens in praktijk zien hoe t gaat werken. Zolang de auto's niet kleine worden (lengte/breedte) betwijfel ik of dat inhalen zo bevordeljk wordt; als het niet past ... kan je nog zo goed volgen ... vanwege breedte en lengte is vaak een alternatieve 'lijn' vaak niet mogelijk :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

MrMarcie schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 02:15:
[...]
Nu kunnen ze niet eens voluit racen want dat kunnen de banden niet aan. Als er een tweede bandenleverancier zou komen dan ga je echt wat beleven. Maar zoals ik al zei, allemaal politiek.
Ook al komen er nog 6 bandenleverancier bij, dát 'probleem' los je niet op. Pirelli heeft in opdracht van de FIA banden gemaakt volgens het huidige profiel. Het is niet alsof Pirelli zelf badacht heeft dat het wel leuk zou zijn als ze zo zouden slijten. Het was een manier om al dan niet kunstmatig de spanning terug te brengen.

En wat die vuile lucht betreft: dat verschijnsel kennen ze al sinds ze met vleugels gingen werken. Eigenlijk sinds ze de windtunnel ontdekten, want vuile lucht heb je altijd, ook achter een personenauto. Ik als motorrijder ben maar al te bekend met dat verschijnsel. De ene auto heeft het ook erger dan de ander. Sommige zijn echt vreselijk en daar wil je zo snel mogelijk voorbij.
Ik vermoed dat toen met met windtunnels ging werken, ze veel beter konden zien hoe de lucht zich ging gedragen, en voor zover mogelijk gingen proberen om zo vuil mogelijke lucht te creëren voor de auto's die achter heb reden. Op zich is het ook helemaal niet niet zo moeilijk: een heel klein flapje, laten we het een Gurney Flap noemen op een strategische plek is al voldoende.

Dus ze kunnen verzinnen wat ze willen, maar zodra jij op vleugels vertrouwd voor je wegligging, hou je last van auto's die vlak voor je rijden. Misschien dat het met grondeffect minder is, dus dat zou zomaar een verbetering kunnen zijn. Maar ze houden een voorvleugel om specifiek de voorwielen meer druk te geven, dus enigszins last blijf je er wel van houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erapaz
scrappy.doo schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 08:39:
[...]

Oooohhh als het toen niet werkte, dan weten we zeker dat het nu ook niet gaat werken. |:(
Haha, 2009 was een voorbeeld. Het is gewoon een feit dat F1 in cycli gaat. Waarbij na elke grote regel wijziging de afstand tussen de teams groter wordt en deze weer kleiner wordt naar gelang de regels langer stabiel zijn.
Dat je dat als nieuwe kijker nog niet snapt kan ik begrijpen, dan ben je nog enthousiast voor een regelwijziging. Maar ik kan je nu al verteren dat het een teleurstelling gaat zijn. Regel wijzigingen zijn niet goed voor de spanning.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tackleberry
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 22:11
Erapaz schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 09:04:
Haha, 2009 was een voorbeeld. Het is gewoon een feit dat F1 in cycli gaat. Waarbij na elke grote regel wijziging de afstand tussen de teams groter wordt en deze weer kleiner wordt naar gelang de regels langer stabiel zijn.
Dat je dat als nieuwe kijker nog niet snapt kan ik begrijpen, dan ben je nog enthousiast voor een regelwijziging. Maar ik kan je nu al verteren dat het een teleurstelling gaat zijn. Regel wijzigingen zijn niet goed voor de spanning.
De huidige regels zijn ook niet goed voor de spanning, hoewel verschillende teams wat dichter bij elkaar gekomen. Zolang het inhalen nog steeds te lastig is, zit je niet op het punt waar je als sport wilt zijn. Daarom begrijp ik dat ze het proberen met dit keer heftige wijzigingen, vooral gericht op het elkaar weer beter kunnen volgen.

Dus ja, volgend jaar zullen de verschillen waarschijnlijk initieel weer groter zijn. Alleen hopelijk minder extreem vanwege de nieuwe regelds rondom de budgetten en het gebruik van CFD. Uiteraard zullen er ook weer teams zijn die daar iets op bedenken, ook op het kunnen verstoren van de airflow naar degene achter je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.Pantoffel
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15-09 16:57
Hey guys, even vraagje over F1 TV Pro. Heb dit dus afgelopen race voor het eerst gebruikt, maar hij liep helaas fors achter op Ziggo (+/- 10 sec). Is dit normaal of verschilt dit per race? Vond het zelf erg irritant en ben uiteindelijk Ziggo gaan kijken en heb F1TV pro on the side gebruikt voor de rijdersdata.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

M.Pantoffel schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 10:11:
Hey guys, even vraagje over F1 TV Pro. Heb dit dus afgelopen race voor het eerst gebruikt, maar hij liep helaas fors achter op Ziggo (+/- 10 sec). Is dit normaal of verschilt dit per race? Vond het zelf erg irritant en ben uiteindelijk Ziggo gaan kijken en heb F1TV pro on the side gebruikt voor de rijdersdata.
Ik zou die vraag hier stellen [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

MrMarcie schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 02:15:
[...]

Ik geloof er niks van. Er wordt al zeker een decennia dingen beloofd die niet komen. Er speelt ook veel politiek mee. Maar het zou wel fijn zijn als het eens echt uitkomt.
Vanmiddag nog even een samenvatting gekeken van de laatste GP op Zandvoort. Ik was daar ook. Wat een positie wisselingen. Kon gewoon ingehaald worden. Die eind jaren 70 en jaren 80 waren erg leuk. Nu kunnen ze niet eens voluit racen want dat kunnen de banden niet aan. Als er een tweede bandenleverancier zou komen dan ga je echt wat beleven. Maar zoals ik al zei, allemaal politiek.
Volgens mij romantiseer je die periode ook enorm. Er zijn genoeg races waar geen reet gebeurde, of in ieder geval niet bij de top 6 waar de punten waren. Als mensen uit positie zijn, dan heb je nu ook al inhaalacties, maar ook dat stelt niet zoveel voor. Zo'n Perez die van achter komt is aardig om te zien, maar je mag verwachten dat ie gewoon top 6 gaat rijden met die auto.

Verder beloven ze inderdaad vaak dingen, maar dit is de eerste keer dat een designer als Ross Brawn zich met de auto's heeft bemoeid. Ik geloof hem wel als hij zegt dat hier auto's beter mee kunnen volgen. Het hele idee van de auto's is ook om het racen aantrekkelijker te maken. Dus ja, dan ga ik er vanuit dat ze de problemen van de huidige auto's begrijpen en aanpakken. Misschien niet alles, maar wel veel.

Bandenleveranciers maakt ook weinig uit, er is een bepaalde eis vanuit de FIA voor banden, daar gaat geen leverancier verandering in brengen. Het zal hoogstens het veld uit elkaar trekken.

Het enige wat ik wel dom vind is dat ze straks ook geen bandenwarmers meer mogen gebruiken. Dat zorgt ervoor dat je minder actie krijgt als auto's uit de pits komen. De grip is nergens en je kunt dan gewoon niet meekomen met de rest. De undercut wordt dan nog sterker want degene die eerst gaat, heeft zijn banden al op temperatuur als de ander de pit uit komt. Inhalen wordt dan wel erg makkelijk.

Pagina: 1 ... 36 ... 171 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
DaniëlWW2 in "Sport Feedbacktopic"

Alle weekend topics van 2021: ~[F1 2021] Racetopics

Discussie omtrent de uitzendrechten die Ziggo kwijt is geraakt mag in [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2

Let even op of jouw onderwerp niet beter in [F1] Randzaken kan.

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2020
F1 E-sports: [F1 2020] Het grote niet Formule 1 E-sport racetopic.
Racepool: [F1] Racemanagers/pools 2021
Randzaken: [F1] Randzaken