Dat denk ik ook, Max racet in de F1 zolang hij het leuk vindt.. Enige echte doel is 1x het WK winnen, meer mag maar hoeft niet, omdat hij weet dat zoveel toch afhankelijk is van de auto.. Het WK winnen zit er dit jaar net niet in ben ik bang, maar volgend jaar weer volop nieuwe kansen met de volledig nieuwe auto's die hopelijk beter tegen elkaar kunnen racen (zie ik als voordeel voor Verstappen).. Van de nieuwe generatie coureurs vind ik Verstappen nog steeds de meest talentvolle, maar het hangt ook grotendeels af van de auto en gewoon geluk hebben.. Dat zien we dit seizoen helaas ook weer.. Max heeft dit seizoen gemiddeld beter gereden dan Lewis maar gaat het vrees ik toch net weer niet redden vooral door de pech in Silverstone en Boedapest.. Veel teveel punten die daar verloren zijn gegaan, wat hem nu gaat nekken nu Mercedes aan een wederopstanding begonnen is, de auto weer beter voor elkaar heeft en Lewis weer alles relatief makkelijk kan winnen..Toke_gt schreef op donderdag 2 december 2021 @ 13:57:
[...]
Dat laatste zei hij volgens mij niet. Hij heeft aangegeven dat zijn wereld er niet ineens anders uitziet als hij wereldkampioen wordt, danwel dat zijn wereld niet instort als hij nu of later geen kampioen wordt. En hij zei dat hij niet uit is op het verbeteren van een recordaantal. Of je nou 1 of 8 keer wereldkampioen wordt, de eerste keer telt (of zoiets). Hij wil racen zolang hij het leuk vindt. Eerder zei hij ergens (bij vertrek Kimi of rentree Alonso) dat hij niet verwacht op z’n veertigste nog in de F1 rond te rijden. Maar dat duurt dus nog 16 jaar
Nog een kleine update over de Red Bull Powertrains in de samenvatting/vertaling:
- Red Bull Powertrains heeft verschillende opties, het kan straks alles in eigen beheer doen of samenwerken met een andere fabrikant. De medewerkers zijn zo gekozen dat de verbrandingsmotor in Milton Keynes zal onstaan. Aanvullende expertise op het gebied van turbocompressor en accu's zou zeer welkom zijn, iets waar mogelijk Porsche sterk in is.
- Halverwege 2022 gaat het bouwen van de motor, MGU-K, accu's en elektronica beginnen en zullen de meeste ingenieurs eindelijk aan het werk kunnen omdat dan hun werkverbod (gardening leave) erop zit.
- Red Bull wil in 2026 graag als nieuwe fabrikant gezien worden om zodoende een hoger budget en meer testbankuren te krijgen. Een mogelijke joint venture tussen Red Bull en Porsche zal door Mercedes, Ferrari en Renault niet geaccepteerd worden. Als 2 partijen jarenlang parallel ontwikkelen en dan samengaan hebben ze al die tijd dubbel voordeel (budget en testuren) gehad tegenover de andere fabrikanten.
- Inmiddels heeft Red Bull Powertrains 170 medewerkers in dienst. 45 medewerkers zijn van de Mercedes motorendivisie HPP afkomstig. Vanuit Red Bull gezien heeft het in dienst nemen van Mercedes personeel als neveneffect dat het Mercedes zal verzwakken.
- Bijna het voltallige personeel zal aan de nieuwe motor gaan werken en niet aan de dagelijkse gang van zaken, dat wordt in opdracht door Honda gedaan. Red Bull heeft namelijk niet het intellectueel eigendom (IP) van Honda gekocht maar het recht verworven om het te mgoen gebruiken. Dit komt omdat een deel van het IP van Honda partner Ilmor afkomstig is en wat onverkoopbaar is. Aangezien Honda de eigenaar blijft is het gehouden om de assemblage en onderhoud namens de derde partij uit te voeren.
- Of deze situatie tot 2025 zo blijft is nog niet duidelijk, het contract met Honda wordt steeds op jaarbasis beoordeeld. De motoren worden namelijk bij Honda in Sakura (Japan) gebouwd wat over de schouder meekijken lastig maakt.
- Honda is dan wel uit de F1 vertrokken maar heeft er wel belang bij dat hun product betrouwbaar blijft functioneren, vooral in het eerste jaar als er met E10 brandstof wordt gereden. Experts hebben de indruk dat Honda, in het geheim, haar vertrek uit F1 betreurt en dat probeert goed te maken door haar service aan Red Bull.
- Door het nieuwe motorenregelement blijft deelname aan F1 voor Honda interessant omdat er minder met geld gesmeten hoeft te worden vanwege het budgetplafond en testbankbeperkingen.
Zit nu ziggo sport te kijken. Bijzondere discussie over Spa Franchochamps en aanpassing van (o.a) Radillion.
- Spa zou nog niet op de kalender staan: Wel dus en tickets zijn ook al in de verkoop
- Aanpassing zou in opdracht van FIA zijn (veiligheid): niet dus, dit is een eis geweest van de FIM om weer motorraces te kunnen houden
Eis van FOM i.v.m. motorraces? Is dat een andere FOM dan Formula One Management? Want FOM houd zich alleen met (het commerciële aspect van) F1 bezig.jan390 schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 16:28:
Zit nu ziggo sport te kijken. Bijzondere discussie over Spa Franchochamps en aanpassing van (o.a) Radillion.Meestal zijn ze wel goed geinformeerd, maar deze uitspraken verbaasde me wel.
- Spa zou nog niet op de kalender staan: Wel dus en tickets zijn ook al in de verkoop
- Aanpassing zou in opdracht van FIA zijn (veiligheid): niet dus, dit is een eis geweest van de FOM om weer motorraces te kunnen houden
In ander nieuws, dit zijn mogelijk de 6 circuits waar volgend jaar de sprint gehouden wordt, waaronder Zandvoort.
Bahrain Grand Prix – Sakhir
Emilia Romagna Grand Prix – Imola
Canadian Grand Prix – Montreal
Austrian Grand Prix – Red Bull Ring
Dutch Grand Prix – Zandvoort
Brazilian Grand Prix – Interlagos
Er is nog wel discussie over vergoedingen per sprint van mogelijk $500,000 per sprint met een maximum van 5 sprint races en daarboven een extra bedag per sprint. Andere discussiepunten zijn nog de puntenverdeling en dat de FIA pole position weer via de kwalificatie op vrijdag toekent. Als laatste wil de FOM met de teams bespreken om de sprint niet als een losstaand evenement te zien zodat de grid zondag beïnvloed wordt.
https://www.motorsport.co...nt-races-in-2022/6849992/
Er is nog wel discussie over vergoedingen per sprint van mogelijk $500,000 per sprint met een maximum van 5 sprint races en daarboven een extra bedag per sprint. Andere discussiepunten zijn nog de puntenverdeling en dat de FIA pole position weer via de kwalificatie op vrijdag toekent. Als laatste wil de FOM met de teams bespreken om de sprint niet als een losstaand evenement te zien zodat de grid zondag beïnvloed wordt.
Haha, denken aan het een en iets anders typen. Inmiddels aangepast: FIMRobertMe schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 16:53:
[...]
Eis van FOM i.v.m. motorraces? Is dat een andere FOM dan Formula One Management? Want FOM houd zich alleen met (het commerciële aspect van) F1 bezig.
Sprintrace op Zandvoort? Ik weet niet wat ik daar van moet vinden hoor.. Ik ben nog steeds geen fan van het hele sprintrace concept en Zandvoort is nou niet echt een baan waar je heel makkelijk inhaalt ofzo.. Maar kennelijk heeft men er bij de FOM wel vertrouwen in met de nieuwe auto's, en ik vermoed dat een commercieel belang ook meetelt.. Het maakt de zaterdag voor de Dutch GP een stuk aantrekkelijker om (dure) kaarten te verkopen (als dat al een probleem was)..Chocoball schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 16:55:
In ander nieuws, dit zijn mogelijk de 6 circuits waar volgend jaar de sprint gehouden wordt, waaronder Zandvoort.
En anders volgend seizoen, of het seizoen daarna, of één van de 5 seizoenen daar weer naar?jaapstobbe schreef op donderdag 2 december 2021 @ 11:40:
Dit is het seizoen dat het moet gebeuren voor Max.
Dit is zijn beste kans ja, maar Verstappen is 24, het is niet alsof hij op zijn laatste benen loopt toch? En waarom zou Max willen stoppen? Volgens mij was hij ook gewoon autocoureur geweest als hij niet in de F1 reed. Het is niet alsof zijn leven zonder autoracen niets meer voorstelt, maar zijn hele leven staat wel in het teken van autoracen.
Ik zie Max niet op z'n 30e stoppen, maar eerder een carriere als Hamilton. Winnen, meedoen, genieten, en het moment dat je er geen zin meer in hebt (Raikonnen), dan stop je. Toch kan ik me lastig voorstellen dat dit soort types er geen zin meer in hebben zo lang er nog iets te halen valt.
Misschien een heel klein ding, maar ook de laatste race viel me opnieuw een detail op: Toto Wolff draagt dit seizoen als enige nooit een mondkapje. Dit doet hij al minstens een race of 10. Als ik google lees ik alleen dat hij vorig jaar een keer door de FIA op de vingers is getikt omdat hij een spatscherm had i.p.v. mondkap. Kan iemand mij vertellen waarom hij als enige op de baan geen mondkapje hoeft te dragen?
Sowieso is het mondkapje gedrag een beetje slecht. Horner heeft hem ook geregeld niet op. Fred Vasseur had hem ook niet op aan de muur. Jos Verstappen en Helmut Marko hebben hem net als veel andere ouwe knakkers onder de neus hangen.Gemini NL schreef op zondag 5 december 2021 @ 20:49:
Misschien een heel klein ding, maar ook de laatste race viel me opnieuw een detail op: Toto Wolff draagt dit seizoen als enige nooit een mondkapje. Dit doet hij al minstens een race of 10. Als ik google lees ik alleen dat hij vorig jaar een keer door de FIA op de vingers is getikt omdat hij een spatscherm had i.p.v. mondkap. Kan iemand mij vertellen waarom hij als enige op de baan geen mondkapje hoeft te dragen?
Lijkt me verstandig dat de FIA/FOM hier wat meer duidelijkheid in gaat scheppen. Zo wordt er niet echt het goede voorbeeld gegeven.
Wie goed doet, die goed ontmoet.
Aan de muur is op zich minder slecht omdat het buiten is (dus wind/meer luchtcirculatie). Toto zit echter binnen. Nou ja, misschien dat hij denkt dat Mercedes te snel is voor corona.AtlAntA schreef op zondag 5 december 2021 @ 21:24:
[...]
Sowieso is het mondkapje gedrag een beetje slecht. Horner heeft hem ook geregeld niet op. Fred Vasseur had hem ook niet op aan de muur. Jos Verstappen en Helmut Marko hebben hem net als veel andere ouwe knakkers onder de neus hangen.
Lijkt me verstandig dat de FIA/FOM hier wat meer duidelijkheid in gaat scheppen. Zo wordt er niet echt het goede voorbeeld gegeven.
Analisten en pitreporter Viaplay zijn ook bekend
[ Voor 32% gewijzigd door sjaool op 05-12-2021 22:33 ]
"When you grow up your heart dies"
Aan de muur zitten ze letterlijk schouder aan schouder.Amphiebietje schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:02:
[...]
Aan de muur is op zich minder slecht omdat het buiten is (dus wind/meer luchtcirculatie). Toto zit echter binnen. Nou ja, misschien dat hij denkt dat Mercedes te snel is voor corona.
Mijn punt is dat de F1 wereld geen duidelijke (of misschien zelfs een ongewenste) boodschap uitstraalt naar de buiten wereld toe.
Goed voorbeeld doet goed volgen natuurlijk.
Wie goed doet, die goed ontmoet.

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!
Heeft hier iemand nog vertrouwen dat het WDC naar Max Verstappen gaat as. zondag ?
Na alles wat er gisteren is gebeurt (dus ook de performance) denk ik van niet.
En los van dat.
Gaat de FIA ooit een beetje normaal/begrijpelijk doen ? Wat ze dit jaar allemaal doen is toch niet uit te leggen aan de kijkers.
En los van dat.
Gaat de FIA ooit een beetje normaal/begrijpelijk doen ? Wat ze dit jaar allemaal doen is toch niet uit te leggen aan de kijkers.
Totaal niet, Mercedes is inderdaad te snel.Plenkske schreef op maandag 6 december 2021 @ 07:15:
Heeft hier iemand nog vertrouwen dat het WDC naar Max Verstappen gaat as. zondag ?
En los van dat.
Maar stel dat Max voorop rijdt, verzinnen ze wel iets om hem straf te geven, geen richting aangeven of iets dergelijks
Gewoon niet remmen in bocht 1 en HAM katapulteren. Krijgt ie in ieder geval geen boete voor het remmen.Plenkske schreef op maandag 6 december 2021 @ 07:15:
En los van dat.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Dat ding is zo snel. Nee, ik zie Max het niet meer winnen. Weet hij zelf ook wel denk ik. Ik vind het ook nog steeds met name opvallend dat Ham de laatste x races zoveel speed heeft. Bot komt er amper langs met DRS, Ham kan zelfs redelijk easy op snelheid langs Max komen. Iets lijkt daar toch niet te kloppen. Kan ook zijn dat ik gewoon een slechte verliezer ben.Plenkske schreef op maandag 6 december 2021 @ 07:15:
En los van dat.
Vervelende is dat ik MB volgend jaar dit ook wel weer zie doen. Ze kunnen zoveel compenseren met de PU.
Ga er ook heel slecht op dat Ham en MB elk weekend wel roepen dat de RB zooo snel is. Ze hebben gewoon de beste auto. Prima, maar zit dat niet steeds te downplayen.
[ Voor 8% gewijzigd door Inspired op 06-12-2021 07:43 ]
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Bij de eerste rode vlag situatie zag je op een gegeven moment Hamilton op de camera. Hij legde zijn stuur op de auto en legde een zwart 'blokje' naast. Ik vroeg mij af wat dit nou voor ding was.
Nou ja, voor zover het ding legaal is en de FIA ook daar geen oogje dichtknijpt.Inspired schreef op maandag 6 december 2021 @ 07:39:
[...]
Dat ding is zo snel. Nee, ik zie Max het niet meer winnen. Weet hij zelf ook wel denk ik. Ik vind het ook nog steeds met name opvallend dat Ham de laatste x races zoveel speed heeft. Bot komt er amper langs met DRS, Ham kan zelfs redelijk easy op snelheid langs Max komen. Iets lijkt daar toch niet te kloppen. Kan ook zijn dat ik gewoon een slechte verliezer ben.![]()
Vervelende is dat ik MB volgend jaar dit ook wel weer zie doen. Ze kunnen zoveel compenseren met de PU.
Ga er ook heel slecht op dat Ham en MB elk weekend wel roepen dat de RB zooo snel is. Ze hebben gewoon de beste auto. Prima, maar zit dat niet steeds te downplayen.
Is het ook geen idee om een race in Noord Korea te organiseren, met een mooie militaire parade net voor de race?
Zelfs als niet Max fan moet je je nu toch wel achter de oren krabben over de extreem vage beslissingen die men neemt bij de wedstrijdleiding?
Denk dat NENT/Viaplay een soort van Hyves heeft 'gekocht'. Ten dode opgeschreven.
Denk dat NENT/Viaplay een soort van Hyves heeft 'gekocht'. Ten dode opgeschreven.
Blijft altijd lastig. Bijna niemand is onpartijdig al vind ik de 10s straf wel heel gek. Het is niet dat Max vol op de rem ging. Ham blijft er eerst achter en gaat terug schakelen. Dan wijkt hij opeens uit en knalt hij erop. Maar goed. Misschien is dat de Max bril. Dunno.pjlgt schreef op maandag 6 december 2021 @ 08:13:
Zelfs als niet Max fan moet je je nu toch wel achter de oren krabben over de extreem vage beslissingen die men neemt bij de wedstrijdleiding?
Maar ik ga in ieder geval geen 20 EUR neertellen elke maand om de MB & Ham show te kijken. Als alles dichter bij elkaar zit wellicht wel maar die kans acht ik klein.
Wel een leuke gedachte dat Amber daar straks in huppelend in een bananenpak moet presenteren.pjlgt schreef op maandag 6 december 2021 @ 08:13:
En nee, ik ga niet betalen voor F1, zonde van het geld.
Ik stel voor dat we Jeffrey

ping 127.212.23.124
Het zal echt tot het gaatje gaan:
Verschil Nul punten na 21 races.
Verschil Nul punten na 21 races.
Kleine fix.. aangezien je maar nooit weet met de FIA tegenwoordig.nachtnet schreef op maandag 6 december 2021 @ 09:04:
SIMPEL: Vallen zowel VER als HAM uit of buiten de punten is VER WDC, anders wint degene die als eerste (zonder straf die invloed daarop heeft) over de lijn komt: VER of HAM wordt dan WDC.
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Spa 2022 staat gewoon op de kalender, voor 2023 zijn de onderhandelingen nog open.jan390 schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 16:28:
Zit nu ziggo sport te kijken. Bijzondere discussie over Spa Franchochamps en aanpassing van (o.a) Radillion.
[list]
• Spa zou nog niet op de kalender staan: Wel dus en tickets zijn ook al in de verkoop
Signatures zijn voor boomers.
Het komt wellicht hier vandaan:Maasluip schreef op maandag 6 december 2021 @ 09:23:
[...]
Spa 2022 staat gewoon op de kalender, voor 2023 zijn de onderhandelingen nog open.
https://www.f1maximaal.nl...-horen-het-pas-in-januari
Maar Spa staat inderdaad gewoon op de kalender, dus het zal wel los lopen.
Wat gebeurd er als RBR Honda volgende week halverwege de race zegt "Max; engine mode 11, go for it"
is dat een DSQ of een time penalty?
Tenzij HAM P9 eindigt en VER P10 met Fastest Lap, dan staan ze ook nog gelijk qua punten maar wint Max het wel.nachtnet schreef op maandag 6 december 2021 @ 09:04:
SIMPEL: Vallen zowel VER als HAM uit of buiten de punten is VER WDC, anders wint degene die als eerste over de lijn komt: VER of HAM wordt dan WDC.
technical infringement = DSQArcticWolf schreef op maandag 6 december 2021 @ 09:40:
Wat gebeurd er als RBR Honda volgende week halverwege de race zegt "Max; engine mode 11, go for it"is dat een DSQ of een time penalty?
"It's called a motor race." - M. Masi 2021
Hoezeer ik ook hoop dat Verstappen het WK binnensleept, denk ik realistisch gezien niet meer dat het nog kan volgende week.
RBR is in racetrim simpelweg te langzaam ten opzichte van Mercedes. Precies daarom moet Verstappen al die dubieuze capriolen uithalen en hebben we met penalties te maken. Met clean racen had Hamilton gisteren de wedstrijd al eerder naar zich toe getrokken.
Die 10 seconden straf van gisteren was ook gewoon terecht, zo'n remactie kan echt niet. Ik wil een Verstappen zien die met clean racen en gedurfde acties de winst binnen sleept. Dat mag best op het randje zijn, maar gisteren was gewoon dik over de grens. En uit zijn frustratie blijkt voor mij gewoon dat hij zelf ook weet dat het WK langzaam wegglipt, omdat ze gewoon pace missen.
Als er geen hele gekke dingen gebeuren, wint Hamilton volgende week soeverein de race en mag Verstappen blij zijn als hij binnen de 10 sec aan de finish kan komen. Misschien ook maar beter voor mijn hart, want als ze bij elkaar in de buurt komen ben ik bang voor een botsing en weer een boel straffen. Het meest verschrikkelijke scenario zou ik vinden als het tot een botsing komt en Verstappen via een jurybeslissing het WK verliest. Dan liever met opgeheven hoofd 2e worden, maar alsjeblieft geen dubieuze praktijken.
RBR is in racetrim simpelweg te langzaam ten opzichte van Mercedes. Precies daarom moet Verstappen al die dubieuze capriolen uithalen en hebben we met penalties te maken. Met clean racen had Hamilton gisteren de wedstrijd al eerder naar zich toe getrokken.
Die 10 seconden straf van gisteren was ook gewoon terecht, zo'n remactie kan echt niet. Ik wil een Verstappen zien die met clean racen en gedurfde acties de winst binnen sleept. Dat mag best op het randje zijn, maar gisteren was gewoon dik over de grens. En uit zijn frustratie blijkt voor mij gewoon dat hij zelf ook weet dat het WK langzaam wegglipt, omdat ze gewoon pace missen.
Als er geen hele gekke dingen gebeuren, wint Hamilton volgende week soeverein de race en mag Verstappen blij zijn als hij binnen de 10 sec aan de finish kan komen. Misschien ook maar beter voor mijn hart, want als ze bij elkaar in de buurt komen ben ik bang voor een botsing en weer een boel straffen. Het meest verschrikkelijke scenario zou ik vinden als het tot een botsing komt en Verstappen via een jurybeslissing het WK verliest. Dan liever met opgeheven hoofd 2e worden, maar alsjeblieft geen dubieuze praktijken.
Ze zijn mij verloren daar bij de FIA en dat kinderachtige gedoe van HAM en VER. Als het aan mij lag werden de punten van beide afgenomen en werd BOT wereldkampioen. Wat dacht VER toen ie op de rem ging staan, dat de FIA dat niet zou zien ofzo? Wat een eikel. En wat dacht HAM dat ie op het rechte stuk even moest terugschakelen, dat het een truukje van VER was om hem te piepelen? En dat constante gezeur over en weer over vermeende 'infracties' van de ander. Echt.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Helemaal mee eens, het begint dit jaar echt op voetbal te lijken met constant elkaar straffen proberen aan te naaien. het is een mooie strijd in het wk, maar wat mij betreft echt overschaduwd door het constante gezeur van beide teams.zonoskar schreef op maandag 6 december 2021 @ 10:55:
Ze zijn mij verloren daar bij de FIA en dat kinderachtige gedoe van HAM en VER. Als het aan mij lag werden de punten van beide afgenomen en werd BOT wereldkampioen. Wat dacht VER toen ie op de rem ging staan, dat de FIA dat niet zou zien ofzo? Wat een eikel. En wat dacht HAM dat ie op het rechte stuk even moest terugschakelen, dat het een truukje van VER was om hem te piepelen? En dat constante gezeur over en weer over vermeende 'infracties' van de ander. Echt.
Bot doet toch ook mee met de ongein? Heb je niet gekeken gisteren? Kun je beter Perez het WK geven. Die heb ik niet echt hele gekke dingen zien doen.zonoskar schreef op maandag 6 december 2021 @ 10:55:
Kan beter beide teams volledig eruit gooien met al hun gezeur. Maar ja, dan is Leclerc kampioen, ook niet ideaal. Misschien kunnen we hem ook nog een straf aannaaien, dan is Norris kampioen.Inspired schreef op maandag 6 december 2021 @ 11:09:
[...]
Bot doet toch ook mee met de ongein? Heb je niet gekeken gisteren? Kun je beter Perez het WK geven. Die heb ik niet echt hele gekke dingen zien doen.
Perez doet sowieso meestal niet zoveel spectaculairsInspired schreef op maandag 6 december 2021 @ 11:09:
[...]
Bot doet toch ook mee met de ongein? Heb je niet gekeken gisteren? Kun je beter Perez het WK geven. Die heb ik niet echt hele gekke dingen zien doen.
Nee, ik heb hem afgezet toen VER weer eens op een domme manier HAM de loef af probeerde te steken nadat VER de eerste herstart verprutst had. En daarvoor zat ik al bijna op dat punt toen HAM aan het klagen was dat VER zijn banden mocht wisselen onder rood, iets waarvan hij notbene zelf dik geprofiteerd heeft in voorgaande wedstrijden. Het is net een kleuterklasje, maar dan nog erger.Inspired schreef op maandag 6 december 2021 @ 11:09:
Heb je niet gekeken gisteren?
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Dit lijkt me de enige kans die Verstappen nog heeft.ArcticWolf schreef op maandag 6 december 2021 @ 10:59:
[...]
Dan wordt het de hele race in mode 11 rijden met een (grotere) kans op een plof
Met de huidige verhoudingen gaat hij het niet redden, de Mercedes heeft veel meer vermogen.
Twee opties: Extreem 'hard' racen (maar daar gaat hij na gisteren niet meer mee wegkomen), of het maximale uit de motor halen met de kans op een plof.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Dan heb je als het goed is nog wel gezien dat Bottas Max enorm op aan het houden was terwijl Lewis vast ging pitten. Technisch toegestaan maar natuurlijk ook super scummy.zonoskar schreef op maandag 6 december 2021 @ 11:20:
[...]
Nee, ik heb hem afgezet toen VER weer eens op een domme manier HAM de loef af probeerde te steken nadat VER de eerste herstart verprutst had. En daarvoor zat ik al bijna op dat punt toen HAM aan het klagen was dat VER zijn banden mocht wisselen onder rood, iets waarvan hij notbene zelf dik geprofiteerd heeft in voorgaande wedstrijden. Het is net een kleuterklasje, maar dan nog erger.
En bij de herstart waarbij Max Lewis buiten de baan inhaalde vraag ik me heel erg af wat er gebeurd was als Max dat niet gedaan had maar ingehouden had. Volgens mij was Bottas dan met zijn rokende bandjes vol op Max geknald. Oeps foutje? Of bewuste actie om Max uit de race te halen en Lewis het kampioenschap op een presenteerblaadje te geven?
Gamertag: FinrazielNL
Het zou mooi zijn als Max al cruisend het WK wint. Geen getrut, geen clashes met Hamilton. Gewoon vooraan starten, vooraan blijven en een 2 sec. gap met Hamilton aanhouden. Ik heb zin in een slaapverwekkende race!alexbl69 schreef op maandag 6 december 2021 @ 11:25:
[...]
Twee opties: Extreem 'hard' racen (maar daar gaat hij na gisteren niet meer mee wegkomen), of het maximale uit de motor halen met de kans op een plof.
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Verse ICE erin, +5 pakken en PU in één race oproken. Maar geen idee wat de toleranties zijn.alexbl69 schreef op maandag 6 december 2021 @ 11:25:
[...]
Dit lijkt me de enige kans die Verstappen nog heeft.
Met de huidige verhoudingen gaat hij het niet redden, de Mercedes heeft veel meer vermogen.
En bovendien kan Max de druk helaas niet aan.Exocet schreef op maandag 6 december 2021 @ 07:19:
[...]
Totaal niet, Mercedes is inderdaad te snel.
Inderdaad, in Zandvoort ging dat ook helemaal mis.kraanwagen schreef op maandag 6 december 2021 @ 12:03:
[...]
En bovendien kan Max de druk helaas niet aan.
Correctie: hij rijdt met een auto die intrinsiek langzamer is de laatste 3 races en daarom moet hij eigenlijk overcompenseren en 'overdriven'. Dat zag je in de quali en in de race. Dat hij zich super agressief opstelt met deze wetenschap is m.i. alleen maar mooi en levert deze apotheose op.kraanwagen schreef op maandag 6 december 2021 @ 12:03:
[...]
En bovendien kan Max de druk helaas niet aan.
Zet je bijv. een Bottas in deze situatie dan wordt de rode loper uitgelegd voor de concurrent.
De FIA ziet dat anders:Inspired schreef op maandag 6 december 2021 @ 08:31:
[...]
Blijft altijd lastig. Bijna niemand is onpartijdig al vind ik de 10s straf wel heel gek. Het is niet dat Max vol op de rem ging. Ham blijft er eerst achter en gaat terug schakelen. Dan wijkt hij opeens uit en knalt hij erop. Maar goed. Misschien is dat de Max bril. Dunno.
:strip_exif()/f/image/FvRAPPgxCiWKKD1ibc58GdPn.jpg?f=fotoalbum_large)
Ook uit
kan je een opzet afleiden.At turn 21 the driver of car 33 was given the instruction to give back a position to car
44 and was told by the team to do so “strategically”
https://www.fia.com/sites...using%20a%20collision.pdf
[ Voor 8% gewijzigd door fsfikke op 06-12-2021 12:14 ]
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Mooie tegenstrijdigheid, 44 had niet door dat 33 de plek terug wou geven. Maar even later staat er dat hij dat niet wou vanwege de DRS.fsfikke schreef op maandag 6 december 2021 @ 12:12:
[...]
De FIA ziet dat anders:
[Afbeelding]
Opvallend dat de (69 bar) achter de suddenly staat en niet achter de significant. Dat geeft me de impressie dat er naar redenen gezocht is om HAM geen reprimande te hoeven geven (wat imho ook niet had gehoeven, zie het meer als dommig race-incident waarbij beide rijders de DRS niet willen opgeven en HAM gewoon niet zit op te letten).fsfikke schreef op maandag 6 december 2021 @ 12:12:
[...]
De FIA ziet dat anders:
[Afbeelding]
Dat stukje over Hamilton ('did not wish'). Ik kan er nog steeds niet bij. Dus omdat iemand vrijwillig en volledig bij volle verstand (getuige ook het downshiften) ervoor kiest om niet iemand te passeren, wordt hij vrijgepleit. Het is werkelijk onbegrijpelijk.fsfikke schreef op maandag 6 december 2021 @ 12:12:
[...]
De FIA ziet dat anders:
[Afbeelding]
Alsof Max moet bellen met Mercedes om te vragen waar hij er langs wil.
Ik blijf erbij: Hamilton wist dondersgoed waar hij mee bezig was en hoopte zelfs met die zwenk naar links dat de achterband van Max zou leeglopen. Durf ik mijn huis op in te zetten.
Welke motor gaat HAM nou gebruiken in Abu Dhabi? Dezelfde als gisteren? Dan zal er toch ook wel weer wat vermogen ingeleverd worden als ik het goed begrijp.
Als je onterecht inhaalt moet je de plek gewoon weer teruggeven om dat behaalde voordeel terug te draaien. Max had de instructie gekregen om dit zo te doen dat het hun alsnog een voordeel op zou leveren, wat natuurlijk niet het doel van de maatregel is.SterqVerhael schreef op maandag 6 december 2021 @ 12:15:
[...]
Dat stukje over Hamilton ('did not wish'). Ik kan er nog steeds niet bij. Dus omdat iemand vrijwillig ervoor kiest om niet iemand te passeren, wordt hij vrijgepleit. Het is werkelijk onbegrijpelijk.
Alsof Max moet bellen met Mercedes om te vragen waar hij er langs wil.![]()
Ik blijf erbij: Hamilton wist dondersgoed waar hij mee bezig was en hoopte zelfs met die zwenk naar links dat de achterband van Max zou leeglopen. Durf ik mijn huis op in te zetten.
Precies. En ook nog "44 had 33 in kunnen halen".SterqVerhael schreef op maandag 6 december 2021 @ 12:15:
Dat stukje over Hamilton ('did not wish'). Ik kan er nog steeds niet bij. Dus omdat iemand vrijwillig en volledig bij volle verstand (getuige ook het downshiften) ervoor kiest om niet iemand te passeren, wordt hij vrijgepleit. Het is werkelijk onbegrijpelijk.
En de straf is er alleen gekomen omdat het een aanrijding is geworden.
Twee andere scenario's:
1. HAM was er gewoon voorbij gereden
2. HAM was er niet voorbij gereden maar er was ook geen aanrijding (bv. als HAM eerder naar links had gestuurd)
In beide gevallen was er geen straf gekomen, toch ?
Volgens mij staat nergens in de regels op wat voor manier je de plek terug moet geven. Ze zullen dat altijd zo strategisch mogelijk proberen te doen.fsfikke schreef op maandag 6 december 2021 @ 12:18:
[...]
Als je onterecht inhaalt moet je de plek gewoon weer teruggeven om dat behaalde voordeel terug te draaien. Max had de instructie gekregen om dit zo te doen dat het hun alsnog een voordeel op zou leveren, wat natuurlijk niet het doel van de maatregel is.
En als je de plek niet terug geeft krijg je dus een time penalty.
Dat heeft Max toch een keer op Spa gedaan? Vlak voor start-finish plek teruggeven om er direct weer voorbij te ketsen. Volgens mij moest hij het toen nog een keer doen omdat dat niet in de geest van de regels was.Plenkske schreef op maandag 6 december 2021 @ 12:24:
[...]
Volgens mij staat nergens in de regels op wat voor manier je de plek terug moet geven. Ze zullen dat altijd zo strategisch mogelijk proberen te doen.
En als je de plek niet terug geeft krijg je dus een time penalty.
Exact expert nodig?
Nee, dat was Hamilton in 2008, samen met Raikkonen.Crazy D schreef op maandag 6 december 2021 @ 12:26:
[...]
Dat heeft Max toch een keer op Spa gedaan? Vlak voor start-finish plek teruggeven om er direct weer voorbij te ketsen. Volgens mij moest hij het toen nog een keer doen omdat dat niet in de geest van de regels was.
Eerste 45 seconden van deze video:
Deze ruimte is bewust leeg gelaten
Wauw oke dus Hamilton wilde gewoon niet als 1e over die DRS streep.fsfikke schreef op maandag 6 december 2021 @ 12:12:
[...]
De FIA ziet dat anders:
[Afbeelding]
Ook uit
[...]
kan je een opzet afleiden.
Max wilde positie terug geven die was super scherp en deed een ALonso'tje en Hamilton wilde dat voorkomen dus dan maar boem en Max krijgt 10 sec aan de broek omdat Hamilton niet als 1e over die DRS streep wilde wat technisch gezien gewoon mocht wat Max deed.
Dan snap ik die 10 sec penalty niet.
Laat ze gewoon racen.
Ze hebben allebei geluk gehad dat de autos niet zodanig beschadigd waren dat ze niet konden verder rijden.
https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||
Honda heeft er gisteren een Honda logo opgezet.oZy schreef op maandag 6 december 2021 @ 12:16:
Welke motor gaat HAM nou gebruiken in Abu Dhabi? Dezelfde als gisteren? Dan zal er toch ook wel weer wat vermogen ingeleverd worden als ik het goed begrijp.
Toto Wolff ziet dat en wordt woest. Vind het een kinderachtige grap en geeft de "Honda"motor terug aan Red Bull.
Die bouwen hem in Abu Dhabi in en winnen met een ronde voorsprong op het hele veld de race. Wolff snapt er niks van en gaat in een foetushouding zich zelf in slaap janken in de pitbox.
When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
Kan wel zijn dat dat niet het doel is van de maatregel maar er wordt verder ook niet gezegd waar je dit zou moeten doen dan.fsfikke schreef op maandag 6 december 2021 @ 12:18:
[...]
Als je onterecht inhaalt moet je de plek gewoon weer teruggeven om dat behaalde voordeel terug te draaien. Max had de instructie gekregen om dit zo te doen dat het hun alsnog een voordeel op zou leveren, wat natuurlijk niet het doel van de maatregel is.
Plek terug geven is terug geven en dat je hier dan zelf vorodeel uit kunt halen is mooi meegenomen, HAM zou het zelfde gedaan hebben.
Waarschijnlijk die motor weer ja. En wat ik er van begreep zou hij nog een race vol moeten houden op deze snelheid. Dus qua absolute snelheid is Mercedes in het voordeel.oZy schreef op maandag 6 december 2021 @ 12:16:
Denk dat Verstappen alleen nog kan winnen als er wat geks gebeurt of Hamilton uit valt. Tenzij ze iets heel doms doen, zie ik dat niet zo snel gebeuren op die baan.
Nog los van het verhaal dat Verstappen al 5s straf kreeg vanwege leaving the track and gaining an advantage, terwijl hij plek al had teruggegeven aan HAM. Dus, je doet wat je verteld is door de FIA, en dan geeft de FIA je toch nog straf voor de overtreding.crzyhiphopazn schreef op maandag 6 december 2021 @ 12:30:
[...]
Wauw oke dus Hamilton wilde gewoon niet als 1e over die DRS streep.
Max wilde positie terug geven die was super scherp en deed een ALonso'tje en Hamilton wilde dat voorkomen dus dan maar boem en Max krijgt 10 sec aan de broek omdat Hamilton niet als 1e over die DRS streep wilde wat technisch gezien gewoon mocht wat Max deed.
Dan snap ik die 10 sec penalty niet.
Door dit soort rare acties van de FIA wordt het steeds meer Hamilton TV ipv F1. Ik was al van plan om de F1 na dit seizoen vaarwel te zeggen omdat ik wel iets beters te doen heb dan thuis blijven voor deze FIA onzin, maar ik denk dat ik Abu Dhabi ook laat voor wat 't is. We weten het toch nu al, Hamilton gaat gewoon WDC worden met minimaal 7 punten voorsprong en Verstappen zal weer de één of andere straf aangenaaid krijgen

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Ham heeft hetzelfde gedaan en is er voor bestraft. Dus iedereen zou moeten weten dat het dus niet de bedoeling is.schumi2004 schreef op maandag 6 december 2021 @ 12:47:
[...]
Kan wel zijn dat dat niet het doel is van de maatregel maar er wordt verder ook niet gezegd waar je dit zou moeten doen dan.
Plek terug geven is terug geven en dat je hier dan zelf vorodeel uit kunt halen is mooi meegenomen, HAM zou het zelfde gedaan hebben.
Helaas is het bij de FIA zo dat straffen uit het verleden geen garantie voor de toekomst betekenen, dus blijft iedereen het maar weer opnieuw proberen.
Dus een hoop van deze dingen heeft de FIA echt zelf in de hand.
Hij had de 5 sec straf gekregen en alsnog de plek teruggegeven. Z'n team vertelde hem toen ook dat dat laatste overbodig was. Eigen keuze dus.Destruction schreef op maandag 6 december 2021 @ 12:50:
[...]
Nog los van het verhaal dat Verstappen al 5s straf kreeg vanwege leaving the track and gaining an advantage, terwijl hij plek al had teruggegeven aan HAM. Dus, je doet wat je verteld is door de FIA, en dan geeft de FIA je toch nog straf voor de overtreding.
Beste manier alsnog om straf van de FIA te voorkomen is je aan de regels houden, Max heeft een paar keer geprobeerd langs Lewis te komen buiten de track om. Wanneer ie dat gewoon niet had gedaan was er niks aan de hand geweest. En zonder al die straffen was het resultaat hetzelfde geweest gezien de banden van Verstappen.
Die straf voor leaving de track and gaining an advantage heeft Redbull ingelost door als 3e te starten bij de herstart.fsfikke schreef op maandag 6 december 2021 @ 12:56:
[...]
Hij had de 5 sec straf gekregen en alsnog de plek teruggegeven. Z'n team vertelde hem toen ook dat dat laatste overbodig was. Eigen keuze dus.
Beste manier alsnog om straf van de FIA te voorkomen is je aan de regels houden, Max heeft een paar keer geprobeerd langs Lewis te komen buiten de track om. Wanneer ie dat gewoon niet had gedaan was er niks aan de hand geweest. En zonder al die straffen was het resultaat hetzelfde geweest gezien de banden van Verstappen.
Dus dat was een non issue omdat Redbull al dacht om Hamilton aan te vallen in de 1e bocht wat ook was gelukt omdat Max nu zijn achterbanden gewoon kon opwarmen -> 10 car length rule.
https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||
Natuurlijk mag je niet buiten de baan inhalen. Dat is wmb absoluut geen punt van discussie.fsfikke schreef op maandag 6 december 2021 @ 12:56:
[...]
Hij had de 5 sec straf gekregen en alsnog de plek teruggegeven. Z'n team vertelde hem toen ook dat dat laatste overbodig was. Eigen keuze dus.
Wat wél een punt van discussie is:
- De FIA zegt tegen RBR: Geef die plek terug of er volgt straf.
- RBR vertelt VER: Geef HAM die plek terug, anders krijgen we een straf.
- VER mindert vaart zodat HAM erlangs kan.
Dan: HAM rijdt tegen VER aan, snapt kennelijk niet dat hij zijn zin krijgt en kan sturen.
De FIA: OK. 5s straf voor VER wegens inhalen buiten de baan (en de plek niet teruggeven) én 10s straf omdat HAM tegen je aanreed omdat hij niet snapt dat hij z'n zin kreeg en erlangs kon sturen.
Wat de eerste keer buiten de baan inhalen betreft... Als VER dat niet had gedaan, was hij eraf gekegeld door Bottas, had-ie een DNF gehad en was HAM kampioen. We snappen inmiddels wel dat de FIA het graag zo wil. Ze zullen uiteraard tot hun laatste adem ontkennen dat ze behoorlijk partijdig zijn, maar het is toch duidelijk?
Hamilton:
- Duwde VER van de baan af.
- Hinderde Mazepin in de vrije training
- Hield meer afstand dan toegestaan onder de safetycar regels
- Reed te hard tijdens de (V)SC, dit was te zien aan 't gat tussen hem en VER.
Maar straffen? Ho maar. Vroeger was dit al zo met Schumacher, en tegenwoordig zijn de regels anders als je Hamilton heet. Als je geen Hamilton heet en ook nog eens geen Brit bent, zal op elke slak zout gegooid worden.
Niet dat VER de race gewonnen zou hebben als de FIA onpartijdig was of niet ingegrepen zou hebben. RedBull gooide de kans op de overwinning weg toen ze VER op mediums weg stuurden. Het was wel duidelijk dat die banden 't tempo niet konden houden tot het einde.
Eens met anderen hier. NENT heeft een zinkend schip gekocht. Nou ben ik géén Verstappen fan (ik heb sowieso nooit een favoriete rijder/team gehad), maar ik ben wel klaar met de F1. Al die Verstappen fans zullen zeker niet gaan bijbetalen voor die nieuwe omroep, dus dat aandeel gaat in elkaar zakken.
[ Voor 5% gewijzigd door Destruction op 06-12-2021 13:13 ]
Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Dus aan het einde van de rit levert het vakkundig Verstappen het ziekenhuis in rijden gevolgd door Verstappen er vakkundig afkegelen door incapabel teamgenootje een WC op?
En als dat nog niet genoeg is ontloopt HAM al zijn penalties en krijgt Verstappen ze wel?
Niks dan lof voor de kunde van HAM en MERC. Winnaarsmentalitieit is wat ik wil zien. Onsympathiek, arrogant en noem maar op maakt me niet uit. De beste is de beste. Ruzie, strijd, oorlog, prachtig. Maar dan wel gelijke monniken gelijke kappen aub
En als dat nog niet genoeg is ontloopt HAM al zijn penalties en krijgt Verstappen ze wel?
Niks dan lof voor de kunde van HAM en MERC. Winnaarsmentalitieit is wat ik wil zien. Onsympathiek, arrogant en noem maar op maakt me niet uit. De beste is de beste. Ruzie, strijd, oorlog, prachtig. Maar dan wel gelijke monniken gelijke kappen aub
[ Voor 53% gewijzigd door Deruxian op 06-12-2021 13:16 ]
De 5 sec straf van de stewards was voor de tweede keer illegaal inhalen. De eerste inhaalactie is niet naar de stewards gegaan omdat RBR dat dus vrijwillig heeft toegegeven.crzyhiphopazn schreef op maandag 6 december 2021 @ 13:01:
[...]
Die straf voor leaving de track and gaining an advantage heeft Redbull ingelost door als 3e te starten bij de herstart.
Dus dat was een non issue omdat Redbull al dacht om Hamilton aan te vallen in de 1e bocht wat ook was gelukt omdat Max nu zijn achterbanden gewoon kon opwarmen -> 10 car length rule.
Dit, er hadden gewoon geen straffen gegeven moeten worden. VER heeft gepoogd de plek terug te geven, dus die 5 sec die hij alsnog kreeg slaat nergens meer op. HAM wilde de plek niet pakken ivm DRS en vervolgens rijdt hij een beetje knullig tegen VER op (die misschien ook extra remde ivm de DRS lijn). Dit eindigt dan in een +15sec voor VER. Redelijk verbasingwekkend imho.Dentist schreef op maandag 6 december 2021 @ 12:15:
[...]
Opvallend dat de (69 bar) achter de suddenly staat en niet achter de significant. Dat geeft me de impressie dat er naar redenen gezocht is om HAM geen reprimande te hoeven geven (wat imho ook niet had gehoeven, zie het meer als dommig race-incident waarbij beide rijders de DRS niet willen opgeven en HAM gewoon niet zit op te letten).
Maar de vraag die mij nu opkomt en waarom ik in dit topic post en niet het race-topic: wat is de precedent werking hiervan? Als degene die voor je rijdt een straf krijgt en een plek probeert terug te geven. Mag je dan als volger snelheid minderen, achter hem blijven rijden, hem niet inhalen, en kan je dan veroorzaken dat diegene daardoor de tijdstraf niet kan ontlopen?
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Want we zaten echt te wachtten op een baan met minder bochten, en nog minder inhaalmogelijkheden...
Baan is speciaal aangepast voor de MERsebastiaan89 schreef op maandag 6 december 2021 @ 13:25:
Want we zaten echt te wachtten op een baan met minder bochten, en nog minder inhaalmogelijkheden...
Als je goed kijkt zie je ook dat het circuit de vorm M heeft
Vind het inderdaad een saaie baan geworden als je hem vergelijkt met het orgineel
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Mijn Take-away van Jeddah:
- De Merc is sneller dan de RB;
- Hamilton weet dat, en belangrijker;
- Verstappen weet dat, maar;
- Wil toch wereldkampioen worden;
- Dus gaat er bij hem de trukendoos open;
- En daar wordt het allemaal niet beter op.
Mercedes is en blijft de beste constructeur op de grid. RBR heeft een gigantische effort gedaan dit jaar om de achterstand goed te maken, en dat is zeker gelukt. Maar. De creativiteit van het team van de Duitsers is gewoon net iets beter dan het team van de Oostenrijkers. Mercedes heeft het gat gewoon weten te dichten.
Verder staan Verstappen en Hamilton qua race craft samen op eenzame hoogte. Hun secondanten kunnen niet bij ze in de buurt komen, en ik vraag me af of er iemand is die zich op dit moment bij dat duo zou kunnen voegen. Het is eerder gezegd, maar het is een kampioenschap van details.
Welke in hun voordeel beslist wordt door Mercedes.
- De Merc is sneller dan de RB;
- Hamilton weet dat, en belangrijker;
- Verstappen weet dat, maar;
- Wil toch wereldkampioen worden;
- Dus gaat er bij hem de trukendoos open;
- En daar wordt het allemaal niet beter op.
Mercedes is en blijft de beste constructeur op de grid. RBR heeft een gigantische effort gedaan dit jaar om de achterstand goed te maken, en dat is zeker gelukt. Maar. De creativiteit van het team van de Duitsers is gewoon net iets beter dan het team van de Oostenrijkers. Mercedes heeft het gat gewoon weten te dichten.
Verder staan Verstappen en Hamilton qua race craft samen op eenzame hoogte. Hun secondanten kunnen niet bij ze in de buurt komen, en ik vraag me af of er iemand is die zich op dit moment bij dat duo zou kunnen voegen. Het is eerder gezegd, maar het is een kampioenschap van details.
Welke in hun voordeel beslist wordt door Mercedes.
License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000
https://www.gpblog.com/nl...lay-out-in-abu-dhabi.htmlHomeland schreef op maandag 6 december 2021 @ 13:43:
[...]
Ik zou zeggen stuur al je bewijs naar een journalist en je hebt een mega primeur te pakken, succes.
https://the-race.com/form...uit-red-bull-or-mercedes/
kom je wel laat mee
Waar staat dat het speciaal voor MER is gedaan?
Edit: Notabene in je 2e link is de volgende tekst:
It’s impossible to say how the changes to the Yas Marina track layout would affect the balance between the two cars because it’s so delicately poised anyway. But the changes that they’ve made to the circuit do look good in terms of getting some better racing.
Ultimately I don’t think anything’s cast in stone this year between those two cars. On an initial cursory look, you’d say Saudi favours Mercedes but in Abu Dhabi, they’ll be very equal.
[ Voor 39% gewijzigd door Homeland op 06-12-2021 13:56 ]
De wijzigingen zijn bedoeld voor het tegenovergestelde?sebastiaan89 schreef op maandag 6 december 2021 @ 13:25:
Testing, one, two ...
Hmm nou vooruit die banked corner geeft nog een mogelijkheid, maar verder zie ik alleen maar low speed corners door high speed corners vervangen worden... Met huidige auto's is dat garantie op een ding: geen inhaalmogelijkheid. [hardware-lover schreef op maandag 6 december 2021 @ 13:56:
[...]
De wijzigingen zijn bedoeld voor het tegenovergestelde?
[ Voor 13% gewijzigd door sebastiaan89 op 06-12-2021 14:02 ]
Ik ga bij deze alvast de voorspelling doen.
Tenzij hij zondag onverhoopt toch kampioen wordt kampt Max op de dag van het eindejaarsgala (waar hij als P2 dan verplicht naar toe zou moeten) met een positieve corona test of een griepje.
Tenzij hij zondag onverhoopt toch kampioen wordt kampt Max op de dag van het eindejaarsgala (waar hij als P2 dan verplicht naar toe zou moeten) met een positieve corona test of een griepje.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Ik ben redelijk pro verstappen maar ik zag op die onboard van HAM dat VER naar links trok. Als VER contact wilde vermijden dan had hij meer naar rechts gestuurd. Nu stuurde hij subtiel naar links in combinatie met extra remmen. Op basis van de qualify weten we dat VER zijn auto tot een paar cm van de muur kan plaatsen. Dat gaat allemaal niet per ongeluk. De meest logische verklaring is dat de handelingen strategisch waren en contact een acceptabele uitkomst. Als we gaan doen alsof VER per ongeluk naar links stuurde doe je hem als coureur tekort.Destruction schreef op maandag 6 december 2021 @ 13:09:
[...]
Natuurlijk mag je niet buiten de baan inhalen. Dat is wmb absoluut geen punt van discussie.
Wat wél een punt van discussie is:
- De FIA zegt tegen RBR: Geef die plek terug of er volgt straf.
- RBR vertelt VER: Geef HAM die plek terug, anders krijgen we een straf.
- VER mindert vaart zodat HAM erlangs kan.
Dan: HAM rijdt tegen VER aan, snapt kennelijk niet dat hij zijn zin krijgt en kan sturen.
Van het 'crazy guy' incident zou ik de onboard van VER ook wel willen zien. Helaas stond die weer eens op de achtervleugel.
Waarom HAM geen straffen kreeg voor die gele vlag / mazepin incidenten kreeg is mij overigens ook een raadsel. Komt onderhand beetje over als een voorkeursbehandeling. Maar wellicht dat iemand de nuance wel heeft begrepen?
[ Voor 13% gewijzigd door sdk1985 op 06-12-2021 14:11 ]
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Je ziet steeds meer circuits die aanpassingen krijgen om het inhalen wat te bevorderen, daarbij worden knikken vervangen door vloeiende lijnen. Het komt natuurlijk vooral auto's ten goede met flink wat power en daarnaast nog een aardige bochtensnelheid/tractie. Wat mij betreft is dit voor 2021 toch echt een Mercedes baan geworden. Wat de Red Bull aan winst kan halen in het bochtige/tractie gedeelte kan ruimschoots weer worden verloren in de lange snelle stukken die daarop volgen. Veel meer dan voorgaande jaren.sebastiaan89 schreef op maandag 6 december 2021 @ 13:59:
[...]
Hmm nou vooruit die banked corner geeft nog een mogelijkheid, maar verder zie ik alleen maar low speed corners door high speed corners vervangen worden... Met huidige auto's is dat garantie op een ding: geen inhaalmogelijkheid. himlims_ in "[F1] Seizoen 2021"
Indien Honda niet iets "speciaals" kan brengen voor de laatste race dan zie ik niet in hoe Verstappen daar de race kan winnen/Hamilton kan verslaan (buiten dat wat menigeen nu lijkt te verwachten).
Testing, one, two ...
Verwacht ook dat hij niet komt, zou jammer zijn want het hoort er wel gewoon bij en toont ook respect naar organisatie en mede coureurs en naar je eigen team/monteurs, je hebt toch P2 behaald in het WK.Player1S schreef op maandag 6 december 2021 @ 14:03:
Ik ga bij deze alvast de voorspelling doen.
Heeft het team en de monteurs toch lak aan? Die zijn blij dat ze eindelijk dagje vrij hebben na zo'n lang seizoen.Homeland schreef op maandag 6 december 2021 @ 14:09:
[...]
Verwacht ook dat hij niet komt, zou jammer zijn want het hoort er wel gewoon bij en toont ook respect naar organisatie en mede coureurs en naar je eigen team/monteurs, je hebt toch P2 behaald in het WK.
Max gaat gewoon netjes iedereen langs in de pitbox en in de fabriek. Dat doet die monteurs meer dan dat Max mag toekijken hoe Lewis H. die beker mag hoog houden.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Weten wij toch niet of team en monteurs daar lak aan hebben? Kan ook een mooie afsluiting zijn van het seizoen, mogelijk zelfs voor (een deel van) hen een contractuele verplichting om aanwezig te zijn.Player1S schreef op maandag 6 december 2021 @ 14:13:
[...]
Heeft het team en de monteurs toch lak aan? Die zijn blij dat ze eindelijk dagje vrij hebben na zo'n lang seizoen.
Max gaat gewoon netjes iedereen langs in de pitbox en in de fabriek. Dat doet die monteurs meer dan dat Max mag toekijken hoe Lewis H. die beker mag hoog houden.
Gaat mij meer om stukje respect naar de sport, organisatoren en dergelijke en ook inzien dat geen enkele coureur groter is dan de sport, dat zij daar zijn vanwege de sport, de F1 is er niet vanwege 1 individu.
Maar dit is allemaal nog wat vroeg, mogelijk wint hij het WK, en mocht dat niet gebeuren dan gaat hij misschien wel gewoon naar dat gala.
Verstappen heeft in interviews al gezegd dat het een superseizoen is geweest voor het team, zelfs als ze geen kampioen worden. Dus ik denk dat hij er gewoon aanwezig is.Homeland schreef op maandag 6 december 2021 @ 14:16:
[...]
Weten wij toch niet of team en monteurs daar lak aan hebben? Kan ook een mooie afsluiting zijn van het seizoen, mogelijk zelfs voor (een deel van) hen een contractuele verplichting om aanwezig te zijn.
Gaat mij meer om stukje respect naar de sport, organisatoren en dergelijke en ook inzien dat geen enkele coureur groter is dan de sport, dat zij daar zijn vanwege de sport, de F1 is er niet vanwege 1 individu.
Maar dit is allemaal nog wat vroeg, mogelijk wint hij het WK, en mocht dat niet gebeuren dan gaat hij misschien wel gewoon naar dat gala.
Hé gelukkig... er zaten tot nu toe ook veel te veel van die vervelende bochten in waarin de Mercedes power niet tot z'n recht kwam
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Na het 2e rechte stuk veel minder kans om uit te remmen, toch? Voor het eerste rechte stuk is de flauwere bocht nu wel makkelijker om er dichter achter te blijven.
Die tweede is een kombocht geworden.Divak schreef op maandag 6 december 2021 @ 14:48:
Na het 2e rechte stuk veel minder kans om uit te remmen, toch? Voor het eerste rechte stuk is de flauwere bocht nu wel makkelijker om er dichter achter te blijven.
https://www.oddschecker.c...ivers-championship/winner
De wedkantoren lijken het eens te zijn, Hamilton gaat het WK winnen.
De wedkantoren lijken het eens te zijn, Hamilton gaat het WK winnen.
Dit is de nieuwe layout van het Yas Marina:
YouTube: #AbuDhabiGP 2021 | Yas Marina Circuit Track Guide with Karun Chandhok
YouTube: #AbuDhabiGP 2021 | Yas Marina Circuit Track Guide with Karun Chandhok
https://twitter.com/LucasdiGrassi/status/1467841279870570497
Lucas di Grassi komt met een goede suggestie:
I would create an automated software control that if the 4 wheels are detected to be outside the white lines, the motor would ramp down to 50% power for 10/20/30s and back up progressively.
Not a human decision (fairer) and exactly the same effect as if there was “gravel” there
I would create an automated software control that if the 4 wheels are detected to be outside the white lines, the motor would ramp down to 50% power for 10/20/30s and back up progressively.
Not a human decision (fairer) and exactly the same effect as if there was “gravel” there
Lijkt me niet geheel zonder risico als je vlak achter iemand zit en de auto voor je heeft ineens nog maar 50% power.Homeland schreef op maandag 6 december 2021 @ 15:06:
Zitten zeker de nodige haken en ogen aan,percentage wat je tijdelijk kwijt zou raken zou met 50% inderdaad erg fors zijn. Grotere vraag is wat er gebeurt als iemand van de baan word geduwd, dan zouden ze dubbel gestraft worden?Tomcatter_31 schreef op maandag 6 december 2021 @ 15:12:
[...]
Lijkt me niet geheel zonder risico als je vlak achter iemand zit en de auto voor je heeft ineens nog maar 50% power.
Het is wel een mooi voorbeeld van het kijken naar wat je wilt bestraffen en hoe je dat dan doet.
Ze zullen het voor volgend jaar wel echt om moeten gooien en gewoon duidelijker maken.
Lijkt mij ook wat tricky. Het liefste zie ik gewoon geen run off meer en wordt er grind/gras neergelegd.Tomcatter_31 schreef op maandag 6 december 2021 @ 15:12:
[...]
Lijkt me niet geheel zonder risico als je vlak achter iemand zit en de auto voor je heeft ineens nog maar 50% power.
Aan de ene kant wil je iedereen op de limiet zien rijden, maar dat gezever over track limits and leaving the track and gaining an advantage is zo vermoeiend.
Ben ook enorm voorstander van meer gras/grind en hoop dat ze sowieso de race in Jeddah gaan evalueren, betwijfel echt of F1 er wel moet racen want dan zie ik binnen de komende 3 jaar wel gebeuren dat er een zeer ernstig ongeluk plaats gaat vinden.JP_Frost schreef op maandag 6 december 2021 @ 15:17:
[...]
Lijkt mij ook wat tricky. Het liefste zie ik gewoon geen run off meer en wordt er grind/gras neergelegd.
Aan de ene kant wil je iedereen op de limiet zien rijden, maar dat gezever over track limits and leaving the track and gaining an advantage is zo vermoeiend.
Zou Hamilton als die daar achter rijd dan wel kunnen inhalen, of zou die dan ook afremmen?Homeland schreef op maandag 6 december 2021 @ 15:06:
In Monaco kan je iemand met 50% power prima achter je houden, vraag het maar aan DR. Gewoon een keer voluit rechtdoor bij de Nouvelle Chicane.

Ik vind het vreemd dat yuki hier voor bestraft is.
Die heeft iets teveel racegames gespeeld, daar werkt het prima (icm ghost mode en onscreen melding), maar in het eggie zal dat genoeg risico's met zich mee brengenHomeland schreef op maandag 6 december 2021 @ 15:06:
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Dit topic is gesloten.
Let op:
DaniëlWW2 in "Sport Feedbacktopic"
Alle weekend topics van 2021: ~[F1 2021] Racetopics
Discussie omtrent de uitzendrechten die Ziggo kwijt is geraakt mag in [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
Let even op of jouw onderwerp niet beter in [F1] Randzaken kan.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic
Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2020
F1 E-sports: [F1 2020] Het grote niet Formule 1 E-sport racetopic.
Racepool: [F1] Racemanagers/pools 2021
Randzaken: [F1] Randzaken
DaniëlWW2 in "Sport Feedbacktopic"
Alle weekend topics van 2021: ~[F1 2021] Racetopics
Discussie omtrent de uitzendrechten die Ziggo kwijt is geraakt mag in [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
Let even op of jouw onderwerp niet beter in [F1] Randzaken kan.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic
Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2020
F1 E-sports: [F1 2020] Het grote niet Formule 1 E-sport racetopic.
Racepool: [F1] Racemanagers/pools 2021
Randzaken: [F1] Randzaken