[F1] Seizoen 2021 - Max Verstappen WDC! Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 144 ... 171 Laatste
Acties:
  • 1.287.268 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JP_Frost
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-09 21:56
Homeland schreef op maandag 6 december 2021 @ 15:19:
[...]

Ben ook enorm voorstander van meer gras/grind en hoop dat ze sowieso de race in Jeddah gaan evalueren, betwijfel echt of F1 er wel moet racen want dan zie ik binnen de komende 3 jaar wel gebeuren dat er een zeer ernstig ongeluk plaats gaat vinden.
Het is zeker een spectaculair circuit, maar inderdaad wachten op een heftig ongeluk. Met die snelheden tegen een muur komen en dan wellicht terug de baan op ketsen is echt levensgevaarlijk. De FIA zal ongetwijfeld wel de nodige veiligheidsmaatregelen hebben genomen, dus je kan er rijden zoals we hebben gezien. Echter kan je je afvragen of het echt gewenst is om daar te racen (nog even buiten beschouwing laten of je überhaupt in die landen moet willen racen).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

TomBraamhaar schreef op maandag 6 december 2021 @ 15:25:
[Afbeelding]

Ik vind het vreemd dat yuki hier voor bestraft is.
Verkeerde motor.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoksbrood
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-09 12:43
[Afbeelding]

Enige wat ik me kan bedenken is het net blokkerende linker voorwiel.
Verder was het gewoon een actie uit het boekje en wist Vettel dat Yuki daar zat...

XBL: Stoksbrood | iRacing Profiel | [Asetek Forte WB\SW] [Asetek Invicta Pedals] | [10600KF] [ROG STRIX Z490-G] [FTW3 3080ti]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:45
[Afbeelding]

Echt niet begrijpen! Dit is in mijn ogen echt gewoon een race incident.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 15:21
T7D_Sneezy schreef op maandag 6 december 2021 @ 15:30:
[...]

Echt niet begrijpen! Dit is in mijn ogen echt gewoon een race incident.
Ik zou nog eerder een penalty voor Vettel verwachten dan voor Yuki. Yuki zit er bij het ingaan van de bocht voor, haalt de bocht op de millimeter (linker voorband blijft op de witte streep en gaat er niet over) wat betekent dat Vettel gewoon ruimte moet laten en het zeker niet zijn corner is toch?

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01:10
[Afbeelding]

Eens. Vond het in Brazilie nog vreemder zelfs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10:39

Player1S

Probably out in the dark

[Afbeelding]

Past perfect binnen hun inconsistentie en incompetentie. Verbaas me er nog over dat Gasly geen penalty kreeg daarvoor. O-)

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SterqVerhael
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 09-09-2024
Ze waren zo in de war bij de wedstrijdleiding: ze zagen Honda op het bodywork en toen drukte iemand automatisch op het 'penalty' knopje daar. :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

Homeland schreef op maandag 6 december 2021 @ 15:00:
https://www.oddschecker.c...ivers-championship/winner

De wedkantoren lijken het eens te zijn, Hamilton gaat het WK winnen.
Niet zo gek natuurlijk. De Merc is al een tijdje de beste auto (sinds Silverstone ongeveer). Zeker nu ze daar hun setup dilemma grotendeels opgelost lijken te hebben en ze meestal ook out of the box snel zijn op vrijdag al. Het lijkt eerlijk gezegd schier onmogelijk om ooit van Mercedes te winnen in het Turbo/hybrid tijdperk voor welk ander team dan ook. Dus dat voorspelt veel goeds voor de komende 3 seizoenen :/

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Laatst online: 15-09 15:21
Bansheeben schreef op maandag 6 december 2021 @ 16:33:
[...]

Niet zo gek natuurlijk. De Merc is al een tijdje de beste auto (sinds Silverstone ongeveer). Zeker nu ze daar hun setup dilemma grotendeels opgelost lijken te hebben en ze meestal ook out of the box snel zijn op vrijdag al. Het lijkt eerlijk gezegd schier onmogelijk om ooit van Mercedes te winnen in het Turbo/hybrid tijdperk voor welk ander team dan ook. Dus dat voorspelt veel goeds voor de komende 3 seizoenen :/
Je merkt dat ze dit jaar voor het eerst het maximale uit hun motor moeten persen en daarom ook meer wissels hebben moeten doen. Andere jaren reden ze de kwalificatie en eerste paar rondjes voluit om vervolgens naar de finish te cruisen.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

XyritZz schreef op maandag 6 december 2021 @ 16:42:
[...]

Je merkt dat ze dit jaar voor het eerst het maximale uit hun motor moeten persen en daarom ook meer wissels hebben moeten doen. Andere jaren reden ze de kwalificatie en eerste paar rondjes voluit om vervolgens naar de finish te cruisen.
Ja, ik denk niet dat ik volgend jaar 60 euro voor F1TV ga neertellen om een van de Mercs opnieuw naar een WDC te zien cruisen. Dan ga ik wel weer MotoGP volgen oid.

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP_Frost
Bansheeben schreef op maandag 6 december 2021 @ 17:06:
[...]

Ja, ik denk niet dat ik volgend jaar 60 euro voor F1TV ga neertellen om een van de Mercs opnieuw naar een WDC te zien cruisen. Dan ga ik wel weer MotoGP volgen oid.
Laten we hopen dat de nieuwe regels omtrent het design van de auto's wat van die Mercedes voorsprong afsnoept. Uiteraard zullen zij de favoriet zijn (alhoewel ze dat zelf niet zullen toegeven), maar hopelijk is de achterstand van andere teams minimaal en hebben we volgend jaar 3 of 4 teams die meedoen voor overwinningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFire1985
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-02 07:51
De kans is nihil maar ik hoop dat bij Merc een stagiair de verkeerde instelling in de software heeft gezet met betrekking tot hun 2022 auto en ze de Williams van volgend jaar zijn.
Laat andere teams maar eens vechten erom. Ferrari, McLaren ed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scrappy.doo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-09 12:15
Homeland schreef op maandag 6 december 2021 @ 15:19:
[...]

Ben ook enorm voorstander van meer gras/grind en hoop dat ze sowieso de race in Jeddah gaan evalueren, betwijfel echt of F1 er wel moet racen want dan zie ik binnen de komende 3 jaar wel gebeuren dat er een zeer ernstig ongeluk plaats gaat vinden.
Volgens mij hebben ze betaald en dus ZAL er geraced worden in Jeddah.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

scrappy.doo schreef op maandag 6 december 2021 @ 17:22:
[...]

Volgens mij hebben ze betaald en dus ZAL er geraced worden in Jeddah.
Drempels neerleggen dan, dat schijnt volgens mijn gemeente iig de beste manier te zijn om ongelukken te voorkomen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 17-09 14:12

Amphiebietje

In de blubber

DarkFire1985 schreef op maandag 6 december 2021 @ 17:12:
De kans is nihil maar ik hoop dat bij Merc een stagiair de verkeerde instelling in de software heeft gezet met betrekking tot hun 2022 auto en ze de Williams van volgend jaar zijn.
Laat andere teams maar eens vechten erom. Ferrari, McLaren ed.
Ik hoop dat met Russell erbij het weer een Rosberg/Hamilton-verhaal wordt. Ofwel, elkaar er geregeld afrijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zewatanejo
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

Zewatanejo

Fine Thanks!

Amphiebietje schreef op maandag 6 december 2021 @ 17:30:
[...]

Ik hoop dat met Russell erbij het weer een Rosberg/Hamilton-verhaal wordt. Ofwel, elkaar er geregeld afrijden.
O, maar dat is heel simpel. RUS gaat punten afpakken van HAM. Hij zal ook punten afpakken van VER, maar zolang RUS en VER meer punten afpakken van HAM dan andersom, dan is de kans groter dat VER WDC wordt.

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-09 21:26
Zewatanejo schreef op maandag 6 december 2021 @ 17:36:
[...]

O, maar dat is heel simpel. RUS gaat punten afpakken van HAM. Hij zal ook punten afpakken van VER, maar zolang RUS en VER meer punten afpakken van HAM dan andersom, dan is de kans groter dat VER WDC wordt.
Geloof je het zelf?
Russel wordt gewoon de nieuwe slaaf van Hamilton, totdat die stopt mag Russell niet voor Lewis finishen. Tenzij Hamilton,een mega voorsprong heeft in het WK.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zewatanejo
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

Zewatanejo

Fine Thanks!

Phusebox schreef op maandag 6 december 2021 @ 17:39:
[...]

Geloof je het zelf?
Russel wordt gewoon de nieuwe slaaf van Hamilton, totdat die stopt mag Russell niet voor Lewis finishen. Tenzij Hamilton,een mega voorsprong heeft in het WK.
Ja? dan zeg je toch het zelfde als ik? Als HAM eerste wordt en RUS er voor zorgt dat VER 3de wordt pakken ze toch punten af van VER? Maar als RUS daar niet in slaagt of RUS zelfs punten afpakt van HAM, dan is de kans groter voor VER. En ik voorspel daarbij dus dat RUS zich niet gaat schikken in de rol van slaaf...

[ Voor 16% gewijzigd door Zewatanejo op 06-12-2021 17:46 ]

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-09 21:26
Zewatanejo schreef op maandag 6 december 2021 @ 17:41:
[...]

Ja? dan zeg je toch het zelfde als ik? Als HAM eerste wordt en RUS er voor zorgt dat VER 3de wordt pakken ze toch punten af van VER? Maar als RUS daar niet in slaagt of RUS zelfs punten afpakt van HAM, dan is de kans groter voor VER. En ik voorspel daarbij dus dat RUS zich niet gaat schikken in de rol van slaaf...
Nee, jij zegt dat Russel punten gaat afpakken van Hamilton. Gaat niet gebeuren.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 17-09 14:12

Amphiebietje

In de blubber

Phusebox schreef op maandag 6 december 2021 @ 17:54:
[...]

Nee, jij zegt dat Russel punten gaat afpakken van Hamilton. Gaat niet gebeuren.
...om de simpele reden dat HAM dan acties gaat uitvoeren zoals met ROS in Spanje, en ze gaan crashen (nou ja, vooral RUS).

Dat was overigens ook al zo'n geval waar HAM geen straf kreeg ondanks dat hij zelf het gras op reed en de controle verloor, maar ROS plots de schuldige was. Eens een geit, altijd een geit.

[ Voor 1% gewijzigd door Amphiebietje op 06-12-2021 18:04 . Reden: GOAT betekent ook wat anders, en het past erbij :P ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ik weet niet hoe het bij jullie op het werk was vandaag, maar ik vind de pauzes minder leuk na een F1 wedstrijd.

Waar je eerst nog een onderbouwde discussie kon voeren over F1, of gewoon over F1 praten, is het tegenwoordig alleen nog maar zeuren en zeiken.

En het wordt steeds erger heb ik het gevoel. Jammer.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09:04
streamnl schreef op maandag 6 december 2021 @ 18:26:
Ik weet niet hoe het bij jullie op het werk was vandaag, maar ik vindt de pauzes minder leuk na een F1 wedstrijd.

Waar je eerst nog een onderbouwde discussie kon voeren over F1, of gewoon over F1 praten, is het tegenwoordig alleen nog maar zeuren en zeiken.

Jup, het is net voetbal geworden.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:57

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chevsticks
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 01-09 20:48
AtlAntA schreef op maandag 6 december 2021 @ 18:27:
[...]

Jup, het is net voetbal geworden.
Inderdaad, daar doet het me aan denken ja :o

Inclusief de aanstellers op het veld, die je ook steeds meer ziet komen in de auto :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
De reacties eronder is bijna hetzelfde als wat ik hoorde in de pauzes -O-

De vergelijking met voetbal vind ik een goeie. Dat werd overigs in Slipstream ook gezegd.
Maar ik ben het helaas met jullie eens. Het lijkt die kant op te gaan.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Ik weet niet hoe het bij jullie op het werk was vandaag, maar ik vindt de pauzes minder leuk na een F1 wedstrijd.

mede omdat er nu een nieuwe 'generatie' fans bijgekomen is, dankzij max zijn prestaties en kunde (kuch guido van de garde was ook geen pannenkoek). wordt er nu ook over f1 gesproken, en is sport niet meer beperkt tot voetbal :+
er is inderdaad gezeurd en gezeikt (voetbal zelfde), maar ook nodige mooie momenten en acties gezien. Deze baan/raceweekend had voloende entertainment en spraakmakende momenten.
maar algehele stemming was wel; lijkt lewis zijn kant op te gaan en de 8e keer kampioen te worden -
wat dat betreft hebben we allemaal voldoende f1 gezien om te weten dat er nog veel kan gebeuren, en niets zeker is in de racerij. :)F

hoop alleen wel, dat we volgende race ook wat meer van de overige drivers en acties te zien krijgen (en niet achteraf op reddit ofzo moet opzoeken :X)

[ Voor 6% gewijzigd door himlims_ op 06-12-2021 19:03 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
himlims_ schreef op maandag 6 december 2021 @ 19:02:
[...]
maar ook nodige mooie momenten en acties gezien. Deze baan/raceweekend had voloende entertainment en spraakmakende momenten.
Ik ook. Absoluut. :Y

Had bijv. heel graag over het circuit willen hebben nu ze er daadwerkelijk op gereden hebben. Alleen het gezeur neemt de overhand in de kantine. Dat vind ik heel jammer.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frame164
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-03 20:31

Inderdaad. Veel mensen zijn door oranje verblind en zien alleen maar al het "onrecht" dat Max wordt aangedaan zonder dat ze ook maar enig besef hebben van de spelregels. Als er een straf komt en het team protesteert niet kan je er van uitgaan dat het volgens de regels is gegaan. De belangen zijn immers veel te groot om het zomaar te accepteren,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frame164
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-03 20:31
Bansheeben schreef op maandag 6 december 2021 @ 16:33:
[...]

En waarom zou een ander team niet een betere auto kunnen maken? Het is een kwestie van alles tot in de puntjes goed doen. Het is geen tovenarij maar gewoon goede engineering. Het is het verschil tussen 99,99% goed en 100% goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost
  • Laatst online: 11:03

DataGhost

iPL dev

Frame164 schreef op maandag 6 december 2021 @ 19:50:
[...]

Inderdaad. Veel mensen zijn door oranje verblind en zien alleen maar al het "onrecht" dat Max wordt aangedaan zonder dat ze ook maar enig besef hebben van de spelregels. Als er een straf komt en het team protesteert niet kan je er van uitgaan dat het volgens de regels is gegaan. De belangen zijn immers veel te groot om het zomaar te accepteren,
Als je de spelregels kende wist je ook dat een flink aantal straffen helemaal niet aan te vechten is en als dat wel al zo is, moet je ook nog eens met wat nieuws aankomen wat er tijdens de beslissing nog niet was. De twee beslissings-protesten die er zijn geweest dit jaar zijn niet eens behandeld, omdat het nieuwe bewijsmateriaal (voorwaarde voor het uberhaupt in behandeling nemen van het protest) niet significant, nieuw en relevant genoeg was. Als je niet eens iets nieuws in te brengen hebt wordt er niet eens overwogen je protest in behandeling te nemen. Dan hoef je het ook niet te proberen. Bijvoorbeeld telemetrie waar ze het misschien op willen gooien, die is volgens de beslissing gewoon geanalyseerd dus zelfs als je daar iets in vindt wat Verstappen volledig vrijpleit en opzet met daadwerkelijke poging tot moord en weetikveelwat bewijst, kan dat niet aangedragen worden als grond voor een review, want dat bewijs is immers niet nieuw meer.

Teams hebben een hoop gewoon te accepteren, hoe erg ze misschien ook in hun recht zouden staan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-09 21:42

Harrie

NederVlaming

pjottum schreef op maandag 6 december 2021 @ 09:00:
[...]

Wel een leuke gedachte dat Amber daar straks in huppelend in een bananenpak moet presenteren. /3 /3

En nee, ik ga niet betalen voor F1, zonde van het geld.

Ik stel voor dat we Jeffrey :)F gaan aanmoedigen in "[MXGP] Seizoen 2022" - die is tenslotte al een paar keer kampioen in een sport waar je wel kan inhalen, waar je als rijder *echt* het verschil kan maken. Hij rijdt ook voor Red Bull en heeft een Jumbo sticker. Het FIM tenslotte zal ook wel discutabele beslissingen nemen, dus daar kunnen we ook prima weken over doorpraten. Deal?
Goed idee d:)b
Ik volg de F1 ondertussen al ongeveer 25 jaar, maar nu ben ik er ook wel een beetje klaar mee...
In plaats van MXGP dacht ik aan de GT world challenge (voorheen Blancpain) maar nu ik zie dat Mercedes-AMG heeft gewonnen, misschien toch niet zo'n goed idee :+

Edit: kampioensteam is met een audi R8 d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
DataGhost schreef op maandag 6 december 2021 @ 20:48:
[...]

Als je de spelregels kende wist je ook dat een flink aantal straffen helemaal niet aan te vechten is en als dat wel al zo is, moet je ook nog eens met wat nieuws aankomen wat er tijdens de beslissing nog niet was. De twee beslissings-protesten die er zijn geweest dit jaar zijn niet eens behandeld, omdat het nieuwe bewijsmateriaal (voorwaarde voor het uberhaupt in behandeling nemen van het protest) niet significant, nieuw en relevant genoeg was. Als je niet eens iets nieuws in te brengen hebt wordt er niet eens overwogen je protest in behandeling te nemen. Dan hoef je het ook niet te proberen. Bijvoorbeeld telemetrie waar ze het misschien op willen gooien, die is volgens de beslissing gewoon geanalyseerd dus zelfs als je daar iets in vindt wat Verstappen volledig vrijpleit en opzet met daadwerkelijke poging tot moord en weetikveelwat bewijst, kan dat niet aangedragen worden als grond voor een review, want dat bewijs is immers niet nieuw meer.

Teams hebben een hoop gewoon te accepteren, hoe erg ze misschien ook in hun recht zouden staan.
Tenzij je de uitslag van de race binnen 30 minuten van het vaststellen van de uitslag protesteert. Dan zit je afaik niet in de ‘Right to Review’ procedure en is er dus geen nieuw bewijs nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Requiem19 schreef op maandag 6 december 2021 @ 21:17:
[...]

Tenzij je de uitslag van de race binnen 30 minuten van het vaststellen van de uitslag protesteert. Dan zit je afaik niet in de ‘Right to Review’ procedure en is er dus geen nieuw bewijs nodig.
Maar er zijn ook weer straffen waar je überhaupt niet tegen kunt protesteren, zoals * drumroll *, time penalties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
RobertMe schreef op maandag 6 december 2021 @ 21:19:
[...]

Maar er zijn ook weer straffen waar je überhaupt niet tegen kunt protesteren, zoals * drumroll *, time penalties.
Niet tegen in de race uitgedeelde tijdstraffen, maar wellicht wel tegen na de race uitgedeelde tijdstraffen..?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hatsjoe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-09 11:34
Hoezo moeten ze dat naar buiten brengen? Het is toch een algemeen bekend feit dat het al zo is? Als Max en Lewis gaan crashen wat in een DNF resulteert voor hen beiden, dan wint Lewis het WDC. De FIA en Mercedes gaan dan sowieso een reden vinden om Max te diskwalificeren van het WDC zodat Bottas ook nog eens 2e wordt :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Hatsjoe schreef op maandag 6 december 2021 @ 21:24:
[...]

Hoezo moeten ze dat naar buiten brengen? Het is toch een algemeen bekend feit dat het al zo is? Als Max en Lewis gaan crashen wat in een DNF resulteert voor hen beiden, dan wint Lewis het WDC. De FIA en Mercedes gaan dan sowieso een reden vinden om Max te diskwalificeren van het WDC zodat Bottas ook nog eens 2e wordt :+
Als ze beiden crashen zonder schuldige met zware straffen, of Hamilton P9 wordt en Verstappen P10 + fastest lap, dan is Verstappen kampioen ;) Gelijk aantal punten, Verstappen meer overwinningen.

Maar die regel zal de FIA vast en zeker wel weer een uitzondering op vinden mocht het zo ver komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Requiem19 schreef op maandag 6 december 2021 @ 21:17:
[...]

De uitslag ja. Sommige beslissingen zijn überhaupt niet te protesteren, zoals tijdstraffen tijdens de race. Hoogstens als je succesvol een right to review gedaan krijgt maar dat is dus tweemaal mislukt dit jaar.
Sporting Regulations (ingekort):
47.3 The stewards may impose any one of the penalties below on any driver involved in an Incident:
a) A five second time penalty. [..]
b) A ten second time penalty. [..]
c) A drive-through penalty. [..]
d) A ten second stop-and-go time penalty. [..]
e) A time penalty.
f) A reprimand.
g) A drop of any number of grid positions at the driver’s next race.
If any of the seven penalties above are imposed they shall not be subject to appeal.
h) Disqualification from the results.
i) Suspension from the driver’s next Event.
Er staat een ongerelateerde uitzondering mbt tijdstraffen uitgedeeld na de race tussen maar die geeft geen recht op appeal.

[ Voor 5% gewijzigd door DataGhost op 06-12-2021 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Requiem19 schreef op maandag 6 december 2021 @ 21:22:
[...]

Niet tegen in de race uitgedeelde tijdstraffen, maar wellicht wel tegen na de race uitgedeelde tijdstraffen..?
Geen idee. Maar je geeft zelf al aan "binnen 30 minuten van finish race". 30 minuten na de finish was deze 10 seconden penalty niet eens bekend, so yeah...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

[Afbeelding]

Je vergeet alleen wel, dat dit de onboard is bij TSU. Kijk even andere angels, waaronder de onboard van VET, dan zie je waarschijnlijk iets anders. Zou mij niet verbazen als TSU bij bocht 1 dus VET al afsnijdt waardoor VET van zijn lijn gaat en daardoor dus deze actie moest doen om erger te vermijden.
RobertMe schreef op maandag 6 december 2021 @ 21:30:
Geen idee. Maar je geeft zelf al aan "binnen 30 minuten van finish race". 30 minuten na de finish was deze 10 seconden penalty niet eens bekend, so yeah...
Ik kan mij ook een discussie herinneren over VER en LEC, Oostenrijk, 2018 of 2019 meen ik... ;)

[ Voor 25% gewijzigd door CH4OS op 06-12-2021 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

RobertMe schreef op maandag 6 december 2021 @ 21:30:
[...]

Ik heb het hierboven al gezegd, ook niet van toepassing op na de race uitgedeelde tijdstraffen. De 30 minuten geldt inderdaad (ISC 13.3.5) na het publiceren van de Provisional Classification dus niet de final, behalve o.a. "in circumstances where the stewards consider that compliance with the thirty-minute deadline would be impossible". Dat lijkt me wel gewoon van toepassing hier, als het niet om een tijdstraf ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
DataGhost schreef op maandag 6 december 2021 @ 21:29:
[...]

De uitslag ja. Sommige beslissingen zijn überhaupt niet te protesteren, zoals tijdstraffen tijdens de race. Hoogstens als je succesvol een right to review gedaan krijgt maar dat is dus tweemaal mislukt dit jaar.
Sporting Regulations (ingekort):

[...]

Er staat een ongerelateerde uitzondering mbt tijdstraffen uitgedeeld na de race tussen maar die geeft geen recht op appeal.
Hoewel je eigen tijdstraf niet te protesteren is, zou je binnen de 30 minuten termijn theoretisch het uitblijven van een straf van Hamilton wel kunnen protesteren lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Requiem19 schreef op maandag 6 december 2021 @ 21:47:
[...]

Hoewel je eigen tijdstraf niet te protesteren is, zou je binnen de 30 minuten termijn theoretisch het uitblijven van een straf van Hamilton wel kunnen protesteren lijkt me.
Daarvan was al gezegd dat deze na de race onderzocht zou worden dus dat lijkt me ook nutteloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
DataGhost schreef op maandag 6 december 2021 @ 21:54:
[...]

Daarvan was al gezegd dat deze na de race onderzocht zou worden dus dat lijkt me ook nutteloos.
Verstappen werd onderzocht (dat sijpelde al vrij snel door na de race) en niet Hamilton.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Requiem19 schreef op maandag 6 december 2021 @ 22:12:
[...]

Verstappen werd onderzocht (dat sijpelde al vrij snel door na de race) en niet Hamilton.
Tijdens lap 43:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uKxNjlz96eQ8lhHC4nIhazlBJlw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/hAXForkMHez5Nc5lAVpxUTQ5.png?f=user_large

Als je het over de summons hebt, het document van Verstappen (nummer 39, 22:42) kwam om 22:56 online. Vervolgens kwam de Provisional Race Classification (document 42, 23:05) om 23:05 online, gevolgd door de summons van Hamilton (document 40, 22:42) om 23:15 en de 5sec van Verstappen (document 41, 22:55) ook om 23:15. Beide rijders zijn dus gelijktijdig opgeroepen, alleen van Hamilton waren ze vergeten het document te uploaden zoals je kan zien aan de documentnummers en -tijden. Dat is ook gewoon allemaal openbaar dus er "sijpelde" helemaal niks door.

[ Voor 4% gewijzigd door DataGhost op 06-12-2021 22:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:38

codex

Geen OpenAI agent :)

Zie DaniëlWW2 in "Sport Feedbacktopic"

[ Voor 88% gewijzigd door Outerspace op 08-12-2021 19:47 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Destruction
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

codex schreef op maandag 6 december 2021 @ 23:14:
Misschien kijk ik met een oranje bril, maar ik zie de FIA er voor aan een nieuwe spec motor doorgelaten te hebben waar Hamilton nu mee rijdt. Hoe dan ook moet hij kampioen worden.
Ondertussen zijn de Britten vooral bezig Verstappen neer te zetten als een levensgevaarlijke coureur die eigenlijk gewoon een permban van de F1 zou moeten krijgen 8)7 :z En Hamilton is natuurlijk een heilige die absoluut nooit iets verkeerd gedaan heeft en 100% het slachtoffer is :r

Hoe kun je zo ontzettend BIAS'ed zijn... Van een Brundle en Needell had ik toch wel wat beters verwacht eigenlijk..

Needell in een podcast met als onderwerp: Is Verstappen gevaarlijk?

Ik ben zo klaar met deze neppe bende, en tegelijk gefrustreerd dat de sport waar ik ooit veel om gaf zo ver is afgegleden :/

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Destruction schreef op maandag 6 december 2021 @ 23:22:
[...]

Ondertussen zijn de Britten vooral bezig Verstappen neer te zetten als een levensgevaarlijke coureur die eigenlijk gewoon een permban van de F1 zou moeten krijgen 8)7 :z En Hamilton is natuurlijk een heilige die absoluut nooit iets verkeerd gedaan heeft en 100% het slachtoffer is :r

Hoe kun je zo ontzettend BIAS'ed zijn... Van een Brundle en Needell had ik toch wel wat beters verwacht eigenlijk..

Needell in een podcast met als onderwerp: Is Verstappen gevaarlijk?
[YouTube: Is Verstappen A Danger On Track? | EP38]

Ik ben zo klaar met deze neppe bende, en tegelijk gefrustreerd dat de sport waar ik ooit veel om gaf zo ver is afgegleden :/
Heb je de podcast geluisterd? De omschrijving is namelijk al een stuk genuanceerder, ze geven daarin zelfs aan dat VER en HAM beiden een goede race reden. Daarnaast is Tiff juist fair en heeft hij enorm veel kennis dus verwacht geen botte opmerkingen van hem.

Zal hem zelf morgen eens beluisteren maar de titel lijkt me beetje clickbait.

Edit: ok, 1e minuut, Needell gaat meteen los, Max is de "dirtiest driver". :+

[ Voor 3% gewijzigd door Homeland op 06-12-2021 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Homeland schreef op maandag 6 december 2021 @ 23:43:
[...]

Heb je de podcast geluisterd? De omschrijving is namelijk al een stuk genuanceerder, ze geven daarin zelfs aan dat VER en HAM beiden een goede race reden. Daarnaast is Tiff juist fair en heeft hij enorm veel kennis dus verwacht geen botte opmerkingen van hem.

Zal hem zelf morgen eens beluisteren maar de titel lijkt me beetje clickbait.

Edit: ok, 1e minuut, Needell gaat meteen los, Max is de "dirtiest driver". :+
Voor de duidelijkheid, ik zou VER zeker niet heilig verklaren. Maar dat is HAM ook niet, die is minstens net zo vuil. En wat het nog smeriger maakt is het feit dat de FIA vrijwel altijd zijn kant kiest. Alleen als ze er écht niet omheen kunnen, krijgt HAM een straf. Maar dan wel de allerkleinste straf die ze kunnen vinden in het regelement.

Ergens ben ik niet verbaasd om Brundle en Needell... Maar ik had die 2 toch wel wat hoger zitten dan dit. Helaas.

[ Voor 6% gewijzigd door Destruction op 06-12-2021 23:51 ]

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Tomcatter_31
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 09:41
codex schreef op maandag 6 december 2021 @ 23:14:
Misschien kijk ik met een oranje bril, maar ik zie de FIA er voor aan een nieuwe spec motor doorgelaten te hebben waar Hamilton nu mee rijdt. Hoe dan ook moet hij kampioen worden.
Ja en ik vermoed ook dat Hamilton achter de moord op president Kennedy zat, maar de FIA er voor gezorgd heeft dat hij niet verdacht werd…echt, de complottheorieën beginnen echt te erg te worden hier.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Tomcatter_31
Destruction schreef op maandag 6 december 2021 @ 23:22:
[...]
Hoe kun je zo ontzettend BIAS'ed zijn...
Zou zeggen lees dit forum eens rustig door of kijk een gemiddelde ziggo F1 uitzending…. Over bias gesproken…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17-09 13:48

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-09 16:05

basvn

Breezand - NHN

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
We weten het nu wel met dit soort theorieën, grappig is het zeker niet

[ Voor 89% gewijzigd door Outerspace op 07-12-2021 08:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09:04
Zou wel willen dat we ook duimpjes omlaag kunnen geven.

-1

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• randomice
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-09 16:15
Mooi verhaal maar iets zegt me dat schumi dan allang uit de race is 🤣.

Waar ik op hoop is een Perez die die ze hele seizoen kan goedmaken door een goede kwali en daarna Ham super lang afhoudt.

Diablo 3 Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:00

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Iemand de podcast de Boordradioe van Nu.nl, geluisterd?
Daar wordt best wel nuttige informatie gedeeld over afgelopen race.

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

@DaniëlWW2 wanneer komt het topic voor Abu Dhabi? :)

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:35

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 17-09 20:03
Sepp14 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 08:52:
Iemand de podcast de Boordradioe van Nu.nl, geluisterd?
Daar wordt best wel nuttige informatie gedeeld over afgelopen race.
Nee, (nog) niet. Heb je een TL;DRL? :D

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• djmelvee
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17-09 20:46
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1YHsw9BLKHyObtVF8sa3gkZqhBg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/6NrRAc6pOTP7Yeye5b8v83XN.jpg?f=user_large

:+ :+

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Even wat luchtigs; The Circus plaatst niet veel meer maar deze mag niet ontbreken:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FF6WOytUYAIaKnT?format=jpg&name=medium

:+

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Jasphur schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 09:14:
[...]

Nee, (nog) niet. Heb je een TL;DRL? :D
Uitzending duurt bijna anderhalf uur. :D
Kort:
Ver, agressief moest wel
Ham, conservatief rijden, geïntimideerd door Ver
FIA chaos en entertainment

;)

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Ik hoop echt dat volgend jaar met de nieuwe reglementen de grid totaal geshuffeld wordt.
Sowieso al jarenlang klaar met die hegemonie van Mercedes. De laatste races irriteer ik me ook aan die shots van Toto (voorheen eigenlijk nooit).

Jammer dat de motorformule niet veranderd, maar gelukkig zitten de fabrikanten onderling redelijk dicht bij elkaar.
Van mij mag Alpine / Ferrari / McLaren volgend jaar zich wat meer mengen in de top 3.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:53

OMD

Laten we wel eerlijk zijn. Verstappen is een agressieve coureur net als een Senna of een Schumi. Die gasten heb je nodig in de F1 voor een beetje beleving en mooie sportmomenten.

Hij rijdt op het randje en soms er over heen. Hamilton heeft 8 kampioenschappen gewonnen (neem dit jaar alvast maar mee) omdat hij in een extreem superieure auto reed, niet vanwege zijn driving skills. Is Hamilton een goede coureur? No doubt en behoort tot de beste die ooit bestaan hebben maar de wereld had er anders uitgezien als hij niet zijn hele leven bij Mercedes had gereden.

Vergeet niet het gat tussen Max en Perez. Hamilton en Max rijden altijd alleen aan de voorkant terwijl Red Bull absoluut niet de pace heeft van Mercedes. Max doet het dan wel met die auto.

Max moet een beetje op zijn tellen passen en ja, ik vind FIA verschrikkelijk partijdig maar Max is echt wel aan het spelen met vuur soms.

[ Voor 12% gewijzigd door OMD op 07-12-2021 09:38 ]

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Crashhill
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 26-06-2024
Die gekke FIA weten van de zotte niet meer wat ze moeten doen.
Verstappen gaat soms net te ver, jazeker. Maar waarom? Juist, omdat Mercedes volgens de regels van diezelfde FIA er een nieuwe raketmotor inknalt om te kunnen winnen, met een minimale straf.

Hij doet gewoon alles om te winnen. Deden meer topsporters dat maar! Hamilton doet het ook, maar dan op een andere manier. Ik zie het een beetje zo:

Hamilton is diegene die met een passer in iemand zijn rug prikt, en Max is er een die dan reageerd door er boven op te meppen. Max krijgt straf, Hamilton een waarschuwing. Van beide is wat te zeggen.

Ben al 3 dagen over de zeik. Maar eigenlijk is het alleen maar mooi. Wat een fantastisch seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Dat van de motor is een regel die gemaakt is, na de vele gridstrafplaatsen van Honda toch?
Mercedes buit deze situatie nu uit, waarom? Omdat het kan. Netjes? Er staat niet dat het niet mag.

De regels moeten gewoon zwart wit worden. Zolang dat er niet is krijg je dit wat wij dit seizoen zien.
Dit geldt voor ieder team, krijg eerst maar alle neuzen dezelfde kant op.

[ Voor 11% gewijzigd door Sepp14 op 07-12-2021 09:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SterqVerhael
Als Perez Hamilton eraf knalt aankomende zondag kan Max daarvoor natuurlijk nooit gediskwalificeerd worden van het WK. Als er iemand aankomende zondag agressief moet rijden richting Hamilton, dan is het Perez wel. En anders Yuki of Pierre. :+

Even in vergelijk met de situatie in 1997.

Perez kan as. zondag in 1 klap zijn hele seizoen voor Red Bull goed maken. Door Hamilton zeer maar dan ook zeer agressief aan te pakken. Al kost het hem zijn eigen race, boeit allemaal voor de constructeurstitel toch niets meer.

Maar dan moet hij uiteraard wel in de top 5 kwalificeren. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentist
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-09 10:36

Dentist

Next patient please...

SterqVerhael schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 10:05:
Als Perez Hamilton eraf knalt aankomende zondag kan Max daarvoor natuurlijk nooit gediskwalificeerd worden van het WK. Als er iemand aankomende zondag agressief moet rijden richting Hamilton, dan is het Perez wel. En anders Yuki of Pierre. :+

Even in vergelijk met de situatie in 1997.

Perez kan as. zondag in 1 klap zijn hele seizoen voor Red Bull goed maken. Door Hamilton zeer maar dan ook zeer agressief aan te pakken. Al kost het hem zijn eigen race, boeit allemaal voor de constructeurstitel toch niets meer.

Maar dan moet hij uiteraard wel in de top 5 kwalificeren. :+
Dat zou ongetwijfeld een DSQ voor RBR betekenen en dat is (ipv p2) een behoorlijk dure grap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online

d0s

sssst

De enige manier waarop Perez het HAM moeilijk kan maken is door op P1 te kwalificeren. Dat lukt hem niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-09 22:16

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

AtlAntA schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 08:37:
[...]

Zou wel willen dat we ook duimpjes omlaag kunnen geven.

-1
Och kom, is gewoon humor.

Dat de Verstappens en de Schumachers ook nog eens goede vrienden zijn maakt het alleen nog maar beter.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SterqVerhael
Dentist schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 10:10:
[...]

Dat zou ongetwijfeld een DSQ voor RBR betekenen en dat is (ipv p2) een behoorlijk dure grap.
Ik zeg niet dat hij hem frontaal moet rammen ofzo. Het is meer dat ik wil aangeven dat Perez net zo agressief richting Hamilton mag rijden als Verstappen dat doet. Hij moet dan alleen wel 'in the mix' zitten bij de kwali.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• oZy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 13:48

oZy

Ik vind het echt bizar hoe vaak er hier gesuggereerd wordt dat Hamilton maar gewoon van de baan gereden moet worden. Zo wil je toch niet dat Max en Red Bull de boeken in gaan? Over 3 maanden begint er weer een nieuwe kans, chin up.

Dat die Britten biased en hypocriet zijn is duidelijk maar in het andere kamp daalt het niveau echt met de dag..

Ik vrees dat mijn F1 timelines nooit meer zullen zijn wat het ooit was. Ik keek altijd uit naar de race review podcasts op maandag maar holy shit, zelfs dit onderwerp is gekaapt door extremisten. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 08:18
Maasluip schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 10:21:
[...]

Och kom, is gewoon humor.

Dat de Verstappens en de Schumachers ook nog eens goede vrienden zijn maakt het alleen nog maar beter.
Probleem is alleen dat dit soort humor het niveau hier enorm naar beneden haalt en de discussie laat ontsporen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11:04
oZy schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 10:31:
Ik vind het echt bizar hoe vaak er hier gesuggereerd wordt dat Hamilton maar gewoon van de baan gereden moet worden. Zo wil je toch niet dat Max en Red Bull de boeken in gaan? Over 3 maanden begint er weer een nieuwe kans, chin up.

Dat die Britten biased en hypocriet zijn is duidelijk maar in het andere kamp daalt het niveau echt met de dag..

Ik vrees dat mijn F1 timelines nooit meer zullen zijn wat het ooit was. Ik keek altijd uit naar de race review podcasts op maandag maar holy shit, zelfs dit onderwerp is gekaapt door extremisten. ;w
Ik vind die Hamilton moet crashen / eraf gereden worden door Perez (of zelfs een van de AT rijders) posts inderdaad ook vrij kansloos en enorm sneu. Ik vind het steeds meer gaan lijken hier op een 'voetbal' cultuur waarbij een hekel hebben aan de tegenstander soms belangrijker lijkt te worden dan fan zijn van je eigen club (of in dit geval team / rijder).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:01

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

oZy schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 10:31:
Wat er gebeurd, in welke vorm dan ook, zal het zuur de boeken in gaan. Stel nu dat dit de laatste race was, Ham had titel gepakt op deze manier, was het dan allemaal leuk en fijn?

Dit is precies het probleem van dominantie, nu voor het eerst in jaren er een team echt om de titel kan strijden, blijken de regels simpelweg niet te voldoen. Voorgaande jaren boeide het weinig welke straf er nu wel/niet werd gegeven, dat was kruimels voor de 'rest', Merc (lees: Ham) zou toch wel winnen. En zelfs in het jaar van Rosberg was het een Merc-team probleem, niets met FIA regels. De enige uitzondering zo direct was Ferrari, die al bij race 3 werd aangepakt en einde oefening was.

Dit zal voor elke niet-merc/ham fan de boeken in gaan als 'het jaar dat ze verslagen waren', of 'hoe corrupt FIA is', zit weinig andere marges tussen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Giem
  • Laatst online: 11:10
Dennism schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 10:41:
[...]

Ik vind die Hamilton moet crashen / eraf gereden worden door Perez (of zelfs een van de AT rijders) posts inderdaad ook vrij kansloos en enorm sneu. Ik vind het steeds meer gaan lijken hier op een 'voetbal' cultuur waarbij een hekel hebben aan de tegenstander soms belangrijker lijkt te worden dan fan zijn van je eigen club (of in dit geval team / rijder).
Scheelt dat Mercedes dat niet al gedaan heeft (bottas in Hongarije) en afgelopen weekend tot 2 keer toe weer probeerde met Bottas :/

Dus ja, ik begrijp heel goed waar die reacties vandaan komen, dat is gewoon deels frustratie en deels een rechtsvaarigeheids gevoel, oog om oog, tand om tand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
Giem schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 10:45:
[...]

Scheelt dat Mercedes dat niet al gedaan heeft (bottas in Hongarije) en afgelopen weekend tot 2 keer toe weer probeerde met Bottas :/

Dus ja, ik begrijp heel goed waar die reacties vandaan komen, dat is gewoon deels frustratie en deels een rechtsvaarigeheids gevoel, oog om oog, tand om tand.
Wat een onzin, geen van die acties waren bewust opgezet om Max van de baan te rijden. Intentie is wat belangrijk is, en ik heb in geen van die acties van Bottas de intentie gezien om Max van de baan te rijden.

En dat is wel waar hier om geroepen in bepaalde posts, Hamilton bewust van de baan af rijden. En dat is een groot verschil.

Neemt niet weg dat bijvoorbeeld Hongarije heel ongelukkig was, maar meer dan een start incident zoals je die zo vaak in het seizoen ziet was het imho niet.

[ Voor 9% gewijzigd door Dennism op 07-12-2021 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomcatter_31
OMD schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 09:36:
Laten we wel eerlijk zijn. Verstappen is een agressieve coureur net als een Senna of een Schumi. Die gasten heb je nodig in de F1 voor een beetje beleving en mooie sportmomenten.

Hij rijdt op het randje en soms er over heen. Hamilton heeft 8 kampioenschappen gewonnen (neem dit jaar alvast maar mee) omdat hij in een extreem superieure auto reed, niet vanwege zijn driving skills. Is Hamilton een goede coureur? No doubt en behoort tot de beste die ooit bestaan hebben maar de wereld had er anders uitgezien als hij niet zijn hele leven bij Mercedes had gereden.

Vergeet niet het gat tussen Max en Perez. Hamilton en Max rijden altijd alleen aan de voorkant terwijl Red Bull absoluut niet de pace heeft van Mercedes. Max doet het dan wel met die auto.

Max moet een beetje op zijn tellen passen en ja, ik vind FIA verschrikkelijk partijdig maar Max is echt wel aan het spelen met vuur soms.
Mee eens, die gasten heb je zeker nodig voor de beleving. Maar ze trekken ook meer aandacht van de wedstrijdleiding. Heeft niet zozeer met partijdigheid te maken, maar meer idd met het type coureur. Senna en Schumacher trokken ook geregeld de aandacht van de wedstrijdleiding. Hamilton was in zijn jongere jaren ook aggresiever en had toen ook regelmatig de aandacht van de wedstrijdleiding.

De FIA is niet consequent met hoop dingen, maar denk niet echt dat de FIA partijdig is. Let wel, toen Ferrari domineerde riep iedereen FIArrari en toen Red Bull 4 titels op rij met Vettel won, dacht men dat Red Bull voorgetrokken werd. Nu denkt men zo over Mercedes omdat men graag een einde van de Mercedes dominantie wil of men wil graag Verstappen kampioen zien worden. Men gaat dan redelijk eenzijdig argumenten zoeken om hun overtuiging te bevestigen. Maar kijk ook dit jaar, de aero regels bijvoorbeeld zijn aangepast in het nadeel van Mercedes. Dus als ls de FIA er alles aan zou doen omdat Mercedes kampioen moet worden, waarom dan de aero regels zo aanpassen dat Mercedes er nadeel van had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkklaas1994
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 11-01-2022
Wanneer gaat het Redbull lukken om meer vermogen uit een motor te krijgen? Het is elke keer hetzelfde verhaal. Het kopt ze op vele circuits gewoon hun kop. Of is Mercedes echt gigantisch oppermachtig op dat gebied?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:01

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Tomcatter_31 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 10:51:
[...]
De FIA is niet consequent met hoop dingen, maar denk niet echt dat de FIA partijdig is. Let wel, toen Ferrari domineerde riep iedereen FIArrari en toen Red Bull 4 titels op rij met Vettel won, dacht men dat Red Bull voorgetrokken werd. Nu denkt men zo over Mercedes omdat men graag een einde van de Mercedes dominantie wil of men wil graag Verstappen kampioen zien worden. Men gaat dan redelijk eenzijdig argumenten zoeken om hun overtuiging te bevestigen. Maar kijk ook dit jaar, de aero regels bijvoorbeeld zijn aangepast in het nadeel van Mercedes. Dus als ls de FIA er alles aan zou doen omdat Mercedes kampioen moet worden, waarom dan de aero regels zo aanpassen dat Mercedes er nadeel van had?
De 2 van de 4 jaren van RBR hadden prima door Ferrari gepakt kunnen worden, zeker 2010 waar Alonso zelfs nog als P1 de laatste race in ging (maar 7de werd en daardoor verloor), dacht 2012 was het puntenverschil ook maar 4 ofzo.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomcatter_31
henkklaas1994 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 10:59:
Wanneer gaat het Redbull lukken om meer vermogen uit een motor te krijgen? Het is elke keer hetzelfde verhaal. Het kopt ze op vele circuits gewoon hun kop. Of is Mercedes echt gigantisch oppermachtig op dat gebied?
Dan zullen ze waarschijnlijk fabriekssteun nodig hebben. Bij Renault waren ze klantenteam (vanaf dat Renault zelf weer terug kwam in elk geval) en Renault had zelf ook nog hoop achterstand in het hybridetijdperk. Honda heeft hele grote stappen gemaakt, maar besloot helaas de stekker alweer eruit te trekken. Net op het moment dat ze serieus mee gaan doen. Weet niet hoe serieus de eigen motordivisie gaat zijn van Red Bull en of ze ala Ferrari en Mercedes in staat gaan zijn om een competitieve motor te ontwikkelen. Maar gezien ze erg hard aan het lobbyen waren voor een motor freeze, vermoed ik dat ze zelf niet de middelen hebben van de grote fabrikanten.
SinergyX schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 11:00:
[...]

De 2 van de 4 jaren van RBR hadden prima door Ferrari gepakt kunnen worden, zeker 2010 waar Alonso zelfs nog als P1 de laatste race in ging (maar 7de werd en daardoor verloor), dacht 2012 was het puntenverschil ook maar 4 ofzo.
Klopt, zeg ook niet dat Red Bull die jaren echt dominant was, alleen dat er ook in die periode de nodige mensen waren die riepen dat ze voorgetrokken werden door de FIA.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JP_Frost
Vooral dat laatste. Mercedes heeft als sinds de invoering van deze hybrid motor een gigantische voorsprong. Zo veel zelfs dat ze motor bewust hebben teruggeschroefd omdat ze anders het hele veld op een ronde zouden zetten.

Dat Honda in de buurt komt is al een prestatie op zich. En zonder Mercedes was RBR met Honda gewoon redelijk simpel kampioen geworden. Dus het zit op zich wel goed met de snelheid (het draait natuurlijk om het totaalpakket en niet alleen motor vermogen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:48
Wat anders, kan Honda de Vtec wat strakker afstellen en alle rijders verplichten om met een opgevoerde motor te rijden? Iedereen (RBR en AT) dus op standje party mode het hele weekend?

Ik zie namelijk weinig andere opties om nog een kans te maken. Wellicht dat er wat motoren in rook opgaan (met het risico dat het Max zijn motor is) maar ze zullen de snelheid echt nodig hebben.

Iemand van de baan afrijden valt bij mij ook onder het kopje doe maar gewoon dan doen we al gek genoeg dit seizoen.

[ Voor 13% gewijzigd door Rene op 07-12-2021 11:09 ]

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashhill
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 26-06-2024
Dennism schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 10:50:
[...]

Wat een onzin, geen van die acties waren bewust opgezet om Max van de baan te rijden. Intentie is wat belangrijk is, en ik heb in geen van die acties van Bottas de intentie gezien om Max van de baan te rijden.

En dat is wel waar hier om geroepen in bepaalde posts, Hamilton bewust van de baan af rijden. En dat is een groot verschil.

Neemt niet weg dat bijvoorbeeld Hongarije heel ongelukkig was, maar meer dan een start incident zoals je die zo vaak in het seizoen ziet was het imho niet.
Hij heeft het i.i.g. 1x gedaan en probeerde het afgelopen race weer! Of het nu bedoeld is of niet, maakt ook niet meer uit. Perez kan zich ook per ongeluk verremmen en de diffuser van Hamilton aan gort rijden. Kijken of we dan ook zo vriendelijk zijn, en kunnen zeggen, was een start incident.

[ Voor 14% gewijzigd door Crashhill op 07-12-2021 11:09 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• d0s
  • Nu online

d0s

sssst

Op Reddit gaan geruchten dat Honda de motoren van Tsunoda en Gasly de afgelopen races volledig open heeft geschroefd om te kijken wat het doet. Dat zou met name de geweldige Q resultaten van Gasly en de opleving van Tsunoda kunnen verklaren.

Dat, icm met de zachte C5 Monaco/Baku banden, geeft me toch wel enige hoop ondanks de gewijzigde lay-out van Yas Marina :)

[ Voor 3% gewijzigd door d0s op 07-12-2021 11:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:50
d0s schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 11:08:
Op Reddit gaan geruchten dat Honda de motoren van Tsunoda en Gasly de laatste races volledig open heeft geschroefd om te kijken wat het doet. Dat zou met name de geweldige Q resultaten van Gasly en de opleving van Tsunoda kunnen verklaren.

Dat, icm met de C5 banden, geeft me toch wel enige hoop ondanks de gewijzigde lay-out van Yas Marina :)
Dat opperde ik na Qatar ook al.. Echter maken ze het dan wel verdomde spannend tot aan Abu Dhabi! Maar wellicht wel de data kunnen verzamelen die ze nodig hadden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oZy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 13:48

oZy

Mercedes heeft een kleine 10 jaar voorsprong op Honda met het ontwikkelen van de hybride F1 motor. Na de valse start bij Mclaren met de "GP2 engine" en de frustrerende tijd van Red Bull met de Renault motor hebben ze samen 1 prioriteit vastgesteld voor de ICE: eerst betrouwbaarheid, en daarna power. En dat lijkt me meer dan gelukt.

De power is nog niet op het niveau van Mercedes en hoe snel de ontwikkeling in de vorm van Red Bull Power Trains zal gaan weet niemand maar ik heb er wel vertrouwen in dat die lijn doorgezet kan worden, voor zover het nog is toegestaan te ontwikkelen aan de motor tot het nieuwe motorregelement 2026.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JP_Frost
Tomcatter_31 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 11:05:
[...]

Dan zullen ze waarschijnlijk fabriekssteun nodig hebben. Bij Renault waren ze klantenteam (vanaf dat Renault zelf weer terug kwam elk geval) en Renault zelf ook nog hoop achterstand in het hybridetijdperk. Honda heeft hele grote stappen gemaakt, maar besloot helaas de stekker alweer eruit te trekken. Net op het moment dat ze serieus mee gaan doen. Weet niet hoe serieus de eigen motordivisie gaat zijn van Red Bull en of ze ala Ferrari en Mercedes in staat gaan zijn om een competitieve motor te ontwikkelen. Maar gezien ze erg hard aan het lobbyen waren voor een motor freeze, vermoed ik dat ze zelf niet de middelen hebben van de grote fabrikanten.
Denk dat RBR echt wel heel serieus zal proberen om een legitieme motor te ontwikkelen. Er gaan ook best wat medewerkers van niveau naar toe en Honda blijft ze steunen als ik het goed heb begrepen. Volgens mij ging ook een deel van het Honda personeel mee om aan de motor te werken.

Uiteraard hebben ze minder middelen dan Mercedes, Ferrari en Renault en dat is ook de reden om voor de freeze. Als er weer op andere techniek overgestapt moest worden dan kunnen die merken veel sneller schakelen, maar RBR begint zeker niet op nul en zou echt weleens kunnen verrassen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennism
Crashhill schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 11:08:
[...]

Hij heeft het i.i.g. 1x gedaan en probeerde het afgelopen race weer! Of het nu bedoeld is of niet, maakt ook niet meer uit. Perez kan zich ook per ongeluk verremmen en de diffuser van Hamilton aan gort rijden. Kijken of we dan ook zo vriendelijk zijn, en kunnen zeggen, was een start incident.
Of het bedoeld is of niet, maakt alles uit.

Er zit een verschil tussen per ongeluk verremmen en "per ongeluk" verremmen, waar je hier mensen om ziet roepen is "perongeluk" verremmen (i.e. ze willen dat Hamilton bewust de race uit gekegeld wordt) en dat is gewoon niet anders te noemen dan sneu.

Als Bottas Max bewust van de baan had willen kegelen zondag was het hem dat echt wel gelukt, en dan had ie echt die set banden niet op hoeven roken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werphengel
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-09-2024
Vraag me af of het zin heeft om de race in Abu Dhabi te kijken komende zondag.

WDC 2021 gaat toch niet óp de baan beslist worden maar daarbuiten; door de stewards. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:58

Spotmatic

Ken sent me

Tja, je kunt live een unieke gebeurtenis meemaken, of een enorme teleurstelling te verwerken krijgen. Ik laat het aan jou over om te bepalen of het dat jou waard is. ;)

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
Spotmatic schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 11:24:
Tja, je kunt live een unieke gebeurtenis meemaken, of een enorme teleurstelling te verwerken krijgen. Ik laat het aan jou over om te bepalen of het dat jou waard is. ;)
Beide uitkomsten gaan uniek worden, Max zijn eerste of Hamilton zijn 8ste, beide zullen gedenkwaardig zijn. Hoewel ik hoop op Max, nee een ontknoping als deze wil je als F1 fan toch nooit laten schieten, welke kant het kwartje ook valt?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JP_Frost
Dennism schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 11:28:
[...]

Beide uitkomsten gaan uniek worden, Max zijn eerste of Hamilton zijn 8ste, beide zullen gedenkwaardig zijn. Hoewel ik hoop op Max, nee een ontknoping als deze wil je als F1 fan toch nooit laten schieten, welke kant het kwartje ook valt?
Die laatste race wil ik ook niet missen, maar als Hamilton wint dan gaat ie bij mij uit denk ik. Hoef dat Mercedes feestje niet te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-09 21:18
werphengel schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 11:22:
Vraag me af of het zin heeft om de race in Abu Dhabi te kijken komende zondag.

WDC 2021 gaat toch niet óp de baan beslist worden maar daarbuiten; door de stewards. >:)
Natuurlijk moet je kijken want het volgende gaat gebeuren :

Commentator zegt: Owwwwwwww de motor van Hamilton ploft. Max is kampioen !!! <insert geschreeuw en gejank>. Er komt een safety car maar wat doet Max dan ??? Die parkeert demonstratief de auto langs de kant. Het kampioenschap is binnen en hij heeft er geen zin meer in. Wat een einde en ontknoping van dit seizoen.

:o :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
Dennism schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 10:41:
[...]
Toch komt dat eerder doordat Bottas het al een keer heeft gedaan en ook de laatste race weer een aardige poging deed. Was het tot nu toe een eerlijk seizoen geweest had je dit hier zeker weten niet gehoord.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
redwing schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 11:31:
[...]

Toch komt dat eerder doordat Bottas het al een keer heeft gedaan en ook de laatste race weer een aardige poging deed. Was het tot nu toe een eerlijk seizoen geweest had je dit hier zeker weten niet gehoord.
Hij deed geen poging, deed er juist alles aan om het te voorkomen. Als hij max eruit wilde tikken dan was hem dat uiteraard wel gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
Dennism schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 11:28:
[...]

Ik kan deze makkelijk laten schieten. Dit seizoen zijn de uitslagen mij iets te vaak door de FIA bepaald, zelfs nog na de race.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
redwing schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 11:31:
[...]

Zoals ik al aangaf vind ik niet dat je die vergelijking kan maken, een start incident is niet bewust iemand eraf knallen. De start crash in Hongarije was natuurlijk ongelukkig, zoals ik al aangaf, maar achter dat incident zal geen enkele intentie om Max er bewust af te rammen, en dat is wel waar mensen nu om vragen, maar dan met Hamilton uiteraard.
Pagina: 1 ... 144 ... 171 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
DaniëlWW2 in "Sport Feedbacktopic"

Alle weekend topics van 2021: ~[F1 2021] Racetopics

Discussie omtrent de uitzendrechten die Ziggo kwijt is geraakt mag in [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2

Let even op of jouw onderwerp niet beter in [F1] Randzaken kan.

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2020
F1 E-sports: [F1 2020] Het grote niet Formule 1 E-sport racetopic.
Racepool: [F1] Racemanagers/pools 2021
Randzaken: [F1] Randzaken